Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-02 13:56
Ondanks misschien de hoge prijs vind ik niet echt andere alternatieven ALS de OP5 rond de 600 gaat zitten.
Of komen er nog goede telefoons die ik zelf gemist heb?

S8 is rete duur en zelfde geldt voor vele flagships als je het vergelijkt met wat de Op5 kan brengen.

Hoop nog steeds wel dat de Op5 rond de 500 gaat zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-11-2019
quote:
IAmNice schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:45:
Ondanks misschien de hoge prijs vind ik niet echt andere alternatieven ALS de OP5 rond de 600 gaat zitten.
Of komen er nog goede telefoons die ik zelf gemist heb?

S8 is rete duur en zelfde geldt voor vele flagships als je het vergelijkt met wat de Op5 kan brengen.

Hoop nog steeds wel dat de Op5 rond de 500 gaat zitten.
De HTC u11 is €675 met club korting, de LG G6 is €630 in Nederland, €550 op amazon.de. Dat komt aardig dichtbij de prijs van de OP5.
Dichtbij genoeg, voor mij, om de plussen en minnen van elke telefoon naast elkaar zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:28

Richh

HODL

quote:
Silchas schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:13:
[...]

De HTC u11 is €675 met club korting, de LG G6 is €630 in Nederland, €550 op amazon.de. Dat komt aardig dichtbij de prijs van de OP5.
Dichtbij genoeg, voor mij, om de plussen en minnen van elke telefoon naast elkaar zetten.
De G6 heeft een Snapdragon 821, als dat het prestatieniveau is wat je zoekt kan je ook voor de 3T gaan.
Ik weet niet wát OnePlus met z'n prijzen gaat doen, maar dat de 5 flink goedkoper dan 675 gaat worden, daar durf ik wel een kratje bier op te verwedden :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Hij zal snel beschikbaar zijn.
De op3 werd om 1900 savonds gepresenteerd in vr. Om 1905 zat hij in mijn winkelmandje.

Ik vermoed dat dit weer zo gaat.
Gewoon na aankondiging gelijk te bestellen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mensen, mensen, de verwachting is - zoals voorgaande jaren - dat je na de launch (via VR, video, of weet ik het wat) het toestel direct kan bestellen. Dit geldt meestal maar voor een paar uur. Een paar dagen later kan iedereen bestellen. Zie het als een pre-order :).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Techfreak01
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 29-10-2019
Interessant!
Als jij een OP toestel koopt krijg jij een code. Als je die deelt met iemand krijgt die 20 euro shoptegoed voor accessoires, als diegene jou code gebruikt EN een toestel koopt krijg jij 100 'punten'.
80 points = free shipping
100 points = €10 off of accessories/gear
150 points = free t-shirt
200 points = €20 off of accessories and gear
400 points = free messenger bag

https://oneplus.net/nl/referral

Techfreak01 wijzigde deze reactie 26-05-2017 13:06 (52%)
Reden: Betere uitleg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:40
omgomgomg

maar hoe gaat dat in zijn werk dan met bestellen? Kan ik niet zomaar een telefoon kopen? ik heb een account, maar als dat niet voldoende is ben ik een groot voorstander van het tweakertopic met invites:D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Techfreak01
quote:
DigitalError schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:09:
[...]

hier op GoT kan in principe iedereen een topic starten of bedoel je op het forum van OP?
Okee thanks.
Heb hm aangemaakt.
[OnePlus] Referral Systeem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:52
quote:
mooi, dan kan ie meteen in een topicwarning zodat het later niet ondersneeuwt met invites hier. misschien kan @rens-br dat regelen?

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Techfreak01 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:48:
Interessant!
Als jij een OP toestel koopt krijg jij een code. Als je die deelt met iemand krijgt die 20 euro shoptegoed voor accessoires, als diegene jou code gebruikt EN een toestel koopt krijg jij 100 'punten'.
80 points = free shipping
100 points = €10 off of accessories/gear
150 points = free t-shirt
200 points = €20 off of accessories and gear
400 points = free messenger bag

https://oneplus.net/nl/referral
Ik had het gezien ja :).
quote:
The_Worst schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:50:
:?

Wie kan na de launch niet bestellen dan?
Degene die de launch niet kijken kunnen geen pre-order doen. Gaat via speciaal systeem. Vorig jaar was het zo, dat je je e-mail adres moest invoeren in de Loop-app. Je kan dan je e-mail adres invoeren en vervolgens krijg je een link voor de verkoop als het goed is. Als je de aankondiging etc niet kijkt, dan moet je dus een paar dagen wachten. Althans, dat was bij de OnePlus 3-launch zo.
quote:
pannekoek schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:45:
omgomgomg

maar hoe gaat dat in zijn werk dan met bestellen? Kan ik niet zomaar een telefoon kopen? ik heb een account, maar als dat niet voldoende is ben ik een groot voorstander van het tweakertopic met invites:D
Je kan de OnePlus 5 altijd kopen. Of je nou een referral-link hebt of niet.
quote:
Leuk en goed idee :). Echter denk ik dat we het beter kunnen verwerken in het aankomende Levertijden & Prijzen topic. We kunnen 2 dingen doen:
  1. Een nieuw topic aanmaken en jou eventueel mede topic-starter maken zodat je de informatie erbij kan zetten, als je dat leuk lijkt :).
  2. Wat ook kan, is dat je ons mede topic-starter maakt, zodat we het topic gelijk kunnen trekken met deze, specifiek voor de OnePlus 5. Alhoewel, hoeft natuurlijk niet expliciet voor de OnePlus 5 te zijn, want je kan er ook gewoon andere producten mee kopen. Dan houden Rens en ik een andere lay-out aan.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:57
Ik snap die haast nooit om toestellen bij de release te willen hebben. Wacht eerst eens wat user reviews af, misschien stelt het toestel wel teleur op -voor jou- belangrijke vlakken...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Noisia schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:30:
Ik snap die haast nooit om toestellen bij de release te willen hebben. Wacht eerst eens wat user reviews af, misschien stelt het toestel wel teleur op -voor jou- belangrijke vlakken...
Hangt natuurlijk ook af van de persoon/de situatie. Mijn telefoon loopt merkbaar op zijn einde en een vervanger is best wel nodig. Mijn beslissing hangt nu nog af van de prijs, specs en looks van de OnePlus 5. Als deze bevallen wordt hij direct besteld :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:43

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Noisia schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:30:
Ik wacht al sinds de Note 4 op een fatsoenlijke opvolger van mijn Note 3... het zou een keer tijd worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-02 12:17
Nieuwe leak, zij het dan een 'case'

http://www.slashleaks.com...ertical-dual-rear-cameras

Vrij stilletjes geweest rond leaks deze week...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:01
quote:
Benjike schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:02:
Nieuwe leak, zij het dan een 'case'

http://www.slashleaks.com...ertical-dual-rear-cameras

Vrij stilletjes geweest rond leaks deze week...
Stilte voor de storm!? 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
Stel, dit toestel gaat inderdaad rond de 600 euro zitten qua prijs, zoals enkele voorspellingen inschatten. Persoonlijk vind ik dat teveel geld. Wat zijn dan de serieuze concurrenten rond 500 euro?
Ik heb dit toestel al aardig wat maandjes op het oog. En ik hoop dat ie 499 gaat kosten of minder. Maar als hij duurder wordt, dan ga ik voor iets anders. Maar wat?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:05:
[...]

Ik kom van een Lumia 950; die heb ik nieuw gekocht voor 500 Euro maar de "ergernis" van dagelijks gebruik op dit moment, valideert voor mij een iets hogere nieuwprijs voor een ander toestel.

We'll see; de creditcard zit al vastgeplakt aan de laptop voor als de OP5 op de markt komt.
Ik snap wat je bedoeld, maar €500+ in één keer ophoesten als student is én blijft veel :p

3 jaar terug was deze G2 dé high-end telefoon van LG, destijd €302 voor betaald :o

En betaling is geen probleem: zowel PayPal account CreditCard beschikbaar :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 14:27
Kon zo snel niet vinden wat de eisen zijn maar ik verdien modaal. Zag wel dat je het eerste jaar €20 moet aftikken en daarna €32.50 per jaar. Tuurlijk, je krijgt er wat voor terug. Ik denk alleen niet dat ik er genoeg gebruik van ga maken om die voordelen voldoende te benutten. Volgens mij heb ik PayPal al gekoppeld nu ik er over nadenk. Komt dus wel goed!

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Noisia schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:33:
Volgens mij zitten er vaak niet echt super grote verschillen tussen bijvoorbeeld een galaxy 4,5,6 & 7. Altijd maar een cameraatje, cputje, rammetje. Het enige functionele verschil dat ik me kan herinneren is de fingerprint scanner...

Met andere woorden, zo doet OP wat de concurrentie ook doet, kleine stapjes voor een flinke prijs.
2017 is toch wel weer het jaar waarin de fabrikanten iets anders doen met de 18:9 schermen. Nu natuurlijk al de S8 en G6 en straks (Woensdag?) Andy Rubin's nieuwe toestel en later vermoedelijk de iPhone "8".

Het is daarom nog een beetje de vraag wat OnePlus gaat doen, zijn ze modern genoeg om ook al met een groter scherm te komen in een "kleine" behuizing. Of gaan ze idd nog een jaartje door met alleen betere specs.

Edit: Wat Andy Rubin aan het doen is kan zomaar een hele serieuze concurrent voor OnePlus worden trouwens. Dit wordt namelijk ook een betaalbare smartphone met highend specs, randloos scherm en nagenoeg stock android. Zeker omdat het een best gevaarlijke markt is waar OnePlus in opereert, er hoeft maar 1 (serieuze) fabrikant hetzelfde te bieden voor minder en het unieke is gelijk gevlogen.

Donstil wijzigde deze reactie 28-05-2017 14:05 (20%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-02 10:54

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

en nog wat meer rumors :P
met name de prijs dan lol :+
http://www.dexteroid.com/...rice-release-date-leaked/

Dance Dance Revolution

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Neemt niet weg dat met €430 ex BTW de prijs een flink eind omhoog is gegaan. Of je het nou betaald of niet.

Zijn verder alleen nog maar geruchten natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Als dat de specs zouden zijn, komt het erop dat er niet al te veel wijzigt...

- processor upgrade
- minor battery-bump
- dual camera/improved software (DXO)
- design quasi gelijk (?)
- 64GB
@ 465 euro (waarom zou die prijs nog excl zijn - kan evengoed de eindprijs zijn)?

Daar dan evt nog 30 a 40 euro bij voor de 128GB versie (cfr 3T) en is een minieme verhoging, maar ook eerder "facelift" dan new design/upgrade...

835 zou toch zuiniger zijn... en met wat optimizing zal dat wel ok zijn zeker (en anders is er toch die dash-charge)....

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wat een bezels zeg

.
quote:
Benjike schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:52:
Ivm de prijs : er staat niet expliciet bij dat het zonder btw is, en andere communicaties es gelezen en daar staan de 3 prijzen naast elkaar (en de europese prijs is de 'incl BTW' voor Europa, naast Amerikaanse en zo
Dat zou wel heel vreemd zijn. Want dat zou het toestel in de vs twintig procent duurder maken wat vrij ondenkbaar is, elektronica is in de vs juist goedkoper.

De prijs in de vs komt namelijk precies overeen met de euro prijs na koers.

Dat is allemaal wel heel toevallig.
quote:
-ION- schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:32:
[...]

Maar hoe weet je dat de dollar prijs ook ex btw is?
Nou dat weten we natuurlijk niet 100% zeker. Zoals hierboven al verteld werd. Dollar prijzen zijn altijd zonder tax omdat deze verschilt per state en per county. Hier wordt maar zelden vanaf geweken.

Het is dus veel logischer dat deze prijzen ex tax zijn.

Donstil wijzigde deze reactie 28-05-2017 22:05 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Nou zeg, dat valt toch wel wat mee? Ja leg het naast een Galaxy S8 en het is ff anders maar de rest doet het volgens mij nou niet bepaald beter.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Danny.G schreef op maandag 29 mei 2017 @ 02:22:
[...]
Nou zeg, dat valt toch wel wat mee? Ja leg het naast een Galaxy S8 en het is ff anders maar de rest doet het volgens mij nou niet bepaald beter.
En de G6 en mogelijk vanaf woensdag de Essential (zie boven). Vooral de S8 en G6 zijn heuze flagships. Willen ze dus een echte "flagship killer" dan had deze functie best op de op5 gemogen.

Maar goed geruchten natuurlijk. Misschien toveren ze iets revolutionairs uit de hoed binnenkort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Allee, 't kan een weekje vroeger zijn....
Mogelijk al op 15/6 de launch....

https://www.gizmochina.co...ints-june-15-launch-date/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wat is er toch met die bezelfetish? Ik heb liever een usabilityfetish en ik zit niet te wachten op de nukken van palm-rejection software.

Bij bv de Pixel zijn ze enorm en zinloos, maar hier heb je gewoon een FPS en 2 hardware knoppen.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 29-05-2017 10:05 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik snap die bezel discussie ook niet goed...
Wil je er geen hebben dan ga je een samsung halen.
Persoonlijk vind ik het niks omdat ik met mijn dikke vingers altijd op de zijkanten zit te drukken en er dus allemaal apps en andere zaken aan gaan op momenten dat ik dat niet wil.
Daarbij heb ik liever een telefoon die wel iets van stevigheid heeft aan de buitenkanten voor als ik hem een keer per ongeluk zou laten stuiteren.

Maar nog een kleine 3 weken wachten en dan weten we het (zeer waarschijnlijk) zeker!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4Henk 'm!
quote:
jeka schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:55:
Met zulke bezels ben je geen flagship killer. Al helemaal niet voor een prijs boven de 500 euro.
Design valt me tegen als de plaatjes kloppen (kan natuurlijk ook door de case komen).
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:51:
Wat is er toch met die bezelfetish? Ik heb liever een usabilityfetish en ik zit niet te wachten op de nukken van palm-rejection software.

Bij bv de Pixel zijn ze enorm en zinloos, maar hier heb je gewoon een FPS en 2 hardware knoppen.
quote:
Saffie_time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:33:
Ik snap die bezel discussie ook niet goed...
Wil je er geen hebben dan ga je een samsung halen.
Persoonlijk vind ik het niks omdat ik met mijn dikke vingers altijd op de zijkanten zit te drukken en er dus allemaal apps en andere zaken aan gaan op momenten dat ik dat niet wil.
Daarbij heb ik liever een telefoon die wel iets van stevigheid heeft aan de buitenkanten voor als ik hem een keer per ongeluk zou laten stuiteren.

Maar nog een kleine 3 weken wachten en dan weten we het (zeer waarschijnlijk) zeker!
Lol, ik snap dat geilen op die bezels ook niet zo. Ja, het ziet er mooi uit, maar als je een overpriced telefoon wilt hebben, moet je kiezen voor een bezelloze telefoon. Bovendien is het gewoonweg kwetsbaar. Omdat er nog zo weinig fabrikanten zijn met een bezelloze telefoon, kunnen ze uniek lijken en dus de prijs wat omhoog gooien. Ik denk dat sommigen hier niet echt snappen wat het doel is van OnePlus. OnePlus stond/staat erom bekend een telefoon te leveren zonder gimmicks en overbodige rotzooi tegen een scherpe prijs, zoals de OnePlus 3, dat is het perfecte voorbeeld.

Als je een bezelloze telefoon wilt, waarom kijken jullie dan niet voor een tweedehands S8? Een OnePlus wordt te duur als ze dit soort dingen blijven doen.

Zoals Saffie_time al zegt: dan zit je onnodig op dingen te drukken. Ik merk het namelijk al met de dunne bezels van m'n OnePlus 3. Zit je leuk een video te kijken of wil je hem overpakken, raak je weer andere dingen aan. Best irritant.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik denk dat het niet zo zeer puur om de bezels gaat. OP heeft zich toen ze de OP1 aankondigden geprofileerd als een fabrikant die net zulke highend toestellen kan leveren alleen voor de helft +- vd prijs.
Alleen als ze kleine aanpassingen doen aan het design vd op3 of op3T lijkt het haast of ze achter gaan lopen op samsug of LG. Ze moeten zich echt blijven profileren als een bedrijf dat de grenzen opzoekt van prijs en design en performance. met de performance zit het altijd wel goed maar qua design mag het allemaal wel net iets beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
pr0mo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:25:
Ik denk dat het niet zo zeer puur om de bezels gaat. OP heeft zich toen ze de OP1 aankondigden geprofileerd als een fabrikant die net zulke highend toestellen kan leveren alleen voor de helft +- vd prijs.
Alleen als ze kleine aanpassingen doen aan het design vd op3 of op3T lijkt het haast of ze achter gaan lopen op samsug of LG. Ze moeten zich echt blijven profileren als een bedrijf dat de grenzen opzoekt van prijs en design en performance. met de performance zit het altijd wel goed maar qua design mag het allemaal wel net iets beter.
Dat is het idd. OnePlus probeert (of wordt zo gemaakt door de users) heel erg een flagship killer te zijn maar dat ben je niet alleen als je de "snelste" componenten bij elkaar veegt en in een behuizing propt. Daar komt meer bij kijken, zoals zelf ook komen met vooruitstrevende ideeën. Dat laatste blijft gewoon erg uit en behalve de prijs performance verhouding is er dan eigenlijk niets echt uniek.

Ik snap dan niet zo goed dat het hele internet over fabrikant x valt (Pak bv Apple met de 7/7+) als ze alleen de Specs bumpen maar nu OnePlus niet meer gaat doen dan dat wordt dat hier helemaal de hemel in geprezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2019
quote:
Donstil schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Dat is het idd. OnePlus probeert (of wordt zo gemaakt door de users) heel erg een flagship killer te zijn maar dat ben je niet alleen als je de "snelste" componenten bij elkaar veegt en in een behuizing propt. Daar komt meer bij kijken, zoals zelf ook komen met vooruitstrevende ideeën. Dat laatste blijft gewoon erg uit en behalve de prijs performance verhouding is er dan eigenlijk niets echt uniek.

Ik snap dan niet zo goed dat het hele internet over fabrikant x valt (Pak bv Apple met de 7/7+) als ze alleen de Specs bumpen maar nu OnePlus niet meer gaat doen dan dat wordt dat hier helemaal de hemel in geprezen.
Dat is een beetje hoe je het bekijkt. De term flagship-killer is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Als je puur naar bezels kijkt maken alleen Samsung en LG hun flagship op dit moment met zo weinig mogelijke bezels. Huawei, Sony Apple en HTC deden dat niet (of kunnen het nog niet goed).

Ik zie een flagship-killer als een telefoon in de geest van de nexus-toestellen en ook natuurlijk de vorige oneplus toestellen en misschien zelfs de xiaomi-lijn. Dus het gaat dan vooral om dat je voor die prijs een telefoon krijgt die misschien niet uniek is, maar wel heel goed is en vooral goed in elkaar zit. Dat misschien een aantal onderdelen wat minder exclusief zijn moet je wel op de koop toe nemen bij zulke toestellen. Dat heeft nog niemand gepresteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De term flagship killer is gebruikt met de OnePlus One en dat werkte toen omdat de smartphones toen nog niet zover waren als nu. Bij de OnePlus 2 hebben ze het ook gebruikt maar is dat na een tijdje geschrapt omdat het simpelweg niet op ging. Bij de OnePlus 3 hebben ze het helemaal niet gebruikt, omdat het hun visie niet meer is.

Ja ze willen meekomen met de rest en het op andere vlakken beter doen (de open houding richting de custom ROM community, open m.b.t. software support en beta's en dergelijke) en wat meer luisteren naar de anderen dan de rest. Ja ze doen het tegen een lagere prijs dan de rest. Nee ze gaan niet meer voor die flapship killer dingen en het is niet zozeer dat ze alle specificaties en de nieuwste snufjes erin willen rammen omdat veel dingen wel tof zijn maar simpelweg niet echt nuttig en dát kost ze nou juist geld en moeite dat beter elders in gestopt kunnen worden.

Als je een randloos scherm wil zul je toch echt naar een smartphones als de Galaxy S8, LG G6 en mogelijk de iPhone 8 met de daarbij horende prijzen gaan. Het geneuzel om die bezel slaat helemaal nergens op. Vorig jaar was het nog "Praise the lord, wat heeft de OnePlus 3 dunne bezels" en nu ziet het er volgens velen niet uit en denken ze dat OnePlus werkelijk alles wat iedereen wil maar in een smartphone kan stoppen voor een prijs die 1/3 of wellicht de helft is van de concurrenten.

Keep on dreaming guys. _O- *O*

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
quote:
Benjike schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:29:
Echt veel innoveren kan ook niet meer he... (maar is voor alle merken zo)
ben ik niet met je eens, het hele idee van innovatie is toch dat je er iets uitgevonden wordt waarvan je eerst niet eens wist dat je het nodig had. Ik wist totdat ik mijn galaxy s5 kreeg neit eens dat ik een waterdichte telefoon met vingerafdrukscanner wilde. Vroeger belde ik niet in de regen. Nu zijn het dealmakers voor mij

geen idee wat tomorrow's phone gaat brengen, wellicht wordt deze gimmick een groot succes, misschien net zo'n grote flop als de Nokia N-Gage ofzo

pannekoek wijzigde deze reactie 29-05-2017 15:11 (0%)
Reden: typo

Acties:
  • +5Henk 'm!
OnePlus heeft een foto geteased. Één van de 2 foto's is genomen met de OnePlus 5:

https://twitter.com/oneplus/status/869206727694196737

Nummer 2 natuurlijk. Nog steeds wel wat ruis te zien, maar goed, dat blijf je houden.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-05-2017 17:06 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:23
Misschien zijn dat allebei wel foto's van de Oneplus 5? Omdat het gerucht gaat dat die 2 cameras zal hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mits de rechter die van de OnePlus 5 is, valt er zeker erg goed mee te werken. De foto beschikt over aardig wat licht en dan is ruis niet zozeer een groot probleem, daar valt nog mee (en aan) te werken. Ikzelf heb dan liever een foto die wat beter te zien is onder dergelijke omstangheden dan dat hij ruisvrij is.

En tevens; schiet met RAW en je kunt veel plezier hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Trapido
  • Laatst online: 05-12-2018
GizmoChina zou een interne email van OnePlus bemachtigd hebben waarin 15 juni al lanceerdatum wordt genoemd.

https://www.gizmochina.co...ints-june-15-launch-date/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:22
quote:
Hi friend,

Can you take a stellar shot on your mobile? We want to see your best work!

In this Shot on OnePlus edition of The Lab, we're looking for 10 passionate mobile photographers to review our upcoming device. Rise above the rest, and you'll have the exclusive opportunity to win our next device before its official release.

Ready to give this a shot? Learn more about entering.
bron: Vanmorgen een e-mail gekregen van OPO

Zou dat iets heel goeds betekenen over de nieuwe camera van de OP 5?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:51

OzzieMann

PSN: OzzieMann

quote:
alaintje schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:58:
[...]

bron: Vanmorgen een e-mail gekregen van OPO

Zou dat iets heel goeds betekenen over de nieuwe camera van de OP 5?
Wie doet er een poging?
https://oneplus.net/lab

PS4 game community, Youtube, PVoutput

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Cerenas
  • Laatst online: 20:04
quote:
Ik heb me al opgegeven. Gebruik mijn OP3 al redelijk wat op vakanties en heb ook mijn spiegelreflex verkocht, omdat de telefoon camera's eigenlijk al wel prima zijn voor social media e.d.

Met de volgende foto's
https://www.instagram.com/p/BRB60ocA-9x/?taken-by=louwpost
https://www.instagram.com/p/BRPoJuigFrL/?taken-by=louwpost
https://www.instagram.com/p/BK7p1X6h51B/?taken-by=louwpost

:)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
japie06 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:30:
Misschien zijn dat allebei wel foto's van de Oneplus 5? Omdat het gerucht gaat dat die 2 cameras zal hebben.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Maar omdat de kwaliteit best wel verschilt, lijkt dat mij niet het geval.
quote:
Danny.G schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:01:
Mits de rechter die van de OnePlus 5 is, valt er zeker erg goed mee te werken. De foto beschikt over aardig wat licht en dan is ruis niet zozeer een groot probleem, daar valt nog mee (en aan) te werken. Ikzelf heb dan liever een foto die wat beter te zien is onder dergelijke omstangheden dan dat hij ruisvrij is.

En tevens; schiet met RAW en je kunt veel plezier hebben.
True, kan ook Twitter-kwaliteit zijn.

RAW..... toen ik mijn OnePlus 2 nog gebruikte (heb nu een 3, maar dat wist je al), heb ik ook eens RAW geprobeerd. Zo goed als geen verschil, want volgens mij moet je dat eerst importeren in Adobe-software en vervolgens weer converteren en bla bla bla. Om dat nou met elke foto te moeten doen. Als het out-of-the box werkt, waarom staat het dan niet standaard aan? Volgens mij is het niet zo dat je dan ineens van 3MB per foto, naar 10MB gaat. Bovendien had je dan drastische veranderingen (in positieve zin) moeten zien, en die zie ik niet (of het moet sterk verbeterd zijn bij de OnePlus 3 met software).

Je hoeft niet steeds te melden dat iets al gepost is. Men kan ook ergens simpelweg overheen lezen. Als het echt kwalijk is grijpen de moderators wel in.

PaT wijzigde deze reactie 30-05-2017 13:03 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 14:51
quote:
Cerenas schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]

Ik heb me al opgegeven. Gebruik mijn OP3 al redelijk wat op vakanties en heb ook mijn spiegelreflex verkocht, omdat de telefoon camera's eigenlijk al wel prima zijn voor social media e.d.

Met de volgende foto's

Dat zijn er gave foto's. Ik wist dat de OP3(T) leuke foto's kan maken nu weet ik het zeker ik ben gewoon niet zo goed 8)7 _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Laatst online: 20:04
quote:
pr0mo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Dat zijn er gave foto's. Ik wist dat de OP3(T) leuke foto's kan maken nu weet ik het zeker ik ben gewoon niet zo goed 8)7 _/-\o_
Dankje, hopelijk is de competitie niet zo heel groot. :P Je kan inderdaad hele leuke foto´s maken met een telefoon, vaak is het gewoon op de juiste tijd en plek zijn.
quote:
Ewivis schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Wat instagram filtertjes erover doet wonderen ;)
Deze zijn filterloos. d:)b

Cerenas wijzigde deze reactie 30-05-2017 09:25 (10%)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
quote:
Wel lekker balen dat je alleen mee kan doen als je een instagram account hebt. :(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ossi
quote:
Cerenas schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]

Met de volgende foto's

Hoewel het voor een telefoon best aardige foto's zijn, zou het voor mij absoluut geen vervanging van mijn spiegelreflex met goede objectieven zijn. Met een spiegelreflex is hier zoveel meer uit te halen.

Voordeel van de telefoon is dat je m in principe altijd bij je hebt en 1 van de fotografische regels voor de beste camera is: "De beste camera is de camera die je altijd bij je hebt". Dus ja, voor plaatjes voor sociale media is het best leuk, maar om er nou mijn spiegelreflex mee te vervangen? :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
overigens:
quote:
OnePlus India is all ready for the launch of the upcoming flagship, the OnePlus 5. However, right before the launch of the device, the company is offering a cashback offer of Rs 1,500 on the purchase of a new OnePlus 3T. The cashback offer is only available for SBI Credit Card holders, however, and it is only applicable for the purchases done on the OnePlus India Store.

The offer is only available till 4 June, 2017 and the company will credit the amount to the account on 31 August, 2017.
Beschikbaar tot 4 juni, wellicht 5 juni launch? en dan even revenue harken tot 31 augustus voordat het geld teruggestort wordt? Klinkt redelijk werkbaar (maar ik ben op dit moment toch zo overhyped dat ik alles recht lul wat krom is)

Bron: http://tech.firstpost.com...he-smartphone-378929.html

pannekoek wijzigde deze reactie 30-05-2017 10:33 (9%)
Reden: bron vergeten

Acties:
  • +8Henk 'm!
Nou, lekker weer dat je zo'n Instagram account moet hebben. Ze gaan dus verwachten dat ook veel volwassenen een Instagram account hebben.. :'). Dat terwijl Instagram ook veel wordt gebruikt door kinderen van 12-18.. Ik heb geen Facebook, geen Twitter, geen Instagram, terwijl ik toch laatst nog prachtige foto's heb gemaakt met m'n OnePlus 3 (al zeg ik het zelf..):

http://imgur.com/a/xN6oG (de mooiste foto's van vorig weekend).

Vind ik dus wel een flinke tegenvaller, dat je nu Instagram moet hebben om van die mooie plaatjes met OnePlus te kunnen delen.. ook voor de anderen die geen Instagram hebben uiteraard :).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-05-2017 10:54 (18%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-02 13:34
Ik ken totaal niks van fotografie, maar heb gisteren met m'n Oneplus 3 ook een (imo) fijne foto getrokken.

http://imgur.com/a/aqcSz

Nu maar terug over de 5 zeker :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Als ik de berichten zo een beetje lees en waar ze het toestel mee gaan uitrusten denk ik echt dat hij in de 500 euro gaat worden 520 zo'n beetje. Ik heb nu de 1 en die loopt nu wel een beetje op zn eind bij intensief gebruik wel 2 keer opladen en soms herstart hij zichzelf ineens verder ruim 2,5 jaar plezier van gehad

Hoop stiekem een beetje op waterdichtheid maar dat verwacht ik niet eerlijk gezegd

Burp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ossi
Persoonlijk vind ik de foto's allemaal ondermaats om mee te doen aan een foto wedstrijd. Scheve horizon, onscherpte, mislukte panorama-stitching, te donker etc.
Ik vind het niet leuk om deze kritiek te uiten, want iedereen heeft persoonlijke herinneringen/gevoelens aan bepaalde foto's en iedereen heeft uiteraard zijn of haar best gedaan om de foto's te maken en te delen.

Wat ik er mee wil zeggen, is dat ook al had je een instagram account, dan verwacht ik niet dat je hiermee kans maakt in een fotowedstrijd, waarin ze mensen zoeken die echt oog hebben voor de fotografische technieken en die het uiterste uit een toestel weten te halen.

Dingen waar echt op gelet moet worden:
- regel van derden http://zoom.nl/artikel/cu...n-en-de-gulden-snede.html
- scherpstellen op juiste plekken http://zoom.nl/artikel/cu...or-de-perfecte-focus.html
- rechte horizon http://zoom.nl/artikel/cu...odokter-rechttrekken.html

Dat zijn toch wel echt basiszaken waar op gelet moet worden om een technische goede foto te maken.
Nu weet ik niet of je met een telefooncamera ook kan werken met "handmatige" diafragma, ISO en sluitertijden, maar daar kun je ook hele leuke dingen mee doen: http://zoom.nl/artikel/cu...tertijd-en-diafragma.html

Als je de basis dingen onder de knie hebt, dan zul je ook nog boeiende onderwerpen moeten vinden wat iedereen aanspreekt. Al met al komt er nog wel wat bij kijken :)

*Hoewel het enigszins aansluit op de foto wedstrijd is het toch wel redelijk offtopic. Hoop dat ik niemand gekwetst heb. O+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hoe gaat OnePlus zien of een foto gemaakt is met een OnePlus eigenlijk?
Er zit toch helemaal geen metadata meer in Instagram foto's?
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
Nou, lekker weer dat je zo'n Instagram account moet hebben. Ze gaan dus verwachten dat ook veel volwassenen een Instagram account hebben.. :'). Dat terwijl Instagram ook veel wordt gebruikt door kinderen van 12-18.. Ik heb geen Facebook, geen Twitter, geen Instagram, terwijl ik toch laatst nog prachtige foto's heb gemaakt met m'n OnePlus 3 (al zeg ik het zelf..):

Vind ik dus wel een flinke tegenvaller, dat je nu Instagram moet hebben om van die mooie plaatjes met OnePlus te kunnen delen.. ook voor de anderen die geen Instagram hebben uiteraard :).
Waarom zouden ze niet mogen verwachten dat veel volwassenen een Instagram account hebben? Het is met 200 miljoen actieve leden per dag (en 700 miljoen per maand) een van de grootste zo niet het grootste online fotografie platform. Het lijkt mij eerder kortzichtig om te denken dat er niet veel volwassenen een Instagram account hebben.

Donstil wijzigde deze reactie 30-05-2017 13:03 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:13
Het bespreken van de Essential PH-1 is hier nogal offtopic en hoort in: [Essential PH-1] Ervaringen & Discussie. Berichten zijn dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die niemand wil hebben omdat er een OP5 is gelanceerd. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2019
https://www.igeekphone.co...kage-leaked-release-date/

Nog twee weken dus, pakketje mag je ook kiezen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pannekoek
PSA!:
quote:
According to poster, Oneplus 5 release date will be at 15:00 [GMT+8] Beijing time on June 15
Voor hen die te lui zijn om dit te converten, dit komt overeen met 21.00 uur. Ik zit klaar

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mooie berichten en nieuwtjes weer van iedereen, waarvoor dank :). Ik zal ze vanmiddag aan de topic-start toevoegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pannekoek
Ik moet mij verontschuldigen, het is 09.00

kan AnonymousWP dit eventueel meenemen in de topic start?

EDIT: linkje

https://www.timeanddate.c...0531T070000&p1=1232&p2=16

pannekoek wijzigde deze reactie 31-05-2017 09:42 (34%)
Reden: bron

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
pannekoek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:30:
PSA!:

[...]

Voor hen die te lui zijn om dit te converten, dit komt overeen met 21.00 uur. Ik zit klaar
15.00 GMT+8 == 8.00 's morgens + zomertijd == 9.00 's morgens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Het is inderdaad gewoon 09.00 uur :)
Als je maar genoeg met Chinezen werkt dan krijg je een automagische tijd-omreken-factor in je hoofd.

Eindelijk een datum! Dat zou betekenen dat we met een beetje mazzel de 5 nog voor juli in bezit kunnen hebben *O*
Het idee dat men uit de poster haalt dat er vol is ingezet op performance (en dus geen andere gekkigheden) is er wel 1 die ik persoonlijk kan waarderen. (en mijn Chinees is zo belabberd dat ik het niet kan vertalen...)
Eens zien wat het worden gaat.

Saffie_time wijzigde deze reactie 31-05-2017 09:55 (6%)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Saffie_time schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:49:
Eindelijk een datum! Dat zou betekenen dat we met een beetje mazzel de 5 nog voor juli in bezit kunnen hebben *O*
Beetje mazzel? :P Reken er maar op dat je meteen kan bestellen na de aankondiging, al dan maximaal 1 week later. ;)
quote:
pr0mo schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:52:
De aankondiging van de OP3 was volgens mij midden in de nacht (zat mee te kijken naar het VR event) dus dit is een stuk beter qua tijd!
Nee, de aankondiging was om 6 à 7 uur, zo herinner ik mij. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pannekoek
quote:
Nee, de aankondiging was om 6 à 7 uur, zo herinner ik mij. :)
er zijn mensen die nog naar bed moeten rond die tijd ;-)

mij maakt het niet uit hoe laat het wordt. Ik ben nu overhyped genoeg dat alleen hele brakke specs of een nare prijs de lol er vanaf kunnen halen voor mij.

#fanboy (is dit hoe apple-fans zich voelen bij een release?)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br

OP is weer aangepast met alle recente linkjes, leaks en afbeeldingen. Verder is ook de aankondiging opgenomen in de OP

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:25:

OP is weer aangepast met alle recente linkjes, leaks en afbeeldingen. Verder is ook de aankondiging opgenomen in de OP
Bedankt, m'n redder in nood als ik het ietwat druk heb :D O+.

Sommigen worden een beetje chagrijnig van dat gehype door OnePlus en Carl Pei (CEO OnePlus) _O-.

https://twitter.com/getpeid/status/869826067137167360

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 16:49

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:27:
Die niemand wil hebben omdat er een OP5 is gelanceerd. :P
Mwah, als de OP5 geen significante stap zet qua accuduur, dan haal ik liever voor 300 een OP3T.

Nog steeds meer dan snel genoeg, bugtested, goed genoeg camera.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
skai21 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:51:
Ik kom van mijn OPO af als ik (waarschijnlijk) naar de OP5 ga, en ga toch wel mijn fijne schuurpapier achterkant missen :)
Dan krijg je - net zoals nu bij de OnePlus 3(T) - waarschijnlijk de mogelijkheid om een sandstone achterkant te kopen: https://oneplus.net/nl/oneplus-3-3t-protective-case

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ah, duidelijk.

Er is overigens opnieuw een flyer gelekt met daarop de aankondigingsdatum, alleen ziet deze er wat anders uit: https://m.weibo.cn/status...4147&featurecode=20000180

Uiteraard zelfde tijd etc.

En nog iets interessants: [Unofficial] [Poll] Chose your One Plus 5 box design

Post van OnePlus op Weibo: http://www.weibo.com/3871...comment#_rnd1496239829666

Ik zou zeggen: stemmen maar!

AnonymousWP wijzigde deze reactie 31-05-2017 16:10 (35%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pannekoek
quote:
JoostEshof schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:25:
Erg onder de indruk van de reviews op de Oneplus 3T. Zelf heb ik momenteel een S7, die de deur uit mag. De OP5 maar eens goed in de gaten houden als potentiële opvolger, jammer dat we er nog eventjes op moeten wachten. (Geen geduld als ik iets wil).

Neem aan dat je er makkelijk een Tmobile simkaart in kan stoppen met een lopend abbo ;)
sterker nog, ik heb hele sterke vermoedens dat je er zelfs twee in kunt stoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
quote:
DikkieD schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:33:
Begrijp ik het goed dat het 2e nano simslot niet tevens gebruikt kan worden als microsd slot? Jammer, had ik nu eindelijk wel eens prettig gevonden. Maargoed, als het ding standaard 256GB aan boord heeft kan ik er ook wel mee leven...
ik heb hier nog geen bevestigingen over gelezen. Uberhaupt heb ik nog helemaal niets gelezen over SD slots bij de OP5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
Offtopic vraagje: Kan je ergens instellen dat je een melding krijgt als er een nieuwe reactie is op dit forum? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gewoon shift f5 en dan staat er een nieuw bericht zo hard gaat het nu ;)

Burp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
LG g6 zat ik naar te kijken mocht het niks worden met dit toestel

Burp

Acties:
  • +11Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 14:27
Pfff ben echt ongeduldig. Volwassen man van 32 jaar die elke dag 5x op dit forum kijkt in de wetenschap dat de telefoon er pas over 15 dagen is en er voor die tijd echt niks noemenswaardigs gaat uitlekken. Het gaat om een telefoon for Christ Sake! Waar ben ik mee bezig!? 8)7

Ach, ik moet het verwachtingsvolle kind in mij maar koesteren denk ik... :+

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +6Henk 'm!
quote:
power_user schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:14:
Pfff ben echt ongeduldig. Volwassen man van 32 jaar die elke dag 5x op dit forum kijkt in de wetenschap dat de telefoon er pas over 15 dagen is en er voor die tijd echt niks noemenswaardigs gaat uitlekken. Het gaat om een telefoon for Christ Sake! Waar ben ik mee bezig!? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
Erg herkenbaar allemaal. 33 jaar en al 2,5 jaar tevreden met de OPO. Het wordt nu alleen echt tijd voor vernieuwing!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02 18:02
quote:
power_user schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:14:

Ach, da's de leeftijd zeker?
ik doe net hetzelfde maar ben nog lang zo oud niet.. :|
ik word pas 32 over 3 weken :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Benjike
New day, new "leak"/weetje...

Blijkbaar wordt de OP5 nog 'dunner' dan de 3T...

https://www.gizmochina.co...-juicy-oneplus-5-details/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
quote:
Dat denkt ie. Natte vinger werk, net zoals elke andere hoop/schatting/vermoeden etc.
We zullen nog even geduld moeten tonen, hoe moeilijk dat ook is :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Zag daarnet dat de Z17 (nubia) is gelanceerd, ook met een SnapDragon 835, dual camera, 8GB RAM (maar ook een met 6GB)

Prijzen aldaar :
6GB/64GB : 411$
6GB /128GB : $500
8GB/128GB : $587

Dus dan zou ik die eerder ook rond de 500 plaatsen dan wel de 600
Maar de prijs zal vermoedelijk 't enigste zijn dat nog niet gelekt is met de launch....

Benjike wijzigde deze reactie 01-06-2017 15:42 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-02 15:20
quote:
Ossi schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Heb je een link? Want anders dan de Z17 mini kan ik niets vinden eigenlijk.
http://www.nubia.com/nubiaz17
denk deze ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
quote:
Ossi schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Heb je een link? Want anders dan de Z17 mini kan ik niets vinden eigenlijk.
Hierbij de link...
(had ik niet bijgevoegd, daar dit niet echt over de OP5 ging)...

https://www.gizmochina.co...ss-design-snapdragon-835/

Benjike wijzigde deze reactie 01-06-2017 16:10 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die verklaart gelijk een hoop lekken met de camera linksboven.

En de geesten worden rijp gemaakt voor de prijsverhoging:
https://www.gizmochina.co...-oneplus-3t-says-analyst/

Señor Sjon wijzigde deze reactie 01-06-2017 16:29 (53%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-02 13:34
https://twitter.com/oneplus/status/870293911788548096

Look into the shadows. What do you 5ee?

Teaser game is on *O*

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ossi
https://twitter.com/onepl...70293911788548096/photo/1

Nieuwste foto van de OP5!

Verstopt onder de 3T :(
Hij lijkt net iets kleiner te zijn dan de 3T. Dus als het scherm net zo groot blijft, dan hebben ze nu kleinere bezels.

*edit*
Damn it, net te laat :P

Ossi wijzigde deze reactie 01-06-2017 17:24 (6%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Trapido
  • Laatst online: 05-12-2018
Misschien betekend dat de OP5 onder de 3T ligt dat de prijs lager zal zijn? O-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ossi
quote:
Trapido schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:13:
Misschien betekend dat de OP5 onder de 3T ligt dat de prijs lager zal zijn? O-)
Nee, het betekent dat de OP5 maar een schim zal zijn, van wat de 3T is :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Leuk om te zien dat OnePlus weer goed weet te hypen. Ook mij weten ze te hypen, terwijl ik toch echt geen OnePlus 5 ga halen. Ik zal de topic-start vanavond bijwerken met de nieuwste foto's en geruchten.

Ik was overigens ook bang dat ik niet bij de launch kon zijn, want ik heb een CCNA 2 final te maken op 15 juni, gelukkig wel in de middag, maar dan zit ik niet thuis :p. Ik schrok wel even, omdat ik bang was dat het in de ochtend zou zijn.
quote:
Techfreak01 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:38:
Offtopic vraagje: Kan je ergens instellen dat je een melding krijgt als er een nieuwe reactie is op dit forum? :9
Nee, dat kan helaas niet, of je moet graag willen dat wij je constant taggen bij elk nieuw bericht, maar dat is ook zo wat :P.
quote:
tommymeerNL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:54:
P.s. is de Honor 8 pro een goed alternatief als de Oneplus 5 te duur wordt? Honor 8 Pro is €549
Qua software totaal niet. Laat vaak te wensen over. Ik zou dan voor een tweedehands OnePlus 3T gaan. Die zal rond de 350 euro zijn dan, gok ik.
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:54:
Alles is toch al bijna uitgelekt al :P
Of wat verwacht je dan nog groots?
Ja, er is inderdaad veel uitgelekt, maar dat zijn juist heel veel verschillende geruchten. Het enige wat bevestigd is, is dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt.
quote:
Benjike schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:12:
New day, new "leak"/weetje...

Blijkbaar wordt de OP5 nog 'dunner' dan de 3T...

https://www.gizmochina.co...-juicy-oneplus-5-details/
Thanks! :) Zag 'em inderdaad later ook. Heb niet meer zoveel tijd helaas :(.
quote:
Torcane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:18:
Nu nog 2 weken uithouden met de oude telefoon van ons moeder ;(
Haha, huilen :-( :P.
quote:
THEALPHA schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:05:
Ik ben op vakantie op 15 juni, dus dat wordt sowieso afwachten. Denk dat ik het topic hier check of het ook echt een toptoestel is. (hoewel ik daar eigenlijk helemaal niet bang voor ben)
Tip: als de OnePlus 5 aangekondigd is, wordt er een nieuw topic geopend met vernieuwende topic-start :). Alvast veel plezier op vakantie! :)
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:28:
Die verklaart gelijk een hoop lekken met de camera linksboven.

En de geesten worden rijp gemaakt voor de prijsverhoging:
https://www.gizmochina.co...-oneplus-3t-says-analyst/
Thanks! :)
quote:
JanAd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:42:
en dan moet er natuurlijk nog een hoesje/cover bij en een extra oplader voor op't werk... :Y
En wellicht een Dash Car Charger :P.
quote:
Had hem gezien ja, spannuunnddd :D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Via Kimovil.com staat de OnePlus er nu ook op inclusief prijzen bij 2 webshops. Ziet er alleen niet al te betrouwbaar uit.
Ten eerste is hier band 20 niet ondersteund.
Ten tweede verschillen de prijzen van de 2 webshops enorm en de specs komen niet overeen wat je zou verwachten. O.a. 8GB RAM met 64 GB intern geheugen, dacht dat dit 6GB ging worden + 4000mAh i.p.v. 3600mAh.

https://www.kimovil.com/e...-oneplus-5#device-profile

Wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dat noemen ze nou placeholders, totale nonsens :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Ossi schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:05:
Dus als het scherm net zo groot blijft, dan hebben ze nu kleinere bezels
Ooh dat zou zonde zijn want daar geloofd niemand hier in.
quote:
"teaser" game is al weken on toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Benjike
@Danny.G Bedankt, was ermee bezig :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-02 15:45
http://m.geekbuying.com/i...phone---Black-379084.html

450 dollar, als dat nou eens zou kloppen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:46:
[...]

Even theoretisch; dat is dan dus ongeveer 405 Euro + 21% BTW = net iets onder de 500 Euro?
sorry to burst your bubble, maar geekbuying en gearbest hebben beiden een placeholder op hun website staan van 449. Ik durf daar geen pijl op te trekken. Daarnaast gaat het langs die kanalen altijd voor meer dan via het officiele kanaal natuurlijk, uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:46:
[...]

Even theoretisch; dat is dan dus ongeveer 405 Euro + 21% BTW = net iets onder de 500 Euro?
Discussie is al eerder geweest, maar bij voorgaande toestellen was het $=€ incl. BTW.

Apart die retail box, men kan nog op een rode stemmen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-02 09:58
Over de prijs: ik ben ook wel bereid om tot €500 te gaan, maar eigenlijk raar. Ik ben toen volledig mee gegaan in de hype voor de OPO, die kostte €299!!! Moest je wel twintig sites F5-en voor een *#$* invite, maar volgens mij was dat toen ook gewoon een telefoon met de op dat momente beste specs. Nu komt er dus weer een Oneplus met de huidige topspecs, maar toch hebben ze ons zover gekregen blij te zijn met een 'maar' 50% duurdere telefoon dan de eerste... Well done Oneplus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Ewivis schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:00:
In verhouding was de OneplusOne even high end als de oneplus5 zo is anders hoor, alleen dan een x aantal jaar later... Onderdelen zijn niet persé duurder geworden lijkt me?
Onderdelen zijn verhoudingsgewijs niet duurder geworden, maar de dollar/euro koers is een stuk minder goed als toen.

Dat daar buiten gelaten maakte OnePlus met de One geen of bijna geen winst.

Aangezien geen winst maken echt geen solide business model is, zijn de toestellen duurder geworden. Daarbij gaven ze bij de One echt 0 uit aan marketing, waardoor die kosten ook niet terugkomen in de verkoopprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Ewivis schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:10:
Klopt, geen winst bij de OnePlusOne, dus ik snap wel dat ze meer gaan vragen. Wat mij apart mogen ze ook wel winst maken, dat geeft niks. Maar ze moeten wel aantrekkelijk blijven toch? :)

Marketing hoeven ze volgens mij niet te doen eigenlijk. Ze worden toch nooit zo groot als Samsung...
Mijn vriendin oid zou nooit een OnePlus kopen, puur omdat ze niet naar specs kijkt (hij moet een goede camera hebben, dus een s7 aangeschaft ;) )
Ben ik inderdaad deels met je eens. Het doel van OnePlus zal echt niet zijn om ooit zo groot te worden als Samsung. Maar 'de nummer 3' worden lijkt mij wel een mooi doel. En dat ga je niet alleen bereiken door topmodellen neer te zetten voor een scherpe prijs in een niche markt. Je moet dan echt het grote publiek opzoeken en dat kan nou eenmaal alleen door marketing.
quote:
Klopt ja, puur omdat we het willen betalen lijkt me?
Prijsverhoging heeft inderdaad deels te maken met het feit dat we het willen betalen. Maar zoals al eerder gezegd toestellen zijn door de koers ook gewoon +/- 50 euro duurder geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17:13

JanAd

Toss a coin...

quote:
erreen schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Juist je zegt het zelf al, in verhouding.
Twee jaar geleden het topmodel van Samsung S6 edge was ook "maar" 650 euro. Betaal je nu ook dik 800 voor, voor het topmodel.
De S6 Edge met 64GB was bij release zelfs 949€ (prijs van Coolblue in België - ik heb er toen eentje in pre-order besteld) Ik denk dat de gewone S6 32GB toen rond de 650€ zat.

Edit: ff gepiept op Tweakers zelf en yup 849€ voor de 32GB versie

JanAd wijzigde deze reactie 02-06-2017 15:34 (15%)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
erreen schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:59:
[...]

Niks geen well done Oneplus. Dat heet inflatie (oke, een klein beetje marketing voor de OPO). Wat wordt er nu niet duurder? Jij wilt betere spec's voor nagenoeg dezelfde prijs? Dream on.
Zo een inflatie van 50% in 4 jaar. Dat is wel heel extreem 8)7
quote:
JanAd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:31:
[...]

De S6 Edge met 64GB was bij release zelfs 949€ (prijs van Coolblue in België - ik heb er toen eentje in pre-order besteld) Ik denk dat de gewone S6 32GB toen rond de 650€ zat.

Edit: ff gepiept op Tweakers zelf en yup 849€ voor de 32GB versie
Ik betaalde in 2004 op release ook bijna €1000 voor een Nokia 9500.

Lekker goedkoop dus mijn huidige S8+ :)

Donstil wijzigde deze reactie 02-06-2017 18:31 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Hier is zelfs al sprake van de 5T....(dacht dat dat enkel bij Apple/Samsung het geval was)

https://www.androidheadli...to-launch-in-q4-2017.html
Pagina: 1 2 3 ... 10

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True