Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Matched: Ferriet
Had ik eindelijk alle ingrediënten voor een suksesvolle inbouw van de H7 LED dimlichten in huis:
  • NightEye A344 H7 LEDs + driver (liggen al een poosje klaar)
  • de juiste klemmetjes (dacht ik)
  • ferriet ontstoor filters
Pffff. :-( ben vandaag aan het pielen gegaan om die H7's er in te krijgen.
Nu wist ik al dat die kwart-slag-draaien klemmen in mijn koplamp nou niet bepaald de meest vingervriendelijke klemmetjes zijn, maar loshalen lukt meestal nog wel zonder snij- of schaafwonden.
Maar er IN? .... na anderhalf uur nog niet... en toen werd het donker en te koud.

Heb nu zelfs 2 typen klemmetjes en als ik ze naast de originele (die één geheel vormen met de H7 halogeenfitting) houd, zou het qua afstanden/klemrichting etc. moeten passen.
Nadeel is, is dat je alles zowat op gevoel/blind moet doen. Want eenmaal je hand in de koplampbehuizing, zie je niet meer wat je precies doet en/of het goed zit.

Morgen weer een poging... ;)

Dat het verdikkeme zo lastig is, had ik niet voorzien.
En notabene de HB4 LEDs (mistlampen) was zo gebeurd. :Y Ruimte zat. Maar daar was het grote voordeel dat je complete mistlampbehuizing zo uit de bumper plukt en rustig op je gemak de LED er in kan zetten.
Maar de koplampen zitten gewoon helemaal klem in de auto. Met de nodige andere componenten die in de weg zetten qua handbereik en qua zichtbereik. :|

[zondag, het is zonnig, maar erg koud]
Het is nu erg koud buiten, maar toch ff die ferriet ontstoor filters in de toevoerkabel naar de HB4 NightEye A344 LED mistlampen geklikt.

En ja :Y geen slechtere ontvangst meer op de FM radio, als ik de mistlampen inschakel!
M.a.w. voor een paar dubbeltjes is dat probleem verholpen. d:)b
Gelukkig zitten die HB4's in de bumper met drie schroefjes vast, ff losschroeven, kraaltje er om klikken, terugstoppen in de bumper, afdekring erop klikken, klaar. Gelukkig slechts een paar minuutjes in de koude...

[Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 07-01-2018 13:08]

Mooie Plaatjes   

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Haha bij de lexus is dat inderdaad zo gedaan ja.
Nog aan het draaien gegaan?

Even vraag van heel andere orde. Woon je in de Betuwe? De huizen op de achtergrond lijken namelijk heel veel op huizen hier in de buurt.
Licht ziet er strak uit! Goed lichtbeeld en 'savonds inderdaad een bak met licht.
1 bummer - Ze storen op de radio. Het nadeel is, het ene uur heb je nergens last van, de volgende bemerk je ruis. En dat op dezelfde trajecten.

Heb op Ali maar even wat ferrieten besteld :9

iRacing profile *** Twitch profile

• Frontysco
Frontysco schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Licht ziet er strak uit! Goed lichtbeeld en 'savonds inderdaad een bak met licht.
1 bummer - Ze storen op de radio. Het nadeel is, het ene uur heb je nergens last van, de volgende bemerk je ruis. En dat op dezelfde trajecten.

Heb op Ali maar even wat ferrieten besteld :9
Hotsjee, ferrieten zitten erop en direct storing vrij 😀

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mooi! Zal vast een opluchting zijn om van de storing af te zijn :)

Welke ferrieten had je precies besteld?

• Frontysco
sloth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:06:
Mooi! Zal vast een opluchting zijn om van de storing af te zijn :)

Welke ferrieten had je precies besteld?
Zeg dat wel!

https://m.nl.aliexpress.c....0.788a023iSt0v8#autostay

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Frontysco schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Tnx voor de tip! Het enige nadeel van de lampen is toch wel dat de radio het niet doet.
Gelijk ook maar een setje besteld.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frontysco schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Top om te weten!

Doe je die om de 12V zo dicht mogelijk bij de ballast?

• Frontysco
Fairy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Top om te weten!

Doe je die om de 12V zo dicht mogelijk bij de ballast?
Kleine kanttekening, je bent niet 100% storings vrij. Als test zal ik met beter weer eens een extra ferriet om dezelfde kabel doen.

De ferriet doe je direct na de ballast aan 12v vanaf/naar de accu dus niet aan de lamp zijde.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frontysco schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Kleine kanttekening, je bent niet 100% storings vrij. Als test zal ik met beter weer eens een extra ferriet om dezelfde kabel doen.

De ferriet doe je direct na de ballast aan 12v vanaf/naar de accu dus niet aan de lamp zijde.
Alle beetjes helpen. Ik heb 1 ballast die stoort en de andere niet. Zijn 2 iets verschillende modellen, 1 is omgeruild in de garantie. Als ik ze omwissel van plek word het veel erger, dus die stap heb ik al gemaakt, maar als het nog verder onderdrukt kan worden...

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 14:08
BadEendTerror schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:10:
Hebben jullie last van radio storing na het monteren van LED lampen?
DIt is iets wat je namelijk vaak hoort.
Nu je het zegt, ik heb daar wel last van. Ik dacht dat het kwam door de nieuwe antenne, zo'n goedkoop ding van ebay, maar wellicht zijn het de lampen wel... Ik zal eens van die ferriet dingen bestellen.

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 20:07
Bij mij levert de A344 ook flinke ruis op, op de FM (in een UP). Ferriet zijn besteld, maar zijn nogal lang onderweg.. Hoop dat dat het oplost. 's Middags luister ik in de auto eigenlijk altijd al via Spotify, maar 's ochtends geef ik de voorkeur aan radio. Maar dat moet nu elke keer via een 4G stream, beetje omslachtig..

• gehaktstaaf
gehaktstaaf schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:45:
Bij mij levert de A344 ook flinke ruis op, op de FM (in een UP). Ferriet zijn besteld, maar zijn nogal lang onderweg..
Gisteren nog even aan het klooien geweest, heb de ballasten verplaatst, de ruis is nu een flink stuk minder. Heb vanochtend bijna de hele reis via FM kunnen luisteren (met af en toe wat ruis). Vanmiddag was het gek genoeg een stuk minder, maar nog steeds stukken beter dan tot voor de verplaatsing. Hoop dat de ferrieten uitkomst bieden, zo niet dan gaan ze LED's er uit.

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-01 19:18
MIsschien een idee om een lijst te maken met LED lampen die wel en niet storen op de radio etc?
Buiten de ferriet kernen schijnt een betere driver ook een oplossing te zijn.

[Voor 3% gewijzigd door BadEendTerror op 27-10-2018 16:15]

• gehaktstaaf
BadEendTerror schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:14:
MIsschien een idee om een lijst te maken met LED lampen die wel en niet storen op de radio etc?
Buiten de ferriet kernen schijnt een betere driver ook een oplossing te zijn.
Dat is wel een goed idee, alleen is het minder eenvoudig dan het lijkt.
Zelf heb ik bv wel storing met de Nighteye, maar is deze al enorm afgenomen nadat ik de ballasten (?) heb verplaatst. Op sommige radio stations verneem ik het niet eens, daarnaast sluit ik niet uit dat het ook per auto nog enorm zal verschillen.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
sloth schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:36:
Hier nooit enige last van gehad. Ik heb deze H7 Lumileds gebruikt. Dit zijn de LEDs die ook altijd door @Joopieboy worden aangeraden en ik kan begrijpen waarom. Top lichtbeeld en nooit problemen mee gehad.

Mijn setje is overigens te koop. Slechts 4 maanden gebruikt (zomer, weinig branduren) en gaat weg wegens andere auto met OEM leds, anders zou ik ze nooit verkopen.
Ik heb dezelfde leds h7 van de week in mijn Mondeo gezet maar helaas wel storing op dab+.
Ferriet zit er nu om de hele aanvoer kabel maar ontvangst blijft minder. FM werkt wel gewoon.
gehaktstaaf schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Dat is wel een goed idee, alleen is het minder eenvoudig dan het lijkt.
Zelf heb ik bv wel storing met de Nighteye, maar is deze al enorm afgenomen nadat ik de ballasten (?) heb verplaatst. Op sommige radio stations verneem ik het niet eens, daarnaast sluit ik niet uit dat het ook per auto nog enorm zal verschillen.
Wat heb je met de ballasten/ drivers gedaan om de storing minder te maken?

[Voor 24% gewijzigd door martijnr17 op 29-10-2018 22:09]

• gehaktstaaf
martijnr17 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:02:
Wat heb je met de ballasten/ drivers gedaan om de storing minder te maken?
Ik had ze eerst nogal haastig gemonteerd. Ze zitten nu zo ver mogelijk weggewerkt als dat de bedrading toe liet. Dus de grotere afstand tot de andere stroomlopen maakt het verschil denk ik. Overigens verneem ik nog steeds wel een verschil op de FM tussen verlichting aan of uit, maar stukken minder dan vooraf. Nu is het nog wachten op de ferrieten.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mickz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:48:
Elektronische interferentie / storing op de radio kun je proberen te verhelpen met magneetjes rond de kabels. (zit vaak ook rond de diverse monitor/usb/... kabels)
Magneetjes?
Ik neem aan dat je ferriet kralen bedoelt? ;)
Zoals hier: ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

En in het begin van je betoog spreek je over:
167 lumen is bij 350mA; 394 lumen is bij 1,0 mA; 535 lumen is bij 1,5 mA
lijkt me dat het A i.p.v. mA moet zijn. En niet onbelangrijk verschil...

Wat ik vorig jaar, bij het testen van diverse LED units (DMEX, NightEye) al gemerkt heb, is dat de stroomopname en de warmteproductie wel tegen het maximum van de gebruikte LEDs aan zit. En dat bij continu gebruik al snel de maximale junctietemperatuur van de LED chips wordt bereikt c.q. overschreden. Wat funest is voor de levensduur. :-(

Het is wel jammer dat al die fabrikanten zo vaag en geheimzinnig doen over welke LED chips ze nou precies toepassen! Want ook al roept men b.v. 'Lumileds Z ES' , dan nog, de fabrikant maakt allerlei verschillende types. En wie wat toepast heb ik nog nergens gevonden. Want b.v. Cree of Lumileds specificeren keurig welke kleurtemperatuur en welke CRI waarde de door hun gefabriceerde chips produceren. Maar welke specifieke chip dan uiteindelijk op die retrofit LED lamp belandt? Geen idee... :?

Wat betreft wel/niet een fan; tja, waar moet de warmte heen als de LED in een afgesloten koplampunit zit? Voordeel is wel, er draait continu een warme föhn in je koplamp, blijft 'ie mooi droog... :)

Grootste probleem is nog steeds de fysieke inbouwbeperkingen. Bij menig auto is er gewoon te weinig ruimte en de maatvoering van de complete LED retrofit Hx fitting wijkt te veel af van de ordinaire halogeenlamp. Waardoor je allerlei fratsen moeten uithalen met fittingadapters, andere klemmetjes, bollere afdekkappen, etc.
En dan nog is het afwachten of het gaat passen... (bij mijn auto dus niet).
Daarboven op komen nog eens de verschillen tussen het verlichtingspatroon van de LED versus het gloeidraadje van een halogeenlamp. En dat in combinatie met reflector- en/of projectorkoplampunits.
Kortom; chaos en willekeur alom. :+

[Voor 41% gewijzigd door ehtweak op 09-01-2019 12:13]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee