Chi-kwadraattoets Excel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840859

Topicstarter
Ik wil graag verschil en/of samenhang tussen verschillende variabelen toetsen met de Chi-Kwadraattoets (Chi-square).

De variabelen hebben de volgende schaal:
NominaalxNominaal --> Chi-Kwadraattoets (Chi-square)
NominaalxOrdinaal --> Chi-Kwadraattoets (Chi-square)
OrdinaalxOrdinaal --> Chi-Kwadraattoets (Chi-square)

Kan ik dat op deze manier toetsen (door overal de Chi-Kwadraattoets te gebruiken)?

Graag hoor ik van jullie!! Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nog welkom op GoT :)

Je stelt een vraag, maar ik lees niets over waar je vastloopt. Wat is je huidige code? Voer Chi in in het functie-zoekvenster en je ziet al een en ander.
offtopic:
Je hebt niet meer gereageerd in je vorige topic Significantie in Excel berekenen? - dat is niet aardig richting de mensen die je willen helpen en nodigt ook niet uit tot meedenken ;)

Ik heb je topic overigens overgezet naar een 'vraagtopic', dan kan je tzt de beste oplossing aanduiden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840859

Topicstarter
Ik heb verschillende variabelen met elkaar vergeleken. De variabelen zijn nominaal en/of ordinaal. Met de Chi-Kwadraattoets (Chi-square) heb ik verschil en/of samenhang van de variabelen getoetst. Hieruit kan ik al wel conclusies trekken, maar wat ik nog even wilde checken is het volgende:

Is de Chi-Kwadraattoets (Chi-square) hiervoor de juiste toets om de H0-hypothese te kunnen verwerpen of had ik een andere toets moeten gebruiken?