Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 08:43

Voodoo

Lurker

Een prototype heeft het laatste nieuws gehaald, zie onderstaande afbeelding.

Gevonden op: https://www.androidplanet.nl/nieuws/oneplus-5-prototype/

Voodoo wijzigde deze reactie 17-05-2017 09:49 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:20

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Gebruik anders even [img][/img] tags. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15-01 11:24
quote:
rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Even voor jou idee. Ik heb in rens-br in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" de prijzen op een rijtje gezet van alle vorige topmodellen:

Nu het prijsverschil tussen de verschillende generaties:
- OnePlus One: €269,-
- OnePlus 2: €399,-
- OnePlus 3: €399,-
- OnePlus 3T: €439,-

De prijzen worden dus wel alsmaar duurder. Is ook logisch het bedrijf moet nou eenmaal een keer een interessante winstmarge hebben. Maar als ze nu ineens van €439,- naar €650,- springen, dan is het gauw afgelopen denk ik.

[...]

Voor 300 dollar minder? De Galaxy S8 kost maar €750,-, dus dat zou maar een verschil zijn van €100,-?
De stap van 439 naar 650 is inderdaad erg groot maar ik verwacht dat OP dat ook weet want:
quote:
Of course, OnePlus has always managed on razor thin profit margins, so the price may very well be lower than $650. But it certainly won’t be cheaper than the OnePlus 3T.
Van de S8 was ik voorbarig en niet op de hoogte van de prijs, ik nam aan dat het in de 850-900 regio zou zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En waarom zou je dan niet gewoon een 3T kopen? Niemand gaat 220 dollar meer betalen voor deze update, zeker niet als RAM, scherm, opslag, etc hetzelfde blijven. Dan komen ze veel te dichtbij flagships van vorig jaar zoals de S7e, die al ruim onder die prijs zitten. Ook is een OnePlus niet met een abokorting te krijgen.

De gelekte foto lijkt eerder een prototype in een 3T hulsel voor de inner workings.
edit:

@rens-br 395*1.21=477,95 ;)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 17-05-2017 10:22 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hun topmodel vorig jaar was de 3 rond deze tijd. Die was 399 euro. De 5 een jaar later voor 499 in de schappen zetten is wel 25% duurder. En dat voor een extra camera? De SD820 was het topmodel vorig jaar, de SD835 dit jaar. Dat mag qua prijs niet uitmaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
Overigens ben ik met een stukje text uit dezelfde bron niet heel happy:

[...]

Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ze weer een hoop vaste fans tegen het zere been gaan schoppen. Er was al veel te doen rondom de prijs van de OnePlus 2, met de OnePlus 3 serie hebben ze dit zeker goed gemaakt. Maar als ze de prijs nu weer omhoog gooien denk ik dat ze echt veel ontevreden mensen gaan krijgen.
quote:
pannekoek schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
eens, daar ik OP nu pas op de voet volg (nadat mijn vriendin de OP3 kocht, ben ik de OP5 gaan volgen) kan ik niets zeggen over prijsontwikkeling. Maar als het inderdaad 650$ wordt en de AnTuTu benchmark klopt (en dus beter is dan de S8), koop ik de telefoon lachend. Een betere telefoon voor 300 dollar minder? In mijn ogen nog steeds een high end flagship killer.

ook dit:

[...]
Als OnePlus dit werkelijk gaat doen, zijn ze mij als klant kwijt. Ik ga niet zo achterlijk veel geld betalen voor een smartphone. Enorm slechte keus denk ik, als ze mee willen doen in het dure segment. Daar zijn al genoeg spelers, en OnePlus is juist zo goed in het maken van toestellen van veel telefoon voor weinig (inclusief software support etc). Ik wacht dan wel tot ze na gaan denken en een verstandige keus maken, wat dan hopelijk zo is bij de OnePlus 6/7. Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat de OnePlus 5 met al deze gimmicks + ontiegelijk hoge prijs een totale tegenvaller/flop gaat worden, net zoals bij de G5 toen met de modules.

Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan vallen zoals bij de OnePlus 2, mits de geruchten over de prijs waar zijn natuurlijk. Dan slaan ze door. Ik ben hier niet echt blij mee..

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:22
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:41:
Betere frontcamera + research kosten voor grotere accu. Dat zou toch prima op 40 euro extra kunnen komen? :) Enige prijsverhoging was dus de 3 > 3T die overigens logisch is.
Is inderdaad een logisch gevolg. Ik wilde alleen mijn punt maken dat 439 -> 499 (tussen de 3T en 5) ook nog niet zo'n hele gekke prijsverhoging is.
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:38:
Als OnePlus dit werkelijk gaat doen, zijn ze mij als klant kwijt. Ik ga niet zo achterlijk veel geld betalen voor een smartphone. Enorm slechte keus denk ik, als ze mee willen doen in het dure segment. Daar zijn al genoeg spelers, en OnePlus is juist zo goed in het maken van toestellen van veel telefoon voor weinig (inclusief software support etc).

Het lijkt wel alsof ze weer terug gaan vallen zoals bij de OnePlus 2, mits de geruchten over de prijs waar zijn natuurlijk. Dan slaan ze door. Ik ben hier niet echt blij mee..
Dit is inderdaad ook het gevoel wat ik er een beetje bij krijg. De OnePlus 2 was helemaal geen slecht toestel, maar in vergelijking met de OPO was de prijs gewoon aan de hoge kant. Gelukkig zijn het allemaal maar geruchten en hoop ik dat ze gewoon weer een killer telefoon gaan uitbrengen van rond de €450,-

Acties:
  • +1Henk 'm!
Carl Pei heeft wat geteased trouwens:

https://twitter.com/getpeid/status/864522565372354560

Lijkt mij toch vrij duidelijk en logisch dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt :).

quote:
rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:54:
Ik kan mij niet herinneren dat dit waar is, heb je hier een bron voor? Maar Samsung is de enige met een 10nm procedé en produceren de SD835 dan ook, wellicht is kan dat de reden zijn?
Hier bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...xy-s8-snapdragon-835-2017

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-05-2017 11:01 (19%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pannekoek
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:59:
Carl Pei heeft wat geteased trouwens:

https://twitter.com/getpeid/status/864522565372354560

Lijkt mij toch vrij duidelijk en logisch dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt :).

[...]

Hier bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...xy-s8-snapdragon-835-2017
haha dank, ik wilde hem net quoten. Dan maar zo:
quote:
The Snapdragon 835 extends that relationship between the two companies, and even though Samsung usually maintains a clear separation between its consumer and component manufacturing businesses, Forbes speculates that its production deal with Qualcomm has helped it soak up the earliest supply of the 835. "Samsung has first dibs," according to the report.
uit bovenstaande link

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:37

Richh

HODL

quote:
Een fan-account dat zich OnePlus_Official noemt 8)7 wat flauw zeg...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zijn dat niet dezelfde renders als eerst?

Op YT zwerft ook een (erg geslaagd) filmpje met een render van de schets van vorige week.

@AnonymousWP deze heb je vast al ergens gepost. :P

Señor Sjon wijzigde deze reactie 17-05-2017 14:54 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:28
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:

Op YT zwerft ook een (erg geslaagd) filmpje met een render van de schets van vorige week.
[video]

Wat fantastisch mooi gemaakt, hopelijk komen ze enigszins in de buurt van dit ontwerp.

Wat betreft de discussie mbt de prijs, ik volg daarin de grote groep dat ik hoop dat ze prijs / specs blijven volgen en niet voorbij de 500,- gaan. Hoop zelf (natuurlijk) op 450 tot 475.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zo even kort
  • Kost screen estate, terwijl eronder toch niks zit. Zie de Pixel als lomp voorbeeld.
  • Brandt in bij OLED schermen
  • Zijn weg als je ze nodig hebt (je moet ze eerst tevoorschijn swipen), maar zitten in de weg als je ze niet nodig hebt.
  • In landscape neemt de balk nog meer ruimte in.
  • Dynamische knoppen werken voor mij verwarrend. Heb een hekel aan functieverandering on the fly van knoppen.
Zo'n S8+ is leuk met zijn hele scherm, maar geef me daar dan een stereo speaker o.i.d. Nu moet ik ook een kommetje van mijn hand maken voor wat beter geluid.

Bij de 3(T) kan je in ieder geval kiezen wat je gebruikt.

Prijs is alweer bijgesteld naar $450: http://www.geekbuying.com...phone---Black-379084.html
Is denk ik gewoon pre-orders verzamelen voor de hoge prijs.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 17-05-2017 16:16 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:14:
Zo even kort
  • Kost screen estate, terwijl eronder toch niks zit. Zie de Pixel als lomp voorbeeld.
  • Brandt in bij OLED schermen
  • Zijn weg als je ze nodig hebt (je moet ze eerst tevoorschijn swipen), maar zitten in de weg als je ze niet nodig hebt.
  • In landscape neemt de balk nog meer ruimte in.
  • Dynamische knoppen werken voor mij verwarrend. Heb een hekel aan functieverandering on the fly van knoppen.
Zo'n S8+ is leuk met zijn hele scherm, maar geef me daar dan een stereo speaker o.i.d. Nu moet ik ook een kommetje van mijn hand maken voor wat beter geluid.
Pixel is wel een vreemde idd, daar hadden best buttons in die gigantische bezel gemogen.

Echter lijken grote schermen in "normale" behuizingen wel de trend te worden, dan moeten de bezels en dus de fysieke front knoppen eraf.

Kan Iets inbranden of nog meer ruimte innemen als het automatisch erdwijnt (want moet tevoorschijn geswiped worden)? Ik ken die Nexus tablet niet dus weet niet hoe het daar geregeld is maar op de Pixel XL en S8+ (de laatste is mijn huidige smartphone) ervaarde ik het niet als vervelend. Zeker niet op de S8/S8+ waar door ForceTouch de "knop" altijd ingedrukt kan worden, ook als hij niet aanwezig is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:55
quote:
rens-br schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:38:
[...]

Dat is wel de bedoeling. Waar anders?
Weet ik niet, Gearbest, Amazon o.i.d.??

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:

[video]

quote:
Jullie komen wel met ouwe zooi aanzetten zeg, haha :P. Niet lullig bedoeld hoor, maar is wel zo, sorry :-(.

Zie topic-start: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Nieuws en hier: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen

AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Anders moeten jullie even wat pagina's terugscrollen als het niet tussen de topic-start staat ;).

spoiler:
:+. Alsnog: thanks iedereen!

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-05-2017 19:40 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:40:
[...]

[...]

[...]

Jullie komen wel met ouwe zooi aanzetten zeg, haha :P. Niet lullig bedoeld hoor, maar is wel zo, sorry :-(.

Zie topic-start: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Nieuws en hier: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#Afbeeldingen

AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Anders moeten jullie even wat pagina's terugscrollen als het niet tussen de topic-start staat ;).

spoiler:
:+. Alsnog: thanks iedereen!
Ik heb wel meer te doen hoor. :+

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:43:
[...]

Ik niet dan? Vorige week donderdag werd er massaal op mij gereageerd in dit topic, en ik reageerde pas afgelopen maandag (?). Ik probeer er gewoon tijd voor vrij te maken, omdat ik het leuk vind om te doen :).
Was maar een geintje. ;) Normaal check ik de boel, maar ik zag dat artikel nét verschijnen en dacht hah, die is vers. Maar nein. :D

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-01 10:45
Allee, nog een prototype gespot, en blijkbaar met horizontale dual camera...

https://www.gizmochina.co...zontal-dual-rear-cameras/

Lijkt er inderdaad op dat ze verschillende opties testen/getest hebben...
Wie weet ook om reacties te checken of ze er al dan niet mee wegkomen...

't Wordt afwachten... Pluspunt is vooral dat in de nieuwste renders geen vingerafdrukscanner op de achterzijde zit...

En zie net deze ook nog ... maar is ook maar de vraag of het zo is...
Geen headphone jack - maar daar was toch es een poll rond geweest van oneplus meende ik gelezen te hebben...(waarbij merendeel het wou behouden)

http://www.slashleaks.com...n-shows-no-headphone-jack

Maar kans is natuurlijk dat ie bovenaan zit (zoals op de OPO) want dat is niet zichtbaar

Benjike wijzigde deze reactie 18-05-2017 08:21 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 23:13
@rens-br Draait het een beetje stabiel die custom ROM? Ik draai zelf nog Sultan ROM met Android 6.01, maar ik ben toch wel rustig aan het kijken naar een nieuwe ROM.

Nieuw toestel zou leuk zijn, maar ik vermoed dat de OnePlus 5 gewoon boven budget gaat voor mij. De One was echt een koopje toentertijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 29-10-2019
Volgens mij een nieuwe leak van de OP5!
Bron: https://www.androidheadli...new-real-life-images.html.
Verbeter me als ik fout zit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
quote:
rens-br schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Was dezelfde link als hierboven, maar nu met een extra foto. Mooi gevonden! Het toestel lijkt verdacht veel op de OP3, maar dan met een dubbele camera. Niks mis mee natuurlijk.
Zelfde foto's (ook 2 foto's bij slashleaks) maar andere link, en met wat uitleg erbij :)

Ondertussen gezien dat bij de OP3T de jack onderaan zit...
Bij de OPO zit die bovenaan, dus nog geen zekerheid dat ie echt weg is...

Of ze zouden er een adapter moeten bijsteken...

Anderzijds zie ik bij deze foto geen antennelijnen op de achterzijde...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die dubbele camera heb ik nu wel op alle mogelijke varianten langs zien komen...
Verticaal, LED tussen de lenzen: https://www.androidheadli...new-real-life-images.html, kleine afwijking op https://www.gizmochina.co...split-antenna-design-tow/

Horizontaal, LED meer naar het midden: https://www.gizmochina.co...-horizontal-dual-cameras/
Horizontaal, LED op de hoek: https://www.gizmochina.co...zontal-dual-rear-cameras/

Ben benieuwd of ze zelf weten welke telefoon op de markt komt. :+

Overigens, een 3,5mm jack boeit me echt niet. Sinds de FM-radio eraf is, een carkit heb en nooit meer met het OV reis, heb ik het al 10+ jaar niet meer gebruikt op een telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Even anders wat. De antutu score gaf een 1080p scherm. Kan het ook betekenen dat ie in 1080p modus stond ipv bv QHD? Dat verschalen zit toch standaard nu in Android gebakken?

Acties:
  • +5Henk 'm!

Link naar OnePlus forum topic

Dit gaat veel beloven. :o :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ze deden het bij de 3T met aankondiging + gelijk beschikbaar. Vandaar dat de 128 GB versies al even uitverkocht zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

3 was moeizaam beschikbaar. 3T wat beter, hoewel de 128GB versie mondjesmaat. Bij de launch van de zwarte waren ze wat beter te krijgen gedurende 2-3 weken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:22

spacer

SAP nerd

quote:
Met deze mededeling spring ik ook op de Hypetrain. Als de camera erg goed wordt dan kan dit wel eens een instant buy worden :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:31
quote:
spacer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Met deze mededeling spring ik ook op de Hypetrain. Als de camera erg goed wordt dan kan dit wel eens een instant buy worden :).
Voor mij ook. Heb tijdje terug mijn DSLR verkocht omdat telefoon foto's (met mijn OP3) voor mij voldoende waren, maar sommige situaties en filmen in het algemeen blijft toch wat achter. OP5 met goede camera zou dan perfect zijn. :)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

quote:
Grimmie187 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Ik wil de OPO 5 ook graag hoor en ik heb zelf de 1,2 en 3 maar door de bank genomen moeten we al vanaf het begin de term 'flagship killer' met een korreltje zout nemen ;)

Speedtests vergelijken vind ik in dat kader helemaal onzinnig omdat hier tegenwoordig door vrijwel alle fabrikanten mee wordt gesjoemeld :+
Waarom? Qua snelheid doen ze echt niet onder, en qua scherm of camera streven ze vaak genoeg Apple, HTC, Sony en Huawei voorbij. Dit jaar heeft Samsung weinig camera-innovatie gedaan, dus er zijn nu fabrikanten die daar op focussen (pun intended) - OnePlus kan ze op cameraniveau in theorie wel verslaan.

Ik heb het over real-world speedtests, dat is waar OnePlus gewoon koning is en menig fabrikant zonder clean Android door de mand valt. Check rond 1:20 of spoel gelijk naar het einde:

Richh wijzigde deze reactie 18-05-2017 15:50 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Goed dat ze met de Camera aan de slag gaan dat was tot nu toe altijd een beetje een ondergeschoven kindje bij OP en op dat gebied ""Kilde" de "Flagship killer" niet echt.

Een samenwerking met DxO betekend verder niet automatisch dat de kwaliteit fantastisch wordt. Het kan ook zijn dat ze nog steeds bezuinigen op de camera hardware maar er op software gebied met DxO naar kijken.

Om verder nog even op het flagship killer argument in te haken. De hardware is voor een groot gedeelte altijd keurig in lijn met de top Specs van dat moment en op dat gebied is het idd wel een Flagship concurrent. Een killer zou betekenen dat het meer heeft en dat is dan ook weer niet echt zo, behalve de prijs dan. Ook is er nog behoorlijk wat aandacht voor bv Aftersales nodig voordat we echt over een killer kunnen spreken.

Ik ben benieuwd naar de OP5, als hij maar voor de helft aan de verwachtingen van sommige hier voldoet dan wordt het al een top ding :)
quote:
Seth_Chaos schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:32:
Op dit moment heb ik nog een S6 en daar ben ik inmiddels 699 euro + 450 euro aan reparaties door glas breuken aan kwijt. En dat is belachelijk veel voor iemand die nog nooit ook maar een krasje op zijn smartphones heeft gehad. Inmiddels heb ik repareren ook opgegeven. De achterkant is gebroken. Wat de restwaarde van het toestel terug brengt naar bijna 0.
Haha dit spreekt elkaar natuurlijk wel enorm tegen. Je had nog nooit een krasje maar wel al €450 reparatie EN nu weer een gebroken achterkant.

Dat is hetzelfde als zeggen "Ik heb nog nooit een krasje op mijn auto gehad maar reed hem wel al een paar keer tegen een boom"

Ook de S6 barst natuurlijk niet vanzelf.
quote:
Richh schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:47:
Ik heb het over real-world speedtests, dat is waar OnePlus gewoon koning is en menig fabrikant zonder clean Android door de mand valt. Check rond 1:20 of spoel gelijk naar het einde:
[video]
Dit is juist geen real world speedtest. Want wie doet dit nou in vredesnaam allemaal 2x achter elkaar in de real world?

Grappig ook dat de aangehaalde YouTuber jou punt gelijk in zijn tweede zin al onderuit haalt en de S7edge de "Beste hardware package" noemt.

Donstil wijzigde deze reactie 18-05-2017 16:13 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Richh schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Wat noem je dan een real world speedtest? :P dit zegt way more dan een Antutu bench. En dit soort tests kan ik als S7 Edge bezitter wel onderschrijven.

Er zijn genoeg USP's voor Samsung, zeker. Ben het ook wel met je eens dat 'killer' ietwat overdreven is omdat er genoeg fronten zijn waarop OnePlus niet kan tippen aan andere merken. Maar overall kan een OnePlus prima mee komen, op een aantal vlakken verslaan ze de gevestigde orde, en dat voor een fors lagere prijs...
Real world speedtest zijn onzin. Dat is hetzelfde als een rondetijd op de Nürnbergring voor auto liefhebbers. Totaal niet interessant voor de normale consument.

Misschien zegt deze test hierboven juist wel dat memory management bij de Pixel heel goed op orde is. Want apps gaan snel in de freeze state en dat is weer goed voor batterij gebruik enz.

Eigenlijk is alleen normaal gebruik een goeie real world test maar das dan weer lastig verwoorden in reviews of op film voor Youtubers.

Daarvoor is een goeie review door een (voor mij) bekende reviewer mij veel meer waard.

Donstil wijzigde deze reactie 18-05-2017 16:42 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:42:
[...]

Jij vind hoesjes niet mooi bedoel je?
Dat klopt. En ik vindt het absurd om een mooi toestel te kopen, om het vervolgens weg te stoppen in zo'n hoes.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:26:
Een foto van twee CEO's die bij elkaar zitten, daar kan ik niet uit concluderen dat ze de Snapdragon 835 gaan gebruiken. Dat ze een Qualcomm processor gaan gebruiken staat met deze foto wel vast, maar het kan ook zijn dat ze alleen een modem of andere chip gaan gebruiken. Daarom zei ik ook. OnePlus en Qualcomm hebben beide nog niet bevestigd dat er gebruik gemaakt gaat worden van de 835.
Nee, dat is de verkeerde foto :p. Daaronder staat het. Vind ik toch wel een duidelijke hint. Al dan niet direct, maar indirect.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:17:
Nee, dat is de verkeerde foto :p. Daaronder staat het.
Kan zien wat je bedoeld, met daaronder :P Maar goed. Er zal uiteraard een Snapdragon 835 in de OP5 zitten, kan mij ook niet voorstellen dat ze gaan switchen naar MediaTek (bleg :r ) of een andere fabrikant.
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:10:
Maar buiten het accessoiregeneuzel, drogen de bronnen opeens op?
Nee hoor: nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OnePlus 5

rens-br wijzigde deze reactie 19-05-2017 11:29 (31%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Toch handig, die on hover. O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Long press. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 14:27
Lol worden we hier nu al gerickrolled? :D

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik ben er vol ingetuind uit enthousiasme _O-. Moest er wel om lachen. Ik ben gewoon gememed!
spoiler:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pannekoek
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:04:
Ik ben er vol ingetuind uit enthousiasme _O-. Moest er wel om lachen. Ik ben gewoon gememed!
spoiler:
inb4altright ;-)

ik hoop echt stilte voor de storm. Ik merk echt dat ik klein-kind-voor-zijn-verjaardag-niet-kan-slapen-enthousiasme begin te vertonen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Lol. Weer een variant op het thema: camera linksboven, LED rechts.
Gizmochina eerder deze week:

Slashleak

De poster heeft een lage reliabilityscore. Dus is een fake lijkt me.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 19-05-2017 13:56 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die van gizmochina lijkt eerder op een bumpercase.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pannekoek
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:56:
Die leak kan niet anders dan nep zijn. I mean, wat is dat voor 2e gat naast de luidspreker? :P

[afbeelding]

En dat rode dan ook.. Dat is niet eens het rood van OnePlus. :D
lijkt op de UMI Z Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:02
En zo gaan we van een horizontale camera naar eentje die vertikaal is.. Al zegt een foto meer dan een render. Maar goed ook dit kan een test model/pre production model zijn.

Ze zijn bij op wel weer lekker bezig de boel te hypen met dit soort leaks. Doen ze goed.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
smartje74 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:33:
Raar dat deze 'leaks' vaak alleen de achterkant laten zien. Waarom neemt bijna niemand een foto van de voorkant..
Dezelfde reden waarom scoops van een fabriekmedewerker ergens in China vreemd genoeg altijd blurry en wazig zijn. ;)

https://m.weibo.cn/status/F3TnIi16r
Meer pics.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 21-05-2017 09:57 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-01 19:20

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

quote:
Doe mij maar met een paar race strepen Uch antenne lijnen aan de boven en onderkant. Die voegen wel iets toe na mijn mening met zo 'n metalen achterkant.

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-01 13:30

jeka

Support your local club.

Als deze 500+ euro wordt koop ik het niet. Dan wacht ik wel tot de G6 of de S8 in prijs is gedaald.

FCG

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
pannekoek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:53:
ik hoop toch zo graag op de verticale camera's. Die fotoleaks zijn imo de mooiste. Denken jullie dat we nog voor juni een officiele presentatie gaan krijgen?
Nee, ik denk het niet. De presentatie zal in juni zijn, gok ik.
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:02:
Nieuwe geruchten betreft de prijs voor de OP5 stemmen mij niet al te positief, €600+.. :/

http://www.express.co.uk/...5-Price-Release-Date-Leak
Dat zijn geen nieuwe geruchten, maar oude geruchten :P. Die geruchten waren een circa 2 à 3 weken al bekend.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rens-br

De openingspost is weer aangepast met alle recente linkjes + afbeeldingen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Meer nieuws rond de headphone jack.... :-)

http://www.gsmarena.com/h...i_suggests-news-25146.php

Kan begrepen worden dat ie aan de andere kant zit (in vergelijking met de 3(T))

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Mooyal schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Dat heb ik ook dus....ik heb nu de OPO nog en wil zo graag een nieuwe telefoon halen, maar ik wacht even op de OP5 voordat ik mijn besluit neem voor volgend telefoon
Same here, maar dan is de OPO in mijn geval een LG G2 :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 18:02
Techradar laat vandaag een leak met indrukwekkende cijfers zien m.b.t. openingstijden van apps:

http://www.techradar.com/...han-the-samsung-galaxy-s8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:34
Zeer indrukwekkend maar na de controverse rondom het valsspelen rond benchmarks houd ik nog een flinke slag om de arm.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Hier ook nog een OPO, die met LineageOS eigenlijk nog meer dan prima werkt, maar afhankelijk van de prijs kan het zomaar zijn dat ik voor een OP5 ga. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nu rond hetzelfde bedrag blijven als de huidige OnePlus 3T. Als je heel veel hoger gaat zitten, kom je al gauw concurrenten tegen.

@senses2. Dit is niet de plek voor aankoopadvies. Dan kan namelijk beter hier: Mobile Aankoopadviesforum. Maar ik ga er toch even kort op in. De S7 is nog steeds een prima toestel, ook na één jaar, alleen is het nadeel van wat oudere toestellen kopen dat de updates minder worden en wellicht niet meer kopen. Verder heeft Samsung zijn typische skin en lijken alle Samsung toestellen nog klein beetje last te hebben van lag. Kwa snelheid en onder de motorkap zal je wellicht wat merken, maar waarschijnlijk niet veel. We komen nu met telefoons een beetje op het punt dat een nieuwe generatie topmodellen niet heel veel sneller is dan de generatie daarvoor. Zoals ik al zei heb ik nu al 2,5 jaar een OPO en dat toestel is nog steeds bloed snel en geweldig.
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:36:
Techradar laat vandaag een leak met indrukwekkende cijfers zien m.b.t. openingstijden van apps:

http://www.techradar.com/...han-the-samsung-galaxy-s8
Mooi om te zien dat de OnePlus 5 hier als snelste uit de bus komt. Ik vraag mij alleen af hoe ze aan deze resultaten zijn gekomen. Dat wil namelijk zeggen dat de bron al een toestel heeft getest.
quote:
The_Worst schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:52:
Zeer indrukwekkend maar na de controverse rondom het valsspelen rond benchmarks houd ik nog een flinke slag om de arm.
Dit gaat puur over het opstarten van app 'x'. Het valsspelen waar jij het over hebt ging over het feit dat de SOC harder ging draaien wanneer er benchmarks werden gedraaid.

rens-br wijzigde deze reactie 22-05-2017 15:06 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Worst
quote:
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:52:

[...]

Mooi om te zien dat de OnePlus 5 hier als snelste uit de bus komt. Ik vraag mij alleen af hoe ze aan deze resultaten zijn gekomen. Dat wil namelijk zeggen dat de bron al een toestel heeft getest.

[...]

Dit gaat puur over het opstarten van app 'x'. Het valsspelen waar jij het over hebt ging puur over het feit dat de SOC harder ging draaien wanneer er benchmarks werden gedraaid.
Dat klopt maar dit betekent niet dat ze extra optimalisaties hebben kunnen maken voor veelgebruikte apps. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn maar ik doelde meer op het feit wat jij zelf ook zegt: zonder extra informatie zegt dit, net zoals de andere leaks, niet zoveel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:15:
Bijzonder onhandige tweet. Zou Carl hiermee bedoelen dat het er toch niet in zit of zou hij hiermee bedoelden dat de vorige tweet gewoon geen betekenis had.
Helaas is Carl Pei daar echt gemeengoed in.. Het is altijd verdomde lastig hoe je zijn tweets op moet vatten/interpreteren :(. Deze is ook wel leuk: https://twitter.com/getpeid/status/866300970292183042 :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

Onhandig? Dit is allemaal gratis marketing, alle fora hebben weer wat om over te praten :)

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de OP5 geen 3,5mm zou hebben. Wel denk ik dat hij, naast de 3,5mm jack, support heeft voor Bluetooth 5 én dat er audio-uit op USB-C zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:31
quote:
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Zo werd dat inderdaad ook opgepakt. Maar die tweet die erna kwam, lijkt dus weer anders te vermoeden. :)
Of het was meer van een oops ik heb iets verklapt. :+

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
@Cerenas dat valt inderdaad ook nog in de mogelijkheden. Zoals je ziet: Onhandig, want levert verwarring op :P

@Benjike lijkt mij inderdaad ook niet. Carl Pei had een Poll op twitter gezet en 80% had gestemd voor een 3.5mm aansluiting.

rens-br wijzigde deze reactie 22-05-2017 15:51 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
senses2 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:54:
Handig* gezien de discussies die het opwerpt ;)
Handig voor OnePlus. Helemaal mee eens. Onhandig voor ons :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pannekoek
quote:
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Handig voor OnePlus. Helemaal mee eens. Onhandig voor ons :P
ach ik kan er wel om lachen. Ik zit toch een keer of 5 per dag dit topic te checken voor updates. Het houdt het spannend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
pannekoek schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:02:
ach ik kan er wel om lachen. Ik zit toch een keer of 5 per dag dit topic te checken voor updates. Het houdt het spannend.
Dat houdt het zeker spannend / leuk en creëert een mooie hype rondom het toestel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Dat houdt het zeker spannend / leuk en creëert een mooie hype rondom het toestel.
Hopelijk stelt de telefoon niet teleur, anders is de hype zo weg :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The_Worst
Om dan na de aankondiging de prijs te horen en de hypetrein te zien ontsporen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-01 14:59
Hype hype hype.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Hier werkt 'ie :o

Met text:

What colour 5hould your next phone be?

5 als S --> kleuren voor OnePlus 5

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Julian97
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15-01 10:34
Never mind, MK1998NL was sneller...

Julian97 wijzigde deze reactie 22-05-2017 17:13 (92%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:04

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Danny.G schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Even serieus, hoe ziek zou het zijn als er een model uit kwam met een pearlescent/parel kleur? :9~ :D _/-\o_
[afbeelding]
Dan zal er inderdaad, naar mijn mening, iemand ziek moeten zijn op dat hoofdkantoor ja.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5Henk 'm!
De CEO van OnePlus (Pete Lau) heeft op Weibo bevestigd dat de OnePlus 5 een vingerafdrukscanner aan de voorkant krijgt: https://www.gizmochina.co...nt-fingerprint-oneplus-5/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb momenteel een OnePlus 3, en daar zijn de bezels al best dun/minimaal. Waarom zou je dat willen? Ja, het ziet er prachtig en futuristisch uit. Laten we wel realistisch blijven: wat heb je liever? Om de haverklap je scherm moeten vervangen? Of iets dikkere bezels en wat meer stevigheid? Eigen mening natuurlijk, maar ik zie er geen voordeel in..
Kunnen we hier asjeblieft eens mee ophouden :N Grotere bezels zorgen niet voor meer stevigheid! Niet persoonlijk hoor :) maar ik lees het zo vaak hier op Tweakers en het is gewoon niet logisch en niet waar.

Het verschil zit 'm in het verschil tussen het scherm en de glasplaat. De bezel is niets meer dan een rand om het scherm heen; loze ruimte. Het is de glasplaat die gelamineerd is op het scherm, maar doorloopt over die loze ruimte. Gevolg: de glasplaat loopt op iedere telefoon van rand tot rand, tot buiten het scherm dus.
Wat gebeurd er als je toestel valt: de glasplaat breekt. Hoewel het scherm zelf nog heel is, is de glasplaat gebroken. Maar omdat het glas is gelamineerd op het display, moet wel de gehele module vervangen worden.

Wil je een minder breekbaar toestel? Dan zal je er voor moeten zorgen dat je bezels niet alsnog bedekt worden door glas. Dus: dat de glasplaat enkel het scherm bedekt, en niet de bezels.

De berichten over de breekbaarheid van de S8-serie is volledig toe te wijzen aan de Edge-displays; de kans op impact op het glas ipv metalen rand is daardoor veel groter en is het breken dus ook waarschijnlijker. Het staat 100% los van de smalle bezels. Logisch: de bezels links en rechts zijn sowieso even groot als bij de S7-serie. Enkel de bezel aan de boven- en onderkant is gekrompen. En alsnog zijn de bezels boven en onder vééél groter dan op welke smartphone dan ook aan de zijkant.

Waarom je het zou willen? Hoe groter het scherm, hoe fijner het werken is toch? Desondanks wil je toch een toestel dat in je broekzak past en dat je met je rechterhand bij de Q op je toetsenbord kan. Daarom :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 27-11-2019
https://www.google.nl/amp...lus-5-headphone-jack/amp/

Voor de twijfelaars, er is gewoon een aansluiting voor koptelefoon

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HeyRobin_ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Ik vond (ik heb de OP3 niet meer, verloren) de camera ook niet heel erg denderend. Hij was niet slecht, don't get me wrong. Maar mijn aantal jaar oudere LG G3 had een veel betere camera voor dezelfde prijs. Maarja het is afwegen wat belangrijker is natuurlijk voor OnePlus
Incorrect. ;) De G3 heeft bij lange na geen betere camera. Smartphones van afgelopen jaar (Galaxy S7 Edge, iPhone 7, OnePlus 3 etc) presteren over het algemeen gewoon erg goed, maar het gaat nu vooral meer om persoonlijke voorkeur. Welke kleurtemperatuur je natuurlijker vindt ogen, of je houdt van oversharpening, verzadiging enz. Alleen bij slechtere lichtomstandigheden kun je je nog echt onderscheiden, maar zelfs daarin worden fabrikanten naast Samsung ook erg goed, zelfs met camera's met minder wijde diafragma's.

Benieuwd? Check ff de camera test van MKBHD

Danny.G wijzigde deze reactie 23-05-2017 17:30 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Oké dat worden dikke bezels dus.
OnePlus als merk is nog niet ver genoeg om de vingerprint in het scherm te verwerken.
Heftige stelling. Je beseft dat OnePlus haar moederbedrijf kei groot is? Hun Dash Charge technologie (die #1 is) komt ook bij Oppo weg. Alles kan dus, vooral in het land van de Chinezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-01 14:59
https://www.reddit.com/r/...ref=share&ref_source=link

Ok dan.

Als dat een hint is naar de prijs van 600+ dan ben ik ineens toch wat minder hype.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 23:08

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Maar ja 6 GB geheugen is dan ook niet iets wat heel moeilijk is oid, de andere fabrikanten zien gewoon meer in goed memory management.

De OnePlus3 fingerprint is idd goed maar ook dat is natuurlijk niet is dusdanig nieuws dat het heel uniek is om daar "een van de beste" in te zijn. Fingerprint onder het scherm is van een hele andere klasse.

Maar goed we gaan het zien, ik durf wel geld te zetten op "Geen Edge to edge scherm en fingerprint gewoon in de knop", anders had de marketing machine van OP al lang een frontje "gelekt".

[...]

Precies en het moeder bedrijf heeft het ook nog niet in haar telefoons.
Tja, zo kunnen we alles wel bagatelliseren. De OP3 heeft 6GB werkgeheugen, en kan dus veel meer apps standby houden. Je gaat geen 2GB RAM goedmaken door "goed geheugenmanagement". Wat Oneplus trouwens ook heeft, én extra fysiek geheugen.

Dash Charging was ik inderdaad helemaal vergeten. Simpelweg beter dan de concurrentie.

https://www.qualcomm.com/products/features/security/sense-id
Dat vingerafdruk onder het glas gedoe is een dingetje van Qualcomm. En bij welk bedrijf was de CEO van Oneplus laatst op bezoek? De Mi5 S gebruikt trouwens die techniek al. De sensor zit echter wel onder het glas van de bezel, en niet onder het beeldscherm.

Persoonlijk hoop ik dat ze geen edge to edge scherm implementeren. Die Samsung ondingen zijn al niet vast te houden door al dat glas op de achterkant, en het feit dat je ook nog geen rand hebt om vast te pakken maakt ze helemaal onhandig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Elke fingerprint zit onder glas (of saffier) natuurlijk, het gaat om een fingerprint onder het scherm, zodat er dus geen enorme bezel meer nodig is voor de knop.

Ik geloof er gewoon niet zo in dat een bedrijf als Qualcomm voor zijn baanbrekende nieuwe techniek gaat kiezen voor een marginale speler als Oneplus. Dan kiezen ze eerder voor een grotere speler lijkt mij.

Met Edge to Edge bedoelde ik trouwens het front, dus zoveel mogelijk scherm aan de voorkant. De achterkant van (een Samsung) staat daar verder los van.
Edge to edge zorgt dus voor minder bezel, en dus minder ruimte om vast te houden. Imho geen verbetering, net zoals bij de huidige Samsung modellen. Vreselijk om vast te houden die dingen.

En waarom zou Qualcomm zich druk maken om wie er wat gebruikt? Ze licenseren die techniek gewoon, net zoals Xiaomi dat ook heeft gedaan.
En once again, Oppo, het bedrijf achter Oneplus, is écht geen kleine speler. Het bedrijf had in 2016 nog 16.8% van de Chinese markt in handen. En was daarmee de grootste speler in één van de grootste markten ter wereld. De Oppo R9 stond na de iPhone op een derde plaats als bestverkochte model in de wereld in Q1 2017.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:00:
Die cijfers zijn er echter niet dus dan moet je verder gaan kijken. Zoals ik al aangaf, hadden ze dus een batch beschikbaar en die is er heel rap uitgevlogen. En dat is nog een aantal keren gebeurd.
Hoeveel zitten er in een batch denk ik dan weer :) . Want alleen roepen dat hij snel uitverkocht is zegt niet zoveel, zeker niet als een fabrikant het zelf zegt. "Wij van WC eend adviseren WC eend".

Maar goed jij staat er duidelijk anders in, we gaan het allemaal zien tijdens de daadwerkelijke aankondiging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HeyRobin_
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 12:30
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:27:
[...]

Incorrect. ;) De G3 heeft bij lange na geen betere camera. Smartphones van afgelopen jaar (Galaxy S7 Edge, iPhone 7, OnePlus 3 etc) presteren over het algemeen gewoon erg goed, maar het gaat nu vooral meer om persoonlijke voorkeur. Welke kleurtemperatuur je natuurlijker vindt ogen, of je houdt van oversharpening, verzadiging enz. Alleen bij slechtere lichtomstandigheden kun je je nog echt onderscheiden, maar zelfs daarin worden fabrikanten naast Samsung ook erg goed, zelfs met camera's met minder wijde diafragma's.

Benieuwd? Check ff de camera test van MKBHD
Vooral dat stukje over persoonlijke voorkeur. Het zal zeker dat de OP3 een op papier betere camera had dan de G3. Maar toch had de G3 iets waardoor alles zo soepel leek te gaan, camera-wise. Alleen bij weinig licht zal je denk ik inderdaad duidelijke verschillen zien

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HeyRobin_ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:12:
[...]

Vooral dat stukje over persoonlijke voorkeur. Het zal zeker dat de OP3 een op papier betere camera had dan de G3. Maar toch had de G3 iets waardoor alles zo soepel leek te gaan, camera-wise. Alleen bij weinig licht zal je denk ik inderdaad duidelijke verschillen zien
Nu moet ik ook wel even toegeven dat LG het altijd al erg goed heeft gedaan met de camera en dat sowieso de hele G-lijn enorm onderschat is. Ik kan me ergens dus wel vinden in jouw mening en voorkeur. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HeyRobin_ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:12:
[...]
offtopic:
De G2 heeft dezelfde cam als de G3, grootste ergernis is inderdaad donker. Dat is vrij slecht. In zonlicht dan wel weer prima foto's, zeker voor de leeftijd en prijsklasse.

Ik weet niet of de G3 hetzelfde probleem heeft, maar de G2 focust soms erg traag en/of op het foute, zelfs bij handmatig forcen 8)7

Camera van de OnePlus 3(T) is vrij aardig hebt ik gemerkt, ben benieuwd wat het resultaat is in samenwerking met DxO.

Hopelijk komt de OP5 snel, met dit warme weer krijgt de G2 last van thermal throtteling :+

En over de bezels discussie: dun is fijn, maar geen pré. Een scherm dat door loopt over de rand (à S7 Edge) ervaar ik zelfs als irritant. Zoiets lijkt me ook te duur om de OnePlus aantrekkelijk te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HeyRobin_
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 12:30
quote:
Danny.G schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:13:
[...]

Nu moet ik ook wel even toegeven dat LG het altijd al erg goed heeft gedaan met de camera en dat sowieso de hele G-lijn enorm onderschat is. Ik kan me ergens dus wel vinden in jouw mening en voorkeur. :)
Ik vind de G serie ook enorm goed en goede prijs kwaliteit verhouding. Ik had alleen vaak problemen met overhitting met vaak als gevolg dat het systeem vast liep. Dat was wat m8nder, maar ik heb heel lang veel plezier gehad van dat ding en fantadtishe foto's mee gemaakt. Maar toen ik de OP3 kreeg stootte ie de G3 grandioos van de troon. Kan daarom ook niet wachten op de OP5, enige struikelblok is de (geruchte) prijs van 650 euro. Ik ben nog nooit over de 400 gegaan voor een toestel en ben bereid voor de OP tot de 500 te gaan, maar anders wordt het toch weer een OP3 of een ander toestel... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

quote:
pannekoek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:29:
[...]

dank voor je uitleg! Zou je een toestel eerder kopen als het ronde randen heeft dan? Aangezien je de functies die bij die ronde randen komen hebt uitgeschakeld
Ik vind het uiterlijk van een telefoon ook wel belangrijk en daar scoort een Edge telefoon wel punten mee. Maar dat is niet de reden waarom ik voor de S7 en S8 heb gekozen. Ik zou 'm zo weer inwisselen als Oneplus een plat scherm gebruikt.
Wel hoop ik dat Oneplus voor een langer scherm kiest zoals de G6 en de S8 en dat ze voor zo dun mogelijke randen gaan. Hoe meer scherm, hoe beter :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjike
Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk...maar afgaand op de leaks, lijken me er geen zware designwijzigingen te zijn tov de 3T

- Mogelijk iets kleinere bezels in vergelijking met de 3T, waardoor het toestel iets minder groot (hoogte/breedte) utivalt.
- Al dan niet met een 'knop' of onder het bezel-glas gedeelte....(maar geen infinity display)
- Jack bovenaan zoals bij de OPO (ipv onderaan zoals bij de andere)
- dual camera ipv single camera (en samenwerking met DXO) (en of die nu horizontaal/verticaal of waar dan ook staat doet er niet echt veel toe)
- mogelijk verbeterde batterij/andere geheugenopties

En dan denk (hoop) ik dat de prijs nog binnen perken zal blijven...
Als ie dan nog waterproof is zou dat nog mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
pannekoek schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:18:
ik heb niet veel ervaring met edge toestellen, behalve degene die ik in mijn handen heb gehad voor een paar minuten. Ik zou dus niet kunnen stellen of het voor of nadelig is. Ik zie zelf alleen nog niet waar de toegevoegde waarde ligt van deze edges (behalve esthetisch dan). Is er iemand die mij kan verlichten?
Puur esthetisch idd maar dat is voor mij eigenlijk al ruim voldoende, want het ziet er zo bruut uit tijdens gebruik. Niet alles hoeft een echte functie te hebben natuurlijk.
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:09:
Je doet nu overkomen alsof het een feit is en dat niemand daar last van heeft. Dat jij er geen last van hebt, betekent niet per direct dat niemand dat heeft.. Beetje raar.. De zijkant reageert immers ook gewoon op aanrakingen hoor.
Maar dat is prima op te vangen met software allemaal.

De S6 Edge had het mijn inziens erg veel, de S7 ook nog behoorlijk maar nu op mijn S8 heb ik het na een maandje nog niet ondervonden. Wel als ik het Process Samsung-edge kill trouwens, dan komt het direct terug. Oftewel het wordt door software geregistreerd en tegen gehouden. Net zo dat je prima met je pols op een iPad (pro) kunt leunen zonder dat dit negatieve invloed heeft.

Donstil wijzigde deze reactie 24-05-2017 15:45 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
OnePlus heeft bevestigd dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt. Hieronder de forumpost van Pete Lau (CEO OnePlus).

Let's talk performance for the OnePlus 5

AnonymousWP wijzigde deze reactie 24-05-2017 18:20 (30%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:01:
OnePlus heeft bevestigd dat de OnePlus 5 een Snapdragon 835 krijgt. Hieronder de forumpost van Pete Lau (CEO OnePlus).

Netjes :)

Staat nu ook op Tweakers:
nieuws: OnePlus bevestigt dat OnePlus 5 Snapragon 835-soc heeft

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

quote:
Pssst. Dat heeft ie zelf gesubmit :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:01:

Wilde hm net posten :P.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 04-01 21:28
Ik hoop dat de 5 al vroeg in juni gepresenteerd gaat worden, ben in het bijzonder benieuwd naar de prijs. Zit middenin het selectieproces van mijn nieuwe telefoon, bij een scherpe prijs en de verwachtte specificaties, weet ik meteen welke het gaat worden O+

Of is dat te optimistisch? Durft er iemand zich te wagen aan een meer precieze gok anders dan juni/juli? Gebaseerd op eerdere product presentaties van OnePlus, en het gegeven dat de 3T 128GB al uit productie is gehaald?

part of the furniture

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:55
quote:
Basho schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:06:
Vanuit waar wordt de Oneplus geleverd? Neem aan dat er geen inklaringskosten worden gerekend over de zending als deze vanuit het buitenland is? Althans: had gelezen dat degelijke leveringen uit diverse distributiepunten gebeurde.
Zolang jij hem bij een NL / EU shop besteld, maakt het niet uit vanwaar uit de OP geleverd wordt en hoeveel inklaringskosten wordt gerekend. Is all inclusive.

erreen wijzigde deze reactie 24-05-2017 20:14 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Richh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:37:
Sorry maar het is gewoon echt niet waar :P het is indd wat off-topic.

[...]

Als een toestel valt en er gaat iets stuk, is dat 99/100 keer de glasplaat. Of je display nou 1mm of 10cm bezel om het scherm heeft... Zolang die glasplaat van rand tot rand loopt breekt het.

Interne schade zoals een defect moederbord, scheuren in de behuizing, losrakende connectors bedoel je dan? Ook dat staat los van de bezels. De bezels vangen heus niet beter een klap op dan een display. Sowieso zit alles bevestigd aan een metalen frame waardoor zoiets zo goed als onmogelijk is.

Een display raakt niet zo snel defect. En als je met enorm veel kracht al het display zelf weet te slopen, dan is je glasplaat sowieso eerder stuk gegaan. Onder de streep dus precies hetzelfde resultaat.

Niemand zegt dat het beter is toch? Het is in ieder geval niet slechter, er is dus geen enkele reden om deze vooruitgang in smartphoneland af te schrijven :)

[...]

Volgens mij ook niet, maar als ze randen zoals de Xperia XA gaan introduceren dan zullen ze dat wel toevoegen. Het is geen rocket science :)
http://bgr.com/2017/04/24...p-test-video-squaretrade/

Gelukkig hoeven we je niet op je blauwe ogen te geloven, maar zijn er gewoon tests die je kunt doen.
Daarnaast, hoe logisch is het: glas wat om de rand heen curved, betekent meer glas op kwetsbare plekken. De Oneplus 3 heeft al maximaal glas aan de voorkant, maar niet om de zijkanten. Nóg minder bezel aan de zijkant betekent automatisch dat je glas aan de zijkant gaat krijgen. En dan gaat het sneller stuk. Geen edge scherm voor mij svp.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Techfreak01
quote:
DarkSide schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:21:
zie trouwens in mijn agenda dat de OP3 VR launch vorig jaar op 14 juni was.
Misschien een indicatie dat de 5 ook rond die tijd aangekondigd wordt????
Via Weibo werd aangekondigd: Hey summer, give me five!. De zomer begint 21 juni. Dus ik persoonlijk verwacht aankondiging half juni.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Danny.G schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Heel veel meer bezel ga je er niet van af kunnen snoepen zonder met een randloos scherm te zitten. De huidige bezels aan de zijkanten zitten al in de buurt van de 1mm namelijk :P
Nou onder en boven is nog een hele hoop te halen. Zeker op telefoons met een kin als de 3T (Of de pixel. iPhone. Nieuwe HTC en noem ze maar op). Scherm als de G6 zou wel goed baanbrekend zijn voor een scherpe prijs. Want dan hebben ze echt iets wat alleen flagships hebben.
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:19:
Voor zover ik weet beschikt OxygenOS niet over palm rejection.
Support voor een dubbele camera zit ook niet in Oxygen OS maar dat schrijven ze er heus in. Dat is met palm rejection natuurlijk ook zo gedaan dus dat mag het probleem niet zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
JochemK schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:30:
Zou de 3T nog leverbaar blijven (misschien zelfs zakken in prijs?) nadat de 5 beschikbaar komt?

Zit in het selectieproces van een nieuwe telefoon, twijfel tussen nu 3T kopen of wachten op de 5, maar wil niet straks de 3T boot mislopen omdat de 5 bijvoorbeeld te duur blijkt te zijn.
Toen de OnePlus 3 uitkwam, werd de OnePlus 2 niet uit de verkoop gehaald. Pas na een half jaar werd de productie gestopt. Mocht het toch anders zijn dit keer, dan kan je altijd nog een tweedehands 3T op de kop tikken, toch? :)

@JochemK Zojuist is door OnePlus bevestigt dat de OnePlus 3T uit de schappen wordt gehaald zodra de OnePlus 5 er is. Of naja, er zijn nog maar een paar toestellen over. Zie hier: Find out what’s happening to the OnePlus 3 & 3T.
quote:
Trapido schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:24:
Inmiddels bevestigd dat fps aan de voorkant beneden het scherm zit.

https://www.gizmochina.co...nt-fingerprint-oneplus-5/
Dat was al bekend: AnonymousWP in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Kon je niet weten natuurlijk, want stond paar pagina's terug.

En weer even een paar nieuwtjes omtrent de OnePlus 5:

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-05-2017 17:15 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
De OP3T zal binnekort uit stock zijn!. Zou dat betekenen dat de OP5 snel zal verschijnen?

Bekijk deze tweet: https://mobile.twitter.com/oneplus/status/867757392376852482

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Techfreak01 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:08:
De OP3T zal binnekort uit stock zijn!. Zou dat betekenen dat de OP5 snel zal verschijnen?

Bekijk deze tweet: https://mobile.twitter.com/oneplus/status/867757392376852482
Ja, dat weet ik wel zeker. Volgens mij moet je in het vervolg wat beter gaan lezen, want pal boven jouw post, zeg ik exact hetzelfde :p.
Kijk hier maar: https://twitter.com/Qualcomm/status/867418252372320257 Leuke hint.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techfreak01
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:31:
[...]

Ja, dat weet ik wel zeker. Volgens mij moet je in het vervolg wat beter gaan lezen, want pal boven jouw post, zeg ik exact hetzelfde :p.
Kijk hier maar: https://twitter.com/Qualcomm/status/867418252372320257 Leuke hint.
Had inderdaad iets beter moeten lezen, uit enthousiasme te snel gepost :P.
Haha ja dat nieuws van de op5 hou ik ook in de gaten, dus die Twitter post al gezien. Zo hyped.
Pagina: 1 2 3 ... 10

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voor je iets post. Veel 'nieuws' wordt nu dubbel gepost

Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem
Berichten over Pop-up Stores: [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

De OP5 zal op 20 juni om 18:00 uur (Beneluxtijd) gepresenteerd worden.

Hieronder de link naar het live event:
YouTube: OnePlus 5 - Launch Live Event

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True