Helaas werkt het zo niet; je kunt niet zomaar een Pools ontwerp hier op een kavel zetten. Welstand zal er iets van vinden, en verder heb je Beng, Constructie- Milieu-, Bouwbesluit-rapportages en -toetsing nodig voor de vergunning. Die advieskosten heb je sowieso en dat redt je niet voor € 1.200..Luiaard schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Ten tweede zou ik mij een situatie kunnen voorstellen dat je dat pakket koopt (ik zie prijzen op die site van een 1500 euro bijvoorbeeld en dan bv. als je alles digitaal krijgt door een Nederlander (architect/tekenaar/constructeur) laat finetunen. Heb je toch een heel mooi pakket voor een zeer goede prijs en alles bij elkaar onder de streep voordelig.
Kijk je kunt van alles tijdens de voorbereiding van de bouw doen om de kosten in de hand te houden, maar op een architect bezuinigen lijkt me daarbij het slechtste idee. Een architect hoeft niet de hoofdprijs te kosten - duur is niet direct beter - maar hij ontwerpt wel iets echt naar jullie zin. Voor hetzelfde geld maak je er wat moois van