Toon posts:

sturing rolluiken na uitval electriciteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• florkeman
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-10 08:08
Ik ben een beginneling en vind geen oplossing voor mijn probleem.Ik heb een raspberry pi3 en heb daarop Domoticz geïnstalleerd, rolluiken en verlichting kan ik al sturen via RFXtrx433.Maar zou willen dat er 2 rolluiken die een uitgangsdeur afsluiten automatisch opengaan 5 minuten na een uitval van elektriciteit. Dit voor het geval van brand of andere, we zeker buiten kunnen.De rolluiken worden nu gevoed via een UPS, daar zou ook de raspberry op aangesloten worden.Ik kan altijd een relais (of iets anders ?) aansluiten op de 230 V met een maak/verbreekcontact, maar dan, kan dit via de raspberry gaan, en welke script (ben nog een leek op dit gebied).Kan er a.u.b. iemand mij helpen, ga wel ° raspberry aanschaffen om voort te leren, maar zou die onveilige situatie uit de weg willen hebben.
Veel dank :)

...

Beste antwoord (via florkeman op 20-01-2017 20:27)

• Macsylver
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:19
Is het niet veel simpeler te doen? Relay te gebruiken?

Geen idee of dit "de" oplossing is maar dit zou moeten werken toch?

Netstroom aanwezig? Relay contact houd de -> 3.3 V stroom kring open van de ardruino op pin0
Netstroom Niet aanwezig? Relay contact sluit de -> 3.3V stroom kring van de ardruino op pin0.

Vervolgens kun je 0 of 1 status toekenen op die pin.

if / else / if else

time countdown.
counter op 0 =

activatie pin1 = 3.3v volt of 5v contact sluiten controle led aan -> relay schakelen met 3.3V of 5V en het 230V circuit laten sluiten van je UPS.

delay van 10 seconde oid en dan:

activatie pin2 = RFXtrx433 met het signaal naar je rolluiken.

Wellicht zo iets.
zou het echter direct doen! en niet 5 min wachten.

[Voor 3% gewijzigd door Macsylver op 16-01-2017 19:14]

My TED talk about the project Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee