Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:46
quote:
Cobb schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:54:
Ik heb nog een hele zooi aan Gameboy spellen. Ook GBA. Nu wil ik deze weer gaan spelen. Is de Revo 101plus daar nog de beste optie voor? Nog een aankoop tip?
De beste optie ligt aan je voorkeuren. Ik ben zelf erg fan van de backlit GameBoy voor classic games, en de backlit AGB voor GBA games ;)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
NG Black en NG2 vind ik helemaal geweldig, maar NG3 kon ik niet echt inkomen. Blue Dragon heb ik -als echt JPRG fan- natuurlijk uitgespeeld, prachtig stijltje. Ik zie BD niet als een hidden gem omdat die toch best wat marketing heeft gehad, mede omdat Akira Toriyama eraan meegewerkt heeft. Welke JRPG dat naar mijn idee wel is, is Lost Odyssey O+

Moet wel zeggen dat ik de 360 nog láng niet als retro bestempel, maar dit is waarschijnlijk wel het moment om je verzameling compleet te maken.

Seroczynski wijzigde deze reactie 17-04-2018 10:28 (24%)

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
De 'officiele' grens is dacht ik alles na last gen. Dus in dit geval xbox1 = current gen, x360 = last gen en de org xbox is dan officieel retro.

edit:
Vandaag iets ontvangen :)
[afbeelding]

En nee, het is niet het kewle tafelzeil B) :*)
Ik ben benieuwd wat je van de controller en de kwaliteit ervan vindt.

• Seroczynski
quote:
Vinnie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
En toen had ik een dooie Genesis voor me neus... f*& :( een van de grotere logic chips zag er goed gebakken uit. Toenet eentje kunnen scoren die deze gaat vervangen.

Toch best jammer.. een non-TMSS (FCC ID FJ846EUSASEGA) Sega Genesis HDG zijn niet zo goed (betaalbaar) te vinden in vergelijking met de non-HDG/Genesis 2 variant.

En mocht er iemand hier toevalling interesse hebben, er ligt hier nog een Sega CD Model 1 te verstoffen :o

Ook een Playstation 2 gescoord met ingebouwde hdd. Ik heb nog wat PSX/PS2 spellen liggen, even kijken of ik ze netjes vanaf de hdd kan laten draaien. Leuk hobbyprojectje.
Wat is het voordeel van een FJ846EUSASEGA model MD?

PS2 met HDD Loader is relatief eenvoudig te fixen, mits je een manier hebt om unsigned code te runnen. Daar is gratis software voor op de Memory Card voor verkrijgbaar ;)

• Seroczynski
Krikzz heeft ook net nieuwe, draadloze SEGA 6 button controllers uitgebracht. Is een project waar hij al jaren aan heeft gewerkt (en heeft geteased via Twitter). Prijzig, maar denk wel dat ik hier twee controllers ga aanschaffen (in de toekomst).

bron

• Seroczynski
quote:
Vinnie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:40:[...]

Leuke functies, maar hou dit even in de gaten. Onder andere hierom ben ik zelf voor een X5 variant gegaan.
https://db-electronics.ca...-flash-in-retro-consoles/
Lees ook even de reactie van Krikzz zelf:

https://db-electronics.ca...t-in-5v-to-3-3v-mismatch/

http://krikzz.com/forum/index.php?topic=6615.0

Volgens mij is er niets om je zorgen over te maken.

• Seroczynski
quote:
Cobb schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:29:
Ik twijfel om te beginnen aan een Gameboy zero build, (mijn eerste ervaring met elektronica en solderen in deze vorm). Is er een topic op tweakers voor dit soort builds?
Dat mag wat mij betreft gewoon in dit topic :P Uiteindelijk speel je er voornamelijk retro games op.

Heb zelf ook meerdere malen gekeken naar een GBZ. Laatst waren er nieuwe Kite Circuit Swords uitgekomen, welke het modden een stuk makkelijker maken. Dan zit het meeste werkt nog in de aansluitingen en het modden van de case.

• Seroczynski
quote:
Cobb schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:20:
Dat zijn wel hele mooie bordjes. Misschien ga ik wachten op de nieuwe batch.

Zojuist maar even een RaspiBoy kit en een Pi Zero gekocht om even bekend te worden met het materiaal en de software.
Toch ook alvast wat wat gameboy cases besteld en wat losse componentjes bij ome Ali.
Misschien past een Raspiboy kit ook wel in een gameboy kit, maar dat is voor latere zorg.
Nice man, ik ben echt benieuwd. Houd je ons op de hoogte? En als je vragen hebt kan je hier natuurlijk ook terecht :)

Ik denk dat het dan eindelijk tijd is voor mij om de OP aan te passen.. Iets wat ik al maanden uitgesteld heb. Ik wil klein beginnen, dus wat informatie plaatsen over RGB mogelijkheden voor de verschillende consoles en eventueel de mods die voor een RGB signaal uitgevoerd moeten worden.

Ik heb geen verstand van PVM/BVM en BNC kabels. Zou iemand het leuk vinden om daar een klein stukje over te schrijven, zodat we dat ook aan de OP toe kunnen voegen? Of is er wellicht een thread op Tweakers waar ik een stukje uit kan quoten?

• Seroczynski
quote:
Exorcist schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:26:
@Seroczynski Je kunt ook andere mensen toevoegen aan de TS hé? Je kunt met een aantal man dit onderhouden zodat niet alles op jouw schouders terecht komt en er een verdeling is van kennis en bijdrage :)
Geen rekening mee gehouden, maar als er mensen zijn die het leuk lijkt kan ik hun toevoegen. Enige eis die ik stel is dat ik je naam hier vaker voorbij heb zien komen :)
quote:
zzattack schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:26:
Over het RGB verhaal: absoluut niet vervelend bedoeld maar ik zou daar niet zoveel meerwaarde aan hechten. Vooral omdat er al echt veel goede resources voor bestaan (retrorgb) bijv.
Dat snap ik heel goed, en ik ben ook zeker niet van plan om hier een heuse Wiki van te maken. Meer een introductie voor mensen die relatief nieuw zijn met retro-gaming, dat ze op de hoogte zijn van de mogelijkheid. Vanuit daar zou ik ook linken naar RetroRGB, een website die ik zelf ook enorm vaak gebruik. Mocht ook dat niet interessant zijn dan laten we het er gewoon uit :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
Ik was laatst aan het kijken voor een exemplaar van Yoshi's Island, toen ik deze goed geprijsde kavel tegen kwam. Kon 'm niet laten liggen :)

Heb al een complete playthrough gepland staan met een maat van mij, nu we klaar zijn met 3D Dot Game Heroes (PS3).

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:15:
[...]

Yoshi’s island is toch one player? Je kan uiteraard wel om de beurt spelen.

Oh en mario2/lost levels al af? ;)
Klopt, wij wisselen gewoon af per level of als we wat te vaak dood gaan :-)

Ik ben nog niet verder gegaan met Mario Bros. 2 of Zelda 2, helaas geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Dynaw schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:48:
Sinds vandaag de trotse bezitter van een Sega Game Gear. Enig nadeel, hij moet nog gerepareerd worden. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan, één schroef is dolgedraaid en zit geroest op z'n plek. Hoe ga ik die verwijderen? Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het proberen te verwijderen met een elastiekje. Ik denk dat de beste oplossing is met een heel klein tangetje maar waar vind ik deze? Of is er een betere manier? De zoekresultaten op Google zijn vooralsnog ook niet behulpzaam in deze specifieke situatie.

Ik ben zelf zojuist ook bij de Gamma geweest maar helaas geen nuttig advies noch gereedschap aangetroffen daar.
Je kan het ook doorboren met een dremel en een klein boortje, of een mini-tang.

Leuk projectje, het opknappen van een GG. Jammer dat het aanbod van games zo magertjes is. Heb laatst Sonic 1 nog uitgespeeld op die van mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Ik bestel ze altijd bij https://www.theboxprotectorshop.nl/

Baal altijd een beetje van de verzendkosten als ik er maar een stuk of drie nodig heb, dus bestel meestal pas als ik er voldoende nodig heb. Kwaliteit is dikke prima.

Volgens mij waren de verzendkosten eerder altijd €6,95. Ik zie dat dat nu (als ik geen console box protectors meebestel) €3,95 is. Dat scheelt toch weer 8) Wellicht dat dit altijd al zo was, maar dan is het mij gewoon niet opgevallen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 02-05-2018 11:45 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Jumpman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:16:
Wat is vandaag de dag een normale prijs voor een nette SNES 1CHIP met twee controllers en kabels? € 50,00/€ 60,00?
Ik denk rond de €70. Staar je niet blind op het vinden van een 1CHIP. Super Famicom Jr. en Super Nintendo Mini zijn goede alternatieven (heeft bij mij zelfs de voorkeur). Zie ook 1CHIP vs SNES Mini / Jr.

Seroczynski wijzigde deze reactie 02-05-2018 16:32 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Vinnie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:32:
Met 1CHIP SNES moet je ook oppassen. De 03 variant ondersteund namelijk geen CSYNC (zonder modden). Ik heb ook eens rond zitten kijken met verschillen, en met 1CHIP heb je ook issues die je met andere varianten niet hebt.

Snelheid is miniscuul anders, iets sneller dan de andere varianten wat soms tot een frame of twee kan schelen. Ook kan het heel soms voor komen dat er een paar glitches in beeld komen.

Dithering zal ook beter te zien zijn met RGB kabels en een 1CHIP SNES; dit valt minder op andere varianten. Het is maar net of je dat mooi vindt of niet.

Komend weekend komt er voor mijzelf een Japanse Super Famicom binnen (met matching SN op de console en handleiding).
[afbeelding]

Waarom een SFC? Deze is out-of-the-box 60Hz, en heeft toch de veel mooiere look dan andere 60Hz SNES/SFC console; de US SNES.

Ik ben alleen nog even aan het kijken welke spellen ik ervoor wil halen voor de komende tijd.

Mogelijke kandidaten
1 Super Mario All-Stars* (geen idee hoe de japanse versie hiervan heet)
2 DOOM
3 Street Fighter II
4 Super Street Fighter II Turbo
5 Super Mario World

Mocht iemand bovenstaande hebben, slinger maar een berichtje deze kant op O-)
Nice man, ik heb ook een boxed versie. Ik vind de SFC supertof, alleen jammer van die korte controller kabels :+ Vergeet Super Donkey Kong 1, 2 en 3 niet, zijn natuurlijk ook supervet. Oh! En natuurlijk Seiken Densetsu 3, al is die best heftig zonder translation.

• Seroczynski
Harvest Moon is ook echt een geweldige game op de SFC. Als je niet zo van RPG's houd gok ik dat je het van de platformers moet hebben, misschien Akumajou Dracula (Super Castlevania IV)? Dan speel je ook de niet-gecensureerde versie met rood bloed en Christelijke verwijzingen :+

Ik zou trouwens ook niet twee versies van SF2 halen, maar gewoon de laatste met alle fighters. Of doe je dit vanwege nostalgie voor de eerste game?

Seroczynski wijzigde deze reactie 03-05-2018 11:29 (21%)

• Seroczynski
quote:
Jumpman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:23:
De Super Nintendo 1CHIP is binnen, ik heb hem eerst getest en toen open geschroefd. Het gaat om de SNS-CPU-1CHIP-02. Ik heb hem aangesloten met een RGB SCART kabel. In de set zaten ook nog twee games die ik niet had, dus dat was ook mooi meegenomen.
Nice, hoeveel heb je er nou voor betaald?

• Seroczynski
Dat is sowieso wel een nette deal, grats!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Ik kwam laatst via dit topic de VideoGC tegen. Waar en wanneer die op voorraad is weet ik niet helemaal zeker, want ik heb mij er nog niet in verdiept, maar je zou daarmee relatief goedkoop HDMI output (geen 1080p) op je Cube moeten krijgen.

Moet je wel kunnen solderen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:55:
Zojuist een NTSC SNES cartridge van Aladdin en Joe & Mac opgepikt met het oog op speedrunnen ervan. Binnenkort eens de CD-i loskoppelen van de splitter en daar eens wat mee spelen (Maui Mallard in Cold Shadow ligt ook nog klaar). Voor de CD-i begin ik wat 'compleet' te raken qua spellen die ik graag wil hebben, het gros heb ik verder maar weinig interesse in. Al blijf ik met een schuin oog naar Zelda's Adventure kijken, maar ik weet niet of ik daar zo'n hoog bedrag voor over heb.

Aladdin zat ik sowieso al naar te kijken, dat vond ik vroeger echt een mooi spel en speelde heerlijk weg (je kon goed merken dat Capcom erachter zat). In ieder geval wat zin erin om dat weer eens aan te sluiten, misschien dit (lange) weekend wel :)
Ga je je speedruns streamen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Yup, ben er al mee bezig de afgelopen weken (met name Link: The Faces of Evil 100% en Zelda: The Wand of Gamelon 100%, daar ligt nog een beetje de focus omdat ik ze ook voor de maandelijkse en jaarlijkse lokale marathon (BSG) aangemeld heb), alleen heb ik niet echt consistente tijden vanwege werk, hond, etc. Ook is de setup niet ideaal, omdat ik op de bank zit voor CD-i en SNES games, terwijl de PC 5 meter verderop staat (dus vaak geen idee of er vragen gesteld worden, etc).

Maar de CD-i games zijn echt blijven plakken, misschien toch het jeugdsentiment, of het feit dat ik niet op een emulator speel. Het geeft in ieder geval hoop voor andere games. En Aladdin is daarom een goede optie om er vervolg aan te geven, aangezien ik die als kind ook grijs heb gespeeld.
Leuk, ik volg uitsluitend speedrunners op Twitch. Ik kijk vaak via Kodi en de chat doe ik toch niet aan, plemp maar eens een linkje neer als je wil.

Seroczynski wijzigde deze reactie 08-05-2018 16:34 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Kaap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:33:
Mijn vriendin tikte vanmiddag een N64 op de kop. Gaat om een Donkey Kong edition, niet de special groene uitvoering though. Doos aanwezig, hoewel heel wel wat wear. Alles zit erbij, expansion pack en zelfs de boekjes. Enige minpunt is dat de controller licht vergeeld is en de joystick volgens mij wel een nieuwe kan gebruiken.

Vanavond even testen, maar wat is zo'n ding waard in deze vorm? Ik vind wel N64 consoles voor 6-7 tientjes, maar nooit met verpakking, boekjes en zon memory expansion pak.
Als je wat foto's post kunnen we een betere indicatie geven. Het is erg afhankelijk van de staat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:13:
Hi guys,

Deze kreeg ik vannochtend op Marktplaats te zien.
[afbeelding]
Opzich niets mis mee, het ziet er gewoon heel goed uit maar...

[afbeelding]

Zien er scams waar ik geen weet van heb? Ik doe de laatste tijd niet zoveel met Marktplaats dus heb geen idee. Of is dit wel betrouwbaar? 1 dag actief?
Dit is een oplichter. Is veel besproken in het topic Marktplaats oplichting, hoe dan?

• Seroczynski
Volgens mij heeft Strato die website uit de lucht gehaald. Als ik die URL handmatig invoer komt ik op een lege pagina.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
Consoles4life! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:30:
[quote]AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:44:
Ahh nu komt de aap uit de mouw.

Ik kan het niet hebben van mezelf dat ik de logica erachter niet zie, waarom 1 cent overmaken een aanwijzing tot oplichting is.

Ze kennen je pincode niet en ze missen je inloggegevens.

Hoe dan?

It's hard being stupid* |:(

*Het inzicht missen, te zien waarom 1 cent overmaken een red flag is.
Omdat jij bij het overschrijven van geld altijd autorisatie dient te geven. Je wordt geleid naar een malafide website en zij kunnen per direct inloggen bij de juiste bank (ze reageren immers alleen op mensen die bij bepaalde banken zitten) en een andere transactie doen met jouw autorisatie.

• Seroczynski
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Noujah, eerste keer dat ik thuis soldeer maar soldeer zo nu en dan “sporadisch” ook wel op mijn werk in geval van reparatie van bedrading en bedrading op sloten.
Alleen niet op board niveau, zoals hier.

Bedrading voortinnen heeft wel geholpen :)

Ook heb ik pas geleden deze gezien:
[video]
[video]
Als ik dan ook een tip ga geven (houd me maar eens tegen :P): probeer het gebruik van hot glue te vermijden.

• Seroczynski
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:30:
@Sp33dFr34k
Hot glue heb ik gebruikt voor isolator omdat de bedrading nog open lag en tegen het scherm bracket aan zou komen.

De soldering vertrouw ik wel. :7

[...]

Tips zijn altijd welkom!

Lijmpistool heb ik niet zo heel heet laten worden. En wat is er eigenlijk mis mee? Metaal en tin zullen er niet van beschadigen.
Hot glue kan soms best, maar je ziet al snel dat mensen het in overvloed gaan gebruiken, en dat komt je werk niet ten goede (rommelig). Er zijn ook anti-statische tapes e.d. verkrijgbaar, of (zoals je zelf al zegt) krimpkausjes. Er zijn dus betere oplossingen voor je werk dan een klodder lijm erop.
Ik heb in het verleden ook wel eens hot glue gebruikt, maar uiteindelijk heb je er meer aan als je er gewoon voor zorgt dat alles zodanig verbonden is dat het niet nodig is. Leer je ook secuurder door te werken.

• Seroczynski
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:34:
Vanavond met een vriend een mooie set opgepikt:

Een PS2 backw. comp. model met 27 games, wat PS2 games ertussen en uiteraard her en der spellen die al ik heb + 2 Sixaxis controllers (geen DS3). Voor 55 Euro een mooie deal en een leuk ritje. Er zitten veel (ook Japanse) Gundam spellen bij. Niet direct mijn cup of tea maar leuk voor de verzameling :)
Voor dat geld zeker een hele mooie deal! NTSC-J games krijgen van mij altijd een +1 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:03:
Misschien een beetje een side quest van het standaard retro-gamen maar hebben de cfw psp owners hier ervaring met cintro’s, gameboots en custom waves?

De vraag eigenlijk meer omdat ik benieuwd hoe jullie de psp hebben gecustomized.

Ik ben er zelf nog niet aan begonnen maar ben wel op onderzoek uit wat nu echt nice is.

Of kan ik toch beter een nieuw topic starten meer over het modden en aanpassen van cfw van de psp? Valt dat dan niet in een grijs gebied ivm piracy?

Er bestaat een: Het PlayStation Portable ervaringen Topic deel 22 maar dat gaat niet zo diep in op het veranderen en customizen van de psp.
Dan ga je op je vingertjes getikt worden door de mods. Alles wat ook maar enigsinds met homebrew heeft te maken is verboden om uberhaubt te bespreken, ze zijn daar nogal strict in..

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:38:
Beetje in het verlengde hiervan.....mijn kids hadden het 'out of the blue' opeens over rpg's en zodoende hebben we wat yt vids gekeken van diverse final fantasies. Ik ben zelf nooit echt door het jrgp virus gegrepen en heb dus eigenlijk nooit echt goed jrpg gespeeld, wel wat pokemon (vooral red op gb/gbc/gba maar ook wat pearl op ds) en wat golden sun op gba.........maar de rest hooguit 'even snel' gekeken naar de FF reeks. oa ff7/10 en 12 maar laten we zeggen dat als ik die games samen 2-3 uur gespeeld heb dat het veel is.

Ik vond de snes versies er wel heel interresant uitzien! naast het door mij niet zo gewaarde turn based battlen via random encounters (deden alle spellen dat maar zoals zelda 2) zaten er toch wel heel veel elementen in die me erg aan zelda deden denken en LttP is een van mijn favo games ever. En het verhaal vond ik toch wel interresant.

Dus.......als jullie mij een snes versie van ff zouden moeten adviseren om mee te starten, welke zouden jullie dan kiezen? Ik heb zelf gekeken naar de usa ff 3 op YT.

Omdat ik niet zeker weet of het echt mijn ding is, begin ik met een rom, dus jap versies (maar dan wel met advies welke vertaling de beste is :P ) of usa, dat maakt allemaal niet uit.

TIA
Final Fantasy VI op de SNES is echt een meesterwerk, en naar mijn inzien veel eenvoudiger om in te komen dan in Final Fantasy II, voornamelijk vanwege de graphics, muziek, eigenlijk de hele sfeer eromheen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Seroczynski
Oh, over onbekende 360 exclusives gesproken.. Mijn all-time favourite 360 JRPG is Lost Odyssey. Daarin wordt het verhaal zo mooi verteld, ik werd er echt he-le-maal in meegezogen. Prachtige wereld en prachtige muziek, goed uitgewerkte characters, top-game die helaas door te weinig mensen is gespeeld.

• Seroczynski
quote:
Jumpman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:24:
Dan de Nintendo SNES games die ik nog heb kunnen verzamelen. Soms maken de repro verkopers je het gemakkelijk, niets vermoedende mensen denken dat de game dat waard is en zo kan je dan toch nog voor een leuk bedrag aan echte toppers komen.
Ik snap 'm niet. Heb je nou repro's gekocht, of verkocht en daarmee nieuwe games gekocht?

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:50:
mijn interpretatie was dat doordat de repro carts op alie expres nu 1 a 2 tientjes zijn, dat mensen aan hem hun orginelen tegen deze prijzen verkocht hebben, terwijl ze dus meer waard waren.
Hij heeft deze weer zelf kunnen doorverkopen naar waarde waardoor hij budget creërde om games te kopen die hij wil........zoiets :P
Och zo :) Thanks voor de uitleg

• Seroczynski
Xbox Classic kan tot 720p output via component ;) Als je hem opgebouwd hebt kan dat in ieder geval, ik weet niet hoe dat zit als die legit is. De componentkabels bestaan in ieder geval sowieso.

• Seroczynski
quote:
Techno Overlord schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:26:
Bestaat er een website waarop ik kan zien wat de beste versie van een bepaalde game is? Voorbeeld: Mortal Kombat Deception kun je het beste op de Nintendo Gamecube spelen gezien je daar ook met Motaro en Shoa Kahn als extra characters hebt die je niet op de Xbox of PS2 hebt. De rede om een beste versie aan te wijzen kan ook liggen in de graphics of de controls.

Als ik ga Googlen dan kom ik alleen lijstjes tegen van 10 games ofzo. Ik zoek dus het liefst een overzicht dat teruggaat naar de 8-bit systemen.
Misschien een beetje open deur, maar ik check dat soort zaken altijd op Wikipedia of op gamefora. Zo kom ik vaak bij het GameFAQs forum uit als ik zoek naar de beste versie van een RPG die op bijvb. de SNES, GBA en PC is uitgebracht. Een specifieke website voor dit soort zaken ken ik niet.

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

De kans dat ik ooit nog een wii u ga kopen schat ik derhalve laag in, gister nog even bij cash convertors gekeken, maar prijzen van iets meer dan 100 euro (ik geloof 120 en 150) vond ik het nog relatief interresant voor een winkel die vaak duur is. maar beide exemplaren hadden krassen op de gamepad. weet niet of dat enigsinds eenvoudig te vervangen is (@Seroczynski enig idee?) maar ik zou me daar vreselijk aan ergeren, dus echt een deal breaker.
Als je het over het scherm hebt, het vervangen van de bovenste laag (digitizer) is vrij priegelwerk. Daarvoor moet de hele controller uit elkaar gehaald worden, de digitizer losgewrikt worden van het LCD en dan pas kan er een nieuwe op. En dan moet die weer in elkaar :P Ik zou het de moeite niet waard vinden en even verder zoeken naar iemand die een screen protector heeft gebruikt.

• Seroczynski
quote:
gast7 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:41:
Zelda twilight princess voor de wii was overigens niet echt een remaster gezien de gamecube versie enkel werd gemaakt om de mensen die nog geen wii hadden toch de kans te geven om het spel te spelen. Volgens mij kwam de wii versie zelfs een paar maanden eerder uit als ik het niet vergis een duo release
Twilight Princess is ontwikkeld voor de GameCube en is later in zijn ontwikkeling geport naar de Wii. De GameCube heeft de 'originele layout', aangezien de game voor de Wii in spiegelbeeld is gezet. Deze keuze is gemaakt omdat Link linkshandig is, maar er veel meer mensen IRL rechtshandig zijn. Door het spel te spiegelen op de Wii kunnen mensen de Wiimote in hun rechterhand houden en alsnog directe input voor het zwaard (wat dan dus in Link's rechterhand ligt) geven.

• Seroczynski
quote:
Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:53:
Van het weekend mijn NES sleeves van RetroGameFreak binnengekregen.
Gelijk al mijn spellen er in gedaan.
Helaas waren de SNES en N64 sleeves uitverkocht.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik haal ze altijd bij TheBoxProtectorshop. Geen flauw idee hoe die geprijst is in verhouding tot RGF, maar ze hebben ze in ieder geval nog op voorraad.

Mooie collectie trouwens! <3

• Seroczynski
quote:
Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:22:
[...]

Thanx.
Wel vervelend als je er twee hebt en dan koste wat kost alle kleuren moet hebben...
Gelukkig ben ik te lui en te arm om te zoeken en kan ik de andere kleuren versies (nog) weerstaan.
Deze heb ik gelukkig allemaal in een lot gekocht (behalve de zilveren).

Over GBA's gesproken. Weet iemand waar ik goedkoop backlight scherm en accu mods kan kopen? Ik dacht dat ik ze op AliExpress had gevonden, maar na navraag bleken dat schermen voor de SP te zijn. Heb er 4 nodig voor een DIY projectje.
De backlight schermen voor GBA's zijn altijd standaard voor de SP. Als je 'm in een AGB wil zetten moet je er een ribbon adapter cable bij halen. Accu mods kan ik je niet verder mee helpen.

• Seroczynski
Ik ben op zoek naar iemand die echt high-quality custom paint jobs op aanvraag doet, zoals zoki_64 O+ Hier een paar voorbeelden (we hebben op Tweakers geen mogelijkheid om spoilers o.i.d. in te klappen of wel?):

Deze kerel woont in de VS Slovenië. Iemand die toevallig wat namen/instagram of whatever heeft van andere mensen die dit doen, wellicht zelfs een Tweaker? Ik zie wel eens het e.e.a. op eBay maar dat is lang niet van dezelfde kwaliteit als wat deze man maakt.

quote:
Xyphoid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:27:
[...]

Ah. Nou begrijp ik het. Snapte al niet dat ik ze niet kon vinden.
Ik kom net een kant-en-klare GBA Batterij Mod tegen, wellicht interessant: https://modmatic.io/powerup-advance

Seroczynski wijzigde deze reactie 04-09-2018 14:09 (18%)

• Seroczynski
quote:
Khaine schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:11:
[...]

Is er een reden om hem niet zelf te benaderen? Hij maakt blijkbaar inderdaad prachtig spul en hij doet volgens z'n instagram ook aan verzoeken.
Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd met een aantal vragen. Ik ben benieuwd of iemand anders ook dergelijke 'artiesten' kent, want ik heb verder vrij weinig succes als ik aan het Googlen ga.

• Seroczynski
quote:
TTC schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:02:
Met het gesprek hier rond AGB-101 mods te lezen, heb ik het werk aan mijn Midnight Blue GameBoy Advance vandaag afgerond:

Ik was er vorige week aan begonnen, maar met wat klungelig soldeerwerk maakte hij kortsluiting. Vandaag rustig terug aan begonnen en zoals je kan zien met groot succes. :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Momenteel staat de teller op 2 werkende AGB-101 mods, 1 AGB-101 die een nieuw moederbord nodig heeft en 1 AGB-001 waarvoor ik nog een nieuwe shell en 32-pin adapter voor nodig heb.

En naast wat knutselwerk heb ik ook nog mijn Kirby collectie vergroot, als ik morgen het laatste pakje aankrijg hoop ik een mooie groepsfoto te maken!
Nice! Je hebt het mooi gecorrigeerd, en je moet soms gewoon de ballen hebben om het zelf aan te leren :) Ik heb ook enkele AGB-101 mods gemaakt, blijft een vette mod voor een gave handheld. Geniet ervan!
quote:
Xyphoid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:44:
[...]

Mooi gedaan.
Heb jij een linkje waar jij je schermen vandaan hebt? Mag ook pm zijn, als dat hier niet mag.
Schermpjes zijn weer ruim op voorraad op AliExpress, praktisch elke verkoper heeft dezelfde schermpjes, dus het is enkel kijken voor verzendkosten e.d. Je kan ze ook via eBay halen maar dat zijn resellers van dezelfde scherpmjes.

• Seroczynski
Ik ben nu wel erg benieuwd, wat is LRG?

• Seroczynski
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:01:
http://imgur.com/a/VlqqCe9

Baggerpic, maar beter dan niets. Heruitgave van een epic retro game, Okami HD :)

En daaronder iets leuks, de N64RGB van Tim Worthington. Nu heb ik die natuurlijk al lang geleden een keer gedaan met een Franse PAL N64. Deze is voor mijn NTSC-U N64 die ik hoofdzakelijk zal gaan gebruiken met de Everdrive v3 (want 60Hz en heb alleen PAL carts). Met deze kun je de LPF uitzetten (want die zit al in de OSSC) én er zit een deblur firmware op, én met de borti mod kun je hem resetten via de controller, handig icm een flashcart.

Binnenkort maar eens installeren :)
Nice! Ik heb een NTSC-J N64 met UltraHDMI om zo mijn 60Hz games te spelen. Heb daarvoor ook de pookjes in de originele controller vervangen met GameCube pookjes en ook die weer gemod zodat ze veel beter aanvoelen dan standaard :) Blijft een mooie machine, ook al zijn er weinig games.
quote:
TTC schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:35:
[...]
Hou ons zeker op de hoogte van de installatie hiervan! Zelf heb ik mijn NTSC-J N64 momenteel aangesloten via S-Video op mijn PVM, maar soms kriebelt het toch ook om een RGB mod uit te voeren.

En in verband met 60HZ, ik zoek meestal specifiek op US/JP N64 games op eBay, gezien ik vroeger nooit geen N64 heb gehad en dus vanaf nul ben begonnen. Maar ik vraag me af of er nu echt veel N64 games zijn die baat hebben bij 60hz...
Alle consoles hebben baat bij 60Hz. Juist bij de N64, waar de framerate in veel games al lager ligt, is die extra 5FPS mooi meegenomen :D

• Seroczynski
Nice man, ik heb helaas geen FM of OSSC dus heb gekozen voor de UltraHDMI en Hi-Def NES :P Heb de SNES en MD wel via RGB, en wil in 2019 de GameCube voorzien van een HDMI poort.

Heb je die arcadekast zelf gebouwd of heb je een oude kast omgebouwd? Ik wil dat ook nog altijd doen, maar is lastig met geld/tijd/vervoer..

• Seroczynski
@TTC Prachtig, ik ben groot fan van de Super Famicom. Mijn SFC collectie is nog klein, ik heb enkel TLOZ: Triforce of the Gods, Yoshi's Island, Harvest Moon en een SFC console CIB (en de Super Donkey Kong serie cart-only), maar ben van plan die nog uit te breiden met een paar titels, waaronder die jij hebt :)

Ik speel inderdaad op een plasma HDTV, en vind het prima zo. Ik verbaast mij telkens weer over het crispy clear beeld dat ik van mijn NES krijgt. Ik maak gebruik van toegevoegde scanlines en crop daar waar ik het nodig vind stukjes van het beeld. Maar ook ik zorg er altijd voor dat ik een CIB, ongemodde console bezit, vanwege authenticiteit.

@Sagat We hebben 'm niet aangehad hier, maar ik heb een RPi3 in een NES case (mét Nintendo teksten) zitten. Gepimpt met het Famicom Mini menu en de Super Nintendo Mini background music, heb ik er laatst nog Castlevania: Symphony of the Moon (PSX) op uitgespeeld terwijl we er een Dualshock 3 controller op aangesloten hadden. Daarna begonnen aan Castlevania: Circle of the Moon met de 8Bitdo SFC30 controller ;) Het kan soms een mooie uitweg zijn. Ik gebruik het voornamelijk als ik bij iemand anders ga retro-gamen en ik mijn hardware niet mee wil nemen. Maar bij voorkeur speel ik op mijn gemodde systemen.

• Seroczynski
Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:57:
[...]

Ik herinner me een verhaal over een klepje van die nintendo in een ander lettertype geprint had.......of haal ik je nou door de war met iemand anders?
Nu haal je twee dingen door elkaar :P Wat betreft de RPi heb ik een RetroFlag NES case. Die komen met een lelijke "RetroFlag" tekst op de case, waar normaliter de tekst "Nintendo Entertainment System" staaat. Ik heb die tekst verwijderd, en er de Nintendo tekst opgeplakt.

Voor mijn Hi-Def NES had ik een vervangend klepje besteld. Deze had echter de Nintendo tekst in een ander lettertype of een andere spacing staan, waardoor het duidelijk was (voor de kenner) om te zien dat deze niet origineel was. Is inmiddels opgelost door de bovenkant van een andere NES die ik nog had liggen te gebruiken.

• Seroczynski
Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:08:
Denk dat ik gewoon zo'n prefab marktplaats gebakje haal, dan heb ik daar geen last van geloof ik (of just wel, omdat ze anders gesued worden door ninty natuurlijk :P )
Zonde van het geld, vaak vragen ze er veel meer voor dan de moeite is. Neemt de helft van de lol weg joh :P

• Seroczynski
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:06:
Dit is mijn SFC-collectie. Mixed bag van hele speelbare games en spellen waar je net even wat meer moeite voor moet doen 8)

[Afbeelding]

Heb twee criteria in deze collectie; het moet compleet zijn en het moet goedkoop zijn.
Prachtig O+

Ik vlieg volgende week donderdag naar Japan, maar wil me voorlopen enkel richten op cart-only Japan GameBoy Classic games. Misschien als ik wat ruimte in de koffer heb dat ik een CIB exemplaar van SFC Kirby ofzo meeneem, maar denk het niet.

• Seroczynski
Ik heb het thread op neo-geo even doorgelezen m.b.t. de Super SD System 3, maar ik zie nergens een prijs staan? Wat moet zo'n ding kosten dan?

• Seroczynski
Zo, ik heb dit topic een drietal weken niet gevolgd omdat ik in Japan ben geweest. Prachtig land, geweldig volk en geweldige tweedehands winkels :) Heb een relatief klein budget van €200 opgemaakt aan wat NTSC-J spul wat ik zo snel vinden kon. Had graag nog wat andere titels meegenomen maar helaas moet je het doen met het aanbod, of zo gek zijn om de prijzen die in Akihabara worden gevraagd te betalen (dat viel me echt vies tegen). Afijn, toch even een plaatje delen:

Uiteraard heb ik (terwijl ik nog in Japan zat) overal direct boxprotectors voor besteld. De GameBoy games waren cart-only maar daar had ik nog aan aantal lege, officiële dust cases voor. Volgende keer dat ik naar Japan ga zorg ik dat ik een groter budget heb. Had ook nog graag een SNES Jr. en Famicom CIB meegenomen, maar dat werd 'm helaas niet.

• Seroczynski
tcv schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Super mooie vondsten, gefeliciteerd. Ik ga volgende maand ook, en ben zeker van plan om wat rond te kijken. Hoofdzakelijk ben ik in GBA geinteresseerd. Heb je nog goede tips qua winkels?
Hard-Off en Hobby-Off voor de meeste keuze, Book-Off véél minder. Niet in Akihabara verwachten inkopen te doen.. Daar zijn wel winkels die tegen redelijke prijzen retro games verkopen maar veel is daar simpelweg overpriced (vergeleken met tweedehandswinkels in andere plaatsen).

Ik lees ook dat de Recycle goed is voor retro-games, maar die ben ik helaas niet tegen gekomen.

• Seroczynski
TDrogt schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:23:
Mijn laatste retro aanwinst, een CD-I 360 portable! Helaas gekocht als niet werkend zonder netvoeding....

[...]
Heerlijk, ik vind het prachtig om handige Tweakers aan het werk te zien met oude spullen :)

Aanstaande zaterdag vier ik een feestje voor wat vrienden omdat ik nog niet al te lang geleden jarig ben geweest. Mensen die mij kennen weten dat ik wel het één en ander aan retro consoles heb liggen. Eén van mijn maten vertelde mij dat hij nog nooit Duck Hunt had gespeeld, ondanks dat hij het vroeger veel heeft gezien bij anderen en het hem erg leuk leek. Dat is voldoende voor mij om zaterdag de CRT en de NES erbij te zetten :)

Ik heb een NTSC Hi-Def NES, een CIB PAL NES en een "kapotte" PAL NES. Nou heb ik die kapotte NES al tien jaar in onderdelen in de kast liggen, waar ik er ook van plan was een mITX PC in te stoppen. Paar kabels van zowel de power/reset als de controller waren al doorgeknipt om ergens anders aan vast te maken, dus die connectors moest ik er opnieuw aanzetten (relatief eenvoudig). Een andere, oude 72-pin connector erin die ervoor zorgde dat de blinking red light opgelost werd, én een nieuw repro klepje erop en hij lijkt weer goed te werken. Is wel een beetje een Frankenstein's NES zo, maar als hier bier overheen gaat vind ik het minder erg dan als dat bij één van mijn andere NES systemen zou gebeuren.

Ben benieuwd hoe mijn niet-retro-gamende vrienden gaan reageren 8)

• Seroczynski
Afgelopen weekend een set van twee 8Bitdo DIY NES Controller kits + Retro Receiver voor de NES gekregen. Nu heb ik eindelijk een goed werkende oplossing voor mijn HiDef NES controllers. Ik vind dit nog het beste product van 8Bitdo, omdat je nu ook een echte Nintendo controller gebruikt, zonder branding van een ander merk. Ik gebruik ook de 8Bitdo SFC30 voor mijn SNES, maar twijfel of ik die nu ook ga vervangen door DIY kits.. Maybe later :D

Duck Hunt was trouwens redelijk populair, later op de avond ;)

• Seroczynski
Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:38:
Eindelijk een Game Gear in bezit :D

Echt in perfecte staat, uiterlijk dan; screen en backlight gaan aan maar that's all. Nieuwe condensatorenset is onderweg. Verkoper had er nog iets anders bij gedaan, nooit van gehoord maar altijd grappig :)

[Afbeelding]
Nice, ik heb er momenteel twee boxed in bezit met een lading boxed games (niets bijzonders). Beide GG's voorzien van nieuwe caps, en meteen eentje getest door Sonic The Hedgehog uit te spelen :) Supercool voor die paar games.

Er zijn ook dikke LCD mods voor, en flashcarts, etc. Maar de library voor de GG vind ik onvoldoende om er echt dikke doekoes aan uit te geven.

• Seroczynski
Volgens mij heb je er 10 tot 14 op het main moederbord zitten en dan nog een stuk of 4 op de audio PCB. Eventueel pak je die van de voeding mee, heb je er weer een paar die je moet doen. Sommigen zijn wat gepriegel maar het is erg goed te doen als je maar een keer eerder gesoldeerd hebt en de juiste afmeting caps hebt (dergelijke kits zijn dikke prima hiervoor).

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:12:
[...]

Dat gezegd hebbende, m'n avond deels gevuld om wat zaken opnieuw te testen/aan te sluiten. M'n beide NESjes aangesloten en getest en opnieuw bekabeld. Beiden werken slecht; m'n oude met oude 72-pins connector slikt niets meer, knippert er een eind op los. De ander met een nieuwe (3 jaar oud maar niet gebruikt) connector heeft wat moeite gehad maar uiteindelijk slikte deze m'n games weer.
Ik zit al een tijdje te azen op de Blinking Light Win voor de NES, maar de verzendkosten maken het erg onaantrekkelijk om één unit aan te schaffen. Iemand anders in dit thread had er een keer twee besteld om die reden, maar kreeg de tweede niet verkocht.

Als er mensen zijn die interesse hebben in de BWL dan kunnen we een keertje samen bestellen.

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Hmm, interesse..

Wat ik me da afvraag is wat deze connector anders doet. Ik heb in één van m'n Nintendo's de 72p connector zelf vervangen voor een nieuwe, een jaar of 4 (?) geleden. Ik gebruik mijn NES eigenlijk nooit maar alsnog heb ik grote problemen met het afspelen van spellen waardoor je op een gegeven moment denkt "laat maar". De connector is nog zo stug als nieuw itt m'n andere NES (vergelijk het met een maagd en een vrouw die al een kind of vijf gehad heeft :+ ) .
Volgens mij (ik weet het niet precies) heeft het te maken met het feit dat de originele connector 'ingedrukt' moet worden om een verbinding te maken. De BWL is een statische brug waardoor je niet langer de NES game omlaag duwt, maar er gewoon inplugd (wat een rotwoord). Anders zou je even op YouTube moeten kijken voor een demonstratie.

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Plausibel. Zal straks 's kijken. Het is dan wel weer zo dat na het doorknippen van het pinnetje van de chip je sowieso het spel niet meer omlaag hoeft te duwen, maar wat het verder doet met het systeem an sich...de NES is natuurlijk geen technisch hoogstandje (vandaag de dag dan).
Oh, ik druk mijn games nog altijd omlaag op mijn regio-vrije NES :P

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Tsja ik weet niet of ik te jong was om het te merken of dat ik niet beter wist, maar ik heb van 'ons' pal probleem in het nes tijdperk nooit iets gemerkt. ik heb natuurlijk ook maar 17 games.
Verder heb ik ook weinig games waarvan ik weet dat ze wel in de us zijn uitgekomen maar niet hier, en jap games speel ik doorgaans niet door de taal barriere. Dus ja, heeft het dan zin om moeite te gaan doen? Helemaal met diverse emulatie opties? Voor de nes is dit voor mij een nee.

Voor de snes is dit anders, sowieso is dit een van mijn favo consoles ever en daarnaast las ik 'toen' ook diverse gaming mags en ja als spellen bekend stonden om slowdown of anderzijds slechte pal conversies, dan kocht ik ze niet.
Ik denk dat alleen sf2 een uitzondering is, en die vind ik ook echt onspeelbaar door de snelheid.
Maar sf2 turbo vind ik an sich dan weer prima, ondanks de gigantische black borders. Wat ik voor snes imports leuk vind is dat ze vaak iets goedkoper zijn, en ja, stiekum zou ik het liefst een usa snes scoren voor die 60hz (modden van een snes hiervoor schijnt trikcy te zijn hoorde ik......?) aan de andere kant, ik ben simpelweg een casual hobbyist, ik wil er eigenlijk niet heel veel geld in pompen.
Dus ik denk dat het voor nu zo laat en mocht ik ooit echt meerdere games hebben waarbij ik me ga storen aan de slowdown, tsja wellicht dan een usa snes of wellicht een analogue snes, want die had hiervoor ingebouwd opties als ik me niet vergis.

Maar eigenlijk ga ik mijn geld dan liever uitgeven aan bijvoorbeeld die consolised MVS or toch een 32x/mega cd.
En dit staat allemaal toch nog weer lager op de verlanglijst lijst dan everdrives voor de snes en md.
Vroeger had ik het ook niet door. Echter, toen ik jaren later -nog voordat ik retro-gamer was- Sonic The Hedgehog op een SEGA emulator ging spelen, en vervolgens op mijn eigen Mega Drive II, was het verschil enorm. Ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn Mega Drive, en vandaar uit ben ik onderzoek gaan doen. Persoonlijk wil ik altijd het beste van het beste, en daarom wil ik anno 2018 mijn verzameling niet laten bestaan uit games met mindere performance t.o.v. diezelfde games die in een andere regio zijn uitgekomen. Blijft een terugkerende discussie, en het ligt denk ik ook meer aan mijn quirks dan aan wat anders, maar dit is de korte versie denk ik :)

Een ander iets, ik heb inmiddels nog iemand die graag mee wil profiteren van de Blinking Light Win voor de NES. Ik heb van drie mensen (deze persoon, ikzelf en Sagat) nu een bevestiging dat er interesse is. De BWL is momenteel enkel als pre-order te bestellen (ze worden per batch verkocht) en we zitten natuurlijk nog met verzendkosten binnen Nederland. Ik kan die van Sagat gewoon langsbrengen, dus dat scheelt weer €6,50. Waar die andere persoon in Nederland woont weet ik niet, maar als dat in de omgeving van Arnhem is wil ik wel even langsrijden. Kost je dan wel een bakkie pleur 8)

• Seroczynski
Oooooh Ikaruga, nice!

• Seroczynski
Sagat schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:27:
Als ik me niet vergis kun je met een Everdrive overigens toch ook de sega master system games spelen?
gezied dit stukje tekst (gevonden op 'segadoes' website)

[...]
Zeker, dat werkt. In welke mate de compatibility is durf ik echter niet te zeggen. Er zit een fysieke knop bovenop de MegaEverdrive voor het pauzeren/resetten van je game geloof ik.

Mooie is dat je er ook een MS controller op aan kan sluiten als je wil (moet je die wel even zien te vinden).

• Seroczynski
Nice, ik wil ook nog een keer een Saturn en Dreamcast aanschaffen.

Is peroxide wel 'veilig' voor je console? Ik heb ooit een keer Retr0bright gemaakt, maar dat heb ik laten uitdrogen waardoor het resultaat last had van strepen (erg zonde). Krijg je met peroxide die boel mooi strak? Ben wel benieuwd hoe je dat doet dan.

• Seroczynski
MartijnAbel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Joah, kan weinig mee gebeuren hoor, als ik youtube moet geloven :D
Helaas weinig UV op dit moment waardoor ik wat langer onderweg ben met de peroxide... Vandaag voor de tweede keer ingesmeerd en nu een wat dikkere laag waardoor ik hoop dat het beter uit gaat pakken. De eerste keer scheelt al een heel stuk tenminste
Maar je smeert het dus in? Is peroxide niet vloeibaar? Ik dacht dat ik mensen wel eens console shells in een soort van 'badje' zag leggen namelijk.

Heb wel een UV-lamp gehaald toen ik met Retr0bright aan de slag ging, maar dat kan het niet winnen van de plain ol' sun.

• Seroczynski
henkyyyyyyy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:14:
Iemand enig idee hoe een Famicom aan te sluiten die alleen een RF output heeft?
Ik heb gelezen dat het via een VHS recorder zou moeten lukken, maar dat is mij nog niet gelukt.

Ik heb in plaats van de japanse RF, gewoon de RF output van de Pal NES aangesloten.
Iemand enig idee of er een soort van converter bestaat?

Heb nu een Famicom met Disk System met games en wil deze nu wel even uitproberen :)
Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, maar wellicht heb je hier wat aan. En anders een AV mod :)

• Seroczynski
Youri1986 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:07:
Misschien een vreemde vraag, maar niet geschoten.....

Ik heb nog een helezooi NES,SNES,N64 games liggen, helaas de consoles niet meer in bezit. Is er iemand in de regio Arnhem die mij wilt helpen om te kijken of de games nog werken ?
Ik zit in Westervoort en heb die drie consoles ook aangesloten staan. Je bent welkom :)

• Seroczynski
Ik heb een NTSC-J N64 en NTSC-U NES staan thuis. De N64 via eBay en de NES via een handelaar op een ander retroforum. De N64 was dirt-cheap maar de NES betaal je zo €70 voor.

Je kan ook de CPU en GPU chips van een NES via eBay aanschaffen en die in een PAL NES prikken :P

• Seroczynski
Nice. Ik heb het hele softmod proces ook ooit doorlopen, maar die Xbox is 'gesneuveld' bij een woning inbraak jaren geleden..

Veel plezier ermee! :)

• Seroczynski
Je kan ook een Super Famicom (Jr.) nemen en daar simpelweg een RGB kabel op gebruiken, eventueel een HD Retrovision kabel (alhoewel ik die niet geweldig veel beter vind). Die zien er ook een stuk mooier uit dan de Amerikaanse SNES consoles. En voor het probleem met de kabels kan je bij 8Bitdo terecht. Ik gebruik de nu legacy SNES30 controllers, maar de DIY kits voor de SNES zijn eigenlijk alleen maar beter.

Ik ben gisteren half Gelderland doorgereden voor mijn PS-fix 8)

De PS2 machines zijn allemaal 'defect' maar ik verwacht zeker de helft op te kunnen knappen.. en dan krijgen ze een mooi plekje in de kast! De PS1 consoles zijn voor daadwerkelijk gebruik, en ik moet er dan altijd meer dan één hebben in het begin zodat ik eventueel wat onderdelen switchen kan. Plus dat de verschillende accessoires waarmee ze verkocht werden een mooi geheel voor één begin-set is geworden :)

RGB kabels zijn onderweg, en ik ben nog steeds op zoek naar een ouder model PS1.

• Seroczynski
Even los van het vraag of het de moeite waard is, weet iemand hoe je een DFO (Dual Frequency Oscillator) in een PS1 installeert? Ik kan online maar weinig duidelijke informatie vinden, en ben nou net niet technisch genoeg om de diagrammen om te kunnen zetten naar het PS1 moederbord.

• Seroczynski
Exorcist schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:39:
[...]

Je gaat me niet inhalen hé? Stapelen vanl PS1's/PS2's/PS3's (en PS4's :+ ) is mijn ding :+
Vast niet, geen idee. Had al een PSOne en twee PS2's, en er zijn nog twee PS1 consoles onderweg :P

• Seroczynski
Altijd uitkijken met andere adapters en je consoles. Ik sloot een tijdje terug een universele adapter aan op een PSOne en zelfs dat -met de juiste instellingen, althans dat denk ik- ging al niet helemaal goed. Ik zoek ook nog een betere adapter voor mijn NTSC NES, maar voor nu werkt deze goedkope, universele adapter.

Krijg vandaag nóg twee PSX's binnen, beide SCPH-1002. Moet nog wel een aantal composiet- en voedingskabels gaan regelen, maar dat is voor later. Had deze besteld omdat ik graag veel aansluitingen wil hebben, en omdat ik dacht dat ik alleen maar SCPH-9002 had (zonder parallel poort). Bleek uiteindelijk dat ik nog wel een SCPH-7002 had :) Sta inmiddels op de pre-orderlijst van de PSIO, een soort EverDrive voor de PSX.

Gisteren ook nog Super Mario Bros. 3 NTSC binnengekregen. Was een beetje een gokje met één foto op Marktplaats, maar los van twee kleine scheurtjes bij het flapje ben ik er zeer tevreden mee. Ben nog even aan het twijfelen of ik die in een acrylic display ga plaatsen, naast mijn Japanse Super Mario Bros. 3 8)

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:32:
Morgen (of nja, vandaag voor jullie) eindelijk naar de retro game store(s) hier in San Diego. Eens kijken of ze een Sega Genesis hebben liggen, en evt wat anders moois. Het is een vrij drukke vakantie geweest uiteindelijk, maar m'n zwager wilt er ook nog naar toe en m'n schoonouders vertrekken morgen al weer naar huis. Dus we hebben alle vrijheid straks om dingen te bezoeken die we willen bezoeken. En dan woensdag weer richting huis...
Nice, ik ben héél erg benieuwd naar wat je mee neemt. Als je "te veel" NTSC consoles in slaat mag je ze aan mij doorverkopen 8)

Bij mij is het besluit genomen, ik wil toch een Framemeister. Zijn er hier mensen met tips? Ik zit nu te kijken bij Solaris, en daar heb je een EU Tax Free: XRGB-Mini Framemeister evt. met een D-Terminal Cable. Maar is die extra kabel de moeite waard als je voornamelijk RGB scart hebt? Zijn er sowieso extra accessoires die mensen mij aanraden hierbij?

• Seroczynski
Automark schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:56:
Het modden was ik helemaal vergeten, https://www.aliexpress.co...d-v1-953/32515109296.html zou genoeg moeten zijn? De dvd speler zal wel steeds minder worden,dan heb ik liever alles op hd
Dat zou inderdaad voldoende moeten zijn. Ik wil ook best jouw memory card prepareren, moet je hem alleen even opsturen met wat postzegels of langskomen, alhoewel die prijs van AliExpress ook goed te doen is.

Seroczynski wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:41 (6%)

• Seroczynski
redrohX schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:50:
[...]

Ja, dit is de versie die je moet hebben.

[...]

Daarmee sluit je zonder problemen je Europese consoles aan via Scart.

Ik heb zelf een jaar of twee geleden ook een Framemeister gekocht bij Solaris. Ik weet niet of de levertijden nog steeds zo lang zijn, maar ik heb volgens mij een half jaar gewacht op die van mij. Echt bizar lang dat die dingen niet op voorraad waren, met een enorme wachtlijst aan boze kopers.

Zelf heb ik nog Engelstalige overlay stickers voor de afstandsbediening gekocht. Ook heb ik bij dezelfde online winkel mijn goed werkende RGB kabel (deze) voor de MegaDrive gekocht. Een ouder model kabel uit dezelfde winkel werkte volgens mij niet op de Framemeister (maar weet niet precies meer waarom dat zo is).
Cool, bedankt voor de informatie. Nu even wachten op mijn eindejaarsbonus :) Ik zie nergens iets staan over wachtrijen, integendeel zelfs, ze claimen dat het vrij rap bij mij geleverd zou moeten zijn.

Toevallig net een GCN, PS1 en PS2 RGB kabel besteld bij RGC.co.uk, vandaar ook dat ik aan een Framemeister dacht. Heb de N64 en NES via HDMI, maar dat gaat lang niet bij alle consoles lukken (alhoewel 480p op de GCN via HDMI een leuke mod is die ik nog wel wil gaan doen). Jammer dat ik die Engelse overlay er dus niet bij heb. Aan de andere kant, ik ben nu ongeveer twee jaar bezig met het leren van Japans, dus zo'n afstandsbediening moet mij redelijk lukken schat ik zo 8)

• Seroczynski
ToeJam & Earl 1 grijs gespeeld, maar moet even wennen aan deze stijl (ook al ziet het er bijna hetzelfde uit). Pak 'm gewoon op en ga 'm lekker co-op spelen, zal snel genoeg wennen. En ik weet al precies bij welke maat ik moet zijn om co-op te doen :)

• Seroczynski
@TTC Mooi setje inderdaad. Ik vind SFC verzamelen veel vetter dan PAL. Heb zelf een kleinere verzameling, maar schaf zo nu en dan wat titels aan. In Japan is het allemaal wat toegankelijker, daar heb je in de meeste grote steden meerder winkels waar dergelijke games voor €20 worden verkocht. Zo jammer dat dat voor ons een stukje lastiger is :P

Ik zou je nog willen adviseren om een box protector voor de SFC console box zelf te halen ^^

• Seroczynski
B.A.T. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:07:
Korte vraag: heeft er iemand hier ervaring met een Scart naar HDMI converter? Het laatste dat ik op het forum erover kan vinden dateert van 2014 (of ik heb niet goed gezocht).

Ik zou graag mijn SNES en N64 op mijn TV aansluiten, deze heeft echter enkel HDMI. Dat ik een converter nodig heb is duidelijk (simpelweg een scart-naar-hdmi kabel werkt natuurlijk niet), echter kom ik niet tot een goed beeld wat nu een kwalitatief goede converter is. Iemand ervaring? B.v.d. Ik kijk er echt naar uit om F-zero en Doom op het ‘grote scherm’ te spelen
Samsung HDTV's komen nog wel eens met een SCART->Samsung adapter. Ik weet niet welke TV jij hebt, dus misschien is dat nog een optie.

Of een UltraHDMI in je N64 :)

• Seroczynski
Zeker, er zijn inmiddels zat oplossingen van Analogue voor consoles. Ze zijn niet goedkoop, maar ik denk wel dat je kan stellen dat die kwalitatief echt de beste opties zijn om je originele retro-collecties op moderne TV's te spelen. Het is alles wat je zou willen in een kant en klaar jasje.

Persoonlijk gaat het mij juist om het gebruik van de "originele" hardware (ik knutsel zo wat hier en daar), maar dat heeft puur met de look en feel te maken. Brengt me echt terug naar vroeger ^^

• Seroczynski
Zo, die ziet er mooi uit. Goed prijsje zeg! Ik moet mijn 128D nog altijd nalopen :P

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:57:
In 2019 ga ik ook nog voor de SNES2SD, eigenlijk om dezelfde reden. Zeker voor het uittesten van games voor evt. speedruns is dat wel een mooi systeem om te gebruiken (waarbij ik dan wel purist genoeg ben dat ik eigenlijk wel de originele game / console wil hebben voor spellen die ik daarvoor speel... Met uitzondering van Zelda's Adventure tot nu toe, die prijzen zijn belachelijk).
... Een SNES... en Zelda's Adventure.... Ik weet ff niet over welke game je hebt hebt :?

• Seroczynski
Sagat schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:39:
Btw vraagje voor de everdrive bezitters. Hoe deel je je roms in? Alles er op zetten vind ik een beetje overkill (hoef geen barbie games ofzo, en 5x fifa ook geen behoefte aan). Ik denk aan een top level van regio en dan daaronder genres ofzo.
Ik heb alles in folders van #-Z, en dan gebruik ik de No-Intro. Enkel de SD2SNES heeft een lijst met "Most recent", en ook enkel mijn SD2SNES heeft nog een extra folder MSU1 ;) De ED's hebben enkel een functie om door op Start te drukken direct het laatst gespeelde spel op de starten.

• Seroczynski
snefkens schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:51:
[...]

Kennelijk zijn dit normale prijzen die je betaald voor NES games. Ik vind het veel geld voor een dergelijk oude game
Haha, welkom bij het collecten van retro-games. Als je €30 al veel vind voor een game, dan adviseer ik je om het rustig op te bouwen :+

• Seroczynski
Ondanks dat ik alweer door mijn budget heen was deze maand, heb ik toch een set van 2 Joyzz besteld :) Dit omdat ik zag dat ze nu voor 2/3 van de oorspronkelijke prijs aangeboden werden. Ben echt heel erg benieuwd. Ik merk toch dat mijn "moderne retroconsoles" nooit helemaal af zijn als ik wired (al dat niet met een verlengsnoer) aan het gamen ben. Heb een paar mooie titels die ik direct spelen ga met een maat van mij.

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Wireless saturn pads?! nice! Maar op welke consoles kan je deze gebruiken dan? Of kan je eventueel per console gewoon een adapertje kopen ofzo?

Voor 2d fighters en arcade games is dit by far mijn favo controller vanwege de geweldige dpad. Enige nadeel is wel de bolle knopjes in de top row (XYZ) bij lange sessies fighting games kreeg ik echt last van mijn duim (wsl omdat ik gewoon te hard aan het mashen was, maar toch :P )

edit:
of je kijkt even bij de product pagina, geschikt voor md en master system dus!

Het is stom maar stukje van de retro ervaring voor mij is toch ook wel bekabeld spelen. Ik heb natuurlijk ook een dedicated crt tvtje in een aparte kamer staan, en dan zit je er toch dichtbij :+

(en je hoeft niet te kloten met controllers opladen of batterijen zoeken ofzo, al hoewel deze joypad dat idd heel netjes lijkt op te lossen :) )
Ik speel graag op mijn retro consoles, vandaar dat ik deze dus ook mod. En als ik dan toch aan het modden ben, mag de controller van mij ook best onder handen worden genomen :) Helemaal bij mijn NES is het enige verschil dat er geen kabel in zit, verder zijn het de authentieke controllers maar dan met een ander PCB erin.

Deze Joyzz zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ik eerder op mijn MD spelen ga. Ik heb mijn retoconsoles in de woonkamer aangesloten en heb niet zo snel een optie om bij de TV te gaan zitten. Soms doe ik dat wel, door middel van de relaxfauteuils direct voor de plasma te plaatsen 8) Maar dat is ook niet altijd even handig.

Enige eis die ik stel is dat de kwaliteit en vormfactor identiek zijn aan die van de console zelf. Zo speel ik wél met de 8BitDo SNES30, maar niet met hun NES30 (want die heeft ineens vier face buttons en twee shoulder buttons). Ik zou nu nog graag een goede oplossing voor de N64 en PSX vinden. PSX heeft de mogelijkheid om adapters te gebruiken zodat je met DualShock3 kan spelen, maar dat is het net niet voor mij omdat deze controllers niet in de PSX kleuren komen.

• Seroczynski
Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:48:
Wireless controllers waren er destijds toch ook al?

[Afbeelding]
Zeker, en daar staat ook nog eens mooi het SEGA logootje op :9~ Maar die zijn infrarood, de Joyzz zitten op 2.4Ghz wireless. Daarnaast moet je ook best goed zoeken voor een mooi dealtje voor die controllers.

• Seroczynski
Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Ben ze ooit tegengekomen maar ze worden sowieso al weinig aangeboden. Zal ook wel met de aanschafprijs destijds te maken hebben gehad.

Wie heeft er hier trouwens een Mega Drive op een LDE/plasma tv aangesloten zitten? Ik wilde er eentje beneden neerzetten in de huiskamer, maar vanwege de input-lag was het geen doen daar op te gamen.
Wilde dat juist omdat ik er nu al weer een tijdje niets mee doe (ben hier ook weinig te vinden) maar sinds ik mijn kickstarter Tanglewood game heb is het weer gaan kriebelen.

Zal binnenkort wel een fotootje plaatsen.
Ik speel al mijn retrogames op mijn plasma. Op een plasma hoor je ook geen input lag te hebben, waarschijnlijk heb je dan allemaal post-processing opties aanstaan. Probeer eerst eens de game-modus, wat vaak hetzelfde doet als handmatige al deze functies uitzetten.

• Seroczynski
Sagat schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:00:
Input lag(ik)is verschrikkelijk. Ik heb ook een pana plasma en die bevalt op dat vlak heel goed maar op mijn pc monitor heb ik nog minder il.
@Seroczynski volgens mij heeft panasonic ook weinig opties voor beeldverbetraars die je makkelijk uit en aan kan zetten...wsl in het hidden/ hotel menu ofzo?

Gister nog even gestest met de snes classic O+ _/-\o_ wat een fijn apparaatje is dat! (late to the party i know)
Al hoewel ik met ghosts n ghouls wat in game slowdown had. Moet ik is vergelijken met mijn cart al hoewel dat een usa versie is.
Mariokart speelde echter exact hoe ik het me herinnerde, helemaal met de crt mode!
Plasma's zijn juist uitzonderlijk geschikt voor gaming. Staan zelfs op de Street Fighter monitor-list vanwege hun gebrek aan inputlag. En je kan alle beeldbewerkingen zo in het standaard menu uitzetten ;)

Volgens mij wordt er wel een goede emulator gebruikt in de NES en SNES Mini, waardoor ook de slowdowns zijn zoals ze op de echte hardware ongeveer zijn.

• Seroczynski
Responsetime en inputlag zijn niet hetzelfde. Omdat ik het zelf niet zo goed uitleggen kan heb ik even een post van Reddit gepikt:
Just make sure you are not confusing response time with input lag. They are not the same thing and most monitors will not advertise their input lag times. Response time is how long it takes for a display's pixel to go from either black-to-white or gray-to-gray - it's usually the gray-to-gray response time that it advertised as this is usually quicker. A good response time prevents ghosting => where you see blur on moving objects and the like.

[...]
bron

Seroczynski wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:39 (38%)

• Seroczynski
LaFleche schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:
Gebruik ook plasma voor mijn consoles... blijf toch wel wat huiverig voor inbranden en speel dan ook nooit echt extreem lang als er vaste elementen in het spel aanwezig zijn (huds, scores, powermeters).
... en als ik klaar ben dan zet ik de build-in scrollbar even aan om eventuele restanten weer weg te werken.

Gelukkig zijn er genoeg games die geen vaste elementen hebben (speel nu nog Tomb Raider)

In de tussentijd staat de plasma (GT60) er al weer heel wat jaar en is de burn-in/DSE niet tot nauwelijks aanwezig (beetje donker vlekje van tv logo's en ter hoogte van de ondertiteling zie je wat...)
Ik heb echt uuuuren Gears 3 online gedaan (6+) en nergens last van. Mijn plasma is inmiddels 10 jaar oud maar zelfs toen was er al de pixelshift techniek die inbranden goed tegengaat. Hooguit wat image retention maar dat is geen ramp, trekt vanzelf weg en is bijna nooit zichtbaar.

Maar ja, better safe than sorry :)

• Seroczynski
In 2018 heb ik Gargoyle's Quest op de Gameboy uitgespeeld. Die game wordt ook wel gezien als de voorloper van Demon's Crest geloof ik, vanzelfsprekend dus dat hij op mijn backlog staat :) Daarnaast vind ik de game er ook prachtig uitzien trouwens.

• Seroczynski
Ondanks dat ik hem zeker nog niet retro vind, is Castle Crashers 4P is echt geweldig. Vooral leuk dat je ook upgrades e.d. hebt. Wij hebben ons daar in ieder geval dagenlang mee weten te vermaken, echte aanrader.

• Seroczynski
Ik heb het niet eens gekeken want ik wordt altijd vreselijk jaloers als ik dergelijke game rooms zie :(

• Seroczynski
Exorcist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:49:
Iemand ervaring met GBA SP's? Als in, technisch? Heb drie gewone GBA's en twee SP's. Toevallig (nou ja, eigenlijk niet) laden deze allebei niet meer op (heb ze denk ik nu een jaar of anderhalf niet aangeraakt, ook niet opgeladen). LED gaat aan van het laden maar gaat bij eentje weer uit na een seconde of 30 (gaat niet aan) en de ander blijft nu wel even laden maar gaat ook niet aan (Tribal SP).

Ik denk dat de laatste nog wel aan zal gaan over xx minuten maar die ander...?
Ik zou beginnen met een nieuwe accu plaatsen in die SP's. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.

• Seroczynski
Exorcist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Kuch kuch...nooit echt mijn ding geweest, sowieso niet die handhelds. Heb er genoeg maar ik richt me er nooit echt op. Originele GBA wel veelvuldig gebruikt rond 200...5 denk ik? Maar blijkbaar nooit genoeg. Ik geef de schuld aan de omstandigheden :P
Als handhelds je ding niet zijn, adviseer ik je een GameBoy Player voor de GCN. Er zijn echt wat héle mooie games voor de GBA verschenen. Eén van mijn favoriete handhelds _/-\o_

• Seroczynski
GertW schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:24:
Door de jaren heen heb ik best een grote collectie met retro games opgebouwd en overweeg nu om (bijna) alles te verkopen. Waar kan ik dit het beste doen? Hier op tweakers, eBay, marktplaats, of zijn er nog andere plekken? Misschien op een beurs gaan staan ofzo? Wil het wel per stuk gaan doen, zeker omdat er nogal wat zeldzaam spul bij is 😬
Tsja, precies daar waar je zegt. Er is geen beste plek. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wat je plaatst en zie het persoonlijk het liefste op Tweakers verschijnen :)

• Seroczynski
Exorcist schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Dacht overigens dat Ninja Gaiden (Xbox) BC was maar niets in minder waar. Jammer :)
Dat is Ninja Gaiden Black. Die heeft 1080p, 60Hz 16:9 support op de X1. Zeker de moeite waard.

• Seroczynski
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:42:
Deze bied ik aan via MP: [Afbeelding]

[...]

Waar mag ik deze dan wel verkopen?
Ik denk dat mensen / Marktplaats struikelt over het feit dat je het woordje NES gebruikt in je advertentie. Dat is het immers niet, de N in NES staat voor Nintendo. Dergelijke advertenties worden vaker op Marktplaats aangeboden, maar dan moet het uit de titel en tekst al duidelijk zijn dat het een clone device is.

Ik heb gisteren dan eindelijk mijn Joyzz mogen ontvangen, en wat zijn ze fijn zeg.

Normaal gesproken komen deze controllers met een semi-opgeladen accu, maar één van de twee was compleet leeg. Geen probleem, maar omdat er geen indicator op de controller zelf zit moet je dat even zien te achterhalen :+ Gelukkig heeft Krikzz een kleine applicatie voor de Mega Drive geschreven waarin je de controllers kan uitlezen en testen. Vreemd genoeg kreeg ik de controllers niet gesynct zonder ze eerst aan de PC te koppelen en uit te lezen, geen idee wat ik daar verkeerd deed. Maar toen ze eenmaal aan de praat waren werkte het ook echt top. De drie 6-button games die ik geprobeerd heb werken allemaal heerlijk, echt super nice.

Binnenkort wat meer tijd en liefde aan mijn trouwe Mega Drive geven :)

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Vraagje over de controller over het algemeen (dus ook standaard Mega Drive / Genesis). Hoort de d-pad wat losjes te zitten of is het normaliter vrij stevig? De d-pad die bij de controller van m'n Genesis zat, lijkt wat losjes en kan een beetje op en neer bewegen, dus ik heb het idee dat het niet goed vast zit. Mogelijk dat ze 'm schoongemaakt hadden en niet goed teruggeplaatst hebben? Inputs registreren zonder problemen, maar het voelt erg wonky aan.
Die horen een beetje los te zitten, zo lang ze de input maar goed registreren.

• Seroczynski
Defector schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:34:
Dit weekend een oude doos opengetrokken en daar mijn gameboy collectie weer gevonden. Gameboy doet het, een beetje vergeeld maar goed. En een stuk of 20 games sommige nog met box en allemaal met handleiding erbij.

[Afbeelding]

Toen ik klein was, was het leuk maar nu weinig behoefte meer aan. Anders had het niet zolang in een doos gezeten... Dus de hele handel op marktplaats gezet.

Er komen veel reacties en een aantal specifieke vragen bijv over probotector 2.

Is er online ook ergens een richtlijn te vinden over de waarde van een game of hoe speciaal/gezocht de game is? Ik maak mij geen illusies dat ik goud in handen heb. Maar ben graag op de hoogte wanneer ik iets online zet of onderhandel.
Heb je hem niet op V&A gezet? Zit te zoeken op MP maar zie 'm niet staan. Ben ook wel benieuwd.

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True