Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-11 07:42

Welkom in het topic over Call Of Duty WWII voor de PC!
Release datum is 3 November 2017.

Call of Duty keert terug naar zijn roots met Call of Duty: WWII, een adembenemende belevenis die een compleet nieuwe draai geeft aan WOII-games voor een nieuwe generatie. Maak de landing in Normandië op D-Day mee en reis naar de beroemdste locaties van het Europese strijdtoneel uit de grootste oorlog ooit. Beleef de klassieke gevechten uit Call of Duty, de kameraadschappen en de keiharde strijd. - Activision site.

Call Of Duty WWII is de vijfde Call Of Duty game voor de PC die zich afspeelt in de tweede wereld oorlog.
Hier een lijst met de voorgaande games:

Singleplayer

De singleplayer trailer ziet er weer heerlijk Amerikaans uit, waarschijnlijk zullen zij de hoofdrol op eisen in het spel. Hopelijk komen de Russische en evetuele Afrikaanse er ook nog bij!
In ieder geval een voorproefje :)

Aquila wijzigde deze reactie 12-10-2017 21:51 (17%)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Aquila
quote:
Pas08 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:37:
Waarom nog een topic? We hadden er toch al 1?
Toevallig poste iemand om een topic te maken voor de PC versie en aangezien dit ook gedaan wordt met Battlefield bracht het mij op het idee om er eentje apart te maken voor de PC. Dit zal als de game uitkomt nog wel eens handig kunnen zijn. Eventuele problemen of bepaalde zaken die op de PC vaker voorkomen. Dan is het wel handig dat niet alles door elkaar loopt en kun je prettiger discussiëren met je mede tweaker.

Er is zeker niets mis met dat andere topic hoor :) Als het mij niet zinvol lijkt, doe ik het ook niet.

Aquila wijzigde deze reactie 12-06-2017 22:55 (22%)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Aquila
quote:
dezekeer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:40:
[...]

Ik was diegene daarom liep te jammeren, vind het irritant zo'n gemengde topic, er wordt vaak gereageerd maar je hebt dan geen flauw benul over welk platform er gesproken wordt omdat men het vergeet erbij te zetten terwijl relevante info is.

En nogmaals dit is de eerste CoD sinds Cod4 die mijn lichtelijke interesse weet te vinden, wel gezegd vindt ik Activision niet zo heel cool meer met gemelk op die oude engine en waarschijnlijk borduren ze weer verder daarop met deze nieuwe telg. Ook de eerste prijsaanduiding van 80 euro bij Coolblue is niet cool.

De eerste delen waren echt top en hoop dat ze daar weer een beetje naar terug grijpen.
Nou, je hoeft het echt geen jammeren te noemen. Juist alleen maar goed dat je het aangeeft, want het kan uiteindelijk echt wel duidelijkheid scheppen als je netjes een console topic hebt en eentje voor de PC.

Ik ben zelf ook nog enigzins terughoudend over de game. Ik ben zeker enthausiast, maar ze moeten het toch echt eerst laten zien. Aangezien de PC al jaren geen voorkeur meer heeft bij deze game ben ik vooral benieuwd naar de PC versie. De console versies zullen waarschijnlijk niet al te veel problemen met zich mee brengen.

• Aquila
quote:
Dartillus schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:23:
Ik ben ook terughoudend, vooral omdat ze nog helemaal niks hebben laten horen over nieuwe game mechanics. De afgelopen paar CoD's heb ik niet gekocht omdat er (voor mij) weinig nieuws bij zat. Met Black Ops had je de nieuwe manier van loadouts (currency verdienen en daarmee wapens/equipment kopen), Black Ops 2 had je het Pick 10 systeem, etc.
Wat mij opviel in de reveal trailer, dat er bepaalde (in-game?) stukken matige animatie vertoonde wat er bij mij op duidt dat ze weer gebruik maken van de oude engine. Zag er namelijk niet indrukwekkend uit.
Daarnaast heb ik absoluut niet het idee dat de gamers net zo enthausiast zijn over COD WWII als bij Battlefield 1.

Black Ops 1 heb ik altijd graag gespeeld, op een gegeven moment kon ik op commando eerste worden. Beetje abnormaal, maar leuk. Die currency vond ik altijd wel grappig. Ik had en heb er geen moeite mee als het op die manier gedaan wordt. Je kunt ten slotte alles unlocken terwijl je met eenzelfde wapen schiet. Dat is bij World At War wel even anders, maar dat maakt het wel een stuk lastiger om alles tot in de puntjes te unlocken.

• Aquila
quote:
MacrosSimga schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:29:
Net de 2 trailers gekeken en zo'n interview van een paar dagen terug. Ben zeer benieuwd naar deze game. Heb geen andere COD meer gespeeld sinds MW2.

Ik moet wel zeggen dat ze het tot nu toe groter aanprijzen dan dat het er uit ziet. Oude engine en niet echt vernieuwde dingen ( wat ik tot nu toe heb kunnen zien ). Animaties zagen er wat brak uit op sommige momenten.

Verder denk ik dat de special attacks zoiets als een flametrower / bom of strafing run van een vliegtuig zullen zijn.

Iemand anders nog dingen opgemerkt uit de nieuwe multiplayer trailer?
Dat 0:30 tot 0:40 wel heel veel van BF1 weg heeft. Vooral die manier waarop hij die soldaat aanvalt met zijn bajonet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
Dat is ook het voordeel van COD. Die heerlijk snelle gameplay.
Ik begreep uit een van de reacties dat de engine van Call Of Duty Ghosts wordt gebruikt, die veel problemen gaf op de PC. Hopelijk hebben ze dan het een en ander eraan kunnen doen zodat het wel goed werkt.

@Paulus07
Ik denk dat dat te mooi is. Ondertussen is COD zo groot en commercieel dat ze zich waarschijnlijk niet veranderen voor ons, maar gewoon flink willen cashen.

@s0kkie
Er is inderdaad veel over te zeggen. Hopelijk is er toch nog iets verassends..

• Aquila
Ze verzieken het inderdaad zelf. Het zal er niet beter op worden met deze game, het is hoogst waarschijnlijk van ouds weer een uitmelk strategie waarmee wij wel bekend zijn.. :')

Ik had gedacht en gehoopt dat deze game eentje met potentie zou worden, maar ik ben er nu al vrij matig over te spreken. Jammer van het topic, want ik denk dat dit een beetje hopeloos wordt..

Aquila wijzigde deze reactie 05-07-2017 19:45 (35%)

• Aquila
quote:
Bjorn89 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:19:
[...]

Kijk je niet liever uit naar Battalion 1944 dan?

Ik ben heel erg aan het twijfelen deze COD, maar het lijkt alsof ze dezelfde fouten blijven maken.
Nou, ik heb veel van die game gehoord. Misschien moet ik weer eens die richting in gaan.
Ik ga de game kopen door 1 ding, namelijk dat mijn beste maat een PC heeft gekocht waarmee we eindelijk een nieuwe game kunnen spelen. We hebben MW2/3 kapot gespeeld.. :D

Kritisch blijf ik er zeker over en wat betreft WW2 games zijn er genoeg alternatieven! Het punt is wel dat COD een heerlijk snelle shooter blijft, dat kun je bij Battlefield en Verdun al niet gaan zoeken, dat is namelijk serieus oorlog voeren.

Eigenlijk en dat heb ik altijd gezegd, moeten we massaal deze game vermijden, maar nu geef ik toch toe aan het plezier wat ik kan beleven door samen met een vriend te spelen. Jammer, maar dit is precies wat ze natuurlijk willen dat we doen. Met een maat spelen, vooral op consoles en dan blijft het toch verkopen. De enige oplossing, die ik al eerder aanhaalde, is door MOH een nieuw leven te geven :D
Zover ik weet zijn er op shooter gebied geen directe concurenten voor COD WW2.

Aquila wijzigde deze reactie 12-09-2017 19:54 (3%)

• Aquila
quote:
Alexknl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:07:
Ben wel benieuwd naar de PC beta. Maar toch denk ik dat COD meer een console game blijft.
Wat is je onderbouwing daarvoor? Activision verdient meer geld aan de consoles, maar een shooter blijft dik en dubbel voor de PC gamer.

• Aquila
quote:
Schandalig dat hij alleen voor de consoles is.. :(

• Aquila
Ik speel op de aller hoogste settings en het spel overtuigd mij niet en waarom?
- Het speelt niet zoals COD
- Ik krijg zo'n heel lichtelijk Battlefield gevoel
- zeer matige sfeer
- Menu had iets beter uitgewerkt moeten worden. Zal in de complete game misschien wel aangepast worden

Positieve punten zijn:
- Grafisch vind ik het helemaal niet zo erg als ik dacht. Ik ben wel iemand die de gameplay veeeel belangrijker vind.
- Ze lijken er wel wat werk in gestoken te hebben
- Andere opzet in de menu's

Ik vind het op het gebied van Close Quarters (wat Call of Duty is) erg tegenvallen. In vergelijking met oudere cod games ben ik zeer traag in reactie op 5 meter. Waardoor het wel iets meer van Battlefield weg heeft. De bayonet charge is 1 op 1 gepikt. De sfeer is niet helemaal aanwezig, iets wat in World At War brutaal aanwezig is.

• Aquila
Denk eerlijk gezegd dat jullie pech hebben. Ik draai hem op ultra vrij soepel, de happeringen komen waarschijnlijk van mijn 8GB ram af.
Een 2600k, R9 Fury met 16GB ram zou dit spel 3x op Ultra moeten draaien. Het is echt pech of geluk hebben, denk ik.

Dat open gebied heeft meer te maken met de slechte optimalisatie. Ik vind het namelijk al erg idioot dat erbij recommended specs een GTX 1060 6GB staat..

Aquila wijzigde deze reactie 30-09-2017 21:17 (23%)

• Aquila
quote:
DervishD schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:03:
Toch nog een keer aangeslingerd. Het is voor mij door de gun kick en muzzle flash vrijwel onmogelijk om op langere afstand iets met een AR te raken, laat staan een SMG. Ik heb ook regelmatig dat ik een heel magazijn in de tegenstander leeg en er gebeurt dan niets. Diegene draait dan om en legt mij neer. Wtf?
Ik zal je eens iets leuk vertellen. In de Multiplayer heb ik meestal de laagste ping en ben ik altijd als eerste in het potje, maar verlies regelmatig in onderlinge duels tijdens een potje Battlefield of Call of Duty.. Daar gaat je bek pas scheef van staan :9

Dat Stuhrgewehr44 (STG) heeft een recoil waarvan je gaat huilen, maar het blijft wel een vrij prettig wapen.

Ik heb wel een zeer dubbel gevoel over dit spel. Vanavond is een maat bij mij thuis komen spelen en hij vond het best vet, vooral de war mode. Waar ik de vrij kritische COD fan ben, liet hij het meer vanuit een speelbare kant merken. En ergens heeft het spel wel iets heel erg pakkends, maar verwacht je er toch iets meer van. De BETA brengt nu eenmaal problemen met zich mee, maar dit moeten ze zich niet gaan veroorloven bij de release.
Bij de War mode, hebben ze dat heel vet gedaan met die tanks en dat als je wint er een leuk eind filmpje komt waarbij 4/5 FLAK 88's de lucht ingaan. Dat vind ik best origineel gedaan. De tank verwachte ik trouwens niet, dus dat was een leuke binnen komer.

• Aquila
Had gisteren een gozert in mijn potje zitten, genaamd: InsaneSquad.
Ik raakte ook insane aan de schijterij van die gast. Hij schoot tussen de hoofden van een team genoot en mij in, waarbij hij 2x head shot maakte -_-' Hij was ook flink bezig met hacken, een goede sniper/speler maakt je compleet af, maar er zijn dingen die je verklikken als je gaat hacken.

Aquila wijzigde deze reactie 01-10-2017 08:44 (24%)

• Aquila
Ik denk dat de algemeenheid van deze game niet serieus te nemen is wat de community betreft. Op de consoles en PC zitten er vreselijk irritant kinderen.

Als je vrienden hebt of specifiek zoekt naar die serieuze community, dan zal de console even goed wel de betere zijn. De game zelf zal ook streepjes voor hebben op de console. 1 Ding is al duidelijk. Er is geen pro edition voor de PC, waarbij de remake van Carentan zit uit Call of Duty 2. Op zijn zachts gezegd, schandalig.

Er is mij trouwens iets opgevallen wat ik graag wil checken. De map: Aken, heeft enorm veel weg van een level dat ik gezien heb uit Black Ops 2 of 3. Dat zou een copy paste zijn, iets waar ik een vreselijke schijthekel heb. Dan kun je niet serieus genomen worden als ontwikkelaar.

• Aquila
Ik vind COD4 juist een grote bende geworden in de multiplayer. Zelfs World at War heeft minder balans naar mijn idee. De war mode voegt wel zeker iets toe.

De beta gaf mij een gevoel dat het half afgemaakt is, maar dat is beter dan niet eraan doen.

• Aquila
quote:
Roodey schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:22:
Offtopic:
Ik baal dat ik COD, COD UO en COD2 niet aan de praat krijg op Windows 10 :(
Anders zou ik het nog geregeld spelen.
Ik heb deze games nog op schijf, maar puur gekocht om ze ook in mijn Steam bibliotheek te hebben.
Krijg je een fout melding bij het opstarten?
Op Google zou je normaal gesproken heel veel oplossingen moeten vinden.

• Aquila
quote:
l0n3w012ph schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:04:
[...]

_/-\o_

Jij weet tenminste waar je over spreekt. Gelukkig heb ik/hebben wij die gouden tijden van CoD met dedicated servers, TeamSpeak en goede clans op Clanbase nog mee gemaakt. En ja, de single player campaigns waren tot en met CoD4 echt briljant en fantastisch. De missie "All ghillied up" is n.m.m. nooit meer geëvenaard.

Ik heb geen CoD meer serieus aangeraakt sinds MW2 maar wens iedereen veel plezier met deze editie!
De avonden COD 1, United Offensive en 2 waren ook magisch.

• Aquila
quote:
l0n3w012ph schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:37:
[...]

Absoluut! De mappen Remagen, Hobitton, D-day+7, Minas Tirith op modded servers in UO...

Toen was geluk skill nog heel gewoon :)
Ik was best jong toen. Mer het modden was ik nog niet bekend, maar Remagen zegt me wel iets. Waarschijnlijk ben ik er dus nog een keertje tegen aan gerend :p
Heb vooral Rhinevalley helemaal gaar gespeeld. Soms 1 vs 1 op Rhinevalley :')
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel een beetje mis hoor!
De Russische maps in United Offensive waren ook erg vet. Wat speelde ik maar al te graag met de Russen :)

Wat betreft skills vond ik COD2 Rifles toch wel pittig. Daar ben ik toch vaak echt goed afgemaakt met 20 headshots :9

Aquila wijzigde deze reactie 03-11-2017 06:03 (16%)

• Aquila
Je kunt het beste ook de potjes spelen met mensen die je kent. In de beta speelde ik een potje Aachen waarbij je die brug moet opbouwen als Amerikaan zijnde. Die idioten bleven maar schieten en ik de hele tijd typen: ''Give me support'' of "'Build the bridge'' Maar allemaal stuk voor stuk zo dom als een kwartel, kreeg ik met geluk op 1 miliseconden die brug afgebouwd en toen wonnen we het potje ook nog eens.

Die rotzooien maar wat aan, de gemiddelde Call Of Duty speler heeft 3x0 inzicht. Bizar en verschrikkelijk irritant soms. Je zou denken dat ze er maandelijks 3.000 voor betaald krijgen om zulke domme potjes te spelen.

In ieder geval begrijp ik dat de game wel leuk moet zijn? Ik krijg zelf het gevoel, na alle reviews gelezen te hebben, dat de game opzich prima is, maar dat er zeker nog aandachtspunten zijn.

Aquila wijzigde deze reactie 07-11-2017 22:49 (13%)

• Aquila
quote:
dejavu023 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:34:
[...]

Ik heb exact het zelfde maar dan met een Ryzen1600 en een GTX1060 6gb en 16GB
De gpu is altijd op 99% allerlei instellingen geprobeerd, niks geoced en de nieuwste drivers en updates.
Kan ook gewoon aan de engine liggen. Uit ervaring met andere Call Of Duty games, is de MP soms gewoon vaag. Lage pings lijken daarbij vaak het voordeel te hebben.
Misschien heb je een achtergrond programma draaien wat stoort? Niets is onmogelijk, maar als je alles zo’n beetje uitgesloten hebt, zou het ook gewoon aan de MP zelf kunnen liggen. Dat zou mij niet verwonderen.

• Aquila
Heb het spel eindelijk ook eens gekocht.. Way too late, maar oke..
Krijg ik direct een update error (code 26). Wanneer ik het net intik op Google krijg ik 2 resultaten die van eergisteren zijn, iemand van jullie ook problemen hiermee?

• Aquila
quote:
Frostbite schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Nee maar op Reddit lees is dat Activision er al mee bezig is.
Mooi (y)

• Aquila
Is al gefixt bij mij, dus das mooi!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True