Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 10 11 12
Acties:
  • 224.511 views

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:29
Alleen gaat het hier niet om prijsfouten. MaxICT hanteerde willens en wetens zulke prijzen. Producten die wél een reële prijsdaling van 80% doormaakten worden hierdoor achterwege gelaten. Prima dat de PW default zulke prijsverschillen achterwege laat, maar om wat MaxICT deed te scharen onder 'prijsfouten', dat is voor mijn gevoel te kort door de bocht. De PW database is vervuild met oude MaxICT prijzen wat het Black Friday feest bedreigd(e), dát is het gegeven.

En trouwens, kan de gebruiker zelf niet inschatten of iets een prijsfout is?
pricewatch: EFB Elektronik K8110GN.3 Groen
pricewatch: PureLink LP-AC010-0025 Zwart
pricewatch: Assmann A-MO 8/8 SR

Maar goed, dat is verder off topic.

[Voor 7% gewijzigd door Kuusje op 24-11-2021 20:45]

Team anti-scalp

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.
Bijna 300 likes op je post, toont toch aan het de community er zich bij voelt, heel dat maxict issue.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 12:02
Ik zat te twijfelen tussen een like en een post, maar nu het toch besproken wordt doe ik toch even een post:

Ik ben ontzettend blij dat tweakers deze stap heeft genomen en daarmee (eindelijk weer eens) laat zien dat ze haar community serieus neemt. Hoewel het bedrijfsmodel voor een groot deel drijft op het woord community, blijkt dat in de praktijk lastig om te zetten in keuzes die de community rechtstreeks bevoordelen tegenover een stukje van het business model. Uiteraard is dit financieel moeilijk te modelleren, maar ik ben heel blij dat deze stap genomen is. Nu data opbouwen om het te onderbouwen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:14
Knappe actie!

Het is een afweging tussen inkomsten (MaxIct zal hier niet blij mee zijn?) en service naar de community (en ook wel de goede naam van Tweakers in stand houden), ik denk dat daarin de goede keuze is gemaakt.

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Kan deze grafiek ook door max-ict vervuild zijn? Ik bekijk dagelijks de prijzen maar ziedie prijzen zoals ze in de grafiek staan letterlijk nooit en mijn price-alerts gaan ook niet af (staan op 600). pricewatch: ASUS Phoenix GeForce RTX 3060 V2

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 09:59
WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.
goed bezig! respect dat jullie het doen aangezien ik weet dat jullie een commercieel bedrijf zijn maar toch ook fijn dat er naar de community geluisterd wordt!

_/-\o_

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 13:13
*knip* geen kritiek op de moderatie in het topic

Iets zegt me dat de inkomsten uit referals de lijdraad waren en nu de bezoekers aantalen van PW te veel gedaald zijn. Daarnaast zal het waarschijnlijk te pijnlijk zijn voor een organisatie als Tweakers, die altijd zegt naar de gebruikers te luisteren, te moeten toegeven dat ze dat pas na x maanden doen en in de tussentijd hun gebruikers te hebben benadeeld.

[Voor 53% gewijzigd door Gonadan op 30-11-2021 20:13]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:52
Hakulaku schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:55:
[...]

Dit vind ik een bijzondere reactie. Het geeft blijk dat een organisatie als Tweakers, waar jij onderdeel van uitmaakt, niet tegen kritiek kan. Kritiek die vele vormen kan aannemen, maar vaak al goedgemaakt kan worden met een "Mea Culpa". Die Mea Culpa ben ik nog niet tegekomen.
Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.

En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 09:13
vanaalten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:44:
[...]

Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.

En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.
Zou het kunnen zijn, het is maar een theorie, dat de toon komt door de manier waarop wordt omgegaan met Max ICT?

Maanden lang is er geklaagd over Max ICT en er is alles behalve daadkrachtig opgetreden.
Blijkbaar had Tweakers.net er onvoldoende last van om het geld te laten liggen.

Toen kwam er een mooi Black Friday artikel, waarin Max ICT wederom foutieve informatie (grafische kaart) liet zien.
Door deze foutieve informatie stond Max ICT heel groot in de spotlight van een van de categorieën.
Heel kort daarop kwam het bericht dat Max ICT tijdelijk van pricewatch werd geweerd.
.
Dit kan natuurlijk puur toeval zijn.
Maar je kan niet ontkennen dat het de schijn heeft dat Max ICT werd geweerd omdat deze club Tweakers.net voor schut heeft gezet op hun Frontpage.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:38
@T.C Je kunt naar redenen gaan zoeken, maar dit is niet de eerste keer dat Max ICT tijdelijk uitgeschakeld wordt. Doorzoek dit topic maar eens op het woordje "feed", dan zie je dat er enkele jaren geleden ook al een paar keer maatregelen zijn genomen en met welke overweging.

De pricewatch is gewoon niet perfect, samen met Max ICT zijn er nog een heleboel andere leveranciers die hun feed ook niet op orde hebben. Tot voor kort stak Max ICT met kop en schouders boven de rest uit qua incorrecte data en zijn ze om die reden op pauze gezet.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:20
Max ICT is zeker niet de enige die met grote regelmaat fouten in de feed heeft maar ze zijn naar mijn mening wel grootgebruiker, in negatieve zin.

Acties:
  • +47Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08

WoutF

Hoofdredacteur
Zoals ik afgelopen november schreef zijn we in discussie gegaan met Max ICT over het verbeteren van hun feed, de lijst met producten en prijzen die ze aanleveren voor de Pricewatch. De grootste problemen waren de incorrecte prijzen en levertijden. De oorzaak hiervan is dat Max ICT een grote hoeveelheid leveranciers door heel Europa heeft die hun voorraden en prijzen geautomatiseerd aanleveren. Deze komen dan in de feed van Max ICT terecht en die wordt vervolgens ingeladen in de Pricewatch. Omdat dit allemaal geautomatiseerd gaat, zonder menselijke check, kan een fout in de feed van een externe leverancier dus uiteindelijk in de Pricewatch terechtkomen. En dat gebeurde veelvuldig.

We hebben nu afgesproken met Max ICT dat ze in de feed die ze bij ons aanleveren alleen nog maar producten uit hun lokale voorraad opnemen. Al die externe leveranciers worden er dus uitgehaald en dat betekent dat ze een heleboel minder producten via de Pricewatch zullen aanbieden. Ten opzichte van het oude aanbod blijft er slechts een hele kleine selectie over, ongeveer 2% van wat het was. Ze gaan van meer dan honderdduizend producten naar een paar duizend.

De laatste tijd hebben we de nieuwe feed steekproefsgewijs gecontroleerd en de wijzigingen lijken inderdaad het gewenste effect te hebben. We hebben daarbij bijvoorbeeld gekeken naar videokaarten; waar er voorheen een heleboel kaarten zonder levertijd en met onrealistische prijzen in stonden, zien we dat nu niet meer.

We hebben er vertrouwen in dat met deze aanscherping van de feed de structurele problemen met prijzen en levertijden zijn opgelost. Daarom zetten we de feed van Max ICT later vandaag weer aan, waarmee ze weer in de Pricewatch verschijnen. Natuurlijk zullen we dit richting de toekomst goed in de gaten blijven houden; naar aanleiding van deze casus hebben we een interne flow uitgewerkt over hoe om te gaan met shops waarbij problemen optreden, zodat voor iedereen duidelijk is welke verantwoording waar ligt en wanneer we welke acties ondernemen.

Ik laat dit topic nog even open voor eventuele vragen, maar verwacht dat we 'em in de komende dagen kunnen sluiten :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Nou nou na 5 jaar is er eindelijk een oplossing. Mooi dat die er is en hopelijk is bewijzen ze nu een betrouwbare partner te worden.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00
Ze hadden ook weinig andere keuze meer dan er nu eindelijk serieus werk van maken. Het was nu kiezen tussen helemaal niets of een gezonde maar kleinere hoeveelheid. Een account uitzetten is een pressiemiddel wat je niet lichtvaardig moet gebruiken maar het is wel reuze effectief, zou ik zeggen.

En dat Tweakers het niet lichtvaardig inzet, dat is wel duidelijk :P Die balans zal in de interne flow ook wel overwogen zijn. Mijn duimpje omhoog hebben jullie :)

[Voor 8% gewijzigd door Carpento op 03-01-2022 16:29]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 13:44
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:04:
Nou nou na 5 jaar is er eindelijk een oplossing. Mooi dat die er is en hopelijk is bewijzen ze nu een betrouwbare partner te worden.
Ik vond de oplossing die er sinds 22 november was anders ook best prima :+

Acties:
  • +10Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:40
@WoutF Ik heb in mijn steekproef bij de tweede hit al een fout te pakken dus laat maar zitten.

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.

Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)

Derde PW prijs 819 website 1674

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)

https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers

Vierde pw prijs 324,11 website 357,68

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers

Vijfde pw prijs 349 website 399

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC

Zesde pw 1437,19 website 1739

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR

https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers

Er klopt nog steeds keen hout van :X dit is onderhand gewoon het lijstje met video kaarten van boven naar benden afgaan. Ze hebben jullie in het ootje genomen er klopt geen sik van.

[Voor 97% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 17:13]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 17:48
Ik heb een steekproef van jouw steekproef gedaan, en van de 3/4 objecten die ik gecheckt heb klopt de pw 100% met de website van max-ict. Ook gaat het in al die gevallen om voorraad bij max-ict zelf.
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:59:
@WoutF Ik heb in mijn steekproef bij de tweede hit al een fout te pakken dus laat maar zitten.

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.

Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349

Derde PW prijs 819 website 1674

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)

https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers

Vierde pw prijs 324,11 website 357,68

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers

Vijfde pw prijs 349 website 399

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC

Zesde pw 1437,19 website 1739

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR

https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers

Er klopt nog steeds keen hout van :X dit is onderhand gewoon het lijstje met video kaarten van boven naar benden afgaan. Ze hebben jullie in het ootje genomen er klopt geen sik van.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Sartsj schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
Ik heb een steekproef van jouw steekproef gedaan, en van de 3/4 objecten die ik gecheckt heb klopt de pw 100% met de website van max-ict. Ook gaat het in al die gevallen om voorraad bij max-ict zelf.

[...]
Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig de Pricewatch op excl. BTW staan in je filters?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:38
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Nee die staat op inc btw :)
Kijk nog maar eens dan, want de producten die je noemt zie ik toch echt met hogere prijzen staan. Klik ik door naar Max ICT zie ik dat de door jou getoonde prijzen de ex BTW prijs is.

Overigens fijn deze oplossing, nu hebben ze alleen het assortiment in de PW staan die ik zou durven bestellen. Alles bij externe leveranciers is prijsschieten.
Misschien dat ze tzt nog wat leveranciers aan de feed toe kunnen voegen, maar dan alleen leveranciers met een fatsoenlijke voorraadkoppeling (en liefst met tracktrace bij dropship).

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet alleen dat, maar is met een rekentoestel natuurlijk ook gewoon heel snel na te rekenen. En ja, als je de prijzen in de PW zonder BTW neemt heb je de prijzen met BTW bij Max-ICT. Wist zelfs niet dat daar een optie voor zou zijn in de PW...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)

[Afbeelding]
De prijzen van de twee andere shops in dit screenshot komen ook niet overeen met wat ik zelf zie, ik heb toch het vermoeden dat je de prijzen exclusief BTW hebt ingesteld (al dan niet per ongeluk).

It takes two fools to argue.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Nee die staat op inc btw :)
Dan zou ik het eens met een ander apparaat / browser proberen want ik zie exact de zelfde prijzen als jij ziet alleen dan heb ik exclusief BTW aan staan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
HakanX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:15:
@WoutF Bedankt voor de inzet, een schonere pw maakt de zoektoch veel prettiger en sneller. Ik heb een algemenere vraag. Kom dus met enige regelmaat foute prijzen tegen, maar als ik mij goed kan herinneren kon ik dat vroeger direct met een knop aangeven en al een tijdje niet meer? Ben ik kippig of is die optie eruit gehaald? Wat is de beste manier om een winkel die het structrueel fout doet aan te geven?
(Op desktop/laptop) hover met je muis over de prijs in de prijslisting en klik op 'Onjuiste prijs melden'

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik gooi deze op slot, dat hij maar nooit meer opengemaakt hoeft te worden ;)
Pagina: 1 ... 10 11 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee