Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 2 3 ... 34
Acties:

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:40

Grouchy

meep meep

Deze is ook populair voor segmenten onder FB leden:

Itinerary
Amsterdam (AMS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Amsterdam (AMS) to Lyon (LYS) — Sat, Oct 14
Air France 8317
Dep: 7:55 am Arr: 9:30 am 1h 35m Embraer RJ-190
Economy (X) OPERATED BY KLM CITYHOPPER FOR KLM ROYAL DUTCH AIRLINES Layover in LYS 0h 55m
Lyon (LYS) to Paris (CDG) — Sat, Oct 14
Air France 7641
Dep: 10:25 am Arr: 11:35 am 1h 10m Boeing 787
Economy (X)

Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Paris (CDG) to Marseille (MRS) — Sat, Oct 14
Air France 7666
Dep: 3:10 pm Arr: 4:30 pm 1h 20m Airbus A321
Economy (X)

Layover in MRS 1h 15m
Marseille (MRS) to Amsterdam (AMS) — Sat, Oct 14
Air France 1874
Dep: 5:45 pm Arr: 7:45 pm 2h 0m Airbus A321
Economy (X)

Cost per passenger (including taxes & fees) €122.91
Total cost for 1 passenger €122.91

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:04
mrsar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:30:
[...]

Dat dus, ook al zet je overal anderhalf uur of meer tussen wil het niet, beetje vreemd.

en google flights laat het wel als goed zien,maar doorklikken en invullen wil niet
Aangezien je maar drie vluchten nodig hebt kan je natuurlijk de stop-over in MRS weglaten en gewoon van CDG naar AMS vliegen? Dan doet ie het wel ;).

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Als ik bij Google Flights op €133 klik, staat alles al ingevuld en kan ik zo boeken. Misschien als je in een private browsing window of in een andere browser zoekt?

[Voor 34% gewijzigd door GlowMouse op 15-09-2017 14:48]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Moshi schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:45:
[...]
Op CDG is alles onder de 12 uur te weinig...
Op CdG is alles boven de 0 teveel, gewoon tegen elke prijs vermijden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Moshi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Napsju schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:42:
[...]

Bangkok zou ik altijd met Ukraine doen. Voor €300-350 retour bij een leuke aanbieding.
Ik heb nogal wat gevlogen en ik heb wel degelijk wat specifieke eisen.

Absoluut niet:
- via SVO, IST
- met Oostblokmaatschappijen
- met Indiase maatschappijen
- met sommige Aziatische maatschappijen (enkel na check veiligheid)
- met Afrikaanse maatschappijen
- met budgetairliners intercontinentaal

Bij voorkeur niet
- Via CDG
- met Chinese maatschappijen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De truuk voor goedkoop vliegen echter is niet zes weken van tevoren op een dinsdagmiddag bij volle maan, maar flexibel zijn in je data.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18

CeesKees

I rest my Kees

Moshi schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:33:
Ik haat tickets boeken. Vorige week een mooie gezien voor 600 euro naar Bangkok, maar mijn reisgenoot kreeg zijn vrije dagen niet bevestigd.... nu 750 euro voor dezelfde vlucht
Geen idee wanneer je wil vertrekken

Maar 2 x 1 ticket boeken kan al schelen

Of een andere vertrekdag.

Ik vloog in maart 2016 voor 412 retour naar bkk met Aeroflot.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Johnny schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:05:
[...]

De vraag is nu, wat is de volgende stap? De klantenservice is duidelijk niet van plan me het makkelijk te maken. Een claimbedrijf inschakelen, of kan ik dit zelf makkelijk?
Schakel je rechtsbijstandsverzekeraar in, schakel een claimbureau in, zoek zelf uit hoe het juridisch zit, of laat het erbij zitten. Die keuze moet je zelf maken. Als je het zelf wilt doen heb je het snelst je geld en hoef je niets af te staan, maar moet je toch wel rekenen op een paar dagen werk (inlezen over EU 2004/261 en verzuim, dagvaarding opstellen). Daarna is het de vraag hoe Transavia reageert. Het kan zijn dat ze de zaak niet afwachten maar direct betalen, maar ze kunnen ook een advocaat erop zetten, en dan komt het erop aan hoe sterk je in je schoenen staat en of je de juiste argumenten op duidelijke wijze over kunt brengen ik heb meerdere voorbeelden van een bepaalde advocaat die een rechter herhaaldelijk om de tuin heeft weten te leiden waar het aankomt op compensatieverplichtingen; waarbij passagiers -ondanks een rechtszaak aangespannen door hun rechtsbijstandsverzekeraar- niet de compensatie kregen waar ze recht op hadden. Wat bij jouw situatie in je voordeel pleit, is dat het gaat om een enkele vlucht, geheel binnen het grondgebied van de EU, uitgevoerd door een Europese carrier. Dat maakt de situatie stukken eenvoudiger.

[Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 15-09-2017 23:13]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:32
Bij Ryanair is het deze dagen een lekkere puinzooi... tientallen vluchten vallen uit omdat het personeel voor het eind van het jaar achterstallige vakantiedagen op moet maken.

Geannuleerde vluchten maandag 18 september
Geannuleerde vluchten dinsdag 19 september
Geannuleerde vluchten woensdag 20 september

Dit gaat in totaal 6 weken zo door, waarbij een paar dagen van tevoren bekend wordt gemaakt welke vluchten zullen gaan vervallen 8)7 .

iRacing Profiel

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:35:
Bij Ryanair is het deze dagen een lekkere puinzooi... tientallen vluchten vallen uit omdat het personeel voor het eind van het jaar achterstallige vakantiedagen op moet maken.

Geannuleerde vluchten maandag 18 september
Geannuleerde vluchten dinsdag 19 september
Geannuleerde vluchten woensdag 20 september

Dit gaat in totaal 6 weken zo door, waarbij een paar dagen van tevoren bekend wordt gemaakt welke vluchten zullen gaan vervallen 8)7 .
Het gaat niet om vakantiedagen. Het gaat om drie dingen.
Ten eerste is er sinds vorig jaar een regel ingegaan waardoor maatschappijen niet meer creatief om kunnen gaan met de maximale uren die een pilot mag vliegen. met deze truc was het administratief mogelijk om het aantal gevlogen uren per termijn (fiscaal jaar) weer op nul te zetten om zo weer volop te kunnen werken. Dat moest ergens goed gemaakt worden zodat over een periode van 365 dagen het aantal niet boven de max uit kwam. Maar dat kon prima in de winter, als er toch minder vluchten waren. Dat gaf echter ene te hoge belasting in de zomer, wat nu dus ook niet meer mag.
Ten tweede heeft ryanair gewoon te weinig piloten om de piek in de zomer op te vangen. En dat komt door reden drie, namelijk dat er een vrij hoge uitstroom aan (ervaren) vliegers is binnen het bedrijf. Een uitstroom die ze niet snel genoeg (kunnen) opvangen met nieuwe werknemers.

Het vakantiedagen noemen klinkt leuk, maar het gaat gewoon om werknemers die van de wet niet meer mogen vliegen omdat ze al op hun max aantal werkuren zitten.

In de winter zal het probleem er niet meer zijn, tenzij er nu nog meer vliegers wegrennen. Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:56:
[...]
Lange termijn gevolgen zullen er ook niet zijn, klanten blijven toch wel terug komen.
Ik ben niet van plan ooit met Ryanair te vliegen, maar dat was al zo dus da's op zich niet veranderd.

• CyBeR
  • Niet online
B00st3r schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
Wat is er waar van het verhaal dat wanneer je naar vliegtickets zoekt, elke keer dat je zoekt de prijs omhoog gaat?
Niks.

• Moshi
B00st3r schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
Wat is er waar van het verhaal dat wanneer je naar vliegtickets zoekt, elke keer dat je zoekt de prijs omhoog gaat?

En als dit waar is, hoe kun je dit voorkomen (denk aan incognito mode)?
Niets

• CyBeR
  • Niet online
Da's een grapjasserijcode trouwens. EYW -> Key West is een beetje raar, maar als je bedenkt dat de ICAO voor Amerikaanse velden de IATA-code is + een K ervoor -> KEYW.

• CyBeR
  • Niet online
Die EU wet betreft echter wel compensation -- oftewel die extra 600 euro die je krijgt als je vertraagd wordt en 't is niet een act of god. Je ticketprijs terugkrijgen omdat de dienst niet geleverd is, is geen compensatie zozeer.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 11:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd1 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 02:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, als je vlucht niet doorgaat heb je wel recht op een refund, maar in het geval van een natuurramp niet op compensatie? Ik wist niet dat die dingen nog los van elkaar bestonden.

Is er binnen de EU dan ook een wet die iets zegt over refunds? Op al die compensatie websites gaat het over de 261/2004 verordening, maar er wordt nergens gesproken over recht op refunds bij een 'act of god' situatie.
Bij annulering of vertraging van de vlucht door overmacht (natuurrampen, stakingen van anderen en basicly al het andere waar de airline zelf niets aan kan doen) gelden de reisvoorwaarden van de airline.
Meestal geeft de airline je de keuze tussen omgeboekt worden naar een andere vlucht, of ontbinding van de reisovereenkomst en je geld terug. Bij lange vertragingen heb je in beperkte mate recht op verzorging. Het is echter in sterke mate de airline die bepaalt wat het beleid is.

Als de annulering of vertraging wél komt door de airline zelf (toestel defect, planningsfout, overboeking etc) krijg je onder 261/2004 als consument ineens een stuk meer rechten: je mag zelf kiezen of je je geld terug wil of omgeboekt wil worden, en daar bovenop heb je recht op een schadevergoeding van maximaal 600 euro per persoon afhankelijk van de kenmerken van de reis en vertraging.

• Moshi
Freak187 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:31:
Godver.... na lange tijd heeft mijn vriendin besloten om een vliegangstcursus te doen. Heeft ze gekozen voor Corendon (Onbezorgd Vliegen). Staat er met koeieletters op hun website dat ze hun eigen B737 inzetten en dat je eerst rustig in en om het vliegtuig mag rondlopen en daarna een rondvlucht boven Nederland... Eenmaal aangemeld op de cursus... krijgt ze gisteren een email dat de cursisten een vlucht met Easyjet naar Manchester gaan maken..... tjezus.... niks te nadele van Easyjet, maar dat is natuurlijk niet 'rustig' boarden..... dit riekt naar misleiding :-(
Maak je niet al te druk voor je vriendin, daar heeft ze niets aan. Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook. Ze zullen vast afspraken met EasyJet hebben om eerder te kunnen boarden onder begeleiding.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:20

Rannasha

aka "Species5618"

Moshi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:29:
[...]

Maak je niet al te druk voor je vriendin, daar heeft ze niets aan. Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook. Ze zullen vast afspraken met EasyJet hebben om eerder te kunnen boarden onder begeleiding.
EasyJet lijkt me nu niet de beste maatschappij om rustig kennis te maken met vliegen. De turnaround van EasyJet is behoorlijk kort, dus er is eigenlijk geen tijd voor het rustig in en om het vliegtuig lopen zoals beschreven wordt. Daarnaast sta je lekker opgepropt te wachten bij de gate. Zelfs al is er wat extra aandacht / begeleiding, EasyJet zal zich nog steeds aan hun planning willen houden.

Ik heb even de website van het programma opgezocht (onbezorgdvliegen.nl) en daar staat letterlijk:
Nadat u stap één en twee succesvol doorlopen heeft, stapt u goed voorbereid– en met herwonnen zelfvertrouwen – het vliegtuig in. In de derde en laatste module ‘Therapeutische Vlucht’ sluit u de cursusdag af met een vlucht in een Boeing 737 van Corendon Dutch Airlines, exclusief afgehuurd voor deze training.
Andere cursussen maken gebruik van lijndiensten waarbij u dus met “reguliere” passagiers mee vliegt naar een bestemming en ook weer terug moet vliegen met een lijndienst toestel.
Er is nogal een verschil tussen een vlucht die speciaal voor de vliegangsttraining is afgehuurd en er maar even bij gepropt worden bij een reguliere lijnvlucht. Corendon gebruikt de eigen 737 zelfs als unique selling point van hun cursus.

Het lijkt mij dat er voldoende reden is om verhaal te halen bij Corendon.

[Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 20-09-2017 10:31]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Moshi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:29:
[...]
Vliegangst is al irrationeel en angst om met EasyJet te gaan ook.
Wat is dat nu weer voor een opmerking? De een is bang voor een spin, de ander heeft vliegangst, daar is niks irriationeels aan. Dat is gewoon menselijk. Daarbij, was jij niet bang voor Aziatische vliegmaatschappijen?

Nieuwe 'veiligheids'features in China :X Kan nu Wechat Pay of mijn Chinese bankrekening niet meer gebruiken om tickets te kopen omdat ze sinds kort vragen om Chinese ID.
Kan je wel weer op de Engelstalige site bestellen maar dan betaal je vaak meer dan als je de Chinese site gebruikt |:(

• CyBeR
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:27:
[...]

Wat is dat nu weer voor een opmerking? De een is bang voor een spin, de ander heeft vliegangst, daar is niks irriationeels aan.
Jawel. Angst voor dingen die niet gevaarlijk zijn is irrationeel.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ben weer eens aan het proberen om een lekkere tier point vakantie in elkaar te klussen voor volgend jaar...

Heb tot nu toe dit (ik vlieg uitsluitend Oneworld ;) ):

https://www.google.co.uk/...AMS0BA432;sc=b;a=ONEWORLD

Heb ik alleen nog een los enkeltje nodig van wherever ik ben in de states naar Seattle om mijn vlucht terug naar Europa te nemen :)

Mijn plan is om in Mei 2018 de rocky mountains te verkennen via Seattle, auto huren en dan ws via Vancouver en Calgary naar het zuiden afzakken tot Salt Lake City of Denver oid en vanaf daar vlucht naar Seattle :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Skyaero schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:09:
[...]

Die discussie is recent gevoerd: ASW1 in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

TL;DR; dit verschilt per vliegveld. Het kan zijn dat men op Schiphol niet zo moeilijk doet, maar op de terugweg in Praag wel. Beste advies is om je gewoon aan de maten houden.
In Praag krijg je vrijwel standaard te horen "iet ies small airplane, you checkin lukkets here at keet".
Als je dat dan niet wil moet je zorgen dat je als laatste in de rij gaat staan; dan worden ze boos omdat ze te weinig tijd meer hebben en mag je het meenemen. d:)b

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
kamstra schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:32:
Ben weer eens aan het proberen om een lekkere tier point vakantie in elkaar te klussen voor volgend jaar...

Heb tot nu toe dit (ik vlieg uitsluitend Oneworld ;) ):

https://www.google.co.uk/...AMS0BA432;sc=b;a=ONEWORLD

Heb ik alleen nog een los enkeltje nodig van wherever ik ben in de states naar Seattle om mijn vlucht terug naar Europa te nemen :)

Mijn plan is om in Mei 2018 de rocky mountains te verkennen via Seattle, auto huren en dan ws via Vancouver en Calgary naar het zuiden afzakken tot Salt Lake City of Denver oid en vanaf daar vlucht naar Seattle :)
Zelf zou ik trouwens wel BA1 nemen (heb je begin dit jaar ook genomen, toch?), in plaats van de 777. Vind BA widebody business maar ruk. Ga dan ook liever met AA TATL, zoals je op de terugweg hebt :)

Jammer dat je telkens geen (gratis) stopovers kunt nemen. Dan had ik deze deal zo geboekt :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@oohh @kamstra Zoiets:
https://www.google.co.uk/...A432;sc=b;a=ONEWORLD;eo=e
Kost maar een paar centen extra, ik zou het doen.

Wat betreft BA business, ik had YYZ-LHR met een splinternieuwe 787 en ik vond het ook niks. Nachtvlucht, stoel (bed) aan het gangpad. Het leek wel alsof ik in een Russisch ligrijtuig lag. Misschien is het beter als je aan het raam of in het midden ligt (787 heeft 2-3-2 opstelling, 777 2-4-2).

[Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 21-09-2017 12:29]

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@oohh en @Maasluip thx :)

Heb die BA1 idd in April dit jaar al gedaan, been there done that ;)

Was op zich ook leuk geweest, maar heb uiteindelijk plannen iets aangepast en dit geboekt:

https://www.google.co.uk/...HR0BA48,LHRAMS0BA432;sc=b

Heb nog getwijfeld om BA2 terug te nemen maar die vond ik qua vluchttijden die ik dan vanuit SEA moet nemen naar JFK niet echt ideaal.

Next time ;)

Overigens had ik in Mei YUL - LHR met een dreamliner. Ik vond het an sich prima, afgezien van het feit dat die vlucht gewoon te kort is om fatsoenlijk te tukken.. :P

Heb nu wel voor eerste keer een 747 waarbij ik mijn upperdeck stoel al vastgelegd heb, die had ik nog niet eerder gehad :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
defiant schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:45:
Het valt me altijd op met wat kleinere vliegtuigen met 1 ingang/uitgang er altijd opstoppingen ontstaan doordat mensen soms wel minuten het gangpad blokkeren om de handbagage in de bagageruimte te krijgen. Lijkt me toch handiger als de achterste rijen eerst boarden zodat er geen blokkades ontstaan, maar goed, dat kan uiteindelijk ook niet uit met een klein vliegtuig.
Dat gebeurde in het verleden wel. "rijen 18 t/m 30 mogen nu naar voren komen voor het boorden. Wij vragen rijen 1 t/m 17 nog even te blijven wachten". Vervolgens bestormde alsnog iedereen de gate. Mensen (en zeker vliegtuigpassagiers) zijn kuddedieren met gehoorproblemen.

Ik zit altijd met verbazing te kijken hoe mensen zitten te kutten met hun handbaggage en jas. Gewoon neerplempen en zitten.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:57:
[...]

Om nog even hier op terug te komen. KLM zegt via de Facebook chat dat de koffer van 53 x 39 x 20 wel wordt toegestaan. Vraag me af hoe betrouwbaar dit nu is en het biedt vast geen garanties. Kan ook betekenen dat het grondpersoneel op Schiphol er dan misschien niet moeilijk over doet, maar in Praag is het dan maar de vraag...
Ik heb nog nooit iemand bij een KLM gate naar het formaat koffer zien kijken eerlijk gezegd.. Ik zou me er niet te druk om maken. Als je met een Cityhopper vliegt kunnen ze weleens vragen of ie mee mag in de bagageruimte, maar dat gebeurd bij iedereen zonder status, en is kosteloos.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Er1k989 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:25:
Je zit daarna nog lang genoeg op elkaar gepropt in het vliegtuig..
Zeker omdat je dan je tas bij je benen mag wegstoppen omdat alle bagagerekken vol zitten ;)
Daarom stap ik graag op tijd in, dat mijn cabinebagage dan gewoon in de bagagerekken past.

[Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 21-09-2017 16:37]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:49
Heb inmiddels een paar lounges gezien, maar zou er toch niet snel voor willen betalen.
Aspire lounge op Schiphol heeft een mooi uitzicht, en fijn dat je een biertje of mixje kan pakken met wat te knabbelen. Als je met zijn tweeen bent betaal je 50€. Daar kan je ook een hoop eten en drank voor kopen op de luchthaven!
Internet hebben ze op elke luchthaven, vaak ook lekkere stoelen met uitzicht en toiletten. De toegevoegde waarde van een lounge is vooral status.
Douche kan een plus zijn als je lange vlucht hebt.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:19:
Internet hebben ze op elke luchthaven, vaak ook lekkere stoelen met uitzicht en toiletten. De toegevoegde waarde van een lounge is vooral status faciliteiten binnen handbereik en een rustige omgeving.
Douche kan een plus zijn als je lange vlucht hebt.
Fixed that for you ;)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:04
* Garyu gisteren enigzins verbaasd. Vliegtuig waarbij de seat numbering verkeerd om loopt. Rij 1 is achterin, rij 20 voorin (en twee stoelen achterstevoren, beetje zoals in de trein _/-\o_), in een ATR-72.

Ziet er dan zo uit ongeveer:

• Skyaero
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:49:
Wat mij betreft mag IAG zo richting de uitgang. Sneu voor de werknemers, maar daar soort Ryanair-gedrag wil je toch niet op een deftige maatschappij :(

Welke idioot ooit beslist heeft om die paljas die Vueling leidde maar ineens aan het roer te zetten bij de hele groep... Ik weet het niet.
Elk jaar meer passagiers, meer omzet en meer winst. Lijkt dat ie prima zijn werk doet voor de aandeelhouders.

• Brent
  • Laatst online: 18-05 15:26
Nu heb ik eigenlijk nooit medelijden met piloten, maar in het geval van RyanAir maak ik graag een uitzondering: https://www.trouw.nl/home...en-zijn-piloten~afd6e0b6/

Man man man, wat een mannetje. Zou er ook maar 1 RyanAir werknemer zijn die er met plezier zit?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
PWM schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:47:
Op Schiphol gelandt met de 787 van TUI. Parkeren we op een remote stand en moeten met bussen.

Dat is voor het eerst dat ik dat meemaak met een wide body.
Bananenrepubliek Nederlando

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Frankfurt kan er ook wat van :|

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dennis Bunnik is sowieso een fijne om naar te kijken. Heerlijk rustige reviews en lekker down to earth.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

inderdaad de hoeveelheid non-stop vluchten,punten,NL crew en NL verse melk aan boord :Y)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• mrsar

mrsar

Dat is de bedoeling van loyalty punten ;) maar pas echt als je flink wat vluchten (segmenten of groot aantal miles) maakt , bv gold bij klm is 30 segmenten

• Grouchy

Grouchy

meep meep

eMiz0r schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:41:
[...]

Vliegen hier wel eens mensen met Emirates bclass? En zo niet, waarom verkies je bijvoorbeeld KLM boven Emirates? Ik prefereer altijd Emirates (A380) gezien de prijs vaak gelijk is (of goedkoper) maar de seats echt zóveel beter. Het eten vind ik bij KLM dan weer beter en het personeel ook, maar dat weegt voor mij niet op tegen de rest. De 1-2-1 config van Emirates in een A380 is wat mij betreft echt unbeatable, maar ik hoor graag andere meningen!
Eenmaal in de lucht is Emirates BC gewoon goed: 1-2-1 config., goed hard & soft product, maar ja je mag wel overstappen als je bv naar China, India, Japan ofzo vliegt. En als het fout gaat heb ik viel liever te maken met bijvoorbeeld KLM, veel efficienter. Naar de USA is zoiezo niet echt een optie.

Ben ooit begonnen met Flying Blue AF/KLM, toen NW. Momenteel is Delta mijn preferred carrier: ST lid en genoeg andere partners. USA crew, hard & soft product, T &C, customer service & FF programma allemaal beter dan Flying Blue/AF/KLM.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:29:
Also: TIL dat same-day returns bij KLM tegenwoordig kunnen zonder klauwen met geld te kosten. Gek genoeg zeggen de voorwaarden:
Dat mag wel eens. Ik vlieg vandaag AMS-LGW met Easyjet heen en weer voor 110,-. KLM vroeg 710,-.

Dat zijn de puntjes niet waard ;)

Heb weer een bug bij KLM gevonden. Als je gebruik maakt van de FLEX optie en deze gebruikt om niet alleen je vlucht maar ook je bestemming te te wijzigen, krijg je maximum miles, ook al vlieg je op een goedkoop ticket.

Krijg nu 2100 punten voor een retour van 170,- naar LHR. Vorige keer ook al, dus reproduceerdbaar :p

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

mrsar schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:59:
[...]

kunnen ze een stoel 2x verkopen ;)
Dat klinkt leuk, maar als de prijs van een enkele reis wordt verlaagd tot die van een retourtje heeft de maatschappij evenveel omzet bij het "1x verkopen" als bij het "2x verkopen" van de (retour)stoel. In praktijk is een enkeltje duurder dan een retour (zolang de retourdatum zorgvuldig is gekozen), en daar is geen enkele logische reden voor. Sterker nog, voor de airline is het nadelig om onnodig retourtjes te verkopen omdat het lastiger wordt om te voorspellen hoeveel pax er komen opdagen: je kunt beter 160 passagiers hebben die elk (onafhankelijk van elkaar) met een kans van 93.75% komen opdagen dan 170 pax die elk met een kans van 88.23% komen opdagen.
PWM schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:48:
[...]

Ik moest naar Victoria. Vanaf LHR is dat 45 minuten, vanaf LGW is het 30.

En inderdaad, als je in het centrum moet zijn, maakt LCY, LGW of LHR niet zoveel uit. Het zal wellicht een kwartier schelen.
Iedereen kijkt naar reistijd, maar de tijd voor security is ook een factor. Bij Southend duurt dat schijnbaar nooit langer dan 6 minuten: http://www.independent.co...nes-stobart-a7962041.html

[Voor 27% gewijzigd door GlowMouse op 26-09-2017 12:07]

• CyBeR
  • Niet online
Om in April een goeie prijs te hebben hoef je nog lang niet te boeken.

• Moshi
Grouchy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:06:
[...]

Ja is nog mogelijk. Via klm.com dacht ik niet meer of het moet ergens verborgen zijn achter hun vreselijke UI/webdesign. Maar via andere airlines.com websites zeker wel, denk ook dat het nog steeds mogelijk is als je ze belt, maar ja daar willen ze dan wel weer geld voor zien.
Weet je wat het bizarre is; in de KLM-app kan het wel! Maar om nu op zo'n priegelscherm vliegtickets te boeken...

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:10
Ik wilde dit graag met jullie delen, omdat het eigenlijk zulke waarheid is. Mensen die maar snel gaan boarden.

https://speld.nl/2017/09/...-zodat-ze-eerder-aankomt/

• CyBeR
  • Niet online
Aldus twitter gaat Delta vanaf 1 oktober iedereen gratis toestaan om te texten vanuit de lucht: https://twitter.com/i/moments/913117060665872384

iMessage, WhatsApp en Facebook Messenger worden ondersteund.

[Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 27-09-2017 22:29]

• CyBeR
  • Niet online
bull93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

Oke dankje! Dus in december/januari is ook nog goed voor een normale prijs?
Dat is ongeveer wanneer je serieus moet gaan nadenken over boeken, ja.

Overigens als je eerder een prijs ziet waar je 't mee eens bent kun je dat ook gewoon doen natuurlijk.

• mrsar

mrsar

bull93 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:49:
[...]

Oke dankje! Dus in december/januari is ook nog goed voor een normale prijs?
gewoon de komende 2 maanden de prijzen in de gaten houden zodat je weet wat laag en hoog is, en daarna gewoon op laag (of zo laag mogelijk) gaan boeken in december/januari.

Laagste prijzen voor klm eco die mij bijstaan is 480-600 euro, gemiddeld 600-650 en alles daarboven duur :P bij dezen alvast.

[Voor 14% gewijzigd door mrsar op 28-09-2017 10:56]

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03:05
Pindakaas schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:30:
De vluchten vinden we inderdaad wat spannend maar moeten we misschien inderdaad maar loslaten. Volgens mij zijn we prima verzekerd dus financieel zullen we geen schade hebben. Daarnaast zullen de lokale autoriteiten zich hopelijk wel druk maken over hoe al die toeristen van het eiland af komen. :X
In geval van risicogebied/mogelijk dreigend onheil: Meld bij de Nederlandse ambassade dat je er bent, waar je verblijft en hoe ze je kunnen bereiken in geval van nood. Als er dan Nederlanders/EU-burgers geevacueerd moeten worden, regelen zij het voor je...

Edit: En 3 minuten later, zie ik dat dat ook al als officieel advies door de NL ambassade gegeven wordt.

[Voor 13% gewijzigd door Oekiejoekie op 28-09-2017 13:38]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Moshi
Ik kies eigenlijk altijd voor een langere overstap, maar dat is simpelweg omdat ik altijd op tijd moet/wil zijn op plaats van bestemming. Ik heb of een afspraak staan of een korte vakantie waar ik geen dag wil verliezen op en rond een vliegveld.

Als ik alle tijd van de wereld zou hebben dan zou ik voor de korste gaan. Zolang de maatschappij het zelf maar ziet zitten.

• CyBeR
  • Niet online
Haha, jij dacht twee stoelen voor de prijs van één te krijgen. Dacht 't ook niet.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bensimpel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:12:
[...]

DUO Seat
Reserve a seat in a row of two. You are guaranteed to travel with just one neighbor. Standard recline and comfort.

mischien ff webcare van airfrance pingen :+
Twee stoelen kopen gaat stuk beter werken ;)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand wel eens op Miami airport geslapen? Er zit maar 1 hotel op het vliegveld en deze krijgt nou niet bepaald lekkere reviews. Is het het waard om 20 minuten verder te kijken?
CyBeR schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Ze bedoelen dat je de tijd uit het oog gaat verliezen.
Bij een trip waar je een IWC krijgt :+

[Voor 6% gewijzigd door PWM op 01-10-2017 20:22]

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb altijd problemen met het beveiligingspersoneel op Schiphol. Vorig jaar vlogen we naar Noorwegen, we stonden toen in de rij bij de scanner en toen stond er opeens een grappenmaker van de beveiliging in mijn broekzak te grabbelen omdat ik daar nog een paspoort in had zitten ...

Altijd als ik daar aankom is het raak. Ik ben slechtziend en loop daarom met een rood-wit gestreepte stok. De stok mag niet mee door de scanner, die moet met de handbagage mee. Maar die lui bij de scanner snappen er geen zak van. Ook na herhaaldelijk zeggen dat ik niets zie blijven ze maar wijzen en zeggen dat ik mijn voeten op de gele vlakken moet plaatsen. Dit is heel frustrerend en elke keer als ik daar kom is het hetzelfde verhaal.

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:59:
Aangaande dat eerste: altijd je zakken controleren voor je een scanner in loopt. Dat heeft niks met slecht zicht te maken; ik kan ook niet zien of er nog wat in zit, dat moet je voelen.
Dat is precies de reden dat ik mijn slechte zicht pas in de tweede alinea noem. En het is inderdaad geheel mijn fout dat ik mijn paspoort in mijn zak laat zitten, maar dat is geen reden om zonder waarschuwing in de broekzakken van passagiers te gaan graaien.
Voor dat tweede: reis je alleen of heb je iemand bij je die je daarbij kan helpen? Verder denk ik dat zo lang mogelijk je stok bij je houden totdat de medewerker die de scanner bemant dat ziet kan helpen. Dát is waaraan ziende mensen slechtzienden herkennen namelijk; zonder zoiets ben je voor die persoon gewoon een idioot die niet doet wat 'm gezegd wordt.
Ik reis altijd samen, aangezien ik het vliegveld niet alleen kan navigeren. Als ik met mijn stok naar de scanner toe loop worden ze ook boos, dus dat werkt niet echt. Daarnaast blijf ik terwijl ik de scanner in loop en in de scanner sta continue benadrukken dat ik blind ben.

Het probleem is denk ik dat het een stressvolle situatie is en dat de medewerkers op de autopiloot draaien. Als je van het patroon afwijkt kunnen ze daar niet zoveel mee. Met andere woorden, de betreffende medewerkers zouden beter opgeleid moeten worden, zodat dit één van de bekende situaties wordt waar een goede oplossing voor is.

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Eens, maar ik vraag me af of je niet een waarschuwing gemist hebt. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar doen. Zo wel is dat écht heel slecht namelijk. (En ik ben ook al niet zo tevreden over de security op Schiphol; die krijgen van mij een dikke onvoldoende.)
In dit geval kwam de medewerker van achter terwijl ik mijn meuk in een bak stond te laden. Het kan inderdaad zijn dat ik iets gemist heb, maar aangezien het achter me stond weet ik het niet zeker.
Ok. En heb je aan de verschillende medewerkers die je tegen komt (die je naar een rij dirigeren, die achter de bakken staan) gevraagd om je te begeleiden?
Specifiek omdat de beveiliging altijd een probleem is vraag ik altijd assistentie van Schiphol aan, ook als ik samen met iemand op reis ben. Deze persoon loopt dan mee van de incheck balie tot de gate en verteld ook de beveiligingsmedewerker bij de scanner wat de situatie is. Die boodschap komt simpelweg niet goed over. Het probleem is volgens mij dat ze het wel horen maar gewoon niet weten wat ze ermee moeten, gebrekkige training dus.
Die medewerkers moeten zéker beter opgeleid worden. Niet alleen voor dit soort situaties maar ook gewoon om efficienter te zijn en beter te herkennen wat wél en géén probleem is om mee te nemen in een tas.
Eens :).

• Blubber
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:02:
Misschien volgende keer in een rolstoel aan komen? Daar nemen ze altijd extra tijd voor.
Ja, het ironische is dat ze mij bij de assistentiebalie altijd in een rolstoel willen duwen, maar ik sla die uitnodiging altijd af. Maar misschien is er een reden dat ze het zo proberen te doen ...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:) Retourtje AMS-TXL via FRA geboekt op 16 november. 2x 747 vliegen voor € 375.
Het was ook nog een optie geweest om een retourtje op verschillende dagen te doen en voor de retourvlucht/reis dezelfde dag iets anders te regelen, maar toch hiervoor besloten.
Een keer upper deck, een keer rij 1.

Woei! Ik "moest" nog een keer 747 vliegen en dit was een mooie kans *O*

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• CyBeR
  • Niet online
Vraag bij KLM een refund van de belastingen aan. Verder kom je niet.

• Blubber
  • Niet online
Ik had mijn klacht over de beveiliging ook gemaild naar Defensie, wat volgens Schiphol het juiste adres is. Net gebeld, en blijkt dat de marechaussee enkel over de regel- en wetgeving gaat maar ze gaan de klacht doorzetten naar de bedrijven die de beveiliging uitvoeren. Wel lekker snel opgepakt!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 15:53
oohh schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:31:
[...]

Coach in de UA 767 is wel echt driewerf ruk hoor. Stoelen van 20 jaar oud, met dito IFE. Ik zou zelf voor KL kiezen. Ik heb deze twee jaar geleden nog op AMS-ORD-AMS gehad :'(

Wordt zelfs de "Ghetto Bird" genoemd. Ik hoop niet dat ze nog met deze eco stoelen vliegen:
[video]

Ik ben trouwens wel benieuwd, want hoe boek je een retour met twee verschillende classes? Als je twee enkeltjes boekt, ben je sowieso veel duurder uit. Volgens mij is het gemakkelijkste een mogelijk ook het goedkoopste om gewoon een retour in business te boeken. :)
United is echt verschrikkelijk. Die 757 van ze waarmee ze op AMS vliegen heeft weliswaar IFE, maar met LCD schermpjes uit de jaren 80 en op de kanalen (stuk of acht) worden constant de films en muziek 'gelooped'.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vanavond op RTLZ:

Backstage Bij De Langste Vlucht Ter Wereld • 20:30 - 22:00 •

Documentaire waarin we achter de schermen meekijken tijdens een van de langste passagiersvluchten ter wereld, die van Londen naar Sydney. Het cabinepersoneel wordt gevolgd tijdens hun werkzaamheden in de Airbus A380.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:13
En toen deed zijn gouden roltrap het niet meer:

[Voor 35% gewijzigd door Napsju op 06-10-2017 12:51]

Lekker!

• PWM
  • Niet online
Net grondig ondervraagt. En als kado ook nog SSSS op mijn boardingpass voor in US straks.

Reden: enkeltje geboekt

• mrsar

mrsar

PWM schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:45:
Interessant. De dame die mij ondervroeg liep hier in de lounge om iemand op te zoeken. Heb haar nog even aangesproken.

Zij vroeg aan mij bij het inchecken om een geprint ESTA verklaring (had ik natuurlijk niet) en mijn bewijs van een retourvlucht (vlieg met KLM vanaf JFK terug).

Zij gaf aan dat ze mij inderdaad niet laten boarden hier, als je geen retourvlucht hebt geboekt. Gewoon, niet. Dat is toch wel opvallend. Soms weet je gewoon niet precies hoe je reis loopt.

Blij dat ik al een ticket had...
Ik mocht Vietnam niet uit naar de Filipijnen omdat ik nog geen exit vlucht had in de Filipijnen, dus komt vaker voor, uiteindelijk snel op SGN een ticket geboekt van MNL naar SIN 4 weken later :P

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Er is zelfs een dienst voor om een retourticket te huren: https://flyonward.com/en/

Onder ESTA is het vereist om een retourticket te hebben (bron, vierde bolletje: "Een retour- of doorreisticket heeft"). Zonder zo'n ticket kun je bij de grens worden geweigerd en krijgt de airline een boete (en de verplichting je direct weer mee terug te nemen).

• Fly-guy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Dat is ook echt iets Nederlands,
Absoluut niet. Je ziet het in heel veel meer culturen, tenminste wel die ik aan boord zie.

• Moshi
Spijkerbroeken zijn nooit comfortabel. Ik snap niet eens hoe ze het van een pantalon hebben kunnen winnen qua comfort.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Je kan de US toch ook over land verlaten? Dat is wat ik tot nu toe bij alle landen gebruikt heb als ik op reis was want ik reis meestal ook op enkeltjes. Heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, zelfs in China niet. Want als het land waar je heengaat geen visum eisen voor jou heeft kom je zonder problemen dat land in.
Dat zou inderdaad kunnen, maar de eis staat in de wet: "The alien is in possession of a round-trip transportation ticket". Dat is hier verder uitgewerkt voor als je met een vliegtuig aankomt:
[Applicants] at the time of arrival must have a round trip ticket that will transport the traveler out of the United States to any other foreign port or place as long as the trip does not terminate in contiguous territory or an adjacent island; except that the round trip ticket may transport the traveler to contiguous territory or an adjacent island, if the traveler is a resident of the country of destination.
Dus strikt genomen mag je niet naar de VS vliegen en vanaf Canada terugvliegen ("ticket that will transport the traveler out of the United States"). De CBP-medewerker bepaalt uiteindelijk of je wordt toegelaten.

In het contract tussen airlines en de VS belooft een airline niemand naar de VS te vervoeren zonder een "valid, roundtrip, nontransferable, nonrefundable ticket". Zoals gezegd levert overtreding een boete op voor de airline, dus die zal je ook niet graag meenemen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:05
Wij rijden wel eens van Canada naar de US, vliegen dan naar Nederland, weer terug en rijden weer naar Canada. Inchecken kan nooit online via de terugreis en bij de balie is het ook altijd weer uitleggen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54
Napsju schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
Net online ingecheckt bij WizzAir. Als je vooraf geen stoelen boekt, zit je dus ook niet meer naast elkaar. Gelukkig nog wel dicht bij elkaar, dus ik vraag wel aan de persoon die naast mijn vrouw zit of we kunnen wisselen. Anders moet de persoon in kwestie genoegen nemen met een schoppende baby naast zich. :+

Al eens eerder met AirAsia gehad. Jammer, maar ik ga er echt niet voor betalen.
Laatst gehad bij rianair. Al verwacht je het daar ook wel....
Maar die hebben volgens mij het logaritme zo ingesteld dat je zo ver mogelijk bij elkaar weg zit. Direct ingecheckt toen het kon... En zaten 1 voorin, de ander achterin. (Dat zie je gelijk)
Terugweg zo laat mogelijk ingecheckt, en toen maar 4 rijen uit elkaar.

Uiteindelijk wel naast elkaar gezeten, maar ik vertik het om er voor te betalen als je dit dus gewoon opzettelijk doet om extra geld binnen te harken. En gelukkig dachten er veel zo over want na opstijgen was bijna iedereen verhuist.

[Voor 5% gewijzigd door Waah op 06-10-2017 20:35]

• PWM
  • Niet online
Op Miami is inmiddels de hele economy cabine naar huis. En business staat met crew te wachten op Priority koffers :+

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Miami International Airport, was dat niet de 2e slechste luchthaven in de USA?
Volgens mij willen ze die positie ook dit jaar zeker behouden.

[Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 07-10-2017 02:11]

• Mxvtk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:39
Deze week gevlogen met Golden Myanmar Airlines. Vlucht van 40 min waar we zelfs een ontbijtje kregen. De bagage werd uitgeladen op een kar die daarna door twee mannen getrokken werd naar de 'arrivals' (handgeschreven bordje) op Heho Airport. Nieuwe, maar mooie ervaring.

• Skyaero
  • Niet online
Vanavond weer met KLM naar Barcelona. Zal het een cakeje of een half boterhammetje met oude kaas worden? :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
rajackar schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verder al gepland hebt. Je zit er nu nog redelijk ver vanaf.

Ik zit er ook aan te denken. Ik zit nu op 22 vluchten en heb er nog 4 gepland staan. Misschien dat ik er nog 2 los kan krijgen van de baas maar dan moet er nog wat bij.
Zoals ik al eerder meldde is 't tegenwoordig mogelijk om same-day returns te doen voor redelijke prijzen, dus doe een dagtripje met overstap in CDG en je bent er.

Zo even als eerste ingeving, AMS-CDG-LYS v.v op 09 december kost je €145.

[Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-10-2017 15:05]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:48
PWM schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Had er gisteren 1 andersom. Vrouw van rond de 45 die in de lounge naast mij zat. Was gewoon ter been, niets mee aan de hand.

In Miami (15 minuten lopen naar security), had ze opeens veel ondersteuning nodig en werd op een karretje geladen en langs iedereen gereden. Bij de bagage liep ze weer gewoon rond.
Sommige mensen hebben ook dingen die je niet ziet. Ik heb thuis ook een rolstoel voor ondersteuning. Veel mensen denken, rolstoel dus je kan totaal niet lopen. In mijn geval : "ik loop wel even naar de security. Shit het is toch wel te ver lopen *op karretje springt* loopt verder."

Ik zeg niet dat mensen er niet van profiteren, en misschien wat het echt theater spel van haar, maar dat kan je jammergenoeg niet zien.

Maar ik ken de verontwaardigde blikken van mensen maar al te goed. Raak je gelukkig wel aan gewend.

Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.

[Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 08-10-2017 16:13]

Crypto.com cashback tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
zeef schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Heeft het voor mij nut om dit te doen om de 15 vol te krijgen voor 31/12?

[afbeelding]
Persoonlijk zou ik zeggen, nee. Silver heeft echt weinig voordelen.

Maar, wat je kan doen:

Amex Platinum nemen, krijg je 20.000 miles en 8 QF. Zodra die zijn bijgeschreven heb jij silver. Dan downgrade je de kaart weer naar het laagste niveau.

Dit trucje kost je grofweg 150,- (600,- per jaar voor 3/12de jaar), maar dan ben je in 1 klap klaar.
Dacuuu schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Ps. Dit is niet persoonlijk, ik probeer alleen in het kort de andere kant van de medaille te laten zien.
Hehe, zo vatte ik het ook niet op hoor ;) Ik geef iedereen altijd het voordeel van de twijfel, dus zal nooit van mijn leven een vervelende blik geven. Ik pen het hier neer, maar zal niemand in de weg zitten :)

[Voor 25% gewijzigd door PWM op 08-10-2017 16:20]

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-05 17:02
Zo, op Schiphol voor m'n meest debiele run ooit, AMS - DOH - SGN - DOH - GRU - DOH - SGN - DOH - JFK - DOH - SGN - DOH - AMS in 2,5 week, 91.000km en een uurtje of 130. Hopelijk leef ik nog een beetje aan het einde.

Ben benieuwd of er nog vragen gesteld gaan worden bij de derde keer Vietnam immigration in 2 weken, of dat de Amerikanen nog moeilijk gaan doen na zo'n itinerary.

• mrsar

mrsar

960 is best nice,daarvoor zou ik het ook doen :P

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Goeie deal :P, niks mis mee. Lekker Business vliegen en tussendoor nog effe genieten in wat verre landen.
Geniet er van!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Evianon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

€ 960 voor alle business class tickets, en dan miles + paar tientjes om in SGN te komen vanaf AMS.

[...]

Vietnam multiple entry visum was inderdaad nog € 75, prijzig.
Nice smoking deal! Verwacht dan wel een trip reportje met foto's!

• CyBeR
  • Niet online
Om die alvast voor te zijn:

(50 minuten geleden geupload; zelf nog niet gekeken.)

[Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2017 17:53]

• Napsju
Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:19:
Daar over gesproken, ik heb binnenkort 2:50 tussen Malindo op KLIA naar AirAsia op KLIA2. Zou te doen moeten zijn. Ze zijn er erg vlot met bagage, ben op beide terminals geweest, maar ben nooit tussen de twee geweest. Iemand ervaring?
wildhagen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:11:
Er rijdt een treintje tussen KLIA en KLIA2: https://www.airasia.com/ask/template.do?id=498

Zelf ben ik wel regelmatig op KLIA geweest, maar nog nooit op KLIA2. KLIA is altijd uitstekend te doen, prima luchthaven. Je hebt wel soms flinke afstanden te lopen (het is behoorlijk huge daar), maar alles staat goed aangegeven.
Gelukt! SIN-KLIA1>KLIA2-KIX.

Bij de immigratie van KLIA1 stond een flinke rij, maar door onze gehaaste indruk mochten we gelijk door naar het loket voor Maleisiërs. Fijne 'uncle' daar. 2 minuten, done. In SIN het verhaal van de korte aansluiting al uitgelegd en verzocht de koffer als laatst op de band te leggen, zodat deze als een van de eersten geleverd zou worden. Ook dat is gelukt. Fijn vliegveld, SIN! De koffer was de 6e op de band in KLIA1. Daarna door naar het treintje, die slechts eens per 20 minuten gaat. Kaartje voor 2 MYR pp, baby gratis. 3 minuten later was het treintje er al. In totaal 40 minuten nodig gehad van het Malindo toestel (helaas niet de 737-8MAX :( ) in KLIA1 tot incheckbalie van AirAsia in KLIA2 :)

Lekker!

• PWM
  • Niet online
Delta heeft het upgrade/change process wel echt goed voor elkaar.

Ik zit nu op BNA te wachten op een vlucht naar LGA. Ik heb een vlucht om 6.30 maar wil graag de 4.00 vlucht hebben. Via de app heb ik die aangevraagd. Ik zie nu op de monitor bij de gate de status van alle aanvragen en je ziet wanneer het je beurt is. Ik ben nummer 1 voor een change met Z met 2 vrije plekken. Alleen als die plekken verkocht worden gaat het dus niet door.

Mijn koffer stoppen ze dan sowieso in de 4.00 vlucht. Als ik die krijg, is de koffer mee. Krijg ik hem niet, staat de koffer in ieder geval te wachten op LGA.

Dat is toch wat anders dan die ellende bij KLM waar je moet bellen of hopen op een werkende site. Daarbij vraagt Delta voor een change fixed $75,-, terwijl bij KLM met een non-flex ticket honderden betaalt moet worden voor een vluchtje van LHR. En de standby list van KLM is ook een papiertje bij de gate ipv iets wat je kan raadplegen.

En dan zie ik in de app ook nog gewoon waar mijn koffer realtime is. Ik mag het allemaal wel :)

[Voor 4% gewijzigd door PWM op 13-10-2017 21:10]

• PWM
  • Niet online
I'm not sure why all of this happened, and I want to convey my sincere apology for all of this. We have refunded your $75 fee to the original form of payment, please allow 7-10 days for processing. We also generated a $200 travel voucher that we attached to your Delta SkyMiles account. This is good for 1 year from today and may be applied on any Delta and Codeshare flight. The voucher number is xxx. Please reach out to us if you have any further questions or concerns. Thank you!
Ook weer opgelost :)

• Skyaero
  • Niet online
Ik denk dat zij met restitutie het terugvragen van de ticketprijs bedoelen en niet de schadevergoeding bij vertraging.. Waar je dan je schadevergoeding kunt halen weet ik niet.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:
Goed, het is dus zover... M'n Ryanair-vlucht had vandaag vertraging en ik ben dus aan het grasduinen door de website van de Ieren om compensatie aan te vragen (vlucht was voorzien om 09:55 en we zijn pas vijf uur later vertrokken, met een ander toestel).

Ryanair doet er natuurlijk alles aan om zijn reizigers op het verkeerde been te zetten. Vanaf 3u heb je recht op die compensatie - maar hun website formuleert het als volgt:

[...]

Nu leest dat als 1) als de vlucht geannuleerd werd of 2) als hij meer dan 3u vertraging heeft en we 'm niet nemen.

Onze vlucht is 5u vertraagd geweest maar wel nog doorgegaan; conform de EU-richtlijn hebben we dan recht op schadevergoeding. Alleen staat dat er niet tussen?

[afbeelding]

Iemand die ervaring heeft met zo'n claim indienen bij Ryanair?
Hier is het EU261 formulier te vinden: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/

• Fly-guy
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:
Ryanair doet er natuurlijk alles aan om zijn reizigers op het verkeerde been te zetten. Vanaf 3u heb je recht op die compensatie - maar hun website formuleert het als volgt:

[...]

Nu leest dat als 1) als de vlucht geannuleerd werd of 2) als hij meer dan 3u vertraging heeft en we 'm niet nemen.
In dit geval is Ryanair heel eerlijk.

Restitutie is namelijk iets anders dan de compensatie onder eu261/2004

Restitutie is simpelweg je ticketprijs terug als je, door bovenstaande redenen, niet wilt of kunt vliegen. Daarboven kan, afhankelijk van de reden, de compensatie komen.

Twee afzonderlijke zaken.

Onder het kopje eu261 zijn ze echter niet helemaal duidelijk over welke rechten je hebt, voor zover ik kan zien.

[Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 16-10-2017 10:29]

• Napsju
Napsju schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:06:
Zo. Da's weer een fijn 'foutje' van Finnair.

Amsterdam > Singapore
Okinawa > Amsterdam

€179 per persoon. En ik spaar weer een aantal puntjes bij OneWorld.

:9~
Zo, was dat even fijn!

AMS-HEL-SIN Finnair A321 en A350
SIN-KUL Malindo 737-800
KUL-KIX AirAsia A330-300
UKB-OKA Skymark 737-800
OKA-KIX-HEL-AMS Japan Transocean Air 737-400, Finnair A350 en A321.

Totaal € 313 per persoon. Waanzinnige reis!

Toch eens even vragen. Zijn er eigenlijk regels mbt het uitdelen van een riem en lifevest voor de kleinsten?

Bij zowel Skymark als Japan Transocean Air kregen we deze riem en lifevest niet voor onze baby. Bij Malindo en AirAsia kregen we dan weer wel een riem, maar weer geen lifevest. Bij Finnair en onlangs Xiamen en Aer Lingus kregen we beiden. Ik vind het maar vreemd.

[Voor 33% gewijzigd door Napsju op 17-10-2017 22:19]

Lekker!

• CyBeR
  • Niet online

• PWM
  • Niet online
KLM verkoopt nu bundels: https://klmflightbundle.klm.com/

Ik betaal nu gemiddeld 200,- per vlucht retour naar de UK. Neem ik een bundel, betaald ik vooraf 3400,- en mag ik 10x.

Eens even Excel erbij pakken en kijken of het handig is :+

EDIT:

Het is zelfs 10 enkeltjes 8)7

[Voor 8% gewijzigd door PWM op 18-10-2017 13:30]

• CyBeR
  • Niet online
Septimamus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Deze tip heb ik inderdaad wel is gekregen. Maar het maakt niet zozeer uit hoe groot het toestel is. Het blijft puur een gedachtegang dat je er niet uitkan als je eenmaal in de lucht zit. Ook als is het vliegtuig 50 meter breed.
Dat dacht ik al ja. Maar bedenk je dan dat "er uit" een stuk erger is dan "binnen moeten blijven", gezien de omgeving op 10km hoogte.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 15:53
Je kunt ook Onbezorgdvliegen.nl proberen, concurrent van Stichting Valk.

Ik kan deze cursus van harte aanbevelen. Je hebt de keuze tussen 1 daagse of 2 daagse cursus. Mijn vriendin heeft onlangs de 2-daagse cursus gevolgd en het is echt perfect georganiseerd. Mijn vriendin had nog nooit gevlogen en had ook last van claustrofobie etc. Maar dat is nu opgelost. Aan het einde gingen ze mee met een normale lijnvlucht en op de terugweg was ze volledig over haar angst heen.

Valk is zeker een goede optie, maar onbezorgdvliegen is naar mijn idee iets directer en gefocust op resultaten.
Bij Valk wordt na een aantal psychologische sessies bepaald wanneer je gaat vliegen. Bij Onbezorgdvliegen wordt er één dag aan de theorie besteedt en op dag 2 ga je vliegen. Maar er wordt heel veel persoonlijke aandacht geschonken aan iedere cursist en het is echt tot in de puntjes verzorgd. En een stuk goedkoper dan Valk. Kan het aanraden.

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05 19:09
Fly-guy schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Dat is dé manier om achter te blijven.

En het is misschien een beetje een niet populaire opvatting, maar wat dacht je ervan om gewoon niet te gaan vliegen? Wil je jezelf en anderen dit aandoen puur om "wat van de wereld te zien"?
Vergeet niet dat de vraagsteller 24 jaar is, hij heeft nog een heel leven voor zich. Als vraagsteller nu 70 jaar was geweest zou ik denken; begin er niet aan.

Maar gezien zijn leeftijd zou ik juist aanraden om wél over zijn vliegangst heen te komen, met een beetje geluk is hij er na 1 of 2 dagen overheen (desnoods met een curus) en dan durft hij hopelijk de rest van zijn leven gewoon te vliegen.
Je beperkt naar mijn mening jezelf best wel als je niet durft te vliegen en je bent nog jong, je kunt niet zomaar met je vrienden een weekendje naar Barcelona o.i.d..

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 12:24

mambo No5

Bad Apple?

Wellicht wel leuk voor degenen die er in geïnteresseerd zijn; een kijkje (360°) in de keuken van Eurocontrol Maastricht.

https://roundme.com/tour/187933/view/493304/

Gaaf om eens te kunnen zien, ik had zelf niet verwacht dat 't er zo groot zou zijn. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-05 17:02
Amsterdam naar Bangkok in business class voor € 1440 het hele komende jaar, inclusief vakantieperiodes: Google flights.

Misschien interessant voor sommigen hier die vaker die kant op gaan. Finnair is ~€200 meer, dat is het wellicht wel waard, aangezien het een stuk beter is dan de business van BA.

Credits to flyertalk.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 10:56
Fokkers faillissement in Andere tijden(2017)

21 oktober 2017, 21:20 - 22:00 uur NPO 2

Fokker ging 21 jaar geleden failliet. De ondergang van de luchtvaartmaatschappij was destijds voor velen een schok en veel betrokkenen hebben er een wrang gevoel aan overgehouden. Een terugblik op die periode.

Op 28 oktober gaat de laatste Fokker 70 bij de KLM met pensioen. Daarmee komt definitief een einde aan de samenwerking tussen de nationale luchtvaartmaatschappij en de Nederlandse vliegtuigpionier. Fokker was ooit een bloeiende vliegtuigbouwer, maar ging 21 jaar geleden failliet. Andere tijden blikt terug op de tijd dat er nog niets aan de hand was voor Fokker.

Fokker
In de jaren 70 kwam er nieuw elan door het aantreden van topman Frans Swarttouw, afkomstig uit het Rotterdamse havenwezen. Het leek allemaal niet op te kunnen, maar de overheid moest vaak bijspringen. Daar kwam een einde aan in de jaren 90 en mede daardoor werd het faillissement uitgesproken. Oud-werknemers van de luchtvaartmaatschappij denken echter nog steeds dat het bankroet afwendbaar was.
https://www.anderetijden....g/722/Fokker-aan-de-grond

• mrsar

mrsar

mocht je qua dagen niet heel specifiek zijn (1 a 2 dagen eromheen) en je het niet erg vinden eerst naar WAW te moeten dan kan je kijken naar WAW-XMN in business en dan door naar MNL, ik doe zoiets eind december voor 1100 euro (+ vlucht naar WAW en de vlucht XMN-SGN-XMN moet er dan nog bij) gratis 72 uurs visum voor china op die manier ook mogelijk :)

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Moshi schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:01:
Volgende week eindelijk weer eens op reis. Om precies naar Bangkok om vervolgens 1,5 week door het noorden van Thailand rond te trekken *O* Eerste keer met Qatar Airways dus ben benieuwd. Alhoewel, het is Economy dus de verschillen zin sowieso miniem.

Volgende trip naar Manila rond Kerst moet nog gepland worden, maar als ik de ticketprijzen zie dan springen de tranen in mijn ogen.

Overigens baal ik ervan dat de laatste jaren de KLM zo duur is. Zou graag het comfort van een directe vlucht hebben, maar het scheelt echt honderden euro's.
Als je alleen bent probeer stoel 12D op de T7, er is namelijk geen stoel voor je ook iets verder naar achter is er ook een rij met 3 stoelen in het midden. Niet kijken bij seatguru die laat de stoel als G zien maar ze zijn echt D ;-)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:11
25% korting op UAI
Pagina: 1 2 3 ... 34

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee