Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:13
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:10:
Ik sprak t-mobile gisteren en zij gaven aan dat het niet zo een probleem is om een 2e UTP kabel te trekken naar de woonkamer. Dit wilt de monteur wel voor mij doen.
Als er ruimte en plek e.d. is zou dat natuurlijk mooi zijn. :) Ervaring leert echter dat ze de snelste methode kiezen en niet de mooiste.
Woon jij in de regio Amsterdam?
Nee, Regio Eindhoven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
eggda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:11:
Thanks - goed punt... Dan ook maar 2e kabel trekken naar woonkamer
En mocht dat niet werken lukken kan je nog altijd twee managed switches kopen, zie: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Een vraagje over de Managed Switch, werkt scenario:

Glasvezel > Huawei modem > Managed switch > Router > TV en internet willekeurige poort
Grote kans van wel, mits die router ook om kan gaan met VLANS, tevens zal de router in AP mode moeten staan, anders kan je alsnog niet bij je NAS.

Overigens, waarom wil je zo graag een router bij je TV?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:11:
Dus ik moet of een extra kabel trekken of via de managed switch regelen.
Maar het idee van de Managed Switch(es) is dus dat je er twee plaatst:
Huawei -> Managed Switch -> één kabel -> Managed switch -> TV box en alle andere apparatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:17:
Ik mis hier nog de optie om de Huawei gewoon in de woonkamer te zetten en die aan de UTP kabel te hangen die je tussen meterkast en woonkamer hebt. Dus een UTP verbinding tussen mediaconverter en Huawei, maar dan wat langer.
Dat is een prima optie, echter heeft @Joao nog een NAS in zijn meterkast en dan gaat dit niet werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:27:
Dat heb ik hier nergens gelezen... wel bij een andere Tweaker maar niet bij hem.
Je hebt gelijkt, dat was bij @eggda het geval. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:40:
Meterkast is puur voor inkomend verbinding, naast de modem is er geen ander apparaat.
In dat geval is:
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:42:
Glasvezel > Media converter > UTP > Huawei woonkamer > ETC
Inderdaad de beste oplossing. Geen gedoe met extra kabels trekken of managed switches kopen.

• rens-br
J.Thermaltaker schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:15:
Ik probeerde vanmorgen even met een eigen router verbinding te krijgen.. dat is allemaal gelukt, alleen krijg ik een ander extern ip adres, klopt dit of doe ik dan wat fout?
Nee dat klopt. Ik had dat ook. Niks aan de hand en merk je verder ook weinig van.
hidden schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:41:
@rens-br Word tijd om de OP aan te passen :)
FF plaatje van Zyxel er bij en de juiste afbeelding van de STB er bij.
Tevens word de Amino A140 nu vervangen door de Entone Kamai 500
Als de eerste nieuwe routers worden uitgeleverd en we duidelijk hebben hoe ze nu precies worden aangesloten zal ik de OP even aanpassen.

Ze gebruiken nu de Amino Aria 610x en niet de Amino A140, daarnaast is de Entone Kamai 500 de vorige box van T-mobile. Kan me niet voorstellen dat ze daar naar teruggaan, of is het een nieuwe revisie?

[Voor 46% gewijzigd door rens-br op 11-05-2019 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Met of zonder mediaconverter?
De oude Amino A140 van vodafone worden vervangen door de kamai. nieuwe klanten krijgen een zyxel met Aria. staat ook wel op het T Mobile forum.
Of te wel. De TV box is dus niet gewijzigd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
.NCK schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:44:
Overweeg over te stappen van naar T-Mobile thuis. In hoeverre biedt de tv ontvanger van T-Mobile net als bijvoorbeeld die van KPN de mogelijkheid om zo goed als van alle zenders zaken terug te kijken?
Als je de versie met HDD hebt kan je alles terugkijken, zolang je het maar opgenomen hebt. Als je die box niet hebt kan op het zenderoverzicht zien welke zenders terug te kijken zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
.NCK schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Je zou verwachten dat T-Mobile ook werkt of denkt aan de cloudpvr.
Ga daar wel vanuit, maar kost gewoon een hoop tijd om zoiets te ontwikkelen.
Comp User schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:00:
In potentie zonder, als ik het goed zag, zit er aan de achterzijde een "sleuf" waar wederom een sfp module in gaat.
Had dat inderdaad al gezien in de spec sheet, maar in de installatiehandleiding van de Zyxel staat dat er een mediaconverter in de doos zit, dus ben heel benieuwd naar de praktijk ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Tarz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:29:
Nu zou ik graag mijn contract verlengen gezien ik verder tevreden ben over TV en internet, maar dan zou ik graag het nieuwe modem ontvangen. Nu is er volgens de chatmedewerker geen mogelijkheid, behalve opzeggen, direct een nieuwe aanvraag indienen en dan de periode die ik zonder TV en internet kom te zitten maar te accepteren.
Het krijgen van nieuwe apparatuur is tot nu toe nog niemand gelukt helaas.
Zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben of oplossingen voor weten?
Aangezien die Frits dingen prima AP's zijn hangt hij waarschijnlijk gewoon verkeerd. Dus je kan twee dingen doen, de AP verhangen naar een beter plek of meerdere AP"s ophangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
wackidth schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:38:
Nu las ik ergens op het T-mobile forum dat men een draytek als client achter zijn router wilde draaien voor telefonie en er werd gezegd dat dit kon??
Ik heb ook gelezen / gezien dat iemand dit voor elkaar gekregen heeft. Je setup wordt dan:
Mediaconverter -> Eigen router -> Draytek -> Telefoon. Waarbij je alle VLANS 1:1 doorzet naar de DrayTek.

Ik kan helaas de post niet meer terug vinden waarin dit beschreven stond.
wackidth schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:25:
Begrijp ik het goed dat elke zender die in je abbo zit te casten is via de app naar de Chromecast? In tegenstelling bij Ziggo?
Dat kan je zien via het zenderoverzicht, elke zender die via TV Anywhere te kijken is, valt te casten.
wackidth schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:32:
Als ik mijn Asus AC86U instel voor Vlan. Althans heb begrepen dat dat moet met eigen router.

Kan ik deze dan aansluiten op een switch en daar dan de media box op aansluiten?

Ik heb namelijk 1 netwerk kabel naar de tv en vanuit daar sluit ik de rest van de apparatuur aan.
Je kan dan op je router beide VLANS op de kabel 'zetten' en die bij je TV met een managed switch weer uit elkaar halen.

[Voor 61% gewijzigd door rens-br op 14-05-2019 10:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Tsunami schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:24:
Kan je binnen het eerste jaar wel de internetsnelheid aanpassen, of zit je daar ook aan vast?
Volgens mij kan dat wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
RR2USA schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:37:
Start jaar 2 verlengen met Alles-In-1, na 6 maanden weer telefonie eruit. Enz enz...?
Verlengen met alles-in-een heeft geen voordeel. Je krijgt namelijk alleen 20% korting op de internetprijs en niet op de overige pakketten.
Whatever7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:07:
Hoe werkt deze cashback actie precies?
Als ik op de link klik dan wordt ik doorgestuurd naar de bestelpagina terwijl ik al besteld heb.
Je had vanuit CashbackXL moeten bestellen, deze zien dan dat je via hun website bent gekomen en keren dan Cashback uit. Nu je al besteld hebt, is dat helaas te laat.

[Voor 39% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 09:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Tobi123 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:57:
Is Cashbackxl.nl betrouwbaar? Het klinkt nogal, schimmig.
Ja zeker, werkt perfect en is betrouwbaar. Ik gebruik CashbackXL bij bijna al mijn bestellingen (Banggood, Ali, Ebay, Thuisbezorgd, Booking, Independer, Energie, etc..) en ze hebben mij inmiddels zo'n 130 euro uitbetaald.

En mocht Cashback op een of andere manier niet worden opgepakt, kan je een claim maken en binnen 2 weken wordt het alsnog toegekend (mits volgens de regeltjes gedaan).

[Voor 42% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 12:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Ik heb de vraag en reacties van @Rednas_N afgesplitst naar [T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7, de vraag werd iets te uitgebreid voor een Ervaringen & Discussie topic.

[Voor 22% gewijzigd door rens-br op 17-05-2019 09:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
rally schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:47:
Iets anders... sinds enkele dagen merk ik dat mijn verbinding sneller is.

Waar ik eerst strak 500/500 haalde, haal ik nu met gemak 620/620, maar ik heb ook uitschieters naar 700-790Mbit.
Dit is op een T-Mobile WBA verbinding. Zijn er hier meer mensen met deze ervaring?
Ja, dit merk ik ook. Waarbij ik meestal contant 120/120 haal op een 100/100 verbinding heb ik nu uitschieters naar 160/350Mbit/s. Vooral die hoge upload is echt opvallend.
Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 00:10:
Klopt het dat de Amino Aria 610x geen ondersteuning biedt voor apps zoals Netflix etc?
Klopt.
hidden schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:53:
@rens-br Plaatje van het nieuwe modem en de nieuwe stb klopt niet.
Plaatje van de STB komt van de website van T-Mobile af. Plaatje van het modem is de B50 versie ipv. de T50, bij het gebrek aan een betere afbeelding. Heb jij iets anders voor mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:51:
Zit er nog verschil in bitrates tussen het WBA en ODF netwerk?
Van je TV signaal? Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Untouchablezz20 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:55:
Ja, TV signaal inderdaad. De bitrates op de eerste pagina zijn dus voor elk netwerk van kracht?
Ja, voor zover ik weet wel. Het kan ook zijn dat die bitrates inmiddels hoger / anders zijn. Op 29 augustus heeft @d-vine voor het laatste die post gewijzigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:26:
[...]

Het heeft prima gewerkt, paar weken op die manier internet gehad. Vraag me af wat er dan niet zou werken?
Er waren een aantal mensen hier, waarbij dat niet meer werkte sinds T-Mobile zelf gebruik maakt van een mediaconverter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Soundwork schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:32:
Vraag mij nu dus af bij welke klanten dit gebeurde: KPN WBA, Glasoperator ODF of beide...
Dat durf ik niet te zeggen. Overigens was het ook alleen bij mensen die net hun aansluiting opgeleverd kregen, niet bij mensen waar ze dit al zo hadden zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Inderdaad best zonde. Je had je die 35 euro kunnen besparen door een alles-in-één abonnement te kiezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:10:
Weer wat geleerd, maar het is dat ik geen tv meer wil. Enkel netflix prima te doen.
Als had gekozen voor een alles-in-één en daarna TV had opzegt na 6 maanden ben je het eerste jaar goedkoper uit dan wanneer je alleen Internet + Bellen hebt.

Kosten nu:
€630,- Eerste 12 maanden
€35,- Installatie
= €665,-
Gemiddeld per maand: €55,42

Met een Alles-in-een, komt dat uit op:
€285,- Eerste 6 maanden
€315,- Laatste 6 maanden
= €600,- voor het eerste jaar.
Gemiddeld per maand: €50,- eerste jaar

Mocht je bij T-Mobile willen blijven, kan je ook al na 9 maanden verlengen en betaal je dus het volgende:
€285,- Eerste 6 maanden
€157,50 Laatste 3 maanden
Totaal: €442.50
Gemiddeld per maand: €49,16 eerste jaar

In je tweede jaar krijg je de eerste 6 maanden 20% korting op het internet en betaal je dus het volgende:
€255,- Eerste 6 maanden
€157,50 Laatste 3 maanden
= €427,50
Gemiddeld per maand: €45,83 v.a. tweede jaar

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 16:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:26:
@rens-br Jemig. Jij bent wel de expert, zeg. Zal het onthouden :P
Zit zelf al een tijdje bij T-Mobile en hou de aanbiedingen en ontwikkelingen goed in de gaten. Op die manier blijft de OP lekker up-to-date. (Daar staat de bovenstaande informatie in principe ook gewoon in)
Heb trouwens net een email gekregen van telfort. Als ik het goed lees blijven ze mij ondersteunen tot de 11e, en daarna gaat de verbinding op slot en moet de apparatuur terug. Dus ik heb niks te vrezen over een terugslag naar de jaren 90. :+
Kijk, dat scheelt weer! :)

@Ivysaur ik zou dus even de tip volgen van @Koffie dan kan je nog een hoop geld besparen.

[Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:24:
Dus abbo omzetten naar alles in één. (Zeggen dat verkeerd heb aangeklikt ofzo) dan na 6 maanden tv opzeggen. Juist?
Correct. Overigens er hangt nog wel een opzegtermijn aan vast, dus eigenlijk moet je na 5 maanden bellen, dat je vanaf maand 6 geen TV meer wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Soundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:27:
@rens-br jij bent redelijk op de hoogte van prijzen en voorwaarden bij T-Mobile. Ik heb internet only met de inflatie correctie. Dit kan je terugzetten naar de 40 Euro rond? Maar kan dit pas als ik langer dan een jaar klant ben? Of kan ik nu al verlengen zodat het maandbedrag weer naar €40,00 gaat?
Verlengen kan na 9 maanden, dus wanneer heb je het abonnement afgesloten?

Verder ga je volgens mij bij verlengen gewoon weer terug naar het 'oude' tarief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Soundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:32:
Aangesloten per 05-09-2018 dus per 05-06-2019 kan ik verlengen.
Kan dit alleen telefonisch of ook via My T-Mobile?
Kan alleen telefonisch, zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Soundwork schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:47:
O ja, ik zie het staan. Niet gezien, excuus...
Ga meteen bellen 5 juni. Alleen dan zal het voor aantal maanden zijn want ik neem aan dat ze 01-01-2020 weer de correctie toepassen....
Afgelopen jaar is de eerste keer dat de de correctie hebben toegepast, dus ik weet dat niet zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
FiberGorilla schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:44:
Zijn de tv decoders gebruikersvriendelijk voor non-tweakers? Op dit moment heeft het gezin nogal eens ruzie met de Ziggo mediabox xl.
Als ze nog steeds dezelfde interface gebruiken als ruim een jaar geleden, gaat dat geen problemen opleveren. Prima interface en begin gemist, uitzendinggemist e.d. zitten onder de gekleurde knoppen, dus dat werkt ook wel lekker.
Is er verschil te merken van de “kwaliteit” van de televisie als je Ziggo - Tmobile met elkaar vergelijkt?
Wat ik ervan begrepen had niet.
RR2USA schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:58:
Ik ben mijn abo gestart in aug 2018. Dat betekent dat ik nu kan gaan verlengen. Ik overweeg TV erbij te nemen. Is er voordeel te halen als ik nu verleng met Alles-In-1 en na 6 maanden telefonie opzeg? Of gaat dit niet meer werken omdat ik al een abo heb?
Je krijgt 20% korting op het internet gedeelte, dus dat gaat niks uitmaken helaas.

• rens-br
Joao schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:
Net langs de MM geweest om de managed switch te kopen:
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

Nou zie ik dat op de verpakking unmanaged staat...
[Afbeelding]

Is dit wel de goeie om te kopen?
Zolang je de 'E'' versie hebt is het een managed model. Deze zijn alleen minder 'managed' dan 'echte' managed switches. Vraag mij niet wat het exacte verschil is, maar blijkbaar is dat de uitleg die je krijgt van TP-Link.
Quad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:16:
Zonet het T-Mobile thuis abonnement verlengt met 1 jaar. 1e 6 maanden 35 euro pm voor 100/100 + TV + Ziggo Sport, daarna 55 euro pm. (ik heb ook T-Mobile mobiel, scheelt op de kosten. ;) )
[Afbeelding]
Eerste 6 maanden 20 euro korting? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Normaal krijg je 20% korting op het internet, dus in jouw geval zou dat €7,20 per maand zijn. Je hebt nu gewoon dezelfde aanbieding gekregen als nieuwe klanten.

• rens-br
Ja, dat begrijp ik. :) Maar normaal als je belt krijg je dus het aanbod wat ik hierboven stel. Niks bijzonders aangegeven?

• rens-br
Quad schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:41:
Geslijmd dat ik tevreden ben, en nog wel minimaal een jaar door wil? O-) Verder niks geks.. Ik vroeg me zelfs nog af of hiervoor telefonie niet bij aan moest, was allemaal niet nodig. Ik behoud klantvoordeel en krijg die 20 piek per maand korting voor 6 maanden. Daarna gaat het over naar 55 euro (zonder inflatiecorrectie) O-)
Het was 55,25.
Dat is lekker dan! Zou mooi zijn als dit de nieuwe verlengaanbieding gaat zijn bij T-Mobile.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Ultimation schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:34:
Nu had ik het idee om ook wat Unifi hardware (denk dat ik begin met een access point) aan te schaffen hiervoor, maar ik heb het idee dat de hardware qua samenstelling wat veranderd is dan de ervaringen die ik eerder op andere fora heb gelezen, zoals:
Als je alleen een AP aansluit van Unifi, maakt het in principe niet zoveel uit wat je ervoor hangt.
Betreft het vervangen van de Zyxel voor iets anders heeft volgens mij nog niemand gedaan. Het is dus ook niet duidelijk of ze nog steeds werken met VLANS die ze in de router uit elkaar trekken of dat ze ook aan de voorkant van alles veranderd hebben.
Hoe zijn de ervaringen met de "andere" hardware zoals T-Mobile ze levert? Zag dat het nog best nieuw is en dat het in april veranderd is, maar toch. Hoe zijn de ervaringen ermee tot nu toe?
Je bent een van de eerste. Ze leveren de nieuwe router pas sinds het begin van deze maand uit.
Ook heb ik het idee dat ik een andere player heb dan dat ze in de start post staat, die ik heb ontvangen lijkt daar niet echt op. Het is wel het zelfde model, de 610x. Heeft dat te maken met de opname mogelijkheden?

Zie: https://community.t-mobil...ie-493/aria-tv-box-302850
De afbeelding was gewoon niet correct, dus ik heb die gewijzigd.

• rens-br
Gophlin schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:44:
Helaas. Net gebeld met ze en ik kreeg de aanbieding van 6 maanden 20% korting (€9,- in mijn geval van mijn 200/200 internet only abonnement).
Waarschijnlijk omdat je alleen maar een internet only abonnement hebt, die deden tot vorig jaar niet eens mee met de 'verlengaanbieding'.

• rens-br
Damian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:01:
Dit was toch veranderd met het nieuwe type modem?

Dus modem in meterkast, vanaf daar 1 kabel richting TV en centrale switch, is dat voldoende, of moeten er dan dus 2 kabels die kant, 1 voor TV en 1 voor Internet/Switch?
Als je de nieuwe router hebt/krijgt (de Zyxel) dan zou één kabel en een switch inderdaad voldoende moeten zijn.

Maar mocht je nog geen kabel hebben liggen en nog moeten beginnen met trekken, zou ik er altijd twee of meer naar toe trekken.

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 23-05-2019 12:08]

• rens-br
Damian schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:08:
ze komen de 4de installeren, ben benieuwd dan...
Wanneer heb je besteld? Als dat op 8 mei is gebeurd dan krijg je de Zyxel, is dit ervoor krijg je de Huawei. Dat is althans de grens volgens iemand op het T-mobile forum.

• rens-br
Spannend! Maar ik zou dan dus de Zyxel verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Thetoeshow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:48:
Gister gebeld met T-mobile omdat ik mocht verlengen. Ik heb ook die 20 euro korting gekregen voor de eerste 6 maanden. Eerste 6 maanden dus €27.44. Lijkt me een prima deal.
Wat voor abonnement heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Thetoeshow schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:00:
Ik heb 100/100 glasvezel met TV.
Duidelijk. :) Dan lijkt het er nu op dat de mensen met een internet only abonnement 20% korting krijgen en mensen met internet + TV abonnement 20 euro korting krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ultimation schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:46:
Heb onderstaande kasje (zie afbeelding) trouwens gekregen om het glasvezel om te zetten naar LAN. Dat is een CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR. Dus je hoeft niet langer van Unifi de speciale routers of switches aan te schaffen met glasvezel aansluiting.

[Afbeelding]
Jep. Dat is een mediaconverter, leveren ze al een tijdje mee. (Sinds de Huawei router)
Ik zal er aankomende week eens mee gaan spelen en mijn bevindingen met jullie delen. Nog gerichte vragen? 1 vraag is die VLANS zal ik dan onderzoeken (en navragen bij de monteur).
Ja, ben wel benieuwd hoe dat zit nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Je kan natuurlijk tijdelijk even een kabel trekken om te kijken of dat je probleem oplost. Mocht dat niet het geval zijn, kan je de 'optimizers' in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:33:
Hier gaan ze komende maand de stoep opentrekken en ik ga voor de 1000/1000 internet only.
Is dat een nieuw abonnement van T-Mobile? Voor zover ik weet gaat de snelheid maar tot 750Mbit/s.
Ik heb nog een vrije SFP poort in mijn ESXi doos en zou het liefst daar direct de vezels inprikken zonder OMC ertussen. Is het zo simpel als die port inprikken, sub.if maken en via DHCP een public IP krijgen?
Dat is inderdaad prima mogelijk. Het is echter nog wel nodig om ook VLANS in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ballebek schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:50:
Er hangt hier in elke Abri en tram/bushokje met dikke letters 1 Gbit en heb ik ook "voorinschrijving" op gedaan.
Zouden een dezer dagen de "echte" inschrijving kunnen doen.
Gaaf! Ik was er niet van op de hoogte dat T-Mobile deze snelheid ook gaat aanbieden. Heb jij al glasvezel in huis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
ZFLaSH schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 06:39:
Voor degene die ook die Zyxel ertussen uit willen halen en een pfSense solution willen hebben, in dit topic zie je hoe je het moet installeren en welk issue ik had mbt VLAN 640.

pfSense + TMobile
Die gaat in de OP erbij, thanks!

• rens-br
Ivysaur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:15:
40 euro voor 100 mb is wel erg karig.
Dat kost bij T-mobile maar 36 euro hoor. Maar ik ben het met @Quad en @Joopieboy eens. Ik zou gewoon downgraden als je het niet nodig hebt. Scheelt toch ongeveer 14 euro per maand.
So.. Geinstalleerd, hoor. Zonder media converter. Waar heb ik dat voor nodig?
Ah de monteur heeft de media converter van Telfort gewoon laten hangen / gebruikt en dan blijft die van T-mobile inderdaad gewoon in de doos zitten. Wel bijzonder, normaal halen ze dat namelijk toch gewoon los.
any port, any service ofzo.
Dat is dan weer compleet iets anders. Dat wil zeggen dat alle poorten van de Zyxel gebruikt kunnen worden voor zowel TV als internet, i.p.v. wat het 'vroeger' was. Toen was poort 1 en 2 voor internet en poort 3 en 4 voor TV.

• rens-br
Ivysaur schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:43:
@rens-br Nou ja. Dat ding hangt er nog, omdat ik de kabel er niet uit krijg. En heb geen kniptang, enzovoort. Dus als die monteur vanavond komt, even vragen hoe het zit, en dan handje schudden. Kusje op zijn mooie wangen.
Owh. Je hebt het zelf geïnstalleerd? Dat verklaard het. Grote kans dat de monteur vanavond dan alsnog de Mediaconverter gaat aansluiten.

• rens-br
Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:01:
Is er al een workout om een eigen modem te gebruiken ipv de Zyxel?
Als je de Zyxel helemaal wilt vervangen staan in de Openingspost genoeg voorbeelden :) Maar voor de meeste mensen is het veel eenvoudiger om een of meerdere AP's op te hangen en de wifi van de provider router uit te schakelen.
Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:43:
Ik heb geen mogelijkheid om een kabel richting tuin te trekken. Heb alleen nog 1 kabel vrij boven op een slaapkamer (aan tuin kant). Maar weet niet of dit de oplossing is?
Meten is weten. Maar dit lijkt mij een kwestie van uittesten.

[Voor 30% gewijzigd door rens-br op 14-06-2019 08:44]

• rens-br
Exterminator schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:38:
Dat klopt, maar ik heb een CTS converter.
Een snelle Google search leert mij dat dat de 'Mediaconverter' is. Je kan die dus gewoon laten zitten en de UTP kabel die daaruit komt aansluiten op een willekeurige router die VLAN's snapt en het moet werken.

• rens-br
Stronkie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:08:
der is een snelheids verhoging ingezet van 100/100 naar 200/200 . Tmobile klant voordeel. De order is al doorgevoerd maar de modem meting via Tmobile geeft maar max 100/100 aan
Router e.d. al een keer herstart?

En in navolging wat @Dennis-L zegt, wat is je linksnelheid aan de WAN kant?

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 20-06-2019 15:49]

• rens-br
Damian schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:12:
Kan ik als ik Ziggo Sport Totaal heb deze ook bekijken op TV Anywhere?
Nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
JorisM schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:49:
Misschien al eens eerder geplaatst hier of in de TMT community, maar heb het zo gauw niet terug kunnen vinden: Weet iemand het verschil in specs en webinterface tussen de VMG8825(B50B?) en VMG8825-T50?

Ben benieuwd of de webinterface qua functies hetzelfde is, of dat de T-Mobile versie minder uitgebreide functionaliteit of configuratiemogelijkheden biedt...
Ik weet het niet zeker, want heb het apparaat niet. Maar bij de vorige routers/modems van T-mobile hebben ze allerlei functies gelockt/niet beschikbaar gemaakt. Je bent over het algemeen ook geen admin van de apparaten, maar gewoon simpelweg een user.
Kan ik daar de VMG8825-T50 alvast (dus met KPN signaal, niet T-Mobile) aan hangen? Heb momenteel een 1 Gb glas -> UTP NT kastje van KPN hangen.
Authenticatie gaat bij KPN GLAS volgens mij met de NT, ik hoef dan geen specifieke PPoE username en password in het modem in te voeren.
Geldt hetzelfde voor de VMG8825-T50 als ik die aan de KPN lijn ga hangen?
Dat gaat denk ik niet werken. T-mobile en KPN gebruiken andere VLANS voor hun netwerken.

• rens-br
pinda powerrr schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:46:
Voor de sportvereniging willen we in de sporthal alles in één glasvezel 500/500 hebben. Denkt iemand dat ze argwaan krijgen als we het particulier aanvragen? Zodra je naar zakelijk glas gaat kijken gaan de prijzen namelijk omhoog en de mogelijkheden omlaag :X
Wij hebben bij onze Scouting vereniging ook gewoon een particuliere internetverbinding aangevraagd (ook van T-Mobile) en daar dezen ze niet moeilijk over.

• rens-br
raro007 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Is er weer een nieuwe modem?
Draytek -> Huawei -> Zyxel zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

• rens-br
Mochten er meer mensen (net zoals ik) momenteel problemen hebben met hun internetverbinding. Er is momenteel een storing bij mensen die een IP hebben in de volgende ranges: IP-range 31.21.254.1 - 31.21.254.254

Zie ook het T-Mobile Forum.

• rens-br
Modbreak:De problemen rondom het routeren via 'DTAG' zijn zo groot en worden nu op meerdere plekken besproken. Ik heb al die berichten afgesplitst naar een nieuw topic: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG".

Gelieve daar verder te discussiëren.

• rens-br
Nieuwe prijzen. Interessant. Ik heb op mijn eerste adres het abonnement al gewijzigd van 32,50 naar 30 euro p/m. Scheelt toch weer 2,50.

Op mijn 2e adres heb ik het abonnement verlengt vorige maand en ik krijg nu 10% korting per maand. Ben even met de chat aan het praten of ik die korting behoud of niet.

• rens-br
koenster schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:02:
Adviseren jullie nu over te stappen naar het nieuwe "Uit & Thuis" of raden jullie dit af?
Heb je nu al een unlimited T-mobile abonnement en een Thuis abonnement? Dan zou ik namelijk gewoon Uit en Thuis activeren. Er kleven verder geen nadelen aan. Je abonnement wordt namelijk niet verlengd en de looptijd blijft dus hetzelfde.

Als je nu nog geen Unlimited abonnement hebt zou ik persoonlijk nog even wachten. Die rerouting is toch niet echt heel erg fijn.

[Voor 23% gewijzigd door rens-br op 29-10-2019 12:06]

• rens-br
koenster schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:09:
Duidelijk, dank! Dat ga ik dan doen. Die actie van Uit en Thuis blijft vast nog wel even staan als ik me bedenk of als T-Mobile de rerouting oplost.
Ja, dat lijkt mij wel het geval. De vorige 'combiactie' die ze hadden heeft zo'n 2 jaar dienst gedaan.

• rens-br
Kodess schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:24:
[Afbeelding]
Das lekker. Hoezo is het opeens 50 euro?
Staat wel bij dat ik 10 euro korting krijg maar toch...
Volgens mij was dat inderdaad altijd 50 euro, met standaard 10 euro korting.

• rens-br
Ik heb alle posts over het DTAG probleem weer verhuisd naar: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

• rens-br
dehardstyler schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:36:
Nou zit ik met een paar dingen: Ik lees dat het Klantenvoordeel wegvalt, maar als beide abonnement naar €25 kunnen dan is dat natuurlijk fantastisch en een stuk goedkoper. Kan ik hier nou wel of niet naar toe overstappen met mijn nog lopende mobiele abonnement?
Dat kan zeker en is volgens mij gewoon te regelen via My T-mobile, zie ook: https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis/informatie.
En de tweede: Klopt het dat ik in het Reggefiber ( WBA ) gebied altijd 100Mbit krijg, ook al haal ik nu met gemak meer dan 500/500? Voor het prijsverschil zou ik er wel mee kunnen leven, maar ik ben toch benieuwd.
Dat klopt. Maar je geeft hierboven aan dat je een 750/750 abonnement hebt, dus je zit in ODF gebied. Dus die vraag is dan niet heel relevant.

• rens-br
dehardstyler schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:55:
Je bedoeld dat ik al een contract voor 750/750 heb en ik daardoor dus niet naar 100/100 wordt terug gezet? Ik zie inderdaad dat de geschatte snelheid op mijn adres 1000/1000 is volgens de T-Mobile site, dus dat lijkt goed te gaan.

Maar ik kan mij herinneren dat ik op WBA zit ( heel Veenendaal overigens ), kan ik dat ergens vinden?
Want ik heb inderdaad wel 750/750, maar dat heb ik nog nooit gehaald, meestal hangt het rond de 500/500. En dat komt dan ook weer overeen met Fourstack: https://imgur.com/a/j9oXPbi
Als je een 750/750 abonnement hebt kunnen afsluiten zit in een ODF gebied / aansluiting, dat wordt nu maximaal 1Gbtis/. Als je WBA gebied / aansluiting hebt kon je maximaal 500Mbit/s afsluiten en dat is nu 100Mbit/s geworden.

Kortom op basis van je abonnement is dus te zien dat je in een ODF gebied zit. Dat je maar 500/500 haalt heeft dus ergens anders mee te maken.

• rens-br
Richh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:36:
Is het trouwens mogelijk om over te schakelen naar internet-only, ondanks dat ik in een jaarcontract zit? Ik wil eigenlijk m'n TV-kastje wel kwijt voor die 15 euro per maand.
Ja hoor, dat is geen probleem. Je kan TV en telefonie gewoon uit en aan zetten wanneer jij wilt.

• rens-br
Edd schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:47:
[...]

In Juli heeft iemand al de route-tabel van de Zyxel gepost:

[...]

Ik heb deze geïmplementeerd in mijn Ubiquiti-apparatuur en dit werkt zonder problemen sinds die tijd.
Dat is interessant voor in de Openingspost. Zou je daar eens een stappenplan van willen posten?

• rens-br
triplecore schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:48:
Binnenkort wel een aardig stuk UTP trekken voor naar de TV (gezien we van Digitenne komen, geen UTP nodig) á 25M. Neem overigens aan dat het geen probleem is als er een UTP koppelstuk tussen Zyxel Modem <-> UTP en UTP <-> Interactieve TV ontvanger zit?
Geen idee wat je met een 'koppelstuk' bedoeld, maar waarschijnlijk moet het geen probleem opleveren.

• rens-br
triplecore schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:02:
Een netwerk koppelstuk waarbij aan beide kanten een RJ45 ingang zit. Zodoende kan de kabel in de muur reeds blijven, en hoef ik enkel vanuit de muur de meters nog te trekken naar de interactieve TV setup-box.
Yes. Dat is geen enkel probleem. :) Overigens kan je beter werken met Keystones met een LSA strook, dan kabels met connectoren. Die zijn namelijk gemaakt om af te werken in de muur.

• rens-br
klaps schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:13:
Prima deal, maar moet er nog over nadenken. Is het een goed idee om hierover T-Mobile bereiken, vragen of zij nog een 'tegen tegen aanbod' hebben? Gezien ik NU nog bij Telfort zit, weet ik niet of dit kan.
Je kan het altijd proberen natuurlijk, zeker op Cyber Monday. Maar verwacht dat het niet veel scherper wordt als wat je nu hebt.

• rens-br
kitkat007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:45:
Ik heb via de tmobile modem even de snelheid getest via WiFi.

Ik heb 1000/1000 glasvezel. Maar ik haal maar 400 max. Ik sta 50 cm van de modem.
Tja. Wifi. Wat had je dan verwacht? Vind 400 Mbit/s echt niet verkeerd.

• rens-br
BlakHawk schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:36:
Nadeel is TV, ik kan opnemen nergens terugvinden.
Toet3r schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:36:
Beetje onduidelijk inderdaad, had beter geweest als ze dat bij de bestelopties hadden genoemd.
Ze gaan begin volgend jaar over: nieuws: T-Mobile komt begin volgend jaar met cloudopnames voor tv-dienst Thuis. Dat zal vermoedelijk de reden zijn dat ze geen boxen met hdd meer uitleveren. Die dingen zijn ook eigenlijk net allemaal te traag.

Kwa TV dienst kan t-mobile nu dan ook nog niet mee komen met KPN / Ziggo, maar grote kans is dat ze dat na de introductie met cloud opnemen wel zijn.

[Voor 13% gewijzigd door rens-br op 23-12-2019 08:43]

• rens-br
BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:42:
Voorwaarden blijven gelijk zeggen ze, alleen er komt wel een inflatiecorrectie. Is een inflatiecorrectie reden om op te mogen zeggen?

Er staat specifiek dat ik voor deze datum mag ontbinden. Over daarna staat er niets.
Waar @Barre73 eigenlijk op doelt is. Wanneer je abonnement nu is afgelopen mag je kosteloos opzeggen, je abonnement zal na volgende maand niet veranderen, dus je kan dan nog steeds kosteloos opzeggen. De vraag is dus eigenlijk. Tot wanneer loopt je abonnement?

• rens-br
Chris.nl schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
[...]

Dacht ik ook aan, maar met de T-Mobile router (Zyxzel?) loopt ie tegen hetzelfde aan....
Dan verwacht ik dat de lijn niet goed staat ingesteld en hij nog op een 500Mbit/s 'profiel' zit.

• rens-br
Over het algemeen is het natuurlijk wel dat klanten eerder klagen dan goede reviews schrijven. Zelf heb ik privé en bij mijn vereniging 0 problemen met de verbinding en we zijn al 4 jaar klant.

Dus het is niet allemaal problemen.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-12-2019 18:09]

• rens-br
WhySoSerious? schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:18:
Ik kan straks weer verlengen bij T-Mobile Thuis. Weet iemand toevallig het verlengaanbod van nu?
Meestal 20% korting op internet only voor 6 maanden. Al zijn er de laatste tijd ook mensen geweest die helemaal geen korting kregen.

• rens-br
996 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:24:
Helaas is onze modem (Draytek) overleden. Gevalletje waterschade in de meterkast. Moet een monteur voor komen jammer genoeg. Dat duurt een paar dagen. Ik zou zeggen stuur een nieuw modem en die plug ik zelf erin....
Lijkt op een voorbeeld van moeilijk doen waar het makkelijk kan?
Het kan zijn dat ze de DrayTek omwisselen voor een mediaconverter + Zyxel modem / router. Voor alleen een modem swap lijkt mij het vreemd dat ze een monteur verplichten.

• rens-br
Fustje schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:03:
Ik kom dit topic tegen en ging uit nieuwsgierigheid kijken of er inmiddels 1000gbit/s mogelijk is op mijn adres, waar ik nu 500mbit/s geniet.
Tot mijn stomme verbazing staat er bij t-mobile (waar ik glas internet van afneem) verwachte maximale snelheid 100/100 :?

Volgens internetvergelijk is Oxxio de enige die zegt 500mbit/s te kunnen leveren. Postcode check stuk ofzo?
T-mobile bied geen abonnementen aan sneller dan 100Mbit/s vanwege de kosten die KPN er voor vraagt. Ze bieden dit alleen nog maar aan in gebieden waar ze zelf apparatuur in de POP's hebben zitten.

• rens-br
Azrou schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:48:
Hallo,iemand enig idee of de netflix app ook geïnstalleerd staat op de digitale tv ontvanger?(KPN/Telfort heeft dit wel)
Nee, dat gaat niet.

• rens-br
jaspov schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:56:
-Zie dat de Fritz repeater 1750e wordt aangeboden en dat de Zyxel T-50 Mesh ondersteunt, maar werkt het ook in die combinatie? een Fritz repeater op een Zyxel modem?
Die combinatie werkt prima. Maar wat bedoel je met 'Mesh'?
-ondersteund de Zyxel ook zelf VPN (is het een VPN server om je eigen netwerk vanaf een externe locatie te benaderen)?
Durf ik niet te zeggen. Ik heb de Zyxel zelf niet.

• rens-br
jaspov schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:38:
Als de Zyxel T50 en Fritz 1750 in Mesh stand kunnen werken dan is er 1 SSID en stuurt de hardware daarnaast volgens mij ook "slim" een toestel naar het station met de beste zendstation (Zyxel of 1750).
Nee, dat zit er niet in. Maar als je exact dezelfde instellingen gebruikt zal je device (telefoon/laptop/tablet) zelf bepalen met welke die verbinding maakt. En zou deze ook automatisch moeten wisselen.

• rens-br
Gkirmathal schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:25:
De eerste twee maal dat dit voorviel was doordat mijn vezel er bewust in de wijk centrale was uit gepacht door een monteur, omdat er foutieve info in zn werkbon stond van T-Mobile.

Hier ben vorig jaar achter gekomen toen mn glas signaal uitviel en ik de monteur voor de wijk centrale kon aanhouden. Monteur liet mij de order zien en patchte mijn vezel weer terug die hij er 10 min eerder volgens zijn werkorder had uitgehaald.

Mijn huidige storing is hoogstwaarschijnlijk weer het zelfde geval. Aangezien ik niet thuis was heb ik niet kunnen checken of er op dat tijdstip werkzaamheden in de wijk centrale plaats vonden.
Herkenbaar probleem. Dit heb ik destijds bij het opleveren / in gebruik name van mijn verbinding ook de eerste paar maanden gehad. Toen telkens wel bij de klantenservice te woord gestaan en tijd dat de verbinding niet werkte gecrediteerd gekregen.

Overigens heb ik toen zelf ook voor de zekerheid contact opgenomen met Reggefiber om aan te geven dat hun monteurs telkens mijn verbinding weg patchte.

• rens-br
H.Boss schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
Kan ik dat bij het T-Mobile internet abbo ook doen? Iemand ervaring mee?
Heb je de openingspost al doorgenomen? Daar staat een heel hoofdstuk in over het gebruiken van een eigen router.

• rens-br
wackidth schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:16:
Ik merk dat mijn download snelheden lager zijn geworden.

Het is nooit helemaal optimaal geweest zo'n 700Mbit op de Asus AC-86U met een 1G abbo.

Nu is dat zo'n 350Mbit

Ik dacht laat ik eens de Zyxel aanuiten en tot mijn verbazing schoot deze naa de 750Mbit.
Hoe test je dit? Draadloos of via een kabeltje?

• rens-br
Ron555 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:52:
Tmobile thuis is vandaag aangesloten. (internet only 1GB met zyxel modem/router)
Probleem is nu dat als ik de zyxel er tussen uit haal en mijn eigen router(USG3P) aansluit op de media converter deze geen IP adres krijg.
Als meerdere keren gereset en stroom er af gehad. Helaas krijg geen IP adres.
Is dit een kwestie van lange adem of doe ik toch iets verkeerd?
Om mee te beginnen. Hoe heb je het ding ingesteld?

• rens-br
Ron555 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:40:
Ik heb de USG ingesteld dat de WAN port op DHCP staat.
Heb de aaname gedaan dat omdat ik alleen internet heb (geen TV&Telefoon) ik geen vlan hoef aan te maken.....
Dat is een foute aanname ;) Zie ook: rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Een mooi stappenplan om een USG in te stellen met een internet only abonnement. In de openingspost staan meer handige guides voor het instellen van je eigen router.
WhySoSerious? schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:39:
Meer Tweakers problemen met het internet? Website laden hier heel traag (Leeuwarden).
Ben niet thuis, maar volgens mijn speedtest draaiend in Domoticz werkt de internet verbinding gewoon 93/93Mbit/s met een ping van 10ms.
Download:https://tweakers.net/i/5WExtlwoTJcypuB0MWas9B_Q0LU=/800x/f/image/0oZSNZfl7cUaiBJ4NDBrzKZ7.png?f=fotoalbum_large
Upload:https://tweakers.net/i/AJieiNEmoFRvGADz52eYPf0vUdw=/800x/f/image/HQ6n99mvlbxjydveqnQbAYa4.png?f=fotoalbum_large
Ping:https://tweakers.net/i/F4SVTU-lrDXgGZFdiIKIBdC2Cdw=/800x/f/image/Tr56W8XJEWwLTOqOZUdXPifD.png?f=fotoalbum_large

[Voor 45% gewijzigd door rens-br op 12-03-2020 16:46]

• rens-br
Doukkali schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:16:
Heeft iemand in het verleden ooit een nieuwe router gekregen? Ik heb sinds 2018 een abonnement, hierbij hoor ik 200mb/s te krijgen. Dit krijg ik bekabeld niet eens.
Niet eens bekabeld? Dan zou ik haast zeggen dat er iets mis is met de aansluiting / bekabeling. De Draytek is een meer dan capabele router en zou die snelheid met gemak aan kunnen.
Vervolgens komt de man met de Wi-Fi service, heb ik een access point erbij gekregen. Deze heeft 5Ghz verbinding, hiermee kon ik net de 120mb/s raken. Ik vind het absurd dat ik bekabeld onder de 100mb/s krijg met een 200mb/s verbinding.
Wifi is het ding in ieder geval knap waardeloos, dat ben ik met je eens. Maar als je access point wel 120Mbit/s haalt en 'bekabeld' niet is er sowieso iets raars aan de hand. Je access point hangt namelijk met een draadje aan je router en daar komt dan dus minimaal 120Mbit/s uit.

Ik zou dus even je kabels veranderen en kijken of je überhaupt wel een 1Gbit/s aansluiting in je laptop hebt zitten.
De man die de access point geïnstalleerd heeft bij mij vertelde dat ze tegenwoordig Huawei routers geven (al een tijdje geleden) en dat deze routers alleen aan nieuwe klanten gegeven worden. Deze routers zouden wel de snelheid raken waar ik voor betaal.

Heeft iemand dus ooit een nieuwe router gekregen als vervanger van de Dr(ayT)ek Vigor 2132FVn
Er zijn een aantal mensen in dit topic die het gelukt is om een nieuwe router te krijgen, maar dat is na veel zeuren en opdringen. Kortom je kan het proberen te vragen, maar de slagingskans is niet zo groot.

Ik heb overigens zelf een abonnement uit begin 2015 en halverwege 2017 en ik heb ook nog een DrayTek op beide locaties.

Zou je willen letten op mb, Mb en MB. Dat zijn namelijk 3 verschillende dingen. Snelheden van je provider worden uitgedrukt in Mbit/s (of Mb)

[Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-03-2020 08:22]

• rens-br
Ron555 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:36:
Vraagje mbt de snelheid.
Als ik een PC aansluit op de zyxel en doe een speedtest dat haal ik ca. 920Mb down en ca 650/700Mb up.

Als ik ipv de zyxel mijn USG3P (vlan300) aansluit op de mediaconverter dan kom ik niet verder dan ca 500Mb down en up.

Kan het zijn dat de USG3P toch wat moeite heeft met een Gb verbinding? of moet ik het ergens anders zoeken.

Betreft een 1Gb Tmobile internet only aansluiting.
Je USG heeft nogal een beperking wanneer er van alles aanstaat, zoals bijvoorbeeld IPS/UDS en QOS, je kan even kijken of dat aanstaat of niet.

• rens-br
Ron555 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:50:
DPI staat wel aan maar ik had begrepen dat dat geen invloed zou hebben.
Volgens mij heeft dat ook invloed.

• rens-br
Leoon. schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:23:
Allen, ik heb iets in m'n hoofd zitten wat bevestigd dan wel ontkracht moet worden.

Was het niet zo dat als je het 1 na hoogste internet abbo hebt en mobiel internet met bijv 2 nummers je per nummer 2,50 euro korting krijgt en een gratis upgraden naar het volgende (in dit geval hoogste) pakket?

Wij hebben nu 1000 Mbps internet en twee mobiele nummers en betalen 35 euro.
Ik dacht dat als we het pakket naar 100mbps (35 eu) en twee nummers 30 euro zouden moeten betalen en dan een gratis upgraden krijgen naar het hoogste pakket.

Zit ik fout?
Volgens mij is dat de oude actie waar je naar refereert. Inmiddels hebben ze de 'Uit & Thuis' actie, waarbij ze simpelweg beide abonnementen naar de max knallen voor 2x 25 euro.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True