Toon posts:

Laptop beter beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben1988 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:36:
Ik zou trouwens alleen bitlocker gebruiken als je een SSD heb want anders wordt het wel wat trager ( zeker als er een 5400 rpm diskje in zit).
Performance verschil is minimaal en juist bij een SSD zou je eerder een verschil merken dan bij een HDD. Dus een 5400RPM HDD moet een enkel probleem zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:01

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Radiant schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:07:
BIOS-password ook nog eens toevoegen is een beetje onzinnig, dat levert alleen extra ergernis op en biedt geen extra beveiliging.
Maakt de laptop wel onbruikbaar. Met alleen BitLocker is het kwestie van andere schijf erin en de laptop valt weer te gebruiken. Met een BIOS-wachtwoord valt de laptop zelf ook niet meer te gebruiken.

Nu is een BIOS-wachtwoord ook wel te kraken, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Zorg trouwens ook dat je het serienummer van de laptop en de MAC-adressen van de netwerkadapters noteert. Als hij dan gestolen wordt dan valt hij iig te herkennen als de politie de dader opspoort en de buit wil terugbrengen naar de eigenaar. Ik heb dat soort dingen (serienummers apparatuur, framenummer fiets e.d.) in een passwordmanager staan.

[Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2017 16:30]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• ajaaaan
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-10 21:07
PilatuS schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:41:
[...]

Ook al draai ik Bitlocker gebruik ik ook KeePass er naast. Doordat de PC Bitlocker draait ben ik wel overal in de browser standaard op ingelogt omdat er toch niemand bij kan. Maar KeePass of iets gelijk aan dat gebruiken is altijd aan te raden. Voor iedere site een ander wachtwoord onthouden is onmogelijk en hetzelfde wachtwoord gebruiken is geen optie.
Iedereen noemde Bitlocker al, vandaar dat ik deze niet heb genoemd, maar ik bedoel ook zoals je aangeeft de combinatie;
Bitlocker voor de disk
KeePass (of gelijkwaardige tool) voor de logins met wachtwoorden
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee