Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JKen schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:26:
Weet iemand waar ik bij s8 kan instellen welke app die niet mag optimaliseren?
Ik kan dit niet vinden in menu van de batterij. Mogelijk heeft Samsung deze knop verplaatst na de software update?
Als je bij instellingen bovenin op het vergrootglas drukt en zoekt naar "optimalisatie", krijg je "batterijberbr. optimalis." Daar kan je voor de meeste apps instellen of ze geoptimaliseerd mogen worden of niet. Sommige (systeem?)apps zijn greyed out.

edit: Iets verder gezocht: het zit bij Instellingen - Apps - (hamburger menu) Speciale toegang - Batterijberbr. optimalis.

[Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 15-04-2019 13:10]

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Zijn er meer mensen die problemen hebben met opladen?

Ik had dit probleem met de S6 ook en nu met de S8 weer. Na een jaar zit de kabel er zo los in, dat ik er niet op kan vertrouwen dat de telefoon oplaad. Om zeker te zijn dat de telefoon wel oplaad, leg ik deze op een draadloze lader.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KingSizeBas schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:47:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met opladen?

Ik had dit probleem met de S6 ook en nu met de S8 weer. Na een jaar zit de kabel er zo los in, dat ik er niet op kan vertrouwen dat de telefoon oplaad. Om zeker te zijn dat de telefoon wel oplaad, leg ik deze op een draadloze lader.
Vermoedelijk zit de aansluiting vol stof waardoor het stekkertje er onvoldoende ver in gaat. Peuter het stof er voorzichtig uit met bijvoorbeeld een tandenstoker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
Heb je telefoon al in 1 hoogste energie stand gezet?
Bij mij sluit die ook automatisch app af in 1 laagste stand ondanks dat je app hebt gewhite list.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 22:04
W84 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:14:
Het is nu wel tijd om m'n S8 te vervangen denk ik. Bij 8% schakelt die namelijk al uit en als ik dan de oplader aansluit trekt de hele batterij eerst leeg naar 0% en gaat dan pas opladen... Lijkt mij niet echt gezond. :+
Je hebt gewoon nog garantie. Lekker je accu laten vervangen bij een samsung partner, center en je kan weer 2 jaar vooruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

W84 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:59:
Is een reset aan de orde bij scherm/batterij vervangen?
Ja, een service center gaat niets doen aan je telefoon voor hij gereset is (door jou of door hun)
Kuusj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Ik heb 2x een nieuwe scherm in mijn S7 Edge gehad vanwege inbranden, de 3de x kreeg ik een nieuwe S8 van Samsung :') Ik liet/laat mijn telefoons altijd op automatische helderheid staan, waarom ze dus telkens inbranden is mij een raadsel. De S8 heeft nu na een half jaar minimale inbranding, maar ja ik gebruik dit toestel gewoon op. Garantie krijg je niet van Samsung als je 'uit coulance' een nieuw toestel krijgt dus ik zal er sowieso mee moeten leven.

Vervelende softwarefout is dat ik mijn nummers niet meer kan doorspoelen vanuit het lockscreen. Het nummer staat er wel en de knoppen van terug/pauze/vooruit ook, maar die doen dus niks. Dan moet ik op dat veel te kleine notificatiebubbeltje tikken om mijn nummer door te spoelen. Vrij irritant.
Ik laat hem vanaf nu ook maar op automatisch staan, maar het valt me op dat hij erg vaak op maximaal staat (ook bij bewolkt weer bijvoorbeeld, niet alleen in volle zon). Dan kunnen ze wel leuk een waarschuwing bij de slider zetten dat te lang in het rode gebied problemen op kan leveren, maar ze zouden ook kunnen programmeren om de maximale helderheid gewoon terug te schroeven als hij te lang in het rode gebied zit oid.

Wat betreft dat doorspoelen: ligt dat aan het lockscreen of aan de app die je gebruikt om muziek af te spelen? Bij mij geeft DS Audio bijvoorbeeld niet altijd thuis; die verliest spontaan de verbinding met mijn NAS. Dan kan ik wel leuk op doorspoelen drukken, maar dan reageert hij gewoon niet.
Heb je dit trouwens alleen op het lock screen of ook als je op doorspoelen drukt in het notificatiescherm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:03
W84 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:59:
Is een reset aan de orde bij scherm/batterij vervangen?
Ja je krijgt hem leeg en opnieuw geflashed terug. Dus een goede backup is wel aan te raden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
De April update voor de Samsung S8(+) (PHN) is beschikbaar, update is 535,17 MB

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiMacho
Sherlock schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:07:
Ik mag de batterij van mijn S8 laten vervangen :) Nu moet ik nog zorgen dat alles netjes opgeslagen wordt voordat hij weggaat. En als hij dan terugkomt de boel weer goed terugzetten. Als ik het goed heb zijn daar meerdere opties voor:
1. Via ADB
2. Backup & Reset via Google account
3. Backup & Reset via Samsung account
4. Vast nog legio mogelijkheden

Hoe pakken jullie dat aan? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om het via ADB te doen, dat geklooi met die drivers ben ik wel een beetje beu intussen.

Wat ik belangrijk vind:
  • WhatsApp (maar dat doe ik via WhatsApp zelf)
  • Foto's (niet alleen via Google photo's, maar ook de bronbestanden)
  • Welke apps ik er op heb staan (ze opnieuw installeren vind ik geen probleem)
  • Berichten (smsjes) (ja die heb ik nog ;))
  • Email instellingen zou ik wel fijn vinden
Whatsapp op google account. De rest met Samsung Smart Switch op een pc/laptop, macbook. Klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Artwido schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:20:
Vandaag weer een update gehad.
Keek toevallig bij de audio instellingen en zag de optie Atmos Dolby erbij staan.
Echter je kunt die optie niet aanzetten?
Alleen oortjes of als je toestel is aangesloten via Bluetooth

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:59
@Artwido Dolby Atmos werkt alleen bij headset (aangesloten) of bluetooth.
gewoon via speaker luisteren wordt D. Atmos niet geactiveer.

- oeps dubbele reactie -

[Voor 9% gewijzigd door ice angel op 26-05-2019 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29
Na aansluiten van Remi Airdots BT oordopjes kon ik de huidige acculading nergens terugvinden. Zoeken op Google leverde ook niet direct een verklaring.

Oplossing: bij de Airdots in BT devices de ook het Call/Oproepen profiel aanzetten en niet alleen Audio. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiMacho
Sithlord76 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:56:
Sinds kort heb ik last van de camera aan de achter kant niet scherp is en kan stellen, pas als ik switch naar de frontcamera en als dat niet helpt dan in standen van de camera veranderen en soms werkt een reset. En het gebeurt steeds vaker. Zijn er meer die hier last van hebben en hoe kan ik dit oplossen?
Als het te vaak gebeurt dan is de camera onder garantie te vervangen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@Dutchredgaming En toch denk ik dat stof de boosdoener is, ook voorzichtig geprobeerd met een naald? Het zijn voornamelijk pluizen die zich op elkaar gedrukt in de jack en USB aansluiting nestelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 13:16
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:15:
Gisteren weer een Software-update gehad :)
Benieuwd wat ze nu allemaal weer gefixed en verbeterd hebben.
Wanneer ik nu mijn oplader in-plug, dan komt er een mooie animatie in beeld :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
@Mrjraider Klopt. Aangezien ik de verschillende opties al heb aangevinkt maar nog steeds geen notificaties voor berichten anders dan Postvak IN ontvang, was ik benieuwd of meer mensen met een S8 dat toevallig herkende.

@croschou Ook die optie is inderdaad aangevinkt, maar helaas.

8)7 Onder "labels beheren" kun je ook nog per label notificaties aanzetten, daar ontbraken de vinkjes. Hoe ik dat over 't hoofd heb kunnen zien....

[Voor 20% gewijzigd door JBS op 10-06-2019 09:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Nog twee dagen en dan ga ik afscheid nemen van m'n s8+
Twee jaar lang heeft hij me nooit in de steek gelaten en was hij altijd in mijn nabijheid. ;w
Maar nu word hij ingeruild voor de S10+ oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:48

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

De Juni update is beschikbaar.
Update is 441,47 MB groot voor de S8

Het gaat om versie G950FXXS5DSF1 / G950FOXM5DSF1 / G950FXXSD5DSF1

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:22

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:34:
Hey, ik heb zojuist een S8 met Led View cover overgenomen.
Nu wil ik graag het toestel unlocken met een patroon, maar ik moet eerst swipen.

Moet ik dus eerst hoesje openen, dan swipen en daarna pas mijn beveiliging ingeven? WTF.

Dus ik zou graag zien dat ik het hoesje open en daarna de patroonballetjes verschijnen. Hoe doe ik dit?
Dat kan helaas niet meer. Een dusdanig vervelende wijziging dat ik alleen daarom al overweeg geen nieuw Samsung toestel meer aan te schaffen. Gelukkig kan je nog wel in een keer unlocken met je vingerafdruk, al zit die scanner eigenlijk ook aan de verkeerde kant van het toestel...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Ja, die zit ook voor ons/mij aan de verkeerde kant. Hij zit in een auto houder. Bovendien moet iemand die met mij meerijd ook af en toe de telefoonbedienen, wel zo velig.

Wat een klote situatie
Wat een first world problemen.
Je schakelt dan toch gewoon alles uit dan hoef je alleen te swipen of een pincode te gebruiken.

Je kunt ook smart lock aanzetten.
Die is er voor locatie, in de auto en telefoon bij je lichaam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 09:04
Artwido schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Wat een first world problemen.
Je schakelt dan toch gewoon alles uit dan hoef je alleen te swipen of een pincode te gebruiken.

Je kunt ook smart lock aanzetten.
Die is er voor locatie, in de auto en telefoon bij je lichaam.
Natuurlijk is het een first world problem, dat weet ik ook wel.
De andere opties zullen niet werken, hoe wij hem gebruiken.
Ik snap aleen de beweegreden niet van Samsung, het is niet veiliger ofzo. Misschien ga ik beveiliging helemaal uitzetten dan maar. Helaas is mijn auto niet modern genoeg dat ik er een task ofzo van kan maken indien BT actief (want geen BT aanwezig)

There is no such thing as too much coriander.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-01 23:14
Pinin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk is het een first world problem, dat weet ik ook wel.
De andere opties zullen niet werken, hoe wij hem gebruiken.
Ik snap aleen de beweegreden niet van Samsung, het is niet veiliger ofzo. Misschien ga ik beveiliging helemaal uitzetten dan maar. Helaas is mijn auto niet modern genoeg dat ik er een task ofzo van kan maken indien BT actief (want geen BT aanwezig)
Als je specifiek dat auto probleem wil oplossen, dan kun je dat volgens mij ook fixen met een NFC tag in je houder of op je dashboard. Dat kan al een tijdje, heb het overigens nooit gebruikt, zie ook link.

https://www.computeridee....lock-in-android-lollipop/

[Voor 44% gewijzigd door Tomas33 op 05-07-2019 07:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
€200 voor het scherm(+middenframe) €40 voor de achterkant. Beide "origineel".

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:48

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

De Juli update is beschikbaar.
Update is 490,28 MB groot voor de S8

Het gaat om versie G950FXXU5DSFB / G950FOXM5DSFB / G950FXXSU5DSFB

Grootste verandering: QR-code scanner en de beveiligingspatch van juli

Meer info

[Voor 13% gewijzigd door WishmasterNL op 08-07-2019 16:25]

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:15

Sherlock

No Shit

G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:51:
Vanmorgen weer een update gehad, weet iemand toevallig wat de verbeteringen waren? :)
Het staat echt letterlijk in de post boven je :o

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sherlock schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Het staat echt letterlijk in de post boven je :o
:F oh ... laten we erop houden dat ik nog geen koffie op had, bedankt voor je reactie!

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

G_Dragon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:26:
[...]

:F oh ... laten we erop houden dat ik nog geen koffie op had, bedankt voor je reactie!
En anders kan je altijd bij Instellingen - Software update - Laatste update te kijken. Daar staat informatie over de huidige versie en een changelog. Als bonus staat daar ook de link naar de pagina van Samsung zelf:

http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/PHN/doc.html

Toegegeven, die pagina is niet heel nuttig en bevat de changelog die ook al bij "nieuwe functies" staat (plus de changelogs van oudere versies)

[Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 12-07-2019 10:16]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:51
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

86% na 2 jaar volop gebruiken is niet heel slecht. Ik geloof dat het percentage nog flink lager moet liggen willen ze hem gratis voor je vervangen. Dus als hij echt heel erg snel leeg gaat is er iets anders aan de hand.

De S8 heeft 570 ppi en de S8+ heeft 529 ppi volgens de website van Samsung.
Klopt, ik had dus issues met de batterij en het toestel ging zelfs uit bij zo'n 30%. Dit bleek een app/update te zijn. Nu haal ik nog zo'n 6u SOT. Wel een paar maanden terug een S10 gekocht, juist omdat ik die batterij zat was... zal je altijd zien. En de S10 ligt nu op tafel. 8)7

Maar de PPI geeft toch echt 564 aan. Heel apart...

• DiMacho
W84 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Handig om te checken, tnx! Ik zit zelf op 86% na meer dan 2 jaar. Niet heel slecht lijkt me. :) Wel apart dat de PPI 564 aangeeft, ik dacht dat de S8 meer had. :o
Als je als klant klaagt over je batterij wordt hij voor je uitgelezen. Als daar uit blijkt dat hij slecht is en je dat zelf ook aangeeft, wordt hij gewoon vervangen

• DiMacho
fender89 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook even de app geinstalleerd. Bij mij geeftie aan : battery health: 99,7 %
Ook na zeker 2 jaar gebruik. (Manufacturing date 2017)

Heb ik geluk met een zeer goede batterij ? :P
De app was vroegah wel wat beter. Gaf bij mij ongeveer hetzelfde aan als bij Samsung zelf. Tegenwoordig geeft de app bij bij ook rond de 97% weer, maar bij Samsung 86%. Dus niet altijd op een app vertrouwen. Kan best zijn dat bij een software update het zelf uitlezen van de capaciteit weer wat is dichtgebouwd.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:59:
[...]

Installeer Phone INFO eens en kijk onder het tabblad PERSONAL wat de Battery Health is. Dit geeft een aardige indicatie hoe het er bij staat.
Zou er niet te veel vanuit gaan, bij mij zegt ie 99.6% terwijl de telefoon bijna twee jaar in gebruik is...

OFFLINE enkele berichten geedit

• sjaool
  • Laatst online: 10:25

sjaool

Every life should have 9 cats

Mrjraider schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:10:
[...]

Scherm is gebarsten dus ik kan fluiten naar mijn garantie ;)
Even je inboedelverzekering checken als je die hebt. ;)
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Voor de kabel en oortjes hebben aparte garantie.
(Dan is overwegen voor nieuwe toestel wel logisch)
Volgens mij geeft Samsung tegenwoordig op zowel het toestel als de accessoires 2 jaar garantie. :)

[Voor 40% gewijzigd door sjaool op 18-08-2019 19:32]

"When you grow up your heart dies"

• DiMacho
Dutchredgaming schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Voor de kabel en oortjes hebben aparte garantie.
(Dan is overwegen voor nieuwe toestel wel logisch)
Met kassabon langs bij een service punt en je accessoires worden zo omgeruild.

• Megapaul
De augustus patch komt binnen op mijn S8 PHN (unbranded NL), Omvang is 468 MB, versie G950FXXS5DSH5 Het is puur de patch geen verdere verbeteringen.
Normaal kan je ook hier de veranderingen zien alleen die pagina is nog niet bijgewerkt.

[Voor 34% gewijzigd door Megapaul op 21-08-2019 10:20]

• Megapaul
Er is wederom een update beschikbaar voor de (unbranded) S8.
De update is 538,28 MB Groot en de camerastabiliteit is verbeterd.
De beveiligingspatch blijft op 1 augustus staan meer info hier.

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-01 12:54
Ik heb via mijn werk een S8, het valt me op dat het updaten van apps in de Playstore stopt wanneer het beeldscherm uitgaat/standby (?). Ik heb alleen ervaring met WIndows Mobile, dus ik verwacht dat het een instelling is die ik heb gemist.
Ik heb ingesteld in de appstore:
  • downloadvoorkeur: alleen via wifi
  • apps alleen via wifi automatisch updaten

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Prulleman

a.k.a Nilz

B-Real schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:52:
Hmm, misschien moet ik toch vervroeg overstappen naar een andere telefoon.
Heb mijn S8 nu iets meer dan 2 jaar en bevalt prima. Samsung S9, S10 of vergelijkbare iPhone vind ik (nog) niet de stap voorwaarts voor de centen die je er voor betaald.

Alleen nu heb ik sinds vorige week steeds vaker dat de telefoon niet wil snelladen en in de auto soms Android Auto niet pakt.
Ik vermoed dat dat komt door het veelvuldig gebruik van de aansluiting, maar ook de verbouwing van de afgelopen weken met veel stof (telefoon in m'n broekzak...) heeft vast niet geholpen.

Ik ga nog even een busje perslucht kopen en het zaakje schoon blazen, alhoewel de aansluiting niet zichtbaar stoffig is.

Is het vervangen van de aansluiting goed zelf te doen en wat kost het grofweg om dit te laten doen?
ben ik ook wel benieuwd naar, die van mij is ook behoorlijk gaar, en dat terwijl deze in de nacht altijd draadloos wordt opgeladen, de kabel gebruik ik in de auto, en op kantoor om bij te laden. Er ligt ook nog een OP3 bij ons thuis, die langer is gebruikt, en zonder draadloos laden (en ook met minder beleid is gebruikt... :X ik ga wat voorzichtiger om met dit soort spul). en die doet het nog perfect, klikt beter en laad altijd goed. Mijn 8 moet ik regelmatig opnieuw verbinden om te kunnen snelladen.

(en het ligt niet aan de kabel, ik heb het met meerdere kabels, ook niet aan vuil, al meerdere malen met tandenstokers e.d. schoongepeutert)

Strava

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

Pinobigbird

doesn't share food!

Update versie G950FXXS5DSJ1/G950FOXM5DSHC/G950FXXU5DSH3 is OTA beschikbaar met beveiligingspatch 1 oktober 2019.
Changelog: De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:51
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.

• Sithlord76
  • Laatst online: 25-01 20:52
W84 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:29:
Heb je al geprobeerd de cache te wissen? Ik had ook een S8 met soortgelijk probleem... na wissen van de cache kon ik er weer in.
Dat heeft geholpen! Thanks! oOo

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:01

johnwoo

3S-GTE

Yasintha schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:22:
Beste s8 en s8 plus gebruikers. In maart 2020 heb ik me s8 plus 2 jaar. Ik ben nu wel toe aan iets nieuws. Ik neig naar de Samsung A70 (een budget telefoon). Ik weiger om € 600 of meer voor een telefoon te betalen. Wat wordt jullie opvolger?
Ik heb m'n S8 al ruim 2 jaar en heb besloten om te gaan voor... nog minstens een halfjaar met de S8.

Na 2 Exynos powered Samsungs zou ik liefst wel eens iets met een Snapdragon willen. Af en toe vind ik m'n S8 wat traag reageren, iets waar ik de eerste anderhalf jaar eigenlijk nooit last van had. Mijn vorige Galaxy S6 had daar ook last van (opgelost door te vervangen door S8). De SD's schijnen daar minder last van te hebben. Overigens is 'ie nog best wel werkbaar ondanks de kleine stotteringen af en toe, en de batterij die niet meer zo lang meegaat als 2 jaar geleden. Ik vind de S8 een van m'n fijnste smartphones ooit (samen met destijds de HTC One), het is een manusje-van-alles.

Daarnaast spreekt de punch hole van de S10 me niet echt aan (evenmin als een notch) en heb ik het idee dat er komend voorjaar leukere telefoons gaan komen, dus de S10 sla ik over. De OP7(T) Pro sprak me wel aan (ik gebruik de selfie cam zelden dus een popup zou mij prima passen), maar die heeft dan weer geen wireless charging (waar ik inmiddels gehecht aan ben geraakt).

Dus misschien wordt het een OP8, als ze eindelijk wireless charging gaan doen. Of wellicht een Mi 10 of iets van Oppo of zo. Of misschien toch de S11. Al vind ik de introductieprijzen van de S'en wel aan de hoge kant; tot nu toe switchte ik meestal in september, dan waren ze al wat gezakt (van de andere kant is een OP tegenwoordig ook duur, OP7 Pro momenteel zelfs 50 euro duurder dan een S10, 7T Pro nog meer). Naja, even afwachten wat er in het voorjaar allemaal komt :)

Specs | Toyota MR2 Turbo

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:49

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

De batterij is hier intussen ook drama, als ik 2uur screen on time red op een dag is het veel. Afhankelijk van het gebruik betekend dat begin van of halverwege de middag opladen omdat hij op 20% staat.

Ook de GPS lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Zit er de laatste tijd vaak op de weg ernaast of maps zoomt continu in en uit.

Zowel op mijn telefoon als op die van mijn vriendin welke bijna even oud zijn. Dezelfde problemen ook al zitten we vwb werk e.d. 70km uit elkaar.

Alternatieven hebben allemaal wel wat, te groot, te korte accu duur, geen 3,5mm of wireless charging of beide niet. Of het is een merk waarbij software issues zijn met Bluetooth. Gebruik bluetooth veel op de motor dus dat moet gewoon stabiel zijn.

S10 of S10+ zijn natuurlijk prima opties, maar die vind ik maar weinig vernieuwend tov de s8. Huawei p30 pro had ik zo genomen als dat gezever er niet was geweest. Geen 3,5mm jack maar daar kan ik dan nog wel mee leven.

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verbaas mij over de kwaliteit dat Samsung levert bij deze series, want heb mijn S8+ nu iets langer dan 2 jaar en hij werkt nog steeds 100% na behoren. De accu gaat nog steeds 2 dagen mee en geen krasje op het scherm en de telefoon zelf, deze telefoon was toen de tijd de 600 euro meer dan waard.

En dan zit Samsung straks alweer bij de S11, terwijl dit model gewoon een prima model is om 3 jaar mee te doen.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59

Prulleman

a.k.a Nilz

Dethroned schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:56:
Inmiddels kreeg via via een apk gemaild en heb ik die gebruikt en na weer een reset heb ik die apk wel kunnen installeren en gebruiken. Vreemd genoeg werkt die wel
ik hoop voor je dat het een betrouwbare via via was.. Er zijn zoveel manieren waarop dit mis kan gaan, zelfs als je alert bent op de permissies van de geïnstalleerde app. Niet dat de playstore 100 % safe is, zeker als je wat meer obscure apps gaan installeren, maar een app als netflix zou ik persoonlijk -nooit- ergens anders vandaag halen dan de playstore of apkmirror

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:26
gwystyl schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:39:
[...]

Waarvoor wil je het gebruiken? Als ik naar de Google Pay app in de Play Store ga op mijn computer, staat er dat het niet geschikt is voor enig apparaat dat ik heb, waaronder een Galaxy S20. Ik vermoed dus dat het niet per se een probleem is van de S8(+), maar eerder een regiobeperking van Google.

Ik kan wel gewoon betalen met mijn ING app met de S8, dus contactloos betalen via NFC werkt in ieder geval wel op de S8.

Je zou kunnen proberen de apk van bijvoorbeeld APKmirror te halen, maar ik durf niet te zeggen of het dan werkt.
ik wil mn N26 koppelen via Google Pay en daarmee NFC betalingen verrichten. Ik had in het verleden ABN contactloos betalen, maar dat werkt niet meer en ze zijn ermee gestopt.
Ik wil liever geen apk bestand side-loaden wat betreft bankieren-apps.
maar wellicht wat je zegt, is Google pay nog niet beschikbaar in Nederland en dat ik het daarom niet kan downloaden.
ik heb het in de tussentijd gedownload via apkmirror. moet nu uitzoeken hoe ik NFC betalingen kan verrichten
EDIT: ik zal hierover verder gaan in de N26 topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:30
Die van mij werkt nog steeds naar volle tevredenheid. Ik had gepland om hem in 2021 te vervangen, 4 jaar met een smartphone is niet slecht denk ik zo :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Amps schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Welke verhalen heb je dan gehoord? Ben op release date van de S8 naar de S10 gegaan. Ben tevreden met de overstap, vooral de toevoeging van de extra cameralenzen is echt een vooruitgang. Het enige wat ik echt mis, is de notificatie LED.
Het hele snapdragon vs exynos verhaal irriteert mij. Ook de batterijduur is (nog) een puntje van kritiek, al zal dit in de toekomst vast wel verholpen worden. De S10+ is ook nog een goede optie inderdaad, zeker nu de prijzen flink aan het zakken zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 10:25

sjaool

Every life should have 9 cats

Ryan_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:36:
[...]

Het hele snapdragon vs exynos verhaal irriteert mij. Ook de batterijduur is (nog) een puntje van kritiek, al zal dit in de toekomst vast wel verholpen worden. De S10+ is ook nog een goede optie inderdaad, zeker nu de prijzen flink aan het zakken zijn.
Nog even geduld hebben. Het schijnt dat Samsung stopt met de custom cores en gebruik gaat maken van de Qualcomm cores. Het betekent alleen niet dat ze geen Exynos processoren meer gaan maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Megapaul
Er is inmiddels weer een beveiligingsupdate uit voor de Samsung S8. (unbranded PHN)
De update is 441,98 MB groot, beveiliging patch staat op 1 mei.
Meer info kan je hier vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megapaul
Er is weer een update beschikbaar voor de unbranded S8.

Dit is tevens de laatste reguliere (kwartaal) update.

[Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 04-05-2021 14:43]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12
@Ora et Labora Begin eens met alle patches te downloaden, komt dan die update er niet achteraan als die allemaal zijn geïnstalleerd?
Pagina: 1 ... 21 22 23

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee