Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik al bijna 5 jaar een Samsung 830 128GB SSD als OS-drive. Dit werkt perfect en in vergelijking met een onlangs aangeschafte tweede SSD (samsung 850 500GB) is deze nauwelijks langzamer. Nu vroeg ik mij af wat eigenlijk de levensduur is van een SSD in de praktijk. Hebben jullie daar ervaringen mee? Het aantal write-cycles is natuurlijk erg theoretisch, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar praktijkervaringen. Kun je ook merken dat een SSD minder wordt? Is dat net als bij een ouderwetse HDD dat er bad sectors ontstaan? Of is het in één klap einde verhaal?

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
skelleniels schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:40:
Wat betreft het vrijhouden van wat ruimte: Stel je hebt een ssd van 500 GB(465 effectief) en je partitioneert deze in 65 GB voor Windows en 400 GB voor games en rest. Je windows partitie heeft op den duur maar 8 GB meer over en je andere partitie nog een 150. Zal dit slechter zijn dan alles op 1 partitie waarbij je dan dus procentueel meer vrij hebt? In het eerste geval wordt op de C partitie namelijk constant dezelfde cellen herschreven omdat je zo weinig ruimte over hebt.
Lijkt me dat dat wear leveling op een lager niveau werkt dan filesystem/partitionering??

Heb mijn 5 jaar oude samsung 830 ssd overigens ook even bekeken met samsung magician. De conditie staat nog steeds op 'Good' en in totaal heeft ie 5TB geschreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True