ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Gaat niet om het wegzakken maar omdat ik verbeterde en verhoogde vering om mijn Vespa heb is de jiffy gewoon te kort...wimmel_1 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:46:
Tip van Flip: Gewoon een metalen jampot dekseltje érgens onder je zadel weg leggen, zo'n ding neemt niet al te veel ruimte in beslag en werkt gewoon GOED in zo'n geval.
En dan pleurt ze gewoon om zeg maar.
Dit is 18mm vuren/verhoging

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Ik weet het, ontzettend beun maar ik vertrek morgen vroeg en ik dacht er echt pas net aan dat die jiffy te kort is.lolgast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
Het is uhmm. Beun-achtig?
Maar: if it's stupid and it works it ain't stupid
Werkt het niet dan ook goed

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

En route, eerste tankstop.

Heb er zin in..

Helaas 15 minuten verder draait er iemand een kraan open boven me.. Even schuilen dus.
Lekker dan, afgelopen dagen ver over de 30 graden hier, ga ik op pad draait het weer om en is het een en al wolk.

Dan maar even schuilen en regenbroek aan.

Alsof het de laatste tijd niet geregend heeft ofzo, dat wegdek zou brandschoon moeten zijn met alle regen van de laatste tijd...Tomsworld schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:19:
Reactie op het vuil, gladheid. Mijnheer dat is altijd zo na dat het droog is geweest en het regent liggen onze wegen er smerig bij.
Wel erg balen om een nieuwe MT-07 zo snel af te schrijven, succes met 't herstellen !!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Damn..Tomsworld schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:54:
Voila eerste schuiver maar murphy kwam langs.
Ik kwam deze namiddag terug naar huis, volgens buienradar ging het droog blijven maar niet dus, serieuze wolkbreuk dus ik neem de afrit. Ik schuif tegen 30 a 40/kmu weg, ik de grond op motor schuift door tot tegen de betonnen vangrail.
Ik zet de motor recht volledig tegen de vangrail, en kijk naar de schade, remhendel quasi onbruikbaar beschermblok er af en veel cosmetische schade.
Terwijl ik achter de vangrail sta te bellen dat iemand met een aanhangwagen mij komt halen komt er een auto in diezelfde afrit die schuift weg knal op die vangrail en die vliegt verder tegen mijn moto, die gaat onderuit en schuift 3 meter verder op de andere kant.
Dan maar politie gebeld die heeft ook brandweer mee gestuurd om de weg te reinigen.
Tot zo ver het mooie verhaal, 17 juni gaan halen 7 weken en 2100 km verder dit nu.
Soit het seizoen zal er op zitten, want verlof & verzekeringen etc, en nee geen full omnium op mijn auto altijd de 1e jaren maar moto was onbetaalbaar.

Hopelijk kun je nog wat verhalen op de verzekering van die automobilist en helpt dat nog wat om je motor te repareren of vervangen, maar het is wel zuur om op die manier je motor af te schrijven

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hier ga ik nog heel wat mooie kilometers mee maken!

Mag ik in de TS? Zie bron van dit bericht:
CodeCaster | Yamaha | FZ-1 Fazer | 2007 | Zuid-Holland |
[Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2017 18:01]
https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence
Mooi ding hoorCodeCaster schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:55:
Ik heb er nu zo'n 200 kilometer op zitten op m'n gisteren aangeschafte Yamaha FZ1, en wat een genieten. Regelmatig een dikke grijns gehad van de kracht van dat ding, zeker vergeleken met m'n 1998 FZS600. Wegtrekken bij het stoplicht is een genot, zeker als je de 4000 toeren voorbij bent. Ook in z'n zesde versnelling komt 'ie nog makkelijk vooruit als je gas bij geeft.
Hier ga ik nog heel wat mooie kilometers mee maken!
Mag ik in de TS? Zie bron van dit bericht:
CodeCaster Yamaha FZ-1 Fazer 2007 Zuid-Holland

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i
Internet is hier hopeloos niet normaal.
Evengoed, verslagje volgt later als ik iets anders dan een E zie bij het ontvangst icoontje van mijn telefoon.
Als teaser alvast 1 foto.

Verder is het er erg rustig, wonen er überhaupt wel mensen?
De Kriega US-30 is ook erg goed bevallen. Je kunt heel veel meenemen en het is net alsof je geen tas bij je hebt. En goed waterdicht.
Katwijk aan Zee (6-8-2017), mijn vrouw kan het niet laten foto's te maken van het team.

Daarna via Noordwijk (druk daar) naar Zandvoort en Bloemendaal Boulevard en weer naar huis.
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
Erapaz schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:54:
Net terug van een weekendje Luxemburg, man wat kun je daar lekker sturen.

Hmm, die blogpost had ik best een week eerder willen zien... Cool dat ze er een GPX van gebouwd hebben

Wel jammer dat de navigatie-app die ik gebruik flipt wanneer je een punt 2x op de route hebt (zo ben ik uiteindelijk 3x hetzelfde punt uit te zijn gekomen in juni...) Misschien moet ik een instelling aanpassen...

[Voor 38% gewijzigd door steveman op 06-08-2017 20:13]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik 99% van de keren ook, daarom neem ik mijn vrouw meestal mee.lolgast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:01:
Ik vergeet altijd foto's te maken als ik onderweg ben
Hier nog even op terugkomend... De monteur gebruikte ook geen stangetje, maar zette de tank voorbij verticaal omhoog.Joopieboy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:16:
Zucht, zo een mooie nieuwe motor waar waarschijnlijk de gereedschapsset nog compleet is, en dan een blokje hout ertussen.
Dat stangetje in dat setje of erlangs in het kontje van je motor is om je tank omhoog te houden.
Dus
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ik haalde m'n schouders op en ben m'n weg vervolgd, rare gang van zaken

Zeker voor herhaling vatbaar, en die @caesar1000 kan een behoorlijk potje sturen! Had soms moeite bij te blijven en moest dan valsspelen door op de rechte stukken wat meer cc's aan te spreken

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Ik heb nog een uitnodiging liggen om op zo'n apparaat te mogen rijdenStacheldraht schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:09:
Als powercruiser liefhebber is het eens leuk om Schaaf op een Ducati Diavel te zien
[video]

Hoewel het niets voor mij is om te hebben, lijkt het me wel fantastisch om een keertje mee te kunnen sturen
Ik vind het een heel erg vet apparaat, (maar dat vind ik ook van de v-max, v-rod etc etc)lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Ik heb nog een uitnodiging liggen om op zo'n apparaat te mogen rijden![]()
Hoewel het niets voor mij is om te hebben, lijkt het me wel fantastisch om een keertje mee te kunnen sturen

Was zondag overigens echt heerlijk weer om te rijden!
Hier nog mensen die naar Assen zijn geweest op zondag?
[Voor 10% gewijzigd door aidanl op 07-08-2017 11:25]
Het is lekker weer, ik stop eerder met werken. Kunnen we vanmiddag motorrijden. Dan maar geen eten koken.

Waar ben je nou blij mee? Het rijden of het eten?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Welke spiegels?PilatuS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:00:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel mooiNet zoals wat de H2R heeft in plaats van de spiegels.

Dus, ik zie nu pas 'in plaats van'
Ik zit nog even te kijken naar die H2R (kende alleen de niet-R). Die feature-set op de website van Kawasaki, alles leuk en aardig, maar wat moet zo'n motor met
Dat gaat verkopen opleveren. Zeker als je weet datDe Economical Riding Indicator laat je met een melding op het dashboard weten wanneer je zuinig rijdt.
Deze motor is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg.
[Voor 52% gewijzigd door lolgast op 07-08-2017 14:16]
Deed mij denken aan:lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:39:
Gisteren trouwens motogp gekeken. Wat was Ducati denkende toen ze deze fairing ontwierpen
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn teammaat reed wel nog met de normale fairings..
[afbeelding]
4 wielen?

Kort door de bocht: De regio Breda is gewoon érg onveilig in 't algemeen en bij mij in de buurt moet je s'avonds niet zonder verlichting met een MX machine op de openbare weg gaan rijden én oppassen voor vrachtwagens welke spontaan op de verkeerde weghelft gaan rijden?Stacheldraht schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:33:
[...]
Het is echt niet normaal wat een waslijst aan motorongelukkenAls ik alleen afgelopen week neem pffff
6 aug. http://www.omroepbrabant....ale+botsing+in+Breda.aspx
2 aug. http://www.omroepbrabant....en+in+Sint-Oedenrode.aspx
1 aug. http://www.omroepbrabant....et+auto+in+Veldhoven.aspx
30 jul. http://www.omroepbrabant....na+ongeluk+met+auto+.aspx
29 jul. http://www.omroepbrabant....ngeluk+in+Oosterhout.aspx
Wonder boven wonder passen ze echt perfect. niet nodig om te forceren, bijvijlen etc...
Echt een mooi setje voor nog geen 20€

Installeren aan de rem kant was moeilijker dan de koppelingshendel

Filmpje voor de geïnteresseerden:
Beetje zo het "generic youtube thema" gebruikt

Anodisering is nog te testen, maar heb een crossbar op de motor van AliExpress (ook chinese makelij), en die is pas afgebladerd na een jaartje elke dag met de sleutels er tegen te zitten

@CDA441 : Kijk alsjeblieft uit met die remhendel. Als 't ding ook maar een klein beetje verkeerd is qua CNC freesmal ten opzichte van 't origineel dan wordt 't gaatje van de beluchting van je pomp "dicht" gezet en slaan je remmen bij (herhaaldelijk) écht hard remmen vast.
[Voor 67% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 18:38]
Zal 'm nog eens loshalen en eens nakijken of het wel overeenkomt, thanks voor de heads upwimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:30:
Note to self: CDA441 blijft met z'n "tengels" van mijn motor af![]()
@CDA441 : Kijk alsjeblieft uit met die remhendel. Als 't ding ook maar een klein beetje verkeerd is qua CNC freesmal ten opzichte van 't origineel dan wordt 't gaatje van de beluchting van je pomp "dicht" gezet en slaan je remmen bij (herhaaldelijk) écht hard remmen vast.

EDIT: net nagekeken, ding is precies op de mm na gemaakt, las bij andere dat er een dingetje ergens is losgekomen, maar zie nergens deeltjes die kunnen loskomen. Alle boutjes en moertjes ook nog eens goed aangespannen (maar ook niet teveel)

ps: m'n "tengels" kunnen wel makkelijker schroefjes aandraaien op moeilijke plekken

[Voor 22% gewijzigd door CDA441 op 07-08-2017 19:13]
Dan ben je in dit geval wel echt een domme l*l
Gelukkig deze keer bedacht om het boutje los te halen om de spanning eraf te halen voordat ik weer op goed geluk naar voren ben gelopen.
Ja ik heb zo'n touwtje. Nee, die kan ik niet meenemen nee

Ik had die fiets liever nóóit meer terug gezien....
[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 20:16]
Misschien dat de motorfiets fabrikanten beter eens iets ontwikkelen wat, net zoals een stuurslot, direct in de achterbrug aanpakt zodat 't achterwiel onmogelijk meer "rond" kan? Maar ook dat is tegenwoordig eigenlijk vrij overbodig doordat de motor niet eens meer gestart kan worden zónder een corresponderende sleutel (ECU/Contactslot/Sleutel) en je die combi niet zomaar opnieuw los kunt kopen......Joopieboy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:35:
Soms is het maar beter om je gevoel te volgen idd.
Zelf altijd de motor op stuurslot staan maar een schijfremslot erg weinig tot bijna nooit. Beetje de reden wat Wimmel aangeeft en de kans dat je eens royaal ermee op je bek gaat.
Schijfremsloten leveren alleen maar ellende op voor de rechtmatige bezitter van de motor qua stuk gemaakte spatbordjes (dúúr) én kromme remschijven (nóg duurder).
[Voor 15% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 20:50]

Gisteren nog even met vriendin naar Sluis gereden, uurtje of 2 rondgelopen terrasje gepakt e.d. en weer terug.
Heb inmiddels 10.000 km op de Bandit gezet, sinds hij in bezit is (vanaf november vorig jaar).

[Voor 7% gewijzigd door mr_zippey op 07-08-2017 21:18]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

Het leven is te kort om geduld te hebben!

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 21:25]
Was leuk

Ik vind de KTM erg leuk rijden. Dat er weinig pk's in zitten wist ik al dus daar zocht ik niet naar. De zitpositie is heel sportief, de remmen bijten als een malle en het draait op een muntstuk. De motor had duidelijk even een "wtf" momentje toen de berijder ineens 30 kilo aan was gekomen though

De Alp kan zich ook in de Eifel meten met menigeen, vermogen te over en zeurt helemaal nergens over, zelf niet na een uurtje flink raggen! De ideale motor voor mij!
[Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-08-2017 21:37]
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7
[Voor 16% gewijzigd door Woask op 07-08-2017 21:54]
De prijzen liggen iets lager buiten het midden van het land, Leeuwarden is voor veel mensen een eind rijden.Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?

De advertentie heeft foto's van beide kanten, de motor is niet plat gelegd en er zit veel bij.
Als je gaat kijken neem iemand mee die al langer een motor heeft en weet waar op te letten bij de remmen, banden, aandrijving, vloeistoffen en het frame.
Je wilt de motor horen starten als deze nog koud is, een warme motor loopt beter. Neem handschoenen mee zodat je de slijtage van de ketting kunt controle, op de achteras hoort te ketting redelijk strak te zitten. De tanden van de assen behoren niet spits zoals haaientanden te zijn. Kettingsets zitten tussen de €100 en €200.
Kijk bij de banden naar DOT codering, het kan best zijn dat er banden van 2011 op zitten. Kijk ook hoe de banden versleten zijn, cupping bij de voorband en vierkant bij de achterband bij veel snelweg km's betekent dat er nieuwe banden op moeten binnen kort (al snel €250 of meer).
Kijk bij de remmen naar de vloeistof, deze is het best licht van kleur. Oude remvloeistof is bruinig van kleur. De remblokken zijn ook van belang, bekijk hoe dik ze zijn en of de cubs van de remklauwen schoon zijn. Het liefst haal je ze even los om te kijken hoe ze zijn afgesleten. Bij een sleutelcursus zag ik bij een medecursist dat er bij de achterrem de remvoering had losgelaten van het blok. De vorige eigenaar had er niets van gemerkt, ze gebruikte de achterrem toch amper.

Vind je vreemde dingen die niet verklaard kunnen worden? Neem je conclusie en laat de motor staan.
Heb het geld niet contant op zak, maar ga pas pinnen als het allemaal klopt en betaal pas als de motor op je naam staat.
[Voor 37% gewijzigd door Grubeater op 07-08-2017 22:29]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Tijd voor een slot met bewegingssensor? Heb zelf laatst een oxford slot gekocht in een aanbieding voor $30, krijg dat kl#t$ding niet eens van slot af zonder dat die begint te piepenlolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:49:
Stel, je hebt een paar maanden geleden je voorspatbord gemollesteerd door achteruit te lopen met je remschijfslot er nog op. Enfin, nieuwe erop sinds paar maandjes en opletten vanaf nu.
Dan ben je in dit geval wel echt een domme l*l
[afbeelding]

Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh

Zo zag'ie eruit toen ik hem kocht, jaartje geleden:

Een Yamaha Virago XV535 uit 1997 met inmiddels 32k kilometers op de teller. Beetje antiek en bepaald niet spannend, maar juist daarop uitgekozen: voor mijn eerste motor wilde ik graag iets waar ik mezelf niet gelijk op dood zou rijden, ik vind de stijl geweldig (mooi chroom is niet lelijk

Speaking off: afgelopen weekend besloten om plasti dip eens uit te proberen. Kleurkeuze was snel gemaakt, hoewel het uiteraard een lastige keuze was tussen neon-geel of gifgroen ben ik uiteindelijk toch maar voor matzwart gegaan:
![]() | ![]() | ![]() |
De sissy bar is eraf (vriendin heeft haar eigen motor, en sowieso is het echt geen pleziertje om hier achterop te zitten), en aan de voorkant is er een winscherm bijgekomen, evenals een 12V/USB aansluiting. We zijn van plan om binnenkort een stuk door Noorwegen te rijden, dus heb er maar een truttig ruitje opgezet om de ~600km snelweg daarheen nog enigzins aangenaam te maken.
Uiteraard is het wat lastig om een perfect passend windscherm te vinden voor een twintig jaar oude motor, dus heb een 45 euro el cheapo past-bijna-op-alle-motoren scherm gekocht en daar de bovenkant van afgezaagd. Het is een verademing met snelweg rijden, maar zodra we stoppen met touren gaat'ie er weer af denk ik, het rijdt toch prettiger op een of andere manier zonder scherm

Veel plezier, en nice work on the plastidip! zit zelf te tubben of ik mijn RS een dipje wil geven, is 't veel werk?
Die verkoper wil in ieder geval geen enkele cent uitgeven aan de advertentie. De advertentie staat in 'onderdelen' (wat volgens mij nog steeds gratis is?) in plaats van 'motoren' (waar advertenties geld kosten). Of de motor is niet goed meer en hij verkoopt hem voor onderdelen?Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?

Of de prijs juist is vind ik een beetje lastig, zoveel CBR 125's staan er niet te koop. Als je even zoekt dan vind je een 2005 model voor €1.800 en een 2011 model voor €1.750, en dus die van 2013 voor €1.500 Is die van 2005 dan veel te duur of die van 2011 en 2013 veel te goedkoop?
[Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 08-08-2017 07:59]
Opzich een heel goed plan, maar ik ben weken aan het zoeken geweest naar een geschikt slot voor mijn motor, omdat ik geen opbergruimte heb. Ik moet er dus een hebben waar een beugel voor beschikbaar is.FragFrog schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:33:
[...]
Tijd voor een slot met bewegingssensor? Heb zelf laatst een oxford slot gekocht in een aanbieding voor $30, krijg dat kl#t$ding niet eens van slot af zonder dat die begint te piepenBij elke beweging geeft'ie een zacht waarschuwingspiepje, en als je dan binnen 20 seconden opnieuw gaat morrelen gaat'ie keihard schreeuwen. No way dat je daarmee uberhaupt je motor van z'n standaard haald zonder het te merken.

Ik heb nog eens na zitten denken over een manier om die lock-reminder mee te kunnen nemen. Ik denk dat ik maar gewoon een karabijnhaak (of zoiets) haal om hem om mijn frame heen te kunnen draaien en de lussen vast te kunnen maken. Zie mijn mad Paint-skills voor de locatie van het slot tijdens rijden (hint, links bovenin).
Als ik die reminder mee kan nemen door hem om de buizen daarvoor te wikkelen zou dat al mooi zijn.
Alles wordt hier gewaardeerd! Welkom in ieder gevalZal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh

Ondertussen rijden we alweer bijna een maand probleem vrij hahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Touché

Oke, mijn andere argument dan. VerschrikkelijkR0y. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:41:
[...]
Bij motor kleding outlet in Breda heb ik eens zo'n tasje van Alpinestars voor €15,- gescoord. Misschien is dat iets? Qua prijs iig een stuk aantrekkelijker

Dan hou jij het langer vol dan ik steeds...Tylen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:42:
De monster begon beetje olie te lekken. Dus ingespoten met Dasty. Daarna de spuit erover dat alles schoon was. Daarna woon werk gereden en zag dat er een druppel hing aan het olie filter. Olie filter even vaster gezet en probleem was weer opgelost.
Ondertussen rijden we alweer bijna een maand probleem vrij hahaha.

Enige optie die ik dan nog kan bedenken is onderstaande:lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Touché![]()
[...]
Oke, mijn andere argument dan. Verschrikkelijk. En hartstikke onpraktisch. Bij elke potentiële rit dat tasje meenemen voor een touwtje? Ik zie het mezelf nog niet doen
![]()
[...]
Dan hou jij het langer vol dan ik steeds...Afslaan lijkt nu verholpen na 2 keer afstellen. Koelvloeistoflekkage speelt nog steeds. Daar is hij ook al 2 keer voor bij de dealer geweest. Het zijn elke keer maar een paar druppels (zeg 5 à 10) bij stilstaan dus ik ga er niet meer voor langs.
Of zo'n leuk karretje!
Ligt er natuurlijk aan wat voor verhaal er aan vast zit.

Een motorrijdster bij ons rijdt tegenwoordig op een Gilera Fuoco omdat ze niet meer zo goed kon opstappen. Nu heeft ze het plezier in het motorrijden weer terug. Een andere rijdt op een BMW K-nogiets met zijspan, zodat hij met zijn kapotte heup (door ongeluk) geen problemen meer heeft om met de motor te manouvreren.
En ik zal je verklappen, die met dat zijspan heeft al vaker achter aan de groep gereden. Niet te lossen die kerel, alsof ie aan een sleepkabel hangt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Was wel regelmatig gevallen naar links, omdat ie niet snel en stevig genoeg zijn nepbeen kon verplaatsen.
Maar dat boeide hem niet zo, hij was blij dat ie weer reed. Respect

Misschien veel te simpel gedacht, maar dat touwtje past toch ook prima in je jaszak? Waarom zo moeilijk doen met bevestigen aan je motor?lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:
Dit is overigens wel een reden om bij de volgende motor radiale remmen te willen. Is soms alleen een beetje pielen met vooruit- en achteruitlopen om het gaatje precies uit te laten komen waarschijnlijk..
http://roadlok.com/
[...]
Mijn frame (van het zadel) heeft geen lak. Maar bedankt voor de waarschuwing
Die dingen die je noemt zijn wel even andere koek dan die auto die ik poste he. En ook zullen ze niet met zo'n lulverhaal komen als wat ik onder dat plaatje zetteDrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:20:
[...]
Ligt er natuurlijk aan wat voor verhaal er aan vast zit.![]()
Een motorrijdster bij ons rijdt tegenwoordig op een Gilera Fuoco omdat ze niet meer zo goed kon opstappen. Nu heeft ze het plezier in het motorrijden weer terug. Een andere rijdt op een BMW K-nogiets met zijspan, zodat hij met zijn kapotte heup (door ongeluk) geen problemen meer heeft om met de motor te manouvreren.
En ik zal je verklappen, die met dat zijspan heeft al vaker achter aan de groep gereden. Niet te lossen die kerel, alsof ie aan een sleepkabel hangt.

Dat is een kwestie van wennen.ProfaNe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
Had niet verwacht dat snelweg rijden zo vermoeiend kon zijn op een motor/nakedbike

Ik heb een luchtgekoeld ding. Dus dat scheeltlolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Dan hou jij het langer vol dan ik steeds...Afslaan lijkt nu verholpen na 2 keer afstellen. Koelvloeistoflekkage speelt nog steeds. Daar is hij ook al 2 keer voor bij de dealer geweest. Het zijn elke keer maar een paar druppels (zeg 5 à 10) bij stilstaan dus ik ga er niet meer voor langs.

Het lijkt er wel op he? Zelfde handschoenen, rechter wijsvingertje op dezelfde houding..
@Least Inkling Je hebt overal mensen voor blijkt maar weer

Hey, een after market stuur zo te zien, heb er ook een van ABM gemonteerd op m'n cbr. Maar wat nou het verschil maakt op een MT-07 tov standaard?Stacheldraht schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:34:
Damn zo'n mt-07 rijdt best lekker zo te zien (mooi geluidje ook)![]()
[video]
https://www.1000ps.de/mot...-die-yamaha-mt-07-14009#9
zoiets zal er wel op zitten.
en zo te zien een stukje computer vision om die blur op de juiste plek te houden, wellicht een leuk hobbyprojectje...
Band 1 binnen, weer naar kantoor lopen... Nu wel de fietssleutel meenemen

[Voor 20% gewijzigd door steveman op 08-08-2017 13:20]
Schaaf testet die 1000PS MT-07! Neues Öhlins Federbein, Akrapovic Auspuff und jede Menge ABM Teile.
Verbaute Teile:
Fahrwerk:
Front: Öhlins 22mm Cartridge Kit, lineare Gabelfeder
Federbein: Öhlins S46DR1
Auspuff: Akrapovic S-Y7R1-HAFT
Teile von ABM:
Lenker "Streetbike booster" + "varioRiser" Klemmblöcke KIT
Griffgummi ‚ergoGrip‘
Lenkerenden ‚basicCap‘
Frontmaske mit Tachohalter
Spiegel ‚epo‘
Haha soldatenzakken, nee doe mij maar de panniers als er iets mee moet.Least Inkling schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:49:
@lolgast http://www.wunderlich.de/shop/de/beintasche-44880-100-1.html
Kijk eens wat makkelijk, nog stoer ook
Niet de mijne maar een geleend plaatje, ik heb ze wel maar gebruik ze bijna niet.
zoiets ? of ga je voor..

Nog mooier: een rode juf, met zo'n klein zwart brilletje waar ze dan zo sexy overheen kan kijken

Ge-Wel-DigWinkiller schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:37:
[afbeelding]
zoiets ? of ga je voor..
[afbeelding]

[Voor 41% gewijzigd door Vrijdag op 08-08-2017 16:38]
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Vrijdag schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:38:
[...]
Nog mooier: een rode juf, met zo'n klein zwart brilletje waar ze dan zo sexy overheen kan kijken![]()

En ook met tectyl / ketting spray of olie insprayen ook niet!steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:59:
[...]
Ai, da's wel een ervaring om te delen ja!
Nu probeer ik wel zo min mogelijk offroad en door pekel te gaan met m'n Street Triple![]()
Schuifje voor het sleutelgat dicht doen kan dus zeker geen kwaad.
Over jagen gesproken, deze knakker trekt zijn BMW ook wel aardig open-tom-562 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
[...]
Poh, die is flink aan het jagen met dat apparaatZo'n MT-07 klinkt echt heel vet, hier in Arnhem rijdt er 1 met zo'n Akra met een gat waar een aardappel in kan. Echt een heel bruut geluid

In Frankrijk gerund door Polen waarvan de helft niet eens Frans of Engels spreekt, en de serveersters er uit zien alsof ik dadelijk zo een grote zwarte leren bank aantreft in mijn kamer en een camera op statief in de hoek..

* Bommes heeft nog nooit zoveel regen op zijn helm gehad.
En dat met alleen een regenbroek, doorwaai zomer handschoenen en een niet waterdichte jas..

Hier wifi dus zal eens in een verslagje duiken vanavond, alhoewel de upload echt compleet bagger is...

Hoe kan dat nou? Het is toch áltijd mooi weer waar jij bent?Bommes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:24:
Neergestort in een hotel...
In Frankrijk gerund door Polen waarvan de helft niet eens Frans of Engels spreekt, en de serveersters er uit zien alsof ik dadelijk zo een grote zwarte leren bank aantreft in mijn kamer en een camera op statief in de hoek..![]()
[afbeelding]
* Bommes heeft nog nooit zoveel regen op zijn helm gehad.
En dat met alleen een regenbroek, doorwaai zomer handschoenen en een niet waterdichte jas..![]()
Hier wifi dus zal eens in een verslagje duiken vanavond, alhoewel de upload echt compleet bagger is...

Trouwens, pics van die serveersters?

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Virago's niet gewaardeerd?FragFrog schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:33:
[...]
Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh![]()
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Deze zomer met mijn 250 CCtje een paar mooie toertochtjes gedaan. 2 keer de
Pyreneeën over, omdat ik van Madrid naar Toulouse moest. Ook een rondje Noord-Portugal/Galicië omdat ik naar Vigo moest...
Mooi beladen met mijn combinatie van Kriega 30+20+10+5. De perfecte rugstuun voor als ik rustig onderuit met mijn voeten op de extra voetsteunen zit en stoort me niet als ik beter ga zitten voor de leukere bochten

Met een 250je kan je mooie tochtjes doen!
Man man man, toch wel minuutje of twintig en een paar liter zweet gekost om haar uit de greppel te trekken. Gelukkig alleen klein stukje van koppelingshendel afgebroken en stuur klein beetje recht moeten zetten. Voortaan toch ff twee keer nadenken welke paadjes ik pak als het net flink geregend heeft(groene spul links is letterlijk moeras).
Maar het is achteraf wél een mooi verhaal wat je kan vertellen en gelukkig valt de schade redelijk meeJay-P schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:
De leukste motor is degene die je onder je kont hebt niet waar..... Tenzij die op grond ligt.
[afbeelding]
Man man man, toch wel minuutje of twintig en een paar liter zweet gekost om haar uit de greppel te trekken. Gelukkig alleen klein stukje van koppelingshendel afgebroken en stuur klein beetje recht moeten zetten. Voortaan toch ff twee keer nadenken welke paadjes ik pak als het net flink geregend heeft(groene spul links is letterlijk moeras).

Denk dat de meeste mensen waaronder ik deze kleine choppers overslaan en naar de 1000cc en hoger modellen kijken.
Tel daarbij op dat de meeste van m'n kilometers in Madrid stad zijn + dat mijn vriendin de moto ook gebruikt, en ze een echte Spaanse is van 1m56, dan begrijp je de kleine versie misschien beter.
Als de 2 jaar om zijn ga ik wel de belasting betalen voor het volle A rijbewijs (geen examen, vraag me nu niet waarom) wil ik wel iets groters. Maar in de tussentijd vermaak ik me prima en raak ik steeds meer en meer gehecht aan het beestje.
Een verbruik van 3.3 l/100km helpt ook goed bij de lange tochten

Yep, ik snap hetChaot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:27:
Tja, hier in Spanje kan je niet direct voor je A gaan, maar verplichten ze je om 2 jaar met A2 rond te rijden.
Tel daarbij op dat de meeste van m'n kilometers in Madrid stad zijn + dat mijn vriendin de moto ook gebruikt, en ze een echte Spaanse is van 1m56, dan begrijp je de kleine versie misschien beter.
Als de 2 jaar om zijn ga ik wel de belasting betalen voor het volle A rijbewijs (geen examen, vraag me nu niet waarom) wil ik wel iets groters. Maar in de tussentijd vermaak ik me prima en raak ik steeds meer en meer gehecht aan het beestje.
Een verbruik van 3.3 l/100km helpt ook goed bij de lange tochten.

[YouTube: https://youtu.be/MZK89OgY5Go]
Klopt, maar het doet toch altijd een beetje pijn als je je eerste 'echte' motor (mijn eerste motor was een krijgertje en een oude frikandel

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
Ondanks dat de link in de signature al maanden deaud is!
Die schroef is geen schroef maar een bout... En die bout s niet dol maar heeft een vernachelde "kop" ("dol" is 'ie pas als de boutdraad niet meer lekker in de groef van de moer draait).Conteaster schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:34:
Afgelopen week een keer in de regen thuisgekomen en in de haast m'n hoes eroverheen gedaan. Wil ik gaan rijden, zie ik m'n sleutel nog in het contact staan op 'On'. Fijn, je raadt het al: lege accu.
Ik denk: weet je wat, ik haal m'n accu er uit en laadt hem op (aangezien ik nog geen kabeltje voor de druppellader heb aangesloten). Alle schroefjes los op ééntje na, die heeft de vorige eigenaar dolgedraaid..
Iemand tips om hem er nog fatsoenlijk uit te krijgen? Een elastiekje ertussen heb ik al geprobeerd, zonder succes. Er zit denk ik weinig anders op dan uitboren?
https://imgur.com/a/lExa1
[afbeelding]
Sleufje er in maken (met een dremel?) en vervolgens met een normale platte schroevendraaier er uit draaien, vervolgens die bout bij 't oud ijzer gooien en een passende bout zoeken welke wél goed is.

En onder 't motto van "ALLES past met een HAMER!! Zoniet dan is de hamer té klein": Je kunt er ook een overmaat INBUS bitje in slaan.... Maar dan kun je dat bitje achteraf óók weg flikkeren

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-08-2017 17:10]
Je snapt toch wat ik bedoel?wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:58:
[...]
Die schroef is geen schroef maar een bout... En die bout s niet dol maar heeft een vernachelde "kop" ("dol" is 'ie pas als de bootdraad niet meer lekker in de groef van de moer draait).
Sleufje er in maken (met een dremel?) en vervolgens met een normale platte schroevendraaier er uit draaien, vervolgens die bout bij 't oud ijzer gooien en een passende bout zoeken welke wél goed is.
En onder 't motto van "ALLES past met een HAMER!! Zoniet dan is de hamer té klein: Je kunt er ook een overmaat INBUS bitje in slaan.... Maar dan kun je dat bitje achteraf óók weg flikkeren

Een vriend van me kwam net ook met het idee met een hamer, hij is er dus uit!
In dat geval is het een Schrödingers-verbinding. Het is vanaf de foto niet te zien of het een bout of schroef is, dus is het beiden. Ook opgelostwimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
Mischien makkelijker: Schroeven hebben een andere "draad" opbouw dan boutjes en zijn (meestal) zelf-tappend. Op een schroef kun je ook geen moertjes draaien.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hou op, hou optdw schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:12:
[...]
In dat geval is het een Schrödingers-verbinding. Het is vanaf de foto niet te zien of het een bout of schroef is, dus is het beiden. Ook opgelost

De gemiddelde Japanse motorfiets wordt mishandeld met "PH" schroevendraaiers door de bezitters van die fietsen. Mag je later nog eens proberen om met een wél passende JIS set aan schroevendraaiers iets los te krijgen zonder iets te hoeven slopen bij zo'n machine.
[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-08-2017 18:16]

Was wel eigen schuld dikke bult. Vanmorgen dikke tegenwind dus verbruik lag hoger

Originele stuur (63cm)vervangen voor een streetbar(83cm)

Alleen even tot vrijdag wachten tot ik een rondje kan gaan rijden. Hopelijk is het dan mooi weer anders word het zaterdag ochtend of een week later pas.
Pics;
Was wel even iets lastiger om in de schuur te komen

[Voor 5% gewijzigd door A13X op 09-08-2017 18:26]
The tweaker formaldehyde known as Raym09
Dat heb je vlot gedaan, paar dagen geleden vroeg je nog of het wat zou zijn.Raym09 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:25:
Vandaag even aan het knutselen geweest![]()
Originele stuur (63cm)vervangen voor een streetbar(83cm)![]()
Alleen even tot vrijdag wachten tot ik een rondje kan gaan rijden. Hopelijk is het dan mooi weer anders word het zaterdag ochtend of een week later pas.
Pics; [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was wel even iets lastiger om in de schuur te komen

wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
Mischien makkelijker: Schroeven hebben een andere "draad" opbouw dan boutjes en zijn (meestal) zelf-tappend. Op een schroef kun je ook geen moertjes draaien.
Will niet heel vervelend zijn

Lees zijn quote nog maar eens.
Je hebt dus een schroef (die pak je dus in de kop) voor zoveel metaal als hout.
En je hebt een bout (die pak je aan de buitenzijde van de kop) voor zowel metaal als hout (houtdraadbout).
Heeft in feite dus eigenlijk niks te maken met het soort draad in tegenstelling tot wat veel mensen denken.
In de volksmond is het inderdaad een bout als het voor metaal is (icm een contra schroefdraad* zoals een moer) en een schroef als het voor hout is.
*Waarom heet het schroefdraad?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Had hem al in handen gehad bij de polo was alleen de verkeerde kleur. Zat er al langer over te dubben, maar dacht nu bij gebrek aan reacties f* it gewoon bestellen en zelf proberen. Maandag besteld, vandaag binnen, vanmiddag gemonteerd.Joopieboy schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:01:
[...]
Dat heb je vlot gedaan, paar dagen geleden vroeg je nog of het wat zou zijn.
Eerste indruk is dat de hoek van mijn polsen beter is terwijl ik niet veel verder voorover kom te zitten. Het brede stuur is nog wat onwennig maar dat is in de tuin niet fatsoenlijk te testen.

Enige plek waar ik hem kwijt kan zonder kans op smelten

[Voor 22% gewijzigd door lolgast op 09-08-2017 20:46]
Zo zit het bij mij (En bij de meeste andere motoren)lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:47:
[...]
Ninja edit![]()
Maar zoals vaker gezegd: Bij het ontwerpen van deze motor stond praktisch niet hoog op lijstje volgens mij
Die gaat dus helemaal tot aan het einde van het achterste tandwiel. Dit scheelt zo enorm veel meuk wat anders overal naartoe vliegt.
Mijn vrouw voor AVD helaas gezakt, volgende examenmogelijkheid blijkt eind September te zijn

Mijn planning is voor het komende weekend even een week overslaan met lessen. Dan lessen (blokken van 2 uur) op 19 / 20 augustus. Proefexamen op de 21e. Dan weer lessen op de 23e, 24e, 26e en 28e (1.5 uur)
En dan dinsdag de 29e AVD.
Nu maar duimen dat dat voldoende zal zijn

[Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 09-08-2017 21:07]
X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

2000 euro is helaas te weinig voor een nieuw model. Moet wel zeggen dat ik zelf het oude model heb gehad en dat toch zeker een prima motor vind. Vermogen is meer dan zat, helemaal als je de boel door trekt naar de hogere toeren dan komt het vermogen toch erg lekker omhoog.Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
- Honda Hornet 600 Prachtige motor, hier al positieve verhalen van gehoord alleen de prijzen zijn een stuk hoger dan vergelijkbare motoren. Vooral omdat ik na aanraden een model vanaf 2000 zoek.
Dan kom je op zoiets als dit uit: https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=6
Dit is dan wel het oude model, maar met een max van 2000 euro kan je gewoon niets vinden wat heel modern is. Voor dat geld is het oudere model toch zeker een prima ding vind ik. Betrouwbaar zijn ze sowieso. Ze sturen prima. Vermogen is dus meer dan zat. Onderhoud is ook vrij standaard en niet te duur. Voor die 2000 euro krijg je toch een erg leuke fiets. Helaas is iets wat heel mooi en modern is gewoon niet te doen voor 2000 euro. Je zal toch op een wat oudere fiets uitkomen die redelijk goedkoop is. 2000 euro is aan de onderkant van de markt, maar ook dan kan je prima iets leuks vinden.
[Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2017 22:23]
Nat heeft er weinig mee te makenVrijdag schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Of Ducati gaat er vanuit dat de meeste Duc rijders showboaters zijn die nauwelijks rijden en al helemaal niet als het nat is

Dit topic is gesloten.