Toon posts:

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-12 17:05
Schaamteloze crosspost :P ReTechNL in "[TomTom GO navigatie app] Ervaringen & Discussie"
Het schijnt dat TomTom begonnen is met het uitbrengen van de beta versie van TomTom Go voor Android Auto. Nadat eerst de eerste versies van Android Auto support voor AmiGo uitkwamen is dit nu ook voor TomTom Go het geval.

Bron: https://discussions.tomto.../1743315/#Comment_1743315

Info about tomtom go AA beta version: Bear in mind that the input method in my car is via wheel and touch pad (audi mmi) so something different may happen with touch-screens. In the right-hand corner of the AA screen are 4 icons, from left to right: 1. selection of overview or driving view 2. sound selection (unmuted, alerts only or muted) 3. either search icon (if no destination yet input) or menu (once destination has been input) , to allow a stop-over point to be input. 4. either menu (if no destination yet input) or an X to cancel the navigation. Tapping on each icon brings up a sub-menu.
side bar does not appear in AA.
I would assume lane-assist will also appear when relevant but need to test it further to verify that, including display when passing radar traps on route.
TomTom heeft zojuist bevestigd dat de "TomTom Go Navigation" app in Closed beta is. _/-\o_
quote: Jürgen;c-1743341
Our closed beta group is currently full. Rest assured we are working with our current beta testers to deliver Android Auto to production as soon as possible. We appreciate your patience and understanding.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:46
Laten ze eerst Android Auto maar eens officieel voor Nederland uitbrengen. Dan kunnen de dealers/merken zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze geen ondersteuning geven omdat het nog niet uit is.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Je gaat haar nog missen!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
WK Darts 2022 - Tweakers.net Editie
❤️Liefde is gratis!❤️

• kontroll
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:49
jongetje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:43:
@pven Waarom wil je Android Auto zonder auto gebruiken?
Ik vermoed voor het geval waarin je voertuig geen AA ondersteunt en je de telefoon in een houdertje steekt?

Uiteraard kan je bvb. gewoon Google Maps of Waze gebruiken buiten AA om, maar de AA interface biedt toch een aantal voordelen (grotere functieknoppen, minder afleiding omwille van allerlei meldingen die binnenkomen, etc...)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
kontroll schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Ik vermoed voor het geval waarin je voertuig geen AA ondersteunt en je de telefoon in een houdertje steekt?

Uiteraard kan je bvb. gewoon Google Maps of Waze gebruiken buiten AA om, maar de AA interface biedt toch een aantal voordelen (grotere functieknoppen, minder afleiding omwille van allerlei meldingen die binnenkomen, etc...)
Precies dit inderdaad.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Pinobigbird

doesn't share food!

@dixet @Joster Zojuist is de bèta versie 760 vrijgegeven. Daarin zou Android Auto moeten zitten.
Flitsmeister 9.35 (760) Beta

Hoppa! Het is eindelijk zo ver. De publieke beta voor Flitsmeister op Android Auto is beschikbaar! Je kon vast net zoals ons niet langer wachten op deze update. Update de app en maak als eerste gebruik van deze feature. Veel rijplezier! Vroooommm

[Voor 59% gewijzigd door Pinobigbird op 06-02-2021 16:52]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
De Dunglish bug lijkt bij mij toch definitief gefixt nu, in al mijn laatste ritten vorige week geen problemen meer gehad!

Wat wel niet meer goed werkt is het beantwoorden van WA berichten. Normaal stelt Google na het voorlezen van een bericht voor om te beantwoorden door op de spraaktoets te drukken en 'beantwoorden' te zeggen, maar tegenwoordig wordt dat niet meer gezegd en als ik het doe vraagt hij eerst wie ik wil beantwoorden en of ik dit via SMS of WA wil doen... wordt een beetje omslachtig op die manier en zorgt imo voor te veel afleiding daardoor.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:58
pven schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Dit werkt deels conform verwachting :)

Wat me wel opvalt: 'vroeger' startte ik Waze vanuit AA, en dan bleef er een soort AA-schil omheen zitten. Als ik dat nu doe, dan wordt Waze 'los' gestart. Ik zie geen optie om dat te verhelpen. Is dat aan te passen?
Dat zou gewoon moeten werken in aa. Misschien ook even in het waze forum vragen.
Of bedoel je dat je aa op je scherm draait en niet op je auto scherm? Dat heb ik nooit geprobeerd eerlijk gezegd.

[Voor 11% gewijzigd door Snowhite0901 op 12-02-2021 22:26]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken in aa. Misschien ook even in het waze forum vragen.
Of bedoel je dat je aa op je scherm draait en niet op je auto scherm? Dat heb ik nooit geprobeerd eerlijk gezegd.
Gistermiddag kwam er een AA-update langs, en hierna werkt het weer zoals ik verwacht. Bugje denk ik. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:00
Nuevocasa schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Zojuist getest, eerst crashte hij een aantal keer. Daarna 50m gereden en weer gecrasht. Toen maar verder gereden op maps in AA en Flitsmeister op m'n mobiel.
Bij mij doet ie het inmiddels wel redelijk stabiel, maar het is alsof Flitsmeister continu lag heeft. Met maps via AA geen enkel probleem maar met Flitsmeister valt echt niet te navigeren. Zelfs op enkel kaartweergave zie ik dat mijn pijltje continu hapert, hort en stoot + als het even soepel gaat dan lijkt het alsof hij 100 meter achter loopt. Ik ben al lang onder een viaduct door maar volgens Flitsmeister moet ik er nog onderdoor. Dat ziet er heel apart uit wel :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-12 12:17
Joster schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:22:
[...]
. . . .
Met maps via AA geen enkel probleem maar met Flitsmeister valt echt niet te navigeren. Zelfs op enkel kaartweergave zie ik dat mijn pijltje continu hapert, hort en stoot + als het even soepel gaat dan lijkt het alsof hij 100 meter achter loopt. Ik ben al lang onder een viaduct door maar volgens Flitsmeister moet ik er nog onderdoor. Dat ziet er heel apart uit wel :D
Dat probleem heb ik momenteel ook met Sygic op AA (beta), pijl loopt achter, stopt soms zelfs, haalt weer snel in, ziet er inderdaad heel apart uit.

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:37
Joster schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Bij mij doet ie het inmiddels wel redelijk stabiel, maar het is alsof Flitsmeister continu lag heeft. Met maps via AA geen enkel probleem maar met Flitsmeister valt echt niet te navigeren. Zelfs op enkel kaartweergave zie ik dat mijn pijltje continu hapert, hort en stoot + als het even soepel gaat dan lijkt het alsof hij 100 meter achter loopt. Ik ben al lang onder een viaduct door maar volgens Flitsmeister moet ik er nog onderdoor. Dat ziet er heel apart uit wel :D
Ik dacht dat het aan mijn auto/mobiel lag, maar er hebben dus meer mensen last van.
Ik kan nog niet echt warm worden van FM op mijn entertainment/infoscreen van de auto.
Denk dat ik het bij Google Maps houdt met daarnaast FM op m'n mobiel voor de meldingen.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

• Joop Visstick
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-12 12:17
@vassago van facebook :
To receive this update, make sure you are a BETA tester (Google Play > Sygic > Join BETA) AND you are a member of this group - https://groups.google.com/g/sygic-sdk-closed-beta. Also, make sure you are signed with your GPlay account that you are using on your device, otherwise the update will not appear on your Google Play app.

Problems don't exist, only challenges

• Glodenox
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-11 21:06

Glodenox

Waze Global Champ

Snowhite0901 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Een directeur die boos weg gaat zegt een aantal omvriendelijke dingen. En ik denk ook dat waze er niet beter van is geworden, maar dat waze kapot gemaakt wordt is wel erg kort door de bocht. Voorlopig is waze echt nog wel alive and kicking en staat het in heel veel zaken nog heel los van google.
@Glodenox nog iets toe te voegen?
Noam was niet zomaar "een directeur", maar de persoon die van bijna in het begin van Waze aan het hoofd stond ;) Ik heb uit verdere commentaar van hem begrepen dat hij het niet zo krachtig bedoelde als dat het in de media gesteld werd, maar de kern van zijn boodschap blijft wel en had ik zelf ook wel opgemerkt.

Ik denk wel dat het moeilijk te ontkennen valt dat Waze tegengehouden werd door de overname van Google en dat deze overname een tactische keuze was van Google om te voorkomen dat Waze een concurrent zou worden. Ook al zijn ze over het algemeen een apart bedrijf gebleven, ze zaten wel onder de Google-groep en konden geen eigen mensen meer aannemen op de manier dat een bedrijf met de grootte van Waze dat zou doen en moesten bij uitgaven plots veel meer procedures gaan volgen met allerhande beperkingen.

Maar op vlak van onderlinge gegevensuitwisselingen blijft het nog altijd vrij beperkt. Google krijgt de informatie over wegafsluitingen en de meldingen van gebruikers van Waze en ik vermoed dat Waze goedkopere toegang kreeg tot bepaalde API's van Google Maps. Maar bij mijn weten zijn er geen API's speciaal voor Waze voorzien geweest. Als een nieuwe functie wordt toegevoegd aan Maps, dan is dit van nul uitgewerkt door het team van Maps en hebben ze zelf gegevens moeten verzamelen. De teams bij Google vragen het wel keer op keer om het werk van de Waze community te mogen kopiëren.

Waze is inderdaad nog steeds alive and kicking, maar soms heb ik wel het gevoel dat het eerder "ondanks Google" is. Waze heeft ook wel een jaar of twee de ontwikkeling van de navigatieapp op een laag pitje gezet, omdat ze volop aan het inzetten waren op Waze Carpool. Een prachtidee met de informatie die Waze al heeft, maar ze hebben hierdoor te veel het navigatie-aspect van Waze laten liggen en zo waarschijnlijk ook mensen kwijtgespeeld (gebruikers én ontwikkelaars). COVID-19 hadden ze niet kunnen voorzien, maar dat zorgt er nu voor dat die investering totaal niet kan renderen. Ze hebben die fout ondertussen al even ingezien en daar zijn we nu stilaan de resultaten van aan het zien (los van de problemen op AA en CarPlay dan).

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07:14
tlpeter schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Welke versie Android auto heb jij?
Gewoon de laatste versie uit de Play store: 6.1.610544-release

• kontroll
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:49
twowheeler schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:55:
Ben benieuwd wanneer de "spotify werkt op dit moment niet" melding wordt opgelost.
Hier afgelopen week 2x gebruikt, beide keren zonder problemen.
Voordien ook bijna constant die melding

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@RobG1967 Je hebt denk ik gehoord over AAWireless: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

RobG1967 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:12:
Goedemiddag. Ik heb een E-Golf met Android Auto. Nou kwam ik iets tegen over een soort van dongel om een draadloze verbinding te maken met de telefoon. Graag zou ik meer informatie willen o.a. waar te verkrijgen en of het mogelijk is om meerdere telefoons te verbinden (niet gelijktijdig uiteraard). Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties.
En hier vind je het topic op Tweakers [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:06
janvanduschoten schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Ik heb het hier ook af en toe (er is nog geen vast patroon in te vinden). Start ik Spotify op op m'n telefoon, dan werkt het ineens wel weer. Het werkt meestal goed, heel af en toe niet. (Xiaomi Mi 9 met kabel)
Ik heb dit ook gehad op een mi9se.

Bij mij hielp het om batterij besparing functies voor Spotify uit te zetten, zodat deze niet wordt gesluimerd.
Hiernaast had AA moeite om Spotify te openen vanaf het scherm in de auto. Dit lostte ik op door in de app instellingen 'autostart' aan te zetten. Dit maakt dat andere apps Spotify mogen starten.

Succes :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 10:42
Gisteren toevallig whatsapp voorleesfunctie getest en het is weer Nederlands.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:13:
Heb nu ongeveer een maand een renault met android auto maar nog niet veel plezier aan beleefd. Bij ongeveer alles is het "... werkt op dit moment niet" behalve de apps Google Maps en Waze. TuniIn, spotify, ... geven de foutmelding.

Maar eigenlijk is het enigste gebruik voor mij Waze dus zo'n drama is het nu ook niet. Maar zelfs al gebruik ik het niet, het zou toch moeten werken ;)

Ben me nu eigenlijk aan het afvragen of een Progressive WebApp kan gebruikt worden in Android Auto
Het lijkt te gelden voor de audio apps, vind het zelf wel super irritant omdat ik standaard Podcast Addict gebruik en ook direct wil luisteren.
Van apps switchen werkt soms, maar niet altijd. Lijkt me gewoon een bug.

• Hmmbob
  • Nu online
woutur schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:12:
Weet iemand waarom Android Auto op mijn telefoon in combinatie met bluetooth in mijn Alfa geen whatsapp berichten voorleest? Navigatie aanwijzingen gaan prima. Muziek luisteren ook maar het geluid van het voorlezen van een whatsapp bericht gaat niet. Ik zie dat de Google Assistent het wel doet, er komt een dialoogje waarbij het lijkt of ze praat, maar er is gewoonweg geen geluid. Op mijn BT koptelefoon hoor ik het wél. Zou het iets met een BT profiel te maken hebben?
Jep, ik geef je 99% kans op een oplossing met deze:
JohanKupers schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Wat vaak wil helpen is om hangouts te installeren. #raarmaarwaar

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Hmmbob
  • Nu online
Controleer eens, als de BT verbonden is, in je telefoon de settings voor welke geluiden de BT verbinding gebruikt moet worden?

Kun je meerdere dingen kiezen (telefoon, media, etc) kan best zijn dat er iets uitgevinkt is. Anders zou ik de auto eens verwijderen uit de android auto app en opnieuw koppelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05:55
teake schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:39:
[...]

Sms bericht komt bij mij in een zelfde soort melding in beeld als een whatsapp bericht.
Zo heb ik vrij vaak getest of de "dunglish" bug al verholpen was.
Werkt prima, met mijn eigen telefoonnummer naar WA 'bellen' In de car op het dispay onderin beeld een teken met geluid dat er een bericht binnenkomt. Er wordt voorgelezen en kan beantwoord worden allemaal met voice input en opdrachten. Enige beweging is nog een knopje op het stuur indrukken om een spraakopdracht te geven bijv. 'volgende' voor een nieuwe song in het album. Ik gebruik Musicolet (zonder ads!) app voor offline muziek vanaf de Oneplus6, wireless. Eigenlijk zou iedere auto iets als AA moeten hebben. Scheelt een hoop doden omdat er nog steeds idioten zijn die achter het stuur aan het whatsappen zijn.

[Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 04-04-2021 18:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Joster schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:45:
Heeft iemand een idee hoe ik Google Podcast binnen Android Auto kan afsluiten? Op mijn telefoon staat de app al lang dicht maar iedere keer wanneer ik mijn telefoon verbindt met mijn auto zie ik onderin toch weer de Podcast app oplichten en zou ik verder kunnen luisteren.. Nu heb ik deze podcast sowieso al af en vind ik het prima om soms een podcast aan te kunnen zetten in de auto, maar voor nu wil ik hem gewoon in zijn geheel afsluiten en er ook niks van terug zien..
AA toont de laatst gebruikte applicatie onderin. Dus gewoon even overschakelen naar Spotify/Audible/SmartAudioBooks/TuneIn en daarna weer naar de navigatie. Dan staat Spotify/Audible/SmartAudioBooks/TuneIn onderin in plaats van Podcast

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:16
p.d.akkerman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:16:
Blijft vreemd het wel en niet werken van Spotify op Android auto.

Afgelopen weekend werkte het prima. Op de stuurbediening na. Naar boven is volgende nummer, naar onder is terug.

Nu weer voor het eerst in de auto. En de melding 'spotify werkt momenteel niet'

Blijft een vage issue
Opgelost!!!

Althans eerste bevindingen zijn positief.

Bluetooth op je gsm uitzetten.

Telefoon aansluiten op je HU.

Spotify doet het!!

Bluetooth gaat weer automatisch aan zodra AA wordt gestart.

Beetje onhandig, maar ben blij met de uitkomst _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 13:47
Misschien een kleine tip in Android auto app, ontwikkelaarsinstellingen.
Kun je aantal tweaks toepassen, ik heb:

Request video focus on start aangezet / Videofocus aanvragen tijdens starten

en Dump van audiolatentie aanzetten ingeschakeld.

Met de 1e functie krijg ik gelijk AA op mijn scherm, zonder dat ik hiervoor nog een knop moet indrukken op Volkswagen MIB 2 scherm.
Dus bv zit ik in het radio menu of GPS menu van de auto en sluit ik mijn telefoon aan dan krijg ik gelijk AA. Normaal moest ik dan op de knop APP drukken, dan moest ik klikken op Android Auto en dan kreeg ik AA te zien.

En als BT altijd aanstaat op je telefoon gaat het zelfs nog sneller, mijn telefoon en de AA app herkent de BT van mijn auto en automatisch wordt AA op mijn telefoon opgestart, sluit ik dan mijn telefoon aan op mijn auto dan kom ik gelijjk het AA menu. AA forceert namelijk mijn infotainment systeem om AA weer te geven.

Die andere functie is volgens mij dat er geen vertraging zit met het skippen van audionummers, sinds ik dit heb aangevinkt heb ik geen resets meer als ik snel skip tijdens Spotify naar het volgend nummer. Maar dit kan ook toevallig zijn.. ik heb sindskort ook een belkin IF-gecertificeerde kabel.

[Voor 6% gewijzigd door Cruzer op 20-04-2021 22:55]

When the pink is snookered, Go for the brown

• erikjong
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 07:07
robotjoek schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:48:
De laatste tijd gebeurt bij mij t volgende, soms wel en soms ook niet: als ik de telefoon aansluit op USB gaat t geluid van mijn auto (Peugeot 208) zachter is dan niet meer te verstellen, totdat ik m'n toon weer loskoppel, meer mensen die dit hebben en/of enig idee hoe dit kan komen, en hoe t op te lossen....?
Ik heb iets vergelijkbaars in een skoda. Nooit de link met de telefoon gelegd. Bij mij is hij dan geswitched naar een ander audio kanaal(bellen). Ik kan het weer herstellen door de spraak bediening knop op het stuur te gebruiken en die opdracht gewoon weer te annuleren. Daarna is media audio volume gewoon weer in te stellen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

@Cruzer goede tip om AA automatisch naar voren te laten komen, zou een toggle in het standaard instellingen menu moeten zijn.

In onze VW Golf (2015) start AA wel direct op, in mijn VW Polo (2020) duurt het ca 1 a 2 minuten voor AA opstart, moet nog ff kijken of het aan de kabel of wat anders ligt.

PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-12 19:11
Ik gebruik al een tijdje Amigo, is toch niet zo fijn als Google Maps.

[Voor 56% gewijzigd door John J. op 25-04-2021 18:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ok even getest met FM vandaag. Maar ben er nog niet weg van.

1. Er zijn hier weg werkzaamheden waardoor de hele weg is afgesloten. MAPS ziet dit en leidt mij ook om (zelfs de onboard navi van VW ziet dit en leidt mij om). FM niet. En verteld dus dat de korste weg de afgesloten weg is.
2. Je kan de kaart niet bewegen. Dus alvast even makkelijk op de kaart zoeken.
ik kan ook niet in- of uitzoomen. Dit is soms gewoon handig.
3. Stem begeleiding zit in de app op de telefoon verstopt. Ik rijdt altijd zonder stem begeleiding. Maar soms is het handig om het aan te zetten. Dit is nu niet makkelijk te doen.

Verder mis ik toch de handigheidjes die Google biedt.
1. Thuis gewoon iets opzoeken op maps. Kom je in de auto staat de route al klaar
2. Google weet je gedrag en geeft dus al suggesties op basis van tijd en gedrag.

Heb nog geen snelweg KM gemaakt. Weet niet hoe hij bv omgaat met trajcect controle.
De GPS snelheid naast de max snelheid is wel handig. Maar niet genoeg om permanent over te stappen op FM.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Ik gebruik al jaar en dag Waze, werkt gewoon goed op AA en je hebt de meest up-to-date kaarten dankzij de grote community die erachter schuilt, zeker bij werkzaamheden. Je krijgt ook meldingen voor flitsers en flitspalen als je wilt. Je mist wel wat zaken t.o.v. Waze op de telefoon zelf, maar die komen er hopelijk in de toekomst bij.

Grootste gemis bij mij is:
- Het niet kunnen delen van een ETA.
- Het niet kunnen melden van een afsluiting.
- Voortgang in een trajectcontrole (je krijgt enkel een melding in het begin).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:44
erikjong schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars in een skoda. Nooit de link met de telefoon gelegd. Bij mij is hij dan geswitched naar een ander audio kanaal(bellen). Ik kan het weer herstellen door de spraak bediening knop op het stuur te gebruiken en die opdracht gewoon weer te annuleren. Daarna is media audio volume gewoon weer in te stellen.
Geprobeerd en dat werkt idd, thx voor de tip 👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 07:43
tinoburg85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:06:
...
Alleen FM op AA valt me tegen. meldknop niet in beeld, trajectcontrole alleen start en eind niet je gemiddelde tijdens het traject in beeld? Of mis ik iets en is dit handmatig toe te voegen?
Dit is blijkbaar hoe Flitsmeister AA heeft geimplementeerd. Blijkbaar zit hier verschil in de experience tussen Flitsmeister in AA en direct op je telefoon. Ik gok om zo min mogelijk afleiding te hebben als je FM in AA modus gebruikt. Als je één keer op je scherm tikt, zijn wel de knop melden en het zoek icoontje beschikbaar in FM in AA modus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
timmermc schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:33:
[...]
maar daar mis ik de duidelijke trajectcontrole waarschuwing bij AA die je dan wel hebt in Amigo, een functie die erg waardevol is bij Amigo.
Als je op cruisecontrol rijdt dan heb je toch helemaal geen probleem? Niet met trajectcontroles en flitspalen? En als je graag te hard rijdt kun je bij traject controles toch even je snelheid constant houden? Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je een trajectcontrole van 100km/h met 120 ingaat en dan halverwege 80 gaat rijden om gemiddeld op 100 uit te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:31
Joster schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Ben bijna een maand verder en Google podcasts bewust niet meer gebruikt, maar deze staat nog steeds onderin de balk van AA 8)7

Heeft iemand een idee hoe ik deze binnen AA echt volledig kan killen?
Instellingen en dan Launcher aanpassen. Dan de podcast app uit vinken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
tlpeter schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Ik zie echt geen enkele reden waarom ik voor TomTom zou moeten kiezen bij Android auto?
Wat zijn de voordelen?
Offline kaarten downloaden zonder problemen, live services, ondersteuning die goed is en dat voor 12 euro per jaar. Dat terzijde gebruik ik nu waze icm flitsmeister maar als ik buiten de EU of geen data mogelijkheid heb is dit toch een hele mooie keuze.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07:09
dixet schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:32:
[...] Wel jammer, meedoen aan een meeting met alleen audio zou wel mooi zijn
Mja, je bent nog altijd auto aan het rijden. Je moet je niet opwinden over een meeting ondertussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Nu online
stijn014 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Mja, je bent nog altijd auto aan het rijden. Je moet je niet opwinden over een meeting ondertussen.
Ik wind me niet op bij meetings hoor, slecht voor de bloeddruk :P

Maar toch, bellen - ook in een groepsgesprek - mag en kan wel. Dan is een teams audio-meeting toch niet anders?
CappieL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Precies dat, richt je aandacht vooral op het autorijden.
Maakt niet uit of het alleen audio is, je bent toch met meerdere dingen tegelijk bezig...

Afgelopen vrijdag zat er bijna een auto bij mij achterop.
Bestuurder zat duidelijk in een telefoongesprek / meeting. Druk te gebaren en zich op te winden.
Ik ben het overigens wel mee eens dat het afleid, maar als je consequent wilt zijn moet je dan alle afleiding verbieden, ook telefoongesprekken.

de myth busters hebben al eens overduidelijk aangetoond dat handfree bellen levensgevaarlijk is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:37
Joster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Is het schokken bij jou al weg? Of niet meer getest? Het schokken blijkt geen Beta probleem ofzo, het blijft maar van hetzelfde.
Dat heb ik niet meer getest, in de praktijk vond ik FM minder prettig werken dan Google Maps met FM op de display van mn telefoon voor filemeldingen en flitsers.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:31
Irtimid schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Dat heb ik niet meer getest, in de praktijk vond ik FM minder prettig werken dan Google Maps met FM op de display van mn telefoon voor filemeldingen en flitsers.
Hier precies hetzelfde, gebruik ook Google Maps via AA en Flitsmeister op m'n mobiel. Tot nu toe de perfecte combinatie voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:03

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Nuevocasa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Hier precies hetzelfde, gebruik ook Google Maps via AA en Flitsmeister op m'n mobiel. Tot nu toe de perfecte combinatie voor mij.
Is die combinatie beter/fijner dan alleen Waze gebruiken?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Nu online
janvanduschoten schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]
Is die combinatie beter/fijner dan alleen Waze gebruiken?
Vind ik wel. Alleen gebruik ik FM niet zichtbaar op de telefoon, maar op de achtergrond. Heb ik de geluidsmeldingen van FM en de visuele meldingen van Waze. Waze meldt flitsers m.i. veel te vroeg (in mijn woonplaats 3 verkeerslichten voor de flitser, wat lekker verwarrend is) en FM waarschuwt ook voor naderende hulpdiensten. Alleen al voor die laatste functie zou ik FM aanraden.

By the way... spelletjes op Android Auto? Misschien kunnen ze beter eerst de overall usability van AA verbeteren in plaats van deze onzin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:00
Irtimid schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Zo doe ik het nu ook voor het geval dat ik een routebeschrijving nodig heb, maar heel vaak is dat niet. Daarom staat FM eigenlijk altijd op de voorgrond en dat is voor de meeste ritjes dus prima. Indien ik een route nodig heb start ik Maps op welke dan op de voorgrond komt en blijven de meldingen voor flitsers e.d. vanuit FM gewoon door komen.

Anyway, dat is dus lang niet altijd nodig en daarvoor zou het wel prettig zijn als FM gewoon zonder schokken en in dark mode zou blijven werken :P

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:10
Waarom wil je Android auto gebruiken op je tablet? De tablet kan alles al zonder Android auto, hooguit dat je data verkeernodig hebt voor files.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:24
PhRiXoS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

hoe heb je die draadloos aan de praat gekregen? bij mij werkt het alleen bedraad
Met dit waarschijnlijk:
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

Gebruik ik ook, ik ervaar echter geen problemen er mee. Werkt goed.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:09
MIB3 van VW/audi/seat/skoda ook.
Stancke schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:31:
[...]

Ik dacht dat enkel BMW out-of-the-box wireless Android Auto // Apple CarPlay heeft.

• Largamelion
G.Scholtens schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:26:
Weet iemand of er ergens een limitiet zit op het volume niveau?
Zodra ik android auto uit zet tijdens het rijden, dan kan ik echt het volume een stuk harder zetten.

Als dit nu bedraad is of draadloos, daar zit geen verschil is.
Ook op mijn toestel (Xiaomi mi 11) kan ik nergens iets vinden qua volume voor android auto.
Misschien heb je ook die bug waarbij het volume vastzit op het spraak kanaal. Ik heb dat zowat 50% van de tijd en als ik m'n muziek dan luider probeer te zetten, verhoog ik eigenlijk enkel het volume van het spraak kanaal (ik kan dat ook zien in m'n Renault aan het icoon naast de volumebalk). Om dat op te lossen moet ik even Waze of de Google Assistant een geluid laten afspelen en dat doe ik door even op de microfoon onderaan rechts in AA te klikken of 'OK Google' te zeggen.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-12 18:22
Largamelion schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:19:
[...]

Misschien heb je ook die bug waarbij het volume vastzit op het spraak kanaal. Ik heb dat zowat 50% van de tijd en als ik m'n muziek dan luider probeer te zetten, verhoog ik eigenlijk enkel het volume van het spraak kanaal (ik kan dat ook zien in m'n Renault aan het icoon naast de volumebalk). Om dat op te lossen moet ik even Waze of de Google Assistant een geluid laten afspelen en dat doe ik door even op de microfoon onderaan rechts in AA te klikken of 'OK Google' te zeggen.
Volgens mij is dat geen AA bug, maar een bug van Renault. Ik heb het zo'n 10% van de tijd.
Oplossing is idd simpel, even de microfoon aanraken (ik gebruik de stuurwielbediening) en een tweede keer om de microfoonfunctie weer uit te zetten. De volume bediening werkt dan weer prima!

• dixet
  • Nu online
Atomius schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:01:
Dag allen,

Ik rijd een Seat Ibiza uit 2012 en begrijp dat ik een radio-/navigatiekastje kan kopen met Android auto.

Ik vraag me heel erg af welke ik dan zou moeten nemen want er zijn er zoveel op de markt. Op Aliexpress heb je allerlei verschillende modellen bijvoorbeeld. 1GB RAM, 16GB opslag en allerlei variaties. Android 7, 10 noem maar op. Zijn er hier bepaalde zaken die belangrijk zijn zodat je een "vloeiende" ervaring hebt?

En zijn er modellen die aan te raden zijn? Ik heb bijvoorbeeld een "Junsun" (nooit van gehoord) gezien.

Verder vraag ik mij af hoe Android auto nou precies werkt. Ik lees daar verschillende dingen over. Zat laatst bij een vriend in de auto en die had volgens mij alleen een Bluetooth connectie nodig? Maar elders op internet lees ik weer dat dat onvoldoende is? En dat je een dongle nodig hebt? Ik begrijp het niet helemaal.

Wat die vriend wel liet zien was dat je dan automatisch de internetconnectie van je telefoon kan overlepelen, in plaats van dat je een hotspot moet maken iedere keer. Maar kan dit wireless of moet je dan je telefoon aansluiten met een USB kabel?

Oh ja en last but not least; zo'n audio-/navigatie kastje zou dan ook nog met een speciaal kabeltje allerlei informatie uit de auto kunnen uitlezen? Van bandenspanning tot hoeveel KM je nog kan rijden tot weet ik wat.
Wat jij bedoeld zijn geen "kastjes met Android Auto" maar eigenlijk tablets in headunit formaat. Daar draait gewoon Android op en je hebt geen verbinding met je telefoon nodig om hem te gebruiken. Daar is een apart topic voor: Het Android Autoradio Topic

Bij Android Auto wordt je autoradio als scherm van je telefoon gebruikt (met een vereenvoudigde weergave). Je telefoon doet dus het werk, je autoradio geeft alleen maar weer en kan als touch screen gebruikt worden. Je telefoon is dan altijd verbonden met je radio. Dat kan met een kabeltje, maar tegenwoordig ook steeds vaker draadloos.
Als je auto geen Android Auto ondersteunt kan je eventueel een aftermarket radio plaatsen. Daarmee kan je uit de voeten met de bekendere merken zoals Panasonic of Pioneer. Die hebben veel modellen die AA ondersteunen

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:07
loccie8910 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:24:
[Afbeelding]

Next level, Netflix app in Andriod auto 🚗
Super veilig ook. :+

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• jongetje
G.Scholtens schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:01:
[...]

Zal het eens gaan testen, netflix kan echt ideaal zijn met vakantie enzo voor de kinderen of mede passagier.
Dan hang je toch een tablet op? Dat scherm gaat in mijn auto echt niet voor Netflix oid gebruikt worden. Ik heb mijn muziek en navigatie daarop aan en de kinderen zetten een koptelefoon op met muziek (Of filmpjes, maar daar worden ze wagenziek van dus is hier alleen muziek en luisterboeken).

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:55
G.Scholtens schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:05:
[...]
Maar gewoon leuk omdat het kan natuurlijk O-)
Daar ben ik het dus wél mee eens. :9

• barrymossel
Joster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

Heeft iemand hier al wel eens dezelfde problemen ondervonden? Héél af en toe spring Flitsmeister ineens op donker, maar in 95% van de gevallen staat hij op licht terwijl ik hem gewoon donker wil hebben, altijd.

Nachtmodus in FM staat bij mij op "altijd aan". Ook in AA staat de Dag-/nachtstand aangevinkt op "nacht". Ik heb echt géén idee waarom FM dan toch op een lichte kleur blijft staan..
En als je je telefoon met scherm naar beneden legt? Hier gaat ie op donker als ik de telefoon met scherm naar beneden legt en op licht als ie andersom ligt. Waarschijnlijk door de lichtsensor van de telefoon...

• jongetje
Dat ding is toch om achteruit te kijken, niet om een navigatiescherm op te tonen? Kun je beter je telefoon in een houder zetten.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 27-10-2021 09:48]

• barrymossel
Hmmbob schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Oprechte interessevraag: hoe gebruik je de spiegelfunctie van je spiegel dan nog?
Camera toch?

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-12 17:04
Hmmbob schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Oprechte interessevraag: hoe gebruik je de spiegelfunctie van je spiegel dan nog?
Veel van die systemen werken met een losse rearview camera. Check maar eens wat reviews en videos op Youtube. Het is in ieder geval een praktische oplossing voor auto's waar een standaard DIN integratie niet mogelijk is.

RTX build 2021: https://pcpartpicker.com/b/r7gJ7P

• Hmmbob
  • Nu online
Dat lijkt mij meer een caveat voor bestelwagens en vrachtwagens....

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-12 18:57
Oon schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Vwb een achteruitrijcamera en zo'n spiegel is het proces meestal hetzelfde als bijvoorbeeld een dashcam. Wat panelen weghalen, kabeltje trekken en het ding ophangen. Of het nou een spiegel is of bijv. een head unit voor in het dashboard is daarin weinig verschillend, alleen waar je kabel heen moet verandert.
De vraag is wat voor merk bus je hebt. Ik weet dat bijv. Toyota voor 99% van de panelen klemmetjes gebruikt die je gewoon los kan trekken, dan kun je dus een stukje door het plafond boven de voorruit, bij de kolom naar beneden, en dan onder de deur door naar achteren. Meestal lopen daar al wat kabels die je gewoon kan volgen.
Een achteruitrijcamera zit er ook al op... matige kwaliteit maar doet z'n werk samen met de pdc dus dat vind ik ook niet echt nodig. Ik dacht meer aan dashcam en evt andere functies die erop zitten? Netflix op een spiegeltje lijkt me inderdaad niet heel lekker kijken :') Misschien kan ik beter de spiegel eraf halen en er gewoon een tablet ophangen >:)

Sommige auto's hebben daar een stroompje lopen toch voor de regensensor, dus dan hoef je geen kabel te trekken?

[Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 28-10-2021 08:25]

Facts don't care about your feelings

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Een achteruitrijcamera zit er ook al op... matige kwaliteit maar doet z'n werk samen met de pdc dus dat vind ik ook niet echt nodig. Ik dacht meer aan dashcam en evt andere functies die erop zitten? Netflix op een spiegeltje lijkt me inderdaad niet heel lekker kijken :') Misschien kan ik beter de spiegel eraf halen en er gewoon een tablet ophangen >:)

Sommige auto's hebben daar een stroompje lopen toch voor de regensensor, dus dan hoef je geen kabel te trekken?
Voor een dashcam zou ik zeker niet zo'n spiegel kopen, ik zou eerder de binnenspiegel er gewoon helemaal uit halen.

Ik heb zelf een Thinkware F800 Pro dashcam en daar ben ik erg blij mee, maar hou er wel rekening mee dat je voor een dashcam alsnog een extra kabel moet trekken als je achter ook een kabel wil, en dat bijna alle dashcams onder de 100-150 euro gewoon niet het geld waard zijn.

Zijn inderdaad auto's die daar al stroom hebben, maar de vraag is of dat voldoende is. Een gemiddelde dashcam (of zo'n spiegel) verwacht zelf de volle 12V te krijgen, dus als je regensensor maar minder nodig heeft kan het goed zijn dat op die kabel minder dan 12 zit

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:31
Vanochtend had ik zowaar soundcloud via android auto. Het lijkt er op dat deze officieel ondersteund is nu. *O*

• LogiZ5500
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:06
B00st3r schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:56:
Zojuist geprobeerd mijn S21 Ultra in mijn Hyundai Kona aan de praat te krijgen. Helaas krijg ik zwart beeld in de auto en de melding 'Ga verder met installeren op het scherm in de auto'.

Iemand hier een fix voor?
Ik had dit laatste ook met mijn Pixel.

Ik had:
Alle data van Android Auto verwijderd
Alle rechten verleend (helaas zo goed als noodzakelijk)
Aansluiten in auto en installatie doorlopen op de telefoon

Hopelijk heb je er wat aan. :)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:20
tlpeter schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:32:
Vanochtend had ik zowaar soundcloud via android auto. Het lijkt er op dat deze officieel ondersteund is nu. *O*
Ik zag het net ook! Ein-de-lijk! Zo lang op gewacht.
Pagina: 1 2 3 4

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee