• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone die langer mee gaat. Ik heb het afgelopen jaar 2 smartphones gesloopt (iPone 6, Huawei Nova), een gevallen, en een tijdens het klussen. Beiden braken het scherm.

En daar ben ik een beetje klaar mee. Het kost veel geld om elke keer een nieuwe te kopen. Ik klus vrij veel (maak meubels), en daar komt veel stof bij vrij. Doordat ik de telefoon gebruik als rekenmachine loopt deze constant stof te happen, daar lijkt de Huawei niet heel goed tegen te kunnen. Verder helpt een gebarsten scherm niet mee.

Verder hecht ik waarde aan security updates (Huawei is daar niet gigantisch goed in), een grotere accu dan voorheen, minimaal Android 7. Performance vind ik wel leuk, maar het hoeft niet top-notch te zijn.

Ik hoef geen bezelloze, 2017-proof super moderne smartphone. Gewoon no-nonsense apparaat waar stof (en het liefst water) weinig uitmaken. De telefoon hoeft niet dun te zijn.

Wat is je budget?
Max. 550, goeie midrange dus

Wat heb je zelf al gevonden?
- Cat S41, hele issue met kapot gaan opgelost, alleen geen vingerafdrukscanner
- LG G6 + Otterbox case, wat duurdere optie
- Blackview BV8000/Ulefone Armor 2, chinese telefoons waar ik nog niet van weet wat ik er van moet vinden, qua software updates verwacht ik er niets van. Prijs is goed, en zo ver ik het kan zien voldoen ze wel aan al mijn specs eisen. Maar ze zijn wel.. lelijk..

Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar de CAT S41, qua prijs goed, goeie telefoon. Maar de LG G6 heeft een betere camera, mooier scherm en met een otterbox is 't ook een rugged telefoon, en ik verwacht dat de software updates voor de LG G6 vaker zullen komen (en dus ook langer mee gaat) dan de S41

|>

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:31
Ik zou niet zo zeer kijken naar een val bestendige telefoon maar gewoon een fatsoenlijk hoesje kopen met de goedkoopste tempered glass die je op AliExpress kan vinden (Puur omdat tempered glass abnormaal duur is binnen de EU en niet minder van kwaliteit dan eentje van 2 a 3 euro.

https://oneplus.net/nl/on...xmF0yZFslCi8aAmyeEALw_wcB

Evt een hele goede aanrader. (Uit ervaring).
https://rhinoshield.io/pages/crashguard

Met het hoesje, de telefoon en een degelijke tempered glass screen-protector kom je precies of zelfs net iets onder de €550 uit.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

simon schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:53:
Ik zoek een?
En daar ben ik een beetje klaar mee. Het kost veel geld om elke keer een nieuwe te kopen. Ik klus vrij veel (maak meubels), en daar komt veel stof bij vrij. Doordat ik de telefoon gebruik als rekenmachine loopt deze constant stof te happen, daar lijkt de Huawei niet heel goed tegen te kunnen. Verder helpt een gebarsten scherm niet mee.
Ja ja... open deur.... Maar waarom koop je niet liever een rekenmachine bij de action van 5 euro ipv de zoektocht naar een telefoon die bestendig moet zijn tegen zaken waar in theorie geen enkele telefoon voor bedoeld is....
Verder hecht ik waarde aan security updates (Huawei is daar niet gigantisch goed in), een grotere accu dan voorheen, minimaal Android 7. Performance vind ik wel leuk, maar het hoeft niet top-notch te zijn.
Dan ontkom je haast niet aan custom roms. Ik weet niet beter dan dat elke fabrikant vrij beroerd is in het snel uitrollen van updates

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Puddi Puddin schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:53:
Ik zou niet zo zeer kijken naar een val bestendige telefoon maar gewoon een fatsoenlijk hoesje kopen met de goedkoopste tempered glass die je op AliExpress kan vinden (Puur omdat tempered glass abnormaal duur is binnen de EU en niet minder van kwaliteit dan eentje van 2 a 3 euro.

https://oneplus.net/nl/on...xmF0yZFslCi8aAmyeEALw_wcB

Evt een hele goede aanrader. (Uit ervaring).
https://rhinoshield.io/pages/crashguard

Met het hoesje, de telefoon en een degelijke tempered glass screen-protector kom je precies of zelfs net iets onder de €550 uit.
Merci, dat is het geworden :). @Switchie rekenmachine is leuk, maar ook de camera gebruik ik om proces vast te leggen, of maten vast te leggen. Denk dat met het juiste hoesje het wel goed komt.

|>

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Is het geen idee om gewoon een tweede (goedkope) telefoon erbij te nemen die je gebruikt bij het timmeren en zagen in combinatie met een hoesje en tempered glass glaasje?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• jjchriz
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
ik zie goede reviews van de ulefone armor 2. zit zelf ook over te denken om er een te kopen.

hij is alleen een stuk duurder als je hem in Nederland koopt vergeleken met chinese webshops.
maar of ik die gok zou wagen.. je weet maar nooit met china...

maar met de sterkte zit het wel goed als ik de reviews kijk. op een demonstratie beurs lag ie tentoon gesteld in zand. maar ik zag ook mensen die em in zee gooiden.

alleen omdat het een rugged smartphone is zijn reviewers niet heel erg bezig met bijvoorbeeld security updates.. er zit gelukkig wel een aardig basic android verzie op..

als iemand hier ervaring heeft met dat ding en weet waar je hem kan kopen in nederland zeg het dan a.u.b!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jjchriz schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:59:
ik zie goede reviews van de ulefone armor 2. zit zelf ook over te denken om er een te kopen.

hij is alleen een stuk duurder als je hem in Nederland koopt vergeleken met chinese webshops.
maar of ik die gok zou wagen.. je weet maar nooit met china...

maar met de sterkte zit het wel goed als ik de reviews kijk. op een demonstratie beurs lag ie tentoon gesteld in zand. maar ik zag ook mensen die em in zee gooiden.

alleen omdat het een rugged smartphone is zijn reviewers niet heel erg bezig met bijvoorbeeld security updates.. er zit gelukkig wel een aardig basic android verzie op..

als iemand hier ervaring heeft met dat ding en weet waar je hem kan kopen in nederland zeg het dan a.u.b!
Bij de oosterburen ruimschoots verkrijgbaar.
Klikkerdeklik

Kun je sindskort zelfs met ideal betalen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:43
Wellicht een OtterBox erbij kopen. Met dit ding om je telefoon kun je er gerust mij gooien. Er is mij ook verteld dat je er ook een auto over laten rijden als je de Defender series koopt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jjchriz welkom op Tweakers.

Aankoopadvies topics zijn persoonlijke topics en het is dan ook niet toegestaan het topic te kapen van iemand anders. Maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.