Yasintha schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:22:
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?
Ik heb m'n S8 al ruim 2 jaar en heb besloten om te gaan voor... nog minstens een halfjaar met de S8.
Na 2 Exynos powered Samsungs zou ik liefst wel eens iets met een Snapdragon willen. Af en toe vind ik m'n S8 wat traag reageren, iets waar ik de eerste anderhalf jaar eigenlijk nooit last van had. Mijn vorige Galaxy S6 had daar ook last van (opgelost door te vervangen door S8). De SD's schijnen daar minder last van te hebben. Overigens is 'ie nog best wel werkbaar ondanks de kleine stotteringen af en toe, en de batterij die niet meer zo lang meegaat als 2 jaar geleden. Ik vind de S8 een van m'n fijnste smartphones ooit (samen met destijds de HTC One), het is een manusje-van-alles.
Daarnaast spreekt de punch hole van de S10 me niet echt aan (evenmin als een notch) en heb ik het idee dat er komend voorjaar leukere telefoons gaan komen, dus de S10 sla ik over. De OP7(T) Pro sprak me wel aan (ik gebruik de selfie cam zelden dus een popup zou mij prima passen), maar die heeft dan weer geen wireless charging (waar ik inmiddels gehecht aan ben geraakt).
Dus misschien wordt het een OP8, als ze eindelijk wireless charging gaan doen. Of wellicht een Mi 10 of iets van Oppo of zo. Of misschien toch de S11. Al vind ik de introductieprijzen van de S'en wel aan de hoge kant; tot nu toe switchte ik meestal in september, dan waren ze al wat gezakt (van de andere kant is een OP tegenwoordig ook duur, OP7 Pro momenteel zelfs 50 euro duurder dan een S10, 7T Pro nog meer). Naja, even afwachten wat er in het voorjaar allemaal komt