• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 09:09
Matched: Evnotify
Er is een app uit voor de Ioniq EV waarmee je van afstand kunt zien wat de lading is. Kan handig zijn tijdens het opladen om te zien hoe ver het is. Zie Google Play: EVNotify

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:13
Jan Treur schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:30:
Er is een app uit voor de Ioniq EV waarmee je van afstand kunt zien wat de lading is. Kan handig zijn tijdens het opladen om te zien hoe ver het is. Zie Google Play: EVNotify
dat ziet er veelbelovend uit. Even zoeken naar die oude android telefoon...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-05 23:33
Het kan zijn dat de Bluetooth verbinding met deze app nog niet werkt. De bug is gevonden maar je moet dan de app nog updaten. Update komt zeer spoedig begreep ik.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 23:18

uFx

Tof! Ik ben zelf altijd wat huiverig met OBD2-dongles. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? (veiligheid, stroomverbruik, etc).
[b][message=51809591,noline Ik kwam er laatst achter dat je met de knop op het stuur kunt wisselen van bron zonder dat het scherm aan gaat (die drie pijltjes in een cirkel), fijn :) (wel jammer dat AM daar ook tussen zit)
Je kunt ergens bij de instellingen aangeven welke 'kanalen' onder deze knop zitten. Daar kun je dus AM uitvinken.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• pmiddeld
Him_ schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:31:
Is er verder al iets bekend over de app? Ik merk toch dat ik mis dat je niet kunt zien hoever het laden al is.
De app (EVNotify, vooralsnog alleen voor Android)) is nog steeds in ontwikkeling. Ik test 'm af en toe. Hij werkt, maar is nog erg wispelturig. Er is dit weekend weer een update gekomen, zou nu beter moeten gaan, maar ik heb de update nog niet getest.

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05-2025
pmiddeld schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:49:
[...]

De app (EVNotify, vooralsnog alleen voor Android)) is nog steeds in ontwikkeling. Ik test 'm af en toe. Hij werkt, maar is nog erg wispelturig. Er is dit weekend weer een update gekomen, zou nu beter moeten gaan, maar ik heb de update nog niet getest.
Mag ik vragen wat de App doet of moet doen?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• pmiddeld
Him_ schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:03:
[...]

welke dongle gebruik je hiervoor?
Konnwei KW902 OBDII Bluetooth adapter. Gekocht bij Amazon voor circa €15,00 destijds. Werkt goed met Torque en EVNotify

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
pmiddeld schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:29:
[...]

Konnwei KW902 OBDII Bluetooth adapter. Gekocht bij Amazon voor circa €15,00 destijds. Werkt goed met Torque en EVNotify
Zie dat de Konnwei KW902 OBDII ook automatisch uit gaat na 30 minuten dus zal de accu ook niet leegtrekken.
Kan je dit bevestigen?

• pmiddeld
Henry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]

bij een Allego lader gebruik ik de Smoov app, daar kun je de laadsessie mee starten, stoppen en tijdens het laden houd hij ook de voortgang bij.

Nog mooier zou zijn als er een Ionic app zou zijn waarmee je de live status van je auto kunt uitlezen, ik ga eens uitzoeken of dat met een OBD module met 4G mogelijk is.
Android app EVNotify + OBD2 dongel + oude mobiel (of Android stick)

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Henry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]
Nog mooier zou zijn als er een Ioniq app zou zijn waarmee je de live status van je auto kunt uitlezen, ik ga eens uitzoeken of dat met een OBD module met 4G mogelijk is.
Kijk eens naar EVNotify, gebouwd door een Duitse Ioniqrijder: https://play.google.com/s...id=com.evnotify.app&hl=en

Als je Duits kunt lezen vind je meer info hier: https://www.goingelectric...-elektroautos-t24933.html

Geen idee hoe het inmiddels staat met de ontwikkeling verder, volg het al een tijd niet meer.

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04
Alexander6501 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:44:
Is er eigenlijk een manier om de batterij temperatuur te meten van de Ioniq zonder dongle?
Kan 't met EVNotify?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:22
Gisteren voor de derde keer gehad bij de Ioniq. Auto staat de hele dag aan zo'n openbare laadpaal met 2 aansluitingen. Je weet wel die dingen die gemeente palen van PitPoint/Ecotap die je vaak in de openbare ruimte ziet. Ik was s' ochtends de eerste, aan de paal gehangen, laden begonnen geen probleem. Kom ik eind van de middag terug, heb ik er maar 10km bij :(. Staat er een e-Golf naast mij welke laad en ik sta in de "wachtrij". Die dubbele palen lijken maar slechts één aansluiting tegelijk te kunnen bedienen. Is het dan logisch dat ik er automatisch afgegooid wordt als er iemand anders bijkomt?

Toch maar naar EVNotify kijken dan. Wie gebruikt er EVNotify en met welke ODB dongle? Liefst eentje waarbij de originele kap nog past, want leaseauto. Nu baal je toch echt dan Hyundai geen app heeft want zo mag ik 3x per dag checken of de auto nog laad!

HD4Life @ Full-HD

• evtje
Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:50:
Gisteren voor de derde keer gehad bij de Ioniq. Auto staat de hele dag aan zo'n openbare laadpaal met 2 aansluitingen. Je weet wel die dingen die gemeente palen van PitPoint/Ecotap die je vaak in de openbare ruimte ziet. Ik was s' ochtends de eerste, aan de paal gehangen, laden begonnen geen probleem. Kom ik eind van de middag terug, heb ik er maar 10km bij :(. Staat er een e-Golf naast mij welke laad en ik sta in de "wachtrij". Die dubbele palen lijken maar slechts één aansluiting tegelijk te kunnen bedienen. Is het dan logisch dat ik er automatisch afgegooid wordt als er iemand anders bijkomt?

Toch maar naar EVNotify kijken dan. Wie gebruikt er EVNotify en met welke ODB dongle? Liefst eentje waarbij de originele kap nog past, want leaseauto. Nu baal je toch echt dan Hyundai geen app heeft want zo mag ik 3x per dag checken of de auto nog laad!
In de Newmotion app kun je zien of de pitpoint paal bezet is.
Dus al er nog een auto komt laden dan kun je altijd even bij je auto kijken.
Pitpoint met load balance kun je toch gewoon met z'n 2 laden.

Even een klein verlengkabel bij de ODB bij bestellen dan kan je hem erin schuiven en het klepje dicht maken.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04
Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:50:
Ik, sinds vandaag. Werkt, maar met beperkingen. De grootste beperking is het vanzelf uitschakelen van de dongle na een periode (15 minuten?), dus het nut van de hele oplossing is wat matig (omdat je juist gedurende de gehele laadcyclus de status wilt weten, niet alleen de eerste 15 minuten).

• pmiddeld
jpiscaer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:26:
[...]

Ik, sinds vandaag. Werkt, maar met beperkingen. De grootste beperking is het vanzelf uitschakelen van de dongle na een periode (15 minuten?), dus het nut van de hele oplossing is wat matig (omdat je juist gedurende de gehele laadcyclus de status wilt weten, niet alleen de eerste 15 minuten).
Dat ligt dan of aan je dongle of aan de telefoon in de auto. Ik had een dergelijk probleem. Dat lag eraan dat de telefoon op slaapstand ging en dan geen gegevens meer verzond. In de EVNotify app kun je ergens aangeven dat de telefoon niet op slaapstand mag. Je kun ook een app downloaden voor "scherm altijd aan. Je moet dan de helderheid op minimum zetten om batterij te sparen. Dan moet het allemaal werken (bij mij iig wel).

• pmiddeld
Het filmpje gaat niet over de EVNotify app waarvoor inderdaad een oude Android telefoon en een obd2 dongle voor nodig zijn. Ik ben benieuwd hoe deze werkt. Is er al een app van in de GooglePlay of de Appstore?

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 17:56
Ik heb afgelopen weekend EVNotify geinstalleerd op een oude android toestel met datasimkaartje. Deze heb ik gekoppeld aan een obd2 dongle (bluetooth). Via telegram integratie kan ik nu overal de status van het opladen opvragen via mijn iPhone. Werkt erg goed!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gabbel schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:22:
Ik heb afgelopen weekend EVNotify geinstalleerd op een oude android toestel met datasimkaartje. Deze heb ik gekoppeld aan een obd2 dongle (bluetooth). Via telegram integratie kan ik nu overal de status van het opladen opvragen via mijn iPhone. Werkt erg goed!
Wauw! Dit wil ik (straks) ook. Heb je een how-to liggen? Je geeft wel veel termen om te Googlen (en het zelf te vinden), maar dit is sowieso wel interessante info voor in dit topic! O-)

edit:
Ahh, hier: zonoskar in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"! Got it! :)
YouTube: Hyundai IONIQ electric - Ladezustand per App überwachen!

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 05-11-2018 10:57 ]

Koop al mijn ads!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 17:56
Room42 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:33:
[...]

Wauw! Dit wil ik (straks) ook. Heb je een how-to liggen? Je geeft wel veel termen om te Googlen (en het zelf te vinden), maar dit is sowieso wel interessante info voor in dit topic! O-)

edit:
Ahh, hier: zonoskar in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"! Got it! :)
YouTube: Hyundai IONIQ electric - Ladezustand per App überwachen!
Ik heb de Wiki van de ontwikkelaar gevolgd https://github.com/GPlay97/EVNotify/wiki. En daarnaast het filmpje wat iets eerder in dit forum stond bekeken.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 13:18
gabbel schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:22:
Datasim?! Welke provider?

Tesla Model Y Juniper AWD (2026)

• BarryH
Wat zijn de ervaringen met evnotify?
Ik zit te kijken naar een dongle voor zowel uitlezen laadstatus als het online koppelen met abetterrouteplanner.com zodat de live planning daarvan beter werkt (automatisch SoC terugkoppelen).
Wat het nog wat lastiger maakt is dat ik een Iphone gebruik en alleen nog een oude android met 4.1.1 heb (wat net genoeg zou zijn voor evnotify)

En ik lees nogal wisselende ervaringen met obd2 dongles. Waarbij er bij sommigen staat dat ze niet met iOS werken?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• pmiddeld
BarryH schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:21:
Wat zijn de ervaringen met evnotify?
Ik zit te kijken naar een dongle voor zowel uitlezen laadstatus als het online koppelen met abetterrouteplanner.com zodat de live planning daarvan beter werkt (automatisch SoC terugkoppelen).
Wat het nog wat lastiger maakt is dat ik een Iphone gebruik en alleen nog een oude android met 4.1.1 heb (wat net genoeg zou zijn voor evnotify)

En ik lees nogal wisselende ervaringen met obd2 dongles. Waarbij er bij sommigen staat dat ze niet met iOS werken?
Mijn ervaringen zijn redelijk goed. Het enige is dat er af en toe updates bij zitten die niet goed werken. Daarom heb ik de automatische updates uitgezet. Oudere versies zijn nog steeds beschikbaar als APK-files op Github. Volgens mij staan daar ook de dongles die het zouden moeten doen. Ik heb zelf een Konnwei KW902. Deze werkt prima, ook met Torque. Hij is alleen niet achter het klepje weg te werken. Daarvoor zijn er wel wat kleinere versies of moet je een beetje rommelen in het zekeringenkastje ("contactdoos" losmaken, daar heb ik mij nooit aan gewaagd).

Hier een overzicht welke getest en goedbevonden zijn:
https://github.com/EVNotify/EVNotify/wiki/Compatibility

Overigens, Android 4.1 wordt zeer slecht ondersteund. Als je kunt upgraden, moet je het doen. De iOS-versie komt er waarschijnlijk dit weekend aan. Volgens mij wordt die getest met een BLE-dongle (Bluetooth low energy).

KW902

Let op bij het laten zitten van de dongle voor langere tijd. Bij sommigen kan de dongle de 12V accu leegtrekken. Is bij mij nog nooit gebeurd overigens. Als je bij wilt blijven moet je het topic in dit forum volgen.

https://www.goingelectric...n-elektroauto-t36647.html

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 22-01-2019 14:12 ]

• pmiddeld
Nee, dat kun je niet instellen, behalve bij de app EVNotify kun je jezelf een berichtje sturen als de accu voor een vooraf ingesteld percentage vol is (gebruik ik af en toe). Moet je nog wel zelf afkoppelen, anders laadt-ie vrolijk verder.
Ik laad meestal aan 3,7 kW laders, daarmee gaat het ruwweg 10% per uur. Als je het percentage bij het begin weet, dan weet je ook wanneer je moet stoppen. Heel ouderwets eigenlijk :+

• pmiddeld
jerh schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:16:
[...]

Kan je op de Ioniq een limiet instellen qua opladen? Lees in het Kona topic dat ze daar denken dat het verlies vooral tussen de 80 en 100 procent SOC veroorzaakt wordt. Dus dan zou begrenzen wel een aardige optie zijn.
Kan inderdaad niet. Maar als het zo is als je denkt, dan zal dat vooral bij hogere laadstromen zijn. Bij mijn 3,7 kW huis lader krijg ik volgens EVNotify continu 2,9-3,0 kW in de auto. Volgens mijn slimme meter geeft de lader continu 3,5 kW. Dus geen verschil t.o.v. een speciaal traject in het percentage.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien kun je EVnotify proberen. Ik heb ook een Konwei 902 en ook daarmee wil Torque pro niet altijd, of het duurt heel lang voor de waarden ververst worden (zeg, 10 minuten of meer) terwijl de BT en de ECU wel goed gekoppeld zijn volgens de app.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Voordat ik de Konwei 902 koop wil ik hem graag bij iemand testen waarvan diegene weet dat Torque goed ingesteld staat.
EVnotify heb ik maar geeft ook niks weer.

Ioniq 5 P45

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
zonoskar schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:20:
Misschien kun je EVnotify proberen. Ik heb ook een Konwei 902 en ook daarmee wil Torque pro niet altijd, of het duurt heel lang voor de waarden ververst worden (zeg, 10 minuten of meer) terwijl de BT en de ECU wel goed gekoppeld zijn volgens de app.
Ik heb dat probleem nog nooit gehad. Hij koppelt bij mij alleen wel moeizaam. Vaak moet ik de odb even herstarten (zit een knopje op) voordat die goed koppelt.

@Spiller 90% kans dat die namaak odb 2 ook niet werkt, ik had er eerst ook 1 besteld en die liet ook niets zien. Via AliExpress heb je zon konnwei al voor 10 euro...

Dit filmpje heeft mij erg geholpen bij het juist configureren van Torque pro: YouTube: Torque/ OBD2 Installieren - am Ioniq & Soul EV - Daten auslesen

[ Voor 12% gewijzigd door Stefanovic45 op 19-02-2019 22:14 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 23:18

uFx

Ik heb nu zelf een paar keer EVNotify samen met een dongle gebruikt. Als ik dat allemaal handmatig instel/koppel dan werkt het prima maar ik krijg het helaas niet echt 'automatisch' werkend. Dat komt vooral door twee dingen:

• De Android-telefoon in de auto raakt sneller op dan dat hij kan bijladen. Hoe doen anderen dat?
• Blijkbaar koppelt EVNotify niet meteen met de dongle als de dongle actief wordt.

Dus iemand nog tips om dit soepeler te laten lopen? :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• pmiddeld
Steveedge schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:00:
Ook ik rijd sinds vandaag rond in een Ioniq EV. Rijd heerlijk, en vandaag voor het eerst aan een openbare laadpaal van Nuon in Utrecht gehangen.

Echter, de oplaadtijd (start vanaf zo’n 25%) die de auto aangeeft is 17 uur! Heb ik een instelling verkeerd staan, gaat er iets mis?

Edit: geen paniek, vanmorgen was hij helemaal opgeladen. Denk dat de batterij even moest calibreren ofzo.
Ik heb precies dezelfde ervaring gehad in Utrecht bij een Nuon paal (Huis te Zuylenlaan). Toevallig had ik ook EVNotify aangezet en daarop zag ik dat-ie gewoon met 3,7 kW aan het laden was. Volgens mij is er meer mis met de paal zelf of de combinatie Nuon paal/Ioniq. Dat er verkeerde informatie wordt verzonden of zo.

• pmiddeld
uFx schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:34:
Ik heb nu zelf een paar keer EVNotify samen met een dongle gebruikt. Als ik dat allemaal handmatig instel/koppel dan werkt het prima maar ik krijg het helaas niet echt 'automatisch' werkend. Dat komt vooral door twee dingen:

• De Android-telefoon in de auto raakt sneller op dan dat hij kan bijladen. Hoe doen anderen dat?
• Blijkbaar koppelt EVNotify niet meteen met de dongle als de dongle actief wordt.

Dus iemand nog tips om dit soepeler te laten lopen? :)
Beide problemen heb ik niet. De koppeling met de dongle gebeurt automatisch maar kan soms even duren bij mij. Heb je de helderheid van het scherm van de telefoon in de auto laag gezet? Dat scheelt weer energie.

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:55
pmiddeld schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring gehad in Utrecht bij een Nuon paal (Huis te Zuylenlaan). Toevallig had ik ook EVNotify aangezet en daarop zag ik dat-ie gewoon met 3,7 kW aan het laden was. Volgens mij is er meer mis met de paal zelf of de combinatie Nuon paal/Ioniq. Dat er verkeerde informatie wordt verzonden of zo.
Haha, dan zal het de paal zijn, want ik lag aan precies dezelfde!

• pmiddeld
Ik heb een 3G hotspot (USB) voor de verkeersinfo. Daarvoor heb ik een datakaartje gekocht van Keepgo. Voordeel daarvan is dat de data een jaar geldig zijn. Nadeel is dat dat een paar GB bijkopen best prijzig is. Ik wil ook EVNotify over deze hotspot laten lopen, maar dat verbruikt best wel wat MB's als je aan een langzame lader staat. Ik lees hier over een datasim van 20GB. @D2nny Is die langer dan een maand geldig of bedoel je 20GB per maand abbonnement?
Iemand een goedkopere oplossing?

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-05 21:45
pmiddeld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:22:
Ik heb een 3G hotspot (USB) voor de verkeersinfo. Daarvoor heb ik een datakaartje gekocht van Keepgo. Voordeel daarvan is dat de data een jaar geldig zijn. Nadeel is dat dat een paar GB bijkopen best prijzig is. Ik wil ook EVNotify over deze hotspot laten lopen, maar dat verbruikt best wel wat MB's als je aan een langzame lader staat. Ik lees hier over een datasim van 20GB. @D2nny Is die langer dan een maand geldig of bedoel je 20GB per maand abbonnement?
Is 20GB in de maand; omdat ik al producten heb bij KPN, krijg ik dan niet 10GB, maar 20GB data.
Ik keek naar deze van KPN, omdat ze 225Mbit aan kunnen en mijn Mifi kan dit prima handelen (Huawei E5787).
Voor alleen de verkeersinfo is dit zwaar overkill, maar als m'n vriendin naast me zit, heeft ze in elk geval zat data (die zit soms netflix te kijken, omdat ze niet op de weg kijkt... zich anders rot ergerd aan mijn rijstijl O-)...
Als ik op een 5 baans A2 rij, dan ga ik niet 4 banen naar links, om iemand op de 3e baan in te halen... dan ergerd ze zich, dat ik rechts inhaal 8)7 )

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03-2025
pmiddeld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:22:
Kijk eens bij www.bamiporto.nl zijn eigenlijk datasimkaartjes voor voip maar ook uitstekend voor de ioniq te gebruiken.
Abonnement is €1,82 per maand (per maand opzegbaar)
data €4,84 per GB er wordt per 1 KB afgerekend
Heel Europa 1 tarief (uitgezonderd Zwitserland, Turkije, Andorra)
werkt op alle netwerken (in Belgie mobistar/Orange)

• evtje
Binnenkort komt er een LTE -stick van evnotify op de markt speciaal voor de kona en ioniq. De naam EVNotiPi plugnplay.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 09:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

evtje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:35:
Binnenkort komt er een LTE -stick van evnotify op de markt speciaal voor de kona en ioniq. De naam EVNotiPi plugnplay.
Heb je een link?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• evtje
Deze link

YouTube: EVNotify PlugAndPlay Teaser

[ Voor 29% gewijzigd door evtje op 18-03-2019 22:18 ]

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 18:11
Zijn er mensen die nu EVNotify gebruiken?

Ik heb nog een bluetooth ODB2 dongle van de Leaf ivm LeafSpy. Werkt het zoals ik denk?:
  • odb2 dongle in auto
  • dongle -> bluetooth -> mobieltje A met internet en EVNotify app ligt in de auto
  • Mobietlje B met EVNotify app ontvangt berichten en geeft status weer..
"Mobieltje A" zou ook als hotspot (voor de auto zelf en passagiers) kunnen dienen, ik kan bij mijn abo voor €5 per maand een data-only sim bijbestellen die van de databundel van mijn abo gebruik maakt.

Laten jullie de ODB dongle altijd zitten (12v accu drain?) of steeds er uit?

Verder heb ik een vraag over Android Auto en Mirrorlink.

De navigatie app die ik gebruik werkt niet met Android Auto. Nu schijnt het met Mirrorlink mogelijk te zijn ALLE apps op de head unit te gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Mijn telefoon ondersteunt Mirrorlink.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• evtje
evtje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:35:
En dit is hem dan.
YouTube: Ladestand per App abfragen -Hyundai Kona & Ioniq - Fernabfrage Plugn...
:)

• evtje
EHA1337 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:18:
[...]

Toevallig. Zo werd mijn auto dus ook afgeleverd en ik stond de eerste 2 dagen dus ook zonder gelade auto. Tot ik inderdaad deze optie ontdekt had.

Raar dat ze de auto op deze setting afleveren
En dan is de web evnotify erg handig. Kun je thuis kijken of hij aan het laden is bij een laadpaal verder weg.

• Beeveetee
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-04-2024
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens naar EVnotify kijken

• evtje
TwOkkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:34:
[...]

Hier in Nederland zal het inderdaad wel loslopen, hoewel ik op mijn 2*45 km woonwerk geen enkele snellader tegenkom. Geen probleem, omdat ik thuis kan laden en vlak bij een Ikea werk, maar toch raar dat je dwars door de randstad geen Fastned tegen kan komen.

Hoe lekker werkt dat Android Auto nou in de praktijk? Het leek me handig om draadloos te kunnen laden via de Qi, maar voor AA moet ik toch inpluggen als ik het goed heb. Dan is die Qi dus niet nodig. Maar heb ik dan mijn telefoon naadloos op het display?

En hebben jullie al ervaring met OBD2? Ik wou bijvoorbeeld Hybrid Assistent blijven gebruiken, maar ABRP wil live data zien van Torque. Zou dat elkaar bijten? Zijn er betere apps? (Ja, ik lees al een jaar in dit topic, maar ik had notities moeten maken. Sorry als ik teveel vraag...)

[...]

Yep, maar als je in de navigatie van de Ioniq alleen CCS wil tonen, dan kom je die hele naam niet tegen in de lijst. Je moet dan maar net weten dat die plug officieel IEC 62xxx heet. Niet echt gebruikersvriendelijk.
Hier een linkje van een paar obd 2 .
https://github.com/EVNotify/EVNotify/wiki/Compatibility

Die werken met Evnotify. Ik ga van de week de eerste uitproberen. Bij deze zit er ook een code voor Torque bij.
Ik hoop vanwege het kleine formaat hoop ik dat het klepje dicht kan . Anders gaan de klemmen van de stekker los kun je hem nog iets dieper drukken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door evtje op 07-04-2019 19:59 ]

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:20

TwOkkie

Tweakin' Okkie

EVNotify. Die naam heb ik eerder gezien. Ik ga die eens bekijken.

Mijn OBDLink LX was bepaald niet goedkoop (90,=) en werd vaak aangeraden. Ik neem wel aan dat die werkt. Als dat zo is, zal ik dat doorgeven voor die lijst.

Ik zie met de zoekfunctie dat @Stefanovic45 een KW902 heeft. Die is vrij fors. Er is dus een kans dat mijn LX'je wel gaat passen.

Wat ik nog nooit geprobeerd heb is of meerdere apps tegelijk met zo'n dongle kunnen kwekken. In principe is OBD2 een busprotocol, maar of dat via BT ook nog twee onafhankelijke streams kan verwerken? Ik ben bang van niet.

[J|O|R] <- .signature.gz

• evtje
Die wk902 heb ik ook bekeken maar vond hem ook een beetje te groot. Evnotify lijkt me een eenvoudig te installeren en ook leuk dat met een 2e telefoon je hem ook op afstand kan scannen. Ik zat er aan te denken om de EVNotiPi te nemen maar ik heb nog even achter het stuurkolom gekeken maar zie er niet zoveel ruimte in de ioniq . En vanwege best wel een hoge prijs van de EVNotiPi wil ik eerst deze oplossing uitproberen.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

@cacofant :F Gemist of niet goed gelezen.. Sorry.

Maar heb je misschien een fotootje hoe dat er nu uit ziet?

Als ik EVnotify goed begrijp, heb je daar een extra telefoon voor nodig. Prima, ik heb nog wel wat liggen. Ik zou ook onderweg Torque willen gebruiken via Android Auto op mijn S7. Dat betekent waarschijnlijk telkens handmatig BT connecties moet wisselen. Of misschien als het lukt met Llama automatiseren.

Of zijn hier ook al leuke dingen voor gemaakt?

Edit: hmmm @UniMatrix heb ik jou toevallig een week of twee geleden op Facebook om je ervaring met de ACC gevraagd?

[ Voor 11% gewijzigd door TwOkkie op 08-04-2019 13:15 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 18:11
TwOkkie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:00:
@cacofant :F Gemist of niet goed gelezen.. Sorry.

Maar heb je misschien een fotootje hoe dat er nu uit ziet?

Als ik EVnotify goed begrijp, heb je daar een extra telefoon voor nodig. Prima, ik heb nog wel wat liggen. Ik zou ook onderweg Torque willen gebruiken via Android Auto op mijn S7. Dat betekent waarschijnlijk telkens handmatig BT connecties moet wisselen. Of misschien als het lukt met Llama automatiseren.

Of zijn hier ook al leuke dingen voor gemaakt?

Edit: hmmm @UniMatrix heb ik jou toevallig een week of twee geleden op Facebook om je ervaring met de ACC gevraagd?
Zou best kunnen, was een draadje in de Vereniging Elektrische Rijders groep volgens mij :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• evtje
Nog even over de obd2 en Evnotify.
Ik heb de obd2 binnen van Ziocom (€11,99) en werkt met Evnotify . Gisteren geïnstalleerd dat mij ongeveer 10 minuten in beslag heeft genomen. Had iets sneller kunnen doen maar het opzoeken van het signaal lukte niet automatisch dus handmatig gedaan.
Evnotify is vrij simpel maar Goed zover ik dat zie. Ik heb ook nog Torque lite geprobeerd maar dat is niets gaat alleen maar over Ice . Die heb ik er meteen er weer afgedonderd . Wat ik ook leuk vind bij Evnotify dat je logs kunt maken zowel voor de rit en ook voor het laden . Erg interessant om te zien . Alleen wat mij opviel is dat de obd2 niet actief blijft . Ik zie in begin hen blauw en groen knipperen na soms een paar minuten valt dat weg. Ik zie dan ook niets meer ververst worden . Maar de logs blijkt daar mínder last van te hebben. In de instellingen van Evnotify kun je het een en het ander veranderen zoals beeldscherm actief houden dat ook gewoon werkt .
Maar niets over het Bluetooth signaal. Iemand hier die daar meer van weet ?
Ook een paar keer getest te snelladen en nu weet je pas hoe goed de Ioniq wel niet is. Batterij 12 graden accu 65% nog vol en gewoon direct 49 kW . Laden nog een 175 kW paal geprobeerd en ja hoor 70 kW . Dat is bij andere merken Ev's wel anders. Ik zie bij Björn dat de b.v leaf eest z'n 30 graden moet zijn voor (full speed ja).
Al met al tevreden na een dag over Evnotify in combinatie (goedkope dongle).

• evtje
Even een klein update.
Nu een 2e oude lg telefoon zonder simkaart er in en verbonden met mijn Samsung telefoon hotspot. De lg Evnotify gedownload en Akey en token overgenomen van de Samsung. Ziet direct de obd2, code erin en werkt. Wat mij nu opvalt dat de obd2 nu niet in slaap valt. Op de Samsung krijg ik nu de gegevens binnen dus via hotspot. Ben in huis gaan zitten en werkt nog steeds.ben nog verder aan het pielen . Oja obd2 connector los gemaakt maar kon het net niet genoeg terug duwen om het klepje erop te krijgen . Volgende week maar even bij de dealer kijken of hij een ander klepje heeft.

• pmiddeld
evtje schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:54:
Even een klein update.
Nu een 2e oude lg telefoon zonder simkaart er in en verbonden met mijn Samsung telefoon hotspot. De lg Evnotify gedownload en Akey en token overgenomen van de Samsung. Ziet direct de obd2, code erin en werkt. Wat mij nu opvalt dat de obd2 nu niet in slaap valt. Op de Samsung krijg ik nu de gegevens binnen dus via hotspot. Ben in huis gaan zitten en werkt nog steeds.ben nog verder aan het pielen . Oja obd2 connector los gemaakt maar kon het net niet genoeg terug duwen om het klepje erop te krijgen . Volgende week maar even bij de dealer kijken of hij een ander klepje heeft.
Kun je dan niet beter meteen je LG met je thuis-WiFi verbinden? Dan hoef je je Samsung niet op hotspot te zetten. Dat doe ik ook als ik thuis mijn laadsessie wil monitoren. Ben benieuwd hoever je hotspot reikt als je bijv. aan een openbare laadpaal laadt.

• evtje
pmiddeld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:48:
[...]

Kun je dan niet beter meteen je LG met je thuis-WiFi verbinden? Dan hoef je je Samsung niet op hotspot te zetten. Dat doe ik ook als ik thuis mijn laadsessie wil monitoren. Ben benieuwd hoever je hotspot reikt als je bijv. aan een openbare laadpaal laadt.
Das een goeie tip zeg daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt ga ik uitproberen later.
Ben sowieso blij dat hij het al op hotspot wilde doen . Zal niet te veel bereikt hebben als ik dat wil dan kan er altijd nog een simkaart in. :)
Jij gebruik toch ook Evnotify? Weet je wat dat icoontje doet helemaal rechts bovenin? Ik heb er meerdere keren op gedrukt maar snap niet wat er moet gebeuren of hoe het hoort te staan.

• pmiddeld
evtje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:47:
[...]
Jij gebruik toch ook Evnotify? Weet je wat dat icoontje doet helemaal rechts bovenin? Ik heb er meerdere keren op gedrukt maar snap niet wat er moet gebeuren of hoe het hoort te staan.
Dat kevertje bedoel je? Dat is de debug modus. Als-ie uit staat steken de pootjes naar buiten. Je kunt 'm inschakelen als je problemen hebt en dan je AKey nummer naar de maker (@GcAsk bij goingelectric.de) sturen. Dan kan hij zien wat er gebeurd is.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:05
Hoe kan ik nu eigenlijk echt achter de degradatie van de batterij komen bij een Ioniq?

OBDB/EVnotify zegt "100%".

Reken ik na een paar ritten terug door 100% vanaf (afstand*verbruik)/%verbruikt dan kom ik steeds op ongeveer 29kWh uit.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• pmiddeld
evtje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:29:
[...]

Oke dus normaal stand staan de 6 pootjes met de 2 sprietjes .
En hoe maak je de obd2 wakker?
Gaat dat bij jou automatische of druk je aldoor op aan/uit knop in mijn geval eruit trekken en terug stoppen.
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik plug altijd in als ik hem ga gebruiken en na afloop haal ik de dongle er weer uit. Maar ik meen op het Duitse forum te hebben gelezen dat de dongle aan het eind van een laadsessie automatisch in slaapmodus gestuurd wordt en weer wakker wordt als je EVNotify weer aan zet. Of gebeurt dat bij jou niet? Schijn niet bij iedereen feilloos te werken.
Verder is er nog een verborgen menu in het instellingenblad. Als je onderaan een aantal keer snel op het versienummer tikt, krijg je nog wat extra opties. Misschien zit daar nog iets leuks voor je bij. ;)

• evtje
Als ik Evnotify schermpje even omrekenen naar 230V dan is het 13.3 A.

Edit

Dat lijkt wel erg hoog of ik bereken het niet goed. :Z

[ Voor 32% gewijzigd door evtje op 26-04-2019 22:07 ]

• assje
evtje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:57:
Als ik Evnotify schermpje even omrekenen naar 230V dan is het 13.3 A.
Huh? 2.155W/230V= 9,37A?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Geen matches
Anme schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:11:Heb een eigen laadpaal en vannacht voor het eerst daarmee volgeladen. De auto gaf aan dat volladen 20 uur zou kosten, maar gelukkig bleek de accu na 8 uur (of korter, ben vannacht niet opgestaan op te checken) vol te zijn. Weet iemand hoe dat kan?
Ik heb sinds eergisteren een Zappi die aan loadbalancing doet. Als ik mijn auto aansluit, begint hij met een whopping 1,4 kW te laden. Het display in de auto gaf met 52% lading aan dat het nog 11 uur duur zou duren. Kort daarna had Zappi in de gaten dat hij de volle 29A mocht leveren en schaalde hij op naar 6,7 kW. Ook via EV-Notify zag ik dat ie intussen volle bak aan het laden was. Alleen het display in de auto bleef aangeven dat het nog 11 uur zou duren. Blijkbaar rekent het dashboard de tijd uit aan de hand van de allereerst gemeten stroomsterkte en stelt ie dat niet meer bij?

Iemand met een Zappi of andere loadbalancer die dit kan bevestigen?
Wel een mooie kleur rood trouwens, dus ook daar ga ik geen probleem van maken.
Heb jij ook een Burgundy Red gescoord? Ik ging voor een blauwe, maar "helaas" was de Premium alleen nog in rood leverbaar. Wat een schitterende kleur blijkt dat te zijn. Nog geen moment spijt van! ;-)

Iets anders, misschien ook Zappi-gerelateerd. Er is eerder al wat over geschreven, maar ik kan het nog niet terugvinden. Dat voorverwarmen/koelen, werkt dat nou wel of niet als de accu al volgeladen is tegen de tijd dat ie in actie moet komen?

Vanmorgen was de accu al 100% vol. Zappi gaf ook een laadstroom van 0 aan. Ik wou echter om 14:00 een ritje maken en vanwege de warmte had ik ingesteld dat de auto voorgekoeld moest worden. Op het display leek alles goed. Kabel in de auto en afwachten maar. Helaas was de auto om 14:00 nog bloedheet in de volle zon en gaf de Zappi aan dat er 0 verbruikt was. Wat heb ik fout gedaan?

[J|O|R] <- .signature.gz

• evtje
@XfadeR
Heb je al bij instellingen in Torque bij obd2 en automatisch aan/uit gevinkt en die daaronder ook vinkje zetten bij (indien de adapter is uitgeschakeld ). Scantool.net obdLink ook een vinkje. In ieder geval blijft hij bij mij wel wakker en start en stopt automatisch alleen al de auto uit is zonder stekker gebeurt er niets.

Hiervoor had ik evnotify ook het probleem dat hij na 20 minten stopte en vaak de obd2 eruit moest halen maar nu met Torque pro werkt het prima .

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 14:02
evtje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:38:
@XfadeR
Heb je al bij instellingen in Torque bij obd2 en automatisch aan/uit gevinkt en die daaronder ook vinkje zetten bij (indien de adapter is uitgeschakeld ). Scantool.net obdLink ook een vinkje. In ieder geval blijft hij bij mij wel wakker en start en stopt automatisch alleen al de auto uit is zonder stekker gebeurt er niets.

Hiervoor had ik evnotify ook het probleem dat hij na 20 minten stopte en vaak de obd2 eruit moest halen maar nu met Torque pro werkt het prima .
@evtje
Die automatisch aan/uit heb ik gevinkt staan, evenals het vinkje eronder. Die Scantool.net had ik niet aangevinkt, er staat juist bij dat ie na 600sec in sleep mag. Maar ik zal het toch even testen.
Alvast bedankt voor je reactie.

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 14:02
zonoskar schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:20:
Heb ik ook een keer gehad in het begin. Motto: ODB dongle uitzetten als je de auto uitzet. Het is niet anders...
Hmmm, dat verbaast me wel. Je leest over iedereen die een OBD gebruikt (icm met torque of evNotify) maar had de indruk dat die er gewoon altijd in zat. Iedereen moet 'm dus elke keer aan en uitzetten?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:17
En dat zie je dan ook terug bij de voertuigen hier die het wel hebben zoals bij Kia. Als de dealer vergeet van het voertuig aan te melden bij de fabrikant, dan werkt het simpelweg niet. De enige optie die wij op dit moment hebben voor onze Ioniq is een app als evnotify met het nadeel dat je obdII dongle mogelijks de batterij doet leeglopen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• assje
Is er hier eigenlijk al iemand die in Evnotify geen 100% SoH meer heeft?

Het is me nog altijd niet duidelijk hoe het precies zit met verborgen degradatie maar die van mij staat in ieder geval nog op 100% bij 65kkm.

• evtje
assje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:40:

Het is me nog altijd niet duidelijk hoe het precies zit met verborgen degradatie maar die van mij staat in ieder geval nog op 100% bij 65kkm.
Wat mij opvalt in Torque dat bij volle batterij hij een % of 4 lager is (SOC BMS) dat de auto SOC. En bijna leeg een paar % hoger. Maar zoals je zegt de Health is nog steeds 100% leuk voor eventuele verkoop. :)

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
assje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:40:

Echt heerlijk die batterij de gratie bij de Ioniq. In het elektrische auto topic las ik dat iemand met een leaf al 6% degradatie had na een jaar :o

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• evtje
Je hebt ook wel gelijk hoor. 2500 euro zit ik ook niet op te wachten. Denk dat ik dan maar via Evnotify de live data te streamen naar abrp.
Ps was het een beetje te doen om alles er goed af te halen?

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 13:18
evtje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:01:
Je hebt ook wel gelijk hoor. 2500 euro zit ik ook niet op te wachten. Denk dat ik dan maar via Evnotify de live data te streamen naar abrp.
Ps was het een beetje te doen om alles er goed af te halen?
Ik heb gewoon de apps verwijderd, zoals Chrome, soundabout, file manager etc. Daarna reset gedaan, eerst met de reset knop, daarna nog reset uit het menu. Je bent daarna wel al je instellingen kwijt :-(

Tesla Model Y Juniper AWD (2026)

• BarryH
voor android bij bv.evnotify kijken voor de data van de auto naar abrp
en dan in je browser naar de abrp website voor je routeplanning en route volgen

• evtje
BarryH schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:
voor android bij bv.evnotify kijken voor de data van de auto naar abrp
en dan in je browser naar de abrp website voor je routeplanning en route volgen
Ik heb dat uitgeprobeerd en ja het werkt . Maar bij mij houd hij de obd2 niet actief. Zodra je Evnotify op de achtergrond is gaat het signaal weg . Bij wisselen van ABRP naar Evnotify komt het weer even terug. Daarna heb ik mijn telefoon de Evnotify op de voorgrond en ABRP op een tab. Maar dan na z'n 10 minuten valt het signaal ook weg . Jammer dus. Ik heb nog even gekeken bij Torque maar zodra je die op de achtergrond zet staat de data ook stil.
cacofant schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:26:
iemand een beschrjving hoe abrp te installeren op de telefoon icm konnwei obd2 dongle?
Even op de setup knop drukken in de settings van ABRP daar wordt het duidelijk uitgelegd . Volg dat stap voor stap . :)

• pmiddeld
@evtje EVNotify gaat op inactief zodra je scherm uit gaat of de app naar de achtergrond gaat. Ga na instellingen en tik snel een aantal keer op het versienummer rechtsonder, dan kom je in het verborgen menu. Daar kan je de background mode inschakelen. Volgens mij werkt het dan wel (zelf nooit geprobeerd).

@BarryH EVNotify voor iOS heeft nog problemen met deze background mode. Is in behandeling.

Ikzelf heb altijd Torque gebruikt met ABRP.

• BarryH
dat kan alleen met een verlengkabeltje denk ik.
en nb. op mn iphone met evnotify valt de verbinding in slaap naar aantal minuten..... :(

[ Voor 49% gewijzigd door BarryH op 23-10-2019 22:43 ]

• evtje
tomic schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:40:
[...]

Welke ODB2 dongle gebruiken jullie waarbij het kastje/klepje van de Ioniq ook nog dicht kan?
Ik heb z'n blauwe ik dacht van ZiocomDirect maar ik zie hem niet meer in Amazon maar het klepje dicht krijgen lukt niet tenzij je de obd stekker los maakt en naar binnen drukt dan zou het heel misschien gaan maar ik heb dat niet geprobeerd. Als je het goed wil doen zou je toch met een verlengkabel moeten werken.
BarryH schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:43:
en nb. op mn iphone met evnotify valt de verbinding in slaap naar aantal minuten..... :(
Dat is bij mij ook het geval met Evnotify. Torque blijft hij wel wakker maar die heb ik niet in combinatie staan met ABRP.
Ik vraag met nu ook af of er met andere obd"s dat wel kan met Evnotify. Of is het een bug van Evnotify.

• pmiddeld
BarryH schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:43:
Je schijnt dat kapje los te kunnen bestellen, zal kijken of ik de link kan vinden. Dan kun je een gat in maken en maakt het niet uit welke dongle je gebruikt.

• pmiddeld
evtje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:24:

Dat is bij mij ook het geval met Evnotify. Torque blijft hij wel wakker maar die heb ik niet in combinatie staan met ABRP.
Ik vraag met nu ook af of er met andere obd"s dat wel kan met Evnotify. Of is het een bug van Evnotify.
Gebruik je Android of iOS? Bij Android kun je in ieder geval bij instellingen "keep screen always on" aanvinken. (En dan de helderheid zo laag mogelijk zetten).

• evtje
pmiddeld schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

Gebruik je Android of iOS? Bij Android kun je in ieder geval bij instellingen "keep screen always on" aanvinken. (En dan de helderheid zo laag mogelijk zetten).
Ik gebruik Android. Wat jij bedoelt is dat je telefoon schermpje aan blijft. Maar ik had het over de obd die valt bij mij in slaap of storing bij Evnotify terwijl hij bij Torque wel actief blijft. Ik zie nu wel dat bij Evnotify er een update is geweest. Ik ga morgen of van het weekend weer eens testen .
Ps.
Jij hebt toch een obd dongle met een aan/uit knop ? Blijft die wel actief met Evnotify? Als dat zo is zou je even een linkje willen posten ?

• evtje
Een belangrijke vraagje. Deze blijft wel actief bij Evnotify toch?

• pmiddeld
evtje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Een belangrijke vraagje. Deze blijft wel actief bij Evnotify toch?
Bij mij wel in ieder geval.

• evtje
Ik heb hen op Amazon DE gekocht daar was ik toch al lid van . Ik heb niet de goedkoopste genomen maar een gemiddelde ,13 euro of zo binnen 3 dagen binnen gekregen. Nu ben ik nog wel even aan het proberen hoe hij het beste werkt. De eerste keer dat ik hem gebruikte met Evnotify met laden van de auto werkte hij perfect. Maar dat de batterij van de auto vol was ging hij in een "storing" Daarna kreeg ik geen contact meer ook niet na het eruit halen en erin doen van de OBD. Op de telefoon met Evnotify wat settings veranderd maar ook dat wilde niet werken . Nadat ik in Bluetooth settings hem opnieuw heb opgestart heb lukte het weer. Dit heeft heb ik nu al een paar keer gehad. Maar ik ben er niet achter waarom . Ik zie de een rode led en een blauwe gaat aan waarna de send/ontvang led's aangaan dan gaat de blauwe led weer uit en dit herhaald hij keer op keer.
Bij het zoeken naar de OBD konnwei kw902 zag ik verschillende versies . En ook dat ze melde Bluetooth 3.0 . De bt3.0 heb ik nu. Maar weet totaal niet wat voor versie dat is staat ook niet op het instructie foldertje. Tot zover mijn eerste ervaring met Konnwei .

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Satch schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:49:
2. Op de heenweg wou ik na de boot bij een Lidl gaan laden vlak bij Dover. Deze paal gaf echter aan dat er geen stroom beschikbaar was voor de CCS stekker. Mogelijk dat dit was omdat er al een leaf aan het laden was via de chademo stekker.
Dat klopt. De meeste (alle?) combi-laders kunnen maar een DC aansluiting tegelijk voeden. Je kan met een beetje mazzel wel vast wat laden met 6.6 kW via de AC. Als je alle tijd hebt, kun je daarmee ook doorladen tot 100% als je CCS is afgeslagen bij 94%.
2. Ik heb praktisch zonder verwarming gereden (stoel en stuur verwarming wel lekker hoog) hierdoor reed ik erg zuinig. Regelmatig 12.5 kWh/100km.
Ik heb inmiddels 3144 kilometer gereden op een vakantie in Zwitserland en een rondje Noorwegen gedaan van 4349 kilometer. Nog nooit heb ik concessies gedaan mbt de airco of verwarming, behalve dan de laatste etappe van het rondje Noorwegen. We zouden thuis net wel of net niet halen. Toen ben ik wel 90 gaan rijden met de verwarming uit en hebben we met een schildpadje en 4% ons huis gehaald. Hier was het overigens ABRP die gelijk had dat we het WEL zouden halen. De GOM vond van niet. Op een gegeven moment moesten we kiezen: omrijden langs een CCS of dóór naar huis. De gok pakte goed uit. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fJJ2yHmJ/20190920-015440.jpg

Moraal van het verhaal: kijk een paar keer hoeveel je A/C werkelijk verbruikt in verhouding tot je aandrijving en maak je niet teveel zorgen.

Toptip, vast al eens aan bod geweest in dit topic: Met EVNotify of Torque en een goede OBD2-reader kun je je live status doorgeven aan ABRP. Je ziet dan al rijdend een grafiekje van de berekende SoC en de werkelijke waarde. Je kan dan zien of je lekker op schema zit, harder kan of wat rustiger aan moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yWQK2b7d/Screenshot-20191020-092556-Chrome2.png

[J|O|R] <- .signature.gz

• BarryH
@TwOkkie @pmiddeld
Als jullie evnotify en abrp gebruiken, is dat dan op dezelfde telefoon?
Ik heb net een android 8 toestel gekocht en gebruikt evnotify (in de achtergrond) met abrp in de voorgrond, maar dan stopt de live data na ca. 10 minuten.
Vraag me af waar dat van kan komen. Is het nodig om evnotify in de voorgrond te gebruiken?

• evtje
BarryH schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:37:
@TwOkkie @pmiddeld
Ik heb net een android 8 toestel gekocht en gebruikt evnotify (in de achtergrond) met abrp in de voorgrond, maar dan stopt de live data na ca. 10 minuten.
Vraag me af waar dat van kan komen. Is het nodig om evnotify in de voorgrond te gebruiken?
Het beste gaat met een telefoon Evnotify en de andere ABRP.

• BarryH
evtje schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:42:
[...]

Het beste gaat met een telefoon Evnotify en de andere ABRP.
Ok,
Ga ik dat proberen

• evtje
Ik heb mijn telefoon met ABRP voorin bij de km teller op z'n kant dan zie je in het groot de grafiek en er komt ook info eroverheen van b.v nu na 100m afslaan . Wel grappig vond dat.
Oja de telefoon met Evnotify moet we op de voorgrond actief blijven . Die verzend de informatie van de obd naar het internet . De andere telefoon met ABRP plukt het weer van het internet af .

• pmiddeld
@TwOkkie @pmiddeld
Ik heb EVNotify nooit met ABRP gebruikt. Daarvoor heb ik Torque gebruikt. Dan kan het wel op 1 telefoon. EVNotify moet altijd op de voorgrond blijven helaas.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
McTrex2 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:12:
[...]

Kun je aangeven welke passen en apps je het beste kunt gebruiken voor die reis? Wij zijn van plan om in het voorjaar ook die kant op te gaan, dus ik wil me alvast voorbereiden.
Ionity heeft z'n eigen app. 8 pond voor een volledige lading ongeacht de auto. Polar heeft ook een eigen app, maar die heb ik niet gebruikt, die ene polar paal was met m'n pinpas.
Fastned heb ik gewoon met m'n eigen laadpas van werk geladen. Als je dat niet hebt kun je het beste MainGau gebruiken gezien de voordelige kWhprijs daarmee.

Ik zou gewoon even op laadpastop10.nl kijken naar wat gratis laadpassen om achter de hand te houden en een creditcard meenemen. En met abrp een route plannen zodat je ziet welke laadpalen je waarschijnlijk gaat gebruiken, kun je je daar op inlezen.
TwOkkie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 01:12:
[...]

Dat klopt. De meeste (alle?) combi-laders kunnen maar een DC aansluiting tegelijk voeden. Je kan met een beetje mazzel wel vast wat laden met 6.6 kW via de AC. Als je alle tijd hebt, kun je daarmee ook doorladen tot 100% als je CCS is afgeslagen bij 94%.

[...]

Ik heb inmiddels 3144 kilometer gereden op een vakantie in Zwitserland en een rondje Noorwegen gedaan van 4349 kilometer. Nog nooit heb ik concessies gedaan mbt de airco of verwarming, behalve dan de laatste etappe van het rondje Noorwegen. We zouden thuis net wel of net niet halen. Toen ben ik wel 90 gaan rijden met de verwarming uit en hebben we met een schildpadje en 4% ons huis gehaald. Hier was het overigens ABRP die gelijk had dat we het WEL zouden halen. De GOM vond van niet. Op een gegeven moment moesten we kiezen: omrijden langs een CCS of dóór naar huis. De gok pakte goed uit. 8)

[Afbeelding]

Moraal van het verhaal: kijk een paar keer hoeveel je A/C werkelijk verbruikt in verhouding tot je aandrijving en maak je niet teveel zorgen.

Toptip, vast al eens aan bod geweest in dit topic: Met EVNotify of Torque en een goede OBD2-reader kun je je live status doorgeven aan ABRP. Je ziet dan al rijdend een grafiekje van de berekende SoC en de werkelijke waarde. Je kan dan zien of je lekker op schema zit, harder kan of wat rustiger aan moet doen.

[Afbeelding]
Ah op je screenshot ziet Abrp er wat nuttiger uit, ik had het alleen geprobeerd met die kaartweergave wat weinig toevoegde tijdens het rijden. Ik zal het nog eens een kans geven.
Goed om te weten ook dat die Lidl lader niet stuk was, maar gewoon bezet was met de Leaf ondanks de andere aansluiting.
En idd meeste ritten had ik ook kunnen redden met verwarming aan, maar had er niet zo'n behoefte aan dankzij goed aankleden en stoel/stuurverwarming.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

@TwOkkie @pmiddeld
Nee, ik heb het allergoedkoopste androidprul dat ik kon vinden (Archos Access 45, €55,-) voor dat doel aangeschaft. Op lange ritten zet ik die aan met EVNotify in de voorgrond. Ik heb ook EVNotify op mijn S7, zodat ik tijdens het laden op afstand in de gaten kan houden hoe ver die is. Soms gebruik ik EVNotify ook wel eens direct vanaf mijn S7, maar dan heb ik ook last met een onbetrouwbare verbinding. Ik heb wel aangegeven dat Android geen batterij-saving mag doen op dat proces, maar dat helpt blijkbaar niet goed genoeg. Soms doet ie het een hele poos goed, soms ook niet. Vandaar ook de Archos Access 45.

Die Archos heeft overigens ook een probleem. Ik kan het vinkje bij dataroaming wel aanzetten, maar zodra ik het menu verlaat, staat ie weer uit. Firmware bugje of zo. Ik kan hem dus niet in het buitenland gebruiken. Goedkoop bleek weer eens duurkoop, want ik heb nu voor de verbinding een Mifi-routertje (TP-Link M7359) erbij gekocht. Daar zit weer het datasimmetje in dat ik bij mijn XS4ALL abonnement heb gekregen. Die TP-Link heeft wel als voordeel dat die vanzelf standby komt bij het inschakelen van de auto. Dat is handig voor het dagelijkse filerijden met Tomtom Live data van de ingebouwde navigatie. Handiger dan iedere keer de hotspot van mijn S7 of die Archos aanzetten.

Als ik de Archos met EVNotify heb draaien terwijl de auto uit staat, blijft de Mifi actief voor het doorgeven van de laadstatus. Die schakelt pas naar standby 10 minuten nadat de laatste client weg is. Voor de OBD2 heb ik de OBDLink LX, welke ook in een low-power standby mode gaat als er niemand meer mee wil praten. EVNotify stopt daarom ook die verbinding als het laden afgelopen is. Die OBDLink kan dus gewoon blijven zitten zonder de 12V accu leeg te trekken.

Samengevat:
  • TP-Link Mifi-router met datasim zorgt voor connectivity. Schakelt in bij starten van de auto.
  • Onboard navigatie van mijn Ioniq gebruikt altijd die TP-Link voor Tomtom Live Data
  • OBDLink LX is mijn relatief dure maar goede betrouwbare OBD2 BT-connector.
  • Archos Access 45 Android prul met EVNotify geeft via de TP-Link de status door aan EVNotify "cloud".
  • Samsung S7 in mijn broekzak kan ik gebruiken om EVNotify via de "cloud" te monitoren.
  • ABRP-account is gekoppeld aan mijn EVNotify-account voor live status
Als de Archos niet ingeschakeld is, maar ik wel aan het snelladen ben, gebruik ik ook wel eens EVNotify op mijn S7 zelf om te kijken hoe het laden gaat. Dit kan natuurlijk alleen als ik binnen de BT-range van de OBD2 adapter blijf.
Satch schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:34:
[...]
Ik zal het nog eens een kans geven.
Whut? ABRP nog een kans geven? Het is de veruit allerbeste EV-routeplanner die ik ken! Ik kan me niet voorstellen dat ik een rit met een andere planner zou moeten voorbereiden.. Welke gebruik jij dan?

Overigens had ik de Live koppeling nog niet actief op mijn reis naar Zwitserland. Toen gebruikte ik die grafiek alsnog wel, omdat je daar dan nog steeds de geschatte laadstatus kan aflezen. Die moest ik dan zelf vergelijken met de waarde op het display van de auto zelf.

Mijn workflow was ongeveer zo:
  1. Bij aankomst laadpaal inpluggen en kijken op ABRP tot hoever ik minstens moet laden.
  2. De volgende stop controleren met chargemap. Eventueel andere paal uitzoeken.
  3. Deze paal instellen in de ingebouwde navi. Die werkt toch het fijnst, vind ik.
  4. Pauze! (Als er nog laadtijd over is)
  5. Afkoppelen en op weg naar de volgende stop
  6. If not bestemming goto 1

[ Voor 22% gewijzigd door TwOkkie op 04-12-2019 07:26 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:59
TwOkkie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:32:
[...]

Nee, ik heb het allergoedkoopste androidprul dat ik kon vinden (Archos Access 45, €55,-) voor dat doel aangeschaft. Op lange ritten zet ik die aan met EVNotify in de voorgrond. Ik heb ook EVNotify op mijn S7, zodat ik tijdens het laden op afstand in de gaten kan houden hoe ver die is. Soms gebruik ik EVNotify ook wel eens direct vanaf mijn S7, maar dan heb ik ook last met een onbetrouwbare verbinding. Ik heb wel aangegeven dat Android geen batterij-saving mag doen op dat proces, maar dat helpt blijkbaar niet goed genoeg. Soms doet ie het een hele poos goed, soms ook niet. Vandaar ook de Archos Access 45.

Die Archos heeft overigens ook een probleem. Ik kan het vinkje bij dataroaming wel aanzetten, maar zodra ik het menu verlaat, staat ie weer uit. Firmware bugje of zo. Ik kan hem dus niet in het buitenland gebruiken. Goedkoop bleek weer eens duurkoop, want ik heb nu voor de verbinding een Mifi-routertje (TP-Link M7359) erbij gekocht. Daar zit weer het datasimmetje in dat ik bij mijn XS4ALL abonnement heb gekregen. Die TP-Link heeft wel als voordeel dat die vanzelf standby komt bij het inschakelen van de auto. Dat is handig voor het dagelijkse filerijden met Tomtom Live data van de ingebouwde navigatie. Handiger dan iedere keer de hotspot van mijn S7 of die Archos aanzetten.

Als ik de Archos met EVNotify heb draaien terwijl de auto uit staat, blijft de Mifi actief voor het doorgeven van de laadstatus. Die schakelt pas naar standby 10 minuten nadat de laatste client weg is. Voor de OBD2 heb ik de OBDLink LX, welke ook in een low-power standby mode gaat als er niemand meer mee wil praten. EVNotify stopt daarom ook die verbinding als het laden afgelopen is. Die OBDLink kan dus gewoon blijven zitten zonder de 12V accu leeg te trekken.

Samengevat:
  • TP-Link Mifi-router met datasim zorgt voor connectivity. Schakelt in bij starten van de auto.
  • Onboard navigatie van mijn Ioniq gebruikt altijd die TP-Link voor Tomtom Live Data
  • OBDLink LX is mijn relatief dure maar goede betrouwbare OBD2 BT-connector.
  • Archos Access 45 Android prul met EVNotify geeft via de TP-Link de status door aan EVNotify "cloud".
  • Samsung S7 in mijn broekzak kan ik gebruiken om EVNotify via de "cloud" te monitoren.
  • ABRP-account is gekoppeld aan mijn EVNotify-account voor live status
Als de Archos niet ingeschakeld is, maar ik wel aan het snelladen ben, gebruik ik ook wel eens EVNotify op mijn S7 zelf om te kijken hoe het laden gaat. Dit kan natuurlijk alleen als ik binnen de BT-range van de OBD2 adapter blijf.

[...]

Whut? ABRP nog een kans geven? Het is de veruit allerbeste EV-routeplanner die ik ken! Ik kan me niet voorstellen dat ik een rit met een andere planner zou moeten voorbereiden.. Welke gebruik jij dan?

Overigens had ik de Live koppeling nog niet actief op mijn reis naar Zwitserland. Toen gebruikte ik die grafiek alsnog wel, omdat je daar dan nog steeds de geschatte laadstatus kan aflezen. Die moest ik dan zelf vergelijken met de waarde op het display van de auto zelf.

Mijn workflow was ongeveer zo:
  1. Bij aankomst laadpaal inpluggen en kijken op ABRP tot hoever ik minstens moet laden.
  2. De volgende stop controleren met chargemap. Eventueel andere paal uitzoeken.
  3. Deze paal instellen in de ingebouwde navi. Die werkt toch het fijnst, vind ik.
  4. Pauze! (Als er nog laadtijd over is)
  5. Afkoppelen en op weg naar de volgende stop
  6. If not bestemming goto 1
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met die OBD adapter. In de documentatie kan ik het zo snel niet vinden, is het mogelijk om twee-richtingsverkeer op te zetten? Ik wil namelijk nog steeds een bluetooth adapter vinden die niet alleen uitleest maar ook berichten op de bus kan zetten. :)
Anderzijds overweeg ik om gewoon voor de AutoPi te gaan, kant en klaar + community.
CopyCatz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:42:
Aangezien die rem op het laden puur software is zou het Hyundai sieren om een patch uit te brengen die dit terug draait. De degradatie van de accus in oudere ioniqs is nou niet zo dramatisch dat dit soort draconische afstellingen noodzakelijk is, dus ik vraag me af wat hier aan de hand is. Het zou iig een boost geven aan mijn interesse in de auto..
Zo simpel is dat niet, de hardware is bepalend voor welke laadcurve mogelijk is. Zegt de Note7 je nog iets? ;)
Natuurlijk is het bij te schaven, zoals Tesla met de Model 3 aan het doen is maar niet iedere hardware leent zich daar zo voor of heeft zo bizar veel telemetrie data beschikbaar.

Heeft iemand trouwens al eens een vergelijking gedaan van hoe de auto rijdt voor en na een software update? Mijn Ioniq heeft een versie van late 2018 software volgens mij, de 15k km beurt zit er nou wel aan te komen en ben benieuwd of ik daar nog wat mooie verbeteringen in het verschiet heb. :D

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Heath schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:49:
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met die OBD adapter. In de documentatie kan ik het zo snel niet vinden, is het mogelijk om twee-richtingsverkeer op te zetten? Ik wil namelijk nog steeds een bluetooth adapter vinden die niet alleen uitleest maar ook berichten op de bus kan zetten. :)
Ja, dat kan die. Ik had hem al voor mijn vorige auto, een Prius, waar ik hem onder andere gebruikt heb om de gordelpiep en achteruitrijpiep uit te zetten. Ik zoek overigens nog of dat met de Ioniq ook kan. Dat gebiep iedere keer is zwaar irritant en ik doe toch al mijn hele leven altijd direct mijn gordel aan. Daar heb ik geen gepiep voor nodig.

Het hele ODB2-protocol is sowieso tweerichtingverkeer. Al die apps stellen voorturend vragen aan de bus en noteren de antwoorden daarop. Zeker als het om modelspecifieke data gaat. Die adapter is maar een doorgeefluik. Een interface tussen serial of BT en het actieve setje draadjes op de connector.
Anderzijds overweeg ik om gewoon voor de AutoPi te gaan, kant en klaar + community.
Ook leuk, maar eigenlijk kan die teveel. Ik heb al een ODB2-plug. Ik heb ook een hotspot nodig voor de navi, dus dat hoef ook niet ingebouwd te zitten. Losse raspberries heb ik ook nog genoeg. Misschien dat ik ooit zelf wat ga klussen, maar de queue met leuke projectjes zit al zo vol.

Pver3... bovenstaande schreef ik met dit ding in gedachten: https://github.com/EVNotify/EVNotiPi

Ik ga die AutoPI eens bekijken. Die kende ik nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door TwOkkie op 04-12-2019 12:12 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• Heath
TwOkkie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:08:
[...]

Ja, dat kan die. Ik had hem al voor mijn vorige auto, een Prius, waar ik hem onder andere gebruikt heb om de gordelpiep en achteruitrijpiep uit te zetten. Ik zoek overigens nog of dat met de Ioniq ook kan. Dat gebiep iedere keer is zwaar irritant en ik doe toch al mijn hele leven altijd direct mijn gordel aan. Daar heb ik geen gepiep voor nodig.

Het hele ODB2-protocol is sowieso tweerichtingverkeer. Al die apps stellen voorturend vragen aan de bus en noteren de antwoorden daarop. Zeker als het om modelspecifieke data gaat. Die adapter is maar een doorgeefluik. Een interface tussen serial of BT en het actieve setje draadjes op de connector.

[...]

Ook leuk, maar eigenlijk kan die teveel. Ik heb al een ODB2-plug. Ik heb ook een hotspot nodig voor de navi, dus dat hoef ook niet ingebouwd te zitten. Losse raspberries heb ik ook nog genoeg. Misschien dat ik ooit zelf wat ga klussen, maar de queue met leuke projectjes zit al zo vol.

Pver3... bovenstaande schreef ik met dit ding in gedachten: https://github.com/EVNotify/EVNotiPi

Ik ga die AutoPI eens bekijken. Die kende ik nog niet...
Thanks voor je reactie. Ik doelde meer op echte informatie/commands de bus op gooien, niet zozeer alleen maar can bus sniffing. :)
Waar ik daar dan mee naartoe wil, is bijvoorbeeld de airco op afstand aan kunnen zetten. Maar als ik zo het AutoPi forum bekijk, is daar al meer dan genoeg werk voor gedaan en hoef ik niet het wiel meer opnieuw uit te vinden. :)

Overigens zoek ik nog steeds naar een platte OBD2 verlengkabel die de kabel aan "de goede kant" heeft. Ik kan alleen dit soort vinden:
https://www.aliexpress.com/item/32890409409.html
Maar deze heeft de uitgang van de kabel aan de brede kant van de OBD2 connector, om in de Ioniq te passen moet die dus aan de andere kant zitten. Heeft iemand al zo een kunnen vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door Heath op 04-12-2019 13:34 ]

• evtje
Een correctie het lukt ook met 1 telefoon . Dat wil zeggen Evnotify en ABRP . Ik had aldoor verbindings problemen met Evnotify en Obd. Na maanden klooien denk ik dat ik daar uit ben. Het lijkt te maken te hebben met Android auto . Die is nu geupdate en ik dacht na jouw vraag laat ik het nog eens proberen. Nu vandaag lukte alles .
1 Evnotify set keep display actief en in de verborgen opties set background mode aan.(daardoor kan hij op de achtergrond draaien)
2 Abrp krijgt de info van Evnotify over de internet. Plan route en share in mijn geval met google maps (app). Nu maak ik verbinding met Android auto en komt het op je auto scherm. Ik ga op de telefoon terug naar Abrp. Die draai ik op z'n kant zodat de grafiek groot in beeld komt.
3 Android auto kan ik ook nu nog muziek laten streamen te samen met google maps.

• BarryH
evtje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:32:
[...]

Een correctie het lukt ook met 1 telefoon . Dat wil zeggen Evnotify en ABRP . Ik had aldoor verbindings problemen met Evnotify en Obd. Na maanden klooien denk ik dat ik daar uit ben. Het lijkt te maken te hebben met Android auto . Die is nu geupdate en ik dacht na jouw vraag laat ik het nog eens proberen. Nu vandaag lukte alles .
1 Evnotify set keep display actief en in de verborgen opties set background mode aan.(daardoor kan hij op de achtergrond draaien)
2 Abrp krijgt de info van Evnotify over de internet. Plan route en share in mijn geval met google maps (app). Nu maak ik verbinding met Android auto en komt het op je auto scherm. Ik ga op de telefoon terug naar Abrp. Die draai ik op z'n kant zodat de grafiek groot in beeld komt.
3 Android auto kan ik ook nu nog muziek laten streamen te samen met google maps.
Waar zitten de verborgen opties?
O, snel op het versienummer tikken
Bedankt!

• evtje
BarryH schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:49:
[...]

Waar zitten de verborgen opties?
O, snel op het versienummer tikken
Bedankt!
Yep.
Hoe werkt het bij jouw?
Ik heb ook nog Torque geprobeerd maar volgens mij als er al een verbinding met Evnotify is geweest werkt het niet meer met Torque. Volgens mij had ik daar ook een melding van gekregen van Abrp maar zeker doen weet ik dat niet meer.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Heath schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:25:
Thanks voor je reactie. Ik doelde meer op echte informatie/commands de bus op gooien, niet zozeer alleen maar can bus sniffing. :)
Praten we nou langs elkaar heen? EVNotify/Torque/etc doen niet anders dan commands op de bus gooien om meetwaarden uit te vragen. Misschien heb ik het niet goed verwoord, maar volgens mij bedoelde ik te schrijven: "Ja, dat kan". Of bedoel jij wat anders?

Ik weet niet of de airco en dergelijke via hetzelfde systeem bestuurd kan worden. Het kan natuurlijk zijn dat die op een andere bus of een ander subsysteem zit. Ik zoek ook al een poosje tevergeefs naar wat leuke documentatie van wat er via deze poort allemaal mogelijk is.
Overigens zoek ik nog steeds naar een platte OBD2 verlengkabel die de kabel aan "de goede kant" heeft. Ik kan alleen dit soort vinden:
Die kon ik ook niet vinden. Ik heb een tijdje rondgereden met de plug "doorgedrukt". De commector aan de auto kun je losklikken van zijn frame en dan naar achteren drukken. Daardoor kon het luikje toch nog dicht. Ik vond dat wel een beetje kwetsbaar aanvoelen, dus uiteindelijk heb ik hem weer terug geklikt en ook maar de zaag in het klepje gezet.

@evtje Het werkt bij mij ook best aardig vanaf 1 telefoon, zeker nadat ik de verborgen optie had aangezet, maar nog steeds heb ik wel eens opstartproblemen als de boel een poosje idle is geweest. Met de losse telefoon die ik nu toch al heb, werkt het net even beter en heb ik als voordeel dat ik op afstand het laadproces kan bewaken.

Vanuit ABRP kun je via 'share link' inderdaad Google Maps opstarten. Dat was ook wel een leuke ontdekking. Maar ik vind de ingebouwde navigatie echt veel prettiger dan Maps via Android Auto. Al was het maar omdat je dan met de knop op het dashboard terug naar de navigatie kan, omdat je de maximum snelheid in beeld hebt, omdat de door Tomtom geleverde verkeersinformatie minstens zo goed is en omdat het goed geintegreerd is in de rest van de infotainment. Dit is de eerste keer dat ik zoiets zeg over een vaste navigatie. Meestal is die inderdaad prut.

Nog mooier zou zijn als de GO App van Tomtom eindelijk eens Android Auto gaat ondersteunen. Die App op mijn telefoon is nog net iets beter in de presentatie. Zou mooi zijn als ik dat op het grote scherm kon krijgen. Maar goed, Hyundai neemt HD-Traffic van ze af, dus dat abonnement kan ik in principe opzeggen.

Brengt mij op het volgende: vorige week is Android Auto er bij mee gekapt. Hij wou niet meer werken en eiste dat ik updates zou downloaden. Dat gaat natuurlijk niet automatisch met zo'n schaduw-APK. Die versie was iets van 4.2.xxx uit mijn hoofd. Nu heb ik er een vage 4.8.xxx APK op gezet, maar die crashed tijdens het opstarten. Weet iemand toevallig wat nog wel een werkende versie is op een up-to-date Samsung S7? Heeft het zin om 4.6 te proberen? Moet het versienummer matchen met een ander Google produkt?

[ Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 04-12-2019 20:06 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• BarryH
evtje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:33:
[...]

Yep.
Hoe werkt het bij jouw?
Ik heb ook nog Torque geprobeerd maar volgens mij als er al een verbinding met Evnotify is geweest werkt het niet meer met Torque. Volgens mij had ik daar ook een melding van gekregen van Abrp maar zeker doen weet ik dat niet meer.
Net rit van een uur gemaakt en het werkte perfect!
Bedankt, ik kreeg torque ook niet aan de praat

• Heath
TwOkkie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:57:
[...]

Praten we nou langs elkaar heen? EVNotify/Torque/etc doen niet anders dan commands op de bus gooien om meetwaarden uit te vragen. Misschien heb ik het niet goed verwoord, maar volgens mij bedoelde ik te schrijven: "Ja, dat kan". Of bedoel jij wat anders?

Ik weet niet of de airco en dergelijke via hetzelfde systeem bestuurd kan worden. Het kan natuurlijk zijn dat die op een andere bus of een ander subsysteem zit. Ik zoek ook al een poosje tevergeefs naar wat leuke documentatie van wat er via deze poort allemaal mogelijk is.

[...]
We praten idd langs elkaar heen, komt omdat ik jouw berichtje nogal scheel las. Het duurde even voor het kwartje viel bij mij. :)

Eerst maar eens even sparen en dan de kerstman lief aankijken voor een bijdrage aan de AutoPi, dat apparaatje ziet er toch uit als een uitkomst voor mij.

De documentatie waar je het over hebt bestaat volgens mij met goede reden niet, want de bus waar de OBD poort op aansluit maakt het mogelijk om letterlijk al het elektronisch bestuurde in je auto ook te kunnen doen. Stuur draaien, raampjes open, gearswitchen en alles.. Alleen gaat er een enorm werk aan vooraf qua sniffing om de daadwerkelijke commands op te vangen en identificeren om daarna zelf te repliceren.

Leuk artikel om eens te bekijken waar je zou kunnen beginnen.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

D2nny in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"
Ik hoop overigens dat ik hier geen gelijk in heb, want ik vind het een enorm gemis, dat we geen app hebben op onze 28Kw Ioniq...
Aan de andere kant ook wel een geruststelling dat je niet continue gevolgd kan worden door de fabrikant, die dat weer deelt met commerciele 'third parties' en voor zover 'required by local laws'. Nog even en de belastingdienst kijkt gewoon even bij Hyundai in de logs of je wel netjes al je privekilometers opgegeven hebt.

Maar ik dwaal af.

Ik meen ergens gezien te hebben dat de Classic in de US en Australië wel met een App te bedienen is. Ik meen zelfs gezien te hebben dat dat via een apparaatje op de OBD2 poort gaat. Ik kan dat alleen niet meer terugvinden, dus het kan zijn dat ik een paar dingen door elkaar gooi.

AutoPI kan wel een mooie toolkit hebben, maar als je niet weet hoe je die verwarming op afstand aan kan zetten, kom je er ook niet makkelijk achter. Ik heb wel eens zitten kijken naar de commando's die EVNotify allemaal gebruikt. Dat zijn allemaal gereverse engineered codes. Ergens is iemand achter wat codes gekomen voor de Soul, die ook bleek te werken op de Kona en de Ioniq. Die codes zijn met trial, error, logica en giswerk uitgebreid tot de kennis die nu door de verschillende App-bouwers worden gedeeld.

Maar hoe krijg je zo'n code? Je kan niet zomaar getalletjes op de bus gooien in de hoop dat de Airco aan springt. Het liefst zou je mee sniffen op de bus op het moment dat de actie gebeurt. Als het inderdaad zo is dat ze in Australië via de OBD2 hun Classic kunnen besturen, dan zou ik daar graag eens een dump van zien.

Edit - dit dus: Afbeeldingslocatie: https://www.speakev.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.speakev.com/attachments/bluelink-png.111630/

@Heath hieronder: Aha.. okay, lekker bezig! ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door TwOkkie op 06-12-2019 15:17 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:28
Sjabba1979 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:43:
https://www.hyundai.com/au/en/owning/accessories/ioniq (en dan technology)
https://www.hyundai.com/au/en/owning/auto-link

495 is dan wel best veel.

Zoek nog steeds een optie om automatisch tot 80% te laden. Maar om hier nu een dure slimme lader met app voor te kopen vind ik onzin en dan nog werkt het niet automatisch. In de auto kan ik het niet instellen anders dan rekenen en de timers aanpassen, maar met wisselend rijdgedrag is dat niet zo gebruiksvriendelijk.

Auto laadt altijd voor de deur dus er is wifi. Een signaal van de auto dat die op 80% zit en dan het liefst automatisch de lader laten stoppen..
Misschien heb je iets aan EVnotify, daar kun je een melding via de email instellen bij een bepaald percentage.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• pmiddeld
PeterZ(on) schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:07:
[...]

Misschien heb je iets aan EVnotify, daar kun je een melding via de email instellen bij een bepaald percentage.
Kan ook met een push melding en via Telegram ook.
Alleen stopt-ie niet automatisch met laden....

• BarryH
@Sjabba1979
In het EVNotify instellingen menu moet je aan aantal keer op het versienummer rechtsonder klikken.
Dan kom je in een extra menu met instellingen waar je aanblijven in de achtergrond kan instellen...

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-05 09:22
Heb nu een telefoon met EVnotify in de auto, deze is verbonden met de bluetooth dongel en de odb.
Op mijn eigen telefoon heb ik ook EVnotify met dezelfde account als toestel in de auto.
Nu heeft het toestel in de auto verbinding met WiFi.
Ik heb in EVnotify ingesteld dat die actief blijft. Tevens ene notificatiemelding ingesteld (grenswaarde) en notficiatie via push en email.
Maar op mijn eigen toestel kreeg ik geen email en geen push melding.
Wat doe ik verkeerd?

• Sjabba1979
Push melding nu wel gehad, kan je daar nog een geluid bij instellen of iets?
Email werkt niet, op het toestel zit ook geen mailclient gekoppeld.

Edit; Mail wel gehad, maar als ik de waarde van notificatie opschuif om te kijken of hij dan weer stuurt krijg ik ineesn geen push en/of email meer. Nu de laatste keren niet gelukt.
Ik kan wel contact leggen door op mijn eigen toestel in evnotify te kijken en zie dan de actuele status.

Zou nl met de push melding iets willen doen op de tablet en dan in tasker, zodat een slimme laadpaal dan kan stoppen, zou me dan helemaal het mannetje voelen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Sjabba1979 op 22-12-2019 15:29 ]

• Sjabba1979
OK, met ander toestel werk het, op basis van de notificatie van evnotify bij een bepaald percentage kan ik met Tasker een Hue schakelaar laten uitschakelen. Nu nog een Hue geschikte schakelaar voor buiten (denk aan die van Soram). Dan schakelt hij dit contact uit bij het bereiken van 80% op basis van de notificatie.
Moet het dan zelf wel anzetten via de app al ik wil laden (misschien nog iets voor verzinnen).

Toestel kan trouwens binnen liggen (handig ivm stroom) heeft hij bluetooth bereik, maar wil nog uitzoeken of ik hem niet toch in de auto laad liggen als Android Auto toestel, zodat ik mijn eigen als hotspot gebruik en dus niets hoef in te pluggen.

Tips of trucs zijn welkom :-)
Pagina: 1 2 3 4