Hartstikke mooi? Vind ik niet. Het is opportunistische symptoombestrijding, meer niet.
Prima dat MaxICT ter verantwoording wordt geroepen op het HQ, maar ik lees nog steeds niks over een structurele oplossing, voor alle webshops. Een klein zwart vraagtekentje ja. Volgens mij is een rood kruis veel effectiever, of een rood vrachtwagentje met een vraagteken erin desnoods. Of nog beter, een aparte categorie welke apart uitgeklapt moet worden.
En de suggesties om
gebruikers de mogelijkheid te geven shops te weren uit de pricewatch, of vanaf een X aantal sterren shops te laten zien, daar wordt niet op gereageerd. Volgens mij zijn dit prima oplossingen. Het is niet zo dat de winkels daardoor geen eerlijke kansen meer krijgen ofzo he, het is alleen zo dat de klanten van Tweakers - de gebruikers van de PW - beter op hun voorkeuren bediend worden. Volgens mij cruciaal voor jullie business model, en dat zall ik uitleggen.
Ik snap niet dat Tweakers zo'n lakse houding heeft tov. reviews. Reviews zouden veel meer in het oog moeten springen, ook shopreviews. Ik weet niet of jullie het gemist hebben, maar de populariteit van een webshop als Coolblue is grotendeels te danken aan het in het oog springende reviewsysteem (wat betreft producten). Als prijsvergelijkingssite zijn de beoordeling van een webshop en de hierbij behorende verwachtingen die deze webshop schept (waarvan de levertijd
cruciaal is) de punten waarmee Tweakers zich kan onderscheiden, tov. een zoektocht naar een product via Google of kieskeurig.nl. Met dat peer-gebaseerde reviewsysteem. Maar dat lijken jullie niet in te zien. Of dat laten jullie hier in ieder geval niet merken.
.
Znorkus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:02:
[...]
Vergeet het gedeelte klantenservice/communicatie niet. Zeggen dat je terug zal bellen en het niet doen, beloven dat het geld geretourneerd zal worden en het niet doen, orders eerst lang laten liggen en dan annuleren, vragen niet beantwoorden maar standaardmailtjes terugsturen. Klanten moeten overal eindeloos achterna zitten - dit is m.i. waar de meeste klachten over gaan. Het probleem is nadrukkelijk niet alleen maar een technisch probleem met de feed, het is de opvallende klantonvriendelijkheid die een enorm effect heeft op de user experience van Tweakers. Lees de shopreviews er nog maar eens op na (zie ook #1 topicstart voor 13 voorbeelden).
Dat is Tweakers’ probleem niet he. Daarvoor is de consumentenbond. Tweakers moet gewoon ervoor zorgen dat gebruikers dit kunnen beoordelen (dat bestaat al, het shopreviewssysteem) en dat dit - plus andere voor klanten belangrijke dingen zoals levertijd - prominent en duidelijk genoeg in de pricewatch te vinden zijn. En dat op een manier dat je niet eerst langs een lijst met half malafide webshops moet scrollen
Een gesprekje met een selectief uitgekozen webshop met een slechte klantenservice, verbetert NIETS structureels aan onze ervaring op de pricewatch.
[Voor 30% gewijzigd door nino_070 op 07-02-2018 00:50. Reden: Gereageerd op znorkus]