Toon posts:

Het grote motortopic deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:
  • 278.266 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-03 16:08

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mswp schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:55:
[...]

De foto's in de advertentie, Een foto van een auto of motor gemaakt in het gras haakt bij mij al snel af, vooral i.c.m. die vieze banden en de schades. Gooi ik er liever een paar honderd tegenaan. Verder een nette advertentie!
Bedoel je dat je een foto van een op het gras geparkeerd foto niet in een eigen advertentie zou gebruiken, of dat je een voertuig niet zou kopen als er zoń foto bij staat? In het 2e geval, waarom? Zelfs bij shows waarbij de boel in concoursstaat (beter krijg je niet) moet zijn word er vaak op het gras geparkeerd.... De voortuin van Paleis het Loo is ook gras :P
teigetjuh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:32:
[...]

Ik kan wat foto's van het ritje dat ik gister heb gedaan posten? Met dank aan de familie achter me in de zijspan ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het was een rondje in de Jura (en Bernerland) met een aantal Nederlanders in Zwitserland.
Ook erg leuk! Over een paar weken mag ik zelf weer *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
LordKnox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:37:
Gisteren was het een lekker weertje hoor. Even een kort ritje gemaakt.
[afbeelding]
Dit kijkt een stuk prettiger :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een uur rijden per dag? Dat kom je zowat Nederland niet eens uit :P

• lolgast
  • Nu online
Wie weet blijft dat zo. De mijne wil de laatste 10km vaak ook nog een stukje snelweg rijden om daar nog wat gas te kunnen geven ;)

• lolgast
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Als ik mezelf aan de snelheid houd: 2 uur en een kwartier vanuit huis. 250Km op de kop af dus ik moet onderweg wel een keer tanken :)
HA! Voor mij ook 250km inderdaad. Alleen ik zou 2 uur en 3 kwartier moeten rijden :?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
wimmel_1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik mezelf aan de snelheid houd: 2 uur en een kwartier vanuit huis. 250Km op de kop af dus ik moet onderweg wel een keer tanken :)
lolgast schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
HA! Voor mij ook 250km inderdaad. Alleen ik zou 2 uur en 3 kwartier moeten rijden :?
Hebben we het dan over Gerolstein of 'Nationalpark Eifel'? :P

@Joopieboy Waar het kontje van jouw GSXR gescheurd is, is er bij deze niks meer van over. :+

[Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 21-08-2017 16:00]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• lolgast
  • Nu online
En ineens uit het 'niets' 3 onafhankelijke berichten over ruitjes :+

• lolgast
  • Nu online
Ik heb mijn vriendin dit jaar een setje Sena 10s cadeau gedaan voor haar verjaardag, maar baal nu eigenlijk al dat ik niet de 20s gekocht heb :+
Ik heb uitgeschakeld staan dat de intercom inschakelt als je er in praat, want dat gebeurd dan ook als ik 150+ en dat is super irritant. Dus staat de verbinding tussen de intercoms bij ons gewoon open als we rijden. Nadeel van de 10s is alleen dat hij maar 1 audio signaal kan ontvangen, waardoor het geluid van de navigatie nu dus niet gebruikt kan worden ;) Omdat ik best wel naar beneden moet kijken op mijn motor om de navigatie te kunnen zien is dat niet ideaal, achteraf had ik daar best €100 extra voor over gehad.

• caesar1000
'Premies omhoog door appen in auto'

Hopelijk verhogen ze niet ook gelijk de premies voor de motoren. Dat premies verhoogd 'moeten' worden omdat voertuiggebruikers vanwege smartphone gebruik meer ongelukken creëren is 1 ding, maar om dan ook maar gelijk extra te gaan innen bij de andere voertuigcategorieën zou wel erg makkelijk zijn.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Bommes ziet er goed uit... Locatie voor de volgende GoT motormeeting? *O*

• lolgast
  • Nu online
Komt er überhaupt een GoT motormeeting dan? :+

• lolgast
  • Nu online
Dimlicht is een beetje een vreemde naam, maar dat is het licht in de normale lichtstand 's avonds

Stadslicht is dat kleine lampje dat ook onder je keukenkastjes had kunnen hangen :+

[Voor 3% gewijzigd door lolgast op 22-08-2017 14:49]

• lolgast
  • Nu online
Donderdag met de motor naar werk, dat zijn ook veel snelweg kilometers
Thuis - klant: 75km
Klant - kantoor: 150km
Kantoor - thuis: 75km
En daarvan zijn in totaal denk ik 20km niet op de snelweg :+

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

Wordt tijd dat ik een keer bij jullie op kantoor een bakkie kom doen. Heb Daniel al te lang niet meer gesproken.
Donderdag vanaf 18:00 is iedereen er ;)

[Voor 1% gewijzigd door lolgast op 22-08-2017 21:22. Reden: Andere dag :)]

• lolgast
  • Nu online
Ik heb tegenwoordig ook bij ons in de berging een kettingslot liggen. Beide motoren door de achterwielen aan elkaar d:)b

• lolgast
  • Nu online
Ik pak elke keer na het rijden gewoon zo'n Lidl doekje en die maak ik ook nat onder de kraan. Dan krijg je niet van die vieze opdroogvlekken van die doekjes. En voor het opdroogt ga ik er met een (schoon) microvezel-achtig doekje (sommige zouden het een vaatdoek noemen :+) om het droog te maken.

Écht wassen van mij motor? Nee geloof niet dat dat gebeurd. Vorige motor ook niet volgens mij :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wuh, snelweg leuk? Dat hoor je ook niet vaak :P Wat maakt het leuk, zeker tijdens woonwerkverkeer wanneer het vaak druk is?

• lolgast
  • Nu online
@Tylen Doe dan geen woensdag, dan er is er praktisch nooit iemand ;)
Joopieboy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:01:
...

Expert van de verzekering is een nieuweling, begint gelijk goed. Qua kleding een schijntje terug (nog geen 500 euro) dus dat is jammer. Maar de laarzen hebben 2 glijers overleefd en zien er na wat poetsen weer prima uit, beetje stoerder geworden. 8) Mijn nieuwe SP8 handschoenen baal ik wel van maar goed. Pak gaat vanmiddag naar een turk in Schijndel toe die meer repareert voor Huybers. Protectie is nog allemaal heel en goed, alleen wat gescheurd/geschaafd.

Motor heeft een dagwaarde tussen de 4 en 5k, hij begon over 4k terwijl Mark al direct riep dat hem dat niet ging worden. Zeker gezien alleen noodzakelijk onderhoud al op 1200 euro zit en je voor 4k geen K4/K5 gixxer kan kopen, zeker niet een die zo netjes is/was,

Wordt vervolgt. :) Maar iig donderdag wss ophalen, is ie iig rijdbaar. Ik mis hem nu al, paar weken ruk weer en nu ineens goed. :P

[...]
Met verzekerings-agenten is het een beetje geluk hebben helaas. Maar net hoe zijn/haar pet staat die dag en of de koffie goed smaakt. En misschien zelfs ook wel of hij een gruwelijke hekel aan motorrijders heeft. Wat dat betreft mag zo'n waardering wel modelmatig (geautomatiseerd op basis van een database met gegevens van eerdere taxaties) gebeuren..
Verder zijn de snelweg kilometers hier proberen mijzelf rustig te houden omdat ik mij snel verveel. :+ Begin A50 is net binnen de max snelheid, eind A50 is ergens richting rbw net wel/niet kwijt. :X :+
Ik begin meestal met de hard rijden op de snelweg. Maar als ik meer dan 5km aan een stuk op de snelweg rij en ik weet dat ik nog een heel eind over de snelweg moet naar de eindbestemming dan gaat de snelheid er aardig uit. Mij te vermoeiend om continu 160 te rijden met je gezicht in de wind. Met 130 kom ik er ook ;)

• caesar1000
gebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Tsja dat is dus wat me verbaasde. Ik schrok weliswaar en kneep m'n rem te hard in voor de omstandigheden, maar niet meer dan 1 a 2cm. Blijkbaar heeft die dus bij schuin en plus een beetje nat, heel weinig nodig om te glijden.
En over afstand bewaren. Ja ik reed te dicht op haar, geef ik toe, maar beetje lastig om net na stoplichten veel ruimte te laten.
Maar goed ben blij dat het is gebeurd en zo is afgelopen. Weer een leermomentje :D.
[...]
Hm dus niet compleet kansloos. Lijkt me wel heel lastig overigens als je daar op de grond ligt, de bestuurder voor je in te halen, tot stoppen te manen en aansprakelijk te stellen.
Van wat ik kon zien was ze druk in gesprek met haar passagier en schrok ze van een fietser die op de kruisende fietspad netjes stopte voor rood. :X Ik gok dat ze die veel te laat zag en dacht dat die door wilde fietsen.
[...]
Heb het zelf een keer mee mogen maken. Een auto voor mij remde op een rotonde plots hard (tot stilstand) terwijl dat nergens voor nodig was. Uit angst dat ik tegen de auto zou rijden besloot ik daarom om de rem lichtjes aan te spreken (anders was ik tegen de buitenrand van de rotonde aan gereden) met als gevolg (koud/nat etc)) dat ik een klappert maakte op de rotonde en de auto voor mij rustig doorreed alsof er niks gebeurd was. Dan is het lastig om nog bij de andere partij te gaan claimen. Helemaal als je zelf nog op het asfalt ligt.

Ja, je kunt ook dure kappenschade hebben als je een naked hebt... ;(

[Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 23-08-2017 10:50]

• lolgast
  • Nu online
De VFR800 is wel een goede optie. Voor het budget kun je een net >2002 model met ABS vinden

• lolgast
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:57:
[...]

Geen idee wat die dingen in NL kosten.. sorry..
Onder de €8000 hoef je niet te gaan zoeken :P

• lolgast
  • Nu online
@CodeCaster Zoals jij het deed, en bij gratie gods hopen dat niet gebeurd wat er vandaag bij jou gebeurde

Edit: Als dit met de auto gebeurd komt iemand er bij mij op deze manier echt no-way tussen overigens. Rij dan maar lekker 5km door naar de volgende afslag om vanaf daar weer om te kunnen keren :w
Zat van de week nog aan de telefoon met mijn vriendin die in de auto zat toen ze vertelde dat ze bovenstaande zojuist had toegepast. Was best een beetje trots 8)

[Voor 63% gewijzigd door lolgast op 23-08-2017 13:29]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Vanmorgen een domme fout gemaakt bij een uitvoegstrook. Ik vind die dubbele uitvoegstroken altijd maar lastig.

[...]

Hoe gaan jullie om met zulke stroken?
Ik rij altijd redelijk door op de linkerbaan van de uitvoegstrook, en let daarbij goed op wat de auto's op de doorgaande weg doen voor het geval er zo'n mafkees als jij had aankomt. Tot nu toe nog niets gehad waar ik niet voor kon remmen als ontwijken.

Waar ik dagelijks rij (A12->A28 en A12->N11) begint de 2e baan van de uitvoegstrook echter pas vlak voor het verdrijvingsvlak, en daar voeg ik dan ook pas uit. Weinig mogelijkheid voor iemand om hem er dan nog voor te gooien.

Het lange stuk bij de A27/A12 waar je een paar km lang een dubbele set van 2x2 en 2x3 rijbanen met blok-strepen ertussen hebt is waarschijnlijk meer vergelijkbaar, ook daar pak ik altijd de linkerbaan van de "uitvoegstrook", waarbij ik harder rij dan het verkeer links van de blokken. Ook daar goed opletten, nooit gehad dat ik niet kan uitwijken.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nieuwe motorvoertuigen zijn duur in Nederland... Voornamelijk door de hoge BPM. Dit heeft achteraf dan natuurlijk ook effect op de occasion-prijzen.

• lolgast
  • Nu online
Dat van die lampen vind ik ook, maar zie het ook bij auto's die een 'automatisch stellend' mechanisme hebben. Ik kan aan mijn auto ook geen koplamphoogte instellen en zie genoeg dezelfde modellen die af en toe bijzonder irritant schijnen.
Om nog maar te zwijgen over de auto's die grootlicht aan hebben staan en zogenaamd tegemoetkomend verkeerd detecteren. Ammehoela!

Routetje voor vanavond gemaakt :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 27% gewijzigd door lolgast op 23-08-2017 15:34]

• lolgast
  • Nu online
Djuh, vergeten een foto te maken :F

Het is jammer dat Scenic niet zo veel gegevens van de rit laat zien als MapMyTracks, want de snelheidsmeting is wel nauwkeuriger..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Leuke van Scenic vind ik dan weer dat je een route kunt maken en kunt zien hoe vaak je die gereden hebt en of je sneller bent geworden :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Scheelt ook weer een hoop gasten met open uitlaten en die dingen. Alleen kan gezeur opleveren met allerlei kleine dingen. Nja enfin.
Een uitlaatdemper van een motor wisselen kost bij veel motoren minder dan 5 minuten... Ik denk dat apk daar helemaal niets tegen helpt, dan gaat voor de apk wel even de standaard demper eronder.

Bij auto-apk testen ze echter alleen of het ding gasdicht is, er is geen geluidsmeting of ekeur-stickertjes-controle.

[Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 07:45]

• lolgast
  • Nu online
Vorige week wilde ik al met de motor naar mijn werk (zelfde ritje als vandaag; thuis-klant-kantoor-thuis; 300km) en toen gaf mijn vriendin aan dat ze het niet wilde omdat het vroeg weg is, laat naar huis, en dat ze dat onverantwoord en gevaarlijk vind. Toen heb ik toegegeven en ben ik met de auto gegaan.

Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens.. :o. Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken :+

Edit: Ik ben dus wel met de motor >:)

[Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-08-2017 07:45]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Vorige week wilde ik al met de motor naar mijn werk (zelfde ritje als vandaag; thuis-klant-kantoor-thuis; 300km) en toen gaf mijn vriendin aan dat ze het niet wilde omdat het vroeg weg is, laat naar huis, en dat ze dat onverantwoord en gevaarlijk vind. Toen heb ik toegegeven en ben ik met de auto gegaan.

Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens.. :o. Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken :+

Edit: Ik ben dus wel met de motor >:)
Heh, dat mag je toch eens beter regelen dan... Ik had laatst zin in een zondagritje, dus gekeken hoever ik kwam richting de Ardennen. Was allemaal prima :+

• lolgast
  • Nu online
@APK-discussie:
Qua geluid en kleine onderdelen gaat dat helemaal niets schelen. Je hebt vast wel eens gelezen hoe ver sommige Belgen gaan bij hun auto om hem weer 'legaal' te maken voor de keuring. Complete schroefsetten onder de auto vandaan, ander uitlaatsysteem. Alles zodat hij 30 minuten lang gecontroleerd kan worden. Die zijn 5 dagen aan het sleutelen voor die keuring en toch doen ze het.

@Chakotay Ik snap het wel een heel klein beetje. Moet om 6:45 uur weg en kom rond 22:00 uur thuis. Een heel klein beetje wetende hoe vrouwen denken kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik was nu op het punt dat ik vond dat ze er maar mee moet gaan leren leven

• lolgast
  • Nu online
w4rguy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:14:
[...]

Kawasaki Versys 650 (2017)
was gevallen (stom) bij het neerzetten van de motor op een helling. Waarschijnlijk toen een scheur ontstaan in de kentekenplaathouder die op de Deutsche Autobahn eraf was getrild.

Honda Shadow 1100 (1998?)
Is al wat ouder. Waarschijnlijk was de bout al wat roestig. Door het trillen van de V-twin motor is de bout losgebroken. Het was de bout die de passagiervoetsteun en zadeltas bevestigd. Met tie-wraps opgelost.

Honda FMX650 (2005)
Deze was een week voor vertrek door de storm omgevallen. Daarbij dacht hij dat er niks beschadigd was. In Oostenrijk kwam hij er achter dat 4 van de 6 bouten die de rechter uitlaatkap aan de recther eindpijp bevestigen ontbraken. Toen we er 2 probeerden om te zetten van de andere kant merkte ik dat ze er niet vriendelijk in gingen. Hij blijft er bij dat ze zijn losgetrild door de 1-cylinder, ik denk dat de schroefdraad beschadigd is geraakt toen hij is omgevallen. Hij had die bouten ook niet nagekeken nadat ie om had gelegen.
En wij vragen ons tegelijkertijd af waarom er APK zou moeten komen O-)

• lolgast
  • Nu online
@Raym09 Bedankt voor het aanbod :+ We (ik en mijn vriendin) komen er vast wel uit ;)

Wat @ephymerous zegt, is gewoon bezorgdheid dus heb er ook wel begrip voor. Daarom heb ik vorige week wel toegegeven. Maar aangezien het geven en nemen is... >:)

Parkeergarages heb ik er maar met 1 ervaring. Toen ging ik om de slagboom heen en werd ik vervolgens achterna gezeten door een bewaker. Mochten geen motoren binnen komen :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Schallie233 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
Zijn er mensen die ook met een motor in een parkeergarage parkeren en een goede oplossing hebben voor het 'waar laat ik de toegangspas'- probleem? :-) Pas uit je jaszak halen met handschoenen aan blijft lastig ;p
Ik heb een klein zakje aan de voorkant van mijn jas, waar mijn portemonnee + pasje in passen. Daar kan ik makkelijk met mijn linkerhand in graaien om het pasje te pakken, langs de scanner te halen en weer terug te doen. Handschoenen kunnen daar gewoon voor aan blijven. Het pasje zit wel in zo'n plastic houdertje, daardoor is hij iets dikker en steviger waarmee hij makkelijker te pakken is.
Stacheldraht schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:42:
Als ik dit zo lees heb ik volgens mij de ideale vriendin, de lieverd vindt het zelfs balen als ik niet motor kan rijden. :) Ook als ik met de jongens van de motorclub een biertje ga drinken of naar een BBQ ga is allemaal geen probleem.

Overigens heeft ze verder helemaal niets met motoren, sterker nog ze zal zelfs nooit achterop een motor stappen. Mee naar een motorzaak om naar kleding te kijken enzo vindt ze dan wel weer leuk :)
Als ze niet achterop gaat, hoe gaat ze dan mee naar de motorzaak? :+

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Als ze niet achterop gaat, hoe gaat ze dan mee naar de motorzaak? :+
Jij koopt een nieuwe helm of pak met de motor? :+

Nvm, dat past natuurlijk in eventuele koffers :/

[Voor 10% gewijzigd door lolgast op 24-08-2017 10:04]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Jij koopt een nieuwe helm of pak met de motor? :+

Nvm, dat past natuurlijk in eventuele koffers :/
Ja :+

Ook zonder koffers kom je en heel eind met een paar spanbandjes of een bagagenet :) Ik heb wel eens mijn vriendin van het station gehaald, en daarvoor haar helm, jas en laarzen e.d. meegesleept op een sportmotor.

[Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 10:10]

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Ja :+

Ook zonder koffers kom je en heel eind met een paar spanbandjes of een bagagenet :) Ik heb wel eens mijn vriendin van het station gehaald, en daarvoor haar helm, jas en laarzen e.d. meegesleept op een sportmotor.
Ik heb echt de verkeerde motor gekocht daarvoor :9

Ik kan me trouwens ook nog een keer herinneren, volgens mij verkocht ik toen via De Vondst (krantje, ver voor Marktplaats in ieder geval) een radio. Die man kwam toen ook met de motor, stond ik ook ff raar te kijken. Maar ging gewoon achterop, paar van die spanelastieken erover en weg was hij 8)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Ik heb echt de verkeerde motor gekocht daarvoor :9
[afbeelding]

Ik kan me trouwens ook nog een keer herinneren, volgens mij verkocht ik toen via De Vondst (krantje, ver voor Marktplaats in ieder geval) een radio. Die man kwam toen ook met de motor, stond ik ook ff raar te kijken. Maar ging gewoon achterop, paar van die spanelastieken erover en weg was hij 8)
Hmm, monoposto maakt het wel lastiger... Maar, lapje erop tegen de krassen, en aan dat mooie trellis-frame kan je prima spanbandjes vastmaken :P

Also, zitten de bouten van je subframe nou los of lijkt dat maar zo?

[Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 10:40]

• lolgast
  • Nu online
Conteaster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Heeft iemand enig idee wat eigenlijk de achterliggende gedachte is dat er vaak geen motoren in een parkeergarage welkom zijn? Kan me voorstellen dat het niet interessant is om speciale parkeerplaatsen te maken omdat motoren 'toch overal in de stad kunnen parkeren' ofzo?
Ik ging er toen gemakshalve vanuit dat het om het eventuele geluidsoverlast ging. Over het algemeen maken motoren vaak behoorlijk veel herrie en in een betonnen garage galmt dat gigantisch.

Geen idee of dat de daadwerkelijke reden is, maar ik vind het logisch klinken B)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Conteaster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Heeft iemand enig idee wat eigenlijk de achterliggende gedachte is dat er vaak geen motoren in een parkeergarage welkom zijn? Kan me voorstellen dat het niet interessant is om speciale parkeerplaatsen te maken omdat motoren 'toch overal in de stad kunnen parkeren' ofzo?
Ik heb het een tijd terug eens nagevraagd bij de beheerders van Q-Park Zaailand (Leeuwarden). Hun reden was dat het coating op de vloer van parkeergarages vaak glad is, vooral bij regen. Ze willen niet het risico lopen dat een motorrijder bij ze komt klagen als hij daarop onderuit gaat.

• lolgast
  • Nu online
Tomsworld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
Eindelijk nieuws de mijn kan hersteld worden, expertise ok aftellen nu mis hem veel te hard.
Is het nog via de verzekering gegaan?

@Chakotay Die verklaring klinkt aannemelijk inderdaad :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Stacheldraht schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Die verklaring vind ik niet geheel onlogisch sommige garagevloeren zijn echt spiegelglad als ze vochtig zijn.
Jup, ik ben wel eens Q-Park Souverein in Amersfoort in gereden terwijl het nat was, dat was echt een uitdaging om overeind te blijven.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Toegang is rolhek + bariere waarbij je pasje nodig hebt om deze te openen. Heb een jaszak waar ik precies in kan met mijn handschoen. Nadeel is alleen dat toegang op een aflopende heuvel is. Het is dus goed de motor met mijn benen tegen proberen te houden terwijl ik dat kut pasje door de scanner heen haal :P
[...]
Heb je geen achterrem?

• caesar1000
FragFrog schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:02:
[...]
Tja, vertel dat de Zweden, ik heb ook verplicht door zeven uur "risico kennis" cursus moeten zitten voor ik uberhaupt m'n examen mocht boeken :+
Even inhakend hierop:

In België gaan ze in het Brusselse gewest een EHBO-cursus verplicht maken voor het behalen van je B rijbewijs. Nu is het natuurlijk goed dat er dan meer bestuurders op de weg komen die enige EHBO kennis hebben, maar het schroeft wel weer de kosten van een rijbewijs op en daarnaast: zullen die bestuurders ook na 10 jaar nog die kennis kunnen toepassen?

Ze mogen ook wel het A1 rijbewijs in België invoeren om zo de 125cc klasse daar veiliger te maken. :+

• caesar1000
wimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:15:
* caesar1000 doet van huis uit nog wel eens wat aan paardrijden en 't zadel wat je daar bij gebruikt kost vaak net zo veel als een gemiddelde tweedehands motorfiets......

Misschien dat de mensen hier eens op "EFFAX" kunnen zoeken, die leveren behoorlijk wat ECHT GOED spul om leer te reinigen/onderhouden en 't kost niet ééns de hoofdprijs.

https://www.effax.de .... DUS :P
Geen idee wat jij dan onder 'zadel' verstaat maar de prijzen liggen gemiddeld tussen de €500-2000 voor een zadel. Stel je hebt over een gemiddelde motorfiets dan heb je het over de high-end zadels die men gebruikt als ze op een hoog niveau rijden. :?

• caesar1000
wimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Gemiddelde TWEEDEHANDS motorfiets!! :P

En ja... Ik weet wat een goed zadel kost.
Dat was een sneaky ninja edit!

Maar voor die prijzen heb je het nog steeds wel over de echt duurdere zadels op de markt. :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

BMW uit de 7 Serie..... Waarom denk ik dan altijd aan autoradio's en "Sesamstraat"?

[video]

>:)
Ha, ik ben dus niet de enige die dat nog altijd in zijn hoofd heeft als hij zo'n ding ziet rijden :+

• lolgast
  • Nu online
@schoonmakendiscussie
Mijn pak maak ik regelmatig schoon en vet die vervolgens in. Helm maak ik soms na de rit schoon, soms 3 ritten niet. Ligt er een beetje aan of ik er nog zin in heb ;)
Handschoenen ga ik echt niet aan beginnnen. Die zijn na 3 jaar toch versleten bij mij (aan de binnenkant)

@nadraaien-van-de-motor
Volgens mij is dit gewoon slecht voor je blok, om dezelfde reden dat warmdraaien slecht is. Je oliepeil zit niet netjes horizontaal waardoor een deel van het blok kans heeft om te weinig olie te krijgen.
Als ik thuiskom gaat hij gewoon warm de berging in. Afkoelen doet hij daarna maar...

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:46:
@lolgast ik ga in de winter voor een nieuw pak shoppen. Heb nog wel een leuk pak voor je hangen dan hahaha. (Ikke 1.94m en 93Kg)
Hahaha. Ik was gisteren met de motor. Stiekem wel lachuh als ik daarmee binnen zou komen :+

Maar die ga ik niet passen. Ben 1.91, maar weeg 65kg 8)7 Dus heb lengte maar 96/98 met pakken. Wat overigens een hel is om te vinden elke keer

• lolgast
  • Nu online
Ik stapte gisteren op de motor en zag dat mijn koelvloeistof niveau behoorlijk laag staat. Dus heb maar wat harder gereden om er luchtkoeling van te maken :+

Wilde eigenlijk ff bij een tankstation een litertje halen, blijk ik de complete zijkant er af te moeten halen voordat ik bij de ingang van het reservoir kan :X

• lolgast
  • Nu online
Nou, aangezien ze aangeven dat het problemen met het gas door de computer is veroorzaakt. Hebben ze de motor niet compleet opnieuw moeten afstellen na het vervangen? Kan me zo voorstellen dat het niet 'unpluggen -> nieuwe er in pluggen en gaan met die banaan' is geweest

Maar je kunt toch gewoon op zo'n moment vragen waar hem de uren in zijn gaan zitten? Ik doe dat ook altijd. En dan niet op zo'n manier dat ze zich per sé moeten verantwoorden, maar ook omdat ik er oprecht benieuwd naar ben. Als ze dan vertellen dat ze 5 kwartier bezig zijn geweest met afstellen dan verklaart dat een hoop bijvoorbeeld.

• lolgast
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Is vrij standaard voor een sportfiets. Bij mijn motor is het ook zo. Toch valt het voor mij reuze mee. Er zijn 2 zijkappen die er af moeten, maar die zitten wel beide aan elkaar vast. Ik maak 4 schroeven aan de bovenkant van de kappen los en 3 schroeven aan de onderkant. Dan komen die 2 kappen als 1 geheel los en kan ik er bij. Kost nog niet eens 2 minuten werk om te doen. Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat onderhoud duur is omdat ze een uur bezig zijn om alleen de kappen te verwijderen, misschien is dit bij sommige fietsen wat lastig, maar bij mijn motor stelt het echt niets voor.
Het is bij mij ook niet heel moeilijk. Ducati heeft gekozen om aan de zijkant 2 snelsluiters te gebruiken, dus die zijn is 1 seconde los. Alleen moet je dan nog steeds onder de motor duiken om 3 imbussen los maken. En daar had ik geen zin in op de grond, in mijn pak, bij een tankstation...

Ik snap oprecht die keuze voor die snelsluiters niet als je vervolgens ook nog 3 imbussen gebruikt verderop 8)7

Deze dingen bedoel ik dan:

[Voor 4% gewijzigd door lolgast op 25-08-2017 13:23]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Het is bij mij ook niet heel moeilijk. Ducati heeft gekozen om aan de zijkant 2 snelsluiters te gebruiken, dus die zijn is 1 seconde los. Alleen moet je dan nog steeds onder de motor duiken om 3 imbussen los maken. En daar had ik geen zin in op de grond, in mijn pak, bij een tankstation...

Ik snap oprecht die keuze voor die snelsluiters niet als je vervolgens ook nog 3 imbussen gebruikt verderop 8)7

Deze dingen bedoel ik dan:
[afbeelding]
Kan je met alleen het losmaken van die snelsluiters de kuip niet een beetje opzij duwen om bij de vul-openingen van koelvloeistof en olie e.d. te komen?

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Kan je met alleen het losmaken van die snelsluiters de kuip niet een beetje opzij duwen om bij de vul-openingen van koelvloeistof en olie e.d. te komen?
Geen idee, maar ben bang dat ze dan afbreken aan de onderkant. En dan wordt het een duur flesje koelvloeistof :o

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:05:
En een slang erin steken en die buiten de kuip houden met een trechter?
Dat kost thuis denk ik net zoveel moeite als de onderste bouten losmaken. En onderweg heb je vaak geen slang bij je :P

Edit: Voor de duidelijkheid. Zonder de kuip minstens 10cm uit de weg te houden kom je met geen mogelijkheid bij de dop om bij te vullen, dus er moet hoe dan ook iets los.

Ik bedenk met net, dat er aan de voorkant ook een imbusbout zit, dus het is niet enkel door onderkant die apart losgemaakt moet worden 8)7

[Voor 33% gewijzigd door lolgast op 25-08-2017 14:16]

• lolgast
  • Nu online
Ik zat me net al af te vragen waar het koelvloeistofreservoir van de CB1 zit. 10 minuten later; Owhja, das luchtgekoeld O-)

@Tylen hieronder: Ik heb ze ook naar achteren zitten bij mij 8)

[Voor 23% gewijzigd door lolgast op 25-08-2017 14:37]

• lolgast
  • Nu online
Over 2hands verkopen:
Ik weet niet hoor, maar aan verkopen via MP zitten risico's. Daarom krijg je op die manier ook meer voor je motor dan bij een dealer. Als ik als koper eerst 5k moest overhandigen vóór de proefrit ging het hele feest niet door. Wie zegt mij dat ik als koper dan al mijn legale geld terug krijg. Dan gaat het risico van de verkoper ineens naar de koper. Lijkt me niet fair.

Ik zou zeggen: begin met een bakje koffie en een praatje. Je hebt 2 motoren. De motor die je verkoopt gaat weinig brandstof in, jij rijdt met je andere motor mee/voorop met een volle tank. Lijkt me niets mis mee.

• lolgast
  • Nu online
Je hebt gelijk zie ik 8)7 Nog maar eens 10 minuten over na gaan denken dan....

• lolgast
  • Nu online
Ik heb nu twee keer een goedpassend pak van IXS gehad. Tijdens de laatste zoektocht ook een perfect zittend pak van Dainese aangehad, maar die zat zo goed dat mijn rugprotector er niet meer bij paste :+

Heb uiteindelijk de IXS Camino gekocht

• lolgast
  • Nu online
Heerlijk, 1 hand aan het stuur. Tot 120km/u rustig op de snelweg op de rechterbaan oid. Kan kilometers lang afleggen op die manier.

Maarja, ik zit dan voor de afwisseling ook rechtop ipv voorover. Als je daar geen verschil in hebt kan ik me voorstellen dat je het minder snel doet

• lolgast
  • Nu online
Hier inderdaad ook digitaal op de 749. Die knippert zelfs als hij vindt dat hij te koud is 8)

• lolgast
  • Nu online
@FragFrog Mijn vorige motor had inderdaad ook helemaal niets. En dat is super irritant. Natuurlijk heb je een dagteller, maar als je veel bergen op en af en met tegenwind rijdt kun je toch aardig verrast worden door je verbruik. Dan is een lampje wel prettig. Dan weet je tenminste zeker dat je het tankstation in DE niet meer gaat halen :+

• caesar1000
lolgast schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Ik heb nu twee keer een goedpassend pak van IXS gehad. Tijdens de laatste zoektocht ook een perfect zittend pak van Dainese aangehad, maar die zat zo goed dat mijn rugprotector er niet meer bij paste :+

Heb uiteindelijk de IXS Camino gekocht
Veel leren motorkleding wordt tegenwoordig 'Amerikaans' gesneden waardoor het heel vaak (helaas) sowieso wat breder uitvalt bij X lengte. Het liefst zou ik een pak hebben waarbij het ook bij m'n middel gewoon goed aansluit en die over het algemeen wat smaller is. Dan leidt het toch minder af bij het rijden en zit het tijdens een hele dag rijden ook gewoon fijner. :')

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Maatpak halen bij Damen Leathers
Dat staat als volgende pak op de planning. Valt qua prijs ook alles mee eigenlijk.

Vanmiddag trouwens de koelvloeistof bijgevuld. Na het losmaken van het zijpaneel, anders kom je echt 3 handen te kort wil je hem niet afbreken ;) Enfin, zooi erin, motortje ff laten lopen voor 10 minuten, want hij was echt heel leeg. Niks geen lek te zien. Moest nog wat doen, dus 30 min later kappen er op. Nog steeds geen eventuele lekkage, dus vastschroeven.

Kom ik een uur later bij de motor aan. Plasje eronder -O-

• lolgast
  • Nu online
Beetje afhankelijk van welke opties je op het pak neemt toch? Ik dacht ooit begrepen te hebben dat een Damen maatpak voor +/- €1000 ook goed mogelijk is.

• lolgast
  • Nu online
Nog maar eens naar het koelvloeistoflek gekeken, waar hij dus ook al 2 keer voor bij de dealer heeft gestaan..
Kappen er weer af, alles droog-/schoonmaken en wachten. Lekt de koppeling bij zo'n schroefklem. De voorste op de foto

Ik heb nu dat blauwe drukpunt onderaan gedaan, daar lekte/zweette hij.

Dalijk naar een Italiaanse beurs in Alverna, dus eens kijken hoe het houdt als hij warm is geweest.

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:05:
Ook gehad bij de gixxer bovenaan de radiateur. Nieuwe klem erop en klaar :)
Alleen zo jammer dat ik bij de dealer geweest ben om alle slangen en klemmen te laten vervangen ;)

• lolgast
  • Nu online
Vanmorgen een keer geen koelvloeistof onder de Ducati *O* En dat terwijl het reservoir nog vol zit :+

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Yeahhh. Vanmorgen wilde bij de monster niet starten. Dus moest weer duwen hahaha. Morgen weer andersom? Jij koelvloeistof eronder en mijn gewoon starten ;)
Óf, jij koopt een goede accu en we kunnen allebei een keer probleemloos rijden. Is maar een ideetje hoor d:)b

Edit: Die vlieger gaat niet op trouwens, want de mijne slaat stationair af en toe nog steeds af :+

[Voor 13% gewijzigd door lolgast op 28-08-2017 08:56]

• caesar1000
Tylen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:08:
[...]
Maatpak halen bij Damen Leathers
Ja, een maatpak is in de toekomst zeker een optie. Vind de prijs (stel je doet zonder reclame) nog wel meevallen ten opzichte van mijn huidige pak dus zal het zeker overwegen. Toch wel na een jaar erachter gekomen dat een pak zich minder 'vormt' dan gedacht dus nooit verkeerd om dan weer wat rond te kijken. Misschien leuk voor bij het komende A2 rijbewijs. :)
lolgast schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Dat staat als volgende pak op de planning. Valt qua prijs ook alles mee eigenlijk.

[...]
Ligt zoals @Tylen zegt voor een deel aan de opties. Een groot deel is ook het merk. ;)
wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

Vanmorgen nog bijna een fietser een kopstoot verkocht met helm. De trut had blijkbaar niet begrepen dat een motor naar binnen hangt in een bocht |:( Ze vond het een bijzonder slim idee om alvast op te fietsen terwijl ik nog in de bocht hing. Dankzij snelle reflexen en ervaring heb ik haar koppijn bespaard.

Ik heb sowieso de pest aan mensen die alvast een kruispunt op rijden als ze geen voorrang hebben en dan vervolgens half op de kruising blijven staan met de intentie ja ik geef je toch voorrang. :(

Eerst koffie :9
Dan moet je maar extra goed uitkijken als je een keer naar de Posbank komt. Daar is het bijna elke bocht wel raak. :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de Caponord is bijna klaar voor de vakantie *O*

Afgelopen donderdag verse banden eronder, gisteren nieuwe olie erin gestopt (interessant, Putoline nanotech is blijkbaar blauw...) en net een setje remblokjes besteld. Als die binnen zijn waarschijnlijk meteen maar even de klauwen erafhalen, schoonmaken en de vloeistof verversen, dat is nog niet gebeurd sinds ik hem heb.

• lolgast
  • Nu online
Raym09 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

TS idee? :)

Verzameling leuke plekken waar je goed bochtjes kunt rijden? Waar wat snelle bochten zitten en waar langzamere bochten zitten waar je goed je motorbeheersing kunt oefenen?

Wat doen jullie om je bijzondere verrichtingen op peil te houden? Hebben jullie vaste plekken waar je een halve draai of achtjes oefent?

Voor mij: Het is zo'n 14jaar geleden dat ik voor het laatst een achtje heb gemaakt, op mijn examen :+

Ben wel altijd druk geweest met motor controle en beheersing maar nooit meer ala rijlesstijl.
Als je al 14 jaar geen achtje hebt hoeven maken, waarom wil je die dan oefenen? :O

Halve draaien maak ik regelmatig, omdat ik na het tanken weer de andere kant op wil, of omdat de weg verderop open ligt. Zolang dat met de 749 lukt zonder de voet aan de grond te moeten zetten vind ik dat ik het nog kan :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
pretender 0 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:07:

model: Suzuki GSX 650FA

Zou dit een goede koop zijn? Ik heb goedkopere gezien maar daar zit dan vaak veel meer kilometers op, geen abs en geen handige topkoffer.
Ik heb een 2009 versie (1e serie) zonder ABS nieuw gekocht, en een jaar & 35k km later weer verkocht. Vanalles mee gedaan van woonwerk tot circuitdagen & vakantie. Beviel goed, maar ik vond het toch wat saai worden na een tijdje. Wel erg degelijk, voor zover ik me kan herinneren heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel heb ik binnen een paar weken na aankoop die gigantische schoorsteenpijp vervangen door een veel subtieler carbon dempertje, scheelde ook meteen flink wat gewicht.

Mocht je interesse hebben, heb ik het originele user-manual nog liggen :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dogtagz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:
Hartstikke bedankt voor het verwelkomen van mijn mooie fazer :)

Ik heb nog wel een aantal vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Dit is dus mijn eerste motor, opzich ben ik best handig en wil ik wel leren mijn eigen motor te onderhouden. Ketting smeren etc is geen enkel probleem. Ik wil wel de olie en het oliefitler vervangen aangezien dat een tijd geleden is. Wat voor olie zou ik moeten gebruiken en waar bestellen jullie dit?
Kijk even in het boekje wat erin moet :) Voor een Fazer waarschijnlijk 10W40. Let er wel op dat je olie die daadwerkelijk voor motoren ipv voor auto's bedoeld is, je natte koppeling vind de anti-frictie reut in auto-olie niet leuk.

Olie haal ik meestal bij Mister Oil, een Belgische toko die voor schappelijke prijzen ook in NL levert. Onderdelen meestal bij mPartz, het gebruikelijke spul is meestal wel op vooraad, en heeft ook schappelijke prijzen. Er zijn zo wel meer webshops waar je vanalles kunt krijgen. Ga in ieder geval niet daar de grote motordealer voor je spullen, dan betaal je de hoofdprijs.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Qon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:27:
Weet er iemand toevallig een fysieke winkel waar je dit soort zekeringhouders kunt bestellen?
klik voor voorbeeld

Ik heb een X-Grip met oplader gekocht, maar daar wil ik graag een zekering tussen maken.

Vind het zo zonde dat ze 2 euro zijn en dan 5 euro verzendkosten.

Via aliexpress duurt het weer een maand voordat ze binnen zijn.
Als je ze bestelt, waarom moet het dan een fysieke winkel zijn? :P

Maar, probeer de lokale elektroboer en/of automaterialenzaak? (zoals Brezan, al zijn die vaak ook overpriced)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mswp schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ach vanaf nu scheelt het me niet zo veel meer.

Zonet geslaagd voor mijn AVD!
Gefeliciteerd! *O*

• lolgast
  • Nu online
mswp schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ach vanaf nu scheelt het me niet zo veel meer.

Zonet geslaagd voor mijn AVD!
Gefeliciteerd :D

• lolgast
  • Nu online
wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Oh en sinds wanneer is zwaaien een verplicht onderdeel van het AVD dan?

Gefeliciteerd! En pas op het werkt verslavend. 8)
Zwaaien? :P

• lolgast
  • Nu online
Grubeater schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Jij waait niet van je motor af met dat vedergewicht? :S
Ik leef nog, dus tot nu toe gaat het goed.

Maar van de motor afwaaien vind ik zo'n onzin. Of je zit voorover op de motor omdat je lekker doorrijdt en hebt dus geen last van de wind, of je leunt een beetje met je lijf tegen de wind en hebt verder alleen de gashendel vast met 2 vingers. Heeft weinig met gewicht te maken, meer met positionering..

En ja, dat geldt ook voor rijden op naked

[Voor 3% gewijzigd door lolgast op 28-08-2017 19:53]

• caesar1000
wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Daar ga je voor je plezier heen. Doe je jezelf aan :+

Als ik bochtjes wil draaien heb ik nog wel andere locaties. :9
Als je maar op het juiste moment op de Posbank komt is het goed te doen gelukkig. ;)

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:34:
Whoop Monster start weer. Had eerst maar eens contact spray erin gespoten maar dat werkte niet. Toen die schakelaar door gemeten maar alles was goed. Toen de bedrading gevolgd en alles doorgemeten. Opeens vond ik een losse stekker hahaha. Maar waar die in moest... Geen idee. Bleek tussen de cilinders achter de accu bak onder de carburateur, 1 of ander vaag ding te zitten waar hij in pastte :P En toen startte hij weer. Morgen eens kijken of ik Zeewolde <-> Den Haag zonder issues ga halen ;(
Vergeet niet te tanken d:)b

• caesar1000
Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

Waar kom ik zelf dan op:
- KTM 640 Adventure
Pro: Redelijk betaalbaar, heel veel aftermarket zooi voor te krijgen, schijnbaar redelijk betrouwbaar.
Con: Die dingen schijnen je ballen uit je broek te rammelen, of dan toch minstens voor dood zaad te zorgen als je er langer dan een uur mee op de snelweg zit.

Yamaha XT 600/660 (die oude meuk)
Pro: Oerdegelijk, spotgoedkoop (tenzij in Ternere uitvoering) over heel de wereld onderdelen voor te krijgen, Yamaha (heb ik nog een petje van dus dan maar een motor er bij zoeken).
Con: Wel erg oud onder tussen, 1 pit, weinig pit, slappe vering

Kawasaki KLE 500
Pro: 2 pitter, goedkoop
Con: oud, oud en had ik al gezegd oud, slechte standaard vering.

BWM F650 GS,
Pro:
Con: BMW, ben ik nog niet oud genoeg voor :9

Omdat ik waarschijnlijk toch 80% op verhard ga rijden kom ik toch steeds weer bij iets groots en zwaars terug, Honda Africa twin, of Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Help me out.. :+
De 640 is inderdaad een enorme trilmachine en hou 'm weg van strooizout. Daar kan 'ie niet zo goed tegen. ;)
FastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Ik heb zo'n Duke altijd maar een raar ding gevonden met die hoge tank, een quasimodo motor in mijn ogen. Zit daar een gigantische holte onder of zit daar elektronica? De motor zelf heeft daar ook niet zo denderend veel ruimte nodig lijkt me?
Deel elektronica, maar voor een groot deel ook de airbox. :)

Hoe doen jullie het tijdens deze warme dagen met je thermo ondergoed onder je leren pak? Hebben jullie geen last van de extra warmte?

[Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 28-08-2017 22:55]

• lolgast
  • Nu online
caesar1000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Hoe doen jullie het tijdens deze warme dagen met je thermo ondergoed onder je leren pak? Hebben jullie geen last van de extra warmte?
Jawel, maar niets eronder is ook geen optie want dan moet je het aanhouden tot je gaat slapen zo lastig gaat het uit :+

Jas een beetje openritsen, al is het maar 5cm, scheelt dag en nacht. En sowieso stoplichten proberen te vermijden. Liever 1 minuut omrijden dan 1 minuut stilstaan in de stad

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:07:
HAhahaha ja hoor... 600 meter van huis slaat hij af. Het was ook nog 600 meter tot de pomp. Dus ik even schudden met de tank maar er zat nog genoeg brandstof in ;) Dus besloot ik maar naar huis te lopen. Na 300 meter zag ik de benzine slang dubbel zitten hahaha (als ik de tank weer naar beneden doe na maintenance dan moeten de slangen even geholpen worden). Dus knik eruit even doorstarten en gaaaaaaan... :P
Geen beter vermaak dan leedvermaak *O* :(:)

• lolgast
  • Nu online
@steveman Komt er ook nog een begeleidend schrijven of mag ik gaan gokken waarom hij er zo bij staat :D

[Voor 6% gewijzigd door lolgast op 29-08-2017 10:19]

• lolgast
  • Nu online
@Joopieboy Das wat je noemt een koopje :o

En @Thalaron Gefeliciteerd uiteraard. Nu een motor zoeken?

• lolgast
  • Nu online
Frans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Zijn deze lampjes ook een beetje fel? Degene die ik nu heb, zie je eigenlijk overdag niet (jaja, heel slecht i know. Daarom wil ik ook andere ;))
Dat was bij de CB1 voor ons de reden om er gewone lampjes op te zetten. Ik vind LED in die kleine knipperlichtjes toch vaak te kort komen hoor

Daar hebben we deze op geschroefd: https://www.motoport.nl/e...000476/SubProducts/000476

• lolgast
  • Nu online
Bioflap schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
Moet je dan nog iets aanpassen? Of is het gewoon aansluiten en het werkt?
Het kan zijn dat je het knipperlichtrelais moet vervangen. Daar kom je vanzelf achter als alles gaat knipperen alsof je LSD op hebt :+

• lolgast
  • Nu online
Zo'n relais is zo gekocht joh. Die verkopen ze bij praktisch alle motorzaken en kosten ook niet de wereld.

• lolgast
  • Nu online
Die verkoper van die knipperlichtjes zal ook wel denken, er moeten er ineens wel heel veel naar NL :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, de motor-forum meeting die al jaren bij de McDonalds in Veenendaal was is daar niet meer welkom op last van de gemeente e.d. Helaas, volgende keer in Arnhem blijkbaar.

• lolgast
  • Nu online
Om een of andere reden heb ik bij zulke meetings altijd het voorgevoel dat iemand zijn motor op 1 wiel bij mij naar binnenrijdt. Dus nee, ik sla gewoon weer over :+

• lolgast
  • Nu online
Maakt dat serieus iets uit? :o

Haha, soms is mijn leven makkelijker dan ik denk

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de Caponord heeft verse remblokjes voor en verse remvloeistof rondom. Wat eruit kwam was vies ondoorzichtig geel ipv mooi helder... Volgens mij was het nodig :+

Als iemand rond Alphen ad Rijn nog remvloeistof nodig heeft, ik heb nog ruim een halve liter over :P

• lolgast
  • Nu online
CurtPoindexter schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:51:
[...]

Ja weet je, de beste stuurlui staan aan wal. Ik ben blij dat je anders zou reageren. Dan is er in ieder geval iemand goed in het verkeer. Die motorrijder is inderdaad niet het issue.
Als iemand op de snelweg zo dicht achter mij blijft rijden ga ik ook rechts inhalen. Liever dat dan zo'n half snuggere die er via de achterkant doorheen wilt omdat hij vindt dat zijn plek gejat is...

Zo te zien kwam hij trouwens niet van de vluchtstrook maar van de uit-/invoegstrook? Ik zie het probleem niet. Hij ziet een gat waar hij als motorrijder in past, waarom jij het dan niet kan opbrengen om afstand te houden is mij eerlijk gezegd een raadsel. Maar dat snap je wel als je je rijbewijs hebt :Y

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Voor mijn zoektocht:
https://link.marktplaats.nl/m1198197997
ZO iets vind ik wel grappig, ja 1 cilinder, ja oud.. maar wel leuk en voor weinig wel een leuke reis fiets van te maken. De wilbers achterveer zit er al op :P
Hm, zoiets is best leuk voor in de winter :)

• lolgast
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Martelaarsrol much? Jij bent verantwoordelijk voor JOUW afstand, niet die motorrijder. Of hij wel of niet iets heeft gedaan wat wel of niet illegaal is, heeft daar verder niks mee te maken. Omdat hij misschien iets heeft gedaan wat niet mag, praat jouw gedrag niet goed. Het heft elkaar niet op ofzo, beetje kinderachtig gedrag.

Verder snap ik niet waarom je op de linkerbaan zit, als je rechts ingehaald kunt worden.
Dit snap ik dan nog wel, soms remt de linkerbaan gewoon en rij je niet jouw gewenste snelheid. Zodra je naar rechts gaat schuift degene achter je door en kom je er nooit meer tussen ;(

En verder: CurtPoindexter zit blijkbaar graag in de slachtoffer rol... Er zitten hier allemaal mensen die vanuit de gedachtengang van de motorrijder kunnen relativeren waarom hij doet wat hij doet. Dat je hier ongewenst op je afstand aangesproken wordt had je kunnen zien aankomen toch :+

• lolgast
  • Nu online
@oliefilter-verwisselen-momentsleutel-nodig
Dat kan toch gewoon door er een schroevendraaier doorheen te slaan. Kun je meteen door dat gat de olie aanvullen :D

• lolgast
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Hij zit niet op het forum te klagen :+
Misschien op motor-forum 'het grote wat ik vandaag meemaakte'-topic :+

• caesar1000
lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]
Jawel, maar niets eronder is ook geen optie want dan moet je het aanhouden tot je gaat slapen zo lastig gaat het uit :+

Jas een beetje openritsen, al is het maar 5cm, scheelt dag en nacht. En sowieso stoplichten proberen te vermijden. Liever 1 minuut omrijden dan 1 minuut stilstaan in de stad
Dat is dan misschien weer een (klein) voordeel van een te groot pak: het gaat makkelijker aan en uit. :+
Het was vandaag ook heel leuk in de brandende zon voor het stoplicht. B)

Pagina: 1 2 3 ... 10

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee