Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sport Feedback

Pagina: 1 2 3 ... 7
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ramzzz schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:23:
[...]

Er was weer eens dusdanig veel wangedrag qua trolls en reacties, met de bijbehorende TR's, dat een afkoelperiode prima was.
Dusdanig veel wangedrag? 3 :? posts geedit (waarvan 2 van mij, prima overigens).. en dan alle -tussen de regel trolls- gewoon laten staan. Welk wangedrag wordt er precies bedoeld? Want die posts van mij waren 4 uur eerder op de middag. Niet echt nodig om het hele topic dicht te gooien, zeker niet omdat ze nou oh zo erg waren.

Als je wil dat het voetbaltopic weer ‘normaal’ wordt dan zullen bepaalde users toch echt op een andere manier moeten gaan posten, of helemaal niet meer posten. Op deze manier is het voor de Ajax-kliek lekker posten, elkaar duimpjes geven en de rest met z’n allen afzeiken.

Maar ik denk dat er beter een apart voetbaltopic gemaakt kan worden, en dan hernoemen we het voetbaltopic wel naar het Ajax topic, weet ik zeker dat ik er niet meer hoef te komen, nu laat ik me nog eens verleiden om te zien of het over voetbal gaat.

St@m wijzigde deze reactie 15-04-2019 07:16 (21%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Eens... met die verstande dat ik op het eerste deel van jouw post doel. Wellicht ervaar ik het anders dan jou vanwege mijn clubvoorkeur, maar ik ben van mening dat er prima gediscussieerd wordt, los van de clubkleuren. Natuurlijk spelen die een rol, dat is onoverkomelijk, maar een trol is een trol en heeft in mijn ogen weinig te maken met iemand voorkeur qua club. Daar dient gewoon strakker op gemod te worden, op de persoonlijk met bijbehorende consequenties Echter heeft het modbeleid nu veel weg van de VAR, er is een willekeur en geen heldere lijn in te bekennen.

Zoals ik het bekijk moet er ondanks de verschillende clubkleuren gewoon gezond gediscussieerd kunnen worden en hoort een steekje hier en daar er gewoon bij. Als dat laatste in de algemeenheid gebeurt is er niemand die daar over valt, enkele uitzonderingen daargelaten. Die uitzonderingen vallen met regelmaat op de persoon aan of grossieren in ongefundeerde one-liners die enkel negatieve reacties uitlokt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:14

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

St@m schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:05:
[...]

Dusdanig veel wangedrag? 3 :? posts geedit (waarvan 2 van mij, prima overigens)..
En nog het een en ander richting trashcan. Maar wat mij betreft was dit alles inderdaad ook niet van een dusdanig kaliber dat daarvoor het topic zowat de hele zondag avond dicht moest.

@Ramzzz laten we even bespreken hoe we dit handiger aan kunnen pakken en of er wellicht wat vers bloed bij moet om te voorkomen dat iemand zich genoodzaakt voelt op deze manier aan de rem te trekken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Er is wel degelijk een clubje van ~4/5 personen, allen uitgesproken voor Ajax die constant zitten te zeiken op alles wat ook maar ruikt naar PSV en (in minder mate) Feyenoord. Iedere kansloze opmerking wordt geliked door hetzelfde kliekje. Als jij jezelf onder de Ajax-kliek wilt scharen moet je dat zelf weten, ik schaarde je er niet onder :P

Dan zijn het weer de supporters in het stadion die niet genoeg lawaai maken, dan zijn het users die niet op tijd hebben gereageerd in het topic, dan is het weer Mark van Bommel, dan weer Luuk de Jong, dan weer Lozano, @Leon Zwiers kan niets meer zeggen of die slaapt in een Ajax of PSV pyjama (wat maar uitkomt op dat moment), of hij er zelf een probleem mee heeft weet ik niet :P , maar het is gewoon irritant dat je niet meer iets kunt posten zonder dat er een groepje users direct iets over te zeuren heeft.

Constant zaniken, zuigen en zeuren, heel erg vermoeiend.

Maar goed, dat is mijn zienswijze, natuurlijk zal die van andere users anders zijn.

St@m wijzigde deze reactie 15-04-2019 12:22 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@St@m ik schaar mijzelf inderdaad wel onder een algemene noemer als 'Ajax kliek', maar de beschrijving die je ervan geeft herken ik mij inderdaad minder in. :P
Mijn punt was meer dat ook als Ajacied het topic niet per definitie aantrekkelijk meer is. Afgelopen weekend heb ik ook bewust niet terug gelezen omdat ik wel kon uittekenen hoe de sfeer zou zijn.

Je punten herken ik op zich ook wel, maar zo zwaar als jij het inzet zie ik het zelf ook weer niet. Zonder in de verdediging te willen zie ik ook van andere clubs wel mensen zuigen, maar het doet wat dat betreft niet ter zake voor welke club je bent.
Een beetje steken onder water is juist wel leuk, mits met mate. Het krijgt in sommige gevallen een beetje een kroeg-gehalte en dan zou ik wel graag wat meer op de inhoud discussiëren in plaats van herhalend over onderwerpen die alleen subjectief gezien kunnen worden. :)

Maken jullie wel braaf bakken met contextvolle TR's aan zodat de modjes ook in de peiling hebben welke posts als vervelend ervaren worden?

Gonadan wijzigde deze reactie 15-04-2019 17:07 (7%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 01:03:
Ik denk dat je het nu toch wel wat overdrijft met opmerkingen als "op alles negatief reageren" of alleen elkaar maar duimpjes geven.
Ja er zijn wat users die Ajax supporter zijn en waarbij het lijkt dat ze alleen maar posten om bij een ander het bloed onder de nagels vandaan te halen. En ik weet ook heel zeker dat er genoeg users van "de Ajax kliek" zijn die dan meteen de rapporteer knop indrukken. Maar "aan de andere kant" zijn er ook wel wat vaste namen die daar elke keer weer met liefde en plezier met gestrekt been op in gaan.

Hoewel iemand het afgelopen weekend bv op een wat vervelende manier postte (bevalt het je niet maak dan een TR), is dat uiteindelijk wel de kern (en dan moet ik mezelf er alleen even aan herinneren dat ik niet moet gaan posten dat ik een TR genaakt heb :$ ). TR maken en negeren. Hoe lastig dat soms ook is merk ik zelf ;)
En anders help ik je wel herinneren. })
ST10©DE schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:41:
Om maar even iets te noemen.

- Afgelopen seizoen is er regelmatig gezeurd dat een team als PSV het niet nodig heeft om tijd te rekken. Nu doet Ajax (Onana) dat en wordt het gebagatelliseerd.

- Er wordt gezegd dat de overwinning overdreven gevierd wordt. Ajacieden counteren dat met dat ze gewoon blij zijn met 3 punten. Ik kan me nog posts herinneren dat Feyenoord helemaal werd afgebrand nadat ze een voor hun belangrijke wedstrijd vierden "alsof ze kampioen" waren geworden.

Betreffende de TR's, ik merk dat bepaalde TR's gewoon niet worden opgepakt. Dus dan kan je wel zeggen, maak een TR aan, maar ook degene die dat oppakken zijn niet objectief (mijns inziens).
En ik kan je verklappen dat ik daar in principe dus helemaal niks mee ga doen. ;)
Heb wel wat beters te doen dan over elk kleine grief maar in te grijpen, reactie verwijderen etc. Een beetje weerbaarheid op het internet of bepaalde reacties negeren mag ook wel gevraagd worden. Komt nog eens bij dat ik niet al te diep in de voetbal zit waardoor ik soms ook wel eens wat subtiele details mis. Voor een inhoudelijk simpele TR is het voor mij dan vaak ook meteen 10 a 20 reacties teruglezen om de context te begrijpen. Het is soms gewoon tijdrovend waardoor zaken blijven liggen. Zeker omdat ik persoonlijk twee fora's heb en geloof me dat deze vaak de rustigere, makkelijke en minder dringende van de twee is. Dat is gewoon realiteit voor mij.

Qua TR's zelf is de inhoud ook wel het belang. Zelfs modjes lezen niet elke reactie en dat is ook onmogelijk gezien het volume. In principe bestaat een goede TR dan ook uit wat er precies mis is met de reactie, binnen zijn context. Het hoeven geen epistels te zijn, maar vaak is een tweede of derde zin enorm behulpzaam. Dit hoeft natuurlijk niet met een trol, dan volstaat de gebruikelijke TR die uit niks meer dan "trol" bestaat, uiteraard. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:06
Daar gaan we weer.
ST10©DE schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:18:
[...]

Nou, deze post krijgt dus 4 duimpjes. Dus blijkbaar vinden meerdere mensen dat een valide argument . Ik ben daar overigens , net als jij , niet een van. Maar het tekent precies de problematiek in dit topic. Jij bent een uitzondering op de Ajacieden in dit topic naar mijn bescheiden mening. Waarvoor respect!
Waarom mag dit uitlokken wel, en een "jochie" opmerking als reactie hierop niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:43:
Ziet er uit als prima voer voor een TR dan toch? :P
Moderators posten actief mee op dit moment, dus lijkt mij overbodig. Maar wel het melden waard in deze discussie om duidelijk te maken dat het allemaal niet zo eenzijdig is zoals sommigen doen voorkomen. Daarnaast vind ik TR niet echt effectief, maar dat is persoonlijke ervaring, hoe onderbouwd ook.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
@Ramzzz

Heb je echt die reacties in [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 over de wedstrijd van de Spurs verwijderd? De scheidslijn erg dun aangezien het over de tegenstander van Ajax in de CL gaat, maar goed, zwart/wit gezien heb je een punt dat het in [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019 hoort. Is dan de reacties verplaatsen te veel moeite? Verwijderen lijkt mij alleen noodzakelijk wanneer het dermate storend is dat het het forum bevuilt en zie ik als een ultiem ‘middel’. In dit geval vrij cru en onnodig. Als het dan toch in een ander topic hoort dan kunnen de reacties toch verplaatst worden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:20

Fiber

Beaches are for storming.

Beter dat hele topic ([Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019) stopzetten en alles centraal houden in: [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3

Scheelt een hoop gezeik... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
@Ramzzz Ik zal nog even zo netjes zijn om te reageren op je uitgebreide post.

Ik stel ten eerste helemaal niks. daarbij leek het mij eens handig om mensen/mods buiten dat topic eens een blik zouden kunnen werpen op het topic en de moderatie.

Je begint over trolls die ik plaats maar waarom blijven "trolls" van mensen die een andere club aanhangen wel staan? Ik ben hier niet om te trollen maar om soms een discussie op gang te brengen en ook om deze te voeren daar zijn de topics toch voor? Of gaan we sinds jij nu harder met de slaghamer aan de slag bent allemaal op onze tenen lopen? (ook aangegeven in reactie's hier en elders) Wat het totaal niet meer gezellig maakt.

Kijk dat je de pik op mij hebt blijkbaar daar kan ik niks aan doen zonder dat ik weet wat ik fout doe. Daarbij ook de lange en uitgebreide reacties worden door maar 1 mod verwijderd. Diegene ben jij elke keer (vroeger wel eens eerder gehad maar netjes bericht of gewoon knip met waarom of de troll reactie waar ik op reageer weggehaald).

Ik ben inderdaad niet altijd netjes en correct maar wel direct. Als ik nog steeds niet weet sinds jij het meer in de gaten houd hoe je modereert kan ik niet echt de grenzen bepalen. Plagen mag blijkbaar wel vanuit andere supporters maar als je een Ajax stempel hebt moet je gewoon je bek blijkbaar dicht houden?

Zelfs uren nadat een wedstrijd is afgelopen en alles na de hand goed is bepraat onderling gaat jij nog gewoon knippen in reacties. Mijn vraag is wat voor een nut dat nog heeft. Maakt de leesbaarheid van het topic alleen nog maar slechter.

Zoals je ziet in de reacties onder jou is er best ruimte voor een lolletje en respect maar soms wat minder knippen zou wenselijk zijn maar eventueel met kritiek waarom jij vind dat reacties niet kunnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
toolkist schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:57:
Kom op, het blijft toch voetbal en net 6 posts ofzo?
Ja ik probeer ook maar gewoon een positieve uitleg te verzinnen. Al die toortsen en hooivorken hier bij elke knip vind ik ook wel wat sterk aangezet. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren, maar dit keer schiet het mij totaal in het verkeerde keelgat.
Vanaf het einde van de bekerfinale tot gisterenmiddag 17:00 ging het goed in het topic, er werd uitgebreid over de bekerfinale gesproken en alvast op de CL vooruitgeblikt. De sfeer was goed. Maar als er wat negatiefs over Ajax te zeggen is, zijn @PWM en @Ramzzz er als de kippen bij. Iets negatiefs over Ajax zeggen is niet fout, tegengas is ook fijn. Maar wel de manier waarop.
Waarom deze 2 posts en vooral waarom op deze kinderachtige manier? Post PWM
Snap niet dat de Kuip het nog toelaat. Als Ajax nog een keer de finale haalt in de toekomst, zou ik me lekker als venue terugtrekken.
Helemaal niet erg dat het genoemd wordt, maar overdrijf je niet een beetje? Als het vice versa was durf ik te wedden dat er in geknipt zou worden.
Volgende post van Ramzz.
Het is ook nog eens een extra trap na aan een club die niet eens speelde, maar waarvan je wel het stadion lekker kunt vergallen.

Tja.

'Supporter', van dit kaliber, je zult het maar zijn.

Subiet de kosten (arbeidsloon, schade, materiaal) verhalen op de club waar de daders supporters van zijn, en dan met Ajax afspreken dat ze dit voor het volle pond op de supportersvereniging verhalen.

Als je dit over en weer doet - de rekening presenteren aan de daders of de vertegenwoordiging ervan - dan komt het aan.

Of beter nog, Ajax kan Bureau Halt Amsterdam inschakelen, om reeds gepakte daders (voor andere vergrijpen) dit 'schoonmaakklusje' te laten doen...
Waarbij deze post wat beter onderbouwd is en minder het bloedzuiggehalte heeft. Maar wat mij vooral verbaasd is de modbreak erna. Dus 2 mods die kunnen wel de discussie aanwakkeren en levend houden maar ineens is het klaar? Ben dan zo verstandig om niet te reageren of laat de discussie gewoon.

Volgens mij valt dit namelijk ook onder deze noemer:
Kweek eens wat meer eelt op de ziel - oftewel hap niet zo snel - en lok elkaar nou niet steeds uit de tent, waarvan je weet dat het effect niet lang op zich laat wachten.
Komt die bekend voor?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Curva schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:24:
Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren, maar dit keer schiet het mij totaal in het verkeerde keelgat.
Vanaf het einde van de bekerfinale tot gisterenmiddag 17:00 ging het goed in het topic, er werd uitgebreid over de bekerfinale gesproken en alvast op de CL vooruitgeblikt. De sfeer was goed. Maar als er wat negatiefs over Ajax te zeggen is, zijn @PWM en @Ramzzz er als de kippen bij. Iets negatiefs over Ajax zeggen is niet fout, tegengas is ook fijn. Maar wel de manier waarop.
Waarom deze 2 posts en vooral waarom op deze kinderachtige manier? Post PWM

[...]

Helemaal niet erg dat het genoemd wordt, maar overdrijf je niet een beetje? Als het vice versa was durf ik te wedden dat er in geknipt zou worden.
Volgende post van Ramzz.

[...]

Waarbij deze post wat beter onderbouwd is en minder het bloedzuiggehalte heeft. Maar wat mij vooral verbaasd is de modbreak erna. Dus 2 mods die kunnen wel de discussie aanwakkeren en levend houden maar ineens is het klaar? Ben dan zo verstandig om niet te reageren of laat de discussie gewoon.

Volgens mij valt dit namelijk ook onder deze noemer:

[...]

Komt die bekend voor?
Sorry hoor, maar de laatste tijd is het voor de andere kant juist kommer en kwel. Heb je een kritische post of een plaagstootje richting Ajax komen er meteen 5-8 wolven op af die je neersabelen en m waarschijnlijk allemaal reporten en is ie zo weggeknipt.

Is het van diezelfde users richting Feyenoord en PSV (of andere clubs) is het maar een lolletje, wordt hetgeen waarover het ging flink gebagettaliseerd en moeten we het allemaal niet zo serieus nemen. Wordt er dan een keer (terecht) ingegrepen is hier plots een enorme discussie dat men t meer moet laten? Is het heel gek dat je amper meer users die niet voor ajax zijn in dat topic ziet? Ik heb het topic ook een paar dagen links laten liggen nadat er weer eens iets was weggeknipt wat door andere keihard overtroffen werdt qua wegknipbaarheid waar vervolgens niks mee gedaan wordt.

Ik post ook niet meer, omdat ik ook niet meer snap wat nu wel en niet kan door het verschil in moderatie, maar daar hebben we ongetwijfeld zelf ook schuld aan.

De rename naar centraal ajax topic lijkt mij op zijn plaats, want er is ook voor mij weinig lol meer aan na vele jaren zonder problemen. En dat vind ik oprecht enorm jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Nu online
Holkers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:14:
Misschien moet je dan zelf even bedenken waarom iets weggehaald kan zijn. Het is altijd makkelijk wijzen naar anderen maar in dit specifieke geval maakte je een kl*ten opmerking richting Ajax die totaal niet nodig was, zeker niet op dat moment. Onnodig zuur en dat lokt reacties uit, kun je dan ons aanwijzen op dat feit of zou je ook kunnen denken 'wat ik post was niet zo handig'. Zwaard heeft 2 kanten, ja, er werd fel op gereageerd (onderandere en in mindere mate door ondergetekende die bijna nooit daar komt maar nu wel aan het lezen en posten was) maar netto was de knip prima en snapte ik deze wel.

Het is actie-reactie en dan valt er soms wel eens wat weg omdat de mods een andere manier van opvatting hebben en zien dat een post juist reacties veroorzaakt die in een circel gaan. Ik verwijt je niet dat je het post, ik verwijt mezelf niet dat ik en anderen erop reageren, maar ga nou niet verwijten dat de mods het weggehaald hebben of dat er reactie komt, want dat past niet imho

edit; dit is een reactie op de post van Leon
Hetgeen weggeknipt werd was een plaagstoot die vaker naar voren komt, niet alleen door mij, ook door anderen, waaronder Ajax fans. Maar dat kan je natuurlijk niet weten als je er nooit komt. Dat het plots niet meer kan, prima, maar meet dan met 1 maat en doe de vele vergelijkbare plaagstoten richting PSV, Feyenoord, Twente (ja, daar maak ik me ook schuldig aan), Utrecht de laatste dagen dan ook richting de schaar of prullenbak. Dat zal er wel doorheen komen omdat men dat niet massaal report omdat het niet over Ajax gaat en er dus amper meer fans van andere clubs dan Ajax overzijn in het topic.

Het feit dat ik dus mijn god niet meer weet wat wel en niet getolereerd wordt maakt het niet leuk meer. Het gevoel hebben dat je op eieren loopt in een discussie topic? No thanks.

@Curva Natuurlijk snap ik (en anderen) dat het wat meer over Ajax gaat door de prestaties dit jaar en de CL campagne, titelstrijd en beker die nu op de climax gaat komen. Daar heb ik alle begrip voor.

Dat alle kritiek meteen gereport lijkt te worden als je niet in de hosanna stemming meegaat heb ik echter wel enorme problemen mee, zeker als vergelijkbare zaken vanaf "de andere kant" 5+ duimpjes omhoog krijgt van altjd dezelfden en hier niets tegen gedaan wordt. Zou bijna hopen dat Ajax kansloos uit de CL vliegt en PSV kampioen wordt. Dan zijn we er maar vanaf. Een leuke discussie voeren is er nu niet meer bij iig.

Ik laat de boel lekker links liggen en kom bij het volgende seizoen topic wel weer kijken of het verbeterd is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• toolkist
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
Er wordt weer gevoetbald dus de modjes zijn off-line...? O-)
Laat ze lekker, tot nu toe is er geen reden om online te moeten zijn toch?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Zo, de westrijd zit erop. Saai potje. Nog iets gemist hier? :P
Fiber schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
Er wordt weer gevoetbald dus de modjes zijn off-line...? O-)
Tien minuten tussen (wederom) een kansloze topic-report en deze post was je te lang? Je TR was trouwens al na acht minuten afgehandeld }:O

Volgens mij viel er vanavond juist zeer weinig te modden in het voetbal-topic. Kudos aan iedereen, mag ook wel eens gezegd worden ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:49

ST10©DE

Dus.............

Curva schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:24:
Ik heb me meerdere malen kunnen inhouden en tot 10 geteld om niet te reageren,
Ik ook. Maar niet omdat ik bang was om weggemod te worden, maar voor de stortvloed van reacties van Ajacieden die ik daarmee teweeg zou brengen.

Ga voor de gein maar eens na welke supporters onlangs te kennen hebben gegeven niet meer in het topic te posten.

Overigens zijn ook wel eens post van mij weggemod door @Ramzzz . Dit begreep ik volledig en die posts waren niet pro-ajax. Heb wel een keer moeite gehad met het wegmodden van een post door @AGee . En had een kleine indruk dat dit door een gekleurde bril kwam.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Napo wrote:
Het is niet ná de discussie, het is nog steeds tijdens. Dit is mijn inziens ook niet veel boe en bah enkel een enkele korte opmerking dat het niet de meest wenselijke manier is van een discussie voeren.

Effectief is dat iets wat spijtig gneoeg hier vaker voorkomt. Het afkappen van discussie omdat een mening anders is dan van andere leden. het wegzetten van die mening als minder relevant of termen als calimero hanteren werkt niet bij aan een gezonde discussie.

Dat zie je op een aantal vlakken. Zowel tijdens wedstrijden waar opeens spelers van andere cluibs erbij worden gehaald als buiten wedstrijden over andere zaken waarbij er opeens geen mening gedeeld mag worden. Het benoemen is stap 1 in de hoop dat dit soort steken weg zouden vallen zo ook jouw opmerking over de "popcorn klaarzetten".

Er vind nogal wat whataboutisme plaats om de aandacht weg te sturen van het initiele punt.
Over die lange tenen discussie gesproken hè;

Ik maak zelf melding van het vuurwerk. Kansloos van de supporters maar verder onschuldig dus ik bemoei me er verder niet mee. Ik kan de reacties wel voorspellen vandaar dat de term 'ik pak de popcorn erbij' om de hoek komt. Die reacties zijn voorspelbaar, mogen benoemd worden en that's it. Maar die zijn er de vorige keer en de keer daarvoor ook al geweest dus een enkele benoeming is voldoende zonder een discussie aan te slingeren.

Er wordt geen enkele discussie afgekapt door wie dan ook. Er wordt alleen niet verder op ingegaan. Ergo niet door mij en niet door @Curva. @DaniëlWW2 geeft acte de presence en kapt het af en jij komt daar een stuk later vertellen dat de discussie niet voorbij is door mijn reactie te quoten.

Lees ik even 'het gesprek van de dag' door dan zie ik van de laatste vier reacties van jou er drie die uitsluitend ingaan op reacties waar het voetbaltopic in het algemeen niet voor bedoeld is. Wordt er wat gezegd over een wedstrijd in de Premier League waar toevallig de CL tegenstander van Ajax in actief is dan wordt iedereen gesommeerd naar het buitenlands voetbal topic te gaan. Gaat het opeens over vuurwerk afgestoken door mensen die al een stadionverbod hebben dan is dat plots discussievoer voor het voetbaltopic?

Over Liverpool gisteravond heb je met geen woord gerept. Over oud PSV speler Wijnaldum idem dito. Dan komt er een dag later een reactie over het vuurwerk en boem daar ben je weer op het scherpst van de snede om eerst @Curva te analyseren en vervolgens mij inclusief de bewering dat ik het vuurtje opstook door iets met popcorn te zeggen.

Nu beste @Napo, je ziet toch wat de sfeer ERVOOR en ERNA is? Dan weet je toch dondersgoed dat het op geen enkele manier een opmerking is die olie op het vuur gooit? Noch zo bedoeld is? Jij gaat twee keer (inclusief ná de modbreak) door op een reactie die puur en alleen 'in een negatieve sfeer' gehuld is.

Dat 'gezeur' van het wel en wee in het voetbaltopic en oh kijk ons eens massaal in de minderheid zijn wordt alleen maar door 'enkelen' gebezigd die zelf absoluut niet vies zijn van een sneer hier en daar. Ik lig er absoluut niet wakker van maar ik zie ook mensen reageren met een andere clubvoorkeur (waar ik het zeker van weet) die geen enkele keer een veeg uit de pan krijgen. Ik vind ook niet alle opmerkingen leuk die gemaakt worden maar leer meer en meer (goede leermeesters) daar niet overal op te reageren en meningen kunnen nu eenmaal haaks staan op wat ik vind. Zo barst er gisteren weer een kleine Messi de beste vs Ronaldo discussie los. Dat gaat niet zoveel anders als dat er PSV en Ajax staat. Alleen in het tweede geval is het topic te klein en in het eerste geval ontspoort er niet zoveel omdat de binding van de reageerders met de subjecten een stuk minder is.

Zoek het negatieve dus niet elke keer op.
...dat het niet de meest wenselijke manier is van een discussie voeren.
Effectief is dat iets wat spijtig gneoeg hier vaker voorkomt.
Moet je discussie willen voeren in het voetbaltopic over gedrag van mensen die (99.9%) waarschijnlijk - maar niet bewezen - iets met Ajax te maken hebben en die vuurwerk afsteken? Wat wil je ter discussie stellen? Dat ze iets met Ajax te maken hebben? Dat vuurwerk afsteken verboden is? Dat illegaal vuurwerk per definitie verboden is? Dat de vuurwerktijden te strikt zijn waardoor deze heren genoodzaakt zijn hun overgebleven vuurwerk op te stoken en de dag van de arbeid een week te laat vieren in de buurt van een hotel waar toevallig Tottenham Hotspur verblijft? Die vragen kun je niet beantwoorden met mensen uit het topic.

Ook daarin is een enkele opmerking waarin afkeur blijkt voldoende maar een discussie lijkt me daar helemaal niet over nodig. Jazeker krijgt PSV die bal terug gespeeld als daar wat gebeurt en Feyenoord idem dito en zometeen in de nacompetitie zal er ook wel wat emotie bijkomen. Maar het keer op keer oprakelen van het negatieve, wat nu eenmaal gebeurt, en daar over willen discussiëren en daar de sfeer van een heel topic aan gaan ophangen gaat wel wat erg ver.
Het afkappen van discussie omdat een mening anders is dan van andere leden.
Misschien wordt dat niet gedaan omdat een mening anders is (dat issie sowieso wel) maar omdat mensen elkaar in de discussie die volgt toch niet gaan vinden. Op die manier is ingrijpen door mods niet nodig en komt de zelfredzaamheid van ons 'aanwezigen' weer op een hoger niveau te staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iets met klepel en klok. Ik had het bedrag ergens in m'n hoofd. Ik blijf van mening dat het probleem hier meer incasseringsvermogen is (mogelijk gevoed door het altijd maar ingrijpen en reageren op topic report door moderators).

Ik kan me erg vinden in het "laat het lekker gaan" policy. Probeer niet overal boos over te worden. Dit was gewoon een normale kritische post op sloopgedrag. Niet het pesten van een club.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Ik reageer even op de essentie:

Wat is het verschil tussen een modingreep van iemand in het rood en een user die dit zegt?
De man in het rood is neutraal (of wellicht vrouw don't know) en de user gaat de discussie uit de weg die toch op niks gaat uitdraaien.
Het verschil? Een harde rem door een mod of een gebruiker die geen discussie wil voeren. Dat laatste is natuurlijk meer dan prima maar plaats dan geen reactie. Het slot op de deur gooien door een gebruiker is niet zo heel boeiend, je kan je daarin prima afzijdig houden en besluiten om er zelf niet meer aan deel te nemen.
Ik begrijp ook niet waarom je alle quotes over die discussie los benoemt. Precies daar zit het pijnpunt: weten wat als figuurlijk bedoeld wordt en slechts ter voorbeeld ende illustratie dient en weten wat serieus genomen moet worden. Dat kun je er echt wel uithalen. Idem dat deel over het achterover hangen over die popcorn quote. Wat een extreme vorm van over-rationalisatie is dat. En waarom?
Om hem specifiek op jou te betrekken. Waarom meld je het en waarom zeg je naderhand nogmaals dat je al aangegeven had dat je popcorn had voorspeld. Wat voeg je toe aan de discussie. Het feit dat er nogal vaak gestoken wordt met specifieke spelers - zie eerder in dit topic zoals opgemerkt door bijvoorbeeld @St@m. Het aanhalen van bepaalde spelers kan als voorbeeld maar ook daar zitten mijn inziens grenzen aan. Dit is een discussie die je prima in voorgaande posts kan herlezen
[...]

Maar als die 'randzaken' op een verkeerd moment in de discussie komen dan worden anderen - ook door jou - opeens de mond gesnoerd. Zo ook vorig jaar toen het over de financiën ging van FC Twente toen bijna degradatie dreigde.
De financien van FC Twente ging er over dat er een seperaat topic is over dat onderwerp, iets wat je dan niet nogmaals in een ander topic hoeft aan te gaan. Daar kan je prima naar de kern van het discussiepunt gaan. Daarom is er bijvoorbeeld ook een buitenlands voetbal topic zodat je daar die discussie kan voeren. Daarnaast is er expliciet door een mod aangegeven dat discussies ten aanzien van clubbegrotingen en jaarcijfers, graag in een eigen topic.
[...]

Mag ik je eraan herinneren dat het gedrag van spelers direct uit het voetbal komt? En het gedrag van supporters (al dan niet met stadionverbod) weinig met het voetbal te doen heeft? En dat ik niet snap hoe punt twee de sfeer opeens ten goede zou komen in deze discussie en punt één niet? Ik heb nog nooit een modingreep gehad (afaik) omdat ik over andere spelers van andere clubs bezig was. Ik heb er meerdere gehad (Lamprou, Younes, Gravenberch) omdat ik hard zei wat ik er van vond. Dat zijn spelers van mijn eigen club. Dan heel erg 'cherrypickend' in de verdediging schieten dat bepaalde spelers (ik weet precies wie je bedoelt) aangevallen worden slaat nergens op. Het gedrag wat die spelers namelijk vertonen is net zo consistent als het gedrag wat de F-side vertoont wanneer een buitenlandse club ergens in een hotel overnacht.
Hoort het dan wel in het topic dat mensen aangeven dat ze gespannen zijn? Dat ze blij zijn met een overwinning? Dat ze trots zijn op een filmpje van club X gemaakt door niet club X? Mijn inziens hoort ook de supporterszaken om de clubs erbij en spijtig genoeg gaat het dan voornamelijk op de rotte appels die er bij iedere club zijn.

Mijn inziens mag je ook prima iedere speler beoordelen op zijn (on)kunde. Wat echter niet heel wenselijk is, is het constant erbij halen van een speler van een bepaalde club omdat hij op een bepaalde manier kijkt. Dat is cherrypicken op de negatieve manier waar het topic niet fijner van wordt.

Waar het wel stappen gemaakt mogen worden is het reageren op titels van nieuwsberichten. Men maakt titels spannend en gebruikers lijken niet te lezen wat spelers hebben gezegd en vallen vervolgens over bijvoorbeeld Schöne of van Bommel terwijl ze feitelijk niets raars zeggen omdat ze puur reageren op een vraag. Dat hele kortzichtige is niet van bepaald hoog niveau waardoor je het kan negeren of je een pagina verder bent omdat men simpelweg niet meer lijkt te lezen dan de titel.
Sommige gebruikers komen meer/minder maar andere gebruikers komen uit het niets en blijven actief posten. Wellicht hangt één en ander samen met de prestatie van een club. Gaat het goed met Ajax heb je plots veel fans. Gaat het slecht met Ajax blijft een kleine groep over. Dat is altijd zo geweest. Het excuus 'ik was er niet dus ik keek niet' en als ik er wel ben dan reageer ik alleen op een zeer gevoelig onderwerp en de rest laat ik voor wat het is kennen we inmiddels ook wel. Niet te controleren dus ik zal het accepteren. Draai volgende keer de reactie eens om naar iets wat zich in een wedstrijd afspeelde i.p.v. meteen de focus op een negatieve randzaak te leggen en het is al anders. De enige negatieve reactie eruit pikken, op door blijven drammen en dan zeuren over de sfeer in het topic... niet chic.
Drammen? Eén post over hetgeen ik zie gebeuren (afsluiten van een discussie en wegzetten van mensen omdat ze vermeend moeilijk doen) en één post omdat in dit geval jij een andere mening toebedeeld bent over wat wel of niet na de discussie is en het overdrijven van die ene post.

Wat is je punt? Dat jij vindt dat de discussie klaar is en dat deze dus ook geheel moet stoppen?
Het constante verwijzen naar het wel en wee in het voetbaltopic - door de groep die zoals ik eerder aangaf zelf niet vies is van een sneer - zal vast en zeker mede gevoed worden door sportieve prestaties van club A en negatieve prestaties van club B. Wen eraan, dat zijn golfbewegingen. Wat hierboven (boven mijn posts) echter door anderen gezegd is dat het tit for tat principe soms één kant in uitslaat. Reageren op de tit met een tat eindigt in een <knip> maar post je een dag later zelf de tit dan krijg je een <knip, troll>.

Ankona had vanochtend een mooie tat kunnen krijgen. Niemand deed het. Waarom zou ik de discussie dan weer oprakelen door dit bericht te gaan posten? Dat is het negatieve constant belichten en dat zou sfeer verlagend zijn. Liever laten gaan.
Tit for tat? Meer whataboutisme.... Club X doet A! Ja maar club Y doet ook A of zelfs erger!!! Het gaat niet altijd over het specifieke moment - dat probeer ik in ieder geval te voorkomen - maar over bijvoorbeeld de generieke gedraging van mensen om een wedstrijd.

En met betrekking tot de <knip>, wellicht is het dan goed om als deelnemer aan een discussie de grenzen te leren herkennen en daar niet overheen te gaan. Dat is iets wat eenieder zelf in controle heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Nu online

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:07:
Ik heb die hele discussie al hierheen verplaatst om de scherpe rand eraf te houden maar je blijft reageren als door een wesp gestoken en ‘onbegrepen’.
Als door een wesp gestoken en onbegrepen? Dat is een interpretatie die je zelf doet. Als je mensen blijft wegzetten op een manier die je zelf ziet door het lezen van een bepaalde reactie dan blijf je dit behouden. Je mag van mij doen en laten wat je wil maar om dan geen reactie te verwachten gaat mij een stap te ver.

Ik geef je mijn perspectief en vraag om wat verduidelijking, that's all.
@Napo
Dat was mijn punt niet maar van de modbreak. Ik blijf er juist bewust buiten idem dito met de laatste alinea die jij nu ook weer wegzet met whataboutism. Ik gebruik het als een voorbeeld wat ik niet inzet. Jij gebruikt het als een aandikking op het geheel. Doe dat eens niet.
Leg mij eens het wat het doel zou zijn van het aanhalen van een oud incident bij een recent geval. Daar gaat het op dat moment niet om. Natuurlijk kan je een mening geven over een huidige gebeurtenis en daarna de vergelijking leggen met een andere gebeurtenis uit het verleden maar blijf initieel in ieder geval bij het gemaakte punt.
Modbreak overruled dat en dan moet je kappen met er op ingaan (wat je via mij doet) maar hier feedback geven aan in dit geval @DaniëlWW2 die aangeeft klaar nu met het vuurwerk en de discussie er omheen.

Stuur dat betoog dus niet naar mij.
Ik vraag enkel jouw perspectief van wat wel en niet kan in het voetbaltopic, niets meer maar ook niets minder. Geen antwoord is ook prima maar dat kan ik dan weer niet rijmen met eerdere opmerkingen omdat je er wel een bepaald beeld bij hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
Wat ik nu lees is dat we elkaar allemaal gaan aanwijzen wat er mis gaat. Wat eigenlijk gewoon jammer is.

Ik lees nu dat @Leon Zwiers het niet leuk vind maar de reden die je aangeeft geld ook voor de users met een Ajax stempel. Alles wat wij/hun zeggen wordt ook onder een vergrootglas gelegd. Zoals @Han ook aangeeft regelmatig dat ik een reactie type maar niet op Plaats reactie druk. Dus wat dat betreft loopt nu iedereen op eieren door bepaalde acties de afgelopen maanden in het topic.

Dit in combinatie met het eind van het seizoen maakt dat er bij veel clubs en dus supporters druk op ligt. Dat kan wel eens reacties uitlokken. Zoals genoemd door @Ramzzz en @Typhone en nog wel een paar mensen moeten niet zo snel ergens aanstoot aannemen. Ja ik blijf dit herhalen.

Het ergste wat er nu aan de hand is dat is wel dat er geen lijn zit in de moderatie dat is gevaarlijk. Ook al heeft een reactie veel reports het hoeft toch niet altijd weggehaald te worden? Misschien dan ook de voorgeschiedenis lezen?

Wat @DaniëlWW2 vandaag deed betreft het vuurwerk waar over gepraat word een modbreak inbrengen is duidelijker dan zomaar reacties gaan trashen zonder een bericht of alleen een <knip>. Dan krijgen wij als gebruikers denk ik minder het idee dat we op eieren lopen en is de intentie gewoon DUIDELIJK.

In plaats van commentaar wil ook wel even een idee voor de mods aanbrengen misschien moet er net zoals bij het F1 topic gewoon een warning komen te staan met een aantal dingen die al zovaak herkauwd zijn. Of dat nu over FC Lutjebroek gaat of FC Achteruit (fictieve namen).

@Napo en vele anderen die hier gereageerd hebben misschien een idee om met de "vaste" gebruikers en de mods eens wat richtlijnen op te zetten zodat het voor iedereen gewoon gezellig blijft. @Orion84 Ik hoop dat ik met bovenstaande in ieder geval wat heb kunnen bijdragen maar als het volgend seizoen weer zo gaat blijft het topic volgend jaar aardig leeg ben ik bang voor en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
@Napo
Gaan we keer samen in de pen klimmen om het op papier (perspectief wat wel en niet kan) te zetten? Vind ik niet erg namelijk. Idee van @Hengbers_92 is zo slecht niet (laatste alinea).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Nu online
De discussies die lopen zijn in wezen niet anders dan voorgaande jaren. Wat wel anders is, is dat er veel agressiever op wordt ingegrepen door de moderatie. In mijn ogen vaak niet eens nodig, maar het verpest wel de sfeer. Meestal bloeden die dooddoeners zoals vuurwerk snel genoeg uit zichzelf dood zonder mod ingrijpen. Kijk natuurlijk moeten verbastering zoals 010/020/kakkerlakken/neuzen etc gemodereerd worden. Maar ook vrij normale/onschuldige discussies belanden plots in den prullenmand.

Lange tenen kweken lijkt me een goed plan inderdaad voor sommigen, daar heeft de moderatie zeker een punt.
Idee van @Hengbers_92 is inderdaad zo slecht niet.

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 08-05-2019 19:33 (19%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Denk dat zo'n topic warning zoals @Hengbers_92 aanhaalt niet een heel verkeerd idee is. Ik post nog niet zo lang mee in de verscheidene topics maar ik vind het bij het F1 topic wel fijn om te weten wat wel en niet gewenst is.

Ik schrok dan ook wel een beetje toen die paar posts over Tottenham afgelopen weekend opeens verwijderd waren in het Voetbal topic. Die had ik bewust geplaatst daar in plaats van in het Buitenlandse topic omdat het de aanstaande tegenstander van Ajax is en er dus mijns inziens een duidelijke link was. Ik denk dat het bij zo'n onderwerp als voetbal ook belangrijk is om niet te rigide te modereren. Tuurlijk zijn er af en toe discussies die een ongewenste richting op gaan, maar als er een post of 5-6 gesproken wordt over een aanstaande tegenstander van een Eredivisie club dan is dat toch verder gewoon prima? Als Tottenham niet tegen Ajax had gespeeld dan had ik uiteraard de posts ook netjes in het Buitenlands voetbal topic geplaatst.
Het directe deleten van alle posts gaf mij een beetje een nare nasmaak en dat is precies dat zwart/witte waar ik op doel. Bepaalde onschuldige discussies moet je gewoon door de vingers zien. De ervaring leert dat die vaak vanzelf weer dood bloeden.. Zolang het over voetbal gaat is toch prima, daarvoor klikken we nochtans allemaal op de link naar het topic.

edit: En dan gaat een overijverig modje een post aanpassen omdat je een compliment geeft over een vrouw, sjonge jonge zeg, wat een 1984 praktijken :F

London wijzigde deze reactie 08-05-2019 20:18 (5%)

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leon Zwiers schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:32:

Lange tenen kweken lijkt me een goed plan inderdaad voor sommigen, daar heeft de moderatie zeker een punt.
Idee van @Hengbers_92 is inderdaad zo slecht niet.
Ik denk dat het begint met gewoon niet zoveel ingrijpen (naast het vragen om niet zo geirriteerd te doen). Ingrijpen roept vaak "ja maar dan zij ook" reacties op (dat zal met voetbal nog wel iets gevoeliger liggen, ivm die enorme clubemotie). Ik heb zelf in het F1 topic het idee dat er veel te vaak gestuurd wordt op inhoud ("en nu is het klaar met die ellenlange discussie over de motorolie" zie je bijvoorbeeld weleens), het zal me niet verbazen dat dat in voetbal ook is. Het "I must moderate" gevoel, wat weer TR's uitlokt, wat weer nog meer urgentie creeert van "ik moet iets doen!" en "het loopt uit de hand!", terwijl er feitelijk niets aan de hand is :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
We hebben het er in de loop van het seizoen natuurlijk ook wel wat naar gemaakt, dat er nu strakker gemodereerd wordt. Ik zou zelf alleen dan liever een mod break zien (als het uberhaupt nog voort suddert als 1 van de mods online is) ipv het zonder mededeling trashen. Of een topic warning zin gaat hebben weet ik niet, hoe lang zal dat ding dan wel niet worden? Of te lang dat niemand em leest, of zo generiek dat iedereen zonder de warning ook wel weet wat niet gewenst is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Ik denk dat het begint met gewoon niet zoveel ingrijpen (naast het vragen om niet zo geirriteerd te doen). Ingrijpen roept vaak "ja maar dan zij ook" reacties op (dat zal met voetbal nog wel iets gevoeliger liggen, ivm die enorme clubemotie). Ik heb zelf in het F1 topic het idee dat er veel te vaak gestuurd wordt op inhoud ("en nu is het klaar met die ellenlange discussie over de motorolie" zie je bijvoorbeeld weleens), het zal me niet verbazen dat dat in voetbal ook is. Het "I must moderate" gevoel, wat weer TR's uitlokt, wat weer nog meer urgentie creeert van "ik moet iets doen!" en "het loopt uit de hand!", terwijl er feitelijk niets aan de hand is :P.
Beter drie kwart van de community wegjagen onder het mom van 'eelt kweken' dan ingrijpen waar nodig, nietwaar? Zodat je maar zo min mogelijk te doen hebt, als mod :Y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

AGee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Beter drie kwart van de community wegjagen onder het mom van 'eelt kweken' dan ingrijpen waar nodig, nietwaar? Zodat je maar zo min mogelijk te doen hebt, als mod :Y)
Tja, het is jammer dat je zo schamper reageert op een goedbedoelde bijdrage. Mijn visie op het geheel: Door veel ingrijpen creëer je behoefte aan ingrijpen. Niet modereren is geen optie. Maar vage regels en constant op vanalles ingrijpen uit angst om te weinig te doen doet meer kwaad dan goed denk ik. Ik zie dat in veel topics gebeuren en ik vind dat erg jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
AGee schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Niet om het een of ander he maar wat je nu doet is gewoon afbraak aan alle input de laatste tijd in dit topic betreft het voetbal verhaal.

Als je alles nog eens leest zie je dat fans van alle clubs er nu wel over eens zijn dat iedereen nu op eieren loopt. Er wordt van alles aangedragen en uitgebreid en goed gediscussieerd en dan doe jij het met een dooddoener af. Er zal in ieder geval nooit een hekel ontstaan richting de moderaters in de topics. Het is vrijwilligers werk en dat besef ik mij terdege.

Waar ik vrijwilligerswerk doe hangt ook een bordje 'Het is vrijwillig, maar niet vrijblijvend'. Persoonlijk zou ik het moderen niet kunnen in een topic zoals het voetbaltopic en het F1 topic. Maar ga als mod aub niet even de andere kant opkijken en de discussie mond dood maken. Dan heb je inderdaad over een tijd weinig meer te doen.

Ik blijf het herhalen net zoals zoveel users hier. De willekeur en zelfs het zelfreiningsvermogen in het topic wordt gewoon teniet gedaan door wat hele vreemde ingrepen de laatste tijd en dat levert voor niemand een prettige situatie op. Voor de moderators niet en ook niet voor de users.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar voor de wedstrijd begint maar even mijn korte modbreak van vanochtend toelichten.
Ik doe dit hele modje gebeuren nu ruim drie jaar waaronder in een aantal zeer moeilijke topics. Ik heb in die tijd een zeker gevoel ontwikkeld als het gaat om potentiële escalatie. Merk ik dat een onderwerp gaat escaleren en zie ik het op tijd, dan kap ik het dus liever preventief af. Dat scheelt mij achteraf oplossen. Het scheelt reacties verwijderen, boze mensen die hun reacties aangepast hebben etc.

Als ik vanochtend dan zag dat er weer F side hooligans bezig waren met hun vuurwerkacties, dan weet ik eigenlijk al dat het voor een eindeloze welles/nietis kan uitlopen. Begint dat dan ook, tja dan kap ik het af. Lijkt me veel beter voor iedereen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:01:
De rename naar centraal ajax topic lijkt mij op zijn plaats, want er is ook voor mij weinig lol meer aan na vele jaren zonder problemen. En dat vind ik oprecht enorm jammer.
Tja, de rest van je post kan ik wel achter staan maar dit moet ik helaas een nogal eenzijdige reactie vinden. De afgelopen jaren herinner ik mij ook een periode waarin je heel erg moest uitkijken met kritisch zijn op Feyenoord anders waren er wel een aantal users die een aantal pagina's kwamen ranten dat iedereen tegen Feyenoord was. PSV heeft die perioden ook gehad en nu is het een tijdje Ajax. Het is in dat soort perioden nooit echt prettig voor degenen wiens club het niet betreft maar dat hoort er ook gewoon bij.
Stel dat je het Centraal Ajax-topic had genoemd dan was het daarvoor Feyenoord en PSV topic geweest en had je het sinds gisteravond wel weer kunnen hernoemen naar Centraal Verkneukelen over Ajax-topic. Het aantal users wat zich de laatste maanden niet heeft laten zien en nu ineens even kritisch komt zijn is ook immens, maar zo blijf je bezig, het hoort er gewoon bij.

Als iedereen nu gewoon de ballen heeft om in goede én in slechte tijden te blijven posten en objectief (iig poging) over voetbal praten dan blijft het sowieso allemaal wat meer gebalanceerd en wat vriendelijker. :)

Plus negeer gewoon alle eendagsvliegen die überhaupt meer voor eenzijdige uitingen en niet voor inhoudelijke discussie komen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Devian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:43:
Misschien is het beter, ten behoeve van de sfeer, om de discussie Assen vs Zandvoort in het GP topic af te sluiten?

Denk dat het topic er een stuk leuker van word als we dat achter ons kunnen laten nu de beslissing genomen is door de F1 organisatie.
Outerspace in "[F1] Grand Prix van Nederland" ;)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

toolkist schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Ik vind het dan wel weer raar dat er totaal niet ingegrepen wordt op posts als 'en nu stoppen met janken' etc...
Wij zien ook niet altijd alles, maar blijf gerust TR's aanmaken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 19:59

Player1S

Formerly known as L1nt

In het F1 topic word gesproken over Rich Energy en de rechtzaak die ze verloren hebben. Ik verwacht dat er de komende tijd nog wel meer over geschreven gaat worden.

Het heeft in zekere zin te maken met F1 omdat ze Haas F1 sponsoren maar is misschien een beetje te offtopic voor het algemene F1 topic. Een idee om het af te splitsen?

Player1S: Mixer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Nu online

Napo

Typhone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:00:
@Napo
Gaan we keer samen in de pen klimmen om het op papier (perspectief wat wel en niet kan) te zetten? Vind ik niet erg namelijk. Idee van @Hengbers_92 is zo slecht niet (laatste alinea).
En om hier op terug te komen, één van de redenen waarom ik eerlijk gezegd geen nut zie om hier met jou iets voor te schrijven:
Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:42:
PSV zal vanzelf wel gaan sputteren hahaha:
Dit soort posts voegen niets toe aan het topic en zal de sfeer niet positief beinvloeden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'supporters' van 'sommige clubs' (veel) vaker trollen en flamen dan andere... ;)
Ik denk dat het procentueel gezien best meevalt :)
Daarnaast heb ik aan calimero-gedrag en ook aan grootheidswaanzin, van welke club of supporter dan ook, een hekel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Ey heren, dat was helemaal geen troll. PSV is tweede geworden en draagt relatief fors af volgens dat systeem. Daar zat verder geen enkele bedoeling achter. Doe eens niet zo kleinzerig.

Als Feyenoord tweede was geworden en CL had gespeeld had daar Feyenoord gestaan, was het Ajax geweest dan had er Ajax gestaan. Het ging puur en alleen om die relatief grote afdracht (3,8% vs 5,2% voor de nummer 2) zo uit mijn hoofd als ik het artikel correct herinner.

Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt. Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij. Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.

Fijn dat ik weer als troll in de hoek gezet wordt met deze ingenieuze ingreep die nergens op gebaseerd is noch dat ik überhaupt een sneer naar PSV moet of wilde uitdelen... d:)b

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 15:49 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Ik post de cijfers er niet voor niets bij. Het is toch absurd dat Ajax die zo ver komt relatief maar zo weinig afdraagt tov van de nummer twee: 4,08 vs 1,75 miljoen.

Ik zie de verhouding niet en dat wilde ik aangeven. Er zat nul komma nul troll, sneer of insinuatie bij maar zo wordt het wel gemod!

Daar zit zeker een persoonlijke opvatting bij door de opmerking van @Napo. Ik heb en had geen enkele aanleiding om iets negatiefs over welke club dan ook te posten maar zo kan het snel gaan...

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 15:56 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:54:
Ik post de cijfers er niet voor niets bij. Het is toch absurd dat Ajax die zo ver komt relatief maar zo weinig afdraagt tov van de nummer twee: 4,08 vs 1,75 miljoen.

Ik zie de verhouding niet en dat wilde ik aangeven. Er zat nul komma nul troll, sneer of insinuatie bij maar zo wordt het wel gemod!
Misschien moet je dat dan gewoon zeggen in plaats van een kreet als "PSV zal wel gaan sputteren, hahaha" te posten, die makkelijk verkeerd opgevat kan worden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Typhone schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:48:
Ey heren, dat was helemaal geen troll. PSV is tweede geworden en draagt relatief fors af volgens dat systeem. Daar zat verder geen enkele bedoeling achter. Doe eens niet zo kleinzerig.

Als Feyenoord tweede was geworden en CL had gespeeld had daar Feyenoord gestaan, was het Ajax geweest dan had er Ajax gestaan. Het ging puur en alleen om die relatief grote afdracht (3,8% vs 5,2% voor de nummer 2) zo uit mijn hoofd als ik het artikel correct herinner.
Zorg er dan voor dat je je post de volgende keer wat uitgebreider schrijft. Zo wordt hij gewoon als troll gezien, zelfs ik (ik heb 'm gemod) lees 'm zo als moderator (en als 2e Ajacied).
Ik zal het woord PSV niet meer noemen @Napo om niet teveel op alle zieltjes te trappen. Als DIT alweer naar de trolhoek 'gespind' wordt.
Doe eens niet zo kleinzerig.
Ik vind het belachelijk dat zowel de nummer 1 als nummer 2 geld moeten afstaan en met het sputteren van PSV bedoelde ik niks meer of minder dat ze relatief veel meer moeten afstaan dan Ajax als je het afzet tegen uiteindelijke inkomsten. Daar zat geen onderwater steek bij.
Zie eerste antwoord
Dat aandikken @Ramzzz .... :/ matig matig.
Zie mijn tweede antwoord
Fijn dat ik weer als troll in de hoek gezet wordt met deze ingenieuze ingreep die nergens op gebaseerd is noch dat ik überhaupt een sneer naar PSV moet of wilde uitdelen... d:)b
Je mag je melden bij degene die je mod ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Orion84 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Misschien moet je dat dan gewoon zeggen in plaats van een kreet als "PSV zal wel gaan sputteren, hahaha" te posten, die makkelijk verkeerd opgevat kan worden :)
Oprecht niet aan gedacht dat men het negatief zou opvatten. Want mijn SP mening die ik eerder had gaf wel lichtelijk aan in welke hoek ik zat. Dus het was zeer zeker NIET mijn bedoeling te schoppen tegen mensen! :)

@Outerspace
Ja ik moest zelfs keihard nadenken wat ik gezegd had wat verkeerd kon zijn en toen zag ik de reactie in dit topic over sfeerverziekend. Voor nu is het all good na de uitleg :)

Typhone wijzigde deze reactie 22-05-2019 16:19 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:34:
[...]

En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'supporters' van 'sommige clubs' (veel) vaker trollen en flamen dan andere... ;)
Wat wil je hiermee zeggen? Leg het is uit als neutrale mod? Ben wel benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Ik had je post meerdere keren gelezen omdat ik inhoudelijk op je gequotte stukje wilde reageren, maar deed het niet omdat ik je eigen toevoeging echt niet anders kon zien dan een onnodige troll ;)
Erg ongelukkig verwoord dus als dat niet de bedoeling was
Nou ik moest zelf even denken wat ik überhaupt gezegd had toen ik een modingreep notificatie had. En helemaal toen het mega recent was. Ongelukkige woordkeuze maar zeker geen kwade intentie :) (noch aanleiding daartoe!)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:55:
[...]

Wij kunnen aan de hand van de topic reports en getrashte posts, en het postgedrag van users heel goed zien wie wat wanneer doet.

En daar is een trend in te zien.

Je suggstieve vraagstelling duidt erop dat je 1. het niet met deze waarneming eens zou zijn, en 2. dat je insinueert dat er een motief achter zou zitten.
De post waar ik op reageerde is ook vrij suggestief. Hier geef je nogmaals aan dat er een trend te zien is. Wat is die trend dan? En zoals @toolkist hierboven al aangaf is het trashen ook een oordeel en eventueel kan die niet neutraal zijn.
Je geeft tot 2 keer toe iets aan met een toon die voor andere als vervelend kan worden geïnterpreteerd. (ik lees hem namelijk zo: "En het mag ook wel eens gezegd worden dat 'Ajaxsupporters' (veel) vaker trollen en flamen dan andere...).
@Typhone zijn post is gemod aangezien zijn tekst ook vrij te interpreteren was en richting een troll opmerking ging. Waarom ga jij nu op dezelfde voet verder. Ik heb in dit topic vaker aangegeven dat ik je als mod erg 'gekleurd' vind. Geef direct aan wat de trend is of begin er niet over.
Welnu, wij zijn (o.a. @Outerspace en ik, aangevuld met meer terloopse extra ogen in het zeil wanneer wij er onverhoopt niet acuut erg in hebben) er om de sfeer en toon van het topic te bewaken, en laat ons gewoon ons werk doen.
Wat bedoel je hier nu mee? Ik geef niet aan dat je bijvoorbeeld is moet kappen met deze onzin (modden) of iets in die trend. Het lijkt er nu wel op of ik/we geen commentaar mogen hebben.

Ik ben mij er goed van bewust dat het voor jullie, alle mods, een functie op vrijwillige basis is. Chapeau daarvoor, ik zou er geen tijd voor hebben. (en ook geen zin :+) Het continue gebash richting elkaar zal de motivatie niet ten goede komen. Maar helaas constatering ik bij jou aan de ene kant het (niet kleurloos) handhaven van het topic maar aan de andere kant gooi je graag wat olie op het Ajaxvuur. Dat is jammer en vaak onnodig, dat komt de sfeer niet ten goede. =Mijn mening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
@Ramzzz
Ho ho ;). Op de moderatie an sich ging ik persoonlijk even niet in. Ik zie niet in waarom iemand van welke club dan ook neutraal zou moeten reageren. Dat zou wat worden op de Frontpage met Android/iOS.

Wat ik wel minder vind/vond is dat op een goedbedoelde reactie in DIT topic pas een quote komt op het moment dat in een ANDER topic iets gezegd wordt door mij wat multi interpretabel was en vervolgens wordt dat statement hier doorgetrokken om een argument wat er los van staat onderuit te schoffelen.

Dan ben je @Napo niet zozeer een discussie aan het voeren maar aan het zoeken. Precies daar is die reactie van Curva denk ik ook op gericht. Waarom zou je in de gehele periode niet kunnen zeggen, Nee Typhone dat gaat em niet worden? Dat is toch prima en dat kan. Dat is echter too much: liever wachten tot er zich wat voordoet en dan in retrospect een argument de grond in boren - ook nog eens met de verkeerde voorwendselen - los van het feit hoe het te interpreteren is.

Modgedrag hoeft helemaal niet te betekenen dat er een grens overschreden is. Bijsturen voordat de grens bereikt is kan ook gewoon namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:12:
Ik vind dit wel twee opvallende - misschien wel exemplarische - reacties.

Wat jullie denken te lezen in wat ik schrijf, en wat er staat, word, gezien jullie reacties, blijkbaar geheel door een gekleurde bril gezien, alsof het suggestief is bedoeld en misschien wel als een 'aanval', terwijl ik hier gewoon aangeef dat er voor moderatoren (ja meerdere, niet alleen ik) meerdere kanten aan de zaak zitten en niet alleen de kant van de 'supporter van één of andere club'.
Die gekleurde bril is er aan alle kanten niet alleen van ons maar ook van de moderators. Als je dat ontkent sorry dat gaat er bij mij niet in. Er is hier al door meerdere gebruikers aangegeven dat ze de ene mod beter kunnen waarderen als een ander. Heeft puur door de manier van moderatie te maken, waardoor mensen dat gevoel ook krijgen. Even een voorbeeld van een modbreak bijvoorbeeld door jou met de reactie het is hier geen twitter. (het waren meer tekens en daarbij soms zie ik reacties van nog geen 6 woorden of 4 letters en dat wordt wel toegestaan.
Dat betekent dat jullie het verschijnsel dus wel kennen, en herkennen, maar wanneer jullie het (zelf) doen, het wellicht voor lief nemen of wel acceptabel vinden, maar zodra het van een ander komt - zelfs wanneer niet zo bedoeld is, zoals nu van mij - direct in de contramine schieten.

Dat kan zijn, omdat jullie je aangesproken voelen (waarom dan?), of omdat jullie echt geen idee hebben waar het om gaat (waarom dan direct zo achterdochtig reageren?), maar uit het ongerijmde een aanleiding zien om eens flink los te gaan tegen moderatie (hoe moet ik dit anders noemen?).

De boodschap komt dus wel aan, maar wordt volledig verkeerd geïnterpreteerd.
Zoals hierboven geld dat niet aan beide kanten. Ja ik weet het is soms wat meer werk/tijd kost maar is het zo moeilijk om in plaats van het verwijderen van een reactie een modbreak en desnoods een DM te sturen? Ja ik weet dat het vrijwilligers werk is en dat waardeer ik ook zoals aangegeven ik kan het niet en heb er ook niet de tijd voor. Juist door meer communicatie wat af en toe gewoon ontbreekt door het trashen van berichten kweek je veel meer begrip onder de gebruikers.
Een trend kan veel meer betekenen dan dat ik 'supporters van één specifieke club' op het oog heb. En dat is ook zo. Sterker nog, van meerdere clubs zijn meerdere supporters zeker meermalen op een negatieve manier opgevallen in de voetbaltopics (ja dus ook in het 'buitenlandse' topic).

@Typhone begreep inmiddels wat ermee bedoeld wordt, en het zou fijn zijn als jullie dat ook deden.
Niet erg chic dat je nu een gebruiker er uit haalt tenzij met hem overlegt is. De schuld ligt wat je nu aangeeft ligt denk ik toch ergens in het midden. Communicatie net zoals met werk is gewoon heel belangrijk. Dat heeft niks met clubvoorkeur te maken. Het is gewoon zoals door anderen aangegeven ook belangrijk om geen lange tenen te hebben en wat eelt te kweken. Maar ja een plaagstootje mag niet eens meer bij bepaalde mods en dat is ook gewoon jammer en daar valt me wel 1 trend op dat bepaalde supportersgroepen iets meer onder de loep liggen.

@Napo Sorry maar ik krijg nu de rillingen van jou post. Ben jij niet een die juist wat jij zegt beweerd dat je niet altijd bezig bent met de clubvoorkeur maar wel altijd op bepaalde momenten en bepaalde gebruikers reageert? Zo maar een trend die ook opvalt in mijn "selectief" geheugen.

Sidenote: ik vind het wel grappig dat ik alleen als Ajacied bestempeld wordt in het voetbal topic terwijl ik toch echt meer voetbalclubs in mijn hart heb gesloten. Hoezo kijken mensen gekleurd naar de reacties van mij. Daarbij tuurlijk ik ben ook niet de heiligste daar ben ik mij terdege van bewust. Alleen ik ga niet gelijk een TR indienen of janken om een plaagstootje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:12:
Ik vind dit wel twee opvallende - misschien wel exemplarische - reacties.

Wat jullie denken te lezen in wat ik schrijf, en wat er staat, word, gezien jullie reacties, blijkbaar geheel door een gekleurde bril gezien, alsof het suggestief is bedoeld en misschien wel als een 'aanval', terwijl ik hier gewoon aangeef dat er voor moderatoren (ja meerdere, niet alleen ik) meerdere kanten aan de zaak zitten en niet alleen de kant van de 'supporter van één of andere club'.
Dat doe je zelf nu minimaal even erg?
Het gaat mij er helemaal niet om of je een trend ziet qua Ajax, PSV of Fc Groningen supporters.
Als ik een trend probeer te halen uit data (posts) die ik zelf subjectief (zo objectief mogelijk, maar het blijft een geval "Ik ben van mening dat ik een post moet trashen") beoordeeld heb. Dan is je data set waarop je die trend probeert te bepalen toch gewoon biased? Het zijn geen posts van 'ok hier staat een 1 die moet in het linker bakje, hier staat een 2 die moet rechts.
En dan geef ik nog niet eens een waarde oordeel over hoe je modereert, aangezien ik tot 2x toe aangeef dat ik daarmee niet aangeef DAT je subjectief modereert... 8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Napo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:51:
[...]

Mijn perspectief?
Startpunt is de volgende post:

[...]

Er is een reden waarom ik hier niet direct ja, nee of misschien op heb gezegd. Het openen van de deur wordt gewaardeerd maar de hoop is er dan eveneens dat men op basis van hetgeen wordt aangegeven door de initiatiefnemer ook wordt gehanteerd. Mijn perspectief is uitgebreid gedeeld en in combinatie met de door jouw aangegeven input had ik een ander niveau gehoopt. Iets wat binnen 2 weken al niet wordt gedaan waarbij dit ook niet het eerste moment was. Dit is wel het moment dat ik de deur sluit omdat de hoop er niet is dat je inziet dat bepaalde reacties een onwenselijk gevolg hebben voor het topic.

Het stukje framing wat je vaker doet is het opzetten en potentieel uitlokken van een soort reactie. Een reactie die vaker niet dan wel positief werkt voor het topic. Natuurlijk komt het wel eens voor dat iemand een reactie plaatst die niet helemaal geformuleerd is zoals men hoopt dat hij geinterpreteert wordt.

Het in de grond boren met de verkeerde voorwendselen is wel een bijzondere, die zie ik niet.
Excuses voor de zeer late reactie maar ik was de hele week onderweg in Londen. Het zinnetje waar ik toch even op wil ingaan - en dat is dan ook meteen het laatste - is het volgende:
Het stukje framing wat je vaker doet is het opzetten en potentieel uitlokken van een soort reactie. Een reactie die vaker niet dan wel positief werkt voor het topic.
Nu weet ik niet in hoeverre dit écht zo is of in hoeverre dit jouw persoonlijk opvatting is. Voortvloeiend uit jouw reactie in dit topic denk ik wel te weten hoe de vork écht in de steel zit vandaar ook mijn zeer felle reactie. Ik zie enorm veel bijzinnen en weinig inhoudelijke reacties van jou als het puur op voetbal aankomt. Zodra er echter een discussie gaande is om randzaken dan duik je er regelmatig full force bovenop. Ik heb er an sich niet zoveel moeite mee maar de trend in het topic met een nieuwe mod wijst wel op een koerswijziging. Als je dan gaat beweren dat ik al langer (zeker in de laatste twee weken) op het randje zit dan betwijfel ik dat.

Hierboven komt op een gegeven ter sprake dat er aan modgedrag één en ander is af te leiden. Wat je echter vergeet is dat jij een kampioensschapsfoto van PSV naar een Ajacied stuurt (netjes per DM) buiten het topic om. Als die foto vervolgens in een openbare discussie boven water komt dan komt er (zeer snel overigens) een correctie op degene die het post en enkele mensen die reageerden (allemaal +1 negatief en <knip, kap hier eens mee> reacties. Ik vraag me af: kreeg jij ook een <troll> waarschuwing per DM van de mods? Ik verwacht het antwoord wel te weten maar ook ik kan ernaast zitten. Dat soort achterbakse streken vallen voor de bühne erbuiten. Dan kun je wel blijven ratelen over wat anderen allemaal fout doen maar veel bijzinnen en dure woorden (en veelvuldig verkeerd gebruik daarvan) maskeren wel veel, maar niet alles.

Wat je bij mij doet hier, twee keer op rij, is gewoon een goedkope vorm van wat ze in de politiek karaktermoord noemen. Iets wat verkeerd geïnterpreteerd wordt (en ook kon, mea culpa) wordt wel even als waarheid neergezet en vervolgens grijp je dat aan om reacties van mij als opruiend, opzettelijk en uitlokkend neer te zetten. Wellicht is er een paradigm shift nodig aan jouw kant om niet alles wat er over een willekeurige club gezegd wordt als negatief neer te zetten. Er komt echter NOOIT meer een correctie op die ingreep dus een -1 achter mijn naam voor negatief modgedrag. En zo kun je gaan turven.

Ogenschijnlijk zit er volgens jou van alles in reacties wat puur als doel heeft het opzetten en uitlokken van een reactie. Verklaar je overigens rustig nader wat je bedoelt met 'het opzetten van een reactie'. Dat doet volgens mij iedereen die wat post. Het uitlokken van een reactie (negatief uiteraard) is complete onzin want ik babbel over alles mee en geef over alles een mening als ik de materie minimaal een beetje ken. Zo niet dan blijf ik er in de regel buiten of laat bepaalde dingen gaan. Ik weet niet alles van alle clubs namelijk.

Er komt straks een nieuw seizoen aan dus praat lekker inhoudelijk mee over het wel en wee van alle clubs en je mag van mij rustig focus leggen op PSV. Maak je geen zorgen dat je van mij keiharde topic ontsporende reacties zult zien (zichtbaar of onzichtbaar). Als er al iets gemeend is dan staat het er in duidelijke taal. Na de ingreep van laatst over het relatieve percentage (veel hoger dan Ajax) wat PSV zou moeten afdragen met de nieuwe 'verbeterende regels' zal ik een stuk beter opletten op de gekozen woorden als ik iets post over een andere club dan Ajax, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 20:47
Dit soort drive-by posts* verzieken de sfeer nogal voor mij, nu komt deze ook nog eens van een moderator / medewerker waarvan ik zou verwachten dat die zich nog wel eens achter de oren zou krabben alvorens iets te posten.

Hamilton was gewoon erg blij met zijn snelle rondje en liet dat merken. In deze tak van sport giert de adrenaline door je lichaam en is het normaal dat je dan ook uit je dak gaat als je toch weer lukt de snelste te zijn. Laat ik het erop houden dat sommige kijkers heel makkelijk lijken te vergeten wat het met een mens doet als je met snelheden ver boven de 200km/pu tussen de vangrails door vliegt in Monaco (een race die je sowieso graag wilt winnen en dat begint dus met een pole position.)

Terug naar jouw post, waarom kom je niet op zijn minst met een uitgebreidere reactie over waarom je tot die conclusie gekomen bent? Nu ben je gewoon een van de vele zeikers die komt klagen over alles wat los en vast zit in de door sommige toch wel geliefde sport. Ik zou graag willen zien dat moderators / medewerkers hierin het goede voorbeeld geven door niet van dit soort kansloos geklaag aan te moedigen.

(het is je enige post in dat topic nota bene)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hippocampus
@AGee
Het voorbeeld wat ik aanhaalde is iemand die dus alleen maar even langskomt om een kut opmerking te maken, wat voegt dat dan nog toe?

Dat de moderatie in dat topic op standje 'gemoedelijk' staat wil hopelijk niet zeggen dat het dus maar een vergaarbak van negativiteit moet worden. Wat mij betreft mag er dus best eens wat meer werk van gemaakt worden om al dat geklaag wat in te binden. Het topic is voor F1 liefhebbers toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hippocampus schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Dit soort drive-by posts* verzieken de sfeer nogal voor mij, nu komt deze ook nog eens van een moderator / medewerker waarvan ik zou verwachten dat die zich nog wel eens achter de oren zou krabben alvorens iets te posten.

Hamilton was gewoon erg blij met zijn snelle rondje en liet dat merken. In deze tak van sport giert de adrenaline door je lichaam en is het normaal dat je dan ook uit je dak gaat als je toch weer lukt de snelste te zijn. Laat ik het erop houden dat sommige kijkers heel makkelijk lijken te vergeten wat het met een mens doet als je met snelheden ver boven de 200km/pu tussen de vangrails door vliegt in Monaco (een race die je sowieso graag wilt winnen en dat begint dus met een pole position.)

Terug naar jouw post, waarom kom je niet op zijn minst met een uitgebreidere reactie over waarom je tot die conclusie gekomen bent? Nu ben je gewoon een van de vele zeikers die komt klagen over alles wat los en vast zit in de door sommige toch wel geliefde sport. Ik zou graag willen zien dat moderators / medewerkers hierin het goede voorbeeld geven door niet van dit soort kansloos geklaag aan te moedigen.
Waarom stel je al die eisen aan die post? Dat hele topic staat vol met one liners en kleine ergernissen (niet aan elkaar, maar aan wat we zien). Dat voegt niet veel toe, maar het zakt ook gewoon weg. Er wordt amper op elkaar gevit, er is alleen veel ergernis over de dominantie van 1 team dat shit goed voor elkaar heeft. Niet heel vreemd natuurlijk.

Ik zou zeggen dat deze post van jou waarin je ineens iemand gaat aanspreken op iets heeeeeeeeeeeeeeel kleins (ik vermoed omdat het een moderator is?) en er iets heeeeeeeeeeeeeeel groots van gaat maken meer een issue is dan hetgeen wat je aankaart.

Groei een paar kortere tenen. Hier is echt niets aan de hand.

JvS wijzigde deze reactie 25-05-2019 17:46 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
JvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Waarom stel je al die eisen aan die post? Dat hele topic staat vol met one liners en kleine ergernissen (niet aan elkaar, maar aan wat we zien). Ik zou zeggen dat deze post van jou waarin je ineens iemand gaat aanspreken op iets heeeeeeeeeeeeeeel kleins (ik vermoed omdat het een moderator is?) en er iets heeeeeeeeeeeeeeel groots van gaat maken.

Groei een paar kortere tenen. Hier is echt niets aan de hand.
Ja dat was precies de trigger inderdaad. Goed gezien.
Het (mijn) probleem is dan ook hoe moeilijk het is uit te leggen hoe makkelijk je iemands pret kan vergallen in zo'n draadje. Ik ben al gestopt met posten omdat is steeds de neiging had tegengas te geven, wat uiteindelijk ook niks helpt.
Maar ben ik dan de enige die er over struikelt dat het zoveel negatieve uitingen voorbij komen? (en dan bedoel ik niet op race-incidenten, maar op randzaken en achteraf)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Moderators zouden het goede voorbeeld moeten geven, maar mogen in de praktijk vaak juist meer. Verder is die post van @Ragdoll typisch een opmerking van een regular uit het voetbal topic, waar dit soort posts blijkbaar normaal zijn, die even langs komt waaien in het F1 topic om even een scheet achter te laten...

Zou gewoon bestraft moeten worden in mijn ogen... :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fiber schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:48:
Moderators zouden het goede voorbeeld moeten geven, maar mogen in de praktijk vaak juist meer. Verder is die post van @Ragdoll typisch een opmerking van een regular uit het voetbal topic, waar dit soort posts blijkbaar normaal zijn, die even langs komt waaien in het F1 topic om even een scheet achter te laten...

Zou gewoon bestraft moeten worden in mijn ogen... :z
Wat heeft voetbal hiermee te maken? Hamilton heeft gewoon zijn maniertjes, vindt het leuk om een beetje de popster uit te hangen, bedankt altijd "het beste" publiek en zit in een auto die nu alles wint. Daar ergeren mensen zich aan en als die dan ineens heel utigebreid doet alsof dit een prestatie van de eeuw is, dan kan je weleens wat negatieve reacties krijgen. Mensen met gekleurde uitingen zijn leuk, maar roepen ook ergernis op.

Er wordt geen enkele regel overschreden door die ergernis te uiten. Waarom zou hier in godsnaam iets aan bestraft moeten worden? Gaan we dan een F1 topic hebben dat helemaal kapotgemodereerd wordt als iemand iets irritant vindt?

Dat lijkt me een extreem slecht idee.

Hippocampus schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Ja dat was precies de trigger inderdaad. Goed gezien.
Het (mijn) probleem is dan ook hoe moeilijk het is uit te leggen hoe makkelijk je iemands pret kan vergallen in zo'n draadje. Ik ben al gestopt met posten omdat is steeds de neiging had tegengas te geven, wat uiteindelijk ook niks helpt.
Maar ben ik dan de enige die er over struikelt dat het zoveel negatieve uitingen voorbij komen? (en dan bedoel ik niet op race-incidenten, maar op randzaken en achteraf)
Wat stel je dan precies voor? Het lijkt alsof je een verbod wilt op korte negatieve uitingen? Moeten daar dan sancties op komen? Dan ga je pas een sfeer verzieken. Want mensen gaan zich ergeren en gaan dat willen uiten. En dan moet een moderator alles gaan verwijderen, loop het topic "uit de hand" (want vage regel en mensen gaan daartegen in protest), gaat het topic dicht, wordt het een grote bende.

Ik zou zeggen, kweek iets meer huid. Het topic is tijdens een race sowieso een beetje een slowchat met snelle reacties. Als je dat niets vindt (dat mag), dan is het seizoenstopic beter geschikt.Niet alles kan voor iedereen plezierig zijn. Ik ga hier als eerste steen en been klagen als een moderatievoorstel of een verbod zoals ik dat interpreteer er zou komen.

Maar misschien heb je een ander idee?

JvS wijzigde deze reactie 25-05-2019 17:58 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet kapot modereren maar dat soort niets (dan ergernis) toevoegende posts gewoon verwijderen.

offtopic:
(En dan vragen ze zich bij Tweakers nog af waarom de gebruikers weglopen en/of minder posten, waar stagiaires dan weer 'onderzoek' naar moeten doen en 'enquetes' voor versturen... O-) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
@JvS Ik denk inderdaad met Fiber hierboven dat als het moderatieteam zo eens wat mensen op hun postgedrag aanspreken het al snel een stukje positiever kan.

edit: En 'kweek wat eelt' is IMO nogal een dooddoener. Ik denk dat men het recht heeft om aan te geven wat ze onwenselijk vinden, en dan is het aan de medewerkers van Tweakers om daar iets mee te doen of niet.

Hippocampus wijzigde deze reactie 25-05-2019 18:07 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:04:
[...]
In heb gewoon de onboard gezien hoor. Max kon zijn banden niet op temperatuur krijgen want er zat een Renault voor hem. ;)
En kan een mod wellicht vertellen waarom mijn reactie hierop in de prullenbak is geëindigd? :? Modbreak heb ik gezien maar ik krijg regelmatig het gevoel dat het selectief modereren is naar eigen smaak. Cynische opmerkingen jegens Renault lijkt geen probleem te zijn in het F1-topic.

vhal wijzigde deze reactie 25-05-2019 18:46 (21%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eerst maar eens die reactie van @Ragdoll.
Dat is wat ik nou een "losse flodder" zou willen noemen. Een gemiddeld F1 topic staat er vol mee. Verwijder ik sommige van die reacties? Jazeker. Allemaal? Niet echt. Wat was het gedachteproces over deze gedachte van mij vraag je? Nou omdat het overduidelijk een reactie op een direct voorgedane gebeurtenis is, emotie dus, neigde ik eerst naar laten staan. Nee, het is de meest diepgaande of constructieve reactie ooit, tot op zekere hoogte zit het op het randje. Vaak laat ik dit soort dingen dus ook nog staan. Dat zet in onder de noemer "weten wanneer je een topic moet laten lopen". Zinloos om meteen na zoiets als kwalificatie in een F1 topic over elk klein dingetje te vallen.

Waarom dan wel verwijderd? Nou omdat we als roodjasjes inderdaad onszelf hogere standaarden opleggen dan we aan anderen vragen. Zo simpel is het. :)
JvS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Wat is nu precies de bedoeling? Mogen we het niet meer over de dominantie van Mercedes hebben?
Natuurlijk mag dat. Het mag alleen wel wat constructiever dan eindeloos zuur gaan lopen doen dat Mercedes zo dominant is. Als het reactie na reactie zuur gedoe is, dan is er voor anderen die wat willen nalezen over de kwalificatie ook niks meer aan. :)
vhal schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:36:
[...]

En kan een mod wellicht vertellen waarom mijn reactie hierop in de prullenbak is geëindigd? :? Modbreak heb ik gezien maar ik krijg regelmatig het gevoel dat het selectief modereren is naar eigen smaak...
Wat verwachte je precies anders dan dat ik die reactie zou gaan verwijderen? Ik zeg gewoon wat ik zag op de onboard. Dat het een Renault was, is een simpele constatering en niks meer. Jij maakt er vervolgens meteen van dat ik Renault liep te bashen zonder enige aanleiding. Ik zag de onboard, het was een rotpunt (S2 chicanes) waar Max tegen Ricciardo aanliep. Max laat een gat vallen want hij komt er toch niet voorbij, banden koud, Q3 voorbij. It happens. Wou dat gewoon duidelijk maken omdat ik het jammer vond dat Max geen kans kreeg om te laten zien wat die RB15 echt kon.

Hier is dan je reactie:
Wat een gehuil, dan zorg je of dat je er voor komt of je houdt een gaatje. Dat het toevallig een Renault is, is gewoon toeval. Maar het is schijnbaar weer een reden om te fulmineren over een Renault...
Jij besloot hier om het persoonlijk naar mij te gaan maken en mij woorden in de mond te gaan leggen. Ik krijg wel vaker verwijten maar mijn hoofd geslingerd en meestal doe ik daar helemaal niks mee. Ik ben niet haatdragend, ik ga je niet zomaar censureren of een hekel aan je krijgen. Er zijn alleen wel grenzen en als je zo gaat reageren op mij, dan mag je inderdaad op rekenen dat die reactie kan gaan verdwijnen. Verder doe ik er dan ook helemaal niks mee, want niet haatdragend. Aangezien je vroeg om uitleg, bij deze. :)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 25-05-2019 19:07 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:16
Ja, natuurlijk is een streaker tijdens een CL finale gewoon aandachtstrekkerij die je eigenlijk niet teveel aandacht zou moeten geven. Maar ik vind het toch wel heel erg overtrokken om vervolgens het plaatje van de dame in kwestie op hoge poten te verwijderen met als argumentatie "porno".

Het badpakje was behoorlijk hoog opgesneden en het getrek van de beveiligers in kwestie versterkte dat nog wat maar er was niets (of om het maar rechtuit te zeggen: geen schaamlip of borst) te zien. Het was bovendien met een knipoog geplaatst richting een Tweaker die had gevraagd of je de wedstrijd in 4K kunt zien. Een beetje lol moet wat mij betreft kunnen.

Niemand ging er ook verder op door. Het was allemaal overgewaaid als een overijverige moderator (die ik zelden in de sport zie overigens) hier nu niet de aandacht op had gevestigd. Dat roept vragen op : zit de moderatie wel op één lijn? Was het plaatje door iemand gerapporteerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Outerspace schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:40:
Het valt mijn inziens op het randje net wel en net niet.
Volgens welke norm of regel dan? Dit is toch harstikke subjectief? Voor naakt posten zijn gewoon regels en dit viel daar riant binnen.
Dan liever het zekere voor het onzekere. De moderatie binnen het Sport team is op een lijn, alleen zullen er altijd uitzonderingen zijn bij bepaalde situaties.
Als dit het uitgangspunt is, dan mag er straks helemaal niets meer gepost worden. Want dan is het volgende plaatje de nieuwe grens. Ik zou altijd enorm terughoudend zijn met het weghalen van berichten en het "voor de zekerheid" doen is denk ik niet de juiste weg. Je verstoort namelijk de ervaring van sowieso degene die je edit, maar mogelijk ook van mensen die er samen om gegrinnikt hebben.

Dat moet je niet voor de zekerheid doen...

JvS wijzigde deze reactie 02-06-2019 17:16 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Bedankt voor je feedback @JvS :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Volgens mij wordt dit een herhaling van facetten. Maar @Ramzzz serieus, deze modbreak in het Voetbaltopic is weer een lachertje. Je verwijdert weer selectief posts. Een kansloze actie, zeker gezien het Feedback topic vol staat met commentaar van users die veel in het Voetbaltopic komen. En vooral jouw modbreaks/verwijderingen te discussie stellen. De discussie boven deze post gaat nota bene nog over het verwijderen van posts en dat daar zorgvuldig mee moet worden omgegaan.
@Ramzzz Je verwijdert posts van Pompi en mij, toevallig stellen we JST94 aan de tand. Zijn post blijft natuurlijk wel staan. Selectief?!
Juist, Feyenoord supporters gooien de ruiten van de bus van Feyenoord in.
Als je het zo nodig vindt om posts te verwijderen, waarom verwijder je deze dan niet? Dit valt dan toch onder uitlokking, want mijn post die verwijdert is, heeft dezelfde lading. Of waarom worden dan niet alle posts verwijdert omtrent deze discussie?

Tevens vond ik deze discussie best normaal verlopen. @JST94 en ik staan lijnrecht tegenover elkaar, maar volgens mij hielden we het beschaafd. Waar het de vorige keer inderdaad wat over de grens ging, vond ik dat dit geval zeker niet.
Daarbij neemt @PWM ook gewoon deel aan de discussie. Nu weet ik niet met wie en hoe er wordt gecommuniceerd over een modbreak en het verwijderen van posts. Maar mocht een ieder het van de mods kwalijk genoeg vinden om tot actie over te gaan, dan vind ik het raar waarom een mod wel mee doet en een andere mod daarna de helft verwijdert (selectief).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Ramzzz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Het enige kansloze is jouw reactie hier.

Ik heb alle ‘op de man’- en ‘zwaar offtopic’-reacties verwijderd, die tevens sfeerbedervend waren.

Dat wijst vooral op selectief lezen van jouw kant.
Reageer vooral niet inhoudelijk! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Hoezo viel die post onder uitlokking? Er wordt door iemand gesteld dat de problemen bij Swift enkel feyenoord 'supporters' waren, JST94 geeft met zijn reactie daar tegengas tegen.

Vervolgens zet jij hem weg als trol (in plaats van een TR aan te maken). En gaat pompi daar nog eens overheen door stevig te overdrijven met zijn stelling dat JST94 doet alsof feyenoord supporters heiliger dan heilig zijn.

Orion84 wijzigde deze reactie 04-06-2019 15:36 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
  • Nu online
Orion84 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:34:
Hoezo viel die post onder uitlokking? Er wordt door iemand gesteld dat de problemen bij Swift enkel feyenoord 'supporters' waren, JST94 geeft met zijn reactie daar tegengas tegen.
Dan heb je dus de hele context niet gelezen. Het is een duidelijk sarcastische post. Waarbij JTS94 aangeeft dat het Ajax supporters waren. Dat is zijn recht, maar de reacties van Pompi en mij waren toch niet zo schokkend dat ze verwijderd moeten worden?
En ik vind de post niet schokkend genoeg om te reporten. Ik kan wel tegen zo'n stoot.
Vervolgens zet jij hem weg als trol (in plaats van een TR aan te maken). En gaat pompi daar nog eens overheen door stevig te overdrijven met zijn stelling dat JST94 doet alsof feyenoord supporters heiliger dan heilig zijn.
Ik weet mijn exacte post niet meer maar het was iets in de trend of ie wakker wilde worden en dat niet alle Feyenoorders lieverdjes zijn. Maar nogmaals, dat is toch niet zo erg dat het verwijderd moet worden? Id voor de post van Pompi.
Maar we gaan dus nu alles beperken en censureren als het aankomt op Feyenoord vs Ajax. Dat vind ik erg jammer. Dat niet iedereen zo'n discussie kan waarderen snap ik volkomen. Ik word soms ook moe van de Luuk de Jong discussie of een vrouwenvoetbal discussie. Maar dan post ik gewoon niks en laat ik het gaan.
Ik weet 100% zeker als dit een discussie was over de linksback van VVV en de linksback van Excelsior, waarbij ik degene met wie ik discussieer hetzelfde vraag, de post blijft staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar volgens mij worden er weer allerlei randzaken in eerste instantie bijgehaald waar op gereageerd wordt met modder over en weer. Aan de andere kant zijn uitspraken als 'ik zou die lui ook niet in het stadion willen hebben', voor een Feyenoorder natuurlijk wel voorzien van een uiterst dubbele lading wat meteen escalatie in de hand werkt. In alle gevallen kan je daar namelijk van repliek dienen, ja maar Nancy dan? Ja maar Rome dan? Maar helemaal niet afreizen in Europa en het risico in NL niet nemen (aangezien daar met de regelmaat van de klok kaartjes worden gekocht voor thuisvakken door Feyenoorders, alom bekend onder supporters). Is dat echter op enige manier nuttig voor de discussie of van toepassing op de Feyenoorders in het topic? Ik denk het niet ;). Het is heel makkelijk scoren voor fans van andere clubs.

Wellicht is het beter daar niet al te veel reuring aan te geven @ allen. Nogmaals ik ga er niet vanuit dat de hooligan achtige types hier aanwezig zijn dus iedereen geniet op zijn/haar manier van de eigen club. Niemand van de Feyenoorders hier roept dingen met hamas, niemand van de Ajacieden in het topic gedroeg zich agressief bij de O19 wedstrijd enz, enz. Dus probeer het één en ander soms ook in perspectief te zien en wat minder heftig te benaderen ;). En de vrede zal blijven. Support liever de vrouwen in het vrouwentopic en dan kunnen we weer gaan babbelen over de transfers links en rechts waar het vooralsnog ernstig rustig is :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Outerspace schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Misschien had je zoiets beter van te voren kunnen bedenken ipv achteraf, dan had ik geen acties hoeven uit te zetten :)
Dat hoefde je zowiezo niet, er is echt totaal niks mis met die opmerking van @Holkers.
En dat dan discriminatie noemen? :D
Ik snap dat het modden nog nieuw voor je is en dus met wat horten en stoten zal gaan, maar kom op zeg...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:25
Dank je @toolkist voor je bericht en dank je @Outerspace voor het benadrukken van je positie en ivoren toren gedrag waarmee je berichten stuurt.

Gaat niets veranderen, maar wil nog wel kwijt dat jou mening niet de leidende mening is voor een forum of een discussie. Dat jij een opvatting of interpretatie hebt van een tekst wil niet zeggen dat het de bedoeling had of op deze manier door anderen gelezen wordt. Door het weg te halen / aan te passen omdat het jou niet aanstaat ga je je rol volledig voorbij. Je reactie op mijn post daarop en nu die van Toolkist geeft aan dat je het modereren niet waard bent op dit moment. Een smiley erbij doet daar niets aan af.

En ik wacht nog steeds op m'n excuses van jou. Iets wat je zou sieren om te doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• toolkist
Orion84 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:31:
Het vrouwenvoetbal wegzetten als "niks gemist" valt (los van dat het totaal niets toevoegt aan het topic) wat mij betreft prima te bestempelen als trollen / flamebait ja. Is het de meest ernstige vorm? Nee. Missen we wat aan die verwijderde reactie? Nee. Dus inderdaad, deze hele heisa gaat nergens over.
Trollen/flamebait is nog steeds nog niet bijna gelijk aan de discriminatie kaart die eerder werd getrokken als onderbouwing van het verwijderen. Dat verklaart dan wellicht ook waarom Holbers er met gestrekt been in gaat...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Ik denk inderdaad dat het weinig zin heeft om door te gaan als je het verschil niet begrijpt tussen 'ik vind iets niet leuk' en discriminatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Gaan we nu zelfs hier op de man spelen in plaats van inhoudelijk discussiëren? :?

Gezien de historie van stevige, maar vaak inhoudsloze, discussie over het vrouwenvoetbal kan ik het alleen maar toejuichen als denigrerende opmerkingen subiet gesnoeid worden. Het voegt werkelijk waar niets toe en bevordert hooguit de kroegsfeer waar men juist zo vanaf probeert te komen. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Han
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:09:
Hoe moeten we dit anders interpreteren dan discriminerend? Discriminatie wordt door het College voor de Rechten van de Mens als volgt gedefinieerd:
Ik had mij voorgenomen om mij niet in deze discussie te mengen, maar ik vind dat jij hier echt de plank mis slaat. De opmerking bestempelen als discriminerend heeft alles te maken met hoe jij het opvat, interpreteert. De opmerking zelf is namelijk alles behalve denigrerend, laat staan discriminerend. Snap dan ook werkelijk niet dat je die weg bent in geslagen om de actie te verdedigen. Dat de opmerking weinig bracht en wellicht overbodig of off-topic vond kan ik wellicht nog voorstellen, maar discriminerend, dat is gewoon schrijnend om een gebruiker daar van te betichten, erg overdreven en misplaatst.
Je bent toch echt zelf degene geweest die het vrouwenvoetbal anders behandeld en achterstelt in je reactie. Meer kan ik er ook niet van maken.
Dat is serieus een aanname, een verkeerde interpretatie van jouw kant. Er staat niks meer of minder dat iemand vindt dat hij niks gemist heeft door het niet gezien hebben van een wedstrijd van de Oranje leeuwinnen. Nergens wordt er iets denigrerends gepost, iemand beledigd of als minder weggezet. Slechts een eigen beleving, niks meer, niks minder. Dat als discriminerend wegzetten is beledigend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Ramzzz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:11:
[...]

Het vereist wel degelijk moderatie.

Evenals deze ‘reactie’ van jou, die
  • De sfeer verpest
  • Reacties uitlokt
  • Denigrerend is naar anderen
Daarvoor zijn moderatoren. En jij lijkt dat nog altijd niet te (willen) snappen.

En dus blijft moderatie noodzakelijk, want alles wat jij wel of niet leuk vindt, daar vindt een ander diametraal het tegenovergestelde van, waardoor een flame war zo gestart is - met name in de nogal van onderling niet bijster vriendelijke bloedgroepen bestaande voetbaltopics - en met jouw behoorlijk gechargeerde toon, tegenover uitgerekend hen die de taak hebben dit te voorkomen en de sfeer te bewaken, toon jij geen enkel begrip hiervoor.

[...]

Eens, de ‘oude’ kan nog wel even open blijven, @Outerspace!
Ik heb inderdaad niet heel veel begrip voor het feit dat iemand hier als discriminerend weg word gezet terwijl dat nergens op slaat.
Waar ik wel begrip voor heb is een reactie als "Klopt, foutje, maar wegens trollen nog steeds terecht" en klaar, we hebben het nergens meer over.

Maar goed, aangezien dit nu de 4e mod is die er anders over denkt dan ik hou ik er maar over op. Zal wel aan mij liggen ofzo.

Oude topic is gesloten omdat JanW al een nieuwe had gemaakt wat begon te lopen, dus het sluiten van de oude lijkt me dan logisch, of je moet die voor het nieuwe seizoen nog dichtgooien. Ik vond het nieuwe topic ook wat aan de vroege kant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Han schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:22:
Dat is serieus een aanname, een verkeerde interpretatie van jouw kant. Er staat niks meer of minder dat iemand vindt dat hij niks gemist heeft door het niet gezien hebben van een wedstrijd van de Oranje leeuwinnen. Nergens wordt er iets denigrerends gepost, iemand beledigd of als minder weggezet. Slechts een eigen beleving, niks meer, niks minder. Dat als discriminerend wegzetten is beledigend.
Over de term 'discriminerend' kan je discussiëren, wel wat netter dan nu gebeurt, maar het kan. Maar de term denigrerend heeft niet alleen te maken met interpretatie.
Uiteraard kunnen ze (ik ben geen mod) niet uitsluiten dat het niet denigrerend bedoeld was, maar het is wel heel gemakkelijk zo op te vatten en in die zin al een duidelijke potentiële sfeerverpester. Genoeg reden om het niet te willen, zeker gezien de historie omtrent het onderwerp.
Nu kan ik mij zelf niet herinneren of hem zelf ook gerapporteerd had of er alleen over na dacht, maar ik vond het ook geen fijne post. Na alle 'stoere mannenpraat' van de afgelopen maanden hoe slecht het vrouwenvoetbal wel niet is en dat er geen reet aan is om te kijken is het niet lastig om ook in deze post een denigrerende boodschap te lezen. Wellicht niet terecht, maar wel begrijpelijk. Om dat dan onder een 'metoo'-stuip te scharen vind ik een immens zwaktebod en bevestigt alleen maar mijn gevoel over de houding tegenover de vrouwen.

Los daarvan verbaas ik mij over de manier waarop de mods persoonlijk aangevallen worden vanwege de keuze voor één woord. Als men zelf al kan bedenken dat het wellicht wat ongelukkig gekozen zou zijn maar de actie op zich terecht was, waarom is die hele discussie dan feitelijk nodig?
Het zijn toch gewoon vrijwilligers die hun vrije tijd investeren om te zorgen dat we het zo leuk mogelijk hebben op dit forum, feitelijk wat de meesten van ons zelf ook nastreven. Daarnaast is men zo te zien duidelijk bezig met de eerdere feedback om te proberen het modereren prettiger te maken. In dat licht zou ik verwachten dat ze iets vaker het voordeel van de twijfel krijgen en dat een gloednieuwe mod niet meteen persoonlijk afgebrand wordt. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

@Ramzzz @D-e-n @toolkist ,

de twee toernooien hebben een eigen topic gekregen:
UEFA Nations League - 2019
[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019

Ja, ik ben het eens dat het nieuwe topic te snel is geopend (ik zag het pas na 20 posts) en dat er geen duidelijk afscheiding is voor de resterende 2 toernooien. Ik zal dat verduidelijken, maar dan kan het oude topic iig dicht blijven.

Betreffende discriminatie @toolkist @Han @Holkers
Ik had beter het kunnen afdoen als geen toegevoegde bijdrage aan het topic, dan hadden we de discussie inderdaad niet gehad. Maar goed, ik heb de term inderdaad gebruikt en had misschien beter een andere term voor kunnen gebruiken. Ik vind behoorlijk denigrerend overkomen en heeft m.i. een vleug van discriminatie over zich tov de vrouwelijke voetballers.

Soit

Outerspace wijzigde deze reactie 05-06-2019 18:52 (9%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nou nee, het begon met een gestrekt been waar het cynisme al vanaf droop, lees maar eens terug. Daarna is de term discriminatie wat mij betreft simpelweg gebruikt als kapstok om lekker door te kunnen zagen.
Echt, als de feedback al op die manier begint verlies je wat mij betreft alle recht van spreken over de vorm of woordkeuze die later gebruikt is. Dit leek meer op een ordinaire flamewar. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:10:
Nou nee, het begon met een gestrekt been waar het cynisme al vanaf droop, lees maar eens terug. Daarna is de term discriminatie wat mij betreft simpelweg gebruikt als kapstok om lekker door te kunnen zagen.
Echt, als de feedback al op die manier begint verlies je wat mij betreft alle recht van spreken over de vorm of woordkeuze die later gebruikt is. Dit leek meer op een ordinaire flamewar. ;)
Niets aan toe te voegen, ‘nuff said.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:07:
[...]

Ik snap er ook geen kont van.
Same here. Waarom zou je nou expliciet willen benoemen dat je vrouwenvoetbal niet leuk vindt in een topic over vrouwenvoetbal, waarom zou je (bijna)naaktfoto's in een voetbaltopic posten, waarom zou je met betrekking tot voetballers überhaupt vergelijkingen willen trekken met apen, en waarom is er zoveel discussie over een simpele mod-ingreep 8)7 Het is niet alsof de wereld vergaat na een *knip* ofzo :X Live with it :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Je komt als mosterd na de maaltijd , zie mijn eerdere reactie ;)
Outerspace schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:47:
Betreffende discriminatie:
Ik had beter het kunnen afdoen als geen toegevoegde bijdrage aan het topic, dan hadden we de discussie inderdaad niet gehad. Maar goed, ik heb de term inderdaad gebruikt en had misschien beter een andere term voor kunnen gebruiken. Ik vind behoorlijk denigrerend overkomen en heeft m.i. een vleug van discriminatie over zich tov de vrouwelijke voetballers.

Soit
Ik denk dat we hier wel genoeg over gezegd hebben. Het was van mij niet handig om de term discriminatie te gebruiken, waar ik het ook anders mee had kunnen kwalificeren of op een andere manier had kunnen oplossen. Voor mij is hiermee de kous wel af, ik kan er weinig anders meer over zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
AGee schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Same here. Waarom zou je nou expliciet willen benoemen dat je vrouwenvoetbal niet leuk vindt in een topic over vrouwenvoetbal, waarom zou je (bijna)naaktfoto's in een voetbaltopic posten, waarom zou je met betrekking tot voetballers überhaupt vergelijkingen willen trekken met apen, en waarom is er zoveel discussie over een simpele mod-ingreep 8)7 Het is niet alsof de wereld vergaat na een *knip* ofzo :X Live with it :z
Die stond in het ‘algemene’ topic toch? Maar dat is de essentie eigenlijk niet. Dat stukje discriminatie waar op gedoeld wordt, stelt, ondanks dat het geen rechtspraak is wel een precedent / jurisprudentie. Aangezien ik het bericht als ‘niet boeiend’ zou classificeren zou ik het zeker niet discriminerend vinden. Als dat plots door 5 man wel zo gezien wordt dan is in de emotie wat zeggen plots een stuk gevaarlijker want discriminatie gaat ver over trollen heen imho :).

@Outerspace Het was niet zozeer naar jou persoonlijk maar wel het feit dat meerderen het erkenden ;). We zitten buiten het voetbalseizoen en plots loopt het hier de spuigaten uit hehe. Ik bedoel ik heb geen zin om als racist weggezet te worden (welke strafmaat ook) als door een rancuneus iemand een keer op de TR gedrukt wordt als ik zeg: Neres aap, scoor die bal toch! Daarmee is namelijk zeer expliciet niets met huidskleur cq afkomst bedoeld. Maar als dan 5 mensen vinden van wel dan voorzie ik hard times.

Ik heb er verder ook helemaal geen moeite mee dat er gesnoeid is. Ga je gang voorlopig maar want ik zal je nooit beoordelen op een klein maandje modden.

* Typhone schudt Outerspace de hand

Typhone wijzigde deze reactie 05-06-2019 21:38 (25%)
Reden: Telefoon type-correcties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Niet online
Wat ik nog steeds jammer vind dat als je iets onderbouwd en wat constructieve dingen hier in het topic roept dat er vervolgens helaas niks mee gedaan wordt. Nu weer wat is wel en geen discriminatie. Kom op het wordt er niet gezelliger op als je contant op je tenen moeten gaan lopen.

Daarbij nietszeggende en herhalende push messages zonder inhoudelijk in de te gaan op het gene wat er gevraagd wordt. NEE ik sta niet boven de mods absoluut niet maar meedenken wordt gewoon niet gewaardeerd en zelfs denigrerend over gesproken.

Het maakt blijkbaar niet uit op welke manier je het kenbaar maakt eigen topic/DM of hier en hoe je het zegt. Ook met onderbouwing er bij.

Alles leuk en aardig maar ik ga eens heel goed nadenken of ik nog in het sporttopic moet gaan posten. Gezien vanuit 1 persoon alles wordt gezien als troll of wat dan ook.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AGee schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Nou, reken maar dat er TR's gaan volgen als je zo'n opmerking maakt, daar is geen rancuneus iemand voor nodig, maar enkel een paar users met gezond verstand ;) Beter laat je de vergelijking met apen gewoon achterwege.
En of het weer om TR's ging, dat wil ik wel toegeven. Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 is nu ook gesloten met bijna 3 TR's per 25 reacties, om maar even te illustreren. Zelden gaat het niet om TR's afhandelen.

Dit is gewoon standaard modus operandi. Wie denkt nu werkelijk dat we als modjes letterlijk elke reactie van elk topic, woord voor woord analyseren om te zien of we iemand te grazen kunnen nemen? We hebben op een dag meestal wel wat beters te doen. Waarschijnlijk is 80% of meer in dit subforum gewoon TR's afhandelen. Daar zijn we op een bepaalde manier eigenlijk ook erg blij mee want meestal zijn die TR's terecht. Het is ook echt niet alsof wel elke TR per se opvolgen. Nee, vaak gaat er een zekere overweging aan vooraf, overleg, wegknippen of weghalen etc.

Vervolgens zijn we nu wederom beland in de situatie waar een reactie niet alleen was weggehaald eindigt in een aantal die er allemaal hun zegje over moeten doen. Houden we vervolgens eens bewust een spiegel voor om proberen te illustreren hoe wij of derden die reactie heel goed kunnen interpreteren, dan volgt er geen reactie daarop. Die derden hoor je hier ook niet, terwijl we gewoon weten dat ze bestaan. Ik kan gewoon zien wie een TR aanmaakt en waarvoor. Uiteraard peins ik er niet eens over om te gaan vertellen wie wat doet, maar ik weet het gewoon wel.

Dan de crux van het verhaal. Is het nu zo moeilijk om gewoon eens na te denken voordat je een reactie plaatst? Als je spelers met apen gaat vergelijken, Ajax = joden, Feyenoord = kakkerlakken of weet ik veel nog wat, dan gaat dat verwijderd worden. Dat lijkt me toch redelijk. Hetzelfde geld voor reacties die geplaatst binnen bepaalde context ook helemaal niks positiefs gaan opleveren aan een discussie.

Dit is namelijk wat ik hier voornamelijk doe in mijn functie als moderator. Elk weekend is het wel raak in zowel het voetbal als F1 topic. Elke keer is het ook precies dezelfde herhaling van zetten. Hou nou gewoon eens een beetje rekening met anderen en ga geen dingen plaatsen waar je goed van kan weten dat anderen het niet op prijs stellen. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
tweakduke schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:00:
[MODBREAK]Wederom zijn er zure reacties geweest over het niveau van het vrouwenvoetbal. Die zijn verwijderd. Graag on-topic blijven. [/MODBREAK]
Goh, wat waren het allemaal weer briljant goede wedstrijden van een superhoog niveau. Ik heb echt genoten.

Is dat het enige wat er nog gepost mag worden in het topic voor het WK vrouwen? Want als er maar een klein puntje kritiek gepost wordt lijkt er meteen getrashed te worden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:26:
[...]

Goh, wat waren het allemaal weer briljant goede wedstrijden van een superhoog niveau. Ik heb echt genoten.

Is dat het enige wat er nog gepost mag worden in het topic voor het WK vrouwen? Want als er maar een klein puntje kritiek gepost wordt lijkt er meteen getrashed te worden...
Dat waar we op modereren is geen ‘beetje kritiek’, maar een continue stroom rants, dat ‘beetje kritiek’ geef ik bijvoorbeeld desnoods zelf ook, maar de reeks algemeen afzeiken van vrouwenvoetbal is wel een zeer irritante factor.

En dat willen we niet meer zien.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Nu online

Napo

toolkist schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:26:
Een klein puntje kritiek? Er wordt met mijn inziens te vaak verwezen dat bijvoorbeeld iemand enkel PL + Europese wedstrijden kijkt en dat dit niveau veel te laag is om aan te zien. De kwaliteit van het spel op het niveau van D-pupillen is en de hype niet waard was.

Natuurlijk is kritiek prima maar enkel komen om aan te geven dat het slecht is en het je tijd niet waard is voegt werkelijk niets toe aan het topic. Bij dat soort posts vraag ik me af waarom het geplaatst wordt, er wordt vrijwel geen ruimte gelaten om overtuigd te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Napo schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:01:
[...]

Een klein puntje kritiek? Er wordt met mijn inziens te vaak verwezen dat bijvoorbeeld iemand enkel PL + Europese wedstrijden kijkt en dat dit niveau veel te laag is om aan te zien. De kwaliteit van het spel op het niveau van D-pupillen is en de hype niet waard was.

Natuurlijk is kritiek prima maar enkel komen om aan te geven dat het slecht is en het je tijd niet waard is voegt werkelijk niets toe aan het topic. Bij dat soort posts vraag ik me af waarom het geplaatst wordt, er wordt vrijwel geen ruimte gelaten om overtuigd te worden.
@Ankona had volgens mij een prima normale post, maar die is ook spontaan verdwenen.
Die vergelijking met de D pupillen dan weer niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Ik vond er heel weinig ontspoord aan, maar dat zal aan mij liggen.
Ik zie het eerder als te enthousiaste pogingen om kritiek op het vrouwenvoetbal als ongewenst te bestempelen, terwijl de dames zelf juist steeds (terecht) bezig zijn over gelijke behandeling, gelijke (financiele) waardering, etc.

Dat men niet wil dat het topic alleen gaat over het niveau verschil tov de heren snap ik prima, maar dat was ook niet het geval. Het leek mij iig een prima mix.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:26:
Er zitten best leuke wedstrijden bij het vrouwenvoetbal.
Deze opmerking zou je dan ook als denigrerend kunnen bestempelen als men de lijn door trekt zoals nu wordt gedaan. Hoezo ‘best leuke’? ;)
Ik blijf het gewoon vergelijken met de EL. Vee wedstrijden die niet het aanzien waard zijn en een toernooi die pas in de knock-out fase leuk wordt. Zelf heb ik de wedstrijd China-Z-Afrika gekeken, was serieus tranen trekkend slecht. Of het nu mannen -of vrouwenvoetbal is, het blijft voetbal en daar hoort een bepaalde verwachting bij. Bij de een wat hoger dan bij de ander, maar er zijn verwachtingen en die kunnen tegenvallen. Sommige wedstrijden hebben weinig met voetbal te maken, gewoon te slecht en doen zeer aan de ogen, totaal geen amusementswaarde.

Han wijzigde deze reactie 16-06-2019 12:44 (47%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:57
tweakduke schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:26:
Er zitten best leuke wedstrijden bij het vrouwenvoetbal. Het is komkommertijd. Af en toe een wedstrijd kijken, prima toch. Het voegt dan ook niks toe om te zeuren over het niveau.

Laat de vrouwen in hun waarde, als je dat doet zijn de wedstrijden een stuk leuker om naar te kijken.
Ik weet niet of jij zelf al gekeken hebt of niet. Ik kijk zelf zelden vrouwen voetbal. Toevallig is er nu weer eens een toernooi met veel (media) aandacht, dan zie je er wat van. En dan vallen je zaken op. Of in mijn geval vallen zaken me gewoon zwaar tegen waar ik geen verklaring voor heb.
Met alle respect voor de vrouwen plemp je dan wat objectieve waarnemingen neer en beaam je vergelijkbare waarnemingen van anderen. Waar is een discussie forum anders voor bedoeld? Enkel fanmail verzamelen?

Vervolgens krijg je rants van de moddereters over zure opmerkingen.... (spiegeltje nodig?)

Feit is nu dat je in het algemene voetbal topic het niet over vrouwen voetbal mag hebben en in het vrouwenvoetbal topic op eieren moet lopen en het niet over het spel mag hebben. Waar gaat het dan nog over?

Een beetje minder als een schoolmeester proberen de discussies te sturen zou goed zijn voor de sfeer. Ok, soms is een opmerking wat op de grens. Dan wordt daar vanzelf wel wat van gezegd, werkt veel beter. En als onderwerpen steeds terug komen, dan leeft het blijkbaar. En als je een discussie bij wil sturen, doe dat dan met argumenten ipv met superman knopjes andermans bijdragen aanpassen of verwijderen. Vaak genoeg gaat het om zorgvuldig verwoorde bijdragen waar iemand zijn best op heeft gedaan zijn zienswijze helder te maken. Een botte knip / delete is dan niet echt goed voor de sfeer.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Ramzzz schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:21:
Leuk, gaan we weer een (herhaald) verzoek om geen algemene rant-tsunami te posten met een hyperbool ombuigen naar een 'op eieren lopen'... :F
Welke rant tsunami? Die10 ??? posts die nu getrashed zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 19:13

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:40:
[...]

Yes.. morgen hopelijk een 1-2 voor Mercedes en zondag ook... ik hoop dat Ferrari en RBR geen schijn van kans maken. :)F d:)b

Zoiets dan maar?

Er is toch niets mis mee om te spreken over de mindere kanten van de sport? Er is geen haat verder.. we houden gewoon een open discussie. Sinds wanneer is het bij wet vastgesteld dat we het altijd met elkaar eens moeten zijn?

Ik begrijp niet helemaal waarom er ingegrepen wordt nu door een mod.

Sterker nog, we krijgen keurige reacties van anderen die zich hier ook in kunnen vinden. :?

Zou je mij -al dan niet per DM- kunnen toelichten wat er verkeerd is aan een ander aspect op de situatie zoals die is?

Ter info.. ongewenst want niet positief en in lijn der verwachting is ruimschoots onvoldoende. Dat lijkt me echter vanzelfsprekend.
Het vele klagen wordt als storend ervaren door anderen. Daar ontvangen wij ook TR's over. De meeste weten ook wel hoe de stand van zaken nu is. Probeer het klagen dus beperkt te houden. Er is niet geknipt of verwijderd, het is een verzoek. Het heeft ook geen zin om iedere keer te klagen over hetzelfde.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hippocampus
@Turbo-Puppy Uiteraard mag je laten weten dat het een en ander je niet bevalt. Maar ga alsjeblieft niet ieder racetopic opnieuw komen klagen en vertellen hoe erg je het allemaal zat bent. Wij kunnen je toch niet helpen en verder zuigt het nogal de sfeer uit het topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
@Turbo-Puppy Bedoel je nou te zeggen dat omdat de situatie (voor jou) niet interessant meer is, en het waarschijnlijk ook niet meer gaat worden, het normaal is om dus maar ieder raceweekend te komen vertellen hoe ontevreden je bent?
Zie je dan niet hoe nutteloos en sfeerverstorend dat dat over kan komen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Permaban opnieuw aangevraagd... hier komen we niet uit. Voor zover jullie hier plezier aan beleven, gun ik jullie oprecht het allerbeste. Voor mij stopt F1 hier voorlopig. Ik kan er op geen mogelijke manier meer van genieten helaas. -O-

Turbo-Puppy wijzigde deze reactie 22-06-2019 01:05 (194%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:00:
Permaban opnieuw aangevraagd... hier komen we niet uit. Voor zover jullie hier plezier aan beleven, gun ik jullie oprecht het allerbeste. Voor mij stopt F1 hier voorlopig. Ik kan er op geen mogelijke manier meer van genieten helaas. -O-
Waarom pas per maandagavond en niet per direct...? O-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:00:
Tjsa... DIt kan je doen inderdaad. Ik ben groot voorstander van terughoudend zijn met mod ingrepen, maar ik vond je constante stroom aan berichten in de voorgaande topics ook storend. Ik vind dat je die mening mag hebben. Maar constant ergens komen om te zeggen hoe kut het is en dat maar bij elke uitslag blijven herhalen is gewoon niets anders dan zeuren.

Ik ben ook weleens niet positief en dat mag zeker wel ben ik van mening. Maar de mate waarmee je het doet is echt vervelend om te lezen. Ik kijk races en lees en post hier veel. Ik vind Mercedes ook een matig team. Dus ik sta aan jouw kant. Maar je kan er ook op een andere manier mee omgaan.

JvS wijzigde deze reactie 22-06-2019 08:40 (17%)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:36

Gé Brander

MS SQL Server

We moeten dus allemaal halleluja roepen en blij zijn met de achteruitgang van RB. Het was gewoon een geweldige kwalificatie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:20:
[modbreak=title,url] Weer een kwalificatie en weer lekt het topic vol met accuzuur...
Is het nu zo moeilijk om gewoon te accepteren dat Mercedes onverslaanbaar beter is? Negeer ze dan lekker of kijk niet. Het moet maar eens afgelopen zijn met het constante gezeur op alles.

Dat geld ook voor het constante gezeur op RBR. Wat had er precies beter gemoeten deze kwalificatie dan P4? :/ [/modbreak]
M.i. vindt er een redelijk normale discussie plaats. Het is geen ongefundeerd azijnzeiken toch?

Wat rbr beter had moeten doen? Een halve seconde minder achterstand misschien? Zelfs Gasly (!) Had in Canada (!) Minder achterstand. Nota bene voor een update.

Als dat al niet gezegd mag worden, wordt het heel stil hier...

Overigens, dat McLaren het beter doet dan Renault is wel bewonderenswaardig. Nu hopen dat Williams ook een wederopstanding gaat kennen.

MikeyMan wijzigde deze reactie 22-06-2019 16:27 (7%)

Pagina: 1 2 3 ... 7

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True