Toon posts:

Het grote motortopic deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10
Acties:
  • 278.270 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-03 16:08

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Iets kopen kan als je het snel nodig hebt, bv. een slot, kettingspray, afdekzeil. etc.
Verbruiksmateriaal als kettingspray bij een grote dealer kopen is ook een goede manier om je geld kwijt te raken... €15 voor een busje vet vind ik wat overdreven :P

@darkkingll Motoports zijn franchises, de kwaliteit en serviceniveau kan per vestiging nogal verschillen. Vooral de wat meer 'afgelegen' vestigingen zoals Leeuwarden en Hippolytushoef hoor ik bijna nooit iets slechts over.

[Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 31-01-2018 14:24]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@B-Real €160 voor een beurt incl wassen & halen/brengen klinkt niet als teveel toch? Of is een beurt in dit geval alleen een oliewissel?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
€54 per uur bij een BMW-merkdealer? Ik dacht dat die meer richting de €90 vroegen :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Waar wil je naartoe? Af en toe is het namelijk ook een financieel getint topic en dan meng je je ook in de discussie ;)

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Financieel en orgaandonatie, dat laatste kun je ook op 2 manieren opvatten. :+ in mijn geval weer een rib en een nier ingeruild voor wat plastic. ;)
https://www.mumc.nl/actue...met-3d-print-van-hartklep ? :+

• lolgast
  • Nu online
Nou, ik heb vanmorgen anders wel een ongecontroleerd uitstapje naar de andere weghelft gemaakt met alle 4 de banden hoor..

• lolgast
  • Nu online
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:10:
Je kunt maar beter niet meer buiten komen, want er zou misschien wel ijs kunnen liggen.

Toen het in december ging sneeuwen lag het hele land plat... waarom? Het was prima te doen met de auto.
Pardon, prima te doen met de auto? Je weet dat die dag de langste file ooit in Nederland stond? Als ik die dag naar kantoor was gegaan, had ik absoluut zeker weten ruim 5 uur over de terugweg gedaan...

Ik weet niet hoe jij denkt, maar ook met de auto is het glad hoor 8)7

• lolgast
  • Nu online
Dryhte schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:31:
'k heb vandaag dus voor het eerst m'n nieuwe Forma Adventure Low botten aan.
Eerste indruk:
- nog nooit offroad botten aangehad, ze voelen wel groot en een beetje stroef
- maar bijzonder comfortabele pasvorm (ik heb eerder brede voeten)
- schakelen met dit soort botten is serieus wennen
- broekspijpen passen er lekker over, dus geen last van de schacht
Vreemde winkels waar jij je spullen haalt :+

• lolgast
  • Nu online
Hahahahah ik zie het 8)7 Wauw..

• lolgast
  • Nu online
Ik ging uit van een telefoon autocorrect die boots -> botten had gedaan O-)

• lolgast
  • Nu online
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Files worden natuurlijk veroorzaakt door spastische bestuurders die bij de minste geringste vlok sneeuw op de rem trappen... Niet door de sneeuw zelf.
Dat ben ik deels met je eens. Als het regent merk ik langere reistijd door meer files. Dat komt voor een deel door te voorzichtige mensen, maar ook voor een groot deel door het beperktere zicht. En dan heb ik het niet per definitie over rechtdoor kijken, want dat gaat prima. Maar als mijn zijspiegels vol hangt met druppels, zie je gewoon geen steek. Ja, koplampen, maar totaal geen diepte om een inschatting te kunnen maken of je nog kunt invoegen. Dus moet ik soms remmen omdat ik mijn inhaalactie niet kan voortzetten. Ook dat levert files op.

En om dan ook nog even terug te komen op het door jouw aangehaalde moment in december. Jij zat denk ik thuis op de bank of was in de sneeuw aan het spelen ofzo, maar zo ontzettend veel sneeuw zorgt voor vertraging. Dat hoef ik echt niet uit te leggen...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Twijfels welkom! Nu hoor je meteen bij de 2e categorie motorrijder :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Twijfels schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Een vriend van me zei het ook al, je hebt motorrijders die nog moeten vallen, en die al gevallen zijn :| Hopen op de laatste keer, maar met de gedachte om vaker het circuit op te gaan ben ik bang dat ik er vaker aan zal moeten geloven.

Dat is overigens wel een echte aanrader voor de beginnende rijder, ik ben na twee maanden een dagje naar Assen geweest, wat leer je dan toch veel op zo'n dag zeg! Nu nog een keer een dagje met ijzel daar rondrijden om de rest te voorkomen...
Och, als je dan al gaat vallen kan je het veel beter op het circuit doen dan op de openbare weg.

• lolgast
  • Nu online
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:31:
[...]

En niet vergeten nieuwe zooltjes er onder plakken.

(Ik zet trouwens wel stukjes krimpkous op mijn veters als het puntje er af is gevallen... is dat sloeber?)
Ik ook wel eens, maar vooral omdat de veters die bij de schoenen horen niet makkelijk los verkrijgbaar zijn af en toe ;)

• lolgast
  • Nu online
Je moet iets om in de jaarlijkse lijst met meest actieve topics te komen :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik vraag me af waarom ze haar middel zo raar smal geshopt hebben :P

• lolgast
  • Nu online
Wat een mysterieus gedoe :?

• lolgast
  • Nu online
Ik zie het alweer, ik ga alcohol pakken :+

• lolgast
  • Nu online
Een Honda VFR van na 2002 is behoorlijk lastig voor minder dan €3000 te vinden. Toevallig heeft mijn pa die afgelopen jaar eentje gekocht (en staat weer te koop :+ ), maar die heeft zijn budget vrij snel naar €3500 opgehoogd om een nette te kunnen vinden. Iets maakt die motoren duur, ik zie het alleen niet ;)

• lolgast
  • Nu online
Winkiller schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Sinds tweakers op FOK is gaan lijken is het hier vaak minder leuk, maar ja overal is wat. @maximiliaan_nl hoeft zich niets van jullie feedback aan te trekken als hij het anders ziet, een beetje meer begrip voor anderen naast de vaste ploeg is wel leuk. Ik ben ook niet iemand die met de stroom meegaat en een eigen mening heeft, daar is niets mis mee.
Waarmee je wilt zeggen dat nieuwkomers niet op positieve reacties of hulp hoeven te wachten? En dat maximiliaan_nl dus een nieuwkomer is aangezien hij opmerkingen krijgt?

Vreemde beschuldigingen wat mij betreft. Het is niet minder leuk geworden, je komt hier waarschijnlijk gewoon vaker waardoor je het je meer aantrekt. En feit dat het winter is en nauwelijks iemand iets te melden heeft over ritjes helpt ook niet mee gok ik :)

Ik ben (voor mijn gevoel) pas 1,5 à 2 jaar actief in dit topic, maar heb niet het idee gehad dat ik niet welkom was. En bijvoorbeeld htt-thalan heeft dat vast ook niet. Ondanks af en toe verhitte discussies. Daar is echt wel ruimte voor hier

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:57:
[...]

Dikke 11 jaar actief in dit topic en ik voel mij nog steeds niet welkom 😁. Allemaal geldsmijters hiero 😂😂
Owhja jou was ik vergeten. Opzouten! }:| :(:)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:02:
[...]
Ik mag (uiteraard) graag denken dat Honda de beste motoren ter wereld maakt, maar de statistieken van KTM in de Dakar liegen er niet om. Ik vraag me af wat hét geheim nou is. Genoeg marketing geld om steeds de beste rijders te sponsoren? Of is er echt een technische superioriteit?
Ze hebben een groot team met een selectie van de beste rijders. Daarnaast wordt er ook veel tijd en geld in de ontwikkeling van de motoren gestopt. Deze formule heeft de afgelopen 17 Dakar's blijkbaar gezorgd voor een erg goed KTM team. :)
xos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:33:
[...]

De motor, versnellingsbak en vering zijn zo boterzacht dat het karakter meer past bij de GT dan bij "het beest" zoals KTM hem noemt. Verder is de vermogensopbouw zo lineair dat je niet het gevoel krijgt om met een motor van dat kaliber op pad te zijn. Alleen de snelheidsmeter is een goede indicatie dat het toch wel rap gaat. En het geluid is ook niet helemaal mijn ding. De standaard uitrusting valt ook tegen. KTM biedt upgrades aan die er voor de prijs al op moeten zitten en standaard zijn bij de concurrentie. Afgezien van de imho erg hoge prijs heeft KTM een knappe prestatie neergezet maar ik zocht iets anders.
In ieder geval niet 'jouw' type motor. Gelukkig waren de journalisten er wel erg over te spreken! :)

Los daarvan is de Tuono natuurlijk ook een enorme p*rnofiets! ;)

In de trend van 'zelf doen': hoe onderhouden jullie je leren motorkleding?

Je wilt dat je leren jas/broek/pak in goede staat blijven, maar wilt voorkomen dat je je dure motorkleding ruïneert in een poging het goed te onderhouden. :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• lolgast
  • Nu online
Ik heb afgelopen jaar lang getwijfeld om zo'n Annitori QS te halen. Uiteindelijk niet gedaan voor deze motor, maar bij een volgende denk ik dat ik hem wel vanaf jaar 1 aanschaf :-)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de koppeling van de Caponord doet het weer prima. Gisteren de hele zooi aan het stuur (pomp, reservoir & hendel) als één geheel vervangen, dat was makkelijker en sneller dan de huidige reviseren. Het 2ehands setje van een Futura dat ik voor €40 gevonden heb paste perfect :)

Ook meteen één van de bobines vervangen die al een tijdje een foutcode gaf, de motor lijkt nu weer wat soepeler te lopen. De foutcode is alleen nog niet weg, het blijft natuurlijk een Italiaan :+

De volgende klus is iets waar ik minder zin in heb, electra troubleshooten is nooit zo mijn hobby. Mijn dashboard gaat soms niet aan als ik hem op contact zet, en incidenteel gaan wat random segmentjes aan als de boel niet eens op contact staat. Klinkt als valse massa of iets vergelijkbaars ergens, iemand toevallig een tip hoe dat een beetje efficient te testen is?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Stacheldraht schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Ik zou er gek van worden :X :X :X

Vanwege dit soort shit never nooit iets van Italiaanse makelij voor mij.
Zomaar kans dat het door de leeftijd (het ding is van 2001) in plaats van het bouwjaar komt, mijn vorige (RSV Mille) en andere Italiaan (Alfa Romeo 156) hadden nooit problemen met het dashboard :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ducati Stukgaatie :+

Maar om in te haken op een discussie van gisteren, voor mij nooit iets van VAG om vergelijkbare redenen.

• lolgast
  • Nu online
Dat is de nieuwigheid ;) Mijn Ducati heeft qua elektra niets geks eigenlijk. Alle lampjes/schakelaars/meldingen doen het normaal :+

Met alle Alfa's die ik/wij/mijn ouders/mijn schoonouders gehad hebben durf ik best te zeggen dat er met de elektra niet per definitie iets mis is. Slechte modellen daargelaten, maar die heb je bij alle modellen :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn Spider ('84) heeft een defecte toerenteller, telt dat? :P

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:06:
Mijn Spider ('84) heeft een defecte toerenteller, telt dat? :P
Dat telt niet, das karakter :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Let wel, de Versys heeft hetzelfde blok, maar met een andere tune.. meer koppel en minder vermogen.. de uitlaat is ook anders met een verbindingstuk tussen de 2 downpipes om die koppel te krijgen.

[...]
Dat zie ik vaker voorkomen, weet iemand toevallig hoe dat werkt?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
kazzzdafke schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:05:
Ik ken deze mensen wel persoonlijk, alsook ik verschillende KTM's en DUC rijders ken :)
Ook BMW heeft issues hoor, maar er zijn een aantal merken die er bovenuit steken:

- DUC: een aantal hebben hun Multistrada weggedaan wegens aanhoudende problemen: olieverbruik (enorm veel),

[...]
Dat had een collega van mij ook met zijn Multistrada. Die zat echter nog (net) in de garantie, en heeft na enig aandringen een dealer zover gekregen om het eens echt goed te onderzoeken. Conclusie: de speling van de schraapveren was te groot. Ze hebben echter niet 'simpelweg' nieuwe veren om die zuigers gezet en daarmee klaar, maar zijn door gaan zoeken naar de oorzaak van die te grote speling. Conclusie 2: de cylinderwanden waren te ruw, waardoor de veren extreem snel slijten. Oplossing: Compleet nieuwe cylinders, zuigers en veren, allemaal op kosten van Ducati. Dat is dan wel weer erg netjes :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voorheen had je inderdaad de ER6-N(aked) en ER6-F(airing), 2 varianten van het zelfde model met als grootste verschil de hoeveelheid plastic. In o.a. de USA werd de Ninja-naam al veel langer gebruikt, ook wat hier bijvoorbeeld de oude ZZR-serie (250 en 600 e.d.) was, werd daar als Ninja verkocht.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Thoit schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Vanaf 120 is juist vermogen. Koppel is van onderuit :)
120 in 6 is bij mijn fiets maar zo'n 4k toeren, dan vol opentrekken zonder eerst terugschakelen gaat prima op koppel :)

• lolgast
  • Nu online
Met bovenstaande. Ik heb hier een Ducati 749s staan en een Honda CB1 en op allebei lach ik de ballen uit mijn broek van het plezier ;)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
xos schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Dit is weer zo'n pers lancering waar nagenoeg nooit een onvoltogen woord valt over het getest voorwerp. Een deel van het verschil in mening zit hem waarschijnlijk in, you could opt for this, you could opt for that, you ... Veel van die zaken zijn standaard bij de concurrentie en zaten niet op degene die ik voor een testrit mee had. Daarnaast kan ik je garanderen dat de ktm die je hier uit de winkel trekt niet het geluid maakt zoals die van hem tijdens de flyby op het circuit, waarschijnlijk deze optie. Op het eind steekt hij eerst een lofzang af en geeft dan aan dat er een binnenkort vergelijkstest wordt gedaan en dan pas bepaald kan worden hoe de motor zich verhoud tot de concurrentie. Die vergelijking kan je hier zien en dan worden er wat zaken in perspectief gezet.
[...]
Het ging er meer om dat veel andere rijders wel erg te spreken zijn over de SuperDuke. Juist de goede rijdbaarheid op het circuit, maar vooral op straat, is een goede eigenschap van de 1290. Als enige V-Twin in de categorie hypernakeds is het ook is wat anders. :)

@xos @Tylen @PilatuS

@Joopieboy en ik waren benieuwd wat jullie kijk is op onderstaande vraag:

Zien jullie extra lengte juist als een voordeel of als een nadeel bij het rijden op het circuit? Het zal wat betreft turbulentie wellicht niet een voordeel zijn ten opzichte van kortere rijders.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• lolgast
  • Nu online
En het was ook gewoon -2,5° toen ik vanmorgen wegreed. Prima argument om te strooien lijkt me

• lolgast
  • Nu online
Sinds ik de 749s heb is hij 3 keer afgesteld (door 2 verschillende dealers) omdat hij af sloeg bij stationair draaien, maar als er iets is wat niet is opgelost door het afstellen, dan is het het ploffen ;)

• lolgast
  • Nu online
Met de uitlaat demper weer op de plek waar hij hoort :Y

[Voor 15% gewijzigd door lolgast op 06-02-2018 14:09]

• lolgast
  • Nu online
Ik snap niets van die nummers hoor. Er zijn ook topics met 30.000 posts :+

Edit:
Om problemen in de toekomst te voorkomen... Deel 21: Het grote motortopic deel 21
Heb een modje geschopt met de vraag deze te sluiten :)

[Voor 53% gewijzigd door lolgast op 06-02-2018 19:52]

Pagina: 1 ... 8 9 10

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee