@
Fabian Leuk plan!
- Zelf zit ik ook aan en suite te denken om woonkamer/keuken/eetkamer wat van elkaar te scheiden. In dit geval maakt het je woonkamer relatief klein. Als je woonkeuken en woonkamer omwisselt, heb je:
1) een grotere woonkamer,
2) je keuken bij de tuin, zodat je in de zomer met bv de BBQ en hapjes niet ver hoeft te lopen. Trust me, het hele huis telkens doorwandelen voor servies, eten en drankjes gaat snel vervelen,
3) kan je een directe verbinding met bijkeuken en/of garage maken. Nu moet je telkens ver lopen.
- Deur tussen bijkeuken en berging in het brede deel van de bijkeuken, anders kom je in een deurencarrousel terecht.
- Slim dat je rekening houdt met containers, ga wel uit van een vierde in een worst-case scenario. Komt ie er niet, kan je er altijd nog brandhout stapelen.
- Je veranda zit wat verstopt t.o.v. het huis. Nu zit je achter een blinde muur met enig interactie met het huis de bijkeuken.
- Voor de verdieping nog een paar mogelijkheden. Je kan wellicht e.e.a. voorbereiden voor een opbouw op de garage? Dan kan je in je hal oversteken.
- Wat ik sowieso zou doen, is de trap naar de zolder boven de andere trap te maken. Zo kan je een kunstwerk van je trappenhuis maken en komt de ruimte tegoed aan de slaapkamer. Het is geen grote ingreep. Vooruitbordurend hierop, als de trap spiegelt (dus aan de kant van de hoofdslk), dan blijft er een pad over naar het dak van de berging/bijkeuken. Hier kan je dan makkelijk een kamer op maken. Dat is een kwestie van een ander kozijn en je bent er.
- Je hebt genoeg ruimte om de overloop 1200 breed te maken. Doe dat, het voegt meer kwaliteit toe dan je in eerste instantie denkt, al is het maar in de rondgang om de trap.
- De slaapkamer rechtsboven op de tekening heeft wat te weinig daglicht. Staat niet in verhouding tot de kamer ernaast.
- Ik zou kijken of je een werkkamer oid op de begane grond kan maken. Een stuk gezelliger dan je op de verdieping opsluiten terwijl je partner beneden zit.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.