Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het Apple CarPlay topic

Afgelopen week heb ik mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen met Apple CarPlay ondersteuning. Maar het is heel erg moeilijk om te achterhalen welke app's dit ondersteunen. Daarna is het ook nog de vraag of de versie in de Nederlandse app store staat wel CarPlay ondersteund. Ik heb zelf een aantal app's gevonden die het doen. En heb besloten om een overzicht bij te houden.

Wat is CarPlay ?
CarPlay maakt het mogelijk om je iPhone interface compleet te integreren in je auto. Het is mogelijk om o.a. te bellen, smsen, navigeren en muziek af te spelen. Alleen ondersteunde app's worden getoond op het scherm van je auto. Een aantal auto's ondersteunen draadloos CarPlay. Bij een aantal auto's moet je een lightning kabel aansluiten. Het scherm van je auto toont de actieve app op je telefoon, het werkt bi-directioneel. Je kan zowel je telefoon interface als je auto interface gebruiken. Dit is erg fijn omdat je bij de meeste app's verschillende knopjes op het scherm ziet.

Zelf gemaakte foto's op mijn Hyundai Ioniq icm. iPhone 7.
gallery: inc

Dit zijn de standaard app's die op mijn auto staan, ik weet niet of dit voor alle auto's/radio's hetzelfde is:
Phone
Music
Maps
Podcasts
Audioboks

3rd party app's die op dit moment worden ondersteund in Nederland:
Audible
Audio books
Deezer
Clammr
NPR One
Overcast
Spotify
Stitcher
TuneIn Radio
WhatsApp

Google Maps
Waze
Flitsmeister

Compatibiliteit is vanaf iPhone 5 met minimaal iOS 9

Let op! Deze topic is alleen bedoeld voor mensen die echt hardware hebben die wordt ondersteund door Apple. Het is niet de bedoeling om hier in discussie te gaan of je auto wordt ondersteund of speculaties over wanneer jou auto ondersteund gaat worden.

Deel je ervaringen, post app's die werken met een Nederlandse iTunes account. Vermeld ook of het een betaalde app is of als je een abbonement hiervoor moet afsluiten horen we dat natuurlijk ook graag.

Het is mijn eerste echte topic start, ik doe mijn best.

Links:
Algemene informatie van Apple:
https://www.apple.com/ios/carplay/

Informatie van Apple voor developers:
https://developer.apple.com/carplay/

Wat brengt iOS 11 ?
https://9to5mac.com/2017/06/23/carplay-ios-11/

629110 wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:18 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Op mijn Hyundai Ioniq icm iPhone 7 komt het ook best vaak voor dat de openstaande app niets wilt afspelen. Ik heb het gevoel dat dit bij o.a. Spotify komt door de reclame die er ineens door heen gedrukt wilt worden maar wat nog bezig is met laden. (Ik heb spotify free)

Bij de andere app's heb ik geen idee hoe het komt. Het is wel meestal over door de kabel eruit te trekken en weer erin te doen.
Vanochtend tijdens het rijden een screenshot gemaakt op mijn telefoon, krijg ik ineens 2 foto's.
1. Telefoon scherm
2. Carplay scherm

Apple CarPlay is behoorlijk gesloten, navigatie app's kunnen er geen gebruik van maken. Op dit moment is het voornamelijk gebasseerd op ' play '. Dus afspelen van audio.

Ik zou best eens wat youtube video's willen afspelen maar dat kan dus niet.
quote:
thieske1 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:27:
Werkt bij jullie WhatsApp wel icm carplay? Bij mij zegt Siri dat er geen internet verbinding is...
Bij mij werkt het. Laatste iOS op iPhone 7 met laatste Whatsapp versie icm Hyundai ioniq.
Vanochtend mijn eerste ritje met Waze, maar wat me erg is opgevallen dat de resolutie van de kaart erg slecht eruit ziet. Hebben jullie dat ook ? Ik zie geen scherpe lijnen.
Sinds december heb ik een leenauto: MINI met CarPlay. In vergelijking met Hyundai is het scherm (ik heb niet een XL scherm op de MINI) veel minder scherp. Maar werkt het nu wel draadloos.
Echter heb ik nog wel eens een probleem dat de MINI de telefoon niet op CarPlay mode aansluit maar op het eigen app's mode. Wat je dan krijgt is dat je iPhone zegt dat je aan het rijden bent en alle knopjes weg laat. In de menu van het ingebouwde systeem zie je dan een aantal app's zoals Spotify en nog een paar. De enige mogelijkheid die ik heb gevonden om terug naar CarPlay te gaan is om via het menu te gaan naar "mobiele connectie beheren" vervolgens daar weer te kiezen voor CarPlay i.p.v. het ingebouwde systeem.
Flitsmeister valt me zwaar tegen, er zijn geen enkele optie's. De telefoon scherm gaat op zwart omdat carplay actief is.

Het is nu wachten op de updates, wel is het erg fijn natuurlijk om even snel flitsmeister aan te kunnen zetten vanaf je dashboard. Voorlopig blijf ik navigeren met fullscreen waze en gebruik ik spotify/podcasts en flitsmeister op achtergrond.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True