Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:34
dprod schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:28:
Voor zover ik gelezen heb mag je een router/modem van T-Mobile niet in bridged modus (laten) zetten. Zal wellicht te maken hebben met de tv en telefonie diensten die ze aanbieden. Jammer is het wel.
Het mag best, het kan alleen niet. Wordt niet ondersteund door de DrayTek.

Maar @rcthans in de openingspost staat een voorbeeld genoemd met een EdgeRouter X, ik denk dat dat je vragen voldoende beantwoord.
mosselmann schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:46:
Is het niet verplicht straks dat iedereen zijn eigen router moet kunnen gebruiken bij iedere provider?
Is inmiddels al verplicht, maar er is nog geen duidelijke richtlijn voor vanuit de ACM, dus de providers doen nog niks.

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:09:
WiFi repeater besteld bij bol.com die vanavond komt en afspraak gemaakt voor monteur voor wifi service.
Als je een monteur langskomt voor wifi service, krijg je van T-Mobile een repeater in bruikleen. Het is dus niet nodig er zelf een te bestellen.
blijkbaar is de draytek slecht?
De DrayTek is inderdaad geen top ding, wat betreft de wifi.
Toen ik vroeger in de flat zat hing het modem in de kamer en was er niks aan de hand. Waarom plaatst men nu de modem in de meterkast?
Omdat de DrayTek direct met een glasvezelkabel is aangesloten ipv. met een ethernetkabel.

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:21:
@rens-br De monteur komt pas maandagmiddag en ik wil zien of het met de repeater die ik vanavond krijg, maar dan wel retour doe weer zoals vanouds wordt.
Heeft die repeater dan wel een AP-mode? Anders wordt het er echt niet beter op.
Ik heb nog niet vaker zo ervaren dat de Draytek qua wifi slecht is in de ene ruimte en de ander niet.
Van de DrayTek is bekend dat het niet geweldige wifi prestaties heeft.
Voorheen in de flat was het doorgetrokken naar de woonkamer, wat ik nu dus zelf mag/moet doen met een lan kabel.
Ik neem aan dat die kabel er nog steeds ligt? In dat geval is het een kwestie van de 'repeater' daar aansluiten en wifi van de DrayTek uitschakelen. Of even wachten tot maandag en dan zat T-Mobile daar hun repeater (in AP mode) aansluiten.

• rens-br
Wat ik van de productpagina begrijp heeft hij dat niet, daarnaast kan hij ook alleen 5Ghz repeaten, wanneer hij verbonden is met een 5Ghz router. Aangezien de DrayTek dat niet heeft ga je er met die repeater in ieder geval echt niks op vooruit.

Jij bent op zoek naar een AP of een repeater met een AP mode.

rens-br wijzigde deze reactie 18-09-2018 11:38 (7%)

• rens-br
Volgens mijn logs is de DrayTek 48 uur geleden gereboot, mogelijk om een firmware update te installeren. (Al is de firmware nog steeds versie 3.7.9.1) Het is alleen enorm vervelend dat de wifi dan vervolgens weer automatisch ingeschakeld wordt.

Hebben meer mensen daar last van?

• rens-br
Tutti-frutti schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:23:
Is het weer zo ver? Paar maanden terug ook al het geval.
Jep en nu je het zegt had ik daar een paar maanden geleden ook last van.
Heb sindsdien het SSID wel veranderd naar eentje anders dan mijn goede wifi AP. Maar dit werkt goed mee om de 2.4GHz band verder kapot te maken met loze netwerken.
Dat is in ieder geval nog een goede optie.
Vinzz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:26:
Wordt firmware sws wel geüpdatet van dit modem, ik zag dat er reeds een nieuwere was.
'Vroeger' in ieder geval wel. Tegenwoordig niet echt meer heb ik het idee.

rens-br wijzigde deze reactie 19-09-2018 14:28 (22%)

• rens-br
Vincent1983 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:52:
Het type van deze " glasvezel" media converter is CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES
Bedankt voor de informatie. Die heb ik toegevoegd aan de openingspost, is die ook weer volledig.
Tutti-frutti schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:24:
Omdat het een vervelend probleem is heb ik het in ieder geval even op hun forum geplaatst. Nu hopen dat ze er iets aan willen doen.

https://community.t-mobil...tisch-ingeschakeld-306062
Ah dankjewel! Ik zal zo mijn wachtwoord eens terugzoeken en daar ook reageren.

• rens-br
naamloos509 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:13:
Aan de andere kant moet je je voorstellen dat er een fw wordt gepushed. Na een reboot zullen de basis funktionaliteiten van de modem worden gereset. Kan mij voorstellen dat T-mobile geen rekening kan/gaat houden met die personen die de wifi funktionaliteit hebben uitgeschakeld. Dan moeten ze per mac-adres apart bij gaan houden wie dat gedaan hebben. Is gewoon rompslomp.
Dat hoeft helemaal niet per mac-adres, maar kan de router prima lokaal bijhouden. Ik bedoel het ding onthoudt toch ook mijn vaste-ip adressen, mijn wachtwoorden, VPN instellingen e.d.? Het enige wat zichzelf reset na een reboot of firmware upgrade (dat is nog maar de vraag) zijn de wifi instellingen.

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:53:
Wat het beste aanschaffen om wifi ontvangst volle snelheid(500) te krijgen op de laptop en de Draytek in de keuken op de kast ligt?versterker haalt niks uit. Heb m nu via kabel aangesloten dus er liggen er 2 door de woonkamer want de andere gaat naar de pc.
Een fatsoenlijke AP en de verbinding op de Draytek uitschakelen. Maar jouw vraag is wel iets 'ingewikkelder' dan voor in een Ervaringen & Discussie topic, maak dus eventjes een nieuw topic aan en geef daar voldoende informatie over het appartement, kabels, groottes e.d.

rens-br wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:14 (6%)

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:18:
Indien nodig doe ik dat nog wel. Kun je me een voldoende AP noemen?
Je 'zomaar' een AP adviseren, zonder verder te weten waar het eventueel misgaat, het formaat van je appartement en andere details, is niet handig. Maar goed kijk eens in het topic, komen er genoeg voorbij: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Maar goed het is op Tweakers ook wel de bedoeling om zelf het e.e.a. op te zoeken en te proberen, zou je dus in het vervolg zelf even de zoekfunctie willen gebruiken?

rens-br wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:28 (15%)

• rens-br
IceOnFire schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:44:
Kan ik daar dan vervolgens mn bestaande eigen router op aansluiten in combinate met een internet-en-tv-abbonnement?
Zolang die router VLANS ondersteund moet dat lukken. En:
Ik snap dat de STB dan niet gaat werken, maar die wil ik toch niet gebruiken.
Gaat dan ook prima werken. (wel via een UTP kabel natuurlijk)
Wel zou ik dan via een app of chromecast dan incidenteel tv willen kijken, dat zou dan gewoon moeten kunnen toch? Enige nadeel is dat het kijken dan van de "normale" internetbandbreedte afgaat en niet los over het netwerk loopt. Klopt dit of heb ik nog ergens iets gemist?
Dit klopt, maar die 'normale bandbreedte' is zoveel echt niet? Als die TV-stream 10Mbit/s wegsnoept is het veel.

• rens-br
IceOnFire schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:02:
Mn bestaande router ondersteund geen VLANs. Mijn aanname is dat an sich niet erg is maar dat dan automatisch alles in het "internet" VLAN valt.
Volgens mij gaat dat dan niet werken, althans niet zonder Draytek. Eventueel kan je je bestaande router (welke is dat?) wel erachter zetten in DMZ.

• rens-br
IceOnFire schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:55:
Ik heb een simpele TL-WR1043N. Voornaamste reden dat ik die solo wil blijven gebruiken is dat het aansluitpunt in de woonkamer in het zicht zit en ik daar niet de optie heb nog meer extra knipperkastjes te zetten, ook niet qua stroomaansluiting. De TPlink heeft vier netwerkpoorten die allemaal in gebruik zijn, dat kan met de nieuwe Huawei niet meer aangezien er dan maar 2 internet zijn en 2 "tv" poort worden.
Ja nja, dat wordt dus een nieuwe router kopen die wel ondersteuning heeft voor VLANS. Overigens heeft de mediaconverter van T-Mobile ook stroom nodig, dus een tweede stroomaansluiting heb je sowieso nodig.
Viper® schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:09:
T-mobile was bezig met hardware voor TV/Internet via 1 kabel correct ?
Voor zover ik weet niet, heb je hier een bron voor? Zou wel mooi zijn namelijk.
eymey schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:17:
Uit de discussies hier begrijp ik dat T-mobile tegenwoordig een nieuwe router en losse mediaconverter levert. Of daar ook een wijziging qua TV/Internet bij in zit, dat heb ik eigenlijk nog niet zo begrepen. Volgens mij is het ook bij Huawei gewoon nog steeds losse poorten voor LAN en losse poorten voor TV .
Op DSL gebruiken ze die Huawei al heel lang en daar zijn de poorten ook gescheiden, dus kan me niet voorstellen dat dat bij Glas ineens anders is.
Viper® schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:19:
Bij mij is het nu werkend dmv een EoP, maar niet ideaal.
EoP?

rens-br wijzigde deze reactie 25-09-2018 13:58 (5%)

• rens-br
IceOnFire schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:01:
Dat is wel balen, ook als ik dus alleen het internetsignaal wil gebruiken heb ik dus persé een router nodig met VLAN ondersteuning begrijp ik :/
Als ik me niet vergis is dat inderdaad waar. Je 'internet' bevind zich namelijk in VLAN 300 en dat moet je dus scheiden door middel van een router.

• rens-br
IceOnFire schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:04:
Ok, ik hoopte dat je gewoon via DHCP je externe IP toegewezen zou krijgen als je iets rechtstreeks achter die CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES hangt
Nee, helaas niet.

• rens-br
Frank S schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:14:
Ik heb nog geen T-Mobile thuis, omdat ik niet wil afstappen van mijn eigen router (Google Wifi). Ik begrijp dat ik deze nu gewoon met CAT5 kan verbinden met de mediaconverter & Bob's your uncle? Waar sluit je de TV box dan op aan? (Heb nu Ziggo en de Horizon is met coax verbonden.)
Wanneer de Google Wifi router VLAN's ondersteund is het inderdaad een kwestie van verbinden met de mediaconverter en de juiste VLAN's instellen. Je TV's kan je daar dan vervolgens ook mee verbinden.

Zie ook het eigen hardware hoofdstuk in de OP: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

rens-br wijzigde deze reactie 26-09-2018 15:19 (10%)

• rens-br
Supremecy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:41:
Net aanvraag voor abonnement gedaan bij T-Mobile, hoopte van de overstap service gebruik te maken, maar helaas is die niet beschikbaar voor Tweak.

Zelf maar een mailtje naar Tweak gestuurd, ben benieuwd hoe de overstap nu gaat verlopen.
Je moet nu zelf zorgen dat de datum van oplevering en opzegging van je oude contract op dezelfde datum is of in ieder geval overlap heeft. Overlap is aan te raden, mocht het niet helemaal vloeiend gaan.

• rens-br
Zorian schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:35:
Ik ga per 1 oktober over op T-Mobile Thuis, alleen nog geen bericht gehad dat er een pakket onderweg is. :p
Wat betreft het pakket; Zit er ook een converter bij voor het glasvezeltje? Of is dat weer zo'dingetje dat de monteur zelf mee neemt?[/]

Nee, die zit in de doos erbij.
Zoals het er nu bij ligt (nog van de oude provider): Naakte vezel => TP-Link converter Glas>RJ45 => Edgerouter Lite welke de VLAN scheiding doet e.d. => 1 kabel naar managed switch en 1 naar een Asus RT-AC3200 welke in AP modus staat.

Zoals ik het nu zie denk ik dat ik het anders ga doen. Dit kon niet met de oude provider.
De nieuwe opstelling wordt waarschijnlijk: Naakte vezel => TP-Link converter=> Asus RT-AC3200 in router modus met juiste VLAN's => kabel naar managed switch.
Beide situaties gaan prima werken met T-Mobile. :) Waarom kon situatie 2? niet bij je oude provider?

• rens-br
Zorian schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:34:
Ik vermoed een misverstand. Had eerder bij de klantenservice aangegeven dat ik eigen apparatuur ging gebruiken. Diegene dacht waarschijnlijk dat ik dan ook eigen spul voor de tv had en dus geen apparatuur vanuit de provider meer nodig zou moeten hebben.
Ik zou de klantenservice dan wel even terugbellen en vragen welke 'eigen' apparatuur je dan kan gebruiken voor IPTV. Voor zover ik weet kan dat namelijk helemaal niet :P

• rens-br
Melodic Metal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:14:
Kan ik dit bij T-Mobile in stand laten of moet er dan een managed switch o.i.d. komen? Nu maakt het namelijk niet uit waar ik de tvbox op aansluit.
TV + internet gaat over twee losse kabels, of je hebt inderdaad (een aantal) managed switches nodig. Zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Maar dit onderwerp is echt al enorm vaak behandeld in het topic, zou je de volgende keer eerst even de search willen gebruiken?

• rens-br
pinda powerrr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:08:
TV Anywhere nu ook op de laptop/pc te bekijken:

Goed nieuws, we hebben TV Anywhere uitgebreid en verbeterd! Je kijkt nu namelijk ook heel eenvoudig je favoriete TV programma’s op je laptop en PC via www.tv-anywhere.nl

Inloggen gaat eenvoudig met je TV-klantnummer en TV-pincode. Je vindt deze inloggegevens in My T-Mobile Thuis.
Heeft een tijdje geduurd, maar dat is wel mooi nieuws! Heb je het al getest?

offtopic:
Gefeliciteerd!

rens-br wijzigde deze reactie 11-10-2018 13:17 (4%)

• rens-br
pushnoi schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:03:
Ik zit hier in Groningen, en vind eigenlijk de uploadsnelheid wat tegenvallen. haal max 350 mbit bedraad, van de beloofde 500. Heb Ubiquiti Unifi apparatuur. Halen jullie wel de beloofde 500/500?
Ik heb zelf geen 500/500. Maar de meeste hier in het topic met die die snelheid hebben halen met gemak 500/500, met pieken naar 600/600.

Zowel jouw download, als uploadsnelheid vind ik aan de lage kant. Wat haalde je met de Draytek?

• rens-br
RedPixel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:32:
Waarom bij T-Mobile de eerste 6 maanden alles-in-1 dan goedkoper is dan alleen internet is mij een raadsel, maar soit.
Meer afsluiten = later meer betalen. Daarnaast vergeten een hoop mensen die dingen uit te zetten of houden ze er simpelweg geen rekening mee dat het later duurder wordt.

• rens-br
Helaas heeft T-mobile geen Black Friday / Cyber Monday aanbieding, maar heb zojuist wel mijn abonnement verlengd en krijg daardoor 20% korting op mijn abonnement voor 6 maanden. Niet de beste aanbieding, maar voor mij wel het goedkoopste.

• rens-br
Kodess schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:54:
:| wut.
Jij hebt toch alleen internet?

Laatste keer dat ik het probeerde was het niet mogelijk bij een alleen internet abbonement om korting te krijgen.
Ja inderdaad, ik dacht ook dat ik gelezen had. Maar ik heb inderdaad alleen 100/100Mbit/s (op ODF). En ga de komende 6 maanden dus €28,80 betalen en daarna 6 maanden 36 euro. De basisprijs is dus wel met één euro omhoog gegaan, want ik betaalde nog 35 euro. Maar na 12 maanden ben ik toch goedkoper uit (en je kan na 9 maanden weer verlengen)

Ik zou dus gewoon nog een keer bellen (0800 0092), het is ook helemaal niet druk momenteel.

rens-br wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:50 (7%)

• rens-br
marcel19 schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:17:
Nu heb ik in mijn meterkast al een ntu hangen van KPN. Deze hoef ik niet terug te sturen. De rest van de hardware wel.

Aangezien kpn ook een mediaconverter gebruikt om glas om te zetten naar utp, vroeg ik mij af of deze ook gebruikt kan worden op het tmobile netwerk. Dat scheelt weer een extra kastje in de meterkast, en hoef ik niks te wijzigen :)
Ik zou even het hoofdstuk 'eigen hardware' in de OP lezen: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Heb zo'n vermoeden dat het antwoord op jouw vraag daar gewoon instaat.

rens-br wijzigde deze reactie 09-12-2018 14:58 (5%)

• rens-br
space-one schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:54:
Inlog gevens voor inloggegevens komt me niet bekend voor. Onzin?
Ja.

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:10:
Zijn er hier mensen die voordeel hebben en zoja hoeveel?
Wat heb je zelf al gevonden? In dit topic staan genoeg berichten van mensen die voordeel hebben. (Neem aan dat je hier de combi voordeel bedoeld?

• rens-br
jigsaws schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Bedankt, weet je ook de type?
Kijk eens in de openingspost zou ik zeggen.

• rens-br
jigsaws schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Kun je na 6 maanden al verlengen dan? Meestal kan dit pas als je jaar contract bijna afloopt.
Voor zover ik weet kan dat na 9 maanden al, dus als je elke keer verlengd, betaal je maar 3 maanden de volle prijs.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:09:
Zijn de prijzen bij verlenging (na 6 maanden) anders dan voor nieuwe abonnees (na 6 maanden)?
De 'normale' prijzen zijn voor iedereen hetzelfde, de korting is wel verschillend tussen verlenging en nieuwe abonnement. Maar T-mobile splitst de prijzen altijd netjes uit, dus waar dit hem die 5 euro verschil in?

Overigens is de normale prijs voor het pakket wat jij wilt hebben ook gewoon €60,-:

Internet: €32,50
TV: €15,-
Tv-box: €5,-
TV-box met hdd: €5,-
Bellen: €2,50

Je hebt echter ook nog de keuze om de 2e TV-box gratis te hebben, zolang het abonnement loopt en dan kom je uit op een maandprijs van €55,-. Die optie had je echter aan moeten zetten bij het nemen van het abonnement en geen idee of die optie bij jouw aanstaat.

Wellicht dat daar het verschil in zit?
codegro schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:55:
Daarbij zie ik dat T-Mobile 2 routers hanteert, Draytek en Huawei. Welk modem wordt geleverd voor Glas en is dit modem geschikt voor mijn wensen? Welke TV ontvanger mag ik verwachten? Ik heb nu een Amino ontvanger van Telfort en ben best te vreden over de respons tijd (sneller mag altijd natuurlijk).
De antwoorden op deze vragen staan simpelweg in de openingspost, heb je deze al doorgenomen?
Hoe is de snelheid van de ontvanger van T-Mobile?
Het antwoord op deze vraag kan je vinden door te zoeken in dit topic, heb je dat al gedaan?

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:20 (25%)

• rens-br
Nieuwe klanten krijgen €10,- of €20,- korting de eerste 6 maanden, afhankelijk van je abonnement. Verleng klanten krijgen 20% korting per maand op het internet de eerste 6 maanden.
Momenteel heb ik alleen: "Actie: Gratis Interactieve TV Box ( - 5 euro).. dus mogelijk is dat het verschil.
Die blijft als het goed is gewoon staan, zoals ook in de voorwaarden staat blijft deze staan zolang je TV hebt. Maar waar staat dat deze korting vervalt?

Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf:
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Maar T-mobile splitst de prijzen altijd netjes uit, dus waar zit die 5 euro verschil in?
Ben even duidelijk waar je de informatie vandaan haalt en hoe de kosten zijn opgebouwd.
Sowieso is het een rare optie, het is eigenlijk het eerste jaar 30 euro korting, het halfjaar daarna 30 euro extra betalen en vervolgens 60 euro/jaar extra betalen.. of mis ik iets?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld. Kun je wat duidelijker zijn met de prijzen / voorbeelden.

Overigens kan je alleen je abonnement verlengen via de telefoon: 0800-0092. De klantenservice zal je dan precies vertellen hoeveel korting je krijgt en wat je daarna gaat betalen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:04 (9%)

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:48:
Laten we verlengen even vergeten.. wat is het verschil tussen deze twee kortingen?

Het *enige* verschil is toch of je na 6 maanden 50 of 55 euro/maand gaat betalen?
Correct. Na 6 maanden is het verschil 5 euro en dat komt door de gratis 2e TV-box.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:52 (70%)

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:51:
Waarom zou iemand dan voor de andere optie kiezen?
Ieder zijn keus natuurlijk. Maar ik heb niks aan een 2e TV-box, dus is voor mij 20 euro korting ipv. 15 euro een stuk interessanter. Als je wel een tweede TV-box wilt hebben, is de gratis 2e TV-box een stuk logischer ja.

Edit. Maar goed eigenlijk is dat hele stuk voor jouw niet relevant. Jij bent een bestaande klant en je kan op die manier ook geen verlenging regelen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:54 (21%)

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:55:
We hebben het over de situatie waarin je wel 2 TVs hebt.. dan is er toch letterlijk geen enkele reden om te kiezen voor de eerste optie?
Uuhm, nee? Maar ik mis even welk punt je nu precies probeert te maken?

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:59:
Ik vind het vreemd dat die keuze überhaupt voorgelegd wordt. Nou ja, vreemd.. misleiding is dan het woord dat in mij opkomt.
Vreemd en onlogisch is het zeker. Misleiding vind ik dan weer wat ver gaan.
DeOS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:01:
Ik heb net weer verlengt met 20% korting de eerste 6 maanden. Neem wel alleen maar internet af, internet 50 verdubbelt met klantenvoordeel naar internet 100.
Ah, het is 20% korting (wist het niet meer zeker) ipv. 10%. Maar goed de korting is dus wel anders dan wanneer je een nieuwe contract afsluit, dat was meer het punt wat ik wilde maken.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:04 (26%)

• rens-br
Kodess schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:07:
Vraagje over die korting, is dat dan op het abbonement wat je dan hebt, of wat het opnieuw afgesloten?
Ik zit nu voor 37,50 op 750 Mbit. Maar als ik nu op hun website kijk is het 40 euro.
Als ik nu zou verlengen, wat ik toevallig vanaf nu ook kan, is het dan 37,50 met 6 maanden 20% korting of 40 euro met 6 maanden 20% korting.

Ik hoop het eerste. Vorige verlenging die ik deed kreeg ik geen korting :( "Nee meneer, bij alleen internet abbo's doen we dat niet"
Bij mij was het het tweede helaas. Ik betaalde €35,- p/m voor 100/100, dat werd de nieuwe prijs, namelijk €36,- euro en daar kreeg ik dan 20% korting op. Heb dat wel gedaan, want verlengen is goedkoper, namelijk €420,- (12 x 35) vs. €396,- (6 * 30 + 6 * 36)

Bij jouw is dat ook zo, maar bespaar je maar 10 euro: €450,- (12 * 35) vs. €440,- (6 * 33,3 + 6 * 40). Tenzij je na 9 maanden weer verlengd en de prijzen blijven gelijk, dan bespaar je natuurlijk wel meer.

Overigens heb ik ook een internet only abonnement en DeOS ook, dus ze hebben in ieder geval hun policy aangepast.

• rens-br
RR2USA schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:58:
Meer mensen waarbij de download en upload ongeveer met 100mbit gedaald is? Ik zie dit verschijnsel de laatste paar weken optreden.
Gelukkig niet, dan zou ik namelijk niks overhouden. Heb maar een 100/100 abonnement.

• rens-br
incmve schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:37:
Dit weekend maar een de Asus router aansluiten.
Weet iemand of ik de Huawei achter mijn Asus kan hangen voor telefonie?
Dat moet inderdaad werken, volgens mij moet je dan alle VLANS doorsturen naar de Huawei, waardoor de Huawei ' denkt' dat hij normaal zit aangesloten. Ik dacht in het vorige topic dit ook ergens gelezen te hebben, maar kan het zo niet meer vinden. Ik kan alleen LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel" vinden, die het e.e.a. voorstelt, maar ik kan niet zien / lezen dat het daadwerkelijk ook werkt.

rens-br wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:42 (26%)

• rens-br
Zorian schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:20:
Nee, ik heb 2 TV kastjes. Deze heb ik op poort 3 en 4 aangesloten. Dit mag je zelf kiezen verder. Als je geen TV hebt dan werken poort 3 en 4 wel voor internet.
Weet je dat zeker? Want dat zou ik dan eens uit moeten proberen. Ik heb namelijk een internet only abonnement (maar had eerst wel TV) Ik dacht dat het over de DrayTek ging.
robpol schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:11:
Ik kijk zojuist op de factuur van januari, blijkbaar heeft T-Mobile een inflatiecorrectie doorgevoerd. Dus nu betaal ik 40,68 euro ipv 40 euro voor 750/750.
Staat dat ook zo op de factuur vermeld?

rens-br wijzigde deze reactie 23-01-2019 14:38 (30%)

• rens-br
Zorian schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:37:
[...]
Gewoon dezelfde VLAN bij IPTV invullen als die je bij internet hebt ingevuld. Dan krijg je gewoon internet over die poort(en). :)
Als het goed is mag je ze ook leeg laten, dan zou hij uit zichzelf al de VLAN van internet moeten overnemen.
Misschien dat het bij sommige modellen anders is overigens. Ik heb een Asus RT-AC3200 met Merlin firmware.
Dat is natuurlijk heel logisch. Ik had alleen gemist dat het hier ging over eigen hardware. |:( Ik dacht dat je het over de DrayTek had.
alesandro_46 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:37:
Ik zie ook een hoger maandbedrag vanwege de inflatie correctie. Dit staat in een kader op de factuur van januari:
Ah ok. Dat verklaard het inderdaad. Maar het is inderdaad wel vreemd dat het voor nieuwe klanten dus niet verhoogd wordt. Ik heb overigens in november mijn abonnement nog verlengd, dus voor mij geldt deze verhoging ook niet. Lekker apart.

• rens-br
alesandro_46 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:53:
Dit staat (onder andere) in de link in mijn eerdere post (link zit in de gequote tekst):
Ja, had dat inderdaad gezien. Dus dat kwam goed uit. :)
Vanaf wanneer kan je overigens verlengen? Ik zit nu sinds eind maar 2018 bij T-mobile. Misschien maar eens een telefoontje plegen..
Vanaf 9 maanden kan je telefonisch verlengen, dus eind maart + 9 maanden = eind december. Dus je kan al verlengen en krijg je komende 6 maanden 20% korting op je internet.

rens-br wijzigde deze reactie 23-01-2019 15:51 (7%)

• rens-br
Cerenas schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:43:
Gister trouwens ook aangesloten mogen worden en bevalt me tot nu toe goed. Ook meteen mijn USG aangesloten. Alleen 1 ding wat mij opvalt is dat ik bij KPN altijd snel bij een speedtest iets over de 500Mbit zit en dat ik nu bij speedtest met moeite over de 700Mbit kom. Is daar misschien een reden voor? Niet dat het heel veel uitmaakt.
Ik neem even aan dat je bij KPN een 500Mbit/s abonnement had en bij T-mobile een 750Mbit/s abonnement?

Over het algemeen zijn de snelheden zo'n 20% hoger dan waar voor je betaald:
100 -> 120Mbit/s
200 -> 240 mbit/s
500 -> 600 Mbit/s

Bij 750Mbit/s zijn er mensen die tegen de 800~1000 Mbit/s zitten, maar ook mensen die dat net niet halen.

Als je echt nipt 700Mbit/s haalt, direct op de Draytek verbonden met een draad, met verschillende speedtests, zou ik toch even contact opnemen met T-mobile.
kid1988 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:58:
Nu heb ik via de userlevel=2 workaround alle VLANs behalve 300 uitgeschakeld.
userlevel=2 workaround?
Hoe kan ik zelf testen of de toegang tot mijn route van buitenaf nu geblokkeerd is? (specifiek via TR069)
Van buitenaf kijken welke poorten / diensten open staan?

rens-br wijzigde deze reactie 24-01-2019 14:32 (14%)

• rens-br
Freshnub schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:49:
Nu met T Mobile ben ik overgeleverd aan splitters of ik moet dus een managed switch kopen als ik de search functie goed heb gebruikt.

Mijn vraag is red ik het met 2 van deze dingen pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E? En hoe moet ik ze dan instellen?

1 kabel vanaf de modem naar de netgear switch en dan van de switch naar de PC en naar netgear switch 2 bij de tv?
en dan 1 kabel rechtstreeks naar boven op de unmanaged switches? Of heb ik er 3 nodig?
Ik zou https://gathering.tweaker...age/1747241#eigenhardware even doornemen en de twee links die daar instaan: [T-Mobile Thuis] TV + PS4 aansluiten op 1 kabel en afwerken en incomer in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie". Waarschijnlijk beantwoord dat al jouw vragen, zo niet maak dan even een nieuw topic aan.

• rens-br
Freshnub schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:10:
Ja ik had die posts doorgenomen, maar daar lijkt het te gaan om slechts 1x een kabel naar de TV om PS4 te spelen en tv te kijken. Ik heb de PC los staan (aan de andere kant van de kamer), de TV + PS4 bij de meubel en nog een slaapkamer boven die bekabeld is. Het lijkt erop dat ik er dan nog niet ben met 2 unmanaged switches, maar er zelfs 4! nodig heb?! Voor nu schaf ik er twee aan en dan kijk ik wel verder, en anders stap ik over 6 maanden wel weer over naar KPN voor de volle snelheid door het hele huis.
Zoals ik al zei, maak even een nieuw topic aan. Geef daarin even duidelijk aan wat de oude situatie is en wat de nieuwe situatie moet worden. Teken bijvoorbeeld even vlug wat plaatjes in paint o.i.d., want het is mij nu totaal niet duidelijk hoe alles aan elkaar zit. We kunnen je dan ook echt een heel stuk beter helpen.

• rens-br
kid1988 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:54:
Iemand vergelijkbare ervaringen of tips?
Om mijzelf maar even te quoten:
rens-br schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:01:
Als je echt nipt 700Mbit/s haalt, direct op de Draytek verbonden met een draad, met verschillende speedtests, zou ik toch even contact opnemen met T-mobile.
Als de snelheid direct op het modem met een korte Cat5e kabel niet voldoet, ligt het probleem bij T-mobile.

• rens-br
kid1988 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:16:
Nop, tot 500. Zoals ik aan gaf, volgens mij is de aansluiting van reggefiber (regio Twente)
Of te wel WBA.
Ik zal eens kijken welke snelheden ik lokaal kan halen over mijn ethernet kabels.
Wat bedoel je hiermee?
Geven ze een bepaalde garantie? Of loop ik het risico dat ze vinden dat het dicht genoeg bij hun belofte ligt
Geen idee, dat zal T-mobile wel aangeven. Maar risico? Waar ben je bang voor?

• rens-br
Cerenas schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:16:
Geen idee of die speedtest servers altijd net zo snel zijn en ook geen idee of dit een reden is om contact op te nemen met T-Mobile?
Je kan het altijd proberen natuurlijk, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat ze er niks aan gaan doen. Aangezien je de snelheid op sommige speedtest wel lijkt te halen.

• rens-br
-Willem- schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:04:
Voor de mensen met een T-Mobile tv pakket, op hoeveel Mbits worden de kanalen op uitgezonden als je glasvezel bij T-Mobile neemt? Werken de tv-kastjes net zoals bij de KPN goed zonder vastlopers, het bufferen of artifacts in het beeld, en kun je ook met het basispakket live pauzeren of moet je daarvoor extra kosten betalen?
De meeste van jouw vragen zijn al meerdere malen voorbij gekomen in het topic. Wat heb je tot nu toe al gevonden?

• rens-br
jigsaws schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:33:
[...]

Dat werkt inderdaad ook, maar ik ga denk ik wel een nieuw jaar contract doen. Dan krijg je de Huawei router en via Cashbackxl €72,50 cashback en geen €30 aansluitkosten. https://www.cashbackxl.nl/webshops/t-mobile-thuis
Let wel op. Als je al klant bent gaat dit niet goed. Je oude aansluiting wordt dan namelijk afgesloten en pas daarna kan de nieuwe aansluiting aan werken. Dit afsluiten en aansluiten is meestal niet op hetzelfde moment.

• rens-br
Tarz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:17:
Ik zou al blij zijn als ik gewoon een nieuwe router zou krijgen als bestaande klant. Ook al moet ik daar een nieuw jaarcontract voor afsluiten. Maar ook dat krijg ik bij de helpdesk niet voor elkaar. Niet voor bestaande klanten zegt men. En ook verlengende klanten zijn voor T-Mobile bestaande klanten.
Ze zijn er inderdaad redelijk stug mee. Overigens denk ik ook vooral dat ze de routers niet (laten) vervangen door de klanten zelf, omdat het patchkabeltje best fragiel is en dat redelijk eenvoudig kapot gemaakt kan worden.

Daarnaast willen ze ook garanderen dat alles werkt, daarom komt er ook altijd verplicht een monteur langs bij installatie.

• rens-br
jigsaws schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:45:
Oké, een paar dagen zonder is niet zo heel erg. Ik heb nog een onbeperkte 4G bundel.
Ik zou wel even bij T-Mobile navragen hoelang dit is, die 'paar dagen' kan ook zomaar één maand zijn.
Ja ik heb dit ook al een paar keer gevraagd, maar het lukt maar niet, dan maar een nieuw contract. Hebben ze ook een nieuwe tv kastje dan? Ik heb de Amino Aria 610x nu.
Dat is al 'het nieuwe kastje', die vervangt de Entone Kamai 500.

• rens-br
jigsaws schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:39:
Ja aan de ene kant snap ik het wel, maar het is ook raar dat ze voor een Huawei hebben gekozen die je moet aansluiten met een patchkabeltje. Waarom hebben ze niet een nieuwe router gekozen waar de glasvezelkabel gelijk in kan. Voor vervangen veel makkelijker en bijna iedereen kan dat wel aansluiten.
Ik gok dat ze die hebben gekozen, omdat DSL klanten deze ook krijgen. Hierdoor hoeven ze op gegeven moment nog maar één modem te ondersteunen.

• rens-br
Comp User schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:32:
Draytek (met VFNL-xxxx SSID) toch niet gebruik
Als deze nog wel aan de stroom hangt, is het dan niet handiger om wifi uit te schakelen? Stoort een stukje minder op je apparatuur.

• rens-br
JustinoFTW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:24:
Mij is gister juist verteld dat ik het voor de 6e maand moet doen. Maar ik begrijp dus dat dat na de 6 maanden pas moet i.v.m de korting??
Ik heb het ook op die manier gedaan en als ik mij niet vergis zit er een opzegtermijn op van 2 tot 4 weken.

Maar je kan nu al opzeggen met een opzegdag de eerste dag van de 7e maand, vanaf dan is ook je korting niet meer geldig.

• rens-br
Homeland schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:29:
Is er ook een mogelijkheid om via T Mobile het data verbruik te zien per dag/week/maand?
Nee.

• rens-br
Barre73 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:
Dit topic gaat over T-Mobile glasvezel. Waarom zou je het dataverbruik op je vaste lijn willen zien?
We zijn toch Tweakers, stats zijn super interessant. Door mijn Unifi apparatuur kan ik zien hoeveel dataverkeer er gegenereerd wordt per device. Nuttig? Niet echt. Leuk? Best wel.

• rens-br
martgom schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:14:
Ik heb een 100/100 abonnement en sinds vanochtend is mijn upload en download opeens 125 Mbit, meer mensen die een snelheidsverhoging hebben gekregen? Ook de latency is gehalveerd!

[Afbeelding]
De aangeboden snelheid bij T-Mobile is eigenlijk altijd zo'n 10~20% hoger dan waar je voor betaald. Zelf heb ik op adres 1 een 50Mbit/s abonnement en op adres 2 een 100Mbit/s abonnement en daar haal ik eigenlijk altijd 60 en 120 Mbit/s mee. Vrij 'normaal'.
burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:21:
T-Mobile Thuis Glasvezel: een dikke vette 2 op een schaal van 0 tot 10. Niet heel erg goedkoop, extra kosten bovenop de extra kosten, met een toeslag, en opeens betaal je de helft meer dan je voorgespiegeld was. :F
Hoezo betaal je 'ineens' de helft meer? Persoonlijk vind ik het juist een dikke 10. T-mobile is hier met verre afstand het goedkoopste.
swhnld schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:27:
Ik heb momenteel KPN glasvezel voor 46,49 Euro voor 100/100 per maand. Nu zie ik bij T-Mobile 750/750 van 50 Euro voor 40 Euro per maand, hoe gaat dat in de praktijk, einde contract van 1 jaar de prijs omhoog, of zolang je klant blijft, blijven ze op 40 Euro?
Ze kunnen na het jaar altijd de prijs omhoog gooien, maar voor zover ik weet blijft de 750Mbit/s prijs gewoon 40 euro. Je krijgt namelijk postcode korting en die blijft altijd geldig. :)

• rens-br
burne schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:36:
Dat is niet wat ik betaal en ik reageerde op iemand die voor drie euro meer 750Mbit/s heeft.
Tja. 750Mbit/s is een tijdje €37,50 geweest en kost nu alsnog maar 4 euro meer dan 100/100, mits je in een ODF gebied woont.

Maar ik mis de strekking van je bericht...

• rens-br
martgom schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:22:
Mijn snelheid zat altijd rond de 95-100 Mbit, heb even terug gekeken en dat is al vanaf het begin zo. Ook de latency is altijd hetzelfde geweest. Ineens is de latency gehalveerd en de snelheid 25% hoger. Mogelijk dat ze dan iets in de wijkcentrale hebben geupgrade, maar dacht dat ik misschien een berichtje van tmobile gemist had dat alle abonnementen met 25% omhoog zijn gegaan :)
Kon je hiervoor abonnementen afsluiten sneller dan 100Mbit/s? Zo niet, kan het zijn dat je in de centrale nog op 100Mbit/s apparatuur zat aangesloten en dat ze dat nu hebben aangepast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
martgom schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:40:
Daar dacht ik ook aan, volgens mij kon ik voorheen ook al tot 500 Mbit, net even gekeken en 500 Mbit is nog steeds de max, 750 Mbit kan dus niet op mijn adres
Geen idee dan. Het 500 vs. 750Mbit/s verhaal is het feit of je op WBA of ODF zit, zie: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
power_user schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:42:
Kan je de tv zenders skippen terwijl de ontvanger achter een kastdeurtje zit?
Nee. De ontvangers ondersteunen geen hdmi-cec en de afstandsbediening werkt met infrarood en dat gaat niet door kastdeuren geen, tenzij die van (mat) glas is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Santee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:17:
edit: Ik zie nu dat ik in het KPN gebied zit en dat daarom mijn max snelheid "maar" 500/500Mbit is voor €50 per maand, helaas pindakaas. Kom ik op de volgende prijs uit óf ik ga voor 100/100Mbit voor 33,50/36 euro na 6 maanden.
Prijstechnisch zou ik het wel weten en lekker voor 100Mbit/s gaan, tenzij je de 500Mbit/s echt nodig hebt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rens-br
Ik heb inmiddels al een tijdje mijn DrayTek vervangen voor een Ubiquiti USG in combinatie met de TP Link Media Converter heb die met hulp van als volgt ingesteld:

Maak een WAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Maak een LAN netwerk aan met de volgende eigenschappen:

Je mag natuurlijk ook een andere subnet gebruiken.

Je hebt dan de volgende netwerken:

En daarna werkt het perfect. Let wel op, deze methode werkt wel alleen op een internet only abonnement, aangezien je maar één VLAN ID kan opgeven bij de WAN verbinding.

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2019 09:36 (3%)

• rens-br
burne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
Als je een switch regelt die vlans snapt kun je dat ook fixen. Ik heb een iets andere setup gehad. Ik zit nu in de trein, maar ik zal straks even een schetsje maken van hoe je tv intact kunt houden. De truuk is dat je de mediaconverter aan de switch hangt, met twee tagged poorten erop, en je internet untagged aan je USG geeft.
Dat werkt inderdaad prima en is volgens mij ook de oplossing die ze in het gelinkte topic aangeven, maar ik heb een internet only abonnement en dan is het prima zo.

• rens-br
Santee schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:26:
Dus zit ik straks thuis met een werkende glasvezel en moet ik een week beetje gaan zitten wachten op een monteur :/
Is hier geen alternatief voor?
Grote kans dat je alles al in huis hebt, dus zelf aansluiten is dan het alternatief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:47:
Dan ga ik daar morgen even research naar doen hoe dat aan moet worden gesloten. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo makkelijk gaat zijn als glasvezel in omvormer in router? :9
Er zijn meer mensen in dit topic die het zelf hebben aangesloten, dus het moet te doen zijn. Ik kan alleen zo snel de berichten die daarover gaan niet terug vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Santee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:27:
Vervelend om te horen. Ik heb net contact gehad met Guidion maar er is niemand uitgevallen, dus 1e datum beschikbaar blijft 13 mei. Ik vind het nog steeds vrij belachelijk dat ik als aansluitdatum 3 mei aan geef en dat ze pas 13 mei kunnen realiseren.
Inderdaad jammer dat dit zo lang moet duren :(
10 datum zonder internet in 2019?
Ach ga lekker bij de buren op de koffie en vraag daar of je tijdelijk op hun wifi verbinding mag. Dat heb ik destijds ook gedaan / gevraagd.

• rens-br
penacho schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:32:
Het vreemde is alleen dat de Draytek een IP adres 85.145.... kreeg, maar met de EdgeRouter krijg ik een IP adres in het 31.20.... netwerk. Als ik op de EdgeRouter het MAC adres van de Draytek clone, krijgt de EdgeRouter helemaal geen IP adres via DHCP.
Ik kreeg ook een totaal ander IP-adres toe ik mijn eigen Unifi hardware aangesloten had, geen idee waarom precies. Maar wil je persee je oude ip weer terug hebben?

• rens-br
R-Tech schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:01:
Een tijdje terug hebben ze bij mij ook T-Mobile Thuis Glasvezel aangesloten. Nu wil ik graag de experiabox ertussenuit hebben en mijn Unifi USG in de plaats daarvoor gebruiken. Echter kan ik tot nu toe nog geen beschrijving vinden van deze operatie -zonder- unifi managed switch. Is er iemand die dit zonder unifi switch maar mét USG aan praat gekregen heeft? VOIP is niet nodig, gaat puur om IPTV en Internet. Alvast bedankt voor de hulp!
Als je alleen internet wilt hebben werkt het prima zonder managed switch, wanneer je ook IPTV wilt werkt dat niet. Overigens hoeft het helemaal geen managed switch te zijn van Unifi, maar volstaat elke managed switch met ondersteuning voor VLAN's.

Een Experiabox is een merknaam van KPN en is het merk van het modem/router die KPN gebruikt. In de volksmond heet zo'n ding dus gewoon een router :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
R-Tech schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:13:
Ok, dus kortgezegd, wat ik wil kan niet :/ balen.
Voor zover ik weet inderdaad niet. In dit topic ben ik in ieder geval nog niemand tegen gekomen die het werkend heeft. Wellicht kan je wel nog even kijken op het Unifi Forum.

• rens-br
Kodess schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kan het wel.... de USG heeft 2 LAN poorten, dus 1 van die 2 kan je waarschijnlijk een andere VLAN aan hangen voor TV.
Maar voor je WAN-poort moet je 2 VLANS kunnen invoeren, die je dan splits in via de twee verschillende LAN's naar buiten stuurt. Je kan echter geen 2 VLANS invoeren aan de WAN kant.

• rens-br
Kodess schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:50:
Je kan toch gewoon op de WAN poort niet de VLAN koppelen? Dus alles doorsturen, en dan pas op de LAN interfaces bepaalde VLAN's taggen?
Of is dit een te logische beredenering voor een wat oudere techniek?

(De precieze werking van VLAN's heb ik me totaal niet inverdiept, ik ben maar wat keywords aan het roepen ;))
Wat ik ervan had begrepen werkt dat niet op die manier, zie ook deze post.
roy77 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:39:
Zijn ervaringen met T-Mobile positief?
Daar is dit hele topic voor bedoeld, lees het eens door zou ik zeggen. ;)
Zit er een fysieke harde schijf in de tv box ivm opnemen?
Die informatie kan je prima terug vinden in de OP / website van T-Mobile.
Wel lekker dat Fox sport 1 er gratis bij zit
Het zit er 'gratis' bij, iedereen betaald er €1,50 per maand extra voor, maar dat zie je niet los op de factuur.

rens-br wijzigde deze reactie 30-04-2019 09:01 (34%)

• rens-br
Kodess schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:35:
Daar lees ik dat het wel kan, maar niet via de GUI, dus je moet handmatig wat JSON bestandjes aanpassen.
True, maar voor zover ik kan vinden heeft nog niemand ontdekt wat er dan precies moet worden aangepast. :P

• rens-br
space-one schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:58:
Kan ik tijdelijk de Fritzbox achter de Huawei HG659 zetten d.m.v DMZ.?
Waarom tijdelijk? Je kan de Huawei ook gewoon in zijn geheel vervangen door de Fritzbox, er vanuit gaande dat deze VLANS ondersteund.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
space-one schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:10:
Is een oudere fritzbox 7390 en deze heeft volgens mij vlan instellingen in het menu.
Dat kan je die gewoon in plaats van de Huawei gebruiken en zou het allemaal moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Om de VPN problemen centraal op één plek te hebben, heb ik de berichten afgesplitst naar: [T-Mobile] VPN van Thuis naar Mobiel opzetten gaat niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:14:
Weet alleen nou niet of ik een modem/router van ze krijg, want zie niks over borgkosten enzovoort.
Zou zeggen, kijk eens in de openingspost onder het kopje 'hardware' ;) Je krijgt dus een mediaconverter en een Huawei router in bruikleen, zonder borgkosten. (Heb daar uberhaupt al lang niet meer van gehoord)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:31:
Nou, nou. Ben benieuwd! Hoop dat het het waard is. Vind het wel raar dat ik 14 dagen bedenktermijn heb na het bestellen, en niet na het leveren van internet + bellen.

Stel je voor internet klapt er elke keer uit. Ik kan niet bellen. Klantenservice reageert niet. Dan jammer de bammer en zit ik vast aan een contract van 12 jaar terwijl het hondsberoerd is gesteld. Even voorbeeld.

Best vreemd. :o
Helemaal met je eens, nu heb je maar weinig aan die 14 dagen zichtperiode. Aan de andere als je die 14 dagen zou krijgen na oplevering is de kans groot dat de installatiekosten enorm zijn. Immers heeft T-mobile dan alles geïnstalleerd + geleverd (en enorm veel kosten gemaakt dus) en is er eens kans dat mensen weer gaan opzeggen.

Overigens voor zover ik weet hebben alle providers dat op deze manier geregeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ivysaur schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:39:
Het riekt hier en daar over verschillende website van providers naar censuur. Alles gaat goed, alles is prima. Echter op Tweakers lees ik de engste dingen.
Ik mis even de connectie tussen een 14 dagen wachtperiode en censuur? Hoe zijn die twee aan elkaar gelinkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
VvBemmel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:31:
Krijg je nog wel die mediaconverter dan? Modem maakt me niks uit, als ik die SFP maar kan gebruiken voor mijn eigen apparatuur.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nu weer overstappen naar een device met een dedicated SFP poort, dus je zal de mediaconverter er nog wel bij krijgen. (en anders koop je die zelf eentje voor 20 euro).

Ze hebben de website in ieder geval nog niet aangepast.

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 08:39 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
'Die' ontvanger? Waar heb je het precies over?
j_bos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
Draytek was inderdaad verouderd. De Huawei inmiddels ook. Vanaf vandaag een mooie Zyxel die weer een stuk beter is dan de Huawei :)
Weet je ook welke? Dan kan ik de OP daarop aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:10:
Ik wil straks de USG blijven gebruiken, zonder de router van t-mobile. Telefonie ga ik niet gebruiken. Hoe ga ik nu Internet en IPTV uit elkaar trekken vanaf de USG ? Begrijp ik dat ik hiervoor een custom json file moet maken en laden op de USG?
Het het kan eigenlijk op 2 manieren:
  1. Glasvezel -> USG -> Switch, dan moet het met een json file
  2. Glasvezel -> Switch -> USG -> Switch, dan hoeft het niet met een json file
Voor optie 1 is er nog geen json file beschikbaar, dus zul je die zelf moeten maken. Optie 2 wordt in ieder geval besproken in: https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849.

Welke switch heb je precies?
Pilovali schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:35:
rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
@rens-br heeft een mooi stappenplan gemaakt, misschien kun je daar mee uit de voeten? :)
Die werkt wel alleen als je geen IPTV gebruikt.
Joopieboy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:31:
Precies zoals ik het zeg, de ontvanger om tv te kunnen kijken. :P Ik heb nog het oude systeem vanuit het VF tijdperk, dus gescheiden netwerk voor TV en Inet, als dat al samen kan zoals met KPN zou dat enorm schelen, met name ook met uitbreiden van het netwerk edg. En ook het digitaal tv kunnen kijken zonder een los kastje (ik neem toch niet op) scheelt weer. Zodoende mijn vraag. :)
De TV ontvanger blijft gewoon bestaan en komt niet te vervallen. Waar @Leoon. wel op hint hieronder is dat met de nieuwe router het niet langer nodig is om gescheiden VLAN's te hebben voor IPTV en internet: (De KPN manier dus)
Leoon. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:13:
Volgens mij zei die met dit nieuwe modem iets over dat ze nu nog geen apps kunnen ondersteunen met modems omdat het nu of internet of tv is. En met die nieuwe modem ze wel tv + internet over die lijn kunnen sturen en dan dus wel apps als netfix kunnen ondersteunen op je tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:05:
Dank, de optie van een switch bedacht ik me inderdaad ook net. Ik heb simpele netgear managed switches hangen.
Als ik nog gewoon een router met mediaconverter krijg, kan ik gewoon die netwerkkabel in een switch stoppen, en de vlan's splitten naar IPTV en USG.
Jup, dat moet prima werken en mocht T-mobile toch een andere configuratie leveren zonder media converter, kan je die nog altijd zelf een aanschaffen. Ik heb zelf de pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeschaft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
faraga schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:07:
Als ik nu een speedtest doe, stabiliseert hij rond de 230mbit.
Kom je eindelijk mee met de rest hier. :+ De meeste halen een 15~20% hogere snelheid dan waar ze voor betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Koffie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]
En dat allemaal voor 24Kitchen :+
Was dit niet veel eenvoudiger: YouTube: 24Kitchen :+ ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
j_bos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:53:
Het is de Zyxel VMG8225-T50.
Waar je die online kunt vinden is me nog even niet duidelijk.
Dankje! Er is inderdaad nog maar bijzonder weinig informatie over te vinden, ook op de website van Zyxel kan ik niks over vinden. Ik wacht dus nog even met de aanpassing (gezien het gebrek aan afbeelding)

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:13 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
incmve schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:35:
Is het niet de VMG8825-T50

Ik zag op het T-mobile forum iemand met VMG8825-T50 in zijn handtekening.
https://community.t-mobile.nl/members/pieter-b-392683
Zou best kunnen. Is in ieder geval een VDSL modem en het is ook mogelijk om SFP aan te sluiten, wat dat betreft dus een prima vervanger voor de DrayTek en de Huawei en T-Mobile hoeft nog maar één type te ondersteunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
kevinl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:07:
@B477B0Y Over één lijn? Hoe moet ik dat zien? Alles komt nu toch via één lijn binnen?
Klopt, maar het gaat over het interne netwerk. Nu is het zo dat er vanuit de DrayTek / Huawei router twee losse aansluitingen zitten voor internet (poort 1,2) en IPTV (3,4) en je dus ook 2 verschillende kabels moet trekken. De Huawei/DrayTek wordt vervangen door de Zyxel VMG8825-T50 en dan kunnen alle poorten gebruikt worden voor zowel internet als IPTV, kan je daar gewoon switches voor gebruiken en kan het dus over 'één kabel' naar bijv. je TV.
B477B0Y schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:45:
Zo, guidion monteur net weg. Wat een snelheid zeg.

[Afbeelding]
Lekkere snelheid inderdaad,. 750 abonnement?

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:11 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Tobi123 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:17:
Is die ''mediaconverter'' straks met deze nieuwe modem ook nog nodig of is dat nog niet duidelijk?
Dat is nog niet 100% duidelijk, maar gezien het nieuwe modem ook een SFP poort heeft, verwacht ik dat het niet nodig zal zijn. Netzoals bij de DrayTek het geval was.

• rens-br
hgkertjed schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:16:
Eindelijk! Glasvezel via T-mobile bevalt prima, minder storingen dan destijds bij Vodafone, maar die 2 bruikbare poorten was mij al lang een doorn in het oog. Vooral omdat ik alleen internet afneem. 2 extra poorten in de meterkast zou een welkome aanvulling zijn. Weer een extra reden om te blijven hangen.
Nu alleen nog voor elkaar krijgen om je DrayTek te mogen inruilen voor een Zxyel ding, over het algemeen krijgen alleen nieuwe klanten, nieuwe apparatuur.

• rens-br
Sandermm schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:25:
Er staat wel een handleiding van de Zyxel online: https://thuisservice.t-mobile.nl/handleidingen-en-video/ Iemand enig idee per wanneer ze hem dan ook gaan uitleveren nu?
Ik zie daar in de handleiding ook dat er in de installatiedoos een Media Converter zit, dus ze gaan geen gebruik maken van de SFP poort op het ding. Zo lijkt het in ieder geval.

• rens-br
hgkertjed schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:41:
Ik heb vorig jaar gebeld om korting te krijgen op de abonnementskosten, iets wat normaal gesproken ook alleen nieuwe klanten krijgen.
Nah. Bij het bellen kan je verlengen en dan krijgt die korting iedereen. Waarschijnlijk heb je 20% korting gekregen op het internet de eerste 6 maanden?
Tegen de tijd dat de Zyxel uitgeleverd wordt, kan ik wel weer even belpoging wagen. Anders is een overstap snel genoeg geregeld.
Ik heb vorig jaar in ieder geval geprobeerd een Mediaconverter + Huawei te regelen, zodat ik niet zelf een mediaconverter hoefde te kopen, maar daar gingen ze niet mee akkoord.

• rens-br
space-one schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:59:
En als TV ontvanger bijv apps kunt gebruiken van Youtube of Netflix is dat alleen mogelijk met het nieuwe modem.
Bestaande klanten met een ouder modem kunnen dan niet gebruiken maken van de opties. Dan moeten ze wel.
Maar bestaande klanten hebben dan ook oudere TV-boxen, waarbij het niet mogelijk is om apps te draaien. Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
space-one schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:08:
Komen er dan ook nieuwe tv ontvangers?
Wie weet op termijn wel ja. Of ze kunnen de bestaande functionaliteit uitbreiden met software-update, ook mogelijk natuurlijk.
hgkertjed schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:12:
Uhm oke, dat klinkt niet heel hoopvol, maar dan ligt bij hun de keus, of een klant behouden door de modems te ruilen of iemand kwijtraken. De laatste tijd dacht ik toch al na om over te stappen ivm die poorten.
Opzich een begrijpelijke keuze, maar je kan toch ook gewoon een switch kopen voor 20 euro, ben je er ook vanaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
pinda powerrr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:41:
Op de website zie ik niet gelijk welke decoder er wordt geleverd, want er staat een render van een decoder, van de TV box mét decoder is wel een afbeelding te zien.
Als ik me niet vergis bedoelden ze met die render de Amino Aria 610x en die ziet er in het echt zo uit:

• rens-br
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:52:
Ik heb zelf nog een Amino A140 en Amino M540 decoder liggen. Hoe groot is de kans dat deze het gaan doen op het T-mobile IPTV netwerk ?
0

• rens-br
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:00:
En andere amino's via marktplaats die van t-mobile komen? Of moet je dan nog rekening houden met WBA/ODF ?
T-mobile pusht firmware naar die apparaten, dus zolang de juiste firmware erop staan zal het waarschijnlijk wel werken.

Die apparaten die je thuis hebt staan zullen wellicht ook wel werken, maar daar moet dus speciale T-mobile firmware op staan en dat zal niet zo zijn.

Beter verhaal? :+

• rens-br
Koffie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:05:
Ik heb mijn amino's die ik gebruikte toen ik nog bij Lijbrand zat gewoon kunnen upgraden naar Solcon, gewoon door ze online te gooien en een firmware update af te wachten.
Vandaar dat ik het mij even afvraag :)
Uittesten of het werkt is natuurlijk altijd een optie, werken die dingen nog met Coax of kan er een UTP kabel in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
eggda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:31:
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je tussen de media converter en de router nog een switch kan plaatsen. Mijn NAS staat nl in de meterkast beneden, maar dan kan de router achter de TV..
Nee, dat gaat niet. Je NAS is dan niet te benaderen door alles wat na de router komt, daarnaast hangt je NAS dan direct aan het internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Joao schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:03:
Hoe bevalt de verbinding? Ik heb nog 12 dagen opzegtermijn en vraag mij nog af of het verstandig is om van Ziggo (nooit storing) naar een nieuwe provider te gaan.
Enorm super stabiel. ;) Ik zit al bijna 3 jaar bij T-mobile en heb tot nu toe één storing meegemaakt van een paar uurtjes. Voor de rest is de verbinding gewoon enorm snel en stabiel.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True