Toon posts:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 2 3 ... 34
Acties:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Soms is het ook best apart met losse tickets hoor qua bagage :P

Op SIN stapte ik over van PAL naar KLM met een overstap tijd van 5 uur ofzo (genoeg tijd dus,MNL->SIN moest ik snel boeken in SGN aangezien ik zonder uitgaande vlucht niet naar MNL mocht :+ maar mijn vriendin komende vanaf AMS had daar geen enkel probleem mee aan haar kant :P )

Anyway, op SIN opzoek naar een open klm balie en die zoeken dan je bagage op bij de band en checken deze weer voor je in zodat het als het goed is met het goede vliegtuig mee komt (en dat lukte zowaar), dus je hoeft niet perse door de douane heen/naar de bagage banden,je moet vooral zorgen voor genoeg tijd.

Oh en als je vanaf MNL vliegt (en zeker met PAL etc) moet je altijd met vertraging rekening houden,echt geen enkele vlucht is daar ooit op tijd vertrokken.

[Voor 10% gewijzigd door mrsar op 29-08-2017 15:55]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Ja, die vertrekken die dag om 05:30 en het halve internet staat vol met mensen die liever op zaterdag naar de Ikea gaan dan nog een keer met Ukraine vliegen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 20:33
Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 02:59:
[...]

Ik lees inderdaad gemengde reviews maar dus ook positieve. Eten, dat vind ik niet heel erg belangrijk. Ik kan ook het eten in de economy class prima verdragen. Als ik maar languit kan liggen, dat is het belangrijkste.
Should be fine then :). Dat was één van de dingen waar ze positief over was. Je kreeg ook een lekkere dikke deken (omdat het altijd zo koud is in vliegtuigen).

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:32
Brainscrewer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:41:
[...]

Should be fine then :). Dat was één van de dingen waar ze positief over was. Je kreeg ook een lekkere dikke deken (omdat het altijd zo koud is in vliegtuigen).
Voor die maatschappijen waar ik in een fullflat seat heb gevlogen zijn het altijd de dikkere dekens geweest. Bij sommigen krijg je ook een matras/topper als je wilt slapen maar niet bij alle.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:50
Chief schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:22:
Aha. Leek mij dat kruissnelheid op lange vluchten hoger lag dan bv AMS-LDN
Wikipedia: Lamidanda Airport in Nepal?

Lekker!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Moshi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:46:
Verder iemand een tip om een stad in Azië voor een paar dagen te bezoeken? Kan dat namelijk eventueel combineren dan.
BKK en SIN zijn voor mij ideale overstapsteden. Je bent in zo'n 50 minuten in de stad. Dit zijn ook grote hubs, dus misschien ook voordeliger..

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is meer iets voor de techniek sectie, maar goed.

Voor wat betreft de temperatuur aan boord, dat kan meerdere oorzaken hebben, maar komt waarschijnlijk neer op 1 reden.
Eenmaal onderweg, zeker bij de wat langere vluchten, komt de verwarming eigenlijk neer op koeling. Een vliegtuig met 200+ mensen is eigenlijk een geïsoleerde buis met 200 kacheltjes van 5 watt. En dat blijkt die buis redelijk goed op te kunnen warmen.
Uiteindelijk moet daar dus koude lucht in om het comfortabel te maken, gemiddeld komt er lucht van 15 graden in de cabine.
Helaas is het airco systeem in de meeste vliegtuigen relatief rudimentair. De temperatuur wordt per (grote) sectie gemeten en als er warme en koude plekken in deze sectie zijn en de sensor net in de warme plek hangt, zal dus de gehele sectie, inclusief de koudere, gekoeld worden. Dit zie je vooral in het midden van de economy cabine, daar zitten de meeste mensen en dat bepaalt de temperatuur en de koeling. Aan het begin en einde van deze sectie zitten minder mensen en is het dus minder warm, maar krijgt wel dezelfde hoeveelheid koude lucht.
Daarnaast heb je plekken waarbij deze koude lucht flink uitstroomt en plekken waarbij je dat niet hebt. Zit je net bij een "uitlaat" dan zal het in dat gebied nog kouder zijn dan het gemiddelde.

Tel daarbij op dat je, zeker in de nacht, je moe bent, stil zit en het dan al snel kouder hebt plus dat de steward(essen) rondlopen en het sneller warmer hebben dan jij en al snel wordt je vlucht een bibberfestijn.

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:14
Ben je drie weeken de hort op, nieuw topic... dat ter zijde.
In de catagorie sharing is caring;

Mochten er overigens mensen de bose qc35 overwegen, en met kl vliegen, kun je die het beste bestellen in hun shop met de "thankyourtf" discount code, dan kost die 279€ (nog niet ergens zo goedkoop gezien). Alleen wel levering aan boord

Kia E-nero2021 / Hyundai kona 2021

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 10:40
Nl-jeff schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:33:
Ben je drie weeken de hort op, nieuw topic... dat ter zijde.
In de catagorie sharing is caring;

Mochten er overigens mensen de bose qc35 overwegen, en met kl vliegen, kun je die het beste bestellen in hun shop met de "thankyourtf" discount code, dan kost die 279€ (nog niet ergens zo goedkoop gezien). Alleen wel levering aan boord
Regelmatig te koop op Amazon.it/de/es voor €279 en dat is inclusief Nederlands BTW en verzending. Dus ook daar eens regelmatig checken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:01:
Een vliegtuig met 200+ mensen is eigenlijk een geïsoleerde buis met 200 kacheltjes van 5 watt.
Voor de warmteuitstoot van een volwassen persoon wordt zelfs zo'n 100W aangehouden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Napsju
Dan hebben ze vast een cursus klanttevredenheid gedaan. Of betreffende medewerker was niet aanwezig, dat kan natuurlijk ook.

Lekker!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:47
Heeft iemand toevallig vandaag info gekregen over nieuwe prijzen van Privium Plus? Ik heb zelf Privium Basic, en kreeg net een mailtje dat de prijs vanaf 1 okt stijgt (van 121) naar 130 euro. Ik kan alleen niet zo snel vinden of Privium Plus ook verandert.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ah ok

We zijn nu op AUA.

Lachen gieren brullen hier. Ondanks al 4x (!) tellen zijn we ergens tussen CUR en AUA een passagier verloren, want we vertrokken er met 181, en nu zijn er nog maar 180... En nee, niemand op de toiletten.

Bemanning is nu redelijk in paniek.... Alle handbagage moet gechecked worden, maar ze doen het op een manier die alleen als "totale chaos" genoemd kan worden...

Er is ook al 2 maal om refuel geroepen, maar niemand reageert erop.

En dan komt er ook nog een deel nieuwe crew aan boord, om de chaos nog groter te maken...

Lekkere slapstick hier, nog nooit zo'n chaos gezien.

Benieuwd of we ooit nog gaan vertrekken :P

Virussen? Scan ze hier!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:32
LoL!! Sorry :) Bedoelde iets kortere vlucht
Kenzi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:21:
[...]
Maar da's niet alleen in het vliegtuig, shopping mall in mainland = airco vaak niet eens aan, shopping mall in HK = airco op standje noordpool :X
Dus dat, met name in bussen.... In HK neem ik overal een vest mee terwijl het buiten 30+ graden is want in restaurants, OV, malls word je door airco weggeblazen. Stuk beter in SIN hoewel het hier ook in bussen koud kan worden na een regenbui. Blijkbaar hebben ze in bussen maar 2 standen op de airco: aan/uit :P

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:18

Grouchy

meep meep

Nat-Water schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:47:
Heeft iemand toevallig vandaag info gekregen over nieuwe prijzen van Privium Plus? Ik heb zelf Privium Basic, en kreeg net een mailtje dat de prijs vanaf 1 okt stijgt (van 121) naar 130 euro. Ik kan alleen niet zo snel vinden of Privium Plus ook verandert.
Heb (nog) geen email gehad van ze. De laatste tariefswijziging was van 26-8-2016 per email van ze:

Wijziging tarief Privium Plus
Met ingang van 1 oktober 2016 wordt het tarief van het Privium Plus lidmaatschap verhoogd van €205,- naar €215,- per jaar.

De afgelopen 3 jaar hebben wij de prijs voor Privium Plus niet gewijzigd. Vanwege kostenstijgingen en een inflatiecorrectie, zien wij ons nu genoodzaakt de prijs voor Privium Plus aan te passen. Privium zet zich continu in om de kwaliteit van het reizen te verhogen. Om deze kwaliteit te blijven garanderen, voert Privium een tariefswijziging door.

Als de Privium leden een email hebben gehad en de Plus leden niet dan ga ik er van uit dat er geen wijzigingen zijn voor Privium Plus.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Enkeltje LHR maar AMS vandaag. Gewoon economy voor weinig.

https://tweakers.net/ext/f/ixRlonndqacVyZkpz2Jm38f6/thumb.jpg

Vreemd. Maar wel lekker.

• wildhagen
  • Niet online
*&&#%*%@Q&%@%(**%@*&%134. Ik heb het even he-le-maal gehad met dat *@%&q059b Schiphol.

Ben weer thuis.

Vlucht zelf verliep probleemloos en zonder bijzonderheden. Wat lichte turbulentie, maar niks extreems.

We waren zelfs vroeger dan verwacht geland (07:45 ipv 08:35), in dit geval op de Kaagbaan (wat de first officer ook netjes had aangekondigd).

Opvallend was de zeer hoge snelheid waarmee de piloot vloog. Bijna de gehele vlucht boven de 940 km/h, en 970+ was ook niet ongebruikelijk. Hoogste wat ik gezien heb via de IFE was 1035 km/h. Hielp wel mee dat dat we een flinke tail wind hadden (vaak 80+ km/h, soms 100+ km/h). Flightlevel varieerde van 38.000 tot 41.000 voet.

So far so good.

Maar nu begon de fijne behandeling van Schiphol... dit zou ik mijn ergste vijand nog niet aandoen.

We werden bij het deboarden min of meer gevangen gezet in de slurf, we konden geen kant meer op, en niemand (incl de bemanning van het toestel) wist meer hoe en wat.

We hebben zeker een kwartier zo gevangen gezeten zonder dat iemand ons verder liet richting douane en bagage hall.

Waren we daar eenmaal voorbij, kwamen we in een mega-wachtrij voor de douane terecht. Dat er dan maar 2 van die automatische poortjes in werking zijn, en ook maar 2 douane-posten bemand, helpt niet bepaald mee. Ook dit duurde rustig 20-25 minuten. Er werd hier al grondig geklaagd, en volkomen terecht imho!

Rond 08:20 stonden we bij de bagage belt (nr 22). De eerste bagage van onze vlucht kwam pas om 09:15 (!!!!!) op de belt. En dan in een tempo van misschien 1 koffer per minuut. Ik had pas om 10:15 mijn koffer, dus 2.5 uur na de landing. En dan had ik nog geluk, want minstens de helft van de mensen stond toen nog te wachten. Zou me niet verbazen als er nu nog steeds mensen bij de belt staan te wachten.

Sorry, maar dit vind ik echt compleet en totaal onacceptabel. Wil Schiphol zijn ooit goede reputatie als klantvriendelijke luchthaven op deze manier echt ten grabbel gooien? Dat er extra controles zijn, prima, heb ik volstrekt alle begrip voor. Maar dit is echt compleet en zwaar overdreven. Als je net 10 uur in zo'n sigaar-met-vleugels hebt gezeten, ben je niet in de stemming ook nog eens letterlijk uren op je bagage te moeten wachten.

Virussen? Scan ze hier!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 15:28
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:59:
*&&#%*%@Q&%@%(**%@*&%134. Ik heb het even he-le-maal gehad met dat *@%&q059b Schiphol.
....... ben je niet in de stemming ook nog eens letterlijk uren op je bagage te moeten wachten.
Stond laatst met Jr even op het observatiedek naar wat vliegtuigen te kijken bij mooi weer.
Stond een KLM 737 voor ons, en het tempo waarin die koffers werden uitgeladen was echt bedroevend laag.
3 man aan het werk. 1 in het vliegtuig die ze op de band legt met grote tussen pozen, 1 die ze er af pakt en op de wagen legt en 1 die toekijkt. Je hoeft geen Lean Six Sigma Black belt te zijn om te zien dat hier wel wat 'waste' in het process zit 8)7
Heb minstens 15 minuten naar die kist staan kijken, en ze waren al bezig toen ik kwam, en nog bezig toen ik vertrok. Arme passagiers, want het was een van de eerste gates, en aangezien die 737 met een zeer hoge kans europees vloog, zullen ze binnen 10 minuten aan de band hebben gestaan.

Met jouw bestemming van CUR kan ik me voorstellen dat ze alle tassen gecontroleerd hebben met een apparaat of hond.

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Met jouw bestemming van CUR kan ik me voorstellen dat ze alle tassen gecontroleerd hebben met een apparaat of hond.
Weet ik niet... ik zag wel drie mensen met een hond van het merk Duitse Herder ofzo (marechaussee of douane neem ik aan?), die stonden eigenlijk tussen de douane en het stukje waar je de bagage hall binnenkomt.

Maar die stonden meer met elkaar te kletsen dan dat ze iets met ons als passagiers deden. De honden volgen het voorbeeld van hun baasjes, en zaten de mensenmassa lekker op hun kont te bekijken, tong uit de bek and all :P

Bij de belt zelf was ook geen extra controle ofzo. Controle vóór het op de belt kwam kan wel gebeurd zijn, maar dan nog vind ik dat geen geldige reden voor dit krankzinnige tempo van max 1 koffer per minuut, en de eerste koffer pas na 1 uur vrijgeven. Zo'n controle moet toch echt wel sneller kunnen lijkt me zo.

Voor mij is dit iig wel reden om voor mijn volgende vakantie toch naar een andere luchthaven om te gaan kijken (BRU zou voor mij, qua afstand/ligging, meest logische alternatief zijn), waar ze nog wel om de klant-ervaring/beleving geven.

Virussen? Scan ze hier!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 16-05 15:28
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

Weet ik niet... ik zag wel drie mensen met een hond van het merk Duitse Herder ofzo (marechaussee of douane neem ik aan?), die stonden eigenlijk tussen de douane en het stukje waar je de bagage hall binnenkomt.

Maar die stonden meer met elkaar te kletsen dan dat ze iets met ons als passagiers deden. De honden volgen het voorbeeld van hun baasjes, en zaten de mensenmassa lekker op hun kont te bekijken, tong uit de bek and all :P

Bij de belt zelf was ook geen extra controle ofzo. Controle vóór het op de belt kwam kan wel gebeurd zijn, maar dan nog vind ik dat geen geldige reden voor dit krankzinnige tempo van max 1 koffer per minuut, en de eerste koffer pas na 1 uur vrijgeven. Zo'n controle moet toch echt wel sneller kunnen lijkt me zo.

Voor mij is dit iig wel reden om voor mijn volgende vakantie toch naar een andere luchthaven om te gaan kijken (BRU zou voor mij, qua afstand/ligging, meest logische alternatief zijn), waar ze nog wel om de klant-ervaring/beleving geven.
Toen ik een aantal jaar geleden vanaf Bonaire kwam stonden we ook vast in de slurf omdat iedereen langs een hond moest. Vervolgens kregen we een afgesloten band, en moesten we nadat we de bagage hadden opgepakt alsnog door een scanner heen na de band.
Was ook met KLM.

• CyBeR
  • Niet online
Tsja Schiphol heeft weinig in te brengen tegen de Nederlandse overheid die allerlei controles wil. En al die overheidscontroles zijn nou eenmaal niet zo efficient want overheid. Daarom sta je soms fucking lang te wachten voor twee marechaussees die de paspoorten controleren (dat er 1000 man in de rij staat is geen reden om meer mensen in te zetten) en als je dat eenmaal gehad hebt kun je nog een tijd wachten omdat de douane ook nog alle bagage moet controleren, en blijkbaar kan dat niet tegelijk. Zonder die controle is 't tenminste nog zo dat alle bagage al op de band ligt tegen de tijd dat je door de paspoortcontrole bent namelijk.

En het moge duidelijk zijn dat de luchtvaartmaatschappij daar nog minder mee te maken heeft.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2017 12:55]

• CyBeR
  • Niet online
Nat-Water schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:08:
Bij Schiphol kan je trouwens, als de ene rij lang is bij douane ook even omlopen en een ander punt pakken.
Dat is mij al even niet meer gelukt, maar misschien heb ik niet goed gekeken? De immigratie (douane is geen punt) zit tegenwoordig achter van die deuren die maar 1 kant op gaan, dus tegen de tijd dat je een rij tegen komt ben je al fucked. Vroeger heb ik dat ook wel 's gedaan ja, de trap af naar de immigratiehal, merken dat 't vol staat, de trap weer op en naar een andere waar letterlijk niemand was.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Over eten, maar dan niet in het vliegtuig maar op Schiphol: ik vind het aanbod maar karig en is eigenlijk alleen fastfood. Ik mis echt een of meerdere fasoenlijke restaurants op Schiphol Plaza zodat je nog eens een behoorlijke maaltijd kunt hebben voor je op pad gaat of afscheid van elkaar neemt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• mrsar

mrsar

Ik probeer toch echt meestal zo kort mogelijk op Schiphol te zijn :+

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:06
wildhagen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:22:
Men vergeet blijkbaar even wat het primaire doel van een luchthaven is. Het is geen winkelcentrum waar als afterthought ook nog wat start- en landingsbanen bij gebouwd zijn.
Ik krijg op Schiphol toch haast het gevoel dat het een shopping centrum is waar ook vliegtuigen komen :)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ter info: IAH is weer limited open.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:37

Metalfreak

Hoije woh!

Moeten jullie trouwens je post hier op Tweakers per letter betalen? Dat onzinnig "stoere" "kijk-mij-eens-veel-vliegvelden-kennen" gedoe met die afkortingen altijd :')

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• PWM
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:38:
Moeten jullie trouwens je post hier op Tweakers per letter betalen? Dat onzinnig "stoere" "kijk-mij-eens-veel-vliegvelden-kennen" gedoe met die afkortingen altijd :')
Tsja je zou ook Orlando International kunnen zeggen. Maar dan blijken er 2 te zijn :+

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Luchtvaartmaatschappijen die vanaf het vernieuwde vliegveld Lelystad willen vliegen, moeten daarvoor een deel van hun vluchten op Schiphol opgeven. Alleen zo kan voorkomen worden dat prijsvechters te veel marktaandeel winnen, zegt KLM-baas Pieter Elbers vrijdag.

[...]

De KLM-topman waarschuwt dat met Lelystad Airport hetzelfde kan gebeuren als met Eindhoven Airport, een andere dochterluchthaven van Schiphol. Daar hebben prijsvechters zich gevestigd, zonder dat zij in ruil ruimte inleverden op Schiphol.
Jeetje wat is de KLM zielig aan het doen over het succes van de concurrent, de KLM kan er ook voor kiezen om de capaciteit uit te bereiden op Eindhoven en Lelystad. Blijkbaar is daar vraag naar want waarom doen die prijsvechters het er anders zo goed?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 17:18
Nou KLM, kom maar op met die werelddeal weken! Heb een ticket te boeken! :+

• wildhagen
  • Niet online
Ik neem die security meestal ook niet zo serieus, volgens mij is het meer werkverschaffing en het laten zien dat men zogenaamd zo goed bezig is.

Dat komt vooral door de oppervlakkigheid van de controles, en inconsistentie die ze laten zien. Denk bijvoorbeeld aan de ene keer alles uit je handbagage moeten halen, en de volgende keer mag alles (incl powerbank, tablet etc) weer blijven zitten. De ene keer moet je broekriem wel uit, de volgende keer mag hij aanblijven. Dat soort dingen.

Op die manier heb ik op zijn minst moeite om die controles serieus te nemen.

Virussen? Scan ze hier!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
Skyaero schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
[...]
De laatste keer dat ik Norwegian gezien had stonden ze geloof ik gewoon op Pier D.
Norwegian gebruikt een mix van B, D en M in mijn ervaring.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In Brussel (BRU) ook, heb ik gloeiende hekel aan. Goed voor de doorstroming ook...

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PWM
  • Niet online
Op Heathrow T4 hebben ze nu een metaaldetector voor de bodyscan geplaatst. Als de detector afgaat gaat de scanner aan. Gaat de detector niet af, kan je doorlopen. Gaat best lekker. Aangezien er veeeel minder koffers apart genomen worden, loopt het soepel door.

• PWM
  • Niet online
Google Flights werkt zeker goed voor alle belangrijke Airlines. En ik heb dan meestal wat alerts op https://www.expertflyer.com die niet direct de prijs tonen maar wel indicaties geven. Dan weet ik ook meteen dat als ik boek, ik meteen een upgrade kan krijgen.

Wij kijken overigens altijd van A naar B. Nooit moeilijke routes, dat scheelt wel natuurlijk. Maar als ik naar Amerika ga, vlieg ik op San Francisco, Los Angeles, Orlando, Washinghton, Seattle, Atlanta en New York. Dat is dus makkelijk van Schiphol. Moet ik toch ergens anders heen, zoals volgende maand naar Nashville, dan zet ik hem gewoon op 2 major airport, wetende dat de binnenlandse vluchten daarna toch weinig kosten.

[Voor 45% gewijzigd door PWM op 02-09-2017 20:22]

• CyBeR
  • Niet online
Nee dat is nog weer ander geneuzel.

• Napsju

Lekker!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:48:
[...]

Ik kan 'm nog steeds zien op aircanada.com maar helaas nog steeds niet toevoegen in CheckMyTrip. Volgens mij blijft 't zo. Op zich niet gek, want ik ben recent ook naar Tokyo geweest voor 167 euro. Binnenkort AMS-SIN en OKA-AMS met Finnair voor 183 euro... >:) 8)
Checkmytrip is van Amadeus en misschien is je boeking via Sabre/Galileo gegaan? Probeer eens te zoeken via http://travel.tripcase.com/

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:50:
Een 'journalist' heeft een tijdje terug aan de kaak gesteld dat je alleen met de achternaam en de reservatiecode een boeking kon oproepen via CheckMyTrip (net zoals je bij Gmail kan inloggen met een login en een paswoord 8)7); krijg je een foutmelding dat het niet jouw boeking is als je ze probeert op te roepen bij CheckMyTrip?
Dat issue was wel wat groter. Het is geen grote find maar wel door een bekende security researcher (Karsten Nohl, van o.a. Mifare classic, GSM simkaart clonen, SS7). Kijk eventueel de video:

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
De reiziger wordt ook steeds beter in het vergelijken van prijzen en heeft ondertussen door dat het tax-free winkelen dan misschien wel belastingvrij is (voor bestemmingen buiten Europa) maar de prijzen nog steeds hoger liggen dan het product kopen met belasting in een winkel buiten Schiphol.

Toen ik laatst naar de UK vloog met een prijsvechter vertrok ik juist van 1 pier met maar 1 of 2 winkeltjes. Dan ben je ook snel uitgekeken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Freee!! schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:17:
De oplossing is vrij eenvoudig: Zorg dat de passagier niet hoeft te wachten voor security (toch al een schijnvertoning) en paspoortcontrole, dan heeft diezelfde passagier daarna veel meer tijd over om zijn geld uit te geven voordat hij/zij aan boord van het vliegtuig kan.
Dus als jij tijd over hebt, ga jij ineens wel overpriced electronica kopen :? Ik snap die winkels met dure producten op luchthavens sowieso al nooit.

Waarom niet gewoon soberder inrichten zodat je ook minder personeel nodig hebt en je de kosten kunt drukken? Ik heb geen behoefte aan een "shopping experience" ( :r ) als ik ga vliegen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Napsju
Jij snapt het. De prijzen zijn algemeen gewoon veel te hoog. Horeca, electronica, alles. Ik koop hooguit bij de Appie in het publieke deel nog wat te eten, en dat neem ik dan mee door de security. De rest koop ik elders vooraf, of op mijn bestemming.

Lekker!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Metalfreak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:51:
[...]
Dus als jij tijd over hebt, ga jij ineens wel overpriced electronica kopen :? Ik snap die winkels met dure producten op luchthavens sowieso al nooit.
Ik niet, maar op dit moment heeft de gemiddelde reiziger niet eens tijd meer om geld uit te geven na die lange wachtrijen.
Waarom niet gewoon soberder inrichten zodat je ook minder personeel nodig hebt en je de kosten kunt drukken? Ik heb geen behoefte aan een "shopping experience" ( :r ) als ik ga vliegen.
Ook nog een idee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Het is een kwestie van vraag en aanbod. De paar keer dat ik wat op Schiphol heb gekocht (geen elektronica) was het niet bepaald rustig in de winkels. Als de prijzen lager zouden zijn, zou het drukker worden. Daarnaast bedraagt de winkelhuur zo'n € 400–700 per m² per jaar, waardoor een personeelslid meer of minder niet zoveel uitmaakt. Het personeel vond ik juist wel behulpzaam, en die service zou teruglopen met minder personeel.

Als transferpax hecht ik meer waarde aan een stoel en wifi. Ook is het prettig om even naar buiten te kunnen, zoals in Zürich.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44
Metalfreak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:51:
[...]

Mensen in de vakantiesfeer zijn eerder geneigd om geld uit te geven. Zeker als dat in een omgeving van enige allure is. Het idee dat het 'taxfree' is en dus een 'niet te missen deal', schijnt de hebberigheid op te wekken Maar goed, dat werkt niet bij iedereen. :+

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

zeef schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:48:
[...]

Mensen in de vakantiesfeer zijn eerder geneigd om geld uit te geven. Zeker als dat in een omgeving van enige allure is. Het idee dat het 'taxfree' is en dus een 'niet te missen deal', schijnt de hebberigheid op te wekken Maar goed, dat werkt niet bij iedereen. :+
Eerlijk gezegd heb ik volgens mij nog nooit zaken als dure electronica zien kopen. Nou nou, wat een aanbieding, die camera voor 600 euro die normaal slechts 350 euro kost buiten het vliegveld... Alleen parfum en sterke drank wordt volgens mij nog wel flink verkocht.

Ook die kledingwinkels met jassen van 500 euro e.d. Nog nooit iemand iets zien kopen. Hetzelfde vraag ik me af van kofferwinkels na de securitycheck: alsof je je dan ineens bedenkt dat je een koffer nodig hebt als je al ingecheckt hebt 8)7

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-05 10:28
PolarBear schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:48:
[...]

Anders kopieer je even vrijwel het hele artikel. Zit wel gewoon copyright op, dit is niet echt een citaat.
Hij linked toch naar het origineel, snap je opmerking niet helemaal.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20
Zeeuw schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:01:
Binnenkort vlieg ik met KLM in een Boeing 777-300ER. Welke stoel is aan te raden?
De laatste keer dat ik met KLM vloog is een aantal jaar geleden, toen had je een raamstoel op rij 42 of iets in die richting waar je net iets meer beenruimte had omdat het vliegtuig daar iets smaller werd en dus de stoel iets versprong. Dat was een mooi plekje.

De terugvlucht is een nachtvlucht, is dan de Economy Comfort Seat de 130 euro waard? Met mijn 170cm heb ik niet heel veel ruimte nodig maar dat de rugleuning iets verder naar achter kan is misschien wel gunstig.

Overigens belachelijk dat je 20 euro moet betalen om een normale stoel te kiezen. Vanaf 30u voor de vlucht kun je inchecken en gratis een stoel kiezen heb ik begrepen.
Ken je www.seatguru.com al? Staan plattegronden van vliegtuigen op, met op/aanmerkingen per stoel.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56
Wat is dat toch met vliegen dat mensen zo ontzettend kieskeurig maakt. Mijn moeder ook, die kan weken van tevoren enorm opzien tegen vliegen. Dan slaap je toch even een nachtje wat minder en moet je 15 uur stil zitten, who bloody cares, je gaat op vakantie.

Als je voor je werk elke week 10 keer in het vliegtuig zit vind ik het een ander verhaal hoor, maar dat kleinzerige gedoe als je even wat krapper zit of tussen twee mensen in... Lees een boek, kijk een film/serie, slaap een paar uurtjes en je bent er.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:37
Freee!! schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:26:
[...]

Nog belangrijker: één ticket :?
Nja, daar ging ik maar even vanuit. Als het beide met Lufthansa is, blijf je in principe in Terminal 2. Als je met KLM (onwaarschijnlijk, geen Star Alliance) of iets dergelijks aankomt kom je binnen op Terminal 1 en wordt het wel heel krap.

Binnen Terminal 2 moet je alsnog door de paspoort-controle, maar vziw geen security meer.

Maar ook binnen terminal 2 heb je de Terminal 2-Satellite (gates K en L) waar je met een treintje (elke 2-5 minuten, maar toch) eerst weer naar de hoofdterminal moet. Moeilijk te zeggen van te voren waar je aankomt, meestal op G of K.

Aangezien Lufthansa het zelf aanbiedt gaan ze er vanuit dat het wel goed gaat komen. Heel ruim is het echter niet. Mocht het niet goed gaan, dan zetten ze je gratis op de volgende vlucht en moeten eventueel jou extra geld betalen voor vertraging (meer dan 3u heb je snel, zoveel vluchten zijn er niet naar Kaapstad). Dus dat doen ze niet graag.

[Voor 19% gewijzigd door Garyu op 06-09-2017 14:35]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

Koppensneller

winterrrrrr

Boinkie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:14:
Iemand ervaring met de overstap van München? In november naar Zuid Afrika en een overstap met Lufthansa van AMS naar CPT. De lay over is echter 40 min. Is dat voldoende met alleen handbagage?
Een paar weken geleden heb ik BOS-MUC-DUS gevlogen (ook Lufthanse), ook met een overstap van 40 min. Het was stevig doorstappen, maar uiteindelijk met een paar minuten over gewoon de aansluitende vlucht netjes gehaald. Wij wel, de bagage niet. Die kwam een uurtje later met de volgende lijnvlucht mee :)

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:58
Boinkie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:34:
Ja, beide Lufthansa en Lufthansa biedt dit ticket ook aan. Dus dan mag je er vanuit gaan dat het goed moet komen? :P
Geen probleem op MUC. Vaak heb je daar een busgate en bij een krappe overstap gaat er een busje rechtstreeks naar je aansluitende vlucht

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:47
Borromini schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:08:
[...]

Geldt dat voor elke maatschappij?

Ik heb best al wat reizigers gehad die hun 40' niet haalden in MUC... En op de volgende aansluiting gezet werden.
De keren dat ik een korte overstap had op Munchen (<40 min of korter) heb ik het altijd gehaald. In alle gevallen opgepikt uit het vliegtuig bij de slurf, in een busje gepropt, langs apart hokje voor immigratie, direct naar het volgende vliegtuig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:58
Borromini schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:08:
[...]

Geldt dat voor elke maatschappij?
In elk geval voor LH, en als ik het goed gelezen hag ging het over een LH vlucht

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

denuz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:55:
Een vriend van mij heeft onlangs (31 aug) IBZ BCN gedaan met vlucht VY3531. Naar eigen zeggen had de vlucht net iets meer dan 3 uur vertraging(op aankomst). Ik kijk net op flightradar, daar wordt aangegeven dat de vlucht 2 uur 58 minuten te laat was. Het vreemde is, de playback is voor deze specifieke vlucht niet beschikbaar. Wij hebben het idee dat de aankomsttijd achteraf een klein beetje is aangepast ( in het voordeel van de maatschappij).
Iemand anders hier ervaringen mee? Of een alternatieve log met de aankomsttijd op BCN?
De aankomsttijd is het moment waarop de eerste deur open gaat (HvJ EU 4 september 2014, Germanwings GmbH / Ronny Henning, C-452/13). De geplande aankomsttijd was 12:55. Volgens flightaware was de landing om 3:49, en was het vliegtuig bij de terminal om 3:53. Dat betekent niet dat de deuren toen direct open konden. Het tijdstip waarop de deuren opengingen is bij de luchtvaartmaatschappij wel bekend, maar die informatie is niet zomaar beschikbaar. Het is daarom lastig te zeggen of je vriend recht heeft op compensatie.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Grouchy

Grouchy

meep meep

TheZoo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:14:
Ik moet morgen weer via Schiphol richting de VS, nog veel geneuzel met laptops bij de security checks?
Niet echt, je kan geselecteerd worden bij de gate voor een uitgebreide inspectie. Da's aardig nieuw voor de EU carriers, bijvoorbeeld een KLM, bij Delta had je dat al jaren.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:34
bacardicoconut schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:02:
[...]

Heb je de foto's een paar posts boven je gezien? De schade is aanzienlijk, er wordt met man en macht gewerkt om first-aid vliegtuigen te kunnen ontvangen. Denk dat reguliere airliners nog wel een paar dagen mogen wachten.
Waarom sturen we eigenlijk een KDC-10 transportvliegtuig wat daar nu niet kan landen, terwijl er in Eindhoven ook 2 C-130 Hercules vliegtuigen staan die in zo ongeveer elke rotzooi kunnen landen ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:53:
[...]

Waarom sturen we eigenlijk een KDC-10 transportvliegtuig wat daar nu niet kan landen, terwijl er in Eindhoven ook 2 C-130 Hercules vliegtuigen staan die in zo ongeveer elke rotzooi kunnen landen ??
Het lijkt me stug dat het "asfalt" van de baan zelf flink beschadigd is, het zal meer zijn dat er tonnen aan troep op de baan ligt. En daar kan een hercules ook niet op/in landen.
Dus die baan moet toch leeg geruimd worden en dan kan er net zo goed een DC10 met tig meer inhoud komen.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:34
Fly-guy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:58:
[...]

Het lijkt me stug dat het "asfalt" van de baan zelf flink beschadigd is, het zal meer zijn dat er tonnen aan troep op de baan ligt. En daar kan een hercules ook niet op/in landen.
Dus die baan moet toch leeg geruimd worden en dan kan er net zo goed een DC10 met tig meer inhoud komen.
Nee, maar dan neem je wel aan dat het materieel om een vrachtvliegtuig te laden/lossen nog allemaal heel is. Een Hercules heeft dan het voordeel dat je via de laadklep aan de achterkant alles zonder hulpmiddelen kunt lossen ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Oekiejoekie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:53:
[...]

ze sturen beide http://www.telegraaf.nl/b..._naar_Sint-Maarten__.html

"De KDC-10 en de Hercules van de Koninklijke Luchtmacht vliegen naar Curaçao. Vanwege de schade aan het vliegveld op Sint Maarten wordt de C-130 ingezet om de goederen tussen het getroffen gebied en Curaçao te vervoeren."

slim zo

euhmmmm

CyBeR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 01:19:
Holy shit dat is echt belachelijk.
Daniel schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:52:
Ja, 't is een goed zooitje. Een vriendin van mij woont op SXM en is (puur toevallig) nu in NL - ze zou zondag terugvliegen maar ik zie dat nog niet zo 1-2-3 gebeuren.

Er zijn ook aardig wat stukken strand over de landingsbaan gewaaid:
[afbeelding]
Hier het verdwenen strand (Maho Beach):

Maasluip schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:30:

KL 730 is dinsdag via Curacao teruggevlogen. Dat is ook niet de standaard route.
Komt omdat ze toen van baan 10 is vertrokken in plaats van 28 (richting strand) en zoals @Fly-guy hier eens goed uiteen heeft gezet heeft dat zo zo'n consequenties; m.a.w.: bijtanken op Curaçao.

Fire!

A British Airways Boeing 777-200, registration G-VIIH performing flight BAW-82GD from London Heathrow,EN (UK) to Athens (Greece), was in the initial climb out of Heathrow's runway 27L when the crew received a number of fault messages for the right hand engine's (GE90) FADEC. The crew shut the engine down, stopped the climb at 6000 feet and returned to Heathrow for a safe landing on runway 27R about one hour after departure.
http://avherald.com/h?article=4adfd699&opt=0

En waar Emirates succesvol gevestigde airliners aanviel wordt het nu aangevallen door long-haul LCC's.
Tim Clark oppert nu het idee om A380's te gaan rondvliegen met all-economy op beide verdiepingen; economy kan mogelijk uit 4 verschillende klasses gaan bestaan.
Dat zullen volle toestellen worden...

[Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 07-09-2017 16:07]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Pajaras schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb Amsterdam - Toronto kunnen boeken voor 115 euro in de voorjaarsvakantie. Heb al een e-ticket ontvangen, nu maar afwachten. :)
Napsju schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:56:
Heeft nog iemand die Air Canada error fare van vandaag geboekt? Ben benieuwd of die door gaat. Heb zelf op het laatste moment BRU > EWR > BRU geboekt voor 138 euro pp.
Hello Vanessa, if an electronic ticket was issued, it will be honored. /ra

— Air Canada (@AirCanada) 29 August 2017

http://www.secretflying.c...r-huge-error-fare-glitch/
https://twitter.com/AirCanada/status/902473771839352832

Denk dat jullie geluk hebben dus. ;)

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:09
alexbl69 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:41:
[...]

Deze is op FR24 helaas niet te zien.

[...]

Is het mogelijk dat hij wel in de tekstbalk rechts zichtbaar is, maar niet in de grafische weergave?

Edit.. zie het al:
Route:
Aircraft is not transmitting its callsign
De vlucht is wel op FR24 te volgen. Alleen is het bereik op de oceaan wat minder.

https://www.flightradar24.com/NAF49/ec659de

• wildhagen
  • Niet online
2 overstappen van 18+ uur... thanks but no thanks :P

Moet er niet aan denken zeg...

Is China Southern dan zo'n slechte maatschappij ofzo? Ik ken ze alleen van naam, nog niet gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:05
KLM Werelddeal Weken... Vorige week kostte een ticket AMS - KUL (retour) 625 euro. Afgelopen dinsdag omhoog geschoten naar 850 euro. En nu in de werelddeal weken een geweldig promotie voor maar liefst... 625 euro :F
Niet om te klagen over de prijs overigens, maar zo kun je wel makkelijk doen alsof je hele goede kortingen geeft.

• wildhagen
  • Niet online
shdx schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:56:
KLM Werelddeal Weken... Vorige week kostte een ticket AMS - KUL (retour) 625 euro. Afgelopen dinsdag omhoog geschoten naar 850 euro. En nu in de werelddeal weken een geweldig promotie voor maar liefst... 625 euro :F
Niet om te klagen over de prijs overigens, maar zo kun je wel makkelijk doen alsof je hele goede kortingen geeft.
Dat is toch bijna altijd zo bij deze Werelddeal weken? Meestal wordt kort voor die Weken beginnen de prijs tijdelijk verhoogd, om hem tijdens die Weken weer naar de normale prijs te verlagen.

Henk en Ingrid denken dan "he, wat een mooie aanbieding, gauw boeken", en zo is de KLM ook weer blij :)

Soms zit er een hele mooi deal tussen, maar meestal zijn de "aanbiedingen" prijzen die je in de rest van het jaar ook gewoon kunt vinden, als je maar op de goede momenten/plekken zoekt.

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
Vanaf volgende week een hele week in Florida. Met een vlucht van Orlando naar de Keys. Ben benieuwd hoe de orkaan gaat lopen.
shdx schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:56:
Pssst

PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

:p

EDIT:

Ging TUI bellen met een vraag over het ticket. Na eerst reclame te hebben aangehoord:
We verwachten u met 20 minuten te woord te kunnen staan
Volgende keer gewoon weer KLM met overstap.

[Voor 14% gewijzigd door PWM op 08-09-2017 11:24]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:17:
Vanaf volgende week een hele week in Florida. Met een vlucht van Orlando naar de Keys. Ben benieuwd hoe de orkaan gaat lopen.

EDIT:

Ging TUI bellen met een vraag over het ticket. Na eerst reclame te hebben aangehoord:

[...]

Volgende keer gewoon weer KLM met overstap.
Delta gaat AMS-MCO rechstreeks doen, geen overstap meer nodig.

KLM vliegt tot zondag in ieder geval niet op SXM.
TUI stopt met haar vluchten voor de rest van dit jaar op SXM en andere bestemmingen kan je omboekenf?

Gestopt
TUI maakt bekend te stoppen met alle vluchten dit jaar. Tot oktober zouden er vluchten worden uitgevoerd naar Sint Maarten. De maatschappij zegt contact op te nemen met klanten die een reis hebben geboekt. TUI raadt mensen af hun reis te ondernemen. Reizigers met vertrek tot en met zondag 10 september naar Sint Maarten, Dominicaanse Republiek, Cuba en Florida kunnen kosteloos hun reis omboeken.
Bron:

https://www.upinthesky.nl...ribisch-gebied-geschrapt/

Kom net terug uit FL, zat gelukkig wel in het noorden (Naval Air Station Pensacola area) want alle wegen verder in het zuiden naar het noorden zaten aardig vol.
Als Irma over The keys en dus de Overseas highway (U.S. Route 1 ) gaat vrees ik dat delen van die weg/bruggen zwaar beschadigd en/of onbruikbaar worden.

Key West International Airport en Naval Air Station Key West zijn waarschijnlijk weer zo open. Na de aardbeving in Haiti in 2010 had het Air Force team uit de USA de runway v/d int'l airport al schoon op 14 januari om vervolgens 24 uur air traffic control te installeren. 's morgens de 15e Januari landen er 5 C-17's met meer coms en air traffic managment spulletjes & 115 AF personeel. Van Jan 16 tot de 18e landen er 330 vliegtuigen, veel meer dan wat gebruikelijk was voor de aardbeving.
(om dit vervolgens op te voeren naar totaal 4000 takeoffs en landings in de eerste 12 dagen -1 elke 5 minuten)
Deze keer is het de USA zelf dus ik verwacht dat de DoD 'all-in' gaat als het nodig is. D'r was in ieder geval al behoorlijk wat activiteit op de wegen richting het zuiden door de overheid en op Naval Air Station Pensacola.

Wat betreft het shoppen en de malls.
De grootste zoals Florida Mall zijn gelukkig overdekt. Lekker de M& M shop daarzo plunderen.

Gedeelte smart is halve smart; Vlieg volgende week zondag terug naar FL en vlieg op MCO en de planning was om daarna door te gaan naar de westkust van FL..maar heb geen idee wat Irma gaat aanrichten.
Gelukkig hebben de airlines de waivers up...

[Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 08-09-2017 15:24]

• mrsar

mrsar

En daarnaast kan je ook op de machines inchecken op schiphol mocht je het thuis niet willen,ik doe het eigenlijk altijd thuis...nou ja op mijn mobiel ergens :P

Volgens mij is de dropoff wel net wat sneller dan de andere rij

Oh en wat die onder mij typt ;)

[Voor 7% gewijzigd door mrsar op 10-09-2017 15:20]

• CyBeR
  • Niet online
OLCI = stoel uitzoeken vóór dat alles vol zit, als je er enigszins op tijd bij bent. Altijd doen dus.

• PWM
  • Niet online
Als ik naar LAS ga vlieg ik gewoon op LAX en pak daar een auto. Het is een rit van 4 uur.

Ik rijd liever 4 uurtjes om op de plek te komen van bestemming, dan 4 uur op een vliegveld wachten, opnieuw door security, uur vliegen, weer op koffers wachten en dan sta je ook nog eens na al die tijd op het vliegved ipv je eindbestemming :)

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 16:41
Nog een vlucht en ik zit op Flying Blue Silver 🎉

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zal zoiets zijn zoals Jet Airways, Westjet, Virgin Atlantic en/of wel/niet 074/057/006 issued stock etc. De ene ST airline ziet het als een partner en je krijgt je miles. Bij de andere krijg je vervolgens niks.

En heb net bericht gekregen vanuit de USA; m'n strandhuis op Fort Myers beach is in perfecte conditie. Ga m'n DUS-ATL-MCO vlucht niet wijzigen :)

[Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 11-09-2017 14:49]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:55:
Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen die vlucht nemen. AMS-BRU is *letterlijk* sneller te doen met de trein.
Omdat:
  • Veel vluchten vanuit AMS te vroeg vertrekken of te laat aankomen voor de Thalys
  • Omdat KLM ze gewoon nog aanbiedt en het voor een leek niet altijd direct duidelijk is wat een trein is en wat niet
  • Omdat sommige mensen meer vertrouwen hebben in een luchtvaartmaatschappij dan in een trein
  • Omdat sommige mensen graag vliegen
Volgens mij zijn er meer dan genoeg redenen :)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Niet online
En Koninklijke luchtvaartmaatschappij N.V. is zo veel typen.

• Garyu
Napsju schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:58:
[...]

Omdat de FF (frequent flyers) die allemaal wel kennen... ;)
Ook de FFs onder ons kennen niet alle airportcodes hoor. Ik zou het best fijn vinden als mensen er een gewoonte van maken om dingen als TXL tenminste een beetje uit te schrijven naar Berlijn TXL o.i.d. - dat is én precies én duidelijk (beter dan alleen Berlijn, en beter dan alleen TXL) en maakt het lezen echt al een stuk makkelijker. Die paar letters meer maakt qua typen hopelijk voor de gemiddelde tweaker weinig uit, maar het scheelt voor de lezer een stuk onduidelijkheid.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09
Napsju schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:58:
[...]

Omdat de FF (frequent flyers) die allemaal wel kennen... ;)
Als dat zo zou zijn, dan zou je niet elke paar dagen wel weer iemand hebben die HON i.p.v. HKG of SNG i.p.v. SIN typt, wat tot verwarring leidt.

Het lijkt er een beetje op dat mensen hier graag het in-crowd gevoel willen proberen vast te houden door zoveel mogelijk jargon te gebruiken, wat niet uitnodigend is voor het nieuwe publiek dat er na de splitsing van het 'luchtvaart'-topic op dit topic afkomt. Dat is misschien ook juist de bedoeling, want het soort plebs dat niet eens een paar honderd 3-letterige codes uit zijn hoofd kent, wil je hier natuurlijk eigenlijk niet hebben, maar toch.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

Koppensneller

winterrrrrr

wildhagen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:03:
Op zich niks niets mis mee, maar waarom dan alleen beperken tot airportcodes? Dan zou ik zeggen, alle afkortingen van de baan. Dus geen KLM, T1, OLCI etc meer, maar Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, Terminal 1 of On-Line Check In etc.

Als het om toegankelijkheid van dit topic gaat (dat was het argument immers), zijn er ongetwijfeld ook mensen (onervaren passagiers etc) die die afkortingen niet kennen.
Als jij naar Boston vliegt, zeg je dan tegen je vrienden dat je naar BOS gaat? En als je met KLM vliegt, zeg je dan dat je met de Koninklijke Luchtvaartmaatschappij vliegt?

Het is toch niet zo moeilijk om gewoon een beetje spreektaal te hanteren als er wordt aangegeven dat de afkortingen voor veel mensen onduidelijk zijn? knip

[Voor 2% gewijzigd door PWM op 12-09-2017 17:08. Reden: Niet nodig]

• CyBeR
  • Niet online
Neen, maar dat hoeft ook niet. Afkortingen zijn in de luchtvaart de normaalste zaak van de wereld, ik zie niet waarom we dat hier niet ook zouden gebruiken. Misschien helpen we nog iemand die niet doorheeft dat'ie naar Sydney, Canada geboekt heeft (YQY) maar naar Sydney, Australie wilde (SYD) en dat pas ziet op z'n boarding pass.

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:45:
Neen, maar dat hoeft ook niet. Afkortingen zijn in de luchtvaart de normaalste zaak van de wereld, ik zie niet waarom we dat hier niet ook zouden gebruiken.
AMEN!
Misschien helpen we nog iemand die niet doorheeft dat'ie naar Sydney, Canada geboekt heeft (YQY) maar naar Sydney, Australie wilde (SYD) en dat pas ziet op z'n boarding pass.
Hij/zij zou de eerste niet zijn (en er zijn er genoeg die het pas na aankomst gemerkt hebben).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Neen, maar dat hoeft ook niet. Afkortingen zijn in de luchtvaart de normaalste zaak van de wereld, ik zie niet waarom we dat hier niet ook zouden gebruiken. Misschien helpen we nog iemand die niet doorheeft dat'ie naar Sydney, Canada geboekt heeft (YQY) maar naar Sydney, Australie wilde (SYD) en dat pas ziet op z'n boarding pass.
Dit.
Topic is "reizen met het vliegtuig". Dan is het heel normaal dat bepaalde termen en afkortingen worden gebruikt die gemeengoed zijn in de luchtvaart en bij reizigers.

• Garyu
Jargon != jargon. Natuurlijk kan je alles gaan lopen afkorten, maar dan begrjipen het nog drie mensen die in dit topic rondhangen en verder niemand meer. Leuk als je dat nodig hebt om te laten zien dat je ze allemaal kent, maar verder biedt het behalve voor de schrijver dus een paar milliseconden typvoordeel alleen maar lastige taal die voor "Reizen met het Vliegtuig" gewoon onnodig is.

En nee, dat betekent niet dat je KLM voluit zou moeten gaan schrijven. Wat is dat toch op tech-fora waar iedereen meent dat er alleen maar binaire oplossing betaan 8)7

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb het een keer bij BA gehad waar m'n handbagage exact in de mal pastte (echt exact, milimeters speling). Enige probleem was dat handvat aan de onderkant zat, kon ik daar de mal + het hele gevaarte wat er aan vast zit gaan lopen kantelen om m'n koffer er weer uit te krijgen :D

no animals were harmed during the production of this message

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

CyBeR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:16:
[...]

Tsja ik kan er gewoon geen moeite mee hebben. Als ik een afkorting tegen kom die ik niet ken (ongeacht of dat hier is of ergens anders) dan zoek ik 'm even op.
En als ik een afkorting tegenkom die ik niet ken, denk ik bij mezelf "Heb je weer zo'n patser die even wil laten zien hoeveel afkortingen hij wel niet kent" en negeer ik de rest van de post. Waarom moet hier op Tweakers toch altijd zo zwart-wit gedacht worden? Iedereen kent de afkorting KLM, dus dat behoeft geen verdere uitleg, maar niet iedereen kent de afkortingen van luchthavens over de gehele wereld. Sterker nog: er zijn nog genoeg mensen die niet eens weten dat elke luchthaven ter wereld een unieke luchthavencode heeft. Of denken jullie in het echte leven ook altijd zo zwart-wit? Jullie zullen dan de gangmakers op feestjes zijn neem ik aan... :/
De meeste luchthavencodes die hier langs komen zijn vrij bekend. Als je een van of naar een obscuur veld vliegt houdt niemand je tegen om dat de volle naam er de eerste keer even bij te zetten.
Nee, die zijn niet bekend. Ik vlieg nooit naar de VS, maar er wordt maar gesmeten met afkortingen van vliegvelden in de VS alsof iedereen maar weet waar het over moet gaan. Ik vlieg overmorgen naar Sydney, via Dubai en kom nog in Alice Springs, Cairns en Brisbane. Denk je echt dat ik de luchthavencodes van die vliegvelden uit mijn hoofd weet?

• CyBeR
  • Niet online
Metalfreak schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:28:
[...]

Nee, die zijn niet bekend. Ik vlieg nooit naar de VS, maar er wordt maar gesmeten met afkortingen van vliegvelden in de VS alsof iedereen maar weet waar het over moet gaan. Ik vlieg overmorgen naar Sydney, via Dubai en kom nog in Alice Springs, Cairns en Brisbane. Denk je echt dat ik de luchthavencodes van die vliegvelden uit mijn hoofd weet?
Zou ik wel doen als je daar heen gaat, ja. SYD, DXB, ASP, CNS, BNE overigens.

Nu, dan: als jij voluit al die namen wilt schrijven, moet je lekker zelf weten. Als jij een post met afkortingen niet wil lezen omdat je dat te moeilijk vindt: moet je lekker zelf weten. Niemand dwingt je het een of het ander te doen. Voor mij is het gebruik van de afkortingen sneller, makkelijker en accurater dus ik doe 't wel gewoon.

Voor wie z'n kennis wil testen, een simpel airport code quizje: https://www.jetpunk.com/quizzes/airport-codes-quiz

Moest zelf even nadenken over de huidige naam van de stad bij SGN maar verder kon ik ze in een keer afwerken.

[Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2017 14:00]

• Freee!!

Freee!!

Metalfreak schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:28:
[...]
Uit de route leid ik af dat je naar Australië wilt, maar kijk uit dat je niet in Sydney, Canada eindigt.

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:54:
[...]

Uit de route leid ik af dat je naar Australië wilt, maar kijk uit dat je niet in Sydney, Canada eindigt.
Precies, als je tegen de boekings-agent zeg dat je naar Sydney wil, kan je in Australie belanden, maar je kan ook in het Canadese Sydney belanden (is al diverse keren ook echt gebeurd!). Of zelfs op een luchthaven in de VS

En al beland je dan in Australie, land je dan op Kingsford-Smith Airport of toch op Western Sydney Airport? (althans, zodra die straks open gaat)

Terwijl je als je zegt dat je naar SYD vliegt, je altijd op het goede vliegveld uitkomt.

Afkortingen voor luchtvelden zijn dus verrekte handig, omdat je heel specifiek 1 luchthaven ermee benoemt, en niet de overige vliegvelden in de stad/buurt.

Daarnaast werkt de hele vliegtuig-industrie, en alles er omheen, met diezelfde afkortingen, wat het gebruik ervan logisch, duidelijk en consequent maakt.

[Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2017 14:06]

Virussen? Scan ze hier!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik snap de commotie rond de IATA designators niet helemaal, want dat hoort gewoon bij de luchtvaart. Het is juist handig om aan te geven welke luchthaven je precies bedoelt. Als je dat niet doet, zorgt het voor verwarring. Bijvoorbeeld: "Ik vlieg naar Berlijn." Ja, welke luchthaven? TXL, SXF of BER?

Het enige wat ik vervelend vind, en wat anderen waarschijnlijk ook vinden, is hoe er op gereageerd wordt als je een niet bestaande of foutieve IATA code gebruikt. Hierop wordt dan weer met een korte oneliner gereageerd, waardoor de vraag of discussie die iemand probeerde aan te zwengelen, niet beantwoord wordt.

Het is niet bevordelijk voor de sfeer in het topic dat er zo wordt gereageerd. Zo wordt de spoeling in dit topic alleen maar dunner en zijn er straks slechts een handjevol mensen die reageren (ironie?). Ik denk dus dat het beter is om te discussiëren in plaats van te focussen op fouten en deze met nietszeggende oneliners af te straffen. Niet iedereen is frequent flyer, maar wel luchtvaartenthousiast. :)

Waarom is het discussietopic over de splitsing dicht? Dit past beter daar.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:24:
[...]
Het enige wat ik daarvan vind is dat áls je de afkortingen gebruikt (wat nogmaals bepaald niet verplicht is) dat je dan wel de góede gebruikt. En als je dat heel duidelijk niet doet, dan is 't niet onredelijk dat iemand erop wijst dat je een heel ander veld te pakken hebt dan je bedoelde. Dat kan dan imo weer beter kort en simpel dan er een heel verhaal aan te hangen.
Nogmaals, het gaat mij er niet om dat het fout is; een fout is een fout, en handig is dat niet. Het gaat mij er om dat men vervolgens alleen daar op reageert. De originele vraag wordt niet beantwoord, waarmee de discussie direct stopt. Reageer dan gewoon constructief:)
CyBeR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:24:
[...]
Dat gold meer voor het pre-splitsing luchtvaarttopic dan nu imo.
Eerlijk gezegd denk ik dat het toen ook al gold, maar dat het zich nu overduidelijk is doordat er minder mensen in dit topic zitten. Ik begrijp nu eigenlijk pas goed waarom men wilde splitsen. De afwisseling tussen beide onderwerpen en ook de toon vond ik erg prettig.

• Zeeuw
  • Laatst online: 22:11
CyBeR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:42:
[...]

Voor wie z'n kennis wil testen, een simpel airport code quizje: https://www.jetpunk.com/quizzes/airport-codes-quiz

Moest zelf even nadenken over de huidige naam van de stad bij SGN maar verder kon ik ze in een keer afwerken.
15/32, de meeste kunnen gokken omdat de afkorting lijkt op de naam van een stad.

AMS, EIN, MAD, DUB, SYD, FRA zijn nog enigszins te begrijpen als je ze hier voorbij ziet komen.

CDG, LAX en JFK, kun je ook nog wel herkennen met een beetje algemene kennis.

Maar het wordt pas echt moeilijk als men YYZ, SGN, FCO gaat gebruiken. Niet alleen omdat je er totaal geen stad aan kunt herkennen. De meeste van ons zullen er nooit op vliegen.

Mij lijkt het een goed idee om voortaan IATA + stad te gebruiken bij de minder voorkomende vliegvelden. Zo maak je het voor nieuwkomers of lezers die hier al jaren komen maar nog nooit in China zijn geweest toch leesbaar.

AMS, Amsterdam. EIN, Eindhoven, FRA, Frankfurt lijkt mij overbodig.
JFK, New York. LHR, London. Maakt het topic al toegankelijker.
GIG, Rio de Janeiro. SGN, Ho Chi Minh City. NRT, Tokyo maken een post een stuk makkelijker om te volgen.

Read the badge, Bitch!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:38
Zeeuw schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:40:
[...]

15/32, de meeste kunnen gokken omdat de afkorting lijkt op de naam van een stad.

AMS, EIN, MAD, DUB, SYD, FRA zijn nog enigszins te begrijpen als je ze hier voorbij ziet komen.

CDG, LAX en JFK, kun je ook nog wel herkennen met een beetje algemene kennis.

Maar het wordt pas echt moeilijk als men YYZ, SGN, FCO gaat gebruiken. Niet alleen omdat je er totaal geen stad aan kunt herkennen. De meeste van ons zullen er nooit op vliegen.

Mij lijkt het een goed idee om voortaan IATA + stad te gebruiken bij de minder voorkomende vliegvelden. Zo maak je het voor nieuwkomers of lezers die hier al jaren komen maar nog nooit in China zijn geweest toch leesbaar.

AMS, Amsterdam. EIN, Eindhoven, FRA, Frankfurt lijkt mij overbodig.
JFK, New York. LHR, London. Maakt het topic al toegankelijker.
GIG, Rio de Janeiro. SGN, Ho Chi Minh City. NRT, Tokyo maken een post een stuk makkelijker om te volgen.
Spijker op de kop. Ik herken er ook een hoop, maar voor de leesbaarheid van het topic is het af en toe wel handig als er iets meer staat dan een 3-letterige code.

Wellicht kunnen de FF's onder ons het zien als een gunst aan de minder goed ingevoerde meelezers?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:28

Fiber

Beaches are for storming.

oohh schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:16:
Ik snap de commotie rond de IATA designators niet helemaal, want dat hoort gewoon bij de luchtvaart. Het is juist handig om aan te geven welke luchthaven je precies bedoelt. Als je dat niet doet, zorgt het voor verwarring. Bijvoorbeeld: "Ik vlieg naar Berlijn." Ja, welke luchthaven? TXL, SXF of BER?

Het enige wat ik vervelend vind, en wat anderen waarschijnlijk ook vinden, is hoe er op gereageerd wordt als je een niet bestaande of foutieve IATA code gebruikt. Hierop wordt dan weer met een korte oneliner gereageerd, waardoor de vraag of discussie die iemand probeerde aan te zwengelen, niet beantwoord wordt.

Het is niet bevordelijk voor de sfeer in het topic dat er zo wordt gereageerd. Zo wordt de spoeling in dit topic alleen maar dunner en zijn er straks slechts een handjevol mensen die reageren (ironie?). Ik denk dus dat het beter is om te discussiëren in plaats van te focussen op fouten en deze met nietszeggende oneliners af te straffen. Niet iedereen is frequent flyer, maar wel luchtvaartenthousiast. :)

Waarom is het discussietopic over de splitsing dicht? Dit past beter daar.
In het Lego draadje hebben ze een Google Chrome extensie die de Lego nummers van Lego sets omzet in de namen van die Lego sets... Werkt heel handig!

Wellicht kan iemand ook zoiets voor luchtvaart codes in elkaar zetten, of wellicht mag je zelfs de Lego versie wel gebruiken en dan alleen de data aanpassen... :)

https://chrome.google.com...egfhjbfcbinbgpfkhdcjgjgeo

[Voor 3% gewijzigd door Fiber op 13-09-2017 20:08]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CyBeR
  • Niet online

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:06
Dus nu kunnen we eindelijk die hele discussie over de airport codes sluiten? Top! *O*

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• PWM
  • Niet online
Ik begrijp beide kanten. Ik ken ook niet alle IATA codes uit mijn hoofd. Aan de andere kant zijn afkortingen als LHR, AMS CDG, CPH, LGW en BHX voor mij gesneden koek.

Toch, in een topic met veelal reizigers, lijken mij afkortingen wel op hun plek. Ik zal deze even in de topic waarschuwing zetten, mocht je er 1 niet kennen, heb je hem zo gevonden:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gisteren op Muscat airport, in de lounge:

• PWM
  • Niet online
Op de "Cityhopper bussen" bij Schiphol komt al een jaar lang op de schermen een waarschuwing dat men de gratis software niet commercieel mag gebruiken. Ik vind dat echt ongelooflijk.

• PWM
  • Niet online
Voor de grap eens even de historie van mijn JFK vlucht bekeken. Ik kan slechts 180x terug met mijn FR24 account, maar van die 180 keer is hij 0 keer op tijd vertrokken.
Tourniquet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:00:
[...]

Is de beschikbaarheid en kosten (in miles) van dit soort upgrades ook afhankelijk van de FB-status die je hebt? Ik ben bijv. "slechts" FB Ivory.
Nee, maakt niets uit. Ik heb het toevallig nog gevraagd of status uitmaakt, omdat ik tegen Plat aanhik. Maar er is geen verschil.

Wat wel bevestigd werd, is dat bij inchecken upgrades voor mij duurder zijn door mijn vrouw. Reden: Als je een keer een full-flex Business ticket gekocht hebt, val je in een andere categorie.

Zoals hij glimlachend aangaf: "Bedoelt om ook anderen kans te geven"

Eigenlijk: Die lul die een keer Full-Flex kocht, betaalt toch wel.

[Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-09-2017 12:17]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Afgelopen dinsdag had ik met Transavia een vlucht geboekt, van Toulon (TLN), Frankrijk naar Rotterdam (RTM), Nederland. Op de dag zelf kregen we te horen dat de vlucht was geannuleerd. De oorzaak zou "stakingen" zijn. Het is me nooit echt duidelijk geworden wat dit precies inhield.

Op het vliegveld was er geen Transavia-personeel aanwezig. Via de informatiebalie van het vliegveld een printje gehad met onze rechten met het logo van Transavia. Volgens het vliegveldpersoneel was het de keuze van Transavia om de vlucht te annuleren, en was het niet onmogelijk te vliegen. Op het vliegveld vertrok op dat moment een vlucht van een andere maatschappij naar Parijs.

Telefonisch is het uiteindelijk gelukt om een eerst volgende vlucht te boeken met Transavia; twee dagen later. De medewerkers bleven echter steeds proberen om de boeking te annuleren (geld terug), ik vermoedt omdat men geen trek heeft in het vergoeden van verblijfskosten tijdens het wachten.

Op het papiertje van Transavia met de rechten van passagiers staat een zinnetje dat stakingen onder uitzonderlijke omstandigheden vallen, waardoor compensatie niet van toepassing is. Ik vermoedt dat dit een interpretatie van Transavia zelf is, in de EU verordering (Artikel 5 - Buitengewone omstandigheden) komt het woord staking namelijk niet voor.

Samenvatting: Vlucht is geannuleerd en ik heb extra kosten gemaakt. Het is niet precies duidelijk wat precies de oorzaak van de annulering was. Ik ga nu een overzicht maken van mijn extra kosten. Wat kan ik doen om zoveel mogelijk kosten gecompenseerd te krijgen? Wat is de beste manier om dit "aan te vliegen"?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• mrsar

mrsar

zou inderdaad die 3 vluchten doen, rondje frankrijk op een zaterdag voor 130-250 euro ben je klaar

bv ams - cdg - mrs - ams voor 229 euro

Pagina: 1 2 3 ... 34

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee