Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Taal scheelt ook vaak. Engelstalige doen het het beste, maar binnen Europa is FAH voor GameBoys prima. Mooi lotje, ik denk dat je vraagprijs wel prima is hoor. Misschien kan je er nog wat meer voor krijgen, gewoon even laten staan en rustig afwachten :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:30:
[...]

heh mijn vader heeft, toen ik nog thuis woonde, me regelmatig gevraagd 'jongen, ben je niet te oud om te gamen' of 'heb je niet genoeg games?' Die laatste is mogelijk een vraag waar ik ja op moet anwoorden, zelfs als ik nooit meer een game koop kan ik me nog jaren vermaken, en als ik dan echt door de backlog heen zou zijn, is er genoeg wat ik nogmaals zou willen spelen.........maar die eerste vraag?
nope, ik stop pas met gamen als mijn handen niet meer werken. Verder zeg nooit nooit, en als je weer 0 begint met verzamelen icm met een gelimiteerd of zelf geen budget, dan zou dat zeer frustrerend zijn (helemaal als je veel hebt zoals C4L, en ik heb zelf ook redelijk wat spul) echter dan zou ik kijken of iemand iets zou weggooien of kijken bij kirngloop winkells etc. Met een oude ps2 of 3 zou je dan iig wat kunnen spelen.......
Mijn vorige vriendin vroeg mij een keer wat ik zou doen als zij mij voor de keuze zou stellen: Mijn games de deur uit, of mijn vriendin?

Zoals je kan aanvoelen is dat een heel serieus gesprek geworden waarin ik aan heb gegeven dat ik niet vind dat je een dergelijk verzoek kan maken. Sommige hobby's of interesse maken nou eenmaal een persoon. Zo lang ik leef en mij kan herinneren zijn (spel)computers en de bijbehorende games onderdeel van mijn leven. Dan ga ik niet van de ene op de andere dag een romantisch gebaar maken waarbij ik mijzelf helemaal niet prettig zou vinden.

Leuk avondje werd dat :P

• Seroczynski
  • Nu online
1nsane schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Tja, een soort nestdrang ofzo? Zo van doe al je afleiding weg zodat je je op het kroost kan concentreren als het er is :-P

De mijne probeerde het ook hoor “en die wekelijkse game avond, als we samen gaan wonen doe je dat niet meer toch?” :+

Nou tot op de dag van vandaag is Woensdagavond nog altijd game avond :-P en heb ik 2 mancaves, de vasthouder wint :-P
Vertel eens wat meer over je game avonden :P Wij hebben die echt maar heel beperkt, maar daar geeft mijn vriendin (met wie ik samenwoon) wel de ruimte voor. Die gaat dan weg of die zie ik dan maar amper. En dat is maar goed ook, want dan is het volle bak en aan het einde van de avond is er vrijwel niemand meer die nog rijden mag :+

Er zijn heus wat zaken die veranderen kunnen als je gaat samenwonen, maar zelfs mét een kind kan je gewoon gamen of verzamelen. Ik ben zelf 32 jaar, en het begint nu langzaam maar zeker dat mijn "core vriendengroep" aan de kinderen gaat. De eerste heeft inmiddels een dochter, en dat heeft enkel wat invloed gehad op de hoeveelheid vrije tijd die hij over heeft.

Zulke dingen zullen gewoon hun natuurlijke verloop hebben, maar om ergens mee te "moeten stoppen omdat ..." slaat natuurlijk nergens op. Dat weten de vrouwen ook wel lijkt me.

• Seroczynski
  • Nu online
Ik ben een Sega CD aan het recappen, maar nu is er een solder pad losgekomen. Weet iemand wat mijn beste opties nu zijn? |:(

Edit: Volgens mij loopt dat pad naar boven. Echter krijg ik daar niet op gesoldeerd. Inmiddels heb ik ook nog een ander pad dat eraf is, en twee die vrij losjes zitten.

Lang geleden dat ik zo'n pech heb gehad ;(

Nou, het werkt allemaal nog. Direct geleerd hoe je een dergelijke situatie kan oplossen (niet eerder gedaan). Gelukkig werkt de Sega CD nog. Het desolderen van de BIOS was wel goed gegaan en nu heb ik een true region free machine staan. Nu even een whiskietje en dan morgen maar de boel even vastzetten met hot glue, wat ik anders nooit doe (maar dit is niet mijn beste werk moet ik toegeven).

Seroczynski wijzigde deze reactie 08-02-2019 22:49 (80%)

• Seroczynski
  • Nu online
Lekker bezig Henk, indrukwekkend hoor.

• Seroczynski
  • Nu online
Cobb schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:44:
Anyway, de controllers hebben geen goed siliconen conductive pad meer. Die op AliExpress (althans die ik er kan vinden) is ook niet echt een goede vervanging. Iemand tips voor nieuwe die wel goed zijn en voelen?
Ik pak ze altijd van eBay, komt op hetzelfde neer en werken prima. Heb ze ooit ergens anders in de UK besteld maar volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit.

• Seroczynski
  • Nu online
Mario Power Tennis op de GCN is echt een stuk beter dan op de Wii. Ik vind Aces op de Switch goed in de buurt komen, misschien wel de GCN evenaren.

Absoluut de power-ups uitzetten en dan lekker doubles met drie andere vrienden, local multiplayer. Het is bij ons een enorme hit geweest en lijkt weer een beetje terug van weggeweest met Aces. De basis controles hebben net even dat beetje extra waardoor je vaak zelf verantwoordelijk bent als de tegenstander een punt scoort. Goed opletten dus :P

• Seroczynski
  • Nu online
Ik heb Retr0bright een keer gebruikt (en uitgebreid gepost hier) maar kreeg toen wel wat vlekken op mijn SNES. De volgende keer probeer ik een bak met peroxide (online te bestellen) en zonlicht. Simpeler, en volgens velen online werkt het praktisch net zo goed.

• Seroczynski
  • Nu online
Ik plaats het lang niet altijd als ik nieuwe aanwinsten heb, maar deze twee wou ik toch even delen :) De plaatjes spreken voor zich.

Het barstje op Sonic CD is helaas tijdens de verzending gebeurt, niets aan te doen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 16-02-2019 17:46 (12%)

• Seroczynski
  • Nu online
Ik dacht dat je met peroxide (niet gel) de onderdelen in een bak kon leggen zonder in te wikkelen in folie. Met Retr0bright is het probleem dat als je de gel niet egaal toedient er vlekken ontstaan. Is dat met deze gel niet het geval?

• Seroczynski
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:29:
@Cobb Contactspray wil je niet, lat meuk achter. Tunerspray is wat je wilt. Zelfde reiniging zonder meuk :)
Stinkt wel ontiegelijk though :X
Ik heb mijn Mega Drive ook met wat WD40 ingespoten. Wat zou een concreet voorbeeld van tunerspray zijn dan? En trekt die lucht wel redelijk snel weg?

• Seroczynski
  • Nu online
Moet eerlijk bekennen dat ik heel erg tevreden ben met het resultaat dat WD40 gegeven heeft. Heb het enkel op de Mega Drive en bijbehorende controllers gebruikt, maar het leek alsof de controllers nu nog altijd weer wat meer dat glimmende plastic effect terug hebben. Ben mij bewust dat er verschillende meningen over zijn. Ik ga toch eens naar die tunerspray kijken!

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Wat dat betreft misschien nog ooit is wel een andere kabel of iets van een oplossing verzinnen voor de md. want via de rgb kabel heb ik nu alleen maar mono geluid :(
De RGB kabels die RGC verkochten (nu enkel Packapunch €€) hadden een 3.5mm jack voor stereo op de MD1. Je kan altijd nog kijken naar zo'n kabel.

• Seroczynski
  • Nu online
Het kost veel meer tijd, maar zoals hier ook al duidelijk is kan je beter je spullen apart verkopen. Wat betreft de foto's van dergelijke producten.. Ik leg alles uit en neem dan een middagje de tijd om alles netjes op de foto te zetten. Vervolgens de advertentie maken op website A en deze dan kopiëren naar website B en C. En dan wachten :P

Ik verkoop amper iets van mijn gamecollectie, maar wel vaak andere spullen.

• Seroczynski
  • Nu online
Walkman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:50:
Mooi verhaal van de krenten en pap @LaFleche, dat is ook hoe ik het zie. Eerst de krenten zien te verkopen (wat best goed gaat), eventueel met wat korting als iemand meerdere titels wilt en daarna de rest als bundel voor een goede prijs wegdoen. Die strategie werkt voor mij tot nu toe goed (ben de krenten aan het verkopen). De hele collectie had ik niet meer dan 300 voor geboden gekregen, heb nu 6 titels verkocht en daar meer dan een derde van die prijs voor gekregen.

Welke sites gebruiken jullie om te verkopen naast Marktplaats?
Als ik retro spul verkoop doe ik dat op Tweakers, Marktplaats en het Button-Bashers forum.

• Seroczynski
  • Nu online
Consoles4life! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Er is vandaag nog een mooi pakket de deur uitgegaan richting @Seroczynski

Nu maar Hopen dat 'ie geen Tweaking-ombouwen-bevliegingen krijgt, en die Saturn mooi, netjes en origineel houdt :+
Ik ga beide consoles voorzien van een regioswitch. In het geval van de Saturn zal ik het in eerste instantie doen d.m.v. een switch die in het expansion compartiment kan zitten, zodat ik de case niet hoef aan te passen. Dan zal ik die waarschijnlijk later vervangen door een switchless variant.

Voor de Dreamcast moet ik nog even kijken.

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:24:
[...]

In het verlengde hiervan, ik heb toch wel weer de retro kriebel gekregen. Het klopt dat dat je met een everdrive ook master system games direct op de md kan spelen? of heb je dan nog steeds een powerbase convertor nodig?

En qua castevania, zouden jullie als je jullie mij waren :+ (retro liefhebber met te veel games en te weinig tijd) kiezen voor
A: verder gaan met snes castlevania (op de ekte hardware/crt tv 8) )
B: Kiezen voor nes castevania, via nes classic.....iig makkelijk saven)
C: kiezen voor pc engine castlevania.....en dan de usa of jap versie? (wederom ekte hw en crt tv)
D: kiezen voor 'modern retro' en de 8bit remake/inspirated versie spelen op xb1
of
E: f Cv en doorgrinden op level 3-2 van bit trip runner met de ijdele hoop ooit dat !#%!%!^ bonus level te halen en de game EIN-DE-LIJK te maxen?

:D
Je kan zonder Powerbase Convertor games van de SEGA Master System spelen op je Mega Drive. Dan kan je de fysieke knop bovenop de Mega Everdrive gebruiken om het spel te pauzeren indien nodig. De meeste, maar niet alle, games werken ook gewoon met de classic Mega Drive controller.

Super Castlevania IV is echt een meesterwerk. Ik zou die zeker een keer uit willen spelen. Het password systeem werkt erg goed, dus even snel een fotootje maken van je scherm werkt prima.
Daarnaast kan je ook prima de NES Castlevania's spelen, dan maakt het niet uit hoe je dat wil doen. Maar zelf zou ik wegblijven van de remakes (zoals die op de PSX) totdat je het origineel uitgespeeld hebt.

En ik weet niet wat je bedoelt met punt E :P

• Seroczynski
  • Nu online
Ah ja, nu is het duidelijk. Zoals Grump ook al zegt, focus je op een game. Zelf heb ik ook dat 'probleem', en nu heb ik ervoor gekozen om even door te grinden met een paar games. Laatst Ni No Kuni (PS3) uitgespeeld. Laatste save was van bijna drie jaar geleden. Nu verder met Final Fantasy V (SNES), laatste save was van ongeveer een jaar geleden, maar ben nu bij de eindbaas :) Daarna verder met Nioh (PS4) voordat ik dan van mijzelf mag beginnen aan iets anders. Dat werkt toch echt het beste.

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Maar met de laatste pricecut toch een ps1 mini gehaald. Dus mijn vraag......wat vinden jullie nou echt leuke hidden gems op de ps1? kijk final fantasy, metal gear, SOTN, tomb raider etc, die ken ik ook wel. Maar minder bekende games? Zou helemaal vet zijn als het ook nog is 2d is natuurlijk, (2d is tenslotte the best d) maar an sich sta ik open voor alles. Al hoewel ik dan weer niet heel erg van j-rpgs hou......platform, arcade, action, laat maar komen!
  • Air Combat (a.k.a Ace Combat)
  • Brave Fencer Musashi
  • Bomberman World
  • Bust a Groove
  • Chrono Cross
  • Cool Boarders
  • Croc
  • Destruction Derby
  • Disney's Hercules
  • Klonoa
  • LITTLE BIG ADVENTURE: TWINSEN'S ADVENTURE
  • ^^^ Als je er één kiest, kies dan deze ^^^
  • Micro Machines v3
  • Need For Speed III
  • Oddworld - Abe's Oddysee
  • Rayman
  • Tekken
  • Tomba!
  • Twisted Metal
  • Soul Blade (a.k.a. Soul Calibur)
  • Xenogears

• Seroczynski
  • Nu online
@Sagat Ik heb geprobeerd om specifieke delen zo veel mogelijk te mijden, want dan kan je zelf kijken welk deel uit de serie je pakt. De laatste is niet altijd de beste, en mijn persoonlijke voorkeur is ook niet meer dan dat. Zo vind ik Tekken 3 bijvb. ook beter dan Tekken 1, maar ik wil de andere delen in de reeks niet direct uitsluiten :)

• Seroczynski
  • Nu online
Gisteren een New 2DS XL op de kop getikt, ondanks dat ik al een normale 3DS XL heb :) Ik beschouw dit zeker nog niet tot retro, aangezien het gewoon vandaag nog in de winkel te koop is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:00:
Onlangs een hele vieze Nintendo 64 opgeknapt. Ook de 4 controllers helemaal open gehaald en gepoetst, de console en de controllers zijn weer als nieuw. Dit is mijn eerste Nintendo en wat mij opviel was de gevoeligheid van de pinconnector. Ik heb namelijk twee games bij die het in eerste instantie helemaal niet werkten omdat er een heel dun laagje viezigheid op het koper zat. Pas na een grondige poetsbeurt met wat alchohol (waar maar weinig viezigheid vanaf bleek te komen) werken ze weer vlekkeloos.
Is dat een bekend probleem met de n64 of is er toch iets mis met de console?
Ik heb maar een handjevol N64 getest, maar kan mij niet vinden in je bevindingen. Wellicht is er toch iets anders mis met die console.

Verder top dat je de moeite hebt genomen om het oude beestje eens grondig schoon te maken (y)

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:16:
[...]

Klopt, het is de meest recente versie van de SD2SNES, die afgelopen februari uit is gekomen. Wilde expres ook voor degene gaan met de meeste opties, dat ik niet na een jaartje spijt heb dat bijv. savestates er niet op zaten (dat was toch wel een must voor mij).
De SD2SNES Pro dus? :) Ik heb al wat langer een SD2SNES en zie nog geen reden om te upgraden, maar als ik er tegenwoordig één zou aanschaffen is het vrij logisch om voor de Pro te gaan, aangezien deze ook hetzelfde is geprijsd als de non-Pro versie eerder was.

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
hmmmz, ik vind het erg tof om op de echte hw te spelen, maar voor de snes is er natuurlijk als de snes classic/mini. uiteraard geen 100% emulatie, maar ik vind het best wel vrij goed al. Hebben jullie veel games die echt niet fijn werken via de mini?
Of is het meer een principe kwestie?
Ik heb de Mini's voor de collectie, netjes in doos met boxprotector. Ik neem niet eens de moeite om die uit de verpakking te halen :)
Sagat schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
En dan completely unrelated maar kennen jullie alexander wells?
Ik zag wat artwork van deze knakker voorbij komen en ik vind het toch wel erg vet hoor!
Deze vind ik zelf dan voor fijn:
[Afbeelding]

Toevallig ooit van/voor SK al een sf schilderijtje gehad......misschien toch leuk omdat dat verder uit te breiden :)
Nooit van gehoord, maar soms zie je inderdaad wel eens van die te gekke artwork. Lekker laten printen en ophangen zou ik zeggen.

• Seroczynski
  • Nu online
MaxHardcore schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:03:
Hallo allen,

Ik overweeg een Everdrive N8 voor mijn nes, hebben jullie een goed adres? Kan er maar 1 vinden in NL via google (http://www.ombouwwereld.nl) en daar zijn wat klachten over te vinden.
Zoals @Sagat al zegt, gewoon bij Krikzz zelf aanschaffen. En anders kan je ook terecht bij een reseller in Duitsland, maar die is wel wat duurder. eBay en AliExpress zou ik ontwijken omdat je daar de kans hebt om een kloon aan te schaffen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 10-04-2019 23:11 (9%)

• Seroczynski
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:30:
Vanavond de backlit LCD van Bennvenn (Freckle Shack) geïnstalleerd, nu kan ik zonder zaklantaarn naar bed.

[Afbeelding]
Lekker hoor, ben er wel een beetje jaloers op :) Ik heb vandaag nog de 'oude' GBC101 mog gedaan, maar mijn AGS-101 China screen ribbon cable was een beetje... finicky. Ga de Freckle Shack ook maar bestellen zodra hij bij JellyBelly op voorraad is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
DYX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:14:
De ossc doet inderdaad ook vga in. Dat zal specifiek voor de dreamcast zijn vermoed ik zo. Het voordeel ervan is dat er ook nieuwe firmwares en hierdoor ook features voor uitkomt. Plus de prijs is ook een stuk beter te verantwoorden met e160 vs e370 voor de framemeister.
Is ook recentelijke gezakt naar die prijs. Ik zit er al tijden op te azen, maar geef elke maand weer te veel geld uit aan andere retro mods >< Zo kan ik vandaag eindelijk mijn PSIO ophalen :P

• Seroczynski
  • Nu online
Ik heb de N64 via UltraHDMI met één van de wat nieuwere firmware tot een redelijk acceptabel beeld weten te krijgen. Het enige 'probleem' is dat de N64 een low-poly count heeft waardoor je gewoon niet al te beste 3D graphics hebt. Ik ben nu met de PSX bezig en daar zie je hetzelfde 'probleem'.

Zelf heb ik er geen last van als ik een game ga spelen en dan ook even doorzet. Ik wen er dan vanzelf aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:04:
Soms vind je wel eens iets maar echt de oude games nes snes heb ze niet vaak gezien. .... lijkt wel dat de zolders leeg zijn geraakt over de jaren.

[...]

Gameboy games zijn ook zeldzaam aan het worden (GB(a)) was wel erg blij met mijn zelda DX is super staat. Maar goed die vind je niet op rommel markten.
Breek me de bek niet open.. Ik kijk regelmatig of er nog wat leuke GB games aangeboden worden, maar dat valt toch vies tegen. De truuk is om met een hoger budget een groter lot aan te schaffen en dan echt gaan doorverkopen enzo, maar tot op heden ben ik daar nog te lui voor geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
DYX schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:31:
Voor koningsdag heb ik gewoon helemaal niets. Was in Den Haag en in het centrum was er gewoon geen rommelmarkt blijkbaar. Maar vandaag is wel mijn CIB Golden Eye en Perfect Dark binnengekomen! Die stonden erg hoog op de lijst om te hebben. Had al een ebay veiling verloren terwijl er initieel stond dat ik gewonnen had, bij poging 2 had ik ze wel beide :*)

Ik heb een beetje hetzelfde als @MeZZiN een volledige collectie ga ik toch nooit krijgen en hoef ik eigenlijk ook niet. Ik focus mij voornamelijk op games/series die ik van vroeger nog ken en af en toe wat bijvangst op marktplaats of ebay als de prijs acceptabel is. Daarnaast wil ik een klein deel CIB hebben voor als display. Hierbij zit ik ook naar JAP Snes games te kijken. De boxes zijn erg vrolijk met een stuk mooiere art dan de pal of ntsc versie en ze zijn relatief eenvoudig en goedkoop te krijgen.

@Seroczynski en @Henkje.doc: gaan jullie wel voor een volledige verzameling en/of zijn jullie nog erg selectief met games die je nog niet heb?
Ik ben meer verzamelaar van hardware. Wil graag alle consoles CIB, ongeacht welke regio. Resulteert voornamelijk in het verzamelen van PAL en JAP :) Daarnaast wil ik dan nog een los USA of JAP systeem om te modden met RGB, HDMI, wireless controllers, region-free etc.

Daarnaast verzamelijk ik selectief JAP SFC games en alles wat maar met Game Boy heeft te maken. Mijn collectie valt in het niet bij Henkje en Excorsist, en ik heb het al helemaal niet zo mooi uitgestald, maar ik denk wel dat ik mijn standaard inboedelverzekeringspremie iets omhoog moet doen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Die FM mod is iets wat ik nog wil doen maar heb me er nog 0 in verdiept. Iets staat me bij dat het alleen op de MD1 mogelijk is?
Ik ben ook benieuwd wat het nut van deze mod is. Wordt de MD1 over het algemeen al niet gezien als de betere van de twee modellen, mede vanwege het geluid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:39:
Dat gezegd hebbende, mijn meest recente retro aankoop is gister gearriveerd :)
Pics or it didn't happen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Zojuist de OSSC besteld. Geen idee of hij op mijn TV werkt, maar anders zijn monitoren ook prima alternatieven :) Uiteraard zal ik tegen de tijd dat het binnen is eens kijken of ik de tijd kan vinden voor een uitgebreide review.

• Seroczynski
  • Nu online
paulb_nl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:30:
Je hebt hem hopelijk wel besteld bij Videogameperfection? Er wordt tegenwoordig van de OSSC veel namaak verkocht.
Natuurlijk :)

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Ik had m gisteren binnen en gekoppeld. Had helaas niet al te veel tijd, maar de PS2, Xbox en Wii werken prima (component). Nog niets met settings kunnen doen of de VGA en RGB apparaten kunnen testen (kreeg een no sync maar mijn RGB switches erachter zijn een ramp).
Hoelang heeft het geduurd voordat jij hem binnen had nadat jij betaald had? Ik kan niets vinden over verzendtijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
ByteMe_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
Over een poosje willen we een nieuwe televisie. Gezien HDMI de standaard is en VGA verdwenen is: hoe kan ik het beste meerdere consoles aansluiten op 1 HDMI punt? Wat gebruiken jullie? een switch oid?
Voor mijn HDMI-compatible consoles gebruik ik een actieve HDMI switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:16:

Als ik zou moet kiezen begin met de OSSC en als je heel graag scan lines wilt moet je een scanline generator er nog tussen zetten. https://www.videogameperf...ts/open-source-converter/
Heb je een linkje voor de Scanline Generator? Deze link is voor de OSSC zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Nee wel het type nummer SLG3000 deze werden veel voor arcade kasten gebruik dacht ik en die zet je gewoon tussen de OSSC en display in ... maar goed mijn kennis is te kort hier in weet dat als je het wilt je iets extra's nodig heb.
Ik zit even de informatie van de OSSC door te lezen, en volgens mij kan die uit zichzelf al scanlines produceren.

• Seroczynski
  • Nu online
Is hier iemand die microchips kan programmeren? Ik wil voor mijn SEGA Saturn een switchless mod uitvoeren maar dan zal ik waarschijnlijk zelf mijn microchip moeten programmeren. Vind ik erg leuk, maar een PICkit3 is al meteen redelijk prijzig als er ook nog een attachment board bij moet, en met die clones weet ik niet zeker wat ik in huis haal.
Ik heb mij ook een dag zeg, kwam gisteren iemand op eBay tegen die precies verkoopt wat ik zoek voor iets meer dan een tientje |:(
Ekfad schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:11:
Hou er alleen rekening mee dat voor de oudere consoles een RGB mod nodig is om te gebruiken samen met de OSSC.
Kwam ik te laat achter en ben nu op de uitkijk naar een RGB NES en RGB N64 mod (die doenbaar is om zelf te installeren)
Dat was bij mij in ieder geval duidelijk. Mijn NES en N64 hebben beide HDMI en ik ben van plan de OSSC te gebruiken voor bijna alle andere consoles die ik bezit.

Seroczynski wijzigde deze reactie 25-05-2019 21:32 (46%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Henkje.doc schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:24:
Gisteren naar de Retrobeurs in Tilburg geweest. Was de drukate editie waar ik tot nu toe ben geweest. Het heeft wat moeite gekost maar de nintendo 64 collectie verder kunnen uitbreiden.

Vanavond het filmpje verder afmonteren.
Ben er nog nooit geweest maar was van plan dit keer te gaan, was het niet dat ik deze maand een tiental GameBoy games en de OSSC heb gekocht :-) Ben wel erg benieuwd naar jouw impressie, ook m.b.t. de prijzen die daar gevraagd worden voor verschillende games en dergelijke. De nasmaak die ik van beursen bezoek heb overgehouden (jaaaaren terug mind you, also ik de Dutch comic con enzo niet meereken) is dat het allemaal nogal prijzig is geworden met veel grote handelaren.

Ik heb besloten om wat meer aan mijn Game Boy cart-only collectie te gaan doen. Inmiddels zit ik op 109 unieke cart-only titels (games van verschillende regio's tel ik los) en dat komt o.a. door mijn aanwinsten van vandaag.

Seroczynski wijzigde deze reactie 27-05-2019 18:16 (16%)

• Seroczynski
  • Nu online
Mijn OSSC ligt klaar, maar morgen wordt er natuurlijk geen post bezorgd :P Ben ook erg benieuwd. Heb even contact gezocht met RGC met de vraag wanneer de Saturn kabels weer op voorraad zijn, en dat is meteen vrijdag al. Ben echt klote benieuwd naar alles.

Wat betreft de Xbox, je kan ook gewoon een IDE->USB adapter gebruiken. Gaat een stuk sneller, maar moet je wel ff de Xbox voor openmaken. Zo doe ik het met mijn PS2.

Seroczynski wijzigde deze reactie 30-05-2019 00:20 (24%)

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
[...]

De HDD is toch locked en niet zomaar uit te lezen op een ander device dan de gekoppelde Xbox zelf?
Is voor mij alweer een tijdje geleden dus dat zou zo maar kunnen. Op de PS2 heb je gewoon een FAT32 HDD en is dus uit te lezen door Windows.

• Seroczynski
  • Nu online
Even mijn frustraties richting PostNL uitten.. OSSC zou afgelopen vrijdag geleverd worden, maar de bezorger vond het om 17:00 wel genoeg en dus zou het zaterdag komen. Tussen 13:45 en 15:45, maar toen ik net thuis kwam (moest even een uurtje weg) waren ze langs geweest. Nu wordt het maandag geleverd bij een PostNL punt. Die app heb je soms ook niets aan zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Henkje.doc schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Gameboy is een erg leuke console om voor te verzamelen. Neem weinig ruimte in en kwalitatief goede titels.
Inmiddels zitten we ook rond de 130 titels. Laatst nog WarioLand II gekocht.
Verzamel je ook naast de Grey carts ook de Black carts?
Ik richt mij voornamelijk op de grey carts en als er een black cart bij zit vind ik het ook prima, maar dat is eigenlijk Game Boy Color. Zijn iets van 1150 Game Boy Classic games als je alle regio's meetelt (ik weet niet of dat incl. Black carts is), dus ben sowieso nog wel even bezig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Ik zit nu ook te kijken voor een SCART switch en vind de gscartsw wel cool. Maar ik snap echt niet hoe het kan dat dergelijke switches zo prijzig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Maar goed het is wel een tof ding maar ik ga zelf liever voor HDMI upgrades voor alle consoles als het lukt. Voor nu heb ik alleen de wii en de PS2 die niet op HDMI zijn voor de PS2 haal ik denk ik die pound cable en dan blijf de wii over die komt wel een andere keer of voorlopig nog even op component zolang ik nog mijn huidige TV heb kan dat nog wel. Of ik gooi er een OSSC tegen aan dan kan ik alles netjes aansluiten wii op de component en ps op scart and be done with it.
Ik heb nu net een OSSC, en er zijn nog altijd een paar consoles zonder HDMI oplossing. Voor mij zijn dat momenteel de SNES, Mega Drive / SEGA CD, PSX en Saturn. Telkens SCART switchen wordt je ook zo snel zat :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Raem schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:59:
Vraagje aan de verzamelaars, hoe gaan jullie om met zonlicht in de kamer? Ik heb mijn gameroom aan de noordkant van het huis. Daar zitten twee ramen in waar ik nu gordijnen voor heb. Die zitten eigenlijk altijd dicht, maar ik wil ze vervangen voor rolgordijnen.
Het mooiste zou ik vinden dat er nog wel enig licht naar binnen komt, want het moet wel een fijne ruimte zijn om in te zitten, dus niet pikdonker. Hebben jullie advies? Of is het toch het beste om het zo donker mogelijk te houden?
Ik heb mijn spulletjes in boxprotectors en onder het bed :P Alle consoles die ik regelmatig gebruik staan gewoon in de woonkamer, net zoals ik dat 20 jaar geleden gedaan zou hebben.

Man, man, man.. Ik ben dus al twee uurtjes bezig geweest met mijn PAL VA4 Sega MegaDrive, om daar een RGB bypass board van Voltair in te plaatsen. Guide gevolgd van VideoGamePerfection.com, om tot de ontdekking te komen dat het toch wel vrij outdated is ten opzichte van het product dat zij verkopen. In het begin lijkt het nog up-to-date, dus viel mij niets op. Naarmate ik verder kwam werd het toch steeds duidelijker dat ik er helaas niet alleen uit ging komen. Inmiddels een thread aangemaakt op hun forum, maar voor nu hoop ik voornamelijk dat ik geen onherstelbare 'schade' heb gemaakt door deze guide te volgen :/ (CXA pin 10, 21, 22 en 23 zijn inmiddels verwijderd)

• Seroczynski
  • Nu online
Vandaag een NTSC-J Sega Mega Drive (model 1) en de MD Mini besteld :+ Ding ziet er toch wel erg leuk uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Toch mooi spul, retro consoles uit andere landen. Ik ben nog altijd op zoek naar een Super Famicom Jr. en een Japanse Mega Drive. Dacht van de week eindelijk de Mega Drive gevonden te hebben, maar toen bleek dat ik in mijn onoplettendheid het Aziatische PAL model had gekocht, oops (deze is inmiddels retour).

De Amerikaanse SNES vind ik wel lelijk, maar de cartridges roepen wel weer een nostalgisch gevoel bij mij op. Dit omdat ik een paar van de tofste spellen vroeger huurde, waarbij je een NTSC-U cart + convertor mee kreeg :P

Voor de Game Boy maakt het weinig uit waar je hem vandaan hebt, die zijn allemaal praktisch hetzelfde. Wellicht dat je nu een sticker achterop hebt staan met een telefoonnummer van de technische dienst bij Nintendo. Het schoonmaken van dergelijke lekkages werkt volgens mij goed op basis van azijn. Eventueel bestel je voor een paar euro vervangende ijzertjes voor de batterijen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 11-06-2019 16:00 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:26:
[...]

FPS op consoles, ja daar heb je me hé! Zin in een urenlange vergelijk tussen alle mogelijke console varianten binnenkort? :P
I'm in :P

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Doe mij maar een shmup vergelijking! :*)
Die laat ik aan jouzelf over :) Gisteren alle games die je genoemd had uitgeprobeerd, ook Gradius Collection, maar dat zijn gewoon de oude games met wat betere muziek geloof ik. Wel wat aparte games die erg leuk spelen, ook co-op tot mijn verbazing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Er is een nieuwe flashcart voor de Mega Drive aangekondigd, welke als unieke feature de Sega CD ISO's weet af te spelen zonder een Sega CD.
World’s First Mega-CD/Sega CD FPGA Optical Disc Emulator

• Plays both ISOS (bin+cue) and ROMS
• RAM based cartridge for instant boot
• Compatible with all original and region free patched Mega-CD / Sega CD bios
• Supports Megadrive / Genesis, Sega CD / Mega-CD, Master System and 32X games (requires 32X add-on)
• Fully Supports original Megadrive and Genesis hardware (Nomad included)
• Fully compatible with Analogue Mega Sg!
• Easy to use interface for navigating your collection with screenshots, genre, year and description
• Save State support for Megadrive and Genesis Cartridge games (8 slots)
• Built in cheat engine for Megadrive and Genesis cartridge games
• Emulates all different Genesis / Mega Drive / Master System / 32x cartridge mappers.
• Stores all different Genesis / Mega Drive / Master System / 32x cartridge saves into microsd card.
• Per game Mega-CD / Sega CD Backup RAM and Cartridge RAM stored into microsd card
• Master System FM Core
• In-Game menu for fast reboot and swapping games (Genesis / Megadrive and Mega-CD / Sega CD)

Enhanced Mega Drive games with CD audio and Mega-CD / Sega CD hardware (MSU1 like)
• 400GB Exfat microsd supported

bron

Seroczynski wijzigde deze reactie 18-06-2019 12:55 (68%)

• Seroczynski
  • Nu online
snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:01:
Iemand ervaring met de 32x? Is bijna nergens te krijgen, alleen die ontbreekt nog in mijn sega collectie. Zijn de spellen het waard?
Zit er ook al een tijdje zonder succes op te azen. Voor de games hoef je het niet echt te doen denk ik, maar voor de verzameling is het een mooi object :)

• Seroczynski
  • Nu online
snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:33:
[...]

Ook de controllers blijft een ding bij de N64, lastig om een controller met een goed pookje te vinden. Heb nu ook de retrobit, werkt prima maar is het toch niet helemaal.
Ik heb het vaker geroepen, en blijf er ook stellig bij dat de volgende oplossing een zeer goede prijs/kwaliteit levert: N64 Stick Converter PCB v3

Zelf heb ik dit uitgevoerd op vier controllers. Uiteraard een blauwe, rode, groene en gele controller :)

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:19:
[...]

Nes: yup ‘vroeger’ had ik nes eelt, nooit lastvan de controller, snapte niet waarom mensen konden klagen...nu wel :)

Een bekende fighting game player was laatst pads aan het testen. En gaf aan dat hij m30 volgens mij fijnste controller vond. Die is volgens mij gebaseerd op 6 button md pad. Met convertors kon je die dag gebruiken op pc, switch en xbox 360 en 1, en ps3 en 4....vind het erg interresant!
Had die niet relatief veel lag? Als je enkel op de MegaDrive speelt zou je volgens mij beter de 2.4 wireless controllers van Krikzz kunnen gebruiken.

• Seroczynski
  • Nu online
DYX schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Nes, snes en n64(oke, deze was ook gewoon wat vreemd en kon je op 2 manieren gebruiken) controllers lagen niet echt super in de hand. Ergonomie stond niet super hoog in de lijst bij het ontwerpen :X De allereeste dual shock voor de psx was wel echt een verademing toen.

Ook al is de playstation mijn main console moet ik eerlijk bekennen dat ik de grotere xbox360 controller net iets lekkerder in de hand. Gamecube vond ik ook niet slecht.
Ik vind de Dual Shock net wat te klein (net zoals de DS2 en 3). Pas bij de 4 zijn ze terug gegaan naar een groter design en dat doet in mijn ogen de controller enorm veel beter in de hand liggen. Om die reden heb ik voor mijn OG PSX geen DS1 controllers maar Dual Analogues ;)

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Alleen Rraphnet heeft die helaas kan niets vinden dat hij ze ook in europa verkoopt (import issues) maar goed dan kan ik wel een nieuwe snes controller aansluiten op mijn cube voor gameboy player games.
Ik heb eerder van Raphnet gekocht, was geen enkel probleem. Kleine envelop dus ook geen importkosten (was sowieso niet heel duur).

• Seroczynski
  • Nu online
Benjamin- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Je stuk over de beste kabels en mods is herkenbaar. Bijvoorbeeld voor de DC is er een ombouwkit om op hoge kwaliteit je beeld op een LCD te krijgen, kost je wel geloof ik iets van 150 euro. Dat is geloof ik wel 1 van de duurste manieren op beter beeld te krijgen op een oudere console, maar toch, het loopt wel vrij snel op.
Denk dat uiteindelijk de vraag is, hoeveel kost het allemaal, en is dat het geld waard voor de tijd dat je het gaat gebruiken.
Herkenbaar. Als ik zo zie wat ik inmiddels allemaal uit heb gegeven om het beste plaatje op mijn plasma te krijgen, dan wordt vooral mijn vriendin niet zo vrolijk. Maar ja, het is heel persoonlijk wat je bereiken wil. Zo zou ik het te gek vinden als mijn console (waar ik nu zo hard aan knutsel) het over een jaar of twintig gewoon nog doen op de apparatuur die wij dan gebruiken, eventueel via een verloopstukje.

• Seroczynski
  • Nu online
Benjamin- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:19:
Bij die 10% is waar het vaak fout gaat bij 'ons'. Gross van de mensen zal het niet interesseren. Koop een mini Snes, hang hem aan je LCD en het is goed. Dan krijg je die kleine groep die redelijk het onderste uit de kan wilt halen. Sommige gaan voor het beste, andere willen nog wel een paar procent inleveren, maar bij 10% begint het bij de fanatiekelingen toch wel weer te kriebelen. ;)
Daarover gesproken.. Ik heb nu een gemodde PAL SNES die regiovrij is en zowel 50 als 60Hz speelt. Maar ik ben inmiddels al weken eBay in de gaten aan het houden voor een mooie SFC Jr. incl. originele controller. Naar verwachting kan de OSSC ook beter met het signaal over als het een 'native' kloksnelheid is i.t.t. een PAL 60Hz signaal.

• Seroczynski
  • Nu online
Genoeg opties voor de SNES in ieder geval :P

Even een vraag over homebrew op de GameCube. Weet iemand of er verschil zit tussen de combinatie van een Action Replay disc met een Memory Card waar een SD kaart in kan, en een "officiële" SD Media Launcher? Ik heb optie 1 en twijfel of ik deze moet vervangen door optie 2. Verder is mijn GCN gemod met een ViperGC.

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb wel deze besteld https://submodule.co/ omdat een tijdje geleden mijn 3ds gestolen was wil ik wel backups hebben van mijn saves + mijn oude color games hebben nog battery backups helaas. Maar iemand al ervaring mee?
Deze kende ik nog niet, geinig ding zeg. Ik ben heel erg benieuwd wat je er van vind en of het allemaal lekker werkt. Ik vervang wel eens batterijtjes van mijn GB carts, en als ik dit preventief zou doen gaat dat ten kosten van de savegames. Begrijp ik het goed dat ik hiermee de savegames kan uitlezen, opslaan op mijn PC, en weer terugzetten op de cart?

• Seroczynski
  • Nu online
Het zijn niet alleen batterijen die gaan lekken ;-) Laatst een SEGA CD unit waarvan de condensatoren aan het lekken waren. Dat laat ook geen beste meuk achter..

• Seroczynski
  • Nu online
Is dat een maandblad ja? Ben benieuwd hoe ze die vullen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Ik blader wel eens door de retroGamer, die is hier vrij goed verkrijgbaar. Krijg altijd wel de nostalgische kriebels als ik dergelijke artikelen lees, erg leuk. Volgens mij inderdaad vrij prijzig, maar misschien moet ik er ook maar eens eentje aanschaffen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Ik heb laatst Super Mario Land 1 en 2 uitgespeeld, maar zodra ik mijn GBC op orde heb ga ik Super Mario Land 2 DX wel spelen :) En MSU-1 enhanced games vind ik ook wel geinig. Echt tiles aanpassen ga ik niet doen, want ik vind juist de uitstraling van een game belangrijk. Echter ben ik niet vies van een remake hier of daar te spelen i.p.v. het origineel. Zo heb ik Final Fantasy I en II op de PSP gespeeld, en III en IV op de DS :) V en hoger speel ik dan weer op de originele hardware, al dan niet door een fan-translation van V te gebruiken.

Fan-translations en re-dubs zijn echt baas. En via een flashcart zijn deze gewoon te spelen op de originele hardware, wat het voor mij echt perfect maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Soms is het niet mogelijk omdat dergelijke mods buiten de grenzen van de hardware gaan.

• Seroczynski
  • Nu online
Oké, dit is dan wel de foto van de eBay advertentie maar ik moet immers twee weken wachten tot hij geleverd wordt en ik moet dit gewoon even delen. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een Super Famicom Jr. aangeschaft!

Specifiek een aanbod met de originele Junior Controller erbij (zie logo) zodat ik dat in ieder geval mooi compleet is. Waarschijnlijk ga ik mijn 8bitdo's gebruiken en laat ik die controller netjes heel :)

Seroczynski wijzigde deze reactie 12-07-2019 00:31 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Cobb schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:13:
@Bartosy

Maakt het dan nog uit (voor de prijs) als ze zijn nagekeken, schoongemaakt, pinconnector in de originele staat is hersteld, retrobrite etc? Controllers zijn ook helemaal schoongemaakt en hebben intacte rubbers.

Of is dat verspilde moeite geweest en had ik ze gewoon op MP moeten plempen?
Voor Marktplaats is dat verspilde moeite.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Tijdje geleden een Super Famicom Jr. uit Japan via eBay gekocht. Afgelopen zaterdag al geleverd (zonder inklaringskosten) en dus vanavond maar even aan de slag gegaan. First off: ik dacht dat mensen een beetje overdreven als ze het over het grafische verschil van een 2CHIP en 1CHIP SNES hadden, maar nu ik het zelf door mijn OSSC heb gezien :o :o Wat een enorm verschil zeg. Waar ik mij bij Final Fantasy V toch stoorde aan de 'blurry' graphics van mijn PAL 60Hz modded 2CHIP SNES, is het beeld voor mij nu haarscherp. Ik sta er echt versteld van.

En omdat ik altijd zit te bléren dat een topic niets zonder plaatjes is, heb ik hier wat foto's van het inbouwen van de RGB bypass (een mogelijkheid tot een "inklap-ding" zou niet verkeerd zijn op dit forum :+).

• Seroczynski
  • Nu online
snefkens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:47:
@Seroczynski heel tof! Wat me direct opvalt is dat donkey kong in het Engels is. Zijn de games vaak in het Engels in te stellen? Of is het meeste in het Japans?
De levels en teksten die in-game zitten zijn allemaal in het Japans. Over het algemeen vind je geen Engelstalige games op de Japanse systemen. Waarom het dan in dit menu wel zo is durf ik dan ook niet te zeggen :D

Echter kan je prima Japanse games als Yoshi's Island e.d. uitspelen zonder een woord Japans te kunnen lezen.

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Prijzen van zulke games is voor mij de reden om niet heel erg actief op zoek te gaan naar de echte toppers. Wellicht nog interresant om via de terra onion mega sd (vergeef me als ik de naam niet helemaal goed heb) te spelen? Die is ook niet goedkoop, maar volgens mij heb je dan in een keer alle megadrive en megacd games speelbaar, weet allee niet of ie ook 32x doet........voor mij iets minder boeiend om ik geen 32x heb aan de ene kant, aan de andere kant hoop ik nog steeds dat iemand ooit is iets in elkaar flants wat
- alle megadrive games speelt (dus gewone carts, inc dingen met speciale chips, megacd en 32x)
- saves states voor alle games
- vrijheid qua controllers
- mogelijkheid om ook fysieke media af te spelen

grote verlangslijst, dus wsl zal het niet op heel korte termijn gebeuren, en ik heb toch al interesse in de polymega.......wat dan uiteraard geen echte hw is.....maar toch wel paar van de boxen kan afvinken. Ben ook allergisch voor onnodig laden, dus wat dat betreft sd altijd liever dan cd.

Maar goed atm dus zowel geen 32x en geen mega cd!

Andere optie die ik momenteel heb is de pc engine versie spelen, is wel japans, maar kan me niet voorstellen dat ik geen fantranslation zou kunnen vinden. Ook geen idee welke versie de betere is.
Hebben we het laatst nog over gehad in dit topic :+ Sega 32X gaat 'm niet worden zonder het device zelf, mede omdat er een eigen video output op de 32X zit. Een SEGA CD module kan ik iedereen aanraden, is echt lachen om zo'n ding te hebben. Onderhoud is goed te doen en er zijn zat betaalbare games. Daarnaast lijst hij ook gewoon CD-R's, dus games als Snatcher kan je dan in ieder geval wel op de originele hardware spelen.

• Seroczynski
  • Nu online
3style schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:47:
Heeft iemand hier nog interesse in bepaalde Japanse Dreamcast shmups ? Ik heb er best wat liggen en wil er wat verkopen.
Gewoon op V&A plempen, dat valt ons wel op!

• Seroczynski
  • Nu online
@snefkens Zo, gekke bedoeling zeg. Ik zie af en toe wat namen terugkomen, maar zo erg heb ik het niet meegemaakt. Nou laat mijn budget het ook niet toe dat ik dergelijk vaak games kan aanschaffen, en is mijn gebruikersnaam op Marktplaats gewoon mijn voornaam (meer mensen hebben die).

Verder koop ik zo af en toe nog iets via Button-Bashers en eBay, maar verder niet. Ooit het idee gehad om iets leuks in elkaar te knutselen voor verzamelaar, maar je weet hoe het dat soort projecten vergaat (laatste commit meer dan twee jaar geleden :/)

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Yep, is ook altijd mijn idee geweest. Los van t feit dat ik meer heb met de PS1 dan de Saturn, zijn de Saturn games vaak schaarser en dus duurder. En die kartonnen doosjes hé... :X
Ja, die doosjes zijn een beetje jammer. De CD blijft nooit vastzitten, de boekjes liggen er ook gewoon in, en het plastic laat op den duur los van de doosjes. Dat laatste is wel netjes te repareren, maar toch. Heb er laatst weer een paar in boxprotectors gestopt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
3style schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:44:
Vraagje over deels vergeelde snes cartridges. Krijg je deze nog eenvoudig schoon?
Eenvoudig, nee. Maar d.m.v. retr0bright of sunbright krijg je ze weer wit.

Afgelopen vrijdag voor €20,- twee Xboxen, vier controllers en een aantal games via Marktplaats aangeschaft. Eén defect, de rest niets over gehoord. Uiteindelijk blijken twee controllers niet te reageren, drift er eentje naar links en werkt de vierde perfect. Deze ga ik vanzelfspreken nog proberen te repareren in de aankomende periode.
Daarnaast bleek de defecte Xbox over een Xenium Gold modchip en 200GB IDE HDD te beschikken, welke ik met flink wat pijn en moeite in de nog werkende, 'originele' (want hij was wel open geweest) Xbox heb overgezet.

Ik had nog een component kabel met optische audio, maar dat is volgens mij van een of ander knakemerk. Binnenkort maar eens kijken hoe ik het beste beeld eruit krijg, via de OSSC of toch de HDMI kit van N64 freak.

Stuk goedkoper dan mijn normale weekend vermaak ;)

• Seroczynski
  • Nu online
koelebobes schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:52:
[Afbeelding]

Eindelijk kan ik weer een retro post .... posten :) Super blij met deze haul <3 _/-\o_
Goede haul zeg, ieder item hier is top. Gele N64 controller is mijn favorieten kleur, de R2D2 360 is imo de meest geslaagde Star Wars themed console ooit en die games mogen er ook zijn zeg!

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:54:
Dus mcable heeft een nieuwe indiegogo de hdmi kabel die wel een beter beeld geeft .... :)

[...]
Eerst zien, dan geloven. Ik vind dat er wel een redelijk grote claim wordt gemaakt. Daarnaast heb je voor je retro consoles nog altijd een HDMI out nodig wil je hier gebruik van kunnen maken.

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:23:
- Pound HDMI cable voor de originele Xbox; hierdoor kan je makkelijker de Xbox verbinden met huidige TV's en als je 'm op NTSC zet (m'n Xbox is hardmodded) ook aangeven dat je TV 1080i aankan. Vanavond / morgen even de Xbox open halen om eens schoon te maken en de clock capacitor eruit te slopen. M'n Xbox is een model 1.0 en t/m 1.5 maakte Microsoft gebruik van goedkope componenten. Dus grote kans dat er al de nodige acids op m'n moederbord gelekt zijn. Gelukkig werkt de console nog wel, maar ook de HDD is volgens mij veels te verouderd (Dus een nieuwe HDD gekocht die vandaag binnen komt). Als het goed is zal de SmartXX herkennen dat de HDD nieuw is en alle mappen, etc. aanmaken, maar mogelijk voor de zekerheid ook een HeXen disc klaarzetten.

Voor iedere console heb ik zo'n beetje iets wat ik nu wil spelen, en in de tussentijd wil ik ook nog wat meer consoles erbij hebben in de gameroom. Bijv een Gamecube met Gameboy Player en een Famicom met RGB mod. Die gaat volgens mij wat lastiger worden... Maar tijdens ESA wel de charme van een NES ingezien :D
Ik heb toevallig net een gezocht advertentie geplaatst voor de officiële MS Component kabel voor de Xbox. Ik lees overal dat de Pound kabel een beetje tegenvalt.

De Famicom kan je vrij gemakkelijk aanschaffen, maar dan zou ik wel voor de toploader gaan. Die moet ik zelf ook nog :P

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Ik hoor er juist goede dingen over, maar ach, ik had sowieso een nieuwe kabel nodig en als ik hiermee op goede kwaliteit kan zitten, prima :D

De Famicom zelf is wel prima te vinden ja, maar met een RGB mod wat minder. Zelf ben ik ook geen held in het modden, dus dat maakt het een wat lastigere koop. Ik wil idd voor een toploader gaan, dus dat ga ik de aankomende tijd wat in de gaten houden.
Het desolderen van de chip op een Famicom is wat lastig. Op mijn eigen NES heb ik er alle tijd voor genomen. Ik weet dat @Sp33dFr34k vrij goede apparatuur heeft, misschien kan hij iets voor je betekenen (of niet, in dat geval sorry :P)

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:31:
Oof, m'n herstel van de Xbox heeft wat vertraging opgelopen;

Ik had 'm dinsdag open gehaald om de clock capacitor eruit te halen (voordat 'ie gaat lekken) en de HDD te vervangen. Openhalen was geen probleem, alles netjes eruit kunnen schroeven en de clock capacitor kunnen vinden. M'n Xbox was model 1.0, dus ik ging er van uit dat m'n moederbord onder het zuur zou zitten, maar ik heb enorm veel geluk gehad dat mijn capacitor nog niet was gaan lekken. Toch maar verwijderd, want het is in dat opzicht een tijdbom.

Daarna wilde ik met de HDD aan de slag gaan en kwam ik tot de pijnlijke realisatie dat de oude HDD (logischerwijs) een PATA schijf was en we tegenwoordig alleen maar SATA connecties hebben. Dus ik heb een adapter besteld die dit om kan zetten, hopelijk werkt ie direct...
Vergeet niet een 80pin IDE kabel te gebruiken bij je SATA HDD, gaat een hoop schelen.

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Hmm, niet aan gedacht inderdaad. Een Xbox heeft natuurlijk 40pin. Gaat het alleen in snelheid schelen of komen er grotere complicaties bij kijken?

En als suggestie, zou dit dan een prima versie zijn? https://www.onlinekabelsh...0-aders-66-100-0-60-meter
Elke 80pin IDE kabel zou moeten werken. Het is niet vereist, maar de originele 40pin IDE kabel gaat je bottlenecken, bijvoorbeeld bij het booten van de Xbox.

Belangrijker is dat je IDE-SATA convertor compatible is en -afhankelijk van je doel- de SATA HDD ook gelocked kan worden. Dat laatste is niet in alle gevallen nodig, bijvb. als je de TSOP gaat flashen met een andere BIOS. Zou ik trouwens aanraden, aangezien je een v1.0 Xbox hebt (y)

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Welkom terug! Om alvast deze te beantwoorden, de 1.6 modellen (2004, meen vanaf mei?) hebben dit issue niet. Kun je controleren aan de hand van je man. date onderop je Xbox console.
Volgens mij klopt dat niet. v1.6 heeft hetzelfde probleem, alleen kan je de condensator niet weg laten zonder hem te vervangen.

Alright, weer wat geleerd. De clock condensator op een v1.6 is van betere kwaliteit dan in de voorgaande modellen, en hoeft dus niet preventief vervangen te worden O-)

Seroczynski wijzigde deze reactie 01-08-2019 12:52 (16%)

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Echter, dit viel me wel op bij deze:

[Afbeelding]

Ding werkt prima, maar dat tijdelijk zijn als ik dit zo zie. Maar 's uitzoeken welke dit zijn en wat het doel is om ze op een geschikt moment te gaan vervangen.
Dat heb ik (in mindere mate) ook op mijn Xbox. Dat is 3300uF 6V zo uit mijn hoofd.. Ga ik er morgen een paar van halen om te vervangen.
Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:52:
[...]

Oof, die capacitor is idd zichtbaar aan het lekken... De andere zijn wel vreemd, iets van roest ontstaan?
Condensatoren gaan vaak na verloop van tijd bol staan, dan moet je ze vervangen. Anders gebeurd dit dus :P Voor alle retro consoles geldt helaas dat we op den duur alles moeten recappen. Zo is het bij de Game Gear en Sega CD nu al nodig, maar ook onze geliefde (S)NES en Mega Drives zullen dit nodig hebben. Handig om het zelf te kunnen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 01-08-2019 13:54 (18%)

• Seroczynski
  • Nu online
@Exorcist Deze heb ik van de week gemaakt van mijn 1.4 Xbox. Zijn toch 3300uF, wel 6,3V.

@Grumpmeister Ik zou jullie beiden ook aanraden de thermal paste van de CPU en eventueel de GPU te vervangen. Voor mijn CPU scheelde dat 15 tot 20 graden :o De pasta van de CPU was compleet opgedroogd.

• Seroczynski
  • Nu online
Ik had toevallig afgelopen vrijdag twee Xboxen gehaald, dus ik zit er ook weer helemaal 'in' natuurlijk :P

• Seroczynski
  • Nu online
Die PSX en Saturn versie van DOOM zijn wel heel erg sexy zeg.

• Seroczynski
  • Nu online
Is DOOM64 niet een heel andere game dan DOOM 1 trouwens? Valt die daarmee niet buiten de boot?

• Seroczynski
  • Nu online
walterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:21:
Zo, even onder de Xboxen gegluurd. Eentje is uit 2002 en de andere uit 2004.

Die uit 2004 heb ik zelf nieuw gekocht en is nagenoeg in nieuw staat. Los van een soft mod is er niets mee uitgevoerd en in de afgelopen maanden is er meer mee gespeeld dan in de eerste 10+ levensjaren.

Die uit 2002 heb ik laatst voor rond een tientje opgepikt. Die is al eens open geweest want daar zit een modchip in. Wellicht dat ik daar meteen een grotere HD in mik (of ik wacht nog even op de bevindingen met de converter.

Iets waar ik nog niet goed heb begrepen is hoe het zit met de specifieke software voor de modchip. Ik vind hier en daar wel wat guides maar ik heb er nog steeds niet echt een goed beeld bij.
Nice, heb je de clock condensatoren uit jouw Xboxen verwijderd?

Softmods kan je van alles mee, maar is net even anders dan een modchip. De laatste keer dat ik een softmod heb uitgevoerd is meer dan acht jaar geleden, dus ik kan je alleen naar het ogxbox forum verwijzen.

Ik heb zo juist de "High Quality DIY Component Cable" gemaakt, en wat een verschil met mijn merkloze component kabel zeg. Gaat nu ook lekker in de OSSC. Voor nu nog stereo geluid, maar ik wil dit nog een keer doen met een toslink. Scheelt toch even heel wat euro's in vergelijking met de originele component kabels.

• Seroczynski
  • Nu online
Oh ja, jij hebt waarschijnlijk een 1.6 he?

En wat nice dat je die officiële RGB kabel erbij hebt. De MS kabels zijn volgens velen de beste. Je hebt daar ook weer twee versies van. Eéntje met een kastje waar je zelf je kabels in moet stoppen, en eentje waar een toslink in de aansluiting aan de Xbox-zijde zit. Heb jij die tweede?

Beide gaan voor €60+ op eBay -_-

• Seroczynski
  • Nu online
walterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is het deze. Inderdaad met een toslink aan de zijkant.

[Afbeelding]
Het was al wat laat, ik was al wat gaar. Die RGB kabel is nice, maar ik was in de war met de component kabel. Of de RGB kabel dezelfde waarde heeft weet ik niet. Kan je er 480p, 720p en 1080i mee doen?

Sowieso nice om in een OSSC of Framemeister te proppen :P
koelebobes schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:55:
[Afbeelding]

Goedemorgen,

Zou iemand hier mij misschien kunnen helpen? Ik heb via Ali een S-video kabel besteld voor de SNES/N64 en de SNES ziet er perfect uit ( Heerlijk , de kleuren poppen van het scherm ) . MAAaaarrr als ik dezelfde S-video kabel in mijn N64 steek dan is het beeld overbelicht en mist het detail. Hierboven een voorbeeld.

Doe ik wat fout ? Heb ik de verkeerde kabel , moet ik mijn N64 modden ?

( nu we hier toch zijn en mocht ik de verkeerde kabel hebben, wie weet waar je een quality S-video kabel voor de N64 kan bestellen in de EU )
S-Video is volgens mij nogal een Amerikaanse / weinig gebruikte optie. Ik ben geen expert over streaming setups, maar ik geloof dat de meeste streamers van retro-games gebruik maken van RGB modded consoles i.c.m. een OSSC / Framemeister en een compatible capture card.

Seroczynski wijzigde deze reactie 02-08-2019 11:07 (48%)

• Seroczynski
  • Nu online
Ho! Gamecube zijt gewoon retro :+

Seroczynski wijzigde deze reactie 08-08-2019 09:55 (6%)

• Seroczynski
  • Nu online
pirke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:58:
Ik heb mijn oude SNES ook maar eens aan de versterker gehangen (die AV kabel input omzet naar HDMI uit). Heerlijk super mario world gespeeld :)

Dat alles nog werkt na bijna 30 jaar... Goed spul!

Ik ben alleen mijn NES met Duck Hunt kwijt :(
Oude consoles zijn ook zeer degelijk gebouwd.

Kijk maar uit, voor je het weet post je hier ook regelmatig :D

• Seroczynski
  • Nu online
Ik verbaas mij er altijd over dat dat stukje poll script nog echt uit het stenen tijdperk lijkt te komen.

Wel gestemd.

• Seroczynski
  • Nu online
Ik heb ooit ergens iets gelezen van een NES Zapper die op LCD's werkt. Is een mod voor een third-party Zapper. Heb er de laatste tijd niet meer naar gekeken, maar ik vind het ook pas interessant worden als ik het aan de praat keikgret een -eventueel gemodde- originele Zapper.

Zit ook al weken te dromen over mijn nieuwe, eerste echte gameroom. Heb er nu de ruimte voor in het huis, maar we willen ons eerste koophuis aanschaffen. Helaas nog geen succes met bieden gehad so far :P

• Seroczynski
  • Nu online
Nice, maar dan ga ik wel proberen km die internals in een originele Zapper te plaatsen :P

• Seroczynski
  • Nu online
Grumpmeister schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:34:
Poeh, gisteren eens wat uitgegeven aan een RGB modded Famicom. Wilde er toch een keer een halen, dus was dit een mooi moment. Probleem is echter dat m'n (nieuwe) TV geen scart aansluiting heeft en ik dus (uiteindelijk) ook een OSSC aan moet schaffen. Nu staat dat ook wel in de planning, maar toch. Tot die tijd is 'ie op de TV beneden ook wel bruikbaar.

Nog even kijken welke game ik er even los bij haal, en dan iets later een Everdrive erbij halen zodat alles iig speelbaar gaat zijn. Daarna kan ik in ieder geval selectief gaan collecten voor de NES / Famicom :D
Nice, ik wil ook nog een AV Famicom. OSSC is al goedkoper geworden, en is echt een massive upgrade. Welke games heb je nu voor de Famicom?

• Seroczynski
  • Nu online
Ik heb CIB exemplaren van SMB1 en 2, maar nog juist geen Famicom :P

• Seroczynski
  • Nu online
Cool hoor, ik zou ook graag een 32X willen om mijn tower compleet te maken. Heb deze maand weer wat GameBoy spullen aangeschaft en een belachelijk duur toetsenbord, dus dat moet maar weer even wachten :P

Daarnaast wil ik mij nu eerst richten op de Dreamcast, d.m.v. een DCHDMI en GDEMU :)

• Seroczynski
  • Nu online
jwgoverg schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:20:
Bij mij is het ook weer gaan kriebelen, 5 jaar alles op zolder gestaan in plastic bakken na de verhuizing. Had wat van mijn dure spellen verkocht (dreamcast cannonspike/project justice) en de ongebruikte spelcomputers verkocht om weer wat te ruimen. De opbrengsten zijn gelijk naar een gdemu + ossc clone gegaan voor m'n dreamcast.
Heb je van beide een clone? Ik wil binnen twee maanden een GDEmu bestellen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk een clone worden omdat hij momenteel officieel niet aangeboden wordt. Maar de OSSC is laatst nog wat gezakt in prijs. Wat betaal je voor een OSSC uit China, en kan die gewoon de firmware updaten?

• Seroczynski
  • Nu online
De OSSC is open source, dus op zich zou die het gewoon 100% moeten doen. Het is -volgens mij- alleen dat de onderdelen die gebruikt worden bij de assemblages van een andere kwaliteit kunnen zijn, maar dat zegt wellicht helemaal niets over de werking en betrouwbaarheid. Ik ben benieuwd hoe die jouw bevalt.

Welke MFR date staat er op de bestelde GDEmu clone, 2018-10-10? Volgens mij is deze namelijk de meest recente, maar ik zie soms nog andere aangeboden worden.

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True