Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• coenkars
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-07-2021
Beste allen,

Ik loop op dit moment voor mijn derdejaars stage technische bedrijfskunde, stage bij een bedrijf waar de voorraad geoptimaliseerd moet worden. Ik ben bezig met een systeem waarbij barcodes in de voorraad verwerkt worden in het ERP-Systeem. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een barcode te creeren waarbij ik met het scannen van de barcode een functie uitvoer in het ERP-Systeem.

Vb. in het erp kan met de sneltoets CTRL + N een nieuwe regel aangemaakt worden voor een bestelling van een bepaald artikel. Ik wil dus met het scannen van 1 barcode de nieuwe regel aanmaken. Ook wil ik graag TAB in een barcode verwerken.

Kan dit? en zo ja, hoe?

Barcodes maken vanuit tekst en cijfers werkt verder prima en daar zijn geen problemen mee.

Barcode scanner die gebruikt wordt betreft een Datalogic Quickscan M2 Type 130.

Ik gebruik voor de fonts van de barcodes code 128

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft!

Met vriendelijke groet,
Coen Kars

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

In bc128:
Tab -> ~009
CR -> ~013
End of transmission --> ~004
Groep seperator -> ~029
Record seperator -> ~030

Volledige lijst kan je hier vinden:
www.makebarcode.com/info/appnote/app_022.html

Dat zijn de belangrijkste die je nodig hebt voor zover ik me kan herinneren uit mijn barcode jaren :p

Normaal bij meeste scanners kan je programmeren dat je automatische een cr/lf stuurt na iederere scan die je doet. Dan moet je die niet meer in je barcodes verwerken. Wordt niet echt gedaan normaal. Zit er bij die scanner geen boekje waar allerlei default barcodes staan? Bij onze datalogics stond dat achteraan in manual'

Voor de scanners die wij gebruikten, waren dit de suffixen. www.datalogic.com/upload/...20format/HH2_SUFFIXES.pdf

Geen idee of ze voor de jouwe werken. Dat is de aangewezen manier, geen tabs of weet ik veel in die barcodes shoven. Is not done.

[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 07-04-2017 16:56 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• coenkars
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-07-2021
Beste azz_kikr,

Ik ben dit weekend nog even bezig geweest om het een en ander te proberen, maar zonder resultaat..
Ik probeer met de handleiding ernaast barcodes te maken die control + key uitvoeren maar het wil niet lukken. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat ik dus niet vanuit die ASCII codes een barcode kan maken?
Dus een code zelf schrijven met deze ASCII codes en van deze code een barcode creeren? Zoals wel lukt met normale toetsenbord combinaties.

Dit is de link naar de handleiding: https://wiki.uio.no/nhm/s...2130_Reference_Manual.pdf

misschien kom ik er met jouw ervaring wel uit :)

Met vriendelijke groet

[ Voor 8% gewijzigd door coenkars op 10-04-2017 09:06 ]