• Roelofff
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-06 16:20
Beste Tweakers,

Het is alweer bijna zeven jaar geleden dat ik mijn eerste pc kocht en het wordt tijd voor een nieuwe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal voornamelijk gebruikt worden om te browsen, films en series te kijken en uiteraard zo nu en dan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 tot 900 euro (assemblage doe ik zelf). Dit is trouwens exclusief monitor, muis, keyboard ssd, hdd en cd-rom speler.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitoren neem ik mee
Acer (https://tweakers.net/pric...09/acer-v223hq-zwart.html),
Benq (https://tweakers.net/pric...2/benq-gw2270h-zwart.html)
en een oude samsung tv die voornamelijk wordt gebruik als serie/film scherm.
SSD https://tweakers.net/pric.../crucial-bx200-240gb.html
HDD's
Samsung https://tweakers.net/pric...d103sj-1tb/specificaties/
en Seagate https://tweakers.net/pric...op-hdd-3tb/specificaties/

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard alle compunenten en een schoevendraaier kan ook wel van pas komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1MSI B250 Krait Gaming€ 113,95€ 113,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 277,95€ 277,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 109,90€ 109,90
1Scythe Mugen 5€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 39,49€ 39,49
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 72,50€ 72,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,69

Onderbouwing bepaalde producten:
Videokaart, stil onder een bepaalde kracht (lees stilstaande fans) + toekomst bestendig dmv 8GB GDDR5
Systeemkast, kwam als één van de beste uit de test met het oog op stilte.
CPU-koeler, kwam ook al één van de beste uit de test met de laagste dB-waardes in de guide naar geschikte onderdelen.
Ram, simpelweg wat gepakt wat ook voorkwam bij andere topics
Voeding, Stil, volgens The Mask één van de stilste in zijn voeding topic. Ook heb ik gekeen naar de Bitfenix Whisper en de Cooler Master (zie lijsje hieronder). Maar ik geloof dat deze twee iets meer geluid produceren.
Verder neem ik aan dat 400W genoeg is om dit systeem te laten draaien?

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 141,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om eerlijk te zijn maakt het merk of eventuele kleuren me weinig uit aangezien de kast zonder window is. mocht een product er wat gelikter uitzien met dezelfde specs/prijs prefereer ik deze uiteraard.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou ik een Atx moederbord hebben zodat alles goed bereikbaar is.
De computer moet stil zijn, liefst zo stil mogelijk, daarom ook de Fractal kast, de Scythe Mugen, de MSI videokaart en de be quiet voeding.

Momenteel heb ik drie beeldschermen op 1080p waarvan ik niet verwacht deze binnen korte termijn te vervangen. Het is dus belangrijk dat de computer drie monitoren aan kan, ik game by the way niet op drie schermen.

Fps, liefst zo hoog mogelijk alhoewel ik niet verwacht de meest zware games te spelen op deze computer omdat ik al een PS4 heb. Spellen die ik van plan ben te spelen zijn: Cities Skylines en Planet coaster en eventuele AAA-games in de toekomst.

en uiteraard als laatste een minimaal 5.1 (sound) of beter moederbord.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?
Advies, het liefst een bevestiging met je mening of de samengestelde computer wel stil zal zijn of verbeterpunten.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee