Mwow een mooie custom oid (bobber of hoe het ook heet) vind ik erg mooi en qua cruisen dikke prima. Maar idd zou niet mijn voorkeur hebben maar een keer erop rijden is gewoon zwaar klote.
Edit: vanmiddag een afspraak bij Mark om te kijken naar de brommer en een plan van aanpak te maken.
En omdat niet alleen mooie plaatjes gepost mogen worden, hierbij. Had er alleen van de week niet echt zin in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ja hij lekt uit het blok.
Vanaf hier (busbaan in het midden van de weg) ben ik onderuit gegaan en is de motor geschoven tot precies waar die nu weer rechts staat:
[afbeelding]
Andere kant op gekeken over de plekken/vervuiling op het asfalt:
[afbeelding]
En hier zie je de krassen in het asfalt:
[afbeelding]
Tsja
Maar onderuitgegaan door olie op de weg? Wel balen van je fiets, hopelijk ben je er zelf helemaal ok uit gekomen en valt de schade uiteindelijk ook mee.
Ik ken het gevoel van je fiets zo afgevoerd te zien worden, dat is geen fijn gevoel
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:00:
Op de motor moet natuurlijk ook een houder voor de telefoon. Ik was in eerste instantie van plan om een M8 ram mount te kopen, met en tussenstuk en een aquabox pro 20. Nu blijkt alleen de AquaBox 20 niet te passen.
Omdat ik wil voorkomen dat ik onderweg ergens moet stoppen om een telefoon uit de houder te halen wil ik graag een waterdichte case. Iemand nog tips? Ik heb een Xiaomi Mi 6 (Vergelijkbaar qua afmetingen met een s7).
Uiteindelijk gisteren maar een Ram x-grip gekocht incl. mounting ball en tussenstuk. Duur geintje (€ 70,-). Maar wel een mooie oplossing. Helemaal duur als je achteraf nog even op aliexpress kijkt en ziet dat ze daar ook op staan voor € 15,-, incl. USB-aansluiting. Ik houd mijzelf maar voor dat deze kwaliteit een stuk beter is..
Melkunie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:55:
Kijk da's nuttige info. Heb ik zelf nog niet durven proberen
Heb je 'm op de supersport verdekt achter het ruitje? Want heb zelf een naked, misschien dat dat toch nog uitmaakt
Verdekt achter het ruitje natuurlijk Sorry, heb even geen betere foto sinds hij verplaatst is
Maar ook op een naked zou ik dat matje niet gebruiken wetende hoe stabiel hij nu vast zit
Melkunie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:55:
Kijk da's nuttige info. Heb ik zelf nog niet durven proberen
Heb je 'm op de supersport verdekt achter het ruitje? Want heb zelf een naked, misschien dat dat toch nog uitmaakt
Bij mij zit ie ook achter het ruitje. Heeft al snelheden van 200+ en heel wat gehobbel overleefd
[Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 18-08-2017 16:04]
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Site ziet er prima uit, mooie locatie, eten, muziek en motoren... Klinkt allemaal dikke prima
Heeeeel misschien.. Het is vanuit mij (Zeeland) echt een rot stuk rijden maar het lijkt mij wel leuk!
Zojuist Operatie Rim striping afgerond.
Wel een hoop frustratie bij de eerste velg (Linksachter, tandwiel). Die heb ik te weinig ontvet denk ik waardoor het niet lekker ging. Nu heb ik helaas niet genoeg om die kant opnieuw te doen dus als ik in de buurt van de Motoport ben haal ik daar even een nieuw rolletje. Je ziet het niet van een afstand, maar ik zie het
Dan kun je voorlopig beter Italië even ontwijken.
[afbeelding]
Tot je wat meer ervaring hebt
hahah damn mooie asfalt Gelukkig zijn dat geen rechte lijnen. Ben wel is op zo'n weg terecht gekomen waar ze nieuw asfalt gaan leggen. Dan hebben ze de bovenste laag er afgeschraapt oid en houd je dit over:
Heel kut om over te rijden. Je blijft dan in zo'n gleuf "hangen".
Net als hier over rijden:
[Voor 8% gewijzigd door ProfaNe op 18-08-2017 16:50]
Dryhte schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
Ben ik de enige met deze ervaring? => Ik tankte recent eens Shell V-power (98). Reed vervolgens ongeveer hetzelfde als anders, en had ruim 10% meer verbruik dan vorige tankbeurten. (normaal tank ik E10 (vroeger gewoon super 95) van bij DATS24).
Dus niet alleen kost 't 20% meer, het verbruikt ook nog eens extra?
Anderhalve maand op Shell V-Power Racing (102) en moet zeggen dat mijn verbruik ongeveer hetzelfde gebleven is. Hij reageert wel wat beter op het gas.
Ik bedoel het serieus - als hij zelf (misschien, dat weet ik niet) minder technisch is en hij lekt alleen maar omdat er een koelslang lek is, is het zonde als hij 500 dokt om iemand een rubberen slang te laten vervangen, is het niet? Die kappen, daar kan ik ook niks aan doen. Ik zou de boel vast smelten/tierappen en doorrijden .
Tsja, schade aan een gekuipte motor is vaak een heel erg duur geintje. Ik raad ook iedereen aan als je een motor met kuip hebt iets van valblokken te monteren. Een collega van mij heeft net zo gsxr gehad en dat ding is heel ongelukkig in de garage gevallen en dat was ook een enorme schade post.
Daarom opteerde ik gezien het schade bedrag of het ombouwen naar een streetfighter een optie was (hoewel zo'n ombouw ook niet goedkoop is).
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:48:
Ieder zijn ding, maar ik vind de meeste streetfighters niks. Vaak zitten er technische of esthetische oplossingen in om het in de kappen weg te werken, en die laat je nu weg. Had dan een naked gekocht, denk ik dan...
Als je een streetfighter bouwt moet je het natuurlijk wel goed doen
Benieuwd hoe het zicht is, zal uiteraard sterk afhangen aan het type enzo.
Ik heb/had de ronde variant, via e-bay besteld.
Meteen uit de verpakking al behoorlijk moeten aanpassen.
De grip van de spiegel op het bolletje op het steeltje was te weinig waardoor er tegen blazen al bijna zorgde voor een verstelde spiegel.
Ik had ze naar boven gemonteerd zitten en ik vond het zicht redelijk en dus na wat knutsel werk vielen de trillingen redelijk mee.
Can-Am Spyder. Officeel telt het als auto, maar het zit & bedient een beetje als een motor. Rijdt nog best leuk, en wendbaarder dan verwacht Mijn stiefpa is zo'n apparaat aan het overwegen als opvolger van zijn motor, dan moet ik natuurlijk ook even een rondje doen
Een vraagje voor de sleutelaars hier. Ik heb onlangs de ketting (DID 525ZVMX) en tandwielen vervangen op mijn CBR600F4i.
Nu twijfel ik een heel klein beetje of ik de ketting wel goed genoeg geklonken heb. Wat denken jullie aan de hand van mijn foto? Heb er alweer een 800 km op zitten en merk niks geks overigens.
Satch schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:44:
Een vraagje voor de sleutelaars hier. Ik heb onlangs de ketting (DID 525ZVMX) en tandwielen vervangen op mijn CBR600F4i.
Nu twijfel ik een heel klein beetje of ik de ketting wel goed genoeg geklonken heb. Wat denken jullie aan de hand van mijn foto? Heb er alweer een 800 km op zitten en merk niks geks overigens. [afbeelding]
Er zit toch vaak een "beschrijving" bij??
De door jou geklonken delen moeten een x aantal mm groter in diameter geworden zijn.
Dus voor klinken zijn beide staafjes bijvoorbeeld rond 3mm, na klinken rond 5mm
Overigens draaide de eerste en ene keer dat ik zelf een ketting ging klinken het via het interweb aangekochte klink setje meteen kapot.
Kon duidelijk niet tegen de kracht nodig was voor het klinken.
Dus gewoon ouderwets met 2 hamers, eentje er achter en met de andere de "nagel/staafje" klinken.
Na een paar goede klappen was de diameter voldoende toegenomen.
On a another note, zojuist de Vespa weer terug origineel gemaakt, oftewel:
aangepaste vering, Leovinci SBK demper, achter drager, koffer, windscherm en de tomtom houder er onderuit/vanaf geschroefd.
Na de laatste grote trip die perfect is verlopen ben ik de 30 duizend over gegaan (gekocht met 6 op de klok) en met het omvallen aan het begin van het seizoen en wat andere kleine zaken zit er best een flinke rekening aan te komen om het in orde te maken.
Dus de legendarische Bommes Vespa gaat MP op, tussen de schade motoren voor weinig.
Dan heb ik de komende maanden om te sparen en rustig aan een geschikte opvolger te zoeken.
Ja het wordt zeker weer een Vespa maar dat wat netter, een 300 en het liefste een oranje.
Satch schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:44:
Nu twijfel ik een heel klein beetje of ik de ketting wel goed genoeg geklonken heb. Wat denken jullie aan de hand van mijn foto? Heb er alweer een 800 km op zitten en merk niks geks overigens. [afbeelding]
Ik zou ze platter maken.
[Voor 7% gewijzigd door charrel op 20-08-2017 01:54]
Zeker echt leer dan. Ik heb tot nu toe altijd kunstleer gehad. Dat wordt ook glad na zoveel jaar. Heb op een gegeven moment het kunstleer laten vervangen met antislipmateriaal. Toen zat ik ineens een heel stuk beter op de motor...
Nee, weet niet precies wat voor spul het was. Het was er zo 1:
Zal er eens naar kijken. Kan ook een setje Led proberen. Als dat niet bevalt in deze koplampen, kan ik ze altijd nog in de projectors van onze auto zetten
Net maar even rondje Gooimeer gedaan. Waaide zeer behoorlijk op de snelweg.
En omdat deze kleur er natuurlijk gewoon om vraagt
ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
We waren laatst met een stel van hier in de Duitste Eifel en daar stond bij "The Biker Ranche" een oranje Vespa met wat "OCC" stickers er op.
De kleur voor je nieuwe Vespa is wat dat betreft al helemaal "dikke prima"!!
Er is ergens in Duitsland een of andere Vespa freak die denk ik ook autospuiter is. Dat laatste helpt bij zijn projecten.
Maar hij heeft er wel echt kijk op:
Of in het blauw:
Ook allemaal met enorm goede onderdelen, Bitubo voor vering (heb ik ook ) en een Brembo voorremklauw upgrade
Zijn oog voor detail is wel echt super:
Sorry voor foto formaten, ook maar ergens uit zijn open dir geplukt en door gelinkt.
3,5 maand geleden minpool van dat accu los gehaald en in een hoekje onder mijn afdakje opslot gezet.
Net de sloten er af en eens goed gewassen.
Accupool weer vast, choke er op sleutel omdraaien, startknop indrukken en meteen lopen...
Vanmiddag weer eens een rondje deze fijneYammie uitlaten..
Het heeft even geduurd, ondertussen zijn we zelfs al weer terug in NL (helaas) dus ik ben er maar even voor gaan zitten:
Er resteerde nog 1 dag, de terug reis.
Nou niet echt meer een avontuur maar om leuk af te sluiten wel fijn om nog aan mijn verslagje toe te voegen.
Zoals gewoonlijk weer erg vroeg wakker, de dikke wolken en onweer van gisteren avond hebben zich tot een uur of half 5 rustig gehouden. Toen kwam het er uit, dikke klappen en flinke druppels.
Mijn tentje is wat aan de krappe kant voor mijn niet echt heel erg lange lijf dus om te voorkomen dat of mijn hoofd of anders mijn voeten tegen het doek liggen en het begint te lekken was het dus in de foetus houding verder slapen.
Uurtje of 7 werd ik wel weer terug wakker, beetje internetten en af en toe weg dommelen maar om 8:00 uur wil ik er wel uit.
De camping (il Melo in Peveragno) lijkt wel haast over genomen door Nederlanders, overal van die teva sandalen en witte sokken.
Oh en de waard tenten en bagage aanhangertjes natuurlijk.. |(
Denk dat hun vermelding in de ANWB en de ACSI gidsen wel iets met de NL drukte te maken hebben.
Het vaste ritueel volgt weer, uit bed, aankleden en eerst koffie zetten.
Ik had nog een wit broodje over van gisteren, daar smeer ik zoals elke dag wat Nutella op en ik drink mijn koffie op terwijl ik ondertussen mijn kamp opbreek en de zooi op de Vespa bind.
Vandaag doet de volgorde en plaats van de spullen er niet echt toe, er resteren nog een paar uurtjes sturen terug naar huis en er zit nog ruim voldoende peut in. Dus als de beurs maar ergens bovenop zit voor wat koffie onderweg is het allang goed.
Ik rijd ongeveer om half 10 de camping af en zowaar de mist is ver genoeg opgetrokken uit mijn tomtom om "huis" aan te tikken en er een "kronkel route" naar toe te laten plannen.
Ik ben goed een kwartier onderweg of ik word het eerste grindpad op gestuurd door Tommie
Op zich niet zo erg, dit is nog goed te doen en ik kan ook wat makkelijker stoppen voor wat foto's af en toe. Lijkt wel NL, wakker worden tussen de de Waard tenten en nu deze wolken.
"Die lucht" naar goed Gerard Ekdoms roep ik altijd bij dit soort uitzichten.
Net zoals ik als echte Brabo ook te pas en te onpas "zonne grote vuurbal jonguh" pleeg te roepen in de binnen kant van mijn helm.
Oh en meezing met Guus Meeuwis natuurlijk, nou ja eigenlijk met alles wat er voorbij komt in mijn playlistje, dat kan dus ook Hazes zijn of misschien Creedence.
Het grindpad duurt nog even voort en ineens slinger ik tussen wat boerderijen door, ontwijk wat kippen en draai het gas net op tijd dicht want ik schiet langs een bordje "Privato" met een meter daar achter een grote boer, die niet echt vriendelijk kijkt.
En daarnaast ook wel een make over kan gebruiken.. zo lekker dan, wederom galmt er voor de 2 keer binnen een kwartier "die lucht" door mijn hoofd dit keer.
Ik hoor hem roepen en wijzen naar zijn bordje dat het hier "Privato" is, ik wijs in al mijn onschuld op mijn tomtom en probeer uit te leggen dat dat ding meent dat ik hier kan en dus mag rijden.
Hij kijkt alsof hij nog nooit een lcd scherm heeft gezien dus ik geef het maar op en gooi het over een andere boeg.
Ik wijs de richting uit die ik op wil en roep een plaatsnaam die ik ergens in die richting weet te liggen.
Hij klaart op, verbeterd mijn uitspraak van die plaatsnaam en begint achter me een ander zandpad in te wijzen en vervolgens de daarop volgende 10 kilometer route beschrijving aan me uit te leggen
Ik knik vriendelijk zeg af en toe Si, si si.. en besluit uiteindelijk maar Ciao te zeggen, de Vespa te starten en om te draaien.
Het aangewezen pad in.
Had ik maar beter naar hem geluisterd dus, na een 5 tal kilometers, met wat asfalt stukjes er tussen door, een paar keer links en rechts af loopt er ineens een wit stuk schrikdraad over het zandpad met daar achter een flinke kudde koeien.
Een beetje in de verte turend zie ik de asfalt weg weer lopen, echter de tomtom is opgewarmd en daarmee de mist weder gekeerd
Een alternatieve route plannen of opzoeken zit er dus niet in, nou komt dat wel weer goed als ik op het asfalt ben bedenk ik me want ik weet ondertussen enigszins de weg hier.
Ik draai de Vespa om, sla het eerste pad linksaf en zie over de rode zand grond in het linker wielspoor een stroompje water lopen.
Dat woordje "rode" voor het woord zand had een alarmbel moeten laten afgaan.
Zand is niet rood, klei wel.
Zand met water is wel te doen, een stroom water over klei..:N
Niet... Ik reed echt stapvoets, echter wel door het "water spoor" en dacht daar wil ik uit.
Dus ik stuur een beetje naar rechts en voordat ik het doorhad schoof de Vespa onder me uit en werd ik er aan de rechterkant langs gepleurd.
Met mijn voet klem onder 200kg Vespa, een waterstroompje zo goed als door mijn helm heen en een niet normaal gladde ondergrond moest ik wel even "vechten" om er onder uit te komen.
Vervolgens rechtop krijgen was ook nog een truuk, want de banden hadden dus echt geen grip op die ondergrond, tillen was dus meteen weg schuiven.
Maar goed uit eindelijk ding recht op, beetje de bende van me af kloppen, dat maar opgeven want natte klei klop je er niet zomaar van af.
De schade leek mee te vallen, dankzij de zachte klei en de lage snelheid.
Dus opstappen, starten en met de voetjes aan de grond voorzichtig mijn weg vervolgen.
Het pad liep helaas 500 meter verder, wederom tegen een schrikdraad, vlak bij een boerderij "dood" en ik kon dus weer terug omdraaien, weer door die klei heen.
Ondertussen de tomtom echt vervloekend, en mezelf, ben ik terug gereden zoals gekomen om op het eerste de beste stuk asfalt even af te stappen.
Mijn schoenen uit te stampen en mijn stuur recht te "slaan".
De val had dat namelijk behoorlijk scheef gezet, nou gaat dat redelijk makkelijk door de "simpele" constructie van de Vespa voorvork en stuur verbinding.
Rechtslaan ging dus ook makkelijk, bandje tegen een lantaarnpaal, tegen een stuur uiteinde slaan en klaar.
Net als vroeger eigenlijk als ik weer eens van mijn crossfiets was afgestapt zonder eerst te stoppen en dat ding ook niet meer echt rechtdoor stuurde.
Op de gok maar de juiste richting in gereden en de tomtom genegeerd.
Uit eindelijk zag ik plaatsnamen die ik herkende en draaide ik de weg op die ook heen was gereden aan het begin van deze week.
Ik begon wat honger te krijgen en wist dat ik binnen kort langs een barretje kwam waar ik regelmatig motoren had zien staan.
Daar gestopt, espressotje en een croissantje met marmelade er in, beetje met handen en voeten een babbeltje gemaakt met wat gasten en na een kwartiertje weer door.
Wat nog resteerde was een uurtje provinciaal, met wat leuke bochtjes en stuken waar de snelheid omhoog kon. Ik had dit stuk al vele malen eerder gereden dus hoefde ook niet meer over de route na te denken.
Door Ciaro Montenotte heen waar het altijd erg druk is en ik er eigenlijk niet goed kan inhalen omdat de weg te smal is en het meestal stikt van de niet oplettende Italianen in koekblikken.
Dan maar rustig aan, ik ga het niet opzoeken op die laatste 20 kilometer.
Uit eindelijk draai ik om kwart voor 12 de oprit van mijn werkadres op (weer grind), mooi op tijd voor de lunch
Het vandaag lijstje:
half 10 vertrokken uit Peveragno, kwart voor 12 in Spigno Monferrato.
110 km gereden, niet getankt, 1 keer gevallen, 1 espresso gedronken en 1 croissant gegeten.
Smile per gallon: 7 out of 10.
En dan rest het totale lijstje..
1590 km gereden
waarvan 120 km onverhard.
Aantal keer getankt: 7 keer
Col's en passen: zie de rest van het verslag.
Smile per Gallon: 10 out of 10
Wat een gaaf tripje, 6 dagen sturen, ik ben zo blij dat ik dit nog even snel heb gedaan en dat voornamelijk omdat mijn vrouw het voorstelde.
"We zijn nu toch in de buurt, over 3 weken zijn we weer in NL en is het weer plat en rechtdoor allemaal. Ga toch nog een paar dagen rijden in de bergen. Als je vrijdag maar weer heel thuis komt" Waren haar letterlijke woorden :}
Nee er komt geen GS of ander afgezaagd allroad geval voor in de plaats.
Die zijn gemaakt voor wat ik doe, dat is dus echt niet de bedoeling
Met deze trip heb ik het klokje op 30125km gezet, ik kocht haar toen ze 6500km had gereden in 2013.
Een kleine 5 duizend in het jaar, enkel in de zomer en enkel in Zuid Europa en dan ook nog eens de meeste kilometers met een duo achterop in de 35+ graden.
Ze heeft dus niet bepaald stil gestaan en ik heb haar zeker niet ontzien.
Alles werkt nog maar het is tijd voor een opvolger, een andere kleur, een 300tje met wat minder kilometers.
Ja ik ga er zeker spijt van krijgen als ze weg is.
Ik ben zeker niet materialistisch maar ik hecht me wel aan "dingen" en bouw zeker met dit soort tripjes wel een "band" op met dit "ding".
Vandaag een extra spoiler op mijn windscherm gezet.. zo'n ding:
Jeetje, wat een verschil.. wat een stilte.. Ik had al een ander (wunderlich) windscherm er op gezet, maar de turbulentie kwam nog net aan de bovenkant van mijn helm.. zeg maar net boven mijn vizier..
Nu veel minder gebulder.. geschud aan mijn koppie. Ik kan met 140 zelfs met open vizier rijden zonder dat deze vanzelf dichtklapt Dit had ik jaren eerder moeten doen.
aidanl schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:51:
Ik weet alleen dat de 5W altijd brand en de 55W aangezet kan worden
Hierbij nam ik aan dat standaard dimlicht aan stond en schakelaar (of de seinknop) grootlicht bediende.
Maar op basis van de uitleg van @DrivinUCrazy hierboven zou 5W geen dimlicht zijn...
Sorry ik probeer het even te snappen
Zie je dat gele plekje in de rand van de spiegel van het plaatje? Daar zit je stadslicht (5 watt), in het midden een gecombineerde H4 met dim en groot licht. Veelal is dit 55-60 Watt
Op mijn laatste vakantie dag maar eens een rondje wezen rijden. Had niet echt een bestemming, wilde bij de posbank kijken en vanaf daar gewoon gekeken wat er leuk uitzag.
Wat gaat als eerste? Schaamrand of step? Step...
[Voor 46% gewijzigd door A13X op 22-08-2017 18:09]
Damn wat had ik graag gisteren gewild dat ik ABS had.. Bij links af slaan bij een stoplicht reed er een (vrouw natuurlijk) bestuurder voor mij die in de bocht zonder enige reden vol op de rem ging. Gevolg was dat ik schrok en m'n voorrem iets te hard aangreep. M'n voorwiel gleed weg en ik dacht nog 'shit daar ga ik'. Maar gelukkig reed ik net zacht genoeg en heb me weten op te vangen op m'n linker been. Daarna snel wat gas er bij en weer recht op.
Wat me wel verbaasde is dat m'n wiel heel makkelijk gleed. Heb wel vaker bij rechtdoor m'n rem zo behandeld en toen niets aan de hand. Mja was ook een beetje nat.
Stel ik was gevallen was het dan verzekeringtechnisch gewoon dikke pech? Of had ik die vrouw er nog op aan kunnen spreken? Vast niet..
Okay het is geen Ligurische grenskamstrasse maar ik moet het er maar mee doen.
Ooh en een nieuw setje zomer handschoenen gekocht, van Macna. Iets te weinig doorwaai naar mijn idee maar goed ik doe het er maar mee in ruil voor wat veiligheid.
gebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Tsja dat is dus wat me verbaasde. Ik schrok weliswaar en kneep m'n rem te hard in voor de omstandigheden, maar niet meer dan 1 a 2cm. Blijkbaar heeft die dus bij schuin en plus een beetje nat, heel weinig nodig om te glijden.
En over afstand bewaren. Ja ik reed te dicht op haar, geef ik toe, maar beetje lastig om net na stoplichten veel ruimte te laten.
Maar goed ben blij dat het is gebeurd en zo is afgelopen. Weer een leermomentje .
[...]
Hm dus niet compleet kansloos. Lijkt me wel heel lastig overigens als je daar op de grond ligt, de bestuurder voor je in te halen, tot stoppen te manen en aansprakelijk te stellen.
Van wat ik kon zien was ze druk in gesprek met haar passagier en schrok ze van een fietser die op de kruisende fietspad netjes stopte voor rood. Ik gok dat ze die veel te laat zag en dacht dat die door wilde fietsen.
[...]
Heb het zelf een keer mee mogen maken. Een auto voor mij remde op een rotonde plots hard (tot stilstand) terwijl dat nergens voor nodig was. Uit angst dat ik tegen de auto zou rijden besloot ik daarom om de rem lichtjes aan te spreken (anders was ik tegen de buitenrand van de rotonde aan gereden) met als gevolg (koud/nat etc)) dat ik een klappert maakte op de rotonde en de auto voor mij rustig doorreed alsof er niks gebeurd was. Dan is het lastig om nog bij de andere partij te gaan claimen. Helemaal als je zelf nog op het asfalt ligt.
Ja, je kunt ook dure kappenschade hebben als je een naked hebt...
[Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 23-08-2017 10:50]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Vanmorgen een domme fout gemaakt bij een uitvoegstrook. Ik vind die dubbele uitvoegstroken altijd maar lastig.
Het was hier:
Ik ben de blauwe lijn. Rechts van me (groen) reed een treintje met 90 waar je 100 mocht, links een treintje met vrachtwagens en ander langzamer verkeer (rood). Dus ik pak de tweede uitvoegstrook, tussen beide rijbanen in, en gaf wat gas bij (je mag immers rechts van blokbelijning inhalen).
Plots komt er van links, over het verdrijvingsvlak, een SUV mijn baan op. Ik moest hard remmen en het ging maar net goed.
Mijn fout was dat ik te veel gas gaf.
Hoe gaan jullie om met zulke stroken?
[Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2017 13:23]
https://oneerlijkewoz.nl I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence
Dat van die lampen vind ik ook, maar zie het ook bij auto's die een 'automatisch stellend' mechanisme hebben. Ik kan aan mijn auto ook geen koplamphoogte instellen en zie genoeg dezelfde modellen die af en toe bijzonder irritant schijnen.
Om nog maar te zwijgen over de auto's die grootlicht aan hebben staan en zogenaamd tegemoetkomend verkeerd detecteren. Ammehoela!
Routetje voor vanavond gemaakt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[Voor 27% gewijzigd door lolgast op 23-08-2017 15:34]
@Winkiller kun je toelichten waarom jij de Bandit 1200/1250 afschrijft?
Waarschijnlijk een verwarring, ik ben juist enorm tevreden over de Suzuki Bandit 1250.
Vooral in het lage toeren (vanaf 3600) gebied is hij beresterk en niet speciaal boven de 6000.
Even voor de goede orde, ik heb ruim 6 jaar met een Bandit 1250 gereden, top apparaten.
Nu toevallig weer terug bij Kawasaki, een motorfiets met een heel ander karakter maar heel erg fijn.
[Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2017 16:24]
* Bommes is aan het winkelen voor een tweedehands koekblik.
Voor de boodschappen, mijn vrouw die weer wil gaan auto rijden en voor als het echt code rood is en ik niet met de Fazer naar het werk kan.
Eerste stop was Eerbeek, waar gehad de airco van het autootje defect was.
Even autoscouten en in Wijhe stond ook nog iets naar mijn goesting.
Dat bleek helaas een import auto te zijn met een raar lage kilometerstand, en de verkoper was echt een complete hork.
Evengoed
Vandaag dus 350 km geFazered tankje was weer leeg.
1 op 20,5 gereden.. niet dat ik persee iets zuinigs wil rijden maar als het dan toch kan is dat altijd leuk mee genomen.
Ooh @snelweg discussie:
Ik ben niet zo een fan van hoge snelheden op de motor. Zal wel door mijn wapper jas komen maar ik vind dat geschud en zo op hoge snelheden echt niet tof.
De FJ heb ik ooit aan de 200 gehad, die liep lekker stabiel maar met de Fazer en mijn huidige jas is voor mij bij 140 een hoger de lol er wel van af.
[Voor 17% gewijzigd door Bommes op 23-08-2017 17:23]
Van 't weekend mijn opslagcapaciteit maar eens verdubbeld met een Givi topkoffer. Eindelijk kan ik mijn helm en pak bij de motor achterlaten Ook fijn dat ik de originele BMW koffers wat rust kan geven, arme dingen begonnen toch langzaam last te hebben van het dagelijkse forenzen.
Omdat ik wist dat ik van de week een passegier zou meenemen direct ook maar een kussentje geinstalleerd
Gisteren dan daadwerkelijk voor 't eerst met passegier gereden. Ze kon 't kussentje sowieso ontzettend waarderen Maar wat reed dat anders zeg. Passegier wist gelukkig wat ze deed waardoor het alsnog heel soepel reed, maar 't was erg wennen bij het schakelen, gassen en remmen!
Wel veel plezier gehad samen en naast 300 km te hebben gereden ook nog samen een paar uur op 't strand gelopen, dus een vervolgrit zal er sowieso in zitten
Ook zonder koffers kom je en heel eind met een paar spanbandjes of een bagagenet Ik heb wel eens mijn vriendin van het station gehaald, en daarvoor haar helm, jas en laarzen e.d. meegesleept op een sportmotor.
Ik heb echt de verkeerde motor gekocht daarvoor
Ik kan me trouwens ook nog een keer herinneren, volgens mij verkocht ik toen via De Vondst (krantje, ver voor Marktplaats in ieder geval) een radio. Die man kwam toen ook met de motor, stond ik ook ff raar te kijken. Maar ging gewoon achterop, paar van die spanelastieken erover en weg was hij
Beviel dat een beetje, met de motor naar Lowlands? Ik heb volgens mij 2 of 3 motoren gezien donderdag op weg naar de parkeerplaats, 1 op maandagochtend toen we weer wegreden. Lijkt me nogal een gedoe, al die zooi meenemen op de motor
Of stond je op de campercamping? Daar mag je je motor naast je tent neerzetten volgens mij.
Je staat met de motor in de fietsenstalling, alleen jammer dat de parkeerwachten/verkeersregelaars niet weten hoe het geregeld is. Het hek bij de fietsenstalling zat dicht, toen een stuk verder door gereden en nog maar een keer gevraagd. Uiteindelijk stapvoets tussen de mensen naar de ingang gereden en daar de motor geparkeerd in de stalling. De meeste tijd ben je kwijt met het eraf halen en vastbinden van je bagage, want je hoeft een stuk minder ver te lopen.
Op zondagavond stonden er zeker 20-30 motoren in de stalling, paar GS-en maar ook supersports.
Het terrein af ging wel soepel, vanaf de fietsen/motorstalling zat ik zo op de weg naar de dijk.
En nu even kijken of nieuwe batterijen de oplossing is voor mijn afstandbediening.
edit: Het lag aan de batterijen, de afstandbediening is namelijk €65.
[Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 24-08-2017 14:39]
Zoals ik laast al zei met ik dat ik telkens vaker onverhard tegenkom...
En retro scramblers 'caught my eye' zoals ze dat hier zo mooi kunnen zeggen.
Dus ik heb een half oogje op de Ducati Scrambler desert sled..
Maar ja die is nieuw en niet goedkoop..
In Bike magazine zag ik een artikel over een custom bike build-off voor 'bikes and waves' in Biaritz.
Wat het team van Bike mag. had gedaan is een scrambler versie gemaakt van de Yam. XSR..
beetje dit idee:
Nu denk ik dat die bike er cool uitziet maar wat aan de zware kant is..
Dus ik zat te denken aan een MT-03.... die zijn een stuk lichter en relatief goedkoop 2ehands (rond de £2500: https://www.autotrader.co...stcode=rg48ug&model=MT-03 )
Dus als ik een MT-03 pak, wat hoger/breder offroad stuur erop, knobbly tyres eronder, mogelijk wat ophogen/voorvork verlengen, dan kan je daar volgens mij best een coole scrambler van maken...
Gisteren nog 350km via Eerbeek, Deventer naar Wijhe en weer terug naar Eindhoven.
Vandaag was het richting het zonnige zuiden.
Bestemming Margraten in Zuid-Limburg, koekblik daar viel ook zwaar tegen een had in tegenstelling tot wat de type aanduiding deed vermoeden niet eens airco.
Goed, door naar Gulpen voor een snelle lunch daarna naar K&S motoren in Tegelen om de eventueel inruil van mijn Vespa te bespreken.
Daarna die grote motor zaak in Venlo even bezocht, om vervolgens bij Motoport in Veldhoven mijn eergisteren gekochte handschoenen te ruilen.
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo
Helaas heeft die motoport maar 3 merken, Difi, Macna en Dane. Laat ik nou bij alle die drie niet slagen voor een setje fijne zomer handschoenen.
Revit heeft denk ik wel wat naar mijn goesting maar ja dat merk voeren ze dus niet.
Gisteren nog 350km via Eerbeek, Deventer naar Wijhe en weer terug naar Eindhoven.
Vandaag was het richting het zonnige zuiden.
Bestemming Margraten in Zuid-Limburg, koekblik daar viel ook zwaar tegen een had in tegenstelling tot wat de type aanduiding deed vermoeden niet eens airco.
Goed, door naar Gulpen voor een snelle lunch daarna naar K&S motoren in Tegelen om de eventueel inruil van mijn Vespa te bespreken.
Daarna die grote motor zaak in Venlo even bezocht, om vervolgens bij Motoport in Veldhoven mijn eergisteren gekochte handschoenen te ruilen.
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo
Helaas heeft die motoport maar 3 merken, Difi, Macna en Dane. Laat ik nou bij alle die drie niet slagen voor een setje fijne zomer handschoenen.
Revit heeft denk ik wel wat naar mijn goesting maar ja dat merk voeren ze dus niet.
Als het volgende rondje via Nijmegen gaat even bij Termaat bij mij om de hoek op de Hertogstraat aan gaan. Die hebben meer dan genoeg keuze qua kleding, mijn Alpinestars SP-AIR handschoenen komen er vandaan.
Vandaag mijn 12V aansluiting gemaakt (kapotte zekering), getankt en de ketting gespannen voor de rit van morgen naar Luxemburg.
Als het volgende rondje via Nijmegen gaat even bij Termaat bij mij om de hoek op de Hertogstraat aan gaan. Die hebben meer dan genoeg keuze qua kleding, mijn Alpinestars SP-AIR handschoenen komen er vandaan.
Vandaag mijn 12V aansluiting gemaakt (kapotte zekering), getankt en de ketting gespannen voor de rit van morgen naar Luxemburg.
Ik was bj Motorcenter Venlo, die heeft ook zeker niet alle merken maar de grote afwezige bij Motoport het NL merk Revit hadden ze juist weer wel.
En wat ik zo snel zag hadden die echt heel veel modellen doorwaai handschoenen.
Die ik had waren wel tof, goed stevig echter ik denk net te klein.
Macna Ozone air:
Maar dan met gele accenten.
Niet zo zeer last van dat mijn vingertoppen aan de uiteindes zaten maar meer aan de kant waar de vinger aan je hand zit tussen mijn ring en middelvinger..
Echt zo ontzettend pijn na een paar uurtjes aan gehad te hebben niet normaal.
Nou snap ik wel dat ze soepel moeten worden maar dit was gewoon te klein dus maar terug gebracht.
Er lag nog 1 maat groter (xxxl) maar die deden ook op de zelfde plek pijn maar dat kan natuurlijk ook doordat mijn handen al beurs waren van de te kleine versie.
[Voor 7% gewijzigd door Bommes op 24-08-2017 18:51]
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:
Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen
Hallo beste mensen! Leuk om te zien dat hier ook een topic over motoren is.
Afgelopen maand mijn eerste motor gekocht, deze schoonheid:
Een navigatiesysteem + houder bij gekregen wat zeker helpt bij alle routes, als ik ergens naar toe ga dan zet ik m op standje ''toeristisch'' en is t altijd leuk.
Is vrij standaard voor een sportfiets. Bij mijn motor is het ook zo. Toch valt het voor mij reuze mee. Er zijn 2 zijkappen die er af moeten, maar die zitten wel beide aan elkaar vast. Ik maak 4 schroeven aan de bovenkant van de kappen los en 3 schroeven aan de onderkant. Dan komen die 2 kappen als 1 geheel los en kan ik er bij. Kost nog niet eens 2 minuten werk om te doen. Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat onderhoud duur is omdat ze een uur bezig zijn om alleen de kappen te verwijderen, misschien is dit bij sommige fietsen wat lastig, maar bij mijn motor stelt het echt niets voor.
Het is bij mij ook niet heel moeilijk. Ducati heeft gekozen om aan de zijkant 2 snelsluiters te gebruiken, dus die zijn is 1 seconde los. Alleen moet je dan nog steeds onder de motor duiken om 3 imbussen los maken. En daar had ik geen zin in op de grond, in mijn pak, bij een tankstation...
Ik snap oprecht die keuze voor die snelsluiters niet als je vervolgens ook nog 3 imbussen gebruikt verderop
Deze dingen bedoel ik dan:
[Voor 4% gewijzigd door lolgast op 25-08-2017 13:23]
Nog maar eens naar het koelvloeistoflek gekeken, waar hij dus ook al 2 keer voor bij de dealer heeft gestaan..
Kappen er weer af, alles droog-/schoonmaken en wachten. Lekt de koppeling bij zo'n schroefklem. De voorste op de foto
Ik heb nu dat blauwe drukpunt onderaan gedaan, daar lekte/zweette hij.
Dalijk naar een Italiaanse beurs in Alverna, dus eens kijken hoe het houdt als hij warm is geweest.
Over twee weken heb ik mijn avd examen, mocht dat goed gaan wil ik gelijk een motorfiets kopen. Sportief vermogen zonder altijd in een racehouding te liggen zijn voor mij belangrijk. Een Suzuki gsx650f sluit daar denk ik goed op aan, bij een dealer vlakbij heb ik de volgende occasion gezien.
model: Suzuki GSX 650FA
bouwjaar: 2010
meterstand: 18dkm
opties: ABS, led koplampen, topkoffer inbegrepen, aftermarket rem/koppeling hendels, nieuwe banden voor en achter, 3 maanden garantie
prijs: €4,250
Er zit wat schuifschade aan de linkerkant, namelijk op twee plaatsen op de kuip en de versnellingsbak, maar dat zie je alleen wanneer je er naar zoekt. ABS vind ik wel belangrijk omdat de lesmotor dat ook heeft. Een blauwe of zwarte uitvoering lijkt me veel mooier maar daar is even niets aan te doen.
Zou dit een goede koop zijn? Ik heb goedkopere gezien maar daar zit dan vaak veel meer kilometers op, geen abs en geen handige topkoffer.
pretender 0 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:07:
Over twee weken heb ik mijn avd examen, mocht dat goed gaan wil ik gelijk een motorfiets kopen. Sportief vermogen zonder altijd in een racehouding te liggen zijn voor mij belangrijk. Een Suzuki gsx650f sluit daar denk ik goed op aan, bij een dealer vlakbij heb ik de volgende occasion gezien.
[afbeelding]
model: Suzuki GSX 650FA
bouwjaar: 2010
meterstand: 18dkm
opties: ABS, led koplampen, topkoffer inbegrepen, aftermarket rem/koppeling hendels, nieuwe banden voor en achter, 3 maanden garantie
prijs: €4,250
Er zit wat schuifschade aan de linkerkant, namelijk op twee plaatsen op de kuip en de versnellingsbak, maar dat zie je alleen wanneer je er naar zoekt. ABS vind ik wel belangrijk omdat de lesmotor dat ook heeft. Een blauwe of zwarte uitvoering lijkt me veel mooier maar daar is even niets aan te doen.
Zou dit een goede koop zijn? Ik heb goedkopere gezien maar daar zit dan vaak veel meer kilometers op, geen abs en geen handige topkoffer.
Zo'n gekuipte Bandit is een prima motor. Loopt altijd, stuurt en rijdt heel makkelijk. Ik zou alleen de uitlaat vervangen door een leuke andere uitlaat. Ik heb bijvoorbeeld deze Arrow op mijn Bandit:
Ivm overstappen op een nieuwe motor, wil ik vragen of er belangstelling kan zijn. Te koop aangeboden een mat zwarte GSR 750 met ABS uit 2015 voor € 5998,-, voldoende vermogen en een prettige zithouding. Genoeg vermogen indien nodig en verder rijdt deze motorfiets licht en speels.
Vaak hoor je achteraf, ja voor zo een prijs had ik de fiets graag overgenomen. Nu sta ik op het punt om deze in te ruilen en ontvang hiervoor dan 6200 euro, maar heb geen idee wat de levertijd is van mijn nieuwe motorfiets. Kies nu voor contanten en de nieuwe motorfiets elders aan te kopen waar deze op voorraad is en met contant geld kan ik de 200 euro korting wel afdwingen, wat ik nu verlies bij verkoop ipv inruil.
Waar zet je de motorfiets te koop, op een bekende verkoopsite. Maar daar zitten helaas grotendeels alleen gelukzoekers. Dus probeer ik het maar hier, ik heb ook de voorkeur dat iemand deze fiets scherp aankoopt, dan dat ik mijn motorfiets voor een stuk meer bij de dealer zie staan. (lees: gun het liever een particulier) Mijn vraag is dan ook, mocht je een motorgroep/netwerk hebben om deze dan ook in te lichten over de GSR 750 ABS in een zeldzame mat zwarte kleur met maar 9023km
[Voor 11% gewijzigd door Vapormax op 28-08-2017 12:00]
Als dit nog niet genoeg afstandsbus is valt dat wel op te lossen met een andere bout en dikkere spacer. Maar dan heb ik iig de rollers in huis.
Ondanks dat ik toch echt had aangegeven:
keyword: black
Heb ik nu:
Als ik nog eens een zwarte spuitbus tegenkom...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:20:
Krijg net een berichtje van een collega in München (voordeel van een internationaal bedrijf) die vraagt of ik in Oktober langs wil komen voor een mooie 'Golden Summer' rit in de bergen van Duitsland en Oostenrijk.
Dat wil ik wel . Dat worden mooie beelden .
Je weet dus welke kleur 't bier daar heeft én wat er in Oktober daar allemaal te doen is?
Motor rijden.... noemen ze dat. Já, já....
[Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 20:26]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vanavond even met een vriend, die onlangs een Super Duke 990 heeft gekocht, een ritje gemaakt. Pfoe, leuk spul zeg. Weet nog niet of mijn volgende fiets weer een supersport gaat worden hoor.
[Voor 30% gewijzigd door InZane op 28-08-2017 22:28]
Ik wil ook wel op bezoek komen.
Mijn kentekenbewijs zegt Massa rijklaar 201kg, leeg gewicht is 194kg. Voor de rest kun je het zo zwaar maken als je wilt, volgens mij is het maximale toegestane gewicht 374kg.
Voor meer tourmotor met meer vermogen kun je naar de Varedero kijken, maar die zijn wel zwaarder .
Ik wil juist minder zwaar, minder tour dus. Een Varadero zal het dus niet worden.
Laat ik eens afwachten wat er met de verkoop van mijn Vespa gaat gebeuren.
Als dat niet lukt voor het geld dat ik in gedachten heb dan blijft het ding, knap ik hem op en blijf er mee rijden.
Dan gaat de Fazer er zeker uit en komt er een Bommes adventure mobiel.
Gister iig al 1 belangrijk ding binnen gekregen voor mijn brommert Led knippers, maar dan wat grotere en een versie die ook naar achteren schijnt (ik heb achter alleen knippers in het achterlicht). Dit zal wel een stuk beter zichtbaar zijn.
Inloggen
En tijdens het demonteren dacht ik opeens... goh, ik heb geen manier om m'n momentsleutel aan te sluiten op inbusbouten...
Nu gauw laten monteren, wat langer op kantoor plakken ter compensatie, vanavond alles handvast zetten en morgen alles op het juiste moment
Daar gaan wij binnenkort eens even van dichtbij een kijkje nemen, want dit lijkt te mooi om waar te zijn.
Even de locatie verkend vandaag.
Natuurlijk, avontuurlijk als ik ben, reed ik er wel even zonder navi heen. Daardoor reed ik verkeerd, en moest ik uiteindelijk uit tegenstelde richting mijn doel vinden. Dat hield in dat ik door kilometers zandweggetjes, inclusief behoorlijk diep, mul zand, mijn weg moest vinden. Ik wéét dat in mul zand vol gas het credo is, maar ik had niks bij om eventuele verbogen pedalen terug te buigen dus ik heb de zijwieltjes gebruikt met slow and steady kom je er ook.
Je mag uiteindelijk legaal tot en met ongeveer 100 meter van de kampeerplek komen, en dat geeft dit uitzicht:
En dan moet je nog even illegaal 100 meter over een zandpaadje (wandelpad vermoed ik, maar wel breed genoeg) om tot de eigenlijke kampeerplaats te komen. Dat is wel te doen.
Mja als je kijkt naar mijn F dan bieden ze alleen een nieuwe schokbreker aan omdat de standaard gewoon niet voldoet. En veel jongens met mijn R vervangen de veren ook en laten ze dan afstellen terwijl je met de originele vering ook al heel veel kunt doen.
Voor mijn SV was een andere veer achter en voor de veren met olie al een groot verschil. Het hangt natuurlijk van de motor af wat er mogelijk is en of het aan te raden is, maar voor mijn fiets was het die paar 100 zeker waard voor alle tijd die ik er mee gereden heb. Zou je het goed willen doen moet er voor 2000 euro of meer een andere voorvork op en een compleet nieuwe demper achter, dat was die fiets niet waard. Je kan altijd kijken wat er mogelijk is voor een bepaalde fiets en of het dat geld waard is.
Wel typisch dat het überhaupt nodig is om zo debiel te doen. Iedereen weet dat je geen wheelies of burnouts mag maken op of direct aan de openbare weg. Ik heb dat nooit begrepen... Net alsof de hormonen spontaan gaan gieren als een stel mannen bij elkaar gezet worden met hun motoren. Het zijn net kleine kinderen dan... hahaha.
Het is niet nodig om debiel te doen. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om een beetje te stunten en ik vind het leuk om te zien. Zolang dat op een veilige manier gaat vind ik het prima. Ik snap ook wel dat het niet mag, maar voor mij was het leuk om naar te kijken. Noem die mensen kleine kinderen, dat kan. Het zijn mannen met hun speeltjes
Wat betreft openbare weg viel dat in Veenendaal reuze mee hoor. Zie hier 2 foto's van hoe dat toen ging.
Dit stuk weg daar was compleet leeg en er kwam helemaal niemand. Geen enkele auto, fietser, wandelaar of wat dan ook te zien. Ik snap dat de politie dit geen goed idee vind, maar opzich had er daar niemand last van en was het voor iedereen die er kwam leuk om te zien en voor sommige om te doen.
Als het goed weer is wil ik wel even gaan kijken. Brommers kieken!
Ben eens bij een MF meeting geweest in de buurt van Seppe (a58). De op en afritten zijn daar best leuk en er zit net een stukje snelweg tussen dat je ff lekker gas kan geven tot je op de volgende afrit komt om vervolgens weer terug te gaan. Ze noemde dat volgens mij iets van de speeltuin.
Was toen ik aankwam best leuk, stonden veel mooie motoren maar veel politie en achteraf ook terecht! Iemand met zijn gixxer met verlengde achterbrug was driftend bijna tegen een sleurhut aangeknalt en de rest ging weer driftend de snelweg op. Wat een bijzonder volk kwam daar op af.
Edit: net de papieren binnen van de verzekering, binnen 3 weken krijg ik reactie en dan weet ik wat meer. Mooie prijs gekregen van mijn monteur om het ding op te knappen, dus dat valt ook wel weer mee (gelukkig).
Gelijk valdoppen plaatsen ook, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht.
Passen de valdoppen direct? Bij mijn cbr moesten ze in de kuip gaan boren en ik vond dat toen zo zonde dat ik het uiteindelijk nooit gedaan heb. Nu op de GSR heb ik ze wel!
[Voor 10% gewijzigd door R0y. op 29-08-2017 18:06]
Dat is idd erg zonde. Nee voor de gixxer is een set met beugels die op het blok gaan en doppen die dan eruit steken.
Voor het geld kun je het ook niet laten Stukkie goedkoper als een paar kuipen en een dynamodeksel met lager
Hoewel ik echt serieus gematst ben door inkoopprijzen wat ie rekent. 2e hands krijg ik minder mooi spul dan wat erop zat voor hetzelfde geld al dan niet meer...
Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:01:
Na een aantal dagen met m'n naked bike naar het werk gereden te hebben (veel snelweg), zit ik me toch af te vragen of ik niet beter voor een motor met scherm kan gaan.. Ook met het oog op in de toekomst meer te willen touren en dagjes weg ermee te willen (dus bagageruimte nodig). Ik heb er nu een topkoffer op zitten dat er niet uit ziet, maar wel comfortabeler rijdt dan met een zware rugtas.
Motoren met schermen hebben vaak vervelende turbulentie rond de helm en zo is er altijd wat.
Helemaal uit de rijwind is volgens mij een illusie, motorrijden moet een beleving blijven, toch ?
Maar voor een naked zijn er ook schermpjes, kijk daar eens naar, het helpt prima.
Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:
[...]
Stel dat je dus wel met je hoofd boven die turbulentie zit (en dus stabiele wind hebt), dan heb je toch hetzelfde als wanneer het schermpje er niet is?
Exact. Daarom moet je er goed over nadenken of je wel een hoger ruitje wil. Om op de hoogte te komen dat de wind écht over je heen wordt gestuurd heb je serieus een hoge ruit nodig. Dan kan je beter met een laag ruitje rijden. Die geeft een coole look maar verder niet.
Ik zou een tourer-ruit mijn Hornet in ieder geval niet aan willen doen...
zoiets dus (en ik vraag me af of dit al hoog genoeg is):
[Voor 17% gewijzigd door w4rguy op 30-08-2017 13:38]
Helder. Ik vraag me alleen af wat het nut dan van zo'n laag schermpje is. Het lijkt mij dan dat hoogte waarop het windstil is niet snel boven je helm zit. Stel dat je dus wel met je hoofd boven die turbulentie zit (en dus stabiele wind hebt), dan heb je toch hetzelfde als wanneer het schermpje er niet is?
Het kleine ruitje kan net de wind van je borst afhalen, waardoor je dus minder aan je "stuur hoeft te hangen" op hogere snelheden.
Wat mijn idee er bij is:
Of zo hoog dat het over je heen gaat, of zo laag dat je hoofd net in de stabiele lucht zit.
Ik heb bij mijn Fazer net op mijn bovenarmen en schouders de instabiele wervelende wind stroom, daardoor zit ik boven de 140 behoorlijk te schudden op dat ding.
Het voelt dan erg instabiel aan allemaal, nou helpt mijn "4 seizoenen"jas er ook niet echt bij, zoals de meeste van die jassen flapperen die nogal als je zonder winter voering rijd.
Bij mijn FJ had ik zo een ruitje met een extra spoilertje er in gebouwd er bij, dat zorgde voor precies de goede lucht stroom bij mij.
Het kleine ruitje kan net de wind van je borst afhalen, waardoor je dus minder aan je "stuur hoeft te hangen" op hogere snelheden.
Wat mijn idee er bij is:
Of zo hoog dat het over je heen gaat, of zo laag dat je hoofd net in de stabiele lucht zit.
Ik heb bij mijn Fazer net op mijn bovenarmen en schouders de instabiele wervelende wind stroom, daardoor zit ik boven de 140 behoorlijk te schudden op dat ding.
Het voelt dan erg instabiel aan allemaal, nou helpt mijn "4 seizoenen"jas er ook niet echt bij, zoals de meeste van die jassen flapperen die nogal als je zonder winter voering rijd.
Bij mijn FJ had ik zo een ruitje met een extra spoilertje er in gebouwd er bij, dat zorgde voor precies de goede lucht stroom bij mij.
[afbeelding]
Foto genomen met een aardappel...
Ik heb sinds vorige week zaterdag deze, geen turbulentie meer op de helm boven de 130, gisteren getest op de A1.
Doet me denken aan wat mijn rij-instructeur zei toen ik hem vertelde dat mijn eerste motor een naked bike zou worden. "Dat ga je op den duur niet leuk vinden op de snelweg". Op zich heeft hij wel een beetje gelijk. Ik rijd zelf niet vrijwillig snelweg met de motor als ik ga touren, maar voor w/w-verkeer moet dat wel en dan zou een ruitje erop zo gek nog niet zijn.
Buiten de snelweg is de wind te trotseren
Interessant trouwens, er zit kopervet op de bouten van m'n remklauwen ipv een loctite-achtige.
Nog niet eerder meegemaakt.
Meuk binnen... dus ik heb ... een momentje
[Voor 29% gewijzigd door steveman op 30-08-2017 18:54]
Ik heb volgens mij een tijdje terug deze link al eens geplaatst: http://www.transeurotrail.org/
Nou zag ik gisteren dat ze ook een facebook hebben dus aangemeld en vanochtend eens een "hallo hier ben ik" berichtje er op gezet.
Natuurlijk met mijn Vespa ergens boven op de Alpen op een of ander grindpad en op de Colle du Parpallion.
Een hele lijst aan reacties...maar ook deze:
De foto die er bij zit..:
Wat een toeval zeg dat die daar ook op die TET facebook zitten, ik heb hun toevallig ook op de achtergrond van een van mijn foto's:
Die gast, pleurde nog van zijn motor af toen hij terug opstapte, rechts naast zijn motor zat een flink diepe kuil. Dus hij stapt van links af op en verwacht natuurlijk zijn voet aan de rechterkant op de grond te kunnen zetten.
Dat lukte dus niet, dus hij pleurt zo met motor en al in een grote koprol op zijn rechter zijkant.
Zo raakte we ook in een kort gesprekje, dat je vaak dit soort stomme valletje maakt aan het eind van een heftige dag waar 100en 1 dingen fout hadden kunnen gaan maar alles goed ging. Om dan aan het einde op de camping je motor om te laten vallen of zo iets doms.
Wat gaaf dat hij ook een foto heeft waar mijn Vespa dan weer op staat
Gespendeerd in een wel heel mooie locatie: een gerenoveerd kerkje uit de 15de eeuw, met een volledig grafveld eromheen. De oudste begraven ziel die ik kon vinden was van 1705:
In het bijgebouwtje was een keukentje, zitkamer met TV enzo. 2 slaapvertrekken midden in de kerk zelf, met de originele zitbanken en altaar. Ook een muziekinstallatie, want de akoestiek was geweldig in de kerk, volgens de eigenaar. En dat klopt, tis een week omgeturned geweest in een Satanskerkje
Enig minpuntje was het zweeds eco-toilet, maar dat was alleen een minpuntje op het einde van de vakantie, want die moest leeg...
Mooi gereden daar, goed weer (20-22 graden, alleen wat gespetter 's morgens en 's avonds). Goede A en B wegen met een relatief hoge gemiddelde snelheid. Alleen de single lanes, waar maar 1 auto oppast, konden behoorlijk bedekt zijn met modder, gravel, water en sheep shit (want sheep territory daar).
Maar supervriendelijk volk, open en geïnteresseerd. Zeker in het verkeer, Heb nog nooit zoveel gezwaaid naar auto's en voetgangers.
Wel is het Welsh gewoon niet te ontcijferen: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch is een dorp
Wel een relatief klein gebied, je bent er zo doorheen in een paar dagen. Ik ga zeker nog een keer terug, maar dan wellicht gecombineerd met Schotland. Bucketlist wordt steeds groter (gelukkig).
Ik heb nu sinds een tijdje die voetpomp van Michelin en dat bevalt wel echt heel goed eigenlijk. Heb de auto er ook mee gedaan, werkt super
Ik had er ook eentje bij tijdens mijn tripje door de alpen.
Wel zo fijn als je voor het offroad werk de banden terug aflaat naar 0,8 bar je ze ook weer terug op kunt pompen als er asfalt verschijnt.
De rijksoverheid schrijft voor dat de aanhangwagen achter een motor moet voorzien zijn van lichten, kentekenplaat, maximaal 1m hoog en 2m breed mag zijn, maar ze schrijven niks voor over de lengte of de as belasting.
Stel dat je nou een aanhangertje achter je allroad hangt om daarmee je 125cc crossertje te vervoeren?
Nou ja..."die dikke BMW jonge" weet je nog? Wat meer zijwaarts profiel waardoor je s'nachts beter opvalt lijkt me wel prettig. Had ook weer eens naar running lights zitten kijken. Maar krijg het idee dat je daarmee eerder verwarring schept als opvalt. Nu @mr_zippey foto's waar ze op aan staan heeft gelinked is duidelijk dat dit ook een stuk minder interessant is dan dat het in eerste instantie klinkt.
Misschien reflecterende wielstriping ofzo?
Dat werkt natuurlijk wel alleen van de zijkant. Precies de andere richting dan waar die verlichting voor zou zijn. Dus waar ben je eigenlijk naar opzoek?
[Voor 10% gewijzigd door lolgast op 01-09-2017 16:00]
Opdat men het nooit vergeet (ik niet in ieder geval )
Members only:
Inloggen
Zie mezelf nog staan, bellend met de mevrouw achter de balie om uit te leggen waar ik stond... Bloedverziekend heet en zo'n vangrails zit ook voor geen meter
Das geen stijl he... paddock bobbins hebben en vervolgens dat ding door de straat moeten duwen om de ketting in te spuiten.
Bij Datona de MotoGP stand blauw besteld (was een kortingsactie met 21 % korting). Zat eerst nog te kijken voor een stand van €39,- maar de MotoGP stand zag er op de foto's toch een stuk sterker uit. En het oog wil natuurlijk ook wat .
Actief? Nergens, maar zat eens te denken hoe ik nu beter zichtbaar word bij het oprijden van een rotonde enzo. Wanneer je niet helemaal van voren of opzij word gezien.
Vandaag maar effe wat sleutelen aan me brommert aangezien ik er pas achterkwam dat mogelijk de rubberen dempers versleten zouden kunnen zijn die tussen de hub en het wiel zitten.
Wiel er dus tussen uit gehaald.
Hier zie je de rubbers en de hub waar het kettingwiel aan zit.
En hier 1 van de rubbers. Je kan duidelijk zien dat er slijtage is.
Aangezien in niet weet hoelang deze erin zitten, ga ik ze maar vervangen.
Heel toevallig vier mijn oog op iets wat niet hoort:
Lijkt wel of de 'o'ring kapot gegaan is en er tussen uit gekomen is. Voelt wel aan als een rubberen ring en zat er echt stevig tussen.
Is wel kut eigenlijk, zal de ketting nog niet gaan vervangen aangezien de staat van de ketting en kettingwiel nog netjes is verder.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Je kan het makkelijk voelen, zet m op de bok en in z'n één en draai aan je wiel. Veel speling en 'harde' en voelbare harde stops is ie wel aan vervanging toe. Je ziet het ook wel aan de afdruk van de rondjes.
Beetje onscherp maar zo op het oog exact dezelfde. Maar zou bij twijfel ook de originele pakken . Het scheelt trouwens wel een hoop, heb effe snel test rondje gedaan en je merkt het verschil meteen. Minder 'schokkerig' en aan/uit gedrag.
@Stacheldraht daar zijn zaterdagen voor, toch? Heb net ook de olie in mijn Virago vervangen. Oliefilter was nog niet zo nodig (paar maanden geleden gedaan en nog niet zoveel gereden), die doe ik wel als'ie op winterstalling gaat.
Ook gelijk een benzineslang vervangen, opnieuw - degene die ik er laatst in had gezet was geknikt, er zit nogal een scherpe bocht net onder de tank, nu een nieuwe slang eerst voorgevormd, even kijken of dit beter gaat. Bandenspanning gecontroleerd nav m'n bijna-schuiver eerder deze week, maar die was nog prima. Viel me wel op dat er ongeveer geen profiel op het loopvlak zelf zit, zullen wel extreem-mooi-weer banden zijn, van een of ander Duits merk wat ik niet herkende, zo eens opzoeken.
//edit lijkt een Heidenau K65 te zijn, zomerbandje van 75 euro dus. Dat kan vast beter
Aangezien m'n vriendin net vanochtend haar rijbewijs heeft gehaald, wilden we nu een leuk stukje gaan rijden. Zijn amper de straat uit of het begint enorm te regenen; bij het eerstvolgende tankstation besloten maar weer terug te rijden, als we toch voor ons plezier aan het rijden zijn wachten we wel even tot het droger is. Dus na welgeteld tien kilometer stonden we weer thuis:
En warempel nu ik dit type komt de zon weer tevoorschijn Nouja, misschien zo dan nog even op pad!
[Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 02-09-2017 18:49]
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details