Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• EngelbertDubois
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-05 18:32
Bij mij is de schommeling 0.5 graad met de Nest.

Je kan dit mooi zien op volgend grafiekje (komt uit Home Assistant, die de laatste 24h bijhoudt) die de temperatuur versus de ingestelde temperatuur weergeeft op een grafiek.

Gele lijn is ingestelde temperatuur
Blauwe lijn is de gemeten temperatuur

• jeffrey.jansen
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-04 11:17
Beste ik heb onlangs een Nefit EMS to Openthem adapter gekocht om mijn Nest V3 thermostaat te kunnen aansluiten op Mijn Junkers ZWE 24-3 Combiketel.
Ik heb de aangesloten volgens bijgaand schema.
De thermostaat blijft echter de foutmelding error H73 (geen Opentherm) aangeven.
Kunt u mij hierbij helpen ?
Bij voorbaat dank.

Junkers ZWE 24-3 met Nest V3 via Opentherm adapter

• darkmasterblo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-02-2019
Hallo,

Ik zou graag een Nest Learning Thermostat V3 willen aansluiten op mijn Junkers Cerapur ZWB30-4C 23s3600.

Zouden de experts ;) eens hun mening kunnen geven over onderstaande aansluitschema.

alvast bedankt.

https://ibb.co/2qVxpPj

[Voor 29% gewijzigd door darkmasterblo op 13-02-2019 20:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:29
Het systeem werkt hier nog steeds naar volle tevredenheid, ik kan het echt aanbevelen. De batterijen van de kranen hebben ook nog steeds 2/3 streepjes.
Betreffende de modulatie, in het systeem zie ik toch een procentuele vraag (per zone en grootste gaat naar de boiler), dus ik veronderstel dat de ketel ook modulerend volgt.

Persoonlijk heb ik het ook geïntegreerd in mijn home assistent domotica systeem waardoor je, naast aansturen, ook leuke grafiekjes kan trekken :) Dat ziet er dan bv. zo uit:

• GVL98
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 13-04 17:02
Beste,

ik heb onlangs een Nest thermostaat gekocht.
Vandaag heb ik alles geinstalleert maar twijfel nu wel. ik heb een Junker ketel TOP 22-3 ZSB CerapurSmart.
Ik lees hiernet dat ik een opentherm adapter nodig heb? Ik heb nu de kabels van aansluiting 6 (zie foto) naar de de aansluiting 2 en 3 van de heat link aangesloten.
Kan er mij iemand helpen? ik heb geen ervaringen met ketels.
Alavast bedankt!

https://photos.app.goo.gl/yvZetXU8NRw9xrxa7
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True