Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 2
Acties:

• Wrd
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-02 08:19
Brammos85 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Je dacht, ik begin lekker met een set van 6700 steentjes? ;) Foto als het af is? O+
Hier is het:

Uiteindelijk is gebleken dat 1 steen zodanig vervormd is dat is niet bruikbaar is. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de verkoper en gevraagd om een vervanging.

Vervormde steentje

Ook merk ik op dat de groene topjes erg kwetsbaar zijn. Ik weet alleen niet of dat alleen zo is bij Lepin of ook zo is bij Lego.
kw_nl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:18:
Werd twee keer niet verzonden omdat ze geen voorraad hadden. Maar dat vertellen ze pas na 2 weken wachten. De laatste had ik gisteren gecanceld na weer een week wachten, maar opeens was hij vanmorgen verzonden... Alles bij elkaar een maand bezig geweest.

Thnx voor de tips.
Ik heb ook bij een bestelling gemerkt dat ze producten aanbieden die ze niet op voorraad hebben. Maar als ik iets bestel van Ali ga ik ervanuit dat het 2 maanden kan duren voordat ik het heb. Met zo'n houding zal je niet snel teleurgesteld zijn.

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:20

Heb deze net in elkaar gezet, komt van AliExpress:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.9c8f4c4dcrmd2U

Vind het een leuke aanvulling voor mijn winterdorp in aanbouw voor 17 euro en een beetje :)

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07-02 13:09
detulp050 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb deze net in elkaar gezet, komt van AliExpress:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.9c8f4c4dcrmd2U

Vind het een leuke aanvulling voor mijn winterdorp in aanbouw voor 17 euro en een beetje :)
Oe.. hier is toch wel duidelijk het verschil te zien met LEGO. Erg veel onderdelen lijken niet goed te passen en het wit lijkt wat minder stralend te zijn dan bij LEGO (kan ook de lichtinval zijn)..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:20
keverjeroen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Oe.. hier is toch wel duidelijk het verschil te zien met LEGO. Erg veel onderdelen lijken niet goed te passen
Mijn dochter heeft het vooral in elkaar gezet. Er zijn drie of vier stukjes die moeilijk op elkaar gingen (echt kracht gebruiken), maar het is meer de bouwer/bouwster dan de steentjes. Ik vond vooral de grondplaatjes niet mooi recht.
en het wit lijkt wat minder stralend te zijn dan bij LEGO (kan ook de lichtinval zijn)..
Dat is de gelige lamp erboven. Wit is hier wel echt wit. Heel wit.

• keverjeroen
Ah ok, dat verklaart het. Ik moet bij mijn dochtertje ook altijd even alle stenen goed aandrukken als ze met LEGO aan het bouwen is.. :)

Helaas zie je ook nog wel eens namaak LEGO dat echt voor geen meter past.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-02 12:03
kw_nl schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:24:
Zou dit de rede zijn dat Lepin niet meer is te krijgen bij Jeremy?
Op zijn website nog gewoon te krijgen onder de naam Jermigo. _/-\o_

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-02 09:04

Mystikal

It never hurts to help

Leviathius schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:44:
Gisteren de Lepin 05039 (Red Five X-wing) binnen gekregen en meteen aan de slag gegaan. Heel veel zakjes met steentjes (1586pcs) en die zaten ongeveer per soort steentje ingedeeld. Dus dat was nogal wat uitzoekwerk, maar uiteindelijk lukte het prima. Gisteren al 5uur aan het bouwen geweest en ben nu officieel over de helft.

Zodra hij af is zal ik hier wel een foto plaatsen en een mini-review als daar interesse naar is.
[Afbeelding: x-wing A]
Zeker interesse in een mini review.

Basement Bios ---- Exo-S

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-02 14:23
Mystikal schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:05:
[...]

Zeker interesse in een mini review.
Zoals beloofd:

Mini-review Lepin 05039: Star Plan X-wing (red five)
Mijn allereerste Lepin project en tevens ook eerste grote Lego project sinds dat ik een klein jongetje was. Altijd al Star Wars fan geweest en toen ik dit model tegen kwam moest ik hem gewoon hebben. Helaas is het origineel van Lego niet meer officieel leverbaar (her en der nog wel te krijgen voor €400), dus heb ik de Lepin variant aangeschaft.

Eerste indruk
De verzendtijd was meer dan prima, het duurde minder dan 2 weken en alles was uitstekend geregeld met track-and-trace via DHL. Het was een stevige bruine doos waar alle zakjes los in zaten met het boekje. Dus geen mooie doos met design etc. Dit wordt gedaan zodat het iets minder illegaal is om het spul te importeren. Zodra het pakket binnen was alles op tafel gekiepert en toen werd het sorteren en uitzoeken geblazen. Alles zal wel netjes in zakjes, maar deze waren totaal niet gelabeld. Gelukkig zat er wel een beetje logica in, namelijk dat bijvoorbeeld alle plankjes van 2x6 in 1 zakje zaten en die van 1x4 ook. Dan nog was het wel een beetje chaos in het begin.

De bouw
Het bouwen kon beginnen! Het boekje zag er netjes uit en de instructies ook gewoon duidelijk. Het was wel veel zoek de verschillen met je volgende stap, maar was uitstekend te doen. Het enige wat even wennen was, was het herkennen van de kleuren in het boekje. Vooral het verschil tussen zwarte en donkergrijze blokjes en het verschil tussen beige en bruin. Die lijken in eerste instantie op elkaar in het boekje, maar went gauw genoeg. In totaal ben ik met de bouw tussen de 10 en 12 uur bezig geweest. Ik heb maar 1 balkje van 1x6 gehad die niet helemaal lekker wilde klikken en waarvoor ik (per ongeluk :+) een pinnetje aan de binnenkant heb moeten afbreken (stond scheef). Verder paste alles verbazend goed en ook de technic onderdelen waren van prima kwaliteit. Ook miste ik maar 2 stukjes die niet noodzakelijk waren, namelijk 2 stukjes die bij de roze uiteindes geklikt moeten worden van de 'motoren'. Het plakken van de stickers was ook prima, zelfs die van de cockpit. Je moet er dan wel voor zorgen het in 1x te plakken, anders wordt het doorzichtige van de sticker wazig (net als bij plakband bijv).

Conclusie
Erg nette bouwset van Lepin! Het resultaat is echt groot vond ik (50cm x 50cm) en staat nu mooi te pronken in een kast. De kwaliteit van de blokjes was ook meer dan prima en heb er erg van genoten om in elkaar te zetten. Dit smaakte wel naar meer, dus misschien binnenkort maar weer een Lepin gokje wagen 8).

Klik voor groot
Lepin X-wing 1Lepin X-wing 2Lepin X-wing 3Lepin X-wing 4Lepin X-wing 5

YouTube: MotorcycleGeek

• keverjeroen
Nadat de postbode 2 pakketjes uit China heeft gebracht, ben ik aan het knutselen gegaan. Ingrediënten: wissel van een goedkoop Chinees merk en kopertape:

https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet

De tape werkt erg goed en geleidt aan beide kanten (ook de plakkant). Maar een originele LEGO-wissel zit nog best slim in elkaar. Daar zitten een aantal rails onderling aan elkaar verbonden. Maar ik denk dat ik dat wel op kan lossen met dit soort draadjes. Of met meerder voedingen.

Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit al geprobeerd hebben.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:41

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:11
Durf te vragen :D
Zat pp Facebook en kwam ineens een advertentie van aliexpress voorbij met kerst lego.
Zitten leuke modellen tussen alleen Ik wil geen nep lego hebben...
Weet iemand of je ergens online de bouwinstructies kan vinden?
Gaat om deze producten:

2018 Nieuwe Kerst Sets Santa Dorp Trein Hot Air Ballon Compatibel Legoing Model Building Kits Bakstenen Blokken Kinderen Speelgoed Gift
https://s.click.aliexpress.com/e/QzxqOwz

• keverjeroen
keverjeroen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:38:
Nadat de postbode 2 pakketjes uit China heeft gebracht, ben ik aan het knutselen gegaan. Ingrediënten: wissel van een goedkoop Chinees merk en kopertape:

[Afbeelding]

https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet

De tape werkt erg goed en geleidt aan beide kanten (ook de plakkant). Maar een originele LEGO-wissel zit nog best slim in elkaar. Daar zitten een aantal rails onderling aan elkaar verbonden. Maar ik denk dat ik dat wel op kan lossen met dit soort draadjes. Of met meerder voedingen.

Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit al geprobeerd hebben.
Ik heb de Aliexpress wissel ondertussen beplakt en hij doet het best goed tussen de originele Lego 9-v rails.Nu heb ik geprobeerd om rails het zelfde als origineel te laten geleiden (zeg ik dat goed?).. Maar ik zit te denken om het iets aan te passen zodat het 'rechtdoorgaande' stuk en het afbuigende stuk een aparte voeding krijgen. Zo kan ik de trein op het ene baanvlak bijvoorbeeld zachter laten rijden, of stoppen, zonder dat een andere trein stopt. Misschien ga ik nog wat rails beplakken, met een kleine opening, om zo baanvakken te creëren.

Kort filmpje van een 9v-trein over de nieuwe wissel heen: https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet

• keverjeroen
mschol schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:06:
[...]
wat voor kopertape heb je daarvoor gebruikt?
Deze van 6 mm breed:

https://s.click.aliexpress.com/e/CKnwRTzBN

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:41
Het is inmiddels ruim 20 jaar geleden dat ik voor het laatst Lego Technics in m'n handen had, maar mede dankzij singles day van Aliexpress heb ik weer een weekend (ongeveerd 10 uurtjes bouwen) doorgebracht met bouwsteentjes: De Lepin Mclaren P1.

Het is dan wel geen LEGO, het komt aardig in de buurt, sommige stukjes passen wat stroef, andere wat los, maar het was echt heerlijk bouwen. De handleiding is duidelijk, de zakjes genummerd. En wat een fijn resultaat. Een paar dingetjes aangepast:
-Mclaren / Pirelli / Mobil 1 prints verwijderd met aceton
-Deuren en kofferdeksel iets anders gebouwd, dan werkt en past het wat mooier

Mocht je deze ook gaan bouwen:
-Zorg ervoor dat bij het samenbouwen van de verschillende grote stukken alles netjes uitlijnt, als het eenmaal half in elkaar klikt, komt het bijna niet meer heel uit elkaar
-Verder moet de hoogteverstelling en de stuurinrichting rondom gelijk staan én alle tandwieltjes vrij draaien voor het samenstellen. Anders is het ook drama.
-Ik miste uiteindelijk 1 stukje, die wordt nagestuurd. Ik kon de auto afmaken zonder dit stukje

Wat zal de volgende worden... Decool Porsche GT3, of toch maar de real deal ? 8)

Vin87 wijzigde deze reactie 11-12-2018 10:03 (51%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:22
Vin87 schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:35:
Het is inmiddels ruim 20 jaar geleden dat ik voor het laatst Lego Technics in m'n handen had, maar mede dankzij singles day van Aliexpress heb ik weer een weekend (ongeveerd 10 uurtjes bouwen) doorgebracht met bouwsteentjes: De Lepin Mclaren P1.

Het is dan wel geen LEGO, het komt aardig in de buurt, sommige stukjes passen wat stroef, andere wat los, maar het was echt heerlijk bouwen. De handleiding is duidelijk, de zakjes genummerd. En wat een fijn resultaat. Een paar dingetjes aangepast:
-Mclaren / Pirelli / Mobil 1 prints verwijderd met aceton
-Deuren en kofferdeksel iets anders gebouwd, dan werkt en past het wat mooier

Mocht je deze ook gaan bouwen:
-Zorg ervoor dat bij het samenbouwen van de verschillende grote stukken alles netjes uitlijnt, als het eenmaal half in elkaar klikt, komt het bijna niet meer heel uit elkaar
-Verder moet de hoogteverstelling en de stuurinrichting rondom gelijk staan én alle tandwieltjes vrij draaien voor het samenstellen. Anders is het ook drama.
-Ik miste uiteindelijk 1 stukje, die wordt nagestuurd. Ik kon de auto afmaken zonder dit stukje

Wat zal de volgende worden... Decool Porsche GT3, of toch maar de real deal ? 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je afbeeldingen doen het hier niet :(

Zelf heb ik afgelopen vrijdag de Lepin 20004 binnen gekregen (besteld op 11-11, kreeg bericht dat het niet op voorraad was en zelfs nog geproduceerd moest worden, kon 30 dagen duren. Wilde hem wel graag voor de kerstvakantie hebben zodat ik hem in de vakantie kon bouwen. Uiteindelijk best snel geproduceerd en binnen een paar dagen afgeleverd door DHL).
Verder ben ik afgelopen weekend begonnen met de Lepin Aston Martin DB5. Tijdens de bouw maak ik foto's en uiteindelijk zal ik deze hier delen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• alesandro_46
@Vin87, nu doen de afbeeldingen het wel (y) Mooie set!

Tijdens de bouw van de 20004 zal ik er ook foto's van maken en posten zodra de set af is. Zoals gezegd, project voor tijdens de feestdagen.

Edit: in het kader supercars is er natuurlijk ook nog de Bugatti Chiron (Lepin 20086). Die lijkt me ook wel mooi om te bouwen. Hier een video waarin de Lepin versie vergeleken wordt met de Lego versie (heb deze zelf nog niet helemaal gekeken).

alesandro_46 wijzigde deze reactie 11-12-2018 13:12 (54%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vin87 schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:01:
[...]

>:) >:)

Deze draait ook niet helemaal soepel. Maar voor op de kast prima, ding is toch veel te fragiel om mee te spelen:
-Stuurinrichting en hoogteverstelling werken top
-Vleugeldeuren gaan redelijk soepel na een lichte modificatie
-Hoogteverstelling spoiler gaat erg zwaar, maar werkt wel
-Stuurinrichting doet ook nog wat met de spoiler, diffuser, dat werkt helemaal niet :+

Zal Ali in de gaten houden voor een GT3 !
Ooh leuke features, interessant.

Die GT3 heb je ook in 2 andere kleuren, groen en wit, ik heb de witte nu ook in het echt gezien en vind ik stiekem iets mooier dan origineel oranje.

Heb eerst nog een berg kleinere auto's te bouwen, nog een F1 wagen af te bouwen (dezelfde, maar dan heb ik een Decool en een Lego versie), daarna die P1 maar eens halen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alesandro_46
ToolkiT schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:17:
[...]

Ik hoop dat hij er beter uitziet dan op aliexpres foto's:

[Afbeelding]
Echt slordig in elkaar gezet..
Die van mij komt er een stuk strakker uit te zien:

:+

Maar dat is inderdaad een goede. Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

De Lego versie lijkt er net zo "slordig" uit te zien:
http://www.carros.nl/wp-content/uploads/2018/07/bandensnijder.jpg

• ToolkiT
alesandro_46 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:37:
[...]

De Lego versie lijkt er net zo "slordig" uit te zien:
[Afbeelding]
Dat valt me zeker tegen van een lego marketing shot.. dat zou toch beter moeten kunnen lijkt me..
Zeker gezien alle klachten over de looks, zou je iig het fatsoenlijk in elkaar moeten zetten.. en niet als een 11 jarig kind..

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:02

Hoogie2004

Whohooooo

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:31:
Weet iemand hoe het zit met de Duplo-varianten die je op Aliexpress ziet?

Lepin maakt dat niet zo te zien. Welk "merk" is daar goed in? Als in: bouwt blokjes die vrijwel net zo goed zijn als origineel en die veilig zijn en die met echte Duplo te mengen zijn.
Ik heb een maand of 2 ervaring met de brandweerkazerne van deze verkoper: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.29c54c4dxUK5I8

Merk is 'TEAEGG' volgens de pagina, maar ik heb geen doos of iets om dat te valideren (geen merknaam te bekennen op de steentjes / handleiding voor zover ik me kan herinneren). Mijn zoontje had de originele Duplo brandweerwagen al uit die serie, maar de kazerne was niet meer te krijgen, dus de kopie besteld.

De blokjes passen veelal beter als de originele duplo van de brandweerwagen, waar ik wel van stond te kijken. Grootste verschil is dat deze blokjes wat meer glimmen, en eenvoudiger krassen als de originele Duplo blokken. Qua speelplezier zit er in ieder geval 0 verschil in met het origineel, dus dat zit wel snor :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ToolkiT schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:39:
[...]

Dat valt me zeker tegen van een lego marketing shot.. dat zou toch beter moeten kunnen lijkt me..
Zeker gezien alle klachten over de looks, zou je iig het fatsoenlijk in elkaar moeten zetten.. en niet als een 11 jarig kind..
Dat zeker, kwestie van goed aandrukken van alles, was het al stukje mooier. Maar die van ali zijn allemaal buiten geschoten, dus accenten op micrometer afwijking is dan meteen 10x meer zichtbaar. Als je met een zaklamp op bv die VW bus of kever schijnt, heb je precies hetzelfde effect, er zit gewoon pietsie marge op die blokjes dat ze nooit perfect aansluiten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-02 09:22
Na lang wikken en wegen (waar laat je zo'n ding) uiteindelijk toch maar de Xingbao Red Power gekocht, naar ontwerp van RoscoPC. De stickers die Xingbao meelevert zijn lachwekkend, maar het schijnt dat de ontwerper zelf de goede stickers verkoopt. Dus die maar bestellen, al is het maar omdat het uitbetalen van de royalties helaas toch niet goed lijkt te lopen vanuit China. Jammer, want ik zou graag meer van zijn ontwerpen zien dan alleen de Westlake (Blue Sonic) en deze Ferrari 312T (Red Power).

Oja, ik mag ze als het goed is van vrouwlief ophangen in de gang, dus rechtop tegen de muur =)

www.jessekraal.nl

• ToolkiT
Ik heb net de CADA landrover gebouwd:

Leuke build, goede instructies. En volledig RC model voor niet te veel geld.
Volgens mij is het een origineel design.

Enige 2 nadelen die ik vond waren dat als je van shuin onder kijkt de het er wat hol uitziet, er zit bijvoorbeeld geen technics motorblok in (wel ruimte voor).
En de RC besturing en motoren zitten in een solid block, dus niet helemaal lego philesofie.

Ik heb ook de CADA zijspan, waar ik nu mee bezig ben:

Die heeft wel de lego style motoren en servos. Maar dan radio RC ipv IR..

• Tarin
  • Laatst online: 18:02

Tarin

Just plain weird.

Grotere bouwsteentjes: Hebben jullie ervaring met Hubelino, of de Chinese kloon-variant daarvan? Die laatste is zo goedkoop dat ik bijna de neiging heb een pakketje van 20 euro deze kant op te laten komen..

Voor onze dochter van 2 is het nog te lastig, maar een opgebouwde knikkerbaan vindt ze interessant, en papa vind het natuurlijk überhaupt geen probleem af en toe wat te bouwen ;).

Tarin wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:47 (4%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:34
Tarin schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:47:
Grotere bouwsteentjes: Hebben jullie ervaring met Hubelino.
Daar heb ik ervaring mee. Kwaliteit is super, en gelijkwaardig aan Lego. Het enigste verschil is (uiteraard) het ontbreken van het Lego logo op de nopjes.

Erg leuk spul en erg verslavend om meer te kopen }:O

• ToolkiT
Noordamski schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:13:
Ziet er erg mooi uit! Het is te kort dag om dit nog voor de feestdagen in huis te hebben, maar ik ga toch eens rondkijken...
verzenden duurde heeeel lang (letterlijk weken) dus voor kerst 2018 ga je het niet redden.. maar je kan wel proactief inslaan voor kerst 2019 ;)
Ik had mijn bestelling ook al lang geleden gedaan en de dozen op zolder gelegd (net als de dozen lego die ik ik het hele jaar door in de aanbieding koop)

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-02 09:22

Wat een gaaf ding zeg! Twee leuke middagen bouwen, maar het is wel duidelijk dat dit geen officiële Lego-build is. Op het eerste deel met de uitlaten zit veel meer spanning dan je ooit in een Lego-ontwerp zult tegenkomen en het geheel is toch tamelijk fragiel. Niet dat hij meteen uit elkaar valt, maar het is echt een display-model. En dat is ook nog wel een dingetje, want deze Ferrari is echt ongelofelijk groot. Kwaliteit van de stenen is heel behoorlijk, vooral de technic-staafjes gaan af en toe behoorlijk stroef en dat leidde zeker tijdens het eerste deel van de bouw tot rode vingertoppen. Ook de achterwielen gingen er niet bepaald gemakkelijk op, maar na een paar kleine reparaties achteraf zit alles nu op zijn plek.

Dat onderste wagentje is Matchbox-formaat, die witte ongeveer 1:43. Ja, dit ding is echt grooooot. :9~

www.jessekraal.nl

• alesandro_46
@Beakzz, bedoel je misschien de Bugatti Chiron i.p.v. een audi R8?

De Chiron is op Aliexpress te koop voor ~ €96,-
Met de oude F1 bedoel je misschien de Ferrari 312T? Deze kost bij Ali ~ €70,-

En tijdens het typen van dit bericht toch nog even op 'Lego Audi R8' gezocht. Bedoel je misschien één onderstaande? Die ken ik zelf nog niet. Ze lijken niet gebouwd door een firma maar door een particulier. Van het "2016 model staat er een lijst met benodigde onderdelen op deze pagina. Daar kan je ook de instructies kopen (€ 12,-).

2016 model:

2019 model:
http://images.mocpages.com/user_images/98383/1501600396m_SPLASH.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Voor Technic is Decool een betere optie dan Lepin. Die hebben meer ervaring met het fabriceren van dat soort sets. Lepin is meer voor de City sets of modulars.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:54
Recent toch ook maar weer is aan de "bouwsteentjes' gegaan.

De Lepin 20004 kraan set

Gaan toch stiekem wel veel uur zitten in het knowling en dan bouwen :) Leuk dat er tegenwoordig ook veel sets met electra onderdelen te krijgen zijn en de motortjes in deze set werkten prima.

Het is wel even puzzelen met de twee 'schakelkasten' die je in lego in elkaar zet om alle functies te bedienen. Je kan namelijk de boom bedienen, op/neer en de kabel ophalen maar met het schakelmechanisme ook de poten naar buiten laten komen en op/neer laten gaan.

Overall weer dik tevreden met wat uren plezier :9

tokko1 wijzigde deze reactie 09-03-2019 13:20 (5%)

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• little_ghost
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-02 15:52
Na 5 uur non-stop bouwen nu pijn aam mn vingers maar het was het waard :D

• little_ghost
Hugo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Ik heb deze ook besteld. Krijg hem hopelijk binnenkort binnen. :)
Had 1 missing piece en 1 mis-molded piece.
Prijs is nu nog lager dan toen ik bestelde en zit nu te twijfelen of ik niet nog een 2e zal bestellen om beide varianten neer te kunnen zetten :D.
Zou kool zijn als er een repaint van zou komen (net als van de chiron) in de Elanor kleuren....

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 22-02 13:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

vectormatic schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:16:
@ajhaverkamp zijn de motoren etc.. in die lepin stuntracers ook lepin, of heb je er lego motoren ingezet? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van lepin elektra.
Alle Power Functions zijn van Lepin in de Lepin Stunt Racer. De remote en de motoren hebben wat witte onderdelen. De Lepin remote is niet compatible met de Lego IR reciever, de Lego remote is niet compatible met de Lepin IR reciever.
De Lepin batterijhouder en Lepin motoren zijn wel gewoon te gebruiken in combinatie met de Lego tegenhangers.
Je zou dus een Lego batterijhouder kunnen combineren met een Lepin IR receiver, Lepin remote en Lego motoren.

Het enige "slechte" Lepin onderdelen bij de Stunt Racer zijn de verfrollers die bij de spiegels gebruikt worden. Die gingen wel erg lastig in de swarte connector pin. En je mist de doos.

This footer is intentionally left blank

• little_ghost
vectormatic schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:19:
[...]
EDIT2:

Wat anders, heeft er iemand ervaring met recente technic sets van lepin/decool/cada? Ik ben toch weer aan het overwegen om de GT3RS (of iets in die richting) te kopen, maar mijn vorige ervaring met "bouwsteentjes" was niet zo best kwa bewegende delen (was een Decool versie van 8051, tandwielen en ketting werkten niet lekker, dus model was nutteloos behalve als statische display), en ik zou het jammer vinden om 80-90 euro uit te geven en dan niet fatsoenlijk de versnellingsbak etc.. te kunnen gebruiken.
Ik heb de GT3RS en de Veryon. De GT3RS heeft problemen met de versnellingsbak maar loopt verder wel redelijk (lees: hier en daar een tik of kraak). De Veyron loop soepel zonder problemen.
Beste (en meest zekere) optie is en blijft toch echte Lego, maar ja, dat moet de portemonnee ook toelaten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21-02 15:57
Na wat onderzoek ben ik er denk uit wat de eerste "bouwsteentjes" aankoop gaat worden, de Double Eagle/Cada C61016.

Als ik het allemaal goed heb is Double Eagle/Cada geen clone brand in dezelfde zin als Lepin etc.. Ze maken enkel eigen ontwerpen (vaak op basis van een RC chassis) en rippen dus geen officiele lego sets/designs. Kwaliteit schijnt heel goed te zijn kwa technische onderdelen, en na het bestuderen van wat fotos/instructies ben ik er ook achter dat ze voor sommige onderdelen heel andere molds/vormen gebruiken dan lego, en zelfs onderdelen hebben die lego zelf niet maakt. Theoretisch gezien is Cada dus 100% legaal en bonafide.

De c61016 is een unlicensed porsche 919H, en hoewel er genoeg 919H MOCs zijn, kan ik er geen vinden die echt lijkt op deze set, CADA lijkt dus echt een eigen ontwerp te hebben gemaakt. (niet heel raar ook, als er onderdelen in zitten die in officiele lego vorm niet bestaan) Stickers zijn natuurlijk gevuld met allerlei loze kreten in porsche-achtige fonts, aangezien er geen officiele porsche licentie is.

Nou is al het legaal/niet legaal gedoe eigenlijk niet zo belangrijk, maar het feit data CADA kennelijk kwalitatief erg goed spul maakt spreekt erg aan, en voor €50 heb ik dan een toffe 919H, met dezelfde functies als lego 42039 (€110), en evenveel steentjes als 42096 (€150)

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jammer, gelukkig nog wat onderweg dus kan ik dat nog gaan bouwen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-02 12:15
Grappig dan weer dat dit bericht komt van iemand met jouw specifieke username :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-02 14:42
vectormatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:25:
Na wat onderzoek ben ik er denk uit wat de eerste "bouwsteentjes" aankoop gaat worden, de Double Eagle/Cada C61016.

[Afbeelding]

Als ik het allemaal goed heb is Double Eagle/Cada geen clone brand in dezelfde zin als Lepin etc.. Ze maken enkel eigen ontwerpen (vaak op basis van een RC chassis) en rippen dus geen officiele lego sets/designs. Kwaliteit schijnt heel goed te zijn kwa technische onderdelen, en na het bestuderen van wat fotos/instructies ben ik er ook achter dat ze voor sommige onderdelen heel andere molds/vormen gebruiken dan lego, en zelfs onderdelen hebben die lego zelf niet maakt. Theoretisch gezien is Cada dus 100% legaal en bonafide.

De c61016 is een unlicensed porsche 919H, en hoewel er genoeg 919H MOCs zijn, kan ik er geen vinden die echt lijkt op deze set, CADA lijkt dus echt een eigen ontwerp te hebben gemaakt. (niet heel raar ook, als er onderdelen in zitten die in officiele lego vorm niet bestaan) Stickers zijn natuurlijk gevuld met allerlei loze kreten in porsche-achtige fonts, aangezien er geen officiele porsche licentie is.

Nou is al het legaal/niet legaal gedoe eigenlijk niet zo belangrijk, maar het feit data CADA kennelijk kwalitatief erg goed spul maakt spreekt erg aan, en voor €50 heb ik dan een toffe 919H, met dezelfde functies als lego 42039 (€110), en evenveel steentjes als 42096 (€150)
ik twijfel ook om deze te halen, heb je link waar je hem voor 50 euro gevonden hebt? ik kom steeds op 65 dollar, thanks
jammer eigenlijk, sets zijn niet altijd meer te krijgen en lego lijkt af en toe ook erg overpriced en sommige sets zijn net leuk genoeg om te hebben maar niet "de volle mep" voor te betalen (zeker als je ziet hoe goedkoop het kan worden met sinterklaas/kerst).. Heb 90% orgineel lego met af en toe een aanvulling

quorumz wijzigde deze reactie 26-04-2019 15:03 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:43
*snip* dit kan wat trollerig overkomen. ;)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 29-04-2019 08:55 (105%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Lepin zelf lijkt te denken dat het maar tijdelijk is;
https://lepinland.com/ann...ction-from-01st-may-2019/
Persoonlijk vind ik wat Lepin doet echt niet kunnen, pure diefstal, dus ik vind het positief dat ze aangepakt worden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ToolkiT schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:08:
[...]

Wat betreft huidige sets ben ik het met je eens, over sets die uit roulatie zijn is het een ander verhaal..
Als je de sets graag wilt zijn er ook gewoon legale manieren (bv Bricklink of marktplaats) maar dan ben je inderdaad een stuk meer kwijt dat snap ik. Das een financiële afweging die je dan maakt toch?

Ieder moet het voor zich weten hoor, maar ik vind bedrijven als Lepin persoonlijk niet kunnen die letterlijk alles tot aan t logo toe kopiëren.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moeten we dan echt doorgaan met deze discussie? Dit topic was juist gekomen omdat zulke discussies niet in het lego topic konden, waarom zouden ze dan hier moeten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:34:
Moeten we dan echt doorgaan met deze discussie? Dit topic was juist gekomen omdat zulke discussies niet in het lego topic konden, waarom zouden ze dan hier moeten?
Omdat dit het topic is voor bouwsteentjes die niet Lego zijn en daar valt Lepin dus ook onder. Dat Lepin nu eindelijk op de blaren moet zitten na jaren en jaren aan jatwerk moet dus ook hier besproken worden. Dat het hier "jammer" wordt bevonden door sommige posters dat Lepin stopt doet daar niet aan af. Er is jaren geprofiteerd van Lepin door consumenten die copyright niet zoveel kan schelen en nu zal je moeten wachten tot de volgende opstaat, als die al opstaat, want China als thuisbasis voor de fabriek is geen optie meer.

De discussies die trouwens niet konden in het Lego topic begonnen bij het constante gepost van Lepin "sets". Als Lepin al hun jatwerk had gedaan bij een andere bouwsteentjes producent dan Lego, hadden we nog steeds dezelfde discussie gehad, maar dan dat Lepin heeft gejat van Megablocks/Kre-o/Banbao. En dan hoort het dus nog steeds in dit topic.

En hoewel er een punt gemaakt kan worden voor 10 jaar oude sets uit productie, maakt het al het andere jatwerk van Lepin nog niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 22-02 11:32
quorumz schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:37:
[...]

bij welke store? hebben ze daar meer? Bij H&K hebben ze nix meer op de site. bestel ik misschien de hoek garage nog. kijk ik in aug wel voor de echte lego kraan met 7 motoren...
spoiler: de winkel waarbij ik het besteld heb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:44
AppieNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:36:
En ik weet dat niemand hier zich zal bekeren tot het niet kopen van Lepin, ze doen het immers al jaren, maar het slachtoffer spelen wanneer je (terecht) in een hokje wordt geplaatst dat je het copyright minder belangrijk vindt dan je portemonnee en/of je drang om iets te hebben, zeker na zo'n gerechtelijke uitspraak, is mij een brug te ver en daar zal ik dus ook op reageren.
Maar met welk doel reageer je dan? Als moraal vingertje naar de persoon die Lepin koopt?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
Staat volgens mij letterlijk in de post die je quote, maar goed. De mensen die Lepin kopen weten zelf ook wel dat het niet helemaal een nette zaak was, maar om dan het slachtoffer te gaan spelen ipv dat gewoon te erkennen, vind ik een beetje jammer en met die reden post ik dan.

Het had mensen hier gesierd als ze iets hadden gezegd als: "Ach, het was leuk zo lang het duurde, de kans dat dit een keer ten einde kwam was natuurlijk wel aanwezig, gezien de uitspraak in de rechtzaak." In plaats daar van krijg je "jammer" of "ja, maar niet beschikbaar" of insinueren dat het Lego's schuld is ("zo duur in China") zonder verder te kijken naar het hoe en wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
Ze erkennen tenminste zelf ook "tot de volgende copyright lawsuit". Zal denk ik ook niet lang op zich laten wachten als ze nog in China zitten. Maar is afwachten, ik was al verrast dat China wat deed na de uitspraak, kijken wat ze nu doen.
Beakzz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Dan zou het toch een Lepin of wat er ook voor in de plaats is/komt zijn. €250,- plus om te kijken of je iets leuk vind is niet wat veel mensen snel doen.
Twee vragen:
1. Waarom per se Lepin en niet 1 van de andere Lego alternatieven die geen/minder ontwerpen stelen?

2. Waarom meteen €250? Genoeg leuke sets in de €40-80 categorie om te kijken of je het nog leuk vindt.
Nou zal je altijd mensen houden die nooit de LEGO prijzen gaan betalen, maar die heb je ook niet als klant als het alternatief er niet is. En ondertussen verkoopt LEGO zelf ook niet slecht als je ziet hoe weinig er nog nieuw te krijgen is. Al dan niet door een kunstmatige schaarste.
Sets zijn gemiddeld 2 jaar in productie, sommige zelfs langer (8 jaar and counting), dus welke (kunstmatige) schaarste?
Het is natuurlijk knudde dat ze ontwerpen pakken in plaats van wat meer te vragen voor een eigen ontwerp of een MOC ontwerper wat geld geven, maar uiteindelijk is het voor LEGO toch ook interessant als meer volwassenen deze hobby beoefenen?
Zeker, mits die volwassen bij Lego kopen. Het blijft een bedrijf en idd als Lepin gewoon eigen spul had of MOCers betaald (dit ging niet goed bij een andere producent, MOCers wachten nog steeds op geld) was er niks aan de hand.
Misschien moet LEGO gewoon een paar dozen in een grotere oplage brengen waar door ze de ontwerpkosten wat breder kunnen verspreiden en het verschil in prijzen wat kleiner wordt.
Ik heb ooit begrepen dat de ontwerpkosten verwaarloosbaar zijn bij zulke grote bedrijven als Lego. En met de oplage van 95% bij Lego is weinig mis, de 5% zijn de (timed) exclusives.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als ik Lepin was zou ik gewoon blokjes gaan verkopen op bricklink (of een eigen variant daarvan opzetten). De mallen voor de blokjes hebben ze en daar zit geen copyright meer op. Ze hoeven dan geen ontwerpen te stelen, ze leveren alleen de blokjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:00:
Zoals? Ik weet wel dat er soms onderdelen opduiken in kleuren die nooit in sets hebben gezeten, maar toch echt Lego blijken te zijn.
ik kon ze gisteren niet direct vinden, wel kwam ik custom items tegen die vrijwel zeker geen lego zijn. (diverse wapens hoofdzakelijk, maar volgens mij ook een leger minifig)

er is ook naast lego een mogelijkheid te filteren op alle merken, en dan lijk je ook meer resultaten te krijgen

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
gertvisser2511 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:26:
Ik heb zelf ook nep lego van Lepin besteld, en het was best goeie kwaliteit! De blokjes zijn eigenlijk precies lego, alleen zonder logo erop.

Het past alleen niet op gewone lego, ten minste niet goed. Voor mij maakte dat niks uit want ik had een schip besteld, dat niet persé moest aansluiten op gewone lego.

De instructies die erbij zaten, waren in goeie kwaliteit, alleen iets donkerder dan een echt boekje.

In mijn mening is Lepin een prima alternatief, het is meestal tientallen euro's goedkoper, het wordt in goede kwaliteit geleverd, en heeft duidelijke instructies. _/-\o_
is lepin een prima alternatief als ze inbreuk maken op de rechten van lego?

dat de blokjes niet helemaal passen: daar is het dan ook nep lego voor.. die streven niet naar perfectie (dat kost veel geld gok ik)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
vectormatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Moet de discussie hier nu weer verzanden in "Lego vs $OTHER_BRAND"?

@quorumz heb je die CADA set al binnen? Ik was ook aan het overwegen om die te bestellen, er is alleen een (officiele) Chiron tussendoor gekomen...
Ik heb een CADA landrover en Motorzijspan.. beide goede kwaliteit..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-02 14:42
vectormatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Moet de discussie hier nu weer verzanden in "Lego vs $OTHER_BRAND"?

@quorumz heb je die CADA set al binnen? Ik was ook aan het overwegen om die te bestellen, er is alleen een (officiele) Chiron tussendoor gekomen...
jazeker. net als lego bouw je de auto steeds op een andere manier (ea bv niet links gespiegeld bouwen en dan rechts maar eerst van voor naar achteren en het andere gedeelte van achteren naar voren)

Hij is praktisch net zo groot als de porsche 911 rsr (42096). Stickeren doen ze wel anders: gewoon helemaal aan het einde als je hem gebouwd hebt, dat lukt gelukkig goed.

Qua moeilijkheid vergeleken met mijn andere (echt) lego technic (42096, 42082, 42056, 42009, 8258. 42055) sets hoort deze bij de moeilijkere builds)

Handleiding is prima gedaan (bestaande stuk waar je op bouwt is steeds donker gemaakt en werkt uitstekend)

Aanrader voor geld/aantal stenen/bouwfun & uitdaging/kwaliteit!

ik zie nu ook dat ik in het verleden de tank heb gekocht (stond toen geen Cada voor) maar miste een steentje waardoor ik hem nooit heb kunnen afbouwen

quorumz wijzigde deze reactie 03-06-2019 13:07 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

H_H schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:35:
Op mijn 43e wil ik weer eens als een *kuch* volwassen kind een grote doos "bouwsteentjes" in elkaar zetten. Omdat het bouwen en niet het spelen het leukste is op mijn leeftijd, kies ik dus niet voor het bekende merk, maar voor alternatieven. Ik zat op het punt om "Hogwarts" te bestellen op Aliexpress, omdat ik toch wel een liefhebber ben van de boeken. Is die aan te raden? Of zijn er andere sets met veel steentjes die interessant zijn?

En wie heeft de Hogwarts set en kan iets erover zeggen?
Ik. :) Overigens al voor de recente perikelen rond Lepin al besteld bij Ali, geleverd vanuit Spanje, dus al binnen de EU - mogelijk minder kans op controle, als je je daar druk over maakt.

Pluspunten: een leuke set om te bouwen, met heel veel details. Lekker lang mee bezig geweest, en het eindresultaat is echt erg mooi; mijn enige bouwwerk dat in de woonkamer staat (de rest heeft mijn betere helft verbannen naar de studeerkamer ;) )

Klein minpunten: de build valt soms wat in herhaling (de rotspartijen, de glas-in-loodramen). Dat heeft niks met Lego<>Lepin te maken natuurlijk, zo is het ontwerp nu eenmaal.
Groot minpunt: de grote toren past niet goed in elkaar. Hij bestaat uit een soort koker aan de binnenkant, die aan de buitenkant bekleed wordt met "repen" die op vier plaatsen vastgezet worden. En dan merk je dat het geen LEGO is: die repen zijn net te kort om ze goed vast te kunnen zetten (of de binnenkoker is te lang). Dus ik heb ze aan de onderkant vastgezet, en er aan de bovenkant een elastiekje omheen gedaan om ze op hun plek te houden.

Op zich erg jammer dat het zo moest. Het systeem op zich werkt prima bij de echte Lego; ik heb de originele Saturn V, en daar hebben ze hetzelfde principe gebruikt. Dit is dus echt een Lepin-probleem.

Maar goed, toch ben ik er wel tevreden mee. Je ziet het elastiekje nauwelijks, het totale eindresultaat is echt mooi, en het heeft me toch een hele tijd van de straat gehouden. Ik zou 'm een 8 geven, 2 punten aftrek ivm de toren, 1 punt aftrek vanwege de herhaling, 1 bonuspunt omdat ik er geen 400 euro voor betaald heb.

Edit: plaatjes.

http://i65.tinypic.com/wtx16p.jpg

Closeup van de toren, inclusief elastiekje:

http://i67.tinypic.com/b7f0w5.jpg

Bra-Jo wijzigde deze reactie 04-06-2019 09:01 (8%)

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:47

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb zelf een tijdje geleden een paar sets hiervan besteld (dinosaurus skeletten). Het viel mij nogal tegen: het was een enorm gepriegel (zeker als je redelijk grote handen hebt) en het resultaat niet al te stevig. Voor kinderen ook best pittig, in ieder geval voor mijn zoontje van 8 (die gewone en technische lego zelf prima in elkaar kan zetten). Ik vond het niet voor herhaling vatbaar.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02:51

SomerenV

It's something!

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:51:
Waren er 3 pakketten onderweg, alle 3 zouden in Nederland via DPD bezorgd worden, al dagen niets ontvangen. Status op de trackingcodes geven nu allemaal afgeleverd en getekend, maar DPD zegt zelfs niets te vinden op mijn adres en doet verder niets zonder hun tracking code, zelfs met die hele tracking te laten zien.

Mag toch niet hopen dat nu alles in Nederland met DPD gaat, zit echt niet op verdwijnende pakketjes te wachten :/
Waar heb je ergens besteld? Aliexpress gaat bijvoorbeeld volgens mij (altijd?) via PostNL omdat ze daar een partnership mee hebben.

@Brammos85 Alstu. De winkel waar ik hem besteld heb heeft hem helaas niet meer. Ik krijg 'm als het goed is ergens rond dit weekend binnen en 2 of 3 juli wordt ie in elkaar gezet. Her en der wel gelezen dat er heel soms blokjes missen, maar dat is de gok die je waagt I guess. You pay peanuts, you get monkeys :+

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Zoals eerder gezegd ga ik pas met de tank beginnen op 3 juli maar ik heb van de minifigs wat foto's gemaakt. De kwaliteit is echt dik in orde en dat zie je ook wel op de foto's. Ik heb hier ook wat spul liggen van Sluban maar dat is écht rommel. De minifigs van Quan Guan (het merk van de tank) voelen voor 99% aan als LEGO minifigs, dus dat is een flink pluspunt waard. Er zitten ook behoorlijk wat wapens en accessoires bij. Anyways, hier de foto's:

Van de bouw van de tank zelf ga ik trouwens een timelapse maken, dus zodra dat klaar is gooi ik het ook even hier neer :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de Tiger 131. Ongeveer 3 uurtjes bezig geweest maar uiteindelijk leek het erop dat ik een zakje miste. Behoorlijk wat steentjes dus die ik wel nodig had maar niet in m'n bezit heb. Wel met wat eigen spul en wat creativiteit de tank alsnog af kunnen maken. Kwaliteit van de steentjes was overigens wel echt dik in orde. Hij ziet er wel heel vet uit! _/-\o_

De winkel heb ik direct een berichtje gestuurd en ik ga 'm twee opties voorleggen: eerste optie is de missende steentjes opsturen. Tweede optie is kosteloos een nieuwe tank. Kijken wat het gaat worden :+

SomerenV wijzigde deze reactie 03-07-2019 23:44 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:44:
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de Tiger 131. Ongeveer 3 uurtjes bezig geweest maar uiteindelijk leek het erop dat ik een zakje miste. Behoorlijk wat steentjes dus die ik wel nodig had maar niet in m'n bezit heb. Wel met wat eigen spul en wat creativiteit de tank alsnog af kunnen maken. Kwaliteit van de steentjes was overigens wel echt dik in orde. Hij ziet er wel heel vet uit! _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De winkel heb ik direct een berichtje gestuurd en ik ga 'm twee opties voorleggen: eerste optie is de missende steentjes opsturen. Tweede optie is kosteloos een nieuwe tank. Kijken wat het gaat worden :+
Gaaf ding! :o Waar had je hem besteld?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Angeloonie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Gaaf ding! :o Waar had je hem besteld?
Aliexpress. Zoeken op Tiger 131 en dan degene pakken met de 'realistische' minifigs. De winkel waar ik hem heb besteld heeft hem helaas niet meer. Het is trouwens een replica van de Tiger 131 van Cobi en die is gewoon in Europa te bestellen voor ongeveer 30 a 40 euro, maar de minifgs van dat merk zijn echt spuuglelijk. Het merk zelf schijnt wel heel degelijk te zijn.

De winkel heeft trouwens gezegd dat de ontbrekende onderdelen deze kant op komen dus ik ben benieuwd ^^

Vanavond maar even een filmpje gemaakt. Weer 's wat anders dan de zoveelste foto :+

SomerenV wijzigde deze reactie 04-07-2019 21:03 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
SinergyX schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:22:
[...]

Het is geen 'bekende' set, lijkt ergens op een F1 wagen met remote functies (hebben ze hele set van, jeep, rally wagen etc). Gelukkig de goedkoopste, zie ze ook met 1:10 modellen tegen de 100 euro.
Van die remote control dingen zoals van CADA? die zijn toch legaal? Het patent op de blokjes is verstreken, en zolang het een eigen ontwerp is en geen directe rip-off van een lego set mag het volgens mij gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Medione1210
Ook maar eens bij onze Chinese vrienden besteld, want slechts minder dan 1/4e van de prijs van het echte product dat ik normaal altijd koop. Mijn vrouw is Disney fan en wilde deze graag hebben.

Leuk om te bouwen, maar wel wat kleiner dan ik had verwacht. De bouwbeschrijving was erg duidelijk, zelfs zwart en donkergrijs was prima te onderscheiden. Er stonden wel een paar kleine foutjes in, maar dat mocht de pret niet drukken.

Kwaliteit van de steentjes was hoger dan verwacht, waarbij er wel een paar minimale gietfoutjes zijn. De bedrukte steentjes zien er prima uit. De bewegende onderdelen (de schoepen en de schoorstenen) werken zonder problemen. De steentjes passen ook goed op de echte steentjes.
Aanrader voor 21,06 inclusief verzenden (en ook nog in 8 dagen in huis).

Medione1210 wijzigde deze reactie 07-08-2019 11:16 (75%)

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-02 21:09

Player1S

Formerly known as L1nt

vectormatic schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:22:
Ben op vakantie in normandie, en het stikt hier dus van de D-day musea etc.. waar ze ook best vaak een paar setjes WWII Sluban blokjes hebben

Zo heb ik gisteren een Panzer II gekocht, en die vanochtend met plezier in elkaar geprutst. kwaliteit is allemaal prima, waar mijn ervaring met decool kettingschakels was dat de ketting compleet niet loopt, is de ketting die hier als rupsband wordt gebruikt echt prima, in het ontwerp staat ie alleen net wat te strak om de wielen om lekker als rupsband te lopen. Verder voelen de blokjes op de een of andere manier net iets anders aan dan het officiele spul, maar de pasvorm is overal goed en stevig, en het ontwerp van de set is stevig en lijkt (zeker voor de schaal) erg goed op het echte apparaat.

Mocht ik nog andere kleine tankjes (ze hebben ook de soviet SU-95 en BT-7 in ~15 euro formaat) tegenkomen dan gaan die ook mee :)

Poppetjes zijn wel wat minder geslaagd dan lego spul, de gewrichten voelen wat ielig, maar afijn, dat boeit ook niet heel erg.

[Afbeelding]
Mocht je meer "LEGO" tanks willen dan kan ik Cobi sterk aanraden. Hebben hele serie met WW2 tanks, vliegtuigen en schepen.
Mooi formaat en toch betaalbaar. Kwaliteit is ook erg goed. Volgens sommige "experts" op YT komt dit zeer dicht in de buurt van het echte LEGO.
Alleen de poppetjes zijn ruk IMHO maar ik poseer toch alles zonder.

Zelf meerdere tanks van en 1 vliegtuig. Gaat zeker nog uitgebreid worden de komende jaren.

http://cobi.eu/small-army/world-war-2

Player1S: Mixer

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met die schakels, een hobbyvijl rond ~1mm diameter kan je aantal 'haakjes' wat bijvijlen, als je dat over een aantal doet, creëer je genoeg ruimte om het goed te laten lopen. Eerst even vooraf zoeken naar de schakels die meeste 'vast' zitten, daarmee beginnen.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

vectormatic schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:24:
@Player1S Cool! als je een keer toekomt aan een foto-tje ben ik wel benieuwd, vooral de duitse tanks en de T34

Zal ook eens bij alltoys kijken, die Panzer III Ausf E is right up my alley zogezegd
Had de meesten nog op de mobiel staan.

werkt deze link? https://boards.wetransfer...qulz20190910100609/latest
Als ie niet werkt gooi ik ze ergens anders op.

De T34 die ik had had oorspronkelijk Poolse insignia's. Na mailen met ze kreeg ik blokjes + poppetjes voor de Russische uitvoering.

Zal later nog wel even paar mooie fotos maken van elk model apart.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

@vectormatic Cobi heeft toevallig gister nieuwe catalogus uitgebracht en er zijn best wel wat tanks uit gegaan :(
http://xcatalogues.cobi.pl/katalogi/2019/klocki-04-en/

De M1 Abrams ook dus die heb ik toch maar even snel besteld nu hij nog te bestellen is.
Voor jou is het misschien wel interessant dat er straks weer een KV-2 komt (bij de World of Tanks sectie)

Zelf zit ik ook op de Leopard 2 te azen.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keverjeroen schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:
Aangezien Lego zelf nog steeds geen goede lichtsetjes heeft voor hun eigen modellen ben ik eens aan het rondbladeren bij Ali. Daar kwam ik bijvoorbeeld https://www.aliexpress.com/item/33005565305.html tegen voor set 70840. Deze kost dan rond de 29,-, maar ik zie een zelfde setje ook voor €68,- te koop bij een andere seller.

Zij er hier mensen die ervaring hebben met lichtsetjes en is in dit geval goedkoop duurkoop? Of zijn de goedkopere setjes goed genoeg? Ben benieuwd!

(Ja ik heb zelf al eens lopen knutselen met goedkope kerstlampjes (die hele kleine op hele dunne koperdraadjes), maar dat kreeg ik niet mooi weggewerkt.)
koop meestal modular setjes max $10- $12, vind het aantal ledjes bij deze set voor 29,- best minimaal. Misschien kun je een modular vinden die vergelijkbare steentjes heeft (en die 2 of 3x kopen).

Dan heb je veel meer mogelijkheden met verlichting; zoals aan een raspberry hangen, en zo je (straat) verlichting automatiseren, of in schema schakelen;

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

keverjeroen schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:
Aangezien Lego zelf nog steeds geen goede lichtsetjes heeft voor hun eigen modellen ben ik eens aan het rondbladeren bij Ali. Daar kwam ik bijvoorbeeld https://www.aliexpress.com/item/33005565305.html tegen voor set 70840. Deze kost dan rond de 29,-, maar ik zie een zelfde setje ook voor €68,- te koop bij een andere seller.

Zij er hier mensen die ervaring hebben met lichtsetjes en is in dit geval goedkoop duurkoop? Of zijn de goedkopere setjes goed genoeg? Ben benieuwd!

(Ja ik heb zelf al eens lopen knutselen met goedkope kerstlampjes (die hele kleine op hele dunne koperdraadjes), maar dat kreeg ik niet mooi weggewerkt.)
Ik heb enkel 1 set van kyglaring (die zijn meestal duurder) besteld, verschil wat mij was verteld dat zij 'specifieke' lampjes hebben voor de blokjes waar licht moet (zoals koplampen), waar anderen veelal de generieke 1*4 of 2*2 lamp 'blokjes' gebruiken met bepaalde lengte draad.

https://nl.aliexpress.com....1000013.6.27259bae2qtVfm
Deze is onderweg voor mijn mustang.

Ik heb ook een generieke set voor m'n champ cars, deze zijn gewoon 1*4 blokjes met een usb-connector, scheelt inderdaad flink aan prijs.

Qua kwaliteit? Kwestie van afwachten denk ik maar :P Ik heb ook mini-shops, waarvan 3 met verlichting (een 1*4 en een 1*2 blokje) en deze doet het nog steeds, die is denk ik al een jaar of 2 oud.

SinergyX wijzigde deze reactie 23-09-2019 17:08 (4%)

• Tarin
  • Laatst online: 18:02

Tarin

Just plain weird.

Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Thx! Erg nuttig. Ik ben ook aan het rondkijken voor zo’n Duplo knikkerbaan. Er is erg veel keuze.

Naast originele Hubelino, heb je natuurlijk eindeloos veel grote banen met heel veel steentjes van AliExpress, en heb je op www.knikkerbaanxl.nl ook nog wat varianten.

Zou ideale oplossing misschien zijn Hubelino te mixen? Zodat je wel de kennelijk handigere stukjes van Hubelino ook ter beschikking hebt?
Ik heb inmiddels het hier meest gemiste stukje getekend en geprint:

Verder staat een grote doos Hubelino nog steeds op het verlanglijstje. Na uitgebreider spelen hebben we gemerkt dat de pasvorm af en toe net-niet is en dat de stukjes daarom na verloop van tijd een beetje omhoog komen - een knikkerbaan opbouwen en die twee dagen laten staan en gebruiken betekent dat je de stukjes af en toe opnieuw aan moet drukken. Maar het eerste driekwart jaar (onze meid is nu bijna 3) zijn de meeste banen gesneuveld doordat ze er op ging hangen om een knikker uit een van de trechters te halen ;).

Ik zal verder stukjes blijven printen denk ik; ik gebruik momenteel twee slopes om onder een trechter de baan in 2 te splitsen, maar die zorgen voor net teveel plat vlak dat er af en toe een knikker blijft liggen. De volgende duwt die dan weg, maar als er dan twee knikkers in de trechter zitten blijft de boel wel eens vast hangen.
Of we doen er een paar kogellagerkogels bij, maar dan vrees ik voor het laminaat mocht die eens buiten de knikkerbaan rondvliegen ;). Er wordt hier vrijwel nooit met speelgoed gegooid, maar je weet nooit wanneer er toch een keer een woede-aanval voorbij komt :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
Toch benieuwd: is iemand al een kopie van de Friends tv show set tegengekomen?
https://nl.aliexpress.com...1602_9,searchweb201603_52

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:22
WiLLoW_TieN schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:27:
Op AliExpress vind ik met zoekterm LEPIN eigenlijks....niks.
Is dat i.v.m de gewonnen rechtzaak onlangs door LEGO ?
En waar moet je NU zijn wil je voordelig LEPIN kopen ??
Volgens het lepin topic op reddit is deze shop betrouwbaar: https://www.yourwobb.com/.

Verder schijnen King, Queen en Jack de opvolgers van Lepin te zijn. Kazi maakt treinen (ook origineel, als in geen Lego kopie).

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

B2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:59:
Normaal gesproken ben ik toch wel een 'alleen het echte' type, maar gezien de prijs van de grote modulars zou ik wel eens een Chinese willen proberen :) Is er nou nog veel kwaliteitsverschil te merken? Qua pasvorm e.d? De enige ervaring met knock-off Lego die ik heb is zijn de gratis bouwsteentjes die je bij diverse supermarkten kreeg de afgelopen jaren..

En welk 'merk' zouden jullie aanraden voor de modulars? Lepinblocks?
Je merkt wel kwaliteitsverschil. De blokjes zijn wat lichter, een plaatje van echt lego en een plaatje van nep lego voel je direct, de neppe weegt misschien de helft.
Qua pasvorm is het meestal prima. Af en toe heb je stukjes die net niet helemaal lekker gaan (of te strak, of te los), en heel af en toe kun je een stukje hebben dat niet goed uit een mal is gekomen (misvormd, half gesmolten of mist een deel). Maar afhankelijk van wat je er mee gaat doen maakt dit allemaal weinig uit.
Ga je voor display: dan merk je echt geen verschil. Ga je voor speelbaarheid: dan is het misschien wat eerder merkbaar doordat onderdelen net wat minder soepel aansluiten (bijv. tandwieltjes oid) en het net wat minder werkt dan echte lego.

Lepin is IMO het beste nep-merk, maar die bestaan eigenlijk niet meer. Je zou hier eens kunnen kijken, dit zijn goede kwaliteit sets van een goede seller: https://www.jeremywhatsup.com/

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

@Gaius nieuwe catalogus

De PzII komt terug.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vorige week deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/4000315081737.html

Heb de Tiger dus z'n broertje mag niet ontbreken :P

• vectormatic
Nou, de kop is er af wat Cobi tankjes betreft, gisteren van Sinterklaas een Cobi Renault FT gekregen oOo

Ik ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de blokjes en tracks (en ja, de smallere tracks zijn slechter, weet ik)

EDIT: gister avond de FT in elkaar geklikt, en ben best onder de indruk. Ondanks dat er kwa verhoudingen(rupsbanden, front sprocket) en features (commanders hatch, uiteind van t kanon) wat dingen niet kloppen is het onmiskenbaar een FT, en ziet er toch net wat gedetailleerder/echter uit dan de sluban tankjes die ik tot nu toe een paar heb (niet gek ook, compleet andere schaal.
Ook de rupsbanden verrasten me positief, de assemblage is wat finnicky (van de kettingschakels gaan drie keer zo snel), maar op alles behalve echt heel gladde ondergrond draaien ze netjes mee zonder dat je de tank heel hard op de ondergrond hoeft te duwen.

Tijd om eens wat plek te maken om de tankjes neer te zetten, en dan maar eens wat extra Cobi spul aanschaffen, iets in de richting van een PzIII of Stg (of KV1/IS2 :P)

vectormatic wijzigde deze reactie 06-12-2019 09:29 (64%)

• vectormatic
@quorumz Holy crap die F15 transformer :P Toch wel grappig dat de chinezen dan als transformer een beter lijkende straaljager kan bouwen dan lego als ze daadwerkelijk alleen een straaljager bouwen (42066)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chaker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:25:
Vraagje, moet je op aliexpress douanekosten betalen voor zo een bouwpakket (Belgïe, > 21 euro)? Ik bestel vaak op banggood en via priority direct mail zijn er geen kosten maar ben niet zo bekend met aliexpress.
99% krijg een veel lagere notering op de pakbon dan de waarde echt is, zelfs mijn Porsche stond op 21 dollar :P Of je moet echt een keer de sjaak zijn en ze willen facturen zien, heb ik buiten 1 auto (de Ferrari) nog voor blocks nooit douanekosten gehad.
Humor, die van mijn is onderweg, vond ik vorige week :D

• Medione1210
Chaker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:25:
Vraagje, moet je op aliexpress douanekosten betalen voor zo een bouwpakket (Belgïe, > 21 euro)? Ik bestel vaak op banggood en via priority direct mail zijn er geen kosten maar ben niet zo bekend met aliexpress.
Boven de 22 euro betaal je in principe douanekosten én administratiekosten als je pakketje eruit gepikt wordt. Daarnaast zijn Lego kopieën veelal verboden en kunnen derhalve in beslag genomen worden.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Angeloonie schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:41:
Vorige week deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/4000315081737.html
[Afbeelding]

Heb de Tiger dus z'n broertje mag niet ontbreken :P
:X

Nou heb deze binnen gekregen.. Dit weekend alles even snel uitgepakt en gisteren begonnen met bouwen.

Bij plaatje 1 ging het al mis.. Ontbrekende stukjes.. En in plaatje 2 ook.. En 3 ook.. :')

Uiteindelijk begonnen met de turret te bouwen, en op 1 stukje na was die wel compleet. En verder ook zo veel mogelijk losse delen gebouwd om te kijken hoe ver ik kon komen, gelukkig toch nog aardig wat, maar hij is simpelweg niet af te bouwen nu (bijv. 10 stukjes om de wielen vast te maken ontbreken).
En ik heb een handvol 1x6 bricks terwijl dat 1x6 plates hadden moeten zijn.

Al met al heb ik denk ik zo'n 15 stappen oid waar ik stukjes mis 7(8)7
Deze week maar even duidelijk in kaart brengen en contact opnemen. Helaas deze tank niet van dezelfde shop als de vorige keer die netjes de stukjes nastuurde, maar hopelijk komt het goed. Anders kijken of er wat te bricklinken valt, volgens mij mis ik geen "Tan" stukjes, en ook geen unieke stukjes lijkt het.

On another note, deze wordt ook deze week bezorgd :P

• SomerenV

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:40:
[...]

Netjes, ik denk dat ie beter lijkt, en zeker beter rijdt dan de sluban tank, alleen de grijze kleur is wat jammer, want volgens waren soviet tanks vroeger gewoon groen
Doorgaans waren ze inderdaad groen, maar de winterversie is grijs. Nu alleen nog de winterversie van de Soviet minifigs scoren :p

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:54:
[...]

Jammer van die missende stukjes!
Ik zit nu op 11 sets van 400 stukjes en meer en alles is tot nu compleet, waarbij het setje van de notenkraker ook nog eens netjes in genummerde zakjes was verpakt.
Wel zat er af een toe een blokje met een imperfectie tussen, maar ook dat was minimaal gelukkig.
Heb uiteindelijk van de week contact opgenomen, en ze gaan de stukjes opsturen. Uiteindelijk inderdaad 15 stappen met een of meerdere stukjes missend.
Maar: ik heb ook véél stukjes extra, echt heel veel. Ik vermoed dat ze een bepaald zakje er 2x in hebben gedaan en een ander zakje vergeten zijn. Kan bijna niet anders gezien de hoeveelheden ontbrekend/missend.

Mijn Panther is er nog steeds niet, lijkt ergens bij de overgang van China naar NL vast te zitten, hij is in NL maar is er nog niet :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren mijn Panther afgemaakt, wonder boven wonder maar 1 missend stukje, en die was op te lossen met reservestukjes (miste een 2x4, maar had 2 1x2 extra).

En de Tiger die al af was:

Nu wachten op de missende stukjes voor de Tiger II/King Tiger. Aliexpress verkoper heeft de stukjes (hadden foto ervan gestuurd), maar misten nog 3 stukjes in oranjebruin in de foto. Ze sturen nu die stukjes in het grijs op.. :P Nouja, is toch voor binnenkant, dus /care :+

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Tijdje terug de Maus (van Cobi) binnen gekregen en nu in m'n kerstvakantie maar 's gebouwd. Wat een bakbeest. Love it. :D

Hier twee foto's, de Tiger 131 is ter vergelijking.

Leuk, op naar de volgende. :P

• HennyHart
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-02 15:22
Ik zou voor Lepin of Decool gaan. Betrouwbare websites zijn www.yourwobb.com en www.jeremywhatsup.com

Edit: Ook leuk: www.reddit.com/r/lepin

HennyHart wijzigde deze reactie 15-01-2020 18:27 (8%)

• HennyHart
Op Reddit geven sommigen aan dat Decool iets beter is, maar volgens mij zijn die verschillen verwaarloosbaar. Lepin is na de rechtzaak, en daarop volgende inval doodleuk verder gegaan als King, Queen en Jack, inderdaad.

De Reddit site is een aanrader, alles over bootlego (en meer) wordt daar besproken.

Edit: paar letters verloren

HennyHart wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:13 (5%)

• HennyHart

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:06:
Vraagje voor de Cobi-liefhebbers hier, zijn de tanks van Cobi allemaal ongeveer dezelfde schaal? Ik overweeg om een Pz III te kopen, en zie dat over een paar maanden ook de Stug III en Pz II nieuw uitkomen, naast natuurlijk de al beschikbare Panther, als ik die nu ga verzamelen, kloppen de verhoudingen dan een beetje, of is een Pz II dan ineens veel te groot in vergelijking met een Panther of zo?
Ik heb er even een paar uitgerekend:

De Tiger 131 is 1 : 28,7
De Panther is 1 : 31
De Hetzer is 1 : 26,8
De Pz1 is 1 : 25,1

Dus er zit verschil in de schaal, en de kleine tanks zijn iets te groot in verhouding tot de grotere tanks, maar overall zit het redelijk bij elkaar in de buurt. Maar goed, kleine sample size, kan zijn dat andere tanks er meer naast zitten natuurlijk.

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 04-02 00:33
De Cada 919 zit in elkaar :*)

Was een leuk project om te bouwen ! Deze auto heeft een werkende vering, overbrenging, motor en stuur inrichting. Tevens zit er in de rechter zijkant een schakelmechanisme en draaiknop waarmee je de deuren en achterkant kan openen.

Geen idee hoe de kwaliteit zich verhoudt tot Lego of andere merken aangezien ik geen enkele referentie heb maar ik heb er niks op aan te merken in ieder geval. Alle onderdelen waren aanwezig en onbeschadigd.

8)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-02 15:43
GaHard schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:13:
De Cada 919 zit in elkaar :*)

Was een leuk project om te bouwen ! Deze auto heeft een werkende vering, overbrenging, motor en stuur inrichting. Tevens zit er in de rechter zijkant een schakelmechanisme en draaiknop waarmee je de deuren en achterkant kan openen.

Geen idee hoe de kwaliteit zich verhoudt tot Lego of andere merken aangezien ik geen enkele referentie heb maar ik heb er niks op aan te merken in ieder geval. Alle onderdelen waren aanwezig en onbeschadigd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
8)
Hey die heb ik vorige week ook binnen gekregen. Ben alleen eerst begonnen aan de James Bond DB5 met schietstoel :+ , maar mooi om te zien dat de Cada kwalitatief goed is.

• vectormatic
@Frans92 Leuk dingetje, niet het meest accuraat, maar wel herkenbaar een sherman, en voor die prijs kan je niet sukkelen.

• Medione1210
Frans92 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:31:
Zojuist mijn eerste tankje gebouwd. Voor 9 euro deze gekocht:https://m.nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
En zo ziet die eruit:
[Afbeelding]

Geen ontbrekende stukjes en voor zover ik het kan beoordelen een goede kwaliteit blokjes.
Zo'n pakket bouwen vind ik erg leuk, ik ga eens kijken voor meer!
Ziet er erg goed uit.

Weet iemand welke los te kopen militaire Minifigs het meest op originele Minifigs lijken?

• Jean-Bob
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Geen LEGO dus moet hier denk ik:
Adam Reed Tucker, de man achter LEGO Architecture, is zijn eigen bedrijf begonnen in bouwsteentjes genaamd the Atom Brick. Hij ontwerpt modellen op gebied van architectuur maar op zijn site staan ook allerlei andere categorieën. Momenteel verkoopt hij 3 Frank LLoyd Wright modellen en een WWII U-Boat model. Ben nog niet kapot van de huidige line-up maar in een interview met the Brick Architect zegt hij ook bezig te zijn met modellen van le Corbusier, Mies von der Rohe en andere architecten en verder oa het Colosseum, Angkor Wat, Macchu Piccu.. Best benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien! De steentjes zijn van LOZ en blijkbaar ongeveer 3/4 van de grootte van LEGO.

• vectormatic
Vandaag weer een sluban setje gebouwd, dit keer de soviet half-track

Leuk modelletje, en de rupsbanden hier zijn van een ander type, en lopen lekker soepeltjes, in tegenstelling tot de dunne tracks of alle tanks die ik tot nu toe heb. Op een echt gladde tafel glijden ze nog, maar op de bank rollen ze als een malle. Ook een leuke uitbreiding van mijn rode legertje. Bijkomend pluspuntje is dat de half-track achteraan een "trekhaak" heeft, en dat de 4-in-1 setjes uit de WWII lijn er achter te hangen zijn, dus wie-weet krijgt Ivan er wel een AA-gun bij :P

Enige nadeeltje vind ik dat dit model met het kanon, eigenlijk niet lijkt op iets wat ik kan vinden. De soviets hadden best half-tracks, maar er is weinig over te vinden, en ik heb er nog geen gezien met een geschutskoepel bovenop. Misschien dat ik de koepel er wel afsloop en de turret ring hergebruik voor de BT-7

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:32
Naar aanleiding van dit topic kwam de interesse voor de WW2 Lego "knock-offs" weer boven en heb ik de knoop doorgehakt en een paar sets besteld om het eens te proberen. Vandaag was het uitstekend weer om een set op te bouwen en Tiger 131 was de keuze:

Dat viel (als Lego fan) niet tegen;

+ Tov Lego een uniek thema (die 1op 1 Ali kopieën heb ik niks mee, maar dit is iets wat Lego zelf niet aanbied).
+ Kwaliteit is prima. Goede verpakking, handleiding op fatsoenlijk papier, stenen zelf zeer acceptabel (net geen Lego kwaliteit, maar ze klemmen meer dan stevig).
+ Cobi verbetert z'n ontwerpen, ik bekeek de review van "131" van een aantal jaren terug en daarmee vergeleken ziet de huidige er veel beter uit en dat doen ze met meer sets als ik zo kijk.
+ Geprinte decals (!).
+ Eind resultaat ziet er als display model prima uit, als speelgoed zal het minder zijn.

- Handleiding is op sommige punten wat minder duidelijk.
- Bouwtechnieken tov Lego zijn wel vrij simpel (plates stapelen).
- De minifigs ... tsja ... heb maar (dat dan weer wel) op Ali een paar duitse troepen besteld.

Het blijft jammer dat Lego zelf dit niet in het assortiment heeft, al zou het dan veel duurder zijn, maar Cobi bied (in ieder geval deze) een meer dan redelijke alternatief. Van de week de Sherman er maar eens bij bouwen en kijken wat de volgende wordt ... verder met DAK, de Tiger II of dat nieuwe Karl Gerath ... keuze genoeg :P

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True