Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twitter, Facebook & email live feed op presentatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Binnenkort wordt er een presentatie gegeven voor een aantal 100 man. Het lijkt mij een leuk idee dat zij de mogelijkheid hebben om, indien zij een vraag hebben, een vraag te stellen via Twitter, Facebook & email. Het is de bedoeling dat deze vragen op het beeldscherm van de presentatie komen te staan, maar niet scherm-vullend. De vragen zouden automatisch kunnen worden toegevoegd als er een # met een bepaald woord achter is toegevoegd. Voor Twitter en Facebook is dit uiteraard makkelijker te vinden dan bij email, daarom geef ik email ook de laagste prioriteit bij het vinden van een geschikt programma. Dus mijn vraag: met welk programma kan ik dit bovenstaande realiseren?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pubble, Tweetbeam, visibletweets (erg leuk, alleen schermvullend en geen mogelijkheid om dit toe te voegen aan een presentatie).

Alle reacties

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Waarom voldoen de tools niet die je zelf al gevonden hebt? Of hebben die allemaal dezelfde nadelen die je benoemt?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
De mogelijkheid tot een Q&A ontbreekt bij de opties. Het zou leuk zijn dat als ze een vraag stellen, er ook een antwoord gegeven zou kunnen worden. Dat antwoord zou dan getoond kunnen worden onder de vraag.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Twitterberichtjes ergens laten zien zal het probleem waarschijnlijk niet zijn.
Je opmerking over Q&A snap ik niet helemaal.

Misschien ben ik te oud om het te snappen maar als iemand uit het publiek een vraag heeft, dan kan hij toch zijn mond gebruiken? En de presentator kan daar dan ook op reageren door zijn stem te gebruiken.

Hoe zie je het anders voor je?
- Iemand heeft een vraag en moet dan Twitter installeren, een tweet plaatsen met een Hashtag en dan wachten tot deze op het scherm verschijnt.
- De presentator ziet de Tweet op het scherm en logt in op Twitter om ook een Tweet te sturen met dezelfde Hashtag zodat die ook op het scherm verschijnt?

Hoeveel van de 100 mensen verwacht je van dat ze ook wel iets met twitter willen en kunnen?
Dat is volgens mij namelijk een relatief klein aantal mensen.

Als een antwoord ergens op wordt gegeven; hoe verwacht je dat dan op het scherm te laten staan als het een Feed is en dus snel kan verouderen (en dus uit beeld verdwijnt) ?

Als mensen een bericht sturen naar een Twitter account dan kan daar op gereageerd worden. Dus niet met hashtags werken maar met berichten. Volgens mij kan je eenvoudig iets vinden waarmee je een eigen twitterfeed op beeld kan tonen.

Dat dan op hetzelfde scherm laten zien lijkt mij erg verstorend. Is er geen optie om dat op een apart scherm te tonen?

Misschien helpt het anderen meedenken als je uitlegt hoe je voor je ziet dat dit uitgevoerd gaat worden.