Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Advertorial
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-10-2016

Advertorial

Tweakers advertorials
Topicstarter

Bijna iedereen kent het wel. Een stukje maand overhouden aan het einde van je geld. Sommigen hebben hier structureel last van, anderen gebeurt het soms. Een enkeling nooit. Ondanks al onze goede voornemens zijn er toch altijd weer zaken die een financiŽle planning overhoop gooien. ABN AMRO herkent dit en wil een helpende hand bieden. De bank biedt haar rekeninghouders via Grip de mogelijkheid om meer grip op de financiŽn te krijgen.

ABN AMRO wil graag leren van jullie ervaring met Grip. We zoeken 5 tweakers die met Grip aan de slag willen. Je moet over een iPhone beschikken met iOS 8.0 of hoger. Een Android testversie is er nog niet. Je bent 18 jaar of ouder en je betaalrekening loopt bij ABN AMRO.

De komende 4 weken gaan deze tweakers hun ervaringen met jullie te delen via dit topic. Naast jullie moral support is discussie over het gebruik belangrijk. De app moet in de dagelijkse praktijk gebruikt worden. Weet jij nog iets dat ze kunnen proberen? Mist er nog een feature? Laat het vooral hier weten.

Natuurlijk zullen de tweakers worden beloond voor hun moeite. ABN AMRO stelt voor alle vijf een BOL.com cadeaubon van 25§ beschikbaar. Uiteraard is nagedacht over de privacy van de testers. Afbeeldingen mogen natuurlijk worden geanonimiseerd en je privťgegevens zoals inkomen en uitgaven hou je vooral lekker privť. Het gaat om het gebruik van Grip in het algemeen, niet om jouw specifieke uitgaves.

Wil jij Grip van ABN AMRO proberen?

Nee, ik laat deze actie aan me voorbij gaan.
60,5%
Ja, ik voldoe aan de voorwaarden en wil graag Grip proberen.
39,5%

Aantal stemmen: 210. Deelname gesloten op 18-10-2016 14:24. Stemmen is niet meer mogelijk.

Voorwaarden:
  • Meedoen kan tot en met 12 oktober 2016 via de poll.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Je bent 18 jaar of ouder.
  • Je bent klant bij ABN AMRO en jouw betalingen lopen via deze rekening(en).
  • Je beschikt over IOS 8.0 of hoger.
  • Winnaars krijgen uiterlijk 14 oktober bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Werknemers en crew van ABN AMRO en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.

zeef wijzigde deze reactie 05-10-2016 15:20 (1%)

koos634

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15-01 21:34
Oke, maar waar dit dit topic nu voor dan? Niet goed gelezen :) Blijkbaar afwachten tot de 12e..

battler wijzigde deze reactie 05-10-2016 15:48 (42%)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• mimang
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-01 19:38

mimang

fissa plegen

Jammer dat er geen app is voor Android, ik had graag meegedaan...

Wanneer kunnen we een Android app verwachten?

Signature

• Iacobus
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:54
Had graag meegedaan, maar ik ben helaas in het bezit van een Android device.

• kim0112
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
Ik ben benieuwd wie de vijf gelukkigen zullen zijn en hoe relevant de uitkomsten zullen zijn. Het klinkt niet als een grootschalig onderzoek. Maar toch, kom maar op: ik ben wel van de huishoudboekjes. Een bol.com bon is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:46
Lijkt me best interessant, af en toe heb ik geen idee waar het allemaal blijft.

De oude webinterface via internetbankieren was nog vrij algemeen, maar nog vrij omslachtig.

Daarbij internetbankier ik amper nog met de e-dentifier sinds ik de app gebruik.

Dus ik zou graag mee willen doen, en heb dat volgens mij ook aangegeven in de poll, alleen ik kan niet zien (of wijzigen) wat ik aangeklikt heb. Doordat 'nee' groen is, en bovenaan staat begin ik te twijfelen...

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:27
Ben wel benieuwd naar de reden waarom er een iOS app wordt gemaakt i.p.v. een Android app. Zou er eigenlijk vanuit moeten gaan dat mensen die financieel krap zitten geen dure iPhone zouden moeten bezitten maar een goedkope Android, aan de andere kant zie je genoeg mensen die constant zeuren 'geen geld te hebben' wel met een iPhone lopen :P

Anyways, hier wel ABN rekening houder maar in het bezit van een Android telefoon (partner wel iPhone)... we houden het dus wel bij Excel! Al zou het wel prettig zijn als ABN deze app volledig gratis gaat aanbieden. Dan zou ik het volgende willen zien:
- de optie om een pushmessage op de 1e van elke maand te sturen voor opnemen electra/gas/water
- bepaalde betalingen automatisch te laten groeperen onder 'supermarkt'
- bepaalde betalingen automatisch te laten groeperen onder 'auto verbruik' zoals benzine
- bepaalde betalingen automatisch te laten groeperen onder 'abonnementen/verzekeringen'
- terug kunnen kijken (tot weet ik veel hoeveel jaar terug)

etc. Als dat allemaal automatisch 'real-time' gebeurt en de app gratis is, zou ik absoluut mijn excel document hierdoor vervangen! Al zou een koppeling met de online omgeving via de computer dan wel erg wenselijk zijn...

EDIT: https://www.abnamro.nl/nl/prive/apps/grip/index.html
quote:
Uw bij- en afschrijvingen worden automatisch in categorieŽn ingedeeld. Handig, want zo ziet u meteen wat er elke maand opgaat aan bijvoorbeeld boodschappen. U kunt uw uitgaven ook zelf indelen en 'tags' toevoegen, om uw uitgaven te markeren. Zo ziet u bijvoorbeeld in ťťn oogopslag wat de totale kosten voor uw vakantie waren.
Ziet er als ik het zo lees fantastisch uit, geen idee of al deze functies gratis zijn :+

President wijzigde deze reactie 05-10-2016 16:14 (19%)

• Plofke
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2017

Plofke

I am forever young

Erg jammer had graag mee gedaan, helaas in het bezit van een Android....

From Plofke for YOU

• Xalephsis
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-12-2017
Ik sta er ook wel voor open eigenlijk, had de app al eerder gezien in de App Store, ook gedownload maar aangezien het om een closed-beta ging kon ik de app nog niet gebruiken. Ik heb me toen wel aangemeld en wacht eigenlijk tot er weer een test groep beschikbaar is ( of wanneer die eindelijk live kan ).

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Aparte naamkeuze, gezien de Grip applicatie onder de clearing tak.

• trebor.ed
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12-01 00:27
Als je inzicht wil krijgen in je financiŽn dan is daar het NIBUD voor. Een onafhankelijke partij die zich hier specifiek op richt. Leuk dat de ABN-AMRO dit doet, maar dan blijf je altijd met de vraag zitten "what's in it for them ?". zie ook www.nibud.nl

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom niet Afas Personal gebruiken? Categoriseerd automatisch naar korte leerperiode en kan alle rekeningen importeren via csv.

LinkedIn WoT Cash Converter WoWs invite

• President
quote:
trebor.ed schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:17:
Als je inzicht wil krijgen in je financiŽn dan is daar het NIBUD voor. Een onafhankelijke partij die zich hier specifiek op richt. Leuk dat de ABN-AMRO dit doet, maar dan blijf je altijd met de vraag zitten "what's in it for them ?". zie ook www.nibud.nl
Omdat ik mijn rekening gegevens met geen enkel ander bedrijf dan mijn bank ga delen? Hetzelfde voor AFAS zoals hierboven, houd liever alles in eigen beheer

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 19:22
quote:
tweakerdennis schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:46:
Omdat ik mijn rekening gegevens met geen enkel ander bedrijf dan mijn bank ga delen?
Het Nibud vraagt niet om inzicht in je bankrekening, een blik op hun site was voldoende geweest om te zien dat je hele opmerking niet klopt. Op hun site ga je alleen tips vinden die je zelf zal moeten toepassen op je eigen situatie.

• President
quote:
CMD-Snake schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:04:
[...]

Het Nibud vraagt niet om inzicht in je bankrekening, een blik op hun site was voldoende geweest om te zien dat je hele opmerking niet klopt. Op hun site ga je alleen tips vinden die je zelf zal moeten toepassen op je eigen situatie.
Ah, ik dacht naar aanleiding van je post dat het nibud inmiddels iets had vergelijkbaar met AFAS.

Ik ken de Nibud site, maar die vind ik niet zo sterk. Een excel bijhouden vind ik een stuk nuttiger. Daarnaast vind ik het spaarsaldo dat ze aanraden ook niet zo zinvol. Zo wil ik dat mijn kind dinancieel minimaal een HBO studie kan volgen na de middelbare, Nibud geeft mij dsn ook geen kennis hoeveel geld ik nu al, 18 jaar voor dato, maandelijks apart zou moeten zetten.

Al met al zie ik niet veel in dergelijke algemene voorspellingen. Voor sommige mensen werkt het misschien, maar ik wil persoonlijk dieper kunnen gaan.

Maar dat begint wat offtopic te gaan, gezien Grip dat ook niet doet.

Zit er in Grit een mogelijkheid om de data te exporteren naar bijv. een printbare PDF

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
tweakerdennis schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 06:40:
[...]

Ik ken de Nibud site, maar die vind ik niet zo sterk. Een excel bijhouden vind ik een stuk nuttiger. Daarnaast vind ik het spaarsaldo dat ze aanraden ook niet zo zinvol. Zo wil ik dat mijn kind financieel minimaal een HBO studie kan volgen na de middelbare, Nibud geeft mij dsn ook geen kennis hoeveel geld ik nu al, 18 jaar voor dato, maandelijks apart zou moeten zetten.

Al met al zie ik niet veel in dergelijke algemene voorspellingen. Voor sommige mensen werkt het misschien, maar ik wil persoonlijk dieper kunnen gaan.
Nibud is dan ook om te helpen dat mensen kunnen overleven en dus niet zo gericht met mensen met tweemaal modaal. Tenzij ze in de shit zitten en dus wat budgettips kunnen gebruiken.

Hoewel: hoe meer inkomen, hoe meer "verspilling". Als het inkomen plotseling weg valt, kan met wat tips veel leed bespaard worden.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Ik hoef niet mee te doen voor de bonnen. Maar mijn bevindingen:

Het icon van grip vind ik verwarrend. Het is net alsof het nog aan het laden is door de gekozen circel op de icon.

Ik begrijp dat je het niet zo kan personaliseren als een custom offline applicatie. Maar verzekeringen voor health en auto etc zou wat mij betreft ook standaard kunnen worden toegevoegd.

Mijn overzichten kunnen delen/exporteren voor offline gebruik.

Ik heb meerdere rekeningen toegevoegd. Privť en een gezamenlijke plus wat spaarrekeningen. Wat ik mis(of verkeerd doe) wanneer ik op de home op een specifieke rekening klik en vervolgens op uitgaven krijg ik ALLE uitgaven. Maar ik wil dit per rekening bekijken. En dus niet altijd de som van alle rekeningen.

meermarco wijzigde deze reactie 08-10-2016 10:42 (4%)

• VECTOR
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:26
quote:
mimang schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:48:

Of voor Windows ;) anders had ik ook wel meegedaan.

W10 Pro | 16 GB Hynix DDR3 1600 ECC | Plextor M8PeY 256 GB | Asus ROG STRIX- RX 480 8 GB | BitFenix Pandorra ATX | AMD FX 8350 | Asus Sabertooth FX R2.0 | Corsair HX 650 | Norton Premium Security | Scythe Byakko SCBYK-1000 | Asus ROG Sheath |

• mimang
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-01 19:38

mimang

fissa plegen

quote:
Repr schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:16:
[...]

Of voor Windows ;) anders had ik ook wel meegedaan.
Dat Windows buiten spel wordt gelaten begrijp ik eigenlijk nog wel. Het is super jammer, alleen met zo'n klein marktaandeel is het het gewoon niet waard om een hele app te ontwikkelen en ook up to date te houden.

Signature

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
mimang schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Dat Windows buiten spel wordt gelaten begrijp ik eigenlijk nog wel. Het is super jammer, alleen met zo'n klein marktaandeel is het het gewoon niet waard om een hele app te ontwikkelen en ook up to date te houden.
Is dat wel zo? Dat wordt steeds gezegd en voetstoots aangenomen. Ik zie echter een aantal cross platform ontwikkelsuites zoals Xamarin en Visual Studio. Ik kan met niet voorstellen van ABN AMRO geen licenties VS in huis heeft.

• Reneger
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-01 19:43

Reneger

Wie? IK?

quote:
PcDealer schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Is dat wel zo? Dat wordt steeds gezegd en voetstoots aangenomen. Ik zie echter een aantal cross platform ontwikkelsuites zoals Xamarin en Visual Studio. Ik kan met niet voorstellen van ABN AMRO geen licenties VS in huis heeft.
En in hoeverre denk jij dat banken gebruik maken van crossplatform oplossingen? Security-wise heb je veel minder grip op de zaken. Performance wise zit je ook niet echt bovenaan vanwege de tussenlaag.
Komt er dus op neer dat er voor het Windows Platform een complete app (Want native) gebouwd moet gaan worden. Dan wegen de kosten niet op tegen de baten.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
mimang schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Windows is ook gewoon desktop, kan de discussie wel komen dat 'niemand meer op z'n thuisPC bezig is met geldzaken', Rabo heeft ook gewoon een Win10/8.1 desktop app (nog geen UWP), ABN heeft die niet eens.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zeef

#Elected

Modbreak:
We hebben een aantal deelnemers geselecteerd. Helaas kregen we een afzegging na de selectie. Dus wie wil alsnog deelnemen aan de test? Mail naar Maartje.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• djwice
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Jammer dat je persť je betaalrekening bij ABN-AMRO moet hebben.
Ik had anders graag mee gedaan.

• battler
Oke ik heb de app inmiddels gedownload en geinstalleerd.

Kortgezegd is dit echt een nutteloze app. Ik kan een overzicht krijgen op een tijdslijn van de inkomsten en uitgaven. Dit is dus precies hetzelfde als de ABN app alleen nu gesorteerd per dag/datum. Extreem onhandig bij meerdere transacties op een dag aangezien er dan alleen het aantal transacties staat, nietzeggend dus.
Ik zoek geen facebook tijdslijn feature in mijn digitale portomonee.

Vervolgens kan ik nog een lijn of staaf grafiek krijgen (1,6 of 12 maanden) waarbij ik kan zie wat ik per maand heb overgehouden. Zonder voorspelling feature vind ik ook dit nutteloos. Wat heb ik er nu aan om in het verleden te zien wat ik heb uitgegeven als ik dat niet gebruik om de toekomst te voorspellen.

Het meest zinvolle is dan nog de pie chart met gecategoriseerde uitgaven. Zo zie ik dat in de afgelopen 6 maanden ik ongeveer 9k heb uitgegeven aan mijn woning. Als ik dan wil weten waar het naar toe is gegaan krijg ik een breakdown per categorie (hypotheek, verzekeringen, energie&water, tv internet etc..

Eigenlijk heb je dus niets aan deze app. Je kan niet vergelijken met andere huishoudens, het doet geen voorspellingen over je uitgaven patroon, je kan geen doel instellen qua uitgaves, het geeft geen analyse over je financiele situatie.
Ook qua gebruiksvriendelijkheid, features en overzicht vind ik het maar niets, hier klopt echt werkelijk niets van.

Al met al een nutteloze app die ook nog eens slecht uitgevoerd is.

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:45
ik snap de app nog niet helemaal, ik maak de eerste van de maand een x bedrag over naar een andere rekening. Deze zie ik niet terug in de Grip app.

Sowieso stond bij mij de gezamenlijke rekening aan, terwijl dit mijn persoonlijke rekening is. geeft een heel ander beeld

Soy#21260 | SoontirFel#21568

• Brooky
  • Laatst online: 09:09
Gebruik Grip al een tijdje en eigenlijk alleen voor de push berichten m.b.t. inkomende betaling. :)

• meermarco
De app dus gedownload en geÔnstalleerd. Dat werkte allemaal prima. Ook het registreren van het toevoegen van je rekeningen.

Gebruik de app best intensief en even een korte update:

- Push is erg handig. (bij inkomen of uitgaven) Groot verbeterpunt: OF de push ' standaard' zoals nu, of extra info in de push ipv u heeft inkomen, er is een bedrag van XXX bijgeschreven op rekening XXX(handig als je meerdere rekeningen in de app hebt) Zou mooi zijn als je hier een keuze in kan maken. Kan me ook voorstellen dat sommigen geen bedrag in de push willen.

Tevens kan ik niet per rekening instellen of ik PUSH wil. Dat is ook onhandig als je veel rekeningen toevoegt (vind ik)

- Vind het echt een groot gemis dat je niet zelf categorieen kan toevoegen. Het is nu echt te beperkt qua verzekeringen etc bij de verschillende categorieen.

- Het zou handig zijn van je eigen rekeningen wanneer je het zou kunnen automatiseren dat wanneer je XXX overmaakt naar je andere rekening deze bijvoorbeeld standaard categorie X krijgt, en bedrag XX category Y. Nu kan het enkel op basis van de tegenrekening automatisch.

in de UITGAVEN zie je een overzicht van alle uitgaven. ECHTER dit is van AL je rekeningen. Ik zou dit ECHT per rekening willen zien.

Een ander ' iets' Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar WAAR wordt alle data die je invoert etc bewaard? (dus van de betalingen de juiste categorie)

Stel je stapt ooit over, ik zie geen mogelijkheid om alles te EXPORTEREN naar excel of wat dan ook

Wat is het voordeel van GRIP tov Tink – Follow your money?(behalve de taal)

• NoTimeRemains
quote:
meermarco schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:55:
De app dus gedownload en geÔnstalleerd. Dat werkte allemaal prima. Ook het registreren van het toevoegen van je rekeningen.

- Push is erg handig. (bij inkomen of uitgaven) Groot verbeterpunt: OF de push ' standaard' zoals nu, of extra info in de push ipv u heeft inkomen, er is een bedrag van XXX bijgeschreven op rekening XXX(handig als je meerdere rekeningen in de app hebt) Zou mooi zijn als je hier een keuze in kan maken. Kan me ook voorstellen dat sommigen geen bedrag in de push willen.

Tevens kan ik niet per rekening instellen of ik PUSH wil. Dat is ook onhandig als je veel rekeningen toevoegt (vind ik)

- Vind het echt een groot gemis dat je niet zelf categorieen kan toevoegen. Het is nu echt te beperkt qua verzekeringen etc bij de verschillende categorieen.

- Het zou handig zijn van je eigen rekeningen wanneer je het zou kunnen automatiseren dat wanneer je XXX overmaakt naar je andere rekening deze bijvoorbeeld standaard categorie X krijgt, en bedrag XX category Y. Nu kan het enkel op basis van de tegenrekening automatisch.

in de UITGAVEN zie je een overzicht van alle uitgaven. ECHTER dit is van AL je rekeningen. Ik zou dit ECHT per rekening willen zien.

Een ander ' iets' Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar WAAR wordt alle data die je invoert etc bewaard? (dus van de betalingen de juiste categorie)

Stel je stapt ooit over, ik zie geen mogelijkheid om alles te EXPORTEREN naar excel of wat dan ook

Tink == Grip zover ik kan zien.

https://letstalkpayments....ion-with-fintech-startup/

• meermarco
ABN zou zelf toch ook posten/reageren?

• battler
quote:
meermarco schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:29:
ABN zou zelf toch ook posten/reageren?
Heel topic, met een mooie topic start. Maar het lijkt net of daar meer moeite in is gestoken dan in de app. :/

• meermarco
Nog een opmerking:
Wanneer je zelf via internetbankieren via de app geld overmaakt krijg je vrij snel een push met uitgave bericht. Wellicht zou je die kunnen uitsluiten terwijl je zelf in de ABN app zit.

• Jurgen
Het is nog vrij stil hier, maar ik zal ook beginnen met mijn ervaringen.

Toen ik een jaar of 5 geleden overstapte naar de ABN was er via het reguliere internetbankieren al een soortgelijke functie. Destijds heb ik hier wel een paar keer mee gespeeld, alleen door de omslachtigheid van e.dentifier is de drempel om deze fanatiek te gebruiken wel iets te hoog. Vziw is deze functie ook verdwenen ondertussen.

Dat neemt niet weg dat een beetje meer inzicht in mijn uitgaven wel handig zal zijn, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de functies van deze app.

Het installeren en aanmelden was zo gepiept, even rekeningnummer invullen en inloggen met dezelfde code als de bankieren-app. Bij het opstarten begint de app even te rekenen om te categoriseren gok ik, maar dit is zo gepiept.

Als je inlogt kom je in een scherm met een totaalbedrag van de uitgaven deze maand, (dit is instelbaar) en saldo van de rekeningen. Ik heb twee betaalrekeningen, en deze staan precies verkeerdom weergegeven als dat ik verwachte, danwel hebben wil. (links is de backup rekening, en rechts mijn hoofd-rekening). Hier staat ook geen benaming bij, dus als saldo checker is deze nog geen vervanger voor de reguliere app.

Vanuit het hoofdscherm kan je makkelijk doorklikken naar het overzicht van de maandelijkse uitgaven, en waar het geld heen is gegaan.Het is opvallend dat het swipen om terug te gaan naar het vorige scherm niet overal in de app werkt, of doet wat je verwacht. Als ik vanuit het maandoverzicht met de circel doorklik naar een categorie, en dan terug wil swipen kom ik terug in het hoofdmenu.

Opvallend is dat standaard de loten voor de staatsloterij niet ingedeeld zijn. Dit terwijl er wel een categorie kansspelen is.

Het overzicht met inkomsten en uitgaven vanuit het hoofdmenu is lastig ingedeeld. Voorbeeld, vandaag staan er 3 uitgaven, en 1 inkomsten. 2 van de uitgaven zijn gegroepeerd weergegeven, en de overige 2 apart. Ik mis nog even de logica achter het groeperen. Als ik dit overzicht wil zien is de reguliere app nog de betere.

De notificaties zijn wel een handige functie, tot nu toe heb ik alleen de inkomsten aangezet, maar dit heeft weinig meerwaarde. Over het algemeen weet ik wel wat wanneer binnen komt.

Ik heb de uitgaven maar eens aangezet, en ik ben benieuwd wat hierachter zit. Een mooie optie zou zijn om een notificatie te krijgen als de app een bepaalde uitgave niet kan indelen. Om dat achteraf te doen kan lastig zijn (waar heb ik vorige week dat tientje aan uitgegeven).

Zeker met paypal betalingen is dat lastig, ik heb ze nu maar op overig gezet omdat ik ze niet meer uit mijn hoofd weet. Hierdoor mis ik wel een aantal zaken in de overzichten, omdat ik de meeste uitgaven via internet via paypal doe. Dit is makkelijker dan de e-dentifier pakken.

Vooralsnog mis ik nog even de meerwaarde van deze app. het ziet er gelikt uit maar de overzichten zijn nog vrij algemeen, en geven me nog niet een indicatie waar het geld blijft elke maand.

• Neal
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
quote:
Brooky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:37:
Gebruik Grip al een tijdje en eigenlijk alleen voor de push berichten m.b.t. inkomende betaling. :)
Same here... In heb in het begin wel de app zelf bekeken, maar werkt niet makkelijk voor me. De melding dat er geld binnen is gekomen is wel fijn en mag van mij ook (eventueel als optie) in de normale app, zodat je het ook op meerdere rekeningen aan kunt zetten

• kim0112
  • Niet online
Voor ik mijn review zou plaatsen, heb ik de reacties gelezen. Helaas heeft dit mijn mening over de app wel negatief beÔnvloed. Ik moet namelijk toegeven dat mijn eerste indruk een zeer positieve is.

Vormgeving: Ik vind het een mooi vormgegeven app, in de stijl en kleuren van ABN Amro. Ik vind de gegevens overzichtelijk weergegeven met behulp van diverse grafieken en tabellen.

Het installeren: Je MOET eerst de ABN Amro Mobiel Bankieren app downloaden, installeren en inloggen alvorens je de ABN Amro Grip app kan gebruiken. Je voert in beide apps je bankrekening en pasnummer in om een account aan te maken. Uiteraard wordt deze automatisch gekoppeld aan je bankrekening. Je logt in beide apps in met een mobiele pincode.

Het instellen: De gegevens worden snel geladen en verwerkt. De bedragen worden voorzien van naam (bijv. de winkel) en worden direct gecategoriseerd (bijv. ‘wonen’ en vervolgens een subcategorie, zoals: ‘huur’, ‘hypotheek’, ‘energie en water’…).

Het hoofdmenu: Vervolgens krijg je het hoofdmenu te zien met een overzicht van je uitgaven. Ook staat daar weergegeven of er nog niet-gecategoriseerde transacties zijn. Door hierop te tikken kan je zelf je transacties indelen en al dan niet ‘tags’ toevoegen. Ik vind dit zelf erg handig en een functie met weerwaarde: nog gemakkelijker zoeken naar een bepaalde inkomst of uitgave. Ook kan je bepaalde transacties ‘uitsluiten’ om van een categorie te voorzien.
Het eerste scherm bestaat uit een tijdlijn met een overzicht van je inkomsten en uitgaven. Het geeft de transacties van je huidige dag aan, de inkomsten en uitgaven en het verschil daartussen van de afgelopen maand/vier weken, en een weekoverzicht met je totale uitgaven en de grootste uitgave. Een verbeterpuntje, vind ik, dat ook hier het verschil vermeld mag worden.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ah fijn, weer zo'n huishoudboekje achtige app.

Ik heb ooit zowel bij de ING als bij ABN Amro een webapplicatie gebruikt en was daar heel blij mee, omdat ik niet elke keer alles hoefde te importeren in een ander pakket.

En toen hebben beide banken besloten ermee te stoppen :/

Dus mijn vertrouwen in dit soort zaken is op een dieptepunt.

Daarnaast heb ik geen iPhone meer. Je moet toch besparen op iets als je steeds een stukje maand overhoudt aan het einde van je geld :P

Lethalis wijzigde deze reactie 25-10-2016 15:20 (6%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• NoTimeRemains
Ik heb de app nu een weekje in gebruik.
Op zich is het een mooie app, maar ik had een integratie in de gewone app interessanter gevonden. Nu heb ik twee apps die op sommige vlakken precies hetzelfde doen.

De pushberichten kunnen handig zijn maar ik krijg helaas maar ťťn keer per maand salaris, en dat is altijd rond dezelfde tijd, dus voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde.

Het categoriseren van uitgaven vind ik zeer handig en na wat spelen werkt het ook echt goed. Helaas heb ik meerdere rekeningen, bij verschillende banken, en zou ik natuurlijk wel graag een totaal overzicht willen zien. Ik snap dat ik dit niet kan verwachten van een ABN app.
Wel zou ik graag zien dat ik zelf een categorie zou kunnen toevoegen.

De tags begrijp ik niet zo goed.

Ik weet nog niet zo goed of de app toegevoegde waarde voor mij heeft.

NoTimeRemains wijzigde deze reactie 26-10-2016 08:48 (4%)

• ABN AMRO
  • Laatst online: 27-10-2016

ABN AMRO

Bedrijfsaccount ABN AMRO
quote:
mimang schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:48:

Ik deel je mening, mimang :). Op dit moment is dit inderdaad nog niet mogelijk. We doen onze uiterste best om Grip nog in 2016 ook voor Android gebruikers beschikbaar te stellen. TBC!
quote:
meermarco schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:55:

Dank voor je feedback, Meermarco! Geldt overigens ook voor alle anderen met tips & tricks. Net als de feedback die we via de in-app functie binnenkrijgen, bespreken we dit eens in de twee weken in het development team.

Wat het voordeel van Grip tov Tink is, kan ik niet voor jou bepalen. Tijdens de allereerste pilot hebben wij vrijwel 1-op-1 de app van Tink in onze clubkleuren getest. Gaandeweg hebben we de app geoptimaliseerd op basis van de klantfeedback. Net zo lang totdat we tot een 'minimal viable product' kwamen. Dit is de versie die jullie nu testen. Zodra ook de Android MVP versie af is, verrijken we beide apps weer met nieuwe functies.

Wat zou jouw absolute numero uno aanwinst zijn?

Grip biedt overigens geen exportfunctie.
quote:
Jurgen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:58:
Het is nog vrij stil hier, maar ik zal ook beginnen met mijn ervaringen.

Toen ik een jaar of 5 geleden overstapte naar de ABN was er via het reguliere internetbankieren al een soortgelijke functie. Destijds heb ik hier wel een paar keer mee gespeeld, alleen door de omslachtigheid van e.dentifier is de drempel om deze fanatiek te gebruiken wel iets te hoog. Vziw is deze functie ook verdwenen ondertussen.

Dat neemt niet weg dat een beetje meer inzicht in mijn uitgaven wel handig zal zijn, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de functies van deze app.

Het installeren en aanmelden was zo gepiept, even rekeningnummer invullen en inloggen met dezelfde code als de bankieren-app. Bij het opstarten begint de app even te rekenen om te categoriseren gok ik, maar dit is zo gepiept.

Als je inlogt kom je in een scherm met een totaalbedrag van de uitgaven deze maand, (dit is instelbaar) en saldo van de rekeningen. Ik heb twee betaalrekeningen, en deze staan precies verkeerdom weergegeven als dat ik verwachte, danwel hebben wil. (links is de backup rekening, en rechts mijn hoofd-rekening). Hier staat ook geen benaming bij, dus als saldo checker is deze nog geen vervanger voor de reguliere app.

Vanuit het hoofdscherm kan je makkelijk doorklikken naar het overzicht van de maandelijkse uitgaven, en waar het geld heen is gegaan.Het is opvallend dat het swipen om terug te gaan naar het vorige scherm niet overal in de app werkt, of doet wat je verwacht. Als ik vanuit het maandoverzicht met de circel doorklik naar een categorie, en dan terug wil swipen kom ik terug in het hoofdmenu.

Opvallend is dat standaard de loten voor de staatsloterij niet ingedeeld zijn. Dit terwijl er wel een categorie kansspelen is.

Het overzicht met inkomsten en uitgaven vanuit het hoofdmenu is lastig ingedeeld. Voorbeeld, vandaag staan er 3 uitgaven, en 1 inkomsten. 2 van de uitgaven zijn gegroepeerd weergegeven, en de overige 2 apart. Ik mis nog even de logica achter het groeperen. Als ik dit overzicht wil zien is de reguliere app nog de betere.

De notificaties zijn wel een handige functie, tot nu toe heb ik alleen de inkomsten aangezet, maar dit heeft weinig meerwaarde. Over het algemeen weet ik wel wat wanneer binnen komt.

Ik heb de uitgaven maar eens aangezet, en ik ben benieuwd wat hierachter zit. Een mooie optie zou zijn om een notificatie te krijgen als de app een bepaalde uitgave niet kan indelen. Om dat achteraf te doen kan lastig zijn (waar heb ik vorige week dat tientje aan uitgegeven).

Zeker met paypal betalingen is dat lastig, ik heb ze nu maar op overig gezet omdat ik ze niet meer uit mijn hoofd weet. Hierdoor mis ik wel een aantal zaken in de overzichten, omdat ik de meeste uitgaven via internet via paypal doe. Dit is makkelijker dan de e-dentifier pakken.

Vooralsnog mis ik nog even de meerwaarde van deze app. het ziet er gelikt uit maar de overzichten zijn nog vrij algemeen, en geven me nog niet een indicatie waar het geld blijft elke maand.
Dank voor je uitgebreide verslag Jurgen. Heb hem even samengevat, correct me if I'm wrong:
- Grip werkend krijgen is zo gepiept. Wel jammer dat ik de rekeningen in het hoofdscherm niet zelf kan rangschikken.
- Een niveau dieper doorklikken werkt goed. Swipe functie werkt daarentegen wisselend wel/niet
- Automatisch categoriseren kan vollediger
- Meer notificaties toevoegen om hier de meerwaarde van te vergroten
Zoiets?

Enne, je bedoelt vast het Financieel Dagboek. Dat is inderdaad niet meer te gebruiken. Wel hebben we de categorisaties die toen zijn toegekend gebruikt om de engine achter Grip te verrijken.
quote:
NoTimeRemains schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:47:
Ik heb de app nu een weekje in gebruik.
Op zich is het een mooie app, maar ik had een integratie in de gewone app interessanter gevonden. Nu heb ik twee apps die op sommige vlakken precies hetzelfde doen.

De pushberichten kunnen handig zijn maar ik krijg helaas maar ťťn keer per maand salaris, en dat is altijd rond dezelfde tijd, dus voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde.

Het categoriseren van uitgaven vind ik zeer handig en na wat spelen werkt het ook echt goed. Helaas heb ik meerdere rekeningen, bij verschillende banken, en zou ik natuurlijk wel graag een totaal overzicht willen zien. Ik snap dat ik dit niet kan verwachten van een ABN app.
Wel zou ik graag zien dat ik zelf een categorie zou kunnen toevoegen.

De tags begrijp ik niet zo goed.

Ik weet nog niet zo goed of de app toegevoegde waarde voor mij heeft.
Ha! Tags:
Zelf heb ik tags pas nog gebruikt om de totale kosten van mijn vakantie bij de houden. De uitgaven die ik deed werden automatisch gecategoriseerd (eten, drinken, benzinekosten, etc.). Door aan iedere uitgave de tag "vakantie" toe te kennen, registreer je de totale kostenplaat. Zo weet je precies wat je vakantie heeft gekost.

Verder is het bankoverstijgend (ABN AMRO, ING, Rabo, etc.) presenteren van rekeninginformatie inderdaad nog niet mogelijk in Grip. Maar, mocht je het leuk vinden, zoek dan eens op "PSD2".
Wie weet later... ;)

zeef wijzigde deze reactie 27-10-2016 12:01 (68%)

• meermarco
Wel prio 1 zou wat mij betreft de uitgaven kunnen bekijken per rekening ipv alle rekeningen toegevoegd in de app

Prio 2 push met meer info

Prio 3 meer categorieŽn.

meermarco wijzigde deze reactie 27-10-2016 18:01 (20%)

• Jurgen
quote:
ABN AMRO schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:55:

[...]

Dank voor je uitgebreide verslag Jurgen. Heb hem even samengevat, correct me if I'm wrong:
- Grip werkend krijgen is zo gepiept. Wel jammer dat ik de rekeningen in het hoofdscherm niet zelf kan rangschikken.
- Een niveau dieper doorklikken werkt goed. Swipe functie werkt daarentegen wisselend wel/niet
- Automatisch categoriseren kan vollediger
- Meer notificaties toevoegen om hier de meerwaarde van te vergroten
Zoiets?

Enne, je bedoelt vast het Financieel Dagboek. Dat is inderdaad niet meer te gebruiken. Wel hebben we de categorisaties die toen zijn toegekend gebruikt om de engine achter Grip te verrijken.
Goede samenvatting, sinds maandag heb ik de notificaties voor de uitgaven ook aangezet, ik mag wel toevoegen dat deze al weer uit staan, omdat ik zeker in deze tijd van de maand gek word van de automatische afschrijvingen. Dit is hooguit interessant op het moment dat de app er geen categorie aan kan geven.

Ook heeft het geen zin om als ik bij de appie staat een notificatie te krijgen van "u heeft een uitgave gedaan". Dat wist ik namelijk al ;-)

Zoals ik hier in het topic ook al las, waar ik me wel bij aan kan sluiten is dat de inkomsten ook niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Ik weet wanneer de belasting en het salaris binnenkomt.

Tags zijn misschien wel interessant, voor idd zaken als vakantie, goeie tip! Hier ga ik nog eens mee spelen.

Wat ik nog wel mis in de opsomming is zaken als bijv. paypal (en ook mijn credit card). Als ik tank zou ik deze een andere categorie willen geven. Ook zijn mijn Paypal uitgaven voor vanalles en nog wat, het categoriseren hiervan is nog niet heel soepel.

• meermarco
Ik gebruik de app best intensief en het dataverbruik is echt verwaarloosbaar. Merk wel dat behalve de push messages ik het steeds minder gebruik.

• NoTimeRemains
ik gebruik de app hier en daar. De uitgaven push heb ik na ongeveer 10 sec uitgezet, vooral aan t begin van de maand krijg je een berg, sowieso weet ik vrij goed wat ik zelf uitgeef dus dat is voor mij niet interessant.

de tags zijn op zich, na wat uitleg, wel interessant. Vooral het groeperen van aankopen binnen een uitgave categorie.

Credit Card / PayPal zijn gebundelde aankopen dus je weet het nooit helemaal wat het is.

• meermarco
Ik moet zeggen dat ik de app steeds minder gebruik. Dit vooral door de beperking dat er niks geŽxporteerd kan worden en dat categorieŽn ontbreken. Zodra de push inkomsten/uitgave in de normale bankieren app zou zitten zou ik grip niet meer gebruiken (in de huidige situatie)

• kim0112
  • Niet online
Het doet me goed om eindelijk een reactie van ABN Amro te zien.

Ditmaal kom ik met een opsomming over mijn ervaring met/mijn mening over de ABN Amro Grip App:

Pluspunten:
- Installatie is zo gepiept.
- De aanmeld- en inlogprocedure zijn snel en gemakkelijk. Je kunt meerdere rekeningen toevoegen, een rekening als 'gedeeld' aanwijzen en je favoriete rekening instellen. Deze wordt dan in je tijdlijn weergegeven.
- De app logt bij inactiviteit automatisch uit.

- Grip werkt snel en verbruikt weinig data.
- De vormgeving ziet er goed uit en is aangepast aan de kleuren van ABN Amro (dus voornamelijk groen).
- De gegevens zijn overzichtelijk weergegeven - al dan niet voorzien van diagrammen, grafieken en tabellen.
- De transacties worden automatisch gecategoriseerd - daar waar twijfel is, krijg je een melding. Dit is ook te zien in het hoofdmenu.
- De categorisatie van een transactie kun je aanpassen - vervolgens wordt er ook gesuggereerd om andere overeenkomende transacties toe te voegen aan de door jou nieuw geselecteerde categorie.
- Het toevoegen van 'tags' aan een transactie - om het persoonlijker gemakkelijker te maken.
- De app biedt een zoekfunctie waarbij je kunt zoeken op (sub)categorie, tag, datum/periode en transactie.

Verbeterpunten:
- Het zelf kunnen toevoegen van (cash) transacties.
Contra: Maar wellicht gaat de app dan op een huishoudboekje lijken en ik weet niet of dat de bedoeling is?
- Het zelf kunnen toevoegen van een categorie.
Contra: Maar krijg je dan ook niet teveel categorieŽn waardoor het onoverzichtelijk wordt? Daarom zou je een tag toe kunnen voegen. Note: de tip van de tag "vakantie" vond ik een waardevolle.
- De categorisatie is niet altijd juist.
Contra: Maar dat verwacht ik ook niet. Daarom biedt de app de functie om de categorie aan te passen.

Ik ben een tevreden gebruiker! Minstens elke week 'mijn tijdlijn' checken en ik ben weer up-to-date
ABN Amro Grip kan mij zeker helpen om minder maand over te houden aan het einde van mijn geld.

• NoTimeRemains
Ja de tags voegen voor mij wel wat toe. Het zou op zich ook wel mooi zijn als je grote uitgaven (zoals een cc overschrijving) zou kunnen uitsplitsen.

Ik gebruik de app ook een paar keer per week en dan ben ik bij kwa uitgaven. Toch blijf ik erbij dat de integratie met de gewone abn app eigk wel een must is.

• kim0112
  • Niet online
Ik ben best een kritisch persoon en ik had verwacht van meer verbeterpunten te kunnen voorzien, maar ik ben eigenlijk een zeer contente ABN Amro Grip-app gebruiker. Hoe langer en meer ik de app gebruik, hoe gemakkelijker en overzichtelijker het wordt. De navigatie bevalt me prima.
Ik vind het handig dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende kleurtinten, zodat je weet of je in het overzicht van de 'inkomsten' of 'uitgaven' zit.
Normaliter erger ik mij aan de kleur groen, maar daar is ditmaal geen sprake van. De app bevat veel info in verschillende vormen en toch oogt het als 'behapbaar'. Knap werk, ABN (Y).
Een tip die ik wil meegeven is om gecategoriseerde transacties onder 'transfers' ook een bepaalde kleur te geven, zodat je weet of dit een inkomst of uitgave betreft. Nu is het in beide gevallen grijs en ik merk dat ik dan het overzicht verlies.
Ik kan niet oordelen over de notificaties, omdat ik dit eigenlijk alleen maar vervelend vind en net zoals bij de meeste andere apps standaard heb uitstaan.
Wellicht zou het een idee kunnen zijn om naar wens een wekelijks of maandelijks overzicht (bijv. een spreadsheet) te ontvangen met gedetailleerde informatie over de inkomsten en uitgaven, zoals bij AFAS-Personal. Daarin zijn ook de categorieŽn meegenomen en kun je zo zien waarop je eventueel kunt en wilt besparen.
Kan iemand mij tot slot de functie uitleggen van het uitsluiten van een transactie? Ik snap niet waarom je een transactie zou verbergen. Indien deze mogelijkheid erin blijft, lijkt het me waardevol om een middel toe te voegen, zodat je deze verborgen transacties in een apart menu zichtbaar hebt of dit ongedaan kunt maken, waardoor deze 'gewoon' weer in het algemene overzicht/hoofdmenu staan.

kim0112 wijzigde deze reactie 13-11-2016 15:15 (21%)

• Xalephsis
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 25-12-2017
Ook ik wou graag m`n feedback achterlaten over de GRIP app van de ABN AMRO.

Ik heb er nu een tijdje gebruik van gemaakt en ik ben er over het algemeen tevreden over, er zijn natuurlijk wel wat punten van kritiek maar over het algemeen vind ik het wel prettig om inzicht te krijgen in m`n financieen en deze app doet dat aardig.

Tijdlijn

Het beginscherm biedt een aardig overzicht van de uitgaven, per week, per maand. De kleurverschillen in de verschillende categorieen is ook handig al kan dit mijns inziens wel beter. Mensen die slecht zicht hebben kunnen de variaties misschien niet goed onderscheiden.

Ook lijkt met handiger om een duidelijkere groepering te zien van week tot week. Nu zie ik het als een lange lijst van inkomsten en uitgaven terwijl het misschien handiger is om dat echt per week te tonen. Misschien een overzicht van in en uitgaven per week en wanneer je er op klikt, je de daadwerkelijke transacties te zien krijgt.

Over

Het "Over van inkomsten" scherm is erg duidelijk. Je ziet in 1 oog opslag wat je over hebt en hoe je rekening er voor staat. Precies zoals het naar mijn idee hoort te zijn. Verder kun je zien wat je kosten zijn geweest de afgelopen tijd, per dag. Daarnaast heb je een handige filter functie om de laatste maand, laatste 6 maanden en het laatste jaar in een grafiek te bekijken. Ook kun je dit in een simpele staaf diagram zien wat direct duidelijk maakt hoe je inkomsten over een langere periode lopen.

Uitgaven

Het "Uitgaven" scherm is ook duidelijk in opzet. Je hebt een duidelijke taart diagram waar je kunt zien wat welke categorieen hoeveel uitgaven omvatten. Wanneer je op een categorie klikt krijg je een lijst van uitgaven, wederom per (sub) categorie. Vervolgens kun je ook daar weer in verder kijken en een overzicht krijgen van de uitgaven. Precies wat ik er van verwacht. Het enige wat hier niet soepel loopt is de navigatie zelf. De flow van nagivatie werkt niet helemaal lekker, wanneer je met je vinger over het scherm veegt, krijg je artifacts, het lijkt alsof het eerste wat je aanraakt aan de taartdiagram is wat geopend wordt, niet daar waar je eindigt. Het is een klein punt, maar iets dat mij persoonlijk opviel.

Ook de navigatie iconen zijn niet altijd even duidelijk. Misschien ook mede omdat er geen tekst labels aan hangen. Ook mist soms "cruciale" informatie bij bepaalde transacties in dit scherm. De datum staat er bij, maar waaraan is niet duidelijk. Nu ligt dat niet aan de app zelf, maar aan de informatie die beschikbaar wordt gesteld door het bedrijf waar je iets aankoopt.

Budgetten

Het "Budgetten" scherm is uitermate handig en eigenlijk de reden waarom ik zocht naar een app die inzicht kon geven in mijn financieen. Het instellen van budgetten is redelijk duidelijk, bij het toevoegen kun je opgeven wat voor budget je wil instellen. Daarnaast kun je die toepassen op de categorieen waar je teveel aan uitgeeft.

Eerste conclusie

Ik vind de app zeker de moeite waard, het geeft meer inzicht in mijn uitgaven en dat is volgens mij de insteek van de app. Er zitten wel fouten in en hopelijk worden die fouten er uitgehaald, maar desalniettemin denk ik niet dat dit mij zou tegenhouden de app niet te gebruiken.

• Jurgen
In aanvulling op mijn eerdere bericht zie ik dat ik wel mijn rekeningen zelf namen kan geven, en hier ook kan uitzetten dat een rekening in het beginscherm weergeef. Dat streept al een minpunt weg.

Hier zit ook de optie gedeelde rekening, dat is voor mij niet van toepassing maar ik ben benieuwd hoe de app daarmee om gaat. Volgens de omschrijving wordt dan 50% van alle activiteit meegenomen in de overzichten. Gebruiken jullie deze functie? Ik ben wel benieuwd of dit dan wel representatief is.

Wat me opgevallen is dat er een mooie categorie kansspelen is waar netjes elke maand het staatslot onder valt. Nu heb ik toevallig eens een prijsje gewonnen, maar dat wordt onder terugbetalingen neergezet, dat is een beetje gek. Een echte categorie is er ook niet voor, de inkomsten worden al vrij snel overige inkomsten. Wat meer vrijheid in de inkomsten zou fijn zijn.

Ik moet zeggen dat het "over" scherm een mooi overzicht geeft van het inkomsten en uitgaven patroon, en wanneer de uitschieters geweest zijn. Vakanties bijvoorbeeld zie je hier mooi terug ;-). Jammer dat je niet door kan klikken naar de maand om naar de details te gaan.

Ook ben ik wat handiger geworden in het uitgaven scherm, en wat ik fijn vind is om op jaarbasis te kunnen zien wat mijn auto nou bijv. gekost heeft. Wat dat betreft is het jammer dat de app maar een jaar terug gaat, ik zou graag een vergelijk zien over de afgelopen 3-5 jaar. Of dat allemaal haalbaar is weet ik niet, maar dan is het lastig vergelijken. Sommige dingen wil ik graag op jaarbasis bekijken.
Het doorklikken naar de transacties is nog een beetje omslachtig, eerst een categorie selecteren en dan op transacties drukken. Mijn gevoel zegt dat dat ook meteen kan als je een categorie aan klikt.

In het gewone rekening overzicht worden netjes de weekoverzichten weergegeven, dat is op zich wel een handige feature, alleen is het vergelijk met normaal een beetje gek. Of ik zit er ver boven als de hypotheek en alle vaste lasten er af gaan, of ik zit er ver onder als het over een andere week gaat. Die informatie is voor mij in ieder geval nietszeggend.

In de transactieoverzichten worden soms zaken afgerond, hier moest ik echt even aan wennen omdat ik dat niet gewend ben in rekening overzichten. Als ik het zo inschat gaat de app vanaf 10 euro afronden, dat is soms een beetje verwarrend. Ik denk dat je dan alles moet afronden, of niets. Als je doorklikt naar een transactie zie je wel het goede bedrag. Zo had ik toevallig iets van 15,50 er tussen staan welke netjes afgerond werd naar § 16. Op zich overzichtelijk, maar daaronder staan 3 transacties van onder de § 10, welke dus niet afgerond zijn.
quote:
kim0112 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:58:

Kan iemand mij tot slot de functie uitleggen van het uitsluiten van een transactie? Ik snap niet waarom je een transactie zou verbergen. Indien deze mogelijkheid erin blijft, lijkt het me waardevol om een middel toe te voegen, zodat je deze verborgen transacties in een apart menu zichtbaar hebt of dit ongedaan kunt maken, waardoor deze 'gewoon' weer in het algemene overzicht/hoofdmenu staan.
Toevallig had ik wat spulletjes besteld voor mijn schoonouders, en dat ook netjes teruggestort gekregen. Dit zijn uitgaven die niet bij mijn uitgaven horen. Hier heb ik het voor gebruikt, ik heb het idee dat als ik dit categoriseer als voorschot, dat het dan wel meegenomen word in de overzichten.
quote:
Xalephsis schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:37:
Nu ligt dat niet aan de app zelf, maar aan de informatie die beschikbaar wordt gesteld door het bedrijf waar je iets aankoopt.
Dat is soms zo frustrerend, geen wat ik ergens gekocht heb en dan is de omschrijving zo onduidelijk. Maar idd daar kan de app niets aan doen.

• meermarco
Wat ik nog steeds erg storend vind zijn de beperkingen in categorieŽn. Hoe langer ik het gebruik, hoe meer me dat beperkt om echt te 'switchen' naar deze app.

Tevens is het een echt aparte app. Als je biiv een push+badge krijgt van een uitgave en je opent de bankieren app, blijft de badge staan. Je moet echt de grip app openen.

• kim0112
  • Niet online
Beste ABN Amro, het valt mij opeens op dat ik de simpele in-app functie mis om uit te loggen. Zouden jullie dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen...? Hartelijke groet, Kim.

Beste andere panelleden, het doet mij deugd dat er toch ook nog positieve reacties te lezen zijn. Ik werd al een beetje bang de enigste te zijn wie baat zag in de ABN Amro GRIP app. Vriendelijk bedankt. Deugdelijke groet, Kim.
quote:
meermarco schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:05:
Wat ik nog steeds erg storend vind zijn de beperkingen in categorieŽn. Hoe langer ik het gebruik, hoe meer me dat beperkt om echt te 'switchen' naar deze app.
Daar kan je eventueel de 'tags' voor gebruiken?
quote:
meermarco schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:05:
Tevens is het een echt aparte app. Als je biiv een push+badge krijgt van een uitgave en je opent de bankieren app, blijft de badge staan. Je moet echt de grip app openen.
Om eerlijk te zijn, vind ik het niet meer dan logisch dat je de betreffende app met de badge moet openen. Als ik een Whatsapp krijg, kan ik die ook niet openen met Messenger.

• alexrins
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2017
Ik vind de app erg nuttig. Ben al met meer financiŽle analyse tools aan de gang geweest en daarin is het altijd het lastigste truukje om de uitgave in categorien te zetten. Dat is de kern van je financiŽle sturing.

Mijn ervaring is dat dat juist goed gaat bij de app (maar een paar correcties). Daarmee is er app die verder kan worden uitgebouwd tot ook voorspellingen en wat dan ook. Er zitten nu ook al leuke inzichten in. (En ik gebruik de categorien ook om te werken aan een eigen excel model met lange termijn voorspelling. Dat gaat verder dan deze app, maar de categorien heb je als input nodig).

Wel nog 1 tip: aan het einde van de maand krijg je zon lijn te zien. Dat is een mooi om door de maand heen ook te zien. Je hebt wel een schempje waar dat lijntje ook te zien is maar dat zegt niet wat je wilt weten: verbrand ik nou meer of minder dan vorige maand, en hoeveel?

• meermarco
Wat betreft de grip app en badges heb je gelijk. Echter waarom niet alles in 1 app? Wellicht omdat de app extern is ontwikkeld. Maar alles in 1 zou fijner zijn. Wellicht ook dus de mogelijkheid het bedrag van de bij of afschrijving in de push. (Te bepalen of je dat wilt als klant)

En tags an sich aardig, maar vindt meer categorieŽn gewoon beter. Daar zijn ze voor toch?

Merk dat ik de App iig steeds minder gebruik.

• Jurgen
quote:
meermarco schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:18:
Wat betreft de grip app en badges heb je gelijk. Echter waarom niet alles in 1 app? Wellicht omdat de app extern is ontwikkeld.
Dat heb ik me ook afgevraagd, met daarin de keuze voor de weergave van de activiteit oude of nieuwe stijl.

Ik heb nu twee apps op mijn telefoon, en dan ook nog een voor mijn CC. Dit terwijl ik de cc app alleen nog maar hoef te gebruiken om codes te genereren. Overzichten hiervan worden al een tijd weergegeven in de reguliere ABN app.

• TIGER79
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:59
hier ook Android, zoals volgens mij zo'n 80% van de mensen ?
Anyhow, je had tot anderhalf jaar geleden ook de mogelijkheid om via internet bankieren inzicht te hebben in je uitgaven, dit is toen redelijk abrupt stop gezet vanuit ABN... Erg jammer want wij maakten hier daadwerkelijk gebruik van... En nu komt de allernieuwste app : Grip... Als ik het goed begrijp doet dit precies hetzelfde als toen ?
Dan rijst bij mij de vraag : in hoeverre kun je dan van ABN aangaan dat deze een langer leven zal leiden ?

• Herman A.
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-04-2017
Als er meer windows phone apps gemaakt worden wordt het marktaandeel vanzelf ook groter, maar nu wordt het gewoon genegeerd.

[/quote]

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:59
quote:
meermarco schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:18:
Wat betreft de grip app en badges heb je gelijk. Echter waarom niet alles in 1 app?
Omdat je, als een bepaald idee niet aanslaat, niet die zooi uit de app hoeft te slopen. Daarnaast zijn banking apps al relatief complex kwa UI. Elke extra functionaliteit is extra menu's e.d.

• meermarco
Klopt. Maar nu heb je dus 3 apps nodig.

• hjoels
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:30
Ik heb een simpele Excel spreadsheet met een aantal kolommen voor vaste lasten zoals omschrijving, bedrag en datum afschrijving en inkomsten zoals pensioen, AOW en teruggave belasting.

Ik weet exact wanneer de bedragen zijn af- en bijgeschreven en wat er onder de streep per maand overblijft.

Hoe simpel kan het zijn..

• meermarco
Ja klopt. En je hebt ook mensen die het bijhouden in een boekje. Maar dit topic gaat over het wel en wee van de grip app :-) ik zie idd ook geen vooruitgang tov andere methodes.

• japborst
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 06-12-2017
Ik kijk uit naar de Android variant, zoals meerderen hier. Ergens een lijstje waar we ons op kunnen inschrijven en een melding krijgen wanneer deze eraan komt? Als student die probeert te sparen is een overzicht van de uitgaven en instellen van budgetten zeer welkom :)

• Regenbui
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2017
quote:
japborst schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:03:
Ik kijk uit naar de Android variant, zoals meerderen hier. Ergens een lijstje waar we ons op kunnen inschrijven en een melding krijgen wanneer deze eraan komt? Als student die probeert te sparen is een overzicht van de uitgaven en instellen van budgetten zeer welkom :)
Android versie is beschikbaar.

https://play.google.com/s...tails?id=com.abnamro.grip

Regenbui wijzigde deze reactie 24-11-2016 10:40 (8%)

• NoTimeRemains
quote:
hjoels schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:05:
Ik heb een simpele Excel spreadsheet met een aantal kolommen voor vaste lasten zoals omschrijving, bedrag en datum afschrijving en inkomsten zoals pensioen, AOW en teruggave belasting.

Ik weet exact wanneer de bedragen zijn af- en bijgeschreven en wat er onder de streep per maand overblijft.

Hoe simpel kan het zijn..
je kan t ook uit je hoofd doen, of met knikkers of in een boekje met een analoge pen... Hoe moeilijk kan t allemaal zijn he... ik heb geen tijd of wil geen tijd vrij maken om t allemaal handmatig te doen.

ik gebruik de app wel regelmatig, vooral is het toch wel makkelijk om met een push bericht een melding te krijgen als er geld is overgemaakt.

jammer dat ik meerdere rekening bij verschillende banken heb, zou eigk wel benieuwd zijn naar hoe het met meerdere rekeningen en meerdere personen zou werken.

• meermarco
Blijft bij dat ik het stom vind dat je dus bij inkomsten uitgaven mooie overzichten hebt per totaal, maar niet per rekening. Maar ABN is nogal actief met reacties hier dus dat komt vast snel

• President
Inmiddels gebruik ik de Android app. Erg overzichtelijk.vind het wel jammer dat de maand of half jaar overzichten alleen in grafiek zijn, had ookgraag de mogelijkheid gehad de getallen in een tabel te kunnen zien.

De bedragen welke automatisch naar de spaarrekening worden weg geschreven op de eerste van de maand worden automatisch niet als uitgaven gezien. Erg prettig.

Als ik nu ook nog maandelijks mijn gas/electra/water standen kon invoeren zou het helemaal handig zijn :-P

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-01 15:24
Kan ik me vast aanmelden om de Windows10/UWP te testen? Gebruikte dit altijd online met internetbankieren, maar dat kan om een-of-andere reden niet meer.

• President
@ABN AMRO is het ook mogelijk om een totaal overzicht over een kalenderjaar te verkrijgen? Momenteel kan je kiezen voor 1 maand, 6 maanden of 12 maanden, maar ik vind zelf een jaaroverzicht erg fijn... Of ander de mogelijkheid om te kiezen voor beginmaand + beginjaar en eindmaand + eindjaar?
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*