• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:03
Weemism schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:21:
[...]

Tsja, en zo zit je mooie toestel dan helemaal onder de folies en met een case eromheen. Persoonlijk koop ik m'n smartphones naast op functionaliteit ook op de looks, en dat is juist waar de Mi6 goed op scoort ten opzichte van veel concurrenten in deze prijsklasse.

Ieder het zijne natuurlijk maar ik heb, en zal zelf nooit, een case en folies gebruiken aangezien die wat mij betreft het toestel nog lelijker maken dan dat eventuele krasje of deukje wat je anders riskeert, en dat is tot dit toestel bij mij eigenlijk altijd goed gegaan mits je een klein beetje oplet waar je je toestel in stopt of op legt, en als de fabrikant zorg heeft gestoken in de kwaliteit van het gebruikte materiaal. En dat laatste is en blijft een beetje m'n kritiek op de Mi6, hoewel ik me realiseer dat je natuurlijk ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, en Xiaomi, zoals @IAmNice hierboven aangeeft, niettemin kennelijk ook al flinke stappen heeft gemaakt sinds de Mi5s.
Yup het is een zeer stevige telefoon, vergis je niet.

Mi5
YouTube: Xiaomi Mi5 Bend Test - Scratch test - Burn test - Durability test

Mi6
YouTube: Xiaomi Mi6 Bend Test - Scratch Test - Durability Video

Best leuk om te kijken. :)

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Die had ik voor m'n aanschaf destijds inderdaad bekeken ja, was ook al wel geabonneerd op JerryRigEverthing, erg leuk YouTube kanaal en een fijne gast om naar te luisteren :) .

Zach was idd erg positief over de degelijkheid van het toestel, en z'n stanleymes doet ook geen schade aan de achterkant. Wel zou ik zelf nog geïnteresseerd zijn hoe die glazen achterzijde zou scoren op de Mohs hardheidstest die ie wel (zoals altijd) op het scherm doet, zeker omdat de achterkant nog meer dan de voorkant in contact zal komen met krassende verontreinigingen. En ik denk Xiaomi het daar dus toch mogelijk een beetje heeft laten liggen. Moet overigens wel zeggen dat ik idd niet zoveel verschil zie v.w.b. de hardheid en krasvastheid van de aluminium rand t.o.v. andere door hem geteste toestellen, dus misschien valt dat idd wel mee, hoewel ik het idee had dat die rand bij m'n voormalige Xperia Z5 toch een stuk steviger in de lak zat.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:47:
Ik weet dat er een speciaal topic is voor custom roms, maar dit is niet specifiek over een bepaalde custom rom. Kan iemand mij stap voor stap begeleiden naar het flashen van een custom rom op de mi6? Ik heb vroeger wel met een HTC ontzettend veel geflasht etc maar dat is weer ver weggezakt. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer echt en jullie flashen waarschijnlijk vaak en veel een rom.. :)
Even zelf de zoekfunctie voor dit topic gebruiken en 'rom installeren' intypen had je tot deze instructie van @Kiswum geleid ;) .

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:24
De kernel voor de Mi6 is vorige week toch vrijgegeven?
https://github.com/MiCode...enSource/tree/sagit-n-oss

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10

Prulleman

a.k.a Nilz

yasje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:16:
Ik wil de mi6 aanschaffen 6/64gb
Zijn er goeie custom roms beschikbaar en hoe is de gps en de 4g?

en waar kan ik hem het goedkoopst aanschaffen zonder belasting voor hoef te betalen?

Alvast bedankt
die laatste vraag kan je beter hier stellen:
[Xiaomi Mi 6] Levertijden & Prijzen

Strava

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 21:21
@Taan Wat je beschrijft met betrekking tot je opslagruimte herken ik niet en zou ik zo niet een oplossing voor weten.

Wat betreft je code voor je PIN, deze kan je uitschakelen onder Settings >> Additional Settings >> Privacy >> SIM Card Lock. Hier kan je je pincode uitschakelen en veranderen.

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04 20:44
Taan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:03:
Ik heb sinds ca 2 weken mijn Mi6 (6GB RAM 64GB ROM) en ik ontdek net iets vreemds. Als ik bij mijn Instellingen naar opslagruimte kijk, dan zegt ie dat ik nog 3GB vrij heb van totaal 10 GB.
Aan de PC gekoppeld zie ik in windows verkenner ongeveer hetzelfde.
Ik heb Xiaomi.eu 7.9.21 erop staan.
Google eens op je probleem. https://www.theandroidsou...t-storage-16gb-32gb-64gb/ Ik heb het met Mi6 of Mipad 3 volgens mij ook een keer gehad na een flash van eu rom. Volgens mij heb ik toen iets in twrp, wipe, advanced wipe, repair or change file system gedaan...

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 13:05
Heb ik na 4 screenprotectors er nu eindelijk ééntje gevonden die goed zit?

Het gaat om full Size Protector van het bekende 😀 Chinese merk tcicpc (hoe verzin je het).

Schoonmaken..anti dusten en met enige preciesie op de goede plek laten vallen... aandrukken en klaar. Naast natuurlijk de uitsparingen rondom sensoren zie je er niets van... ook geen randjes rondom de zijkant. Je kan ook zonder probleem het orginele xiaomi beschermhoesje blijven gebruiken.

Waaaaaar dan?? Hier:

http://s.aliexpress.com/QvaIjm6z

• rbr210
Ik kan beamen dat dit een prima protector is. Dat was de eerste en enige protector die ik heb besteld voor mijn MI6. In combinatie met een casing die goed aansluit zie je in principe niets van de screenprotector. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat een casing het gevoel geeft dat je een wat logger apparaat in handen hebt, daarom heb ik deze week besloten om de casing weg te laten. Als je deze verwijdert kan je, mits je er specifiek op let, wel opmerken dat je er een screenprotector op hebt zitten.
xon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:31:
Heb ik na 4 screenprotectors er nu eindelijk ééntje gevonden die goed zit?

Het gaat om full Size Protector van het bekende 😀 Chinese merk tcicpc (hoe verzin je het).

Schoonmaken..anti dusten en met enige preciesie op de goede plek laten vallen... aandrukken en klaar. Naast natuurlijk de uitsparingen rondom sensoren zie je er niets van... ook geen randjes rondom de zijkant. Je kan ook zonder probleem het orginele xiaomi beschermhoesje blijven gebruiken.

Waaaaaar dan?? Hier:

http://s.aliexpress.com/QvaIjm6z

[Voor 5% gewijzigd door rbr210 op 10-10-2017 22:35. Reden: aanvulling hyperlink]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 21:58
Bij het 'inprogrammeren' van de fingerprint moet je iets meer vinger laten zien/voelen dan bij het unlocken. Je dient dus het gehele 'plaatje' te vullen met je vinger. Draai een beetje met je vinger tot alles blauw wordt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:32
FXX schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
[...]
Dat klinkt goed! Heb je toevallig ook een foto van screen protector zoals hij nu bevestigd zit op de Mi6?
Ik heb zelf deze screenprotector die ik op Ebay heb gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/2P...i-Mi-6-5-15-/201988085514
Merk is Connics. Kost echt niks. Zit prima op mijn toestel. Hij is wel dunner dan gebruikelijke screenprotectors. Nadeel: Het is echt een vingerafdrukmagneet.

Het is lastig om goede foto's te maken. Hier een aantal foto's: https://imgur.com/a/nLwbI

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:17
@Kiswum Het maakt verder ook niet uit. Ik gaf alleen aan dat het voor mijn gevoel omslachtig was. Dat gevoel had ik de eerste keer toen ik het 'nodig' had ook. Het was verder niet als aanval bedoelt ofzo :)

Wat ik bedoelde met de eerste keer was dat ik het op 19 17 juli had gevolgd en toen ook melding van heb gemaakt dat de usb-kabel ook een optie is: Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken" Wat Loewn toen inderdaad heeft bevestigd. Het zou handig zijn als dat bij stap 16 erbij komt te staan, want eigenlijk is deze stap optioneel als je geen usb stick wilt gebruiken. Daarnaast heeft niet iedereen een usb-stick die in bijv. de Mi6 past.

Hieronder nog wat punten mbt het proces voor de mi6:
Stap 7 en 9 heb ik toen niet gevolgd en zijn eigenlijk overbodig. Stap 7, omdat je hiervoor de app in stap 1 hebt gedownload en in stap 2 hebt uitgevoerd en in stap 11 echt gaat unlocken. Stap 9, omdat je geen internet nodig hebt op het toestel, het toestel niet geconfigureerd hoeft te zijn met een miui-account en omdat de services als Find my phone e.d. niet aan hoeven te staan op het toestel.
Stap 8 is noodzakelijk. Iig voor de Mi6 is het echt nodig, anders wordt je telefoon niet gevonden (dat was zo bij mij iig).
Stap 15 is geen actie die je zelf hoeft te doen en dus geen stap.
Stap 24 is wellicht mogelijk voor miui en afgeleiden, maar ik weet niet of het ook mogelijk is voor een custom rom als lineageos voor de Mi6. Heb het nog niet getest, maar ik kan mij voorstellen dat je echt miflash moet gebruiken om weer miui te krijgen.

Sidenote: Hoewel Xiaomi.eu ROM uiteraard prima is, vroeg hij alleen om een manier om zeker te zijn dat er niet met de ROM is geknoeid. De Global Stable ROM van Xiaomi zelf is redelijk schoon van vage Chinese apps e.d. en is dus ook zeker een optie. Die flashen is denk ik het makkelijkst met de MiFlash tool. Daar hoef je dan verder ook niets voor te doen, behalve de laaste ROM downloaden en de tool en je telefoon aan de PC hangen.

[Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2017 00:34]

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 07:20
Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:08:
[...]

Nee klopt, maar dat was wel de kern van de vraag van @Timmiboy , die vroeg:
[...]

en daar was mijn antwoord dus op gericht :) , maar buiten die context was m'n antwoord inderdaad niet duidelijk dan idd.
Duidelijk verhaal, sorry, mijn fout voor het niet lezen van de context. Excuses :)

P.S: Iemand al Miui9 stable update, ik zie dat de uitrol is gestart, maar kan niet zo goed vinden wanneer de international version er komt voor jan en alleman...

[Voor 16% gewijzigd door Tarz op 02-11-2017 13:10. Reden: P.S regel]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 19:40

Kiswum

Gadget reviewer

Waarom wacht men op een Stable versie van een Miui rom? Waarom vinden zij dat beter dan de Developer builds?

Persoonlijk heb ik veel slechte(re) ervaring met Stable builds, met name doordat ze niet meerwaarde bieden dan Dev builds. Het is vaak een verzameling Dev's die bij elkaar worden gezet en er soms zelfs opzichtige bugs inzitten. Na een week of 4 worden ze gerepareerd, maar dan exclusief de laatste bug patches.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:17
IAmNice schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:57:
[...]
Als er bugs inzitten, fix ze dan voor je flagship en niet voor die cheap dingen die toch minder belangrijk zijn. Flagship en wat oudere flagships hebben het meeste betaald. Lekker dan Xiaomi.[...]
Waarom denk je dat die "cheap dingen" minder belangrijk voor Xiaomi is? Hun voornaamste afzetmarkt zijn China en India. Van beide markten vermoed ik dat die "cheap dingen" by far het meeste opbrengen, een veelvoud van de flagship-modellen.

En flagship zegt natuurlijk ook niet zo veel. Het zegt alleen dat het op het moment van lanceren het beste is wat de fabrikant kan maken. Ondersteuning zegt het ook niet veel over. Veel meer merken die zo'n toestel al snel te grabbel gooien.

[Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 04-11-2017 18:18]

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 11:04
Jimster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb zelf deze screenprotector die ik op Ebay heb gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/2P...i-Mi-6-5-15-/201988085514
Merk is Connics. Kost echt niks. Zit prima op mijn toestel. Hij is wel dunner dan gebruikelijke screenprotectors. Nadeel: Het is echt een vingerafdrukmagneet.
Korte terugkoppeling; heb deze screen protector inmiddels geplaatst en kan de ervaring van Jimster volledig onderschrijven. Protector valt geheel vlak op het scherm, geen rand meer waar lucht onder de protector zit. Wat mij betreft één van de beste protectors voor dit toestel d:)b

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
zuukie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:04:
Beste mi6 bezitters. Ff. een vraag. Ik. Heb zojuist de camera app van Google pixel 2 voor snapdragon 835 toestellen. Deze zou aanzienlijk betere resultaten opleveren. Ik kan hem echter niet openen. Krijg een foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zou je het kunnen oplossen? Verder nog iemand een suggestie voor een andere camera app die betere resultaten geeft dan de standaard app van xiaomi? Hoor graag van jullie. Bvd.
De Google Camera app van de Pixel 2 (v5.1.014) werkt alleen als je Mi 6 unlocked / rooted is. In build.prop moet dit toegevoegd worden:
persist.camera.HAL3.enabled=1
Je kunt ook de zip versie van de SnapDragonPRO Camera flashen vanuit TWRP. Is sowieso een goede camera app en voegt meteen bovenstaand toe.

Daarna werkt de laatste versie van de Google Camera app. Maar nog niet perfect; mooie HDR plaatjes, maar een foto nemen duurt lang. Dit kun je verbeteren door te spelen met de instellingen, maar dan werkt autofocus weer niet lekker. Ik heb de ideale instellingen nog niet gevonden.

Ik draai nu LineageOS 14.1 en bovenstaand werkt dan goed. Heb ook de Pixel 2 Launcher geinstalleerd, werkt erg fijn.

• rbr210
Timmiboy schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 03:42:
Ik ben dus op zoek naar een 128gb versie. Hoe zit het met de garantie/service als ik er een aanschaf via Gearbest?
Dat soort informatie vind je op een subpagina van de betreffende website en ga je over het algemeen niet voorgekauwd krijgen op een forum als tweakers.net. Als je een prijsvergelijker wilt hebben dat een overzicht genereert van de aanbieders van het model dat je wenst, raad ik je deze website aan.

Succes!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

rbr210 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:36:
[...]

Dat soort informatie vind je op een subpagina van de betreffende website en ga je over het algemeen niet voorgekauwd krijgen op een forum als tweakers.net. Als je een prijsvergelijker wilt hebben dat een overzicht genereert van de aanbieders van het model dat je wenst, raad ik je deze website aan.

Succes!
Je was me voor, want dat dus inderdaad. Als ik ook je eerdere vragen zo lees @Timmiboy moet je misschien nog even goed nadenken of dit wel is wat je wil. In mijn ervaring is GearBest op zich behoorlijk klantvriendelijk en reageert snel op vragen, maar het blijft een aankoop in China.

Als je dus met een garantiegeval zit zal het hoe dan ook meer gedoe zijn dan wanneer je je een toestel in een NL webshop of in de winkel koopt. Je zit met lange verzendtijden, risico dat je bestelling daarbij 'kwijtraakt', moeilijkere communicatie (want alles in het Engels), sneller misverstanden over wat de garantie inhoudt, geen EU wetgeving v.w.b. je consumentenrechten (bijv. het recht op minimaal 2 jaar garantie), en risico op een naheffing van de BTW en inklaringskosten als je toestel door de douane wordt onderschept om maar een paar dingen te noemen.

Je moet dus bereid zijn dat risico te nemen voor het voordeel wat je ervoor terugkrijgt, nl. een uniek en in dit geval zeer gunstig geprijsde telefoon, maar dat is zeker niet voor iedereen de beste optie.

• Mantis
Je kan al eenvoudig naar MIUI 9 Global Stable updaten hoor:

De rom kan je hier downloaden: http://en.miui.com/download-326.html#480 (MIUI8 in de naam is een typo)
Daarna de zip op je telefoon plaatsen en de update starten via About Phone -> System updates -> Choose update package.

• rbr210
Ik kan daar wel de nodige ervaringen lezen met specifieke custom ROM's en custom kernels. Maar een centraal topic waarin bediscussieerd wordt welke combinaties mensen hebben geprobeerd en de ervaringen die ze daarmee hebben, bestaat ook daar niet. Dat laat nog een optie open en dat is zelf gaan uitproberen. Dat vergt alleen veel tijd en ik hoopte dat een beetje te kunnen verkorten met input/sturing van ervaringsdeskundigen.

Even afwachten wat er hier nog voortvloeit uit mijn post in beide topics.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:11
Weemism schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:51:
[...]

Even terugbladeren in dit topic en dan had je kunnen lezen dat de Mi6 pas vanaf december zijn miui 9 update krijgt. Ook wordt er een work around omschreven om dat nu al te doen.

Even zelf zoeken dus.
Ik heb het al opgelost met veranderen van Region Turkey of India krijg je het ook binnen.
zo een geval had je ook met Oneplus op een VPN een land kiezen en update binnen halen. :)

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:03
Miui 9 over de ota hier!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:57
Even een kleine impressie van de upgrade van mijn trouwe Redmi 4 Pro (Snap 625) naar de Mi6 (snap 835). Ik was sceptisch omdat de enige reden voor de overstap was dat ik een betere camera zocht (OIS), en geen snelheidsmonster. Voor €340 de gok gewaagd en een 64GB Mi6 besteld uit EU warehouse.
  • Accu: voor mij een van de belangrijkste punten. Tot nu toe is die prima, ik red met al mijn apps en standaard licht gebruik (geen games, wel GPS + data aan) 3d met 3u SOT dus wat mij betreft goed genoeg.
  • Camera: zeer goed. Vooral bij low light uiteraard een stuk beter dan de RM4 door OIS. Eindelijk onbewogen foto's binnen. Tip voor LOS14 gebruikers: er is een flashable Miui camera op https://forum.xda-develop...era-solution-los-t3698606!
  • Scherm: prima, op dit formaat is FHD voor mij meer dan voldoende, en dit komt de accuduur alleen maar ten goede
  • GPS: perfect: RM4 was al snel, maar Mi6 heeft letterlijk in 1s fix! En kompas lijkt over tijd een stuk stabieler te blijven zonder calibratie.
  • Snelheid: storage/cpu: Mi6 uiteraard veel sneller dan de 625 in de RM4. Ik waardeer dit toch een stuk meer dan ik had verwacht, zeker als je de oude Redmi er weer eens bij pakt is het verschil toch wel groot! In LOS geen issues met lag, alles supervloeiend zoals je mag verwachten.
  • Algemeen: het perfecte hoesje wordt meegeleverd, en hij ligt erg goed in de hand, ondanks dat hij wat zwaarder/groter is dan IMO had gehoeven. Geen extern SD slot is geen probleem, 64GB (54GB vrij) is voor mij meer dan genoeg. Ontbrekende 3.5m jack is jammer maar maakt me niet echt veel uit, en hoewel USB-C niet had gehoeven moeten we er toch een keer aan geloven. Op naar Aliexpress/Action voor extra kabeltjes... :)
  • Ontbrekende 4G Band 20 mis ik in de praktijk niet, buiten heb ik overigens vaak wel LTE, binnen is 3G ook ruim voldoende (Youfone/KPN).
[Update] Momenteel last van de beruchte "Google Play services" drain op LOS14, ik zoek de oorzaak.

[Voor 15% gewijzigd door iisworks op 11-12-2017 15:24]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FoccodeJ schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:23:
Hoi mede-tweakers,

Sinds een aantal dagen gebruik ik mijn mi 6. De app Accubattery (van digibites) uit playatore heb ik eens een tijdje gebruikt op mijn Oneplus One om de batterijslijtage te meten. Nu heb ik hem ook even op mijn Mi 6 gezet. De metingen wijzen uit dat ik nu maar 2737mAh zou hebben...

Daarbij moet wel gezegd worden dat de app niet helemaal lekker loopt en wel eens crashed, waardoor de metingen misschien niet optimaal betrouwbaar zijn.

Is er een van jullie die dit ook gemeten heeft?

Ik draai vooralsnog MIUI 9.0 Global
Ik heb geen ervaring met die app, maar ik heb 'm zojuist eens geïnstalleerd om 'm te proberen. Ik wil 'm eerst een tijdje gebruiken zodat ie gebruiksdata kan verzamelen voor een meer betrouwbare rapportage zoals de app zelf ook aangeeft, maar los daarvan heb ik tot dusver niet het gevoel dat de accu merkbaar slechter aan het worden is.

In mijn geval heb ik het toestel sinds juni dit jaar, draait deze ook op MIUI 9.0 Global Stable, en laad deze doorgaans op aan een goede QC2 lader, of aan een powerbank zonder QC. De originele Xiaomi QC3 lader zit in m'n reisbagage en gebruik ik daarom maar weinig. Hou me verder overigens niet bezig met het hele maximaal tot 80% laden etc., te veel fuss.

Ik zal t.z.t. hier dan posten op welke capaciteit ie bij mij uitkomt inmiddels.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:17
Kiswum schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Je bent een stap vergeten: Wis je data voordat je de rom installeert.
Vanaf stap 19 mag je beginnen:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Alle stappen nog eens doorgenomen... :)
Format data deed inderdaad de trick denk ik..

Na eerste boot was de rom wel heel gaar.
Veel inputlag overal. Toen factory reset en nu loopt hij wel goed.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

xon schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:54:
Ik heb iets geks! Ik heb tot een maand of twee geleden elke week een weekly kunnen updaten via de tool van de MIUI EU rom. Ik ben hierbij blijven steken bij 7.12.7 beta.

Nu was het wel erg lang stil en keek ik even op xiaomi.eu en lijken ze gewoon verder gegaan te zijn en zitten ze op 8.1.18. Nu kan ik mij voorstellen dat ze bij een volgende versie de oude 'ota's' even uitzetten. Kortom, ik probeer nu gewoon even de rom te downloaden via de site en via TWRP op mijn xiaomi te zetten. Toch, blijft ie tijdens het installeren maar zeuren dat het niet de goede versie is. Hij herkent dus ineens "sagit" niet.

Iemand een idee/oplossing hiervoor?
De automatische update geldt alleen voor updates die wekelijks worden uitgebracht. Vanwege de Android 8 update zijn de weekly's on hold gezet. Dit hebben ze vorige week 11/12 januari weer opgepakt.

Door Android 8, moet je de nieuwe TWRP downloaden en installeren, anders krijg je die foutmelding. Dat je gebruik moet maken van de nieuwste TWRP, staat ook netjes vermeld als je de wekelijkse update pagina op Xiaomi.eu bekijkt.

Als je die hebt geïnstalleerd dan kun je updaten.

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 13:46
Sinds Xiaomi.eu naar Android 8 is gegaan, werkt mijn SNS app niet meer (foutcode 900).
SNS wilt mij niet helpen, ik heb mijn Mi 6 geroot, dus ik vraag mij af wie hetzelfde probleem heeft?

Zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Verder ben ik wel tevreden over de laatste rom-updates van Xiaomi.eu

• ezra070
- App data weggegooid
- App opnieuw geïnstalleerd
- Geen factory reset gedaan, dat niet
- Root tijdelijk uitgeschakeld in Magisk
- Bovenstaande + na herstart opnieuw proberen

Voor de update naar Android 8 had ik al root en werkte de SNS app zonder problemen.

• ezra070
@Kiswum, bedankt voor het meedenken.
Heb eerlijk gezegd nu weinig tijd om een factory reset te doen, maar misschien van het weekend.

Ik meld mij iig. weer wanneer ik meer weet.

@IAmNice, de nieuwe nog niet niet.
Paar roms geleden nog geprobeerd en toen vond ik het mwah. Gebruik nu de standaard camera of Open Camera.
Ik zie op de laatste 2 pagina's niet alleen maar positieve reacties.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Weemism schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Net geprobeerd maar geen resultaat helaas ook op die manier. Merkwaardig wel dat dat verschilt, ondanks dezelfde MIUI versie.

V.w.b. de localisatie naar het Nederlands, Xiaomi heeft dat middels crowdsourcing uitbesteed. Ik heb wel eens op die site gekeken en toen was iets van 60% vertaald. Mezelf toen ook aangemeld als vertaler, maar daar is nooit een respons op gekomen, volgens mij ligt dat dus idd aardig op z'n gat. Jammer.
Hier is het topic om NL toegevoegd te krijgen. Met meer likes, interacties en confirms, maakt de kans groter dat NL wordt toegevoegd.

Help mijn oproep bovenaan het wensenlijstje te krijgen:

http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

Ik heb me ook aangemeld als vertaler, maar zowel miui als de admins hebben niets van zich laten horen. Er is ook geen duidelijk e-mail adres te vinden van de admin.
Op dat soort forums werkt schreeuwen beter dan rustig afwachten. Ik probeer er binnenkort weer meer werk van te maken.

@IAmNice ook mijn guide gebruikt met de nieuwste TWRP versie? Daarmee kun je ook vast wel de Global rom installeren (maar nog beter zou de Xiaomi.eu rom zijn).

[Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 28-01-2018 11:52]

• ezra070
ivm bovenstaande, heb ik een reactie geplaatst op het SNS forum (oa. met een samenvatting van hier, ASN-klant ed.).
Hoop dat ik daar wat meer info kan (ver)krijgen.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 10:18
Weemism schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Dank voor de tip, deze methode was nog niet bij me bekend. Niettemin had je dus kennelijk geen succes ermee bij je Redmi, of was het toch gelukt na het uitschakelen van WiFi tijdens het installatieproces?

Zoals aangegeven, persoonlijk vind ik het dus soms storend v.w.b. die apps in het Engels, maar geen gamebreaker. Met 'onaanpasbaar' doelde ik overigens op de onaanpasbaarheid binnen de meeste apps zelf aangezien die defaulten op de systeemtaal, en vervolgens geen optie bieden alsnog de NL taal te kiezen. Ik doelde dus niet op het al dan niet mogelijk zijn op het toestel (wat overigens idd ook geen mogelijkheid is binnen de reguliere functionaliteit, maar dus wel via een omweg).

[...]

Ik heb het even teruggezocht in dit topic, en je maakt hier halverwege vorig jaar idd melding van nadat er bij eerdere versies van de EU rom wel problemen werden gemeld door verschillende gebruikers. Kennelijk nu dus opgelost, dus mooi. Voor mij was de lokalisatie (en dus het flashen naar de EU rom) niet de hoogste prio, het goed functioneren van alle apps (in mijn geval iig mijn ING bankapp, en abonnementsdiensten zoals Netflix en Spotify) zijn dat wel, dus heb het een tijdje naast me neergelegd. Nu er kennelijk geen problemen meer zijn met SafetyNet (hoewel ik wel gelezen meen te hebben dat Netflix geen installatie van zijn app toestaat op geroote toestellen) ga ik het toestel de komende tijd dan waarschijnlijk dan alsnog flashen, of iig uitzoeken of alle apps idd probleemloos zullen werken,
Na het uitschakelen van de WiFi was het inderdaad gelukt. Ik vermelde het als tip voor het geval je het wilde proberen en tegen hetzelfde probleem aan ging lopen als ik (wie zet z'n wifi nou nog uit thuis). Ik kan het aanbevelen, navigeren in het Nederlands is toch een stuk eenvoudiger wanneer straatnamen ook daadwerkelijk te verstaan zijn.

Mbt je 2e punt, het is inderdaad zo dat bepaalde apps moelijk kunnen doen wanneer je je telefoon geroot hebt. Echter is een EU ROM van zichzelf helemaal niet geroot, dat kun je nog aanvullend doen. Het enige wat nodig is, is het unlocken van je bootloader, wat dus iets anders is dan rooten. Zelf nog niet geprobeerd, maar heb gelezen dat wanneer je gebruik maakt van Magisk om te rooten sommige apps dit niet detecteren.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:16
Timmiboy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:35:
Hallo. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe snapdragon 835 phone. Heb nog steeds veel interesse bij de Xiaomi Mi6. Ik krijg alleen de indruk dat er nog veel onstabiel is. Klopt dit? Of is dit afhankelijk puur van de rom?

Als ik m' ga halen neem ik de 128gb versie. Heb een budget van 350€
Onstabiel? Denk niet dat dit een eigenschap is van eender welke Xiaomi telefoon :)

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-05 22:52
Krijg net de melding voor een nieuwe update V9.2.3.0.OCAMIEK (Stable Rom Global)
http://en.miui.com/download-326.html

En hier de discussie op xiaomi forum met de highlights: http://en.miui.com/thread-1897888-1-1.html

[Voor 30% gewijzigd door WahWah op 27-02-2018 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FXX
Mijn toestel is inderdaad niet geroot en draait de stock global rom. Wel heb ik developer rechten ingeschakeld, voor wat het waard is..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 07:20
Nou, bedankt voor jullie reacties. Ik heb eerst geprobeerd te zoeken in mijn settings maar de optie fingerprints en alles wat daarmee te maken heeft was echt weg. Stond er gewoon niet. Dus via de update functie dezelfde versie software erover heen geïnstalleerd. En wat denk je... Optie is terug en mijn opgeslagen prints staan er nog allemaal in.... Heel apart, maar het werkt weer 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:32
Melding van een update gekregen: V9.5.3.0.OCAMIFA Nightly met een hoop updates.
Deze zou een hoop problemen met de vorige op moeten lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
Ik zat nog op de vorige versie V9.2.2.0.NCAMIEK (MIUI9), en nu krijg ik deze OTA: V9.2.3.0.OCAMIEK (MIUI9)
http://en.miui.com/download-326.html

Forum hier: http://en.miui.com/thread-1897888-25-1.html
Ik kijk nog even wat de reacties zijn voordat ik hem installeer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mantis
Jimster schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:42:
Melding van een update gekregen: V9.5.3.0.OCAMIFA Nightly met een hoop updates.
Deze zou een hoop problemen met de vorige op moeten lossen.
Linkje voor de mensen die manueel willen updaten:
http://bigota.d.miui.com/...CAMIFA_8002395ad8_8.0.zip

Alleszins al een hele verbetering tegenover 9.2.3.0.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
Jimster schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:35:
Ik kan vreemd genoeg nergens meer vinden waar ik de thema's kan instellen. Ik kan alleen mijn achtergrond veranderen? :?
Als ik lang druk op mijn homescreen, dan kan ik alleen kiezen uit Wallpaper, Widgets en Settings.
the themes app was temporary rejected in EU region due to some regulations. To download new and adjust existing tmeme please change your region to some beyond EU.
http://en.miui.com/thread-2099385-5-1.html

Fast battery drain, on 6 hours of standby through night battery dropped from 72% to 69%, with WiFi, data, GPS and all applications closed. Themes is not installing if i select my country (Romania), i have to select another region India, USA, or any other country outside Europe.
http://en.miui.com/thread-2099385-7-1.html

Zo te zien kan een probleem voor EU region. Op te lossen door je region op buiten de EU te zetten volgens bovenstaande 2 posts.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FXX
Jimster schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:20:
Nieuwe update melding: 9.5.6.0 OCAMIFA
Optimized system performance
Fixed bugs
En een link om deze versie handmatig te installeren: http://bigota.d.miui.com/...CAMIFA_58d018e649_8.0.zip

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tarz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:27:
[...]

Werkt je Mi6 nog goed verder na deze update? Is het een official global rom update?
Ik ben nog steeds op 9.2.3.0 OCAMIEK en wil deze update ook installeren
Yep, ik heb 'm er sinds gisteravond op staan en de ROM is tot dusver 100% stabiel en zonder evidente bugs. Gaat idd om de official Global ROM van Xiaomi zelf.

De link die hierboven door @FXX is gepost start direct de download van de zipfile. De zipfile verplaats je dan naar bijvoorbeeld de download directory op je Mi (of je downloadt de file op je telefoon zelf zodat je 'm niet vanaf je pc hoeft te transferren) waarna je in het reguliere updatemenu bij de instellingen met de drie bolletjes rechtsboven een menu opent waar je kan kiezen voor de optie om te updaten door het kiezen van het updatepakket.

De rest wijst zich denk ik vanzelf. De vertaling is overigens niet perfect, op enkele plekken (bij bijv. het copy-paste menu bij tekstselectie) klopt de uitlijning niet of zijn er taalfoutjes, maar voor een eerste versie lijkt ie verder zeker acceptabel. Na de update moet je dan dus bij de taalinstellingen wel nog voor Nederlands kiezen waardoor apps die eerder standaard en onaanpasbaar naar het Engels defaulten (zoals Whatsapp) per direct ook in het Nederlands worden weergegeven (voor zover er een NL versie van de betreffende app bestaat). Daarnaast is de Android securitylevel naar de maand maart geüpdate.

Regio Nederland is dus nog niet beschikbaar, maar dit lijkt verder geen invloed te hebben op de UI, en gaat waarschijnlijk alleen over zaken als de getals- en datumnotatie, dus als je die op bijv. Duitsland laat staan gaat het ook goed.

[Voor 4% gewijzigd door Weemism op 24-04-2018 16:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 16:24
Pensacola schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:16:
Ik heb recent een Mi 6 gekocht en heb toestemming gekregen om de bootloader te unlocken.
Eerst heb ik de telefoon helemaal geupdate naar de laatste global ROM.
Omdat ik de telefoon niet aan mijn account gekoppeld kreeg via het Developer Menu om de bootloader te unlcocken heb ik een Developer Rom geinstalleerd zoals ook aangegeven op het Xiaomi forum.
Hierna start de telefoon op in een gelockte modus want op de oude rom is er uiteraard wel ingelogd met mijn Xiaomi account.
Hierin krijg ik met geen manier de telefoon geunlocked, na via wat omwegen wifi connectie aan de praat te krijgen blijf ik de melding No network connection krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe dit op te lossen?
Zelf kan ik morgen nog proberen om mijn SIM kaart in een andere telefoon te steken om de telefoon los te koppelen van mijn Xiaomi account, maar ik weet niet of dit voldoende is.
Probleem opgelost door de PIN-code van mijn simkaart te halen, waarna hij verifieert via 4G

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LOS 15.1 heeft juist een uitstekende batterijduur. In mijn geval veel beter dan MIUI. Ik ben wel een lichte gebruiker, geen facebook of zware games. Gisterenavond van de lader gehaald, even whatsapp en email gechecked en staat nu op 96%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rbr210
Weemism schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:50:
[...]

In plaats van een hete lucht pistool kan je ook gewoon een goede föhn gebruiken, die zijn heet genoeg, en in z'n andere filmpjes geeft ie dat vaker zelf ook aan als alternatief.

Hij heeft zelf idd een flinke toolkit, die ie ook verkoopt als merch, maar is wel overkill hoor. Ik heb zelf deze van iFixit, kostte 20 euro en volstaat prima. Dit type lijkt nu echter niet meer verkocht te worden, maar er zijn voldoende alternatieven voor rond dezelfde prijs.
Vandaag heb ik dan eindelijk het achter paneel vervangen. Ik had dit paneel al enige tijd in huis, maar nog niet de tijd gevonden een poging te wagen.

Het verwijderen van het originele, gebroken paneel ging buitengewoon gemakkelijk. Inderdaad is het gebruik van een doodnormale föhn voldoende om de lijmlaag zacht te maken. Hierna is het een eenvoudig klusje om het paneel los te wippen en te verwijderen tezamen met de achtergebleven lijmresten.

Belangrijk om te weten is dat het beschermkapje van de cameralenzen vastgelijmd zit op het originele paneel. Dit realiseerde ik me pas nadat ik de nieuwe er al op had geplakt. Gelukkig kon ik dit nog corrigeren.

Over het eindresultaat ben ik best tevreden. Toch is het me niet helemaal gelukt om de naad die tussen het frontpanel en backpanel zit volledig volledig 'glad' te krijgen. Dat houdt in dat je aan de bovenkant en een deel van de zijkanten een licht opstaand randje voelt. Dit valt uiteraard weer weg als je een beschermhoesje gebruikt. De enige manier die ik kan bedenken om dat weg te krijgen is heel veel druk uitoefenen op de telefoon. Daarmee was ik echter te laat.

[Voor 22% gewijzigd door rbr210 op 19-06-2018 19:14. Reden: onze kleine man had aandacht nodig en ik had blijkbaar per abuis op post geklikt terwijl deze nog onvolledig was.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:15:
Kan er iemand een goede QC3.0 lader aanraden voor Mi6?

Alle originele xiaomi laders voor mi6 hebben geen EU-plug en zo'n adapter erbij vind ik maar niks.
Je hebt er kennelijk dus geen meegeleverd gekregen? Bij GearBest was dat standaard het geval bij zendingen naar de EU. Maar is bij jouw leverancier misschien anders dan wellicht, anders zou je dat nog kunnen reclameren.

De Xiaomi lader die wordt meegeleverd vind ik persoonlijk erg fijn en laadt razendsnel. In die zin zou het dan nog de moeite zijn alsnog een eigen verloopstuk te kopen als je leverancier dat niet doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mantis
ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Verder heb ik gelezen dat Xiaomi ook PD charging ondersteund, maar weet niet wat nu beter is QC3.0 of USB PD?
Het voordeel is misschien dat een usb-pd charger meer future proof is tov QC3.0. De BW-S11 is er zo eentje maar heb er nog geen reviews van gezien. Je zal dan wel een usb-c only kabel moeten aanschaffen. Maar die is dan ook weer handig voor in de toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Ja originele heb ik dus wel maar met zo'n adapter en ik vind dat persoonlijk helemaal niks waard. Hij blijft nooit goed zitten.
Vandaar dat ik een andere wil die evengoed is alleen dan met EU stekker.
Ik had er even overheen gelezen idd v.w.b. dat je liever geen verloopstuk wilde. De verloopjes die ik bij de Handyman had gevonden waren idd ook lomp groot en duur, maar het verloopje wat ze normaal meesturen vanuit Chinashops is van het slanke type. Ik zie dat ze ze nu niet meer hebben bij GearBest, wel nog dit zwarte exemplaar wat ook minder mooi is.

Het wiebelen van het verloopje herken ik ook, uiteindelijk opgelost door deze met secondelijm aan de lader te plakken, sindsdien zit het als een huis. Ziet er zo uit bij mij:

Maar begrijp dat je liever toch een nieuwe QC3 lader wil, prima natuurlijk, alleen wat duurder dan natuurlijk..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WahWah
ninasky11 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:15:
Kan er iemand een goede QC3.0 lader aanraden voor Mi6?

Alle originele xiaomi laders voor mi6 hebben geen EU-plug en zo'n adapter erbij vind ik maar niks.
Ik vond dat verloopstukje ook maar niks en heb zelf deze al een tijdje: https://www.aliexpress.co...8148356.21.4fb86710aQbsbp

Doet gewoon wat het moet doen, geen problemen mee. Heb ook extra kabels van Blitzwolf voor zowel USB-C als micro-USB.

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-05 00:58
akerssies schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Zou je aan kunnen geven van welke port je gebruik maakt?
MIUI port fixed ofzo, komt van xda. Dit is de directe downloadlink:

https://drive.google.com/...o_Xr91p0mDi4FBPvrm1D/view

Het bestand (met deze link) stond nog in downloads van browser, link naar forum kan ik zo snel even niet vinden :(

• Mantis
MIUI10 Global is uit. Voor mensen die niet willen wachten op de OTA:
http://bigota.d.miui.com/...CAMIFH_1f4296c44e_8.0.zip

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 16:05
FXX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:26:
[...]

Geïnstalleerd en deze versie is weer een stap vooruit qua snelheid en look&feel. Waar is alleen de theme store gebleven? Bij 'themes' staan alleen eerder opgeslagen thema's..
Ik had hier eerder last van dat themes was verdwenen. Ik kan bij Miui 10 gewoon op find more drukken, maar ik heb eerder mijn locatie veranderd. Onder settings->Additional Settings-> Region, en dan heb ik ipv. Germany veranderd naar Bahrain, en themes waren weer beschikbaar.

• A3aan1337
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 21:50
Ik heb de app "audio router" geïnstalleerd en hiermee ring tone altijd op speaker gezet hiermee is het probleem voor mij opgelost. Mogt iemand dit nog eens lezen.

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 13:16

Wirehub

Blaat

Bugs3 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:52:
Inmiddels heb ik de Mi6 anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik. Voor m'n gevoel wil ik er nog wel anderhalf jaar mee doen. Ware het niet dat de USB-C aansluiting "moeilijk" doet. Het is iedere keer weer een gepriegel om de oplaadkabel goed er in te krijgen zodat hij oplaadt.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben? Zou er wat aan te doen zijn?
Het ligt niet aan de kabel want ik heb het met meerdere kabels....
dat had ik ook, check even of er geen vuil (stof of pluitsjes) is de poort zit , dit zorgt voor een kleine blokkade. Bij mij even met naaldje geprobeerd toen en er zat best wat tussen /rondom .

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bugs3 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:52:
Inmiddels heb ik de Mi6 anderhalf jaar tot volle tevredenheid in gebruik. Voor m'n gevoel wil ik er nog wel anderhalf jaar mee doen. Ware het niet dat de USB-C aansluiting "moeilijk" doet. Het is iedere keer weer een gepriegel om de oplaadkabel goed er in te krijgen zodat hij oplaadt.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben? Zou er wat aan te doen zijn?
Het ligt niet aan de kabel want ik heb het met meerdere kabels....
Ik herken dat ook en volgens mij had ik dat al na een jaar ofzo. Ik moet nog eens bekijken of de poort wel vrij is van stof. De USB kabel kan er soms snel uitvallen, alsof hij geen grip heeft.

• Taan
  • Laatst online: 18-05 23:13
@Bugs3 Had ik ook. Met een veiligheidsspeld haalde ik er heel wat pluis uit en daarna was het weer veel beter. Ongeveer een jaar in gebruik en bijna altijd in de broekzak.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Bij mij kwam er ook een 1mm dikke ring stof uit de USB-C connector. Laadt weer als een zonnetje!

Appeltaart is lekker!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:21
Inmiddels heb ik de naald ook ter hand genomen en er kwam inderdaad een grote hoeveelheid pluisjes los. En het toestel kan ik weer zonder gepiel aan de lader doen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taan
  • Laatst online: 18-05 23:13
Net wat raars meegemaakt. Ik was kennelijk vergeten te locken want ik voelde mijn telefoon warm worden in mijn broekzak. Inderdaad het scherm stond aan.

Daarna ff checken of ik geen rare dingen heb gedaan, berichten sturen enzo. maar mijn home knop deed het niet meer. Ik denk, dat vast een instelling ergens maar niks te vinden.

Uiteraard googlen en ik kom deze thread tegen. https://en.miui.com/thread-2948825-2-1.html
Allemaal mensen die van alles hebben geprobeerd en niks werkte.

Aan het eind zegt iemand, je moet uitlogen van je mi Account, telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer. maar na dit advies is er niet meer gereageerd.

Ik dacht, waar slaat dat op, dat gaat echt niet werken. Maar wat denk je?!!! Toch wel!
Hoe verzin je het. Maar ben blij dat de knop het weer doet.

Misschien heeft iemand ooit hetzelfde probleem en dan kan hij hier dus de oplossing vinden.

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 17:00
Zijn er nog mensen met een Mi 6? :)

Welke ROM gebruiken jullie?

Ik zit nog op de Xiaomi.eu weekly, maar merk dat accuduur het laatste jaar wel aardig achteruit is gegaan.
Wellicht is de global ROM een betere keus.

https://www.booksformanagers.nl

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 00:13
Still going strong als telefoon. Heb half jaar geleden USB c bordje (origineel exemplaar) vervangen omdat die steeds meer kuren gaf (toen ik hem ca 1 jaar had een keer in een hoosbui in de regen via powerbank moeten opladen. Dit resulteerde in af en toe problemen en slechte connectie. )
Meteen een nieuwe batterij geplaatst waardoor hij weer merkbaar langer mee gaat over de dag, nieuw oorspeakertje die minder lawaai begon te produceren. Al met al voor 40 euro was ie weer fris. Helaas wel paar keer laten vallen waardoor er inmiddels kleine barst in het uiterste hoekje rechtsboven zit. Zit wel eens naar een nieuw paneeltje te kijken maar huiverig voor namaak.

Na 4 jaar gebruik plan ik er zeker nog 1 jaar mee te doen. Temeer omdat hij nog prima snel is en dit formaat best handig is. Oh, en niemand die het in z'n hoofd haalt zoon oud ding te stelen :).
Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijd & Prijzen: [Xiaomi Mi6] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee