Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:15
quote:
rensvanaarden schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:45:
Ja dit is bedraad, heb ook een jitter van 3ms.
Zit je direct aangesloten op de router met een korte kabel of zit er nog allerlei apparatuur tussen?

• rens-br
quote:
Younes schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:43:
Als je via eindelijkglasvezel.nl het totaal pakket aanvraagt, dan hoef je ook geen 30 euro activatiekosten te betalen. Geldt in ieder geval voor mijn geval waarin ik voor het 750Mb abonnement ben gegaan.
Alleen 750Mbit/s of heb je ook TV? In het geval van TV ben je mogelijk de eerste in dit topic die de nieuwe TV box ontvangt.

rens-br wijzigde deze reactie 02-03-2018 15:12 (11%)

• rens-br
quote:
Younes schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:57:
Ik heb alles besteld inderdaad. Als 't binnen is, dan zal ik mijn ervaringen delen hier. Wat zouden jullie willen weten?
Snelheid! Het is natuurlijk lastig voor jou om een vergelijk te maken, maar hoe is de snelheid van het ding / zappen / tv gids e.d.
quote:
boekee schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:02:
Dat is gek, ik heb Dinsdag mijn installatiepakket ontvangen, en daar zit een Amino in.
Wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Tuskermalt schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:09:
Nu is mijn vraag zet T-mobile het licht van het glas als er een onbekende MAC op een poort zit. Heb hier in het oude gebied nog nooit last van gehad. Zijn er hier tweakers die dit ook wel eens hebben gehad?
Dat lijkt mij heel erg vreemd, dan zou dat namelijk al veel eerder bekend geworden zijn. Heel veel mensen gebruiken hun eigen routers e.d. Kreeg je van T-Mobile te horen waar het precies fout gaat?

Weet jij overigens of de vorige bewoners ook glas hadden of dat het de eerste keer is dat glasvezel wordt gebruikt op jou woning?

• rens-br
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:31:
Klinkt als een storing in het passieve deel van Reggefiber. En klinkt vooral als een monteur in de PoP die tot twee keer toe jouw patch eruit heeft getrokken.
Dat is / was ook mijn vermoeden. Datzelfde gebeurde bij mijn net opgeleverde verbinding ook. Telkens werd daar door een andere monteur mijn vezel lostrokken, omdat deze gedraaid o.i.d. zat met een andere vezel en dat administratief niet op orde was. Dat is toen rechtgetrokken en sindsdien werkt het wel gewoon goed. Vandaar ook mijn vraag of het een nieuw verbinding betreft.
quote:
Vervelend om te horen dat de oplevering niet helemaal gaat zoals gepland, toch jammer dat het niet altijd even vlekkeloos gaat.
quote:
We zien wel waar we uit komen. Ik zal de Amino wel testen, alleen ga ik TV niet gebruiken. Ik heb het puur aangevraagd voor de kortingen en niet hoeven betalen van aansluitkosten en kosten monteur. Na 6 maanden zeg ik IPTV op en VoIP op.
Ik was eigenlijk alleen opzoek naar ervaringen van de nieuwe decoder, haha :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Exterminator schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:19:
Op mijn toekomstig adres is glasvezel beschikbaar, aldus de tmobile website. Wat ik me nu dus afvraag: wanneer de site dit aangeeft, is er dan al een kabel naar binnenshuis getrokken of doet de monteur van tmobile dit ook (hoe gaat dit in zn werk)?
Als er al een kabel ligt, maar deze nog niet 'binnen' ligt komt er eerst een monteur van Reggefiber de kabel binnen leggen en afwerken op een NTU. Daarna zal het verder gewoon 'standaard' zijn: Je krijgt een installatiepakket en Guidon komt langs om het te installeren.

Zo hebben ze het in ieder geval 2,5 jaar geleden gedaan bij mijn aansluiting. De monteur van Reggefiber heeft T-Mobile (toen nog Vodafone) gewoon betaald.

• rens-br
quote:
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 03:23:
Dit werkt, al heb IK het tot nu toe alleen via ppp/pptp voor elkaar gekregen
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb het ook via IPSEC ingesteld, maar dat heeft maar een paar dagen gewerkt en nu niet meer.

• rens-br
quote:
Leoon. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:21:
Ik heb een tijdje geleden gelezen dat T-Mobile was begonnen met het uitleveren van een andere modem/router dan de Draytek en dat deze 'waarschijnlijk' beter is dan de Draytek is/was? Nu kan ik het nergens vinden om welke het dan gaat en wat voor snelheden je dan kunt verwachten.
Dat ging ook niet over de Draytek, maar over de IPTV box. De nieuwe betreft een Amino Aria 6 en die vervangt de huidige Kamai 500.

rens-br wijzigde deze reactie 21-03-2018 15:17 (3%)

• rens-br
quote:
Leoon. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:27:
Helaas pindakaas, geen goeie WI-FI dan dus.
Nope, daar zal je, helaas, nog steeds zelf voor moeten zorgen.
quote:
Wat zijn de voordelen van zo'n tv kastje ipv de oude dan? Op internet lees ik dit op de website van aria: [afbeelding]
Nou je bent een van de eerste die zo'n ding zal ontvangen, dus ervaringen zijn welkom. :) Maar klaarblijkelijk is hij sneller.

• rens-br
@Leoon.

Overigens hieronder de verschillen in specificaties:

Kamai 500Aria 6
Video
VC-1 Advanced Profile @ Level 3
AVC/H.264 High Profile @ Level 4.1AVC/H.264 High Profile @ Level 4.2
MPEG-2 Main Profile @ High Level
H.265 High Efficiency Video Coding (HEVC) Main Profile and Main 10 Profile
MPEG-4 Part 2 Advanced Simple Profile
DivX versions 3.11, 4.1, 5.X, and 6.X
XVID
MPEG-1/H.261/H.263
AVS decode with support for AVS1-P2 Jizhun Profile @ Level 6.0
MPEG still picture decode
MVC
Audio
AAC LC, AAC LC+SBR Level 2, AAC HE Level 2, AAC HE Level 4
Dolby Digital, Dolby Digital Plus
MPEG I Layer 1, 2
MPEG I Layer 3 (MP3) encode/decode
Windows® Media Audio (WMA)
WMA pro
AAC HE 5.1 decode plus DTS 5.1 encode SPDIF output
AAC HE 5.1 decode plus AC3 5.1 encode SPDIF output
Video Outputs
NTSC-M, NTSC-J, PAL-BDGHIN, PAL-M, PAL-Nc, SECAM analog outputs
480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p output formats 480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p/4KP60 (upscale) output formats
Component RGB or YPrPb output
Rovi 7.1 support
HDMI 1.4a with 3D format support HDMI 2.0 with 3D format support
Energy Management
Power 7W maximum at 90-264VAC, 48-63Hz
Back Panel Connectors
Optical digital audio
HDMI 1.4aHDMI 2.0
RJ-45 10/100 Base-T Ethernet with integrated status LEDs
DC power
CPU & Memory
MIPS4380 dual thread core 495MHz 6K DMIPS, dual-core ARM-v7 CPU
512MB DDR3-1600 1GB SDRAM
4MB NOR flash (secure boot ROM) 4MB SPI Flash
256MB NAND flash 256MB Flash

Meer RAM, meer opslag, ondersteuning voor 4K upscaling en HDMI 2.0 zijn dus de grootste verschillen.

• rens-br
quote:
Arcastin schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:11:
Hoe zit het met de standaard geleverde apparatuur?
Draytek: prima ding, wifi is waardeloos. TV kijken: Gaat prima, wel trager dan bij andere providers.

• rens-br
quote:
Arcastin schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:34:
Hmm van wat ik zo gauw lees: ik zou een eigen AP/router aan kunnen sluiten op de Draytek, puur voor een betere (lees: stabielere) WiFi verbinding?
Klopt. Dat zou inderdaad voldoende moeten zijn. Zo gebruik ik de Draytek in combinatie met een Unifi AC Lite. Prima dekking in mijn appartement en over de snelheid ben ik ook zeer tevreden (120/120Mbit/s)

• rens-br
quote:
Leoon. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:15:
Is dat dan ook direct het maximum van je abonnement of heb je een 500/500 - 750/750 abonnement?
Ik heb een 100/100Mbit/s abonnement, maar ik heb eigenlijk standaard 120/120 op de lijn staan.
quote:
Ik heb straks een 750/750 abonnment in een appartement van 70m2, dus als het echt slecht is en niet te doen kan ik altijd 1 unifi AC Lite kopen en dan even kijken wat voor soort ik moet hebben zodat ik wel hogere snelheid krijg op onze mobieltjes en laptops.
Mijn ervaring met de Draytek is dat het ding hier niet boven de 30Mbit/s uitkomt via wifi, nu is dat ook niet heel vreemd aangezien hij geen ondersteuning heeft voor 5Ghz.
quote:
Waarschijnlijk moet ik tzt dan even nakijken of onze mobieltjes en laptops wel 5ghz ondersteunen, want als ik wat tutorials kijk op YouTube moet je die gebruiken voor echt hoge snelheid.
Klopt. De 2,4Ghz band is theoretisch gelimiteerd op 300Mbit/s, in praktijk ga je dit nooit halen vanwege alle interferentie e.d. Op de 5Ghz band heb je daar veel minder last van (en is de theoretische snelheid vele malen hoger).

Plug en Play is een Unifi in ieder geval niet. Je zal nog wel het eea. moeten instellen, maar dat stelt eigenlijk niks voor.

• rens-br
quote:
Exterminator schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:17:
Nu wordt t vrij lastig om een kabel naar de slaapkamer te trekken, dus had ik 't idee om te casten met TV anywhere. Echter spreken ze op de site over 23 zenders en ik tel er 31 in t zenderoverzicht op de site. Iemand enig idee hoe dat precies zit en werkt casten goed?
Ik gebruik het op die manier ook, werkt eigenlijk altijd wel gewoon goed. Kan het dus zeker aanraden.

• rens-br
quote:
Kodess schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:30:
Ze geven op alleen internet abbonementen geen korting.
Ik weet niet wat jij hebt rens? Ik gok tv en internet.
Ik heb inderdaad TV + Internet, maar krijg wel alleen korting op mijn internet. Was er dus vanuit gegaan dat wanneer je alleen internet had je ook korting kon krijgen.

• rens-br
quote:
theogtj schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:42:
als ik mijn virus scaner de-installeer haal ik wel meer dan 750mbit maar eenmaal weer geinstalleerd zakt hij naar 600mbit kan het dat een virus programma internetsnelheid vertraagt of ligt het ergens anders aan.
Dan zal je virusscanner inderdaad het probleem zijn. Welke draai je?

• rens-br
quote:
itsmemax schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:
Nou heb het nieuwe TV kastje draaien hoor, erg snel (vergelijkbaar met KPN/Telfort/XS4ALL).
Enige wat jammer is, is geen 4K support lijkt het, ik dacht namelijk iets te lezen over 4K upscaling, maar dat is niet het geval.
Volgens de specs heeft die inderdaad ondersteuning voor 4k upscaling, kennelijk heeft T-Mobile dat uitgeschakeld in firmware.
quote:
Waar je ook op moet letten (ik met een philips tv iniedergeval) is dat als ik eerst de TV aan moet zetten voordat ik de Aria aan zet, anders gooit ie de resolutie op SD.
Dat is wel echt enorm onhandig zeg. Hopelijk ligt dat aan jou combinatie.

Ik had overigens van de week aan de T-Mobile klantenservice gevraagd of bestaande klanten hun Entone kunnen omwisselen voor een Aria. Dat was alleen mogelijk wanneer je nu gebruik maakt van de IPTV box met HDD. (De Amulet dus)

rens-br wijzigde deze reactie 28-03-2018 15:55 (4%)

• rens-br
quote:
Jeroen87 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:53:
Maar de Aria heeft geen HDD onboard? Dan is dat toch een rare ruil? Ik heb beneden een Entone met HDD en boven op slaapkamer een Entone zonder HDD, het is dus niet mogelijk om enkel het kastje boven om te ruilen?
Nee. Alleen de versie met HDD kon omgewisseld worden. Ik vond het overigens ook vreemd hoor, maar de dame van de klantenservice wilde er verder niks over loslaten.

• rens-br
quote:
CptMorgan schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:10:
Ik heb via internet contact gehad met T-Mobile Thuis, daar wilde ze hem niet omruilen. Als het jou wel lukt telefonisch, hoor ik dat graag! Ga ik dat ook eens proberen :)
Ik heb contact gehad via Facebook Messenger en toen was het geen probleem. Hoe heb jij ze benaderd?

rens-br wijzigde deze reactie 29-03-2018 12:59 (3%)

• rens-br
quote:
Zenix schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:06:
Heeft T-Mobile thuis een vast IP of niet? Volgens eindelijkglasvezel wel.. Graag hoor ik jullie ervaringen.
Er staat nergens dat je een vast IP krijgt, maar ik ben persoonlijk al 1,8 jaar lid bij T-Mobile Thuis en mijn IP is niet gewijzigd. Bij ons op de vereniging zijn we al 3 jaar klant en ook daar is het IP nog nooit gewijzigd.

• rens-br
Modbreak:
Ik heb een hoop reacties weggegooid, aangezien ze leeggehaald waren.

Verder heb ik de vragen en oplossingen voor @Leoon. afgesplitst naar: [T-Mobile Thuis] TV + PS4 aansluiten op 1 kabel en afwerken, aangezien het wel heel uitgebreid werd allemaal.

rens-br wijzigde deze reactie 03-04-2018 14:28 (56%)

• rens-br
quote:
Crysania schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:01:
Al vertelde een collega dat hij t-mobile tv het zappen op tv wat stroperig was. Wat is jullie mening daarover?
Het ouderwetse 'zappen' is inderdaad niet echt super snel, maar dat is het volgens mij bij geen geen een provider. Verder is de box best wel prima.

Let er alleen wel op dat de box bij T-Mobile alleen gebruikt kan worden voor diensten van T-Mobile en niet voor Netflix e.d.
quote:
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:43:
Mis ik er wat aan dat ik geen tv kan afnemen?heb dit al jaren niet meer ivm de prijs toen.
Als je het al jaren niet hebt, kan ik mij niet voorstellen dat je er nu wel veel aan gaat missen. Of begrijp ik de vraag verkeerd?

• rens-br
quote:
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:23:
@rens-br Klopt. Ik vindt het alleen enigsinds minder als ik via ziggo go kijk ik niks moet gaan downloaden omdat de kwaliteit dan minder is
Dan is er iets anders aan de hand. Je hebt dit probleem met een T-Mobile Thuis verbinding of heb je dit probleem momenteel op een andere verbinding?

Hoe speel je Ziggo Go af? En waarmee download je?

• rens-br
quote:
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:35:
@rens-br Dit is normaal gezien ik download uit nieuwsgroepen en dan dus de volle snelheid benut. Ik ben ook apart aan het doen nu.
Ik doe dat op dezelfde manier. Mijn Raspberry staat hier bijna non-stop te downloaden (op max speed), ondertussen kan ik prima Casten naar de Chromcast. Maar als je daar zoveel problemen mee hebt, zet je de download speed toch gewoon op 80% van je internetverbinding, probleem opgelost.

• rens-br
quote:
jasperdeman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:37:
Wat ik ook vaak doe is dat ik graag TV kijk op één van de monitoren van mijn vaste PC. Dan kan ik naast tv kijken nog wat regulier pc-werk doen of gamen.
Dat is inderdaad niet mogelijk. T-Mobile heeft helaas geen website waarop TV gekeken kan worden, maar alleen apps voor Android en iOS.

• rens-br
quote:
alesandro_46 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:36:
Wellicht via een Android emulator? Maar dan wordt het al wat meer geknutsel.
Ik heb dat een keer met Bluestacks geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Andere emulatoren heb ik niet geprobeerd.

Overigens gaat bij mij volgende maand de TV er helemaal uit. We kijken zo weinig live TV, dat ik dat die 15 euro per maand niet meer waard vind. Voor die paar keer dat we nog wel TV willen kijken (lees 1x per maand) gebruik ik de KPN app van mijn ouders of Ziggo GO van mijn oma wel. Verder komen we ook een heel eind met de RTL XL en NPO Start app.

rens-br wijzigde deze reactie 05-04-2018 13:48 (36%)

• rens-br
quote:
alesandro_46 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:04:
@rens-br iemand op het forum van T-mobile is het wel gelukt om het met Bluestacks aan de gang te krijgen.
Ah kijk, dan is er wellicht wat aangepast. Het is alweer ruim 1 jaar geleden dat ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
Heppieboeddah schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:03:
Probeer mijn Logitec al voor te bereiden op het Animo decodertje. Weet en heeft iemand de officiele naam en typenummer voor mij?
Kijk eens in de OP: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Damian schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:34:
Nu is F1 een pre voor mij, dus zal er een sport pakket bij komen. Kan ik deze echter ook op tablet/telefoon e.d. bekijken? Dit kan bij ziggo namelijk wel en zou fijn zijn als dat bij T-Mobile ook kon...
De F1 zal op Ziggo Sport uitgezonden worden, neem ik aan? Die zenders zijn niet te bekijken in de app, zie de website van T-Mobile.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Toevallig vandaag mijn TV abonnement opgezegd en kreeg zojuist een bevestigingsmail met daarin het volgende:
quote:
Beste heer [...]

Wat jammer dat je je Interactieve TV Box(en) niet meer wilt. Mocht je 'm missen, en weer terug willen, dan weet je ons te vinden.

Retour sturen
Je ontvangt binnenkort onze retourdoos. Daarmee stuur je alles zo weer gratis terug. Makkelijk toch?

Heb je nog vragen?
We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/thuis/klantenservice. Of stel je vraag op ons forum.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis
Mijn box moet dus wel daadwerkelijk terug naar T-Mobile.
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:22:
pparatuur klopt nog steeds in het start overzicht? Wel jammer dat de router geen 5 GHz heeft. Volgens mij is het tv kastje zonder opname het zelfde als Tweak :)
Apparatuur klopt inderdaad nog steeds. Het kan echter wel zijn dat je nog een oud TV-kastje ontvangt, ze zijn die aan het vervangen voor de Amino Aria 610x, maar die wordt nog niet bij iedereen uitgeleverd.

Helaas ondersteund de Draytek nog geen 5Ghz, ik geloof wel dat er in de toekomst iets beters komt, maar hoelang dat nog gaat duren weet ik niet precies.

rens-br wijzigde deze reactie 16-05-2018 15:28 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Binnetie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:28:
Ik kreeg een mail over de vernieuwd TV Anywhere app. Je kunt nu 7 dagen terugkijken, als voorbeeld wordt RTL Late Night genoemd. Voorheen kon ik dit niet.
Er staat in de omschrijving inderdaad dat het tot 7 dagen terug kan, maar of dat bij elke zender kan weet ik niet.

Ik ben de update nu aan het binnenhalen en zal laten weten hoe en of het werkt.

Edit: Never mind. Mijn TV opzegging is al doorgevoerd en kan nu niet meer inloggen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-05-2018 15:38 (9%)

• rens-br
quote:
KingHorse schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:57:
Ik vroeg me af hoelang de glasvezel is die straks uit dat kastje komt?
Ik geloof 1,5m, maar je kan eenvoudig ook zelf een langere kabel aanschaffen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
Simania_NL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:50:
Nog een vraagje, ik lees toch wat verschillende meningen om ook VoIP van T-Mobile dan over de switch te krijgen, is dat nu wel of niet mogelijk?
Welkom op Tweakers.

Nee, T-Mobile heeft de inloggegevens niet vrijgegeven. Wil je toch gebruik maken van VoIP, dan zal je de Draytek weer achter de switch moeten hangen en de juiste VLAN's instellen.

offtopic:
Het is niet nodig om elke post te eindigen met de groetjes. :)

• rens-br
quote:
Simania_NL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:18:
Is het lastig om dit voor elkaar te krijgen, ik heb goede handleidingen voor de VLAN van TV en internet maar wat betreft VoIP heb ik niet zoveel gelezen?
De meeste mensen gebruiken dan ook geen VoIP meer, vandaar komt het nauwelijks voor. Maar in het oude Vodafone Thuis topic is wel iemand die het heeft besproken, maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

Als ik mij niet vergis is het in ieder geval kwestie van de VLAN's die binnenkomen via glas, 1-op-1 doorzetten naar de Draytek, let daarbij wel op dat je een converter nodig hebt om weer van ethernet naar glas te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
Romulus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:14:
Is de Amino van T-Mobile ook WiFi enabled en heeft iemand ervaring met IPTV via WiFi met deze STB?
Nee, helaas gaat dat niet werken. De Amino moet aangesloten zijn dmv. ethernetkabels.
quote:
Ik wil graag zoveel mogelijk van mijn ethernetkabels af maar toch wel een betere beeldkwaliteit hebben dan b.v. KPN play via een chromecast.
Zoveel mogelijk van je ethernetkabels af? Ik wil juist zoveel mogelijk aansluiten met ethernetkabels. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
Romulus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:00:
@eymey je zegt dat T-mobile het officieel niet ondersteund, betekent dit dat het eventueel wel te configureren is op de Amino of is de optie eruitgehaald?
Het valt niet te configureren. Maar je kan bijvoorbeeld een losse wifi repeater en losse AP o.i.d. gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Xisuthros333 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
- Ik lees dat de router slechts 2.4GHz WiFi ondersteund, met een 750/750 abo is dit natuurlijk onzinnig. Hij ondersteunt ook geen bridge modus, dus een eigen router er achter hangen lijkt ook geen optie. Wat zijn wel mijn opties? Als ik bv een Ubiquiti AP erachter hang, kan ik dan de WiFi uitschakelen op de router van T-Mobile? Kan ik hier de volle snelheid mee halen? Hoor graag jullie advies.
In bridge kan niet, in DMZ wel. Daarnaast kan de wifi inderdaad gewoon uit en kan je er een eigen AP achterhangen. Dat is ook waar de meeste voor kiezen. Zelf heb ik op twee locaties de Draytek gecombineerd met een Unifi AP Lite en haal met gemak de maximale internet snelheid (120Mbit/s). Hoe de snelheid bij jou is hangt natuurlijk van een hoop dingen af: gebruikte apparatuur, plaatsing, bereik, interferentie.
quote:
- Weet iemand wat het model TV-ontvanger is dat geleverd wordt bij een abo zonder opnemen? Ik heb een Harmony Elite en zou graag willen checken of ik de TV-ontvanger hier gewoon mee kan besturen. Het liefst over RF
Kijk eens in de TS: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2018 13:48 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
Zat het net ook te lezen en meteen even gecheckt, maar mijn DNS instellingen zijn gelukkig niet veranderd.
quote:
Ik ben zo'n beetje klant van dag 1, toen het nog Vodafone was, heb dus ook een van de eerste Draytek routers.
Welke is dat dan? Ze gebruiken voor zover ik weet al heel erg lang de DrayTek Vigor 2132FVn.

Edit: Even het aantal klanten van T-Mobile Thuis opgezocht en volgens deze bron had T-Mobile er 191.000 in februari. Nu staat daar niet bij hoeveel glasvezel of DSL klanten dat zijn, maar neem even aan dat het de helft is, dus 80000 mensen, dan kan het zomaar zijn dat alle klanten van T-Mobile Thuis ook vatbaar zijn, volgens het artikel zijn er 148.000 lekke routers.

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2018 16:26 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
jorikc schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:18:
Hier een 2132FVn op 3.7.9.1. Mijn DNS instellingen zijn ook nog correct. Volgens Draytek is het probleem pas opgelost in 3.8.8.2:
https://www.draytek.com/en/download/firmware/

Hopelijk neemt T-Mobile proactief contact op, of tenminste in hun eigen forum op deze vraag:
https://forum.t-mobile.nl...gezien-op-tweakers-303518
Ah goed dat het meteen op het forum van T-Mobile gemeld is, ben benieuwd of ze reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:09:
Even een noob vraagje,
eb je dan geen last van dubbel nat?
Nee, want een AP is geen DHCP server en deelt zodoende ook geen eigen IP-adressen uit, dat doet de Draytek nog steeds.
quote:
debom schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:13:
Dus een Unifi AP Lite moet geen enkel probleem zijn.
Wat betreft dubbele NAT inderdaad niet. Wat betreft Wifi e.d. is het natuurlijk persoonlijk. Mijn appartement is maar 80m2 en daar is één AP voldoende. Heb je een huis met drie etages, is één AP waarschijnlijk niet voldoende, maar kan het verstandiger zijn om er eentje op elke etage op te hangen.

rens-br wijzigde deze reactie 24-05-2018 16:16 (45%)

• rens-br
quote:
bratos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
Ik heb al een Asus RT-AC66U.
Plan:
1 TMobile bestellen via casbacktotaal.nl (40€) en af laten monteren door monteur met een Draytek á 37,50
2 Als de monteur weg is een TP-Link MC220L ophangen en de SFP connector oversteken, draytek verwijderen.
3 RJ45 kabel (10 meter) van de MC220L naar mn asus router en de LAN-IPTV op vlan 300 zetten.

Too easy. Of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt het inderdaad prima geschetst, lees ook deze post een door: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
Melkunie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:11:
In deze kamer komt internet binnen via de UTP kabel, die vervolgens in een wifi booster/switch gaat. Uit dit kastje gaan vervolgens kabels naar twee pc's.
Mijn bedoeling was om hieruit ook een kabel naar de T-Mobile tv box te laten komen, maar kan dit dan wel? Of moet deze rechtstreeks op een dedicated tv-poort op de router aangesloten worden?
Het TV signaal en internet signaal loopt over twee verschillende VLAN's en je moet het dus direct aansluiten op de dedicated TV-poort. Of je combineert beide signalen door middel van een managed switch en je trekt de signalen aan de andere kant weer uit elkaar met een managed switch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Melkunie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:51:
Is het met de Tv Anywhere-app mogelijk om naar Chromecast te streamen?
Ja zeker, dat werkt prima. Al is de nieuwe app, naar wat ik begrepen heb, een stuk brakker dan de oude. Tevens zijn niet alle zenders beschikbaar in de App, zoals je kan zien in: http://thuisservice.t-mob...zicht/zenderoverzicht.pdf.

• rens-br
quote:
jurjen_g schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:22:
Adres webinterface Draytek: http://192.168.1.1/weblogin.htm
Gebruiker default: user/user
Als ik mij niet vergis zit er gewoon een stikker op de achterkant van de Draytek, waar deze informatie te vinden is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rens-br
Vanaf vandaag, als ik mij niet vergis, heeft T-Mobile nieuwe kortingen geintroduceerd wanneer je Mobiel + Vast combineert. Je krijgt:
quote:
Meer snelheid
Je krijgt gratis een stap hogere internetsnelheid voor je Thuis internetabonnement. Heb je al de hoogst mogelijke snelheid? Dan krijg je extra korting i.p.v. een hogere internetsnelheid. Je betaalt dan de prijs voor het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is.
Meer TV-keuze
Je krijgt elke maand € 7,50 tegoed dat je kunt gebruiken voor één of meerdere extra TV-pakketten. Wat je ook kiest, je kan maandelijks kiezen hoe je je tegoed inzet voor extra TV pakketten.
Meer voordeel
Meerdere abonnementen, afgesloten na 28 januari 2018 en op één adres betekent meer korting. Ook kan je gratis 2GB of 500 MB extra data krijgen. Hoeveel korting en/of extra data je krijgt, hangt af van welk type abonnement je hebt en met hoeveel andere T-Mobile abonnement je die combineert: Unlimited of niet Unlimited.
De TS is hierop aangepast.

• rens-br
quote:
Jeroen87 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:23:
volgens mij schiet ik er dus niet zo heel veel mee op?
Even inloggen en je aanmelden, dan zie je vanzelf hoeveel korting je krijgt.

• rens-br
quote:
Jeroen87 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:36:
Ik moet eerst met een hoop voorwaarden akkoord gaan, ik kan niet direct zien wat mijn nieuwe korting wordt.
quote:
Maar zo te zien is het niet heel interessant voor mij, tenzij ik mijn mobiele abbo's verleng en dus ook naar een Unlimited/Go abbo ga.
In sommige gevallen kan je het abonnement om laten zetten, wat die gevallen zijn weet ik niet precies.
quote:
Zolang je op een stel samen en stel bij mobiel abbo zit, zo te zien niet interessant genoeg.
Zo te zien schiet je er dan inderdaad weinig mee op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Tutti-frutti schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:34:
Maar in het overzicht zie ik nu sowieso dat ik 40 euro voor 100mbit betaal (zonder de kortingen),
Je krijgt nu 5 euro postcode koring en die vervalt wanneer je naar 750mbit kost gaat. Dus je betaald nu maar 35 euro voor 100 en straks 40 euro voor 500.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
jurjen_g schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:03:
Bij mij niet. Op de voorzijde wel een sticker met SSID en default key daarvoor, maar niets over de webadmin toegang? Ook in de bijgeleverde documentatie nergens iets over hoe je toegang krijgt om zaken aan te passen. Vermoedelijk wel via website T-Mobile (?), maar omdat de startpost zo'n mooi overzicht geeft van de hardware en diensten, leek me dit wel een goede toevoeging.
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:47:
Niet van de gebruikersnaam. Ik heb er zelfs de klant service voor gebeld.
Dan is het bij deze toegevoegd aan de OP.

• rens-br
quote:
Xabre schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:55:
Lijkt mij de goedkoopste oplossing als je geen twee apparaten wil. Los access point achter de Draytek kan natuurlijk ook.
Nadeel van de Draytek vervangen door iets anders met wifi is dat de locatie van je router meestal niet optimaal is. Ik heb een Access point midden in mijn appartement opgehangen, waardoor ik eigenlijk overal 100Mbit+ haal via Wifi. De Draytek staat echter in de meterkast en dat is niet echt optimaal en dat zal voor de meeste gelden gok ik zo.

• rens-br
quote:
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:32:
Alleen via windows (met een VM in mijn geval). Daarom noemde ik het ook een 'smart' switch in plaats van een managed switch. Deze heeft de features maar is lastig in te stellen.
Dat ding is tegenwoordig ook prima via een webinterface in te stellen, de 8-ports versie ook btw.

• rens-br
quote:
ANdrode schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:40:
offtopic:
Bedankt voor de tip! Dan moet ik bij die van mij de firmware maar eens updaten :+. Of is dit een hardware revisie?
offtopic:
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik heb iig het volgende:
Firmware Version: 1.0.0 Build 20160715 Rel.38605 (net nieuwe update gedaan, dus nu: 1.0.0 Build 20171214 Rel.70092)
Hardware Version: TL-SG105E 3.0

en ik zie op de website dat ze inmiddels bij V4 zijn aanbeland.

rens-br wijzigde deze reactie 21-06-2018 14:57 (13%)

• rens-br
quote:
Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:32:
Ik ben laatst naar ook een nieuwe firmware versie gegaan en die heeft het probleem dat ik had opgelost met die VLAN1. Wellicht dat ik binnenkort even een update in 'mijn' topic doe aangezien ik zag dat je die in de TS gezet hebt. Moet die natuurlijk ook up to date zijn :)
Die update toevallig ook vanmiddag gedaan en zag dat het was aangepast. Jammer genoeg geld dat wel alleen voor de 5-port versie. Voor de 8 port is er geen update.

• rens-br
quote:
Mother_Goozz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:03:
Ik ben nu sinds een paar dagen klant van T-Mobile thuis, maar ben alles behalve tevreden. Afgezien van het feit dat deze router geen 5ghz stuurt merk ik flink veel haperingen in de wifi, deze valt regelmatig weg, mijn NordVPN krijg ik maar niet verder dan 14mbps terwijl hiervoor bij kpn ik gewoon mijn 45mbps haalde (nu 750mbps)
De simpele en meest eenvoudige oplossing (die ik ook al meerdere keren heb aangeraden in dit topic) is het uitschakelen van de belabberde wifi van de Draytek en er één of meerdere AP's achter hangen. Zelf heb ik goede ervaringen met het Unifi spul en dan met name de Unifi AP Lite.

• rens-br
quote:
Mother_Goozz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:46:
Ik wist allang dat deze geen 5ghz ondersteund, het gaat er gewoon om dat imo ik dit belachelijk blijf vinden, maar dat terzijde.
Belachelijk: Opzich. Maar (persoonlijk) vind ik daar de prijs ook wel naar. Daarnaast zijn de meeste wifi 'kastjes' van providers ruk. En biedt T-Mobile ook gratis Wifi-Service aan, waarbij ze vrij capable AP's uitlenen aan je.
quote:
Met vpn vind ik het wel kwalijk want sinds mijn verbinding bij T-Mobile actief is gegaan lijkt mijn vpn snelheid gecapped op 14mbps ongeacht welke server ik probeer terwijl ik een dag eerder op mijn kpn lijn ik nog 45mbps haalde op exact dezelfde servers.
Hoe is deze test, ook via Wifi?
quote:
Dank voor de Unifi tip, ik was ook van plan om zelf een AP of iets erachter te hangen, maar dat je out of the box zulk blabberde niet goed werkende verbinding krijgt had ik echt niet verwacht.
Hoe belabberd is, belabberd? Of te wel, wat voor snelheden haal je over wifi?

rens-br wijzigde deze reactie 28-06-2018 09:39 (15%)

• rens-br
quote:
Vinzz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:26:
Die Draytek, beviel die niet, ik ken Draytek als goed merk, geldt dat niet voor dit model?
Dit model is standaard dichtgetimmerd door T-Mobile. Er valt dus helaas niet zo heel veel in te stellen.

• rens-br
Modbreak:
T-Mobile heeft momenteel een storing op het vaste internet, zie het forum van T-Mobile. Het is dan ook niet nodig hier individueel te melden dat je er last van hebt.

• rens-br
quote:
sonna schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:10:
Is het mogelijk om 1 kabel te trekken, een Switch bij de TV te plaatsen en vanaf daar te splitsen? (1 voor TV kastje, 1 voor TV zelf en 1 voor de Receiver)
Of is omdat de TV op een ander Vlan zit het noodzakelijk dat ik 2 kabels laat trekken, 1 voor puur TV en 1 voor internet?
Het kan met één kabel, echter heb je dan twee managed switches nodig. Zie: incomer in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" en [T-Mobile Thuis] TV + PS4 aansluiten op 1 kabel en afwerken. Switches kosten ongeveer 25 euro per stuk en het is wat werk om het in te stellen (dit doet T-Mobile niet voor je). Maar als je toch kabels aan het trekken bent, kun je beter meteen twee kabels trekken. Je hebt dan nog steeds wel een switch nodig (voor je TV en Receiver), maar dat kan dan 'domme' switch worden en die is ongeveer 20 euro.

• rens-br
quote:
Duncank schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:48:
Als ik het goed heb komt uit de glasvezelbox in de meterkast een gewone ethernetkabel die als input op de Draytek zit dan, en je switch zit dan weer op een van de 4 output poorten neem ik aan. De router of APs kunnen dan daar weer in.
Uit de 'Glasvezelbox' komt geen ethernet aansluiting maar een glasvezel kabel, die gaat naar de SFP aansluiting op de Draytek. Vanuit de Draytek kan je dan naar de Switch en dan naar de AP's.

• rens-br
quote:
Duncank schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:21:
Oke! Misschien stel ik stomme vragen, maar dit is nieuw terrein voor me;
is het zo dat de Draytek eigenlijk alleen de router-functie vervult normaal en het modem daar nog voor zit?
De Draytek is router + modem in één. Voor de Draytek zit alleen een passieve glasvezelaansluiting.

• rens-br
quote:
sonna schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12:
Hierdoor ga ik dus geen IPTV krijgen in de woonkamer op een fatsoenlijke manier, (zonder kabels dwars door de woonkamer etc.). Nu maar even nadenken hoe nu verder aangezien ik wel een alles in 1 pakket heb besteld. :/ Misschien toch maar Ziggo ernaast houden voor alleen de TV.
Moca (ethernet over coax) is eventueel nog een oplossing.

• rens-br
quote:
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
Oh, ik dacht dat T-Mobile Thuis alleen werkt met de Draytek router omdat deze is geconfigureerd?
Nee hoor, lees de openingspost er maar eens op na. Genoeg personen die een eigen router gebruiken. Het enige nadeel van een eigen router is dat je geen vaste telefoon meer kan gebruiken.

• rens-br
quote:
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:45:
Ik mag aannemen dat als beiden van Ubiquiti zijn, dat dit zo is toch?
Helaas is dat dus niet altijd zo er zijn een aantal POE standaarden Je hebt POE (802.3af), POE+(802.3at) en Passive.

POE en POE+ is ongeveer hetzelfde, de apparatuur 'onderhandelt' met elkaar over het wel of niet geven van power. Alleen het vermogen is anders, maximaal 15,4W voor POE en 25,5W voor +. Met Passive POE wordt er een bepaalde spanning op de lijn gezet (in het geval van Unifi meestal 24V) en daar heb je het mee te doen. Apparaten die geen POE ondersteunen kunnen hiervan kapot gaan en apparaten die alleen passive ondersteunen zullen niet werken met de 'actieve' varianten.

Alle apparaten die je koopt moeten dus hetzelfde ondersteunen. Wil je dus bijv. een Lite kopen, die ondersteund POE en Passive 24V, zal je een switch moeten kopen die of POE(802.3af) doet of Passive 24V.

Daarnaast zijn er sommige AP's waarbij een POE adapter wordt meegeleverd, je hebt dan geen switch nodig die POE heeft, want de adapter zorgt voor de spanning. Welke AP's zat je aan te denken?

Zelf heb ik één pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) en daar gebruik ik gewoon de bijgeleverde adapter. Maar bij mijn ouders heb ik 3x de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall geïnstalleerd en die gebruik ik in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE).

rens-br wijzigde deze reactie 15-08-2018 14:58 (27%)

• rens-br
quote:
Als je die koop in de 1-pack versie, kun je gewoon drie keer de bijgeleverde adapter gebruiken (in de 5 pack zitten geen adapters) of de pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) (dan gebruik hij POE) of de Draytek vervangen en de pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gebruiken (die ondersteund Passive POE).
quote:
d-vine schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:42:
Kort stappen plan:
De SFP module die bij de draytek geleverd gaat worden gaat in de switch met SFP waarna je daar het glas aansluit.
Daarna maak je een trunk naar de USG voor de router functionaliteit.
Deze versie hadden we nog niet, dus die verdient een plekje in de OP.

rens-br wijzigde deze reactie 15-08-2018 15:03 (25%)

• rens-br
quote:
DutchAddick schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:03:
Dat eerste is misschien nog het makkelijkste, al heb je dan 3 stopcontacten nodig.
Dat is inderdaad wel een nadeel. Die stopcontacten hoeven dan uiteraard niet op de plek te zitten van de AP's, maar gewoon bij de DrayTek. Overigens zal je in jouw geval altijd een switch nodig hebben. De DrayTek heeft maar twee poorten die je kan gebruiken voor internet, die andere twee zijn gereserveerd voor IPTV. Maar dat kan elke willekeurige switch zijn van 20 euro, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch.

rens-br wijzigde deze reactie 15-08-2018 15:06 (18%)

• rens-br
quote:
sonna schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:18:
Maar gaat dat wel werken aangezien de tv zelf op een ander vlan zit dan het "gewone" internet? of maakt dat niet uit?
Nee, wanneer je zo'n extra extender koopt kan je alleen de TV en receiver aansluiten. Het TV kastje kan niet aangesloten worden, inderdaad vanwege de apart VLAN.

• rens-br
quote:
MichelJ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:47:
vanaf 1 september krijgen de nieuwe klanten van T-Mobile Glasvezel een media convertor en hetzelfde modem als de ADSL klanten (Huawei HG659 modem).
Dat is mooi nieuws! Eindelijk 5Ghz support. Heb je een bron voor deze uitspraak?

• rens-br
quote:
klungeltweaker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:35:
Het doel is om vanaf de telefoon een VPN-verbinding naar huis op te zetten. Is er iemand die het voor elkaar heeft en een eenduidige handleiding heeft?
Ik heb dat wel werkend. Maar moet er wel bij zeggen dat de enige VPN verbinding die ik werkend krijg PPTP is. Die schijnt alleen niet heel veilig meer te zijn.

Heb je de guide van DrayTek zelf al geprobeerd?

• rens-br
quote:
klungeltweaker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:19:
En een PPTP opzetten lijkt me altijd nog veiliger dan rechtstreeks via een openbare WIFI verbinding maken met internet.
Dat is het zeker. Ik gebruik het daar inderdaad ook voor en om toegang te krijgen tot mijn Domotica apparatuur / Raspberry.

• rens-br
quote:
Supremecy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:28:
Kan er toevallig iemand mij vertellen hoe lang het dynamisch ip adres ongeveer blijft?
Ik heb een webserver thuis draaien met daaraan gekoppeld een domein.
Maar ik heb natuurlijk geen zin om iedere maand opnieuw het ip aan te passen in de DNS.
Daar heb je natuurlijk DDNS diensten voor, maar sinds ik klant ben bij ze, ruim 2 jaar nu, heb ik hetzelfde IP-adres.

• rens-br
quote:
gastje01 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:45:
Kun je dan niet beter een veiligere VPN oplossing op je Rasp draaien?
Dat is zeker ook een optie. Echter heb ik dat een paar keer proberen op te zetten, maar na veel opgezet werkte het altijd maar half / na een aantal dagen niet meer.

• rens-br
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:43:
Bijzonder vreemd dat dat alleen op hun forum word gemeld. Je zou hier toch gewoon een mailtje over mogen verwachten als klant zijnde.
Ik heb daar wel een mailtje over gehad. Wel alleen maar op één van mijn adressen. (Ik heb twee adressen met T-Mobile Thuis)

• rens-br
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:48:
Ah, dat versturen ze dan alleen naar een T-Mobile adres vermoed ik. Dat gebruik ik sowieso niet.
Nee, ik kreeg het gewoon op mijn 'prive-mail'.

• rens-br
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:53:
Dan is het helemaal vreemd. Die is gewoon bekend bij T-Mobile.
Ah nu zie ik het. De T-mobile e-mail wordt doorgestuurd naar mijn privémail, wellicht dat het dat geweest is.

• rens-br
quote:
Deze heb ik op 21 augustus gehad op mijn 'Privemail', maar ik zie nu echter wel dat dit niet het e-mailadres is waar de e-mail van T-mobile naar doorgestuurd wordt.

Overigens heb ik de e-mail ook alleen gehad op één van mijn twee aansluitingen. Ik heb 'T-mobile Thuis' thuis en op mijn scouting-verenging (in hetzelfde dorp) en heb de e-mail alleen gehad op de e-mail van de Scouting.

• rens-br
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:35:
Dat zou niet mogen gezien ze een vast ip bieden. 1 van de redenen dat ik heb gekozen voor T-Mobile.
Een vast IP? Dat is de eerste keer dat ik hier over hoor en kan mij ook niet herinneren dat ik er iets over heb gelezen bij het afsluiten van mijn abonnement.

• rens-br
quote:
ciris schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:45:
https://www.eindelijkglas...ile/internet-100mb-2-3-3/

Het 750/750 pakket iig wel. Als ik kijk bij bijv. 200/200 dan weer niet.
Ah dat staat dus niet op de website van T-mobile zelf. Ik gok dan zo dat het op die website gewoon verkeerd staat.

• rens-br
quote:
Dennis schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:54:
Ik wil mijn eigen router gebruiken, schaf dan speciaal een Qotom aan met pfSense. Is het dan een kwestie van TP-Link media-converter plaatsen en die ethernet doorlussen naar mijn router? Dus geen modem/apparatuur van T-Mobile?
In principe wel ja, zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Overigens krijgen nieuwe klanten vanaf 1 september een andere router en daarmee ook een media converter, hierdoor is het niet meer nodig om die zelf een aan te schaffen.

rens-br wijzigde deze reactie 24-08-2018 09:59 (6%)

• rens-br
quote:
Vinzz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:48:
Ik heb nu een NT op het aansluitpunt. Is dit eigenlijk een media converter? Of heb ik nog een TPLinkje nodig daarvoor?
Kijk eens in de TS, staat het mooi vermeld: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
Modbreak:
Het is iedereen zijn goed recht om niet blij te zijn met de hardware en aan de andere kant is het iedereen zijn goed recht daarvan weer iets te vinden, echter is dat voor dit topic behoorlijk offtopic en stopt de discussie dus hier.

• rens-br
quote:
Supremecy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:09:
Wat is precies het voordeel van een eigen router aansluiten?
Zoals je al noemt eigen beheer, maar ook het gebruik van geavanceerde functies zoals een firewall, makkelijker poorten open zetten, fatsoenlijke VPN-server, etc...

• rens-br
quote:
KRGT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:24:
Maar... volgens mij.. tenzij ik er overheen kijk, je hem ook niet kan herstarten als user (via de webpagina...)
Klopt, dat kan alleen door de stekker eruit te trekken. Erg gebruiksvriendelijk is dat niet, haha.

• rens-br
quote:
Supremecy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:06:
Op het moment zit ik nog niet bij T-Mobile maar zit wel te denken aan de overstap.
En als ik het zo lees is een eigen router aansluiten voor de wat meer eisende gebruiker wel aan te raden.

Nog een bepaald type/merk router dat jullie kunnen adviseren?
Dat klopt inderdaad, maar het hangt er maar net vanaf wat je zelf het fijnste vind en welke functies je denkt te gaan gebruiken. Wil je bijvoorbeeld alleen betere wifi, is het vervangen van de router niet eens nodig, maar kan je ook losse AP's kopen.

Overigens staat in de OP een aantal routers: https://gathering.tweaker...age/1747241#eigenhardware wellicht kan je daar eens in kijken.

• rens-br
quote:
goldvinger schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:31:
1 kabel gaat de switch in en van daaruit gaat er een kabel naar de mediabox en playstation.
Dus dat zou ook zo bij Tmobile moeten werken?
Nee, T-Mobile maakt gebruik van twee verschillende VLANS voor internet en TV. Je zal dus of twee kabels moeten trekken of twee managed switches moeten kopen. Een switch zet je neer bij de DrayTek, die combineert beide VLANS en eentje bij de TV en die haalt de VLANS weer uit elkaar.

Zie ook: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
quote:
Mex schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:01:
Ik leest regelmatig in dit topic over nieuwe Huawei routers die uitgeleverd zouden worden per september. Kan iemand dit al bevestigen?
Voor zover ik weet leveren ze die wel alleen aan nieuwe klanten uit.

• rens-br
quote:
JB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
(weet niet of dat bij T-Mobile ook is :?) dat je een abbo afsluit en vervolgens ook nog huur moet betalen om tv te kunnen kijken :r }:O :z ;w
Jup. Eerste kastje krijg je gratis, alle volgende kastjes kosten 5 euro per maand extra. Tenzij je bij het afsluiten een triple-play pakket neemt, dan krijg je de 2e decoder ook gratis (wanneer je hier voor kiest).

Wat je eventueel ook nog kan doen is op de 2e en volgende TV's de TV Anywhere app gebruiken in combinatie met een Chromecast, je hebt dan niet alle zenders, maar je bespaard wel 5 euro per maand. Handig bijv. voor op de TV in de slaapkamer.

Overigens is dit helaas bij alle providers zo geregeld.
quote:
Mex schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
Ik heb nu nog Telfort en wil de overstap maken naar T-Mobile.
Ah ok. Nieuwe klanten vanaf september krijgen inderdaad een Huawei modem, dat is dezelfde als die je krijgt bij DSL. De Huawei HG659 samen met een nog onbekende mediaconverter. (Zou handig zijn als we daar ook het type van weten, kan ik mijn OP updaten.)
quote:
Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:00:
Als ik op de tech sheet kijk zie ik maar een LAN/WAN throughput van 350 Mbps, nu weet ik niet precies wat dit inhoudt, maar wel dat het geen 750 is.
De WAN is de 'internet-kant' en LAN is de 'jouw-apparaten-kant', of te wel dat is de snelheid waarmee je apparaten met het internet kunnen communiceren.. Als je zit te denken aan een 750Mbit/s verbinding is de Netgear dus te traag.

rens-br wijzigde deze reactie 07-09-2018 11:32 (29%)

• rens-br
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:54:
Ik denk dat we veilig mogen aannemen dat T-Mobile nog steeds een glaskabeltje direct op de FTU aansluit (want dat scheelt een heleboel gedoe met het versturen van de juiste NT voor elk soort FTU) maar er zelf een mediaconverter tussen zet zoals veel van de Tweakers hier al hebben gedaan.

Nadeel: extra stopcontact nodig voor die MC.
Voordeel: plaatsing van de router, de Huawei HG659) wordt ineens veel flexibeler omdat monteurs nu ook kunnen gaan werken met een langere UTP kabel en zo de router op een veel betere plek kunnen plaatsen.
Alleen maar voordelen dus, en ook nog eens 5Ghz.
quote:
Dit vond ik trouwens in onderstaand topic. Handig dat T-Mobile nu zelf een handleiding heeft geplaatst voor eigen hardware :-)

https://community.t-mobil...or-je-eigen-router-305727
Die is handig en gaat in de OP erbij!

• rens-br
quote:
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:22:
Klopt dat wel wat er staat. Want in de tekst staat dat die modem niet compatible is met telefonie.
Nee, dat staat er niet. In de tekst staat wanneer je de Huawei vervangt voor iets van jezelf, je geen telefonie meer kan gebruiken.
quote:
maar nog leuker is dat het nog makkelijker is om je eigen modem te plaatsen. Voorwaarde is wel dat je router VLAN ondersteuning heeft. en het nadeel is dat de telefoon niet meer werkt
Wat dat betreft dus niks nieuws. Als je de DrayTek vervangt voor iets van jezelf werkt telefonie ook niet meer.

• rens-br
quote:
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:28:
Want in de post hierboven staat dat het een handleiding is van T-Mobile.
Het is een handleiding van T-Mobile om eigen apparatuur te gebruiken.
quote:
Supremecy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:51:
Maar omdat het aan beide kanten een gigabit poort betreft vond ik het vreemd dat het verkeer tussen die 2 maximaal 350 Mbps was.
Dat was het gedeelte dat ik niet snapte..
Poorten zijn er in 10/100/1000/enzo Mbit/s, dus ze moeten wel een GBit poort gebruiken willen ze boven de 350Mbit/s uitkomen. Aan de lankant zitten ook Gbit poort, omdat die apparaten onderling waarschijnlijk wel gewoon met 1Gbit/s kunnen communiceren.

• rens-br
quote:
Centurius schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:22:
Even voor de duidelijkheid, de handleiding is NIET van T-Mobile zelf. Klantexperts zijn vrijwilligers op het forum en geen medewerkers, zie ook onder de post "gewoon een mede-klant. Waardeer je deze post geef dan een like!"
Verrek, je hebt helemaal gelijk.

• rens-br
quote:
aex351 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:26:
Weet iemand of deze dan wel in bridge mode gezet kan worden - dit lees ik namelijk nergens terug?
Nope:
quote:
Bridged mode (voor aansluiten eigen router met publiek ip-adres) wordt niet ondersteund

• rens-br
Tutti-frutti schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:58:
Sinds gisteren komt er geen signaal over de glasvezel meer binnen op ons adres.
Zou zomaar kunnen dat er iemand in jouw buurt een nieuwe klant is geworden, waardoor reggefiber in de POP moest zijn. Daar zouden ze zomaar eens jou kabel losgetrokken hebben onder het nom, zit niet goed.

Dat hebben ze bij mij 2 keer gedaan toen de lijn net opgeleverd was. Administratief was mijn kabel namelijk die van een ander huis en daar zat geen actieve diensten op.

Het verbaasd me alleen dat er 'binnen enkele dagen' contact met je wordt opgenomen. Destijds kon ik elke keer meteen een afspraak maken en stond de monteur de volgende dag of de dag erna al op de stoep.

rens-br wijzigde deze reactie 12-09-2018 09:28 (7%)

• rens-br
rodebaron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:43:
Hoeveel mailboxen kan je max aanmaken (mailboxen, dus niet email aliassen !!) ?
Hoeveel email diskruimte kun je maximaal gebruiken ?
Maximaal 5 en die kunnen totaal 2GB gebruiken, maar je moet zulke mailboxen niet meer willen gebruiken. Zo maak je jezelf alleen maar afhankelijk van je provider.

rens-br wijzigde deze reactie 12-09-2018 10:04 (6%)

• rens-br
Axelfoley007 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:01:
@rodebaron
Net gekeken in het portaal, zoals rens-br aangeeft 5 postvakken die je kan aanmaken en elk lijken 2 GB opslag te hebben. (Je bent denk ik beter af met hotmail/outlook of gmail en vergelijkbare)
Dat leek mij in eerste instantie ook, maar als je dan gaat kijken naar de link van @Supremecy lijkt het toch 2 GB totaal te zijn.

• rens-br
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:19:
Jammer dat Doetinchem nog geen 750 mbit beschikbaar heeft, ook al is 500 ook genoeg voor me alleen, maar voor die 5,- meer wat een actie is of was in de plaatsen waar het wel is....
750Mbit/s is alleen beschikbaar in ODF gebieden, als jij maximaal 500Mbit/s haalt zit je dus in een WBA gebied.
Ik had begrepen dat KPN inmiddels alle 100Mbit/s hardware heeft vervangen voor 1Gbit/s hardware, zie: Dennis-L in "Anno 2018 nog steeds 100/100 als maximum op glasvezel".

rens-br wijzigde deze reactie 13-09-2018 09:25 (29%)

• rens-br
eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:22:
Met welke STB worden nieuwe abonnementen eigenlijk uitgeleverd? Ik meen een keer te hebben gelezen dat dit ook Amino Aria 6/610's gingen worden.
Zie daarvoor de openingspost: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.

• rens-br
citomaster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:01:
Ik heb zelf medio augustus een 750Mbit/s abonnement besteld.
Maar dat is dus wel logisch, aangezien T-Mobile pas bij abonnementen vanaf september de Huawei uitleveren.

• rens-br
eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:48:
Dus zo te zien krijg je, als je opnemen en pauzeren wilt, dus nog een (oudere) box met lokale opslag. En als je de Amino wilt, dan kan je dus niet opnemen en pauzeren.
Voor zover ik weet en hier in het topic voorbij komt wel inderdaad. Pauzeren kan overigens ook met de Amino, maar weer niet op alle zenders. (Sowieso Ned 1,2 en 3).

• rens-br
eymey schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:10:
Blijft dus alleen nog staan dat ik wel benieuwd ben naar de User Experience van m.n. die Amino
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik had nog de Entone Kamai 500. Die was voor mijn gebruik prima. Zenders selecteren e.d. ging goed, begin gemist werkte goed. TV gids was tikkeltje traag, maar werkte ook wel aardig.

De verdere menu's waren wel aan de trage kant, uitzending gemist e.d. De Amino is in de plek gekomen van de Entone en die is dus een stukje sneller, dus ik verwacht/gok dat het een prima box is om mee te werken.

Maar goed echt ervaringen met de Amino Aria 610x zouden natuurlijk het beste zijn.

• rens-br
harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:58:
Heeft iemand hier tmobile glasvezel (tv en internet) met een Huwaei HG659 modem en dan een ac87u router hieraan verbonden?
Er is in dit topic nog helemaal niemand die de Huawei opstelling heeft. T-Mobile levert dat pas sinds deze maand uit aan nieuwe klanten.

Maar zolang de AC87U VLANS ondersteund moet het gewoon werken en in [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie staat een link van iemand anders die ook een Asus router heeft gebruikt.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True