Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GEZOCHT : software om klantendata te beheren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik werk in een IT bedrijf (net begonnen) waarbij service wordt geleend aan de klanten. Hiervoor is een tal van data over die klanten nodig. Bij voorbeeld wie zijn deze klanten, welke software gebruiken ze, hebben ze een server?, ...
Deze data staat allemaal momenteel opgeslagen in een heel groot Excel bestand met overal hyperlinken die naar je verschillende werkbladen leiden. Het is dus een tijdje zoeken naar gegevens van een bepaalde klant tot je datgene hebt gevonden die je nodig hebt. Als nieuwe werknemer is dit voor mij nog moeilijker.

Daarom ben ik op zoek naar een bepaald programma of software waarbij alles mooi terug te vinden is.
Ik geef een voorbeeld: Wanneer ik in een zoekbalk de klantnaam of nummer ingeef, dan zou ik alle data moeten terug krijgen zoals; server login met zijn paswoord, welk besturingssysteem heeft de klant, ...

Ik heb zelf in Access/Excel iets dergelijk proberen te ontwikkelen maar bij nader inzien wordt dit te moeilijk om te creëren.

Groeten
Sharaw :)

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05

BCC

Een crm?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele software zelf opgezocht, onder andere CRM's en het is niet meteen wat ik zoek.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 08:36
Welke server draai je zelf?

Op mijn Synology zijn diverse ERP/CRM pakketten beschikbaar...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een registratietool of ander ERP/CRM pakket zal heus moeten voldoen. Welke pakketten hebben je voorkeuren en welke pakketten zijn negatief getest? Autotask of Planon zijn pakketten die je misschien kunnen helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 19-10-2016 15:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 22:18
Wat jij zoekt is een ITSM-oplossing zoals bijvoorbeeld TOPdesk of Ultimo ed. waarbij je ook een CMDB aan kunt maken :).

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek inderdaad eerder naar een CMDB zoals je zegt. De programma's die jullie voorstellen doen heel wat meer dan wat ik vraag, wat niet slecht is natuurlijk. Het zou dus een simpele database zijn waarbij de gegevens makkelijk oproepbaar en worden weergegeven.

In de link hieronder staat een afbeelding van wat ik gemaakt heb en graag zou hebben
.
https://gyazo.com/4ff89d519a989874797bf27c862af85e

Jammer genoeg is Excel niet flexibel genoeg om meerdere data te geven voor een klant en kan Access niet gebruikt worden door enkele collega's

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:54:
Jammer genoeg is Excel niet flexibel genoeg om meerdere data te geven voor een klant en kan Access niet gebruikt worden door enkele collega's
tenzij ze een dodelijke allergie hebben voor Windows zie ik niet in waarom niet. Dan los je dat probleem toch op? Zo te zien heb je de het pakketje op de plank liggen.

Je geeft steeds wel heel erg weinig informatie om een zinvol antwoord te geven. Nu zoek je iets wat bij voorbaat hopeloos is: een pakketje dat precies doet wat een custom-made ding doet, maar dan niet custom-made.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dit klinkt toch wel als een heel simpel stukje software, iedere programerende stagair moet zoiets voor je in elkaar kunnen zetten... Heb je wel een server (Windows Server bv) met daarop een database (bv SQL Server Express) nodig, plus een website als front-end, geprogrammeerd in een taal naar keuze .

Knutseloplossing alternatief, bij gebrek aan een geschikte server: in VBA (met excel erachter) moet ook kunnen, ligt er ook een beetje aan om hoeveel data het gaat (en of je dat wil, maar huidige knutseloplossing nu voldoet ook niet helemaal blijkbaar).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:07:
Hoi

Ik werk in een IT bedrijf (net begonnen) waarbij service wordt geleend aan de klanten. Hiervoor is een tal van data over die klanten nodig. Bij voorbeeld wie zijn deze klanten, welke software gebruiken ze, hebben ze een server?, ...
Deze data staat allemaal momenteel opgeslagen in een heel groot Excel bestand met overal hyperlinken die naar je verschillende werkbladen leiden. Het is dus een tijdje zoeken naar gegevens van een bepaalde klant tot je datgene hebt gevonden die je nodig hebt. Als nieuwe werknemer is dit voor mij nog moeilijker.

Daarom ben ik op zoek naar een bepaald programma of software waarbij alles mooi terug te vinden is.
Ik geef een voorbeeld: Wanneer ik in een zoekbalk de klantnaam of nummer ingeef, dan zou ik alle data moeten terug krijgen zoals; server login met zijn paswoord, welk besturingssysteem heeft de klant, ...

Ik heb zelf in Access/Excel iets dergelijk proberen te ontwikkelen maar bij nader inzien wordt dit te moeilijk om te creëren.

Groeten
Sharaw :)
Nog ongeacht de vraag, dit is nooit een wenselijke situatie..

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

tenzij ze een dodelijke allergie hebben voor Windows zie ik niet in waarom niet. Dan los je dat probleem toch op? Zo te zien heb je de het pakketje op de plank liggen.

Je geeft steeds wel heel erg weinig informatie om een zinvol antwoord te geven. Nu zoek je iets wat bij voorbaat hopeloos is: een pakketje dat precies doet wat een custom-made ding doet, maar dan niet custom-made.
Misschien geef ik inderdaad te snel op en moet ik verder werken in Excel. Mij kennis in programmeren gaat niet zo ver maar ik veronderstel dat ik wel kan bijleren door te doen.

Het "custom-made ding" was iets dat ik snel in elkaar had geflanst om als voorbeeld te dienen naar wat ik precies zocht.

Alvast bedankt dat jullie mij hebben proberen helpen.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Typisch iets om uit te zetten als stageklus voor iemand van de mts met informatica studie. Jullie krijgen een maatwerkpakket en de stagair een leuke klus. Win-win situatie voor beiden omdat het voor het bedrijf bijna niets kost..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Puch-Maxi schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:28:
Wat jij zoekt is een ITSM-oplossing zoals bijvoorbeeld TOPdesk of Ultimo ed. waarbij je ook een CMDB aan kunt maken :).
Is Topdesk niet heel erg klanten aan het verliezen aan AutoTask? Volgens mij gaat het niet zo goed met Topdesk.

TS: Neem eens een kijkje bij AutoTask. Ze hebben ieder jaar een leuk snoepreisje naar Miami :)
AutoTask heeft zowel PSA als RMM. In PSA zijn ze volgens mij ook marktleider. Hun RMM is voor mijn gevoel nog niet "af", maar voldoet wel voor veel MSP's.

[ Voor 32% gewijzigd door Trommelrem op 19-10-2016 17:08 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 22:18
Trommelrem schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:53:
[...]
Is Topdesk niet heel erg klanten aan het verliezen aan AutoTask? Volgens mij gaat het niet zo goed met Topdesk.
Zou kunnen, ik heb daar geen zicht op :). @TS Vergeet ook niet om naar opensource pakketten te kijken.

My favorite programming language is solder.

• Trommelrem
Puch-Maxi schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

Zou kunnen, ik heb daar geen zicht op :). @TS Vergeet ook niet om naar opensource pakketten te kijken.
Wij hebben voor onze PSA ook naar opensource pakketten gekeken, maar dat werd echt te duur. Destijds hebben wij gekozen voor AutoTask. De prijs heeft daarin een redelijk grote rol gespeeld. Functionaliteit speelde de grootste rol. AutoTask heeft wel een compleet pakket als PSA. Ook hebben ze de benodigde tools, zoals RMM.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 19-10-2016 17:07 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:54:
Ik zoek inderdaad eerder naar een CMDB zoals je zegt. De programma's die jullie voorstellen doen heel wat meer dan wat ik vraag, wat niet slecht is natuurlijk. Het zou dus een simpele database zijn waarbij de gegevens makkelijk oproepbaar en worden weergegeven.

In de link hieronder staat een afbeelding van wat ik gemaakt heb en graag zou hebben
.
https://gyazo.com/4ff89d519a989874797bf27c862af85e

Ik weet niet of ik als klant blij zou worden als je mijn wachtwoord van office365 op zou slaan. Voor de rest lijkt mij access een prima oplossing, als je er een nette frondend voor in elkaar knutseld, is dit zeer makkelijk te gebruiken.

• Trommelrem
Marco1994 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:08:
[...]

Ik weet niet of ik als klant blij zou worden als je mijn wachtwoord van office365 op zou slaan. Voor de rest lijkt mij access een prima oplossing, als je er een nette frondend voor in elkaar knutseld, is dit zeer makkelijk te gebruiken.
Sterker nog, de kans op de 800.000-euroboete is hiermee erg hoog :)
Sla die wachtwoorden liever in Word of Excel op en gebruik Azure AD RMS.
Pagina: 1