Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:57
Vind dit een mooie preview, wordt goed in beeld gebracht en vergeleken.

YouTube: Galaxy S8 & S8 Plus: In-depth Hands-on REVIEW

Acties:
  • +1Henk 'm!
Erica is atijd goed, wel jammer dat ze S8+ verkeerd schrijft :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:59
CLB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:43:
Erica is atijd goed, wel jammer dat ze S8+ verkeerd schrijft :p
Wacht zelf de review af van Flossy Carter, hij komt voor mij altijd heel oprecht over en die stem doet het hem ook ;p

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 10:56
GokuSsj schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:57:
Kan eigenlijk niet wachten om de S8 te bestellen (afkomstig vanaf de S6), maar zou hem het liefst eerst nog even zien voordat ik bestel :)
Ik kom ook van de S6 af. Zal wel even wennen worden met Edge scherm en vingerafdruk op de achterkant. Van het weekend ga ik naar de stad en even de telefoon bewonderen. Ik laat me bevindingen nog wel even weten O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
Geert1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:35:
Voor degenen die afgelopen dagen met een S8 (dus niet het +model!!) showmodel hebben kunnen werken EN linkshandig zijn;

- hoe ging het unlocken via fingerprint id op de achterkant? Kwam je er makkelijk bij zonder je hand teveel naar boven te moeten bewegen om er bij te komen? (ik heb middellange vingers)
Fingerprint reader is zonder moeite te bereiken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Amps schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:50:
[...]

Fingerprint reader is zonder moeite te bereiken :)
thanks!

heb besloten om de 8 zometeen eens goed uit te proberen hier bij de MediaMarkt Arena.

Edit:

Net terug van de MM Arena hier, even de gewone 8 aan de tand gevoeld.
Werkelijk waar super mooi scherm.
Amoled cinema vind ik persoonlijk een fijne (rustige) modus.

Grip van de 8 is top! Hoef nauwelijks acrobatisch met mijn hand te werk te gaan ;)
Had nauwelijks tot geen ongewenste palm touches.
Software buttons op de 8 is flink wennen ten op zichte van mijn S7, maar denk wel dat je dat redelijk vlot onder de knie hebt.
Hier en daar zeer zeker lag/hiccups opgemerkt. Wellicht omdat ze in Demo modus staan...geen idee

Tevens vind ik de positie van de fingerprint id aan de achterkant voor linkshandigen (zoals ikzelf) ietwat onhandig en alles behalve ergonomisch. Ik kom er prima bij, maar met een onnatuurlijke houding (imo)
Dit komt het gebruiksgemak niet echt ten goede.
Daarna rechtshandig geprobeerd, stukken prettiger te unlocken.

Bixby button had ik graag aanpasbaar gezien, daar ik denk dat Bixby dezelfde kant op zal gaan als Siri...nauwelijks bruikbaar voor ons hier in NL.

Al met al tevreden, maar her en der dus nog wat twijfels.

Nog 2 minuutjes met de 8+ gespeeld...voor mij écht veel te groot voor een smartphone

[Voor 75% gewijzigd door _Bailey_ op 05-04-2017 15:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amps
Geert1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:20:
[...]
Tevens vind ik de positie van de fingerprint id aan de achterkant voor linkshandigen (zoals ikzelf) ietwat onhandig en alles behalve ergonomisch. Ik kom er prima bij, maar met een onnatuurlijke houding (imo)
Dit komt het gebruiksgemak niet echt ten goede.
Daarna rechtshandig geprobeerd, stukken prettiger te unlocken.

Bixby button had ik graag aanpasbaar gezien, daar ik denk dat Bixby dezelfde kant op zal gaan als Siri...nauwelijks bruikbaar voor ons hier in NL.
De fingerprint sensor is inderdaad erg onhandig geplaatst. Voor (ons) linkshandigen niet echt in een natuurlijke positie/houding. Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Volgend jaar zal de fingerprint sensor wel onder het glas zitten aan de voorkant, maar ik ga niet een jaar wachten :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:26
Geert1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:20:
[...]
...
Grootste nadelen van de dedicated Bixby button zijn wat mij betreft :
  1. Niet te deactiveren
  2. Niet herprogrammeerbaar
(dat zal met custom roms uiteraard fijn wel mogelijk gaan worden d:)b)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:50:
scherm wordt compleet de hemel ingeprezen door DisplayMate

"The Native Color Gamut of the Galaxy S8 is even larger, the result of its new high saturation “Deep Red” OLED, resulting in a very impressive 113% of DCI-P3 and 142% of sRGB / Rec.709 Gamuts that also produces better on-screen Colors in High Ambient Light"

113% of DCI-P3 is echt insane strak/goed!

Benieuwd of Apple met de iPhone 8 dit kan overtreffen of uberhaupt in de buurt kan komen!

linkje van het rapport over het display van de 8(+) op DisplayMate.com

http://www.displaymate.com/Galaxy_S8_ShootOut_01.htm
Mooi nieuws.

Ps het display van de iPhone 7 (Plus) kan 'aardig meekomen' d:)b

(en ik kan dat persoonlijk beamen)

https://www.fool.com/inve...mpares-favorably-wit.aspx

Acties:
  • +2Henk 'm!
Deze video is gisteravond gemaakt door Danny Dorrestein (oprichter SamMobile) met de S8 in het Ziggo Dome tijdens het concert van Ed Sheeran

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Christiano007 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:59:
[...]

Geluid klinkt érg goed. Beeldkwaliteit vind ik maar mweh
Om het nog maar niet te hebben over de kwijl muziek :r ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:31:
[...]

Heb ook nog een iPhone 7 ja.

Met die haperingen bedoel ik dat bijvoorbeeld met scrollen door de Instellingen niet altijd vloeiend verliep.
Het snelle switchen tussen 2 apps gaat op mijn Samsung S7 iets sneller.
Maar zoals ik vanmiddag in mijn mini review/hands on aangaf, het betreft wel een demo model.
Zal ook wel aan demo model liggen en veel mensen die hele dag op dat toestel zitten te klote. Daarnaast staat zo toestel ook nog heledag aan met demo filmpjes etc toch..

[Voor 6% gewijzigd door DM89 op 05-04-2017 22:05]

Iemand op Reddit heeft een manier gevonden om de Bixby button te remappen. Zonder je toestel te rooten!

Middels de Play Store app ''All in one Gestures'' is het hem gelukt om de Bixby button te remappen. Als bewijs heeft ie er een klein filmpje over.
De key code van deze Bixby button is 1082. Deze gebruik je later tijdens het remappen om er een nieuwe functie aan te hangen.

Op de site van XDA Developers (als ook op Reddit zelf) staat een (zeer uitgebreide) uitleg hoe je de Bixby button kan remappen om bijv een app te openen naar keuze.

Wat mij betreft erg goed nieuws!

[Voor 216% gewijzigd door _Bailey_ op 06-04-2017 06:18]

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:59
Al mensen die mogelijk het toestel op geluidskwaliteit hebben getest (via doppen)?
Kom mogelijk van de V10 met super DAC en wil absoluut niet inleveren op audio kwaliteit via de hoofdtelefoon uitgang. Vorige toestellen van Samsung kwamen niet altijd goed uit de bus met betrekking tot hifi kwaliteit. Zelf ervaring met de S6 gehad, deze viel tegen. Mocht iemand het toestel kunnen testen met een paar goed doppen zou dit fijn zijn.

• dafmay
Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 06:03:
Iemand op Reddit heeft een manier gevonden om de Bixby button te remappen. Zonder je toestel te rooten!

Middels de Play Store app ''All in one Gestures'' is het hem gelukt om de Bixby button te remappen. Als bewijs heeft ie er een klein filmpje over.
De key code van deze Bixby button is 1082. Deze gebruik je later tijdens het remappen om er een nieuwe functie aan te hangen.

Op de site van XDA Developers (als ook op Reddit zelf) staat een (zeer uitgebreide) uitleg hoe je de Bixby button kan remappen om bijv een app te openen naar keuze.

Wat mij betreft erg goed nieuws!
Haha...prachtig! Dank voor de tip en @indofk voor de link d:)b

• Amps
Volgens mij heb je daarvoor een Smart TV van Samsung nodig. Aansturen gaat dan via wifi.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GokuSsj schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:07:
Vraagje, hoorde laatst dat de S8 geen IR blaster heeft om de telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Nu lees ik dat de S8 over Samsung connect beschikt:
http://www.samsung.com/global/galaxy/apps/samsung-connect/

Waardoor je controle hebt over tv, licht en andere zaken.

Sync more
SmartThings Hub lets you sync all your non-Samsung smart appliances and devices with Samsung Connect.

Zijn er mensen met ervaringen met de SmartThings Hub ?. Of is dit iets nieuws ? Of staat dit helemaal los van de S8 ? ;). Die link legt namelijk helemaal onderaan een link met Bixby

7. Samsung Connect

Samsung is all about bringing together your entire ecosystem of smart connected devices. With Samsung Connect you can control everything from your TV to your washing machine and light bulbs, all from an app, and can even bring non-Samsung products together using a SmartThings hub
https://www.smartthings.com/ :D

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:53:
Toch denk ik dat er wel eens aardig wat nieuwe S8 en S8+-en te koop worden aangeboden zo een maandje nadat de mensen hem binnen hebben.

Mijn vermoeden is dat een aanzienlijk groep mensen uiteindelijk gaat afknappen op de positie van de fingerprint scan aan de achterkant van het toestel, ondanks het een (ongeveer) een maandje te hebben geprobeerd.
Kwam net weer langs de MediaMarkt voor een 2e kleine ''testrun'', ergonomisch klopt het echt voor geen meter, die locatie van de fingerprint scan.
En zeker voor linkshandigen zoals ik, je zal echt acrobatische handelingen moeten uitvoeren om bij die fingerprint scan te komen.

Maar nogmaals, bovenstaande zijn mijn ervaringen (alhoewel het internet ook vol van staat). Verder zitten er uiteraard genoeg pluspunten aan dit toestel, zoals het bekende Infinity Display (want dat is gewoonweg verbluffend)

Als ik de 8 ga aanschaffen, ga ik volledig gebruik maken van mijn 14 dagen zichtstermijn. Vind ik het de 12e dag niks, dan breng ik 'm de 13e dag terug voor een volledeige refund (iets waar ze bij CoolBlue nooit moeilijk over doen)
Ik hoor vooral veel linkshandige klagen. Ik verwacht dat rechtshandige er prima mee om kunnen gaan.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 15:54
Ryan_ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:57:
[...]

Ik hoor vooral veel linkshandige klagen. Ik verwacht dat rechtshandige er prima mee om kunnen gaan.
Of je gebruikt gewoon de iris scan...als je nu al weet dat je de fingerprint niks vind of gaat vinden, zou ik er gewoon niet aan beginnen :)

PSN: Maichel

Maichel schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:59:
[...]

Of je gebruikt gewoon de iris scan...als je nu al weet dat je de fingerprint niks vind of gaat vinden, zou ik er gewoon niet aan beginnen :)
uiteraard! ook een zeer mooie functie. Wel is deze trager dan via de fingerprint scanner.

Stel je voor dat Samsung nog 1 of 2 maandjes had gewacht en het hele fingerprint scan gebeuren nog wat verder had doorontwikkeld zodat het gewoon op de voorkant geplaatst kon worden :*) :*)

Maar dat zal ongetwijfeld gebeuren bij de volgende Note en/of de S9 volgend jaar.

Voor nu zullen we het moeten doen met een 2e keuze-ietwat onhandige-tussenoplossing

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
Als je je toestel in natuurlijke positie vasthoudt ligt je vinger nooit exact in het midden. In principe is het enige voordeel van een sensor in het midden dat het voor beide handen op dezelfde manier werkt. Als ik met mijn huidige Samsung blind de hartslag-sensor probeer te raken lukt dat toch best aardig. Kwestie van gewenning denk ik.

Het grote voordeel (mits goed functionerend) van de toegevoegde iris-scanner is dat je als het toestel plat op tafel ligt, niet hoeft te tillen om te unlocken.

• Dubrillion
Ik heb nu een S6. Dus ik ga ervan uit dat de scanner op ongeveer dezelfde plek zit als de huidige LED flash en heartrate monitor. Dus ik pak af en toe even me telefoon op om te testen of dat wat is.

Ik vind de scanner op de voorkant wel het handigst. Dan druk je op de homebutton om te activeren. En de unlocken als je wilt antwoorden. Toch denk ik dat je er snel aan gewend ben. De irisscanner en face-unlock ga ik uberhaupt niet gebruiken.

Wel top dat ze de Bixby button al geremapped hebben. Daar ga ik dan denk ik de camera knop van maken :D

• Dubrillion
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:33:
[...]

Dat idee heb ik zelf ook :)

Ps het zou helemaal geweldig zijn als we kunnen re-mappen zodat de button geen functie meer heeft (en dus ook niets doet). Heb eerder ergens gelezen dat de knop vrij makkelijk per ongeluk is in te drukken vanwege de specifieke plaatsing aan de linkerzijde...dat zou uitermate irritant zijn natuurlijk.
Eens eens. De camera knop lijkt me nu het handigst. Die functie zit nu in de powerknop gelukkig, want die gebruik echt verdomd vaak.... en Nee niet voor selfies O-)

Het zou inderdaad zomaar kunnen als je lekker zit/ligt te Netflixen en je drukt het per ongeluk in en de camera gaat aan dat je hem ook heel snel weer uit geprogrammeerd wilt hebben ;)

• dafmay
Ryan_ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:34:
Samsung Galaxy S8 Plus vs iPhone 7 Plus drop test.

[video]

De S8 houdt het erg goed vol moet ik zeggen. Alleen de achterkant niet, maar dat is te begrijpen.
Snap de obsessie van dit soort lui eigenlijk nooit zo goed. Blijft wat mij betreft zo enorm zonde van een nieuw en perfect toestel. Ik zeg geef dan maar aan mij...doe ik wel een drop test...op de bank. Alleen maar 'positive ratings' 8)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:10
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:44:
[...]

Snap de obsessie van dit soort lui eigenlijk nooit zo goed. Blijft wat mij betreft zo enorm zonde van een nieuw en perfect toestel. Ik zeg geef dan maar aan mij...doe ik wel een drop test...op de bank. Alleen maar 'positive ratings' 8)
Tja, mij doet het ook altijd pijn. ;) Met Youtube valt goed te verdienen wanneer je filmpje goed bekeken wordt. Ze hebben het er zo weer uit. Drop testen vind ik altijd wel leuk om te bekijken. De hamer testen zijn onzin. De kans dat je een telefoon laat vallen is groter dan dat je er met een hamer opslaat. :9
Ryan_ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:47:
[...]

De hamer testen zijn onzin. De kans dat je een telefoon laat vallen is groter dan dat je er met een hamer opslaat. :9
tenzij je als veilingmeester werkt! :9 :9

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe kun je 12 minuten doen over een tweetal telefoons laten vallen?
De kans dat je een telefoon laat vallen is groter dan dat je er met een hamer opslaat. :9
Dan ken je sommige mensen nog niet :P

• Dubrillion
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:01:
[...]

Oh nee dat begrijp ik uiteraard helemaal...aan Youtube wordt flink verdiend...vooral door de big boys (denk aan : MKBHD, Erica Griffin, DetroitBorg...e.a.).

Wat ik niet zo kan volgen is de obsessie van de telefoon gebruikers/youtube-kijkers als het gaat om het slopen van een perfectly-fine nieuw toestel...

Maar enfin, ik ben dan ook niet meer van de jongste generatie :*)
Nou vind ik dan toevallig MKBHD wel 1 van de betere kanalen. Betaald alles zelf en is dus redelijk subjectief.

Maar ik vind die droptests altijd een beetje onzin. Ik heb iemand een keer een voorraam kapot zien slaan omdat hij precies verkeerd op het raam tikte met ze vinger (en ring). Je telefoon moet maar net verkeerd vallen waardoor de verkeerde energie vrij komt. Lekker toevallig breekt hij hier en bij jou niet. Of andersom
Dubrillion schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:11:
[...]

Nou vind ik dan toevallig MKBHD wel 1 van de betere kanalen. Betaald alles zelf en is dus redelijk subjectief.
hij betaald alles, wat mede mogelijk gemaakt wordt door zijn grote sponsor Dbrand Skins ;)

• dafmay
Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:21:
[...]

hij betaald alles, wat mede mogelijk gemaakt wordt door zijn grote sponsor Dbrand Skins ;)
Klopt...maar de meeste (grotere) YT-ers hebben tegenwoordig wel een sponsor (of 2). Dbrand timmert in ieder geval behoorlijk aan de weg wat dat aangaat...is bij veel YT-ers de sponsor 8)
voor thuis op mijn werkburo:

wat wel weer heel gaaf is van de iris scanner...ik heb zo'n wireless charger pad waar ik mijn S7 rechtop (kleine hoek kanteling) kan zetten. Top dingetje (merk:Chootech €17 via amazon.de)

Met de S8 op die wireless charger stand is het een kwestie van naar de telefoon kijken en direct unlocken.
Dat lijkt me weer erg gaaf

[Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 06-04-2017 11:35]

• Dubrillion
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:18:
[...]

Ja MKBHD is eigenlijk ook wel mijn favoriete YT-er...zeer informatief en compleet, niet bevooroordeeld en altijd objectief. Fijne gozer 8) Maar Erica en DetroitBorg staan zeer dichtbij op nr 2. Erica zeker ook m.n. omdat zij erg de focus kan leggen en gedetailleerd ingaat op kwaliteit/kleur-echtheid enz van het scherm...dat is voor mij altijd een zeer belangrijk punt.
Ik ben het helemaal met je eens. De belichting, de manier waarop hij filmt. En hij komt over het algemeen gewoon over als een hele eerlijke gozer.

Die andere twee kan ik niet eerlijk gezegd. Ga ik ook eens opzoeken 8)
Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:21:
[...]

Nou zijn die sponsor van z'n beetje elk kanaal heb ik het idee 8)
Toch ga ik zelf liever voor Slickwraps, meer keuze en heb ik goede ervaringen mee.
Zo Slickwraps... betalen !! O-)

[Voor 22% gewijzigd door Dubrillion op 06-04-2017 11:42]

dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:53:
[...]

[...]
.plus ik heb een goede verzekering :*)
welke als ik mag vragen? toevallig zo'n buitenhuisverzekering van Centraal Beheer? Zat ik toevallig van de week eens naar te kijken

• dafmay
Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:55:
[...]

welke als ik mag vragen? toevallig zo'n buitenhuisverzekering van Centraal Beheer? Zat ik toevallig van de week eens naar te kijken
Yup...exact die :*) Heb 'm nog niet zo lang, en nog geen gebruik van hoeven maken, maar na de (voor mijn doen zeer prijzige) aanschaf van de iPhone 7 Plus 256GB ben ik toch maar voor een extra verzekering gegaan. Het zijn de kosten ook niet...uit m'n hoofd zo'n eur 6-7 p/mnd (ik heb een all-in verzekering bij CB dus kan zo snel niet nakijken wat het bedrag exact is)
Franco10 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:58:
[...]
Ik ben geenszins een Apple hater of een Samsung fanboy, maar de ondertoon waarin hij de laatste tijd de negatieve punten van een Apple net onderbelicht en de negatieve punten van de S8 bijvoorbeeld vandaag extreem opblaast (zonder lang het toestel gebruikt te hebben) valt wel op.
Ik kijk al zijn filmpjes en ben deze ondertoon echt niet tegengekomen. Zal dus best persoonlijk zijn...zo lijkt het in ieder geval.

[Voor 29% gewijzigd door dafmay op 06-04-2017 12:03]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Hier graag ontopic blijven over het toestel zelf, niet over de kwaliteiten en voorkeuren van Youtube reviewers :)

Let ook op de topicwaarschuwing hier beneden, er zijn aparte topics voor accessoires, levertijden etc. Graag de juiste dingen posten in de daarvoor bestemde topics.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
_Nick__ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:41:
[...]

Is idd zuur om te zien dat het toestel waar velen lang op zitten te wachten door dat soort jongetjes even worden gesloopt.. maar, het is een eenvoudig rekensommetje -schat ik in- de reclame-opbrengst van dat filmpje zal goed zijn voor een veelvoud aan nieuwe toestellen.. want uiteindelijk hebben wij die droptest allemaal gezien (net of ons toestel bij het vallen niet kapot gaat, als zijn toestel het overleeft ;-))
Wat is er zuur aan? Het is niet alsof er kunstwerken gesloopt worden of ferarries van 2,5 ton. Je hebt het over een telefoontje van een paar honderd tot maximaal duizend euro.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik heb de S8 vandaag in handen gehad in de MM Hoorn.
Mooi toestel, het wat ik alleen zelf heel lastig vind is de plaats van de fingerprint scanner.
Ik hou mijn toestel altijd linkshandig vast en bedien hem vervolgens met rechts.
Met mijn linkerwijsvinger die fingerprintscanner benaderen is DRAMA.

Misschien is het toestel nog iets voor mijn vrouw, die moet zelf maar gaan kijken en ondervinden.
Ik sla hem over.
Toch jammer want hij is wel heel mooi.

Wat me ook op viel is dat er links en rechts naast het scherm 2 roze randen lopen.
Dit valt helemaal op bij voornamelijk witte pagina's.

Ik heb er met m'n S7 een paar foto's van gemaakt.
Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien.
Valt mij toch tegen voor een toestel van 799,-

Galaxy S8
S8-1s8-2s8-3

[Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 06-04-2017 14:43]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:37

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb nu een Note 4, ook met fingerprint scanner, die gebruik ik echter nooit....
Ik weet dat het waardeloos is qua beveiliging, maar ik heb helemaal geen pincode, unlock partroon oid......

Veel te omslachtig om een telefoon te unlocken... daar gebruik ik hem te vaak voor...

Ik verwacht dus ook niet dat een fingerprint scanner op de achterkant van het toestel een probleem voor mij zal zijn ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• dafmay
Batsu schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:08:
[...]

Is dat niet het natuurlijke gevolg van de buiging van het scherm?
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel...en het (de roze kleur) zal ook deels afhankelijk zijn van de scherm instelling (Basic, Cinema, enz...).

Ik ben nooit liefhebber geweest van de Samsung Edge toestellen. Ben zeer benieuwd hoe de S8 mij gaat bevallen... ;)

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:17:
[...]

Ik ben nooit liefhebber geweest van de Samsung Edge toestellen. Ben zeer benieuwd hoe de S8 mij gaat bevallen... ;)
likewise.....

• Batsu
GokuSsj schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:56:
Verbaast me hoeveel mensen er toch gebruik maken van de fingerprint scanner, hier afkomstig vanaf de S6 en heb het werkelijk waar nog nooit gebruikt. Gebruik altijd een patroon om mijn mobiel te openen.

En zie mezelf de fingerprint scanner op de s8 ook niet gebruiken, omdat ik het niet gewend ben, is het ook geen gemis :). Maar uit alle berichten te zien mis ik blijkbaar toch wat ;)
nou mijn vrouw heeft de S7, en het is gewoon wel echt gemakkelijk, sneller en je telefoon is toch beveiligd. Ik denk als je er eenmaal aan gewend bent, je het als een gemis ervaart als je het niet meer hebt (of niet meer kan gebruiken vanwege onhandige plaatsing van de scanner)

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Vanmiddag het toestel bekeken in de MediaMarkt Dordrecht. Wat een fantastisch mooi toestel! Vond vooral het scherm enorm strak eruit zien. Daarnaast blij dat de 'edge' randen niet zo krom zijn, daar was ik een beetje bang voor. Valt reuze mee!

Kan niet wachten tot het de 19de is :)

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Zo. De s8+ staat in pre order met abonnement verlenging. S8 toch wat te smal.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Zal ik je een geheimpje vertellen? Niet doorvertellen hoor, maar iedereen heeft een eigen voorkeur.

• dafmay
Tammesp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:57:
Wie niet Bixby gaat gebruiken kan met deze handige app de "Bixby knop" ergens anders voor gebruiken. Zoals "Oke Google" ;)

[video]
Hey joh Tammesp...spuit-elf! ;) :w

Hoest? d:)b (long time no see...)

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
Anoniem: 34124 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:49:
[...]

Maar niet te lang?
Eerst KLAAGDE velen hier op tweakers over koelkasten....
De S8+ is dus volgens "jullie" geen koelkast qua lengte.
Note 4 is qua lengte al niet de kleinste maar de S8+ is nog langer moet je lange vingers hebben en hele diepe zakken.
Vind ze net een koelkast.

YouTube: Samsung Galaxy S8 - Does It Suck?
Kijk die eens, goede punten.
Die gast kenmerkt de positieve punten zelfs met negatieve woorden (you cant take bad photos). Dit is duidelijk kort gezegd een -hater-, echt serieus kan ik hem dan ook niet nemen.

Overigens ben ik het met je eens mbt de S8+.. Way too tall. De S8 integenstelling, vond ik erg lekker in de hand liggen. Hij is smaller dan de S7 edge(toestel van vrouwtje) waardoor ik beter grip heb.

De S8 is ook bij de MM in Rijswijk te bewonderen.

[Voor 15% gewijzigd door beyazz06 op 06-04-2017 22:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dubrillion
Tammesp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:57:
Wie niet Bixby gaat gebruiken kan met deze handige app de "Bixby knop" ergens anders voor gebruiken. Zoals "Oke Google" ;)

[video]
De info was inderdaad al gepost, maar door dit filmpje ben ik wel een stuk wijzer geworden. Zo zie je niet alleen dat je apps kan openen, maar ook commando's.
Je ziet de ''status bar'' en andere. Of dit inhoud dat je de notificatie tray kan openen met deze knop weet ik niet.

Eerst vond ik de Bixby knop een ''minpunt''. Met Package disabler pro gooi ik Bixby gewoon helemaal uit dacht ik eerst. maar nu ik zie potenties voor de Bixby knop >:)

[Voor 9% gewijzigd door Dubrillion op 07-04-2017 08:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-01 17:12

Tammesp

Next is now

Geert1976 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:07:
[...]

Wellicht ff wat verder teruglezen...reeds uitvoerig besproken ;)
Ja dat klopt inderdaad... Maar dit filmpje maakt het iets duidelijker volgens mij ;)
dafmay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:39:
[...]

Hey joh Tammesp...spuit-elf! ;) :w

Hoest? d:)b (long time no see...)
Aaaah Daffie! Jaa gaat lekker hier. En daar? De Apple kamp verlaten voor de S8 kamp? :9
pappaleone schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 03:51:
[...]

Hey lang geleden ook weer present? :)
Hee papa! Jou ook lang niet gezien nee, ja inmiddels weer present, eens kijken hoelang ik het hier vol houdt 8) De S8 al besteld?!
Dubrillion schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:22:
[...]

De info was inderdaad al gepost, maar door dit filmpje ben ik wel een stuk wijzer geworden. Zo zie je niet alleen dat je apps kan openen, maar ook commando's.
Je ziet de ''status bar'' en andere. Of dit inhoud dat je de notificatie tray kan openen met deze knop weet ik niet.

Eerst vond ik de Bixby knop een ''minpunt''. Met Package disabler pro gooi ik Bixby gewoon helemaal uit dacht ik eerst. maar nu ik zie potenties voor de Bixby knop >:)
Ja klopt, dit fimpje maakt het net wat duidelijker hoe je het precies insteld en wat voor mogelijkheden er allemaal zijn!

Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsu
Geert1976 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:43:
Ppfff ik ga kop of munt doen denk ik. Twijfel enorm tussen Orchid Gray en Midnight Black

Make up your mind, Geert!! 8)7 8)7 8)7
Gewoon gaan voor de silver dan!

Zelf vond ik de zwarte te generiek, en de orchid te paars. Dus voor de zilveren gegaan (heb ook al jaren een zilverkleurige telefoon dus ik zet de traditie door)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:43:
Ppfff ik ga kop of munt doen denk ik. Twijfel enorm tussen Orchid Gray en Midnight Black

Make up your mind, Geert!! 8)7 8)7 8)7
Heb zelf gekozen voor black omdat ik bang ben dat die lichte zilvere rand vol gaat zitten met kleine krasjes. Daarnaast komt het toch een een case en zie je de kleur toch niet haha. Maar zilver is zeker een mooie kleur!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 00:05
Geert1976 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:16:
[...]

Dat laatste gaat sowieso niet gebeuren ;)
Ok duidelijk, ga ik akkoord vragen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
Zojuist heb in de S8 ook kunnen bewonderen bij de Mediamarkt. Helaas was er geen + versie maar ben ik wel blij dat ik niet voor de Orchid Grey heb gekozen want die is me toch echt te paars.

De Artic Silver is wel mooi, zelf gekozen voor black :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amps
macweeds schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:21:
[...]
De S7 Edge zakte ook ca. 100,- Euro na 1-2 maanden. Dat zal nu waarschijnlijk ook gebeuren. Na een half jaar is dat zelfs bijna 200,- Euro geweest in het geval van de Edge.
Zijn dat niet over het algemeen Oostblok modellen? Of zakken de prijzen van de grote winkelketens met Europese modellen ook vrij snel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
dhrhagenees.cro schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:07:
[quote]Meulendijks89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:53:
Zojuist heb in de S8 ook kunnen bewonderen bij de Mediamarkt. Helaas was er geen + versie maar ben ik wel blij dat ik niet voor de Orchid Grey heb gekozen want die is me toch echt te paars.

De Artic Silver is wel mooi, zelf gekozen voor black :)

Bedoel je met 'te paars" dat dit, naar jouw mening, voor vrouwen is?
Uiteraard wil ik niemand beledigen of kwetsen.
Ik zelf vind het gewoon te paars en zou er zelf dan ook niet voor kiezen. Maar ik ga niet zeggen dat het een vrouwen telefoon is :P

[Voor 6% gewijzigd door DM89 op 07-04-2017 15:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 17:31
GokuSsj schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:43:
[...]

Haha, je zal er vast niemand mee beledigen of kwetsen ;), blijf een persoonlijk smaak. Hier afkomstig vanaf een zilvere S6. En daarvoor weer een zwarte Xperia. En heb nu een keer gekozen voor Orchid Grey. Ben wel van de opvallende kleuren :). Overigens nog niet in het echt gezien. Maar heb al verschillende mannen en vrouwen gezien die voor deze kleur kiezen :)
Ik ben net even de popup store in gesprongen op utrecht centraal om de s8 en s8+ Te bewonderen en orchid grey was echt totaal anders dan elk filmpje of foto die ik heb gezien. De kleur onder het glas en het metaal zijn overduidelijk richting het paarse spectrum en kon er eigenlijk niets grijs aan ontdekken. Ik dacht dat het me niet zou bevallen maar dat doet het dus wel. Ik houd ook van mooie kleuren en kom zelf af van een s6 edge groen waar ik nog iedere dag van geniet. We gaan hier zeker geen spijt van krijgen😄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:07:
[...]

Yes de 8+ besteld, ik heb hem gisteren in mijn handen gehad bij de mediamarkt in Breda wat een schitterend toestel ;)
Toch mooi om te zien dat bij elke release altijd de zelfde personen weer aanwezig zijn :D

Acties:
  • +2Henk 'm!
Kogel is door de kerk: Midnight Black!

Is het al 20 april? :+ :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2021
Ik ben aan het twijfelen tussen een Samsung S8 en een LG G6. Voor mij is de audio kwaliteit belangrijk en omdat ik in Azie woon kan ik vrij makkelijk aan een LG G6 met quad dac en 64GB komen. Ook een voordeel is de plaatsing van de vingerprint scanner.

Nadeel van de LG G6 is dan weer het gebrek aan hoesjes en screenprotectors wat je zo in de winkel kan kopen. LG is hier namelijk niet populair en voor Samsung (en iPhone) zijn er accesoires in overvloed. Ook kan ik de Samsung gewoon hier kopen en zou ik voor de LG G6 een kort vluchtje naar een grote stad over de grens moeten maken.

Ik wacht nog even de audio reviews af en ga dan beslissen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
breaky73 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 06:15:
Ik ben aan het twijfelen tussen een Samsung S8 en een LG G6. Voor mij is de audio kwaliteit belangrijk...
No question...de LG! Met z'n quad DAC is het verruit het beste mobiele toestel voor audio (via koptelefoon).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dafmay
henklbr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:16:
[...]
Uhm: deze komt (volgens mij) niet in Europa hoor... ;)
Ik doelde op LG in het algemeen vwb audio kwaliteit. De V10 had/heeft een superieure DAC en was hier gewoon te krijgen. De V20 vervolgens is helaas dan weer niet hier te krijgen :?

Komt de G6 ook weer niet uit in Europa? (er zit toch dacht ik wel standaard een Quad DAC in...toch?)

Edit : Henk heeft inderdaad gelijk, slechts in Azië met Quad DAC ;(

http://m.androidcentral.c...re-exclusive-us-and-korea

Enfin...breaky73 stelt een vraag over het verschil in audio kwaliteit tussen beide toestellen...daar gaf ik antwoord op. Of de G6 wel of niet hier uitkomt dat is zijn probleem ;)

[Voor 30% gewijzigd door dafmay op 08-04-2017 10:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DM89
Practics schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:23:
[...]

Er staat nergens dat val schade wordt vergoed.
Ik heb de zelfde verzekering, allrisk en buitenhuisverzekering.

2 maal gebruik moeten maken nadat toestel kapot was gevallen en 2 maal dagwaarde uitbetaald gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Meulendijks89 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:31:
[...]

Ik heb de zelfde verzekering, allrisk en buitenhuisverzekering.

2 maal gebruik moeten maken nadat toestel kapot was gevallen en 2 maal dagwaarde uitbetaald gekregen.
Dit dus d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DM89
Zojuist de clear view covers ontvangen in zwart en blauw, in het accessoires topic te zien :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2021
dafmay schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:25:
[...]

Ik doelde op LG in het algemeen vwb audio kwaliteit. De V10 had/heeft een superieure DAC en was hier gewoon te krijgen. De V20 vervolgens is helaas dan weer niet hier te krijgen :?

Komt de G6 ook weer niet uit in Europa? (er zit toch dacht ik wel standaard een Quad DAC in...toch?)

Edit : Henk heeft inderdaad gelijk, slechts in Azië met Quad DAC ;(

http://m.androidcentral.c...re-exclusive-us-and-korea

Enfin...breaky73 stelt een vraag over het verschil in audio kwaliteit tussen beide toestellen...daar gaf ik antwoord op. Of de G6 wel of niet hier uitkomt dat is zijn probleem ;)
De G6 zonder quad dac en 32GB zou ik waarschijnlijk niet eens overwogen hebben, maar ja ik woon dan ook niet in Nederland ;)

On topic: Wat dan wel weer opvalt is dat de Samsung S8 AKG oordopjes meegeleverd krijgt. Daar maken ze toch wel een statement mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
breaky73 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:29:
[...]

De G6 zonder quad dac en 32GB zou ik waarschijnlijk niet eens overwogen hebben, maar ja ik woon dan ook niet in Nederland ;)

On topic: Wat dan wel weer opvalt is dat de Samsung S8 AKG oordopjes meegeleverd krijgt. Daar maken ze toch wel een statement mee.
Ze hebben akg overgenomen dus dat kon haast niet anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Meulendijks89 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:18:
Zojuist de clear view covers ontvangen in zwart en blauw, in het accessoires topic te zien :D
Okay je hebt er maar meteen 2 besteld? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
voor degenen die bij CoolBlue hun S8(+) hebben besteld:

Ik zie dat CoolBlue van 14 dagen zichtstermijn naar 30 dagen is gegaan (net als bol.com dat al hanteerde).
Dus we kunnen de nieuwe S8 (+) ruim 4 weken lang testen ;) ;)
Zeer prettig!

In het verleden wel eens vaker wat geretourneerd bij CoolBlue, verliep ten alle tijden perfect, er werd niet moeilijk gedaan over retourneren...Geld stond vaak al binnen 3 of 4 dagen op m'n CC/bankrek

[Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 08-04-2017 19:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amps
Ik vraag me af waarom die battery life tests tot nu toe gedaan zijn op de FHD+ resolutie. Voor mij is het nut van het hebben van een 2k scherm een beetje weg wanneer je hem op FHD+ zet :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
Knoop doorgehakt :-)!

S8 besteld, Artic Silver. Vandaag de zwarte in Media Markt (Utrecht Hoog Catharijne) getest en vond die beetje "mwah" en het feit dat je toch wel veel vet vingers erop ziet. Heb het gevoel dat dat bij Silver anders zou zijn, kan het mis hebben.

Prijzen horen in levertijden en prijzen + dubbelpost in verschillende topics is niet nodig.

Heel blij mee. Was wel echt onder indruk van toestel, twijfelde nog met 7 Edge. Maar eenmaal naast elkaar en beiden vastgehouden en dan de innovatie weer van het scherm, was ik toch duidelijk om.

Voelt als een top vooruitgang van S5 naar S8.

Had ook even quickly de selfies camera en gewone camera getest, 1e shots zagen er strak uit binnen in de winkel. Geen enkele lag gehad, alles heel soepel, scherm waanzinnig, toestel formaat van de gewone S8 voelt perfect. Ja ik ben blij :-)

[Voor 9% gewijzigd door 13art op 09-04-2017 08:11]

Acties:
  • +3Henk 'm!

Anoniem: 34124

Geert1976 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:29:
voor degenen die bij CoolBlue hun S8(+) hebben besteld:

Ik zie dat CoolBlue van 14 dagen zichtstermijn naar 30 dagen is gegaan (net als bol.com dat al hanteerde).
Dus we kunnen de nieuwe S8 (+) ruim 4 weken lang testen ;) ;)
Zeer prettig!

In het verleden wel eens vaker wat geretourneerd bij CoolBlue, verliep ten alle tijden perfect, er werd niet moeilijk gedaan over retourneren...Geld stond vaak al binnen 3 of 4 dagen op m'n CC/bankrek
Worden de webwinkels erg vrolijk van...ondoordacht iets bestellen.
En dan retouren als demo.
Webwinkel zit met een gebruikt product en verpakking, en met de kosten.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Anoniem: 34124 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:05:
[...]

Worden de webwinkels erg vrolijk van...ondoordacht iets bestellen.
En dan retouren als demo.
Webwinkel zit met een gebruikt product en verpakking, en met de kosten.
Tientallen orders geplaatst bij hun afgelopen jaren, 3x keer een bestelling geretourneerd....valt wel mee he.

Waarom zou ik geen gebruik maken van mijn Consumentenrecht(en)?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yo_flow
  • Laatst online: 17-01 15:53
Geert1976 schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:34:
[...]

Tsja, wellicht waren die mensen zeer kritisch over hun aankoop van ong €700/€800.
En de andere groep vond alles prima wat Samsung ze voorschotelde. Dit zelfde gebeurd ook bij de release van een nieuwe iPhone elk jaar.

Ene groep die zeer kritisch is en de andere groep die het sowieso allemaal prima vindt wat een Apple of Samsung ze voorschotelt ;) ;)
En daarom kijk ik voor de aanschaf van een product een behoorlijk aantal video's over de plusjes en minnetjes en ik lees heel veel reviews en previews... ik heb bijna nooit spijt van een aankoop. Als er een defect ontstaat maak ik overigens gewoon gebruik van de garantie.

Ik snap het overigens ook niet waarom mensen eerst iets aan schaffen om het vervolgens weer retour te sturen omdat het niet (aan de verwachtingen) voldoet. Dit voorkom je grotendeels door bovenstaand verhaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 10:45
stier schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:26:
[...]
Vind de vernieuwingen dit jaar wel minimaal ten opzichte van eerdere jaren.
Dit heb ik nu al een paar keer gelezen.
Maar hoe kunnen mensen dit met droge ogen zeggen.
Bijna de gehele voorkant is scherm, een ongekende scherm < > rand ratio.
Al zou de rest wat interne componenten betreft exact hetzelfde zijn, dan was het al een gigantisch verschil.
Nu heb je ook daar grote verbeteringen.

Wat voor een vernieuwing word er dan verwacht? 8)7

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Pinobigbird schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:10:
[...]

Dat is diezelfde gast van YouTube: Samsung Galaxy S8 - Does It Suck? waarvan eerder is opgemerkt:

[...]

Tenzij je zegt dat deze video wel objectiever is, sla ik deze 30 minuten gewoon ook over.
Unbox Therapy is echt geen hater :D Dat legt 'ie ook in die 32 minuten video uit. Sowieso moet je Unbox Therapy niet te serieus nemen, het is een kanaal waarin die gast gewoon op een enthousiast manier een paar minuten praat over een product, zonder er heel diep op in te gaan.

Maar zowel in deze review als in zijn 'Does It Suck?' (let op, dat is een vraagteken) zegt hij letterlijk dat het de beste Android-telefoon is van het moment. Met ook wat minpunten, maar dat is logisch.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 34124

Geert1976 schreef op zondag 9 april 2017 @ 04:20:
[...]

Tientallen orders geplaatst bij hun afgelopen jaren, 3x keer een bestelling geretourneerd....valt wel mee he.

Waarom zou ik geen gebruik maken van mijn Consumentenrecht(en)?
Denk eens na dat jij de verkopende partij bent.
Krijg je een toestel terug, verpakking (seal) verbroken, gebruikt...dus eigenlijk tweedehands.

Kan je beter eerst naar MM gaan of een fysieke winkel en het toestel bekijken en dan wat review's bekijken en lezen en dan de keuze maken om te bestellen of niet.

Wil jij zelf een gebruikte telefoon of tv etc kopen voor de volle prijs?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 11:11
Grappig, Tweakers heeft er een paar dagen geleden een artikel over gemaakt ;)
reviews: Hoe duidelijk is het herroepingsrecht in de Wet koop op afstand?

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 21-01 10:54
stier schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:26:
[...]
Dat is nog de vraag, nieuw is niet altijd beter. Persoonlijk vind ik die gebogen schermen maar niks, hopelijk stappen ze ervan af bij de S9.

Ik zou ook 2 a 3 jaar wachten voordat je een nieuwe telefoon aanschaft, anders is het alleen maar weggegooid geld. Vind de vernieuwingen dit jaar wel minimaal ten opzichte van eerdere jaren.
Nou van een S5 naar S8 vind ik wel gigantische verbetering. De S5 heb ik even gehad maar vond het heel snel niks. De S6 was al een stap voorruit.

Sommigen vinden de S8 juist het begin van een nieuw tijdperk. Revolutionair zou je het kunnen noemen. Gaat mij te ver maar toch is het best vernieuwend en toonaangevend en je ziet dat andere fabrikanten volgen.

- De S8 is bijna helemaal scherm, 5,8" en toch handzamer dan S7. Volgens Displaymate ook het beste scherm tot nu toe ontwikkeld.
- De snelste en zuinigste soc op dit moment.
- Voorlopige testen laten zien dat accuduur verbeterd is tov S7 ondanks groter scherm.
- Verbeterde camera tov S7. Ik vind het verschil groot met name bij filmen. Beeldstabilisatie is veel beter en beeld is vloeiender. HDR is ook verbeterd.
- Veel betere audio DAC tov S7 (24bit volgens geruchten) incl. AKG oordoppen.
- Iris scanner en face unlock.
- Bluetooth 5.0
- 64gb ipv 32gb
- AOD is weer wat meer getweakt. Zal waarschijnlijk ook wel naar S7 komen.
- Samsung Dex wat er naar mijn mening best goed uitziet.

Zullen vast meer vernieuwingen zijn maar dit is wat er even in me opkomt. Of je dit vernieuwend genoeg is aan jouw maar zou voor mij reden genoeg zijn om te upgraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 20:02

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Modbreak:Een boel off-topic gedoe. Ik ga even rustig wat kinderachtige en off-topic posts verwijderen als ik straks tijd heb.
Daarna weer open.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

En weer open, vanaf nu is het afgelopen, die gene die nu over de schreef gaat kan direct maatregelen verwachten!

We spelen niet op de man en laten elkaar met rust.
We reageren normaal op elkaar.
We discussiëren alleen over de Samsung S8(+) serie.
We maken geen DM's openbaar.
We houden ons aan het forum regelement.
En de belangrijkste, we luisteren naar de Moderators!

Keer op keer moeten we ingrijpen bij een vaste groep users! Nogmaals... Laatste waarschuwing, de volgende reactie van ons zal een persoonlijke PM met een aanzegging zijn.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

Pinobigbird

doesn't share food!

Op XDA heeft iemand al een app gemaakt speciaal om de Bixby-knop toe te wijzen aan een actie of app.
xda-developers -> Android Development and Hacking -> Android Apps and Games -> [App] [Galaxy S8] bxActions - Remap the Bixby button to any action you like! by Jawomo

Google Play: bxActions - Bixby Button

Het verschil met andere bestaande apps is dat deze specifiek voor de Bixby-knop is gemaakt, en dat je verschillende acties of apps kan toewijzen aan enkel-, dubbel- of driedubbelklik.

Misschien is die Bixby-knop eigenlijk zo slecht nog niet :9

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb ook een Note 4, heb de S8+ ook in handen gehad, voorzie geen problemen. De S8+ pakt wat beter aan dat de Note 4 (smaller zoals hierboven ook wordt omschreven) ik heb vrij grote handen, totaal geen probleem met de Note 4, zal dat vermoedelijk ook niet met de S8+ hebben.

Een Ja voor de S8+ wordt voor mij vooralsnog tegen gehouden door het ontbreken van de Stylus....
Ik moet echt even wat langer de de S8+ gespeeld hebben om te kunnen beoordelen als dit geen probleem gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:38
@x-boxer @pappaleone @Bullet NL

ik denk inderdaad dat het ook even wennen is, maar uiteindelijk de 8+
minstens net zo goed of slecht, het is maar hoe je het noemt te bedienen is.

De iphone 5 vond ik toendertijd ook een wat aparte lengte hebben,
maar uiteindelijk ook best mooi.

De s8+ for me then :D

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dubrillion
Afgelopen weekend bij de Media Markt in Den-Haag de S8 kunnen bewonderen. Je kan er ook bijna niet omheen, want er staat een pilaar van twee meter hoog met allemaal S8 toestellen er op geplakt als je binnen komt lopen :D

Ik was erg onder de indruk. Jammer dat de demo modus aan stond en z'n beetje elk kinderspel wat je kan verzinnen al geïnstalleerd was. Ik heb er even mee kunnen spelen. Beetje kunnen inschatten of je bij de vingerafdrukscanner kan. Het is haalbaar denk ik. Al is het wel gewoon een kwestie van wennen.
Daarbuiten is de ervaring gewoon goed. Het lijkt op Android, werkt als Android. Alleen dan wat meer uitgerekt. Het geeft je wel echt een ''Wauw'' gevoel als je een 1440p filmpje aanzet. Hier gaan ze veel modellen van verkopen en heel wat Apple fanboys jaloers mee maken.

Door de tijd zullen er steeds meer apps worden aangepast naar het formaat van het scherm. Aangezien LG en Samsung op dezelfde tour zitten. Als de geruchten waar zijn, gaat zelfs Apple over op dit formaat. Dus ik denk dat het geen probleem gaat vormen.

Ik mag vanaf de 21ste verlengen en ik ben dat weekend in Maastricht met mijn vriendin en wat vrienden. Tegen deze tijd staan er wat reviews online en zijn er hopelijk nog geen versies ontploft. Mocht ik een uurtje over hebben dat weekend ga ik hem alvast inslaan :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

wortel1 schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:49:
[...]

Dit heb ik nu al een paar keer gelezen.
Maar hoe kunnen mensen dit met droge ogen zeggen.
Bijna de gehele voorkant is scherm, een ongekende scherm < > rand ratio.
Al zou de rest wat interne componenten betreft exact hetzelfde zijn, dan was het al een gigantisch verschil.
Nu heb je ook daar grote verbeteringen.

Wat voor een vernieuwing word er dan verwacht? 8)7
Er is nauwelijks verandering, vergeleken met de s7 hebben ze de boven en onderkant verkleint en een andere aspect ratio gebruikt waardoor het verschil nog groter lijkt (en bij alle gekleurde toestellen is het omliggende scherm glas zwart, waardoor het scherm ook groter lijkt). Niks nieuws onder de zon (zie de xiaomi mi mix!!, dat is pas vernieuwend).
FP scanner op de achterkant (uit noodzaak en last minute) niet bepaald verniewend.
Soc: Exynos 8890 = S7, Exynos 8895 = S8 (s6= Exynos 7420)
Enig idee waarom de soc's bijna identieke benaming hebben? Geen probleem ik ga het je uitleggen >:)
De 8895 is gewoon een hoger geklockte 8890 1.7GHz vs 1.6GHz, daarnaast is hij ge-finetuned en is het productie process (10nm finfet) verbeterd tav de eerste generatie de 8890 10nm finfet.
Met de GPU de mali g71 is officieel een nieuwe generatie maar als ik de spec sheet bekijk (.) zie ik alleen maar hoger clock, meer cores en kleiner procedé. Alsof je niet genoeg power hebt in een 8890/7420/ sd800 van 4 jaar terug. Het zijn zeer kleine verbeteringen wat logisch en welkom is maar niet de verwachte vernieuwing.
De 8895 heeft ook een snellere modem maar met Nederlandse data limieten is dat toch al niet echt interessant maar de oude snelheden zijn absoluut nog meer dan voldoende (als je het al zou halen).
Hint, snelheid is niet alles daarom mikken ze met 5G op latency, ipv nog hogere dan hoger snelheid.

Waar wacht ik op: UFS SD KAART!!!!!! = adoptable storage wat op native speed kan werken (zelfde snelheid als intern -ufs2.x- geheugen dus) en fullduplex.(met deze kaartjes) Praktisch nut

Fingerprint scanner onder het glas wat eigenlijk ook de bedoeling was en wat zeker op de note 8 zal zitten. Iris scanner is leuk maar de huidige stand van de techniek maakt het nog niet praktisch, 9 van de 10 keer pak je je toestel op/raak je hem aan om naar iets te kijken, om meteen je vinger op de juiste plek te leggen is gewenning en unlockt hij praktisch meteen (met bonus lager stroom verbruik). Praktisch nut

Vergeten om keramische behuizing er bij te zetten, maar dat is gewoon mijn smaak niet echt praktisch.

First world problems.
Dit is geen s8 bash maar wel een realistische opsomming, ik ken de luxe van een auto dus ik ga nooit met de hype train.
Het is een mooi toestel als je een ander toestel zoekt, waarschijnlijk een van de mooiste en meest complete, zeker de moeite waard. Samsung heeft gewoon goede apps aan board (tav stock android/nexus, zoals b.v. de gallary app en wekker app die beter werken) en de software werk veel beter dan de oude touchwiz troep van de s5 waar samsung veel kritiek op had.
Kom je van een S7 is het niet de moeite waard, behalve dan als je het nieuwste van het nieuwste wilt, om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ieder zijn ding.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
ZlM01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:07:
Ik raak er maar niet uit of ik de S8 of de S8+ moet nemen.

Kom van de Nexus 6P, die met een scherm van 5,7" zelf iets kleiner is dan de S8 met 5,8".
De 8+ heeft dus veel groter scherm, in behuizing die dezelfde is als de Nexus 6P.
Soms is de grootte wel onhandig. Maar de S8+ zal waarschijnlijk een betere batterijduur hebben. Dilemma's...

Probleem is dat het toestel in België nergens te bekijken is :( en volgens Mediamarkt zalt dit pas 19 april zijn.
Probeer ze toch even fysiek te bekijken in een Media Markt o.i.d. (mocht je dat nog niet gedaan hebben).

Ik heb zelf gekozen voor S8, dit met als reden dat ik dit een perfect formaat vind.
De S8 geeft je al een prachtig formaat beeld, en dat terwijl het toestel oprecht zeer compact voelt. De S8+ voelde voor mij dan weer net een beetje onpraktisch aan. Voor mij moet een toestel gewoon onder 6 inch blijven.

Maar goed, we hebben allemaal andere voorkeuren en andere formaten handen, dus voor ieder wat wils natuurlijk.

Dus de tip is en blijft, fysiek even bekijken. Leg je huidige telefoon er eens naast, erop, voel de verschillen etc. Maar dat heb je mogelijk al gedaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
De nieuwe Samsung Galaxy S8 is vooralsnog een hit. De smartphone moet nog op de markt komen, maar in de eerste twee dagen van de voorverkoop zijn er al meer dan een half miljoen besteld. Dat is bijna drie keer zo veel als bij de Note 7 en meer dan vijf keer zo veel als bij de S7.

Hoop dat de pre-orders geleverd kunnen worden :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pappaleone
Hier vrij van 18 t/m 23 dus zou ook moeten lukken :) :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pappaleone
dafmay schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:04:
[...]

Kunnen we bij elkaar op de koffie...in afwachting op de levering van ons nieuwe speeltje :P

Excuses voor deze slowchat.

On-topic...ik kan nog niet bijster veel vinden over audiokwaliteit (koptelefoon). Er zit een nieuw 32bit DAC in de S8, dus ik ben wel erg benieuwd wat dit ons gaat brengen.
Ja ben wel heel benieuwd of ze mijn eigen oordopjes overtreffen, ze hebben het in ieder geval goed voor elkaar om dat bedrijf van Harman in te lijven.
Koffie staat altijd klaar in het Brabantse ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 10:45
D0gtag schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:57:
[...]

Enig idee waarom de soc's bijna identieke benaming hebben? Geen probleem ik ga het je uitleggen >:)
De 8895 is gewoon een hoger geklockte 8890 1.7GHz vs 1.6GHz, daarnaast is hij ge-finetuned en is het productie process (10nm finfet) verbeterd tav de eerste generatie de 8890 10nm finfet.
Met de GPU de mali g71 is officieel een nieuwe generatie maar als ik de spec sheet bekijk (.) zie ik alleen maar hoger clock, meer cores en kleiner procedé. Alsof je niet genoeg power hebt in een 8890/7420/ sd800 van 4 jaar terug. Het zijn zeer kleine verbeteringen wat logisch en welkom is maar niet de verwachte vernieuwing.
De 8895 heeft ook een snellere modem maar met Nederlandse data limieten is dat toch al niet echt interessant maar de oude snelheden zijn absoluut nog meer dan voldoende (als je het al zou halen).
Hint, snelheid is niet alles daarom mikken ze met 5G op latency, ipv nog hogere dan hoger snelheid.
Ik vind het wel erg fijn dat je het me uitlegt. Inderdaad een kniezoor die er op let een 14nm t.o.v. 10Nm procedé een geclaimde 40% energie reductie en 27% performance boost ach.
Ja, waar gaat het over dat is nauwelijks de moeite waard.
Weet je ik vind dat wel de moeite waard en ik vind het ook te makkelijk om het weg te zetten als een "gewoon een hoger geklockte 8890" Is wel een heel simpele uitleg. Nogmaals wel blij dat je de moeite neemt om het uit te leggen hoor. Ik zou anders gedacht hebben dat bijvoorbeeld andere waffers gemaakt moesten worden om dit voor elkaar te krijgen. :+ Maar goed ieder zijn eigen mening wat wel of niet vernieuwend is.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:38
Wat stond er nou in de waarschuwing van Bullet_NL?

[Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 10-04-2017 19:16]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!
ik denk dat al die verhalen over battery life echt zo persoons afhankelijk zijn.

Je kan nog zo fijn een S8+ aanschaffen, maar knal je daar 87 apps op waarvan er een paar (brakke apps, je vind ze genoeg in de Play Store) je batterij drainen, heb je nog geen reet aan een S8+.

Op een gewone 8 met pak 'm beet een stuk of 20/25 apps kan uiteindelijk nog een veel betere batterij duur hebben.

Ik had op mijn ouwe S7 een kleine 25 apps. Ik zat zeer veel op mijn telefoontje gedurende de dag..ik kon er makkelijk 1,5 dag mee doen (Nougat 7.0).
Veel webbrowsen, nieuws apps, 2 mail accounts, Fb, veel foto's maken en af en toe wat filmpjes schieten. En nog wat andere niet zware apps (sowieso geen games).

[Voor 35% gewijzigd door _Bailey_ op 10-04-2017 21:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:57:
ik denk dat al die verhalen over battery life echt zo persoons afhankelijk is.

Je kan nog zo fijn een S8+ aanschaffen, maar knal je daar 87 apps op waarvan er een paar je batterij drainen, heb je nog geen reet aan een S8+.

Op een gewone 8 met pak 'm beet een stuk of 20/25 apps kan uiteindelijk nog een veel betere batterij duur hebben.
Dit dus, ik haal wel makkelijk een dag en gaat sowieso elke nacht aan de lader..

Ligt er ook aan wat je allemaal gebruikt natuurlijk qua verbindingen etc. Maar zo groot zal het verschil tussen S8 en S8+ ook niet zijn gok ik :P
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:43:
[...]

Maar de S8+ heeft een betere battery life dan de S8 ;(
Aaaah zo bedoel je! Ik dacht S6 vs S8.

Ja dan wordt het wat lastiger maar hoe doet de S8 het tegenover de S6? Wellicht ook voorruitgang?

Haal je een dag op de accu niet dan?

[Voor 49% gewijzigd door DM89 op 10-04-2017 21:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

wortel1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:35:
[...]

Ik vind het wel erg fijn dat je het me uitlegt. Inderdaad een kniezoor die er op let een 14nm t.o.v. 10Nm procedé een geclaimde 40% energie reductie en 27% performance boost ach.
Ja, waar gaat het over dat is nauwelijks de moeite waard.
Weet je ik vind dat wel de moeite waard en ik vind het ook te makkelijk om het weg te zetten als een "gewoon een hoger geklockte 8890" Is wel een heel simpele uitleg. Nogmaals wel blij dat je de moeite neemt om het uit te leggen hoor. Ik zou anders gedacht hebben dat bijvoorbeeld andere waffers gemaakt moesten worden om dit voor elkaar te krijgen. :+ Maar goed ieder zijn eigen mening wat wel of niet vernieuwend is.
Jouw vraag was: hoe iemand met droge ogen kon zeggen dat samsung niet vernieuwend was.. jij geeft alleen aan dat wij een menings- verschil hebben over wat vernieuwend is (op zich al duidelijk dat het dan geen vernieuwing is als er mensen over twijfelen).
Ik geef ook aan dat andere fabrikanten al veel eerder een veel groter bezel scherm ratio hebben geïntroduceerd (xiaomi mi mix en sharp) Ik geef ook aan hoe samsung dit heeft gedaan (deels optische illusie) het knappe werk zat in de s7 edge met zijn edge scherm.

Ik had overigens wel over het hoofd gezien dat ze van 14 naar 10nm zijn gegaan, -offtopic komt ook omdat samsung ze eigen definitie voor 10nm gebruikt terwijl intel 14nm als naamvoering gebruikt maar even groot/kleiner is als samsungs 10nm. -offtopic
Als jij het de moeite waard vindt: het zij zo, 'vind het best. Mensen die graag iets willen hebben kan je vertellen wat je wilt maar zij weten het allemaal wel goed te praten. Je zal het echt nodig hebben en het verschil in accu ga je echt merken Ooh wacht dat ga je niet. :+

Wh00t wh00t

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 21-01 10:54
D0gtag schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:22:
[...]

Mensen die graag iets willen hebben kan je vertellen wat je wilt maar zij weten het allemaal wel goed te praten. Je zal het echt nodig hebben en het verschil in accu ga je echt merken
Zoals jij het brengt is geen enkele telefoon vernieuwend. Je kunt onder vernieuwend verstaan, innovatie en dat is wat jij bedoelt denk ik of vernieuwend in de zin van vernieuwingen tov eerdere generatie toestellen.

Ten op zichte van de S7 en andere merken is er best veel nieuw aan de S8.
Kijk je naar innovatie dan is het niet veel maar moet je het meer zien als een doorontwikkeling.
Ik vraag me af of er nog iets aan een smartphone geïnnoveerd kan worden wat naam mag hebben. Het meeste is al bedacht en wordt doorontwikkeld.

Misschien kun jij wat vernieuwingen op noemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Garret1410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:13:
[...]

Zoals jij het brengt is geen enkele telefoon vernieuwend. Je kunt onder vernieuwend verstaan, innovatie en dat is wat jij bedoelt denk ik of vernieuwend in de zin van vernieuwingen tov eerdere generatie toestellen.

Ten op zichte van de S7 en andere merken is er best veel nieuw aan de S8.
Kijk je naar innovatie dan is het niet veel maar moet je het meer zien als een doorontwikkeling.
Ik vraag me af of er nog iets aan een smartphone geïnnoveerd kan worden wat naam mag hebben. Het meeste is al bedacht en wordt doorontwikkeld.

Misschien kun jij wat vernieuwingen op noemen.
Nee dat is de afgelopen tijd inderdaad niet het geval geweest, het zijn steeds zeer kleine verbeteringen.
Niks vernieuwend, steeds een toename is cpu en gpu kracht en afname bezels, maar de noodzaak is er niet meer bij cpu's en bezels in evolutie.
Grote veranderingen zijn geweest:
-Van single core naar multi core, eindelijk een toestel dat echt kon internetten (als je data had) en 64 bit zodat we meer dan 4GB konden hebben (en de paniek bij qualcomm).
-1080p was een grote stap waarvoor je zowel een goede cpu als gpu moest hebben (sd800 b.v.)
-Groter scherm, de eerste note van samsung (5.3 inch). Iedereen vond het een belachelijk groot toestel nu is het kleinste flagschip van samsung groter dan de originele note. :+
-Metalen telefoon, apple was de eerste in een tijd dat iedereen plastic maakte waaronder samsung tot aan de s5. Daarna kwamen andere premium materialen.
-Betere camera's zoals de lumia 808.
-Waterdicht.
Etc etc

De s8 is een iets betere versie van de s7, camera is praktisch het zelfde afgezien van sneller geïntegreerd geheugen voor hoge fps, cpu is iets sneller (net zo veel sneller als de s7 tav van de s6 was, en ik kan je vertellen dat was toen ook niet wereld schokkend).
Ontwerp is iets ronder zoals de s7 dat ook was tav de s6, nog steeds met glazen voor en achterkant.
Scherm is van plat naar edge versies note s6 en s7 naar alleen maar edge versies galaxy toestellen gegaan. Dit omdat de edge boven verwachting verkocht.
Je hebt meer intern geheugen en ufs2.1 ipv 2.0 (s7)
Groter scherm tav de s7 en betere accu (als in hij heeft over een jaar meer spanning dan een vergelijkbare accu van de s7).
De S series zijn redelijk conservatief het is gewoon een opsomming van de beste onderdelen verkrijgbaar en is bedoeld om een groot publiek aan de spreken.
De Note is vaak het platform voor experimenten, scherm grote, edge scherm, iris scanner.

Nogmaals het is een mooi toestel, kom je van een ander merk of oudere samsung als een s6 dan is het een sterke verbetering. Heb je een s7 edge ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee. Ik koop wel een s9/note 8 in 2018 voor 500€ of als ik een nieuw zakelijk toestel nodig heb een met een abbo. Mijn s7 edge voldoet nog voor alles wat er op de playstore staat.

Dit wordt weer een veelte lang verhaal, maar begrijp me niet verkeerd: alles is uiteindelijk een evolutie. Maar de laatste jaren zijn alle toestellen op elkaar aan het lijken. Glas in metalen behuizing en kleine bezels.
Enige vernieuwende toestellen: Sharp(echt bezelless, behalve 'kin'), xiaomi mi mix bezelless zonder compromis in componenten en keramische behuizing) en s6 edge/note edge (lijkt me duidelijk waarom).

@Meulendijks89 Ja ik was het al aan het toevoegen en wat er nu wel vernieuwend is :+

[Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 11-04-2017 09:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DM89
D0gtag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:05:
[...]

Nee dat is de afgelopen tijd inderdaad niet het geval geweest, het zijn steeds zeer kleine verbeteringen.
Niks vernieuwend, steeds een toename is cpu en gpu kracht en afname bezels, maar de noodzaak is er niet meer bij cpu's en bezels in evolutie.
Grote veranderingen zijn geweest:
-Van single core naar multi core, eindelijk een toestel dat echt kon internetten (als je data had) en 64 bit zodat we meer dan 4GB konden hebben (en de paniek bij qualcomm).
-1080p was een grote stap waarvoor je zowel een goede cpu als gpu moest hebben (sd800 b.v.)
-Groter scherm, de eerste note van samsung (5.3 inch). Iedereen vond het een belachelijk groot toestel nu is het kleinste flagschip van samsung groter dan de originele note. :+
-Metalen telefoon, apple was de eerste in een tijd dat iedereen plastic maakte waaronder samsung tot aan de s5. Daarna kwamen andere premium materialen.
-Betere camera's zoals de lumia 808.
Etc etc

De s8 is een iets betere versie van de s7, camera is praktisch het zelfde afgezien van sneller geïntegreerd geheugen voor hoge fps, cpu is iets sneller (net zo veel sneller als de s7 tav van de s6 was, en ik kan je vertellen dat was toen ook niet wereld schokkend).
Ontwerp is iets ronder zoals de s7 dat ook was tav de s6, nog steeds met glazen voor en achterkant.
Scherm is van plat naar edge versies note s6 en s7 naar alleen maar edge versies galaxy toestellen gegaan. Dit omdat de edge boven verwachting verkocht.
Je hebt meer intern geheugen en ufs2.1 ipv 2.0 (s7)
Groter scherm tav de s7 en betere accu (als in hij heeft over een jaar meer spanning dan een vergelijkbare accu van de s7).
De S series zijn redelijk conservatief het is gewoon een opsomming van de beste onderdelen verkrijgbaar en is bedoeld om een groot publiek aan de spreken.
De Note is vaak het platform voor experimenten, scherm grote, edge scherm, iris scanner.

Nogmaals het is een mooi toestel, kom je van een ander merk of oudere samsung als een s6 dan is het een sterke verbetering. Heb je een s7 edge ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee. Ik koop wel een s9/note 8 in 2018 voor 500€ of als ik een nieuw zakelijk toestel nodig heb een met een abbo. Mijn s7 edge voldoet nog voor alles wat er op de playstore staat.
Is dat niet met vrijwel alles zo dat alles met stapjes beter wordt? Als je elk jaar een nieuwe koopt is er weinig vernieuwing maar als je van een S5 naar S8 gaat is er een behoorlijk verschil.

Zelfde met laptops en tvs etc :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Boobybandit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:09:
[...]

.....hoewel ik het zelf betaal, heb ik toch een tikkie ruzie met mijn vrouw omdat ik niet kan uitleggen waarom de overstap nou nodig is _O-
ook dit is weer zeeeeeer herkenbaar! O-) O-)
En ik denk voor vele hier.

Wellicht kunnen we met z'n allen een praatgroep gaan beginnen?

"How to survive your wife/girlfriend when you're a gadgetfreak" _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 21:31
Geert1976 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:11:
[...]

[..]

"How to survive your wife/girlfriend when you're a gadgetfreak" _/-\o_ _/-\o_
Stap 1: Zorg voor een gescheiden rekening.
Mijn vrouw en ik zijn bijna 13 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd. Beiden hebben we onze eigen rekening en een gezamenlijk rekening voor de vaste lasten.
We dragen na het storten van salaris een groot deel af richting de gezamenlijke rekening en wat over blijft is van jezelf. Als mevrouw een keer een tas wilt kopen of 20 paar schoenen in de maand kan ze dat gewoon doen. Maar het werkt ook andersom, als ik een keer een gadget of een nieuwe telefoon wil dan koop ik die gewoon. Geen gedoe, geen gezeur. Dat werkt echt prima.

Dit hebben we gedaan om dat ik het ooit eens bij een maat van me heb gezien. Die gooide alles op 1 pot want dat was 'handig'. Vervolgens wilde hij een nieuwe iPad kopen, mocht dat niet van zijn vrouw.. waarna zij wel op pad ging voor nieuwe schoenen. Nou wat een feest werd dat vervolgens. Nee daar hadden wij geen trek in.. En zoals we het nu doen werkt het al jaren prima.
Pagina: 1 2 3 ... 23

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee