Toon posts:

Het grote motortopic deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 32
Acties:
  • 278.265 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:42

Secsytime

Automagisch

aidanl schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Ik woon in Rotterdam (net buiten de stad zelf) maar merk dat er weinig plekken zijn hier in de buurt waar je eigenlijk echt de weg af kan zonder meteen op prive terein terecht te komen of gezeik krijgt met omwonenden.

Of zijn er nog mensen hier die in de zelfde omgeving wonen die weten waar het wel kan?
Gezeik met omwonenden heb je overal.. je gaat altijd te hard, maakt altijd teveel lawaai, je let nooooit op.. gaan ze stokken op de weg leggen, in de hoop dat dat je weglaat. Maatje van ne kreeg laatst zelfs te horen dat als ze hem nog een keer zagen dat er een stok door zen wielen ging.. succes met je poging tot doodslag :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:58
Daarom is twente gewoon een top locatie ;)
Met de racer ben ik ook binnen 5 minuten op de autobahn.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:12
[...]

Ik woon in Rotterdam (net buiten de stad zelf) maar merk dat er weinig plekken zijn hier in de buurt waar je eigenlijk echt de weg af kan zonder meteen op prive terein terecht te komen of gezeik krijgt met omwonenden.

Of zijn er nog mensen hier die in de zelfde omgeving wonen die weten waar het wel kan?
Park onder de Euromast ;)

• kneusteun
[...]

Begin met wat zandpaden in de omgeving te vinden, lus je die met een route aan elkaar.
Zo begin je met steeds een rondje waar je wat zandpaden hebt. Zo had ik hier ook een route in de buurt in het begin waar sommige stukken mul zijn en andere grind. Dan begin je beetje met wegtrekken en gas houden op dat soort paden.

Ik ben niet heel bekend met Rotterdam maar weet wel dat mensen met enduro's (denk ktm exc etc) daar wel een paar plekken hebben waar ze wat spelen.

https://www.google.nl/map...!3d51.9489149!4d4.3613502
Dit soort dingen worden door enduro jongens geloof ik gebruikt, wat de eigenaar is en hoe de politie hier mee omgaat geen idee.

Voordeel wat ik dus wel vind van die zware allroads is dat ik naar Teckelenburg etc. kachel via de snelweg met 180 op de teller (dus je bent er zo) en dan daar vervolgens kan gaan spelen offroad en af en toe wat leuke bochtjes pakken.
Met een enduro zit je wat beperkter als je er op de motor heen moet.

Wat ik wel tof vind is dat er ook van die lui zijn die de offroad ritten op die twins doen _/-\o_
YouTube: Otr (Offroad) Staphorst 29-12-2016
Dan zag je op zo'n akker een dikke AT op volle polle langs die enduro's knallen, om vervolgens bij de eerste beste niet rechte stukken weer snoeihard ingehaald te worden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:56

Bommes

Capo del formaggio

@off-road discussie:
http://www.transeurotrail.org/

* Bommes gaat zo ontzettend opzoek naar een all-road.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

[...]

Hier in Brabant zijn heel veel onverharde wegen te vinden, als je het een beetje slim doet dan kun je heel veel van die wegen aan elkaar plakken en er een leuke routje van maken.

Een heel kleine selectie bij mij in de buurt:

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

https://www.google.nl/map...lKLkqQ!2e0!7i13312!8i6656

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• FastFred
Afhankelijk van hoe snel je bent :P

[Voor 75% gewijzigd door FastFred op 03-08-2017 14:15]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-03 17:30

steveman

Comfortabel ten onder

http://imgur.com/a/CDDSy

Check engine...

*update* melding zou iets te maken hebben met het remlicht... Nou, die doet het gewoon.

Gisteren kwam die melding ook al, stoppen starten, was er nog steeds. Maar na boodschappen te hebben gedaan was en bleef het weg. Tot na 2 uur rijden vandaag.

Raar gedoe, wellicht heeft buiten staan in de regen niet geholpen, maar dit zou toch allemaal spik und spann waterdicht moeten zijn...

**update**

Met een vergrootglas (Duitse punklichkeit!! gründlichkeit!!) wat oxidatie te zien in de stekker van voorremschakelaar. Chef übermonteur schraapt het wat weg en spuit contactspray. Bij m'n thuisdealer een nieuw kabeltje gaan regelen.

paging @lolgast

[Voor 105% gewijzigd door steveman op 04-08-2017 09:00]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:24
steveman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:05:
http://imgur.com/a/CDDSy

Check engine...

*update* melding zou iets te maken hebben met het remlicht... Nou, die doet het gewoon.

Gisteren kwam die melding ook al, stoppen starten, was er nog steeds. Maar na boodschappen te hebben gedaan was en bleef het weg. Tot na 2 uur rijden vandaag.

Raar gedoe, wellicht heeft buiten staan in de regen niet geholpen, maar dit zou toch allemaal spik und spann waterdicht moeten zijn...
Ik gok op slecht contact dan ofzo. Misschien een massa-draad die ergens niet helemaal lekker zit, of er blijft ergens bij de zekeringen vocht liggen?

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:14

Frans92

VFR800

lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Als je motor nog niet beschikt over een belastingonafhankelijk relais zul je die waarschijnlijk ook moeten kopen. Dat merk je snel genoeg als je ze geplaatst hebt, want dan knipperen ze als een dolle :+
Met zo'n relais maakt het niet uit hoeveel belasting je betaalt. Dat is extra handig bij het monteren van andere lampjes.

XBL: DonFrans

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:53

Least Inkling

Product of the cold war

@HTT-Thalan als je effe doorrijdt naar de Col d'Izoard in de alpen, staat daar altijd een prof-fotograaf :+

8 euri's..

[Voor 6% gewijzigd door Least Inkling op 03-08-2017 16:45]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:06:
@Bommes hoop voor je op goed weer, ben er al een keer of 8 geweest....nat...nat...nat...

Maar wil je niet deprimeren.. O-) :+
http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1501774865-800-x-533px-1600_GM92377.JPG

De keer dat ik daar op de foto werd gezet was het erg goed weer.

http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1501774865-800-x-533px-1600_RM69804.JPG

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50
Bommes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:42:
[...]

[afbeelding]

De keer dat ik daar op de foto werd gezet was het erg goed weer.

[afbeelding]
Zo, kijk Bommes eens schuin gaan op die tweede foto 8) :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast : Wil je nóóit meer van dat soort filmpjes posten!! Ik was aan 't werk toen ik er op klikte en kwam (wederom) niet meer bij van 't lachen..... Was gelukkig vanuit huis aan't werk, maar.... :)

Heb die show van 'm live gezien, destijds....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:54:
[...]

Zo, kijk Bommes eens schuin gaan op die tweede foto 8) :P
Schuin genoeg voor de betreffende bocht zou ik zeggen, anders had ik de Vespa wel in het dal in gereden aan het einde van die bocht wijsneus.. :9

Net tomtom geupdate, Italiaanse internet verbinding via zo een straal schoteltje hier achter op het huis richting een heuvel een paar kilometer verderop. 8)7
Lang leve een systeem update van 350Mb en een kaart update van 6,5 Gig.. :X |:(
Oh en ondertussen 4 puber kinderen/gasten die zitten te joubuizen.
Dus 3 uur downloaden en updaten verder is het nu weer in orde

[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 03-08-2017 18:13]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Yeah, zonder verder gemiep nu in Wiltz :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:17:
Tssss.... Beetje directe straalverbinding gooien we gewoon "Gigabit" overheen. De router er achter is vaak de beperkende factor :)

Latency is, afhankelijk van 't weer, een issue anders zouden er ook betere SLA's op kunnen afgesloten worden.
Ik denk dat de tomtom servers de beperkende factor zijn geweest (althans dat lees ik op meerdere forums als mensen grote updates willen downloaden/installeren vanuit tomtom).
Maar dan was mijn post niet zo leuk geweest.. :9

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Raym09 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Bij een overzichtelijke bocht vrouw bij bocht laten staan en zelf door de bocht rijden. Kun je ook nog een paar keer de bocht proberen.
Plus... Je vrouw crasht niet door jouw proberen te filmen en tegelijkertijd auto te rijden :+

*zou RS bij Skoda dan toch voor Ride Slow staan :+
Misschien, maar haar dashcam hangt in haar eigen '97 Starlet 1.3XLI, niet in de RS :+.

En met de camera een actiefoto maken gaat nog lastig worden, die mooie bochten alhier hebben geen veilige stukken ernaast om stil te staan met de auto.

Misschien legt @caesar1000 dit weekend wel wat mooie plaatjes vast en post hij ze voor me :Y.

• lolgast
@thijsco19 Ik zou zeggen: http://www.hjchelmets.eu/contact-us
Vraag het aan HJC. Lijkt me sterk dat zij je niet kunnen vertellen welke winkel in NL je kan helpen :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik denk dat een afgeschuurd stepje een onhaalbare kaart gaat worden gezien de verhoudingen van de motor:

Maar ik haal als bewijsstuk A aan: De schaamrandjes:

Die beginnen toch rap smaller te worden :p.

Ik heb nog ongeveer een centimeter over nu, en dat vind ik wel prima, wil nog wel een beetje marge over houden. De band is flink vierkant gereden tijdens een hoop snelwegkilometers de laatste maanden, leuk dat ik nu vlak voor de vervanging ervan nog even de randjes bijschuur :9.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat doen die uitsteeksel (haren) nog op je band? :)

Zolang die er niet van af gereden zijn hoef je ook niet bang te zijn dat je wat aluminium van je slijtboutjes af gaat rijden....

[Voor 64% gewijzigd door Will_M op 03-08-2017 20:34]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:52
Nadat ik van de week tot 3x toe mn bandit moest aanduwen, toch maar even de laadstroom laten nakijken (heb zelf geen multimeter) bij de dealert.. accu verrot, dus nu weer een nieuwe. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:31:
Wat doen die uitsteeksel (haren) nog op je band? :)

Zolang die er niet van af gereden zijn hoef je ook niet bang te zijn dat je wat aluminium van je slijtboutjes af gaat rijden....
Ik laat me niet gek maken :p. Dit is voorlopig schuin genoeg!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:52:
Op de voorband van m'n brommer (S20-R setje banden) zitten de haartje ook nog in de buitenste centimeter. Nou zijn die dingen er zó vanaf als ik de bandenspanning laat zakken naar circuit waarden, maar..... Why Should I ? ;)
Mijn voorband heeft er ook nog een paar zitten helemaal op de rand.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een hoop mensen zullen 't waarschijnlijk niet met me eens zijn (want een Honda VFR), maar: Een PEKEL fiets voor dát bedrag van die leeftijd (20Jaar oud!!) en maar 50K op de teller....

Gas er op, en verder kijken!!

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 03-08-2017 21:08]

• PilatuS
  • Niet online
Die ziet er wel heel krom uit.

Zou persoonlijk wel de staat van het onderhoud willen weten. Wat is er allemaal wanneer precies gedaan. Sowieso ook even kijken dus hoelang die kettingset nog mee gaat. Als 1 tandje van het tandwiel er zo uitziet vraag ik mij af hoe het voortandwiel er bijvoorbeeld uitziet en of de ketting niet al zo'n beetje tot de max opgerekt is.

Voor de rest kan het natuurlijk best een prima motor zijn, maar wel jammer van de pekel. Deze is dus eens niet van een liefhebber geweest als je het zo ziet.

Er staat mij ook iets van bij dat een VTEC wat duurder is om te laten kleppenstellen dan normaal. Zou toch wel willen weten wanneer dit gedaan is.

[Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2017 21:13]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk alleen even naar de "Hub" van 't achterwiel. Dat ding heeft in die tijd écht wel meer gezien dan 't beetje pekel van de afgelopen winter(s) en waarschijnlijk ook meer dan 50K gereden in ±20 jaar.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-08-2017 21:17]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 15:43
Thanks allemaal voor de reacties! Onderhoudshistorie is niet aanwezig. Gezien de reacties, waar ik mij absoluut in kan vinden is het dus een no-go! Kom net nog een super toffe Kawasaki ZX-R6 tegen. Wellicht deze maar eens bekijken.
https://www.motoroccasion...zx-6r-ninja-m1250293.html

[Voor 13% gewijzigd door Robbie T op 03-08-2017 21:22]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Robbie T schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:21:
Thanks allemaal voor de reacties! Onderhoudshistorie is niet aanwezig. Gezien de reacties, waar ik mij absoluut in kan vinden is het dus een no-go! Kom net nog een super toffe Kawasaki ZX-R6 tegen. Wellicht deze maar eens bekijken.
Is dit niet meer een pekelfiets?

Edit: Koop bij een particulier en besteed het geld wat je daarmee bespaart meteen aan onderhoud!

[Voor 8% gewijzigd door Secsytime op 03-08-2017 21:23]

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:24
Jeuj! Hij is er :D

Alleen nog wat verzinnen voor de schuur. Draait opzich redelijk makkelijk de tuin in. Alleen de schuur is krap... En die drempel maakt het eruit komen wel erg lastig.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-02-2022

byn124

Thunderace

Ophidian schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:34:

[afbeelding]

Alleen nog wat verzinnen voor de schuur. Draait opzich redelijk makkelijk de tuin in. Alleen de schuur is krap... En die drempel maakt het eruit komen wel erg lastig.
[afbeelding]
Ik zou een groter huis kopen :P

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ophidian schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:37:
Dat staat wel op de planning :P Alleen pas over 4 jaar :9
Dat houten schuurtje d'r uit en over de volledige breedte een gemetselde schuur zetten ... Beste investering welke je kunt doen, waarschijnlijk.

• lolgast
Robbie T schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:21:
https://www.motoroccasion...zx-6r-ninja-m1250293.html
Ik wil alleen even zeggen: wat een ontzettend belabberde k*t foto's zeg ;w

@Ophidian Goed bezig! Ik zou zoals wimmel_1 al aangaf iets groters neerzetten. Dit gaat een schade opleveren na 10 keer. Gok ik zo :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Ik wil alleen even zeggen: wat een ontzettend belabberde k*t foto's zeg ;w

@Ophidian Goed bezig! Ik zou zoals wimmel_1 al aangaf iets groters neerzetten. Dit gaat een schade opleveren na 10 keer. Gok ik zo :+
Of als je thuis komt wanneer het hardstikke warm is en snel even de motor binnen wilt zetten, terwijl je eigenlijk kapot bent :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:53:
[...]

Been there, done that.
Ik heb dit jaar de berging ingang veranderd van openslaande deur 80cm naar schuifdeur 92cm. En meteen een betonnen schuine 'oprijrand' gemaakt. Een zeer aangename wijziging :D
Nog erger: Ik rijd met een MT-10 omdat de MT-09 niet door de huidige poort paste en heb inmiddels een vergunning (goedgekeurd!!) gekregen om een nieuwe garage te zetten met een elektrische roldeur van 3,70Mtr. breed (deur, dus).

Zelfs met een sloot drank op moet ik veilig naar binnen kunnen rijden, hé ...

• Ophidian
Of ik zaag gewoon die drempel eruit :+ Echt waterdicht is ie aan de onderkant toch niet.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 21:31
Long time lurker, zou graag in de TS willen staan :)
Lang op het nederlandse "motor-forum" gezeten, en nu nog steeds, alleen met een andere profielfoto :P

User: CDA441
Motormerk: Honda
Motortype: NC700X
Bouwjaar: 2013
Provincie: West-Vlaanderen (BE)

Paar lange toertjes gedaan van ca. 400km, volgens sommigen niets in vergelijking met wat anderen rijden, maar het is een commuter :)

Eigenlijk wou ik iets leukers zoals een MT07 Tracer, maar hadden ze niet op stock, en nieuw koop ik nooit, want ze verliezen gelijk waarde als ze uit de showroom rollen :+

Rijd wat anders dan m'n XF650 Freewind

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• lolgast
Ophidian schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:15:
Of ik zaag gewoon die drempel eruit :+ Echt waterdicht is ie aan de onderkant toch niet.
Misschien is het maken van een dubbel openslaande deur constructiever? :P

@CDA441 Welkom! Je staat er bij

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-03 16:46
Kwam deze net tegen tijdens mijn rondje 9gag. Kon hem niet voorbij laten gaan zonder hier even te delen :+

"When I ride around with my liter-bike and accidentally greet a scooter..."

[Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 03-08-2017 22:52]

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:56:
[...]

Helemaal waar. Zodra ik merk dat ze een grote jongens scooter hebben groet ik nog weleens. Maar als het er een is met volop fluo hesjes etc en kijkt nors voor zich uit.... Nou die verdient er geen :9
Scooters groeten? Geen denken aan. :+

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 21:31
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:23:
[...]

Misschien is het maken van een dubbel openslaande deur constructiever? :P

@CDA441 Welkom! Je staat er bij
Thanks voor de add!
Dryhte schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Mmm die XF lijkt me nog wel wat. Is dat 'n single?
Jep, een 644cc SOHC. Had er een gemeen luide pijp op zitten, en ik mis dat geluid wel bij m'n NC :') Knalde m'n oren eruit als ik geen helm aan had :)
Hier een foto:

Over scooters groeten: Deed het een keer per ongeluk omdat die van ver af leek op een motor, voelde me slecht voor de rest van de dag :+

[Voor 9% gewijzigd door CDA441 op 03-08-2017 23:01]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:34:
[...]

Doe je het wel goed dan? je hebt eigenlijk heel weinig grip nodig om 'm op de middenbok te hoeven zetten
Maar vaak weer wel behoorlijk grip om de motor er weer af te krijgen.
Althans mijn ervaring met gladde ondergrond is dat dat vaak lastig kan zijn

[Voor 44% gewijzigd door Bommes op 03-08-2017 23:47]

• lolgast
wimmel_1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Als je op de N65 geflitst wordt dan ben je toch écht wel gruwelijk dom bezig..... Er staan daar 3 vaste kasten (in beide richtingen) welke ieder "rund" uit de regio weet te staan.

Dat stukje weg is .....
Niet iedereen kent de weg he :+

Een vriend van mij had een nieuwe vriendin die niet uit de regio komt. Heeft een keer zijn auto geleend voor een afspraak, pakte alle 3 de palen mee _/-\o_ Voordeel is wel dat ze meteen weet dat ze er staan

* lolgast is al lang niet meer geflitst gelukkig. Ooit zijn rijbewijs kwijt geweest voor hardrijden met de auto dus houdt zich (meestal) in

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Joopieboy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:14:
5km ook echt _O_ Daar zou ik die tekenen :+ Ben met de auto eens met 30 gepakt, motor nog nooit. Als dat eens gebeurd gelijk voor een goeie...
Serieus ik ben in Belgie geflitst met een snelheidsovertreding van wel 1 km/h te hard :P

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:35

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

CDA441 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:18:

Rijd wat anders dan m'n [url="https://www.google.be/search?

Heerlijk fiets die XF650, soms mis ik hem wel eenbeetje O+
Ophidian schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:34:

[afbeelding]

[afbeelding]
Drempel? Stel je niet aan :+

Ondertussen wel het hok verbouwd zodat ik meer ruimte heb en de houten drempel eruit gezaagd. Had wat "clearance issues" aka de onderkant van het blok raakte net wel/net niet de houten drempel :+

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• lolgast
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:20:
[...]

Drempel? Stel je niet aan :+

[afbeelding]

Ondertussen wel het hok verbouwd zodat ik meer ruimte heb en de houten drempel eruit gezaagd. Had wat "clearance issues" aka de onderkant van het blok raakte net wel/net niet de houten drempel :+
Hahaha. Dat zijn geen drempels meer, dat is gewoon een volgende verdieping man :o

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

steveman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:01:
En gewoon weer de meeste lol hebben op de CR331 bij Kautenbach he :')

Waarom heb ik de hele week al hotels pal naast een $#@$@!## kerktoren... weg met die bel, mensen hebben tegenwoordig klokken in huis, om hun pols, in hun broekzak! Aaaah!
Wat nog erger is, twee kerkklokken 8)7

https://tweakers.net/ext/f/zERua4GI26ceI7tkaed5Jw4Y/thumb.jpg

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Alles liever als een moskee op nog geen 50mtr afstand die losgaat om 6uur....
Daar woon ik ;) (25m maar). Maar heb er geen last van, ze doen beschaafd en maken geen lawaai.

[Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 04-08-2017 09:39]

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-01 18:27

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

thijsco19 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Zojuist gedaan bedankt voor de tip. :D

Maar om verder te snuffelen:
Weet iemand nog goede en bekende webshops in het buitenland? (Al gekeken: FC-moto, polo.de louis.de, hein-gericke.de)
Lijkt nog wel een medium te hebben in die kleurstelling

Deze duitse webshop zegt ook M te hebben in die kleuren Edit: Deze lijkt mij het meest betrouwbaar en heeft ook actuele voorraad status, want bij XXS geeft die aan dat het niet op voorraad is en bij M wel.

Deze heeft ze niet op voorraad, maar misschien dat ze wel kunnen bijbestellen..?

En deze poolse webshop claimt een M te hebben, maar ziet er niet heel betrouwbaar uit

Ebay zoekresultaten lijken heel veel te hebben

Zijn wel een beetje onbekende duitse / poolse webshops dus zou nog wel even goed kijken of deze shops wel betrouwbaar zijn alvorens te bestellen en/of eventueel kijken of je eerst contact op kan nemen of die daadwerkelijk wel in voorraad is. Kan zijn dat de site gewoon niet goed onderhouden wordt namelijk.

[Voor 4% gewijzigd door FT Twisty op 04-08-2017 09:57. Reden: Aangegeven welke webshop het beste lijkt]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
Daar woon ik ;) (25m maar). Maar heb er geen last van, ze doen beschaafd en maken geen lawaai.
Ik niet, maar een paar jaar terug in Turkije deden ze toch wat minder beschaafd...daar gaat volume op max om 6uur. Dat was toch wat minder met de vakantie.
Least Inkling schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Nou, deze twee herrieschoppers gingen om 7 uur los, niet tegelijk maar achter elkaar, 20 min lang.
1 woord: ochtendgebed..
thijsco19 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:44:
[...]
Amazon vertrouw ik meer als eBay. Toch ben ik ook daar niet echt vertrouwd mee. Iemand ervaring met desbetreffende winkel die hem verkoopt en met amazon.de? Bedankt in ieder geval.
Paar keer via amazon.de besteld, dat ging prima. De betreffende winkel geen ervaring mee. Maar dacht dat je sowieso met creditcard moet bestellen en dan heb je wel bepaalde aankoop bescherming. Zijn trouwens 2 shops op amazon.de die hem verkopen in iedergeval 1 heeft 5sterren uit bijna 700reviews.

[Voor 55% gewijzigd door A13X op 04-08-2017 10:02]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Santho schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Lijkt nog wel een medium te hebben in die kleurstelling

Deze duitse webshop zegt ook M te hebben in die kleuren Edit: Deze lijkt mij het meest betrouwbaar en heeft ook actuele voorraad status, want bij XXS geeft die aan dat het niet op voorraad is en bij M wel.

Deze heeft ze niet op voorraad, maar misschien dat ze wel kunnen bijbestellen..?

En deze poolse webshop claimt een M te hebben, maar ziet er niet heel betrouwbaar uit

Ebay zoekresultaten lijken heel veel te hebben

Zijn wel een beetje onbekende duitse / poolse webshops dus zou nog wel even goed kijken of deze shops wel betrouwbaar zijn alvorens te bestellen en/of eventueel kijken of je eerst contact op kan nemen of die daadwerkelijk wel in voorraad is. Kan zijn dat de site gewoon niet goed onderhouden wordt namelijk.
Zojuist inderdaad een berichtje gestuurd naar die toms motorradshop of de helm op voorraad is. Hun accepteren PayPal dus dat is een voordeel.
Bedankt

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weer een motorrijder erbij. Gisteren m'n AVD gehaald! Nu wachten tot m'n pasje klaar is en op zoek naar een mooie CBR600F4i. Zijn nog best zeldzaam in mooie kleuren.. :)

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

mamorunl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
Heerlijk weer buiten. Stap net naar buiten en krijg een mini bui op me dak. Ga je daarna nog even over een lasnaad heen en voel je het achterwiel (meerder keren) wat wegglijden :( Maar we hebben het weer overleefd. Wat een klein beetje regen wel niet kan veroorzaken.
Kom op zeg, wat moeten al die forensen dan wel niet die het hele jaar door op de motor rijden ;)

[Voor 8% gewijzigd door Stacheldraht op 04-08-2017 10:43]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

En wat was de oplossing dan? Meer preload? Minder preload?...
Om de vering beter te leren begrijpen, en zelf af te kunnen stellen, heb ik bij Hyperpro een montagehandleiding gedownload. Aan het einde daarvan staat een tabelletje met de meest waarschijnlijke oorzaken en waar je dus als eerste aan gaat draaien. Je begint met de standaard instellingen volgens de handleiding van je fiets, en van daaruit ga je experimenteren.

In dit geval zou ik het moeten zoeken in
1) iets meer ingaande demping voor
2) iets meer uitgaande demping achter
3) iets minder preload achter.

Waarschijnlijk een combi van 1 en 2.

Maar ik ben bij lange na geen expert, dus neem bovenstaande absoluut niet zomaar voor waarheid aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Willem30
  • Laatst online: 29-03 16:24
lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Je had nog even de tijd toch? O-)

Gelukt, uploaden met automatische resize *O*

Anyway, zijn er nog meer mensen met een poes/kat als huisdier? Die van ons is echt verzot op mijn motorkleding als ik thuiskom.
Dit duurt ongeveer 10 seconde na neerleggen
[afbeelding]
[afbeelding]
Yup, ervaring mee :P

• lolgast
Leviathius schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Care to enlighten us with your discovery? _/-\o_
offtopic:
Na de laatste discussie over foto's wel/niet in de cloud ivm Photobucket perikelen maar besloten om zelf mijn foto's te hosten. Ik heb toch een Ubuntu server met Docker draaien, dus daar draait nu ook een Lychee container. Die resized ook foto's, maar de thumbnail is 200x200 en het volgende formaat (medium) is 1920x1080. Dat is nogal een gat, dus na lang zoeken voor elkaar gekregen om medium te laten resizen naar 640x480

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
Foto's van Supermoto training van vorige week zijn binnen.

Over water / regen verhaal hierboven, we reden met de motoren achteren met slicks, en het verbaasde mij hoeveel grip je met slicks kan hebben.

[Voor 10% gewijzigd door Thoit op 04-08-2017 12:32]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ShininNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:42:
Nu we het toch over vering hebben. Op m'n ZZR1400 zitten voor en achter hyperpro progressieve veren afgesteld op mijn gewicht (80kg). Ik ging net een rondje rijden met mijn broertje achterop en die is ook niet de lichtste met gear aan, denk zo'n 90-100kg. Toen hij opstapte voelde ik heel de achterkant inzakken, tijdens het rijden stuurde m'n motor ook sloom in. Voelde alsof de achterkant van de motor lager stond dan de voorkant.

Moet je nu de vering juist achter dan van meer voorspanning voorzien of de voorkant?
Volgens mij hebben de tourfietsen / allroads vaak een draaiknop achter, om de voorspanning aan de achterkant te verhogen. Bij een ZZR1400 zou ik dat ook verwachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Volgens mij hebben de tourfietsen / allroads vaak een draaiknop achter, om de voorspanning aan de achterkant te verhogen. Bij een ZZR1400 zou ik dat ook verwachten.
Bij de oom van de ZZR1400, de GTR zit ie wel

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:29:
Met die van op zolder ga jij vast niet elk weekend rijden ;)

Waar een wil is :+

• kneusteun
P107 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd waarom jij 5 motoren hebt ;).
Is slechts een antwoord mogelijk:

Zonder gekheid, het is meer dat ik dan iets op de kop tik en dan beetje netjes maak.
Als ik ze dan te koop zet dan krijg je van die josti's die 500 euro bieden en dan laat ik ze liever staan om af en toe te pakken. En 1 is de vaste van mijn vriendin.

[Voor 30% gewijzigd door kneusteun op 04-08-2017 14:35]

• FastFred
Hmmm, die 2007 modellen zijn niet eens zo heel veel duurder in aanschaf, thx voor de tip! :)

Blijft het vreemd vinden dat her en der gezegd wordt dat onder andere de CB600F een prima beginners motor is, lekker soepele 4-cilinder.

Terwijl je hier dan weer heel wat anders leest
Een viercylinder is over het algemeen niet geschikt om op te beginnen. Viercylinders met relatief weinig cc's (zoals een CBR600 of een R6) halen hun vermogen door hun maximum koppel bij hoge toeren af te geven (zie voor uitleg de inbound link pagina over koppel en vermogen).

De cc's zitten verdeeld over vier cylinders. Je kunt je dus voorstellen dat die veel gemakkelijker snel op en neer kunnen bewegen dan één cylinder voor diezelfde hoeveehheid cc's.

Wat zo'n viercylinder bij lagere toeren presteert stelt daardoor niet zoveel voor.
Blijkbaar zijn de meningen over een beginnersmotor nogal verdeeld. Het lijkt mij juist fijner om zeker als beginner een motor te hebben die onder in toeren wat soepeler en rustiger is als een 2-cilinder of 1-cilinder die een berg koppel onderin het toerenbereik heeft.

[Voor 85% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 15:32]

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 08:51
Ik denk niet dat dit in TS staat ? http://motoservicemanual.com

Heb er de volledige manual van mijn CB500s gevonden. 250 paginas in kleur en gratis :D

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Nee natuurlijk niet, dat is een betaalde site. Zelf onderhoud uitvoeren moet goedkoop :P
Voor de CB 500 is hij gratish! :9

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik moest door wat hoepels springen om dit voor-oorlogse laptopje XAVC-S beelden te laten afspelen, om daar weer een screenshot uit te halen, en die weer te croppen. Er zitten vast betere momenten tussen, maar ik ga nu niet alle beelden langs om daar naar te zoeken :P.

• lolgast
Ik heb na heel (héél) lang zoeken uiteindelijk een gratis service manual van de 749 gevonden ooit. Nog niet gebruikt :+
Mis ik iets? Dit is toch gewoon een bocht nemen :?

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:54:
Ik heb na heel (héél) lang zoeken uiteindelijk een gratis service manual van de 749 gevonden ooit. Nog niet gebruikt :+

[...]

Mis ik iets? Dit is toch gewoon een bocht nemen :?
Ja, het ging mij meer om alle laptop knip plak en conversie moeite die hij heeft genomen omdat plaatje voor ons te voorschijn te toveren :P

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Is best eng hoor, bochten nemen! Stel dat je omvalt!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:03:
Is best eng hoor, bochten nemen! Stel dat je omvalt!
Inderdaad, daarom stap ik altijd voor de bocht af en loop daarna de bocht door ;)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:26:
Hmmm, die 2007 modellen zijn niet eens zo heel veel duurder in aanschaf, thx voor de tip! :)

Blijft het vreemd vinden dat her en der gezegd wordt dat onder andere de CB600F een prima beginners motor is, lekker soepele 4-cilinder.

Terwijl je hier dan weer heel wat anders leest

[...]

Blijkbaar zijn de meningen over een beginnersmotor nogal verdeeld. Het lijkt mij juist fijner om zeker als beginner een motor te hebben die onder in toeren wat soepeler en rustiger is als een 2-cilinder of 1-cilinder die een berg koppel onderin het toerenbereik heeft.
De CB600F is echt een prima beginnersmotor. Net zo vergeeflijk als een lesmotor, maar wel met meer vermogen. Als je dan wat meer ervaring hebt opgedaan, kom je er achter dat er ook nog een toerengebied is boven de 7000 rom. (Tot 11.500 om precies te zijn), waarbij die er als een speer vandoor gaat.

Het blok is super betrouwbaar; het is gewoon een tammere versie van de CBR600RR. Dacht ik, ik zit niet zo in die modelnummers. Hoe dan ook, 't blok is dus voor veel meer misbruik ontwikkeld. Niet kapot te krijgen. Op één dingetje na: de NokkenAsKettingSpanner (NAKS). Als die begint te ratelen, direct laten vervangen.

Overigens, de '11-'13 versie is weer technisch exact dezelfde als de '07-'11. PC41. Waarschijnlijk wel te duur, maar dat mag de pret niet drukken. :+

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03 22:44

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Je had nog even de tijd toch? O-)

Gelukt, uploaden met automatische resize *O*

Anyway, zijn er nog meer mensen met een poes/kat als huisdier? Die van ons is echt verzot op mijn motorkleding als ik thuiskom.
Dit duurt ongeveer 10 seconde na neerleggen
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een kat. Die heeft van mijn wintervoering een heerlijk bedje gemaakt, lekker warm :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

[...] Alleen geen flauw idee welke bocht het geweest zou kunnen zijn.
Dat streepje ruwe asfalt is als een vingerafdruk van die bocht. Dit is de eerste bocht na het rechte stuk, rechtsom gereden.

gratis du meter

[Voor 15% gewijzigd door steveman op 04-08-2017 18:54]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Korting op een nieuwe motor? Nice! of ik bedoel... Bern!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

[afbeelding]

En dit is de draai die ik maken moet (nee, daar achteraan is geen doorgang, dat is de achtertuin van een van de beneden woningen). Deur is ook ~90cm.

[afbeelding]

Volgens mij moet het wel passen, evt. met een paar keer steken om de draai te maken naar binnen.
Duke 125 kopen, dan past het wel.

• FastFred
Khayma schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Mijn oplossing na het zien van deze foto is achteruit het pad op gaan en dan kan je makkelijk de draai maken de box in.
Dat dacht ik dus ook, is met uitrijden een stuk makkelijker lijkt me.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Duke 125 kopen, dan past het wel.
Ik heb erg veel moeite met het detecteren van sarcasme, helemaal op forums. Bedoel je dit serieus? Ik ben 27, dus ik ga direct voor A rijbewijs.

[Voor 34% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 19:34]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:34:
Bedoel je dit serieus? Ik ben 27, dus ik ga direct voor A rijbewijs.
Daarmee mag je ook op een 125 rijden hoor :7.

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:08:
@FastFred If you've got the balls....

[video]

Even zoeken naar de goede plek en dan de motor haaks omzetten met de neus naar de deur...
Heb dit wel eens vaker gezien. Toch lijkt mij dat op lange termijn niet echt goed voor de standaard. Tuurlijk kan de standaard wel wat hebben, maar iedere keer het volledige gewicht van de motor er op en dan draaien lijkt mij niet echt handig. Als de motor op de standaard staat heeft ie natuurlijk ook wel wat gewicht, maar lang niet het volledige gewicht.

• FastFred
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Ja, in Nederland. In heel veel andere landen (en dan heb ik het niet over niet-westerse gebieden) is het doodnormaal en zelfs gewenst door veel mensen.
Maar ik woon niet in 'heel veel andere landen', ik woon in Nederland. En een beetje vermogen vind ik wel zo fijn, met auto's ook, zo'n opgeboorde brommer hoeft van mij niet.

(no offence naar 125cc rijders hier uiteraard :P )

[Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 20:21]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

azz_kikr schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

In de stad is zo een opgeboorde brommer toch wel super handig hoor. Heb je ook niet meer vermogen nodig. Daarvoor zijn ze ook gemaakt. Op autosnelweg horen die dingen niet thuis idd.

Al blijft een 125/250 2takt toch wel super 8)
Aprilia RS125 _O_.

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

*wilt een grom voor de lol

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik ook. Lijkt me geweldig om in stad rond te hossen :p

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-03 16:52
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
@w4rguy als ik lees 'eerste model met brandstofinjectie' dan denk ik direct aan kinderziektes en storingen, heb ik dit mis? De CB600F van voor 2007 wordt juist geprezen om hoe simpel hij elkaar zit en hoe betrouwbaar dat blok is. De versie van 2006 heeft ook een andere voorvork gekregen dan vorige bouwjaren, namelijk die van de CBR600RR, daar schijnt de motor stukken beter van geworden te zijn, dus vandaar voorkeur voor 2006 model.
Ik heb mijn 2007 Hornet nu al bijna anderhalf jaar en ik heb er nog geen gezeur mee gehad. Al dik 22,000 km mee gereden. 8)

Goed, het kleppen checken was een bitch volgens de monteur, want het frame loopt over het motorblok heen. En niet zoals bijvoorbeeld een Yamaha FZ6 om het motorblok heen. Dus het was een priegelwerkje. Niet mijn probleem. :P

@w4rguy en ik hebben elkaar zelfs al eens gespot bij een stoplicht in Amsterdam Zuid-Oost. :+

[Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 04-08-2017 21:20]

It's funny. But not ha-ha funny.

• lolgast
Ik zeg niet dat het langzaam is. Ik vraag me alleen af waarom je (als enige motor) een 125cc zou kopen.

Natuurlijk is het leuk als funbike voor erbij, maar als enige motor bij mogelijkheid tot meer cc? Nee ik denk het niet.

Nogmaals, dat is mijn kijk erop he. Ik ben begonnen op 750cc met 120pk, dus nee ik heb er absoluut geen ervaring mee. Is puur gebaseerd op rijervaring met de cb1

Vwb het 'aanpoten' verhaal. De transalp heeft 53Nm koppel bij 6000rpm, de cb1 heeft 37Nm bij 9500rpm ;)
Hence het verschil in aanpoten gevoel gok ik

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Maar wat ik probeer duidelijk te maken: Wat zou jij, wetende hoe de Vf400f rijdt, als volgende motor kopen, wetende dat dat je enige motor is?
A. Een lichtere in cc
B. Hetzelfde als nu
C. Een zwaardere in cc
Niet te zeggen, de XF650 48pk @52nm minder pk's meer koppel. Heb ik net zo heerlijk mee gereden, kwam zeker goed mee op de snelweg zonder te hoeven terugschakelen (5bak overigens). Ligt dus sterk van het type motor af en hoe de power word gebracht.

Ik snap goed wat je bedoeld hoor, de Hornet van nu heb ik ook uitgezocht op vermogen in combinatie met de rest. Vind persoonlijk 100pk een mooie sweetspot voor "veilig" sportief rijden. Genoeg om hard te gaan maar niet zoveel dat elke draai aan het gas goed afgewogen dient te worden vanwege mogelijke afstraffing. Voor mij een tussenstop om na een jaar niet gereden te hebben en na herstel van ziekte weer even mijn "skills" te honen voor ik verder ga.

Mijn volgende fiets word geen "verstandige" keuze maar een naar het hart, wil al jaren een Muscle bike á GSX1400, XJR1300 of ZRX1100. Niet dat ik niet gek ben met mijn CB'tje hoor O+

Die grom lijkt me voornamelijk leuk om een beetje de hooligan mee uit te hangen. Praktisch nut heeft hij in mijn omgeving niet, je zit te snel op de autoweg of snelweg als je ergens heen wilt.

• Maegrim
  • Laatst online: 05-03 14:39
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Ja, in Nederland. In heel veel andere landen (en dan heb ik het niet over niet-westerse gebieden) is het doodnormaal en zelfs gewenst door veel mensen.
dat is omdat ze die mogen rijden met hun B rijbewijs, en niet voor honderden euro's net een A'tje erbij hebben laten schrijven...
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Mijn volgende fiets word geen "verstandige" keuze maar een naar het hart, wil al jaren een Muscle bike á GSX1400, XJR1300 of ZRX1100. Niet dat ik niet gek ben met mijn CB'tje hoor O+
CB1300 lijkt me een mooi compromis O-)

[Voor 29% gewijzigd door Maegrim op 04-08-2017 23:36]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Honda Vf400f 55pk @ 35Nm, gaat prima op de snelweg. Maar even >snel< inhalen door het gas domweg open te gooien gaat niet. Plannen, terugschakelen en gas erop.

Dijk vond ik eigenlijk net zo leuk, kun je wat makkelijker vol gas weg knallen zonder dat je gelijk veel te hard rijd. Je kunt ook veel makkelijker in de powerband blijven rijden. Iets wat je met die lichte motors wat meer gedwongen word om te doen om mee te komen.
Kalender erbij en hopen je geen schrikkeljaren hebt. En dan een beetje wetenschap met jomanda en dan kom je er wel. :+

Mijn oplossing voor 6 auto's die al 15km links aan het hangen waren, was iets minder subtiel. :+ Zeg maar 3x invordering. :+ Schijt irritant dat soort gasten...

Is het vakantie tijd. Lekker rustig op de weg. En dan nog van die halve tamme. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:02:
[...]

Mijn oplossing voor 6 auto's die al 15km links aan het hangen waren, was iets minder subtiel. :+ Zeg maar 3x invordering. :+ Schijt irritant dat soort gasten...
Dat herken ik ook wel. Soms word je er zo geirriteerd van dat als je er dan eindelijk voorbij kan het gas helemaal vol open gaat.

• lolgast
Het enige wat ik in haar zag was een domme doos die de verkeerde manier had gekozen om aan haar aandacht-shots te komen. Vervelend voor haar omgeving, maar tragisch? Nee. Eerder onvermijdelijk.
Joopieboy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:02:

Is het vakantie tijd. Lekker rustig op de weg. En dan nog van die halve tamme. :/
On-ge-lofelijk wat sommige mensen inderdaad presteren. Maar ik heb wel gemerkt dat, net als in DE overigens, mensen de meest rechterbaan voor vrachtwagens vinden. Dus daar ben ik best vaak te vinden B-)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:53

Destruction

(ex-)Automonteur

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

[afbeelding]
* Destruction meldt btw

Ik heb een Diversion 900 en een gangpoort van ook 3 tegels breed, met daarin ook nog een bocht (die is wel iets breder, maar niet veel). Heb daarom zelf een schuttingdeur van 1.50m geplaatst waar ik precies doorheen kan met de motor :P

Dit dus, aardappel foto van m'n vorige motor in de gangpoort, met uitzicht op de "knik" waar ik doorheen moet. Ongeveer zo:

Het past allemaal _net_, ik moet geen BMW of andere 'dikke' fiets kopen, want die krijg ik niet achterom en bij gebrek aan voortuin maak ik de buren ook niet blij als ik zo'n ding op de stoep voor 't huis parkeer :P

Eenmaal in de achtertuin is de draai m'n berging in vervolgens vrij ruim, maar de deur is dan weer vrij smal, en om het af te maken zit er nog een leuke drempel in:

Foto van m'n oude VFR op m'n heftafel als voorbeeld, denk hier nog een oprijplank bij en ik heb infeite 2 drempels om de motor tegenop te duwen. Dat is ook de reden dat-ie achteruit op de heftafel staat ipv vooruit. Laat ik het erop houden ik bij het achteruit de schuur uitduwen al eens een keer m'n schouder redelijk bezeerd heb toen 't kreng de heftafel af iets te hard richting kozijn van de schuurdeur rolde :+

needless to say dat de schuur inmiddels volledig in gebruik is als motorhok/werkplaats en andere zaken er niet meer in staan. Het is verder dat 't een huurhuis is, anders had ik er allang een grotere berging neergezet.

[Voor 5% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:05]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je zuipt te veel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had al een reactie verwacht daarop ja :D Dat was de voorraad bier voor m'n verjaardagsfeestje, dat viel redelijk samen met de ophokplicht voor de VFR, dus toen stond er een extra koelkast in de schuur o.a :P

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo zat ik in Den Haag :o

Motor achteruit de portiek in, paar keer steken richting voordeur. Er op gaan zitten, met een flinke zet over de stevige drempel. Dan afstappen en de motor naar je toe laten hellen, rechtop tillen zodat het achterwiel wat verschoof. Dan paste de voordeur weer dicht :+

Ook mooi trouwens, ik zette gisteren koers richting huis, en toen zag ik dat ik nog redelijk op tijd aan zou komen. Dus, kreeg ik het idee om gelijk langs de dealer te gaan vanwege dat stekkertje...

Ik vond de hele dat al dat de koppeling raar aanvoelde. Wat aan gesteld... En toe op de snelweg zag ik het stelwieltje draaien :o Al rijdende in de verste stand vastgedraaid, zo stond er genoeg druk op dat ie niet meer bewoog.

Bijna bij de dealer voelt de koppeling weeeer raar aan, hij lijkt maar te blijven koppelen, als een prutser weggereden bij het verkeerslicht :')

Eenmaal bij dealert: Veertje dat het stelwieltje moet tegenhouden was lam (letterlijk nooit aan gezeten) en er zat een beschadiging waar de hendel langs het gedeelte aan het stuur schaafde. Dat schaafsel zorgde ervoor dat de hendel stroef ging.

Ik ben gauw geholpen door een hendel uit de showroom gemonteerd te krijgen. Deze voelt soepeler aan ook :) Bij de 800km beurt zei ik al dat ik iets vaags voelde in de koppeling, maar dat wat normaal zei men toen...

MT-03: gaar wiellager na 20kkm. Anders dan dat, geen klachten na 34kkm
Hornet: Niks in 44kkm
Stripple... binnen 4473km: Koelvloeistof lekte door niet goed aangedraaide bouten, "engine warning" vanwege oxidatie aan stekkertje en in dezelfde reis: dubbele fout in koppelingshendel.

dezelfde hendels zitten op Panigales btw...

't Stekkertje vervangen betekent gelijk een nieuwe kabelboom... Da's ook een proces dat ik niet tijdens het seizoen op wil wachten. Afgesproken te zien of dat eerst nu gewoon goed gaat. Anders zou schoonmaken en wat vet aanbrengen slimmer zijn.

Keepin' it interesting 8)

[Voor 70% gewijzigd door steveman op 05-08-2017 12:32. Reden: lager was op een ander moment?]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb 'm!

*O*

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ohja, en dan mag een foto van de huidige brommer natuurlijk niet ontbreken:

Diversion 900 uit 1995, op de foto zonder topkoffer (en beugel).

Ik rijd vaak langere ritten, dat was op de VFR niet zo heel prettig en op de Diversion 600 krijg je nogal een houten reet. Dit is prima zo :) Tzt iets van een FJR oid kopen, maar dan moet ik (zie vorige post) eerst ergens anders wonen :P

De 900 staat op het moment nog stil, ik heb net de voorremmen gereviseerd. De topkoffer beugel ligt eraf omdat 't eruit zag als een brok roest, dat wil ik even weer netjes maken, de achterband moet vervangen worden (1.6mm en plat afgesleten omdat de vorige eigenaar met name veel snelweg gereden heeft) en dan nog een onderhoudsbeurt. Ik heb 't ding afgelopen winter gekocht voor weinig geld, helaas ook weinig tijd gehad om eraan te werken maar ik heb straks voor ~700 euro een perfect onderhouden en goede fiets staan, die wel 's waar al 116k km gelopen heeft, maar op o.a MF lees ik dat 116k voor een Div900 helemaal niet zoveel is, dus da's ook mooi :)

En dan heb ik nog een 2e Div900 in m'n garagebox staan, met schade. Ook voor weinig op de kop getikt. Als ik m'n eigen 900 af heb ga ik daarmee aan de slag. Ding heeft een (kleine) kop-staart aanrijding gehad, voorvork krom (uitlaten niet geraakt), spatbord stuk, kuip stuk, koplamp stuk, tellerhuis kap gebarsten, etc.. Ik denk dat ik daar een XJ900N van ga maken ofzo :P Houdt je bezig zullen we maar zeggen :+ * Destruction houdt de gewoonte erop na om motoren te kopen met kleine defecten, deze te fixen en dan na 1 of 2 seizoenen 't apparaat weer te verkopen voor 't volgende projectje. Motorrijden duur? Op deze manier niet echt :P

[Voor 64% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:53]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:21:
@steveman Is die koppelingshendel wel gesmeerd/ingevet? Schuren is al vreemd, maar los schaafsel nog vreemder ;)
Mja fabricagefout wellicht. Ik had m'n ogen al zo ongeveer dwars in m'n schedel staan na zo'n dag rijden, maar ik heb wel een busje smeerspul gezien.

• PilatuS
  • Niet online
mamorunl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:13:
Even een heads-up: met een V-Strom kan je voet gewoon over de grond schuren op een rotonde xD Zojuist gemerkt :9 :D
Dat kan met iedere motor als de positie van je voeten op de stepjes slecht is.

• lolgast
mamorunl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:13:
Even een heads-up: met een V-Strom kan je voet gewoon over de grond schuren op een rotonde xD Zojuist gemerkt :9 :D
Dan moet je je voet beter positioneren :+

Edit: spuit 11. Met @PilatuS dus..

[Voor 6% gewijzigd door lolgast op 05-08-2017 16:37]

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

Ik heb nog niks gepast, ik vind de CB600F gewoon een gaaf ding en hoop dat ik er op pas :P
Je past er prima op hoor. Alleen als je lange benen hebt ga je wel snel last van je knieën krijgen. Heb met mijn 1.98m op een ouder type CB600F gereden en dat vonden mijn knieën echt niet leuk.

Verder ziet het er ook een beetje vreemd uit, maar daar merk je zelf niets van natuurlijk.

Hier ik op mijn oude CB600F, lijkt wel een grom met mijn lengte :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Om te voorkomen dat de Vespa aankomende week weer ompleurt en ik verder niets voorhanden had hier.. :9 :+

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 15:43
Vandaag bij Barbier Motorsport in Havelte wezen kijken voor een Kawasaki ZX6R wezen kijken. Motor reed voor mij niet heel lekker, lag wat te plat voorover. In de zaak hoorde ik dat ik nog een donatie kon verwachten O+ waardoor de mogelijkheden ineens wat anders werden.

Ik had al eerder een Kawasaki ER6F zien staan, maar eens even een verkoper gevraagd en deze gaf ook aan dat het iets meer een "beginners"motor is met een iets comfortablere houding, ook voor woon werkverkeer. Na een proefrit was ik om en deze machine gekocht. Motor komt uit Mei 2007 en heeft 11681 KM op de teller. Nu alleen nog tot uiterlijk 15 augustus wachten voordat ik hem kan ophalen! _/-\o_

Kawasaki ER6F
https://tweakers.net/ext/f/edlaxo0zaSNj8D1u9A63QlKu/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/rpOnNUiT4ESNicJ8T6fhB3PA/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/bZRP7W3w8DbCI0ADSO79BZ3A/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/j48eKkLWZLbvAyq6EtTL1aa6/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/rRJnozmK0UwNTTwpqiF9lQDy/thumb.jpg
Pagina: 1 2 3 ... 32

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee