Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hmm of het nu geluk is dat weet ik niet maar misschien moet ik Orisa weer gaan mainen :P

had dus 2 losses, 1 win, 4 losses toen pakte ik Orisa en dominaten echt 2 games en hebben we ook gewonnen waar ik ook nog is play of the game had :P

Zegt weinig maar je ziet gewoon met heel veel acties dat je echt impact heb door je ult en je shields. en een leuke bonus is gewoon als je mensen de map af trekt met je graviton surge.

Nog 1 spelen en dan gaan we zien welke rating we hebben. denk ongeacht of het een win of lose word is niet hoger dan 2500 kom.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 10:41
dit seizoen gaat goed tot nog toe! geplaatst op 2243, nu al 2666. Denk dat ik die competitive cooldown van een aantal dagen wel kon gebruiken :+

I7 8086k | GTX 1080ti | 16gb ram | nintendo switch | iPhone 11 pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:43
Nou de placements waren weer fantastisch, soms vraag ik mezelf af of mensen überhaupt naar een teamcomp kijken. Ik kies meestal als laatste want de meeste locken toch vaak instant dps. Dus speel vaak tank of support, gister tot 3 keer iedereen gekozen en de teamcomp was 5 dps. Dus ik in chat ik kan geen tank en healer tegelijk spelen. Nou wat je dan over je heen krijgt.... uiteindelijk natuurlijk kansloos potten verloren. 4 win 6 loss 2007 goud. Had er meer van verwacht, het is een leuk spel maar hierdoor is het plezier een stuk minder. Soms zal het overigens ook aan mij liggen hoor ben geen top500 materiaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:04
Placement gingen een stuk beter dit season. Waar ik vorig season, na een tijdje niet spelen, iets van 2 wins/8 losses had kwam ik dit keer op 5 wins/4 losses/1 draw. 2100 zo'n beetje. Na een paar games spelen nu op 2340. Eind van vorig season vlak onder de 2400 dus weer bijna terug op mijn oude score..

Gister een leuke lootbox;
Running rat voor Junkrat (paarse event emote)
Flourish voor Pharah (paarse event emote)
Mystery man skin voor McCree (geel)
En een of ander useless ding als 4e :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12-11 22:30
Mijn placements zitten er op. Had iets hoger gehoopt maar gezien vorig seizoen placing (1600) mag ik nu niet klagen!
Ben nu op 2164 geplaatst, kijken of we nu wel platinum kunnen halen :-)

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:04
quote:
infidel011 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:48:
Ik ben klaar met die random placements. Vorig seizoen op 28xx gekomen na placements. Bijna in diamond gekomen na een seizoen spelen. Nu placements gedaan en kom in gold uit. Ik snap er werkelijk helemaal niets van. Had een paar zeer goede plays tijdens mijn placements maar ook wat potjes waarin ik een compleet hopeloos team probeerde te redden en ik wordt op deze manier beloond. De rankings zijn echt compleet waardeloos. Heb nu eigenlijk al helemaal geen zin meer om te spelen, wetende dat ik nu voortaan met mensen speel die totaal geen teamplay hebben.
Ho ho er zitten ook mensen in gold die wel wat om teamplay geven! ;w

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-11 16:38
Ik heb mijn placements er ook op zitten, begon slecht overwatch crashte en freezde mijn computer begon dus gelijk met een loss.

heb uiteindelijk 6-4 gespeeld en ben geeindigd op 2341, ongeveer waar ik het hele vorige seizoen heb gespeeld.

Steam | Masteroverwatch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:39

8GUS

Papa & Gamer

Ben eindelijk weer eens fatsoenlijk met competitive begonnen. Heb het wel ieder seizoen gedaan, maar niet heel intensief. Heb dus ook geen hoge rating.

Wilde qua attacker eigenlijk veel Reaper spelen maar merk dat ik met Soldier veeeeel effectiever ben. En Lucio is tegenwoordig ook een beest trouwens.

Hoe dan ook. Inmiddels 7 matches gespeeld. 1 verloren, 6 gewonnen. Ben benieuwd :)

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-11 14:15

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Placements achter de rug!
Gold, niet slecht voor iemand die net pas begonnen is vond ik zelf zo XD.

Nu door de stroop om 441 punten te scoren (zit atm op 2059) XD.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

quote:
Rule schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Torb is echt een beest op de console, al helemaal als de vijand Pharah of Tracer heeft. Zet die turret op de achterlijn en gegarandeerd succes.. het verbaast mij inderdaad ook wel hoeveel torbjorns de oogkleppen op hebben en verwachten alsof die turret magisch alles opschoont.
Omdat een Torbjorn met een brein de locaties weet, en de turret dan echt kan wrecken.
Dan is het:
  1. Turret op goede plek
  2. Molten Core
  3. ???
  4. Play of the Game
Mensen zien dat, en denken
'hurr durr turrbjurrn so izi ..
Look, mi drop turrat and potg kek'

Darkfreak wijzigde deze reactie 06-06-2017 10:06 (7%)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +2Henk 'm!
@YoshiBignose ff terugkomend op dat hanzo verhaaltje :P

meestal heb ik er zo'n 1 in me team 8)7 >

Dropt ook echt ze tag nog op de grond daarna >_<

Acties:
  • +1Henk 'm!
Als ik support moet omdat niemand het doet pak ik ook meestal gewoon zenyatta of lucio. maar met Zenyatta schreeuw ik gewoon elke discord op die ik gooi in de voice chat en mogen de DPS daar op focussen. gek genoeg werkt dat vaak wel.

koth maps met afgronden blijft lucio toch wel me favoriet :P maar dat zal iedereen wel hebben met de boop mogelijkheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wauw wat een KLOTE avond met capslock en 2 miljard uitroeptekens.

career high gehhaald, vervolgens een team zonder support.. dus ik pick 1 support. switcht 1 van de 2 tanks naar een dps waardoor we maar 1 tank en 1 support hebben. 3-0 koth verloren. niemand switchde gewoon alle 3 de rondes.

potje 2: ik en maat tank en healer andere premade tank en healer omdat een 3e premade van 2 man het leuk en nodig vond om torbjorn en symmetra samen te picken.
Van begin tot eind niet geswitched alleen de laatste 20 seconden switcht die torb naar een mccree met als resultaat dat het geen enkele impact heeft gehad.

potje 3: weer zo'n tering grote discussie over de picks voordat de game begint. met moeite pakken we punt 1 en 2. dan op verdedigen DC'd onze dps het moment dat de deuren open gaan. onze mercy en ana werden gesniped. punt binnen 50 seconden overgenomen. wij nog steeds maar met 5 man en het moment dat we verliezen komt die gast terug.... sorry i DC'd

Ik snap dat die daar niks aan kan doen en het is super lullig voor hem maar godver wat werd ik alsnog kwaad jongen.

Het ene moment gaat het dagen op rij goed en hartstikke leuk.. af en toe een lose maar moet kunnen. maar nu in 1 klap 3 losses in a row. gewoon 97 punten gezakt. echt een drama. Begrijp er op dat moment echt gewoon helemaal niks van. alles ging gewoon fout: Teamcomps, communicatie, internet verbindingen, mensen die niet kunnen aimen (letterlijk ik bedoel dit gewoon niet als grap) maar dan wel McCree ofzo pakken. ik ben gewoon zoooo tilted hier door momenteel. ik blijf maar praten en praten tegen ze en niemand reageerd ook bijna maar. terwijl dat de laatste paar dagen zo goed ging juist

Ik denk dat ik een MMR jump had gemaakt ofzo naar "Elo hell" (hoor namelijk veels te veel verhalen dat low diamond erger is dan gold en plat) kwam ook steeds meer diamonds tegen terwijl ik nog plat ben.

oke me verhaal kwijt nu ga ik met een fucking kut gevoel slapen. ciao :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12-11 12:12
voor de mensen die nog moeten levelen :)
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20845154

dubbel XP weekend komt er aan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

quote:
ActualFantasy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:36:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom is het zo'n probleem om 7 potjes te spelen?

Dat is toch zo gepiept?
Als je op een goed niveau competitive wil spelen dat is het altijd aan te raden om eerst 1 of 2 potjes te oefenen voordat je begint met comp. Muscle memory etc. Gewoon warmdraaien. Dus dan worden 7 potjes al snel 14 of meer.

Ik heb er iig geen tijd voor met een fulltime baan, vrouw en dochtertje. Ben al blij als ik zonder oefenpotjes 4 of 5 wedstrijden comp in de week kan spelen.

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:14
quote:
ActualFantasy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:36:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom is het zo'n probleem om 7 potjes te spelen?

Dat is toch zo gepiept?
Het is maar wat je zo gepiept noemt. Voor iemand als ik met een fulltime baan en een sociaal leven ernaast heb ik niet de tijd om elke avond te spelen. Daarnaast als ik een avond tijd heb is dit vaak een uurtje, soms twee. In die tijd kan je geen 4-5 competitive games spelen. Ik speel het spel uiteindelijk voor mijn plezier en niet omdat ik "gedwongen" wordt om minimaal X uur per dag te spelen.

Het idee dat ik niet een paar dagen weg kan zijn zonder terug te komen met een verlaagde ranking in competitive is voor mij genoeg negatieve gevoelens om competitive uiteindelijk alleen te spelen voor mijn placements en daarna niet meer. "Waarom zou ik proberen boven diamond uit te komen als ik die progress toch verlies als ik even op vakantie ben".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:57
quote:
1 week per maand wel ja :-(

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Ik duo queue met mijn oudste zoon en vanaf aankomend weekend komt mijn jongste zoon er ook bij.
Hij krijgt dan een gaming laptop voor zijn verjaardag en wij hadden Overwatch al voor hem gekocht tijdens de aanbieding.
Dan zijn we dus met zijn drieën :Y
Snel naar lvl 25 en dan tripple queue in Ranked hehe

Wordt hartstikke leuk denk ik zomaar

Iusedto wijzigde deze reactie 07-06-2017 14:59 (8%)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mariikvt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-07-2018

mariikvt

BattleNet: Barriie#2102

quote:
Iusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:57:
Ik duo queue met mijn oudste zoon en vanaf aankomend weekend komt mijn jongste zoon er ook bij.
Hij krijgt dan een gaming laptop voor zijn verjaardag en wij hadden Overwatch al voor hem gekocht tijdens de aanbieding.
Dan zijn we dus met zijn drieën :Y
Snel naar lvl 25 en dan tripple queue in Ranked hehe

Wordt hartstikke leuk denk ik zomaar
Altijd fijn toch, 2 healers :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloodhoundje

Bovenstaande is zo een bekend scenario als je het over dps class hebt met goede aim. Op een of andere manier is de sniper bijna altijd iemand die beter symmetra kan spelen :+ .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-11 00:49
Ik ben DRINGEND op zoek naar mensen die competitive willen spelen met een groepje van hier.
Ik kan het echt niet meer aan om gewoon random competitive te spelen. De teamplay is gewoon geheel ruk.
Ik speel op PC. Battletag: Baldarich#2473

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Tijd voor een Google Spreadsheet met nicknames, main, role-preferences, ranked rating etc :P?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

quote:
Tomski1986 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:59:
[...]

Mss zie ik het over het hoofd. Hoe kan ik mezelf in die lijst zetten?
Bovenin, onder het logo, naast 'Overzicht' staat 'Inschrijven'

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:30
https://discordapp.com/invite/CGEW5

die werkt als het goed is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Link toevoegd aan de TS onder kopje Voice Chat ;)
quote:
CH40S schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:07:
[...]
De link werkt niet, ik kom op een 'Add friend' pagina uit.

De link die ik vond door even de moeite te nemen in het topic te zoeken: https://discord.gg/9GVQ4V7
En die staat er ook in nu.

Wel verwarrend dat beide channels TweakerWatch heten.

Zeror wijzigde deze reactie 08-06-2017 13:14 (44%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:30
https://discord.gg/uPMMsr4

deze verloopt niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 30-10 11:18
quote:
hmr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:36:
[...]

Ach, dat doet er niet zo toe. Was een conflictje op de TS server van die Tweaker.

On-topic: gister lekker met mijn smurf wat quickplay gedaan. De naam is WidowOrHanzo en het ging lekker! Weer echt even lol gehad. Hoop snel competitive te gaan met mijn smurfje!

https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/WidowOrHanzo-2542
Was jij dat! Ik moest al gniffelen om de naam. WidowOrHanzo...

YOUTUBE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Ok, paar potjes als diverse healers gedaan (quickplay)
Wat is dat toch met sommige Genji's zeg, ze zijn of waanzinnig goed of een totale idioot. De laatste categorie kom ik nu alleen maar tegen.

Duiken echt overal in en zijn mijlenver weg van het team en maar zeiken over healing

Iusedto wijzigde deze reactie 08-06-2017 20:15 (18%)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik ben er klaar mee voor een paar dagen. ik moet gewoon ff afkoelen denk ik van ranked. gewoon weer een loss streak. ik ben nu echt 1 lose verwijderd van de plek waar ik na placements begon terwijl ik gewoon 300 punten gestegen was bijna...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloodhoundje
quote:
therobber schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:37:
[...]

Volledig mee eens hoevaak mensen wel niet contesten terwijl het makkelijk kan is echt niet normaal.
Ook zijn mensen vaak te veel gefocust op hun eigen prestaties dan het team of de objectives.

@Bloodhoundje Gisteren jou Torb hold op holywood was meesterlijk _/-\o_
Waren leuke potjes die we gisteren hadden. Sowieso Ana + Torb = :+ . Doet me altijd denken aan deze comic:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloodhoundje
quote:
Thompson schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Zo heb ik al regelmatig meegemaakt dat mensen lekker vooruit rennen vanaf de payload om kills te zoeken. Sta je daar solo op de payload.
Dat ding beweegt toch echt het snelste als er 3 man bij staat mensen!
En ook daar zijn goede animaties voor:
:D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:18

ricjuh

PSN: ricjuhNL

quote:
Ricmaniac schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:48:
jeuj 300+ [afbeelding]

Wel jammer dat je niet meer die 20 snellere levels hebt :( anders had ik weer lekker wat lootboxes kunnen scoren.

Ben nu 213 op PS4, volgende maand opnieuw beginnen op de PC. Hoop dat blizzard een transfer optie toevoegd binnenkort :X

Battle.net: ricjuh#2827

Acties:
  • +2Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:15
Is er niet een manier om Hanzo mains te blocken? Wat word ik naar van die mensen zeg. Ben al m'n progress van de afgelopen dagen kwijt door mensen die denken dat ze omwille van alles hanzo moeten spelen en niks raken. Net ook weer, spelen we tegen een triple shield setup, denkt onze hanzo er wel doorheen te kunnen schieten. Raakt natuurlijk niks, en uiteindelijk forced die onze lucio om hitscan te gaan spelen tegen een pharah. Vervolgens is die nog verontwaardigd ook dat ik tegen 'm zeg dat die moet switchen. Weer hopeloos verloren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-11 23:29
Quickplay is wel ontzettend toxic op het moment, of mss kan het eraan liggen dat ik Hanzo graag in QP speel :P maar goed gisteren switchte ik naar Hanzo en ik kreeg me toch een partij salt naar m'n hoofd gegooid. Niet normaal, één of andere Fin ging in voice he-le-maal door het lint. Ik moest maar dood gaan, ziektes krijgen en hij neukte iedereen de moeder :X.
M'n Hanzo is best aardig (voor QP) en had een aantal mooie kills en de POTG door te ulten en kreeg hulp van Orisa die haar right-click in de draken deed. Toen was het toch wel stil.
Potje erna speel ik tegen hem, hij Widow, ik weer Hanzo. Eerst schoot ik een hele vieze headshot uit t niets, via de chat was hij alweer over de zeik. Toen werd ik door iemand anders afgeschoten, switch ik naar Winston waar ik hem het hele potje alleen maar gefocused heb. En boos dat ie werd :D Heerlijk :+

Ik solo queue best veel en ik merk dat aandringen op voice chat en de leiding nemen best wel werkt. Zelfs al praat niemand terug lul ik veel op de mic: aangeven wie er geheald moet worden, welke tegenstander waar loopt, vraag om ult status en probeer daarmee te combo-en. En probeer zoveel mogelijk een flex rol te spelen.

Wel grappig dat ik tijdens een solo queue een gast heb ontmoet uit Zwitserland waarmee ik nu regelmatig mee duo. Twee man on the mic zorgt ook voor een grotere impact op het teamspel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-11 23:29
Ik hou al een tijdje m'n comp games bij, gewoon voor de leuk. Het is niet super flashy en er zal een website zijn die dit allemaal automagisch ophaald, maar ik wilde m'n l33te Excel Google Sheets skills opvijzelen en dus heb ik deze sheet gemaakt.

Ik vul na elke match m'n nieuwe SR in en zie ik hoeveel ik gegained of verloren ben zo krijg ik een leuk overzichtje.

Is het handig? Ja!
Is het nuttig? Neuj :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• infidel011
quote:
yinx84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:32:
[...]

Klinkt mij alsof het andere team gewoon beter is ;)
90% van mijn verloren potjes komen gewoon door trollende teammates. Net ook weer een team dat geen tanks pakt en op 't laatste moment de ana switcht voor een zenyatta en daarmee denkt het team wel te kunnen healen. Natuurlijk zat er een classic hanzo en genji duo in dat niks doet. Je raadt het al, alwéér hopeloos verloren. En telkens dezelfde verontwaardigde reactie als je zegt dat ze het nogal 'verkloten' voor de rest.

Van 2800 inmiddels naar onder de 2700 gedropt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:21
quote:
infidel011 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:13:
Is er niet een manier om Hanzo mains te blocken? Wat word ik naar van die mensen zeg. Ben al m'n progress van de afgelopen dagen kwijt door mensen die denken dat ze omwille van alles hanzo moeten spelen en niks raken. Net ook weer, spelen we tegen een triple shield setup, denkt onze hanzo er wel doorheen te kunnen schieten. Raakt natuurlijk niks, en uiteindelijk forced die onze lucio om hitscan te gaan spelen tegen een pharah. Vervolgens is die nog verontwaardigd ook dat ik tegen 'm zeg dat die moet switchen. Weer hopeloos verloren.
Locatie achterhalen van die dudes en hun vingers breken? O-) :X
Gisteren ook weer zo'n Hanzo-met-volgescheten-broek-mongool die nadat gevraagd werd of ie wilde switchen "Thank me later"
Afijn , een loss later stond ik als Zen op gold damage , gold healing en silver elims en hij maar pochen dat ie zo goed was ..
Ik zou bijna een kickstarterproject willen opzetten om met de opbrengsten Hanzo's ff een "behandeling" te geven

duiveltje666 wijzigde deze reactie 12-06-2017 17:09 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
God god god.. dit meen je toch niet. tegen alle verwachtingen in heb ik toch nog de arcade lootboxes gehaald vandaag en 3 levels.. en uit 6 lootboxes de fucking legendary Mei en Zarya skin.... die heb ik gisteren dus gekocht voor 6000 creds...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:18

ricjuh

PSN: ricjuhNL

quote:
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:25:
God god god.. dit meen je toch niet. tegen alle verwachtingen in heb ik toch nog de arcade lootboxes gehaald vandaag en 3 levels.. en uit 6 lootboxes de fucking legendary Mei en Zarya skin.... die heb ik gisteren dus gekocht voor 6000 creds...
Hier precies hetzelfde, maandag nacht Zarya skin gekocht omdat ik dacht dat het afgelopen was, gisteren Arcade gespeeld en wat krijg ik uit de lootboxes. De Zarya skin ;w

Battle.net: ricjuh#2827

• Vailen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 08:41

Vailen

Shit happens

Hopelijk komt Blizzard snel met een LFG tool voor Overwatch
Want op deze manier is het helemaal ruk

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• therobber
quote:
mariikvt schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:34:
Nog mensen die vanavond spelen op PC ~3K? Wil dit weekend toch echt mijn nieuwe Icon oppikken!
zal je vanaaf even toe voegen zit op 2720 sr atm (joloq)

Een goede DuoQ is nooit weg uiteraard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• therobber
quote:
Ebayzo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:33:
[...]
Laten we het samenspelen noemen dan :)

Vanmorgen voor het werk nog even snel 2 potjes gedaan O-) zit nu op 1826. Kruip weer rustig naar gold, maar ook nu was het weer |:(
ja in lagere ranks is de teamplay ver te zoeken en moet je hero's spelen waarmee je zelf kan carryen.

Soldier
Roadhog (tot die generfed wordt)
Parah.

Is heel goed te doen om richting de 2500 te gaan.

Kom vanavond eens langs op de Tweakers overwatch discord zou ik zeggen.
@hmr verwacht jou ook daar dan :9~

https://discord.gg/n7ne8x8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duiveltje666
quote:
schaapiej schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:14:
Toch altijd fijn als je niet langs een chokepoint komt en er wordt niets aangepast in je team...
Meest logische keuze in onze comp was om Widow te switchen naar een Reaper.
En als je dan, op een normale manier, vraagt om te switchen krijg je als antwoord; "no fuck you" 8)7

Sommige van die blagen hebben psychische hulp nodig hoor! :p
Eerder een goed pak slaag en hersentransplantatie ... :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986

Acties:
  • +2Henk 'm!

• duiveltje666
quote:
JunkieLimbo schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:57:
[...]

De haat tegen torb is onterecht.
[KNIP]

Ik negeer het allemaal maar en blijf dit seizoen lekker 100% torb spelen. Focus op één speler lijkt het wel goed te doen. Misschien volgend seizoen maar een ander karakter proberen maar ik switch iig niet omdat iemand anders vindt dat het moet.
Als iemand een hero kiest die onlogisch is , maar blijkt te werken : Je zult mij niet horen klagen. Integendeel.
Probleem is alleen meer : De meeste spelers zijn gewoon compleet klaar met losses door 12-jarige Redbull zuipende kutkoters die denken de #1 Bastion,Hanzo, Widow te zijn en die gewoon harder zuigen dan Monica Lewinsky :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-10 15:54
Roadhog is echt dramatisch hoor. Zo weinig damage nu. Krijg het idee dat ze hem een waterpistool hebben gegeven in plaats van een shotgun.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-11 13:25
Daar heb je absoluut een punt @Bzrk80. Als je uitgaat van dat geen enkele hero zou moeten kunnen oneshoten is de nerf inderdaad op zijn plaats. Het was echter wel een dingetje was leuk paste bij roadhog en wat hem gevaarlijk maakte. Nu de speelstijl inderdaad wat aanpassen en meer richten op hero's die al gewond zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

quote:
Shabbaman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Die stats worden wel bijgehouden, maar enkel voor nieuwe games.
Ugh... gemiste kans. Had wel willen weten hoeveel uren ik daadwerkelijk had gespeeld.

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

quote:
Bzrk80 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Ugh... gemiste kans. Had wel willen weten hoeveel uren ik daadwerkelijk had gespeeld.
Ja... ik ook... aangezien de helft van mijn potjes Mystery Heroes is...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:23
Laatste dagen lekker aan het stijgen, zit nu op 2382 :)
Op naar platinum!

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:32

Ebayzo

Gekke eend

Nerf van Roadhog is wel goed te merken :P Hoe vaak je nu geen hooks ziet waarna een tegenstander gezellig weer wegloopt. Vind het toch jammer. Had altijd wel respect voor een roadhog, nu is het gewoon een dik, makkelijk te raken, varken.

• Feihcretsam
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08-03 12:21
quote:
mariikvt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Ik denk dat mensen nog steeds de Hook onderschatten. Als jij met een Hog speelt, en je hookt iemand je team in. Dan is dat 9/10 keer gewoon een insta kill.
Dit vooral, gister lang gespeeld en vrijwel iedere hook die ik kreeg ging ik eraan dood. Een paar keer overleefd met lage HP en weg kunnen komen dus ik ben wel blij met de verandering. Ik speel er niet direct anders door, hook = dood principe gaat in een groot deel van de gevallen alsnog op.

Na een nerf is er altijd kritiek op Blizzard, zo gaat het in WoW al jaren. Het voelt in eerste instantie altijd alsof je favoriete character ineens nutteloos is terwijl je gewoon je speelstijl ietsje moet aanpassen. Als ik als Sombra speler te dicht bij een Mccree of Roadhog kom, of überhaupt ergens naartoe ga zonder een teleporter actief te hebben dan ben ik fucked. Roadhog kwam overal te makkelijk mee weg zonder hard gestraft te worden. Andere tanks hadden dit al, ff je shield omlaag doen op een slecht moment als Rein of 2 seconde te lang blijven staan na je self bubble met Zarya en je mag ook 10 seconden wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05-11 21:52
Wat een gejammer zeg. Z'n firerate is ook flink omhoog dus je kan gewoon 2x snel achter elkaar schieten. Zeker tegen tanks ben je een stuk krachtiger geworden. Ik vind road nogsteeds heerlijk spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

Na de volgende patch kunnen onze eigen highlights opnemen. Op de PTR is dit inmiddels al te doen en deze video laat zien hoe:

Het wachten is nu nog op een volledige opname mode en een freecam modus in deze highlights. Dan kunnen we er pas echt leuk spul mee maken. Maar dit is een prima begin :)

Edit: En de lootboxes worden ook "gefixt". Veel minder duplicates in ieder geval. Ofwel: Sprays for everyone! 8)7

8GUS wijzigde deze reactie 23-06-2017 11:38 (14%)

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
quote:
duiveltje666 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:42:
[...]

In theorie heb je gelijk , maar als jouw team 1 voor 1 naar binnen gaat om geslacht te worden helpen je godlike skills niet ;)
Als je echt goed bent dan maak je wel het verschil, en blijf je niet lang in de kneusjesleague hangen. Vaak genoeg ook competitive potjes gedaan waarbij 1 goede speler bij de tegenstander (of bij jou team) eigenhandig de match wint.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-11 00:18
quote:
duiveltje666 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Fixed , het is jammer voor de spelers die gewoon minder skills hebben maar welwillend zijn , maar zij komen gewoon nooit meer uit brons omdat de gemiddelde brons-noob nog te dom is om zelfstandig te kunnen schijten
Als iemand vast blijft zitten op één niveau dan hoort diegene daar gewoon bij. Het is wat te makkelijk om je teammaten de schuld te geven, het komt er wat mij betreft op neer dat je dan simpelweg niet goed genoeg bent voor een hoger niveau.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986
Heb het opgegeven.
Geen zin meer. Verschrikkelijke game-ervaring.
Iedereen doet maar wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:23
quote:
Xamsix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Snap je punt wel inderdaad, alleen heb je dus frustratie en iemand die in de voice ongeveer 3 minuten lang; fucking noob zegt. Daarnaast ben ik ingedeeld in Gold op basis van die 10 games, die gasten zitten ook in Gold, dus ondanks dat zij al maanden spelen zijn ze net zo noob? Of misschien denk ik dan fout.

Standaard dingen zoals wanneer een ultimate gebruiken, bij de paypload blijven en na het doodgaan samen met het team naar voren gaan is wel iets wat je leert voordat je 25 bent lijkt me. Tenminste, dat was bij mij wel het geval.

Maar goed, wilde alleen even mijn teleurstelling uiten haha. Wellicht was het gewoon pech. Voorlopig maar weer even Arcade I guess.
Gewoon die gast(en) muten, niets van aantrekken en focusen met je main op het zo goed mogelijk spelen van je hero en daar lol uit halen, het gewoon als oefensessie beschouwen. Als je dan wel een keer teammates krijgt die meewerken dan vlam je er vanzelf wel doorheen.

Al die opgefoktheid om een rank, nergens voor nodig. Pilsje erbij en blijven lachen. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bloodhoundje
quote:
Xamsix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Snap je punt wel inderdaad, alleen heb je dus frustratie en iemand die in de voice ongeveer 3 minuten lang; fucking noob zegt. Daarnaast ben ik ingedeeld in Gold op basis van die 10 games, die gasten zitten ook in Gold, dus ondanks dat zij al maanden spelen zijn ze net zo noob? Of misschien denk ik dan fout.

Standaard dingen zoals wanneer een ultimate gebruiken, bij de paypload blijven en na het doodgaan samen met het team naar voren gaan is wel iets wat je leert voordat je 25 bent lijkt me. Tenminste, dat was bij mij wel het geval.

Maar goed, wilde alleen even mijn teleurstelling uiten haha. Wellicht was het gewoon pech. Voorlopig maar weer even Arcade I guess.

Bovenstaande quote is er eentje die bij iedere gamer op de muur zou moeten hangen. Zelfs als je games verliest waarvan je het gevoel hebt dat het niet aan jou ligt en dat het door de andere komt. Blijft alles zien als een leermoment, want ook wijzelf zijn niet perfect. Ipv te denken dat de rest slecht speelde en jij alles deed. Probeer te zien wat je voor jezelf nog beter zou kunnen doen volgende keer. Je wint er de game mogelijk niet mee. Maar je leert wel je eigen speelstijl verbeteren. De beste tijd om te leren is als je verliest. Want dan wordt je pas echt uitgedaagd. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-11 23:16
quote:
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:45:
[...]

Maar gold wordt je niet voor niets. Mensen moeten niet zo zwammen en gewoon de game spelen zoals ie bedoeld is. Ook dat gezeur om Hanzo gaat nergens over. Dat character zit er niet voor niets in en je mag 'm gewoon mainen als je daar zin in hebt en er goed in bent. Period.
Alsof een paar placement matches alles zeggen? Zijn zat mensen, waaronder ikzelf, die met de game begonnen zijn, maar na level 25 echt nog niet alle heroes 100% onder de knie hebben en weten wanneer ze moeten ulten etc. kom vaak genoeg mensen in high plat tegen, die dat ook nog steeds niet weten (en aan de andere kant heb je mensen die level 500+ zijn en ook nog steeds low gold spelen).

Overigens ben ik hier toch niet de gene die zegt dat t goed is dat t gebeurt dat mensen snel zitten te flamen op teammates? En ik vind t ook helemaal oke als mensen Hanzo picken en/of hem mainen, MITS ze hun team daarmee goed helpen. Maar dat geldt voor iedere pick. Sterker nog, heb liever dat een Hanzo main, Hanzo kiest ipv dat hij gedwongen wordt Rein te spelen oid terwijl hij dat niet goed kan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Thompson
1e "push"; Je gaat hier te ver voor je team uit, Lucio is op z'n best midden in de meute. Dit zie je goed op 2:03, 2 teammates in critical en 2 teammate daar ook nog in de buurt, maar jij staat zelfs voorbij de point. Als je dan je team wil helpen probeer dan iig on point te blijven zodat de tegenstander jou focust.

Fight 02:30~03:00; Probeer iets voorzichtiger/gemikter om te gaan met je boop. Is echt een heel sterk wapen, vooral ook om tegenstanders uit positie te brengen.

Hanzo ult 03:00; Vaak redt je meer teamgenoten met speedboost dan met healboost op zo'n moment. Tegen hanzo ult valt bijna niet op te healen, snel eruit rennen werkt beter.

Ult op 04:00; Waarom? Er was weinig gevaar, jullie stonden 4 vs 1 ofzo? Datzelfde geldt voor je boost die je even daarna doet, bijna niemand had extra health nodig, probeer die te bewaren voor tijdens/net na een teamfight.

Op 05:10 gebruik je eigenlijk ook weer net te vroeg je boost. Er was maar 1 iemand die damage had.

In z'n algeheel; Probeer meer te wallriden en op onvoorspelbare plekken te bewegen (wel met zicht op je team). Voor een lucio bevind je je nog vrij veel op de grond, waar je een veel makkelijkere target bent voor allerlei heroes.

Wat dit overigens competitive? Welk niveau? Vond het er in z'n algeheel vrij dramatisch uit zien en die team samenstelling slaat ook kant nog wal. Maar dat komt misschien ook doordat het PS4 is ipv PC dat het niveau zo laag lijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:53
quote:
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Klopt; ik vind 't prima als iemand Hanzo speelt. Ik zeg ook altijd gewoon dat ik géén Reinhardt of Zenyatta ben. Rein is me véél te lomp en te traag en Zenyatta 'snap' ik gewoon niet. Laat iemand anders dat maar lekker doen.

Vanavond wel een mooi potje als Lucio gespeeld. Commentaar is meer dan welkom, zou graag willen weten wat er evt anders zou kunnen.

Naar mijn mening zat ik vrij constant op de payload maar hield ik wel de rest van het team in de gaten. 14 eliminations, 3 deaths, 02:07 objective time, 2470 healing done.

[video]
Tip 1: vaker de speedboost gebruiken, als je in een gevecht ff kort soms de speedboost aanzet ben je echt een stuk moeilijker te raken. Dit kan je ook gebruiken om snel in of uit het gevecht te komen, vlucht je voor een vijand = speedboost. Heb jij vol health en je team om je heen ook, gewoon speedboost aan! Bovendien kan dit je team ook goed helpen, hierdoor kunnen ze beter enemies vermoorden (reinhardt met speedboost is echt dodelijk) en zijn ze ook moeilijker te raken.

tip 2: gewoon lekker dansen als lucio, als voorbeeld een highlight van mij als lucio: http://plays.tv/video/591...oldier-vs-lucio?from=user
Mijn aim is in deze clip niet al te goed en die soldier is al helemaal niet goed bezig, maar doordat ik spring, onverwachts beweeg, af en toe wallride en switch tussen healing en speedboost ben ik een stuk moeilijker te raken. Hiermee bedoel ik helemaal niet dat je tussen heal en speedboost moet gaan spammen! Maar switchen is handig.

tip 3: ik merk dat je langzaam aimed, waarschijnlijk omdat je de sensitivity of gewoon het spelen van een fps niet gewend bent, probeer wat te oefenen met echt snel te kunnen draaien, dit is in een spel zo snel als dit erg belangrijk.

tip 4: probeer altijd te weten waar alle enemies en friendlies zijn en probeer tussen je team in te blijven.

Maar altijd goed als een nieuwe speler om advies vraagt, ga zo door. :)

markdm wijzigde deze reactie 27-06-2017 23:30 (18%)

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

quote:
timwijn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:02:
[...]
Overigens ben ik hier toch niet de gene die zegt dat t goed is dat t gebeurt dat mensen snel zitten te flamen op teammates? En ik vind t ook helemaal oke als mensen Hanzo picken en/of hem mainen, MITS ze hun team daarmee goed helpen. Maar dat geldt voor iedere pick. Sterker nog, heb liever dat een Hanzo main, Hanzo kiest ipv dat hij gedwongen wordt Rein te spelen oid terwijl hij dat niet goed kan.
Danku! Net als op alle andere fora en subreddits zijn er ook hier veel te veel mensen die het bijltje er meteen bij neer lijken te gooien als ze in een team zitten met een Hanzo, een Genji en/of een Widow. Zonder dat ze weten dat deze speler wellicht meer toevoegd dan zij zelf.

Ga gewoon lekker spelen jongens. Hou een positieve instelling. Mute notoire flamers in je team. En maak er het beste van. Ja, je zult vast hier en daar wat klote potjes verliezen, maar ik weet ook zeker dat je met een goede instelling meer zult winnen.

En anders speel arcade. Leuker wordt het echt niet :)

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 08:26
@DigitalExcorcist
Als ik zo jouw antwoorden lees heb ik nog 2 tips voor je:

1) Als support spelen ben jij er om jouw team te supporten. jij gaat dus geen rare flanks initiëren. jij bent er om jouw team te helpen, als zij een flank gaan doen help je ze door met speedboost ze snel in positie te krijgen voor een flank.

Een lucio die in zijn eentje is, is useless.

2) je hebt nogal een obsessie voor de payload ;) Overwatch draait eigenlijk om de teamfights. kijk maar eens naar de pro streams. wat daar gebeurt is dat ze eerst het gevecht aan gaan, en dat proberen te winnen. zodra dat gewonnen is gaan ze een keer de payload pushen.
Enige moment dat er op de payload gevochten wordt is als het pushende team er op wordt aangevallen, maar meestal proberen ze dat alsnog te voorkomen door de highground te nemen.

en voor Lucio is punt 1 echt heel erg belangrijk!!!! blijf bij je team!
Leuk voorbeeld: als jij je reaper lekker aan het speedboosten bent wordt die ineens heel erg eng/gevaarlijk. voor veel hero's rennen liever weg van een reaper, maar dat lukt ze niet als jij reaper speedboost geeft.
Zo enable jij je teamgenoten om het gevecht te winnen. en daar draait het om.

• Ebayzo
  • Laatst online: 09:32

Ebayzo

Gekke eend

@Finraziel waarom oefen je niet gewoon in QP/Arcade. Daar is het voor. Zeker als je gewoon aan het oefenen bent moeten ze niet mekkeren daar.

• Feihcretsam
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08-03 12:21
quote:
Finraziel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:30:

Net eens geprobeerd om gewoon in een game eens een Hanzo te spelen, maar toen de tijd een beetje begon te dringen en ik maar 3 eliminations had (ja, ik ben die Hanzo die niks dan lucht raakt |:() ben ik toch maar geswitcht naar D-va (en toen gelukkig wel geholpen de game alsnog te winnen).
Mijn strategie met Hanzo was om hem een tijdje lang constant te kiezen in quickplay of arcade games. Vergeet dat je het potje eigenlijk wil winnen en concentreer puur op de aim, en op je positioning anders ga je erg vaak dood. Zeker in het begin waren 9 van de 10 potjes hopeloos, inderdaad misschien 3 kills en 16 deaths en 0 waarde voor het team. Maar na een tijdje ging het steeds beter en beter, met af en toe een uitschieter met 26 kills en 3 deaths ofzo. Hoe meer ik speel hoe minder vaak de potjes hopeloos zijn en de potjes waarin het echt lekker gaat komen dan steeds vaker.

Nu speel ik een tijdje geen Hanzo behalve als ik hem in Mystery Heroes krijg, en merk ik dat het aimen eigenlijk direct al vrij behoorlijk gaat. Heb in totaal 34 uur Hanzo gespeeld nu maar ik denk niet dat ik hem snel in competitive ga gebruiken. Ook al gaat het best lekker, het is lastig om op cruciale momenten de belangrijke kills te maken. Vaak genoeg dat ik genoeg kills maak rondom de choke maar zodra de vijand het point aanvalt of iemand me komt 1v1'en ik 4 paniek-pijlen mis en sterf.
quote:
Finraziel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:30:

Ben aan het proberen om ook wat andere heroes te leren spelen dan alleen Mercy. Ik heb het idee dat ik met Mercy het niet onaardig doe en daardoor in de hidden ranking voor quick play wat op begin te klimmen (weet niet hoeveel het zegt maar de andere spelers zijn over het algemeen aardig wat levels hoger dan ik), maar dat betekent dus ook dat als ik dan eens een andere hero probeer ik nog harder afgeslacht wordt. Wat dat betreft jammer dat er niet per hero of op zijn minst per rol bijgehouden wordt hoe goed je bent. D-va gaat nou redelijk en Mei op defense gaat ook wel aardig, maar andere heroes zuig ik echt nog keihard in...
Zou gewoon lekker quickplay spelen om die hitscan heroes te oefenen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• infidel011
Begin van het seizoen in gold geplaatst. Nu eindelijk diamond gehaald. Feels good!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 31-10 08:32
quote:
timwijn schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Ik moet zeggen, dat ik er ook steeds meer naar neig om de game weg te leggen. Vond het in het begin ontzettend leuk, eens wat anders dan wat ik van "vroeger" gewend was met CSS, dat dit echt hele harde teamplay was. Echter, is dat nu wat me zo tegen begint te staan. Of je moet heel erg goed zijn en je team kunnen carryen, maar anders ben je overgeleverd aan teamgenoten die goed samen willen spelen, wat té vaak de laatste tijd niet zo is. Om nog maar te zwijgen over hoe mensen tegen elkaar tekeer gaan, dat gezeik begint al voor de match (zit zelf altijd wel goed als Mercy main, speel steady en krijg zeer zelden gezeik). Community begint toch enigszins verrot te raken, vandaag weer duidelijk gemerkt.
Dus mogelijk maar weer terug naar een game waar mijn eigen invoed groter is.
Ja, de community begint gewoon echt verrot te raken. Ik merk aan mezelf dat ik ook steeds meer die kant op ga. Niet dat ik ga lopen kloten, maar ik trek het gewoon steeds slechter als mensen gaan lopen trollen of niet in teamverband denken. Als het je niks interesseert is er serieus geen enkele reden om niet naar Quick Play te gaan. Daarnaast kan ik gewoon echt niet begrijpen dat iemand zijn vrije tijd zo investeert. Je moet begrijpen he, zo iemand opent de game, gaat wachten op een queue voor Competitive Play en als dan uiteindelijk binnen zijn gaan ze alleen maar mensen het leven zuur maken. Dus gewoon plus/minus 20 minuten op muren lopen schieten, beetje in de spawn hangen en irritante opmerkingen maken etc. Als je dat met je vrije tijd doet, als je dat zo doorbrengt, dan ben je toch echt te lowlife om in woorden uit te drukken? Als ik het type irriteert het me weer.

En wat jij doet kan ook, een Mercy spelen. Je hebt dan inderdaad veel invloed op de game en weinig gezeik, ook win je er vaker door. Ik heb dit ook gedaan en heal of tank regelmatig. Alleen je wilt ook wel een keer wat anders dan alleen maar met die staff healen. Ik merk gewoon vaak dat andere mensen er niet toe bereid zijn en ook niet echt het gevoel hebben van "oh nu moet ik misschien een keer gaan healen. Ik speel namelijk al 30 games als DPS en hij healed alleen maar." Misschien is deze game gewoon niet te spelen zonder een team.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:46
Even een vraag.

Wie van jullie speelt er nog overwatch competitve mode ?
Niemand neemt het nog serieus volgens mij ?

4 potjes waarvan 3 potjes met trollers en 1 potje met een speler die AFK was.

Daarnaast ben ik denk ik de enige die denkt dat overwatch een beetje doorgedraaid is.
Iedere hero heeft wel een shield. Phara is in mijn ogen nu echt nutteloos geworden.
ik ben meer op shields aan het schieten dan dat ik een speler kan uitschakelen.
De game leunt iets te veel op samenwerking, waardoor je solo helemaal nooit een verschil kan maken.

Dus daarom vraag ik mij af of iemand nog uberhaubt overwatch competive speelt solo ?
Ben ik te oud met mijn 27 voor overwatch of wat is het probleem waardoor ik gewoon solo geen deuk in een pakje boter kan slaan.
Speel ik Paladins, Team Fortress 2 als hero shooters heb ik totaal nergens last van en kan ik domineren.
Speel ik snelle games als Quake Champions of CSGO, dan kan ik zo nu en dan ook gewoon in de top eindigen. maar met overwatch heb ik solo zoveel moeite.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

quote:
Pykow schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:37:
De game leunt iets te veel op samenwerking, waardoor je solo helemaal nooit een verschil kan maken.

Dus daarom vraag ik mij af of iemand nog uberhaubt overwatch competive speelt solo ?
Ben ik te oud met mijn 27 voor overwatch of wat is het probleem waardoor ik gewoon solo geen deuk in een pakje boter kan slaan.
Speel ik Paladins, Team Fortress 2 als hero shooters heb ik totaal nergens last van en kan ik domineren.
Speel ik snelle games als Quake Champions of CSGO, dan kan ik zo nu en dan ook gewoon in de top eindigen. maar met overwatch heb ik solo zoveel moeite.
Je beantwoord je vraag hier al bijna volledig. Overwatch is een echte Team shooter waarbij individuele heroi's gebalanceerd worden waarbij gekeken wordt naar ALLE hero's en hoe dit de teamplay kan/gaat beinvloeden.

Alle genoemde games hebben dit niet. Zelfs Paladins en TF 2 niet. Paladins werkt trouwens ook compleet anders ook al lijken de games op elkaar. Je kunt bijvoorbeeld al niet switchen van Hero.En het heeft een moba-achtige feature met een kaarten upgrade systeem. Kun en mag je dus niet met elkaar vergelijken.

Om maar niet te spreken van Quake en CSGO. Dat zijn shooters waarbij individuele spelers met elkaar in een team zitten, maar niet per definitie een Team shooter is.

In ieder geval....ik speel geen comp nee. Heb er ook te weinig tijd voor. Vind het een leuke mode en ik heb persoonlijk ook vrij weinig moeite met comp. Maar wellicht komt het doordat ik het weinig speel / heb gespeeld.

Vind de andere Arcade modi echt vele malen leuker. En daar amuseer ik me prima mee.

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-11 23:20
quote:
Even een vraag.

Daarnaast ben ik denk ik de enige die denkt dat overwatch een beetje doorgedraaid is.
Iedere hero heeft wel een shield. Phara is in mijn ogen nu echt nutteloos geworden.

Ik hoor in dit topic best veel negativiteit over competitive mode en trollers/leavers, maar op welk platform is dat? Op de PS4 heb ik hier namelijk totaal geen last van, maar misschien heb ik wel gewoon geluk.

Hier is het namelijk juist andersom; sinds een week of 2 Overwatch weer opgepakt na seizoen 4 overgeslagen te hebben, en ik heb weer behoorlijk fun. Begon slecht met heel beroerde placement matches (waar wel weer leavers waren) waardoor ik op een rating van 1650 kwam. Gister mijn laatste potje van de avond afgesloten met winst waardoor ik precies op 2000 uit kwam :)

En ja, er zijn veel shields en samenwerking blijft inderdaad belangrijk (is dat niet de essentie van Overwatch? :P) maar als ik in een goede flow zit kan ik een team soms nog wel een beetje carryen. Met name met Zenyatta lukt dat de laatste tijd aardig, en met Soldier ook al is het in mindere mate.
Maar goed, ik maak me verder geen illusies; ik ben geen top speler en zal de top niet bereiken. Hoeft ook niet, als ik maar plezier heb.

Oh ja: ik ben 36 :P
quote:
8GUS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Je beantwoord je vraag hier al bijna volledig. Overwatch is een echte Team shooter waarbij individuele heroi's gebalanceerd worden waarbij gekeken wordt naar ALLE hero's en hoe dit de teamplay kan/gaat beinvloeden.

Alle genoemde games hebben dit niet. Zelfs Paladins en TF 2 niet. Paladins werkt trouwens ook compleet anders ook al lijken de games op elkaar. Je kunt bijvoorbeeld al niet switchen van Hero.En het heeft een moba-achtige feature met een kaarten upgrade systeem. Kun en mag je dus niet met elkaar vergelijken.

Om maar niet te spreken van Quake en CSGO. Dat zijn shooters waarbij individuele spelers met elkaar in een team zitten, maar niet per definitie een Team shooter is.

In ieder geval....ik speel geen comp nee. Heb er ook te weinig tijd voor. Vind het een leuke mode en ik heb persoonlijk ook vrij weinig moeite met comp. Maar wellicht komt het doordat ik het weinig speel / heb gespeeld.

Vind de andere Arcade modi echt vele malen leuker. En daar amuseer ik me prima mee.
Mee eens. Die Arcade modes zijn echt leuk! Vooral Lockout modes, maar met bijvoorbeeld Mystery Heroes heb ik heroes gespeeld die ik niet zo snel kies, maar juist daardoor beter heb leren kennen.

Denman wijzigde deze reactie 03-07-2017 09:53 (23%)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa & Gamer

quote:
Denman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:48:
[...]
Maar goed, ik maak me verder geen illusies; ik ben geen top speler en zal de top niet bereiken. Hoeft ook niet, als ik maar plezier heb.

Oh ja: ik ben 36 :P

[...]

Mee eens. Die Arcade modes zijn echt leuk! Vooral Lockout modes, maar met bijvoorbeeld Mystery Heroes heb ik heroes gespeeld die ik niet zo snel kies, maar juist daardoor beter heb leren kennen.
Haha! Ik denk dat er veel mensen zijn die wel denken dat ze top spelers zijn. Wellicht is dat ook nog wel een ding. Maar dat hou je altijd met een competitive mode.

Met Mystery Heroes ben ik erachter gekomen dat ik zo'n slechte Widow nog niet ben. Ook al speel ik haar nooit als ik mag kiezen :P

Mijn bovenstaande voorbeeld geldt voor de PC, maar ik denk dat we daar geen onderscheid in hoeven te maken.

Ja ik ben ook 36. Wellicht een leeftijdskwestie dan?

Papa Probeert Gaming

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 02:00
quote:
Even een vraag.

Ik speel nog met veel plezier Overwatch competitive. Ik kan me ook absoluut nooit vinden in alle negativiteit die men hier heeft over competitive.

Natuurlijk is het soms jammer als het team niet lekker loopt, als mensen heroes kiezen die gewoon echt underperformen of gewoon niet goed zijn versus het team van de tegenstander. Maar de andere kant heeft daar minimaal net zo veel en vaak last van.

Het enige waar je in soloQ invloed op hebt is JOUW performance, en nog veel belangrijker, JOUW mentaliteit.

Ik wordt regelmatig aan het einde van een game bedankt om mijn optimisme. En ik eindig ook altijd iedere game met het complimenteren van anderen. Ik heb namelijk geen hoge pet op van mezelf, en ik maak ook zelden echt het VERSCHIL. Ik zit op de rating waar ik thuishoor, dus boven jezelf uitstijgen komt niet vaak voor.

Ik weet ook dat op basis van het systeem wat blizzard gecreëerd heeft, ik van iedere 2 games er 1 verlies en 1 win. Dat is gewoon een feit zo werkt het systeem.
Ik heb het gevoel dat veel mensen verwachten dat ze een veel betere winrate kunnen halen dan 50-55%.
Voor die mensen heb ik slecht nieuw: It's not gonna happen.

Als je niet 1 loss per 2 games kan handlen dan is competitive niet voor jou. Stop er maar mee want je wordt er alleen maar boos van. (mijn huidige winrate is 52.3%)

Ik speel competitive omdat van elke 2 games ik er 1 win en die win mij een goed gevoel geeft. Ik vind het leuk als het team goed draait en als mijn inbreng heeft geholpen. Ik hoef geen hogere ranking, dat is mooi meegenomen maar daarvoor doe ik het niet.

Nog zo een illusie: "Climb the ranking ladders" zeggen ze. In competitive.

Nieuwflash: Het stijgen in skill en dus rating gaat HEEEEL LANGZAAM. En nog slechter nieuws: Goede kans dat de rating die je nu hebt het hoogste is wat je ooit gaat halen. JE BENT NAMELIJK GEWOON NIET BETER DAN DAT.

Ik ben rating 3500. Dat is wat ik mezelf waard vind op basis van het feit dat ik dat al 3 seizoenen haal.

Ik ga echt wel een keer 3750 halen door een lucky winstreak maar dat veranderd niets aan het feit dat mijn werkelijke skill 3500 is.

Stop met het spelen van competive om een hogere rank te halen. Probeer te genieten van de kleine dingen.
Stop met salty zijn tegen je team, dat maakt het alleen maar erger. Zoek in plaats daarvan naar de verbeteringen die JIJ kan doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 02:00
quote:
B.Lensen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:11:
[...]

voor 80% heb je gelijk. ik denk echt niet dat ik een 3500 speler ben. maar als ik mijn placements speel met mensen van 2500+ kom ik moeiteloos mee, haal potg's, haal meerdere medailles maar aan het einde kom ik met 9wins en 1 draw op 1450 uit. waardoor ik eerst 150-200 moet stijgen voordat ik weer met mn vrienden kan spelen (lees solo q).

en die 150 punten stijgen kan me makkelijk 2 weken kosten, met een comp vol leavers, throwers etc.
Ik vrees dat ik hier gewoon niet goed op kan reageren.

Ik kan me niet verplaatsen in de situatie.

Mijn resultaat was 5/5 na de placement matches en ik werd netjes 300 SR onder de SR geplaatst die ik als laatste had op het seizoen.
Dit resultaat ligt volledig in de lijn der verwachting van het systeem.

Vervolgens ben ik een dikke 300 SR gedaald naar 300, en ben met 3 winstreaks (7, 5, en 4 ofzo) weer omhoog gegaan naar mijn huidige SR.

In al die games ( ik heb er nu al weer 46 gespeeld!) heb ik slechts 1 leaver gehad. En zijn hooguit 4 games ontaard in een flame festival waarbij iedereen op tilt sloeg en ging kutten.

Conclusie:
Ik herken me niet in de placement uitleg
Ik herken met niet in de moeite die het kost om een paar honderd SR te stijgen (er van uitgaande dat je onder je eigenlijke SR zit)
Ik herken met niet in een comp vol met throwers en leavers. (slechts 1 op de 10 games bij mij)

Waar zit dan het verschil vraag ik me af?

Komt het omdat ik probeer om mensen aan het lachen te krijgen?
Omdat ik altijd bereidt ben om welk character dan ook te spelen? Support , tank, dps I don't care)
Omdat ik nooit bitch over de eerste hero keuze die men maakt (ik stel altijd voor om te her evalueren als we de eerste push niet winnen)
Omdat ik iedere game start met een knetterharde "Hello my friendssssssss" door de voicechat (russian style)
Omdat ik probeer strategieen uit te voeren door ze te callen op de voice (wat vaak een monoloog is, I dont care)

Ik denk dat alle bovenstaande zaken ermee te maken hebben.

As I said: Probeer je fun uit andere elementen te halen dan het gainen van SR. SR is NIET waarvoor ik comp speel. (ik zit al 4 seizoenen op dezelfde SR.....)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 11-11 10:47
quote:
Pykow schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:39:
Vorig seizoen bijna 2800 en nu zit ik in 2500.
Dat je na een lange periode afwezigheid van 2800 naar 2500 valt is dan ook helemaal niet raar. Hoe lang was de break die je genomen hebt? Hoeveel heb je sindsdien aan je skills gewerkt? Video's bekeken? Je gameplay geanalyseerd?

Voor je break had je ook tirades hoe het allemaal aan het spel ligt. Toen lag het aan Roadhog die te overpowered was en z'n hook die bullshit was (lucky you, allemaal gefixt! ;)). Het spel was te kinderachtig en het lag allemaal niet aan jou.

Er zijn massa's mensen die elk seizoen solo door hard te werken aan zichzelf de ladder beklimmen. Jij bent alleen maar aan het klagen dat je het niet op een zilveren bordje aangereikt krijgt. Als je solo niet uit Platinum kunt klimmen dan heb je geen enkel recht op een hogere rank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:46
quote:
yinx84 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Dat je na een lange periode afwezigheid van 2800 naar 2500 valt is dan ook helemaal niet raar. Hoe lang was de break die je genomen hebt? Hoeveel heb je sindsdien aan je skills gewerkt? Video's bekeken? Je gameplay geanalyseerd?

Voor je break had je ook tirades hoe het allemaal aan het spel ligt. Toen lag het aan Roadhog die te overpowered was en z'n hook die bullshit was (lucky you, allemaal gefixt! ;)). Het spel was te kinderachtig en het lag allemaal niet aan jou.

Er zijn massa's mensen die elk seizoen solo door hard te werken aan zichzelf de ladder beklimmen. Jij bent alleen maar aan het klagen dat je het niet op een zilveren bordje aangereikt krijgt. Als je solo niet uit Platinum kunt klimmen dan heb je geen enkel recht op een hogere rank.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu na mijn break op dit moment geen enkele moment heb gehad, waarbij de game mij aan het tegenwerken was.
Geen hook of dat ik net achter een muurtje dood wordt geschoten.
Het lijkt allemaal erg solide te zijn op dit moment en daarom kan ik nu eerlijk zeggen dat de problemen waar ik nu tegen aan loop, meer individuele problemen zijn waarvan ik moet kunnen leren.

Gisteren nog wel een potje gehad, waarbij onze reaper op verkeerde heroes aan het focussen was.
Ging nooit achter de tegenstander winston aan. Dan vraag je vriendelijk of hij iets aan de winston wilt doen en krijg je een snauw terug.
Uiteindelijk drukt meneertje 1x op de Q knop en killed 4 man op het punt. Moet hij even in de microfoon schreeuwen dat hij zo goed is.
quote:
fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:27:
[...]

probeer je vooral te verbeteren in je slechte punten en je stijgt vanzelf.

het grote probleem in gold/plat is dat er erg veel 'one trick' mensen in zitten. met one trick bedoel ik dat ze 1 hero wel op dat niveau aankunnen. maar zodra ze bijvoorbeeld geen phrara of soldier kunnen spelen kunnen ze niets meer.
en tsja, in de gold/plat range zul je mensen tegenkomen die niet snappen wat groupen is en niet kunnen aimen. maar de tegenstander heeft ook van die idioten er tussen zitten! daar moet je je niet druk om maken.
Als ik support speel en ik heb een hanzo in het team zitten die continu aan de andere kant van de map om healing loopt te schreeuwen laat ik hem lekker daar zitten. ik zeg alleen even als hij healing wilt hebben hij bij de groep moet blijven. dan is het daarna zijn eigen keuze.

als je tanks te langzaam vind speel je ze denk ik nog niet goed. pak eens een winston of Dva. die zijn snel en mobiel genoeg.

en als ik jouw slechte punt lees over range: Range is echt overrated. als jij als pahara of soldier (standaard hero's die de fout maken) altijd op een lange range blijft kun je lang niet altijd goed je werk doen. dit is natuurlijk welk afhankelijk van de situatie.

Maar ik weer uit eigen ervaring dat een phara die plotseling midden in het gevecht duikt heel erg gevaarlijk is omdat ze plotseling bijna alles raak schiet. en zodra het iets te veel word vliegt ze gewoon weer weg.
soldier vs tracer is voor de tracer ook veel gevaarlijker als de soldier dicht bij staat. Als soldier ver weg is kun je vaak makkelijk cover vinden.

Maar probeer je vooral te focussen op andere hero's. die raiting komt later wel. Je game sense wordt vanzelf beter en dan kom je vanzelf hoger uit.
One trick speler ben ik niet helemaal. Sommige heroes ben ik goed in en in sommige gewoon echt HEEL slecht. Moet zeggen dat het gisteren wel lekker ging als D.va en Winston (Tank heroes). qua medals viel het allemaal wel mee, maar ik was zo irritant dat ik potjes had, waarbij iedereen op mij leek te focussen en dat mijn team daarom door kon pushen.
Ik weet dat ik heel slecht ben met Hanzo,Zarya,Mei,Genji,Symmetra, Reinhardt

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
quote:
Pykow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:34:
[...]

One trick speler ben ik niet helemaal. Sommige heroes ben ik goed in en in sommige gewoon echt HEEL slecht. Moet zeggen dat het gisteren wel lekker ging als D.va en Winston (Tank heroes). qua medals viel het allemaal wel mee, maar ik was zo irritant dat ik potjes had, waarbij iedereen op mij leek te focussen en dat mijn team daarom door kon pushen.
Ik weet dat ik heel slecht ben met Hanzo,Zarya,Mei,Genji,Symmetra, Reinhardt
van dat lijstje is nu geen enkele Hero echt nu de meta (behalve Genji, maar daar hebben we al genoeg mains van)

Rein is op het moment redelijk hopeloos met alle flankers.

Hanzo, Mei en Symmetra zijn echt situational picks en zeker niet nodig om te winnen.

Probeer vooral uit ieder slot 2 hero's goed onder de knie te hebben (dus tank,dps en support)

mijn base hero's zijn nu: Wintson/zarya voor tanks, mercy ana en zen voor support en soldier,tracer en reaper voor DPS.

Met die base kan ik altijd wel 1 van die hero's kiezen, heel zelden valt dit buiten de comp, maar meestal kan je dan alsnog even switchen met iemand anders in je team die ook een andere hero kan spelen.

En ga er van uit dat je echt maar de helft van je potjes gaat winnen! ik heb ook regelmatig dat ik na push nummer 1 al wel redelijk merk dat het een verloren zaak is omdat er niet wordt samen gewerkt.
Soms komt het alsnog goed dan, maarja soms (de helft van de tijd dus) is de tegenstander gewoon beter. daar moet je gewoon vrede mee hebben en dan het volgende potje weer positief in gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• markdm
Net wel een leuk potje als winston gespeeld, alleen wel super jammer dat ik mijn laatste jump op de enemie genji net miste, 99 players knocked back in plaats van 100 klinkt toch wel een stuk minder goed. :P

markdm wijzigde deze reactie 06-07-2017 01:05 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
quote:
NoTimeRemains schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:55:
[...]

ziet er goed uit. Ik ben nu ook steeds meer met Winston aan t spelen, blijf het lastig vinden om de backline te harassen en dan weer ongeschonden weg te komen. Vooral als je healers toch net niet opletten of te druk met andere dingen zijn.

Overigens is het wel grappig hoeveel mensen nu Mercy spelen. Beetje achterin healen, verstoppen en een 5 man res doen. Op Platinum niveau was het altijd kill the pharah anders was het game over nu is het kill the mercy.
ach zolang de mercy zo speelt blijven ze op platinum.

Fout nummer 1 van mercy is wel hiden en wachten op een 5 man res. Tempo rez is zo veel beter. je bouwt je ult toch weer super snel op.

Uiteraard als je weet dat de tegenstander grav + iets anders dodelijkes heeft is hiden wel handig. maat 9 van de 10 keer niet.
Hoe vervelend is het als je net 2 man dood heb gemaakt, maar zij ook 2 van jouw team. daarna de res van het team, en je wint de fight omdat het ineens 6vs4 is in plaats van 4v4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18-10 12:55

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

quote:
fjux schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:11:
[...]

ach zolang de mercy zo speelt blijven ze op platinum.

Fout nummer 1 van mercy is wel hiden en wachten op een 5 man res. Tempo rez is zo veel beter. je bouwt je ult toch weer super snel op.

Uiteraard als je weet dat de tegenstander grav + iets anders dodelijkes heeft is hiden wel handig. maat 9 van de 10 keer niet.
Hoe vervelend is het als je net 2 man dood heb gemaakt, maar zij ook 2 van jouw team. daarna de res van het team, en je wint de fight omdat het ineens 6vs4 is in plaats van 4v4.
zelfs een goede enkele rez kan het verschil maken, het is maar net wat de situatie vraagt. Gisteren reaper gerezt die op 99% van zn ult zat, hij callde, ik rezde, met als gevolg een quadruple kill en point A.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • +2Henk 'm!

• markdm
Doomfist!!!

En de abilities: https://playoverwatch.com/en-us/heroes/doomfist/

markdm wijzigde deze reactie 06-07-2017 19:24 (58%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bloodhoundje
Net een leuk potje Pharah gehad waarbij ik op Hollywood op het eerste payload deel de hele tijd bijna op de payload kon blijven staan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
quote:
8GUS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Z'n ult is wel matig vind ik. Je moet echt goed op iemand duiken anders doe je te weinig damage om echt impact te hebben.
Met een ult 1 a 2 kills krijgen is vaak al voldoende.

Maar wordt heel erg leuk icm Zarya ult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
YouTube: Doomfist Combo Guide And Primer (Essential Mechanics Explained)

Prachtige Doomfist video dit. Er worden 3 combo's uitgelegd:

- 1 max. dmg combo die je vs tanks kan gebruiken
- 1 combo waarmee je afstand kan overbruggen en een squishy kan two-shotten
- 1 combo waarmee je een squishy in close range kunt two-shotten

Volgens mij met een beetje oefening goed onder de knie te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markdm
quote:
Thompson schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:22:
Ik vind Winston ook echt een toffe hero. Ik heb echter vaak het gevoel dat ik in "normal" vorm zowat effecienter ben dan in zijn ult. Ik gebruik de ult dan ook vaak als een soort heal, erin springen, als je half dood bent shield gebruiken en daardoor tijd winnen en als je dan echt bijna dood bent ult poppen. En op dat moment begint de chaos, ik weet dan vaak niet goed hoe of wat ik moet handelen.

Tips?
Winstons normale mode is vaak ook fijner om te gebruiken omdat je daar in een groep tegenstanders meer damage mee kan doen en een schild beschikbaar hebt. Ik gebruik Winstons ult voor verschillende redenen.
1. een push van de tegenstanders uit elkaar duwen, stel je voor Ilios Well, alle tegenstanders komen via de gebruikelijke route aanlopen met lucio speedboost en lucio ult. Als winston spring je de smalle opening in, je dropt je schild, gebruikt ult en je slaat een beetje heen en weer. Het enemy team kan niet goed een groep maken, ze zijn gedwongen zich gedeeltelijk op jouw te focussen en je veroorzaakt lekker veel chaos. Hiermee doe je nauwelijks damage maar je pest de tegenstanders er wel lekker mee.
2. Een ult van de tegenstanders proberen tegen te houden. Bijvoorbeeld een Soldier met tactical visor weg te slaan zodat hij je team niet meer kan zien. Hij gaat dan lekker op jouw schieten en niet op jouw zielige Ana in de backline.
3. Een objective te stallen, als je als een van de laatste over bent op een controll point map kan je met een enkele winston ult ervoor zorgen dat je nog 10% extra capture points hebt voordat de tegenstanders het punt overnemen, dit is het vaak wel waard.
4. proberen te overleven, een beetje overlap met de vorige reden, stel je bent als laatste in leven, je hele team is 10 seconde geleden dood gegaan en de laatste 2 enemies zijn net 1 seconde geleden dood gegaan. Als jij nu als Winston dood gaat moet je team 10 seconde op je wachten en is het een 6v6 wanneer je samen bij het objective aankomt, als je dit overleeft hoeft je team niet te wachten en is het tijdelijk (voor 10 seconde) een 6v4 wanneer je team aankomt. Dit is een ult echt wel waard.
5. Ervoor zorgen dat een enemy geen ult kan gebruiken en het ff een 5v4 of 5v3 voor jouw team is, weet je dat de Ana net sleepdart gebruikt heeft en een ult heeft? Dan kan primal rage handig zijn om haar richting een hoekje te slaan en daar in het hoekje te vermoorden, gegarandeerd gaat minstens 1 enemy op jouw af in de hoop de Ana te redden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
quote:
Arunia schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:06:
Met competitive speel ik eigenlijk altijd wat er over blijft qua 2-2-2. Heb het geluk dat ik me met meer characters goed kan vermaken.
Net Lucio gekozen op Ilios. En in dat hutje (on point) een chargende Rhein een klein zetje gegeven waardoor hij zichzelf naar beneden charged. Heb wel erg gelachen.

Krijg weinig gezeur en dat scheelt wel op die manier.
Kan mensen van harte aanraden om mystery vaak te spelen. Op die manier van iedere groep 1 of 2 characters te vinden die je leuk vind. Dan kun je alle kanten op.
Comp wordt ook een stuk leuker als je meerdere hero's kan. Eerst was ik ook echt 1 of 2 hero's aan het mainen. Nadeel is dat je gelijk een ruk pot hebt als je niet je hero kan spelen.

ik kan nu van alle groepen wel 2 chars spelen. Nu laat ik het team eerst lekker kiezen wat hun main is, en ik fill wel met de chars die ik kan. Groot voordeel hiervan is dat je in je eigen team niet meer zo snel mensen van hun main af hoeft te gooien, waardoor ze beter spelen (dat is het idee dan)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• markdm
Eindelijke master gehaald! *O* *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01:27
quote:
Hu9o schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Hoezo activeert mercy self heal niet? Hoe werkt dat dan?
Omdat dva haar van afstand onder vuur neemt. De damage zal te verwaarlozen zijn, maar zo kan ze niet self healen. Mercy's self heal start als ik t goed heb na 1 of 2 sec geen damage te hebben ontvangen. Dva hoeft niet te herladen en met haar spread mercy schijnbaar op grote afstand kan raken.

CrapperDeCrap wijzigde deze reactie 12-07-2017 20:42 (24%)

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 08:02
quote:
EINDBAA5 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:02:
Ik begin eindelijk met CP wat te stijgen. Paar goede games te pakken vanavond. Van 1440 naar 1640 gegaan. Op naar de top XD

Beste tactiek, De Vloer is Lava 8)7 Lekker jumpen met Junkrat zijn mine en traps droppen vol in de enemy groep, trapped, en met 4 a 5 man kapot maken.

Twitch: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch

YouTube: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch
valt toch tegen als je gameplay verwacht

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
Bij mij gaat het toch nog best wel aardig dit seizoen.

Grootste probleem op dit moment zijn alle support mains.
Regelmatig potjes met 4 support mains. dan worden de potjes een stuk lastiger!

Want 9 van de 10 keer spelen ze belabberd een tank of een dps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thompson
Ik blijf er bij, stop op tijd als je slechte potjes hebt door throwers/trolls whatever.
Als ik " gewoon" verlies, normale pot, dan doe ik er gerust nog een. Verlies ik er 2 achter elkaar, ook al waren t wel prima potjes, dan stop ik even.
Als ik verlies door throwers dan stop ik over t algemeen sowieso daarna eventjes, al is het maar een kwartier. Even die frustratie vergeten en je kunt veel beter weer positief met je team communiceren en spelen.

Voor degenen die dat nu nog niet doen; Ben positief actief op voice!
Dat helpt echt zo veel. Simpele calls over voice als "mercy low right side", "group up on stairs" "watch out pharah has ult" zijn van die kleine dingetjes die echt verschil kunnen maken. Daarnaast helpt het ook echt om positieve punten van je teamgenoten uit te lichten, een mooie save of goede ult etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-11 13:43
quote:
Tomski1986 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:21:
Volgende week komt ie. Quickplay wss voor een weekje.
Doomfist arrives on PC, PlayStation 4, and Xbox One July 27, 2017. klopt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-11 23:20
quote:
hershel schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:11:
Is Overwatch een beetje de moeite waard als je er slechts een paar uur per week in kan/wil steken? Tegenwoordig speel ik heel casual, hoogstens een paar potjes achter elkaar Het lijkt me een leuke game, maar zo te lezen ook met de nodige diepgang en een behoorlijke learning curve.
Ja, ik ben van mening van wel. Heb het spel zowel op PS4 als op de PC aangeschaft. PS4 speel ik met vrienden (ook wel nodig want bijna niemand gebruikt een headset), PC speelt ik meer voor mezelf en wat competitiever (sinds gisteren pas gekocht, maar insteek is minder casual).

Je kunt prima dit spel spelen door slecht een paar uur per week er in te steken. Wat ik je dan adviseer is om voornamelijk Quick Play te doen, en niet competitief. Quick Play is casual, Competitive precies wat de naam zegt. Verschil in mentaliteit is groot te merken.

Er zijn meer dan 20 heroes, en je zult meerdere goed onder de knie moeten krijgen wil je goed deelnemen aan een ronde. Niet altijd is de hero die jij leuk vindt om te spelen beschikbaar of nodig. Elke hero kan namelijk maar 1x per team deelnemen in een potje. Als iemand switched, kan je hem natuurlijk wel weer pakken.

Overwatch is een Team Based Shooter met objectives. Geen Call of Duty, hoewel sommige spelers dit wel denken 8)7 . Het is wel een belonende game moet ik zeggen, het verslavingsgehalte is erg hoog!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yinx84
Zo, met m'n alt account ook Master aangetikt :) Moest van mezelf bewijzen dat het op m'n main geen fluke was na een vliegende start vorig seizoen. Waar ik op m'n main een Rein main was en daarnaast vrijwel alleen maar support speelde, heb ik nu op m'n tweede account bijna alles als DPS gedaan.

Misschien nu maar eens placements afmaken op m'n main :P

https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Dolter-2216

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-11 08:52
quote:
rejer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:47:
Is er iets wat je straft als je met zijn tweeën speelt ?
De laatste maanden kom ik enkel bij dpsers, er is geen tank of healer meer te bekennen.
Het betekend dat ik altijd of een healer of een tank moet zijn. (wat op laats ook wel eens saai word)

Meer mensen kennen dit ? (in quick play)

/edit, en altijd grote groepen tegen ons, 5, 6 etc.
Het matchmakingsysteem heeft een speciaal algoritme voor het matchen van spelers. Er is een interne ranking van spelers (MMR), anders dan je SR. De MMR geeft aan hoe goed het systeem denkt dat je bent en staat los van je SR. Het systeem probeert je te matchen aan spelers met soortgelijke MMR en groepgrootte. Dat betekent dat je als solo-queue-er vaak wordt gematcht aan andere solo-queue-ers van dezelfde MMR. Mocht dat niet lukken, dan kan het systeem jou matchen aan spelers met een lagere MMR en een grotere groep. Dus lager niveau maar mensen die met z'n tweeën of drieën spelen.

Andersom kan het dus ook zo zijn dat je als two-stack wordt gematcht tegen spelers met een hogere MMR dan jij. Dus jouw groep is van hetzelfde niveau, maar je speelt tegen betere spelers. Ik speel zelf bijna altijd 2/3-stack. Voor mij is dat het voordeligst. Met 6-stack speel je tegen zeer georganiseerde teams, wat het spel weer veel moeilijker maakt.

Blokmeister wijzigde deze reactie 24-07-2017 11:23 (14%)

Pagina: 1 2 3 ... 6

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True