Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Van mij mag de lente beginnen. Kan ik ook de tuintegels weer schoonspuiten

Hier verzekerd bij Nedasco via VVAA. 26 euro pm voor all-risk + motorkleding. Geen winterstalling.
ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Secsytime schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:49:
[...]
Blijft echt een enorm mooie motor die nieuwe ninja 650! Vind het wel beter dat je beide lampen aan hebt, en met LED.. Hadden ze ook wel standaard mogen doen.
Repost, maar het is een plaatje inderdaad

Viel hier gelukkig wel mee. Had meer last van die zondagsrijders die consequent 10km onder de snelheidslimiet rijden op wegen waar niet in te halen valt

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Sorry voor het rare uitknippen, had onder een wat aparte hoek de foto genomen

todo:
-reservewiel aan de onderkant monteren, ik zal al handige beugels voor niet zo duah.
-twee bouten door de oprijplaat maken, zodat ie niet weg kan glippen bij het oprijden.
-lier met afstandsbediening gelijk maar te koop zetten...
-montagemeuk halen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ik heb Mitas E-07 allroad banden en die zijn iets minder grof. Nooit last gehad van grip verlies, ook niet op een snelweg met betonplaten in de regen. In het midden van de band, waar je rechtdoor op rijdt, zit behoorlijk veel rubber._Apache_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:47:
[...]
Het zullen vast prima banden zijn, maar ook voor hard remmen op nat asfalt? Lijkt me toch dat je met on-road banden dan wat sneller stilstaat en minder kans hebt op doorglijden.
Doet me denken aan een GoT motorrit, waar een iemand - enige met noppenbanden - best hard op zn plaat is gegaan toen we even over natte klinkers moesten.
Het punt van het ongeluk is voor mij een bekende, door de hoek van de oprit ten opzichte van de weg heb je daar al snel een flinke blinde vlek. En omdat veel mensen bij het eerstvolgende kruispunt (450 meter) linksaf willen schieten ze vanaf de oprit direct de linker baan op. Geen excuus overigens, wat mij betreft artikel 5.
Zet hem in je 'signature' hier op het forumDragonSlayer666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:15:
Iemand nog interesse in een Ninja 300 (2016)?
Zie advertentie.
#schaamteloosAdverteren

Wel jammer dat je deze niet erbij hebt gezet voor de sfeer:

Hij ziet er precies zo uit:Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Ik zet streepjes met stift op het glas van de drukmeter, hoef ik naderhand niet nog een keer te meten.![]()
Maaruh wat voor 12v compressor heb je en hoe land duurt het om 2.6 bar naar de 2.9 te krijgen ?
en ik geloof een seconde of 10, zeker niet langer.
Merk en waar te koop ? ik heb een 12volt aansluiting op mijn brommer.HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:34:
[...]
Hij ziet er precies zo uit:
[afbeelding]
en ik geloof een seconde of 10, zeker niet langer.
ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:35:
[...]
Zolang het om een preek gaat, vind ik het prima... liever af en toe een preek dan over het hoofd gezien worden..
Als je echt bijdehand was geweest had je gezegd: zie je wel dat het werkt, anders hadden jullie me niet gezien en gestopt

[Voor 28% gewijzigd door Winkiller op 17-01-2018 16:37]
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
@ToolkiT Ik herinner mij bij het zien van die filmpjes dat ik dit boek nog heb liggen om te lezen:
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Ziet er goed uit! En dat boek wil ik ook wel een keer lezen als jij er mee klaar bentGrubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:46:
@kneusteun & @HTT-Thalan Ik heb deze twee op het oog: Grubeater in "Het grote motortopic deel 20" Ik heb namelijk cadeaubonnen van Termaat gekregen met mijn verjaardag.
@ToolkiT Ik herinner mij bij het zien van die filmpjes dat ik dit boek nog heb liggen om te lezen:
[afbeelding]

Ik gebruik als winterlaarzen (en offroad) nog steeds mijn Difi el cheapo laarsjes van motorport, maar de klitteband sluitingen beginnen al flink te verweren en de deklaag van het (nep)leer bladdert overal los.
Mijn (overigens wel waterdichte) mooi-weer laarzen (voor onder mijn motorjeans) zijn deze:
AlstuHTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Da's gaafhelaas niet feilloos, hij markeert ook alle wandelpaden blauw waarvan ik toch zeker weet dat je er niet mag komen, maar ik ga hier zeker eens naar kijken en pogen op die manier een route uit te zetten! Toptip van je, bedankt
.

Je zou zelf nog wat met de voorwaarden in de query kunnen spelen om ook de wandelpaden (bijv. foot!="yes") er uit te halen. Maar dan haalt hij ook alle foot="yes" eruit die wél bereden mogen worden. Je kunt ook de wizard gebruiken om een query te bouwen. De input voor de wizard voor bovenstaande query is als volgt:
1
| highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!="permissive" and access!="no" and motor_vehicle!="no" and motorcycle!="no" and motorcar!="no" and horse!="designated" |
Overpass turbo gebruikt de "tags" die een wegdeel heeft om te filteren. Als een wandelpad niet gemarkeerd is als wandelpad kan het best gebeuren dat ie inderdaad alsnog verschijnt. Aan de andere kant kan iets ook als wandelpad gemarkeerd zijn (foot=yes) terwijl er ook auto's over mogen. Dus helemaal waterdicht is het niet inderdaad (je bent afhankelijk van de tags).
Even heel snel gespiekt en deze komt bijvoorbeeld ook naar voren, terwijl je daar volgens mij niet gewenst bent als motorrijder. Dus even wat meer met de tags spelen

[Voor 8% gewijzigd door Exigence op 18-01-2018 16:26]
Ok, die moet ik even terugnemen, maar dit is dus het soort terrein dat je mag verwachten (met of zonder water):HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:10:
(...) en er zijn geen hoogteverschillen of waterpartijen, (...)
Ik was een van de gelukkige winnaars, mocht mijn brommer zo terugvinden:
Expres zo neergezet dat hij tegen mijn kickstand werd aangeblazen. Schijnbaar was de wind sterk genoeg dat de brommer over de kickstand heen is gewaaid.
Gelukkig allemaal verzekeringswerk, maar nog steeds niet bepaald leuk...
Volledige schade en overige foto's hier terug te vinden
Never ride faster than your guardian angel can fly.

En sowieso een goede cover voor weer & wind

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
En wij hebben allebei met @caesar1000 geredenJoopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:06:
Snap ik, was ook echt serieus leuk van het jaar.En met enkele uit de buurt toch nog een ritje naderhand nog gedaan, dus dat is ook leuk.

Maarre, hier heb je een glimpse:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f115DtVoXA8]
[Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 13:11]
Ik weet nog wel wat ik allemaal uitspookte mijn één van mijn eerste auto's (praktisch de eerste, want mijn állereerste, een 205, heb ik na een maand of wat voor deze ingeruild):Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:16:
[...]
Dat is wel een serieus ding, na 2 (lullige) crashes van mijn kant, een hoop kilometers en een hoop meegemaakt en gezien rijdt je toch iets anders dan rond je 20e.
Ik zou de RS er zo voor inruilen, heerlijke auto was dat, fijne herinneringen aan.
En hij kon ook nog dwars

200 gereden, uitbreken op de openbare weg, wheelspin, noodstops, eigenlijk allemaal artikeltjes 5.
Wel veel van geleerd

Op twee wielen heb ik vroeger o.a. hiermee gespeeld:
70 cylinder met een 50 kop erop, liep met moeite 70 maar ging wel lekker door het zand.
Leo Vinci met een andere sproeier eronder en het liep 130 met twee vingers in de neus.
Hartstikke stom natuurlijk, maar wederom: leerzaam

[Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 13:23]
darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:06:
[...]
Mwah, ik weet niet hoe oud jij bent.. Ik ben 29....![]()
Ik wil er zelf vooral rondsnuffelen. Wil eigenlijk een motorjeans, maar voor onder de 100euro en wat gereedschap kan ook nooit kwaad.

* Vrijdag is alweer 37

@HTT-Thalan Ik heb nog wel een Kawa GPZ 500s voor je die je mag overnemen voor wènâhg. In principe zou die het moeten doen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
[Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2018 17:25]
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
SW Motech Slipstream tailbag
Morgen maar eens op mijn Hawk plaatsen want dit is net een wat lekkerder formaat dan mijn Kriega 30L. Vooral voor korte dagtrips/forenzen of als ik eens een weekend bij mijn ouders ben ofzo

[Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2018 20:48]
Mietjes

Het leven is te kort om geduld te hebben!

En mijn tankstas is laag, dus instrumenten blijven zichtbaar

Rijdt ook 'anders', wel eens een vriendin meegenomen achter en hoewel ze goed mee reed had dat niet mijn voorkeur. En ook wel eens naar Assen geweest met @caesar1000, dat ging al een heel stuk beter, alleen niet voor hem.Winkiller schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:27:
[...]
Ja hoor geen probleem maar die grote tas kan echt niet op een supersport.![]()
Ik moet trouwens ook altijd lachen als een dame achterop zo'n ding zit, kan ook echt niet.

[Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2018 11:36]
Blijkbaar hebben we nu een 2e Duke 125 rijder in het topic. Welkom!Woask schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:35:
***members only***
Edit: Eerste die m'n straat + huisnr. nu kan opnoemen krijgt €5
Ja, met A2 wordt het nog meer fun. Betere acceleratie en meer aanbod wat betreft geschikte motoren!HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:09:
[...]
En wij hebben allebei met @caesar1000 gereden. Ik moet nog wel serieus aan mijn techniek werken als je ziet hoeveel moeite ik heb om een 125cc bij te houden
. Ik ben heel benieuwd wat hij straks kan als hij overstapt naar A2
.
Maarre, hier heb je een glimpse:
[afbeelding]
[video]

Je wilt eigenlijk wat 'comfortabeler' gaan zitten, maar moet goed vast blijven houden, want een GSX-R750 wil wel accelereren wanneer het gas wat verder opengaat.Joopieboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:33:
@spookz0r Als er zand of iets tussenkomt wel, maar je moet voorkomen dat het kan bewegen of doen. Liefste rijd ik met mijn rugtas achterop met een netje. Dit is ook heel wat gewicht en een Gixxer met die afstanden is ook geen doen.
[...]
Rijdt ook 'anders', wel eens een vriendin meegenomen achter en hoewel ze goed mee reed had dat niet mijn voorkeur. En ook wel eens naar Assen geweest met @caesar1000, dat ging al een heel stuk beter, alleen niet voor hem.
[afbeelding]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Bij gebrek aan beter weer voor een betere foto-shoot moet deze het maar doen voorlopig:
[Voor 41% gewijzigd door Lexo op 22-01-2018 14:22]
Nu moet ik alleen nog even kijken welke bevestigingspunten ik dan nodig heb zodat die recht komt te staan i.p.v. naar zijkant wijst
[Voor 31% gewijzigd door Aschtra op 23-01-2018 18:31]
Bron: YouTube: GoPro Chin Mount Motorcycle Helmet Setup
Schotland toch? Heb daar wel een heel stuk met de racefiets gefietst de afgelopen zomer. Wat wil je weten!Secsytime schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:40:
Zijn er hier mensen die de northcoast 500 hebben gereden? Die wil ik dit jaar eigenlijk doen, dus ben benieuwd naar ervaringen..
Gouden tip: Applecross / Bealach na Ba naar Torridon en Shieldag. Voor de dorpjes hoef je het niet te doen, maar wat een fantastisch uitzicht en wegen. Ook Isle of Skye was mooi, maar iets te druk/nat i.v.m. start zomervakantie Engeland en geen fietspaden. De route er naar toe vanuit Glasgow door de Highlands langs Glencoe is ook prachtig (Glencoe is een mooi plaatsje voor een overnachting op de heen/terugreis).
Verder zou ik de boot pakken naar Newcastle. Ben zelf via Harwich en Hull gegaan, maar dat was eigenlijk zonde van de tijd (5 dagen fietsen ofzo voordat ik in Schotland was).
Edit: Ff wat kaartjes van Google erbij gepakt. De routes verschillen zo te zien nog wel een klein beetje. Met het onderstaande kaartje mis je in mijn ogen het mooiste stuk wat ik hierboven beschrijf. I.p.v. daar linksonderin bij Torridon het stukje naar Applecross en dan Isle of Skye (eiland staat er half in de benedenhoek) gaat deze recht naar het zuiden en dan west, gemiste kans:
Deze is beter, en dan bij Lochcarron er nog 2 dagen aan vast plakken om in het Oosten een rondje Skye te maken en dan nog een uitstapje naar de Highlands via Glencoe, Loch Lomond naar Stirling, Edinburgh en Newcastle terug naar de boot.

Ik wil er ook écht nog een keer met de motor naar toe, fietsen met bepakking en een kater van de whisky was toch wel een beetje zweten soms

Yorkshire Dales is mooi. Verder niet zo bekend, maar zou 10x liever doorrijden naar Schotland. Het weer is in beide landen kudt, maar het uitzicht maakt veel goed!aidanl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:32:
Wie was hier nou trouwens van het jaar naar Engeland op de motor geweest? Ik weet ff niet meer wie het gezegd had. Ben bezig een route te maken voor 2 weken vakantie in juli.

[Voor 44% gewijzigd door Ypuh op 23-01-2018 21:27]

Schotland was toen te ver vanwege wat geplande tussenstops en beperkte tijd

[Voor 11% gewijzigd door Maegrim op 23-01-2018 22:10]

#metoo .. of is dit niet zo geschikt?

Deze wel?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Jawel, kan makkelijkw4rguy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:40:
[...]
#metoo .. of is dit niet zo geschikt?
[afbeelding]
Deze wel?
[afbeelding]

Ik heb even geen eigen foto want mijn voltmeter heeft rode led's en is voor de rest hetzelfde En geeft meer dan 12V op contact.HTT-Thalan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:19:
[...]
Alleen forum idd.
Welke voltmeter heb je gekozen? Ik vind er geen één die echt bij het 'design' van de motor past.
Zojuist mijn schakelpook nog een tandje lager gezet, mijn led koplamp nog wat beter bijgesteld en 400ml olie bijgevuld.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Wegens een potentiële nieuwe liefde

(heb nog geen advertentie gezet, maar zal die hier ook nog wel eens spammen)
Awesome
Honda CB600Fwilco1985 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Welk jaar en hoeveel km zit er op de teller? Ik zoek nog een hornet![]()
De moeilijkheid van kleppen stellen is nogal wisselend per motor. Er zijn simpele stelmechanismen waar je met een schroefje en een contramoer de boel afstelt. Dat is niet heel ingewikkeld. Afgezien van de bereikbaarheid![]()
Bij mijn hornet moet je echter de complete nok assen eruit halen om dan van die shims te plaatsen. Dan krijg je ook te maken met het op tijd houden van je blok. Dan wordt het een heel ander verhaal.
augustus 1998
ca. 24k op het klokje
banden zijn+/- 2000km geleden vervangen
idem voor de remblokken voor (achter nog in goede staat) en alle remolie
Ik ben de 3e eigenaar
Zit nu een streetbar stuur op, maar ik heb het originele stuur ook nog dus dat kan er desgewenst zo terug op.
Edit: Enige minpuntje is een plekje op de tank dat nog even bijgewerkt moet worden. Moet daarvoor nog even een lakstiftje halen bij de spuiterij.
[Voor 6% gewijzigd door A13X op 26-01-2018 09:54]
Awesome
Is volgens mij al eens voorbij gekomen, maar een 2de keer kan dan geen kwaad

Gisteren klein ritje gedaan, heerlijk weer. Voor komend seizoen andere laarzen scoren, deze knellen al sinds het begin, na een uur voel ik mijn voeten amper.
Eerste keer dat ik vooraan stond bij het verkeerslicht trok ik direct een wheelie.. Ooops.. En dan heeft deze net zoveel CC en op papier nog geen 10 pk meer...
[Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 26-01-2018 10:03]
Het is even wennen inderdaad, ik had ze eerst aan de zijkant maar nadat ik mijn motor (heel beheerst!darkkingll schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:47:
[...]
Had de vorige eigenaar erop gezet. Was even wennen, maar ik ga ze absoluut niet meer vervangen door de originele spiegels. Dit ziet er echt zo absurd veel beter uit inderdaad.

Niet superduidelijk te zien maar zo zitten ze bij mij (en da's een Kriega 30L Drypack. Ideaal voor weekendjes weg)
Ach...

En dan dit als werkuitrusting zeker?SniperGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
[...]
Zijn er ook kleine kacheltjes zonder lastige afvoer naar buiten die dat doen (denk het niet, maar wie weet). Ik ben alleen nog profesionele oliebrand installaties tegengekomen met rookgasafvoerpijpen van een paar meter

ephymerous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
[...]
... Gelukkig komt in februari de bonus ook weer binnen dus het kostenplaatje van minimaal € 400 zal ik niet voelen![]()
[Voor 18% gewijzigd door 712641 op 26-01-2018 15:19]
Alleen zit ik bij de ABN

CodeCaster schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Goed, komt 'ie dan: ik ben niet handig genoeg.

Je hoeft jezelf niet te verantwoorden

Ik ben nu mijn zolder aan het verbouwen tot werk en slaapkamer, ook leuk. Uitbesteden wat kan lekken (de dakramen) en zelf doen wat ik kan met mijn accuboor en handzaag

Ik zit deze week in India en daar stikt het van de motoren.. veel scooters, en veel 200-350cc dingen.
Maar ook veel Royal Enfields uiteraard.
Maar soms kom je ook speciale dingen tegen:
Da's ook een mooie manier van zichtbaar zijn

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Er komt binnenkort een startpost update aan! In samenwerking met @sypie.Grubeater schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:59:
@lolgast Volgens mij zijn er nog meer mensen die de TS kunnen aanpassen.
@Chakotay, @caesar1000 en @Hooglander1, laten jullie lolgast alles alleen doen?

Zelfs de toprijders uit de Dakar moeten hun onderhoud op X moment in de rally zelf doen!PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:44:
Ik vind de hele discussie nergens over gaan. Laat iedereen lekker doen wat ie wil. Alsof je minder bent als je alles laat doen om welke reden dan ook.

Dit moet ik natuurlijk nog even posten:

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Vandaag weer wat gesleuteld aan de motor, een pannierrek afkomstig uit Polen erop geschroefd.
Links was de pasvorm niet 100%, maar met wat duwen en trekken paste het toch.
Rechts was nog leuker, de achterste bout van de passagiers voetsteun houdt ook de uitlaat omhoog. Met een sjorband tussen de uitlaat en valbeugel de uitlaat weer 2-3mm omhoog getrokken zodat de bout weer vast kon.
De horizontale steun zat sneller vast.
Uiteindelijk was ik er toch nog een uur mee zoet.

Het was even uitpluizen waar en hoe ik het ging vastplakken, maar het is gelukt! Camera is een Xiaomi YI 4K en qua accessoires een bundel met vanalles uit china voor 2 tientjes

To be continued...
Is ook niet dat ik een goedkoop segment helm heb of iets (RHPA 11), maar na een aantal weken al bekleding kunnen laten vervangen omdat die losliet, de pinlock voor het heldere vizier had ik voor de donkere dagen en de vakantie eind vorig jaar besteld, 5 september, en die is nu net pas binnen...
Maar goed, die is er.

Dan weer een rib en ditmaal nog een nier ingeleverd voor de Gixxer. Kuipen dus besteld, set R&G Aero valdoppen in het zwart en nog wat kleine dingen, plus een Yamaha onderdeel.

Even plaatje lenen:

Erg mooi systeem! En met 159 euro prima betaalbaar.

Verder nog staan kwijlen bij dit apparaat, met daarachter de 'oude' R6 van @wimmel_1:
Echt, dat die R6 nog niet verkocht is... Super net ding!
En buiten nog even een hele nette Gixxer 600 gespot:
Als je die grote schroeven plastic dingen niet prettig vindt heb je daar zwarte inbusbouten voor. Dat heb ik ook gedaan. Passen precies en maakt het geheel een stuk compacter. Je behoudt ook gewoon nog de optie om de scharnieren te bewegen ermee.Leviathius schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:52:
Let the filming begin!
[afbeelding]
Het was even uitpluizen waar en hoe ik het ging vastplakken, maar het is gelukt! Camera is een Xiaomi YI 4K en qua accessoires een bundel met vanalles uit china voor 2 tientjes. Moet alleen nog regelen dat ik een microfoon heb, maar ook dat is onderweg vanuit het Verre Oosten
To be continued...
Cam | ||
![]() |
M5 x 20mm
[Voor 0% gewijzigd door FT Twisty op 27-01-2018 17:38. Reden: Maat inbusbout]
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Ben nu bezig om te renderen. Heb een filmpje van 30 minuten. Renderen duurde 4 uur en was niet goed haha. Bitrate te laag. Deze 3x zo hoog gedaan en nu wel goed. Vannacht opnieuw laten renderen maar dan alles.
deze spiegels dus. http://www.ducati.ms/foru...rrors-20151213_132759.jpg
HIer zaten een zet stuurgewrichten bij volgens het doosje MA533B maar als ik zoek op internet lijkt het een ander type ?
Het stuureinde van mijn triple ziet er nu zo uit
De binnenkant van stuur ziet er zo uit

dit zit er bij
(met nog een aantal grotere inbus bouten, rubber dingen en ringetjes.
Als ik de inbus uit het stuur van de motor draait kan ik dit " busje" er tussen draaien maar sluit die niet helemaal perfect aan ivm een kleine kier tussen het handvat maar dat is nog prima hetgeen waar ik mij aan stoor is dat er geen afdekkap bij zit waardoor ik tegen dit gat aan kijk.
Ik zie op mlmparts dat ik stuurgewrichten kan kopen maar ik twijfel of dat de oplossing is, van de hele contructies die in het stuur gaan zijn volgens mij niet nodig.
voor mijn gevoel heb ik enkeleen busje nodig tussen het origineel (zilver) kapje en het stuur waar de spiegels op kunnen.
wat mis ik / doe ik verkeerd ?
[Voor 8% gewijzigd door wd200 op 28-01-2018 11:29]
Weer een mooie rustige zondag om wat aan de brommer te knutselen.

Ik heb alweer een jaar met veel plezier Lumileds in de koplamp zitten, werken perfect, maar op hogere snelheid had ik een lichte trilling in het lichtbeeld zitten. Dit komt doordat er standaard op de halogeenlamp een fitting zit met verloop en daarop het veertje zit die de lamp aandrukt. Bij de Lumileds is dat niet en gebruik je die fitting alleen als een soort verloop. Dus wat beugeltjes en dingen op eBay besteld en net even wat wezen rommelen:
Et voila:
Binnenkort maar eens proberen.

En dit is de reden dat ik nieuwe handvaten wilde:

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 13:57]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Dat is 'm, brandweerwagen rood

Liggen sinds de foto nieuwe uitlaatpijpen onder (van motor tot dempers, dempers behouden) en een nieuwe voorband Correctie: die band ligt er al op, de haartjes staan nog op de foto. Hij staat nu alweer te lang stil (1 jaar..., ik verwacht accu leeg, olie, carb reinigen, benzinefilter) dus zal opgehaald moeten worden op trailer, vandaar dat ik een liefhebber zoek, hoef er echt niet veel voor te hebben.
Bedankt voor de suggesties tot opvolger; ik zag wat suggesties die meer richting toer gaan (Versys, CBF) en waar je wat rechter op zit... Twijfel twijfel.
[Voor 4% gewijzigd door likewise op 28-01-2018 14:00]
Heb er ook nog een nieuwe broek bij gekocht. Bij mijn huidige broek was er een van die schuivertjes aan de zijkant afgebroken, moest iedere keer opnieuw aanspannen bij het aantrekken. En aan het ene been / kruis was ze niet meer waterdicht. Dus gekozen voor een Revit Sand 3 (https://www.revzilla.com/motorcycle/revit-sand-3-pants).
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Gezelliglolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:52:
[...]
Ik heb vorig jaar nog een nieuwe OEM brandstofslang gekocht voor de cb1, gewoon via de dealer![]()
Zitten twee bochten in, niet te doen met standaard slang en had geen zin om te lopen kloten met vulcaniseertape (ofzoiets)
Overigens (hoewel dit niets toevoegt): ik vind terugkerende discussies niet erg, maar deze is minder dan een week geleden nog gevoerd![]()

Om jullie dan maar even af te leiden:
Hebben jullie deze nieuwe Italiaanse schone al gezien.
Bella donna

Vind deze versie toch iets mooier.. net als alle MV Agusta RC modellenPanini schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Gezellig![]()
Om jullie dan maar even af te leiden:
[afbeelding]
Hebben jullie deze nieuwe Italiaanse schone al gezien.
Bella donna

Edit:
En het verschil in onderhoudsintervallen!!Panini schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:07:
[...]
Heb de reviews er nog niet op nagekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. Ben benieuwd wat dan het voordeel is van een counterrotating crackshaft. Ik moet wel zeggen dat 6 seconden langzamer echt erg weinig is voor een fiets die slechts 32.390 kost dan (wat een fractie van een MotoGP machine is die circa 2.000.000 is).
[Voor 27% gewijzigd door Secsytime op 28-01-2018 22:12]
Hier ook, een XYL Short.Imperial_Master schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:40:
[...]
Klopt, ik heb mijn Sand 3 ook in een 'lengtemaat'
Heb een mini panne met de verlichting op de motor btw. Had hem vanmorgen uit de garage geduwd, zet het contact aan en de koplamp brandde niet. De kleine lampjes vooraan links en rechts branden wel maar die geven amper licht.
Grootlicht doet het dan weer wel, maar dat vinden tegenliggers niet zo leuk

Dopjes voor in die gaten kopen bij de bouwmarkt?wd200 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:12:
[...]
Iemand een idee welke adapters ik moet hebben ?
[Voor 92% gewijzigd door cyntax op 29-01-2018 21:26]

In tussentijd een belangrijkste beslissing genomen:
ik ga vanavond mijn Versys 650 inruilen voor een nieuwe 2018 Z1000SX Tourer

(@maximiliaan_nl alvast mijn excuses omdat ik deze nieuw koop

Kon het niet laten...

Ja... nee dank je...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Fuelke schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:46:
Mijn motordoelen voor dit jaar:
A - De huidige 250-R naar de 50 000 km tillen (nu 49022)
Doel A is bereikt.
Nee, was de Bullit van een lokale collega hier.. de Himalayan zie je nog niet super veel hier (hoewel ze ze al een jaar op de markt hebben).. ik lees wel veel issues met quality control bij de Himalayan.. jammer want ik vind zo ook cool..Least Inkling schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:44:
De hymalayan versie? Die vind ik er wel cool uit zien
[Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 02-02-2018 11:01]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Eigenlijk was ik alleen op pad om de nieuwe panigale v4 te bekijken en toen zag ik de 2018 Tuono en wist direct dat dit de opvolger moest worden. Het 2017 design had wat punten die ik niet mooi vond maar dat is strakgetrokken in het 2018 design. Motor wordt nu besteld en kan hem vanaf eind van de maand ophalen als het weer goed is.
Daarna nog door de accessoires gelopen tot we bij een uitlaat aankwamen. Ik wil een EU approved oplossing met behoud van garantie en dan is er maar 1 oplossing, een akrapovic slipon. Maar alleen die slipon moet 2300 euro kosten

De geupdate versie voor de startpost:
xos | Aprilia / Yamaha | Tuono Factory/ RSV4 / R1 | 2018 / 2017 / 2016 | Flevoland |
Overigens is zo'n pani v4 echt heel klein. Denk voor iedereen boven de 1.80 te klein en langer dan 1.90 amper rijdbaar. Looks zijn wel helemaal in orde

Ik ben ff bezig pannekoek...

Okay mandatory picture

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
3pk gewonnen met de upgrade

En daarna nog 2 pk terug gewonnen omdat mijn luchtfilter niet ok bleek te zijn. Zit nu een k&n high flow in. 50+ pk aan het wiel gemeten!
[Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2018 13:26]
Leviathius schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:46:
@HTT-Thalan Goed bezig! Die Alp mag heel blij zijn met jou als eigenaar. Maar waar blijft die Dyno-grafiek?
Dit was na de digitale CDI, maar nog voor het K&N hi-flow luchtfilter.
Helaas was het ook een beetje een pechdag

Ik heb nog klus-uren op de strippenkaart staan dus dat pakken we wel even aan

Maar goed, 50+ pk op het achterwiel is meer dan het ding fabrieks-af had moeten hebben, dus geen slechte score

Het gaf op de snelweg in ieder geval een wereld van verschil. Veel soepeler op het gas, meer vermogen bovenin het bereik (vooral de sprint 120-140 gaat een stuk sneller) en de knallen uit de uitlaat zijn nog nét een tikkeltje luider geworden. Beetje dat geluid wat je wel eens op Assen tijdens een circuitdag krijgt, zeg maar

Nou hopen dat die carb sync de boel weer afmaakt, en dan op het gemakje eens die sleutel uit de koffer peuteren en mijn handvatwarming diagnoseren...
[Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2018 14:54]
Vrijdag ook maar even de Bandit van stal gehaald even heerlijk stukje gereden. Helaas komt er nu weer vorst aan.

- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- Koelvloeistof bijgevuld
De bougies zagen er nog erg netjes uit, al leek het er wel op de dat motor ietsjes arm loopt, zat een heel klein beetje witte aanslag op. Ik gok dat dit komt omdat ik vorig jaar m'n uitlaat heb vervangen en de kat ertussenuit heb gehaald. In het voorjaar gaat hij maar eens op de roller om goed afgesteld te worden.
Tot slot nog een ander klusje gedaan. Ik wil al een poosje de schetsplaten van m'n motor spuiten, dus dat hebben we ook meteen gedaan. Ik heb ervoor gekozen om ze te spuiten met VHT Wrinkle paint, wat ook veel gebruikt wordt op kleppendeksels oa.
Ben echt super benieuwd hoe het eruit ziet als het op de motor zit, voor nu ligt het nog te drogen.

Terug naar huis reed ik net het donker in en het begon ook een beetje te sneeuwen toen ik bijna thuis was.
Maar koud heb ik het niet gehad, en het was weer heerlijk om even die oude Fazer flink open te trekken.
Dat accelereert toch wat anders dan een 16 jaar oude Renault Scenic 1.4..
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Een kennis van mij heeft afgelopen weekend proefgereden op een Multistrada en is tot aanschaf over gegaan. Aangezien de mijne uit 2011 kwam en 58000 km had gelopen was ik opzich wel geïnteresseerd in de zijne (2015, 19000 km) mits er niet te veel bij zou moeten. Wij hebben de motor bij dezelfde zaak in onderhoud, dus vanochtend meteen gebeld hoeveel erbij zou moeten als ik mijn motor in wou ruilen op die nieuwere. Werd 10 minuten later teruggebeld met een goede prijs en ben meteen akkoord gegaan.
Bovenstaande foto is afgelopen jaar in Frankrijk gemaakt. De zwarte is van mij en de witte is degene die ik nu heb gekcoht. De zwarte heb ik 3 jaar en 33000 km gehad en ben er o.a. mee naar Portugal (2015), Italië (2015), Polen, Slowakije en Tsjechië (2016) en de Franse Alpen (2017) geweest.
Al met al ga ik er dus 4 jaar en 40000 km op vooruit (en worden de kleppen meteen gesteld dus die prijzige beurt hoeft nu niet meer).
Voorkant:

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Denk eigenlijk niet dat het mooi staat, maar mocht je het doen dan aan de binnenkant van de kappen in de hoeken waar je op je foto het zilverkleurige van je voorvork ziet. Of anders naast de knipperlichten op de zijkappen. Aan de binnenkant van de kappen lijkt mij dan nog de beste plek.Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:15:
Even een vraagje jongens. Ik vind mistlampen op een motor ontzettend badass staan.
Waar zouden jullie het plaatsen? Of gaat het überhaupt wel mooi staan?
Edit: Zo dus.
[Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 05-02-2018 21:22]
Relatief hoog zadel en redelijk ruimte met de benen, hoek is te doen met de knieën, alleen je zit al snel met bv je kneeslider tegen de kuip.PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:55:
[...]
Zit die goed voor iemand met lange benen ? Het leek mij altijd niet anders dan de gemiddelde 600cc of 1000cc SS ?
Maar na de duurtest van de RR te hebben gelezen ben ik maar wat blij met mijn gixxer.

Edit: foto weer gevonden:
[Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 05-02-2018 23:03]
Triumph heeft de Speed Triple vernieuwd. De eenliter naked, die in 1994 aan de basis stond van het huidige Naked Sport segment, is volgens de Britten de krachtigste en snelste Speed Triple ooit met een topvermogen van 150 pk. De nieuwe Speed Triple is leverbaar als S en RS, waarbij de RS het hoogste uitrustingsniveau heeft.
Bron: Triumph kondigt nieuwe Speed Triple S en RS aan
Ze hebben eindelijk die koplampen verbeterd met dagrijverlichting in beide 'ogen'. Ziet er wel erg geslaagd uit moet ik zeggen!

[Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 06-02-2018 14:09]
Dit topic is gesloten.