Vraag

• Farm
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2020
Mijn vraag
Ik merk van mezelf dat mijn lontje steeds korter word, dit betekend dat mijn elektronische apparatuur het soms moet ontgelden (ik probeer mijzelf al te verbeteren, maar rome is niet in 1 dag gebouwd)
Ik ben er niet trots op, maar ik durf het in ieder geval wel toe te geven

Over het algemeen valt het mee en kan ik prima kalm blijven, echter is de smartphone voor mij een erg grote bron van irritatie

Om even een paar simpele voorbeelden te noemen die mijn bloed doen koken:
>Lumia toetsenbord: autocorrect functie leert niet en corrigeert woorden automatisch, wat vaak resulteert in verkeerde woorden die worden verzonden (onbedoelt)
>Groove music op de Lumia die meteen crasht bij het openen en eindeloos blijft seeken: kan lokale muziek niet afspelen
>Lumia Edge die ongevraagd tabbladen sluit
>Willekeurige appcrashes op Android
>willekeurige reboots op Android (had er veel last van op mijn Oneplus One)
>Trage input op Android, ik laat m.u.v. Whatsapp niks op de achtergrond draaien, dus waarom duurt het allemaal zo lang?

Ik heb al 3 toestellen opzettelijk vernield in 12 maanden
>Chinaphone die signaal verloor tijdens een belangrijk gesprek, lost it, tegen een muur gegooid
>Lumia 920 die vastliep tijdens een whatsapp gesprek, geen removable battery, uitknop deed niks, stukgegooid op de weg
>Lumia 550, zie alles wat hierboven staat, scherm is gecracked en er zitten deuken in, maar hij werkt nog wel, heeft regelmatig met de muur geknuffeld

Aangezien elke keer een nieuw toestel uit frustratie kopen nu wel erg oud word denk ik serieus erover na om een sterker toestel te nemen, bescherming tegen mijzelf

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel een Lumia 550, Nokia 3 ligt bij de maker voor garantie (microfoon deed niks), deze verkoop ik dan waarschijnlijk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cat S30 - Lijkt mij desondanks de oude specs nog de stevigste en beste telefoon
Samsung XCover - flimsy ding, ken meerdere mensen met dit toestel, lijkt stevig maar is ook een dunne homp plastic die net zo fragiel is als elke andere telefoon
Outikel K10000 - Ziet er stevig en goed uit, maar ben dan afhankelijk van de ROM die onze vrienden in china er op zetten en dat is meestal niet geweldig (te mooi om waar te zijn?)
Kyocera - nergens te koop lijkt het
''armor case'' om normale telefoon - elke telefoon van mij heeft zo'n hoesje gehad, het beschermd de achterkant prima, maar de zijkanten totaal niet

Overige Info:
Minimaal 4,5 inch
Geen Windows Phone of IPhone
Minimaal Android 5 (aangezien fabrikanten nogal laks zijn met updaten)
Budget is max €200
Liever geen chinaphone (probeer als sinds februari mijn geld terug te krijgen van een slecht toestel van Banggood)
Ik heb momenteel een 3g bundel, ben voor de meerprijs niet geïnteresseerd in 4g

Wat ga ik er mee doen?
Whatsappen
browsen op Firefox Focus
Internetbankieren
Thuisbezorgd gebruiken
Bellen met oordopjes in (mic zit dan ook op de oordopjes)
Youtube casten
Muziek luisteren

Alvast bedankt voor de input allemaal!

Beste antwoord (via Farm op 26-08-2017 12:19)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cases en rugged phones zijn bedoeld om val schade te voorkomen. Je telefoon tegen een muur aan gooien gaat met veel meer kracht gepaard.

Dus wat je ook koopt, je kan het toch wel stuk krijgen als de frustratie hoog genoeg oploopt. Zeker aangezien rugged phones vaak trager zijn en vanwege de extra bescherming minder makkelijk te bedienen zijn. Dat levert vast nog meer frustratie op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee