Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Microsoft Outlook / Exchange 365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mackey6879841
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07-2021
Hoi!

ik heb mijn eigen domein met Office 365 Exchange.
Nu valt het mij op dat e-mails op mijn telefoon (Android) veel eerder binnen komen dan in Outlook 2016.

Er zit zo'n 5 minuten tussen. De e-mails komen op mijn telefoon feitelijk direct binnen en in Outlook pas 5 minuten later, ook wanneer ik op de 'Alle mappen verzenden/ontvangen' knop druk helpt dit niet.

Graag hoor ik het advies en tips van mede tweakers. :-)

Alle reacties

• eegade
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07-2023
Je topic is misschien wat oud, maar wellicht dat het nog niet opgelost is, of dat iemand anders wat aan deze informatie heeft.

Om een goede bepaling van het probleem te kunnen doen is het van belang om te weten of je het MX-record van jouw domeinnaam direct op het door Microsoft aangegeven record staat. En heb je zowel op je mobiel als op je computer de connectie op Exchange staan? Je kan een Exchange Online mailbox ook als IMAP instellen en dan krijg je een ander gedrag.

Als je jouw Outlook 2016 ingesteld hebt op een Exchange connectie zou ik je aanraden om het eens te testen door je Cache modus uit te zetten en kijken wat dan het resultaat is.

Eventueel heb je hier nog wat mogelijkheden om je frequentie te tweaken en tunen: https://www.msoutlook.info/question/300

Ook is er een tool van Microsoft beschikbaar die je vanaf je getroffen device kan uitvoeren om de verbindingen te controleren dit is de Microsoft Connectivity Analyzer (MCA). Dus niet de Microsoft Remote Connectivity Analyzer, hier zit een groot verschil in.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:03
Als beide devices netjes verbonden zijn met Office365/Exchange Online durf ik met enige vorm van zekerheid de cache de schuld te geven :)

What seems to be the officer, problem?

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:06
push via ActiveSync werkt anders dan Outlook (ook in online mode). Je mobiel is normaliter altijd sneller in het ontvangen van berichten.