Toon posts:

Het grote motortopic deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:
  • 278.266 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Joopieboy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:53:
Klinkt stiekem best vet, zeker met het gedreun van het blok samen met een Termignoni Race Only uitlaat >:)
Zag deze reactie nu pas.
Zodra ik de eerste 749 startte toen ik proefritjes ging maken wist ik het: zo een móet ik gehad hebben :+

Heb verder geen speciale band met deze motor ofzo, maar qua geluid <3

• lolgast
  • Nu online
Tijdje terug had ik een harde schakel in de ketting. Sinds die vervangen is schudt de motor ook een stuk minder in de voetsteuntjes O-)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-03 16:08

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Grubeater schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

Bij motorbandenzaak.nl, een eenmanszaak in Alphen aan den Rijn en een van de drie clubdealers van de Transalp club.
Heh, vandaar dat ik er zo vaak een Transalp op de brug zie staan :P Ergens volgende week ook maar weer even aankloppen daar voor een set nieuwe bandjes, net onderweg naar het werk had ik weer 0 vertrouwen in de oude set Metzeler Tourance die nu onder de motor ligt.

@Bommes mooi verhaal weer! *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand toevallig nog ergens een mooie highres foto van een rits motoren in de GT-chicane in en mooi waaier-effect? Een paar jaar geleden zijn er een aantal mooie gemaakt, maar ik vind ze zo snel niet terug.

Dit idee bedoel ik, maar dan nog wat uitgebreider:

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, dank :) Blijkbaar zijn ze alweer wat ouder. Ik zat op vorig jaar te zoeken, maar daar zaten ze niet zo mooi bij elkaar tussen de regen door.

• lolgast
  • Nu online
gebruikershaes schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:48:
Hoe doen jullie het eigenlijk met banden wisselen. Stel achterband is op, maar voorband nog niet. Dan beide vervangen of alleen achterband? Ik ben van plan om een andere band er op te zetten. Nieuwere type, wel zelfde merk. Maar weet nu dus niet of ik ze het beste beide kan vervangen of de voorband kan laten zitten?
Letterlijk 11 posts boven je :+ : noes in "Het grote motortopic deel 20"

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
HTT-Thalan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:35:
[afbeelding]

Was leuk :Y. Ik heb veel beelden gemaakt, thuis nog maar zien wat er bruikbaar is, @caesar1000 liep hard weg vandaag!

Ik vind de KTM erg leuk rijden. Dat er weinig pk's in zitten wist ik al dus daar zocht ik niet naar. De zitpositie is heel sportief, de remmen bijten als een malle en het draait op een muntstuk. De motor had duidelijk even een "wtf" momentje toen de berijder ineens 30 kilo aan was gekomen though :9.

De Alp kan zich ook in de Eifel meten met menigeen, vermogen te over en zeurt helemaal nergens over, zelf niet na een uurtje flink raggen! De ideale motor voor mij!

[afbeelding]
Aangezien jij de foto's van de motoren al hebt geplaatst, hierbij 2 fragmenten uit de Eifel:

1. 'Hoe haal je met een 125 in op een bochtige weg?' :+

2. 'Die gaat lekker door de bocht!' :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• lolgast
  • Nu online
@Bommes Held _/-\o_
Maaruh:
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:42:
Doppo giorno, dag 2.
De test voor de Vespa: Le Parpalion, eerst ontbijt en de zooi inpakken.
...
Geen rust voor mij en de Vespa want ik heb nog best wat kilometers te gaan vandaag, dus afstappen, foto maken, terug er op en weer door.
Tijdens de afdaling van de Galibier nog 1 selfie, nee ik had er best wel al meer gemaakt maar ik zal het plaatsen hier iets minderen.
...
Wat zijn dat voor geintjes? :(

• lolgast
  • Nu online
xos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:28:
....

Weet iemand of dat bij gelijke remdruk de vertraging van een motor lineair is?
Hoe harder je rijdt, hoe minder snel je afremt bij eenzelfde remdruk volgens mij. Dus dan zou het antwoord op je vraag 'nee' zijn.

Ik typ dit via mijn telefoon dus kan niet echt zoeken, maar wellicht vind je je antwoord hier (ik zou ctrl+f gebruiken :+ ):
https://static.tue.nl/fil...ts/Harale_DC_2016.072.pdf

• lolgast
  • Nu online
@boetendiscussie:
Ik vind niet dat de boetebedragen omhoog moeten. De boete-bedragen voor bekeuringen op de weg zijn al absurd hoog en staan totaal niet in verhouding tot de bedragen die je voor andere vergrijpen krijgt.

Wees eens eerlijk, €230 voor het aanraken van je telefoon (ik laat de reden even in het midden) is absurd hoog. Natuurlijk moet je het voelen in je portemonnee, maar dat gebeurd vanzelf als de pakkans 20% is ipv 0,02%.

Wat mij betreft zit hem daar de crux. Zonder te weten wat de inkomenstredes zijn: ik denk dat het salaris van een agent(e) omhoog moet en het vak aantrekkelijker gemaakt moet worden, waardoor er simpelweg meer agenten onderweg zijn om hierop te letten.
Als je wordt aangehouden is het niet alleen de boete, je bent ook 10/15 minuten verder. Mensen met een strakke agenda (degene die niet wakker liggen van een keer €230 minder) vinden dat het vervelendst. Als zij 3 keer te laat komen bij een klant horen ze dat ook wel denk ik ;)

En verder: wat een k*t weer vandaag -O-

[Voor 19% gewijzigd door lolgast op 12-08-2017 09:45]

• caesar1000
Secsytime schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:48:
[...]
Dat was ook meteen je topsnelheid? >:)
Nee, die lag nog zo'n 40 km/h hoger. 8)

steveman schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:47:
[...]
Nou, hoe dan? /me zag niks vanwege telefoon :P
[...]
Die knakker durft wel door een blinde bocht zeg :X
:+

Vanaf de kant waarvan hij kwam kon je de bocht nog voor een groot
deel wel goed zien. Was gelukkig ook erg rustig op dat moment. ;)
Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7
Vond 't zelf wel een hele lage prijs voor hetgeen je zou krijgen. Advertentie is nu weg. Nog progressie geboekt?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• caesar1000
steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:57:
[...]
Dat vond ik zo'n goede vraag dat ik er met een ibuprofen voor ben gaan zitten:

24 keer

Maar waarom ik nou maar 1x ben geweest in 2013 :?
Vraag me af waar de KNMV een deel van haar cursussen in de toekomst gaat doen nu het Politiecircuit Lelystad sluit. Lelystad ligt nog enigszins centraal. :S

[Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 12-08-2017 19:38]

• lolgast
  • Nu online
"Even" geen tijd om te lezen sinds gisteren middag: 130 berichten gemist :o

@HTT-Thalan Cool zo'n project, succes en veel plezier! Opmerking is niet meer nodig, maar voor een eventuele toekomst: er zijn 1 dagsverzekeringen. Zijn niet goedkoop, maar soms wel praktisch.

@droommotor: Ben al een uur aan het nadenken, ik weet het niet. Vroeger toen ik een nog jongere lolgast was wilde ik een Ducati 748/996. Ik heb ipv dat de 749 gekocht, dus die droom is daarmee uitgekomen. Voor de rest: er is zo ontzettend veel leuks om te rijden/hebben dat ik geen lijst kan maken. Ik denk ook niet dat er sprake is van 'droommotor' in mijn geval, gewoon een gevalletje 'focking vet om gehad te hebben' :+

Mijn volgende motor wordt in ieder geval iets compleet anders. Toen ik deze kocht dacht ik hierna de VTR1000 sp2 te willen, maar ik neig nu meer naar een Speed Triple. En in de tussentijd ook op een Triumph Sprint St 1050 gereden, dat is ook geinig moet ik toegeven :$

• lolgast
  • Nu online
Vriendin: Is het goed als ik even naar de Ikea ga?
Ik: *staat al in de berging om de motor te pakken* :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Klikbaar

En deze keer niet vergeten om een fotootje te schieten *O*

Klikbaar

@HTT-Thalan Ziet eruit als een project waar je na deze winter nog niet mee klaar bent >:). Heb je überhaupt een punt waarop je nu wil dat hij klaar/rijdbaar is? Volgende zomer en dan je huidige er meteen achteraan of..?

• lolgast
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:15:
Zou het zin hebben om eerst eens te proberen het ding te starten?

Ik zie wel eens van die Youtube filmpjes voorbij komen met <insert vehicle> starting after <xx> years...

Als hij loopt weet ik in ieder geval dat het blok niet vast zit :P.
In het ergste geval gaat het blok echt kapot, daar ga je nu toch al vanuit 8)

• lolgast
  • Nu online
Zonder gekkigheid, ik zou het ook niet doen als ik jou was. Voor je het weet veranderd het hele project van haalbaar en leuk naar kansloos. Dat is die 20 seconde op de startknop drukken niet waard

• lolgast
  • Nu online
Heb ik ook nog iets aan zo'n Ikea bezoek van mijn vriendin? Jazeker! Blijkbaar hebben ze een nieuwe lijn (Eket) en dat past precies tussen onze meterkast en 'motorhok'. Mooi om de helmen in te plaatsen met de laarzen erboven!

• lolgast
  • Nu online
@HTT-Thalan Ik vind het wel tof dat je eraan begint, maar die foto's zijn ook meteen een reden voor mij om nooit zo'n stap te nemen. De moed zou me meteen in de schoenen zinken :O

@FastFred "Even Ikea" is het ook niet geworden. Om 13:00 uur weg, om 18:45 uur terug :+
Members only:

• lolgast
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:32:
[...]
Heb ik je vandaag nou zien rijden? Of was dat een rode Duc? Stonden eerst bij een watertje foto's te maken. Ik was met een groepje in de buurt, min of meer :P
Ik heb natuurlijk geen idee of jij een gele of een rode Ducati gezien hebt :+ . Maar ik reed alleen, de foto is hier gemaakt: https://www.google.nl/map...76092,5.3005749,14z?hl=nl

[Voor 3% gewijzigd door lolgast op 14-08-2017 07:43]

• lolgast
  • Nu online
R0y. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Ik zie je reactie nu pas.... jouw zadel zat inderdaad een stuk comfortabeler! Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag, dan heb ik een richtprijs als ik zelf ga zoeken :)
Zit dat zadel inderdaad zo slecht dan ja? Ik weet nog van mijn ZX7R dat dat inderdaad echt ruk zat, niets meer dan een plastic plankje met iets eroverheen gespannen. Dat van de 749 ziet er nog minder uit, maar het zit echt méér dan prima. Ik durf het bijna comfortabel te noemen.

@Joopieboy heeft volgens mij een Corbin zadel. Tenminste, dat dacht ik er in te herkennen ooit. Die kosten nieuw een euro of 300.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:37:
Zo, mijn eerste motorvakantie is onderweg!

[...]

Voor wie wil: een filmpje.
[video]
Veel plezier! Heb het filmpje nog niet gekeken behalve de thumbnail, maar rijd je het hele stuk met die grote tas op je rug ipv op de motor gebonden?

• lolgast
  • Nu online
@R0y. Ik had het nieuws ook gelezen ja. Opzich vind ik het goed dat de politie aanwezig is om te zorgen dat alles in het gereel blijft bij zo'n grote event qua weggebruikers. De manier waarop echter is ronduit schofterig. Niet aanhouden maar stiekem een fotootje maken en die vervolgens op de deurmat laten vallen.

Wees toch een vent, ga in herkenbare kleding staan en zorg op die manier dat je authoriteit uitstraalt. Als het zwart ziet van de agenten laat iedereen het wel uit zijn botte harsens om als een idioot rond te rijden. Nu laten ze het voor wat het is en is het gevaar van de rijders blijkbaar niet groot genoeg om het z'n beloop te laten gaan. Dat is wat ik hieruit opmaak in ieder geval.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Godzijdank ben ik dat niet zelf, dat is één van de vrienden met wie ik mee ben. Hij heeft die tas de hele rit op zijn rug gehad ja 8)7
Wow :X Hij liever dan ik... Wat woog dat ding?

• lolgast
  • Nu online
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

naarmate het langer regende steeds meer ;) . Nee heb hem niet gewogen maar hij zit vol met kleding voor 2 weken. Reken maar uit.

Hij kon de onderkant van de tas wel laten rusten op zijn motor maar ideaal was het zeker niet. Hij koos zelf voor deze motor en wist dat er nagenoeg geen tassen op konden. Eigen schuld...
Ik zou minder meenemen en meer op locatie kopen :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Inderdaad, ook op zo'n kleine buddyseat kan je prima een paar Kriega-tassen vastsnoeren. Met 50 liter ruimte kom je een heel eind, zeker als je geen tent e.d. nodig hebt.

• lolgast
  • Nu online
@R0y. @DrivinUCrazy De NOS spreekt over 'tientallen agenten'. Die kunnen prima zichtbaar langs de weg gaan staan.

Natuurlijk moet je altijd normaal doen, en voor wheelies is geen plek op de openbare weg, maar wat ik eerder ook al probeerde uit te leggen:
De politie liet het nu op z'n beloop. Oftewel, er waren geen levensgevaarlijke situaties. Maar er waren wel wheelies, die eventueel fout hadden kunnen gaan. Denken jullie dat er wheelies gemaakt waren als er herkenbare agenten gestaan hadden?

Dát is wat er in mijn ogen fout gaat bij het 'hanteren' op deze manier. Beter voorkomen dan genezen lijkt mij. En los daarvan, voelt dit voor mij gewoon als een goedkope actie om geld op te halen. Het ging niet om de veiligheid, het ging om geld verdienen. En dat is gewoon jammer.

Edit: Bericht van de NOS: https://nos.nl/artikel/21...rden-boetes-onderweg.html (gejat van @Stacheldraht zijn post :D )

[Voor 9% gewijzigd door lolgast op 14-08-2017 11:02]

• lolgast
  • Nu online
Ik had gisteren trouwens geluk qua boete. Reed op een provinciale weg waar je 80 mag. Ik reed 100/105 ofzo. Stonden ze met twee agenten te laseren bij een rotonde. Gelukkig hoorden ze me te laat denk ik, want toen ze zich mijn kant op wendde, reed ik net de rotonde op en was de snelheid dus al gezakt O-)

Was ik 5 seconde later vertrokken (of 95 km/u gereden :P ), dan had ik waarschijnlijk wel een boete gehad.

• lolgast
  • Nu online
En dan voor het opgeleverde geld een iets betere kopen en jezelf zo naar boven kopen? :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooi op het eind van dat filmpje van AT5... "Wel zijn er op het eind nog wat sporen van het motorgeweld zichtbaar", om vervolgens een shot van een rubberspoor dat duidelijk van een auto is te laten zien :+

• lolgast
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:25:
[afbeelding]

Spanningsregelaar weg

[afbeelding]

Kabelboom weghalen, accu eruit

[afbeelding]

Lucht aanvoer gescheurd boven de carbs

[afbeelding]

Carbs dichtplakken tegen vuil

[afbeelding]

Deze rechter voetsteun heeft een keer een tikje gehad (waarschijnlijk een flinke schuiver, getuige de overige schade)

[afbeelding]

Ik heb de uitlaat eraf, en de klemring van de demper naar de bocht is ook los, maar de demper zit toch muurvast. Dat word vanavond fikkie stoken denk ik, kijken of heet stoken de boel losser maakt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de binnenkant van de carbs zo bekeek, die zagen er geweldig schoon en mooi uit (de ingang dan toch) dus dat geeft een beetje hoop voor het blok, want de buitenkant is erg jammerlijk:

[afbeelding]

Hij is toch geschorst, dus die hebben we ook even niet nodig (hier waren flink wat bouten verrot)

[afbeelding]

Mijn vrouw was zo lief een grote doppenset, een bus remreiniger en een zeil voor me mee te nemen, evenals wat sorteerbakken voor de onderdelen en bouten O+ nu kan ik verder, ik mis alleen een blok om het frame op te plaatsen zodat ik de wielen eraf kan halen.
Ik ben benieuwd.
Zo'n lift kost niet eens de wereld overigens: https://www.datona.nl/minilift-motor-zwart.html

Losweken van die uitlaat zou je eventueel met kruipolie kunnen proberen. En dan wel ruim van te voren beginnen met in laten werken ;)

• lolgast
  • Nu online
@HTT-Thalan Wvb het zadel. Is dat van leer? Want dan zou ik zwarte leerverf kopen en vervolgens zwarte leerpoets van goede kwaliteit (beide zijn niet bijzonder duur en zwarte leerpoets is ook handig voor schoenen) en het zadel daarmee behandelen.

Als het geen leer is: Geen idee :D

• lolgast
  • Nu online
Stacheldraht schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Offroad rijden is toch een kwestie van rijden, vallen, sleutelen, daarnaast is dat ding gebouwd door Italianen.

Een dubbel sleutelproject dus ;)
Ik sprak van de week iemand die vertelde dat haar vriend een Ducati 1098 heeft en voor elke 2 minuten dat hij rijdt, moet hij 1 min sleutelen :/

• lolgast
  • Nu online
Lekker bezig ben je dan. Voor hetzelfde geld zat er geen auto tussen ;(
Dronken rij-instructeur rijdt leerling van motor

LEIDEN - De politie heeft woensdagmiddag in Leiden een rij-instructeur aangehouden die onder invloed achter het stuur zat en een aanrijding veroorzaakte. Daarbij werd zijn leerling van haar lesmotor geslingerd.

De rij-instructeu botste bij verkeerslichten op zijn voorganger. De aangereden auto schoot naar voren en reed daarop de motorrijdster aan. De vrouw werd gelanceerd en belandde vervolgens op de weg.

Toegesnelde politiemannen namen bij de betrokken automobilisten een blaastest af. De instructeur bleek tot grote verbazing van de agenten een slok teveel op te hebben. De man werd aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. Dat ging onder lichte dwang, omdat de rijdocent tegenstribbelde.

Bij het ongeval liepen beide auto’s flinke schade op. De verwondingen van de leerlinge bleken mee te vallen. Omdat de motorrijdster nog geen motorrijbewijs had en zonder rij-instructeur niet mocht rijden, heeft de politie haar een lift gegeven.

• lolgast
  • Nu online
Bij mijn rijschool reden ze altijd met de motor mee. Ook als het regende. En als ik eerlijk ben vind ik ook wel een beetje dat dat hoort.

Beetje hetzelfde als voetbaltraining krijgen terwijl je trainer met een tennisracket rondloopt. Dat staat ook vreemd ;)

• lolgast
  • Nu online
Aangezien ik niet het idee heb dat deze code "prive" is, integenstelling tot wat ze beweren :+

Members only:

Disclaimer: Het kan zijn dat hij wel privé is, dan heeft de tweede wellicht pech. Maar nogmaals, ik geloof er geen snars van.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
Aangezien ik niet het idee heb dat deze code "prive" is, integenstelling tot wat ze beweren :+

***members only***

Disclaimer: Het kan zijn dat hij wel privé is, dan heeft de tweede wellicht pech. Maar nogmaals, ik geloof er geen snars van.
Als je iets bestelt bij Datona zonder minimaal 10% korting gaat er iets mis, 21% codes zoals die zijn ook bijna altijd wel in omloop :P

• lolgast
  • Nu online
Bergie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

:o ik heb dezelfde geheime code gekregen
Wat een toeval! Precies in mijn lijn der verwachting bij Datona (en dus ook de reden waarom ik hem bij motorliften.nl getest heb O-) )

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Wat een toeval! Precies in mijn lijn der verwachting bij Datona (en dus ook de reden waarom ik hem bij motorliften.nl getest heb O-) )
Motorliften.nl is dan ook gewoon Datona, net als tvstore.nl e.d. gewoon coolblue zijn :P

• lolgast
  • Nu online
Je hoort het wel vaker. Ook met geforceerde aanrijdingen in de auto. Je stapt uit om te overleggen en intussen wordt je auto leeggehaald.

Daarom: altijd eerst aan jezelf denken, een ander doet het niet namelijk. Dat is hard, maar het is nou eenmaal zo

• lolgast
  • Nu online
Net weer lekker stukje gereden, deze keer met de vriendin erbij. Gemiddelde tempo meteen drastisch omlaag :+
Members only:

Fotootje erbij, ik begin er goed in te worden. "Waarom stop je?" "Gewoon, das leuk..." O-)
Klikbaar

• lolgast
  • Nu online
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:35:
Ik snap niet dat ze die motor dumpen. Al die moeite (en risico) voor een joyride?
Misschien was zijn tank wel bijna leeg :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Bommes welke TomTom is dat? Ik heb hier de 400, nooit last gehad van traagheid... En tot nu toe overleeft hij ook regen. Ik kom echter van een Garmin Zumo 220 af, die is trager dan een bejaarde door een trechter.

• lolgast
  • Nu online
ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Hee hier heb ik ook gereden. Dit is echt een drama kruispunt met idd gasten die door rood rijden. En als je vanaf de andere kant komt en links wil afslaan kan je lang wachten. Stoplicht reageert niet op je motor 8)7
Daar bestaat een oplossing voor: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Over het algemeen maken ze er behoorlijk snel werk van en hoef je een paar weken later niet meer voor datzelfde licht te wachten :)

• lolgast
  • Nu online
Niet verkeerd als kantoorplek inderdaad ;)

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Valdoppen is wel fijn ben ik vandaag ook wel weer achtergekomen. :+ Gixxer platgelegd door vuil asfalt met olie en rotzooi. Draaide linksaf en ineens was de motor weg. :/
Meh dat is zuur. Verdere schade te overzien?

• lolgast
  • Nu online
ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Dat ziet er gelijk een stuk beter uit. Die audi knipperlichten zijn ook vet. Ben je niet verplicht een kentekenplaatverlichting te monteren?
Zie http://mijnwetten.nl/voertuigreglement/artikel3.2.41, lettertje g

En ja, dit geldt ook voor motoren :+

Voor iedereen die struikelt over dat het artikel oud is: https://www.om.nl/onderwe...ving-verkeer/verlichting/

[Voor 23% gewijzigd door lolgast op 15-08-2017 15:13]

• lolgast
  • Nu online
@Bommes Spoilers, spoilers! Niet doen :(

• lolgast
  • Nu online
@Joopieboy Hopen om iemand te vinden die rechts is gevallen dus? :+

Kuipschade kan ontzettend duur zijn inderdaad. Hoop dat de verzekering iets voor je kan betekenen..

• lolgast
  • Nu online
noes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:40:
@FragFrog je rijdt duidelijk te weinig motor: 2x 10 mins omkleden? Handschoenen uit, helm af, doppen uit, jasje aan de kapstok en broek wisselen. Doe er op slome dagen net geen 5 mins over. In de winter iets langer, dan thermokleding onder mn outfit.
Ik deed er van de week bijna 15 minuten over om weg te kunnen met de motor.
Motor uit de berging halen, omkleden (combipak, rugbeschermer, onderkleding...), oordopjes in, helm op, handschoenen aan.
Voor je weet wat voor kleding iemand aantrekt kun je moeilijk zeggen dat hij langzaam is ;). Als ik op kantoor aankom moet ik ook gewoon 10 minuten 'omkleden'. Pak uit, onderkleding uit, kleding aan, haren fatsoeneren.

Had ik de auto gepakt, was ik na 1 minuut weggeweest, geparkeerd en zit ik meteen achter mijn bureau.

• lolgast
  • Nu online
noes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:29:
[...]

Ik rijd iedere dag in vol leder naar werk, maar zonder thermo/onderpak. Dat lukt met paar minuutjes, dus als je wel thermo/onderpak draagt is het wellicht íéts langer, maar toch geen 10 mins? In de winter overbroek, dikke jas, fleecetrui, thermoshirt, dus dat kost iets meer tijd, maar ook dat lukt me prima binnen 5 mins.

En haren gaan er bij mij ieder weekend met de tondeuse af :+
Alleen al mijn rugbeschermer kost me 2 minuten. Doordat dat een losse is, schuift hij omhoog bij het omhoog hijsen van mijn pak. Dan moet ik dus mijn jas los ritsen van mijn broek, de rugbeschermer onder mijn broek (het elastiek waar hij achter blijft haken) duwen en vervolgens de jas weer aan de broek ritsen. Omdat de rugbeschermer ruimte nodig heeft zit het pak best strak op mijn middel waardoor die rits soms gekloot is.

Dat kan natuurlijk anders met een interne rugbeschermer waar ik de meerwaarde wat dat betreft absoluut van inzie. Aan de andere kant reikt deze rugbeschermer van mijn nek tot mijn stuitje, dat is me die 2 minuten ook best waard.

Volgende keer als ik ga motorrijden zal ik eens proberen het te timen per handeling ;) Ik denk dat ik er nog van zou schrikken hoe lang het uiteindelijk duurt voor ik weg ben.

En met @darkkingll, ik moet de auto ook eerst wegzetten, anders kan de motor niet uit de berging. Wel veilig zolang je thuis bent ;)

• lolgast
  • Nu online
Stacheldraht schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Dat is zo saai, Niets is mooier om al die knappe secretaresses in katszwijm te zien vallen omdat er een stoere motorrijder binnenkomt :P
Waar werk jij? :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, blijft leuk dat motor vs auto verhaal, en hoeveel verschillen er per persoon in zitten.

Op mijn woonwerk-route (Alphen aan den Rijn <-> Zeist) heb ik alle verlies van het omkleden al 3x terug gewonnen voordat ik 's middags langs Utrecht ben. Maakt niet uit welke route je daar neemt, zodra de vakanties weer voorbij zijn staat het daar muurvast.

Omkleden kost hier hooguit een paar minuten, textielen jas en motorjeans (of bij regen textielen broek over de gewone broek). Op kantoor gaat dat tijdens het opstarten van de laptop, dus effectief kost dat uberhaupt geen tijd :P Motor uit de tuin pulken kost een paar minuten meer dan de auto uit een parkeervak, maar die win ik op het werk weer terug doordat ik altijd direct de motorstalling in kan ipv een plekje moet zoeken ergens achterop het terrein.

Ik denk dat het omkleden + motor stallen e.d. over de hele dag gezien in totaal een minuut of 5 extra kost, dat win ik zelfs midden in de vakantie nog wel terug onderweg :)

OV vind ik geen optie, dat duurt van deur tot deur meer dan 1.5 uur, terwijl het met de motor de helft is. Daarnaast gaat stopt de bus niet voor mijn voordeur, en vind ik de tijdsdruk die het OV geeft (5 minuten langer doorwerken => volgende trein dus half uur later thuis) ongelovelijk irritant.

[Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 16-08-2017 11:00]

• lolgast
  • Nu online
Als ik een ander traject moest rijden ging ik wellicht ook af en toe met de motor, maar ik heb simpelweg geen file. Reistijd is gewoon altijd 45 min, vakantie of geen vakantie.

OV is sowieso geen optie. Puntje dat @Chakotay aanhaalt vwb overwerken is al gruwelijk irritant, maar de kosten zijn ook niet mals. Traject wat ik nu zou moeten afleggen kost €26 voor een retourtje. Dat maakt +/- €520 per maand. Dat zou ik met mijn vorige AR 156 benzine nog goedkoper kunnen rijden (incl. wegenbelasting, onderhoud en verzekering) :X . En de reistijd is langer :+. Én ik zou moeten fietsen naar het station -O-

Aan de andere kant reist mijn vriendin wel heel veel met de trein. Maar die krijgt het vergoed (1e klas waardoor je je niet een sardientje hoeft te voelen af en toe) en haar bestemmingen zitten bijna altijd op het centraal station. Die vind het wel ideaal

• caesar1000
Terwijl de MotoGP net over de helft van het seizoen is heeft KTM (eerste jaar MotoGP) haar eerste top 10 notering weten te behalen! :*)

Stacheldraht schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:40:
[...]
Op een Universiteit :)

* Stacheldraht zit dagelijks tussen de knappe studentes 8) :*)
Of als je nog studeert. ;)

(Alhoewel het aantal studentes bij technische opleidingen erg laag is. :/ )

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
712641 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:01:
Ik zat gister tijdens het rijden mij af te vragen waar de meeste motorrijders doorgaans rijden op de rijbaan? Ik heb geleerd dat ik altijd midden op de weg moet rijden, maar ik rij zelf altijd meer naar buiten of naar binnen toe, afhankelijk van de verkeerssituatie....
Ligt heel erg aan de drukte en situatie, grofweg gebruik ik 3 'taktieken':
  1. Rustig verkeer en overzichtelijke weg: Links van het midden op de rechterstrook, zoals ook tijdens het lessen verteld is. Bij inhalen even naar de linkerstrook natuurlijk :P
  2. Erg druk verkeer op een meerbaansweg: Rechts van het midden op de linkerstrook, hoe drukker het is hoe dichter bij de middenstrook. Als de file dan begint of er een remgolf kom, kan ik met minimaal uitwijken tussen de auto's gaan rijden. Wel zorgen dat ik altijd de binnen- of rechterbuitenspiegel van mijn voorganger kan zien, zodat ik niet in de dode hoek zit
  3. Met meer motoren voor/achter me: baksteensgewijs aan de zijkant van de rijstrook, welke kant het word ligt aan waar mijn voorganger zit.
Als het druk is en er zit iemand achter me te duwen (en er zit ook nog iemand voor en naast mij, anders kan ik hem er gewoon langslaten natuurlijk) helpt het vaak om de motor zo te positioneren dat je niet midden voor de auto zit, maar precies recht voor de bestuurder. Je zit dan recht in zijn blikveld in plaats van dat hij langs je kan kijken, waardoor veel bestuurders onbewust al meer afstand nemen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Das een goeie. Nooit, maar dan ook nooit naast een voertuig rijden. Geef dan gas om in het blikveld te rijden of juist gas los, zodat je de ruimte hebt als de auto wilt manoeuvreren.

En geef die vrachtwagenchauffeurs nou eens het voordeel. Laat ze inhalen, geef aan lichtsignalen dat hij mag inhalen. Zijn beroepschauffeurs, zitten elke dag op de weg tussen de rest van de lease-rijders/mutsen/VUT'ers. Je wordt ook nog eens vriendelijk bedankt door ze.
+1, voor beide punten. Erg irritant als je voorganger wel filtert, maar dat opeens zo langzaam doet waardoor je tussen de auto's blijft hangen. Let me pass :P

Vrachtwagens die willen in/uitvoegen op weefvakken waardoor ze naar de linkerbaan moeten laat ik bijna altijd voor. Daarna ben je ze dan toch zo weer voorbij op het stuk lege weg wat ontstaan is, word altijd wel op prijs gesteld :)

• lolgast
  • Nu online
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Das een goeie. Nooit, maar dan ook nooit naast een voertuig rijden. Geef dan gas om in het blikveld te rijden of juist gas los, zodat je de ruimte hebt als de auto wilt manoeuvreren.

En geef die vrachtwagenchauffeurs nou eens het voordeel. Laat ze inhalen, geef aan lichtsignalen dat hij mag inhalen. Zijn beroepschauffeurs, zitten elke dag op de weg tussen de rest van de lease-rijders/mutsen/VUT'ers. Je wordt ook nog eens vriendelijk bedankt door ze.
Vanmorgen nog gedaan na een treintje van 3 auto's die hem er niet tussen liet (er zat een vrachtwagen op de invoegstrook waar de bewuste chauffeur plaats voor wilde maken).
Werd inderdaad vriendelijk bedankt met een duimpje en een glimlach. 10 seconde later zat ik weer achter hetzelfde treintje...

Met de motor zit ik verder zo veel mogelijk naar links inderdaad. Vrachtwagens blijf ik schuin achter hangen tot ik ze in een keer kan inhalen ipv dat ik er naast zit als mijn rijstrook ineens vaart mindert. Brrrr :X

• lolgast
  • Nu online
Ja ik werd helemaal nerveus van die wijzer :+

• lolgast
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Hoe vaak ik wel niet ziet dat er mensen zijn die zich vastrijden tussen de vrachtwagens... Volgens mij wordt er weinig nagedacht over eigen veiligheid. Net zoals rechts inhalen over de uitvoegstrook waar geen vangrail is... Net zo dodelijk.
Kun je die uitleggen? Op een uitvoegstrook mag je rechts inhalen?

Ik vergat nog: Als ik op de meest linkerbaan zit wil ik trouwens ook nog wel eens rechts van het midden rijden. Dan denken automobilisten namelijk minder snel dat ze de auto er nog wel tussen kunnen frotten. Maar dat hangt van de situatie af en is vooral incidenteel gelukkig

• lolgast
  • Nu online
Nou snap ik hem weer 8)

Mag ik nog een ergernis noemen trouwens: Mensen die 400 meter nodig hebben om een rijbaan op te schuiven. Alsof ze in de auto zitten en ook alleen met de heupen sturen 8)7

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Ergernissenlijstje:

5. Luchtpompen bij tankstations waar de slang een stalen opzetstuk heeft, waardoor ie niet past

Voor de rest heb ik wel een leuk leven hoor.. :+
Al sinds ik motorrij zorg ik dat elke motor die ik rij zsm (bij de 1e bandenwissel) haakse ventielen heeft. Nooit meer klooien met luchtpompen *O* Zeker bij motoren met grote remschijven voor is het met normale ventielen een gigantisch geklooi om er een luchtpomp op te krijgen, nooit meer last van :)

http://members.home.nl/w.v.dijk/Mijn_FJR/Banden/haaks_ventiel.jpg

Alternatief is een verloopstukje meenemen, maar dat is toch weer extra geklooi.

http://www.egbersbeek.nl/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/e/ventiel1.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:54:
@Chakotay Heb dat verloopstukje ook, het ventiel zelf is ook een sensor voor de bandendruk, dus dat kan ik niet vervangen.
Bleh, moderne rommel :+

• lolgast
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Iemand nog behoefte aan meer vermogen ? Deze MTT 420 RR heeft 425pk met 814Nm _/-\o_

[afbeelding]

Ziet er ook gelijk een stuk leuker uit dan de Y2K.
Die uitlaatdemper kun je ook een complete rugby-bal in kwijt zo te zien :o

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Pro-link uit elkaar en controleren + smeren: (er was 1 bus verroest, dat komt een andere keer wel)

[...]
Goed bezig! Maar... Pas op met die link! Bij mijn RSV heeft dat ding ook een keer telang droog gestaan, waardoor uiteindelijk die link & een ophangpunt van de schokbreker gebroken waren. Is netaan goedgegaan zonder dat de boel uit elkaar klapte, maar 1 drempel meer en de boel was helemaal doorgebroken waarschijnlijk :X

Ik raad je aan om zo snel mogelijk die lagers (zou ze meteen allemaal doen) te vervangen en weer goed in het vet te zetten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:43:
Er was er maar eentje slecht, degene die tussen de schokbreker zit (de kortste bus), en uiteraard alles weer goed ingevet. Ik kon sowieso niet anders, want ik moest ook weer naar huis rijden :).

Als er onder de donor alp een goede prolink vandaan komt prop ik die er in, de enige manier om zo'n ding echt weer goed te krijgen is langs brengen bij een specialist voor revisie.
Niet gewoon een kwestie van een nieuw setje lagers bestellen en die erin (laten) persen, of is het een kant en klaar door maagdelijke elfjes geassembleerde set die alleen als 1 geheel bij Honda-San te bestellen is?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeker voor een populaire allroad als de Transalp kan ik me niet voorstellen dat er niet ergens op ADVrider een mafkees met een draaibank is die iets op maak gemaakt heeft :P

• lolgast
  • Nu online
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:00:
Op de motor moet natuurlijk ook een houder voor de telefoon. Ik was in eerste instantie van plan om een M8 ram mount te kopen, met en tussenstuk en een aquabox pro 20. Nu blijkt alleen de AquaBox 20 niet te passen.

Omdat ik wil voorkomen dat ik onderweg ergens moet stoppen om een telefoon uit de houder te halen wil ik graag een waterdichte case. Iemand nog tips? Ik heb een Xiaomi Mi 6 (Vergelijkbaar qua afmetingen met een s7).
Mijn schoonvader heeft een waterdichte houder van "Ultimate Addons"

Die bevalt hem erg goed, en hij is echt waterdicht ;)

• lolgast
  • Nu online
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Weet je ook welke houder dat is?
Er is wel zoiets maar lijkt mij niet heel robuust:
https://mobile-addons.nl/...tendige-case-universeel-l
Hij heeft een iPhone, maar in ieder geval de hardcase. Meer zoiets: https://mobile-addons.nl/...se-voor-samsung-galaxy-s7

• lolgast
  • Nu online
charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:21:
Zo, laatst al de KTM verkocht. Straks even kijken bij een nieuwe Husqvarna 701 enduro uit 2017 om de r1200gs op in te ruilen. Wil met deze alles gaan doen, langere vakantie trips en het offroad werk wat ik toch nu wel alweer een beetje mis.
Misschien dan wel een extra tank erop en een kleine rally opbouw voor de Navi en wat wind bescherming.
Wordt vervolgd....
Vind je het gek als ik zeg dat ik dat nog niet helemaal voor me zie op zo'n model? :|

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Vind je het gek als ik zeg dat ik dat nog niet helemaal voor me zie op zo'n model? :|
Waarom niet? Beetje verbouwen zodat het zinnige bagagemogelijkheden krijgt en gaan met dat ding! De meeste echt lange trips naar 'onbekende' gebieden (Oost-Rusland e.d.) gaan op dat soort 'lichte' enduro's met de nodige modificaties :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
Ben ik de enige met deze ervaring? => Ik tankte recent eens Shell V-power (98). Reed vervolgens ongeveer hetzelfde als anders, en had ruim 10% meer verbruik dan vorige tankbeurten. (normaal tank ik E10 (vroeger gewoon super 95) van bij DATS24).

Dus niet alleen kost 't 20% meer, het verbruikt ook nog eens extra?
Rij eens 25 tanken van alledrie de brandstoffen leeg, en vergelijk de gemiddelden. Met maar 1 tank vergelijken geeft teveel variatie om er een zinnige conclusie aan te trekken.

• lolgast
  • Nu online
~wheeliesdiscussie en dan met name @FragDaddy

Als ik met iemand zou rijden die continu wheelies maakt neem ik ook de eerst volgende afslag de andere kant op. Dat doe je maar waar je tegen niemand aan kunt vallen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kneedowns vond ik in lange snelle bochten altijd veel makkelijker dan op krappe rotondes... Ben ik nou raar? :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Lange bochten (incl het met het gas sturen) gaan allemaal prima, het is meer het korte spul dat wat moeizaam gaat. Deels ook door de recente overstap naar een grote allroad na 200.000km op sportmotoren gedaan te hebben, komt vanzelf wel weer :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:07:
binnenkort trouwens ff naar luxemburg, weet iemand waar dit is
Luxemburg ligt rechtsonderaan België, in het hoekje tussen Duitsland & Frankrijk.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Zoiets?

[afbeelding]

Als je door de bocht gaat moet je waarschijnlijk een paar keer steken :P

* Vrijdag vindt het er stiekum wel stoer uitzien bij dat soort musclebikes
Daarmee stuur je door stil te gaan staan, de voorrem inknijpen en onder belasting brengen, een burnout te maken en wat naar de kant waar je heen wil te leunen toch? :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, nieuwe bandjes besteld... Toch maar de Anakee 3, volgende week donderdag op de motor gemonteerd voor €285 allin :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Wat een geld telkens weer he, die banden. En dat elk jaar.
Jij red een heel jaar met een setje banden? Luxe :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jay-P schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Op een Capanord? Heb je die er al eerder onder gehad ? Tevreden ? Die tkc80's zijn leuk maar aangezien ik waarschijnlijk na deze maand nog amper het asfalt zal verlaten en mijn vertrouwen toch af en toe een deukje oploopt als die knobbies weer is beetje 'zoekende' zijn in bochtjes en oneffenheden zoek ik toch iets meer straat banden. Als ik de reviews mag geloven zouden die bandjes ook stuk langer mee moeten gaan.
Op een Caponord inderdaad. Dit word de eerste zet banden die ik er zelf voor koop (heb hem net een paar maanden), nu zit er een oude set Metzeler Tourance onder. Die zijn op droog ok, maar in de regen waardeloos. Hopelijk bevallen de Anakee 3's beter. Een paar jaar terug heb ik ze onder een geleende BMW F650GS gehad, maar niet genoeg mee gereden om een zinnig oordeel te vellen.

Als het niet bevalt komt er hierna gewoon een set MPR4 (trail) onder, ik kom toch bijna nooit offroad tot nu toe. Zou niet weten waar dat überhaupt een beetje kan in west-nederland :P

[Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2017 20:16]

• lolgast
  • Nu online
Dat is ook super simpel. Mijn vriendin heeft haar CB1 zelf gedaan, kun je nagaan :+

• lolgast
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

???

Wa's dat voor een rare maat? De hoogte van de band is normaal maar 80% van de breedte (op het moment dat er "niets" staat) maar meestal is 't minder. 90% heb ik nog nooit gezien.

Bedoel je toevallig 190/50.... 17 ?
Ze bestaan blijkbaar toch echt ;)
https://www.banden-pneus-online.nl/motorband-150-90-15.html

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die oudere cruisers hebben soms banden met gigantisch hoge wangen, vandaar dat je 90 krijgt :)

• lolgast
  • Nu online
Ik vind een hoop motoren leuk/mooi, maar zo'n cruiser kan ik om een of andere reden nooit echt de kijk op krijgen. Met voor zover ik kan bedenken als enige uitzondering de xDiavel. Het zal vast comfortabel rijden, maar qua looks doet het bij mij niet veel.

• lolgast
  • Nu online
@Joopieboy Wat een schade joh :o Stuur ook doorgeslagen tegen de tank aan zo te zien?

En vwb lekken uit blok. Er is vloeistof uitgekomen of er komt vloeistof uit? Kan natuurlijk nogal verschil maken. Mits niet al leeg :+

• lolgast
  • Nu online
mswp schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Grappig, mij juist net andersom. Race motoren lijkt mij gaaf om een halfuurtje mee te gaan rijden, plat door de bocht en weer door. maar, geef mij maar een cruiser. Lekker de hele zondagmiddag touren langs alle terrasjes, rustig een beetje rond pruttelen en genieten van de rit.

Het geluid is ook veel leuker :9, Dat gejank vind ik zeker mooi, maar een diepe roffel van een chopper _/-\o_
Die roffel heb ik ook :+ Maar ik geef toe, in tourritjes is het niet altijd de meest praktische motor. Daarom doe ik die niet veel :P

@Robbie T Voordeel van deze is dat hij morgen gemonteerd kan worden, ipv dat hij binnenkomt als de zomer echt voorbij is 8)

/me heeft ook een X-Grip en ziet dat de mount van zijn vriendin van AliExpress het ook doet. Zou desondanks toch weer de X-Grip kopen

• lolgast
  • Nu online
Ik zou die twee dingen (streep en uitbreken) even aan elkaar linken in je hersenen :) En er vervolgens bij uit de buurt blijven :+

• lolgast
  • Nu online
@R0y. Ik gebruik dat rubberen matje niet meer. Gekloot elke keer vond ik het. Je telefoon blijft echt wel zitten in die X-Grip d:)b

Mits je niet door de bossen gaat rijden that is. Maar met mijn super sport gehobbel over kinderkopjes in dorpen gaat het prima ;)

• lolgast
  • Nu online
Melkunie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:55:
Kijk da's nuttige info. Heb ik zelf nog niet durven proberen :P
Heb je 'm op de supersport verdekt achter het ruitje? Want heb zelf een naked, misschien dat dat toch nog uitmaakt :+
Verdekt achter het ruitje natuurlijk 8) Sorry, heb even geen betere foto sinds hij verplaatst is

Maar ook op een naked zou ik dat matje niet gebruiken wetende hoe stabiel hij nu vast zit

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Naked met rubbertjes... Het is zeker vrijdag :+

• lolgast
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:01:
Een euro of 500 om de gixxer rijdbaar te maken en dan een 2-3k voor alle kuipen en nog wat extra delen. Gelukkig een 'nette' schade maar wel een erg lullige. Een van het soort wat iedereen wel eens overkomt maar je geen zak aan kan doen. :/
Wat een geld voor een beetje plastic he.. Ik ben lui, maar staat er niet iets op motorparts-online ofzo?

• caesar1000
Dryhte schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
Ben ik de enige met deze ervaring? => Ik tankte recent eens Shell V-power (98). Reed vervolgens ongeveer hetzelfde als anders, en had ruim 10% meer verbruik dan vorige tankbeurten. (normaal tank ik E10 (vroeger gewoon super 95) van bij DATS24).

Dus niet alleen kost 't 20% meer, het verbruikt ook nog eens extra?
Anderhalve maand op Shell V-Power Racing (102) en moet zeggen dat mijn verbruik ongeveer hetzelfde gebleven is. Hij reageert wel wat beter op het gas. :9
Stacheldraht schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:41:
[...]
Ik vind dit ook wel een geslaagd cruiser model 8)

[afbeelding]

Net als deze:

[afbeelding]
Wat een plaatje he? :+

• lolgast
  • Nu online
Ik denk dat ik bij het standpunt van @DrivinUCrazy blijf :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb vandaag eens op iets heel anders gereden:

Can-Am Spyder. Officeel telt het als auto, maar het zit & bedient een beetje als een motor. Rijdt nog best leuk, en wendbaarder dan verwacht :) Mijn stiefpa is zo'n apparaat aan het overwegen als opvolger van zijn motor, dan moet ik natuurlijk ook even een rondje doen O-)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Satch schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:44:
Een vraagje voor de sleutelaars hier. Ik heb onlangs de ketting (DID 525ZVMX) en tandwielen vervangen op mijn CBR600F4i.
Nu twijfel ik een heel klein beetje of ik de ketting wel goed genoeg geklonken heb. Wat denken jullie aan de hand van mijn foto? Heb er alweer een 800 km op zitten en merk niks geks overigens. :)
[afbeelding]
Ziet er prachtig uit, zo mooi in het midden krijg ik ze meestal niet :P

• lolgast
  • Nu online
Snel rijdbaar en China gaan alleen niet samen ;)

• lolgast
  • Nu online

Van de Action ;)

Want laten we eerlijk zijn, niets is leuker dan een fikkie stoken :D

• lolgast
  • Nu online
Daar denkt onze achtertuin anders over :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Bommes succes met de verkoop! Wanneer hoop je een nieuwe te hebben? We kunnen natuurlijk niet een paar maanden zonder mooie reis-plaatjes hierzo.

• lolgast
  • Nu online
Ik zie net dat het deze week behoorlijk weer wordt! Denk deze keer maar wel een dag met de motor naar kantoor. Van het weekend is het er ook niet van gekomen :-(

• lolgast
  • Nu online
Stacheldraht schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Bandit 1200/1250 zijn wel hele leuke spotgoedkope muscle bikes (/me is fan) Maar zo'n ding is toch precies het tegenovergestelde ten opzichte van straksturende en goed afgeveerde sportmotor. Dus why?

Trouwens dit is een geniaal filmpje waarom zo'n dikke Bandit zo leuk is _/-\o_

[video]
Om dezelfde reden dat ik de CB1 net zo leuk vind als de 749 denk ik :9. Ik denk dat bijna iedereen die op een supersport rijdt zal toegeven dat ze niet altijd even praktisch zijn. En in tourritjes moet je het meest afzien/het hardst werken om af en toe de langzame bochten om te kunnen.
De meerwaarde en lol van het hebben van een naked is dan al snel begrepen door supersport eigenaren.

Om vervolgens na de tourrit na het afscheid nog even alleen een rondje te rijden, waarna we weer begrijpen waarom we een supersport gekocht hebben O-)

Bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaring en niet overlegd met andere supersport eigenaren :+
Pagina: 1 2 3 ... 10

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee