Toon posts:

Laptop beter beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hanzer
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
De laptop van mijn werk staat inmiddels vol met bijzonder veel gevoelige data. Geen miljoenen waard, wel belangrijk/gevoelig (paswoorden en logins van veel systemen).

Wat betreft back-ups ben ik goed in orde (staat op 2 locaties, remote en lokaal, wekelijkse backup).
Ik maak me echter meer zorgen voor diefstal. Doorgaans blijft de laptop nooit ergens achter. Hij is dus steeds in mijn buurt, thuis of op het werk, maar je weet nooit (inbraak?).
Om die reden wil ik graag nog extra beveiliging, zowel op gebied van toegang als tracking.

Gaat over een windows 10 laptop, user met outlook.com en zeer sterk paswoord. Bios paswoord ook reeds aanwezig.

Vroeger gebruikte ik TrueCrypt, met full hdd encryption. Op een gegeven moment echter een windows fout gehad. HDD dan extern willen hangen, maar toen (vele vele jaren geleden) was er geen rescue cd voor handen met TC op.

Dan denk ik nog aan bitlocker en Prey Project. Iemand daar ervaring mee?
Maar als ik nu terug TrueCrypt zou gebruiken, gaat Prey nooit in werking treden, wegens niet ingelogd?

Wat is nuttig, lichtgewicht en betrouwbaar bij diefstal?

[Voor 4% gewijzigd door hanzer op 21-02-2017 15:19]

Alle reacties

• hanzer
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Back-up op externe locatie zit in een kluis.
Back-up op het werk zit op een Synology.
Tsurany schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:22:
Prey Project heeft niks met beveiligen te maken, puur met het terug vinden.
Dat weet ik inderdaad. Ik geef dan ook mee dat ik ook tracking zou willen.
Maar ik ga dus moeten kiezen tussen tracking of encryptie.

Iedereen denkt ook richting Bitlocker. Zal die dus maar activeren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee