Financieën zullen vast een faktor zijn. Maar niet de enige. Keulen? etc...NiGeLaToR schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:55:
[...] Tenslotte probeer ik al een tijdje te begrijpen wat mensen motiveert om te stemmen op de Wilders-Trump-LePen-etc achtigen van deze planeet. Deze groep blijven afschilderen als domme populisten blijkt niet erg effectief in de praktijk - maar echt veel inzicht in de redenen waren er ook niet. Ik denk dat er een relatie is tussen de ontwikkelingen op financieel vlak die je hierboven in grafiekjes ziet en het groeiende gevoel van ontevredenheid. [...]
Serieus luisteren naar mensen wil nog wel eens helpen. Ook als je eerste reactie is dat je het er niet mee eens bent. (Bijvoorbeeld als je het woord achterlijk tegenkomt. (Wat betekent dat echt?)) En natuurlijk echt iets aan hun problemen doen. Als je dat nalaat als politiek krijgen mensen het idee dat je niet hebt geluisterd of het je gewoon niets kan schelen. Begin je het te begrijpen? De politiek klaarblijkelijk nog niet.
Wie mensen afschilderd als domme populisten zonder hun problemen serieus te nemen krijgt dit:
ad.nl - ik-stem-pvv-maar-loop-er-niet-mee-te-koop
Wie de achtergronden een beetje wil begrijpen leest dit echt, zonder vooringenomen te zijn:
ad.nl - bloemlezing-pvv-ers-motiveren-hun-stem
(Achterlijk is gewoon het tegenovergestelde van voorlijk. Werpt dat een ander licht op de uitspraak van Pim Fortuin die de Islam een achterlijke religie noemde?)
offtopic:
(Ik ken iemand die zelf zomaar dingen aanneemt, niet luisterd en doet alsof de eigen foute aannames de waarheid zijn. Moeilijk communiceren...)
(Ik ken iemand die zelf zomaar dingen aanneemt, niet luisterd en doet alsof de eigen foute aannames de waarheid zijn. Moeilijk communiceren...)
[ONTOPIC] De asociale reacties die mensen, die van Wilders-sympathieën worden verdacht, over zich heen krijgen, zijn zelfs al de reden dat ik er over twijfelde deze neutrale reactie te plaatsen. Zou je de aso's die mensen zelfs geen eigen mening gunnen, en daarmee democratie ondermijnen en saboteren, niet met alle middellen uit (onze) democratie willen verwijderen? [/ONTOPIC]
edit: mogelijke reden uit dit topic; ik weet verder niets van deze persoon:
aicaramba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:22:
[...] Ik heb in dezelfde situatie gezeten..
HBO opleiding.. Makkelijk werk vinden. Te veel verdienen voor sociaal huren. Particulier huren te duur. Kopen geen optie, omdat ik niet voldoende hypotheek kon krijgen.
Nu 5 jaar bij mijn ouders gewoond om te sparen en om loonsverhogingen te krijgen. Nu heb ik eindelijk een appartement gekocht. Huren via particulier is nog steeds te duur.
Lang gezocht naar een woning in amsterdam, maar dat is niet te betalen. En de vriendin maar steeds vragen hoe het komt dat vriendinnen van haar (immigranten), die veel minder verdienen dan ik, wél in de jordaan kunnen wonen.
Al met al ben ik nu wel blij dat ik heb kunnen kopen, omdat dat financieel toch een stuk aantrekkelijker lijkt.
[Voor 17% gewijzigd door onetime op 01-12-2016 11:57]
2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.