Vraag

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:58
De situatie is als volgt:
Ik woon met twee huisgenoten in een studentenhuis in het midden van een studentenflat. Dit betekend dus een shitload aan overlappende WiFi-netwerken. Nu heeft ons huis een dual-band WiFi Access Point, met hetzelfde SSID op 2.4GHz and 5GHz. Mijn laptop kan het AP op beide frequenties zien, waarbij geldt dat het 2.4GHz signaal een paar dB sterker is dan het 5GHz signaal. De 2.4GHz heeft echter concurrentie van alle buren, waar het 5GHz spectrum lekker leeg en rustig is. Oftewel: ik wil verbinden over 5GHz. Onder Device Manager -> Network adapters -> [WLAN adapter] -> Properties -> Advanced heb ik Band Preference op "Prefer 802.11a" gezet, Windows blijft echter puur op basis van signaalsterkte de band kiezen, waardoor ik steeds weer teruggezet wordt naar een brak 2.4GHz. Onder Ubuntu heb ik dit opgelost door het 5GHz BSSID vast te zetten, maar onder Windows kan ik hier nog niets voor vinden.

Dus, mijn vraag is, hoe fixeer ik dit dit WiFi netwerk binnen Windows op 5GHz?

Verder:
- Het AP is van een oud-huisnoot, inloggegevens zijn onbekend dus verschillende SSID's zijn niet 1-2-3 in te stellen. De boel resetten heeft niet mijn voorkeur.
- Gezien bekabeld altijd beter is dan draadloos heb ik een kabel getrokken, echter blijkt mijn Dell dockingstation ethernet niet echt doorlaat. Op internet lees ik dat dit een zeer veelvoorkomend probleem bij dit type is, een ander dockingstation zou dus mogelijk geen oplossing zijn.

Alle reacties

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee