Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 224.503 views

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 14:31
Floppus je hebt geen idee hoeveel jullie aan mij verdienen in de pw. Wat een rare reactie tegen een gebruiker die al 15 jaar tweakers gebruikt zeg.

Je neemt het probleem totaal niet serieus en bij deze zal ik dan ook geen pw meer gebruiken en al zeker niet meer overwegen mijn adblock uit te zetten. Ik zat er nog aan te denken om een abo te nemen maar met deze aanval op je eigen trouwe community members kan je de boom in. Veel plezier met max ict als geweldige klant, doe de groetjes aan beslist.nl als je straks op hetzelfde kerkhof ligt.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

h3nk13 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:36:
Floppus je hebt geen idee hoeveel jullie aan mij verdienen in de pw. Wat een rare reactie tegen een gebruiker die al 15 jaar tweakers gebruikt zeg.

Je neemt het probleem totaal niet serieus en bij deze zal ik dan ook geen pw meer gebruiken en al zeker niet meer overwegen mijn adblock uit te zetten. Ik zat er nog aan te denken om een abo te nemen maar met deze aanval op je eigen trouwe community members kan je de boom in. Veel plezier met max ict als geweldige klant, doe de groetjes aan beslist.nl als je straks op hetzelfde kerkhof ligt.
Ja, 15 jaar inderdaad, met een clone-account wat eveneens tegen voorwaarden is. En nog steeds niet geband... maar dank je wel voor je uiterst nobele idee dat je *misschien* je adblocker uit had willen zetten :+
Je mist het punt; er wordt hier een grote hetze gemaakt zonder veel bewijs. Maar als er andersom dingen niet helemaal lekker zitten, dan moeten we dat blijkbaar wél negeren? Jij wil *misschien* je adblocker uitzetten? Je negeert voorwaarden! Volgens je eigen insteek moeten we je keihard bannen!

Er wordt met twee maten gemeten. Bedankt voor het onderstrepen daarvan.

Enne, ik ben al 10+ jaar vrijwilliger die tientallen uren per maand steekt in het beter maken en betrouwbaarder maken van de ShopReview en adviseert aan PW en andere zaken. Wil je stellen dat jij een trouwere communitymember bent? Ik heb net zo veel commercieel belang bij Tweakers als jij.
Succes met het verkopen van dat beeld :+

Daarom ben ik er fel op; er worden stellingen gedaan over commercie die gewoon nergens op gebaseerd zijn. Aannames om te schoppen als er niet meegegaan wordt in de heksenjacht.

Ik maak me al 10 jaar hard voor neutraliteit en goed beheer. De policies bijvoorbeeld over hoe de ShR beoordeeld en beheerd wordt zijn neergelegd door ons vrijwilligers. Niet opgelegd vanuit kantoor.
Ik ben ook faliekant tegen het verwijderen van winkels tenzij er overtuigend bewijs of gerechtelijke uitspraken liggen. Weggaan van een puur informatief platform zou een grote fout zijn.

[Voor 20% gewijzigd door Floppus op 06-02-2018 14:51]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-05 19:56

Case_C

[Team Carrack]

Gewoon een kwestie van continue teleurstelling, wanneer je een product met een mooie prijs aanklikt. En er vervolgens achterkomt dat de 'echte' prijs toch 10/20% hoger blijkt te liggen. En ja dat is een dagelijks dingetje...

Maar dat is natuurlijk gewoon een teken dat de PW op zichzelf erg goed is, wanneer het grootste minpunt een externe factor is. :+

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 14:17
er wordt hier een grote hetze gemaakt zonder veel bewijs
De gebruikers van de pricewatch ergeren zich er al lange tijd groen en geel aan en geven dit ook duidelijk aan. Dat dit niet serieus genomen wordt en ook nog eens "grote hetze zonder veel bewijs" wordt benoemd, daar zakt mijn broek echt van af. Het is wel duidelijk dat het financieel belang duidelijk boven de gebruikerservaring gaat. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders na de overname en de wijziging van abonnement naar klikprijzen. De uitverkoop is toen direct ingezet.

[Voor 9% gewijzigd door Mathijs op 06-02-2018 17:53]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 10:27

PcDealer

HP ftw \o/

Mathijs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:03:
[...]
Het is wel duidelijk dat het financieel belang duidelijk boven de gebruikerservaring gaat. Maar dat kan natuurlijk ook niet anders na de overname.
Dat slaat nergens op aangezien tweakers al vele jaren daarvoor al een B.V. was

LinkedIn WoT Cash Converter

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 23:37
Ik begrijp het standpunt van Tweakers dat een webshop zonder hard bewijs niet zomaar uit de pricewatch wordt gezet. Ik zou het echter zeer op prijs stellen als ik kan aangeven dat ik MaxICT niet meer wil zien.

Net zoals Mathijs hier bovenaan geeft is het zeer irritant dat een product met een bepaalde "laagste" prijs wordt getoond en dat vervolgens blijkt dat dit de prijs is bij MaxICT en andere shops een hogere prijs hanteren. Dit geeft een algemeen verkeerd beeld van prijzen die je kwijt bent voor een build en wat een product kost.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

Spotmatic

Ken sent me

Het gaat een beetje de verkeerde kant op met de discussie.

Even terug naar de kernvraag. Gaat Tweakers aangepaste weergave- en selectiemogelijkheden aanbieden n.a.v. de voorstellen in dit topic? Zo ja, welke verbeteringen zijn dit dan en op welke termijn zijn deze gerealiseerd? Zo nee, waarom niet?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• h3nk13
Floppus ondanks de wij het met elkaar oneens zijn kan je misschien wel vertellen of er een mogelijkheid gaat komen om shops te filteren en dat er de verschillende kleuren bij review sterren terugkomen?

• Floppus

Floppus

Adviseur

h3nk13 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:14:
Floppus ondanks de wij het met elkaar oneens zijn kan je misschien wel vertellen of er een mogelijkheid gaat komen om shops te filteren en dat er de verschillende kleuren bij review sterren terugkomen?
Qua policies & beheer, advies rond beleid kan ik je helpen. De features zelf en de prioriteit ervan is een ander verhaal. De grootste moeilijkheid daar is afhankelijk van de tijd nodig, prioriteit en vooral andere prioriteiten om het op de lijst te krijgen.

Dat geldt niet specifiek voor dit. We proberen ook al jaren en jaren bepaalde backend zaken op de agenda te krijgen die ons tijd kunnen besparen. Maar helaas zijn er gewoon veel afdelingen met veel wensen. Een filteroptie, of onze backend, leggen het in de regel af tegen onderhoud van structurele code die op een site als deze over de tijd gigantisch is. De overige tijd wordt dus zuinigjes verdeeld.

@Bart Zoetmulder is de juiste persoon om naar dit soort functionaliteit te kijken. Daarbij hou je dat hij ook moet wegen tussen zijn andere wensen en het daarna moet verdedigen tussen wensen van anderen. In mijn visie kan Tweakers best een extra devver gebruiken :P
Ook is het misschien mogelijk op een andere manier te kijken naar bijvoorbeeld simpelweg een andere kleur voor een ster- er is wellicht geen structuur om zoiets snel binnen een sprint te krijgen terwijl het qua werk niet veel kan zijn.

In het geheel is van filters en weergave is de commerciële impact zo'n beetje het minste obstakel :+

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:08
Floppus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:16:
Gut, dit topic is wel heel erg hard een heksenjacht geworden zeg. En het meeste is gebaseerd op heel weinig. Wat verkeerde koppelingen en prijzen die uitvergroot worden in combinatie met slechte ervaringen.
Ik denk dat het helemaal niet uitvergroot wordt, veel Tweakers ergeren zich aan deze webshop omdat ze vrijwel elke keer niet kunnen leveren als ze met een bepaald product de goedkoopste zijn.
Als je alle reviews doorneemt dan blijft het hier ook niet bij, het gaat verder, maar inderdaad net niet ver genoeg om daadwerkelijk actie te ondernemen.
Sommigen ergeren er zich zo aan dat ze het liefst MaxICT helemaal zien verdwijnen ( niet alleen de Pricewatch ) en dat is dan ook het gedeelte wat je als '' heksenjacht '' zou kunnen bestempelen echter wel met onderliggende serieuze zorgen.

Zolang de webshop zelf nog bestaat moet die helemaal niet verdwijnen van de Pricewatch, integendeel, hij moet zelfs blijven om de reviews van klanten.
Daarnaast al zouden jullie MaxICT verwijderen zoals een deel van de community vraagt blijft het hier waarschijnlijk ook niet bij, er zijn namelijk wel meer webshops die slecht scoren en zouden we uiteindelijk enkel nog de webshops over houden die (bijna) nooit problemen hebben.

Maar toch wil een deel van de community Max ICT of andere webshops helemaal niet meer tegenkomen, dit zouden gebruikers gewoon zelf moeten kunnen instellen als ze dat willen.

Max ICT bestaat al 10 jaar in de Pricewatch, voor zover ik heb vernomen waren er altijd al problemen met Max ICT.
Na 10 jaar zou zo'n functie om webshops te filteren wel af moeten zijn :)

Het liefst worden de review scores van webshops op eerste gezicht ook duidelijker, door bijvoorbeeld die kleuren in de sterren weer te herintroduceren maar dat kan natuurlijk ook op andere manieren.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][me

[Voor 99% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:24]

• Mathijs
Het is een feit dat de gebruikerservaring van de pricewatch door ze verpest wordt.

Stel ik zoek een product. Ik stel daarbij wat filters in zodat de producten die ik te zien krijg aan mijn criteria voldoen.
Daarnaast filter ik op prijs oplopend.

Dat laatste wordt door genoemde shop dus gewoon onbruikbaar, want de resultaten die ik krijg met maxict met de laagste prijs:

vaak zo'n 20% lager
Niet leverbaar, althans niet binnen aanvaardbare termijn
Ik houd er ook niet van als ik maar moet afwachten of het ooit wel geleverd gaat worden.

Deze prijzen zorgen ervoor dat producten die aan mijn criteria voldoen bovenaan komen te staan, maar eigenlijk niet de laagste prijs hebben. Als de volgende in de prijslijst een paar tientjes duurder is, hoort dat product niet op die plaats in mijn resultatenlijst.
Nu is dat ook niet bij maar 1 product het geval, dus negeerbaar en volgende, nee ik moet handmatig gaan zitten vergelijken wat de echte prijs is en maar hopen dat ik niet de juiste mis doordat deze een heel stuk verder onderaan staat omdat daar toevallig geen maxict prijs bij staat.

Daarom, laat me shops kunnen uitsluiten van de resultaten, net zoals dat bij de wenslijst mogelijk is, of en dat is ook iets waar veel tweakers blij mee zullen zijn, laat ons kunnen filteren op beschikbaarheid.

In dat geval interesseert heel maxict mij niet meer, dan kan ik gewoon de resultaten zien die ik zoek en mogen ze zelf weten wat voor vreselijk businessmodel ze voeren. Maar op dit moment erger ik me er groen en geel aan en begrijp werkelijk niet waarom Tweakers niet inziet wat een afbreuk dit doet aan een in principe goed product.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

vanaalten schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Zeker wel!
Op het moment dat Tweakers MaxICT er uit gooit is dat zakelijk gezien mogelijk contractbreuk. Als Tweakers dan voor een rechter niet kan bewijzen dat MaxICT zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden, heeft Tweakers een serieus probleem - denk aan claims voor verlies van inkomsten, reputatieschade en mogelijk zelfs faillissement.
Spotmatic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:20:
[...]
Een goed contract bevat ook clausules voor het opzeggen ervan, zonder opgaaf van reden en met een opzegtermijn. Je doet nu net voorkomen alsof Tweakers niet onder het contract uit kan en dat kunnen ze ongetwijfeld zeer zeker wel, maar het ook doen is een tweede.
Flamesz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Het punt van @vanaalten is dat je wel moet kunnen bewijzen dat MaxICT wel/niet aan die clausules voldoet.
Het lijkt me niet dat er een clausule is dat Tweakers zonder opgaaf van reden de samenwerking mag beëindigen.
Kheos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:48:
[...]
waarop baseer je voor zo'n uitspraak? heb je het contract gezien?
Spotmatic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:54:
[...]
Nee, maar ik kan me haast niet voorstellen dat beide partijen er niet van af kunnen komen als ze dat willen, om wat voor reden dan ook. Daar hoeft niet altijd een negatieve reden aan ten grondslag te liggen. Anders is er eerder sprake van een wurgcontract.
Dennism schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:04:
[...]
Van een contract afkomen kan bijna altijd, de vraag is alleen vaak wat is de prijs, zeker bij zakelijke contracten. Ik zeg niet dat het hier gebeurt want ik ken absoluut de contracten van Tweakers.net niet. Maar je kan best zakelijk gezien tussen 2 partijen een langlopend contract hebben dat alleen via een (flinke) afkoop som te beëindigen is of wanneer een van de contract partijen echt zwaar over de scheef gaat.
Tweakers kan op meerdere manieren onder het contact uit zonder dat keihard bewijs nodig is. Bijvoorbeeld na wijziging van de AV en indien de klant het er niet mee eens is:
2 Toepasselijkheid
2.5 Tweakers.net is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen treden in werking veertien (14) dagen na bekendmaking of op de datum die in de bekendmaking is vermeld.

2.6 Indien de Klant de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, dan is de Klant gerechtigd om de Overeenkomst op te zeggen tegen de datum waarop de gewijzigde Algemene Voorwaarden van kracht zouden worden. Tweakers.net is niet tot restitutie van door de Klant betaalde gelden, dan wel tot enige andere vergoeding van kosten of schade gehouden.
Met betrekking tot het wijzigen van de score weergave is er ook niets aan de hand:
4 Verplichtingen Tweakers.net
4.4 Tweakers.net behoudt zich het recht voor om de Pricewatch of de Pricewatch Manager onaangekondigd aan te passen, uit te breiden, te verbeteren of anderszins te wijzigen, waaronder maar niet beperkt tot de techniek, de functionaliteiten, de zoekcriteria, de wegingsfactoren, de weergave van de zoekresultaten en de bruikersinterface.
Ik zie verder voldoende mogelijkheden vanuit tweakers om winkels die een dubieuze voorraad weergeven aan te pakken:
8 Remedies
8.1 In geval van een schending van het bepaalde in artikel 5, 6 of 7 van deze Algemene Voorwaarden of van de Gebruiksvoorwaarden, of een redelijk vermoeden daarvan, is Tweakers.net, onverminderd enig andere recht van Tweakers.net, gerechtigd om onmiddellijk, zonder ingebrekestelling en zonder tot enige vergoeding aan de Klant gehouden te zijn:
a. de Prijsinformatie en alle overige informatie die door de Klant is toegevoegd aan de Pricewatch (al dan niet tijdelijk) geheel of gedeeltelijk aan te passen of te verwijderen;
b. de Klant de toegang tot de Pricewatch en de Pricewatch Manager (al dan niet tijdelijk) te blokkeren;
en
c. de Overeenkomst te beëindigen.
Beide partijen kunnen zonder problemen van het contract af:
11 Beëindiging Overeenkomst
11.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Iedere partij is tot de 15e van iedere kalendermaand bevoegd om de Overeenkomst schriftelijk tegen het einde van die kalendermaand op te zeggen. Schriftelijke opzegging na de 15e van een kalendermaand, geldt als een opzegging tegen het einde van de daarop volgende kalendermaand. Aanvullende opties kunnen op dezelfde wijze worden opgezegd.

11.4 Ongeacht de reden van beëindiging, is Tweakers.net nimmer tot restitutie van door de Klant betaalde gelden, dan wel tot enige andere vergoeding van kosten of schade gehouden in verband met de beëindiging van de Overeenkomst.
Met betrekking tot de aansprakelijkheid van tweakers:
12 Aansprakelijkheid en vrijwaring
12.3 De Klant vrijwaart Tweakers.net, haar groepsvennootschappen, hun personeel en voor hen werkzame derden tegen alle aanspraken van derden terzake van schade of anderszins, op enigerlei wijze ontstaan door het gebruik door de Klant van de Pricewatch of de Pricewatch Manager, dan wel door het niet nakomen door de Klant van zijn verplichtingen op grond van de Overeenkomst.
https://tweakimg.net/file...r%20(Augustus%202017).pdf

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 13:40
Zoals het hierboven wellicht al wordt aangegeven gaat het mij persoonlijk niet eens meer over het feit of Max nu wel of niet in de PW hoort. Ik zie ze graag verdwijnen (als winkel zijnde) omdat ik het een k*t winkel vind, maar dat is persoonlijk. Het feit dat ze nog in de PW staan kan wellicht mensen behoeden om er te kopen.

De daarop volgende features die worden aangedragen om beter te kunnen filteren, slechte webshops duidelijker in beeld te brengen als dusdanig (met kleurtjes e.d.) hebben voor mij veel meer waarde.

Zoals ik al eerder aangaf had hier iedere dramatische winkel kunnen staat, maar is Max door zijn omvang nu het boegbeeld van deze discussie geworden.

heeft voor mij dus verder weinig met een heksenjacht te maken @Floppus.
Ik zie gewoon veel verdedigende reacties omtrent het tijd tekort voor het implementeren van dit soort features. Dat is nou niet een reactie waar ik op hoopte, maar daarmee kan deze discussie voorlopig wel op slot:
- We doen er voorlopig niks mee, want we hebben geen tijd.
- Max (of welke andere shop uitsluiten) zien we momenteel ook niet zitten omdat we geen waterdicht bewijs hebben.

Dan hou ik het voorlopig voor gezien in deze discussie en zie ik graag een DM of @ tegemoet als er wel actief wat mee gedaan gaat worden. Dan geef ik met alle liefde weer mijn input.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Floppus

Floppus

Adviseur

s0ulmaster schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:29:
Zoals het hierboven wellicht al wordt aangegeven gaat het mij persoonlijk niet eens meer over het feit of Max nu wel of niet in de PW hoort. Ik zie ze graag verdwijnen (als winkel zijnde) omdat ik het een k*t winkel vind, maar dat is persoonlijk. Het feit dat ze nog in de PW staan kan wellicht mensen behoeden om er te kopen.

De daarop volgende features die worden aangedragen om beter te kunnen filteren, slechte webshops duidelijker in beeld te brengen als dusdanig (met kleurtjes e.d.) hebben voor mij veel meer waarde.

Zoals ik al eerder aangaf had hier iedere dramatische winkel kunnen staat, maar is Max door zijn omvang nu het boegbeeld van deze discussie geworden.

heeft voor mij dus verder weinig met een heksenjacht te maken @Floppus.
Ik zie gewoon veel verdedigende reacties omtrent het tijd tekort voor het implementeren van dit soort features. Dat is nou niet een reactie waar ik op hoopte, maar daarmee kan deze discussie voorlopig wel op slot:
- We doen er voorlopig niks mee, want we hebben geen tijd.
- Max (of welke andere shop uitsluiten) zien we momenteel ook niet zitten omdat we geen waterdicht bewijs hebben.

Dan hou ik het voorlopig voor gezien in deze discussie en zie ik graag een DM of @ tegemoet als er wel actief wat mee gedaan gaat worden. Dan geef ik met alle liefde weer mijn input
Discussie over features en dergelijke is altijd welkom; en ik zou ook graag meer tijd beschikbaar zien op meer fronten. Maar dat is mijn ervaring vanuit backend voor vrijwilligers. Ik neem aan dat Bart wat meer gewicht in de schaal kan leggen voor PW/ShR gerelateerde dingen.

Voor mij was de maat vol over de bejegening van Tweakers omdat er niet een specifieke winkel uit de PW gegooid wordt. Ik heb hard geknokt voor veel van het beleid en de systemen om neutraliteit te borgen- en ik ga niet accepteren dat er gedaan wordt of de community per opbod verkocht wordt.

Je hebt gelijk dat discussie over een specifieke winkel de boel vertroebelt, dus laten we die discussie eindigen en niet die over de features. Daarvoor heeft @Bart Zoetmulder vinger aan de pols, maar ook daarbij is het handig dat de zaak niet vertroebelt zodat er een duidelijke schets is van de featurerequest en het waarom.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 06-02-2018 16:44]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Outerspace schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Mijn vraag is dan; hoe krijgen we een van de genoemde featurerequests op de juiste plaatst? Is dat intern al belegd of moeten we een topic openen in MF?
Bedoel je deze?
Feature request Pricewatch: Filter voor shops
Feature: shops blacklisten
Shops verbergen bij price alerts?
Floppus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:39:
[...]
Voor mij was de maat vol over de bejegening van Tweakers omdat er niet een specifieke winkel uit de PW gegooid wordt. Ik heb hard geknokt voor veel van het beleid en de systemen om neutraliteit te borgen- en ik ga niet accepteren dat er gedaan wordt of de community per opbod verkocht wordt.

Je hebt gelijk dat discussie over een specifieke winkel de boel vertroebelt, dus laten we die discussie eindigen en niet die over de features. Daarvoor heeft @Bart Zoetmulder vinger aan de pols, maar ook daarbij is het handig dat de zaak niet vertroebelt zodat er een duidelijke schets is van de featurerequest en het waarom.
Dit topic is geopend omdat er winkels zijn die de PW overstelpen (in de beleving van de bezoekers/klagers) met (zeer) lage prijzen en daarbij de levertijd niet (kunnen) nakomen. Dat is hier het geschil en de reden voor het openen van dit topic. Er worden suggesties gedaan om het leed te verzachten of weg te nemen.

De reden dat dit topic nog steeds veel reacties trekt is m.i.:
- gebrek aan enige vooruitgang, klachten duren reeds 10 jaar;
- gebrek aan communicatie, wat doet (of laat) tweakers in zulke (specifieke) gevallen;
- de bewering dat er niets (of niet voldoende) fout gaat;
- er geen regels wordt verbroken.

M.b.t. tot het al dan niet naleven van regels of het kunnen optreden, heb ik reeds uitgebreid geschreven. Het bespreken van features is een hele andere discussie (want oplossing) dan hoe tweakers omgaat met de ondervonden irritatie onder bezoekers. Ik zie dan ook geen logica in het ombouwen van dit topic en doet ook geen recht aan de jarenlange frustraties over de levertijden van bepaalde shops.

[Voor 65% gewijzigd door PcDealer op 06-02-2018 17:20]

• WoutF
  • Laatst online: 08:11

WoutF

Hoofdredacteur
Later vanavond of anders morgen meer info. Dit loopt nog steeds @ HQ.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 09:44
Zoiets zou een ideale oplossing zijn:

Aan de voorkant een ogenschijnlijk simpele functie maar naar ik vermoed aan de achterkant bijzonder ingrijpend.

• Mathijs
Ik ben benieuwd, blij dat het nog steeds loopt.
Welke oplossing er bedacht of van aangedragen oplossingen gekozen wordt is geheel aan jullie zelf.
Voor mij en waarschijnlijk ook de anderen is het vooral belangrijk dat er iets wordt gedaan dat het probleem wegneemt. Linksom of rechtsom maakt mij echt totaal niets uit.

Mijn minder vriendelijke reactie kwam voort uit het feit dat Floppus het zo liet lijken alsof wij ons allemaal maar aanstelden en er in jullie ogen geen probleem bestaat binnen de huidige functionaliteit van de pricewatch.

Het mooie is dat er bij een of meerdere extra filtermogelijkheden niet eens meer noodzaak is tot "weren van".

Filteren op beschikbaarheid zou een zeer waardevolle toevoeging zijn voor iedereen die iets zoekt en dat graag snel geleverd wil krijgen.

Filteren op winkel is een waardevolle toevoeging omdat bepaalde ervaringen ervoor zorgen dat je toch niet meer bij een bepaalde winkel bestelt, waarom zou je die nog wel in de resultaten willen laten meewegen dan?

Filteren op shop beoordeling is ook een waardevolle toevoeging, als is het dan wel moeilijk voor winkels die even door wat voor reden dan ook een probleem hebben gehad met levering, weer snel te kunnen herstellen.
Als een ondernemer weer terug uit een dal komt, geeft dat alleen maar een goede eigenschap aan, die daarbij ook weer een kans moet kunnen krijgen vind ik.

[Voor 43% gewijzigd door Mathijs op 06-02-2018 18:28]

• Huxley
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-03-2018

Huxley

2FA For Life

FrankHe schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:13:
Zoiets zou een ideale oplossing zijn:
[afbeelding]

Aan de voorkant een ogenschijnlijk simpele functie maar naar ik vermoed aan de achterkant bijzonder ingrijpend.
Maar dan worden nieuwe winkels ook buitengesloten, die hebben immers nog geen reputatie opgebouwd.

• FrankHe
Huxley schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Maar dan worden nieuwe winkels ook buitengesloten, die hebben immers nog geen reputatie opgebouwd.
Voor relatief onbelangrijke aankopen zal ik het filter van de shopbeoordeling ( aanelkaargeschreven of toch los? ) persoonlijk op nul houden. Alleen wanneer het iets belangrijks betreft wil ik graag zaken doen met een bewezen betrouwbaar bedrijf. Het mag van mij een actuele weergave zijn van de shop reviews van de afgelopen 3 maanden. Ook een bewezen goed bedrijf kan afzakken en een minder goed presterend bedrijf kan z'n leven beteren. Al dan niet doordat er bijvoorbeeld een nieuwe eigenaar komt die het roer omgooit.
Evanescent schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:13:
[...]

Dit is al eerder besproken. Dat is een beetje het nadeel van zo'n lang topic waarin veel heen en weer geroepen wordt. De minimum score is 1 ster. Winkels zonder beoordeling hebben 0 sterren, dus die vallen buiten dat filter.

Maar laten we nu even het bericht van WoutF in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" afwachten.
Klopt, laten we even afwachten wat er gaat komen.

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][messag

[Voor 96% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:24]

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:58
WoutF schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:45:
Later vanavond of anders morgen meer info. Dit loopt nog steeds @ HQ.
Voorlopige update;

De eerder voorgestelde maatregelen (zoals shopfilter) zijn allen ingrijpend op de roadmap van Tweakers en op dit moment dus niet eenvoudig in te voeren, nog los van de vraag of we dat zouden willen. Zie onder andere deze reactie van ACM.

Wij voelen wel ook de noodzaak om nu in actie te komen, temeer omdat steekproeven van onszelf de laatste paar weken ook (te) veel afwijkingen opleverden. In de gevonden gevallen ging het meestal over de levertijden, iets waar veel negatievere reviews ook over gaan.

Om die reden hebben we vandaag einde werkdag het levering icoontje vervangen door een vraagteken. Daarmee verstrekken wij als Tweakers (via de feed van MaxICT) geen foutieve informatie meer. Zie hier.

Daarnaast beraden wij ons erop of (naast roadmap discussies) verdere maatregelen nodig zijn en hebben we MaxICT uitgenodigd om over het vervolg van onze samenwerking te komen praten op HQ. In dat gesprek zullen we de kwaliteit van de feed bespreken, plus het feit dat de fouten in- of onvolledigheid van de feed een enorm effect hebben op de user experience van Tweakers.

Middels dit forumtopic zal ik jullie op de hoogte houden.

• h3nk13
Dank voor de update @Bart Zoetmulder dit geeft echt vertrouwen. Er wordt eindelijk echt iets gedaan! Mijn vertrouwen is weer wat hersteld en hopelijk maken we met z'n allen de PW weer een stukje beter zo! Dat is uiteindelijk het doel, het doel is niet om Max ICT dwars te zitten maar om de PW de beste vergelijk tool te houden!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:45
Hartstikke mooi? Vind ik niet. Het is opportunistische symptoombestrijding, meer niet.

Prima dat MaxICT ter verantwoording wordt geroepen op het HQ, maar ik lees nog steeds niks over een structurele oplossing, voor alle webshops. Een klein zwart vraagtekentje ja. Volgens mij is een rood kruis veel effectiever, of een rood vrachtwagentje met een vraagteken erin desnoods. Of nog beter, een aparte categorie welke apart uitgeklapt moet worden.

En de suggesties om gebruikers de mogelijkheid te geven shops te weren uit de pricewatch, of vanaf een X aantal sterren shops te laten zien, daar wordt niet op gereageerd. Volgens mij zijn dit prima oplossingen. Het is niet zo dat de winkels daardoor geen eerlijke kansen meer krijgen ofzo he, het is alleen zo dat de klanten van Tweakers - de gebruikers van de PW - beter op hun voorkeuren bediend worden. Volgens mij cruciaal voor jullie business model, en dat zall ik uitleggen.

Ik snap niet dat Tweakers zo'n lakse houding heeft tov. reviews. Reviews zouden veel meer in het oog moeten springen, ook shopreviews. Ik weet niet of jullie het gemist hebben, maar de populariteit van een webshop als Coolblue is grotendeels te danken aan het in het oog springende reviewsysteem (wat betreft producten). Als prijsvergelijkingssite zijn de beoordeling van een webshop en de hierbij behorende verwachtingen die deze webshop schept (waarvan de levertijd cruciaal is) de punten waarmee Tweakers zich kan onderscheiden, tov. een zoektocht naar een product via Google of kieskeurig.nl. Met dat peer-gebaseerde reviewsysteem. Maar dat lijken jullie niet in te zien. Of dat laten jullie hier in ieder geval niet merken.

.
Znorkus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:02:
[...]

Vergeet het gedeelte klantenservice/communicatie niet. Zeggen dat je terug zal bellen en het niet doen, beloven dat het geld geretourneerd zal worden en het niet doen, orders eerst lang laten liggen en dan annuleren, vragen niet beantwoorden maar standaardmailtjes terugsturen. Klanten moeten overal eindeloos achterna zitten - dit is m.i. waar de meeste klachten over gaan. Het probleem is nadrukkelijk niet alleen maar een technisch probleem met de feed, het is de opvallende klantonvriendelijkheid die een enorm effect heeft op de user experience van Tweakers. Lees de shopreviews er nog maar eens op na (zie ook #1 topicstart voor 13 voorbeelden).
Dat is Tweakers’ probleem niet he. Daarvoor is de consumentenbond. Tweakers moet gewoon ervoor zorgen dat gebruikers dit kunnen beoordelen (dat bestaat al, het shopreviewssysteem) en dat dit - plus andere voor klanten belangrijke dingen zoals levertijd - prominent en duidelijk genoeg in de pricewatch te vinden zijn. En dat op een manier dat je niet eerst langs een lijst met half malafide webshops moet scrollen

Een gesprekje met een selectief uitgekozen webshop met een slechte klantenservice, verbetert NIETS structureels aan onze ervaring op de pricewatch.

[Voor 30% gewijzigd door nino_070 op 07-02-2018 00:50. Reden: Gereageerd op znorkus]

• Bart Zoetmulder
nino_070 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:39:

Een gesprekje met een selectief uitgekozen webshop met een slechte klantenservice, verbetert NIETS structureels aan onze ervaring op de pricewatch.
We moeten 2 dingen onderscheiden: de acties nu rondom 1 webshop (op basis van reviews) en zaken die met onze roadmap te maken hebben. Dat laatste zijn we (ik, Wout en ACM) al wel een aantal keer op ingegaan, en de strekking van het antwoord was dat dit weldegelijk gebeurt, maar veel meer lange termijn roadmap beslissingen zijn. Dat wil niet zeggen dat we er niet serieus naar kijken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
[...]

We moeten 2 dingen onderscheiden: de acties nu rondom 1 webshop (op basis van reviews) en zaken die met onze roadmap te maken hebben. Dat laatste zijn we (ik, Wout en ACM) al wel een aantal keer op ingegaan, en de strekking van het antwoord was dat dit weldegelijk gebeurt, maar veel meer lange termijn roadmap beslissingen zijn. Dat wil niet zeggen dat we er niet serieus naar kijken.
Hoe staan jullie t.o het idee om het aantal sterren te combineren met een kleur? 1 ster = rood, 2 sterren oranje etc? Dat is weliswaar ook een symptoombestrijding, maar wel een die direct uit het oog springt en Tweakers kunnen helpen om te beslissen om bij een 'slechte' shop niet te shoppen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 16:18

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Dat is vanwege de 'cleane' huisstijl van Tweakers7 toentertijd allemaal groen geworden.

Ik zit ook vaak maar dingen in het winkelmandje te stoppen en via bestelkosten uitrekenen kan je wel shops uitsluiten. Zo haal ik de onwelgevallige winkels er voor mij uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mathijs
Señor Sjon schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:30:
Ik zit ook vaak maar dingen in het winkelmandje te stoppen en via bestelkosten uitrekenen kan je wel shops uitsluiten. Zo haal ik de onwelgevallige winkels er voor mij uit.
Ja dat kan, alleen mis je dan al producten in je resultaten die erbuiten zijn gevallen voordat het in je wenslijst kwam door de vervuiling.

Ik vind de ingezette actie een begin, ik hoop dat het iets gaat helpen.
Ik begrijp ook wel dat een toevoeging van een query in de hoofd zoekfunctie best impact kan hebben en daarom niet even snel geïmplementeerd kan worden, maar hoop wel dat het in de toekomst overwogen kan worden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
[...]
Goed dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is ingeschakeld, want dit is natuurlijk gewoon een poging om de consument te misleiden met te lage prijzen. Om vervolgens niet te kunnen leveren en consumenten lang te laten wachten. Zie ook: MaxICT ervaring

My favorite programming language is solder.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Puch-Maxi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Goed dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is ingeschakeld
Ik gok dat het in dit geval om @ACM gaat. ;)

[Voor 24% gewijzigd door AGee op 14-02-2018 17:55]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Bart Zoetmulder
dylan111111 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Kleine vraag, wanneer zouden we de update mogen verwachten en/of wat is de voortgang tot nu toe ? :)
Ik verwacht eind volgende week, waar het gaat over het contact met MaxICT zelf. Over de roadmap gerelateerde vragen kan ik geen uitspraken doen. Dat is echt lange termijn.

• Bart Zoetmulder
Over de voortgang hierbij een update;

Om 16:00 uur zal de feed van MaxICT uitgezet worden op Tweakers.

Helaas is de huidige feed te foutgevoelig om aan te laten staan. MaxICT zegt dit betreuren en werkt eraan mee om een volledige betrouwbare feed te gaan leveren. Deze zullen wij een dezer dagen ontvangen en daarna testen op (volledige) correctheid, alvorens we besluiten of MaxICT eventueel weer aangezet kan worden.

Ik ben zelf per morgen op vakantie, maar community manager @Ginz is op de hoogte en zal dit topic actief volgen. Eventuele vragen zal hij proberen te beantwoorden.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 15:36
Lekker dan, Bart _/-\o_
Geniet van je vakantie! Je hebt hem verdiend, want je hebt heel wat mensen blij gemaakt :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Yes, er is een vervolg.

Dit voelt een beetje als gerechtigheid.
Ja dat zeg ik hardop.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wow! Hier had ik niet op gerekend @Bart Zoetmulder
Blij om te zien dat er na al die tijd daadkrachtig is opgetreden d:)b

• 454232
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik zat net naar wat HW te kijken in Pricewatch maar zag nergens meer MAX staan, toen las ik dit topic.

Bart, je bent een held!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marchel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:16:
Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.
Catastrofisch nog wel...
Catastrofisme
Het catastrofisme is de opvatting zoals die in de begindagen van de geologie (17e en 18e eeuw) gold, die stelde dat gedurende de lange geschiedenis van de aarde de verschillende tijdperken werden afgesloten door een catastrofale vernietiging van al het leven, waarna een hernieuwde schepping plaatsvond.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dit de vernietiging van al het leven gaat veroorzaken. Ik denk dat je het wat te somber inziet. Ik zie het eerder als een evolutionair proces waarin minder succesvolle soorten verdwijnen en er weer ruimte voor beter aangepaste soorten ontstaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er zijn geen winnaars, of helden in dit verhaal.
Volgens mij is er een duidelijke winnaar: De gebruikers van de t.net pricewatch. Ik heb alleen maar gejuich gehoord na het verdwijnen van MaxICT uit de PW (En ik juich luid mee), en niemand die er rouwig om is.
Dat ze niet alleen bij T.net verwijderd zijn (maar wel de reviews nog open staan) maar ook bij HW.info (waar ze helemaal naar de bitbucket verdwenen lijken te zijn) geeft mijns inziens duidelijk aan dat ook de overkoepelende "De Persgroep Online Services" er helemaal klaar mee was en geen zicht had op een spoedige en bevredigende oplossing.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Jammer dat Tweakers & Max ICT tot dusver nog geen oplossing hebben gevonden. Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.

Als (voormalig?) MaxICTer moet je toch beseffen dat als zo veel andere shops de foutmarge redelijk kunnen houden, MaxICT dat ook moet kunnen. Ik weet niet wat voor oplossing Tweakers daarin moet bieden.

Dit topic loopt al zo'n twee jaar, en hoewel ik absoluut voor brede informatie ben, is deze beslissing er vanwege aantoonbaar slechte feedinformatie. De ShR is geen argument in de verwijdering. Ik vraag me dan - mede gelet op eerdere interactie met MaxICT - oprecht af hoe je kan spreken van een ongelukkige situatie. Ik kan er echt niet meer van maken dan op zijn best onkunde en verkeerde focus.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Floppus schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:07:
[...]
Als (voormalig?) MaxICTer
Ha! Ik had al zo'n vermoeden, maar kon het niet staven met bewijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Ha! Ik had al zo'n vermoeden, maar kon het niet staven met bewijs.
Kijk eens op zijn LinkedIn profiel, hij heeft ernaar gelinkt vanuit zijn t.net profiel ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 22:43
Jammer dat Tweakers & Max ICT tot dusver nog geen oplossing hebben gevonden. Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.

Het is wel grappig dat je dat je dit zo benoemt. De reden waarom Tweakers weert van Max ICT, is omdat ze in de basis als webshop blijkbaar hun taak niet goed uitvoeren, er zijn teveel ontevreden klanten.
Het feit dat Max ICT zijn klanten niet goed kan bedienen leidt dus ook tot "catastrofale" gevolgen en niet het handelen van t.net.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De winnaars zijn de gebruikers. De helden dat zijn de mensen van Tweakers en HW.info.

Om dit catastrofaal te noemen.... het ergste dat ik zie gebeuren is dat MaxICT failliet gaat. Dat is oprecht vervelend voor de paar medewerkers die daar hun best doen, maar het is een partij die we al jaren liever kwijt dan rijk zijn natuurlijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@h3nk13 Deur aan deur verkopers zijn er ook genoeg. Niet iedereen heeft dezelfde intenties en waardes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h3nk13
PcDealer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:59:
@h3nk13 Deur aan deur verkopers zijn er ook genoeg. Niet iedereen heeft dezelfde intenties en waardes.
Ja maar die hebben misschien nog de beste bedoelingen en willen tevreden klanten :) Als je bij Max werkt ben je toch de hele dag alleen maar ellende aan het opruimen? Dan kijk je naar je reviews, wat vinden je klanten nu van je. En dan zie je alleen maar onvoldoendes en haat richting het bedrijf waar je voor werkt. Ik zou het niet kunnen hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
h3nk13 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Ja maar die hebben misschien nog de beste bedoelingen en willen tevreden klanten :) Als je bij Max werkt ben je toch de hele dag alleen maar ellende aan het opruimen? Dan kijk je naar je reviews, wat vinden je klanten nu van je. En dan zie je alleen maar onvoldoendes en haat richting het bedrijf waar je voor werkt. Ik zou het niet kunnen hoor.
Tja.. Alsof schoonmakers, vuilnismannen of iemand achter een lopende band hun werk nu zo geweldig vinden.
Niet iedereen heeft daar een keus in.

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 22:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Even een resumé en een update op deze zaak:

Op 22 februari 2018 hebben wij (en Hardware.info) Max ICT op inactief gezet in onze Pricewatch.

De reden hiervoor is dat er door het Pricewatch-team was vastgesteld dat er teveel fouten in de feed zaten en dit is bij het management team (MT) van Tweakers gemeld. Conform de algemene voorwaarden heeft het MT besloten een beroep te doen op de mogelijkheid om Max ICT (tijdelijk) uit de Pricewatch te verwijderen. Hier hebben wij Max ICT van op de hoogte gesteld.

In eerste instantie heeft Max ICT geprobeerd een feed te maken met alleen de producten die bij hen (en niet bij een leverancier) op voorraad zijn. Deze feed was echter ook nog niet van het niveau wat Tweakers verlangt.

Op 28 februari 2018 zijn de eigenaar en directeur van Max ICT langs gekomen op Tweakers HQ om de problemen te bespreken. In dat gesprek hebben ze veelvuldig het boetekleed aangetrokken en uitleg gegeven over hoe hun business precies werkt, waar de fouten vandaan kwamen en welke maatregelen ze nemen. Ook werd er vermeld dat er op maandag 5 maart 2018 een nieuwe site live zou gaan.

Vanuit Tweakers is Max ICT toen gemeld dat pas na het live gaan van de nieuwe site en het daarna controleren van de feed een advies richting het Tweakers MT gegeven zou worden. Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie. De bal ligt bij Max ICT om die adviezen op te pakken.

Vanuit Tweakers hopen we dat we door middel van de shopreviews op Tweakers een positiever beeld van Max ICT gaan zien omdat ze daadwerkelijk hun communicatie en transparantie verbeterd hebben. Op 6 en 7 maart 2018 is de feed van Max ICT gecontroleerd door het Pricewatch-team en is het advies aan het MT gegeven om de site per 8 maart 2018 om 14:00 weer aan te zetten. Dit advies is door het MT overgenomen. Dit is ook gemeld aan Max ICT waarbij er de extra waarschuwing is gegeven dat ze nog voor onbepaalde tijd onder verscherpt toezicht staan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Da's goed nieuws voor Max ICT. Voor ons weer opletten en jammer dat er nu weer een boel artikelen tussen de zoekresultaten zullen verschijnen die alleen bij Max ICT 'verkrijgbaar' zijn (vervuiling dus). Van mij krijgt Max echt geen kans meer, maar ik snap goed dat jullie wel zaken met ze blijven doen.

Blijft de nadrukkelijke wens van mij uit weer staan: Maak het mogelijk om shops weg te filteren in de pricewatch. Please :)

[Voor 37% gewijzigd door u34186 op 08-03-2018 14:35]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:22
Ik heb ook ooit een slechte ervaring gehad met Max ICT (veel te lange leveringstermijn).

Gezien Tweakers ondertussen zo populair is en dus een stevige invloed heeft op de markt moet het bestuur van Tweakers behoedzaam zijn voor te snelle beslissingen: alle lof daarvoor.

Helaas zijn er nog steeds mensen die kopen bij de allergoedkoopste, en dan om 2€ te sparen op een aankoop van 500€ kopen bij iemand met 3 sterren ipv 4.8. Ooit leren die het wel.

Het siert ook Max ICT dat ze in gesprek zijn gegaan, en alvast werken aan verbetering. Laat ons hopen dat ze het goed doen, en hun kans grijpen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05 21:47
Toch bijzonder, ik klik voor de gein 1 product aan dat in de pricewatch staat, en gelijk de eerste is weer verkeerd. (weliswaar goedkoper op de site dan op de pricewatch, maar toch verkeerd)

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Staat in de pricewatch voor 584,69
Staat op de site voor 579,00

Share and Enjoy!

• WCA
Nope, alles ex verzendkosten en inc btw gerekend

Nog een doorgeklikt, en nog een verkeerd:
pricewatch: Apple MacBook Air 2017 13,3'', i5 1,8GHz, 128GB (Qwerty)

Share and Enjoy!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik zie ook overal Ex. BTW prijzen op die site staan en in het heel klein de incl. BTW prijs erbij.
Mag dat eigenlijk wel?

HANDTEKENING!!!

• u34186
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:59:
Toch bijzonder, ik klik voor de gein 1 product aan dat in de pricewatch staat, en gelijk de eerste is weer verkeerd. (weliswaar goedkoper op de site dan op de pricewatch, maar toch verkeerd)

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Staat in de pricewatch voor 584,69
Staat op de site voor 579,00
Dat komt doordat de vermelde prijs op de site exclusief de Thuiskopievergoeding van € 4,70 is. In de pricewatch is die vergoeding wel meegenomen.
Leeghoofd21 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:05:
Ik zie ook overal Ex. BTW prijzen op die site staan en in het heel klein de incl. BTW prijs erbij.
Mag dat eigenlijk wel?
Ik vind dit weer 100% tekenend voor de manier van zakendoen van Max ICT. Kansloos dus.

- uBlock Origin
- uMatrix

• WCA
Evanescent schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Dat komt doordat de vermelde prijs op de site exclusief de Thuiskopievergoeding van € 4,70 is. In de pricewatch is die vergoeding wel meegenomen.
Met een berekeningetje kom ik alsnog verschillend uit.

Bij tweakers die macbook:
incl. verzending en thuiskopie op tweakers 1063.64

Bij max die macbook
incl. verzending en thuiskopie op max 1063.14

Share and Enjoy!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 08:52
Even nagerekend.

Macbook (ex verzending maar inc thuiskopie) 871.11+2.60 = 873.71 *1.21 = 1057.19 klopt gewoon.

Probleem zit hem in de verzendkosten.
Tweakers rekent met de prijs inclusief thuiskopie en btw en doet daar de verzendkosten (die inc btw zijn) boven op voor totaal.
Maxict telt eerst alles bij elkaar op en daarna pas btw.
In het geval van de pricewatch zit er dus 2x btw in verwerkt.

Neemt overigens niet weg dat het op de site van Maxict onduidelijk staat en op deze manier volgens mij niet genoteerd mag worden.

• WCA
PcDealer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Let op: niet thuiswinkel.org lid.
Is geen thuiswinkel.org regel, maar is wettelijk zo bepaald. Een fysieke winkel mag dit ook niet

Share and Enjoy!

• u34186
  • Niet online
Muerte.Diablo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:20:
Even nagerekend.

Macbook (ex verzending maar inc thuiskopie) 871.11+2.60 = 873.71 *1.21 = 1057.19 klopt gewoon.

Probleem zit hem in de verzendkosten.
Tweakers rekent met de prijs inclusief thuiskopie en btw en doet daar de verzendkosten (die inc btw zijn) boven op voor totaal.
Maxict telt eerst alles bij elkaar op en daarna pas btw.
In het geval van de pricewatch zit er dus 2x btw in verwerkt.

Neemt overigens niet weg dat het op de site van Maxict onduidelijk staat en op deze manier volgens mij niet genoteerd mag worden.
Het wordt nog erger! Als je vervolgens in het de winkelwagen verzendkosten Nederland kiest, blijkt het €7,85 te zijn.

Versus:

@Ginz Ze hebben de boel nog lang niet op de rit, hoor! 8)7

[Voor 3% gewijzigd door u34186 op 08-03-2018 15:27]

- uBlock Origin
- uMatrix

• WCA
En dan te bedenken dat ze zelfs voor afhalen nog geld rekenen, dat kan je op tweakers ook nergens vinden.

Je kan bij max voor de geliste basisprijs dus nooit je product kopen, omdat er altijd kosten bijkomen die niet in de feed verwerkt zijn.

Share and Enjoy!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Evanescent schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:24:
[...]

Het betreft de FAQ over de wet Verkoop op Afstand :)
Ik heb Thuiswinkel wel vaker op een fout moeten wijzen. Dus ik zie graag een meer onafhankelijke bron.

Ik weet niet of ze nu voldoen qua pricing: https://www.acm.nl/nl/ond...rmelden/prijzen-vermelden

https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet

Over thuiskopievergoeding: https://www.acm.nl/nl/ond...jkomende-kosten-vermelden

• u34186
  • Niet online
Waar komt die 7,85 in mijn geval dan vandaan?

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

[Voor 29% gewijzigd door u34186 op 08-03-2018 15:54]

- uBlock Origin
- uMatrix

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:23
Evanescent schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Waar komt die 7,85 in mijn geval dan vandaan?

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

[afbeelding]
Zo te zien heb je twee opties standaard staat hij op 4.92 maar als je verzenden naar nederland aan klikt gaat die naar 7.85

Edit; Je had het al gevonden :P

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +6Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mugenmarco schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:46:
Prima als we webshops die 'naast positieve' veel negatieve beoordelingen hebben gaan verbannen dan kunnen we ook gelijk alle Tweakers op deze site die een slechte karma hebben verbannen.
Je mist het (voor mij) essentiele punt: Door het leveren van onbetrouwbare informatie maakt(e) MaxICT delen van de Pricewatch vrijwel onbruikbaar. Dat hun dienstverlening aan hun eigen klanten, die daar zelf voor kiezen, beroerd was vind ik geen probleem. Daar is immers de Shopreview voor. Maar ze saboteren met hun onbetrouwbare data ook de dienst die Tweakers mij (en andere bezoekers) levert.
Ik heb 2x iets gekocht bij maxict en beide keren werd het product op tijd geleverd en nog eens 20 euro goedkoper dan andere webshops. Men weet inmiddels dat de levertijden op de site gewoon niet strookt met de werkelijkheid, hou daar rekening mee en je zit goed.
Ik heb er nog nooit iets gekocht. Ik heb dan ook persoonlijk geen problemen met MaxICT. Mijn enige belang is een goed werkende Pricewatch.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• h3nk13
@mugen4u
Lees het topic even door zou ik zeggen. dan hoeven we het niet uit te leggen.

Max ICT is weer terug in de PW en zolang de feed nu beter werkt en eerlijkere levertijden in staan en ze zich netjes aan de geadverteerde prijzen houden is er niks aan de hand. We zullen het moeten zien de komende tijd.

Nog steeds hoop ik wel dat tweakers iets doet aan de kleuren van de sterren. Gewoon zoals vroeger was, rood, oranje en groen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 01:24
Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie.
Goed opgepakt, Bart en anderen. Het is voor T.net niet de makkelijkste route geweest om haar zakenpartners op deze manier met sancties te bejegenen, maar jullie hebben het met het oog op integriteit van de pricewatch toch gedaan. Daaruit blijkt een langetermijnvisie, die bij sommige andere bedrijven wat naar de achtergrond leek te zijn gezakt (pun intended). Ik denk dat hier de reden ligt dat T.net al 20 jaar bestaat en beste prijsvergelijker is, en dit ook nog wel 20 jaar kan blijven.

Het einddoel is denk ik toch dat zoveel mogelijk tweakers de pricewatch gebruiken en achteraf denken: wat een fantastische ervaring, ik ben helemaal moeiteloos naar de beste deal geleid, de volgende keer gebruik ik de pricewatch weer. Daar wordt iedereen gelukkig van.

Dus, bedankt voor de zorgvuldige reactie.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Znorkus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:42:
Goed opgepakt, Bart en anderen.
Goed opgepakt? Twee jaar heeft het geduurd, voor mij heeft dit in die periode geresulteerd dat ik de pricewatch niet meer gebruik en tweakers ook flink heeft afgedaan voor mij, zo heb ik mijn jaarlidmaatschap beeindigd.

Je steekt nu wel heel veel veren in de reet van tweakers terwijl dit echt niet de schoonheidsprijs verdiend.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanNL
Hobbykok schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:49:
[...]

Goed opgepakt? Twee jaar heeft het geduurd, voor mij heeft dit in die periode geresulteerd dat ik de pricewatch niet meer gebruik en tweakers ook flink heeft afgedaan voor mij, zo heb ik mijn jaarlidmaatschap beeindigd.

Je steekt nu wel heel veel veren in de reet van tweakers terwijl dit echt niet de schoonheidsprijs verdiend.
2 jaar? Die MaxICT toko bestaat al veel langer en al ver voordat ik hier überhaupt een account had. :+
Volgens de site van Tweakers zelf is MaxICT al meer dan 10 jaar bekend en als ik de verhalen mag geloven hebben ze ook al 10 jaar lang mensen ellende bezorgd.

Laten we nou maar blij zijn dat ze eindelijk weg zijn en dat ze nooit meer terug komen in de Pricewatch ( en als wel de boel echt op orde hebben ).
Het mooie is dat Tweakers in deze zaak naar de community heeft geluisterd en daarop nu ( tijdelijk ) Maxict heeft verwijderd van de Pricewatch.
Veel andere websites op het www zouden zeker niet luisteren naar cases als deze en gewoon hun eigen veel winst op korte termijn beleid handhaven.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat men denkt bij Tweakers dat het vertonen van Maxict wellicht meer geld kost dan dat het oplevert.
Hopelijk speelt niet enkel geld een rol bij deze en daar ga ik dan ook niet van uit maar acties van jou en medetweakers om een lopend abonnement op te zeggen of de pricewatch in zijn algeheel niet meer te gebruiken raakt Tweakers natuurlijk wel en kon het proces om Maxict te weren wel bevorderen.

Het is nog lang niet af maar al met al vind ik dat Tweakers dus de goede kant op gaat en overweeg ik mogelijk in de toekomst een Tweakers abonnement.
Waarbij men Tweakers wil straffen door onwenselijk beleid mogen ze toch ook wel beloond worden voor goed beleid ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
Dat betekend toch dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren d.m.v. de hulp van Tweakers :)
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit als ze nou helemaal zouden verdwijnen ( waar dit topic oorspronkelijk om gaat ) maar wel dat ze nu eindelijk eens ophouden met hun wanpraktijken.
Er gaat nu eindelijk wat gebeuren en het heeft lang geduurd, heeeel lang, veel te lang maar er is eindelijk resultaat.

Voor nu is het afwachten en kijken wat Maxict gaat doen, mocht Maxict er weer een potje van maken dan ga ik er toch wel vanuit dat er forse en bindende sancties komen vanuit Tweakers en HWI.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Behalve dat ze nu Moira hebben aangenomen om consequent op alle (nieuwe) reviews te reageren. :P

[Voor 29% gewijzigd door u34186 op 09-04-2018 20:04]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Evanescent schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:03:
Behalve dat ze nu Moira hebben aangenomen om consequent op alle (nieuwe) reviews te reageren. :P
Zo te zien werkt ze er al meer dan een jaar:
https://www.linkedin.com/in/moiravosselman/

Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Evanescent schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:12:
@Viper® Kan ik niet zien (inloggen vereist) maar dat zal ze leuk vinden, dat ze haar naam nog (mis-/ge)bruiken :X
Ze werkt er nog steeds hoor.
Ik vermoed dat ze gewoon vanuit haar functie reageert.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Orion84 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:17:
[...]

Volgens mij was de reden dat ze (tijdelijk) uit de PW zijn gezet de kwaliteit van de feed, niet de slechte reviews. Ik zie inderdaad een paar reviews van na 8 maart staan die weer klagen over niet leveren volgens levertijd indicatie, maar het is mij niet duidelijk of in die gevallen er ook in de PW weer foutieve informatie stond.

Als er wederom kwaliteitsproblemen zijn met de feed dan hoort @Bart Zoetmulder dat ongetwijfeld graag.
Klopt helemaal, de feed checken wij nog steeds meerdere keren in de week en daar zijn we tot nu toe nog niet op problemen of fouten gestuit. In die zin heeft MaxICT haar zaakjes in orde. Dat er daarnaast nog steeds negatieve reviews zijn betreur ik vanzelfsprekend, maar wil ik me toch graag beroepen op een eerder gegeven argument, namelijk: Dat is nu juist de juistheid van de werking van de PW, als de feed klopt en er gaat blijkbaar in het vervolg van het proces (lees bij de retailer zelf) iets mis dan is de review een uitstekend middel om dat duidelijk te krijgen.

• FrankHe
De reviews laten duidelijk zien dat MaxICT een buitengewoon onbetrouwbaar bedrijf is. Ze nemen het niet zo nauw met de levertijden en de afhandeling van incidenten gaat heel vaak verre van vlekkeloos. Er zitten naar mijn mening ook weer de nodige reviews tussen die, hoe zeg ik dat netjes, niet helemaal authentiek overkomen. Ik begrijp dat de technische bewijslast hierbij niet zo gemakkelijk is. Maar als je kijkt naar de opbouw en het taalgebruik dan pik je die specifieke reviews er best snel tussenuit. Het is jammer dat er hier sprake is van een ongelijk speelveld. Tweakers.net handelt netjes volgens het boekje en hoe MaxICT het spel speelt, ach ja, het is ondertussen wel duidelijk hoe ik daarover denk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bart Zoetmulder schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:12:
[...]

Ik ben benieuwd volgens welk boekje Tweakers nu niet netjes volgens de regels spelen. Zou je dat verder kunnen toelichten?
Je leest niet goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:12:
[...]

Ik ben benieuwd volgens welk boekje Tweakers nu niet netjes volgens de regels spelen. Zou je dat verder kunnen toelichten?
Er staat Tweakers.net, niet Tweakers.niet :P

Maar goed, het blijft dus een vervelend fenomeen in de Pricewatch dat er ongewenste shops in de resultaten voorbij komen. Hierdoor lijken sommige producten aantrekkelijker dan ze eigenlijk zijn. "Tuurlijk, ik wil dat ding wel hebben, maar niet bij die shop vandaan. En de volgende shops zijn allemaal veel duurder, waardoor product Y beter bij me past."

[Voor 36% gewijzigd door u34186 op 15-04-2018 10:11]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Helemaal waar, hoe heet het fenomeen dat je leest wat je denk dat er staat i.p.v. wat er daadwerkelijk staat, stom, moet geloof ik maar niet meer werken op zondagmorgen ;)

Excuus!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 11:50
Evanescent schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:04:
[...]

Er staat Tweakers.net, niet Tweakers.niet :P
In Friesland staat er dan nog steeds niet :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FrankHe
Ik leau dat net.

met dank aan translate.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 08:32
lijkt er op dat ze hun feed niet helemaal op orde hebben.
2x ram reeptjes gerapporteerd die als goedkoopste bij max staan maar een stuk duurder zijn als je naar de shop gaat.
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVRB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

roger_s schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:46:
Ik was van plan een Siemens afzuigkap te kopen, het goedkoopst (60 euro) bij MAX ICT, maar nu ik dit lees, sla ik maar gewoon over.
Niet op basis van de Shop Reviews?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roger_s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:01
PcDealer schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Niet op basis van de Shop Reviews?
Ik was aan het googlen op de specs van een bepaalde afzuigkap. Ik kwam MAXICT als goedkoopste aanbieder tegen en ik herinnerde mij dat ik iets over gelezen had op tweakers over MAXICT. Dus ik zocht hier naar MAXICT en kwam in dit topic terecht.

Daarna, uiteraard verder gezocht en toen wist ik helemaal voldoende. En afzuigkappen zijn niet als catergorie terug te vinden, dus ik kwam niet direct shopreviews tegen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Erg jammer dat we deze shop steeds weer tegenkomen in de pricewatch.

Misschien een idee om via je account instellingen deze shop te kunnen uit vinken voor weergaven in de pricewatch? (geeft namelijk continu een vertekend beeld van de huidige prijs)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sammyZ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:52:
Erg jammer dat we deze shop steeds weer tegenkomen in de pricewatch.

Misschien een idee om via je account instellingen deze shop te kunnen uit vinken voor weergaven in de pricewatch? (geeft namelijk continu een vertekend beeld van de huidige prijs)
Feature: shops blacklisten ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:02

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Tweakers heeft ze al eens uit de pricewatch gehaald.
Natuurlijk krijgen ze geld voor clicks en moet het allemaal binnen komen, maar Tweakers is er ook nog steeds voor de community.

Laatste keer was er alleen beterschap beloofd, van wat ik weet. Wellicht eens tijd om te kijken wat er van de afspraken terecht is gekomen?

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl

Acties:
  • +9Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:30
Inmiddels klopt de voorraadindicatie en prijs vaak wel bij Max ICT, maar kom nog vaak zat producten tegen met levertijd oneindig en fors goedkoper dan de overige winkels. Ik filter meestal op specificaties en sorteer dan op prijs, loop helaas nog steeds vaak tegen Max ICT aan.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bob-B190 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:28:
Ik snap niet dat men nog blijft verzoeken om Max ICT eruit te halen, moge duidelijk zijn dat het niet gaat gebeuren onderhand. Tweakers vangt gewoon geld voor elke verkoop die tot stand komt via de pricewatch. Nu zullen de medewerkers van Tweakers er ongetwijfeld wat van vinden, maar uiteindelijk zijn ze onderdeel van de persgroep en die moet geld uitkeren en zwarte cijfers blijven draaien. Er spelen dan een aantal overwegingen vermoed ik:
1) een verkoop is een verkoop dus, hoe weinig ook, brengt geld op;
2) als ze verkopers uit de lijst gooien is de kans groot dat andere verkopers eieren voor hun geld kiezen;
3) ze willen zoveel mogelijk verkopers in de pricewatch om te concurreren met de kieskeurig en beslist's van deze wereld. Degene met de meest uitputtende overzichten trekt de meeste gebruikers, vervolgens telt punt 1) weer.

Zonder waarde oordeel: Tweakers is een bedrijf en bedrijven leveren diensten en diensten leveren kost geld. Een bedrijf dat geen geld verdient is gedoemd te falen, met alle sociaal-economische problemen die dat weer oplevert.
Onzin. Tweakers.net heeft geen enkel belang bij een Pricewatch die volstaat met incorrecte en niet-actuele informatie. Want dan gaan gebruikers de Pricewatch op een gegeven moment helemaal niet meer gebruiken. Dus Tweakers.net heeft net zo veel belang bij een fijne shop als de users.

• 454232
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:06:
Inmiddels klopt de voorraadindicatie en prijs vaak wel bij Max ICT, maar kom nog vaak zat producten tegen met levertijd oneindig en fors goedkoper dan de overige winkels. Ik filter meestal op specificaties en sorteer dan op prijs, loop helaas nog steeds vaak tegen Max ICT aan.
Dus niet, de laatste reviews spreken voor zich....weg met die tent uit PW.

• _JGC_
454232 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Dus niet, de laatste reviews spreken voor zich....weg met die tent uit PW.
Voorheen klopte de prijs enevertijd in de PW niet met hun shop. Inmiddels komt het wel overeen maar kunnen ze het nog steeds niet leveren voor de getoonde prijs.

Sorteren op prijs is dankzij Max ICT gewoon waardeloos geworden.

Overigens zelf na 1 bestelling genezen van deze prutsers, ik bestel er nooit weer.

• Viper®
  • Niet online
Iets wat mij trouwens ook opvalt:
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Bovenaan staat Central point. Niet omdat ze de goedkoopste zijn en al zeker niet omdat ze zo'n goeie service hebben gezien de reviews. Maar omdat ze betaald hebben (advertentie)
Centralpoint heeft dezelfde review score als MAX ICT.

https://tweakers.net/shop...centralpoint/shopreviews/

Meeste reviews zijn vrij slecht, eerste 2 die redelijk goed zijn die ik tegenkom zijn tegen beloning.
De volgende goeie is van iemand met 103 karma punten 1 post en lijkt alleen hiervoor aangemaakt.

Ik snap dat tweakers advertenties aannemen. Wordt er ook nog om de tafel gezeten met adverteerders als ze vanuit de tweakers community slechte feedback krijgen?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• JohanNL
Nieuwe tactiek van Maxict om hun zelfde beleid door te zetten is door eerst een levertijd van 4(+) weken aan te geven met een te-mooi-om-waar-te-zijn prijs.
Paar dagen later is het product ineens op voorraad en kunnen ze deze binnen een aantal dagen leveren, echter tegen een veel hogere prijs.
Uit alle verhalen blijkt dat zij gewoon niet gaan leveren voor het lage bedrag, met leuke verhalen komen dat ze zelf ook mis grepen en je naar alternatieven sturen of willen dat je bijbetaald.
De feed klopt dus gewoon alsnog niet want zij kunnen het product gewoon niet leveren voor hun eerste genoemde bedrag, terwijl ze dat wel aangeven.

• _JGC_
Viper® schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:43:
Iets wat mij trouwens ook opvalt:
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Bovenaan staat Central point. Niet omdat ze de goedkoopste zijn en al zeker niet omdat ze zo'n goeie service hebben gezien de reviews. Maar omdat ze betaald hebben (advertentie)
Centralpoint heeft dezelfde review score als MAX ICT.

https://tweakers.net/shop...centralpoint/shopreviews/

Meeste reviews zijn vrij slecht, eerste 2 die redelijk goed zijn die ik tegenkom zijn tegen beloning.
De volgende goeie is van iemand met 103 karma punten 1 post en lijkt alleen hiervoor aangemaakt.

Ik snap dat tweakers advertenties aannemen. Wordt er ook nog om de tafel gezeten met adverteerders als ze vanuit de tweakers community slechte feedback krijgen?
Central point is gewoon een gigantische dozenschuiver met veel dropship leveranciers, maar heeft z'n zaakjes echt wel beter op orde dan Max ICT.

Waar Central Point zo nu en dan een foute prijs heeft en dan massaal orders annuleert met als resultaat negatieve reviews is het bij Max ICT gewoon beleid om producten met 4 weken levertijd te voeren tegen een prijs die niet kan.
Verder is het (zakelijk) retourbeleid van Central Point kut, worden levertijden vaak met 1-2 dagen overschreden en ontbreekt voor veel (deel)zendingen de track&trace. Daarmee leg je het als webshop gewoon af tegen de shops die dat wel goed voorelkaar hebben. Kan overigens ook anders, afgelopen maandag een switch besteld om 23:45 "voor 16:30 besteld is volgende werkdag in huis". Die werd om 0:16 nog bij DPD in de verzending gedrukt.

• 119961
  • Niet online
Is het niet makkelijk/handig om een extra voorkeur volgorde optie in de pricewatch te hebben;
Aflopende score + Laagste prijs

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:39

mark-k

AKA markkNL

JohanNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:04:
Nieuwe tactiek van Maxict om hun zelfde beleid door te zetten is door eerst een levertijd van 4(+) weken aan te geven met een te-mooi-om-waar-te-zijn prijs.
Paar dagen later is het product ineens op voorraad en kunnen ze deze binnen een aantal dagen leveren, echter tegen een veel hogere prijs.
Uit alle verhalen blijkt dat zij gewoon niet gaan leveren voor het lage bedrag, met leuke verhalen komen dat ze zelf ook mis grepen en je naar alternatieven sturen of willen dat je bijbetaald.
De feed klopt dus gewoon alsnog niet want zij kunnen het product gewoon niet leveren voor hun eerste genoemde bedrag, terwijl ze dat wel aangeven.
Als ze opeens wel voorraad hebben en je bestelling staat nog open moeten ze toch gewoon voldoen aan de overeenkomst die je met ze hebt?

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk dat de aanwezigheid van MaxICT op Pricewatch schadelijk is voor Tweakers.net.

Pricewatch wordt minder bruikbaar door de nepprijzen, omdat het moeilijker wordt om producten te vergelijken. Max ICT verstoort immers de prijzen.. En een gebruiker die niet oplet, kan eenvoudig in de val trappen, omdat ze vaak, onterecht, boven in de prijslijst staan.

Ik vraag me af wat Tweakers.net weerhoudt om MaxICT te verwijderen uit de Pricewatch.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KopjeThee schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:11:

Ik vraag me af wat Tweakers.net weerhoudt om MaxICT te verwijderen uit de Pricewatch.
Geld. MaxICT betaald voor een plek in de pricewatch dus Tweakers.net moet dan een inkomstenbron afwijzen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3Henk 'm!

• h3nk13
Ik gebruik de pricewatch sowieso steeds minder. De reden is dat de prijzen die je ziet toch nooit kloppen vanwege Max ICT, en SiComputers en meer van dat soort bedrijven.

Die bedrijven werken allemaal hetzelfde. Ze koppelen hun webshop met zoveel mogelijk europese leveranciers. Bij elke leverancier heb je wel een minimale orderwaarde of omzet nodig om geleverd te krijgen, of moet je vooruit betalen of komen er extra verzend en betaalkosten bij.

Dus dan linkt hun systeem automatisch een prijs van een poolse leverancier die het goedkoopst is die dag en gooien ze er een extreem lage marge op. Vervolgens bestel je als consument en dan moeten ze de inkoop bij die leverancier gaan neerleggen. Dan komen er misschien extra kosten bij kijken, blijkt de voorraad niet te kloppen of doen ze zelden zaken waardoor ze niet of niet snel geleverd kunnen krijgen.

Combineer die slechte levertijden met lage marges waar geen bedrijf van kan leven en je hebt het recept voor een Max ICT. We hebben dit al jaren gezien bij andere bedrijven, old skool tweakers weten vast nog wel hardwaretotaal, computerfarm, obcs, 4allclients etc.. Het gaat wat jaartjes goed en dan klapt de boel en staan heel wat tweakers te huilen dat ze hun geld kwijt zijn..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 14:43
Dit topic loopt geloof ik een beetje in een cirkel. :)

Dezelfde klachten over MaxICT, jaar in jaar uit. Een tijd geleden was het genoeg om @Ginz en @Bart Zoetmulder actie te laten ondernemen (zie bijvoorbeeld Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" en Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch").

De focus van Tweakers.net was NIET om MaxICT tot een voorbeeld-webshop om te vormen, maar vooral te zorgen dat de feed met PriceWatch-data correct was (ik gok vooral dat de prijs in de feed correct zou moeten zijn). Echter, er werd ook geschreven:
Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie.
...communicatie en transparantie dus - geen idee wat dat concreet zou moeten inhouden.

Maar goed, wellicht dat MaxICT z'n feed keurig op orde heeft, staat een product voor 195 euro in de PW ook voor die prijs op de site - maar als MaxICT vervolgens structureel dingen niet voor die prijs kan leveren, dan wordt de PW daardoor wel vervuild.

Het is jammer dat Tweakers.net blijkbaar niet geluisterd heeft naar het verzoek om een shop-filter in te bouwen - of misschien wel geluisterd, maar met goede reden bewust niet heeft ingewilligd.

Het zou mooi zijn als @Ginz of @Bart Zoetmulder hier het huidige standpunt van Tweakers.net zou kunnen plaatsen: heeft deze winkel nog steeds jullie aandacht of is de huidige situatie voor jullie acceptabel? En wat is de reden dat een shop-filter niet ingebouwd wordt in de PriceWatch - puur development tijd?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

vanaalten schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:09:
Het is jammer dat Tweakers.net blijkbaar niet geluisterd heeft naar het verzoek om een shop-filter in te bouwen - of misschien wel geluisterd, maar met goede reden bewust niet heeft ingewilligd.
Dat zal hem voor een deel zitten in de uitleg die onder andere in Glaanie in "Feature: shops blacklisten" gegeven is over de technisch uitdagingen die daarbij komen kijken.

Zo kan je op dit moment ook al de shops die niet snel kunnen leveren wegfilteren, maar niet op alle plekken, omdat een flink aantal prijslijsten centraal berekend en gecached worden (zie uitleg van Glaanie voor wat meer details).

Kan me wel voorstellen dat shops die met lage prijzen, maar slechte levertijd adverteren (en in de praktijk ook gewoon niet voor die prijs leveren) als vervuilend worden ervaren ja. Ook al is de feed technisch correct (als in: wat ze aan Tweakers doorgeven is hetzelfde als wat ze op hun site adverteren). Benieuwd wat de heren die hier over gaan hier over te zeggen hebben :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 09:17
Ik blijf het bizar vinden dat dit probleem nog niet is opgelost. Je zou MaxICT op twee manieren volledig moeten kunnen weren:
- Levertijd. Ik kom MaxICT bij sommige productcategorieën steeds weer tegen als verreweg goedkoopste, maar met levertijd > 12 dagen. Gezien de ervaringen is het aannemelijk dat het product dus überhaupt nooit wordt geleverd. Je kunt op productniveau wel filteren, maar niet op caegorie-niveau.
- Beoordeling. Ik wil gewoon niet kopen bij winkels met zo'n slechte waardering.

Ik zoek bijv. nu naar een koelkast en blijf een product van €700,- tegenkomen (binnen budget) terwijl hij eigenlijk (als ik niet-leverbaar óf slecht beoordeelde shops negeer, lees: MaxICT) €1200,- is (buiten budget).

De pricewatch is voor mij momenteel echt onbruikbaar.

Linksom (MaxICT weren) of rechtsom (de pricewatch uitrusten met filter voor winkelbeoordeling en/of levertijd) moet dit echt opgelost worden.

[Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 30-06-2018 23:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 14:43
Het punt is denk ik dat er twee kanten aan zitten.
Een winkel met bizar lange levertijden (en zich daar aan houdt), met bizar slechte service (zichtbaar in de shopreviews) kan geheel terecht in de PW staan. Als die netjes de rekening aan T.net betaald en verder niet fraudeert, dan hebben we als gebruiker weinig te eisen voor wat betreft het laten verwijderen van een shop.

Tegelijkertijd is de PW bedoeld als hulpmiddel voor ons, potentieële kopers: wij zoeken naar goedkope produkten met bepaalde specificaties - maar zijn daarnaast ook geinteresseerd in winkels die een bepaald niveau van service verlenen. Op dat punt lijkt de PW nog niet in de behoefte te voldoen.

Als daarnaast MaxICT daadwerkelijk als strategie heeft om met een lage prijs te stunten, niet te leveren en vervolgens aan diezelfde klant voor een hogere prijs alsnog te verkopen - dan denk ik dat dat reden is voor T.net om de winkel er op aan te spreken, want dan klopt er in de feed iets niet. Om het netjes uit te drukken. Wellicht zou T.net zelf eens steekproefgewijs wat bestellingen moeten plaatsen om de winkel te beoordelen.
Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee