Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 224.510 views

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:38
PcDealer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Als inderdaad te bewijzen is dat ze stelselmatig non-conforme producten leveren iemand er een rechtszaak van moet maken.
Getuige de topics die hier voorbij komen gebeurt dat regelmatig. Verder, als ze zeggen "oeps foutje, geld terug, niks gebeurd", dan heb je als klant ook geen zaak meer. Rechter ziet je al aankomen.
Verder is het aan de eigenaar van het merk om te produceren. Als ze nep Apple en nep Samsung dingen verkopen als echt krijg je je geld terug als je aan de bel trekt.

Wat Max ICT betreft, afgelopen dinsdag heeft onze vaatwasser de geest gegeven. Nouja... ding doet het nog, maar ijzer-ijzer snerpgeluiden vertrouw ik niet meer. Op naar de pricewatch, en jawel hoor: stuk voor stuk Max ICT die overal 100-200 euro onder de prijs duikt maar levertijd op oneindig.
Uiteindelijk van ellende maar rechtstreeks bij Coolblue gaan bestellen, filtering die ze daar hebben voor inbouwvaatwassers is ook een stuk doeltreffender dan de filters in de pricewatch overigens.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29
De oplossing is zoals gemeld een filter van leveranciers in PW.
En het liefst nog met de optie op deze filter op te slaan.
Nog beter met Max ICT standaard uit te hebben staan _/-\o_

[Voor 20% gewijzigd door Rolfie op 04-01-2018 17:11]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rolfie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:06:
De oplossing is zoals gemeld een filter van leveranciers in PW.
En het liefst nog met de optie op deze filter op te slaan.
Nog beter met Max ICT standaard uit te hebben staan _/-\o_
Geen gekke gedachte.
Ik ben op zoek naar eem monitor.
Gestoord word ik van ze. Overal de goedkoopste met altijd maximale levertijd.

Ik vind oprecht dat tweakers hier te weinig naar de leden kijkt en te veel naar “andere belangen”. Ik heb geen idee achter de constructie etc maar ik vind echt dat we aan een dood paard aan het trekken zijn. Rode en oranje sterretjes? Nee doen we niet. Max ict kunnen weren of selecteren? Doen we niet.
Wat kunnen we WEL verwachten tweakers? Behalve : we gaan in gesprek en er veranderd niks?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05 20:05
Zolang er niks aan gedaan wordt, zullen zij lekker vrolijk door gaan lijkt mij. Dit gaat nu al zolang door en het zou Tweakers sieren als ze gewoon eens een goed voorbeeld stellen door deze partij of helemaal uit de Pricewatch te halen of d.m.v. filters de mogelijkheid geven om ze eruit te halen.

Kom indirect aan hun inkomsten en plots kunnen ze het wel. En als er daarna alsnog niks gedaan wordt, zegt dat meer over de belangen van die partij en dan moet je je ook afvragen of je ze erin wil.

Just my 2 cents..

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Bart Zoetmulder als er vanuit Tweakers.net niet actie wordt ondernomen omdat het binnen de regels van de PW valt is het misschien verstandig de regels of de PW aan te passen.
Het structureel kunnen negeren van een shop is voor mij en vele Tweakers een uitkomst, zowel in de PW, als mede alerts e.d. op Tweakers. Dit is meer iets voor het Dev-team van Tweakers, maar zal voor de Tweakers die de PW graag gebruiken absoluut een uitkomst zijn.

Geen foutieve prijzen, geen onterechte alerts. De slechte reviews blijven overigens ook in januari binnenstromen: https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/ maar dit is natuurlijk een 'feature' van de PW.

Ik denk dat het al met al simpel is. We willen c.q. kunnen niet een winkel laten verwijderen van de PW, want a. dit genereert inkomsten en b. zou zoals Floppus aangaf meer een Judge, Jury, Executioner worden. Daarentegen Tweakers (gebruikers) de mogelijkheid geven om shops volledig te filteren zou absoluut alle problemen voor actieve gebruikers oplossen. Helaas zullen er dan redelijkerwijs minder reviews komen waardoor er door middel van acties de positieve reviews wellicht de overhand krijgen. Dit is voor onbekende gebruikers die geen ervaring hebben met de winkel weer onhandig.

Al met al zullen vele Tweakers geholpen zijn met de mogelijkheid te filteren op winkels in de PW, winkels te kunnen filteren bij alerts en bij shoplijstjes (RML / wenslijstjes).

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-05 10:58
True schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:54:
@Bart Zoetmulder als er vanuit Tweakers.net niet actie wordt ondernomen omdat het binnen de regels van de PW valt is het misschien verstandig de regels of de PW aan te passen.
Het structureel kunnen negeren van een shop is voor mij en vele Tweakers een uitkomst, zowel in de PW, als mede alerts e.d. op Tweakers. Dit is meer iets voor het Dev-team van Tweakers, maar zal voor de Tweakers die de PW graag gebruiken absoluut een uitkomst zijn.
Dank voor je genuanceerde verhaal. Ik ga grotendeels met je conclusies mee en zal in het komende PW overleg deze optie nog eens meenemen. Keep you posted. En remind me gerust als het wat langer duurt ;)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:52
En wellicht dat de winkels weer geholpen zijn als ze ook inzage krijgen in statistieken: hoeveel tweakers hebben je winkel in de PW geblokkeerd? Geeft je als winkel inzicht in je opgebouwde reputatie.

• _JGC_
Die gegevens hebben ze al, shopreviews. Wat er de afgelopen weken aan reviews is bijgeplaatst... schrikbarend. Zo ging het 7 jaar terug toen ik er voor het eerst en voor het laatst iets bestelde en zo gaat het nu nog.

En uiteraard alles op de leverancier afschuiven... Central Point laat ook nagenoeg alles dropshippen, je krijgt 9 van de 10 keren ook geen verzendinformatie, maar de levertijd halen ze over het algemeen gewoon.

Ik vermijd Max ICT sinds mijn eerste aankoop, was altijd goed te doen, maar sinds ze de pricewatch overspoelen met bullshit prijzen van spul dat ze toch niet gaan leveren is de pricewatch gehandicapt. Ik filter producten op bepaalde eigenschappen, sorteer goedkoop naar duur, pak dan een paar die interessant lijken in de vergelijker en vervolgens blijkt de helft in je selectie te zitten omdat Max ICT ver onder de prijs duikt.

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 16:40
Deze topic en die over sicomputers loopt al zo lang. Laatst in december nog uitgebreid via dit topic over gegaan en er is 0,0 veranderd. Elke keer wordt er weer gezegd dat ze in overleg gaan maar er veranderd gewoon niks. Ik snap echt het hele probleem niet vanuit tweakers. Neem nou Afuture, die was enorm populair en is failliet gegaan, heeft tweakers 1 cent minder omzet gedraaid sinds zij uit de pricewatch zijn? Andere shops nemen die plaats automatisch in. Neem toch eens actie jongens, anders doet de community het straks en wordt de pricewatch minder en minder gebruikt en loop je zonder dat je het merkt inkomsten mis.

• Bart Zoetmulder
h3nk13 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:39:
Deze topic en die over sicomputers loopt al zo lang. Laatst in december nog uitgebreid via dit topic over gegaan en er is 0,0 veranderd. Elke keer wordt er weer gezegd dat ze in overleg gaan maar er veranderd gewoon niks. Ik snap echt het hele probleem niet vanuit tweakers. Neem nou Afuture, die was enorm populair en is failliet gegaan, heeft tweakers 1 cent minder omzet gedraaid sinds zij uit de pricewatch zijn? Andere shops nemen die plaats automatisch in. Neem toch eens actie jongens, anders doet de community het straks en wordt de pricewatch minder en minder gebruikt en loop je zonder dat je het merkt inkomsten mis.
Het gaat in dit geval totaal niet om de inkomsten. Je hebt grotendeels gelijk dat de clicks toch wel verdeeld worden over de andere shops. Waar het ons wel om gaat is de transparantie in de markt. D.w.z. dat iedere shop, zolang ze geen illegale activiteiten hebben, welkom is. Aan de community om via het rating systeem kenbaar te maken of de shop wel of niet goed werk verricht. We gaan dus slecht presterende shops er niet uitgooien, dat doen we alleen bij shops die niet legaal handelen of zich niet aan onze regels houden. Wel kunnen we discussiëren of we het rating systeem duidelijker kunnen maken of dat we de bezoeker de mogelijkheid geven om bepaalde shops uit te sluiten. Dat is een beslissing die we zorgvuldig maken en waar ik sowieso geen toezegging over doe.

• _JGC_
Uit jullie voorwaarden:
"5.2 Het Lid dient zich tot het uiterste in te spannen om uitsluitend juiste, volledige, actuele en accurate prijsinformatie en overige informatie aan de Pricewatch toe te voegen."

Na 7 jaar (of langer) nog steeds niet aan die voorwaarde voldoen lijkt me niet "tot het uiterste inspannen" als het gaat om correcte prijzen en levertijden.

Maargoed, dit zijn de voorwaarden voor leden, voor webshops in de pricewatch gelden waarschijnlijk andere voorwaarden. Lijkt me raar dat een voorwaarde "correcte informatie" geen onderdeel is van die overeenkomst.

• h3nk13
Bart Zoetmulder schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:05:
[...]

Het gaat in dit geval totaal niet om de inkomsten. Je hebt grotendeels gelijk dat de clicks toch wel verdeeld worden over de andere shops. Waar het ons wel om gaat is de transparantie in de markt. D.w.z. dat iedere shop, zolang ze geen illegale activiteiten hebben, welkom is. Aan de community om via het rating systeem kenbaar te maken of de shop wel of niet goed werk verricht. We gaan dus slecht presterende shops er niet uitgooien, dat doen we alleen bij shops die niet legaal handelen of zich niet aan onze regels houden. Wel kunnen we discussiëren of we het rating systeem duidelijker kunnen maken of dat we de bezoeker de mogelijkheid geven om bepaalde shops uit te sluiten. Dat is een beslissing die we zorgvuldig maken en waar ik sowieso geen toezegging over doe.
Ok maar jaren en jaren achter elkaar de meest beroerde shop van de pricewatch zijn moet het toch wel een keer klaar zijn zou je zeggen? Ze maken jullie product "de pricewatch" gewoon kapot hiermee. Ergens moet tweakers dan toch gewoon zeggen, jongens dit kan niet langer meer, een tijdelijke ban en dan evalueren we het elk half jaar weer. Letterlijk niemand is erbij gebaat deze shop in de pricewatch te hebben.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Waar het ons wel om gaat is de transparantie in de markt. D.w.z. dat iedere shop, zolang ze geen illegale activiteiten hebben, welkom is.
We gaan dus slecht presterende shops er niet uitgooien, dat doen we alleen bij shops die niet legaal handelen of zich niet aan onze regels houden.
_JGC_ schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:29:
Maargoed, dit zijn de voorwaarden voor leden, voor webshops in de pricewatch gelden waarschijnlijk andere voorwaarden. Lijkt me raar dat een voorwaarde "correcte informatie" geen onderdeel is van die overeenkomst.
Genoeg redenen om op te treden ->
TWEAKERS PRICEWATCH SHOP FAQ 2017
Welke producten mag ik opnemen in mijn pricefeed?
Producten en bijbehorende prijzen mogen enkel betrekking hebben op nieuwe producten en nooit op tweedehands-, refurbished, renewed en dergelijke producten. Ook producten met enkel een afhaalprijs mogen niet worden opgenomen. Daarnaast moet een product dat is opgenomen in de feed altijd daadwerkelijk leverbaar zijn en dus na een click besteld kunnen worden bij de desbetreffende shop.
Algemene Voorwaarden Tweakers.net Pricewatch Manager Versie Augustus 2017
5.6 De Klant garandeert dat alle Producten en Diensten ook daadwerkelijk via zijn webshop worden aangeboden en leverbaar zijn in Nederland of België.

[Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2018 00:29]

LinkedIn WoT Cash Converter

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zonder de complete post te quoten van @PcDealer ben ik wel benieuwd naar een antwoord hierop. Goed gevonden!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:10
Een jaar geleden dezelfde discussie. Toen bleek ook dat er structureel nep-reviews geplaatst werden. Ik heb geen zin om elke keer opnieuw als detective door de reviews te gaan; het is al lang duidelijk dat prijzen niet kloppen en een deel van de reviews nep zijn.

Er is trouwens helemaal niks mis mee om voor eigen rechter te spelen (in dit geval). Sterker nog, richting tweakers zelf speelt Tweakers.net een niet altijd correcte eigen rechter via moderators.

Hoe dan ook, jarenlang richting maxICT veel en veel te soft. Deze samenwerking is juist een smet op de reputatie van Tweakers.net. Net zoals je als bedrijf niet sponsor wil zijn van smerige sporters of artiesten.

En als je dan echt elk bedrijf de kans wil geven, geef dan minstens de kans aan jezelf om de situatie te kunnen omzeilen. Door simpelweg een gebruiker de optie te geven om zelf bedrijven te selecteren voor de pricewatch. Zolang dit niet gebeurt, is al het nadeel voor de gebruikers van Tweakers.net.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 02:13
Wat we ook nog kunnen doen is (geautomatiseerd) zoveel clicks naar Maxict genereren en niks te kopen dat het ze het vanzelf niet meer kunnen betalen om mee te doen in de pricewatch, van Tweakers zelf hoeven we na 7 jaar klagen denk ik geen actie meer te verwachten, maar we staan toch bekend om de community?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

J-roenn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:19:
Wat we ook nog kunnen doen is (geautomatiseerd) zoveel clicks naar Maxict genereren en niks te kopen dat het ze het vanzelf niet meer kunnen betalen om mee te doen in de pricewatch, van Tweakers zelf hoeven we na 7 jaar klagen denk ik geen actie meer te verwachten, maar we staan toch bekend om de community?
We gaan ons wel gewoon gedragen toch? Verlaag je niet tot het niveau waarover je klaagt.

• Playa del C.
  • Laatst online: 22:10
Andersom... verlaagt Tweakers.net zich tot het niveau van de winkels waar het zich mee verbindt...

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 14:08
Ik snap op zich het standpunt van Tweakers wel, iedere winkel zou een gelijke behandeling moeten krijgen qua opname in de Pricewatch.
Echter mag je andersom verwachten dat winkels dan ook eerlijk spelen en gewoon hun normale prijzen en eerlijke voorraadstatistieken gebruiken.

Dat laatste twijfel ik bij MaxICT een beetje aan, gezien ze héél vaak (een van) de goedkoopste zijn, maar ook héél vaak hun levertijd niet kunnen nakomen. Dit op zich vind ik eigenlijk al een beetje manipulatie van het Pricewatch systeem. Immers: "Lage prijs + product is op voorraad = bestellen" is een formule die veel Tweakers hanteren. Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat je als winkel zijnde je levertijden niet nakomt (of na kán komen). Maar wat we hier zien is dat MaxICT structureel haar producten heel laag in de Pricewatch laat terugkomen maar de levertijden vaak niet nakomt, en ik vind dat je dan kan spreken van moedwillig de boel manipuleren (immers je zet je bedrijf mooier weg dan het echt is).

Waarom zou Tweakers dan nog steeds elke winkel eerlijk en gelijk willen behandelen, als (een van) de winkels zelf niet eerlijk doet?

En, zoals @PcDealer hierboven al citeerde zijn er volgens mij ook regels naar de Pricewatch-afnemers toe die e.e.a bepalen qua levertijd.
En ja, dan kun je discussiëren over wat dan 'het moet leverbaar zijn' betekend (want als je aangeeft dat het product binnen 24 uur geleverd word maar het duurt uiteindelijk 20 dagen dan is het strict gezien nog altijd 'leverbaar') maar volgens mij spreken de shopreviews (en dit topic) al voor zich.

Ik heb mezelf inmiddels gewoon aangeleerd om bepaalde winkels te mijden (daar is MaxICT er één van). Als ik op zoek ben naar één product dan lees ik in de lijst van prijzen gewoon voorbij deze winkels. Als ik meer producten wil bestellen en ik maak er een bestellijst van dan kan ik gelukkig met checkboxes winkels aanvinken die ik niet hoef.
Maar ik kan me de behoefte om dit soort 'veelpleeg'-winkels gewoon eruit te knikkeren goed voorstellen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Daffie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:03:

Ik heb mezelf inmiddels gewoon aangeleerd om bepaalde winkels te mijden (daar is MaxICT er één van). Als ik op zoek ben naar één product dan lees ik in de lijst van prijzen gewoon voorbij deze winkels. Als ik meer producten wil bestellen en ik maar er een bestellijst van dan kan ik gelukkig met checkboxes winkels aanvinken die ik niet hoef.
Maar ik kan me de behoefte om dit soort 'veelpleeg'-winkels gewoon eruit te knikkeren goed voorstellen.
Dat doe ik ook en waarschijnlijk nog veel meer tweakers. Punt is dat de prijs die je vaak ziet staan in het overzicht niet klopt omdat Max bovenaan staat. Als je in de filter op webshop kan filteren zou dit probleem al opgelost zijn. Echter lijkt tweakers daar niet echt aan te willen. Eind vorig jaar is er een hoop gezegd maar niks gedaan.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat ik denk is het volgende waarom de voorraad "niet klopt" en levertijden niet worden "gehaald". Ik vermoed dat ze wel degelijk kloppen. Maar ik denk dat de kosten voor die lage prijs niet opwegen tegen het daadwerkelijk leveren daarvan en dus niet bij de leverancier worden doorbesteld.

Mogelijk sparen ze meerdere orders voor dezelfde leverancier op zodat meerdere bestellingen in een keer worden geplaatst.

Verder kan (dit ken ik uit de praktijk) het zijn dat de kredietlimieten zijn bereikt en daardoor niet wordt besteld of in backorder wordt geplaatst.

Of een combinatie van eerder genoemde.

• _JGC_
Playa del C. schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Een jaar geleden en daarvoor ook al is maxICT aangesproken door Tweakers.net. Daarnaast zien ze zelf ook de reviews. Ze doen geen enkele moeite om te verbeteren, terwijl het duidelijk een vervelende winkel is. En vrijwel alle andere winkels in de Pricewatch lukt het wel om normaal bestellingen te leveren.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe een dergelijke webshop nog kan bestaan. Daar zit iets achter. Weinig producten leveren (lage omzet) en veel negatieve recensies. Juist. Daar zit iets achter...
Er gaan genoeg bestellingen wel gewoon goed. Verder heb je dan nog een groep die wel wil wachten op z'n product, dan heb je het geld al binnen en kan je daar 2 maanden rekeningen van betalen voordat de klant het terug wil of de leverancier betaald moet worden.

Waarom Afuture wel kapot ging en Max ICT niet: Afuture leverde producten met verlies, Max ICT leent het geld van de klant, levert niks en betaalt het uiteindelijk weer terug. Er hoeft bij Max ICT geen geld achteraan.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
PcDealer schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:38:
[...]

0 = geen rating
Laagste rating = 1 (waardeloos).
Dus: 1 keer rating 1, en 1 keer een rating 5 geeft al een gemiddelde van 3.

Je moet dus echt heel erg slecht presteren als webshop om onder de 3 te geraken.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 09:15
Bij Bol.com kan je filteren op levertijd. Levertijden staan al in de pricewatch, je zou dan toch vrij makkelijk hierop een filter kunnen zetten? Je voorkomt daar niet mee dat winkels expres verkeerde levertijden gaan vermelden, maar dan heb je met de huidige regels toch een stok achter de deur als ze zoiets zouden doen en kunnen ze daar makkelijker op aangesproken worden danwel een al dan niet tijdelijke ban krijgen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

HKLM_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Dat doe ik ook en waarschijnlijk nog veel meer tweakers. Punt is dat de prijs die je vaak ziet staan in het overzicht niet klopt omdat Max bovenaan staat. Als je in de filter op webshop kan filteren zou dit probleem al opgelost zijn. Echter lijkt tweakers daar niet echt aan te willen. Eind vorig jaar is er een hoop gezegd maar niks gedaan.
Filteren op levertijd of webshop staat al zeker sinds respectievelijk 2010 en 2013 op de agenda:
Pricewatch filteren op beschikbaarheid
Marktkraamkoopjes.nl & winkelenmetvoordeel.nl
*frustratie* voorraad indicatie pricewatch en webshops
Onrealistische prijzen met onbekende levertijd
[Pricewatch] Winkel 'facet'
Feature: shops blacklisten
Vervuiling van de PW
Extra filter in PW resultaten: Winkels wel/niet

• HKLM_

• Pater91
  • Laatst online: 25-05 15:03
Weg met max ict. Wat een kl*te bedrijf.
Een 3tal jaar geleden liep een mede student stage bij hun, hij heeft het ongeveer 6 maanden volgehouden voor hij er klaar mee was.
Om hem even te quoten:
- De baas zit letterlijk overdag te drinken op kantoor.
- Weinig echte werknemers, 90% loopt er stage.
- Producten op de site zetten voor onrealistische bedragen, en daarna de klant mailen met een vervangend product dat veel duurder is.
- Veel te hoge werkdruk voor alle stagelopers.
- Hardware die terug komt verkopen ze zonder aarzelen als nieuw op de webshop.
- Geen geld voor photoshop, werknemers moesten zonder grappen in paint werken..
- Gesjoemel met garantie ( details weet ik niet )
- Enorm lange levertijden als je pech hebt, en de klantenservice krijgt de instructie NIET te reageren totdat er iets te melden valt, zodat je de koop lastiger kan ontbinden.
- Het personeel dat er werkt heeft geen verstand van de hardware die ze verkopen.

Sinds ik dit verhaal hoorde heb ik nooit meer iets bij ze besteld. Ook de groep mensen om me heen die hun hardware aankopen aan mij overlaat ( > 20 personen, ~750 per maand ) loopt op mijn aanraden met een grote boog om deze gasten heen. Ik hoop dus dat tweakers inderdaad max ICT gaat weren uit de pricewatch, dergelijke bedrijven zouden opgedoekt moeten worden.

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:32
[...]

Het gaat in dit geval totaal niet om de inkomsten. Waar het ons wel om gaat is de transparantie in de markt. D.w.z. dat iedere shop, zolang ze geen illegale activiteiten hebben, welkom is. Aan de community om via het rating systeem kenbaar te maken of de shop wel of niet goed werk verricht. We gaan dus slecht presterende shops er niet uitgooien, dat doen we alleen bij shops die niet legaal handelen of zich niet aan onze regels houden.
Transparantie is hier niet zo’n sterk argument en ik zal uitleggen waarom ik dat vind:
Transparant betekent dat we ten eerste in staat moeten zijn om de regels van de meetlat te kennen en begrijpen en ten tweede om te zien hoe de individuele shop daarop presteert.

Allebei kloppen hier niet: de Tweakers algemene voorwaarden worden namelijk niet gevolgd. Met name 5.2 en 5.5. Maar ja, in deze voorwaarden wordt over Lid gesproken en lijkt over normale, niet-commerciële bezoekers/gebruikers te gaan. Is er een ander reglement voor shops? En waar is dat dan? En waarom heeft dat geen prominente plek? Hoe dan ook: niet transparant.

En ten tweede scoort de shop dus structureel slecht en is aannemelijk te maken dat er reviews vervalst zijn c.q. onder onjuiste voorwaarden tot stand zijn gekomen (artikel 5.5 nogmaals). En toch wordt die shop gehandhaafd. Wederom niet transparant.

En nu we het over transparantie hebben: wat verdient Tweakers aan een click-through? M.a.w., wat is het belang? En dan specifieker dan hetgeen in algemene zin op de site wordt genoemd. Zijn er andere banden met (medewerkers van) Max ICT?

Ik snap dat Tweakers zijn eigen beleid mag voeren, tis tenslotte ook een commercieel bedrijf en dat is Tweakers’ goed recht. Maar om dit onder het mom van transparantie te verdedigen, gaat mij in dit geval te ver.

Wat ook schuurt, bij mij in ieder geval, is dat het forum volstaat met moderaties, bijvoorbeeld bij reviews in de V&A. Daar wordt voor veel minder wél direct ingegrepen. Nu zijn we hier in dit topic al 7 pagina’s onderweg, en veel meer dan “gesprekken” is er niet geweest...

/rant

• Pater91
  • Laatst online: 25-05 15:03
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf als max ict hier nog steeds welkom is, gezien het aantal slechte reviews. Aan de ene kant vind ik dat de shop in de pricewatch moet blijven om als waarschuwing te dienen, maar hoeveel mensen kijken er nou daadwerkelijk naar de shopreviews voor ze iets aanschaffen? Ik gok hooguit 10%. De overige mensen zullen er blind vanuit gaan dat het wel goed zit, want 'ze staan op tweakers'. Hier zit dus het struikelblok.

Ik kreeg toevallig net nog een vraag van een kennis over max ict, omdat ze toch de goedkoopste waren in de pricewatch. Voor 20 euro minder hadden zij hetzelfde product te koop staan. Zijn argument was letterlijk: "Ja, maar ze staan op tweakers.net, dus dan kan het toch niet zo erg zijn?".
Met andere woorden, ze pissen niet alleen hun eigen reputatie onder, maar ook die van tweakers.
Er moet dus echt iets veranderen.. de community is aan het veranderen, en met name de personen met weinig verstand van hardware komen hier voor hun advies en prijsvergelijking. Als daar dan steevast max ict bovenaan staat vanwege de lage prijzen, dan kan je er vanuit gaan dat die lage prijs de doorslag geeft. En hoppa, een week later hebben we weer een kersvers lid op tweakers, net een weekje actief, en zeer ontevreden over een 'aangesloten shop'. Nu kun je zeggen dat hij of zij de reviews had moeten bekijken, maar deze zijn dus net te goed verstopt blijkbaar.

Het lijkt mij persoonlijk een goede oplossing om met deze bewuste shop een zero tolerance policy toe te passen het komende half jaar. Met andere woorden: zorg ervoor dat je je zaken op orde krijgt, want bij 5 nieuwe negatieve reviews vlieg je uit de pricewatch. Daarnaast lijkt het me een mooi begin als max ict zelf eens zou reageren.. er is nu een hoop gebabbel achter gesloten deuren, wat ik begrijp, maar de echte gedupeerden hebben hier niets aan. Excuses lijken me toch wel op zijn plaats in deze.

*end of rant

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Pater91 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:31:
Aan de ene kant vind ik dat de shop in de pricewatch moet blijven om als waarschuwing te dienen, maar hoeveel mensen kijken er nou daadwerkelijk naar de shopreviews voor ze iets aanschaffen? Ik gok hooguit 10%. De overige mensen zullen er blind vanuit gaan dat het wel goed zit, want 'ze staan op tweakers'. Hier zit dus het struikelblok.

Ik kreeg toevallig net nog een vraag van een kennis over max ict, omdat ze toch de goedkoopste waren in de pricewatch. Voor 20 euro minder hadden zij hetzelfde product te koop staan. Zijn argument was letterlijk: "Ja, maar ze staan op tweakers.net, dus dan kan het toch niet zo erg zijn?".
Sorry hoor, maar als iemand alleen naar de prijs kijkt, niet verder dan zijn neus lang is en op basis daarvan een aankoop doet, is het 100% eigen schuld.

• vanaalten
Pater91 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:31:
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf als max ict hier nog steeds welkom is, gezien het aantal slechte reviews. Aan de ene kant vind ik dat de shop in de pricewatch moet blijven om als waarschuwing te dienen, maar hoeveel mensen kijken er nou daadwerkelijk naar de shopreviews voor ze iets aanschaffen? Ik gok hooguit 10%. De overige mensen zullen er blind vanuit gaan dat het wel goed zit, want 'ze staan op tweakers'. Hier zit dus het struikelblok.
Moet men hier nou echt rekening houden met mensen die absoluut niet zelf nadenken? Als ik dit stuk lees denk ik 'nee, hou MaxICT juist WEL in de pricewatch, om mensen op een harde manier op te voeden, te leren nadenken!'...
Met andere woorden, ze pissen niet alleen hun eigen reputatie onder, maar ook die van tweakers.
Er moet dus echt iets veranderen.. de community is aan het veranderen, en met name de personen met weinig verstand van hardware komen hier voor hun advies en prijsvergelijking. Als daar dan steevast max ict bovenaan staat vanwege de lage prijzen, dan kan je er vanuit gaan dat die lage prijs de doorslag geeft. En hoppa, een week later hebben we weer een kersvers lid op tweakers, net een weekje actief, en zeer ontevreden over een 'aangesloten shop'. Nu kun je zeggen dat hij of zij de reviews had moeten bekijken, maar deze zijn dus net te goed verstopt blijkbaar.
Serieus?!? Je krijgt het tabelletje met prijzen en DIRECT rechts naast de shopnaam zie je de score...
Het lijkt mij persoonlijk een goede oplossing om met deze bewuste shop een zero tolerance policy toe te passen het komende half jaar. Met andere woorden: zorg ervoor dat je je zaken op orde krijgt, want bij 5 nieuwe negatieve reviews vlieg je uit de pricewatch.
Leuk voorstel. Geeft concurrenten de mogelijkheid om elkaar er uit te werken, door fake negatieve reviews te plaatsen.

Daarnaast is het ook niet goed als Tweakers.net hier als rechter gaat spelen. Prima als MaxICT een goedkope maar slechtleverende shop is, sommige mensen zullen het prima vinden als een bestelling lang op zich laat wachten, gokken op lage prijs.

Beter als je de gebruikers zelf meer mogelijkheden geeft om te selecteren - bijvoorbeeld door expliciet winkels te kunnen uitsluiten of juist als shortlist op te geven.

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 02:50
Beste Tweakers.net

Ik weet dat ik niet de meest waardevolle bijdrage ben aan deze community.
Maar dat voor zoveel geld zo slecht behandelt wordt door deze bedrijven dat verdien ik niet.

Als ik ergens bestel heb ik gewoon het recht om te weten of ik order of pre order.
Dat jullie dit faciliteren vind ik een schande.

• Bart Zoetmulder
Znorkus schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:29:
Hallo Tweakers, bedankt voor de feedback. Ik ben de TS en zal mijn uiteindelijke suggestie hieronder nog eens grafisch weergeven. Ik heb de pricewatch gepakt zoals hij nu is, en het screenshot bewerkt. Zie onder:

[afbeelding]

Voor de goede orde: de sterren van de shopbeoordeling zijn kleurgecodeerd volgens het standaard t.net kleurschema. Simpel maar doeltreffend, toch? Productsterretjes worden ook gecodeerd - waarom de shops niet?

Ik heb daarnaast een verzoek, en dat is om eens kritisch kijken naar wat er de afgelopen week en met name vorige week woensdag 29 november gebeurd is met de shopreviews van Max ICT. Er zijn in de afgelopen paar dagen ongeveer 10 dol- en dolenthousiaste shopreviews geplaatst. Vrijwel allemaal gedaan door 'tweakers' met nul forumposts, nul reacties, en een registratiedatum gelijk aan die van de review.

En wat mij nou bijzonder opvalt, is het erg lage aantal spelfouten van deze reviews. Wat me ook opvalt, is het verzorgde karakter, keurig in elk vakje wat ingevuld. En wat me helemaal opvalt, is in hoeveel detail ze treden over hoe ontzettend fijn het wel niet is om zaken te doen met Max ICT!

Kijk nou eens goed naar deze review:
"Vandaag wat nieuwe computeronderdelen ontvangen van Max ICT. Prima verpakt en snel geleverd. Bestel wel vaker bij ze. "Telefonisch zijn ze erg behulpzaam. En ook met RMA geen problemen gehad."

Mijn vraag is: waarom gaat iemand die volkomen nieuw is op tweakers en kennelijk gewoon 'prima en snel' zijn producten ontvangt in godsnaam de klantenservice EN de RMA van maxict de hemel inprijzen? Dat klopt toch niet?

Deze dan:
"Geweldige monitor en tegen een zeer scherpe prijs. De website van Max ICT is nog wel voor verbetering vatbaar." Uiteraard van iemand met nul posts die zich vorige week registreerde op t.net. Ik hoor het de marketingafdeling al bedenken: toegeven dat de website voor verbetering vatbaar is. Jaja.

Maar de post van BBreels - uiteraard ook vorige week geregistreerd op de dag van de review - slaat alles. Uiteraard onder werktijd (!) vind hij de tijd om de volgende reclamefolder voor MaxICT achter te laten als zijn aller-, allereerste t.net bijdrage, direct na zijn registratie:

"Algemeen
Bestellen is dankzij de accountmanager een eitje. Als er een product een lange levertermijn heeft, bekijkt hij onmiddellijk waar er sneller kan geleverd worden. Ook qua verscheidenheid in producten is MaxICT een meester, van kleine dingetjes tot het grootste IT-materiaal kunnen zij beschikbaar maken.
[LOL!] Misschien één minpuntje is de betaaltermijn, waar we in België een termijn van 30 dagen gewoon zijn, is de betaaltermijn bij hun een stuk korter. Maar overall is Max ICT een ideale leverancier om mee samen te werken, we zijn geen nummer maar worden persoonlijk behandeld, iets wat tegenwoordig eerder een zeldzaamheid is.

Verzending
Voor het laatst bestelde artikel was normaal een levertijd van 3-7 werkdagen voorzien. Na de dringendheid duidelijk te maken, deed de accountmanager er alles aan me het artikel morgen al te kunnen bezorgen.

Klantenservice
Wanneer er promoties zijn of artikels gedaald in prijs, word ik op de hoogte gehouden zodat ik ook naar klanten toe betere zaken kan doen. Ideaal wanneer je veel werk voor de boeg hebt, maar toch op de hoogte wil zijn van de veranderingen.
"

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren deze webshop in het oog gehouden, en het was kommer en kwel op de shopreview pagina, kommer en kwel. En nu nonstop van dit soort verhalen, allemaal van de laatste week, en vrijwel allemaal door mensen met nul posts en een registratie op dezelfde dag? :X

Dit slijmverhaal van Megisco (ook vorige week nieuw op tweakers lol) vond ik ook wel mooi:

Algemeen
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Max ict. Ik bestel veel dingen via webshops op IT gebied. Iedereen komt wel eens tegen dat zaken niet geleverd worden of diensten niet zijn zoals je denkt dat ze zijn. Met Max bestel ik zowel prive als zakelijk al mijn IT aangelegenheden. Klantenservice is sterk, daadkrachtig en behulpzaam. Ik zou ze aan ieder aanraden.

Verzending
Alles in orde. Levering zit veelal in dozen goed verpakt met schuim/folie/bubbelplastic. Geen moederborden/schijven die rondzweven in dozen etc.

Klantenservice
Zie mijn korte toelichting. Sterk, daadkrachtig. Maar met name ook snel en persoonlijke service staat hoog in het vaandel. Ze weten direct wie ik ben en wat er moet gebeuren. Zo vroeg ik of ze savonds laat een keer konden leveren. Niet iets doorgaans maar ze fixten het direct.

Sterk en daadkrachtig? O-) _/-\o_

Mods - ze hebben gewoon de hele p1 van hun shopreviewsite binnen 1 week volgespamd met uitmuntende beoordelingen, vanaf p2 is het weer het gebruikelijke niveau: tranen met tuiten door gewone doodnormale Tweakers die zonder dat ze het door hebben een mijnenveld betreden hebben..

En veel zakelijke klanten he? Zou het kunnen dat ze hun zakelijke klanten even gevraagd hebben een goed woordje te doen? En een hoop 'dode' tweakers.net accounts: accounts die in geen 10 en soms wel 15 jaar gebruikt zijn en nu ineens eind november 2017 laaiend enthousiaste dingen over MaxICT moeten spuien.

Ik wil hierbij ook verwijzen naar mijn openingspost waar ik de 1e 13 shopreviews gewoon heb opgesomd: dit als steekproef dat wat er nu gebeurd is zeer uitzonderlijk is.

Ik wil er verder ook op wijzen dat MaxICT al eerder heeft laten zien in staat te zijn shopreviews te manipuleren. Bij de buren was hetzelfde aan de hand, een tijdje terug:
https://nl.hardware.info/...te-shopervaringen.287283/

Ik vind het te triest voor woorden en hoop dat dit maandag kritisch meegenomen wordt in het overleg.
Dank Znorkus, ik ga deze morgen nog eens even onder de loep nemen met het PW team.

Aangevuld: Ik hoop dat iedereen in dit topic snapt dat we/ik niet op ieder bericht kunnen reageren. Via mijn/onze eerdere reacties is goed terug te vinden welke acties wij wel (en niet) ondernemen.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 07:48

JJ93

Error 418

Met custom CSS kan je Max ICT rode letters geven en doorstrepen.

code:
1
2
3
4
5
6
a[href*="LeverancierID=7403"] {
  color: #f00 !important;
  text-decoration: line-through !important;
  pointer-events: none;
  cursor: default;
}

Edit: Verbeterde CSS

[Voor 39% gewijzigd door JJ93 op 30-01-2018 17:14]

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:20
Bedankt voor de css. Nu alleen nog een functie die de 'te' lage prijzen corrigeert. Max ICT duwen soms prijzen het systeem in die 25% onder de rest duiken en waarmee ze de hele pricewatch vernaggelen. Wanneer komt hier verd**** een keer een einde aan. Ik kan hier echt zo ongelofelijk boos om worden. Die lui van Max ICT moeten echt heel snel opzouten van de Tweakers site. Wat een enorme klootzakken zijn het. Sorry hoor het moet er even uit.

• h3nk13
FrankHe schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:09:
Bedankt voor de css. Nu alleen nog een functie die de 'te' lage prijzen corrigeert. Max ICT duwen soms prijzen het systeem in die 25% onder de rest duiken en waarmee ze de hele pricewatch vernaggelen. Wanneer komt hier verd**** een keer een einde aan. Ik kan hier echt zo ongelofelijk boos om worden. Die lui van Max ICT moeten echt heel snel opzouten van de Tweakers site. Wat een enorme klootzakken zijn het. Sorry hoor het moet er even uit.
Ben bang dat het voor de zoveelste keer compleet genegeerd wordt door tweakers. Het is alweer een lange tijd stil vanuit de redactie... al jaren gaat dit zo en het is inmiddels wel duidelijk dat de community niet meer het belangrijkste onderdeel voor tweakers is :(

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

h3nk13 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Ben bang dat het voor de zoveelste keer compleet genegeerd wordt door tweakers. Het is alweer een lange tijd stil vanuit de redactie... al jaren gaat dit zo en het is inmiddels wel duidelijk dat de community niet meer het belangrijkste onderdeel voor tweakers is :(
Wat heeft dit met de redactie te maken? Je weet wel: diegenen die artikelen schrijven.

• h3nk13
Ja ik bedoel ook de pricewatch medewerkers natuurlijk ;)

• 454232
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ook van mijn kant de vraag om MaxICT uit de Pricewatch in zijn geheel te verwijderen, neem maar een kijkje naar de laatste 20+ reviews. Spreekt voor zich.
Wat evt. ook zou kunnen is een balkje toevoegen, net zoals bij:
De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters ('iDEAL' en 'Opsturen')

En daarvan "Webshops met twijfelachtige reputatie" oid. van maken voor winkels die onder 3 sterren zakken op PW met daarbij dat hun prijs niet meetelt in de PW.

[Voor 6% gewijzigd door 454232 op 02-02-2018 09:32]

• MarkH NL
  • Laatst online: 15:03
FrankHe schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:09:
Hier nog een mooi voorbeeld:

pricewatch: Spigen Apple iPhone X Hoesje Neo Hybrid (iPhone X) Grijs

Max ICT heeft de laagste prijs: 19,28 maar vraagt nog wel 9,50 verzendkosten 8)7 heel fijn als je daar een pricealert op hebt staan.

Xbox Live: MarkH

• JJ93
  • Laatst online: 26-05 07:48

JJ93

Error 418

Tussen de prijsdalingen van vandaag: pricewatch: Sony KD-65XE8505 Zwart
Helft van de prijs t.o.v. andere webshops en er zijn er 0 op voorraad, 1-2 weken levertijd terwijl de pricewatch binnen 3 dagen aangeeft.

[Voor 10% gewijzigd door JJ93 op 02-02-2018 13:56]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MarkH NL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Hier nog een mooi voorbeeld:

pricewatch: Spigen Apple iPhone X Hoesje Neo Hybrid (iPhone X) Grijs

Max ICT heeft de laagste prijs: 19,28 maar vraagt nog wel 9,50 verzendkosten 8)7 heel fijn als je daar een pricealert op hebt staan.
Ik heb een kortingscode gepost van GSMpunt Meld hier uw kortingscodes/coupons V2.0

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:22
Dit topic blijft maar terug boven drijven, en ondanks toezeggingen van Tweakers dat ze het er over zullen hebben, laten we eerlijk zijn, er gebeurt gewoon niets.
Maxict blijft alom tegenwoordig als een "normale" webshop.
Als (betalende) al zeer lang actieve gebruiker van tweakers begin ik me daar nu echt mateloos aan te irriteren.

Nu viel me bijvoorbeeld laatst op, die "Producten met de grootste prijsdaling". Iets wat volgens mij nog vrij recent is (of ik heb er de hele tijd overheen gekeken...).
Dit is nu een misbaksel, vrijwel altijd komt maxict bovendrijven. Wie wil daar nou iets bestellen? Wat heb ik aan die functie? Niets. Op die manier verziekt tweakers zijn eigen functies. Met dank aan MaxICT.
Bah. 8)7

• HKLM_
psy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:18:
Dit topic blijft maar terug boven drijven, en ondanks toezeggingen van Tweakers dat ze het er over zullen hebben, laten we eerlijk zijn, er gebeurt gewoon niets.
Maxict blijft alom tegenwoordig als een "normale" webshop.
Als (betalende) al zeer lang actieve gebruiker van tweakers begin ik me daar nu echt mateloos aan te irriteren.

Nu viel me bijvoorbeeld laatst op, die "Producten met de grootste prijsdaling". Iets wat volgens mij nog vrij recent is (of ik heb er de hele tijd overheen gekeken...).
Dit is nu een misbaksel, vrijwel altijd komt maxict bovendrijven. Wie wil daar nou iets bestellen? Wat heb ik aan die functie? Niets. Op die manier verziekt tweakers zijn eigen functies. Met dank aan MaxICT.
Bah. 8)7
En dit topic gaat naar boven blijven komen. Tweakers heel heel goed in lullen maar niet ik vullen. (Wat betreft dit probleem)

2018 is net een maand begonnen en het regend alweer negatieve revieuws over deze club. Ze gooien de pricewatch overhoop maar toch maakt het tweakers niet uit.

Misschien moet tweakers het eerst in de portomonee voelen voordat ze max een kik geven of de pw zo aanpassen dat je geen last meer hebt van deze shops.

Als iedereen die problemen heeft met max nu eens de pricewatch een maand of drie links laat liggen dan komen ze misschien eens in actie.

[Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 02-02-2018 15:57]

• h3nk13
Ik zit er serieus aan te denken de pw te gaan negeren de komende tijd. En daar baal ik van want ik gun tweakers elke cent inkomsten. Maar genoeg is genoeg zou je zeggen. Kies voor je community of voor een ranzige dozenschuiver tweakers...

Ben benieuwd of @Bart Zoetmulder hier nog over heeft vergaderd 2 weken geleden?

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk af wat je moet doen om wél uit de pw gekickt te worden.

Je betaalt
Je bedoelt
Je vertelt
Je bepaalt
Het verkeert
Het ondersteunt
Het betekent
Het vertoont

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Jaaap schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:37:
max ict staat momenteel op plek 5 in het rijtje van de meest populaire shops op de pricewatch, zie https://tweakers.net/pricewatch/

Bizar. Niet meer serieus te nemen voor mij persoonlijk.
Ik heb het momenteel met custom css opgelost (bedankt hiervoor), maar toch... jammer, vooral jammer vind ik het.

[Voor 13% gewijzigd door Hobbykok op 03-02-2018 00:18]

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hobbykok schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:10:
[...]

max ict staat momenteel op plek 5 in het rijtje van de meest populaire shops op de pricewatch, zie https://tweakers.net/pricewatch/

Bizar. Niet meer serieus te nemen voor mij persoonlijk.
Ik heb het momenteel met custom css opgelost (bedankt hiervoor), maar toch... jammer, vooral jammer vind ik het.
Is gewoon een query van de top 5 waar reviews zijn achtergelaten in afgelopen dagen of weken. Had dan zo netjes geweest en had dan ook gemiddelde van die 'recente reviews' erbij gezet, 5 dagen 5 reviews met 1 ster, dan wat mixed, dan een 5 ster winactie, en weer gaan weer verder met 1 ster reviews.
Blijkbaar als je betaald, mag je blijven, daar zal wel de basis liggen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
Een aantal maanden geleden stond de Pricewatch nog vol met die goedkope Windows keys inclusief de webshops die deze speciaal aanboden.
Die waren er van de een op de andere dag niet meer, zonder aankondiging, uitleg o.i.d. ( of heb ik iets gemist? ).
Ik denk dus dat er best wel wat gebeurt achter de schermen en wie weet verdwijnt Max ICT '' ineens '' ook een keer, aangezien er dus wel ergens grenzen zijn.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

psy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:18:

Dit is nu een misbaksel, vrijwel altijd komt maxict bovendrijven. Wie wil daar nou iets bestellen? Wat heb ik aan die functie? Niets. Op die manier verziekt tweakers zijn eigen functies.
Dat dus. De Pricewatch is potentieel een mooie tool maar nu alleen als domme prijsvergelijker. Functies als degene die jij noemt, de Wenslijst en de Prijsalerts zijn nutteloos zolang partijen waar je toch geen zaken mee wil doen die tools saboteren met onbetrouwbare data. En dat fix je niet met een beetje Custom CSS.

De Wenslijst is onbruikbaar omdat partijen als MaxICT de Pricewatch vervuilen met artikelen die ze (voor die prijs) niet eens kunnen leveren. De totale prijs v.e. configuratie heeft niks meer met de realiteit te maken. Wenslijsten maak ik liever in Excel.

Dito met de Prijsalert. Wat heb je aan een alert als je die ontvangt omdat een winkel prijzen vermeldt waarvoor ze helemaal niet kunnen leveren?

Tweakers zou zulke winkels uit de Pricewatch kunnen weren. Of nog beter: Ze kunnen de Pricewatch fixen door ons meer filteropties aan te bieden. Zodat we zulke bedrijven zelf kunnen weren als we dat willen. Maar blijkbaar is er een reden om dat niet te willen en de gesloopte functionaliteit voor lief te nemen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

Yucon

*broem*

Ik ben niet zo'n stevige pricewatch gebruiker dus ik was de kwestie weer een beetje vergeten, maar tot m'n stomme verbazing zie ik dit topic net weer in de headlines langskomen. Speelt deze idiote situatie nu nog steeds? Dit is op het genante af. :{

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:04
Max ICT zal wel zoveel poen in het laatje brengen dat de frustraties van gebruikers er niet meer toe doen. Ik stop met het gebruik van de pricewatch en roep iedereen op hetzelfde te doen tot dit soort misstanden een keer verholpen zijn.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
h3nk13 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:28:
Ik zit er serieus aan te denken de pw te gaan negeren de komende tijd. En daar baal ik van want ik gun tweakers elke cent inkomsten. Maar genoeg is genoeg zou je zeggen. Kies voor je community of voor een ranzige dozenschuiver tweakers...

Ben benieuwd of @Bart Zoetmulder hier nog over heeft vergaderd 2 weken geleden?
Domme vraag, maar waarom zou je de pw nergeren? Er zit toch altijd nog een stukje gezond verstand achter? Als je iets zoekt en je ziet Maxict als eerste staan dan sla je die toch over?

Even los van de discussie, want ik bestel door de reacties van medetweakers niet meer bij maxict, maar om daardoor nu de hele pw te nergeren. Pw heeft me flink geld bespaard.

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als er teveel ruis en vervuiling in komt, kun je net zo goed weer gaan Googlen. Het is gewoon irritant dat er veel producten nog leverbaar lijken terwijl dan maxict de enige leverancier is. Dat kost gewoon onnodig tijd.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• JohanNL
Waarom moet de volledige Pricewatch nou genegeerd worden?
Het was toch altijd al duidelijk dat je zelf ook wat onderzoek moet doen, de Tweakers Pricewatch is enkel een hulpmiddel om op winkels te sorteren die de laagste prijs hebben voor een bepaald product, dit doet de Pricewatch naar mijn weten uitstekend.

Met de voorkennis dat Max ICT heel vaak niet kan leveren bestel je daar dus liever niet, doordat ze dit vaak doen verkwanselen ze hun eigen reputatie en betrouwbaarheid.
Maar er zijn ook wel meer webshops die wel eens fikse kortingen hebben en dat uiteindelijk niet waar kunnen maken ( kan gebeuren ), dan kun je daar heel moeilijk over doen en eisen dat je het product alsnog geleverd wil krijgen of een schadevergoeding.
Krijg je dat niet voor elkaar heb je natuurlijk alle recht om een ( slechte ) review daarover te schrijven, op deze manier help je anderen ook met hun vooronderzoek.
Soms is zo'n fikse korting overduidelijk een fout, dan is het zelfs onredelijk om maar enige schadevergoeding te vragen.

[Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 03-02-2018 14:34]

• grote_oever
Er zit meer tussen één levancier waar je geen voorkeur naar hebt en gelijk weer gaan googlen. Ik deel je mening nog steeds en zal ook niks met MaxICT gaan kopen, maar daar zijn de reviews toch voor?

En daarnaast overdrijven we misschien ook een beetje. Als ik een paar topic's doorspit, waar mensen nu advies vragen, dan zie ik MaxICT bijna nergens eerste staan:

Game pc van 1000 euro.
Studio pc budget €2500
AMD Gaming PC 1000 - 1200 euro
Game - Render PC - Coffee-lake
Gamepc ~€800

Maar goed, dit is een kleine greep. Nogmaals, ik ga hier MaxICT niet goed praten. Ik vind het alleen beetje groot praat dat mensen gelijk schreeuwen dat heel PW overbodig is en dat ze deze links laten liggen of gaan googlen.

[Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 03-02-2018 14:43]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@grote_oever als er shops zijn die een loopje nemen met leverbaarheid, dan wordt de PW onbetrouwbaar. Als het niet betrouwbaar is, dan is het niet meer gebruiken een van de gevolgen.

• grote_oever
PcDealer schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:08:
@grote_oever als er shops zijn die een loopje nemen met leverbaarheid, dan wordt de PW onbetrouwbaar. Als het niet betrouwbaar is, dan is het niet meer gebruiken een van de gevolgen.
Sterker nog! ik ben juist blij dat ik MaxICT zie in de pricewatch. Wanneer ik ging googlen en ik zag dat het bij MaxICT het goedkoopste was had ik het daar gekocht. In de PW kan ik de verhalen van andere zien en dan zelf beslissen om hem over te slaan.

MaxICT staat, wel eens waar met veel reviews, tussen andere negatieve shops:

https://tweakers.net/shop...ortering=Algemeen&Start=9

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-05 16:01
waarom organiseert tweakers niet een soort van Razzie award voor slechtste shop van het jaar :9

vraag anders de "collega's" van het AD hoe je zo'n test op moet zetten (neem als voorbeeld oliebollen test :o )

[Voor 37% gewijzigd door ica1984 op 03-02-2018 19:22]

• h3nk13
De reden dat ik de pw wil gaan negeren is omdat ik daarmee aan tweakers kan laten merken dat dit niet langer zo kan. Als meer mensen dit doen merken ze het vanzelf in de portemonnee.

Ik klik denk ik wel keer of 500 in de pw per maand. Een klik kost 20 tot 25 cent geloof ik. Dus dat is al snel 100 euro minder inkomsten.

Het heeft misschien geen effect maar niks doen werkt ook niet.

Hopelijk komt er nog een reactie vanuit tweakers op korte termijn.

• JohanNL
h3nk13 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:01:
De reden dat ik de pw wil gaan negeren is omdat ik daarmee aan tweakers kan laten merken dat dit niet langer zo kan. Als meer mensen dit doen merken ze het vanzelf in de portemonnee.

Ik klik denk ik wel keer of 500 in de pw per maand. Een klik kost 20 tot 25 cent geloof ik. Dus dat is al snel 100 euro minder inkomsten.

Het heeft misschien geen effect maar niks doen werkt ook niet.

Hopelijk komt er nog een reactie vanuit tweakers op korte termijn.
Volgens mij krijgt Tweakers een vergoeding als je via een link van hun gebruik maakt en dan bij de webshop iets koopt.
Wellicht krijgen ze ook een vergoeding voor enkel een klik, maar reken er maar niet op dat het 20 of 25 cent per keer is, 1 cent is realistischer.

Beter idee als je toch de Pricewatch wilt gebruiken maar niet wilt dat Tweakers inkomsten krijgt uit jouw aankopen of kliks is door gewoon niet te klikken op de links van Tweakers maar het product handmatig opzoeken ( via google ) :)

[Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 04-02-2018 00:36]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:40

Grvy

Bot

is als Tweakers (weer) eens gaat luisteren naar de community. Iets wat ze zeker de laatste jaren heel erg nalaten.

Trackers of betalen.

• JohanNL
Grvy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:41:
[...]

is als Tweakers (weer) eens gaat luisteren naar de community. Iets wat ze zeker de laatste jaren heel erg nalaten.
Ach ja, als je eenmaal groot bent... we weten allemaal hoe dat gaat bij andere grote websites/platformen.
Tweakers doet het in dat opzicht nog best wel goed naar mijn mening, maar ja het kan altijd beter.

• HKLM_
Tweakers zou zulke winkels uit de Pricewatch kunnen weren. Of nog beter: Ze kunnen de Pricewatch fixen door ons meer filteropties aan te bieden. Zodat we zulke bedrijven zelf kunnen weren als we dat willen. Maar blijkbaar is er een reden om dat niet te willen en de gesloopte functionaliteit voor lief te nemen.
De reden is dat ze het teveel werk vinden omdat ze zo beetje met alle producten iets moeten doen. Daarnaast roepen ze altijd dat ze tijd te kort hebben.

Ik zie liever ook een paar filters erbij in de pw maar tweakers heeft gewoon andere prioriteiten schijnbaar. Dat ze nu hun eigen glazen aan het ingooien zijn kan ze toch niet schelen. Er komt geld binnen de huis tuin en keuken moeder is tegenwoordig de doelgroep op tweakers. En die vinden het wel prima zo.

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-05 11:02
Znorkus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:57:
Die score van 2,5 ster lijkt ook nogal net vanwege de visuele feedback: een mooi groen kleurtje. Ik vind het een goed punt om het te laten staan, zo'n slecht presterende webwinkel, maar verbeter er in elk geval wat aan. Rode kleur bij 1 ster, oranje kleur bij 2, geel bij 3, lichtgroen bij 4, felgroen bij 5 sterren.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Duidelijker voor de gemiddelde Tweaker en ook voor de wat oudere generaties die Tweakers ook gebruiken.

Ook denk ik dat er ook even naar SiComputers gekeken mag worden, meer dan de helft van de producten die op Tweakers worden laten zien van dit bedrijf zijn niet voorradig, vaak gratis reclame omdat ze niet voorradig wel goedkoop bovenaan het lijstje staan.

Ook denk ik dat Amazon.de tegenwoordig ook gewoon bij de normale lijst kan staan ipv onderaan in het grijs, dit omdat ze tegenwoordig ook een Nederlandse webshop willen worden, zo heeft bijna alles gratis verzending en zijn de pakketjes standaard binnen 3 werkdagen binnen.
Edit: Tegenwoordig staat Amazon er gewoon bij nm.

Remy

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@JohanNL @h3nk13
Tweakers adverteren – Pricewatch

Via de Pricewatch Manager kan een shop gemakkelijk en snel de prijzen van de producten die het aanbiedt toevoegen aan Pricewatch. Voor het opzetten van een Pricewatch manager account vraagt Tweakers eenmalig een fee van €250. Wanneer er nog een shop moet worden aangemeld zijn de aansluitkosten €100. Tweakers hanteert maandelijks een factuurbedrag van minimaal €75 voor het gebruik van de Pricewatch manager.

Pricewatch gebruikt een CPC (Cost Per Click) prijsmodel. Dit wil zeggen dat een adverteerder betaalt voor een klik die doorverwijst naar de webshop. Dit CPC prijsmodel heeft verschillende vooraf vastgestelde kosten per klik die variëren tussen de €0,20 en €0,40 voor verschillende productcategorieën.
https://www.sdim.nl/channels/tweakers/

[Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 04-02-2018 12:17]

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][mess

[Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:24]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat heeft te maken met een prijsstelling, niet met voorraden die van geen kanten kloppen en ook niet met een klantenservice die niet functioneert.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yucon schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:17:
Nogal zuur dat er bij kleinere shops wel gehandhaafd wordt: Ti-84shop verkoopt 2e hands
Komt omdat MaxICT zich primair op MKB richt (net als Centralpoint) en Ti084shop niet.

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2018 19:01]

• Yucon

Yucon

*broem*

sypie schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:45:
Dat heeft te maken met een prijsstelling, niet met voorraden die van geen kanten kloppen en ook niet met een klantenservice die niet functioneert.
Ik lees daar:
Omdat het geen eerlijke vergelijking is in de pricewatch
Hoe noem je adverteren met spullen die je niet voor die prijs kunt leveren dan?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De prijsstelling van MaxICT is in ieder geval volgens de regels: inclusief BTW. Dat is ook wat verwacht wordt van die rekenmachine toko (die ook producten heeft die NIET marge zijn).

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
Vandaag weer een mooi voorbeeld van de fratsen die deze oplichters uithalen.

Hier: https://tweakers.net/pricewatch/
Pontificaal in het lijstje producten met grootste prijsdaling -41%, van 138e voor 81e:
pricewatch: Apple Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Internationaal En...

Blijkt dus MaxICT, 12 dagen levertijd, en ook nog het Duitse model!

Zie:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

@tweakers: doe er wat aan, dit zuigt :>

Edit:
Nu verwijst de PW wel naar het Engelse model, maar die kost dus 137 euro (81 in PW)

Net zoals bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFS8213
MaxICT in PW bovenaan op 98 euro, 162 op maxict.nl

Allemaal per ongeluk zeker? :w

[Voor 17% gewijzigd door b..RAM op 05-02-2018 16:38]

• Yucon

Yucon

*broem*

Hoe verhoudt dit zich eigenlijk met de wet oneerlijke handelspraktijken?
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?

- Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
https://www.consuwijzer.n...erlijke-handelspraktijken

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][

[Voor 100% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:23]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
vanaalten schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:46:
[...]

, maar weinig tot niets wat als concreet bewijs gebruikt kan worden - en dan kan je als tweakers.net weinig meer dan het met dat bedrijf bespreken.
Als je stelselmatig de boel manipuleert (bewijs staat hierboven) door veel te lage prijzen en veel te korte levertijden aan te leveren aan de pricewatch dan lijkt me dat tweakers meer dan voldoende reden heeft om ze te weren. Tweakers is niet verplicht met MaxICT zaken te doen.

Het gaat hier niet om een paar euro/dagen verschil, een foutje kan natuurlijk altijd. Maar prijzen systematisch veel te laag aanleveren om wat traffic te genereren is mijns inziens doelbewuste manipulatie van het PW systeem.

Dus @Bart Zoetmulder, ik hoop dat je meeleest! :)

• Bart Zoetmulder
Ik lees alles mee, maar hou het voor nu even bij mijn eerdere reacties. Hoe vervelend misschien ook, maar zoiets als dit kost tijd. Dat geldt zowel voor de beslissing van het al dan niet aanspreken of sanctioneren van een shop, als voor aanpassingen aan het algoritme of de functionaliteiten.

• HKLM_
Bart Zoetmulder schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Ik lees alles mee, maar hou het voor nu even bij mijn eerdere reacties. Hoe vervelend misschien ook, maar zoiets als dit kost tijd. Dat geldt zowel voor de beslissing van het al dan niet aanspreken of sanctioneren van een shop, als voor aanpassingen aan het algoritme of de functionaliteiten.
Bart met alle respect maar is er niet al genoeg tijd overheen gegaan? En zijn het nu niet de daden die het moeten gaan oplossen.

Hoelang wil tweakers nog wegkijken in dit probleem voordat de community resultaat gaat zien?

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 05-02-2018 21:01]

• Bart Zoetmulder
HKLM_ schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:00:
[...]

Bart met alle respect maar is er niet al genoeg tijd overheen gegaan? En zijn het nu niet de daden die het moeten gaan oplossen.

Hoelang wil tweakers nog wegkijken in dit probleem voordat de community resultaat gaat zien?
Met alle respect, maar wij bepalen natuurlijk onze eigen agenda. Het is vrij gemakkelijk om vanaf de zijkant steeds te roepen dat er actie moet komen. Voor ons is het een zakelijke afweging (nee niet alleen om het geld) en die nemen we bij Tweakers zorgvuldig. Zeker als er minimaal net zoveel voors- als tegens te bedenken zijn.

De oplossingen die voor de hand liggen zijn niet zo gemakkelijk uit te voeren, dus dat kost tijd en die nemen we indien nodig ook.

Nodig je btw met alle liefde een keer uit op HQ, dan kan ik het samen met mijn collega's van product en development uitleggen en dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw goede ideeën.

• HKLM_
Bart Zoetmulder schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Met alle respect, maar wij bepalen natuurlijk onze eigen agenda. Het is vrij gemakkelijk om vanaf de zijkant steeds te roepen dat er actie moet komen. Voor ons is het een zakelijke afweging (nee niet alleen om het geld) en die nemen we bij Tweakers zorgvuldig. Zeker als er minimaal net zoveel voors- als tegens te bedenken zijn.

De oplossingen die voor de hand liggen zijn niet zo gemakkelijk uit te voeren, dus dat kost tijd en die nemen we indien nodig ook.

Nodig je btw met alle liefde een keer uit op HQ, dan kan ik het samen met mijn collega's van product en development uitleggen en dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw goede ideeën.
Tuurkijk bepaalt tweakers zijn eigen agenda maar zoals je in dit topic leest verwacht te community ondertussen gewoon wat. Het is niet zo dat het pas sinds gisteren speeld dit speelt al maanden. Ze vernaggelen gewoon de pw.

Ik hoef niet op HQ te komen er zijn in dit en topic en andre topic als voorbeelden van oplossingen gegeven en dat is echt niet alleen het verwijderen van max. Jullie zullen echt wel met deze kwestie in je maag zitten dat geloof ik best. Maar de roep om een oplossing is gewoon groot en er is een gevoel dat er gewoon weinig aan gedaan zal worden.

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:07:
[...] en dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw goede ideeën.
Handig, lekker cynisch gaan doen. Daar schep je begrip mee. :X Dit antwoord geef je (Tweakers) nu al maanden zo niet jaren. Er wordt genoeg geklaagd over dit soort brakke winkels in de Pricewatch die niet te verbergen zijn.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt toch gewoon open het gesprek aan gaan @Bart Zoetmulder. Hoe denkt Jeroen van Daalen over de consternatie zienswijze van tweakers en HWI bezoekers?
Misschien vindt hij het wel meevallen immers. Ik zou me doodschamen.

Overleg bijvoorbeeld met Hardware.info over deze ook bij hen regen aan klachten. Wat is er uit het gesprek gekomen van Koen Krijns over https://nl.hardware.info/shops/112/maxictnl en hun levertijden? Daar zie ik trouwens ook weinig opvolging.

De klachten bestaan al jaren en duidelijk stelselmatig in strijd met de regels. Als tegenwerping voor het uitvoeren van de gewenste filteropties, wordt de moeilijkheidsgraad genoemd. Is de website en de backend intussen niet al een aantal keer overhauld?

[Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 06-02-2018 15:35]

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
Dit topic loopt inmiddels al ruim een jaar en de aantijgingen richting Max worden steeds concreter en vragen ook eindelijk om een contretere aanpak. Max wordt hier nu als voorbeeld genomen omdat deze winkel al vele jaren een schimmig beleid voert, maar het kan evengoed elke winkel zijn. Vandaag was het bijvoorbeeld electronica-online die zich, zelfs na enkele veroodelingen, nog steeds niet kan gedragen met ook een vreemd verbend beleid.

Als er na ruim een jaar het standpunt van tweakers nog steeds terughoudens blijft en de roep om een verbeterd PW systeem steeds groter wordt kun je je als Tweakers blijven verstoppen Menig tweakers komt ook met concrete verbeteringen die al een bult kunnen helpen

- kleuren in sterren terug brengen
- meer filters, bijv shops uitsluiten
- verschillende waarde aan reviews toekennen adhv bijv karma
- shops aanspreken en of uitsluiten

Welke oplossing wel of niet toepasselijk is ga ik geen uitspraken over doen, maar ik zie weinig reactie vanuit tweakers dat deze aanbevelingen ook maar enigsinds worden overwogen.

Het enige wat momentewl als reactie blijft komen is dat Max niks fout doet wat tegen enige voorwaarden in gaat. Het argument dat dit tijd nosig heeft ia naar 15+ maanden van dit topic ook niet meer valide.

Ik hoop echt dat Tweakers hier wat assertiever met de situatie omgaat en laat zien dat het naar de comunity luistert!

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Bart Zoetmulder
Evanescent schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Handig, lekker cynisch gaan doen. Daar schep je begrip mee. :X
Totaal niet cynisch of wat dan ook. We zitten er mee in onze maag en de oplossing is niet makkelijk. De oproep om een keer op HQ langs te komen is heel serieus en doen we wel vaker. Dat geeft vaak goede inzichten en wederzijds begrip.

• s0ulmaster
Je hebt gelijk is wat kort door de bocht, maar is even lastig om dit allemaal op mn telefoon te doen. Ik meen mij te herinneren dat bart genoemd heeft dat Max nirt buiten de AV werkt, maar dat zal ik later vanavond even terug zoeken op mn pc.

Als dat niet waar is hoor ik het graag.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

s0ulmaster schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:58:
[...]
Je hebt gelijk is wat kort door de bocht, maar is even lastig om dit allemaal op mn telefoon te doen. Ik meen mij te herinneren dat bart genoemd heeft dat Max niet buiten de AV werkt, maar dat zal ik later vanavond even terug zoeken op mn pc.
Graag :)
Als dat niet waar is hoor ik het graag.
Als dat niet waar is, hoor ik het graag van jou :)

En als je wel gelijk hebt dan onderbouw ik het graag met bewijs. Daarom was ik zelf even gaan spitten. Je hebt gelijk!
We zien geen zaken (feiten) die volgens ons PW regelement niet in orde zijn.
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"

[Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 06-02-2018 14:59]

• s0ulmaster
[...]

Ik zei al dat het wat genuaseerder was en het wordt hier niet glashard gezegd dat Max niks fout doet, maar wordt dus ook nergens bevestigd dat Max iets fout doet.
True schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:54:
Ook hier werd niet door Bart ontkend dat deze uitspraak incorrect is.

Er wordt inderdaad niet woordelijk gezegd dat Max zich niet buiten de AV gedraagd, maar er wordt ook niet ingegaan op het feit dat Max dit wellicht wel doet.

Ik juich in ieder geval een meer open discussie vanuit tweakers toe. Het is dat ik in Enschede woon en niet zo snel op het HQ kom, maar ik kom wel bijna maandelijks in Amsterdam, dus als tegen die tijd de invitatie nog steeds staat, wil ik met alle liefde een keer het gesprek aangaan.

edit: @PcDealer bedankt voor je aanvulling! Ik was zelf ook al even wezen zoeken.

• JohanNL
s0ulmaster schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:48:

Ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom Tweakers deze twee maatregelen of soortgelijk niet doorvoert.

De verschillende kleuren in de sterren zijn op het eerste zicht duidelijker, ervan uitgaande dat Tweakers zo transparant mogelijk wil zijn zou dit gewoon moeten kunnen.
De kleur groen die nu wordt gebruikt suggereert ernaar dat de webshop uitstekend al niet volledig betrouwbaar is, tegendeel is het geval volgens de reviews bij Max ICT.

De webshop filter zou iedereen kunnen instellen die een Tweakers account heeft.
(suggestie) Je zou in het instellingen menu van je account een extra tabblad kunnen plaatsen voor de Pricewatch, hierin kun je dan webshops selecteren die je wilt verbergen.
Het resultaat is dat je bepaalde webshops die je hebt laten verbergen nergens meer tegenkomt in de Pricewatch, het liefst speelt de prijsdalingen functie hier ook op in.

Verwachte resultaat:
- Meer mensen zullen de reviews lezen van een webshop die een lage score heeft en uiteindelijk beter onderzoek doen

- Tweakers-gebruikers hebben meer mogelijkheden om de site aan hun persoonlijke voorkeur aan te passen door een webshop filter
- Tweakers hoeft hierdoor niet bang te zijn dat ze inkomsten mislopen, de mensen die dit instellen hebben sowieso geen interesse in de verborgen webshops en zullen hier dus hoogstwaarschijnlijk toch niet op klikken.
- Tweakers gebruikers blij :)
- Tweakers kan alsnog een volledig beeld geven van alle webshops die er zijn voor degenen die geen filter ingesteld hebben
- Topics als deze ( over eventuele andere webshops ) kunnen gesloten worden / zijn niet meer nodig want je kunt als Tweakers-gebruiker webshops verbergen
Hierbij ga ik er wel vanuit dat Tweakers wel actie onderneemt waaronder maar niet beperkt tot aanspreken of volledig opschorten als er echt strafbare feiten worden gepleegd door een webshop.
Voor nu kunnen we MaxICT nog niet betrappen op echt strafbare feiten en zal zo'n filter dus ideaal zijn.

• psy
De reacties van jou @Bart Zoetmulder spreken boekdelen. Dat een technische oplossing tijd kost geloof ik zeker als ontwikkelaar zijnde, maar uit niets blijkt dat tweakers dit serieus oppakt.

We zouden als betalende gebruikers eigenlijk moeten overwegen om het abonnement stop te zetten mogelijk helpt dat. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dit geen zoden aan de dijk zet omdat we met te weinig zijn. De commerciële belangen zijn gewoon te groot.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

psy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:00:

We zouden als betalende gebruikers eigenlijk moeten overwegen om het abonnement stop te zetten mogelijk helpt dat. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dit geen zoden aan de dijk zet omdat we met te weinig zijn. De commerciële belangen zijn gewoon te groot.
Waarom zou ik dat willen? Ik ga helemaal mijn abo niet stopzetten, ook niet na een topic zoals deze.

Zoals ik het lees heeft Tweakers gewoon moeite om een passende oplossing te vinden. @s0ulmaster somt de punten in feite al op die we hier in dit topic al noemen:
- verschillende waarde aan reviews toekennen adhv bijv karma
- shops aanspreken en of uitsluiten
Ik denk dat als we een van deze punten uitwerken, wij een prima PW hebben. Het uitsluiten van een shop lijkt me niet een goede zaak, daar er daarna ook niks over gevonden kan worden in de PW. Ik ben dus voor de eerste 2 punten.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• psy
Outerspace schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Waarom zou ik dat willen? Ik ga helemaal mijn abo niet stopzetten, ook niet na een topic zoals deze.
Heel simpel.

Alleen Bart als sales manager reageert hier. Ik vermoed dat de commerciële belangen hier een doorslaggevende reden zijn om door te sukkelen met MaxICT als betalende partij.

Als betalende abonnees zijn wij ook een commerciële factor. Ik betaal én verwacht als abonnee onder meer voor een goed functionerende website. Niets komt voor niets. Als genoeg mensen overwegen om dit abonnement stop te zetten heeft dat ook effect.

Ik geloof er niets van dat een technische oplossing onmogelijk is. Als ik zie waar tweakers allemaal mee is gekomen afgelopen jaren, is hier ook een goede technische oplossing voor te verzinnen.

De aangedragen oplossingen zijn merendeels uitstekend. Maar dit topic loopt ook al veel te lang, er had allang iets verzinnen kunnen worden. Daarom neem ik het niet meer serieus.

[Voor 9% gewijzigd door psy op 06-02-2018 10:57]

• vanaalten
downtime schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:24:
[...]

We staan hier niet voor de rechter. Waterdicht bewijs is geen noodzaak.
Zeker wel!
Op het moment dat Tweakers MaxICT er uit gooit is dat zakelijk gezien mogelijk contractbreuk. Als Tweakers dan voor een rechter niet kan bewijzen dat MaxICT zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden, heeft Tweakers een serieus probleem - denk aan claims voor verlies van inkomsten, reputatieschade en mogelijk zelfs faillissement. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat Tweakers.net dat pas als laatste mogelijkheid aangrijpt.

Tegelijkertijd deel ik het gevoel dat er niet echt iets aan het probleem gedaan wordt. Het lijkt mij dat een shopfilter inbouwen geen juridische problemen geeft - immers, het is dan de gebruiker die filtert. Enige punt is dat het volgens ontwikkelaars hier een behoorlijke klus is om zo iets te bouwen, testen, onderhouden, dus dat is een reden om het niet te doen. Maar het lijkt er sterk op dat er verder niet echt iets gedaan wordt om de gebruikers tegemoed te komen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

Spotmatic

Ken sent me

vanaalten schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:
[...]
Zeker wel!
Op het moment dat Tweakers MaxICT er uit gooit is dat zakelijk gezien mogelijk contractbreuk. Als Tweakers dan voor een rechter niet kan bewijzen dat MaxICT zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden, heeft Tweakers een serieus probleem - denk aan claims voor verlies van inkomsten, reputatieschade en mogelijk zelfs faillissement. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat Tweakers.net dat pas als laatste mogelijkheid aangrijpt.
Een goed contract bevat ook clausules voor het opzeggen ervan, zonder opgaaf van reden en met een opzegtermijn. Je doet nu net voorkomen alsof Tweakers niet onder het contract uit kan en dat kunnen ze ongetwijfeld zeer zeker wel, maar het ook doen is een tweede. Zoals anderen al opgemerkt hebben is het een economisch verhaal, MaxICT levert Tweakers omzet op.

De vraag is nu wie de langste adem heeft. Tweakers zelf, MaxICT of de gebruikers van de pricewatch. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:54
Spotmatic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Een goed contract bevat ook clausules voor het opzeggen ervan, zonder opgaaf van reden en met een opzegtermijn. Je doet nu net voorkomen alsof Tweakers niet onder het contract uit kan en dat kunnen ze ongetwijfeld zeer zeker wel, maar het ook doen is een tweede. Zoals anderen al opgemerkt hebben is het een economisch verhaal, MaxICT levert Tweakers omzet op.

De vraag is nu wie de langste adem heeft. Tweakers zelf, MaxICT of de gebruikers van de pricewatch. :-)
Het punt van @vanaalten is dat je wel moet kunnen bewijzen dat MaxICT wel/niet aan die clausules voldoet.
Het lijkt me niet dat er een clausule is dat Tweakers zonder opgaaf van reden de samenwerking mag beëindigen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:02
Hoewel ik het zeker eens ben met veel kritiek over Max ICT, ze zullen toch ook (flink wat) zaken goed moeten doen, anders overleef je niet als bedrijf in deze business. Het is zeker geen bedrijf waar ik zaken mee zou willen doen, maar met enkel ontevreden "klanten" blijft je bedrijf ook niet bestaan. Zul je natuurlijk net zien dat wanneer ik dit schrijf ze morgen oid failliet zijn :+

Neemt niet weg dat ik zeker van mening ben dat Tweakers.net valse reviews en andere overtredingen van de voorwaarden zeker serieus moet nemen. Maar geef ze daar ook de tijd voor, dit zal mogelijk zoals anderen aangeven contractueel ook goed uitgezocht moeten worden willen ze eventueel actie ondernemen.

Daarnaast is het ook lastig om te spreken over "de community" die actie wil denk ik, als ik zo dit topic bekijk is maar een zeer klein deel van de community in deze draad actief of actief in andere topics / reviews over Max ICT. Ik zie nog niet direct dat Tweakers.net daardoor zeer snel (mogelijk overhaaste) beslissingen zou moeten nemen. Zo'n enorm issue lijkt het imho nu ook weer niet te zijn (ik gebruik de PW redelijk vaak, maar Max ICT lees ik gewoon steevast overheen :P )

En tot die tijd kunnen de Tweakers die net als ik geen zaken zouden willen doen met Max ICT deze natuurlijk gewoon negeren. Stemmen met de portemonnee en daardoor Max ICT geen business gunnen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

Spotmatic

Ken sent me

Kheos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:48:
[...]

feiten of onderbuik?

waarop baseer je voor zo'n uitspraak? heb je het contract gezien?
Nee, maar ik kan me haast niet voorstellen dat beide partijen er niet van af kunnen komen als ze dat willen, om wat voor reden dan ook. Daar hoeft niet altijd een negatieve reden aan ten grondslag te liggen. Anders is er eerder sprake van een wurgcontract.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:02
Spotmatic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Nee, maar ik kan me haast niet voorstellen dat beide partijen er niet van af kunnen komen als ze dat willen, om wat voor reden dan ook. Daar hoeft niet altijd een negatieve reden aan ten grondslag te liggen. Anders is er eerder sprake van een wurgcontract.
Van een contract afkomen kan bijna altijd, de vraag is alleen vaak wat is de prijs, zeker bij zakelijke contracten. Ik zeg niet dat het hier gebeurt want ik ken absoluut de contracten van Tweakers.net niet. Maar je kan best zakelijk gezien tussen 2 partijen een langlopend contract hebben dat alleen via een (flinke) afkoop som te beëindigen is of wanneer een van de contract partijen echt zwaar over de scheef gaat. Maar dat "zwaar over de scheef" gaan is vaak weer een vaag begrip, waardoor je het daar in de regel niet ondoordacht op moet gooien, maar juist (juridisch) ook zeer zeker moet zijn van je zaak.

Het kan bijv. best zijn dat mocht het voor een rechter komen in een uiterst geval dat deze beoordeeld dat de maatregel contract opzeggen te zwaar is voor de gepleegde overtreding met alle gevolgen van dien.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• s0ulmaster
@Dennism Ik durf je statement niet te ontkrachten, omdat ik geen cijfers heb, maar mijn gevoel doet toch zeggen dat de problemen met Max ICT toch wel breed gedragen worden. Hoe vaak ik wel niet aankoop adviezen zien, die aangeven dat je niet bij Max moet bestellen, dat Max zich nukkig gedraagd in o.a. RMA prcedures, schimmige levertijden, prijzen en voorraden, maar ook de problemen met reviews.

Het is een grote winkel en komt mede daardoor misschien wel vaak negatief in de aandig, maar ik kan me toch niet aan het feit onttrekken dat dit wel leeft bij de community. Dit topic loopt ook niet voor niks al 15/16 maanden.
Het feit dat er niet 100 mensen tegelijk reageren komt ook omdat mensen vaak passief zijn en graag zien dat anderen, die zich wellicht beter kunnen verwoorden, hierin het voortouw nemen.

Het meeste is inmiddels dan ook al gezegd, maar het blijft alleen vrij stil aan de kan van Tweakers. of ze er actief mee bezig zijn laat ik dan zelfs nog even in het midden, maar betere communicatie naar de community zou al een heel stuk meer begrip voor de situatie van Tweakers kunnen bieden. Hun standpunt is kortaf en er wordt weinig gereageerd op de positieve bijdrage die sommigen hier doen.

Moeten we dan maar een feature request indienen voor elk punt dat hier aangedragen wordt? Of zou deze discussie al moeten leiden tot verbeteringen van de PW?
Wat de beste optie is mag je zelf invulling aan geven. Ik zie in iederval een probleem wat nu gefocust is op Max, maar had net zo goed iedere andere winkel kunen zijn. Dat er slechte winkels zijn is nog tot daar aan toe, daar is het review systeem voor en kunnen we zelf een afweging maken. Een aantal goeie verbeteringen zijn al voorgesteld om dit proces te verbeteren.
Aan de andere kant zijn er winkels die zich in het grijze gebied van legaal/tegen de AV bevinden.
In het geval van Max denk ik zelfs dat het donkergrijs is.

Tot nu toe horen we alleen maar:
- We zijn er mee bezig/ het kost tijd (>16 maanden)
- Max doet wetten/AV technisch niks fout
- We luisren wel naar de community (maar reageren kort omdat het teveel moeite/tijd kost)

Dat frustreert mij persoonlijk in deze discussie en ik heb het idee dat meerdere mensen dat vinden.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 16:57

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Gut, dit topic is wel heel erg hard een heksenjacht geworden zeg. En het meeste is gebaseerd op heel weinig. Wat verkeerde koppelingen en prijzen die uitvergroot worden in combinatie met slechte ervaringen. Ik loop hier al 10+ jaar mee in beheer van PW/ShR, en ook 10 jaar geleden zouden we MaxICT niet verwijderd hebben. Simpelweg omdat dat soort beslissingen nemen op basis van gevoel het slechtste is wat je kan doen als je voorstaat een neutraal informerend platform te zijn.

Zoals ik in een ander topic al samenvatte:

De gevoerde voorwaarden moeten redelijk binnen de wet zijn; vrijwel alle winkels hebben wel iets om op aan te merken, maar er wordt gecheckt op absolute no-go's.

Verder moet het bonafide zijn uiteraard.

Voor de rest gaat het om zo veel mogelijk informatie geven om een keuze op te baseren: ervaringen en prijzen. Een paar voorbeeld die ik vaak aangehaald heb:

Stel je zoekt een laptop van een merk met een geweldige wereldwijde on site garantie voor 3 jaar. Met de winkel heb je na aankoop dan niet meer te maken, dus dan kan een winkel met mindere service prima zijn.

Stel je wil je eerste PC zelf gaan bouwen, en wil zeker weten dat je het goed doet, navraag kan doen, flexibele service wil. Je maakt dan waarschijnlijk een andere keuze.

Zo maakt iedereen een keuze op andere basis en soms zelfs anders per product. Dus meer informatie is het devies.

Zodra iemand een uitspraak kan overhandigen van oneerlijke handelspraktijken, dan zal daar met alle liefde naar gekeken worden. Maar wat mensen blijkbaar vergeten, is dat wij hier een informerende rol hebben. In een rechtsstaat moet je juist dan héél, héél ver willen blijven van een rechtsprekende rol.
Daarom kunnen mensen bijvoorbeeld voor advies over hoe bij problemen te handelen op het forum terecht en krijgen ze daar neutraal advies, en wordt dat niet binnen de PW/ShR gedaan. Het zijn andere platformen met andere rollen.

Natuurlijk, waar wij fraude constateren met reviews of concrete bewijzen overhandigd krijgen van het saboteren van de PW of andere onoorbare zaken, dan kijken we daar graag naar. Er is in het verleden ook tegen grotere spelers dan deze winkel actie ondernomen waar er onweerlegbaar bewijs lag.

Er is geen enkel commerciële zinnigheid in proberen wat kliks van winkels te krijgen als daarmee het platform onbruikbaar is. En dat is dus ook waar de informatievoorziening voor staat. Wie denkt dat een commercieel belang anders is dan het beste platform zijn, heeft weinig commercieel besef. (Wie meent dat Tweakers alles doet om winkels te beschermen, mag mijn posts in SF nazoeken en uitleggen waarom er dan zo veel advies gegeven wordt over je recht krijgen. Waarom je crew dat soort advies vaak tegen je adverteerders laten geven?)

Er zal een duidelijke scheiding moeten zijn in rollen en platformen. Wie verwacht dat Tweakers zomaar op de stoel van de rechter kan gaan zitten binnen het vergelijkplatform, heeft een verkeerde verwachting. 100% van de bezoekers tegemoetkomen aan hoe hun mening over iets is gaat sowieso niet. Dus wie liever een platform heeft wat op arbitraire gronden beslissingen neemt, die is welkom iets anders dan de PW/ShR te zoeken.
downtime schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:24:
[...]

We staan hier niet voor de rechter. Waterdicht bewijs is geen noodzaak.
Vergeet je emmer pek en veren niet bij de uitgang.
h3nk13 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Boude uitspraken van iemand die openlijk parasiteert op andermans kosten.
h3nk13 in 'nieuws: Advertenties YouTube-pagina's draaiden tijdelijk coinminers'
En ben je al geband omdat een adblocker tegen voorwaarden is? Of ga je dan met andere maten meten?

[Voor 31% gewijzigd door Floppus op 06-02-2018 14:33]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee