Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 2
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:58

SomerenV

It's something!

Gisteren mijn eerste Cobi-set gekregen van m'n vriendin. Zéér degelijk spul, mooie doos, alles netjes verpakt en duidelijke instructies. Zeer tevreden dus :) Hele gave tank ook _/-\o_

Wat me wel echt tegenviel is dat er maar één minifig bij zit en geen accessoires. Gelukkig had ik nog wat spul over van m'n Tiger 131 dus ik heb de Panther nog een beetje aangekleed. Nu boeit de minifig me persoonlijk niets omdat die er gewoon écht niet uit zien, maar de helmpjes passen ook op reguliere LEGO-minifigs. Meer helmpjes is altijd een pluspunt natuurlijk.

Vandaag ook de BT-7 van Aliexpress binnengekregen. Eén missend stukje (een uitlaatje) maar dat kon ik oplossen met twee andere stukjes die ik over had. Er zit een bestuurdersstoel in de tank, maar het poppetjes past daar niet in tenzij die plat ligt. Scharnieren zijn ontzettend stroef en de klep op de achterkant gaat niet echt lekker open (de deurtjes laten dan los). Verder een prima build en de tank ziet er geinig uit. Voor de prijs (14 euro) een prima setje.

Waarschijnlijk komen volgende week wat extra minifigs binnen die ik om ga toveren tot Poolse verzetsstrijders. Daarna een leuke MOC maken voor bij de tank.

Ik had Cobi/Ali echt véél eerder moeten ontdekken. Gaaf om eindelijk twee interesses (LEGO en WW2) met elkaar te kunnen combineren :D

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-02 20:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren mijn Panther afgemaakt, wonder boven wonder maar 1 missend stukje, en die was op te lossen met reservestukjes (miste een 2x4, maar had 2 1x2 extra).

En de Tiger die al af was:

Nu wachten op de missende stukjes voor de Tiger II/King Tiger. Aliexpress verkoper heeft de stukjes (hadden foto ervan gestuurd), maar misten nog 3 stukjes in oranjebruin in de foto. Ze sturen nu die stukjes in het grijs op.. :P Nouja, is toch voor binnenkant, dus /care :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Tijdje terug de Maus (van Cobi) binnen gekregen en nu in m'n kerstvakantie maar 's gebouwd. Wat een bakbeest. Love it. :D

Hier twee foto's, de Tiger 131 is ter vergelijking.

Leuk, op naar de volgende. :P

• GaHard
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 04-02 00:33
De Cada 919 zit in elkaar :*)

Was een leuk project om te bouwen ! Deze auto heeft een werkende vering, overbrenging, motor en stuur inrichting. Tevens zit er in de rechter zijkant een schakelmechanisme en draaiknop waarmee je de deuren en achterkant kan openen.

Geen idee hoe de kwaliteit zich verhoudt tot Lego of andere merken aangezien ik geen enkele referentie heb maar ik heb er niks op aan te merken in ieder geval. Alle onderdelen waren aanwezig en onbeschadigd.

8)

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:53

Frans92

VFR800

Zojuist mijn eerste tankje gebouwd. Voor 9 euro deze gekocht:https://m.nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
En zo ziet die eruit:

Geen ontbrekende stukjes en voor zover ik het kan beoordelen een goede kwaliteit blokjes.
Zo'n pakket bouwen vind ik erg leuk, ik ga eens kijken voor meer!

XBL: DonFrans

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Gisteren gevonden dat Sluban weer wat nieuwe WOII sets heeft, meest in het oog springende is dat ze kwa tanks redelijk middenlandse zee/noord afrika georienteerd zijn, met twee italiaanse tanks, en een veldslag met een sherman.

Ik heb zelf meteen de italiaanse minitank besteld (een CV-35 "tankette)

Maar het grotere model, een M14/42 komt er ook vast wel

En ondertussen wacht ik rustig af tot de nieuwe Cobi sets van dit jaar beschikbaar worden, dan wordt de panzerbrigade eens fors uitgebreid

EDIT: Setje is inmiddels binnen en gebouwd. Leuk tankje, en echt wel grappig hoe klein ie is. Het belangrijkste nadeel van Sluban blijft wel, namelijk de tracks lopen voor geen meter. Dit ligt volgens mij niet aan de schakels zelf, maar de manier waarop de tracks over de road wheels, drive wheel en idler lopen is gewoon prut.

Desondanks is het een leuk display-dingetje, en staat het figuurtje er goed in. Toch denk ik dat de volgende aankoop Cobi wordt, alleen ff wachten tot er een leuk tankje beschikbaar is.

vectormatic wijzigde deze reactie 07-02-2020 21:23 (24%)

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Vandaag weer een sluban setje gebouwd, dit keer de soviet half-track

Leuk modelletje, en de rupsbanden hier zijn van een ander type, en lopen lekker soepeltjes, in tegenstelling tot de dunne tracks of alle tanks die ik tot nu toe heb. Op een echt gladde tafel glijden ze nog, maar op de bank rollen ze als een malle. Ook een leuke uitbreiding van mijn rode legertje. Bijkomend pluspuntje is dat de half-track achteraan een "trekhaak" heeft, en dat de 4-in-1 setjes uit de WWII lijn er achter te hangen zijn, dus wie-weet krijgt Ivan er wel een AA-gun bij :P

Enige nadeeltje vind ik dat dit model met het kanon, eigenlijk niet lijkt op iets wat ik kan vinden. De soviets hadden best half-tracks, maar er is weinig over te vinden, en ik heb er nog geen gezien met een geschutskoepel bovenop. Misschien dat ik de koepel er wel afsloop en de turret ring hergebruik voor de BT-7

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:21
Naar aanleiding van dit topic kwam de interesse voor de WW2 Lego "knock-offs" weer boven en heb ik de knoop doorgehakt en een paar sets besteld om het eens te proberen. Vandaag was het uitstekend weer om een set op te bouwen en Tiger 131 was de keuze:

Dat viel (als Lego fan) niet tegen;

+ Tov Lego een uniek thema (die 1op 1 Ali kopieën heb ik niks mee, maar dit is iets wat Lego zelf niet aanbied).
+ Kwaliteit is prima. Goede verpakking, handleiding op fatsoenlijk papier, stenen zelf zeer acceptabel (net geen Lego kwaliteit, maar ze klemmen meer dan stevig).
+ Cobi verbetert z'n ontwerpen, ik bekeek de review van "131" van een aantal jaren terug en daarmee vergeleken ziet de huidige er veel beter uit en dat doen ze met meer sets als ik zo kijk.
+ Geprinte decals (!).
+ Eind resultaat ziet er als display model prima uit, als speelgoed zal het minder zijn.

- Handleiding is op sommige punten wat minder duidelijk.
- Bouwtechnieken tov Lego zijn wel vrij simpel (plates stapelen).
- De minifigs ... tsja ... heb maar (dat dan weer wel) op Ali een paar duitse troepen besteld.

Het blijft jammer dat Lego zelf dit niet in het assortiment heeft, al zou het dan veel duurder zijn, maar Cobi bied (in ieder geval deze) een meer dan redelijke alternatief. Van de week de Sherman er maar eens bij bouwen en kijken wat de volgende wordt ... verder met DAK, de Tiger II of dat nieuwe Karl Gerath ... keuze genoeg :P

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True