Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hier bij telfort gelukkig geen storing, iemand een idee waarom kpn wel een storing heeft en telfort niet?

De buren(kpn) hadden helaas wel last van de storing. Hun modem(ZXV10) werkt niet meer. Hij gaat niet meer aan. Aantal powercycles gehad, maar de lampjes gaan niet meer aan. Nu komt dinsdag pas de vervanger:(.
De klantenservice gaf ook al aan dat er meerdere modems kapot zijn gegaan door de storing. Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Waarschijnlijk hebben ze foute firmware gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
jeroen3 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:18:
Waarschijnlijk hebben ze foute firmware gepusht.
En dan overclocken ze hem en word de soc te warm ofzo? Hoe moet ik dit precies zien? Lijkt me sterk dat een paar simpele netwerk instellingen de modem hardwarematig kapotmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Koenstrijder schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:18:
Hier bij telfort gelukkig geen storing, iemand een idee waarom kpn wel een storing heeft en telfort niet?

De buren(kpn) hadden helaas wel last van de storing. Hun modem(ZXV10) werkt niet meer. Hij gaat niet meer aan. Aantal powercycles gehad, maar de lampjes gaan niet meer aan. Nu komt dinsdag pas de vervanger:(.
De klantenservice gaf ook al aan dat er meerdere modems kapot zijn gegaan door de storing. Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is?
Heb je al eens geprobeerd te resetten met de resetknop? Dan zou dat ding opnieuw weer zijn "update" moeten gaan ophalen.

Lijkt me inderdaad wel erg vreemd dat een storing bij KPN ervoor zorgt dat je modem er mee kapt.

Wat Telfort betreft, kan zijn dat die over een andere route via het KPN netwerk loopt, waardoor die dus buiten schot zijn gebleven.

Via een telfort verbinding lukt het bijvoorbeeld ook niet om de KPN nieuwsserver (news.kpn.nl) te gebruiken, dus dat zal wel gescheiden zijn

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 03-09-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Kwam er rook uit?
Iets simpels als een verkeerde VLAN tabel kan hem aan beide kanten onbereikbaar maken. En aangezien kpn custom firmware draait, zijn de defaults dan al verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loggedinasroot
HvanderT schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:28:
[...]

Heb je al eens geprobeerd te resetten met de resetknop? Dan zou dat ding opnieuw weer zijn "update" moeten gaan ophalen.

Lijkt me inderdaad wel erg vreemd dat een storing bij KPN ervoor zorgt dat je modem er mee kapt.

Wat Telfort betreft, kan zijn dat die over een andere route via het KPN netwerk loopt, waardoor die dus buiten schot zijn gebleven.

Via een telfort verbinding lukt het bijvoorbeeld ook niet om de KPN nieuwsserver (news.kpn.nl) te gebruiken, dus dat zal wel gescheiden zijn
Yes hij reageert helemaal nergens meer op. Ook andere adapter geprobeerd. Powerlampje etc gaat ook niet meer aan.
jeroen3 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:42:
[...]

Kwam er rook uit?
Iets simpels als een verkeerde VLAN tabel kan hem aan beide kanten onbereikbaar maken. En aangezien kpn custom firmware draait, zijn de defaults dan al verkeerd.
Er kwam geen rook uit. Maar hij doet echt helemaal niks meer. Reageert ook niet meer op de stroomkabel of power knop of iets dergelijks. Nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Koenstrijder schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:48:
Er kwam geen rook uit. Maar hij doet echt helemaal niks meer. Reageert ook niet meer op de stroomkabel of power knop of iets dergelijks. Nog nooit meegemaakt.
Hoe onwaarschijnlijk het ook kan zijn. Als de firmware update mislukt, en de bootloader is slecht onworpen, dan raakt deze ook verloren. Nu heeft hij dus geen software meer. Dat noemen we bricked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Heb zelf het idee dat ze misschien iets met IPv6 aangezet hebben en dat daar wat fout is gegaan.
Sinds vandaag heb ik in FTP dat als ik via de domein naam probeer te connecten, het via IPv6 verloopt (en dankzij een IP whitelist dus geweigerd wordt), handmatig het IPv4 adres invoeren ipv domein naam resolven en het werkt weer zoals voorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Crotchy op 03-09-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hier is alleen IPv6 beschikbaar. Niet dat het me tot nu toe iets uitmaakt - haast alles is nu toch al op v6 - maar KPN zegt meer meldingen hier van te hebben en ze zullen rond 03:00 een update pushen. Nu maar hopen dat niet de hele bende opnieuw begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Geen compensatie, storing had dan minimaal 12 uur moeten duren.
Niet echt een verrassing.

http://www.ad.nl/nieuws/k...isch-na-storing~a88cca7d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Wat ik vooral irritant vind is dat er bij grote stroomstoringen meestal ook geen internet meer is.Gelukkig heb ik een paar films op mijn PC staan en kan ik een single player game aanslingeren maar das toch wel een soort afkicken.

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

picobyte schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:06:
Wat ik vooral irritant vind is dat er bij grote stroomstoringen meestal ook geen internet meer is.Gelukkig heb ik een paar films op mijn PC staan en kan ik een single player game aanslingeren maar das toch wel een soort afkicken.
Vond ik ook altijd vervelend vroeger, als er geen kaarsen waren toen we wilde Ganzenborden :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Famous schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:10:
[...]

Vond ik ook altijd vervelend vroeger, als er geen kaarsen waren toen we wilde Ganzenborden :+
Mens erger je niet is veel leuker. Dat win ik meestal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:07
Dat is opzich wel vreemd. Aangezien de PoP en wijkcentrales gewoon 48V UPS hebben. Dus een stroomstoring zou geen invloed mogen hebben zou je denken. I.t.t. kabeltv welke geen backup heeft blijkbaar (alles uit bij de stroomstoring in juli in Flevoland).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Jim423 schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:03:
Dat is opzich wel vreemd. Aangezien de PoP en wijkcentrales gewoon 48V UPS hebben. Dus een stroomstoring zou geen invloed mogen hebben zou je denken. I.t.t. kabeltv welke geen backup heeft blijkbaar (alles uit bij de stroomstoring in juli in Flevoland).
Dat gaat geen uren door.Als die accu leeg is houdt alles op.Ik draai door op zon ,dikke vette tractie batterijen en een aggregaat als de batterijen het niet trekken :) Niet dat zo iets snel zal gebeuren.. Mijn buurman op campzone 2005 ofzo kwam bij mij klagen waarom zijn magnetron enn de rest niet meer werkte.Bleek omdat die zijn automaat had overbelast.. maar wel tof dat hij meer dan zestien ampere trekt uit een caravan met airco,dikke streaming servers en dan struikelt over een broodje bakken :D Een ups met eigen onderverdeel groepjes is pure luxe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Ik heb nog steeds niet uitgevonden waarom de stopcontacten in de rijtuigen wel op Duitse maar niet op Nederlandse bovenleiding werkten.Het moet iets met de relais zijn(duh) De omvormer kan onze 1500v niet aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En je denkt dat een grote ISP loopt te rotzooien met goedkope rommel/nontractie? Die systemen kosten het 20voudige van wat jij en ik hebben staan en zorgen zeker voor een halve dag draaitijd. Dus dagen nee. Uren? Zeker. Voor die tijd is er wel een aanhangeraggregaat gearriveerd om de boel bij te voeden. Maar we gaan off topic :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lijkt me anders best een interessant onderwerp, hoe die centrales van stroom blijven voorzien. Nu weet ik wel dat sommige wijkcentrales al een aggregaat hebbe staan, maar dat zijn de wijkcentrales in steden. Aan de buitenkant van de wijkcentrale in Zwolle loopt namelijk een behoorlijke uitlaatpijp. Daar zal wel een dikke diesel achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Elke telefooncentrale van KPN (geen PoP's dus) is voorzien van minimaal het dubbele aan KWh capaciteit wat benodigd is bij maximale bezetting. Dit is een vereiste van vroeger vanuit het leger (telefooncentrales kun je binnen 8 uur ombouwen naar noodcommunicatietorens). vr6only heeft 6 jaar in het leger gezeten.

Elke PoP daarentegen is voorzien van een UPS welk de PoP, afhankelijk van de belasting en temperatuur buiten, 4 tot 6 uur van prik kan voorzien. Landelijk heeft RF afspraken met leveranciers voor een noodgagegraat op locatie (Bredenoord zie je veel).

Het lollige aan dit verhaal is dat merendeel van de klanten geen UPS heeft en dus helemaal niets heeft aan bovenstaande voorzieningen.

4G btw hoeft niet verplicht van UPS te zijn voorzien. Enkel 2 en 3G.

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 05-09-2016 23:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
vr6-only schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:33:
Elke telefooncentrale van KPN (geen PoP's dus) is voorzien van minimaal het dubbele aan KWh capaciteit wat benodigd is bij maximale bezetting. Dit is een vereiste van vroeger vanuit het leger (telefooncentrales kun je binnen 8 uur ombouwen naar noodcommunicatietorens). vr6only heeft 6 jaar in het leger gezeten.
Ik weet niet precies wat ik met KWh kan. Hoelang zullen die het ongeveer vol houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
vr6-only schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:33:
Het lollige aan dit verhaal is dat merendeel van de klanten geen UPS heeft en dus helemaal niets heeft aan bovenstaande voorzieningen.

4G btw hoeft niet verplicht van UPS te zijn voorzien. Enkel 2 en 3G.
Stroomonderbrekingen gebeuren vaak lokaal en niet wijkbreed. Hierdoor zit in ruim 90% van de gevallen de centrale zonder spanning terwijl de klanten vaak nog spanning hebben. Die zullen het zonder UPS gewoon als onderbreking van de diensten ervaren. Als inderdaad de netspanning wegvalt in de hele provincie dan heb je er weinig aan. Maar daar is dus vaak geen sprake van. Frappant is dat bij de stroomstoring in juli ook het 2G/3G GSM signaal e.d. wegviel. Kon dus ook niet meer bellen. Dus in hoeverre de GSM masten voorzien zijn durf ik niet te zeggen.
RobinF schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:49:
[...]

Ik weet niet precies wat ik met KWh kan. Hoelang zullen die het ongeveer vol houden?
Ik zou uitgaan van minimaal 4 uur. Maar dit kan zomaar een factor 2-4x meer zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 06-09-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
GSM masten zijn vaak voorzien van een automatische backup generator voor een paar uur. In Duitsland die van Vodafone in ieder geval.
Het is immers de enige communicatiemogelijkheid voor voip gebruikers die geen UPS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
jeroen3 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:32:
GSM masten zijn vaak voorzien van een automatische backup generator voor een paar uur. In Duitsland die van Vodafone in ieder geval.
Het is immers de enige communicatiemogelijkheid voor voip gebruikers die geen UPS hebben.
Dat is ook de reden dat in sommige landen waar continue stroomvoorziening minder vanzelfsprekend is alle fiber-based VoIP verbindingen standaard met UPS geleverd worden. Vaak dan zo'n lullig ingebouwd sealed lead acid accuutje, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Jim423 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:09:
[...]. Kon dus ook niet meer bellen. Dus in hoeverre de GSM masten voorzien zijn durf ik niet te zeggen.[...]
Zitten die dingen niet ook weer gewoon op een vast (glasvezel)netwerk? Dan kan de mast zelf natuurlijk een backup hebben, maar als de andere kant van die lijn down is zal de mast alsnog niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
aeTIos schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:25:
Er is een oorzaak bekend, maar ik hoor net dat we niet meer dan dat mogen zeggen :'). Wellicht komt KPN zelf met een verklaring.
Ik ben benieuwd of je de oorzaak nu wel kunt mededelen? Ikzelf heb ook wat informatie hierover en hetgeen wat ik bij NU.nl haal komt redelijk overeen met wat ik weet maar uiteraard ben ik meer benieuwd naar de eerste aanleiding. Welk dominosteentje heeft ervoor gezorgd dat de domino stenen omvielen die niet goed ingesteld stonden zeg maar ;)

Quote NU.nl: Er zat een technische oorzaak achter de storing: er zat een fout in het centrale systeem dat internetverkeer afhandelt. "Simpel gezegd: er was wel verkeer, maar het kwam niet op de bestemming aan", aldus de woordvoerder. (URL: http://www.nu.nl/internet...-compensatie-storing.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

RobinF schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:49:
[...]

Minimaal 14 aaneengesloten dagen. Althans, zo was het vroeger. Geen idee wat nu de eisen zijn. Wat betreft hoe lang is het een kwestie van de diesel tank groter maken of extra erbij zetten. Generators kunnen in principe onafgebroken het hele jaar door draaien, zoals ook bedoeld.

Standaard CAT C serie generators zie je vaak, veelal twee stuks ivm redundantie. Leveren tussen de 400 tot 900 kVA per stuk. Kan je dus genoeg apparatuur erbij prikken. :9~. Wij deden vaak fieldtests op locatie Zwolle centrum en Groningen centraal en daar staan (stonden?) tweetal C32 generators. Lekker ouderwets model, dus veel lawaai en vooral veel zwarte rook in de eerste 10 min. <3. Daarna knalt het terug naar 1200-1300 RPM en hoor je ze amper.
Jim423 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:09:
[...]

Stroomonderbrekingen gebeuren vaak lokaal en niet wijkbreed. Hierdoor zit in ruim 90% van de gevallen de centrale zonder spanning terwijl de klanten vaak nog spanning hebben. Die zullen het zonder UPS gewoon als onderbreking van de diensten ervaren. Als inderdaad de netspanning wegvalt in de hele provincie dan heb je er weinig aan. Maar daar is dus vaak geen sprake van. Frappant is dat bij de stroomstoring in juli ook het 2G/3G GSM signaal e.d. wegviel. Kon dus ook niet meer bellen. Dus in hoeverre de GSM masten voorzien zijn durf ik niet te zeggen.
PoP wordt op exact dezelfde spanningsnet aangesloten, hoor. Als de PoP eruit ligt via vaste spanning, ligt ook de wijk eruit. Let op: Telefooncentrale kan dus inderdaad eruit liggen omdat de wijk waarin het valt eruit ligt. PoP's zijn veel meer centraal en bedienen tussen de 600-2400 woningen (tegenwoordig tot 3300 dacht ik).

2G/3G stations moeten vanuit de ministerie voorzien zijn van accu's, tot groot ongenoegen van de providers. Circa 20% van de CAPEX kosten in een mobiel netwerk zit hem in de UPS en vooral accu's. Huidige generatie accu's zijn ook waardeloos en veel te instabiel. Je dient ze onder constante temperaturen te houden voor maximale duurzaamheid en betrouwbaarheid. Dat is simpelweg niet mogelijk in zulke situaties. Meest gebruikte accu in Nederland betreft de: Northstar NSB Red serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
vr6-only schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:54:
[...]

Minimaal 14 aaneengesloten dagen. Althans, zo was het vroeger. Geen idee wat nu de eisen zijn. Wat betreft hoe lang is het een kwestie van de diesel tank groter maken of extra erbij zetten. Generators kunnen in principe onafgebroken het hele jaar door draaien, zoals ook bedoeld.

Standaard CAT C serie generators zie je vaak, veelal twee stuks ivm redundantie. Leveren tussen de 400 tot 900 kVA per stuk. Kan je dus genoeg apparatuur erbij prikken. :9~. Wij deden vaak fieldtests op locatie Zwolle centrum en Groningen centraal en daar staan (stonden?) tweetal C32 generators. Lekker ouderwets model, dus veel lawaai en vooral veel zwarte rook in de eerste 10 min. <3. Daarna knalt het terug naar 1200-1300 RPM en hoor je ze amper.

[...]

PoP wordt op exact dezelfde spanningsnet aangesloten, hoor. Als de PoP eruit ligt via vaste spanning, ligt ook de wijk eruit. Let op: Telefooncentrale kan dus inderdaad eruit liggen omdat de wijk waarin het valt eruit ligt. PoP's zijn veel meer centraal en bedienen tussen de 600-2400 woningen (tegenwoordig tot 3300 dacht ik).

2G/3G stations moeten vanuit de ministerie voorzien zijn van accu's, tot groot ongenoegen van de providers. Circa 20% van de CAPEX kosten in een mobiel netwerk zit hem in de UPS en vooral accu's. Huidige generatie accu's zijn ook waardeloos en veel te instabiel. Je dient ze onder constante temperaturen te houden voor maximale duurzaamheid en betrouwbaarheid. Dat is simpelweg niet mogelijk in zulke situaties. Meest gebruikte accu in Nederland betreft de: Northstar NSB Red serie.
De uitlaatpijp van de centrale in Zwolle zie ik wel gewoon. Dus zou kunnen dat die er nog staat. Vraag is eerder hoelang de brandstof houdbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Diesel tanks worden op temperatuur gehouden en constant gerouleerd. Houdbaarheid van diesel is dacht ik 55 jaar. Als je voelt aan de dieselleidingen, zijn ze ook lauw ipv koud. Dit helpt de generators om snel aan te slaan.

Man, als ik zo hierover praat zou ik spontaan weer solliciteren bij de luchtmacht. Wat een lol in vergelijking met mijn boring kantoorbaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
vr6-only schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:54:
Uiteindelijk zit alles op hetzelfde spanningsnet natuurlijk. Maar in vrijwel alle gevallen liggen er maar <100 aansluitingen uit. (3x160A mes + beveiliging doorgaans) Als de PoP/hub/wijkcentrum/wijkcentrale etc net in dit blok valt hebben de andere 3200 woningen (bij een vol bezette PoP) geen diensten meer maar wel spanning. (Zonder noodstroom dan hé). In de 10% van de spanningsonderbrekingen van de PoP waar de hele wijk eruit ligt heeft het idd weinig nut op het feit na dat alle apparatuur niet unexpected shutdown krijgt en moet rebooten :) Nagenoeg alle gevallen is een spanningonderbreking van het pand dus niet gelijk aan een gelijktijdige spanningsonderbreking van alle afnemers dat was meer mijn punt ;)

Heeft elke wijkcentrale (5 per stad ongeveer?) van vaste koperlijnen een 100+kVA nog steeds staan dan? Ik zie namelijk bij mijn wijkcentrale geen uitlaat uit het pand/dak komen (van ongeveer 15x15m). Maar ik sluit niets uit natuurlijk. Lijkt me tegenwoordig alleen rendabeler om het met accu's en mobiel aggregaat op te vangen. Erg interessant trouwens over de GSM masten, daar doe ik in het dagelijks leven nl helemaal niets mee.
vr6-only schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:48:
Man, als ik zo hierover praat zou ik spontaan weer solliciteren bij de luchtmacht. Wat een lol in vergelijking met mijn boring kantoorbaan nu.
Kantoorbaan zou dan ook niets voor mij zijn, geef mij maar de buitenlucht 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 06-09-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Blankinho schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:32:
[...]

...

Ik ben benieuwd of je de oorzaak nu wel kunt mededelen?
...
Ik weet het ook niet precies, maar het schijnt een soort configuratiefout te zijn geweest waardoor het verkeer overal terecht kwam behalve op bestemming. Precieze details zijn mij helaas ook niet gegund, werk ook maar op de klantenservice :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aeTIos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:53:
[...]

Ik weet het ook niet precies, maar het schijnt een soort configuratiefout te zijn geweest waardoor het verkeer overal terecht kwam behalve op bestemming. Precieze details zijn mij helaas ook niet gegund, werk ook maar op de klantenservice :')
Toch wel grappig dat er "publiekelijk' naar een oorzaak gezocht wordt terwijl KPN allang geen "NUTS" bedrijf meer is en er gewoon normale SLA's gelden. Voor de goede orde: De Up-Time bij ALLE (particuliere) KPN abonnees is met amper 6 uur downtime op een maand géén breuk in een SLA .

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
wimmel_1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 01:09:
[...]

Toch wel grappig dat er "publiekelijk' naar een oorzaak gezocht wordt terwijl KPN allang geen "NUTS" bedrijf meer is en er gewoon normale SLA's gelden. Voor de goede orde: De Up-Time bij ALLE (particuliere) KPN abonnees is met amper 6 uur downtime op een maand géén breuk in een SLA .
Grappig dat je dat zegt, want je moest eens weten hoeveel mensen schadevergoeding willen. En dan niet 'geef mn gemiste abonnementskosten eens terug' maar 'ik ben boos en wil een maand gratis diensten'. Dus niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
aeTIos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:38:
[...]

Grappig dat je dat zegt, want je moest eens weten hoeveel mensen schadevergoeding willen. En dan niet 'geef mn gemiste abonnementskosten eens terug' maar 'ik ben boos en wil een maand gratis diensten'. Dus niet! :P
Weet ik technisch inhoudelijk denk ik iets meer maar helaas niet deelbaar.

Vanuit het SLA oogpunt is het een bedrijfsrisico / persoonlijk risico die men neemt door het aangaan van 1 internetprovider. Ik begrijp niet dat met name winkeliers hier zelf niet op voorbereid zijn met betrekking tot pinnen, kassa's en eventueel hun websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Haha, die reactie van de winkeliers kan ik nog wel begrijpen, maar ook aan de ene kant dom dat ze niet een backup hadden. Een simpele simkaart met een beetje internet had waarschijnlijk de meeste pin apparaten wel weer online gekregen. (er vanuit gaande dat die pin apparaten dan ook gewoon over internet werken en niet via een tunnel beveiligde pinverbinding.

Oftewel, een 3G modem aansluiten op je experiabox/fritzbox.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 07-09-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Meeste IP pinapparaten bouwen zelf de tunnel op. Een Internetverbinding is voldoende. Dus ja, zelfs een 4G router had prima gewerkt.

Winkeliers janken sowieso over omzetverlies.

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 07-09-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
vr6-only schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:50:
Meeste IP pinapparaten bouwen zelf de tunnel op. Een Internetverbinding is voldoende. Dus ja, zelfs een 4G router had prima gewerkt.

Winkeliers janken sowieso over omzetverlies.
Ik bedoelde zo'n "beveiligde" pin verbinding die geautoriseerd moest zijn, maar tegenwoordig loopt al veel inderdaad over het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:50
Je hebt 2 soorten pin tunnels

1e is via een beveiligde vpn tunnel en kost 10euro per maand

2e is via de gratis open verbinding dus zonder vpn en is dus gratis

Beide kun je via 3/4g laten werken maar voor de 1e heb je een speciaal sim kaartje nodig en de 2e slikt elke internet verbinding.

Met de 2e ben je volgensmij ook niet meer verzekerd voor fraude maar dat weet ik niet 100% zeker.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:44
Is er weer een storing? Internet thusi gaat wee zo traag als stront net als de laatste storing

NS FC: SW 2742 0448 8213

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Musta schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:21:
Is er weer een storing? Internet thusi gaat wee zo traag als stront net als de laatste storing
Nee. Tenzij we het over de plaats Groningen hebben. Daar is een storing is sommige delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sinds een halfuur ligt het internet er weer uit bij KPN.

Ik woon in een vrij christelijke gemeente, zou het internet op zondag niet werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
HvanderT schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:39:
Sinds een halfuur ligt het internet er weer uit bij KPN.

Ik woon in een vrij christelijke gemeente, zou het internet op zondag niet werken? :+
Nee, dat kunnen ze niet maken. De kerkdienst wordt tegenwoordig via internet beluisterd in plaats van kerkradio via de ether, dus niet werkend internet op zondag is geen optie meer... ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
M'n moeder luistert gewoon over de fm naar de kerkradio. :P. Dus het kan nog wel.

Maar inmiddels werkt het weer. (Even afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Puur uit interesse: is de oorzaak van het probleem achterhaald? Zoja, wat was er aan de hand?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
HvanderT schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:03:
M'n moeder luistert gewoon over de fm naar de kerkradio. :P. Dus het kan nog wel.

Maar inmiddels werkt het weer. (Even afkloppen).
Het kan inderdaad nog wel, maar het neemt snel af.
Hier op de bible belt luisteren de meesten al via ADSL(kliksafe) of dial-up door middel van een lukas ontvanger.
En dan heb ik het niet alleen over de gematigden. :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:54:
[...]

Het kan inderdaad nog wel, maar het neemt snel af.
Hier op de bible belt luisteren de meesten al via ADSL(kliksafe) of dial-up door middel van een lukas ontvanger.
En dan heb ik het niet alleen over de gematigden. :)
In dit geval is het een lokaal radiostation met nieuws uit de regio (omgeving Drachten). Die zenden door de weeks gewoon alle soorten muziek uit, op zondag een kerkdienst van een kerk in de omgeving van Drachten.

Ik heb een buurvrouw die volgens mij ook via de kerktelefoon luistert, weet alleen niet op welke manier. Ze zingt wel vrolijk mee en de hele buurt kan meegenieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
Storing? bij KPN en Online.nl. https://www.online.nl/service/storingen/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nee.
Onderhoud staat er toch.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:34
Storing met het onderhoudt idd, klopt this vertraagd, en bijna niemand van online heeft verbinding begrijp ik, das best wel een flinke hoor.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1 2 Laatste